[Plasma] Samsung(C91/Q92) of Panasonic(PV70)

Pagina: 1
Acties:
  • 9.998 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als ik de FAQ goed heb, mag ik dit wel zo posten denk? (en anders hoor ik het wel ;) )

Maar ook voor anderen wel makkelijk misschien omdat ik deze keuze vaker voorbij zie komen hier en elders op internet.

Wij gaan binnenkort een nieuwe tv kopen.
Keuze tussen plasma of LCD is al gemaakt.
Het wordt een plasma van 107 cm (42")
Budget: +/- eur. 1.500,-

Dit staat nu eindelijk op mijn shortlist (willekeurige volgorde):

1 Samsung PS-42C91:+ Prijs, + Aansluitingen zijkant, + Evt. Auto-Wallmount, -/- Design, -/- lichtje aan-knop

2 Samsung PS-42Q92:+Design,+ Aansluitingen zijkant, + Evt. Auto-Wallmount, -/-Strepen,-/- lichtje aan-knop

3 Panasonic TH-42PV70:+ kwaliteit (vanuit verleden), -/- Design

De PS-42Q92 stond bovenaan tot de berichten over 'de strepen' op kwamen dagen.
Heeft elke PS-42Q92 daar nu last van of alleen sommige?
Hij komt op een vrij lichte plaats te hangen.
(overigens niet de Q91 omdat de Q92 dat mooie RVS stripje heeft zegt mijn vriendin)

Is het lichtje bij de aan-/uitknop van de Samsungs erg hinderlijk? (en kun je het evt. uitzetten)?

Is de kwaliteit/garantie/beeld van de Panasonic TH-42PV70 inderdaad (iets) beter? of is dat meer mijn gevoel?
Ik lees hier (en elders) iets over G10 schermen. Maken beide merken daar gebruik van? (want dat is nieuw en beter begrijp ik?).

Ik heb er bij de Samsungs ook als plus evt. Auto Wallmount bijgezet, omdat ik vanuit winkels begrijp dat ik voor een kantelbare muurbevestiging voor dergelijke tv's ook 250/300 euro kwijt ben. Dan wil ik best iets meer betalen voor een elektrische bevestiging van Samsung.
De vraag is dus: klopt het dat ik voor een dergelijke muurbevestiging (Vögele of vergelijkbaar) =/- 250,- euro kwijt ben?

Daarnaast wil ik ook nog wat rekening houden met andere bijkomende kosten, zoals decoder (Samsung DCB-H360R) en bekabeling (HDMI). Dus prijs telt zeker ook mee, anders was het de Panasonic TH-42PV700 waarschijnlijk wel geworden als we dat ook niet erbij wilden kopen.

Misschien dat jullie antwoorden of suggesties onze keuze hier wat kunnen vereenvoudigen. Of anders overige verschillen duidelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik stond voor dezelfde keuze heb voor de C91 gekozen.

Mijn overwegingen:
-Beeldkwaliteit ligt vrij dicht bijelkaar.
-Design vind ik van de Sasmungs mooier.
-De strepen op de Q91 hebben me daar vanaf gehouden.
-De C91 is goedkoop (977,-)

Morgen wordt ie geleverd en ga ik hem zwaar aan de tand voelen. Mocht het tegenvallen dan gaat ie terug en komt er een 42PV70 voor in de plaats.

Bij Panasonic heb ik toch meer de indruk van een echt kwaliteitsmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
ow wrong topic...

Nog 1 vraag ivm dilemma tussen een 37PV45 en een 42PV70:

welke van de 2 zal 't mooiste analoge beeld geven (met het oog op inches vs resolutie)? Toont een 42 incher meer 'fouten' in analoog beeld dan een kleinere 37 incher? Zou voorlopig toch nog niet digitaal gaan... vandaar...

[ Voor 4% gewijzigd door renio op 28-05-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 18:31
Licht aan/uit knop kun je ook van de -lijst afhalen. Je hebt hiervoor diverse optie's in het menu waaronder helemaal uit.

Vwb de strepen...moeilijk om te zeggen, moeilijk in die zin dat ik er totaal geen hinder van ondervindt en andere weer wel, je zegt een vrij lichte plaats, betekent dit dat er weerkaatsing kan optreden ?

[ Voor 46% gewijzigd door Crawl NL op 28-05-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja er zal overdag redelijk wat weerkaatsing zijn.
Toch ga ik voor plasma. Binnen 1 a 2 jaar gaan we waarschijnlijk toch verkopen.
Daarnaast kijk ik toch meestal 's avonds tv.

Van dat lichtje, zou goed nieuws zijn. Bij BCC zeiden ze dat er niks aan te doen was namelijk!
Dan haal ik die weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
readytoflow schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:40:
Ja er zal overdag redelijk wat weerkaatsing zijn.
Toch ga ik voor plasma. Binnen 1 a 2 jaar gaan we waarschijnlijk toch verkopen.
Daarnaast kijk ik toch meestal 's avonds tv.

Van dat lichtje, zou goed nieuws zijn. Bij BCC zeiden ze dat er niks aan te doen was namelijk!
Dan haal ik die weg...
Als je meestal s'avonds tv kijkt dan hoef je je 'volgens mijn ervaring' al helemaal geen zorgen te maken over die strepen.

En bij BCC moeten ze zich eens verdiepen in een scherm ipv van die standaard praatjes :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Ik heb een q91 en ik heb geen last van die strepen.
en de strepen zijn weg zodra je de tv aanzet

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik denk dat het er vooral aan ligt hoe licht je woonkamer is, en of je weleens overdag TV kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Philflow schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:37:
Ik denk dat het er vooral aan ligt hoe licht je woonkamer is, en of je weleens overdag TV kijkt.
In de ochtend , in de middag , in de avond of in de nacht :) geen last van die strepen :p

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Heb je hem dan wel in de buurt van een raam staan (of hangen)? Of heb je zowiezo weinig reflectie op je tv? Want het heeft als ik hier zo lees, mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Nog een vraag die ineens in me opkomt:
Is er nog een verschil in 'stilte' tussen de twee merken?
Ik hoor wel eens wat over ventilatoren die je kan horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Plasma heeft zowieso meer last van reflectie dan LCD zegmaar hetzelfde als met een CRT scherm.

Ga je dit doortrekken naar het strepen verhaal dan zou ik eerst gaan kijken naar zo'n scherm en niet zomaar kopen maar ook het scherm controleren op refelectie (kan natuurlijk ook met een kunstmatige lichtbron) en dan beslissen.

De 50Q91 is geruisloos in gebruik.....je hoort h'm dus niet.

En Samsung is ook kwaliteit hoor.......zit tussen die oortjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Crawl NL op 29-05-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet twijfelen en voor de kwaliteit van Panasonic gaan, ik heb de 42PV700 en perfekt beeld, ongeloofelijk als je digitaal HD bekijkt. Je kan niet missen volgens mij met die nieuwe G10 schermen.
Grt Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Momenteel staat de panasonic PV70 op de derde plaats. Niet vanwege zijn beeldkwaliteit want die is in mijn ogen nèt iets beter dan de Samsungs.
Maar ik vind de aansluitingen niet handig. We willen nogal eens een foto of video camera aan de tv sluiten om snel wat te kijken. Daarnaast nemen we ook geen 'zwenk-arm' om de tv op te hangen, dus dan kan ik moeilijk bij de aansluitingen aan de achterzijde. Samsung heeft daar aansluitingen voor aan de zijkant. Net zoals heel veel merken dat hebben.

Ook het design van de PV70 vind ik storend t.o.v. Samsung.

Maar de keuze is nog niet gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 09:17

Xoverride

sabai sabai

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:41:
Niet twijfelen en voor de kwaliteit van Panasonic gaan, ik heb de 42PV700 en perfekt beeld, ongeloofelijk als je digitaal HD bekijkt. Je kan niet missen volgens mij met die nieuwe G10 schermen.
Grt Hans
Waarom heb je niet de 42PV70 genomen? Wat heb je nu meer, wat je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrrr
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-07 13:45
Nog meer mensen met ervaringen van deze samsung?
Zag hem zojuist staan in de folder bij prijstopper voor 999.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E®nst
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09-2011
Dit is denk ik wel een interessante post voor dit topic: Philflow in "[Plasma] Het grote Panasonic nieuwe mode..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 07:33
Beide schermen zijn erg goed en je zult er ook zeker van genieten. De Samsung word echter op de meeste testsites iets beter getest. Ik zou zeggen, ga naar de winkel, bekijk ze en maak je keus. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Resinman schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:06:
De Samsung word echter op de meeste testsites iets beter getest.
Gelijk verdeeld zou ik zeggen. Ik ken tests waar Samsung Q wint en ik ken tests waar Panasonic wint. uiteindelijk gaat het toch om je eigen oordeel.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 22-06-2007 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
Ben ook aan het twijfelen tussen Pana en Sammy.
Was bijna overgegaan naar de 50 inch PV 70 maar ben nu de test aan het lezen van de 50 inch Samsung:
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-PS50Q97HDX/
Redcoon heeft een leuke aanbieding met zwenkarm en zit nu dus zwaar te twijfelen.
Wie haalt me over? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Bluto schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 21:54:
Ben ook aan het twijfelen tussen Pana en Sammy.
Was bijna overgegaan naar de 50 inch PV 70 maar ben nu de test aan het lezen van de 50 inch Samsung:
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-PS50Q97HDX/
Redcoon heeft een leuke aanbieding met zwenkarm en zit nu dus zwaar te twijfelen.
Wie haalt me over? ;)
Tip: Koop je plasma niet op basis van tests. Ik kan je zo 2 links geven en dan denk je weer dat de panasonic beter is. En dan komt er weer iemand anders en dan denk je dat Samsung beter is. ;)

M.a.w. ga naar een goede zaak en oordeel zelf.

PS. je kunt ook nog voor een 50PV60 gaan, die is net zo goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 22-06-2007 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:47
In een goede zaak is het nog lastig om te beoordelen. Thuis pakt het altijd anders uit (voor door de lichtinval).
Enige wat ik kan melden is dat ik tot op heden nog steeds tevreden ben met mijn Q91. De paarse strepen zijn zichtbaar als de tv uit staat. Als hij aan staat zie ik ze amper nog (alleen toen ik er op ging letten bij een matige film op RTL tijdens donkere scenes). Ze storen mij in ieder geval niet, maar wellicht ben jij iemand die zich hier wel aan blijft ergeren. Ik zelf heb ook nog over de PV70 zitten denken, maar het design van die TV is gewoon stukken minder dan de Sammy en het oog wil ook wat als hij uit staat ;) Buiten dat was hij 100 euro goedkoper (en de 50" versie scheelt volgens mij nog meer).

De PV60 viel voor mij gelijk al af omwille van het design en las op avforums dat die panelen regelmatig last hadden van "purple snakes" die wel duidelijk naar voren kwamen in bepaalde films.

Zo heeft elke TV wel z'n voors en tegens dus :+

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

[TAG]Speedy schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 09:05:
De PV60 viel voor mij gelijk al af omwille van het design en las op avforums dat die panelen regelmatig last hadden van "purple snakes" die wel duidelijk naar voren kwamen in bepaalde films.
Ik kan me voorstellen dat je die indruk krijgt na het lezen van avforums. De paarse slangen komen volgens mij maar zelden langs. En op sommige foto's die ik zag was het ook nog eens veel minder duidelijk dan ik dacht, na alle verhalen.

Misschien kunnen PV60 eigenaren hier commentaar op geven?

Ik denk inderdaad dat je aan iedere plasma zo wel z'n minpunten kan vinden. Overigens vind ik dat je qua design helemaal gelijk hebt. Dat was voor mij het enige echte nadeel aan de PV60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 07:33
Philflow schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 22:18:
[...]

Ik kan je zo 2 links geven en dan denk je weer dat de panasonic beter is.
Link link link? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Cnet.co.uk

Video (42 inch modellen)
http://www.testberichte.d...h/level4_video_73068.html
http://img2.freeimagehosting.net/image.php?b2fdfc2c11.jpg

Hou er rekening mee dat test resultaten van engelse modellen (zoals What hifi en Cnet) voor een gedeelte gaan over de kwaliteit van de freeview tuner.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 23-06-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
readytoflow schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:58:
Momenteel staat de panasonic PV70 op de derde plaats. Niet vanwege zijn beeldkwaliteit want die is in mijn ogen nèt iets beter dan de Samsungs.
Maar ik vind de aansluitingen niet handig. We willen nogal eens een foto of video camera aan de tv sluiten om snel wat te kijken. Daarnaast nemen we ook geen 'zwenk-arm' om de tv op te hangen, dus dan kan ik moeilijk bij de aansluitingen aan de achterzijde. Samsung heeft daar aansluitingen voor aan de zijkant. Net zoals heel veel merken dat hebben.

Ook het design van de PV70 vind ik storend t.o.v. Samsung.

Maar de keuze is nog niet gemaakt.
Wel leuk om aan te vullen dat hier nu al een paar weken een Panasonic 42PV70 aan de muur hangt.
Uiteindelijk omdat ik bang was bij minder beeld spijt te hebben van een van de Samsungs.
De aansluitingen voor videocamera etc. gaan nu gewoon via de voorkant van mijn Receiver. Werkt net zo goed. En die zwenkarm is er uiteindelijk toch gekomen, kon er goedkoop een nieuw in doos via marktplaats kopen.

Maar eerlijk is eerlijk, ik vind de PV70 nu hij eenmaal hangt echt wel mooi, maar ik vind de Q92 toch wel een stuk stijlvoller.
Maar goed, het is dan ook een tv en geen schilderij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:47
Philflow schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 10:51:
[...]

Ik kan me voorstellen dat je die indruk krijgt na het lezen van avforums. De paarse slangen komen volgens mij maar zelden langs. En op sommige foto's die ik zag was het ook nog eens veel minder duidelijk dan ik dacht, na alle verhalen.
Het is natuurlijk ook zo dat je op forums over het algemeen of negatieve reacties tegen komt of reacties van mensen die zich er iets meer in verdiept hebben/fantiekelingen die redelijk kritisch zijn. De gewone tevreden consument weet niet eens het bestaan van GoT of AVforums :)

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1