ps. de ion cannon kun je 1x gebruiken in de campaign modus. Deze is dus niet meer single point hit, maar zijn meerdere stralen die overgaan tot een cirkel en dan een nukeblast-effect als gevolg hebben
In skirmish kun je de uplink ook bouwen. Maar de ion cannon laat mijn pc niet zweten, de nuke van de nod wel degelijk.AvanCade schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:31:
ps. de ion cannon kun je 1x gebruiken in de campaign modus. Deze is dus niet meer single point hit, maar zijn meerdere stralen die overgaan tot een cirkel en dan een nukeblast-effect als gevolg hebben
Hier draait alles op 1024x768x32 met 4xAA met full detail smooth as silk. 1280x1024 met 4xAA en de rest van de troep aan levert nog wel eens problemen op wanneer er veel units en gebouwen op het scherm zijn, zelfs een kleine OC van m'n X800XL van 400/980 naar 420/1040 mocht niet batenPheno79 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:39:
[...]
In skirmish kun je de uplink ook bouwen. Maar de ion cannon laat mijn pc niet zweten, de nuke van de nod wel degelijk.

ja ik weet dat de ion canon het superwapen van de GDI is, maar hoe bouw ik die? ik heb alle gebouwen al gebouwd in skirmish, geen ion cannon. is er ergens een upgrade die ik gemist heb of zo? (ok, ik heb pas 3 potjes gespeeld)
dan heb je niet alle gebouwtjes gebouwd 
hij staat bij de defensive stuff
De NOD pwnd iig wel heerlijk, vooral die defensieve arrays die automatisch weer terugkomen als ze kapot zijn, met daarachter een Obelisk, heerlijk geen vijandje die daartegenop kan
[screen] 1.14MB
hij staat bij de defensive stuff
De NOD pwnd iig wel heerlijk, vooral die defensieve arrays die automatisch weer terugkomen als ze kapot zijn, met daarachter een Obelisk, heerlijk geen vijandje die daartegenop kan
[screen] 1.14MB
[ Voor 63% gewijzigd door Bitage op 01-03-2007 10:56 ]
Zeg, als jij niet normaal een discussie met mensen kan voeren, ga dan ff heel snel weg van dit forum wil je? Doe je ons allemaal een plezier. Wat een overdreven reactie zeg.autodidact schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 04:10:
[...]
een action spel? wat wil je dan??? schaken? heb je ooit counterstrike gespeeld?? wat een onzin man. je wordt misschien te oud. koop anders een ouwe cpu, dan gaat het allemaal wat langzamer.
ga anders de campain van de demo ff doen, dan kom je serieus als ALLER EERSTE een DIKKE MUUR tegen ... man... wat een onzin
PS. De engine waar TW op draait heet SAGE wat een afkorting is voor Strategy Action Game Engine. Ik ben dus niet de enige die het een actie spel vind.
Ontopic: Ik ben het met mockingbird eens, dat je idd veel moet managen. Waar je in Starcraft, na de 1ste rush, weer even tijd had om wat gebouwen neer te zetten en verdediging te bouwen is het hier een constante stroom van ventjes. Je merkt echt dat de computer dus in 1 x meerdere dingen kan bouwen waardoor je op den duur altijd zal verliezen vanwege het feit dat je met je muisje altijd achter zal lopen. Zo gebeurde het meerdere keren dat ik EN een nieuwe refinery neergezet zag worden EN 2 turrets op totaal verschillende plekken.Hetzelfde met units die tegelijkertijd uit verschillende barracks/warfactories komen wandelen. Opzich verwacht ik het wel dat de computer dit voordeel heeft maar soms wordt het echt te gortig.
[ Voor 5% gewijzigd door tikkietrugjaap op 01-03-2007 11:01 ]
Prima.
je kunt zelf toch ook meerdere gebouwen tegelijk bouwen? Ik heb al 4 sloten een keer gemaakt (2 mvcs en 2 cranes). Je bouwt je dan echt een ongeluk. Ok, helemaal tegleijk ga je ze niet neerzetten, maar zoveel scheelt het niet. Mannetjes, etc zet je gewoon in queue en gaan maar!tikkietrugjaap schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:00:
[...]
Zeg, als jij niet normaal een discussie met mensen kan voeren, ga dan ff heel snel weg van dit forum wil je? Doe je ons allemaal een plezier. Wat een overdreven reactie zeg.
PS. De engine waar TW op draait heet SAGE wat een afkorting is voor Strategy Action Game Engine. Ik ben dus niet de enige die het een actie spel vind.
Ontopic: Ik ben het met mockingbird eens, dat je idd veel moet managen. Waar je in Starcraft, na de 1ste rush, weer even tijd had om wat gebouwen neer te zetten en verdediging te bouwen is het hier een constante stroom van ventjes. Je merkt echt dat de computer dus in 1 x meerdere dingen kan bouwen waardoor je op den duur altijd zal verliezen vanwege het feit dat je met je muisje altijd achter zal lopen. Zo gebeurde het meerdere keren dat ik EN een nieuwe refinery neergezet zag worden EN 2 turrets op totaal verschillende plekken.Hetzelfde met units die tegelijkertijd uit verschillende barracks/warfactories komen wandelen. Opzich verwacht ik het wel dat de computer dit voordeel heeft maar soms wordt het echt te gortig.
Ga er maar vanuit dat skirmish lastiger is dan dat de singleplayer gaat worden, dat is volgens mij altijd zo geweest.
Bij Bol.com is Tiberium Wars (Kane Editie), dus de speciale editie/collecters editie, hoe je het noemen wil ook al een tijdje te pre-orderen. klik
Hij kost daar nu € 49,99 terwijl dit bij de Free Record Shop € 59,99 is. klik.
Ik moet zeggen dat ze de AI wel wat verbeterd hebben. Het is tegen een medium enemy toch een stuk lastiger als in Generals.
Hij kost daar nu € 49,99 terwijl dit bij de Free Record Shop € 59,99 is. klik.
Ik moet zeggen dat ze de AI wel wat verbeterd hebben. Het is tegen een medium enemy toch een stuk lastiger als in Generals.
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
En bij CD Wow is de Kane Edition 39,99. Is al een paar keer voorbij gekomen in dit topic
. Klik
wel jmmr dat je niet met de aliens kunt spelen had dit ook al geprobeerd maar je verliest direct
Toch wel asociaal dat FRS bijna het dubbele durft te vragen voor een game dan de overbekende aanbieder CD-WOW. Nou ja, dat risico wentelen we dan weer af op de creditcard maatschappij. Bedankt voor de tip in ieder geval!
Iedereen die zeurt over de speelsnelhied, dan zet je toch gewoon een handicap aan. ALs je die op 100% zet bouw je een heel stuk langzamer
Dan moet je dat ook bij je tegenstander doen, lijkt me, anders wordt het nog knap moeilijk._avalanche_ schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:41:
Iedereen die zeurt over de speelsnelhied, dan zet je toch gewoon een handicap aan. ALs je die op 100% zet bouw je een heel stuk langzamer
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
ik snap jou posts gewoon niet, eerst zeg je dat het een action game is geworden, wat je daarmee wil zeggen is me onduidelijk maar in je volgende post haal je de engine aan omdat daar het woordje action ook in zit. Volgens mij bedoel je dat het jou allemaal te snel gaat en raad ik je aan eens naar die hotkey's te kijken. zoals je in je 2de post zegt muis jij te langzaam, misschien ben je beter in toetsenborden, echte pro tip trouwens lo0l.tikkietrugjaap schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:00:
[...]
Zeg, als jij niet normaal een discussie met mensen kan voeren, ga dan ff heel snel weg van dit forum wil je? Doe je ons allemaal een plezier. Wat een overdreven reactie zeg.
Ten tweede vergelijk je het met een FPS wat je daarna weer terug neemt.
Daarna geen muren wat in full versie wel blijkt te zitten.
En dan suggestief over EA games dat ze niet goed zijn. klopt, maar onderbouw dat dan. bijvoorbeeld: weet je nog het aantal crash bugs wat in de multiplayer zat van generals? firewall onzin, mismatches. 7 updates verder en nog niks aan gedaan. dat is slecht van EA.
dus je eerste 3 punten over de game waren ongegrond, 2 geef je zelf al toe. en over EA zeg je verder niks serieus.
dus tips voor je gameplay: gebruik hotkey's , maak meerdere construction yards wat Pheno79 al zei en zet alle graphics zooo hoog dat je lag creeert voor jezelf, dan gaat het wat langzamer voor je. (of ga heroes of might en magic 5 spelen want dat is turn based, kun je lekker lang strategisch nadenken)
ps. ik vind het heeeerlijk dat het zo snel gaat, vooral in het begin waren red alert 2 en tiberian sun altijd zo traag voordat je een basis had opgebouwt. Met generals was altijd dat gezeik dat host zei: 'no rush 10 min' en dan standaard dat iemand (ikke dus) iemand anders kaput rushte, omdat dat kon en het oorlog was! vind je het gek dat ik een score van 110 tegen 5 had LOL .
ps2. wat ik dus hoop, en dan haal ik jou 'er is nog hoop' comentaar aan het einde aan over je stomme muurtjes, dat EA games de scores verbergt of moeilijker zichtbaar maakt, want niemand wilde meer met ons spelen als we een goeie score hadden, en AL DIE CRASHBUGS er uit haalt of er niet in stopt! lol
ps3. sorry als je je aangevallen voelt, niks persoonlijks,,, zit ook maar achter mn pc'tje me op te winden over jou post.
http://specs.tweak.to/12504
Het doel van een AI is om een (liefst zo menselijk mogelijke) tegenstander te vormen. Wanneer deze AI het niet kan winnen door slim na te denken over sluiproutes en guerillatactieken bijv, maar simpelweg sneller bouwt en plaatst dan jij, dan vind ik dat altijd jammer. Nou weet ik wel dat de AI in TW ook sluiproutes gebruikt maar zijn grootste voordeel komt toch altijd doordat hij meerdere dingen tegelijk kan doen en dus een oneerlijke voorsprong krijgt. Hetzelfde gold vroeger over het gebruiken van superweapons, de AI wist ALTIJD waar hij het meest tactisch een Nuke of watdanook moest gooien.Pheno79 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:13:
[...]
je kunt zelf toch ook meerdere gebouwen tegelijk bouwen? Ik heb al 4 sloten een keer gemaakt (2 mvcs en 2 cranes). Je bouwt je dan echt een ongeluk. Ok, helemaal tegleijk ga je ze niet neerzetten, maar zoveel scheelt het niet. Mannetjes, etc zet je gewoon in queue en gaan maar!
Ga er maar vanuit dat skirmish lastiger is dan dat de singleplayer gaat worden, dat is volgens mij altijd zo geweest.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb net weer een potje gespeeld in Skirmish en vind het spel dus niet bagger. Ik vind het gewoon jammer dat na jaren van developen van een spel en het feit dat we nu al in 2007 leven, dat er nog steeds geen realistische AI is.
Prima.
Verwijderd
1680x1050 met alles op highest en 4x aa aan. Loopt het niet 100% vloeiend. Het zou beter kunnen. Misschien met minder aa aan. Heb het nog niet geprobeerd..
Als jij tegen een pro-starcraftspeler speelt, vind jij dan ook dat je tegenstander niet eerlijk is, omdat hij 250 clicks per minuut doet?tikkietrugjaap schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:08:
[...]
Het doel van een AI is om een (liefst zo menselijk mogelijke) tegenstander te vormen. Wanneer deze AI het niet kan winnen door slim na te denken over sluiproutes en guerillatactieken bijv, maar simpelweg sneller bouwt en plaatst dan jij, dan vind ik dat altijd jammer. Nou weet ik wel dat de AI in TW ook sluiproutes gebruikt maar zijn grootste voordeel komt toch altijd doordat hij meerdere dingen tegelijk kan doen en dus een oneerlijke voorsprong krijgt. Hetzelfde gold vroeger over het gebruiken van superweapons, de AI wist ALTIJD waar hij het meest tactisch een Nuke of watdanook moest gooien.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb net weer een potje gespeeld in Skirmish en vind het spel dus niet bagger. Ik vind het gewoon jammer dat na jaren van developen van een spel en het feit dat we nu al in 2007 leven, dat er nog steeds geen realistische AI is.
Een AI zal altijd een zeker nadeel hebben, en zolang hij gewoon binnen de regels van het spel blijft (geen autospawn, geen omzeiling van fog of war, geen speedbuilding) dan is het mij allemaal best. Ok, jij kan niet op twee knopjes tegelijk drukken en hij wel, maar de facto zou het verschil tussen twee knopjes tegelijk en 250 knopjes per minuut niet zoveel mogen uitmaken.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Je kan wel degelijk meerdere dingen tegelijk bouwen.tikkietrugjaap schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:00:
Als je bijvoorbeeld een Crane bouwd of een MCV uitklapt, kan je twee gebouwen te gelijk laten maken.
Wat hier de max. van is weet ik zelf ook niet, mijn teller stond gisteren in ieder geval op 6.
Dit geld ook voor de War Factory, Barracks en Airports (en uiteraard de NOD equivalenten hiervan)
Dan probeer je minder AA te draaien, wat dit verder aan de discussie toevoegt is mij momenteel geheel onduidelijk...Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:10:
1680x1050 met alles op highest en 4x aa aan. Loopt het niet 100% vloeiend. Het zou beter kunnen. Misschien met minder aa aan. Heb het nog niet geprobeerd..
[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 01-03-2007 12:18 ]
Inderdaad, als ik op een overwachte plek wordt aangevallen, bouw ik meteen zoveel mogelijk defense en kan die dan tegelijkertijd kan plaatsen, dat heeft al wel eens een aanval afgeslagenGJ-tje schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:15:
[...]
Je kan wel degelijk meerdere dingen tegelijk bouwen.
Als je bijvoorbeeld een Crane bouwd of een MCV uitklapt, kan je twee gebouwen te gelijk laten maken.
Ik begrijp je ook niet verkeerd, ik snap precies wat je bedoeld. Het gaat sneller doordat de computer wat wij in 3 klikken doen, in 1 ms doet. Maar wij hebben altijd 1 voorsprong: wij kunnen creatief zijn.tikkietrugjaap schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:08:
[...]
Het doel van een AI is om een (liefst zo menselijk mogelijke) tegenstander te vormen. Wanneer deze AI het niet kan winnen door slim na te denken over sluiproutes en guerillatactieken bijv, maar simpelweg sneller bouwt en plaatst dan jij, dan vind ik dat altijd jammer. Nou weet ik wel dat de AI in TW ook sluiproutes gebruikt maar zijn grootste voordeel komt toch altijd doordat hij meerdere dingen tegelijk kan doen en dus een oneerlijke voorsprong krijgt. Hetzelfde gold vroeger over het gebruiken van superweapons, de AI wist ALTIJD waar hij het meest tactisch een Nuke of watdanook moest gooien.
Uiteindelijk zal dat snelle bouwen niet zo'n groot voordeel zijn als je creatief bent. Zelf turtlen (ik heb het eens geprobeerd) werkt inderdaad minder in skirmish, want de computer komt dan echt te snel langs. Je wordt dus gepushed om zelf ook sneller initiatief te nemen. Rustig je basis bouwen en dan eens de vijand gaan bekijken, langzaam een strategie te bedenken zit er niet meer in.
Helaas, het turtlen zoals in Settlers (rustig inzoomen naar de animaties etc) kan niet meer, je zult een plan moeten bedenken. In singleplayer zal het allemaal wel wat rustiger gaan, dan is de AI over het algemeen altijd terughoudend.
Verwijderd
Nou ik heb het spel gisteren gedownload en gespeelt. Ik moet zeggen het ziet er grafisch heerlijk uit. Maar GDI superweapon ziet er 10 keer vetter uit dan de superweapon van NoD.
De atoombom explosie zag er niet al te super uit. Daarin tegendeel de Ioncannon is mega vet gedaan!
Verder ziet het er netjes uit.
Draai hier alles op max zo hoog als het kan op me 8800GTS 640Mb
De atoombom explosie zag er niet al te super uit. Daarin tegendeel de Ioncannon is mega vet gedaan!
Verder ziet het er netjes uit.
Draai hier alles op max zo hoog als het kan op me 8800GTS 640Mb
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 12:28 ]
Ik zeg dat het een action spel is geworden omdat er weinig tactische elementen in zitten. Het is, waar jij dus duidelijk fan van bent, een rush spel geworden. Alleen maar units uitpoepen en richting de vijand sturen. Nou was dat met vorige C&Cs ook wel maar daar had je nog muren die de vijand vertraagde en turrets die je (beschermd) achter de muur kon plaatsen. Er was dus ruimte voor meerdere soorten spelers zoals bijv ik, een bouwer en jij, die van tankwars houdt. Nu is die ruimte weg en is er alleen nog maar plaats voor tanks tanks tanks. En dat vind ik dus juist jammer.
Het spel gaat niet te snel voor me als in dat ik als een bejaarde voor me uit kijk en niet weet wat me overkomt. Het gaat mij er om dat het (zoals al eerder aangegeven) het alleen maar aankomt op rushen.
De reden dat ik CS aangeef als voorbeeld is omdat CS een spel is waar je constant op je hoede moet zijn maar VOORAL constant bezig ben met schieten, wegrennen, herladen, schieten, etc, etc.
Het is een hectisch spel. Wil niet zeggen dat dat een nadeel is, ik heb jaren met plezier UT gespeeld en dat is waarschijnlijk nog hectischer, maar ik wil zo'n ritme liever niet in een C&C spel.
Ik heb naar mijn weten trouwens nooit iets terug genomen maar misschien moet ik even wat oude posts van mij lezen.
Waarom moet ik mijn mening over EA onderbouwen? Er zijn hier 1001 posts te vinden van mensen die EA een bedrijf vinden dat vaak franchises overneemt en ze dan verkracht en dat wordt geaccepteerd maar als ik zeg dat ik "had verwacht" dat ze het spel zouden verprutsen dan moet ik dat onderbouwen. Het is wat ik "dacht" dat er zou gebeuren, en ik zeg notabene in dezelfde zin dat ik vind dat dat niet gebeurd is.
Ik vind niet dat mijn punten ongegrond waren, daar ik gewoon mijn mening gaf over hoe ik over het spel voelde.
Nou heb ik op een aantal punten van jou antwoord gegeven maar ik vind dat we het hier bij moeten laten. Ik ben bang dat wij het niet eens zullen worden over wat we van zowel het spel als de Ai vinden en ik denk dat verdere discussie deze thread alleen maar zal vervuilen.
Prima.
Dat is precies de reden waarom ik deze manier van bouwen niet leuk vind. Gebouwen moeten gebouwd worden, niet eerst in een sidebar 'gebouwd' worden, waarna je ze in 1 keer kan plaatsen. Zo kan iedereen altijd als ze verder niks bouwen verdedegingswerken bouwen voor het geval ze nodig zijn. En ze dan plaatsen als het nodig is, of ze cancelen als het niet nodig is.cardinal808 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:22:
[...]
Inderdaad, als ik op een overwachte plek wordt aangevallen, bouw ik meteen zoveel mogelijk defense en kan die dan tegelijkertijd kan plaatsen, dat heeft al wel eens een aanval afgeslagen
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Nog een ubersnelle mirror: ftp://ftp.planet.nl/pub/planet/games/x86/CnC3_Demo.exe
http://www.planet.nl/plan...ontentid=816930/sc=0474b8
http://www.planet.nl/plan...ontentid=816930/sc=0474b8
Welkom in de wereld van C&C.Luuk1983 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:37:
[...]
Dat is precies de reden waarom ik deze manier van bouwen niet leuk vind. Gebouwen moeten gebouwd worden, niet eerst in een sidebar 'gebouwd' worden, waarna je ze in 1 keer kan plaatsen. Zo kan iedereen altijd als ze verder niks bouwen verdedegingswerken bouwen voor het geval ze nodig zijn. En ze dan plaatsen als het nodig is, of ze cancelen als het niet nodig is.
Ik vind het stukken beter zo, ook omdat je niet het totaalbedrag beschikbaar hoeft te hebben, maar gewoon alles tegelijk kan bouwen, ook al kan je het niet betalen.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ok, misschien moet ik mijn mening wat anders uitleggen dan dat ik voorheen gedaan heb. Ik had simpelweg liever gezien dat de AI slim was geweest en tactischer was geweest. Ik had ook liever gezien dat er ruimte was geweest voor "turtle"spelers zoals ik.
Ik zeg niet dat als een persoon goed is in Starcraft en dus veel dingen aan kan klikken dat deze niet eerlijk is, ik zeg ook niet dat ik niet weet dat er meerdere MCVs/Cranes te bouwen zijn. Ik zeg dat de mensen van EA weer dezelfde weg zijn ingeslagen watbetreft AI en dat vind ik jammer. C'est tout.
Ik zeg niet dat als een persoon goed is in Starcraft en dus veel dingen aan kan klikken dat deze niet eerlijk is, ik zeg ook niet dat ik niet weet dat er meerdere MCVs/Cranes te bouwen zijn. Ik zeg dat de mensen van EA weer dezelfde weg zijn ingeslagen watbetreft AI en dat vind ik jammer. C'est tout.
Prima.
Voor rushen heb je anders toch wel degelijk strategie nodig, als je in Generals een rush doet met bijvoorbeeld een technical en 3 terros moet je die wel van te voren bedenken en alle gebouwen zo snel mogelijk bouwen.
Dit lijkt me in C&C3 minder van belang, maar dat kan ook zijn omdat ik het spel nog niet door en door ken zoals Generals.
Idd, hoewel dit typisc C&C is, vond ik de generals methode toch een stuk realistischer.Luuk1983 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:37:
[...]
Dat is precies de reden waarom ik deze manier van bouwen niet leuk vind. Gebouwen moeten gebouwd worden, niet eerst in een sidebar 'gebouwd' worden, waarna je ze in 1 keer kan plaatsen. Zo kan iedereen altijd als ze verder niks bouwen verdedegingswerken bouwen voor het geval ze nodig zijn. En ze dan plaatsen als het nodig is, of ze cancelen als het niet nodig is.
Verwijderd
vraag me af in hoeverre de brutal AI niet cheat; hij komt dermate snel met een dermate lading tanks op je af dat het niets te maken heeft met die paar milliseconden voorsprong kwa bouwen.DexterBelgium schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:14:
[...]
Als jij tegen een pro-starcraftspeler speelt, vind jij dan ook dat je tegenstander niet eerlijk is, omdat hij 250 clicks per minuut doet?
Een AI zal altijd een zeker nadeel hebben, en zolang hij gewoon binnen de regels van het spel blijft (geen autospawn, geen omzeiling van fog of war, geen speedbuilding) dan is het mij allemaal best. Ok, jij kan niet op twee knopjes tegelijk drukken en hij wel, maar de facto zou het verschil tussen twee knopjes tegelijk en 250 knopjes per minuut niet zoveel mogen uitmaken.
Ik speel tegen brutal AI en de map is, recourse-wise, eerlijk verdeeld; ieder de main tiberium field, een extra tiberium field en 2 derricks. Toch zie ik de AI een income/tick hebben van ongeveer 2x mijn income, dit terwijl ik de derricks in handen houd en mijn beide tiberium fields ook leeggeharvest zijn. Dan klopt er dus iets niet.
Dat is natuurlijk wel altijd geweest met AI in de c&c serie, maar wat dat betreft manage je jezelf dus echt helemaal kapot tegen zo'n enemy. Het feit dat je dan met een beetje pech nog 3 structere, 3 defence, 2 barracks en 2 warfac tabs (tegen die tijd zijn m'n centen op en blijft de AI doorwalsen en ga ik eraan) moet managen komt de boel ook niet echt ten goede
Hard Ai maak ik overgens wel weer erg gemakkelijk af..
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 12:49 ]
Generals zie ik dan ook niet als C&C. Dat was EA in de bocht door er een bekende franchisenaam er aan te plakken, maar het heeft niets met het C&C universum te maken.j-w schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:46:
[...]
Idd, hoewel dit typisc C&C is, vond ik de generals methode toch een stuk realistischer.
Verwijderd
Daarin blonk C&CTS heel wat meer uit. Pavements, gates, walls. Ik kan nog steeds niet begrijpen waarom er zo weinig in zit. Alsof ze er gisteren mee begonnen zijn.tikkietrugjaap schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:39:
Ok, misschien moet ik mijn mening wat anders uitleggen dan dat ik voorheen gedaan heb. Ik had simpelweg liever gezien dat de AI slim was geweest en tactischer was geweest. Ik had ook liever gezien dat er ruimte was geweest voor "turtle"spelers zoals ik.
En kom niet aan dat het om het C&C1 gevoel moet gaan. Dat spel is 12 jaar oud. Op mijn 486 met 800*600 was dat geweldig. Nu mag je echt wel wat meer mogelijkheden verwachten met 20+ inch schermen.
Ook het C&C gevoel is bij deze nog dubieus. Roepen dat Kane back is is niet genoeg.
Ik was anders weer blij dat ik zijn hoofd zag. De obelisk en temple of nodVerwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:52:
[...]
Daarin blonk C&CTS heel wat meer uit. Pavements, gates, walls. Ik kan nog steeds niet begrijpen waarom er zo weinig in zit. Alsof ze er gisteren mee begonnen zijn.
En kom niet aan dat het om het C&C1 gevoel moet gaan. Dat spel is 12 jaar oud. Op mijn 486 met 800*600 was dat geweldig. Nu mag je echt wel wat meer mogelijkheden verwachten met 20+ inch schermen.
Ook het C&C gevoel is bij deze nog dubieus. Roepen dat Kane back is is niet genoeg.
Maar ik mis ook nog wat, ik denk dat het de muziek is, hellmarch was dan ook echt "C&C".
Verwijderd
idd ik ben ook blij dat er weer een goede "feel" in zit maar zoals je zegt had toch op wat vernieuwingen gehoopt want op deze manier maak je alleen remakes van een oud spel. Ites waar normaal spellen voor worden afgerekend, want als een spel wilt verkopen moet het venieuwend zijn zoals company of heroes deed. Maar bij C&C 3 hoeft het blijkbaar nietVerwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:52:
[...]
Daarin blonk C&CTS heel wat meer uit. Pavements, gates, walls. Ik kan nog steeds niet begrijpen waarom er zo weinig in zit. Alsof ze er gisteren mee begonnen zijn.
Verkoopt het dan alleen maar goed door fan boy's. net zoals een nieuwe mario zo ie zo goed zou verkopen ook al valt het spel tegen.
Op zich vind ik het wel een leuke nieuwe feature voor de C&C-reeks (Weet niet of het in Generals ook zit, maar Generals is imo geen C&C).cardinal808 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:22:
Inderdaad, als ik op een overwachte plek wordt aangevallen, bouw ik meteen zoveel mogelijk defense en kan die dan tegelijkertijd kan plaatsen, dat heeft al wel eens een aanval afgeslagen
Aan de andere kant vind ik het jammer dat deze feature er in zit, ik had eerder verwacht dat je (zoals in C&C volgens mij en iig in RA) gebouwen en units (tanks ook) sneller gaat bouwen...
Alleen mario sunshine viel voor me tegen, net als de generals aftakking van C&CVerwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:11:
[...]
idd ik ben ook blij dat er weer een goede "feel" in zit maar zoals je zegt had toch op wat vernieuwingen gehoopt want op deze manier maak je alleen remakes van een oud spel. Ites waar normaal spellen voor worden afgerekend, want als een spel wilt verkopen moet het venieuwend zijn zoals company of heroes deed. Maar bij C&C 3 hoeft het blijkbaar niet
Verkoopt het dan alleen maar goed door fan boy's. net zoals een nieuwe mario zo ie zo goed zou verkopen ook al valt het spel tegen.
Maar ten opzichte van Tiberian Sun is de verandering dat het 3D geworden is al groot
Precies.Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:52:
[...]
...
Prima.
Uhm, misschien hebben jullie het niet door, maar het is een demo? Geef me een reden waarom ze alle units etc al zouden laten zien. Ik heb nog geen ondergrondse machines gezien, dus het nut van pavement is niet echt heel groot.
Gates en firestorm defense (zoals al eerder gezegd), die mis ik echt. Aan de andere kant, met de rushtaktieken die je nodig hebt, heb je ze ook niet nodig. Maar een mooi ontworpen basis maken is soms best leuk
EA is groot genoeg om dit soort praktijken erg lang vol te houden.... En C&C3 zal geen verkoop topper worden.. daar ben ik van overtuigd. Misschien later nog als ie in de bargain bin ligt. Waarschijnlijk zal EA trouwens tegen die tijd ongetwijfeld een 'best of C&C' uitbregen waar wederom alle C&C delen en de laatste zitten. Waarom niet door blijven melken.....?!
De objectiviteit en kritische kijk valt me hier enorm tegeven van de GOT'ers. Of het gaat hier voor 80% om 18 jarigen die alles wel goed vinden, of het zijn allemaal fanboys die niet kritisch durven te zijn en alles toch wel goed vinden w
De objectiviteit en kritische kijk valt me hier enorm tegeven van de GOT'ers. Of het gaat hier voor 80% om 18 jarigen die alles wel goed vinden, of het zijn allemaal fanboys die niet kritisch durven te zijn en alles toch wel goed vinden w

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:11:
[...]
idd ik ben ook blij dat er weer een goede "feel" in zit maar zoals je zegt had toch op wat vernieuwingen gehoopt want op deze manier maak je alleen remakes van een oud spel. Ites waar normaal spellen voor worden afgerekend, want als een spel wilt verkopen moet het venieuwend zijn zoals company of heroes deed. Maar bij C&C 3 hoeft het blijkbaar niet
[ Voor 11% gewijzigd door Darth Malak op 01-03-2007 13:24 ]
Daar heb je zeker gelijk in. Door al de posts over en weer ben ik zelf helemaal vergeten dat we inderdaad te maken hebben met een Demo. De dingen die jij noemt zou ik ook wel missen overigens, ik vind het altijd geweldig om een mooi sterke basis te bouwen die maar aan 1 kant "open" kan.Pheno79 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:18:
[...]
Uhm, misschien hebben jullie het niet door, maar het is een demo? Geef me een reden waarom ze alle units etc al zouden laten zien. Ik heb nog geen ondergrondse machines gezien, dus het nut van pavement is niet echt heel groot.
Gates en firestorm defense (zoals al eerder gezegd), die mis ik echt. Aan de andere kant, met de rushtaktieken die je nodig hebt, heb je ze ook niet nodig. Maar een mooi ontworpen basis maken is soms best leuk
Prima.
Verwijderd
Uhm? Het is een spel. Zoals het er nu uitziet is het een spel dat je twee keer speelt, leuk vindt maar daarna nooit meer aanraakt omdat er veel beter te krijgen is.Pheno79 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:01:
[...]
Ik was anders weer blij dat ik zijn hoofd zag. De obelisk en temple of nod
Maar ik mis ook nog wat, ik denk dat het de muziek is, hellmarch was dan ook echt "C&C".
In C&CTS/FS zaten hover tanks, rivieren zodat je ook van die kant nog aangevallen kon worden. Het kwam in iedergeval ten goede aan de variatie in tactiek en mappen. Nu is het units stampen en sturen naar de vijandelijke basis. Daar hadden ze bij EA echt wel meer van kunnen maken zeker met de enorme hoeveelheden kennis die ze hebben opgekocht. Al is dat meer een markttechnisch verhaal. Gewoon potentiële concurrentie wegkopen.
Met de demo in het achterhoofd weet ik één ding zeker: met firestorm is het bij mij afgelopen met de C&C reeks.
Al met al vind ik toch dat EA goed zijn best heeft gedaan op deze game en de C&C feel trouw is gebleven. Ik had veel erger verwacht. En als ik in de poll zie dat 80% van de stemmers deze mening deelt geloof ik wel dat EA de goede weg is ingeslagen
Beroeps brabander
Pheno79 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:01:
[...]
Pheno79 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:18:
[...]
Gates en firestorm defense (zoals al eerder gezegd), die mis ik echt.
Toch leuk als je je eigen vragen beantwoordPheno79 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:18:
[...]
Uhm, misschien hebben jullie het niet door, maar het is een demo? Geef me een reden waarom ze alle units etc al zouden laten zien.
In C&C 1 kon je idd ook nog onder de grond. 5 van die boort wagentjes.
2 vol met Engineers en de rest allemaal rotzooi als afleiding.
Midden in de basis uitkomen en alles overnemen. (daarom was pavement altijd handig.)
Midden in de basis uitkomen en alles overnemen. (daarom was pavement altijd handig.)
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
True, maar ik zeg alleen dat ik ze mis, ik hoop er stevig op dat ik ze nog terug zie/hooraval0ne schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:29:
[...]
[...]
[...]
Toch leuk als je je eigen vragen beantwoord
Dan is voor mij het C&C gevoel er voor de 100%. Vernieuwingen, who needs them
En misschien, heel misschien luisteren ze nog naar de kritieken (uhm, EA, nee, laat maar).tikkietrugjaap schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:23:
[...]
Daar heb je zeker gelijk in. Door al de posts over en weer ben ik zelf helemaal vergeten dat we inderdaad te maken hebben met een Demo. De dingen die jij noemt zou ik ook wel missen overigens, ik vind het altijd geweldig om een mooi sterke basis te bouwen die maar aan 1 kant "open" kan.
Maar zo'n onneembare vesting bouwen vond ik in single altijd wel leuk.
Van de demo uitgaande:
wtf is er gebeurd met al die tiberian sun spullen? Er waren plantjes die seeds gooide, nu zijn het putten zoals uit RA1. Waar zijn die leuke monsters, die uit de kluiten gewassen vetrollen? Banshees? De NOD commando? Waarom is Kane niet doorgegaan met zijn tiberium experimenten op mensen? Ik had wel wat vreemde units verwacht. Waar zijn de forgotten die wel tegen tiberium konden? En de sonic tank van de GDI (sorry, te vaak dune 2 gespeeld)? Nu is de techniek in een defense gestopt, maar ik wil die mooie tank weer.
Vragen zat dus, hopelijk worden die beantwoord, en anders is het de schuld van EA
[ Voor 13% gewijzigd door Pheno79 op 01-03-2007 13:34 ]
battler schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:31:
In C&C 1 Tiberium sun kon je idd ook nog onder de grond. 5 van die boort wagentjes.
Verwijderd
Ik heb de demo gister voor het eerst gespeeld, zeker wel vet die nostalgie! Ik vond alleen 1 nadeel, misschien ligt dit aan mij maar het verschil tussen de verschillende infantry kwam niet heel duidelijk naar voren (in de graphics). Verder is ie TOP!
Ik ga vanavond iets cools proberen, een paar van die cranes maken, een aantal defence towers queuen en een MCV naar de enemy sturen
Misschien is het mogelijk om de MCV voor zijn basis uit te klappen en meteen 5 defence towers neer te zetten
Ik ga vanavond iets cools proberen, een paar van die cranes maken, een aantal defence towers queuen en een MCV naar de enemy sturen
Verwijderd
Heb de demo gisteravond nog ff binnen getrokken. Als ik vanmiddag thuis ben zal ik het eens even bekijken. Of ik het ook ga kopen durf ik nog niet te zeggen, want ik ben nooit zo'n fan geweest van al die high-tech meuk die er in Tiberian Sun e.d. zitten en aangezien dit een beetje dezelfde richting uit gaat....go figure. Niettemin ben ik wel benieuws hoe het met de grafische pracht van C&C 3 zit, dat wil ik wel eens even met eigen ogen aanschouwen....met name het IonCannon ben ik wel benieuwd naar
...fry 'em all
Lol, Hell March was dan ook echt "Red Alert". C&C (GDI/NOD) heeft nooit een Hell March gehad. Logisch dat je die mistPheno79 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:01:
[...]
Ik was anders weer blij dat ik zijn hoofd zag. De obelisk en temple of nod
Dan snap jij het toch niet. Ik weet zeker dat het spel binnen no-time in de charts op #1 staat. Puur alleen al omdat het een C&C game is, en ook omdat de marketing van EA gewoon erg goed is.Darth Malak schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:22:
EA is groot genoeg om dit soort praktijken erg lang vol te houden.... En C&C3 zal geen verkoop topper worden.. daar ben ik van overtuigd. Misschien later nog als ie in de bargain bin ligt.
Tiberian Sun vond ik ook niets aan door al die vage units, maar C&C3 is meer C&C1 dan C&C2, er zijn wel een paar units uit TS in C&C3, maar het is veel meer de techniek en stijl van C&C1Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:42:
Heb de demo gisteravond nog ff binnen getrokken. Als ik vanmiddag thuis ben zal ik het eens even bekijken. Of ik het ook ga kopen durf ik nog niet te zeggen, want ik ben nooit zo'n fan geweest van al die high-tech meuk die er in Tiberian Sun e.d. zitten en aangezien dit een beetje dezelfde richting uit gaat....go figure.
[ Voor 50% gewijzigd door Angeloonie op 01-03-2007 14:04 ]
Volgens de mensen van EA cheat de Easy, Medium, en Hard AI niet. De Brutal AI heeft dubbele inkomsten en verder geen cheats.
Ik heb zelf ook niks gemerkt dat de AI meer dingen tegelijk zou kunnen bouwen. Een Hard AI is makkelijk bij te houden in units als je zelf ook een beetje je best doet.
Voor de mensen die willen turtlen (eerst een basis opbouwen), je kunt met dezelfde truc als voor Nod ook de turtle AI selecteren, dus de T ingedrukt houden en dan Turtle klikken.
Ik heb zelf ook niks gemerkt dat de AI meer dingen tegelijk zou kunnen bouwen. Een Hard AI is makkelijk bij te houden in units als je zelf ook een beetje je best doet.
Voor de mensen die willen turtlen (eerst een basis opbouwen), je kunt met dezelfde truc als voor Nod ook de turtle AI selecteren, dus de T ingedrukt houden en dan Turtle klikken.
Oh ja, Hellmarch was RA. Hoe heette dat nummer dan, damn. Nou moet ik C&C 1 weer installeren om dat te achterhalen.Angeloonie schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:02:
[...]
Lol, Hell March was dan ook echt "Red Alert". C&C (GDI/NOD) heeft nooit een Hell March gehad. Logisch dat je die mist
Verwijderd
Cool thanks voor de infoVoor de mensen die willen turtlen (eerst een basis opbouwen), je kunt met dezelfde truc als voor Nod ook de turtle AI selecteren, dus de T ingedrukt houden en dan Turtle klikken.
Is er trouwens ook een manier om met de Scrin (of hoe dat ras ook mag heten) te spelen?
De Hellmarch... nogsteeds mijn favoriete game muziek
Verwijderd
Mechanical man?Pheno79 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:08:
[...]
Oh ja, Hellmarch was RA. Hoe heette dat nummer dan, damn. Nou moet ik C&C 1 weer installeren om dat te achterhalen.
Ik weet niet of het de titel is maar zo klonk het 8 jaar geleden (de laatste keer dat ik C&C heb gespeeld) op mijn audio geval
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 14:15 ]
Ja, alleen dan verlies je meteen, het enige wat je ziet is een andere sidebar. (als je het wil uitproberen, hou S ingedrukt terwijl je op het grijze Scrin drukt.)Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:09:
[...]
Cool thanks voor de info
Is er trouwens ook een manier om met de Scrin (of hoe dat ras ook mag heten) te spelen?
De Hellmarch... nogsteeds mijn favoriete game muziek
Ik zal er eens naar kijken, de naam zegt me wel wat, maar ik heb er geen muziek meer bij in mijn hoofd bij die naam.Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:12:
[...]
Mechanical man?
Ik weet niet of het de titel is maar zo klonk het 8 jaar geleden op mijn audio geval.
Bedoel je Act on Instinct misschien?Pheno79 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:08:
[...]
Oh ja, Hellmarch was RA. Hoe heette dat nummer dan, damn. Nou moet ik C&C 1 weer installeren om dat te achterhalen.
klik hier!!
[ Voor 3% gewijzigd door Sir_Hendro op 01-03-2007 14:20 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Nee hoorPheno79 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:08:
[...]
http://www.frankklepacki.com/ <- componist van C&C, Covert Ops, Red Alert, CS/AM, Sole Survivor, Tiberian Sun, Firestorm, Red Alert 2, Yuri's Revenge, Renegade.
Kortom, alle C&C games tot Generals
Klik daar eerst op Projects om de pagina wat minder hoog te maken
Dan onderaan de CnC Series selecteren in de player, en rechts een nummer uitzoeken
Act On Instinct
[ Voor 19% gewijzigd door Angeloonie op 01-03-2007 14:18 ]
Ik dacht in de read-me file iets gelezen te hebben dat in de demo ALLE beschikbare units zaten. Dat zou dan betekenen dat er niks meer in zit. Of is de read-me niet betrouwbaar?Pheno79 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:18:
[...]
...
AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Antec Nine Hundred
Verwijderd
Ja Act on instinct is het! 
Jep ik heb wel een cd ervan maar joost mag weten waarVerwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:30:
Iemand die die C&C muziek op cd heeft? want die is echt meesterlijk

Je denkt toch niet dat ik een readme ga doorlezenLord Bossink schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:29:
[...]
Ik dacht in de read-me file iets gelezen te hebben dat in de demo ALLE beschikbare units zaten. Dat zou dan betekenen dat er niks meer in zit. Of is de read-me niet betrouwbaar?
Zolang het niet in de winkel ligt kan er nog van alles veranderen, zou ik denken. Muurtjes bouwen zit er iig niet in en EA geeft zelf aan dat het wel gaat kunnen. Ik mag hopen dat de readme niet te vertrouwen is....
Straks thuis even de muziek uitzoeken, zo zonder geluidskaart is lastig.
Ik heb inderdaad de CD van C&C1, die zat toen bij de commemorative edition van C&C. Meesterlijke CD inderdaad!Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:30:
Iemand die die C&C muziek op cd heeft? want die is echt meesterlijk
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:52:
[...]
Dat gaat helemaal goed komenPheno79 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:39:
[...]
Je denkt toch niet dat ik een readme ga doorlezen
Zolang het niet in de winkel ligt kan er nog van alles veranderen, zou ik denken. Muurtjes bouwen zit er iig niet in en EA geeft zelf aan dat het wel gaat kunnen. Ik mag hopen dat de readme niet te vertrouwen is....
Straks thuis even de muziek uitzoeken, zo zonder geluidskaart is lastig.
(Grapje
Act on instinct is meesterlijk goed, krijg er altijd gewoon weer zin in TD van, ik zie de grenediers tot mamoth tanks alweer op het veld spurten. geweldige gil ook als ventjes dood gingen toenVerwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:39:
Ja Act on instinct is het!![]()
[...]
Jep ik heb wel een cd ervan maar joost mag weten waar
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Een vraagje: een Blue Screen of Death wordt toch veroorzaakt doordat je te weinig RAM geheugen hebt? En als ik de settings lager zet, wordt dit toch verholpen?
Ben zelf niet echt een super-Tweaker, dus weet het zelf niet
.
Ben zelf niet echt een super-Tweaker, dus weet het zelf niet
Bambu Lab P1S Combo
Whehehehehe. Nou ja, als ze de engine af hebben, de ai af hebben etc etc, dan moeten nieuwe units (als het goed opgezet is) niet al te veel problemen zijn. Als muurtjes kunnen dan kan de firsestorm defense ook, het is voor de ai pathfinding niets anders dan een muurtje dat een aan/uit knop heeft.Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:48:
[...]
[...]
Dat gaat helemaal goed komen
(Grapje)
Maar goed, als het goed opgezet is dus
met de NOD een klein noemenswaardig bugje gevonden wat eigelijk niet zo erg is want het is niet de bedoeling volgens mij dat je er mee kan spelen,
tot 2 x toe een atoombom gedropt op een basis die niet ging vallen, maar de counter begon wel opnieuw te lopen
moet wel zeggen dat het in 1 potje gebeurde , vanavond nog maar eens proberen
(als ik met GDI de nod overneem en ik bouw de atoombom doet ie het wel!)
iemand dit ook ervaren?
tot 2 x toe een atoombom gedropt op een basis die niet ging vallen, maar de counter begon wel opnieuw te lopen
moet wel zeggen dat het in 1 potje gebeurde , vanavond nog maar eens proberen
(als ik met GDI de nod overneem en ik bouw de atoombom doet ie het wel!)
iemand dit ook ervaren?
is goed te vertrouwen, tis alleen een Amerikaanse doos vaak genoeg. versturen duurd rond de week a 2 weken voordat je het hebt (althans mijn ervaring toen ik COD2 bestelde van hun)Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:53:
Is die CD WOW winkel een beetje te vertrouwen? Want hij staat daar wel erg goedkoop
Verwijderd
Je kan er bijna van uit gaan dat de demo die maar 30 dagen voordat het uitkomt bijna allesbevat wat ook in het orgineel komt, behalve bugs en balance fixs natuurlijk kunnen dingen uitgezet zijn wat hier het geval is met muren (volgens geruchten)
En de scrin die er volledig uit is gehaald, dus ze kunnen het wel uitzettenVerwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:07:
Je kan er bijna van uit gaan dat de demo die maar 30 dagen voordat het uitkomt bijna allesbevat wat ook in het orgineel komt, behalve bugs en balance fixs natuurlijk kunnen dingen uitgezet zijn wat hier het geval is met muren (volgens geruchten)
Verwijderd
Ik denk dat de muren haast wel uitgezet moeten zijn want in de 1e demo missie zie je al dat de hele NOD basis zich achter een dikke gewapend betonnen muur bevind.Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:07:
Zijn jullie kippig?
In die demo-missie heeft die basis van de Nod toch echt muurtjes staan hoor
En volgens mij die basis van jou in de proloog ook.
In die demo-missie heeft die basis van de Nod toch echt muurtjes staan hoor
[ Voor 19% gewijzigd door Angeloonie op 01-03-2007 15:11 ]
Demo vandaag gespeeld en ik vond het wel aardig, maar het voelt een beetje sluggish aan. Ook mis ik het oude C&C gevoel, maar dat is gewoon jeugdsentiment, daar kan niets aan tippen. Het is allemaal wel aardig, maar ik vind het niet superfantastisch..helaasch.
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Verwijderd
Het jeugdsentiment speelt zeker mee maar in de +/- tien jaren na C&C1 zijn er zoveel goede rts concepten langsgekomen dat ze nu nog aan durven komen met een regelrechte C&C1 kloon.Imodium schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:14:
Demo vandaag gespeeld en ik vond het wel aardig, maar het voelt een beetje sluggish aan. Ook mis ik het oude C&C gevoel, maar dat is gewoon jeugdsentiment, daar kan niets aan tippen. Het is allemaal wel aardig, maar ik vind het niet superfantastisch..helaasch.

Nog een kleine bug gevonden. Strooi met NOD maar eens mijnenveld uit precies over het hoge, puntige GDI gebouw (in het midden van de map). Je bommers zullen stranden zonder de mijnen te hebben gegooid. Best wazig om te zien.
[ Voor 6% gewijzigd door tikkietrugjaap op 01-03-2007 15:21 ]
Prima.
Lijkt me dat je geheugen op het 'einde' kapot is.MacorgaZ schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:50:
Een vraagje: een Blue Screen of Death wordt toch veroorzaakt doordat je te weinig RAM geheugen hebt? En als ik de settings lager zet, wordt dit toch verholpen?
Ben zelf niet echt een super-Tweaker, dus weet het zelf niet.
Gebruik eens memtest86. nachtje laten draaien
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Over die muren... in AoE3 stonden er in de campaign hele mooie fort-muren, maar die kon je niet bouwen in de skirmish (je kon ze sowieso niet bouwen)
Laten we hopen dat het in C&C3 anders is en je ze ook gewoon in de skirmish kunt bouwen.
Het spel draait ook net onder minimum systeem vereisten!
Laten we hopen dat het in C&C3 anders is en je ze ook gewoon in de skirmish kunt bouwen.
Het spel draait ook net onder minimum systeem vereisten!
[ Voor 13% gewijzigd door FereiDON op 01-03-2007 15:34 ]
AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Antec Nine Hundred
Des te beter toch?Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:18:
[...]
Het jeugdsentiment speelt zeker mee maar in de +/- tien jaren na C&C1 zijn er zoveel goede rts concepten langsgekomen dat ze nu nog aan durven komen met een regelrechte C&C1 kloon.
Op die manier heb je tenminste weer een echte C&C game en blijf je het C&C gevoel ook houden.
Dit is ook eén van de redenen dat ik Tiberian Sun niet veel aan vond.
[ Voor 4% gewijzigd door Cpt.Iglo op 01-03-2007 15:42 ]
Verwijderd
Nou, dat zegt niks. Het waren de muren en torens van een oude Tiberian Sun basis. Het lijkt me sterk dat je deze kunt bouwen in het spel straks. Zoals het er nu naar uitziet geloof ik niet dat dit echt een optie is. Op PlanetCNC staat trouwens dat er in patch 1.1 waarschijnlijk een optie komt om ook de oude left mouse button control style te kunnen kiezen. Daar zie ik op zich wel naar uit. niet dat ik de huidige stijl niet handig vind, ben dat ook wel gewend van blizzard spellen maar ik heb juist de spellen van blizzard en westwood apart gezien/behandeld en wil dat eigenlijk ook behouden, ook al bestaat westwood niet meer.
Over de demo zelf. Ik ben op zich best positief over wat ze gecreeerd hebben. Generals vond ik eigenlijk niet zo'n succes, althans, ik vind het jammer dat ze er C&C aan hadden gehangen omdat het er geen enkele relatie mee had. Maar het positieve aan Generals vond ik de SAGE engine dus daar heb ik geen problemen mee. Wel heb ik tot nog toe nogal twijfels over de balance. Dat het gebaseerd is op Generals is echter wel overduidelijk wat toch wel jammer is. De muziek is gewoon een remix van generals en de helft van de gameplay is eigenlijk ook direct gekopieerd van generals.
Ik ben het eens met de mensen die vinden dat het te snel gaat, C&C was altijd wel een snel spel, maar dit gaat wel heel ver vind ik. Er mag van mij ook wel een beetje tijd en moeite in zitten om de top van de tech tree te bereiken. Ook vind ik dat de basis eigenlijk nogal fragiel is. Niet alleen de superweapons maar ook conventionele eenheden zoals de Juggernaught maken wel heel snel gehakt van gebouwen. De Juggernaught vind ik trouwens sowieso al wel een erg sterke eenheid, ik heb een skirmish met NOD vs. GDI gedaan en ik kan eigenlijk geen eenheid vinden die effectief tegen een Juggernaught vecht. De Scorpions worden met één raak salvo al weggeknald. GDI vind ik verder echter wel leuk gemaakt. De NOD eenheden vind ik maar so-so. Het is wel tof dat ze de Black Hand van Renegade hier in hebben verwerkt. Ik hoop wel dat ze het gat tussen TS en TW wat kunnen dichten omdat er toch wel een aantal rare keuzes gemaakt zijn die al eerder genoemd zijn zoals de cyborgs en walkers e.d.. Wat ik wel erg leuk vind is dat er nu lekker veel urban combat is, wat mij betreft altijd leuk en spannend en iets waar infantry dan ook daadwerkelijk goed in is.
De infantry is wel wat lastig van elkaar te onderscheiden maar goed. De performance en de graphics is wat mij betreft prima in orde. Ik vind vooral de hitte effecten (blurry lucht) wel tof onder de turbines van de orca's en de vlammen van de flametank.
Ik heb de pre-order wel geplaatst en ik kijk er ook echt wel naar uit. Ik hoop echter wel dat de release iets meer diepgang heeft. TS had wat mij betreft wat verzaakt op het gebied van graphics maar was sterk in gameplay. Dit spel lijkt een beetje het tegenoverstelde te zijn.
Over de demo zelf. Ik ben op zich best positief over wat ze gecreeerd hebben. Generals vond ik eigenlijk niet zo'n succes, althans, ik vind het jammer dat ze er C&C aan hadden gehangen omdat het er geen enkele relatie mee had. Maar het positieve aan Generals vond ik de SAGE engine dus daar heb ik geen problemen mee. Wel heb ik tot nog toe nogal twijfels over de balance. Dat het gebaseerd is op Generals is echter wel overduidelijk wat toch wel jammer is. De muziek is gewoon een remix van generals en de helft van de gameplay is eigenlijk ook direct gekopieerd van generals.
Ik ben het eens met de mensen die vinden dat het te snel gaat, C&C was altijd wel een snel spel, maar dit gaat wel heel ver vind ik. Er mag van mij ook wel een beetje tijd en moeite in zitten om de top van de tech tree te bereiken. Ook vind ik dat de basis eigenlijk nogal fragiel is. Niet alleen de superweapons maar ook conventionele eenheden zoals de Juggernaught maken wel heel snel gehakt van gebouwen. De Juggernaught vind ik trouwens sowieso al wel een erg sterke eenheid, ik heb een skirmish met NOD vs. GDI gedaan en ik kan eigenlijk geen eenheid vinden die effectief tegen een Juggernaught vecht. De Scorpions worden met één raak salvo al weggeknald. GDI vind ik verder echter wel leuk gemaakt. De NOD eenheden vind ik maar so-so. Het is wel tof dat ze de Black Hand van Renegade hier in hebben verwerkt. Ik hoop wel dat ze het gat tussen TS en TW wat kunnen dichten omdat er toch wel een aantal rare keuzes gemaakt zijn die al eerder genoemd zijn zoals de cyborgs en walkers e.d.. Wat ik wel erg leuk vind is dat er nu lekker veel urban combat is, wat mij betreft altijd leuk en spannend en iets waar infantry dan ook daadwerkelijk goed in is.
De infantry is wel wat lastig van elkaar te onderscheiden maar goed. De performance en de graphics is wat mij betreft prima in orde. Ik vind vooral de hitte effecten (blurry lucht) wel tof onder de turbines van de orca's en de vlammen van de flametank.
Ik heb de pre-order wel geplaatst en ik kijk er ook echt wel naar uit. Ik hoop echter wel dat de release iets meer diepgang heeft. TS had wat mij betreft wat verzaakt op het gebied van graphics maar was sterk in gameplay. Dit spel lijkt een beetje het tegenoverstelde te zijn.
Ik heb de demo gespeeld en ik vind hem wel goed in elkaar zitten. Alleen zoals al gezegd is, gaat het wel heel erg snel op niveau boven medium. Graphics zijn goed en niet te zwaar. Die superwapens zijn wel leuk, maar te makkelijk vind ik.
Voor de rest, kijk uit naar de full version.
Nog wat leuke screenshots:
Superwapen van NOD:

Een of ander goedje wat reageert met Tiberium:

Leuke verdedigingslinie:

NOD basis:
Aan silo's en stroom wel genoeg:

Daar komt geen NOD meer langs, ook hier weer wat silo's
:
Superwapen van NOD:

Leuke verdedigingslinie:

NOD basis:

Daar komt geen NOD meer langs, ook hier weer wat silo's

[ Voor 21% gewijzigd door peeter123 op 01-03-2007 16:04 ]
28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
Hier ben ik het helemaal met je eens. Ik heb hem ook bestelt en hoop dat er een goed verhaal in komt tijdens de missies.
Skirimish is leuk maar het leukste blijft om het verhaal te volgen tijdens de missies die je doet.
Haha holy shitpeeter123 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:51:
Superwapen van NOD:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuke verdedigingslinie:
[afbeelding]
NOD basis:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi gedaan
Omgpeeter123 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:51:
Superwapen van NOD:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuke verdedigingslinie:
[afbeelding]
NOD basis:
[afbeelding]
[afbeelding]
vind sommige dingen toch wat jammer:
geen muren
ondergrondse units ( TS )
die squads met infantry doet me heel erg denken aan Battle for middle earth
net ff te snel. Wil niet binnen 5 minuten al aan tech 3 zitten.
zelfs tiberian sun was verder uitgezoomed. maar zal wel aan de engine liggen
Verder loopt het erg soepel en heb ik niets te klagen.
geen muren
ondergrondse units ( TS )
die squads met infantry doet me heel erg denken aan Battle for middle earth
net ff te snel. Wil niet binnen 5 minuten al aan tech 3 zitten.
zelfs tiberian sun was verder uitgezoomed. maar zal wel aan de engine liggen
Verder loopt het erg soepel en heb ik niets te klagen.
Dat is inderdaad dat kleine rode dingetje boven in de hoek. Wou NOD ook even uitproberen. Dus maar een powerpland laten staanSander1991 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:55:
[...]
Omgvet gedaan, maar, waar is de vijand? is dat dat kleine rode vlekje rechtsboven in de map?
@ hieronder, die tiberium velden zijn zo leeg hoor. Er komt heel langzaam weer iets uit die gaten zetten.
[ Voor 16% gewijzigd door peeter123 op 01-03-2007 16:07 ]
28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
Een paar pagina's terug las ik dat het tiberium putten zijn geworden. Na het zien van zo'n put in het screenshot hierboven heb ik helemaal het gevoel: Dit gaat nergens over. Een combinatie van vein hole (met die rode draden waar nod de chemical missles van maakte) en tiberium. Ik weet nu één ding zeker, de bouwers hebben de voorgaande delen niet gespeeld hooguit op papier vluchtig wat nagelezen.
/me Imagine out
/me Imagine out
eindelijk eens iemand die het met me eens is over het als een opvolger van C&C-tsVerwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:05:
Een paar pagina's terug las ik dat het tiberium putten zijn geworden. Na het zien van zo'n put in het screenshot hierboven heb ik helemaal het gevoel: Dit gaat nergens over. Een combinatie van vein hole (met die rode draden waar nod de chemical missles van maakte) en tiberium. Ik weet nu één ding zeker, de bouwers hebben de voorgaande delen niet gespeeld hooguit op papier vluchtig wat nagelezen.
/me Imagine out
er klopt ook helemaal niets meer van van GDI tot de aliens zijn er bergen feiten compleet verdraait.
als RTS speelt hij wel leuk, maar voor het verhaal en als aanvulling op het C&C verhaal zie ik hem echt niet zitten. gewoon te veel wat niet meer klopt en niet meer past. door dingen als de mammoth, flamer, orca's en oblisken in het spel te gooien denkt EA dat het een C&C is ofzo

veel die zeggen, rot op met dat verhaal geef mij maar mp en gameplay. maar ik vind dat verhaal en sp ook bij gameplay hoort
[ Voor 5% gewijzigd door daves2hd op 01-03-2007 16:13 ]
Wil je nod spelen? Zoek in dit topique, daar vind je wel hoe je kan opstarten als nodpeeter123 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:02:
[...]
Dat is inderdaad dat kleine rode dingetje boven in de hoek. Wou NOD ook even uitproberen. Dus maar een powerpland laten staan
@ hieronder, die tiberium velden zijn zo leeg hoor. Er komt heel langzaam weer iets uit die gaten zetten.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Hoe kan je nou nu al zeggen dat alles niet meer klopt? Sowieso moet ik het spel nog zien waar alles 100% klopt van het verhaal. Op zich was TS hetzelfde als C&C 3 nu is. Vergeleken met deel 1 was het HEEL anders. Andere units, ander verhaal gewoon echt veel veranderd.
We hebben nog niet eens het hele verhaal binnen gekregen? De aliens zelf heb ik nog geen idee van of het klopt. Ik vond TS een slecht spel, units waren duidelijk gemaakt voor de fun en niet voor balance of iets dergelijk
Nee, geef mij maar RA2, een strak en veel sneller spel waar duidelijk gekeken was naar competitief spelen
(helaas was de support weer jammer
)
We hebben nog niet eens het hele verhaal binnen gekregen? De aliens zelf heb ik nog geen idee van of het klopt. Ik vond TS een slecht spel, units waren duidelijk gemaakt voor de fun en niet voor balance of iets dergelijk
Nee, geef mij maar RA2, een strak en veel sneller spel waar duidelijk gekeken was naar competitief spelen

Oh noes.. No more TreinTijden :(
beetje kort door de bocht, om nu al te gaan zeggen dat de programmeurs nog nooit cnc hebben gespeeld, ik krijg namelijk een heel ander ideeVerwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:05:
/me Imagine out
Verwijderd
wat doen die dingen links van die flametrowsers e.d.waar je zo'n hele rij van hebt?peeter123 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:51:
Daar komt geen NOD meer langs, ook hier weer wat silo's:
[afbeelding]
het verhaal klopt al op veel punten niet met TS, en units, technologie en het hele alien ras klopt al niet meer met td&tsWiebbe schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:15:
Hoe kan je nou nu al zeggen dat alles niet meer klopt? Sowieso moet ik het spel nog zien waar alles 100% klopt van het verhaal. Op zich was TS hetzelfde als C&C 3 nu is. Vergeleken met deel 1 was het HEEL anders. Andere units, ander verhaal gewoon echt veel veranderd.
Nee, geef mij maar RA2, een strak en veel sneller spel waar duidelijk gekeken was naar competitief spelen(helaas was de support weer jammer
)
TS was net zo balanced als ra2 verder, zowel GDI als NOD konden winnen als je goede taktiek toepaste (carriers van GDI, nod subterainan units, bombers, artils) in je juiste vorm allemaal dodelijk.
mindere dingen waren de hunter-seekers die een random vijand opblies. maar tech op 9 zetten en de sw en hunter-seekers samen met cyborg commando en mk2 konden niet meer gemaakt worden.
TS was anders, misschien waren ze iets te ver vooruit geschoten in het toekomst beeld. maar het is dan ook 2030 en er is nonstop oorlog zo een beetje met NOD die met allerlij vreemde en nieuwe technologie'en constand aan komt zetten dus GDI technologie gaat dan ook sneller.
ITT tot C&C3 waar GDI inneens weer naar oude look mammoth en powerplants gegaan zijn en ik dingen als de sonic tank, cyborgs, en een fatsoenlijke ruimte HQ voor GDI mis.
er is een heel verhaal ingame ergens te lezen over de evolutie van het tiberium
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
mja in 30 jaar verandert tibeiran amper? en 15 jaar later is inneens heel tiberian verandert van top tot teen? ga je mij toch niet wijs makenmrsar schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:24:
er is een heel verhaal ingame ergens te lezen over de evolutie van het tiberium
verder groeit tiberian wat los staat van zo een gat niet eens meer ?
Verwijderd
Nou, ik vind dat ze wel degelijk een punt hebben. TibSun heeft gewoon een hele hoop nieuwe technologien geintroduceerd zoals dus die speciale Banshee waar NOD nu helemaal niks meer mee te maken heeft. Cyborgs die konden healen op tiberium vind je nergens meer terug... blue tiberium ook niet, een tiberium missile?
In de intelligence database stond wel wat over het constante evolueren van tiberium wat dus op zich een verklaring kan zijn voor het verdwijnen van blue tiberium en tiberium veins hoewel niet heel erg logisch.. Wat ik tot dusver heb gelezen over het verloren gaan van de Mammoth MkII en walker technologie op zich vind ik prima. Ik was toch niet zo'n fan van de Mammoth MkII, hoewel de Titans wel tof waren. Ik ben wel blij dat ze de railgun technologie terug laten komen. Niet omdat het zo'n geweldig concept was maar omdat het gewoon logisch is dat die krachtige technologie nog gebruikt wordt en niet weer vervangen is door conventionele kogels.
Ik vind de Zone troopers ook wel cool en een goede opvolger van de jumpjet troopers. Ik hoop wel dat ze de Scrin een beetje goed uitgedacht hebben en dat het aansluit op de hints die reeds gegeven zijn in TibSun en Renegade.
Maar ik moet eerlijk zijn, het spel ziet er tot nog toe best goed en leuk uit. En ik herhaal nogmaals, het leuke aan RA2, urban combat waarbij je van flatgebouw naar flatgebouw kunt hoppen vind ik erg leuk.
In de intelligence database stond wel wat over het constante evolueren van tiberium wat dus op zich een verklaring kan zijn voor het verdwijnen van blue tiberium en tiberium veins hoewel niet heel erg logisch.. Wat ik tot dusver heb gelezen over het verloren gaan van de Mammoth MkII en walker technologie op zich vind ik prima. Ik was toch niet zo'n fan van de Mammoth MkII, hoewel de Titans wel tof waren. Ik ben wel blij dat ze de railgun technologie terug laten komen. Niet omdat het zo'n geweldig concept was maar omdat het gewoon logisch is dat die krachtige technologie nog gebruikt wordt en niet weer vervangen is door conventionele kogels.
Ik vind de Zone troopers ook wel cool en een goede opvolger van de jumpjet troopers. Ik hoop wel dat ze de Scrin een beetje goed uitgedacht hebben en dat het aansluit op de hints die reeds gegeven zijn in TibSun en Renegade.
Maar ik moet eerlijk zijn, het spel ziet er tot nog toe best goed en leuk uit. En ik herhaal nogmaals, het leuke aan RA2, urban combat waarbij je van flatgebouw naar flatgebouw kunt hoppen vind ik erg leuk.
Mensen, aliens zaten ook al in C&C1 en in TS. Verder kun je gewoon nog niks zeggen, het is nog maar een demo. Er zit vast wel zat extra in de full version anders hoef je die niet meer te halen 
Overigens wel vreemd, gister startte ik 'em weer op en ineens zag het er niet meer uit
Vreemd beeld, net alsof het een heel lage resolutie was met een dikke waas eroverheen. En dat terwijl mijn settings niet veranderd zijn. Naja, zo thuis nog maar ff klooien.
Misschien is het weer eens tijd mijn WinXP opnieuw te installeren, die staat er nu al jaren op en begint wat kuren te vertonen
Overigens wel vreemd, gister startte ik 'em weer op en ineens zag het er niet meer uit
Vreemd beeld, net alsof het een heel lage resolutie was met een dikke waas eroverheen. En dat terwijl mijn settings niet veranderd zijn. Naja, zo thuis nog maar ff klooien.
Misschien is het weer eens tijd mijn WinXP opnieuw te installeren, die staat er nu al jaren op en begint wat kuren te vertonen
[ Voor 50% gewijzigd door Willybubba op 01-03-2007 16:36 ]
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Verwijderd
jezus verveel je je ofzo als je de hele map volbouwtpeeter123 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:51:
Ik heb de demo gespeeld en ik vind hem wel goed in elkaar zitten. Alleen zoals al gezegd is, gaat het wel heel erg snel op niveau boven medium. Graphics zijn goed en niet te zwaar. Die superwapens zijn wel leuk, maar te makkelijk vind ik.
Superwapen van NOD:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuke verdedigingslinie:
[afbeelding]
NOD basis:
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar komt geen NOD meer langs, ook hier weer wat silo's:
[afbeelding]
Verwijderd
Is het normaal dat bij een hogere resolutie de UI en de grootte van het gebied even groot blijven als bij een lagere resolutie???
Dit topic is gesloten.
Let op:
Patsen met specs is not done.
Tech gerelateerde problemen horen in SPV thuis.
Prijzen van het spel of zoek in het topic. Prijzenvraagposts worden verwijderd.
Patsen met specs is not done.
Tech gerelateerde problemen horen in SPV thuis.
Prijzen van het spel of zoek in het topic. Prijzenvraagposts worden verwijderd.