[PC] Command & Conquer 3: Tiberium Wars - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.103 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-06 21:31
Command & Conquer 3: Tiberium Wars - Deel 3
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~verhoevw/GoT/cnc3/site_01.jpg
Inleiding
Deeltje 3 alweer, omdat we in het vorige topic al ver over de 1000 posts heen waren gaan we hier verder. Als iemand nog wat moois heeft voor in de startpost, meldt het even. Aanvullingen zijn altijd welkom :) !Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~verhoevw/GoT/cnc3/insideCC3Header.jpg
Inhoudsopgave
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~verhoevw/GoT/cnc3/932602.jpg
Vriendelijk verzoek

- Hou op met patsen over je specs
- Post meer screens!
- Hou het gezellig

Background Story
March, 2047. A massive nuclear fireball explodes high in the night sky, marking the dramatic beginning to the Third Tiberium War and long-awaited return of the most groundbreaking Real-time Strategy franchise (RTS) of all time.

The critically-acclaimed Command & Conquer™ (C&C) series returns with Command & Conquer 3 Tiberium Wars™ (C&C 3). Setting the standard for the future of RTS gaming once more, C&C 3 takes you back to where it all began—the Tiberium Universe.

In 2047, Tiberium has blanketed the Earth, which is now divided into zones based on the level of Tiberium infestation. Pristine Blue Zones represent 20% of the planet's surface and are the last refuge of the civilized world. Partially habitable Yellow Zones make up 50% of the planet's surface; most of the world's population lives in these war-torn and ecologically ravaged areas. The remaining 30% of the planet is uninhabitable, a Tiberium wasteland swept by violent Ion Storms. Red Zones are like the surface of an Alien planet.

The infamous Kane has returned to lead the Brotherhood of Nod in a massive global assault on the Global Defense Initiative and the few remaining Blue zones left on the planet. Only you can stop him. The fate of humanity – and the planet – is in your hands.

Featuring state-of-the-art, next-generation graphics, an epic story with live action, full-motion video sequences, and the classic fast-paced C&C style of play, C&C 3 sets the standard for the single player RTS experience.

When you decide to test your skills online, a suite of truly innovative features, such as the ability to transform online battles into a spectator sport, unfold.

Welcome back, Commander.

Key FeaturesFast, Fluid, Fun
The ultra-responsive, smooth-as-silk gameplay C&C invented is now better than ever, intuitively placing your entire arsenal at your fingertips.

Over 30 Single Player Missions
In a vast open-world 'theatre of war' where each decision you make matters, you'll experience one cohesive, epic story told from the unique perspective of all three warring factions.

RTS as a Sport - Battlecast™
Observe, broadcast, and compete in thrilling online battles with innovations including all-new interactive spectator modes, VoIP communication, player commentary, and more.

Story Like You've Never Seen
High-definition, live action video sequences that seamlessly tie the game's epic story together featuring an unparalleled, diverse cast.

Adaptive AI
The game AI matches your style of play - choose from distinct AI playing styles such as 'rushing', 'turtling', and more, or level the battlefield and let the AI use its own tactics to give you the highest level of challenge.

New Ways to Attack
Keep your opponent guessing by building flying battleships, wielding the power of terrifying Ion Storms, and combining units to form powerful never-before-seen super-units.

Technology Makes the World Come Alive
Lose yourself in reflected sunlight and scream in sheer joy as you blow chunks off of enemy tanks, structures, and anything else you can launch a rocket at. The game world gains a new dimension and the battlefield comes to life as the atmosphere fills with smoke, fire, haze, tracers, explosions, and state-of-the-art weather effects.

Intuitive and Evolved Interface
Fully evolved side-bar interface that allows you to fully manage your base operations while never leaving the action.

Battle the Best Online
With multiple online game modes, all-new multiplayer maps, and a fully featured content editor, go online to see how you stack up in RTS' ultimate forum.

Product SpecificationsPublisher: Electronic Arts Inc.
Developer: EA Los Angeles
Ship Date: March 26th 2007
Category: Real-time Strategy (RTS)
Units & Buildings

AI Personalities

The various AI personalities take advantage of these tunable attributes to simulate a variety of play styles typical of human players.

• The "balanced" personality runs as efficiently as possible, and utilizes the broadest range of tactics.

• "Turtle" personality allocates more resources to defense, and holds back a big force for a late attack.

• "Rush" personality builds small groups from the moment the game starts, with multiple-unit production structures pumping out infantry and vehicles. (Incidentally, rush personality also plays a mean guitar.)

• "Steamroller" personality concentrates on building huge masses of forces and sending out overwhelming attacks.

• "Guerilla" emphasizes flanking attacks, finesse units, hit-and-run tactics, and stealth to keep the opponent off balance--a natural fit for Nod.

Lastly, any of these personalities can be combined with different difficulty settings, team combinations, and handicaps to create a very broad variety of gameplay experiences.

System Requirments
Command & Conquer 3 Tiberium Wars requires DirectX 9.0c. You can
install DirectX 9.0c by following the onscreen prompts during the
demo installation process.

REQUIRED SYSTEM SPECIFICATIONS:

· OS: Windows XP, Windows Vista (32-bit; 64-bit versions of
Vista are not supported)
· CPU: 2.0 GHz or higher
· RAM: 512 MB or more
· Hard Drive: 1.4 GB or more of free space
· Video: DirectX 9.0c compatible video card. Video card with 64
MB or more memory and one of these chipsets is required: ATI
8500 or greater, NVIDIA GeForce4 or greater. (ATI Radeon 9200
and 9250 PCI, NVIDIA Geforce 4 MX cards not supported.)
· Sound: DirectX 9.0c compatible sound card

NOTE: While you will be able to play Command & Conquer 3 Tiberium
Wars with the specifications above, play experience may improve if
you have additional RAM, above the required 512 MB.
Screens

Boxshot

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~verhoevw/GoT/cnc3/boxshot_uk_large.jpg

Pricewatch

Mirrors

Links

C&C.com
Tiberium Wars Wiki
Command & Conquer 3 Tiberium Wars Feature Preview - Campaign Structure
Command & Conquer 3 Tiberium Wars Designer Diary #4 - Comparing the GDI and Nod Factions
Command & Conquer 3 Tiberium Wars Designer Diary #5 - Introducing the Scrin
Command & Conquer 3 Tiberium Wars Designer Diary #6 - Crafting Challenging Opponents

Releasedate

Issues / Problemen / Oplossingen

Het vermoeden bestond dat C&C3: Tiberium Wars niet onder Vista X64 zou draaien.
Dit is ondertussen door meerdere spelers ontkracht. Ikzelf speel ook onder Vista Home Premium 64bits en het draait uitstekend! :)

Installeren onder Vista 32/64bits:
Rechtermuisknop op het icoontje van de installer; eigenschappen; compatibiliteit; Bevoegdheidsniveau; Vink aan: Dit programma als administrator uitvoeren

Problemen met het bestand d3dx9_29.dll (vista en xp 32/64bits):
Ga naar de volgende website: Toymaker.info, download het bestand, unzip het, vervolgens executen en het zou moeten werken.

Spelen als NOD in skirmish:
-Thunder- in "[PC] Command & Conquer 3: Tiberium Wars ..."
To choose Nod simply do this, In the Skirmish menu highlight/click Nod as the faction you want to play. Since Nod starts with 'N', you have to hit "N" on your keyboard.

You have now selected Nod. This also works as choosing to fight against GDI (hit 'G' instead of 'N'). And works for the AI traits thing ( the one that says Balanced, Rusher, etc...)
De exe uitpakken naar een andere locatie dan die hardcoded in de installer zit:
- Hernoemen naar .zip en 'm dan zelf uitpakken?
- WinZIP/WinRAR installeren en vervolgens Rechter muisknop -> Extract to doen

Hoe win je een skirmish battle van Medium (balanced):
spoiler:
[quote]Angeloonie schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:00:
1. Powerplant
2. Refinery
3. Surveyor + Barracks (Surveyor naar rechtsonder sturen)
4. Warfactory + 2 engineers (voor die 2 torens)
5. Command Centre + Refinery voor bij de surveyor rechts
6. Machinegun turrets, 1 bij de surveyor aan de brug, 1 in je basis zo ver mogelijk rechts van het tiberiumveld, 1 in je basis zo ver mogelijk naar links van het tiberiumveld, maar wel zo ver mogelijk naar hun basis toe!
7. Tech Centre
8. Zone Troopers, zo veel je maar kan

Na 7 kan je ook wel wat van die super wachttorens neerzetten bij je basis en outpost.
[/quote]

De Acteurs en Actrices

Voor een lijstje van alle acteurs en informatie over hun: http://imdb.com/title/tt0848263/
Hieronder een samenvatting:
(Credited cast)

Shanon Cook ... Cassandra Blair
rest of cast listed alphabetically:

Jennifer Morrison ... Kirce James

Josh Holloway ... Ajay - Nod Intelligence Officer

Tricia Helfer ... Kilian Qatar

Grace Park ... Lt. Sandra Telfair

Billy Dee Williams ... GDI Director Redmond Boyle

Michael Ironside ... GDI Gen. Jack Granger

Courtenay Taylor ... Alien A.I.
Joseph D. Kucan ... Kane

Kiko Ellsworth ... NOD Commander

Shauntay Hinton ... Reporter
John Huck ... Himself
Stefan Marks ... Nod MCV, Nod EVA, Venom Patrol Craft (voice)

C&C3 @ WCG 2007?
Net zoals vorig jaar ligt de licentie van de nationale voorrondes weer bij een aantal van onze redacteuren. Zij zijn op dit moment druk bezig te bepalen voor welke van de tien games er voorrondes gehouden worden. Daarbij is het erg fijn als jullie aangeven welke van de nieuwe games er per se bij moeten.

Wanneer de data en de plaats van de nationale voorrondes bekend zijn, lees je dat op www.wcg2007.nl, die site gaat binnenkort online. Overigens zal de nationale finale ook dit jaar weer gratis toegankelijk voor publiek. Welke nieuwe game mag niet ontbreken op de Nederlandse voorrondes WCG?
Klik hier om te stemmen
Poll

Let er dus op, ik bedoel het geluid in de filmpjes!
Poll: Heb jij er ook last van dat het geluid niet gelijk loopt ?
Ja ;(
Nee :)
Geen idee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=171851&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: C&C3: Tiberium Wars weer oud en vertrouwd C&C gevoel?
Jazeker!
Nee.
Weet niet; dit is mijn eerste C&C game.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=171971&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Credits

Vuurvoske - voor het openen van Deel 2
Timocos - voor het openen van het eerste topic
Ben.Hahlen - hosten van demo op eigen 100mbit server \o/
MensionXL - mirror
Pudy - mirror
Cpt.Iglo - Voor het posten van de system requirments
Bleet - voor het jatten van zijn layout / tables ^^
TheRookie - Voor de pricewatch tip

Vorige topics

Changelog

1. Added downloadlinks + content
2. Torrentsites weggehaald, screenshots toegevoegd
3. In overleg nzb op eigen site gezet en link geplaatst. Nog meer content toegevoegd.
4. Tables toegevoegd en plaatjes geresized.
5. Layout aanpassingen gedaan in tabellen
6. Toevoegen van releasedate links + nog meer layoutaanpassingen
7. Boxshot toegevoegd
8. Geluidspoll toegevoegd
9. Nog een poll toegevoegd, link naar Ben.hahlen's server verwijderd.
10. pricewatch en webshops toegevoegd
11. Acteurs en Actrices toegevoegd.
12. WCG info toegevoegd en nog wat kleine aanpassingen

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~verhoevw/GoT/cnc3/adPlaceHolder.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door -Eraser- op 08-03-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Mooie startpost. Het is echt aftellen tot de release date. Demo wel een beetje gezien. Zin om lekker online te spelen :)

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
GandalfTheGrey schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:22:
Mooie startpost. Het is echt aftellen tot de release date. Demo wel een beetje gezien. Zin om lekker online te spelen :)
Inderdaad, multiplayer lijkt me ook wel vet om te spelen, nog een paar weken ... :)

ik heb trouwens de startpost gewoon gekopieerd van het vorige deel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144007

Hou het nuttig.

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 07-03-2007 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gaat hard, deeltje 3 alweer :)
Ik vraag me af tot hoeverre het weer wordt toegestaan mods te mogen maken voor de C&C series. Deze lijkt volledig 3D baseerd zijn en ben eigelijk voor Generals de mod-scene beetje uitgestapt. Als het allemaal om te zetten is, heeft TW dubbelsterke toekomst. TS heeft het met name in de mod-wereld enorm lang uitgehouden, mede door het vrij simpel kunnen toevoegen van units, gebouwen etc.

edit: gevonden
Olaf v/d Spek hier op tweakers was/is een grote naam in de Mod-scene, gedachte hierover? (hij was dacht ik de maker van de voxel-editor of Sunedit 2k?, ofzoiets... * SinergyX wordt oud)

edit2:
I've recently released a new version of the OS BIG Editor, our user friendly tool to open and browse the .BIG files from C&C3... and soon to be able to create and edit these files as well.
Dit wordt interessant :D
Ravage, from the chinese community, has made a mod that makes your demo definitelly fly in your machine by breaking the limit of 30 frames per second'
Mischien handig? (linkje erover)

[ Voor 49% gewijzigd door SinergyX op 07-03-2007 08:31 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-06 20:19
-Eraser- schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:26:
[...]
Inderdaad, multiplayer lijkt me ook wel vet om te spelen, nog een paar weken ... :)

ik heb trouwens de startpost gewoon gekopieerd van het vorige deel ;)
Inderdaad ik hoop dat multiplayer een beetje degelijk in elkaar zit. Ik vond dat bij vorige delen wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
ben vooral benieuwd naar hoe het multiplayer systeem in elkaar zit...
bij RA2 enz. was dat bijvoorbeeld niet bepaald geweldig...te langzame troep...teveel lag ingame, en te lang moeten wachten op van die high pingers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ja ik ben ook benieuwd naar de MP game, moet ik wanneer ik met wat vrienden wil spelen thuis op mijn netwerkje straks 3 licenties kopen, of kan ik in de ene pc cd 1 doen, en in de andere cd2.
Dit zou namelijk inhouden dat alleen voor de spaarzame momenten die ik samen zou spelen met vrienden extra licenties zou moeten kopen, dan wel me bezig moet gaan houden met illegale praktijken, wat ook weer niet mijn voorkeur geniet.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 14:43
sjolmers schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:09:
Ja ik ben ook benieuwd naar de MP game, moet ik wanneer ik met wat vrienden wil spelen thuis op mijn netwerkje straks 3 licenties kopen, of kan ik in de ene pc cd 1 doen, en in de andere cd2.
Dit zou namelijk inhouden dat alleen voor de spaarzame momenten die ik samen zou spelen met vrienden extra licenties zou moeten kopen, dan wel me bezig moet gaan houden met illegale praktijken, wat ook weer niet mijn voorkeur geniet.
denk dat tegen die tijd je ook kan lannen met een gekraakte versie ;) zoals je wel met elk spel kan doen. Online is dan niet mogelijk maar lan wel. Alleen ff afwachten todat er een crackje komt. :)
Ik ga iig voor de originele en als iemadn bij mij wil lannen moeten ze maar zelf voor de spullen komen of dus gewoon kopen :), ik bedoel als je het dan toch gaat spelen koop het dan ook gewoon :)

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Mhh die IONcannon ziet er idd super vet uit!
Wat ik wel irritant vind zijn die uitlaatgassen van de vliegtuigen.
Hierdoor kan je niet goed zien wat er onder gebeurt of als ze op je airfield aan het wachten zijn (bij nod is dit nog erger)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
Misschien ff een stomme vraag maar ben nu niet thuis en ik vroeg me ff af na een aantal keren gezien te hebben wat een Surveyor is? Heb hem ook nog nooit gebouwd tijdens de 2x dak heb gespeeld...

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103829

De multiplayer maakt dit spel gewoon!! En wil je online spelen dan moet je tog echt f langs de lokale game boer tenzij je meer bezig wil zijn het nieuwe patches / cracks zoeken i.p.v SPELEN!!

p.s ATI x1400 sucks met dit spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
Anoniem: 103829 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:43:
De multiplayer maakt dit spel gewoon!! En wil je online spelen dan moet je tog echt f langs de lokale game boer tenzij je meer bezig wil zijn het nieuwe patches / cracks zoeken i.p.v SPELEN!!

je kan wel langs de game boer gaan, maar daar heb je nog niet zoveel aan aangezien het spel nog niet te koop is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Anoniem: 103829 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:43:

zelfs een 6800 GS XXX zuigt met dit spel...ik wil alles op High kunnen :(
wat is eigelijk voor dit spel een videokaart om alles gewoon lekker te draaien vol open, met reso 1280x1024?! een 8800 GTS hoe trekt die dit spel? :o
Tijgertje84 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:41:
Misschien ff een stomme vraag maar ben nu niet thuis en ik vroeg me ff af na een aantal keren gezien te hebben wat een Surveyor is? Heb hem ook nog nooit gebouwd tijdens de 2x dak heb gespeeld...
Surveyor is als ik me niet vergis dat karretje waarmee je ergens anders kunt gaan bouwen (Geen MCV dus!) je kunt deze bouwen meteen vanaf het begin...die komt uit je Construction Yard rollen

[ Voor 31% gewijzigd door SuX DeLuXe op 07-03-2007 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
Thrills33ka schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:59:
Surveyor is als ik me niet vergis dat karretje waarmee je ergens anders kunt gaan bouwen (Geen MCV dus!) je kunt deze bouwen meteen vanaf het begin...die komt uit je Construction Yard rollen
oh maar ik bouw nu zeg maar heel de tijd die stomme kranen waarmee je je bouw gebied kunt uitbreiden maar das niet zo slim dan :P (en schiet ook niet op trouwens voor datgeen wat je erbij krijgt |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Ik speel altijd alles op laag (want straks is het echte spel zwaarder en ben ik mooiere settings gewend :P ), en dat trekt hij best.

Maar toen ik tegen brutal speelde merkte ik wel dat er slowdowns plaatsvonden. Mss omdat er zoveel units aan het bewegen waren op andere delen van de map (voornamelijk van hem).

Ligt het aan de cpu of GraKa? lijkt mij de cpu want zoveel word er nou niet meer op je beeld getovert.

64x2 3800+, 7300gt, 2*512 5400ddr2. 1024*768

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 07-03-2007 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127468

ik speel heel soepel op normal en sommige dingen een stapje hoger. op 3Ghz, 1GB en een 9800pro.

maar kan iemand mij vertellen hoe je upgrade? ik zag net ergens staat dat je een mamoet kan upgraden met trainrails bijvoorbeeld, hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 11:20
Thrills33ka schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:59:
[...]
zelfs een 6800 GS XXX zuigt met dit spel...ik wil alles op High kunnen :(
wat is eigelijk voor dit spel een videokaart om alles gewoon lekker te draaien vol open, met reso 1280x1024?! een 8800 GTS hoe trekt die dit spel? :o
Ik had met mijn 7600GT alles op high en het draaide 30fps in de skirmish. Laagste wat ik in heb gezien (met fraps) was 24fps. Ook Ion cannon blast was geen probleem.

En ja, 1280x1024, Alles op high, AA op level 2 en shadows op Ultra high. :) zag er erg mooi uit :9
(heb verder een S939 athlon 64 3500+ en 2x512MB twinmos in dual channel)

Dus ik denk dat de 7600 GT zo'n beetje het minimum is? Het is natuurlijk maar de vraag wat er gebeurt op grote maps met veel units...

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Laatst online: 26-06 11:20
Anoniem: 127468 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:41:
ik speel heel soepel op normal en sommige dingen een stapje hoger. op 3Ghz, 1GB en een 9800pro.

maar kan iemand mij vertellen hoe je upgrade? ik zag net ergens staat dat je een mamoet kan upgraden met trainrails bijvoorbeeld, hoe doe je dat?
Een railgun 8)7
Soort plasmakanon. Schiet heel snel superhete stukken metaal. Je kunt 'm krijgen door in je tech center die upgrade te kopen. Dan hebben al je Mammoth's 'm ook.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 11:28
Anoniem: 155599 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:31:
Ik speel altijd alles op laag (want straks is het echte spel zwaarder en ben ik mooiere settings gewend :P ), en dat trekt hij best.

Maar toen ik tegen brutal speelde merkte ik wel dat er slowdowns plaatsvonden. Mss omdat er zoveel units aan het bewegen waren op andere delen van de map (voornamelijk van hem).

Ligt het aan de cpu of GraKa? lijkt mij de cpu want zoveel word er nou niet meer op je beeld getovert.

64x2 3800+, 7300gt, 2*512 5400ddr2. 1024*768
Dat ligt aan je videokaart, processor is snel zat. Je videokaart is wel een behoorlijke bottleneck in jouw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
starwave schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:43:
[...]

Een railgun 8)7
Soort plasmakanon. Schiet heel snel superhete stukken metaal. Je kunt 'm krijgen door in je tech center die upgrade te kopen. Dan hebben al je Mammoth's 'm ook.
Railgun is wel zo ongeveer de nuttigste upgrade die er is...voor mij tot nu toe iig.
kost wel 3000, maarja daarna gaan die tanks er dan ook als een trein doorheen....ook handig, wat ik eerst nog niet ontdekt had, is dat je tanks het beste op Agressive stance kan zetten als je gaan aanvallen...dan vallen ze tenminste ook gebouwen enz. aan

en een 7600 GT moet toch ongeveer gelijk liggen met een 6800 GS? misschien dat het per spel wat verschillend is....maar 7600 GT is dan dus duidelijk beter in dit spel dan 6800 GS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Nu online
ik speel op 1280x1024 met alles op high alleen heb ik aa en shadows uit en haal continu 30fps, soms zakt het naar 23 a 24 maar is verder goed speelbaar hoor.

amd2500@3200 (2300mhz 11x209)
1GB PC3500 dual channel
geforce 6800 LE @ 400/900

Maar wat bij mij enorm hielp was de shadows uitzetten. Sowieso scheelde dat heel veel in fps en shadows op medium vind ik er niet uitzien en op high speelt het niet lekker.

Wat ik alleen jammer vind is dat rechtermuis enzo zijn omgewisseld.

De pc op brutal hou ik trouwens maar 10 min vol! Nog ff oefenen dus!

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86236

Gister eindelijk die omnipotente Brutal AI verslagen en het is redelijk te doen, gewoon gebruik maken van zijn eigen stupiditeit. Blijkt namelijk dat hoe sterk de AI aanvalt en zelf bouwt afhankelijk is van het aantal refineries dat je zelf bouwt :/ . Dus heb ik maar een refinery gebouwd en was het allemaal te managen. Zo heb ik het gedaan:

- MCV inpakken en naar voren verplaatsen, tot het eerste pleintje tussen de gebouwen in.
Hoe je bouwt is nu wel belangrijk denk ik. Ik heb een lange verdedigingslinie gebouwd zodat deze tussen de ingangen van die eilandjes komt, dus je moet de gebouwen breed uitspreiden. Hierdoor hoef je dus niet je zijkanten te beschermen, en heb je dus over de hele verdedigingslinie evenveel vuurkracht. Eenheden die van de eilanden komen over de redelijk smalle bruggen komen allemaal achter elkaar wat dus voer is voor die Sonic Towers(weet de echte naam eigenlijk niet ;) ). Ander belangrijk punt is dat je harvesters nu redelijk veilig dit tiberium veld kunnen harvesten.

- Refinery
- Power Plant
- War Factory > 2 Harvesters
- Power Plant
- Command Post
- Power Plant
- 2 Vulcan turrets, deze plaats je op de route van de saboteurs naar de tiberium spikes
- Barracks
- 2 engineers om de spikes in te nemen, met een APC ernaartoe vervoeren is veiliger
- Tech Center
- Crane

Nu moet je alleen maar Sonic Towers en een paar vulcan towers bouwen, en Power Plants om ze draaiende te houden. Plaats de Sonic Towers niet zomaar, maar wacht tot er een aanval komt en plaats ze dan op de plaats waar de aanval komt. Je komt overigens wel krap te zitten met geld, dus bouw niet alles op, maar gebruik het geld van de spikes in de eerste plaats om je gebouwen te repareren. Als je verdediging redelijk werkt ga je Anti-Air Turrets bouwen, plaats ze daar waar de vijand vandaan komt. Nu kun je gaan doen wat je wil, bouw wat eenheden om een van de grotere velden in te nemen en te harvesten, ook handig is het om nu de ION cannon te bouwen. Bouw ook alvast 2 Sonic Towers en een refinery, plaats ze op een ingang van de eilanden zodra je Surveyor is gedeployed. Verdediging uitbouwen hier > leger uitbreiden en de vijand verslaan.

Dit werkte eindelijk bij mij, had echt alles al geprobeerd, maar alles wat ik deed, de AI was mee altijd een stapje voor.

Mammoth Tanks > Hordes Scorpions en Rocket Infantry, als je dat overleeft komt ie met ontzettend veel Avatars aanzetten

Predator Tanks > Voer voor de Rocket infantry

APC's met allerlei soorten infanterie erin > niet te doen, micromanagen van een gevecht en tegelijk de infantry vertellen dat ze toch echt wel plaats moeten nemen in de APC is geen succes.

Zone Troopers > Dit leek wel te werken, totdat de AI mijn hele scherm volkliederde met Rifle Infantry, en aangezien Zone Troopers een hogere prioriteit geven aan vehicles i.p.v. infantry was het al vlug gedaan, micromangen is hier echt niet te doen, vooral als je meerdere fronten hebt

De hele stad garrisoeneren met infantry > Flame Tanks en Black Hand hordes.

Via de lucht > ontzettend veel van die rocket bikes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
Anoniem: 86236 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:01:
-text-

Dit werkte eindelijk bij mij, had echt alles al geprobeerd, maar alles wat ik deed, de AI was mee altijd een stapje voor.

Mammoth Tanks > Hordes Scorpions en Rocket Infantry, als je dat overleeft komt ie met ontzettend veel Avatars aanzetten

Predator Tanks > Voer voor de Rocket infantry

APC's met allerlei soorten infanterie erin > niet te doen, micromanagen van een gevecht en tegelijk de infantry vertellen dat ze toch echt wel plaats moeten nemen in de APC is geen succes.

Zone Troopers > Dit leek wel te werken, totdat de AI mijn hele scherm volkliederde met Rifle Infantry, en aangezien Zone Troopers een hogere prioriteit geven aan vehicles i.p.v. infantry was het al vlug gedaan, micromangen is hier echt niet te doen, vooral als je meerdere fronten hebt

De hele stad garrisoeneren met infantry > Flame Tanks en Black Hand hordes.

Via de lucht > ontzettend veel van die rocket bikes.
inderdaad de AI is nu in iedergeval een heel stuk beter als in de voorgaande delen van CnC. Hij pakt je nu leteerlijk op je zwakke plekken.

Verdedigingstorens > dan vallen ze aan met van die lasertanks die buiten het schotsafstand blijven van je verdediging. Zeg maar dag met je verdediging. Of ze komen met hordes suicide ventjes aan die alles zo opblazen indien je weinig of geen sentryguns hebt staan.

Kortom een geweldige "hackend" :) AI die precies weet wat je hebt en daarop een taktiek bepaald op basis van je eenheden en wat daarvan de zwakkeplek is. Geniaal imo! want de brutal van CnC Generals was namelijk een eitje aangezien ze daar hoe moeilijker ze werder hoe sneller ze deden rushen. Daar was het simpel op tijd een verdediging zetten en je kon rustig gaan bouwen.
Nu niet meer gelukkig en denk dat nu in dit geval ook de CPU goede weerstand bied voor alle niveaus.

[ Voor 15% gewijzigd door Tijgertje84 op 07-03-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Qosmic schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:00:
ik speel op 1280x1024 met alles op high alleen heb ik aa en shadows uit en haal continu 30fps, soms zakt het naar 23 a 24 maar is verder goed speelbaar hoor.

amd2500@3200 (2300mhz 11x209)
1GB PC3500 dual channel
geforce 6800 LE @ 400/900

Maar wat bij mij enorm hielp was de shadows uitzetten. Sowieso scheelde dat heel veel in fps en shadows op medium vind ik er niet uitzien en op high speelt het niet lekker.

Wat ik alleen jammer vind is dat rechtermuis enzo zijn omgewisseld.

De pc op brutal hou ik trouwens maar 10 min vol! Nog ff oefenen dus!
ik heb ook wat dingetjes lager gezet...als ik een stuk of 3, 4 dingen een tandje lager zet, en AA op 2x ipv 4x...heb ik in begin ook 30 fps, en later schommelend van 16 tot 25
denk dat AA ook veel uitmaakt, maar wil toch AA aanhebben :o

kan ook nog geen Brutal verslaan...ik ga wel steeds mass tanks enzo, maar op de een of andere manier ramt ie me weg bij m'n 2e bouwput bij die Tiberium..en neemt ie nog eens even constant m'n tiberium Spike's in, en hij heeft veel meer units in korte tijd...heb ook pas 1 keer Brutal geprobeerd...Hard lukt wel al vrij eenvoudig

[ Voor 3% gewijzigd door SuX DeLuXe op 07-03-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gisteren toevallig even gedownload en gespeeld

Filmpjes en menu zagen er goed uit.
Game zelf liep bij mij uiterst traag en visueel gezien zag het er slik uit (athlon xp2500+)
Ik kreeg er meer gevoel bij dan bijvoorbeeld Supreme Commander.
Maar goed ik heb dan ook vroeger toen ik een klein knulletje was C&C op dubbelcd gekocht (jaja goeie oude tijd waar je nog stuff kocht) en ook Z.
Red alert veel gespeeld, tiberian sun en opvolgers etc.

enige nadeel is dat ik echt merk dat het tijd wordt voor een nieuwe pc wil je deze game goed en mooi kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86236 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:01:
Gister eindelijk die omnipotente Brutal AI verslagen en het is redelijk te doen, gewoon gebruik maken van zijn eigen stupiditeit. Blijkt namelijk dat hoe sterk de AI aanvalt en zelf bouwt afhankelijk is van het aantal refineries dat je zelf bouwt :/ . Dus heb ik maar een refinery gebouwd en was het allemaal te managen. Zo heb ik het gedaan:

- MCV inpakken en naar voren verplaatsen, tot het eerste pleintje tussen de gebouwen in.
Hoe je bouwt is nu wel belangrijk denk ik. Ik heb een lange verdedigingslinie gebouwd zodat deze tussen de ingangen van die eilandjes komt, dus je moet de gebouwen breed uitspreiden. Hierdoor hoef je dus niet je zijkanten te beschermen, en heb je dus over de hele verdedigingslinie evenveel vuurkracht. Eenheden die van de eilanden komen over de redelijk smalle bruggen komen allemaal achter elkaar wat dus voer is voor die Sonic Towers(weet de echte naam eigenlijk niet ;) ). Ander belangrijk punt is dat je harvesters nu redelijk veilig dit tiberium veld kunnen harvesten.

- Refinery
- Power Plant
- War Factory > 2 Harvesters
- Power Plant
- Command Post
- Power Plant
- 2 Vulcan turrets, deze plaats je op de route van de saboteurs naar de tiberium spikes
- Barracks
- 2 engineers om de spikes in te nemen, met een APC ernaartoe vervoeren is veiliger
- Tech Center
- Crane
Brutal verslagen bij je startpositie :o ^O^

Wat erg belangrijk is als ik tegen brutal vecht is de D knop. Vooral in het begin wanneer elke tank belangrijk is zodra hij het doelwit is geworden van de ai achteruit laten terugtrekken tot achter de warfactory.

Wat ook leuk is als je wacht totdat hij met allemaal avatars aan komt zetten. En ze verwelkomt worden door een hele hoop predators met railguns en je beginnende leger mamoths.

Dank je wel dat je wat avatars komt afgeven die komen goed van pas, ik wou net de oorlog naar jou toe brengen :D

Die bommenwerpers zijn ook maar irritant trouwens. Zes AA guns en zo'n pitbul.
Maar ze blijven maar komen :(

[ Voor 110% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 07-03-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:07
Anoniem: 155599 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:29:
[...]
Die bommenwerpers zijn ook maar irritant trouwens. Zes AA guns en zo'n pitbul.
Maar ze blijven maar komen :(
Dat is altijd al het probleem bij C&C spellen geweest. De AI blijft een actie ondernemen totdat ie verslagen is, ondanks dat het steeds mislukt. Een ander pad vinden naar je toe gaat nog, maar een andere manier om aan te vallen gaat te ver :P

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:03
NitroX infinity schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:35:
[...]

Dat is altijd al het probleem bij C&C spellen geweest. De AI blijft een actie ondernemen totdat ie verslagen is, ondanks dat het steeds mislukt. Een ander pad vinden naar je toe gaat nog, maar een andere manier om aan te vallen gaat te ver :P
Das nu juist het kutte die stealth dingen droppen altijd wel. Alleen gaan ze ook elke keer zelf weer kapot. Maar ze zijn bijna niet uit te schakelen voordat ze hun bommen droppen.

ohja die bomber van de GDI zijn echt extreem goed. Dat hoog vliegen waardoor ze niet geraakt kunnen worden en meteen overal kunnen bommen is volgens mij echt te sterk.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrFl0ppY schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:01:
[...]

Das nu juist het kutte die stealth dingen droppen altijd wel. Alleen gaan ze ook elke keer zelf weer kapot. Maar ze zijn bijna niet uit te schakelen voordat ze hun bommen droppen.
ik heb geprobeerd om 4 van die gdi vliegtuigen er neer te zetten resultaat: bommen kwamen nog steeds door :') maar ik kreeg wel hogere rang vliegtuigen.

had geen ruimte voor een 2de vliegbasis voor meer vliegtuigen. (je zit zo krap he in dat hoekje :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
woeii, alweer een nieuw deeltje, gaat hard zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 17:14
Vraagje:

Wat is de meest effeciënte manier om je FPS te laten zien in-game?

Is er een speciaal command voor of download ik liever even FRAPS opnieuw?

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Is helemaal niet de goeie ouwe tijd. De meeste kopen nog steeds gewoon hun spul.
Viper® schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:26:
Gisteren toevallig even gedownload en gespeeld

Filmpjes en menu zagen er goed uit.
Game zelf liep bij mij uiterst traag en visueel gezien zag het er slik uit (athlon xp2500+)
Ik kreeg er meer gevoel bij dan bijvoorbeeld Supreme Commander.
Maar goed ik heb dan ook vroeger toen ik een klein knulletje was C&C op dubbelcd gekocht (jaja goeie oude tijd waar je nog stuff kocht) en ook Z.
Red alert veel gespeeld, tiberian sun en opvolgers etc.

enige nadeel is dat ik echt merk dat het tijd wordt voor een nieuwe pc wil je deze game goed en mooi kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Allubz schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:06:
Vraagje:

Wat is de meest effeciënte manier om je FPS te laten zien in-game?

Is er een speciaal command voor of download ik liever even FRAPS opnieuw?
gewoon fraps even dl'en ;)
is voor zover ik weet geen comm voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173041

Aan iedereen die Tiberium Wars een warm hard toedraagt, stemt allen! :P Het betreft een stemming over welke game nederland zal gaan vertegenwoordigen op de World Cyber Games (WCG); het is natuurlijk leuk als het TW zou worden :)
Klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-06 20:19
Darth Malak schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:08:
Is helemaal niet de goeie ouwe tijd. De meeste kopen nog steeds gewoon hun spul.

[...]
* yori1989 gaat eeeeven offtopic :* :
|:( Denk even na man... dat spel is nóg helemaal niet te krijgen, alleen de demo is te downloaden
|:( Heb jij de demo gekocht ?. Dacht ik al. is zo netjes als je je bericht even edit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 11:28
Anoniem: 173041 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:17:
Aan iedereen die Tiberium Wars een warm hard toedraagt, stemt allen! :P Het betreft een stemming over welke game nederland zal gaan vertegenwoordigen op de World Cyber Games (WCG); het is natuurlijk leuk als het TW zou worden :)
Klik!
Gedaan :)
Misschien kan het ook in de startpost worden verwerkt? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gurneyhck schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:28:
[...]

Gedaan :)
Misschien kan het ook in de startpost worden verwerkt? :*)
Dat zou natuurlijk helemaal super zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91625

yori1989 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:24:
[...]

* yori1989 gaat eeeeven offtopic :* :
|:( Denk even na man... dat spel is nóg helemaal niet te krijgen, alleen de demo is te downloaden
|:( Heb jij de demo gekocht ?. Dacht ik al. is zo netjes als je je bericht even edit :)
Het spel is nog niet te downloaden via de "grijze kanalen" nee... en ooit van pre-orders gehoord? te koop is het dus weldegelijk. Is zo netjes als JIJ je bericht even edit.

@Ferrreur hieronder: zeg ik dat dan? lezen...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 91625 op 07-03-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferreur
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-04-2024
Anoniem: 91625 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:39:
[...]

Het spel is nog niet te downloaden via de "grijze kanalen" nee... en ooit van pre-orders gehoord? te koop is het dus weldegelijk. Is zo netjes als JIJ je bericht even edit
Pre-order ja. Knap als jij het volledige spel nu al in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er wordt gesproken over spul, niet over C&C3 specifiek.
De regel (jaja goeie oude tijd waar je nog stuff kocht) is ook hetgene waar Darth Malak op reageert.
Oftewel kopen vs downloaden in het algemeen.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 07-03-2007 16:51 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
offtopic discussie imo
get ontopic peeps *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavius
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-02-2024
Als groot fan van de originele c&c hield ik mijn hart vast, maar na hier een avondje mee gespeelt te hebben voelt het weer vertrouwd. :)
De graphics zijn om van te smullen, de mood en feel zijn wat mij betreft het meest trouw aan c&c van alle opvolgers, en ze hebben eindelijk een kernbom die de moeite van het bekijken waard is.

Helaas zijn ze op een aantal punten wel een beetje té trouw gebleven, na 12 jaar zou ik toch wel enige verbetering in de AI willen zien. Na de snelle rush komt de aloude gestadige stroom units weer op gang, waar je nauwelijks omkijken naar hebt als je defences eenmaal op niveau zijn. Vervolgens tech je langzaam op, en tegen de tijd dat je een mooi legertje mamoths hebt is zijn tiberium op, en kun je er blind overheen walsen.

Want waar gaat al dat geld dan naartoe?
- Een temple midden in de stad, zonder enige verdediging
- Weet ìk hoeveel refineries, all over the place
- Aan één stuk door kleine groepjes units blijven sturen, terwijl dit na een keer of vier al geen zin meer heeft.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Natuurlijk is skirmish maar een ondergeschikt stukje aan de singleplayer en het online gebeuren, maar persoonlijk vind ik gewoon tegen de pc modderen wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
Anoniem: 173041 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:31:
[...]

Dat zou natuurlijk helemaal super zijn! :)
ik heb het er maar even in gezet ;)

zie de topicstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jesus zeg, iedereen flippen over mijn "toen kocht je nog dingen" opmerking :D

Ik wil niet lullig zijn, maar die demo heb ik ook gewoon gedownload, je wilt toch weten wat je straks gaat kopen.

En ik doelde meer op het feit te zeggen dat vroeger alles gekocht werd, muziek cd's etc. Toen der tijd had je alleen nog hd floppy's en dure twilight cd's meer niet. Toen was downloaden zoals hedendaags gebeurd door vele nog niet eens in de picture.

Dus ik begrijp je opmerking, maar doe nou niet gelijk moraalridderachtig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
  • Laatst online: 21-06 22:33
@ -Eraser- :
Zou je misschien SDH in de startpost willen veranderen in Cpt.Iglo? Ik heb namelijk een nickname verandering ondergaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
Cpt.Iglo schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:10:
@ -Eraser- :
Zou je misschien SDH in de startpost willen veranderen in Cpt.Iglo? Ik heb namelijk een nickname verandering ondergaan :+
ok, zal ik doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-06 23:58

Snippertje

Light up your life

Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/7809/boomeu7.jpg

B00M :P Begin het steeds beter onder de knie te krijgen alle dingetjes. Binnenkort even hard proberen ;)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06 22:58
wat voor mij net werkte:
powerplant
barracks > rush met een paar groepjes rocket en rifle infantry de gebouwen in de buurt van de AI
ondertussen refinary
war factory > harvester erbij
armory > bestel snipers en stuur die naar je garrisonned gebouwen.

als je snipers er zijn voordat hij met zn vlammerwerpers komt, dan is het midden van de map voor jouw, gewoon gebouwen volpompen met rocket infantry en snipers
en terwijl de AI zich stukloopt op de gebouwen met ene paar goedkope units erin, maak je een tech center en command center.
zodra je de railgun upgrade hebt en mammoth tanks kan maken ben je onverslaanbaar

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Iets wat ik nog niet heb gevonden na een stuk of zes potjes:
Hoe repareer je units :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Bij je war factory zetten en dan worden ze automatisch gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
lol, net weer 2 potjes Hard gewonnen, maar ook 1 verloren :(
hij pakt steeds die torentjes van me af, en dan heeft ie een voorsprong...
ze zijn ook echt slim, als ik geen air of AA maak, komt ie gewoon met veel Air ineens...
zet ik 2 Sonic Emitters bij een brug, dan komt ie niet meer zoals ie eerst kwam via boven nee hij gaat leuk via de andere kant...
die AI is echt iets om rekening mee te houden, als je een paar kleine foutjes maakt ben je gewoon de lul. enige wat ik op t laatst nog kon proberen was mezelf ingraven met Defense...nou dat duurde niet lang hoor...hij knalde me harvesters snel af, zo slim is ie wel...uiteindelijk gewoon doodgegaan door geldgebrek

wat is nou eigelijk het beste om te doen? ik ben niet zo'n infantry freak, ik maak liever tanks enz. hoogstens een paar rocket soldiers om die flats in te nemen....
maar wat kun je t beste doen, meteen vanaf begin zo'n Surveyor naar ander graanveld sturen of wachten? en moet je daarbij je tanks mee sturen, of niet, of slechts een deel....ik ga altijd de mist in, stuur ik ze mee, dan word ik in me main aangevallen, stuur ik ze niet mee dan word me 2e basis overrompeld....stuur ik een klein legertje mee dan houden ze 't ook niet :(
ik win meestal wel, maar heb t toch moeilijk in begin

[ Voor 30% gewijzigd door SuX DeLuXe op 07-03-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Razor.Timo schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:02:
Ik neem bij grootschalige aanvallen ook steeds zon firebase deploy unit (of w/e :P) mee, eenmal deployed kun je daar ook je units repareren :) Ga je dan weer verder undeploy je hem weer en deploy je hem weer een stukje verder etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
dr snuggles schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:54:
Iets wat ik nog niet heb gevonden na een stuk of zes potjes:
Hoe repareer je units :?
Even naast de warfactory parkeren :+

@Thrills33ka:
Ik maak altijd gelijk in het begin een Surveyvor en stuur geen units mee. In de tijd dat je Surveyvor aan het uitpakken is bouw je een paar standaard verdedigingswerken. Het beste kun je ook gelijk in het begin een kraan bouwen zodat je meer tegelijk bouwen kunt.

[ Voor 37% gewijzigd door Cpt.Iglo op 07-03-2007 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Thrills33ka schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:05:
lol, net weer 2 potjes Hard gewonnen, maar ook 1 verloren :(
hij pakt steeds die torentjes van me af, en dan heeft ie een voorsprong...
ze zijn ook echt slim, als ik geen air of AA maak, komt ie gewoon met veel Air ineens...
zet ik 2 Sonic Emitters bij een brug, dan komt ie niet meer zoals ie eerst kwam via boven nee hij gaat leuk via de andere kant...
die AI is echt iets om rekening mee te houden, als je een paar kleine foutjes maakt ben je gewoon de lul. enige wat ik op t laatst nog kon proberen was mezelf ingraven met Defense...nou dat duurde niet lang hoor...hij knalde me harvesters snel af, zo slim is ie wel...uiteindelijk gewoon doodgegaan door geldgebrek

wat is nou eigelijk het beste om te doen? ik ben niet zo'n infantry freak, ik maak liever tanks enz. hoogstens een paar rocket soldiers om die flats in te nemen....
maar wat kun je t beste doen, meteen vanaf begin zo'n Surveyor naar ander graanveld sturen of wachten? en moet je daarbij je tanks mee sturen, of niet, of slechts een deel....ik ga altijd de mist in, stuur ik ze mee, dan word ik in me main aangevallen, stuur ik ze niet mee dan word me 2e basis overrompeld....stuur ik een klein legertje mee dan houden ze 't ook niet :(
ik win meestal wel, maar heb t toch moeilijk in begin
Ik vind hard redelijk voorspelbaar onderhand. Sowieso hoef je je niet te focussen op die tiberium spires, je kan ze ook gewoon negeren.

Gewoon zo snel mogelijk rechts het tiberium pakken, en zorgen dat je iig een crane er bij krijgt. Dan kun je met die 2 que's makkelijk tegen de aanvallen van de AI opbouwen. Eerst bovenaan het rechter tiberium veld, dan wat links, en je originele basis, gewoon zo veel mogelijk defence, en dan kun je ondertussen op een geven moment wel tanks pompen, als je iig 4 havesters hebt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
maratropa schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:57:
[...]

Ik vind hard redelijk voorspelbaar onderhand. Sowieso hoef je je niet te focussen op die tiberium spires, je kan ze ook gewoon negeren.

Gewoon zo snel mogelijk rechts het tiberium pakken, en zorgen dat je iig een crane er bij krijgt. Dan kun je met die 2 que's makkelijk tegen de aanvallen van de AI opbouwen. Eerst bovenaan het rechter tiberium veld, dan wat links, en je originele basis, gewoon zo veel mogelijk defence, en dan kun je ondertussen op een geven moment wel tanks pompen, als je iig 4 havesters hebt.
ja het rare is...ik heb nogal vaak last van het feit dat me geld opeens erdoorheen is....of ik zet een gebouw neer, blijk ik te weinig Power meer te hebben....ben nog niet zo ingespeeld
maar Hard KAN vrij eenvoudig zijn ja...tenzij je zelf hem teveel ruimte geeft dan verlies je het gewoon
en ja ik heb wel genoeg harvesters, maar toch is t soms gewoon ff droog staan, en dan na een tijdje heb je opeens weer teveel, gaat ie om silo's vragen 8)7 maarja dat houdt het spannend

[ Voor 9% gewijzigd door SuX DeLuXe op 07-03-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Razor.Timo schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:02:
Cpt.Iglo schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:47:
[...]
Even naast de warfactory parkeren :+
Aha, das best simpel. Beiden bedankt :)
Thrills33ka schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:05:
wat is nou eigelijk het beste om te doen?
Meteen het tiberium regelen. Zo vroeg mogelijk, de vijand heeft dan nog tanks. Van de extra tiberium meteen verdediging (rocketeers, tanks en turrents) bouwen.

De spikes vergeten, die pakt de vijand toch van je af als je even niet op let en leveren te weinig op.

[ Voor 35% gewijzigd door dr snuggles op 07-03-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
dr snuggles schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:10:
[...]

[...]

Aha, das best simpel. Beide bedankt :)

[...]

Meteen het tiberium regelen. Zo vroeg mogelijk, de vijand heeft dan nog tanks. Van de extra tiberium meteen verdediging (rocketeers, tanks en turrents) bouwen.

De spikes vergeten, die pakt de vijand toch van je af als je even niet op let en leveren te weinig op.
Dan kun je nog beter de Spikes vernietigen :P
maar vergeten zal ik ze niet...ik denk dat 4 van die dingen toch wel wat opleveren hoor...2 opzich ook al...vooral op langere termijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

net even brutal geprobeerd, als ik net de eerste predator van de band laat rollen is het hele middelste gedeelte ingenomen door een stuk of 20 scorpion tanks, zodra er dan Defeated komt te staan even op mijn map kijken en ja hoor, een grote rode vlek op het scherm, mijn PC heeft het er gewoon moeilijk mee.

Een strategie die best goed werkte was direct de MCV inpakken en die naar het bovenste tiberium veld rijden, hierdoor heb je maar 2 bruggen om te verdedigen, hoewel je tegen die floods aan units zelfs weinig begint met 1 a 2 sonic torens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41239

Speelt iedereen hier alleen GDI ofzo? Volgens mij is GDI verslaan nog moeilijker met NOD. Ik ga wat meer experimenteren met die beamtank/venom combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
Anoniem: 41239 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:13:
Speelt iedereen hier alleen GDI ofzo? Volgens mij is GDI verslaan nog moeilijker met NOD. Ik ga wat meer experimenteren met die beamtank/venom combo
ik denk dat de meeste met GDI spelen ja (ik niet trouwens, binnekort ga ik maar es hard en ultra proberen, medium was nog wel te doen), omdat je Nod op een bepaalde manier (zoals al vaak genoemd in dit topic) moet selecteren en niet iedereen dat weet ;)
of misschien is het met GDI makkelijker, maar goed daar speel ik meestal niet mee, dus dat weet ik ook niet precies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 41239 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:13:
NOD zijn is veel leuker, origineler en grappiger. Moeilijker is het denk ik niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200630

dr snuggles schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:48:
[...]

NOD zijn is veel leuker, origineler en grappiger. Moeilijker is het denk ik niet :).
Nou, met GDI kan ik nod vrij gemakkelijk op hard verslaan, maar andersom word ik (.nog.) afgeslacht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

NOD is teveel gemicro naar mijn smaak..Misschien leuker als je een tijdje in de game zit, maar nu slokken 10-20 production slots + normale command over leger m'n aandacht al op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dr snuggles schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:48:
[...]

meer micro management.

gepiel met stealth en saboteurs en vliegende waardeloze poppetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NOD vs GDI op hard is ook vrij easy. Zorg dat je snel Shadow Teams als ability hebt en stuur er wat naar beide expansions. Zodra GDI wil expanden blaas je dat karretje op met een Shadow Team (1 is genoeg). Zelf moet je ook gelijk gaan expanden.
Nou, net zo'n potje gespeeld en het was geen donder aan ;). Zorg wel dat je aardig wat rocket squads hebt die je Scorpions goed kunnen ondersteunen tegen Predators. Rocket squads doen wel flinke damage tegen tanks dus zijn zeer nuttig. Jammer alleen dat NOD geen enkele manier heeft om infantry te healen (of ik zie iets vreselijk over het hoofd).
Als je het begin door bent wat Vertigo's maken om wat gebouwen plat te bombarderen en Stealth tanks zijn nuttig tegen alles eigenlijk. Voordeel van die Stealth tanks is dat je ze onopvallend aan de achterkant van tanks kunt rijden waar ze dus veel meer damage doen.

NOD is wel moeilijker dan GDI, iig in NOD vs GDI matches. We weten natuurlijk niet hoe het tegen de Scrin uitpakt. Je moet slimmer spelen en meer micro'en. Alle units die je hebt zijn stukken zwakker dan hun tegenhangers bij de GDI, dus zomaar ff head to head gaan knokken verlies je hoe dan ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Wmm op 07-03-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
conclusie is dus: ik ga straks met GDI online spelen *O*
nu gaan er natuurlijk al mensen roepen: GDI is voor newbs...maar dat vind ik onzin...als ik zon tank zie van NOD, die verliezen gewoon keihard van de gewone tanks van GDI en tegen infantry ook al zwak....maarggoed heb me er nog niet echt in verdiept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Net hard skirmish op dooie gemak uitgespeeld, nu alleen nog brutal.
Is het iemand al gelukt zonder de rush tacktiek?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
Thrills33ka schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 23:19:
conclusie is dus: ik ga straks met GDI online spelen *O*
nu gaan er natuurlijk al mensen roepen: GDI is voor newbs...maar dat vind ik onzin...als ik zon tank zie van NOD, die verliezen gewoon keihard van de gewone tanks van GDI en tegen infantry ook al zwak....maarggoed heb me er nog niet echt in verdiept
Dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe je speelt.
De units van NOD mogen dan wel veel zwakker zijn, maar ze zijn wel weer veel sneller en ook de stealth mogelijkheid kan ook ontzettend handig zijn :)

Vergelijk het maar met China en de GLA uit Generals. China had allemaal langzame, zwaar bepantserde tanks en de GLA alleen snelle licht bepantserde "tanks". Ook is de GLA heel geschikt voor verassingsaanvallen etc, dus het is maar net hoe je spelen wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
Cpt.Iglo schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 23:43:
[...]
Dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe je speelt.
De units van NOD mogen dan wel veel zwakker zijn, maar ze zijn wel weer veel sneller en ook de stealth mogelijkheid kan ook ontzettend handig zijn :)

Vergelijk het maar met China en de GLA uit Generals. China had allemaal langzame, zwaar bepantserde tanks en de GLA alleen snelle licht bepantserde "tanks". Ook is de GLA heel geschikt voor verassingsaanvallen etc, dus het is maar net hoe je spelen wilt.
wilde het net zeggen. Ik heb een tijdje generals online gespeeld en de temkeuze is vrij verdeeld (33% per team). Ook dar was China het sterkste met tanks ed. Overlord + upgrades in grote groep was bijna onoverwinnelijk!! Precies wat jullie nu ammel zeggen over die mammoth tanks....

Denk eens na.... geloof je nu echt dat GDI het sterkste is..??? Uhm NEE. Elk team (GDI NOD of Scrin) is even goed uitgebalanceerd, of in ieder geval redelijk uitgebalanceerd. (Net zoals in Generals ongeveer)
Want ik met generals speelde ik altijd tegen een vriend van mij en versloeg hem zo met USA of GLA terwijl hij China had met leger overlords en vroeg zich telkens af hoe ik het voor elkaar kreeg. Gewoon kwestie van TACTIEK ;). Maakt dus niet uit met welk team je speelt.

Ook tegen die mammoth tanks zal vast wel een zeer simpele (uitgedachte) manier zijn om die af te slachten, ook al is het lastig.

Kortom, elk team is goed in zijn zin, het gaat er alleen om in hoeverre je ermee om kan gaan (ervaring). ;)

Als je veel met NOD zou spelen in de demo ipv GDI krijg je op een gegeven moment ook door van "ey straks ga ik met NOD online spelen want dat kan ik goed...."... puur omdat je daar alleen nog maar mee hebt gespeeld of iig het meeste mee hebt gespeeld.
Ik durf te wedden dat diegen die nu zeggen dat ze goed zijn met GDI dat ze in een later stadium gewoon kunnen verlizen van NOD en dan heb ik het wel over online en niet tegen de CPU ;) want dat blijft een groot verschil.

[ Voor 11% gewijzigd door Tijgertje84 op 08-03-2007 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Denk eens na.... geloof je nu echt dat GDI het sterkste is..??? Uhm NEE. Elk team (GDI NOD of Scrin) is even goed uitgebalanceerd, of in ieder geval redelijk uitgebalanceerd. (Net zoals in Generals ongeveer)
Want ik met generals speelde ik altijd tegen een vriend van mij en versloeg hem zo met USA of GLA terwijl hij China had met leger overlords en vroeg zich telkens af hoe ik het voor elkaar kreeg. Gewoon kwestie van TACTIEK ;). Maakt dus niet uit met welk team je speelt.
Welk tacktisch voordeel een NOD precies volgens jouw? (ik ben benieuwd)

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Stephan224 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:01:
[...]

Wat de NOD al sinds jaar en dag heeft: stealth en snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
[...]

om eerlijk te zijn weet ik dat NOG niet aangezien ik de demo nog maar 2x heb gespeeld (2x GDI), maar ik ben ervan overtuigd dat ik weldegelijk gelijk heb. :+
Kan het bewijzen met Generals waar in het begin niemand voor GLA koos omdat ze zo super slap en slecht waren... Nu speelt de meerderheid met ze en verslaan ze met hun slappe legertjes alsnog op een taktische manier het sterke arsenaal van de tegenstander. En zo heeft elke kant een keerzijde en lijkt het alsof ik GLA het sterkste vind, maar mijn verhaal gaat ook op voor de andere teams.

Het kost tijd maar vanzelf krijg je steeds meer door wat de voor en nadelen zijn van elke unit (klinkt simpel maar meen het serieus ;)). Je zult gaan inzien dat bepaald eunits fungeren als leidraad van je taktiek die je wilt gaan gebruiken. Hoe meer je speelt en (straks) hoe meer je online gaat spelen zul je steeds meer verschillende taktieken zien en ervan leren. Dat is iig de manier waarop ik sterker ben geworden in generals door te kijken naar anderen en zo te leren en inzien wat het nut van elke unit is in een bepaalde setting.

Wel kan ik zeggen dat als ik in Generals tegen China moet spelen dat ik dan vaak voor USA/GLA kies en als ik USA tegen heb kies ik voor China/GLA of als ik GLA tegen heb kies ik voor China.
Dit bovenstaande geld natuurlijk alleen voor mij, omdat dit mijn kennis/ervaringen zijn en kan voor iedere persoon verschillend zijn.
Dit zelfde gaat denk gelden voor CNC3 waar ieder persoon zijn eigen kwaliteiten zal inzien welk team hij moet pakken om de tegenstander het beste te kunnen verslaan. Dus ook ervaring met het team speelt hier een rol in.

Affijn het gaat erom dat een enkele factie als GDI niet overpowerd is tov NOD of Scrin.

Weet je nog hoe je met NOD iemadn moet verslaan of welke tactieken je kan gebruiken?
Om antwoord te geven op je vraag:
Welk tacktisch voordeel een NOD precies volgens jouw?
Je zal om hierachter te kunnen komen gewoon moeten oefenen en oefenen, en straks online gaan spelen tegen andere mensen en te observeren/leren van hun taktieken en deze zelf later toe te gaan passen en gebruiken. Op deze manier wordt je vanzelf beter en zal je veel meer in gaan zien in welke situatie in een game welke taktiek je kan gaan gebruiken of in moet gaan zetten.
Voor mij is het nu nog even onduidelijk zoals ik al zei dat ik zelf nog niet heb gespeeld met NOD maar wel je mijn ervaringen beschreven hoe je hier achter kan komen ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Tijgertje84 op 08-03-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Laatst online: 02-02 17:53
Tijgertje84 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:27:
[...]

om eerlijk te zijn weet ik dat niet aangezien ik de demo nog maar 2x heb gespeeld, maar ik ben ervan overtuigd dat ik weldegelijk gelijk heb.
Argumentatie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
lees verder.. net post geedit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik speel nu hoofdzakelijk op easy en diverse rush manieren te testen, Nod heeft een voordeel met die flame tanks (en overname door avatar), vooral als je start met een infantry rush. Jammer dat het einde van de rit puur een mammoth vs Avatar wordt, lucht gevechten zijn gelijk qua vliegtuigen. Die <naamkwijt> mobile defence unit van GDI is opzicht leuk, berg ervan richting de AI sturen en er komt geen vehicle meer doorheen. Nod heeft een kleine voorsprong met defence door die 3x turret dingen, GDI komt daar kort na inhalen met die vage disrupter turret.

Toch hoop ik dat ze nog wat balans gaan brengen, die laatste units van GDI (die railgun gasten) vind ik bizar sterk zeker als ze met jetpack kunnen rushen naar een spot. En waar is de Medic heen?

Verder mis ik nog de mobile repair unit van TS-expension, al is dat eigelijk die mobile defence ding nu en de mobile gap generator :) Grafisch mogen ze de Nuke van Nod nog wel wat opkrikken, het valt in het niets van de ION cannon :P Artillery unit vind ik dus totaal useless, heb ik ook niet eerder gebruikt.

Overal wel een spel waard om te kopen, maar zal geen actief speler worden online :P Ben geen die-hard, maar wil gewoon beetje lol hebben op grote maps lekker grote bases bouwen (ik wil walls! :P) Ik hoop dat de mod-scene hiermee flink aan de slag gaat, mede door alles volledig 3D is hoop ik wat leuke exotische units tegen te komen (zo had TS al de gundan-ofhoejedatschrijft units en diverse RA reworked units :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
heb artillery van NOD nog niet gezien maar ben gisteren voor de gein tiberian sun weer gaan spelen (uit verveling) omdat het nog zo lang duurt voordat CNC3 te koop is :P (beetje inkomen in de tiberian war story)
en daar zijn die artillery units vet sterk als verdediging, zeker als je er een groep van hebt en je zet ze achter je verdediging is dat zeer effectief. waarschijnlijk dat die nu dan minder effectief zijn...?? (zonder hiermee gespeeld te hebben zie ik nu al mogelijkheden met artillery)
Wel heb je en dat zal je altijd houden dat een enkele unit in de game wat overpowerd is. Voor zover ik nu dus weet van anderen is dat de railgun (of treinrails wat ik een keer voorbij zag komen :P) enorm sterk is. (aurora bomber in generals bv)

Wel moet ik zeggen dat we misschien wat voorbarig zijn aangeien we totaal niet weten hoe goed/sterk Scrin is. Dit kan nog best wel voor verassingen zorgen. Wellicht dat de Scrin fijn is om GDI te verslaan oid en NOD om Scrin etc. zeg ook maar wat in me opkomt.
SinergyX schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:47:
Overal wel een spel waard om te kopen, maar zal geen actief speler worden online :P Ben geen die-hard, maar wil gewoon beetje lol hebben op grote maps lekker grote bases bouwen (ik wil walls! :P) Ik hoop dat de mod-scene hiermee flink aan de slag gaat, mede door alles volledig 3D is hoop ik wat leuke exotische units tegen te komen (zo had TS al de gundan-ofhoejedatschrijft units en diverse RA reworked units :P)
Online hoeft niet perse, ook tegen de pc kan je lekker spelen inderdaad en zelf alles uitproberen.
Ik mis ook nu dat ik TS heb gespeeld gister die wals en gates( en zelfs PAVEMENT :P die ervoor zorgden dat undergrondse units je basis niet in kunnen :P, maar dit is nu niet meer nodig haha)

Vraagje:
Iemand een idee welke units/gebouwen detectors zijn??
welke dus de stealth units zichtbaar maakt. kan me herinneren dat dit ook het geval was met TS en welke andere CnC dan ook.

[ Voor 33% gewijzigd door Tijgertje84 op 08-03-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

[...]

Stealth generators. Tegen de AI niet echt nuttig, maar wel tegen human players. :)

Er is niets zo irritant als het niet hebben van overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GDI heeft die buggies, hebben zo'n groene 'ray' waarmee ze stealth detecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Wat goed werkt tegen Mammoths zijn vliegtuigen. Ik vind de juggernaut trouwens ook echt goed. Eerst rijtje mammoths en dan juggernauts die alles afknallen, de mammoths beschermen dan de juggernauts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
Anoniem: 14124 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:16:
[...]
Stealth generators. Tegen de AI niet echt nuttig, maar wel tegen human players. :)

Er is niets zo irritant als het niet hebben van overzicht.
inderdaad spelen tegen AI of online is zooooo anders :) de units krijgen dan ook een andere doel imo in sommige gevallen
SinergyX schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:17:
GDI heeft die buggies, hebben zo'n groene 'ray' waarmee ze stealth detecten.
alleen die?? :S
wil de hele game hebben met boekie die ik dan lekker door kan spitten voor wat extra info en verduidelijking betreft de units/gebouwen (het grote voordeel van origineel = boekie :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zijn er zeker meer, maar die wist ik 100% zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
SinergyX schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:47:
Ik speel nu hoofdzakelijk op easy en diverse rush manieren te testen, Nod heeft een voordeel met die flame tanks (en overname door avatar), vooral als je start met een infantry rush. Jammer dat het einde van de rit puur een mammoth vs Avatar wordt, lucht gevechten zijn gelijk qua vliegtuigen. Die <naamkwijt> mobile defence unit van GDI is opzicht leuk, berg ervan richting de AI sturen en er komt geen vehicle meer doorheen. Nod heeft een kleine voorsprong met defence door die 3x turret dingen, GDI komt daar kort na inhalen met die vage disrupter turret.

Toch hoop ik dat ze nog wat balans gaan brengen, die laatste units van GDI (die railgun gasten) vind ik bizar sterk zeker als ze met jetpack kunnen rushen naar een spot. En waar is de Medic heen?

Verder mis ik nog de mobile repair unit van TS-expension, al is dat eigelijk die mobile defence ding nu en de mobile gap generator :) Grafisch mogen ze de Nuke van Nod nog wel wat opkrikken, het valt in het niets van de ION cannon :P Artillery unit vind ik dus totaal useless, heb ik ook niet eerder gebruikt.

Dan moet ik tegen die tijd tegen jou spelen :)
Voor mij ook grote maps, basis bouwen en walls :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Gisteren even de demo gespeeld en de demo missie uitgespeeld. Ik vind de demo behoorlijk tegenvallen. Geen vernieuwingen t.o.v. andere RTS'en en zeker niet t.o.v. C&C. Graphics zien er gedateerd uit maar dat is niet zo vreemd gezien het feit dat een iets opgepoetste generals engine wordt gebruikt. De GUI ziet er VEEL te groot uit... Zelfs op 1920x1200 is het een koei van een GUI terwijl units relatief klein zijn. Gebouwen daarenteen weer veel te groot. De verhouding lijkt zoek.

Framerates zijn zelfs met een beperkt aantal units toch wel matig te noemen. Ik vraag me sterk af hoe dit met wat meer units goed moet gaan.

Ik dat dat ik C&C3 nog wel eens uit een koopjesbak grijp als hij 10 euro kost.

Eerste indruk is dus niet positief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is altijd het probleem... 1 groep gilt voor nostalgie en wil TS in een nieuwe jasje. Andere groep wil innovatief, nieuwe vette RTS. Met name groep 1 is toch bijzonder tevreden, het is per saldo de opvolger ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
SinergyX schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:46:
Dat is altijd het probleem... 1 groep gilt voor nostalgie en wil TS in een nieuwe jasje. Andere groep wil innovatief, nieuwe vette RTS. Met name groep 1 is toch bijzonder tevreden, het is per saldo de opvolger ervan :)
je bent CNC fan ofniet :) (dan maakt de rest weinig uit :P)
meerendeel is tevreden en ja het kan altijd beter, maar dat kan men over elk spel zeggen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Tijgertje84 op 08-03-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijgertje84 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:54:
[...]

nu krijg je dus CenC fans op je dak die het niks vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
Anoniem: 155599 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:39:
[...]

nu krijg je dus CenC fans op je dak die het niks vinden
ag jah tot nu toe is bijna 90% die hier iets heeft gepost enthousiast/tevreden over het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53628

Tijgertje84 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:54:
[...]

Dat is ook weer een beetje ver gezocht.
Ik heb C&C (dos), RA1, TS, FS allemaal met plezier gespeeld. Maar van de overige games heb ik er geen één gekocht. Ik had gehoopt op een vervolg maar het worden drie regels verhaal. Dus het eindigt bij FS. De Forgotten leven lang en gelukkig, Kane is dood, de stekker is uit Cabal getrokken en de interventie van de aliens blijft mysterieus.

Positieve punten van C&C3:
Hetzelfde als C&C1 in de volgende opzichten:
-Grotere monitor/hogere resolutie geeft niet meer overzicht. Dit was in de dos versie ook het geval.
-Tiberium als resource
-Kane is weer een jonge kerel
-Enkele gebouwnamen zijn hetzelfde.

Bijna gelijke punten:
-De blossom tree is een put geworden
-Units zijn bijna hetzelfde
-Er zit spelmuziek in

Ik kan mij voorstellen dat iemand die de bovengenoemde delen niet heeft gespeeld dit spel geweldig vindt. Maar ik zie liever een echt vervolg. Tiberium experimenten, relatie aliens, belangrijker aspect van de Forgotten. Verder zie ook graag die evolutie van het tiberium weer terug zoals in TS en FS.
Een leuke laag gemiddelde RTS maar niet speciaal C&C titel waardig. (C&C is bij EA $&$)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
True, alleen bij EA hebben ze meer budget, alleen moeten ze die wel goed gebruiken imo 8)7 (bijvoorbeeld om het verhaal uit te diepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53628

Tijgertje84 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:00:
[...]

True, alleen bij EA hebben ze meer budget, alleen moeten ze die wel goed gebruiken imo 8)7 (bijvoorbeeld om het verhaal uit te diepen)
We gaan er gewoon van uit dat EA zoveel geld heeft omdat ze creativelingen, in tegenstelling tot bijv Blizzard, meteen op straat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89184

Tof spel. GDI demo missie's waren leuk maar helaas erg kort. Skirmish mode al een aantal dagen achter elkaar gespeeld. Jammer dat de NOD niet speelbaar is in de demo.

Toch vind ik het wel erg pittig als ik de enemy slechts op medium zet zonder handycap op -10 % te zetten (wat doet dat eigenlijk tegen de enemy? :? )

Zonder deze handycap worden mijn infantrie units veel sneller uit de gebouwen gerookt, ook vallen de enemies dmv vliegtuigen veel sneller en met meer units aan. Nog niet gelukt om de nod op medium zonder handycap te verslaan.... :/

Iemand nog een aantal handige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

NOD is wel speelbaar, gewoon de N indrukken bij het selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89184

Anoniem: 111246 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:22:
NOD is wel speelbaar, gewoon de N indrukken bij het selecteren.
fantastisch thx, wist ik niet eens :D

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 89184 op 08-03-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Staat in de startpost, maargoed ;)

Weet iemand trouwens hoe je een gebouw volledig met de grond gelijk maakt in het midden van de map? Zelfs als je hem 'kapot' maakt, kan je er nog niets bouwen. Nu heeft die flame tank wel een omschrijving dat ze iets kunnen doen met gebouwen, maar niet duidelijk wat ik nu moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SinergyX schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:31:
Staat in de startpost, maargoed ;)

Weet iemand trouwens hoe je een gebouw volledig met de grond gelijk maakt in het midden van de map? Zelfs als je hem 'kapot' maakt, kan je er nog niets bouwen. Nu heeft die flame tank wel een omschrijving dat ze iets kunnen doen met gebouwen, maar niet duidelijk wat ik nu moet doen.
flametank haalt infanterie uit gebouwen?

en lijkt me niet dat je op het puin kan gaan bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik ben altijd Dune 2 / C&C (westwood) fan geweest.... Totdat EA zich ermee ging bemoeien.

Ik heb alles van C&C gespeeld en heb er een stuk of 3 gekocht.

Over het verhaal kan ik niet zoveel zeggen aangezien dit slechts de demo is maar ook al is het een vervolg dan nog verwacht je van een concurrentie verslindend bedrijf als EA dat ze iets aan innovatie of vernieuwing doen. Dat mis ik volledig bij deze game. Weliswaar nog maar de demo maar toch.
SinergyX schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:46:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
eerst het hele spel spelen en dan pas ga ik oordelen over het verhaal want niemand weet hoe het verhaal eigenlijk gaat in CNC3. Het kan goed of slecht zijn en kan totaal anders uitpakken dan wat de verwachtingen tot nu toe zijn, maar niemand die daar in principe nog een uitspraak kan doen daarover...................................................................................
........................................................................................................
denk dat vele niet meer kunnen wachten om hierachter te komen net als mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:25
Great, zojuist de demo gedownload en begonnen met de skirmish. Maar als ik dus een aantal zone warriors een gebouw laat aanvallen waar NOD inzit, dan vallen ze daarna elkaar aan. Ook zijn ze dan niet meer door mij te besturen. Is dit een bug of is dit iets wat NOD kan (soort van yuri die vijandige units kan overnemen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201127

Danjel schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:16:
Great, zojuist de demo gedownload en begonnen met de skirmish. Maar als ik dus een aantal zone warriors een gebouw laat aanvallen waar NOD inzit, dan vallen ze daarna elkaar aan. Ook zijn ze dan niet meer door mij te besturen. Is dit een bug of is dit iets wat NOD kan (soort van yuri die vijandige units kan overnemen)?
Nee, dit is inderdaad een Bug ;)
Heb ikzelf overigens ook al meerdere malen gehad, en ik dacht precies hetzelfde (dat Nod misschien Yuri mannetjes heeft)

Later dus heel goed nagekeken of Nod misschien zulk soort abilities heeft, maar dat was dus niet zo.
Lijkt me dus grote Bug
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Blij met de warez release? Je hoeft het niet met ons te delen.
Game ergens in pre-order staan? Ook dit hoef je niet met ons te delen.