Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:45:
Kijk eerst hier maar even,

http://nl.europe.creative.com/support/downloads/

Selecteer vervolgens SOUNBLASTER en vervolgens kies je voor X-FI.

In dat derde lijstje zul je ook de Extreme audio vinden en de juiste drivers en software.

Ps. wel eerst de voorgaande drivers etc van je pc verwijderen en opnieuw opstarten
alvorens met de installatie te beginnen.

Tip: Maak alvorens met de installatie te beginnen eerst handmatig een herstelpunt aan, zodat je altijd weer terug kan naar de voorgaande situatie.

Succes,

R _/-\o_
Ja, die heb ik dus geprobeerd, en die gaf aan dat m'n kaart niet gedetecteerd was. (Windows XP SP2 en Asus P5B-E mobo). Heb beide pci-slots geprobeerd. Blijkbaar heb ik nu wel een driver, maar geen control panel waar ik settings kan aanpassen of wat dan ook.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Misschien dat iemand hier meer weet over een volgend probleem van mijn x-fi xtrememusic kaart.
Ik heb de kaart aangesloten op een reciever met behulp van een optical en een 3,5-optical plug. Alleen doet hij niks. Het ligt niet aan de kabel want mijn onboard optical out doet het gewoon.
Ik heb al een rma aangevraagd, maar zou het opgelost zijn met een i/o module van creative (beetje afzetterij enzo). Of ligt het misschien ergens anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Weet iemand wat ik moet installeren om met met Xtreme Music, onder Vista in Audio Creation Mode, direct te recorden naar mp3?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Tranzy schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:01:
Weet iemand wat ik moet installeren om met met Xtreme Music, onder Vista in Audio Creation Mode, direct te recorden naar mp3?
Audiocity (sp?) al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
ksi schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:24:
[...]

Audiocity (sp?) al geprobeerd?
Ik vond het tooltje van Creative zelf erg makkelijk. Weet alleen niet meer of ik standaard direct naar MP3 kon recorden... nu heb ik een link staan naar software (soort van codec pack) die ik kan kopen zodat het wel kan.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je misschien een onboard audio? Als dat wel zo is dan moet je die eerst in de BIOS uitschakelen voordat een externe soundcard geistalleerd kan worden zonder dat je conflicten krijgt.

Gr.

R ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phrantic schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:40:
[...]

Ja, die heb ik dus geprobeerd, en die gaf aan dat m'n kaart niet gedetecteerd was. (Windows XP SP2 en Asus P5B-E mobo). Heb beide pci-slots geprobeerd. Blijkbaar heb ik nu wel een driver, maar geen control panel waar ik settings kan aanpassen of wat dan ook.
Heb je misschien een onboard audio? Als dat wel zo is dan moet je die eerst in de BIOS uitschakelen voordat een externe soundcard geistalleerd kan worden zonder dat je conflicten krijgt.

Gr.

R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze week mijn X-Fi XtremeMusic vervangen door een Auzentech X-Fi Prelude.
De Prelude klinkt velemalen beter als de XtremeMusic.
Niet alleen klinkt alles zuiverder en helderder maar ook dieper en voller.
En gelukkig is de metaalachtige sound van XtremeMusic nu voorgoed verdwenen door de high end componenten die gebruikt worden op de X-Fi Prelude.

Je hoort geluiden in games en zelfs low bandwidth mp3's die er eerder gewoon niet leken te zijn.
Flac files en 320 Kb mp3's klinken veel zuiverder en dynamischer dan voorheen.

Dus voor iedereen die een X-Fi wil gaan kopen en alleen het alle beste wil:

koop aub een X-Fi Prelude je zult er geen spijt van krijgen.
(mits je geen breakout box nodig hebt).

Ik ben echt blij dat ik van mijn X-Fi XtremeMusic af ben.
Heil Auzentech und der Prelude _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:18:

koop aub een X-Fi Prelude je zult er geen spijt van krijgen.
(mits je geen breakout box nodig hebt).
Op de site van Auzentech, staat dat je ook je forntpanel kan aansluiten. Ten minste zo heb ik het begrepen. Klopt het naar jou idee ook dat je gewoon wat stekkertjes over moet zetten wil je gebruik kunnen maken van je frontpanel?

Q: Does the Auzen X-Fi Prelude support Front Panel Audio Connection?
A: There are two kinds of FP_Audio connector. "HD FP_Audio" and "Standard AC-97 FP_Audio." The Auzen X-Fi Prelude 7.1 supports standard AC-97 FP_Audio.

AC97 FP_Audio:
The Front Panel Audio (10-1 pin) connector supports connectivity for stereo audio output (headphone) and a microphone input from most newer chassis-mounted front panel audio I/O module. If your PC case supports the Standard FP_Audio, it will be compatible with our Auzen X-Fi Prelude 7.1.

Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/7027/xfifrontpanelaudioconnpu1.jpg
Location and pinout of the 10-1
Front Panel Audio connector.

PIN INFORMATION for AC-97 Front Panel Audio
( Pin, Signal Name, and Description)

1. MIC Front panel microphone input signal (biased when supporting stereo microphone
2. AUD_GND Ground used by analog
3. MIC_BIAS Microphone power / additional MIC input for stereo microphone support
4. AUD_GND Ground used by analog audio circuits
5. FP_OUT_R Right channel audio signal to front panel (headphone drive capable)
6. FP_RETURN_R Right channel audio signal return from front panel
(when headphones unplugged)
7. AUD_5V Filtered +5 V used by analog audio circuits
8. KEY No pin
9. FP_OUT_L Left channel audio signal to front panel (headphone drive capable)
10. FP_RETURN_L Left channel audio signal return from front panel
(when headphones unplugged)

PIN INFORMATION for Intel® High Definition Front Panel Audio
(Pin, Signal Name, and Description)

1. PORT 1L Analog Port 1 - left channel (Microphone)
2. GND Ground
3. PORT 1R Analog Port 1 - right channel (Microphone)
4. PRESENCE# Active low signal that signals BIOS that an Intel® HD Audio dongle is connected to the analog header. PRESENCE# = 0 when an Intel® HD Audio dongle is connected
5. PORT 2R Analog Port 2 - right channel (Headphone)
6. SENSE1_RETURN Jack detection return for front panel (JACK1)
7. SENSE_SEND Jack detection sense line from the Intel® HD Audio CODEC jack detection resistor network
8. KEY Connector key
9. PORT 2L Analog Port 2 - left channel (Headphone)
10. SENSE2_RETURN Jack detection return for front panel (JACK2)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:25:
[...]

Op de site van Auzentech, staat dat je ook je forntpanel kan aansluiten. Ten minste zo heb ik het begrepen. Klopt het naar jou idee ook dat je gewoon wat stekkertjes over moet zetten wil je gebruik kunnen maken van je frontpanel?
Als je een standaard AC-97 frontpanel hebt gaat het werken maar Ik denk niet dat de breakout box van de Elite of het frontpanel van de Fatality gaat werken op de Prelude.

Maar dit is een mooi werkje voor de diehard tweaker met een soldeerbout en verstand van electronica om dit uit te zoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
tja heb idd een AC 97 front panel, maar als ik het aansluit op de Auzentech dan krijg ik er geen geluid uit, alleen een hoop ruis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net dat niet alleen de X-Fi Prelude Dolby Digital Live en, DTS Connect krijgt in de nieuwe drivers maar dat er ook aan DDL, DTS-C wordt gewerkt voor de Creative SoundBlaster X- Fi line-up.

Check deze link maar: http://auzentech.officewe...FinalComparisonChart2.pdf

Kinkt op zich wel logisch want de drivers voor alle X-Fi kaarten (dus ook de Prelude) worden door Creative ontwikkeld.
Of het ook echt waar is zal de toekomst uitwijzen bij de release van de X-Fi Prelude drivers dan zullen naar mijn mening ook de nieuwe Creative X-Fi drivers uitkomen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 16:14 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:36
Dat zou geweldig zijn! Ik betwijfel het ten zeerste, want volgens mij zou het in de hardware moeten zitten, maar als het gaat gebeuren, dan zie ik eindelijk weer een lichtpuntje is deze lange, donkere tunnel van Creative!

• 13art

13art

Moderator Mobile
The__Virus schreef op donderdag 15 november 2007 @ 09:25:
Dat zou geweldig zijn! Ik betwijfel het ten zeerste, want volgens mij zou het in de hardware moeten zitten, maar als het gaat gebeuren, dan zie ik eindelijk weer een lichtpuntje is deze lange, donkere tunnel van Creative!
Waarom zou het niet kunnen? Hardwarematig kan het er al wel op zitten, maar ze zijn bij Auzentech op dit moment ook nog beperkt met het maken van de drivers, op het moment dat ze hier zelf compleet de vrije hand in krijgen (of misschien al wel mee bezig zijn) dan zou het best wel ondersteund kunnen worden.

Verwijderd

The__Virus schreef op donderdag 15 november 2007 @ 09:25:
Wat mij opviel is dat zowel de X-Fi Prelude als de X-Fi Elite Pro de Xilinx XC9536XL chip hebben.
Alle andere X-Fi kaarten missen deze chip.

Groen omcirceld: Xilinx XC9536XL
Afbeeldingslocatie: http://www.blue-shark-webdesign.nl/got/x-fi_elite.jpg

Groen omcirceld: Xilinx XC9536XL
Rood omcirceld: Atmel AT89C2051
Afbeeldingslocatie: http://www.blue-shark-webdesign.nl/got/x-fi_prelude.jpg

"In addition, the board features a Xilinx XC9536XL, a programmable logic device that can be used in a variety of applications, but has been used in some devices to handle DRM wrappers for digital audio."

"The world of digital electronics stands on three foundations: microprocessors, memory and logic. Microprocessors execute program instructions to perform a variety of tasks, memory chips store various information, while logic devices serve as an interface between these two components. Aureon 7.1 Space uses a XC9536XL chip from Xilinx as such complex programmable logic device. This device is equipped with Fast Flash memory controlled by an integrated programmable controller. The micro program is flashed into the chip at the manufacturing stage, so very close to this chip there is a special 10-pin connector marked “System Port” on the back side of the PCB."
Source: http://www.xbitlabs.com/a...nt/terratec-aureon71.html

Nu vraag ik me af waar deze voor gebruikt wordt. Heeft het iets te maken realtime DD/DTS encode op de auzentech X-Fi en heeft Creative er een heel ander micro program in geflashed of zijn beide micro programma's gelijk aan elkaar.

Verder zit er op de X-Fi Prelude een "Atmel AT89C2051" IC.
Heb wat info opgezocht over dit IC

"The AT89C2051 is a low-voltage, high-performance CMOS 8-bit microcomputer with
2K bytes of Flash programmable and erasable read-only memory (PEROM). The
device is manufactured using Atmel’s high-density nonvolatile memory technology
and is compatible with the industry-standard MCS-51 instruction set. By combining a
versatile 8-bit CPU with Flash on a monolithic chip, the Atmel AT89C2051 is a powerful
microcomputer which provides a highly-flexible and cost-effective solution to many
embedded control applications.
The AT89C2051 provides the following standard features: 2K bytes of Flash, 128
bytes of RAM, 15 I/O lines, two 16-bit timer/counters, a five vector two-level interrupt
architecture, a full duplex serial port, a precision analog comparator, on-chip oscillator
and clock circuitry. In addition, the AT89C2051 is designed with static logic for operation
down to zero frequency and supports two software selectable power saving
modes. The Idle Mode stops the CPU while allowing the RAM, timer/counters, serial
port and interrupt system to continue functioning. The power-down mode saves the
RAM contents but freezes the oscillator disabling all other chip functions until the next
hardware reset."

Wat je precies met dit IC kan is mij niet helemaal duidelijk maar mischien is er iemand hier die dat wel weet. En mischien weet iemand al waar dit IC dan voor gebruikt wordt.

Maar waar het nu op neer komt is dat als deze IC niet voor de Dolby Digital Live / DTS-ES encoding zorgen, het dus software technisch gebeurt met behulp van de X-FI CA20K chip.
Wat weer betekend dat in theorie door driver aanpassing, DDL/DTS-ES op alle X-Fi kaarten gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik wil overgaan op een creative x fi, maar weet niet goed welke ik moet kiezen.
Ik gebruik hem vooral om muziek te luisteren, maar ik begin nu ook steeds meer wat games te spelen.
Welke raden jullie mij aan?
De extreme audio
De extreme gamer
of extreme music?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn excuses als het al ergens in deze (of de vorige 3) topic(s) staat, maar ik surf al zon drie kwartier rond hier.

Ik zit te denken of ik de X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro wil kopen ter vevanging van mijn antieke SB-live! kaartje. Maar heeft die (eerste) kaart nu wel of geen connector voor de front audio panel van je kast (HD of ac97?).

Ik wil namelijk liever niet hun panelbox gebruiken. Die is duur; ik gebruik er maar 1 of 2 dingetjes van, neemt ruimte in die ik liever voor andere hardware gebruik en ik moet dan het deurtje van mijn kast openlaten terwijl de headphone connecter netjes niet achter het deurtje zit.

Mocht hij nu geen connector hebben is zo'n zelfmaak connector zoals in het begin van de topic staat dan een optie? en maakt en verkoopt iemand die?
Ik moet zeggen dat ik niet zeker weet of ik het plaatje snap :$ (ik heb de kaart ook niet om er naast te leggen natuurlijk) en ik vind het een beetje eng om zelfgesoldeerde kabeltjes die ik niet helemaal denk te snappen aan te sluiten op een kaartje van 125 euro.
Ik heb al eens een front panel connector kabel rood zien opgloeien (en roken en stinken!) omdat de betreffende kast een beetje een rare aansluiting had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:33:
ocht hij nu geen connector hebben is zo'n zelfmaak connector zoals in het begin van de topic staat dan een optie? en maakt en verkoopt iemand die?
Ik heb ook enkele uren aan de vraag besteed hoe ik mijn frontpanel met mijn X-Fi Xtreme Music kan verbinden. Daarbij kwam ik langs deze site:

http://www.x-tap.com/

Overigens, aangezien ik ook spdif wil overweeg ik de kaart weg te doen en een Auzentech X-Fi Prelude te kopen. Dan zijn beide problemen opgelost zonder kunst en vliegwerk. Wel duurder, maar aangezien ik geen vaardigheden heb voor het fabriceren van kabels moet ik beide oplossingen kopen en dan ben ik ook zo 50-60 euro verder. Als ik nog iets van 50 euro voor de X-Fi Xtreme Music terugkrijg, leg ik het verschil er graag bij. Ik ben nogal ontstemd over de vreemde keuzes die Creative heeft gemaakt op dit terrein. Beide functionaliteiten (digitale uitgang en standaard front panel aansluiting) zijn toch normale eisen voor een kaart van deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 17:07

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik heb een tijdje geleden een setje monitors gekocht welke ook optisch en coax aansluitingen hebben. Nu heb ik in me pc een X-fi Xtreme music zitten. met een 5.1 koptelefoon op de analoge aansluitingen en de mic in de bijbehorende aansluiting. Als ik de monitors digitaal wil aansluiten moet ik dus zo'n verloop plugje hebben welke optisch/coax aansluitingen heeft. Maar het probleem is dan dat ik de mic ingang verlies. Is het mogelijk om deze tegen tegelijk te kunnen gebruiken zonder dat ik steeds onder me bureau moet kruipen?

Ik heb me rot gezocht op de creative site, maar daar vind ik alleen zo'n verloopje met de digitale in/uitgangen en externe uitbereidingen welke ik veelste duur vind voor alleen een digitale uitgang.

Kan ik de mic via de front van me case aansluiten en dan de speakers via dat verloopje of gaat dat ook niet werken?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Anyone? :'(

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
De TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik wil niet met een soldeerbout aan de slag. ;)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dan zul je een breakoutbox/frontbay moeten kopen en en die aansluiten. Daarop zitten ze namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

The__Virus schreef op woensdag 28 november 2007 @ 07:04:
Dan zul je een breakoutbox/frontbay moeten kopen en en die aansluiten. Daarop zitten ze namelijk wel.
Front bay is 100 euro en heb geen lege bays meer. En de externe is 180 euro. 8)7

Vind ik toch wel erg duur voor een digitaal signaaltje. :X

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Je mag die van mij overnemen, als je interesse hebt. Stuur me maar een mail of DM als je interesse hebt. Ik hoef er niet zoveel voor, doe er niet erg veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Ziet erg goed uit die specs, ik zit zelf te denken om een X-Fi Elite Pro te kopen, ik heb de Logitech Z5500 Digital set.
Ik vraag me alleen af of ik m'n muziek nog wel in DD erover heen krijg. Ik heb de boxen namelijk op de coaxiale SPDIF aangesloten en wil dat met de X-Fi net zo gaan doen, weet iemand wat ik dan voor ouput krijg bij het afspelen van een MP3, gewoon Stereo?

Edit: Ok ik lees hier dat je het software matig over kan zetten naar AC3 en een andere optie is om gewoon SPDIF en Analoog aan te sluiten, en bij games te switchen naar analoog en voor DTS muziek/films naar SPDIF.

Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 24% gewijzigd door TheNephilim op 28-11-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:58
Nieuwe versie X-Fi Mode Changer (eindelijk): http://www.freewebs.com/spectra9/dow....7_Build_0.zip

Wijzigingen:
1.7 build 0
+ Windows Vista support.
+ XFMC should work with the latest Audio Console version available in Windows Vista
+ Updated mixer functions (volume, bass and treble) to work under Vista
+ Auzentech X-Fi Prelude support
+ XFMC will try to autodetect the presence of Auzentech's Audio Console EXE
+ Added multi language support, users can modify the language for XFMC user interface by creating their own .lng file. The English.lng, Indonesian.lng and German.lng files are included
+ Added option to flash the tray icon to indicate that XFMC is doing its "thing" :-)
+ Major improvement to mode change routine which should minimize and hopefully eliminate stalling during mode change

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik heb zojuist de Auzentech X-Fi Prelude besteld :D

Volgens mij de perfecte kaart als je ook gebruik wilt maken van DD en DTS .. en ook EAX wil.

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 12:37
Bernardo schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:16:
Ik heb zojuist de Auzentech X-Fi Prelude besteld :D

Volgens mij de perfecte kaart als je ook gebruik wilt maken van DD en DTS .. en ook EAX wil.
Kun je een review hier of op tweakers.net plaatsen als je hem hebt en getest hebt? Ik heb nu namelijk een XtremeMusic en zit er over te denken deze weg te doen en de Prelude te kopen. Vooral omdat ik alles behalve de films over de digitale uitgang (coax) laat gaan van de XM, welke erg schel klinkt. Dit moet je dan zo goed en zo kwaad als het gaat met de equalizer zoveel mogelijk wegwerken, maar dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn geweest. En bij de 3.5mm jack uitgangen mis ik de 'punch' uit de speakers die ik bij de coax wel heb.

Sarge_Mango:
Je hoort geluiden in games en zelfs low bandwidth mp3's die er eerder gewoon niet leken te zijn. Flac files en 320 Kb mp3's klinken veel zuiverder en dynamischer dan voorheen.
Mag ik vragen welke speakers je op dit kaartje hebt aangesloten (ik heb zelf de Logitech Z-5500)?

Edit: Laat ook maar hangen, ik heb het al gevonden in een ander topic ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Flipjack op 29-11-2007 18:34 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Flipjack schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:30:
[...]

Kun je een review hier of op tweakers.net plaatsen als je hem hebt en getest hebt. Ik heb nu namelijk een XtremeMusic en zit er over te denken deze weg te doen en de Prelude te kopen. Vooral omdat ik alles behalve de films over de digitale uitgang (coax) laat gaan van de XM, welke erg schel klinkt. Dit moet je dan zo goed en zo kwaad als het gaat met de equalizer zoveel mogelijk wegwerken, maar dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn geweest. En bij de 3.5mm jack uitgangen mis ik de 'punch' uit de speakers die ik bij de coax wel heb.
Ik zal eens kijken wat ik voor je kan doen, al weet ik niet of de drivers met ondersteuning voor DD en DTS al uit zijn. Dit zou wel Q4 worden, maar je weet het nooit.
Tis gewoon de beste combinatie, EAX 5.0 en DD/DTS.
Ik had overigens mijn Z-5500 eerst aangesloten via 3x3,5mm jacks, (analoog dus) daarna op de coaxiale SPDIF, dit was echt wel een flinke verbetering van het geluid! :D

Naja, nu nog hopen dat ie echt morgen binnenkomt, heb ik het hele weekend om te testen.

Verwijderd

Bernardo schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:37:
[...]

Ik had overigens mijn Z-5500 eerst aangesloten via 3x3,5mm jacks, (analoog dus) daarna op de coaxiale SPDIF, dit was echt wel een flinke verbetering van het geluid! :D
Kun je dit even toelichten? Ik heb ook een Z-5500 set die via 3x3,5mm jacks is aangesloten op een X-Fi Xtreme Music. Hoe ben jij naar SPDIF overgegaan? En in welk opzicht was het geluid daarmee veel beter? Ik las laatst dat de DAC van de Z-5500 helemaal niet beter is dan die van de X-Fi kaarten, dus ik vroeg me daarom af of het wel de moeite waard was om een verloopdingus te kopen om zo digital-out te krijgen via de "smart jack" van de X-Fi.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 17:24 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:23:
[...]

Kun je dit even toelichten? Ik heb ook een Z-5500 set die via 3x3,5mm jacks is aangesloten op een X-Fi Xtreme Music. Hoe ben jij naar SPDIF overgegaan? En in welk opzicht was het geluid daarmee veel beter? Ik las laatst dat de DAC van de Z-5500 helemaal niet beter is dan die van de X-Fi kaarten, dus ik vroeg me daarom af of het wel de moeite waard was om een verloopdingus te kopen om zo digital-out te krijgen via de "smart jack" van de X-Fi.
Neenee, dit is op mijn huidige Realtek HD Audio, onboard dus. Dat was namelijk wel een leuke vooruitgang nog. Ervaring met X-Fi heb ik nog niet, tis nog even wachten tot ik de kaart binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Na al een tijdje op zoek te zijn geweest naar een wat meer audiofiele geluidskaart, ben ik nu toch bij creative uitgekomen.
Ik had eerst op het lijstje staan een Club3D agrippa, of de M-audio revolution.
Ik ben echter de laatste dagen tot de conclusie gekomen dat gamen en internetten het belangrijkste zijn voor de geluidskaart, en dat muziek een heel erg goede 2e is. En dan komen toch de X-Fi kaarten om de hoek kijken.
Nu heb ik dus interesse in de X-Fi prelude. Het ziet eruit als een hele mooie kaart, die kan voldoen aan al mijn eisen.
Ik wil graag mijn 2.0 Creative T20, een Sennheiser HD595 en mijn reciever (digitaal) aansluiten. Als het goed is is dit allemaal mogelijk toch??

Ik heb wel een vraag, als ik MP3 afspeel wil ik dat de geluidskaart/chip dit gewoon (via S/PDIF) als 44,1kHz doorgeeft aan mijn receiver en als ik een DVD afspeel moet ie 48kHz doorgeven. Ik wil niet elke keer hoeven te switchen. Is dat mogelijk?
En moet je dan ook switchen als je games gaat spelen (via de sennheiser meestal) of als je muziek gaat luisteren (via s/pdif naar een Marantz)?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik heb em vandaag binnen gekregen (de X-Fi Prelude), maar ik moet zeggen dat het niet zo even aansluiten is en dan meteen hoge kwaliteit hebben.
Maar al met al wel tevreden, jammer dat ie m'n DTS audio resampled naar 48khz en niet gewoon op 44,1 laat wat met m'n onboard nog wel kon.
Dat terzijde ben ik erg tevreden met instel mogelijkheden en is de kwaliteit analoog zeker en zeker vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Bernardo schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 20:57:
Ik heb em vandaag binnen gekregen (de X-Fi Prelude), maar ik moet zeggen dat het niet zo even aansluiten is en dan meteen hoge kwaliteit hebben.
Maar al met al wel tevreden, jammer dat ie m'n DTS audio resampled naar 48khz en niet gewoon op 44,1 laat wat met m'n onboard nog wel kon.
Dat terzijde ben ik erg tevreden met instel mogelijkheden en is de kwaliteit analoog zeker en zeker vooruit gegaan.
Maakt dat 44.1 en 48 zoveel uit dan? :?

Zit zelf ook naar de prelude te kijken. Aangezien die dezelfde prijs heeft als het externe geval wat je bij de Xtreme music kan kopen. En 180 euro voor een kastje wat ik voor 1 aansluiting nodig heb kost me iets teveel. De Xtreme music kan ik wel ergens anders onder brengen.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals zoveel mensen op het internet heb ik een probleem met mijn microfoon en een X-Fi extreme audio kaart. Nu heb ik al een uur lang op het internet zitten zoeken naar verschillende oplossingen. Ik zie door de bomen het bos niet meer: 15 minuten zoeken naar hoe ik de game-modus moet instellen, het opgeven en later lezen dat mijn kaart die niet heeft. Niet goed voor de gemoedstoestand.

Zou iemand mij stapsgewijs kunnen vertellen wat ik moet doen om achter het probleem en de oplossing te komen:

Het betreft een X-Fi extreme audio kaart met de driver versie 5.12.1.618
Ik weet zeker dat de microfoon goed ingeplugd is
Meer vragen beantwoord ik uiteraard graag. Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen... alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Uuhm wat is het probleem precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een jaar geleden een X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional Series gekocht.
Ik heb er nooit geen probleem mee gehad, hij deed het altijd prima.
Ik speel altijd Battelfield 2142. Sins dat de patch 1.40 is uit gekomen doet hij vreemd.
Als ik een server join dan speelt hij gewoonlijk een muziekje af, nu af en toe dan hoor ik het geluid van het spel er tussen door en dan heel schel. En dat blijft dan aanhouden tot dat ik hem afluit of dat ik de pc reset.

Ik heb de kaart verwijderd de kaart er uitgehaalt, en toen weer er weer ingezet alles geinstalleerd dat hielp niet.
Ik heb de pc opnieuw geinstalleerd dat hiep ook niet.

Ik heb windos XP

Ik heb een vriend, die hier ook last van heeft, dus ik ben niet alleen met dit probleem.
Hebben mensen hier nog meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

heeft iemand nog de plaatjes van de Tutorial: Zelf Digitale Bracket Maken ? ik zou zelf graag zon ding maken. elke avond achter de pc kruipen om mic aansluiting van s/pdif te switchen is niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:38
Heb nu sinds ~twee weken het volgende in gebruik: Creative T7900 i.c.m. Extreme Music.
Echter werken steeds een aantal boxen niet, heb ook echt geen idee wat het probleem is.
In eerste instantie werkte de drivers die op de cd stonden niet, waren alleen voor vista:s dus had de drivers van het net geplukt.

Heb de search even doorzocht maar daar kwam ik maar één relevant topic tegen, en deze user gaf aan dat je in config/sound gewoon op 2.1 moet zetten(geprobeerd maar dan doet mijn geluid het helemaal niet meer). Iemand hier die ervaring heeft met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de THX console erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:16:
[...]

Ik heb ook enkele uren aan de vraag besteed hoe ik mijn frontpanel met mijn X-Fi Xtreme Music kan verbinden. Daarbij kwam ik langs deze site:

http://www.x-tap.com/
DANK voor je link ik ga hem lezen (erg druk geweest op werk, iedereen neemt vrij richting einde jaar, dus geen tijd gehad eerder te reageren op je post)

Aelek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Krizzie schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:27:
[...]

Maakt dat 44.1 en 48 zoveel uit dan? :?
Nee, het maakt me niet uit, maar als dan ineens alles een octaafje hoger klinkt en ze wat sneller zingen enzo :P dan wel haha.

Maar ik heb het al voor elkaar, in de audio creatie modus kan ik instellen wat voor ouput ik precies wil :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een zeer goede en meer dan terechte vraag!

Het probleem: Mijn microfoon doet niets. Ik wilde mijn microfoon gebruiken voor voicechat etc. Maar krijg er geen geluid in/uit. Ik heb naar mijn weten alle verschillende knopjes, opties en alle mogelijke combinaties van die twee geprobeerd, met geen resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:38
Creative audio console heb ik er iig opstaan. THX console niet, had deze even gegoogled en blijkt niet voor extreme music gemaakt te zijn of heb ik het nu mis? Ga het iig even testen. Verder draai ik XP, geen vista dus.

[ Voor 30% gewijzigd door Ashy op 07-12-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:36:
[...]

Dat is een zeer goede en meer dan terechte vraag!

Het probleem: Mijn microfoon doet niets. Ik wilde mijn microfoon gebruiken voor voicechat etc. Maar krijg er geen geluid in/uit. Ik heb naar mijn weten alle verschillende knopjes, opties en alle mogelijke combinaties van die twee geprobeerd, met geen resultaat...
In Windows Volume Beheer staat alles goed? Vervelend dat je geen modi hebt, daar werkten sommige bij mij wel, sommige niet. Verder zou je eens kunnen proberen de drivers opnieuw te installeren. Qua instellingen weet ik niet wat je moet doen, aangezien je een wat uitgeklede versie hebt en ik geen idee heb hoe alles daar in elkaar zit ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 21:10
This download is a driver providing Microsoft® Windows Vista™ 64-bit and Windows Vista 32-bit support for Creative Sound Blaster® X-Fi™ series of audio devices. For more details, read the rest of this web release note.

This download supports the following audio devices only:

Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic
Creative Sound Blaster X-Fi XtremeGamer
Creative Sound Blaster X-Fi Platinum
Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty®
Creative Sound Blaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro
Creative Sound Blaster X-Fi Platinum Fatal1ty Champion Series
Creative Sound Blaster X-Fi Elite Pro
Current release features:

X-Fi Crystalizer™
X-Fi CMSS®-3D
MIDI Playback
EAX® Effects
PCM stereo output through Optical Out
Line-in connectivity
SPDIF passthrough is supported on both Vista 32-bit and Vista 64-bit
Recording capabilities
Fixes:

Resolves an issue for Windows Vista 64-bit systems with 4 GB RAM
Resolves loud speaker noise when restarting your computer
Resolves an issue that causes OpenAL games not to respond
Known issues:

Applications from the original Sound Blaster X-Fi CD (for Windows XP) will not work with this download.
The following are not supported:
Decoding of Dolby® Digital and DTS™ signals (Cyberlink® PowerDVD™ or InterVideo® WinDVD® is required)
DVD-Audio (PowerDVD may support selected DVD-Audio content)
EAX or DirectSound®3D (Download Creative ALchemy to restore this feature in Windows Vista)
6.1 speaker mode (not supported by Windows Vista)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 14:41
En je punt is? :?

Nieuwe driver voor Vista dus. :)

Lezen is ook een kunst... ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Richub op 08-12-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Heb enige moeite met de xtrememusic aan te sluiten op mijn reciever.
Ik probeer het met een optical kabel en een optisch/3,5mm, maar dit werkt niet.

Enig idee wat er mis kan zijn?
Zal een breakout box dan wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

ksi schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 22:34:
Heb enige moeite met de xtrememusic aan te sluiten op mijn reciever.
Ik probeer het met een optical kabel en een optisch/3,5mm, maar dit werkt niet.

Enig idee wat er mis kan zijn?
Zal een breakout box dan wel werken?
je neemt deze kabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.audio-pluggen.nl/catalog/images/tulp-2,5m-3,5mm_stereo_jack.jpg

jack in de microfoon/digitale uitgang en 1 van de rca in je receiver. Dit is de simpelste manier om een x-fi kaart zonder bracketout of wat dan ook digitaal op een receiver aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

gakkethijs schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:50:
[...]

je neemt deze kabel:
[afbeelding]

jack in de microfoon/digitale uitgang en 1 van de rca in je receiver. Dit is de simpelste manier om een x-fi kaart zonder bracketout of wat dan ook digitaal op een receiver aan te sluiten
Als dit niet lukt en ook die 3,5 mm naar optical niet werkt, kan ik er dan vanuit gaan dat die digital out defect is? Of ben ik gewoon een noob.
probeer wat jij zegt te doen. Sluit hem aan op mijn coax 1 en/of 2 in. Maar hij doet verder niks. Probeer met input output instellingen op mijn reciever te regelen maar hij geeft geen kick.
Daarnaast doet windows (vistax64) niet moeilijk en lijkt het alsof hij gewoon volume produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Zet je in windows wel even aan dat je digitaal geluid wilt en geen analoog? :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Gelukt!

Thanks voor de hulp en aanvullingen. Moest inderdaad in de audio console de mic -> digitale i/o omturnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even op mijn vraag op pagina 34 terug komen.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe geluidskaart om mijn ADI 1988B HD onboard chip te vervangen. Nu ben ik niet zozeer gehecht aan de DTS connect features, omdat ik de kaart vooral wil gaan gebruiken voor muziek en passtrough van een DD en DTS stream bijvoorbeeld.
Nu muziek echt een belangrijke issue is waar ik nog veel geluidsverbetering uit wil halen, wil ik daar dus vooral naar gaan kijken.

Ik gebruik nu in Vista XXhighEnd via Vista's Wasapi, verder gebruik ik een optische link naar me Marantz versterker. Geluid is echt subliem, dit blaast direct sound, kernel streaming, en al helemaal het geluid wat ik ooit heb kunnen behalen in Windows XP finaal aan de kant. Wat een helederheid en wat een details, alles op een bijna audiofiel niveau, echt messcherp.

Maargoed het nadeel wat er aan kleeft is dat xxhighend niet gratis is, en nog erg unstable is. Geregeld moet ik me pc rebooten omdat het audio device niet meer aangesproken kan worden. Naja en de Demo zorgt ook iedere keer weer voor een afsluiter.

Ik denk dus aan de XtremeMusic icm. Asio of Kernel streaming Bitperfect gaan gebruiken, en overigens dan via Coaxiale kabel aansluiten, ik merk namelijk dat ik hier toch een hoop kwaliteit op mij receiver kan toveren!

Nu vraag je je af als stereo zo belangrijk is waarom in vredesnaam een X-FI? Wel omdat de prijs gunstiger is als een hoop andere alternatieven, bovendien wordt er wel een hoop aan de weg getimmerd kwa driver ondersteuning, en kan ik eventueel nog eens EAX analoog aansluiten mocht ik het ooit gebruiken.

2 vragen dus eigenlijk, is ASIO en Kernel streaming Bitpefect mogelijk? Ook in Vista?

En 2e vraag, zijn er beetje klasse coaxiale jack naar tulp(RCA) kabels te krijgen, zonder daar zo'n convertor tussen te stoppen, mijn ervaring met dat spul is dat het de aansluitingen van een geluidskaart ernstig kunnen verlammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Ik heb sinds gisteren een 5.1 set analoog aangesloten op mijn X-FI xtreme music. Maar nu zit ik met een DD/DTS-probleem. Ik draai namelijk Vista x64 en ik kan dus geen DD/DTS laten decoderen door mijn X-FI kaart. Ik heb gelezen dat je dan powerdvd of windvd moet gebruiken om een dvd met DD of DTS te luisteren.
Nu heb ik dit gisteren geprobeerd met powerdvd maar het lijkt niet echt te werken. Iemand hier ervaring mee en weet hoe het wel moet?

Edit:
Laat maar zitten. Heb het al helemaal werkend met AC3 Filter + Media player classic. Gouden combinatie! 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Gurneyhck op 11-12-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik ga denk ik binnenkort een x-fi prelude bestellen, om mijn koptelefoon (5.1 + mic) en speakers (welke optische en coaxiale ingangen hebben) tegelijk aangesloten te kunnen hebben, wat mij weer onder het bureau kruipen scheelt. :P Nu wil ik graag weten welke van de twee bied beter geluid, coax of optisch?
In het geval van optisch krijg je bij de prelude dan die verloopjes erbij?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Maakt in principe niets uit, dus ga voor coax, is veel eenvoudiger. Het maakt niets uit omdat het een digitaal signaal is: het is een 0 óf een 1 en niets daartussen dus kan er ook geen geluidskwaliteit verloren gaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Ik wil ff zeker weten dat ik het goed snap.

Oude situatie:

Windows XP pc, met daarin een creative audigy 2, met een 5.1 Creative Speakerset eraan. Ik kon in Cyberlink PowerDVD aangeven dat het geluid naar de SPDIF uitgangen moest, en tadaa, * Damian heeft Dolby Digital 5.1 geluid. helemaal goed.

nieuwe situatie

Windows Vista, zelfde configuratie verder, alleen nu werkt het dus niet, sturen naar SPDIF doet niets.

Ik heb dus begrepen dat dit inderdaad neit gaat werken? klopt dit? Ik heb ondertussen een X-fi geluidskaart, maar daar geld hetzelfde voor dus??

Verder werkten volgens mij de gewone AC3 plugins voor media player classic ook niet meer, die liet ik ook altijd naar SPDIF uitgaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Damian op 12-12-2007 15:36 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

The__Virus schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:44:
Maakt in principe niets uit, dus ga voor coax, is veel eenvoudiger. Het maakt niets uit omdat het een digitaal signaal is: het is een 0 óf een 1 en niets daartussen dus kan er ook geen geluidskwaliteit verloren gaan :).
Ik zie trouwens dat de prelude 2 van die coax uitgangen heeft, moeten die beide gebruikt worden? Ik heb er namelijk maar 1 op me speakers zitten. (Behringer ms40 setje)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:04:
Ik heb een jaar geleden een X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional Series gekocht.
Ik heb er nooit geen probleem mee gehad, hij deed het altijd prima.
Ik speel altijd Battelfield 2142. Sins dat de patch 1.40 is uit gekomen doet hij vreemd.
Als ik een server join dan speelt hij gewoonlijk een muziekje af, nu af en toe dan hoor ik het geluid van het spel er tussen door en dan heel schel. En dat blijft dan aanhouden tot dat ik hem afluit of dat ik de pc reset.

Ik heb de kaart verwijderd de kaart er uitgehaalt, en toen weer er weer ingezet alles geinstalleerd dat hielp niet.
Ik heb de pc opnieuw geinstalleerd dat hiep ook niet.

Ik heb windos XP

Ik heb een vriend, die hier ook last van heeft, dus ik ben niet alleen met dit probleem.
Hebben mensen hier nog meer last van.
Ik heb hier ook last van, tot blue screens aan toe.
Tijdens het laden van de game hoor ik al sniper schoten en andere geluiden 8)7

Het probleem zit hem in de audiolayer die Bf2142 gebruikt, hetspel zet bepaalde OpenAL calls om en deze kan de X-fi niet goed afhandelen.

Ik weet niet of je ook UT3 speelt, maar als je daarin OpenAL enabled crasht het spel ook om de haveklap.
Je kunt ook de UT3 demo downloaden om dit te testen.

Je kunt het wel voorkomen door de geluids modus in 2142 of software of op hardware te zetten in 2142... En door in UT3 geen openal te gebruiken.

De X-FI heeft problemen met alle nieuwe OpenAL enabled games, of games waarvan de layer is geupdate zoals 2142.

Aangezien de games die ik speel niet fatsoenlijk (meer) onderdersteund worden door creative x-fi heb ik besloten om een Asus Xonar te kopen.

Creative drivers zijn gewoon 1 groot drama, laatste xp driver update 2006 8)7
En voor de mensen die denken dan koop ik gewoon een Auzentech x-fi... zelfde brakke creative driver.
Heb de auzentech driver geprobeerd en deze heeft precies het zelfde probleem.

Kort samengevat:
Creative XP driver is om te :'(
Creative OpenAL :X

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Krizzie schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:55:
[...]

Ik zie trouwens dat de prelude 2 van die coax uitgangen heeft, moeten die beide gebruikt worden? Ik heb er namelijk maar 1 op me speakers zitten. (Behringer ms40 setje)
coax is altijd slechts 1 kabel, nooit twee. De andere is waarschijnlijk een ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terug koment fast-server,

Ik speel ook UT3 ik heb daar geen last van het is echt alleen bij BF2142 en 2
Ik heb ook nog geen blue screen gehad.
Ik ga die audiolayer is anders instellen kijken hoe hij dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
The__Virus schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:57:
[...]

coax is altijd slechts 1 kabel, nooit twee. De andere is waarschijnlijk een ingang.
De één is een uitgang de ander een ingang. Beide zowel coax als optisch/SPDIF.

# One S/PDIF combo input connector in rear panel for receiving either coaxial or optical digital
# One S/PDIF combo output connector in rear panel for transmitting either coaxial or optical digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-08 16:10
ik heb onlangs een X-Fi notebook gekocht, nu mijn vraag:
Hoe kan ik via Vista (Ultimate), de Line-In gebruiken dat ik deze direct hoor via mijn luidsprekers (Line-Out)? ik vind het maar nergens...

ben dees tegengekomen via google:

If you can't get the input monitor to appear in the speakers/headphones section as a few of you can't.
Try this:

1) Press (WindowsKey)-R (to run a program)
2) Type "regedit", press enter, and then click "Continue" (depending on your security settings)
3) Go to Edit -> Find (or Ctrl-F)
4) Type "EnableInputMonitor" and click Find (or Find Next)
5) Double-click the EnableInputMonitor entry. It will come up as 0000 00. Change the 00 to 01 (so it's 0000 01). Do a Find Next just to make sure it's the only EnableInputMonitor registry setting on your system
6) Exit the Registry Editor and Restart the PC
6a) Wait for Vista's criminally long reloading time
7) Right-click the little Sigmatel Icon and select "Playback Devices"
8) Click "Speakers/Headphones" and then "Properties".
9) Under the "Levels" tab, there is now a new option called "Input Monitor", which is muted. Click the speaker to unmute to Input Monitor, and the Line-In port now functions as expected (i.e. like every other computer and every other sound card made in the last 20 years)

maar hoe zit dit bij Vista Ultimate? want ik vind dit maar niet

[ Voor 74% gewijzigd door 571Pro op 14-12-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinos
  • Laatst online: 01-09 19:28

kevinos

Tweakpedia

Helemaal gewelldig, had hier meteen even moet kijken. Kon de software cd namelijk nergens vinden bedankt!

Overigens, wanneer ik de kaart installeer met de driver van Creative waarbij je dus ook de Creative Audio Console mee geinstalleerd krijgt heb ik ernorm veel bas. Ook als ik de bas knop op 0 zet van mijn subwoofer. Met mijn vorige kaart had ik dit niet. Na even nagevraagd te hebben had een bekende dit opgelost door een vinkje te zetten bij "bas omleiding" inschakelen. Dit kon ik niet vinden in de standaard audo console vandaag dat ik nu even de software cd download/installeer om te kijken of ik deze optie dan wel kan vinden. Iemand anders die hetzelfde heeft of had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinos
  • Laatst online: 01-09 19:28

kevinos

Tweakpedia

Helaas is die installatie cd niet voor mijn net nieuwe X-fi Xtreme Audio kaart. Geen apparaten gevonden. Iemand een idee waar ik deze cd wel kan downloaden? Vind alleen de cd die hier ook staat vermeld (filefront)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVRIES
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik heb sinds vorige week donderdag de Creative X-FI Extreme Gamer aangeschaft en geinstalleerd.

Met geen mogelijkheid krijg ik de microfoon fatsoenlijk werkende.. ik maak o.a. gebruik van Teamspeak(TS) en de microfoon weigert gewoon. Dit geld overigens voor heel windows dus niet specifiek TS.
Op het forum van Creative lopen er al diverse topics over dit probleem en de drivers zijn ook niet erg up2date... zie ook de post van "fast-server".

Ik ga de kaart denk ik terugbrengen en een andere ophalen.. ik heb het zwaar gehad met deze kaart en Creative valt me vies tegen.. kheb altijd volle vertrouwen gehad in Creative Labs en het ook altijd aanbevolen bij andere mensen maar dit is een grote tegenvaller... aanraden: niet kopen!

PS: ik speel ook fanatiek UT3/Ut2k4 maar helaas nog niet getest of dat wel werkt met OpenAL

[ Voor 6% gewijzigd door DVRIES op 17-12-2007 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Laatst online: 00:29
beste tweakers.

XP heeft in 1x mijn geluidskaart eruit gegooid. Dus ik heb alles geuninstalleerd ( voor de zekerheid )
En nu heb ik alles er weer opgezet. met de update.
Alleen nu mis ik rechtsonder in de taakbalk mijn opstartconsole. Weet iemand hoe ik deze kan activeren? want er staat nergens een optie daarvoor. en normaal doet hij dat vanzelf na de installatie. maar nu blijkbaar niet, en ik mis het wel. daardoor kon je snel naar Game mode

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat jij nodig hebt is de X-Fi Mode Changer, hiermee hoef je niet eens zelf meer van mode te verwisselen, je kunt namelijk per programma instellen op welke mode de geluidskaart moet komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Laatst online: 00:29
okeej, maar krijg ik dan ook dat icoontje onderin?
laat maar, ik zie het al :) bedankt :D

[ Voor 28% gewijzigd door Kuhr89 op 18-12-2007 15:28 ]

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb onlangs de xtreme music gekocht, alleen heb ik te kampen met 4 problemen:
1. als ik met mijn (draadloos)toetsenboard het volume wil laten stijgen, gebeurd er niks, het lukt alleen maar via volume regeling.
2. zodra ik volume omhoog doe(met mijn toetsenboard) gaat meteen de Wave een stuk omhoog, waardoor het keihard klinkt, en als ik dan volume weer laat dalen( via board) blijft de wave hetzelfde)
3. waar zijn de geluidopties gebleven? wat betreft hard en zacht.
4. Grootste probleem: Als ik de kaart via de audio-console in de entertainment-modus zet, hoor ik een vervormd geluid. (dit heb ik niet in de andere 2 modus), beetje robot achtig.
(btw, ik heb een 5.1, als het nog wat uitmaakt)

Ow, alstublieft help!!

Mylode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb na lang twijfelen en zoeken naar een alternatief toch een x-fi gekocht en er nu al spijt van: X-Fi doet het compleet willekeurig wel of niet :(

[ Voor 92% gewijzigd door StarLite op 20-12-2007 19:10 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:49:
4. Grootste probleem: Als ik de kaart via de audio-console in de entertainment-modus zet, hoor ik een vervormd geluid. (dit heb ik niet in de andere 2 modus), beetje robot achtig.
(btw, ik heb een 5.1, als het nog wat uitmaakt)
Staat er een eax effect aan in je entertainment opties? (die dus uitstaat bij gamemodus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik heb een probleem namelijk met mijn x-fi extremegamer digitale output
daar brand namelijk een rood licht
ik steek via decoder van z5500 een coax kabel (tulp) daarin en zo naar andere tulp met tussenstuk 3.5 jack dacht ik (ronde pin)
dit werkte bij extrememusic want ik heb coax geluid maar blijkbaar werkt dit nietmeer bij extreme gamer kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
extreme gamer is geloof ik alleen optisch. Heb je geen optische ingang op je speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ja ik kan deze optical aansluiten op mijn decoder z5500
maar probleem is als ik naar de ingang op soundkaart kijk dan is dit een ronde cirkel
en die optical kabels zijn toch niet rond?
zo rondje met vierkant eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Op de extreme gamer zit een Optical Out via shared 3.5mm mini jack, om je Z5500 aan te sluiten heb je dus een verloop kabel of een convertor nodig.

Afbeeldingslocatie: http://images.europe.creative.com/products/products/pic_prod773_lang1.jpg

zie:
http://nl.europe.creative...egory=0&product=773&page=

[ Voor 40% gewijzigd door fast-server op 21-12-2007 16:00 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah k en kan je screenshot geven van zo'n kabel
ik ben niet echt expert in zo'n dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Probleem is dat hij niet meer leverbaar is, misschien kun je nog een shop vinden die er nog 1tje heeft liggen.

[ Voor 75% gewijzigd door fast-server op 21-12-2007 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah k ty :)
en wat voor verloopstukje heb ik anders nodig om het anders optelossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Optische kabel Toslink plug naar 3.5mm plug 1 meter

O.A. verkrijgbaar bij: http://www.gsmgigant.nl/c381.html voor Euro 11,99

Misschien ook nog wel bij andere winkels, maar dat moet je zelf maar even bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmanS
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-09 21:16
Ik heb deze threads door lopen spitten en ik zie vooral oplossingen om digitaal geluid via een optische verbinding te krijgen, nu wil ik graag 5.1 surround via coax proberen omdat mijn analoog wat problemen oplevert. ik heb een X-Fi Xtrememusic geluidskaart.

Z-5500

maar ik kom er niet helemaal uit welke kabel(s) ik nodig heb. Heb namelijk zelf totaal geen ervaring op dit gebied dus als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om mij te vertellen wat ik nodig heb om dit te realiseren dan zou ik jullie eeuwig dankbaar zijn :)

is het btw mogenlijk om met een X-Fi XtremeMusic 5.1 te krijgen via optische toslink nee toch?

• VmanS
Oke, nieuwe vraag.

Ik wil graag 5.1 surround uit mijn xbox 360 en ik heb de pc via de coax aangesloten op mijn z-5500(hopelijk binnenkort als de home cinema cable binnen is) en dan wou ik graag via een optische kabel gebruiken voor de xbox 360 maar ik lees hier en daar dat dat wel kan en hier en daar dat dat niet kan, dus voordat ik zo'n kabel koop zou ik willen weten of het mogenlijk is. Verder weet ik niet of het mogenlijk is om coax te splitten en het misschien dan ook via de coax te laten lopen.
Of anders misschien laten verlopen uit mijn analoge aansluiting die ik niet meer zal gebruiken binnenkort(al kan ik miss wel weer tegen het probleem aanlopen wat ik hiervoor had aangegeven).

veel vragen ik weet het, maar ik heb echt totaal geen kennis van kabels en dergelijken.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:14
Is er al iamand die openAL aan de praat heeft gekregen in UT3?

Ik zit met een extreme-music/audio (de gene met de echte chip) De nieuwste drivers van creative (uit 2006 :( :( :( En de nieuwste OpenAL. En toch crashed die game iedere keer als ik openAL aanzet.

Nu draait het ook wel zonder. Maar daar koop ik geen geluidskaart van 80 euro voor.

Het probleem schijnt zich bij meerdere games voor de doen die nieuwe OpenAl filters gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Dekaasboer op 27-12-2007 18:00 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• SpeedfreakR
  • Laatst online: 10:09

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Ik zit met een probleempje :9, Ik heb sinds vandaag mijn nieuwe en eerste geluidsinstallatie (Onkyo TX SR-605) nu wil ik mijn pc (Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro) aansluiten op mijn receiver via SP/DIF daar voor heb ik een stekkertje gekocht "RCA Female to Stereo MiniPlug". Afbeeldingslocatie: http://www.audiogear.com/Resources/~Adpt-RcfMsm.jpg
Nu weet ik dat dit mono had moeten zijn maar het schijnt ook weer niet uit te maken, op dit stekkertje heb ik een RCA kabel op aan gesloten en in mijn coax poort op mijn receiver gestoken.
Nu zou het moeten doen als ik SP/DIF als afspeelapparaat instel maar ik hoor helemaal niks. weten jullie misschien wat hier aan te doen is? zit er nu aan te denken om een Creative module te kopen die gewoon coax heeft, wat denken jullie? het zou moeten werken toch? O-)

• Dekaasboer
SpeedfreakR schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:07:
Ik zit met een probleempje :9, Ik heb sinds vandaag mijn nieuwe en eerste geluidsinstallatie (Onkyo TX SR-605) nu wil ik mijn pc (Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro) aansluiten op mijn receiver via SP/DIF daar voor heb ik een stekkertje gekocht "RCA Female to Stereo MiniPlug". [afbeelding]
Nu weet ik dat dit mono had moeten zijn maar het schijnt ook weer niet uit te maken, op dit stekkertje heb ik een RCA kabel op aan gesloten en in mijn coax poort op mijn receiver gestoken.
Nu zou het moeten doen als ik SP/DIF als afspeelapparaat instel maar ik hoor helemaal niks. weten jullie misschien wat hier aan te doen is? zit er nu aan te denken om een Creative module te kopen die gewoon coax heeft, wat denken jullie? het zou moeten werken toch? O-)
Het totale technische verhaal kan ik niet helemaal volgen. Maar Spdif betekent toch gewoon dat het signaal via een speciale glasvezelkabel gaat? (bij men z5500 iig wel)

Met al die dingen ertusssen is het dan toch geen spdif meer?

Je kan er niet zomaar een koperen kabel tussen leggen (of een koperen tussenstukje)

[ Voor 3% gewijzigd door Dekaasboer op 27-12-2007 20:24 ]

• SpeedfreakR
  • Laatst online: 10:09

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Dekaasboer schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:21:
[...]

Het totale technische verhaal kan ik niet helemaal volgen. Maar Spdif betekent toch gewoon dat het signaal via een speciale glasvezelkabel gaat? (bij men z5500 iig wel)

Je kan er niet zomaar een koperen kabel tussen leggen (of een koperen tussenstukje)
SP/DIF is digitaal, en alles blijft gewoon digitaal alleen zit er een tussen stukje tussen.
Eigenlijk wil ik dit maar kan ik deze kabel nergens vinden:
Afbeeldingslocatie: http://tbn0.google.com/images?q=tbn:lYMKIsgfq8P9fM:http://www.ramelectronics.net/assets/images/audiovideo/spdif01-xx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
Je hebt gelijk, er is opische en coaxiale spdif: http://www.hardwaresecrets.com/article/82/2

Hoe dit nu op de x-fi toegepast moet worden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Kun je de X-Fi XtremeGamer eigenlijk aansluiten op het frontpanel van een Coolermaster Centurion 5:

Afbeeldingslocatie: http://qviri.net/misc/sh40/IMG_5034_thumb.jpg

Zoals je ziet zit daar een mic- en een koptelefoonaansluiting op, en deze werken momenteel via mijn moederbord.

Mijn vraag is dus of de XtremeGamer ook aansluitingen hiervoor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 15:17

henri8096

BIM is not a software!

Ik wil graag EAX5 gamen op mijn laptop.
Nu zag ik deze kaart: Creative SoundBlaster X-Fi Xtreme Audio Notebook
Afbeeldingslocatie: http://images.europe.creative.com/iss/images/artwork/thumb/sb_xtremeaudionb_c.jpg

Mijn vraag is, is dit nu een kaart met daadwerkelijk de Emuk20k1 chip.

Of is dit een goedkopere variant van deze chip.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ben sinds een paar dagen in het bezit van een xtreme audio en daar ben ik prima tevreden mee tot nu toe. Maar ik vroeg me af hoe ik aan de powerdvd kom die gratis te downloaden moet zijn. Ik kan nergens in de documentatie of op de creative site een link vinden. Ik heb al aardig wat rond gezocht maar tot nu toe dus nog niks gevonden.
Als iemand me op pad kan helpen zou dat zeer gewaardeerd worden.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeedfreakR schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:07:
Ik zit met een probleempje :9, Ik heb sinds vandaag mijn nieuwe en eerste geluidsinstallatie (Onkyo TX SR-605) nu wil ik mijn pc (Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro) aansluiten op mijn receiver via SP/DIF daar voor heb ik een stekkertje gekocht "RCA Female to Stereo MiniPlug". [afbeelding]
Maakt niks uit op je mono of stereo RCA plug heb. Ik had nijn XtremeMusic ook zo aangesloten (heb nu een X-Fi Prelude) en werkte perfect. Alleen met bepaalde drivers kreeg ik geen geluid over de SPDIF omdat de drivers de SPDIF niet inschakelde. Je moet ten eerste de SPDIF inschakelen en ik zou ook 96Khz aankiezen. Dan zou het moeten werken als je in de Onkyo 605 de juiste input bron heb gekozen.
Anders check deze site ff: http://misterslimm.wordpr...tal-out-fix-not-creative/
Dit tooltje werkte heel goed bij mij. Ik had met bepaalde drivers ook geen audio over de SPDIF tot ik dit proggie gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dekaasboer schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:21:
[...]

S/PDIF is Sony/Philips Digital Interconnect Format
zie http://en.wikipedia.org/wiki/SPDIF

Wat jij bedoelt is de S/PDIF TOSLINK versie (TOSLINK = de glasvezel versie van S/PDIF)
Hij heeft het over de RCA S/PDIF versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmanS
Heeft iemand zo'n Creative® Digital I/O Module liggen ofzo? want ik wil graag 5.1 surround via coax(rca) of toslink laten lopen(iig als dat beter klinkt dan analoog). Dat kreng is alleen op marktplaats te krijgen voor 50 euro en dat vind ik wat veel voor een apparaatje wat op de creative site voor 28 euro staat(en op de us site zelfs voor 14$).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Er Zijn nieuwe drivers voor de X-Fi Prelude van Auzentech. Nu wordt ook Dolby Digital ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
Het zou ook wel eens fijn zijn als creative ook nog eens aan zijn windows xp gebruikers denkt. De laatste drivers zijn nu?? 1,5/2 jaar oud?

Hoop reclame maken voor games zoals ut3 en eax 5.0 Maar als je vervolgens je openAL aanzet loopt de boel vast. En dat is niet de enige game.

Als ik het geluid toch via software moet doen had ik net zo goed voor een goedkopere kaart kunnen gaan. Volgens mij heb ik een fout van 75 euro gemaakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dekaasboer schreef op maandag 07 januari 2008 @ 08:43:
Het zou ook wel eens fijn zijn als creative ook nog eens aan zijn windows xp gebruikers denkt. De laatste drivers zijn nu?? 1,5/2 jaar oud?

Hoop reclame maken voor games zoals ut3 en eax 5.0 Maar als je vervolgens je openAL aanzet loopt de boel vast. En dat is niet de enige game.

Als ik het geluid toch via software moet doen had ik net zo goed voor een goedkopere kaart kunnen gaan. Volgens mij heb ik een fout van 75 euro gemaakt :(
Of een duurdere zoals die van Auzentech ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Als het goed is moet er dit kwartaal een nieuwe (beta?) driver komen voor XP.

Laten we hopen dat hierin ik de OPENAL fix zit en DD _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb op steam de old skool games van rockstar gekocht gta en max payne enzo. Maar nu werkt max payne of met geluid maar dan blijft het spel hangen bij het laad scherm van het menu of zonder geluid. Dat is dus lastig aangezien de speel ervaring zwaar ondersteund wordt door het geluid. Ik weet dat als je max payne 1 of 2 wilt spelen op vista dat je dan gebruik moet maken van alchemy. Maar ik draai xp en dus zou het gewoon moeten werken maar dat doet het niet :P.

Kortom heeft iemand van jullie max payne met geluid aan de gang gekregen op xp met een xfi geluidskaart?

[ Voor 6% gewijzigd door Defector op 07-01-2008 16:10 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.