Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-04-2023
Hiii people

Ik heb volgend probleem. Ik heb een Auzen Prelude 7.1 en een ouderwetse Thermaltake Amor 6000 kast.

Nu, voor front panel audio te verkijgen moet je wat gaan knutselen om de kabeltjes van je kast te linken naar je audiokaart.

Alles is aangesloten, en bij mijn weten correct, maar in Windows 7 wordt er géén headphone jack herkent bij playback devices. Als ik mijn headset inplug, vooraan de kast, komt er echter wel geluid uit (samen met de speakers).

Any idea's om dit te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11-2023

Zillion01

Obey your screen!

Ik heb nu de X-Fi Titanium nu draaien onder Win7 64. Enige waar ik mee zit is dat de microphone steeds hoorbaar wordt wanneer de modus veranderd wordt van bijv. entertainment naar gaming en andersom. Ondanks dat ik die dan uitgeschakeld heb in zowel Creative configuratiescherm als onder Niveaus van Windows Configuratiescherm, eigenschappen van luidsprekers. Dus dan weer klikken om hem uit te schakelen ondanks dat ie nog op uitgeschakeld staat. Pff kwaliteit van de drivers zo slecht altijd bij Creative.. duurde ook vrij lang voordat ik door had hoe nu in Win7 de automatisch geinstalleerde "high definition" driver te vervangen door die van Creative..

[ Voor 89% gewijzigd door Zillion01 op 05-11-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Carpento schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:01:
offtopic:
@psychoclown: als je reageert op het laatste bericht kun je beter niet quoten, maakt het minder overzichtelijk ;) En niet-relevante dingen uit je quote knippen is ook wel beter voor de leesbaarheid van een post :)

Goed, laatste statusupdate: m'n Asus-bordje doet moeilijk, volgens mij is de IDE-controller aan het einde van z'n latijn. Er komt maandag een tweedehands MSI-bordje voor terug, dan maar weer eens verder klieren. Dat wordt een mATX-bordje met een andere chipset ook, wie weet wat voor wonderen de Youp-pax-drivers ineens verrichten :+

offtopic:
Ineens wilde Windows niet meer volledig opstarten, reboot net voor het inlogscherm. Ook in veilige modus. Had twee harddisks met een passende Windows-installatie. Herinstallatie van Windows gaf problemen omdat het kopiëren van de installatie-CD naar de harddisk steeds niet goed ging. Vandaar dat ik de IDE-controller verdenk.

[edit]

Anders blijkt er even een afstandsbusje teveel onder je moederbord te zitten. Heeft nooit problemen opgeleverd, maar doordat er een andere videokaart in het systeem gekomen is en de Creative-kaart werd het moederbord waarschijnlijk wat strakker aangedrukt, met kennelijk een beetje kortsluiting als gevolg. Busje verwijderd, draait weer als een zonnetje... 8)7
Hoi dat is wel even heel andere koek :P

Vanavond eindelijk eens tijd vrij gemaakt/gevonden om de PAX drivers te installeren (Fall suite 2009) en ik moet zeggen... wat een verademing!. Het draait echt als een tierelier! Tijdje gegamed, muziek geluisterd en net een aflevering gekeken van een serie (met films en series had ik steeds last van krakend geluid) en nergens last van! Geniaal! _/-\o_

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-08 21:54

SalimRMAF

SpaceX - 4K

psychoclown schreef op woensdag 11 november 2009 @ 23:16:
[...]

Hoi dat is wel even heel andere koek :P

Vanavond eindelijk eens tijd vrij gemaakt/gevonden om de PAX drivers te installeren (Fall suite 2009) en ik moet zeggen... wat een verademing!. Het draait echt als een tierelier! Tijdje gegamed, muziek geluisterd en net een aflevering gekeken van een serie (met films en series had ik steeds last van krakend geluid) en nergens last van! Geniaal! _/-\o_
Ik heb ondertussen tig drivers, officieel en non-officieel geinstalleerd. |:( Welke PAX drivers heb jij gedownload? (link)

Ik heb nu een custom driver voor mijn Xfi Titanium, Win7 64. Telkens als ik iets aanpas hoor je volume-schommelingen. :(

xx

Gulfstream G650

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Zoals ik zei de Fall Suit 2009 ;)
Gebruik verder de stappen die ik een pagina of twee terug heb beschreven (deinstalleren, x-fi uitschakelen etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

psychoclown schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:26:
Zoals ik zei de Fall Suit 2009 ;)
Gebruik verder de stappen die ik een pagina of twee terug heb beschreven (deinstalleren, x-fi uitschakelen etc).
Ik krijg een foutmelding in het begin: No compatible devices found, setup will quit. Zoiets. :'(

Creative Xfi Titanium, PCI-Ex, Win7 RC, 64B.

Hij zou mijn kaart toch gewoon moeten detecteren? :(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

salimrmaf schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 21:37:
[...]

Ik krijg een foutmelding in het begin: No compatible devices found, setup will quit. Zoiets. :'(

Creative Xfi Titanium, PCI-Ex, Win7 RC, 64B.

Hij zou mijn kaart toch gewoon moeten detecteren? :(
Staat niet tussen de compatible soundcards lijst maar ik heb het forum even doorgelezen en ik kwam er al snel achter dat hij geen Titanium CD's heeft en ook niet kan bemachtigen. Als je de CD upload en hem een emailtje oid stuurt kan hij de Titanium serie er ook in opnemen. Tot die tijd is er helaas dus nog geen ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 15:05
Aangezien ik bijna 80% van m'n tijd achter de PC doorbreng met een headset op m'n oren, vooral om te gamen, ben ik vrij geïntereseerd in CMSS 3d headphone.

Ik heb wat revieuws afgelopen en gevonden dat het beter is dan dolby headphone op onder andere Xonar kaarten.

Nu zoek ik dus naar een zo goedkoop mogelijke kaart met een deftige CMSS 3d ondersteuning, al de rest is bijzaak.

Nu kom ik uit op 2 kaarten: de X-Fi titanium en de X-fi Xtreme gamer.

De X-fi titanium is nieuwer, en heeft dus ook iets nieuwere versies van EAX en dergelijke, maar zou slechte drivers hebben...
Of de CMSS 3d verbeterd is of iets dergelijk vindt ik niet terug.

De Xtreme gamer heeft wel Xram, maar dit maakt blijkbaar niet zo veel uit, qua prestaties in games als creative beweert, vooral met een krachtige CPU.

Nu vraag ik het volgende advies van X-fi gebruikers: is CMSS 3D de 70 euro waard, indien ja , wat ben ik het best te nemen, de Xtreme Gamer, de Titanium of dat vreemd Xmod dat niet zo geweldig schijnt te zijn voor games, maar miss goedkoper is (ik vindt geen prijzen).
De combinatie USB en de reputatie van creative met drivers vind ik nogal... gevaarlijk.

Of zijn er betere oplossingen (3rd party kaarten of iets dergelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
Bitbored schreef op zondag 15 november 2009 @ 15:18:
Aangezien ik bijna 80% van m'n tijd achter de PC doorbreng met een headset op m'n oren, vooral om te gamen, ben ik vrij geïntereseerd in CMSS 3d headphone.

Ik heb wat revieuws afgelopen en gevonden dat het beter is dan dolby headphone op onder andere Xonar kaarten.

Nu zoek ik dus naar een zo goedkoop mogelijke kaart met een deftige CMSS 3d ondersteuning, al de rest is bijzaak.

Nu kom ik uit op 2 kaarten: de X-Fi titanium en de X-fi Xtreme gamer.

De X-fi titanium is nieuwer, en heeft dus ook iets nieuwere versies van EAX en dergelijke, maar zou slechte drivers hebben...
Of de CMSS 3d verbeterd is of iets dergelijk vindt ik niet terug.

De Xtreme gamer heeft wel Xram, maar dit maakt blijkbaar niet zo veel uit, qua prestaties in games als creative beweert, vooral met een krachtige CPU.

Nu vraag ik het volgende advies van X-fi gebruikers: is CMSS 3D de 70 euro waard, indien ja , wat ben ik het best te nemen, de Xtreme Gamer, de Titanium of dat vreemd Xmod dat niet zo geweldig schijnt te zijn voor games, maar miss goedkoper is (ik vindt geen prijzen).
De combinatie USB en de reputatie van creative met drivers vind ik nogal... gevaarlijk.

Of zijn er betere oplossingen (3rd party kaarten of iets dergelijk)
Je zou CMSS3D zelf even moeten proberen. Het werkt op zich best aardig- maar ik vond het voor online FPS games zoals CoD4, CSS, UT geen bijzondere toevoeging- stereo mode werkt zelf al perfect qua positionering.

Spellen kunnen bovendien ingebouwde HRTF functies hebben die niet samenwerken met CMSS3D, hoewel dit volgensmij zeldzaam is (originele Unreal b.v.)

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een fout. Ik heb een Xtreme Gamer kaart. Maar om de paar minuten valt het geluid uit en speelt hij nog maar op 2 van de 5 boxen, Zeer irritand. Zeker in een game als MW2, dan hoor ik alle geluiden alleen nog maar van de achterste 2 boxen...
Iemand een idee wat ik eraan kan doen?\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Laatst online: 05-08 16:52

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:33:
Ik heb een fout. Ik heb een Xtreme Gamer kaart. Maar om de paar minuten valt het geluid uit en speelt hij nog maar op 2 van de 5 boxen, Zeer irritand. Zeker in een game als MW2, dan hoor ik alle geluiden alleen nog maar van de achterste 2 boxen...
Iemand een idee wat ik eraan kan doen?\
op welke drivers draai je?

en welk OS?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M2M schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:40:
[...]

op welke drivers draai je?

en welk OS?
Ik heb windows 7 ultimate 64 bits.
En ik heb de nieuwste software van de creative site gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Helaas sinds deze week weer van die knisperingen op sommige momenten bij films en series
(bij muziek geen last van). Dit met de Youp-Pax Pack.. misschien weer eens overnieuw installeren of een nieuwere Youp-Pax driver installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Mag ik aan de (pro's) hier vragen welke software ze installeren.

Ik heb een X-Fi Titanium, PCI-Ex. Ik weet bij God niet welke software ik moet installeren. ALchemy, Drivers, Consoles, Switchers. :')

Momenteel heb ik een half-geinstalleerde Fall Suite Update geinstalleerd, van PAX volgens mij. (Niet alles installeerde). Daarnaast heb ik driver versie 1.00.000.13.232 eropgezet. :?

En passen jullie na de installs nog het e.e.a. aan?

PS: Vermeld aub ook je OS, en Kaart.

Eventuele Tip: Een OP met daarin constant geupdate driver/programma links. :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ hierboven: ik heb hetzelfde probleem; drivers geïnstalleerd en zowel windows update (win 7) als de creative update suite proberen mij nieuwe dingen aan te smeren. Win 7 een nieuwe driver (met een oudere datum..) en creative 20 verschillende stofware paketten/updates met een schramele beschrijving.

Het werkt vooralsnog allemaal prima (hoewel ik veel dingen nog niet geprobeerd heb) maar ik heb eigenlijk maar 1 bug: Na het terugkeren uit S3, heb ik geen (of extreem zacht) geluid.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

salimrmaf

Dat je bepaalde items niet kon installeren komt waarschijnlijk doordat de Fall en Winter '09 packs nog niet voor de Titanium serie te krijgen is. De maker van de Youp-Pax drivers en packs heeft (in ieder geval een tijdje geleden) nog steeds geen Titanium CD in handen weten te krijgen.

Op mijn bak met een Xtreme Music heb ik de Fall Suite '09 zonder de laatste driver, die ik er dus nog overheen wil gooien omdat ik opeens weer krakend geluid heb na een goede maand. (Vista HP x64)
Op mijn bak met een Titanium heb ik de CD met default driver als ik mij niet vergis. (XP x86 maar aankomende vrijdag krijgt die pc een nieuwe hdd (mocht wel na 4-5 jaar) en W7 x64)

Een nieuwe TS zou best wel handig zijn omdat deze niet meer bijgehouden wordt en er is nog best wel wat vraag naar dit topic. Misschien dat ik er wel eentje kan openen (die ik dan later wanneer ik iets meer tijd heb goed up-to-date breng inclusief Youp-Pax drivers en packs. Considering it done..

mockingbird

Die creative update suite is sowieso bagger, eerder wel eens geklooi mee gehad en dat die zo stond ingesteld dat de updater de nieuwste drivers ook maar meteen installeerde (was met CD install).
Leuk en aardig zo'n optie maar als de drivers nou van goede kwaliteit waren.. na een update was heel het geluid niet meer goed te krijgen en zelfs een downgrade van de driver hielp niet en was dus weer een avond kwijt om alles eraf te knallen en een verse driver install te doen.. Uiteraard dit keer zonder de updater, die ik sindsdien ook nooit meer installeer omdat je er alleen maar gezeik van krijgt.

Even een heads up, blijkbaar is er een tijdje terug een Special Winter Suite '09 uitgebracht gebaseerd op de Titanium CD dus als het goed is doen alle X-Fi kaarten het met die Suite: "Pax X-Fi All OS Special Software Suite Winter 2009"

[ Voor 10% gewijzigd door psychoclown op 09-12-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Zojuist een nieuw deeltje geopend waarin we verder kunnen en die ik up-to-date zal proberen te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:11

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.