Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

alex3305 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:58:
Persoonlijk zit ik op het moment te kijken naar een X-Fi met S/PDIF input zodat ik met mijn PS3 een DTS of DD signaal kan uitsturen en deze naar mijn (analoog aangesloten) speakers kan doorsturen in 5.1. Echter kan ik nergens op internet vinden of dit mogelijk is met Dolby Digital of DTS. Kan iemand dit bevestigen voor mij?

Overigens heeft de X-Fi Xtreme Audio PCIe of Titanium dan mijn voorkeur.
Dit kan, maar hiervoor moet je die IO-bay of consle hebben. De IO-module kan het niet.

Heb dit zelf nu compleet werkend op een X-Fi XtremeMusic.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-06 16:58

Snippertje

Light up your life

SinergyX schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:39:
[...]

Dit kan, maar hiervoor moet je die IO-bay of consle hebben. De IO-module kan het niet.

Ik ga dit ook maar doen dan. Het kan dus ook met de ExtremeMusic. Kan dit ook met de ExtremeGamer icm de IO-bay? En zijn er nog wezenlijke verschillen tussen de ExtremeMusic en Titanium?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Volgens mij is het onmogelijk om 2 verschillende inputs op een XtremeMusic te krijgen toch? Of wil dit wel?
In ieder geval zit om de back 1x een line-in.Via pins zou er nog iets te knutselen zijn maar deze komt dan zeker op dezelfde line-in/lijningang uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-06 19:19
Hebben sommige mensen hier ook wel eens als je je pc opstart dat je geen geluid hebt, moet je opnieuw opstarten en dan doet ie het weer.. Ik vind dit zo vervelend, is hier een oplossing voor?

- Vista Ultimate, 32bit
- Creative X-Fi XtremeGamer
- MSI X48 Platinum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 22:10

Tachyon

pop the glock

Nieuwe driver 2.18.0008 (non-beta) van 17 december 2008 staat nu op de site van Creative :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:01
SinergyX schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:39:
[...]

Kan het eigenlijk niet helemaal vinden :? wat je nu precies bedoelt in ieder geval. Zou je je misschien iets kunnen verduidelijken?

Overigens heeft Creative over de mail aan mij gecorrespondeerd dat de Titanium wel DD/DTS kan omzetten van een digitaal naar analoog signaal (S/PDIF in > analoog 5.1 uit). Echter ben ik hier niet zo vertrouwend in... Daarnaast zou ik liever de Xtreme Audio PCIe hebben maargoed, als het bij die kaart niet gaat ....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Met plaatjes, wat betreft de PCI versie van de X-FI (Xtreme music, gamer etc):
Deze kan het dus niet:
IO module
Afbeeldingslocatie: http://jp.creative.com/images/products/large/1780_1.png

Deze 2 kunnen het wel:
IO Console
Afbeeldingslocatie: http://www.acetech.co.nz/shop/images/creative_sound_blaster_X-Fi_IO_console_upgrade_kit.jpg
IO Bay
Afbeeldingslocatie: http://www.shopbot.com.au/i/2007/11/708429316_small.jpg

De laatste (bay) heb ik, via ebay kan je em vinden voor 30-40 euro. (sluit je intern aan via een IDE kabel op je kaart).

Hoe dat precies zit met de titanium series, is mij tot vandaag nog niet duidelijk.

Wat betreft opstarten zonder geluid, kijk een bij de hardware manager. Als je daar je X-Fi ziet met de melding dat hij niet 'opstart' (gele uitroep), dat blijft een vaag iets mbt aansluiten van je speakerkabels. Ik heb analoog 5.1 naar een teufel set, elke keer als ik die kabels er uit haal en weer in doe zit ik met dit probleem. Na een berg keer opstarten en opnieuw de kabels erin doen heb ik uiteindelijk weer geluid.

[ Voor 41% gewijzigd door SinergyX op 21-12-2008 14:22 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:48

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb het volgende probleem. Vandaag heb ik me een X-FI Titanium PCI-EX gekocht. Als eerste heb ik de oude geluidsdrivers gedeinstalleerd. Hierna heb ik de pc uitgezet en toen de kaart erin gezet.

Na dit allemaal gedaan te hebben heb ik de pc opgestart waarna server 2008 de kaart netjes vindt en dan installeerd ook een high definition apparaat. Deze werkt ook met alles waarmee ik het ook probeer.

Echter als ik nu de cd installeer met de echte creative drivers heb ik ineens geen geluid meer. Hetzelfde geldt voor de laatste nieuwe drivers (WHQL + BETA). Ik heb al geprobeerd de spdif uitvoer uit te zetten maar ook hier was er niks. Het viel me wel op dat er ook niks via de luidsprekers uitgaat terwijl er normaal die groene balkjes op en af gaan als er geluid is.

Als ik echter via apparaatbeheer de xfi drivers eruit gooi werkt de geluidskaart wel ineens meer met de ms drivers.

Wat doe ik fout of heeft iemand een idee waarom ik geen geluid krijg met de creative drivers.

Besturingssysteem Windows server 2008 (geconverteerd naar workstation)
Videokaart Nvidia 8800GTS512
Mem 4GB
Moederbord Asus Striker Extreme
Geluid X-FI Titanium PCI-EX (ingestoken onder de videokaart wel met 1 tussenruimte)

Hopelijk kan iemand me helpen hiermee want ik snap er niks van.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Snippertje schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:36:
[...]

Ik ga dit ook maar doen dan. Het kan dus ook met de ExtremeMusic. Kan dit ook met de ExtremeGamer icm de IO-bay? En zijn er nog wezenlijke verschillen tussen de ExtremeMusic en Titanium?
De Extreme Gamer heeft die IDE achtige aansluiting voor dat frontpanel niet volgens mij. De ExtremeMusic heeft dit wel. De Extreme Music + frontpanel is in feite gewoon de X-Fi Platinum. Al is dat volgens mij de oude naamgeving en hebben ze laatst genoemde al een aantal keren gerenamed ofzo. Al dat gedoe met Fatal1ty Pro etc.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:23

JT

VETAK y0

Schade dat de Xtreme Music niet meer te koop is :/ Leuk kaartje, precies wat ik zoek...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is vast nog wel een winkel met voorraad.

Of anders die Titanium ofzo, die heeft de SPDIF aansluitingen toch direct op de kaart? Of moetje perse PCI hebben?

Of die Fatal1ty Pro Platinum, of hoe ze het ding ook alweer noemen nu. Zelf heb ik de X-Fi Fatal1ty. In feite een XtremeMusic + 64MB X-Ram + Frontpanel. De versies met X-Ram hadden namelijk veel minder problemen met de nForce 4 :+

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 24-12-2008 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:23

JT

VETAK y0

Die Titanium heeft een compleet andere lay-out en opbouw van de kaart en dus weet ik niet of ik daar wel dezelfde kwaliteit aan geluid uit komt....vergeet niet, ik ga ze niet aan een of ander pauper Megaworks of Logitech setje hangen ofzo :P Komen echte hifi speakers op het bureau. Die Pro Platinum kost nogal wat. Die Xtreme Music had gewoon een mooie prijs voor wat ik wou. De rest voor minimaal hetzelfde ben ik gewoon minimaal 30e duurder uit.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb nu eindelijk de oplossing gevonden. Blijkbaar vindt server 2008 de creative software niet grappig omdat ze hardwarematig alles aansturen ofzo.

Nu ik vista heb geinstalleerd werkt alles wel. Het enigste probleem wat ik nu heb is dat als ik de xbox360 via de optical in aansluit en ik de xbox op ddl zet dat ik geen geluid krijg terwijl als ik de xbox op stereo zet wel.

Wat ik zo snel heb kunnen vinden hebben hier meer mensen last van. Weet misschien ook iemand een oplossing? Heb ik eindelijk dat rukding werkend werkt de xbox er weer niet mee 8)7
Anoniem: 120284 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 01:02:
Er is vast nog wel een winkel met voorraad.

Of anders die Titanium ofzo, die heeft de SPDIF aansluitingen toch direct op de kaart? Of moetje perse PCI hebben?

Of die Fatal1ty Pro Platinum, of hoe ze het ding ook alweer noemen nu. Zelf heb ik de X-Fi Fatal1ty. In feite een XtremeMusic + 64MB X-Ram + Frontpanel. De versies met X-Ram hadden namelijk veel minder problemen met de nForce 4 :+
De titanium pci-ex heeft optisch in en uit.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Maar werkt optisch in op de Titanium ook met DD/DTS signalen dan? O-) Kun je dat eventueel testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb de DD en DTS packs geinstalleerd maar ik heb helaas geen optische reciever of iets dergelijks om de signalen op te vangen.

Vanuit de xbox werkt het in ieder geval niet maar dat zou ergens anders aan kunnen liggen. Er blijken meer mensen last van te hebben dat die geen signaal doorgeeft zodra de xbox op DD staat.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
SinergyX schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:19:
Met plaatjes, wat betreft de PCI versie van de X-FI (Xtreme music, gamer etc):
Deze kan het dus niet:
IO module
[afbeelding]

Deze 2 kunnen het wel:
IO Console
[afbeelding]
IO Bay
[afbeelding]

De laatste (bay) heb ik, via ebay kan je em vinden voor 30-40 euro. (sluit je intern aan via een IDE kabel op je kaart).

Hoe dat precies zit met de titanium series, is mij tot vandaag nog niet duidelijk.

Wat betreft opstarten zonder geluid, kijk een bij de hardware manager. Als je daar je X-Fi ziet met de melding dat hij niet 'opstart' (gele uitroep), dat blijft een vaag iets mbt aansluiten van je speakerkabels. Ik heb analoog 5.1 naar een teufel set, elke keer als ik die kabels er uit haal en weer in doe zit ik met dit probleem. Na een berg keer opstarten en opnieuw de kabels erin doen heb ik uiteindelijk weer geluid.
Na flink wat op eBay/Marktplaats rondgeploeterd te hebben heb ik er geen van Creative kunnen vinden. Wel genoeg van TerraTec, maar imho vertrouw ik dat niet zo of dat wel gaat werken.

Afbeeldingslocatie: http://isams3.go-sell.net/wolffstore/3f6f4d6c-ae15-4e4f-af23-f3db1078c671_1.jpg
nog even een plaatje erbij, linkje hierboven wijst naar eBay overigens

Dit is dus ook zo'n breakout box, maar dan voor een TerraTec kaart. Echter gebruiken die weer een C-Media chipset geloof ik. Dit heb ik dus een gehad met optisch in en dat werkte toen niet, duss.. :( Misschien toch zo'n PCIe kaartje dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik ben zeer tevreden over mijn Titanium PCI-EX. Het enigste wat ik mis is eigenlijk de optie om de xbox360 op dolby te zetten in plaats van stereo.

Ik weet echter niet of dat nou aan de xbox ligt of aan de creative kaart. In ieder geval ben ik niet de enigste met dit probleem. Via ac3 filter valt er ook niks aan te passen waardoor het zou moeten werken.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Inmiddels ook maar een Titanium PCI express besteld. Dit omdat vandaag de nieuwe drivers is uitgekomen met DD en DTS decoding support. Waar we dus op zitten te wachten denk ik zo ;)

Als het weer niet werkt, gaat ie gewoon weer retour ... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Laatst online: 18-10-2024
martijnve schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:33:
[...]

Het omzetten van een "normaal" digitaal naar een optisch signaal kost stroom, dat ding heeft geen voeding. Dus ik neem aan dat het niet meer dan een adapter is voor een minijack uitgang die ook een optisch signaal uit kan geven.

Je kunt niet alles zomaar automagisch verlopen.
Het is idd een mini toslink naar toslink, dat moet gewoon werken. audio van pc naar receiver.
Heb zelf nu ook een receiver (Sony STR-DG510, van stage gekregen).

"Het omzetten van een "normaal" digitaal naar een optisch signaal kost stroom, dat ding heeft geen voeding."
Ik vat dat niet!? Mijn XtremeGamer brand een ledje op de achterkant, bij de flexijack...

Vandaag mn X-Fi maar weer eens aangezet. Ik had normaal statisch geluid :(
Dus toen onboard op Enabled gezet in BIOS en verder gegaan op onboard. Vandaag gewoon zomaar ff proberen. headset in front (mic+audio). Mic deed het (lol eerst nooit). Test geluid: ik hoor wat. X-Fi als standaard apparaat. Hee het werkt :o Nu al meer dan 4 uur non stop muziek zonder gekraak of wat dan ook _/-\o_
Hoop dat het zo blijft, dan heb ik ook nog wat aan dat duren ding :+

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
movo. schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 08:25:
Hebben sommige mensen hier ook wel eens als je je pc opstart dat je geen geluid hebt, moet je opnieuw opstarten en dan doet ie het weer.. Ik vind dit zo vervelend, is hier een oplossing voor?

- Vista Ultimate, 32bit
- Creative X-Fi XtremeGamer
- MSI X48 Platinum
Ik heb het één keer gehad en toen was het wisselen van modus in de drivers voldoende om het terug te laten werken. Dit met een X-Fi XtremeMusic en XP Home SP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131383

Hoi, Ik heb een creative x-fi extreme music.

Echter als ik deze in een pci slot druk wil de pc niet opstarten en sluit die meteen weer af. (krijg bios post niet te zien)

Hebben meer mensen dit gehad?

Mijn moederboard is een p5e deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:22

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 131383 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:47:
Hoi, Ik heb een creative x-fi extreme music.

Echter als ik deze in een pci slot druk wil de pc niet opstarten en sluit die meteen weer af. (krijg bios post niet te zien)

Hebben meer mensen dit gehad?

Mijn moederboard is een p5e deluxe
Heb je toevallig een PCI-kaart met extra IDE-aansluitingen? Dat probleem had ik ooit met een Audigy 2, i.c.m. een Promise UltraIDE133 deed het systeem niets. Promise-kaart eruit: systeem werkte perfect.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:34
Ik heb sinds afgelopen week een X-Fi Titanium PCI-E. Ik heb hierop een 5.1 setje aangesloten voor bij m'n PC en als ik films wil kijken, sluit ik mijn TV aan via het frontpanel van de kast. De drivers zien dit automatisch en schakelen dan de 5.1 set uit en het geluid gaat dan naar de TV. Als ik de kabel uit het frontpanel haal, gaat het 5.1 setje weer netjes aan. Nu heb ik 2 vragen:

- De kabel naar mijn tv zit nu in mijn frontpanel. Liever zou ik deze in de geluidskaart zelf steken in de overgebleven aansluiting, die over is omdat ik geen 7.1 heb. Bij mijn onboard geluid (realtek) kon je per uitgang (of ingang) instellen wat er aangesloten was. Zit deze optie ook in de Creative drivers?
- Ik moet nu iedere keer de kabel naar mijn tv in en uitpluggen om te switchen tussen de 5.1 set en de TV. Is het mogelijk om softwarematig te switchen tussen deze twee?

Ik heb naar deze instellingen gezocht in de creative console, maar heb het niet kunnen vinden.

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Anoniem: 274599

Ik zit eraan te denken om een X-Fi Titanium Fatal1ty Champion 7.1 aan te schaffen, maar als ik het goed heb, zit daar alleen een optische digitale aansluiting aan? Waarom niet EN coax EN optisch. En als ik een game wil spelen in 5.1 (of 7.1) en ik daarvan wil genieten, zal ik alleen een stereo geluid krijgen via die digitale optische aansluiting (SPDIF)? Mijn Yamaha 7.1 receiver en de Z-5500 staan 5 meter verderop en ik heb er nu een Audigy 2 kaart inzitten, die ik coaxaal heb aangesloten. Vroeger had ik de Z-680 zowel coaxaal als analoog aangesloten en is me nooit opgevallen of ik wel of niet 5.1 geluid kreeg middels de SPDIF aansluiting. Of ik kan me het niet herinneren iig. In films wel natuurijk 5.1, maar in games wil ik natuurlijk ook van 5.1 kunnen genieten digitaal. En dat is dus niet mogelijk als ik het goed gelezen heb? Alleen analoog?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan altijd een SPDIF->Coax converter erbij nemen, de data die erover wordt verzonden is gelijk. (SPDIF en Dig.coax zijn overdracht methodes, niet de inhoud van de stream).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:27

Darkasantion

Just keep swimming!

Erm, misschien hele domme vraag, maar op de achterkant van mijn X-Fi Gamer heb ik connectoren, welke kleur is nu welk channel?? Heb de Gamer, dus Groen, Wit en Oranje, welke is nu Center, Rear en Front? klinkt misschien dom, maar heb het gevoel dat me geluid niet helemaal in balans is :S

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Darkasantion schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:32:
Erm, misschien hele domme vraag, maar op de achterkant van mijn X-Fi Gamer heb ik connectoren, welke kleur is nu welk channel?? Heb de Gamer, dus Groen, Wit en Oranje, welke is nu Center, Rear en Front? klinkt misschien dom, maar heb het gevoel dat me geluid niet helemaal in balans is :S
Groen/lime: front
Oranje is: achter
Grijs: center/sub
Wit: is mic/line-in/ optical out, oftewel de flexijack ;)

Ik kan de oranje en grijs door elkaar gehaald hebben.

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ha het topic komt terug naar boven! Ik zoek sinds vorig weekend het plannetje om mijn X-fi Music te voorzien van een digitale/optische uitgang, het is van pagina 1 verdwenen. Op google vind ik wel één en ander, maar daar heb ik 3 uur mee zitten prutsen zonder enig resultaat. Heb het ooit gehad en toen was het helemaal niet zo moeilijk!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 18:20
poing schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:39:
Ha het topic komt terug naar boven! Ik zoek sinds vorig weekend het plannetje om mijn X-fi Music te voorzien van een digitale/optische uitgang
Wil je persee optisch? Is Coaxiaal geen optie? Zelfde kwaliteit en een stuk makkelijker, je hoeft dan een alleen een mini-jack -> contra tulp verloopstekkertje te gebruiken. Je sluit deze dan aan op de MIC ingang en stelt het dan verder in de audio console in. Het werkt dan ook alleen als je geen MIC gebruikt.

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
WouterHelm schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:10:
[...]

Wil je persee optisch? Is Coaxiaal geen optie? Zelfde kwaliteit en een stuk makkelijker, je hoeft dan een alleen een mini-jack -> contra tulp verloopstekkertje te gebruiken. Je sluit deze dan aan op de MIC ingang en stelt het dan verder in de audio console in. Het werkt dan ook alleen als je geen MIC gebruikt.
Mijn versterker heeft enkel optisch-in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gydeon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-06 08:28
Beste mensen,

ik ben al een tijdje op zoek naar een goede vervanging van mijn onboard geluid ( die werkt niet helemaal lekker meer, detecteert geen aansluitingen e.d. meer ).

Nu leek zo'n X-fi kaart mij wel een mooie oplossing, maar ben door alle namen en samenhangingen daarvan het spoor even flink kwijt..

Ik luister veel muziek en kijk veel films op deze PC, wil hier en daar nog wel eens eens spelletje spelen. De spellen zijn soms shooters, dus het liefste zou ik ook wel goede positional audio hebben. Zo niet, dan kan ik hiermee leven, zolang er maar betere functies zijn voor bijvoorbeeld films of muziek.

Nu ligt mijn budget niet hoger dan 150 euro. Bij salland heb ik daarvoor de X-fi Titanium Fatal1ty Professional gezien ( volgens mij hetzelfde als de champion,maar zonder 5.25" bracket ). Ook de X-fi ExtremeGamer Fatal1ty ligt rond diezelfde prijs, slechts 10 euro meer. Dit lijken mij al 2 kaarten die mij mooi van pas komen ( de 64MB X-Ram lijken mij namelijk nogal goed van pas te komen. Draai op een Q6600 met HD4870, dus zou er nóg betere prestaties van kunnen verwachten later ).

Maar deze kaarten blijken naast dat X-ram niet veel te verschillen van veel goedkopere kaarten als de XtremeMusic of XtremeGamer. Nu ben ik benieuwd of in mijn situatie het echt verstandig is om die extra X-ram erbij te nemen voor die prijs, of terug te vallen op de XtremeMusic of XtremeGamer. Ik heb bovendien ook geen hoogwaardige surround-set( Medion MD4890, 5x10W en 1x20W RMS), maar heb toch het idee dat met deze nieuwe kaarten het geluid veel beter zal klinken.

Dus de vraag: Gaan voor de duurdere Fatal1ty kaarten of gewoon genoegen nemen met de XtremeMusic of XtremeGamer ( die vrijwel identiek zijn ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 19-05 21:26
gydeon.

als ik jouw was zou ik deze aanschaffen:

Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Professional Retail

heb hem zelf ook deze kaart heeft meer opties en aansluitingen.

en kan qua software meer dan de oudere versies.

kaart heeft ook 64mb x-ram en is pci-e (drivers die goed werken onder vista x64)

[ Voor 15% gewijzigd door jorisw86 op 20-02-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gydeon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-06 08:28
Dat scheelt wel, goede driversupport in Vista x64 is wel een must, aangezien ik hier op 64bit Vista draai :P. Vergeten te vermelden, maar da's al een groot pluspunt!

Verder heb ik dan als enige nadeel dat m'n E-sata Bracket plaats moet maken voor de geluidskaart, maar da's niet echt een ernstig probleem aangezien deze niet in gebruik wordt genomen.

Wat ik wel raar vind, is dat ondanks zijn extra aansluitingen en functies, hij wel 10 euro goedkoper is dan de ExtremeGamer Fatal1ty. Weet je toevallig ook waar dit verschil aan te verklaren is? Anders is mijn keuze bij deze namelijk al gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 19-05 21:26
dat is de vorige serie kaarten de champion zijn maar 2 soorten van.

met en zonder bracket.

kaarten doen kwa functies het zelfde alleen de oude serie heeft geen goede vista drivres/software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-06 17:53

MikeVM

- Baloo -

kan iemand de "Tutorial: Zelf Digitale Bracket Maken" in de startpost even updaten zodat ik het zelf even kan maken?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
MikeVM schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 04:26:
kan iemand de "Tutorial: Zelf Digitale Bracket Maken" in de startpost even updaten zodat ik het zelf even kan maken?
Wordt denk ik wel in een nieuwe deel gemaakt, als die erkomt ;)
al 50 pagina's ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 11:15
hm, gisteren is mijn x-fi exteme music gestopt met werken. Ik opende itunes en hij gaf een error dat hij geen geluidskaart had.

reboot: niets
drivers afgehaald: error, no supported device found
system restore: niets uitgehaald
driver cleaner pro gebruikt om drivers volledig te wissen, alles van creative verwijderd via uninstall, driver cd 2007 welke ik in de tijd gebruikt had: geinstalleerd maar niet de drivers
drivers manueel geinstalleerd: hij blijft in vraagteken staan
windows maakt constant melding: multimedia audio controller gevonden maar kan hem niet automatisch installeren

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mogelijk je speaker-kabels even los gehad? Is bij mijn Xtreme al regelmatig voorgekomen.

Alle kabels eruit, reboot en hopelijk werkt dat weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
SinergyX schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 13:27:
Mogelijk je speaker-kabels even los gehad? Is bij mijn Xtreme al regelmatig voorgekomen.

Alle kabels eruit, reboot en hopelijk werkt dat weer :)
thx voor de tip maar het probleem blijft hetzelfde, de kaart word wel herkent door windows maar de setup herkent de kaart niet als een creative x-fi en weigert vervolgens de drivers te installeren, Ik ga gokken en zeggen dat het wss service pack 3 het probleem vormt (win xp by the way).

edit: verkeerd gegokt, nog altijd hetzelfde probleem ondanks dat service pack 3 eraf ligt

[ Voor 7% gewijzigd door sprankel op 25-02-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
Oke weer geluid, hoe ik het deed:

-Alles van software, drivers wegsmijten, cleanen, rebooten
- pax x-fi 6.25 drivers afhalen, manueel installeren, rebooten (krijg je nog steeds geen geluid maar nu word je geluidskaart wel goed herkent)
- x-fi drivers installeren, reboot (ik heb nog de cd gebruikt die ik had liggen met drivers op van 2006, nog steeds geen geluid, onder apparaatbeheer: error 10 device could not start)
-onder apparaatbeheer update driver, updaten via windows update, en reboot
-eindelijk terug geluid

Er zijn echter nog 2 problemen:

- normaal kon ik het volume per satelliet via windows regelen, dit is verdwenen (door het feit dat service pack 3 gereduceerd is naar 2??)
-cmms-3d is verdwenen uit mijn opties, echter als ik onder configuratiescherm het minder fraaie audio-console van creative opvraag kan ik het daar wel instellen.

(drivers zijn nu 5.12.8.1201)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die error 10 heb ik lange tijd gehad, 'opeens' werkte alles weer.

Maar ik blijf 100% bij die x-fi audio-console, de conf.scherm versie heeft namelijk geen bas-omleiding en boost, ook de surround/stereo-upmix blijft nonstop resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMantis
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-01-2024
Bij mij is van de week hetzelfde gebeurd; plotseling geen werkende X-fi Xtreme music meer (kan apparaat niet initaliseren). Ik heb (helaas) een Asus moederbord gekocht destijds dat gigantische problemen had met de eerste reeks X-fi xtreme music. Ik heb toen zelfs een nieuwe kaart van Creative gekregen omdat die eerste reeks uit de fabriek het niet deden met die moederborden. Dat had het gefixt.
Helaas moet ik nu toch raar opkijken dat bij mij weer hetzelfde probleem optreedt, van alles geprobeerd, software er helemaal af, geluidskaart fysiek uit moederbord gehaald en er weer in, drivers tig keer opnieuw geïnstalleerd, niets.
Sprankel ik ga jouw manier proberen, hopelijk werkt dat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 23:42

M2M

medicijnman

de drivers van youp-pax halen de geluidskaartcheck uit de installer en installeeren de drivers gewoon. Vandaar dat je ook x-fi drivers kunt installeeren als je niet eens zo'n kaart in je systeem hebt zitten.

Enfin, Creative laat nogal wat rommel hangen (temp files, common files, windows/system32, system volume information map etc.). Trek er eens driver cleaner pro overheen (de gratis versie is met google nog te vinden) in veilige modus. Restarten, en nogmaals driver cleaner er overheen halen (om te kijken of echt alles weg is).

Eventueel nog even een zoekopdracht doen naar "creative" om te kijken of écht alles foetsie is.

Vervolgens van voor af aan beginnen. Mocht je de originele driver cd nergens meer kunnen vinden, volgens mij is de iso via google nog wel ergens te vinden...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 21:50

13art

Moderator Mobile
Omdat ik een laptop ga aanschaffen ga ik mijn Auzentech X-Fi Prelude kaart weg doen.
Iemand enig idee wat een schappelijke tweedehands prijs zal zijn? Zet hem in ieder geval op op V&A neer.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

DjWannaB2002 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 02:10:
Omdat ik een laptop ga aanschaffen ga ik mijn Auzentech X-Fi Prelude kaart weg doen.
Iemand enig idee wat een schappelijke tweedehands prijs zal zijn? Zet hem in ieder geval op op V&A neer.
dat ligt geheel aan de aankoopdatum en gebruikssporen. Gelukkig is er op GOT een taxatie topic waar je zo'n geluidskaart kunt laten taxeren door terw_dan of GENETX

edit: Hier
Het nieuwe 'hoeveel is dit nog waard' topic - deel 1.

[ Voor 9% gewijzigd door M2M op 23-03-2009 10:46 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb hier net een X-fi ExtremeMusic geinstalleerd. Werkt verder naar behoren, maar in plaats van een Internet Explorer 'klikje' dat je hoort bij het klikken op een link, hoor ik nu een kraakje dat nergens op lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:13
Is er al iemand die de nieuwe beta driver van 24 april voor de x-fi aan de gang heeft gekregen voor windows 7. Iedere keer als ik hem wil instaleren krijg ik een fout melding tijdens het uitpakken. weet iemand hier iets op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:22

Wildfire

Joy to the world!

Edmin schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:24:
Ik heb hier net een X-fi ExtremeMusic geinstalleerd. Werkt verder naar behoren, maar in plaats van een Internet Explorer 'klikje' dat je hoort bij het klikken op een link, hoor ik nu een kraakje dat nergens op lijkt...
Zeker digitaal aangesloten? Heb ik ook, ik denk dat de X-Fi niet continu de SPDIF aan heeft staan als het ware. Waarom bij een plotseling geluid na enige stilte het begin van het geluid wegvalt omdat de digitale verbinding weer wordt geïnitieerd.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pamelala
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-12-2024
Goedenavond,

Weet iemand toevallig of ik uberhaupt 5.1 geluid kan krijgen uit m'n boxen? (heb de extreme music) Ik heb een goedkope home cinema set met maar weinig aansluitingen.

De specs van m'n cinema setje (samsung ht z210)
Digitale decoder:
Dolby Digital, Dolby Pro Logic II, DTS
Optische ingang:
Ja
Coaxiale ingang:
Nee
Component uitgang:
Ja
HDMI-Uitgang:
Ja

+ 1 scart aansluiting

Ik heb het geprobeerd via een optische kabel met zo'n adapter eraan zodat het 3.5 mm jack wordt. Maar volgens mij gaat het optisch niet lukken (allebei optische ingang). Op het moment is het aangesloten met 2 tulp stekkers naar 3.5 mm jack dus gewoon stereo.
Zal het geluid het wel doen met Creative's eigen bracket voor in de 3.5mm FlexiJack? Omdat ik al meerdere verhalen heb gelezen dat dat ook niet werkt... Dan koop ik liever een nieuwe geluidskaart anders vind ik het zonde. Of is er misschien nog een simpel adaptertje te koop wat de klus moet klaren?
Hopelijk heeft iemand raad want ik kom er zelf niet uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Simpelste is de I/O module in je flexjack aansluiting, die kan wel optisch uit (in werkt half, naja.. niet). Enkel met de console en bay kan je in/uit coax en optisch.

Afbeeldingslocatie: http://jp.creative.com/images/products/large/1780_1.png

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 15-05-2009 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pamelala
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-12-2024
Bedankt voor je hulp :)
Dan zal ik op zoek gaan naar zo'n module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:45
W00t ik kwam gisteren pas achter het fantastische nieuws dat Creative Dolby Digital Live had uitgebracht voor oudere XFi kaarten zoals mijn Elite Pro :D Ik vond het echt zo erg jammer dat het er niet op zat en de concurerende kaarten het wel hadden. Gelukkig heb ik het nu ook voor slechts 5 euro ofzo via de Creative site. Het geluid is echt zo ontzettend mooi nou en ik kan eindelijk weer 5.1 gamen. Super dus!

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-06 17:16

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Zojuist Windows 7 - 64 geinstalleerd...

Heb nu de standaard drivers voor mijn Creative PCI-EX Titanium. Geluid klinkt.. mwa wel okay denk ik. :|

Mijn pc start nu snel op, maar ik denk dat wanneer ik de drivers/Alchemy installeer dat mijn PC er veel langer doet als nu.

Hebben jullie dit ook? Ik dacht te hebbeng ehoord dat het aan Creative ligt. Is er geen workaround of iets dergelijks?

En tijdens gamen hoor ik niet echt 5.1 geluid door mijn goede koptelefoon. Moet ik iets installeren buiten Alchemy om? :o

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-06 19:27

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ik zit te twijfelen tussen de X-fi Titanium of the X-fi Titanium Fatal1ty Professional Serie, het enige verschil dat ik kan opmerken is het X-Ram van 64MB bij de Professional. Ik wil de geluidskaart in combinatie met een Logitech Z-5500 gaan gebruiken, maar ik weet me gods niet of die X-RAM zoveel uit gaat maken.
Aangezien het Creative is zal het waarschijnlijk geen moer uitmaken, maar toch vraag ik het me af. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Is al tig keer besproken; geld teveel en wil je voor dat ene spel een 2% verbetering, dan moet je de X-Ram-variant halen. :/

;)

Kan Iemand mijn vraag beantwoordden?^^

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Maar het EMI shield op de Fatality helpt ook tegen storingen waardoor de SNR hoger blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wildfire schreef op maandag 27 april 2009 @ 14:06:
[...]

Zeker digitaal aangesloten? Heb ik ook, ik denk dat de X-Fi niet continu de SPDIF aan heeft staan als het ware. Waarom bij een plotseling geluid na enige stilte het begin van het geluid wegvalt omdat de digitale verbinding weer wordt geïnitieerd.
Kuch..

het is verholpen. Ik had cmss3d aanstaan. Dat bugged sommige geluiden schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:24
Sir_Hendro schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:14:
W00t ik kwam gisteren pas achter het fantastische nieuws dat Creative Dolby Digital Live had uitgebracht voor oudere XFi kaarten zoals mijn Elite Pro :D Ik vond het echt zo erg jammer dat het er niet op zat en de concurerende kaarten het wel hadden. Gelukkig heb ik het nu ook voor slechts 5 euro ofzo via de Creative site. Het geluid is echt zo ontzettend mooi nou en ik kan eindelijk weer 5.1 gamen. Super dus!
Is er een mogelijkheid om dat buiten Amerika om te kopen met bijvoorbeeld Paypal of iets dergelijks? Ik heb geen creditcard en dus kan ik het ''Dolby Digital Live and DTS Connect Pack'' niet kopen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 22:17
Jorn1986 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 08:53:
[...]

Is er een mogelijkheid om dat buiten Amerika om te kopen met bijvoorbeeld Paypal of iets dergelijks? Ik heb geen creditcard en dus kan ik het ''Dolby Digital Live and DTS Connect Pack'' niet kopen... :|
Eigenlijk te leip dat je hiervoor moet betalen...

Je koopt 'n goed stuk hardware, en als je 'm voluit wilt gaan gebruiken moet je nog extra bijbetalen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:24
Richub schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 09:29:
[...]

Eigenlijk te leip dat je hiervoor moet betalen...

Je koopt 'n goed stuk hardware, en als je 'm voluit wilt gaan gebruiken moet je nog extra bijbetalen. :(
Ja vind ik ook, maar dit was voor mij ooit de overweging om de Auzentech X-Fi te kopen, maar had dat toendertijd niet gedaan omdat via de SPDIF je een signaal toch wel digitaal kon doorsturen (DD of DTS), en de speakers het kon decoderen. Muziek kon echter niet in DD of DTS, en werd door de speakers dan vervolgens omgezet naar een effect; stereo, stereox2 (stereo gekloond voor en achter dus), PLII Movie of PLII Music.

Voor muziek echter lijkt het me geweldig om de X-Fi dat kan omzetten naar een DD of DTS signaal, ik ben benieuwd hoe dat ook klinkt t.o.v. de effecten die de speakers er anders overheen gooit. Wil dat wel eens proberen voor 5 dollar.

Overigens nog een vraag: als je met het ''Dolby Digital Live and DTS Connect Pack'' dan dus één van de twee selecteert (DD live of DTS), blijft het dan wel mogelijk om via een DVD afspeelprogramma ''SPDIF passthrough'' te selecteren zodat het DD of DTS signaal van de film gewoon gecodeert doorgestuurd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometheus345479
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10-2022
Hoi,

mijn creative X-fi heeft het begeven. Nu wil ik upgraden naar een X-fi titanium, maar ik vroeg me af of alle problemen inmiddels zijn opgelost. (zelfs die ene beneden gemiddelde programmeur die creative in part time dienst heeft zou dat inmiddels wel opgelost moeten hebben)

Belangrijkste: werkt de pci-e X-fi titanium inmiddels probleemloos met vista x64 en 4GB of meer?
Is de optische output te gebruiken (ook voor dolby geluid)?

Zijn er nog goede alternatieven op creative? (ze maken goede hardware, maar voor de rest is het samen met hauppauge een van de meest luie en arrogante hardware fabrikanten) Belangrijkste eisen:

Hoge kwaliteit, werkende drivers 8)7 en een optische output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:00
Auzentech X-Fi Prelude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-03 00:14
Na veel revieuws te lezen en na te denken heb ik toch maar besloten om voor een deftige geluidskaart en een razer headset (carcharias) te kiezen ipv. een logitech G35 (met ingebouwde geluidskaart).
Voornamelijk de vele driverproblemen, de prijs en de lompheid van de G35 staan me tegen, en dan blijft enkel nog de plaatsing van de knoppen als pluspunt.

Nu gebruik ik vrijwel altijd een headset op mn PC, en nauwelijks boxen, (deze zouden waarschijnlijk de logitech x-140 of Creative Inspire 280), en ik ben dus vooral geïnteresseerd in X-Fi CMSS-3D, vooral voor de 3D beleving in games.

Nu zoek ik een zo goedkoop mogelijke geluidskaart die deze technologie heeft, en liefst een PCI of PCIe 1x aansluiting.
Ik ben niet zo voor externe USB aparaten (bv. Sound Blaster X-Fi Go).

Ik kies voor creative omdat xonar geen zeer goede reputatie heeft met z'n goedkopere producten (driverproblemen) en omdat de technologie en de kwaliteit van de creative zen x-fi me wel aanstaat.

Is de X-Fi Xtreme Gamer, de beste keuze, of ben ik in mijn geval evengoed af met een X-Fi Xtreme music.
Aan xram heb je naar het schijnt zo goed als niets, maar het werkt wel met UT3, een spel dat ik zeer vaak speel.

Op alternate.be zijn ze even duur (59 €), maar op de meeste plaatsen is de xtreme music goedkoper.

Wat is de beste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Bitbored schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:15:
Na veel revieuws te lezen en na te denken heb ik toch maar besloten om voor een deftige geluidskaart en een razer headset (carcharias) te kiezen ipv. een logitech G35 (met ingebouwde geluidskaart).
Voornamelijk de vele driverproblemen, de prijs en de lompheid van de G35 staan me tegen, en dan blijft enkel nog de plaatsing van de knoppen als pluspunt.

Nu gebruik ik vrijwel altijd een headset op mn PC, en nauwelijks boxen, (deze zouden waarschijnlijk de logitech x-140 of Creative Inspire 280), en ik ben dus vooral geïnteresseerd in X-Fi CMSS-3D, vooral voor de 3D beleving in games.

Nu zoek ik een zo goedkoop mogelijke geluidskaart die deze technologie heeft, en liefst een PCI of PCIe 1x aansluiting.
Ik ben niet zo voor externe USB aparaten (bv. Sound Blaster X-Fi Go).

Ik kies voor creative omdat xonar geen zeer goede reputatie heeft met z'n goedkopere producten (driverproblemen) en omdat de technologie en de kwaliteit van de creative zen x-fi me wel aanstaat.

Is de X-Fi Xtreme Gamer, de beste keuze, of ben ik in mijn geval evengoed af met een X-Fi Xtreme music.
Aan xram heb je naar het schijnt zo goed als niets, maar het werkt wel met UT3, een spel dat ik zeer vaak speel.

Op alternate.be zijn ze even duur (59 €), maar op de meeste plaatsen is de xtreme music goedkoper.

Wat is de beste keuze?
De X-Fi Titanium is nieuwer, heeft meer techniek en maakt gebruik van PCI-Ex. ;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-03 00:14
salimrmaf schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 23:42:
[...]

De X-Fi Titanium is nieuwer, heeft meer techniek en maakt gebruik van PCI-Ex. ;)
en is duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

prometheus345479 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:56:
Belangrijkste: werkt de pci-e X-fi titanium inmiddels probleemloos met vista x64 en 4GB of meer? Ja, hier werkt ie prima op een Core i7 bak met 6 GB en Vista x64
Is de optische output te gebruiken (ook voor dolby geluid)? Nog niet getest..

Zijn er nog goede alternatieven op creative? (ze maken goede hardware, maar voor de rest is het samen met hauppauge een van de meest luie en arrogante hardware fabrikanten) Belangrijkste eisen:

Hoge kwaliteit, werkende drivers 8)7 en een optische output. Auzentech?
Bitbored schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:15:

Wat is de beste keuze?
Beide kaartjes hebben dezelfde audiochip, dus geluidskwaliteit en featureset zou gelijkwaardig moeten zijn. De ene kaart is wel full size en heeft ook meer componenten erop zitten. Misschien dat deze zorgen voor een betere omzetting naar analoog? X-Ram weet ik ook niet precies wat het doet, maar als het niks meer kost wil ik het wel hebben. ;)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 21:17
weet iemand wat het verschil is tussen deze 2 kaarten?

pricewatch: Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Pro Series
pricewatch: Creative X-Fi Titanium Pro Fatal1ty Professional

naar mijn mening zijn het precies de zelfde kaarten.

ik snap wel dat deze kaart dezelfde is alleen retail en met 5,25" bracket ;)
pricewatch: Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Champion Series

verder heb ik hier gelezen dat deze kaarten werken met win vista x64.
heeft iemand het al geprobeerd met win7 x64?

't zou raar zijn als dit niet zou werken, maar ik wil het toch even zeker hebben.
daarbij komt het ook nog dat creative niet zo lekker bezig is met hun drivers...

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Laatst online: 21-05 10:09
He,

Ik heb nu een oud SB Live! kaartje nog in mijn PC en ik wil overstappen naar een Creative X-Fi Titanium, maar nu zit ik met de volgende. Weet iemand of dit gaat passen?

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/28gtms8.jpg

Ik weet niet of die namelijk tegen mijn videokaart aan komt. Uiteindelijk wil ik hem gebruiken voor o.a. Fruity Loops op Windows Vista SP2, aangezien die ASIO4ALL ondersteund en dat komt goed van pas met een MIDI keyboard.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Ik denk niet dat de X-fi tegen je 8800GTS aan zal zitten maar het houdt niet veel over.
De gpu zal een stuk minder goede airflow krijgen maar het is te doen volgens mij.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

misschien is het een idee om dan aan een flexibele (of niet flexibele) PCI-E riser te gebruiken. Zodoende heb je toch net iets meer ruimte om de hitte van je videokaart kwijt te raken.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
M2M schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:10:
misschien is het een idee om dan aan een flexibele (of niet flexibele) PCI-E riser te gebruiken. Zodoende heb je toch net iets meer ruimte om de hitte van je videokaart kwijt te raken.
Zoiets? http://www.ikbenstil.nl/B...ible-4cm-micro::2943.html

Hoe werkt dat dan precies? Hangt die dan niet los in de kast? Heb ik dan last van kwaliteitsverlies?

[ Voor 3% gewijzigd door Motabeatz op 01-10-2009 16:30 ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NickySantoro schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:45:
He,

Ik heb nu een oud SB Live! kaartje nog in mijn PC en ik wil overstappen naar een Creative X-Fi Titanium, maar nu zit ik met de volgende. Weet iemand of dit gaat passen?

[afbeelding]

Ik weet niet of die namelijk tegen mijn videokaart aan komt. Uiteindelijk wil ik hem gebruiken voor o.a. Fruity Loops op Windows Vista SP2, aangezien die ASIO4ALL ondersteund en dat komt goed van pas met een MIDI keyboard.
Ja, dat past prima. Kaarten hebben geen opbouw aan de achterkant.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 01-10-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

NickySantoro schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:29:
[...]

Zoiets? http://www.ikbenstil.nl/B...ible-4cm-micro::2943.html

Hoe werkt dat dan precies? Hangt die dan niet los in de kast? Heb ik dan last van kwaliteitsverlies?
hij hangt, als je de kaart niet zelf vastzet wel los ja... Maar een tweakert verzint daar wel iets op. Het is ook niet een oplossing die de schoonheidsprijs verdient.
Signaalverlies heb je geen last van. een PCI-E kaart is digitaal met het moederbord verbonden. Een riserkaart zal dus niet voor signaalverlies zorgen.

Enfin, het is ook een redelijke tweakertoplossing. Dit soort riserkaarten zijn ook eigenlijk gemaakt om afwijkende dingen toch nog passend te krijgen in een eventueel afwijkende kast. Voor zogenaamde thin client kasten past in veel gevallen geen full hight kaart en is soms een low profile kaart al te hoog. Dan wordt er een riser kaart geplaatst die jouw insteekkaart bijvoorbeeld in de lengte richting van het moederbord plaatst, ipv haaks op het moederbord.

Ik zou zo'n riser niet meteen aanschaffen. Eerst goed kijken wat de huidige temperaturen van je systeem zijn, kaart kopen en plaatsen en de nieuwe temperaturen vergelijken met de oude. Is je videokaart dan echt nog te warm, dan in V&A een advertentie plaatsen voor een flexibele PCI-E riser kaart. Die dingen zijn namelijk een stuk goedkoper 2e hands te krijgen. En vervolgens proberen op een goede manier je geluidskaart vast te zetten.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
M2M schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:24:
[...]

hij hangt, als je de kaart niet zelf vastzet wel los ja... Maar een tweakert verzint daar wel iets op. Het is ook niet een oplossing die de schoonheidsprijs verdient.
Signaalverlies heb je geen last van. een PCI-E kaart is digitaal met het moederbord verbonden. Een riserkaart zal dus niet voor signaalverlies zorgen.

Enfin, het is ook een redelijke tweakertoplossing. Dit soort riserkaarten zijn ook eigenlijk gemaakt om afwijkende dingen toch nog passend te krijgen in een eventueel afwijkende kast. Voor zogenaamde thin client kasten past in veel gevallen geen full hight kaart en is soms een low profile kaart al te hoog. Dan wordt er een riser kaart geplaatst die jouw insteekkaart bijvoorbeeld in de lengte richting van het moederbord plaatst, ipv haaks op het moederbord.

Ik zou zo'n riser niet meteen aanschaffen. Eerst goed kijken wat de huidige temperaturen van je systeem zijn, kaart kopen en plaatsen en de nieuwe temperaturen vergelijken met de oude. Is je videokaart dan echt nog te warm, dan in V&A een advertentie plaatsen voor een flexibele PCI-E riser kaart. Die dingen zijn namelijk een stuk goedkoper 2e hands te krijgen. En vervolgens proberen op een goede manier je geluidskaart vast te zetten.
Thanks voor de uitleg! Ik ga eerst kijken of het allemaal past met het X-Fi kaartje en als de temperaturen goed blijven met games enzo, dan laat ik het zo en anders wordt het een risertje :)

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:54
Sinds kort ook de (trotse ?) eigenaar van een XtremeMusic kaartje (voor een leuk prijsje tweedehands) en iets later ook een best aardig speakersetje aangeschaft. Had me volgens mij beter moeten inlezen want zit nu met twee problemen die redelijk bekend zijn, maar waar voor zover ik weet nog geen oplossing voor is.

Soms geeft de geluidskaart helemaal geen geluid als ik Windows (XP) opstart, dan wil even van mode switchen nog weleens helpen, maar ook niet altijd. En verder hoor ik met mijn huidige speakerset het beruchte 'high pitch noise' (mijn oude setje kon die hoge frequentie niet weergeven, das ook een oplossing natuurlijk). Voor beiden is volgens mij nooit een fatsoenlijke oplossing gekomen vanuit Creative.

Ooit (toen ik driverproblemen had met een Soundblaster Live 5.1 digital) heb ik weleens geroepen 'Nooit meer iets van Creative', en nu heb ik het toch gedaan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Hmm iets wat voor sommige mensen werkt is het volgende:
  • Delete je drivers in windows
  • Delete de programma's van x-fi (restart pas als je alles gedeinstalleerd hebt
  • Schakel de x-fi uit via apparaatbeheer
  • Start je pc in safe mode
  • Run drivercleaner en restart
  • Installeer vanaf de cd zonder dat je boxen eraan hangen maar zorg ervoor dat je boxen aan staan wanneer je hem weer aansluit.
Zelf heb ik tijdje terug met een clean vista install ook weer problemen gekregen met de drivers..
Eerst 3x overnieuw moeten installeren om de fijne THX console en bass over mijn sub ipv center te krijgen om er na een week achter te komen dat het geluid kraakt bij films.. muziek/games doet die zoals het hoort.. |:(
Zal mezelf er dus weer toe aan moeten zetten om dat stappenplan nog eens te doorlopen en ditmaal ook de x-fi kaart even uit de slot te halen en er weer in te stoppen (hielp bij mijn installatie van x-fi titanium installatie in mijn andere pc wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Ik ga wel ff op een tweede harddiskje een cleane Windows installatie bouwen, en dan net zo lang klieren tot ik de goede drivercombinatie gevonden heb, ben het best beu, nu al :p

Vanmorgen: op Entertainment-modus: alleen die 20 KHz-piep, naar de Audiocreatie-modus (dat wil nog weleens helpen), kwam er echt op VOL vermogen ruis over alle speakers toen ik een MP3 startte. Lekker als je speakers geen volumeregeling hebben, en je dus aan de grillen van je geluidskaart overgeleverd bent :/

Dat deed als eerste pijn aan mn oren, en mn ma kwam vragen of ik de muur aan het doorzagen was. Argh.

[edit]

Heuj, de driver die Windows Update aan je opdringt als je niks geinstalleerd hebt staan (5.12.8.1201) piept ook aanmerkelijk minder :)

[ Voor 11% gewijzigd door Carpento op 08-10-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet die THX console helemaal niet installeren, dan heb je al veel en veel minder gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Anoniem: 120284 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:11:
Je moet die THX console helemaal niet installeren, dan heb je al veel en veel minder gezeur.
Dus alleen de drivers zeg maar? Werkt dat aanzienlijk beter dan?
Mis je ook niet wat opties die makkelijk in te stellen zijn in het THX console?

Anders is dat wel eens het proberen waard, kijken of ik hem dan weer helemaal top kan krijgen zoals voor de fresh windows install :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Anoniem: 120284 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:11:
Da's ook een fraaie. Koop je een geluidskaart met wat features, installeer je ze niet omdat dat zo'n gezeur geeft.

Die kaart is gewoon bedoeld om dat te kunnen, om fatsoenlijk in te kunnen stellen welke speakers er (in welke configuratie) aanhangen, of er wel of geen Crystalizer aan moet (ik vind het een geweldige uitvinding, al kan ik me voorstellen dat de echte audiofiel er van gruwt).

Kortom: daar heb ik die kaart juist voor. Het geeft zonder geinstalleerde troep met alleen de driver ook al best wel leuk geluid (uit twee speakers, ja) maar dat is dus voor mij niet voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Carpento schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 08:08:
[...]

Da's ook een fraaie. Koop je een geluidskaart met wat features, installeer je ze niet omdat dat zo'n gezeur geeft.

Die kaart is gewoon bedoeld om dat te kunnen, om fatsoenlijk in te kunnen stellen welke speakers er (in welke configuratie) aanhangen, of er wel of geen Crystalizer aan moet (ik vind het een geweldige uitvinding, al kan ik me voorstellen dat de echte audiofiel er van gruwt).

Kortom: daar heb ik die kaart juist voor. Het geeft zonder geinstalleerde troep met alleen de driver ook al best wel leuk geluid (uit twee speakers, ja) maar dat is dus voor mij niet voldoende ;)
Dat ben ik met je eens maarja Creative staat nu eenmaal bekend als de brakheid van drivers zelve..
Overigens weet je dat het THX console anders is dan het controle panel? :)
Wat ik fijn vind aan het THX console is de mogelijk om makkelijk de afstanden van de boxen in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Eh, ja, ik had wel in de gaten dat dat iets verschillends is ;) Wat jij controle panel noemt is het ding met de schakelaar voor Entertainment / Audio creatie / Gaming, en de THX-console idd met de instellingen voor de speakers.

Die THX-console zou ik niet zo van wakker liggen als ik die niet heb, maar die andere wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Carpento schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:48:
Eh, ja, ik had wel in de gaten dat dat iets verschillends is ;) Wat jij controle panel noemt is het ding met de schakelaar voor Entertainment / Audio creatie / Gaming, en de THX-console idd met de instellingen voor de speakers.

Die THX-console zou ik niet zo van wakker liggen als ik die niet heb, maar die andere wel :p
Nee ok dat dat even duidelijk is ;)

Nee precies daarom toch maar even asap de drivers+ control panel herinstalleren zonder THX console.. kijken of dat meteen geen gezeur geeft (alhoewel het wel met THX kan zonder problemen).
Trouwens heb je al het stappenplan geprobeerd wat ik je voorschotelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Nee, niet helemaal precies, maar ik heb vanavond bestempeld tot 'geklier-met-Creative-avond' dus dat komt nog wel misschien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Carpento schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:51:
Nee, niet helemaal precies, maar ik heb vanavond bestempeld tot 'geklier-met-Creative-avond' dus dat komt nog wel misschien :p
Mja het is ook gewoon, kort gezegd, kutwerk.. het zou zo simpel moeten zijn maar moet je nagaan dat het bij mij voor de fresh install perfect was en daarna heb ik het na 3x nog niet goed gekregen. Eerst volgende keer zonder THX wordt alweer poging vier... hopen dat het dan ook weer over is! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Het werd gisteren 'plezier-met-FIA-Gtr-avond', en het geluid werkte gisteravond zowaar ook mee. Vanmiddag weer ellende, toen weer wat met drivers gerotzooid, en toen ging het ineens een stuk beter.

Heb nu stuurprogramma-versie 6.0.1.1373 (eerst clean-up gedaan, toen vanaf de CD installeren, en toen niet via auto-update van de Creative-site maar de losse exe's gedownload). Ben benieuwd hoe lang het goed gaat. Vooralsnog geen gepiep, geen geruis, en nog altijd een werkende kaart bij het opstarten.

* Carpento keeps fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Carpento schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:33:
Het werd gisteren 'plezier-met-FIA-Gtr-avond', en het geluid werkte gisteravond zowaar ook mee. Vanmiddag weer ellende, toen weer wat met drivers gerotzooid, en toen ging het ineens een stuk beter.

Heb nu stuurprogramma-versie 6.0.1.1373 (eerst clean-up gedaan, toen vanaf de CD installeren, en toen niet via auto-update van de Creative-site maar de losse exe's gedownload). Ben benieuwd hoe lang het goed gaat. Vooralsnog geen gepiep, geen geruis, en nog altijd een werkende kaart bij het opstarten.

* Carpento keeps fingers crossed
Ik download ook altijd losse installers van de drivers maar toch wilt die nu niet helemaal lekker bij mij.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

psychoclown schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:38:
[...]

Ik download ook altijd losse installers van de drivers maar toch wilt die nu niet helemaal lekker bij mij.. :'(
probeer de youp-pax drivers eens. Die kerel heeft een kleine berg bugs uit de drivers weten te vissen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

M2M schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:01:
[...]

probeer de youp-pax drivers eens. Die kerel heeft een kleine berg bugs uit de drivers weten te vissen.
Wilde ik laatst al doen maar toen lag de site eruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

ja dat klopt, die drivers zijn nogal... moeilijk te vinden. Mocht je ze ergens gevonden hebben, bewaar ze :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Bij mij staan ze nu geinstalleerd, en ze hebben een mooi plekje gekregen op de harddisk, eerste resultaten zijn hoopgevend iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Carpento schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:00:
Bij mij staan ze nu geinstalleerd, en ze hebben een mooi plekje gekregen op de harddisk, eerste resultaten zijn hoopgevend iig :)
Heb je alleen de drivers geinstalleerd of een pack? Heb zelf maar even alvast Fall Suite en 1.30 driver gedownload :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
De pack :) Heb eerst in veilige modus ff met Driver Sweeper (ofzo, van Guru3D) huisgehouden, en toen dit pakket geinstalleerd.

Maar ik kijk wel uit met te vroeg juichen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Carpento schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:18:
De pack :) Heb eerst in veilige modus ff met Driver Sweeper (ofzo, van Guru3D) huisgehouden, en toen dit pakket geinstalleerd.

Maar ik kijk wel uit met te vroeg juichen :')
Ok :)
Ja dat sowieso maar was benieuwd naar welke je uit eindelijk gedaan had.
De Fall Pack heeft namelijk nog driver 1.25 als ik me niet vergis.
Ik lees trouwens wel veel goede dingen op dat forum trouwens, veel mensen die positief zijn over de qualiteit van het geluid dat, naar zeggen, beter is dan de X-fi drivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Nou, daar was ik weer. Vanochtend ging ALLES goed met die alternatieve drivers. Vanmiddag dus weer totale choas.

In de entertainment-modus de hoge piep maar verder geen geluid, in de andere modi een enorme bak ruis als er een geluidje gespeeld wordt. Daarna uit pure wanhoop de alternatieve driverpack (dus alleen die driver, zonder apps) erbij geinstalleerd. Dat hielp voor de verandering weer eens niet. Wel de afsluitbug erbij gekregen, en nog geen geluid. Na reboot weer die hoge piep, en geen geluid OF weer die keiharde ruis.

Soms wil switchen tussen de verschillende modi tot gevolg hebben dat het goed gaat werken, maar dat lijken ook maar toevalstreffers.

* Carpento wordt er enorm moe van :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

misschien dat je ook kunt kijken of je ergens je creative kaart een eigen IRQ kunt aanwijzen. Toen de eerste X-Fi's in mijn systeem zaten had ik geen PCI sloten met een eigen IRQ. Alles was geshared. Nu is dat normaliter geen probleem, eigenlijk nooit een probleem, maar die PRUTSERS bij creative hebben het zelfs zo bont gemaakt dat de officiele drivers aangaven dat mijn kaart niet eens in mijn systeem zat.

Na wat googlewerk ben ik tot de conclusie gekomen dat creative verder vrij weinig doet, en heb ik een deel van de drivers van youp-pax gebruikt om de kaart detectie tijdens de installatie te omzeilen (uiteindelijk is het dus niet meer dan het vervangen van wat directorys: op de cd, de audio map --> setup, audcon en cdlaunch als ik het me goed herinner). En voila, het werkte uitstekend. Tot winxp SP3. Vreselijk frustrerend om dan nog eens je handelingen te herhalen.

Enfin, voor de mensen die nog overwegen om een creative kaart te kopen, lees je in voordat je eraan begint :).

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Carpento schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:30:
Nou, daar was ik weer. Vanochtend ging ALLES goed met die alternatieve drivers. Vanmiddag dus weer totale choas.

In de entertainment-modus de hoge piep maar verder geen geluid, in de andere modi een enorme bak ruis als er een geluidje gespeeld wordt. Daarna uit pure wanhoop de alternatieve driverpack (dus alleen die driver, zonder apps) erbij geinstalleerd. Dat hielp voor de verandering weer eens niet. Wel de afsluitbug erbij gekregen, en nog geen geluid. Na reboot weer die hoge piep, en geen geluid OF weer die keiharde ruis.

Soms wil switchen tussen de verschillende modi tot gevolg hebben dat het goed gaat werken, maar dat lijken ook maar toevalstreffers.

* Carpento wordt er enorm moe van :/
Dat zuigt vies hard ja.. kost je klauwen met tijd terwijl je het liefst gewoon een dikke film/serie wil kijken of muziek wil luisteren... maar goed het is dat ik het van tevoren wist maar anders..!
Zal nog wel even duren voor ik weer een poging waag anders weet ik het al wel weer hoe het gaat met studeren.. leuk klusje voor studie ontwijkend gedrag.. |:(
M2M schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:15:
misschien dat je ook kunt kijken of je ergens je creative kaart een eigen IRQ kunt aanwijzen. Toen de eerste X-Fi's in mijn systeem zaten had ik geen PCI sloten met een eigen IRQ. Alles was geshared. Nu is dat normaliter geen probleem, eigenlijk nooit een probleem, maar die PRUTSERS bij creative hebben het zelfs zo bont gemaakt dat de officiele drivers aangaven dat mijn kaart niet eens in mijn systeem zat.

Na wat googlewerk ben ik tot de conclusie gekomen dat creative verder vrij weinig doet, en heb ik een deel van de drivers van youp-pax gebruikt om de kaart detectie tijdens de installatie te omzeilen (uiteindelijk is het dus niet meer dan het vervangen van wat directorys: op de cd, de audio map --> setup, audcon en cdlaunch als ik het me goed herinner). En voila, het werkte uitstekend. Tot winxp SP3. Vreselijk frustrerend om dan nog eens je handelingen te herhalen.

Enfin, voor de mensen die nog overwegen om een creative kaart te kopen, lees je in voordat je eraan begint :).
Hmm ik heb destijds uitgezocht welk PCI slot een eigen IRQ had en daar zit die tot op heden in ;)

Zou de EC of iets in die richting ze niet eens een flinke boete kunnen opleggen voor het uitbrengen van half brakke zooi en nalatigheid? Ik snap niet dat een bedrijf er geen moeite mee heeft dat haar drivers zo uiterst onstabiel zijn.. zeker als je ziet wat sommige andere bedrijven er wel niet voor doen om het zo perfect mogelijk te hebben... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
In principe zou de vrije marktwerking daarvoor genoeg moeten zijn, maar ik heb wel een vermoeden waarom de Creative-kaartjes veel vriendelijker geprijsd zijn dan bijvoorbeeld Auzentech... Iets met besparen op je ondersteuning.

Mijn nieuwste ontwikkelingen: X-Fi uit de PC. Driver Sweeper gedaan, kaart in een ander PCI-slot en daarna het Youp-pak Fall 2009 pakket geinstalleerd. Kaart krijgt als enige apparaat IRQ 20 toegewezen, maar dat kan ik verder niet aanpassen in XP. Werkt de eerste keer na driver-installatie prima (dat is op één of andere manier altijd zo !) en nu is het wéér het oude verhaal: hoge piep, geen geluid.

Owja, en toen ik in de BIOS een optie aangezet had voor PCI Plug en play (zodat het OS daar iets mee kon) gaf m'n videokaart (Radeon 9800 Pro 128 MB) geen beeld meer. Windows startte wel, en ik hoorde ook toen weer die irritante hoge piep.

Mijn oplossingen beginnen op te raken: andere PCI-slots dan de twee die ik heb geprobeerd heb ik niet beschikbaar (videokaart+koeler sluit twee slots uit, en door de USB-headers + de stekkertjes daarop kan ik de onderste ook niet gebruiken). Qua drivers en alternatieven heb ik zo ongeveer ook alles wel gezien geloof ik.

M'n laatste ingeving is het moederbord, ik heb weleens gelezen dat ASUS-plankjes meer last hebben van problemen bij Creative-spul dan andere merken. Maarja, vind nu nog maar eens een fatsoenlijk mobo met S478, DDR400, 800MHz FSB 8)7 (Waarom zou ik gekkere hardware aanschaffen, dit moet voldoende zijn voor een leuk MP3-speel-PC'tje met LCD'tje en afstandsbediening)

Ik weet één ding: m'n vriendin kijkt in elk geval niet meer raar op als ik binnenkort uit pure frustratie een Auzentech-kaartje koop :'(

[ Voor 14% gewijzigd door Carpento op 14-10-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Carpento schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:32:
In principe zou de vrije marktwerking daarvoor genoeg moeten zijn, maar ik heb wel een vermoeden waarom de Creative-kaartjes veel vriendelijker geprijsd zijn dan bijvoorbeeld Auzentech... Iets met besparen op je ondersteuning.

Mijn nieuwste ontwikkelingen: X-Fi uit de PC. Driver Sweeper gedaan, kaart in een ander PCI-slot en daarna het Youp-pak Fall 2009 pakket geinstalleerd. Kaart krijgt als enige apparaat IRQ 20 toegewezen, maar dat kan ik verder niet aanpassen in XP. Werkt de eerste keer na driver-installatie prima (dat is op één of andere manier altijd zo !) en nu is het wéér het oude verhaal: hoge piep, geen geluid.

Owja, en toen ik in de BIOS een optie aangezet had voor PCI Plug en play (zodat het OS daar iets mee kon) gaf m'n videokaart (Radeon 9800 Pro 128 MB) geen beeld meer. Windows startte wel, en ik hoorde ook toen weer die irritante hoge piep.

Mijn oplossingen beginnen op te raken: andere PCI-slots dan de twee die ik heb geprobeerd heb ik niet beschikbaar (videokaart+koeler sluit twee slots uit, en door de USB-headers + de stekkertjes daarop kan ik de onderste ook niet gebruiken). Qua drivers en alternatieven heb ik zo ongeveer ook alles wel gezien geloof ik.

M'n laatste ingeving is het moederbord, ik heb weleens gelezen dat ASUS-plankjes meer last hebben van problemen bij Creative-spul dan andere merken. Maarja, vind nu nog maar eens een fatsoenlijk mobo met S478, DDR400, 800MHz FSB 8)7

Ik weet één ding: m'n vriendin kijkt in elk geval niet meer raar op als ik binnenkort uit pure frustratie een Auzentech-kaartje koop :'(
Mja op het laatst ga je van alles proberen uit te sluiten terwijl het toch vaak bij hetzelfde neerkomt.. drivers die het niet helemaal begrijpen. Ook zijn er genoeg mensen met Youp Pax drivers die ook nog problemen krijgen bij bepaalde Youp Pax drivers, het is geen wondermiddel helaas. Het stomme is dat je zo machteloos staat omdat het aan zoveel dingen zou kunnen liggen, wat voor de een werkt maakt het bij de ander alleen maar erger.

Zelf heb ik overigens 2 Gigabyte plankjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
offtopic:
@psychoclown: als je reageert op het laatste bericht kun je beter niet quoten, maakt het minder overzichtelijk ;) En niet-relevante dingen uit je quote knippen is ook wel beter voor de leesbaarheid van een post :)

Goed, laatste statusupdate: m'n Asus-bordje doet moeilijk, volgens mij is de IDE-controller aan het einde van z'n latijn. Er komt maandag een tweedehands MSI-bordje voor terug, dan maar weer eens verder klieren. Dat wordt een mATX-bordje met een andere chipset ook, wie weet wat voor wonderen de Youp-pax-drivers ineens verrichten :+

offtopic:
Ineens wilde Windows niet meer volledig opstarten, reboot net voor het inlogscherm. Ook in veilige modus. Had twee harddisks met een passende Windows-installatie. Herinstallatie van Windows gaf problemen omdat het kopiëren van de installatie-CD naar de harddisk steeds niet goed ging. Vandaar dat ik de IDE-controller verdenk.

[edit]

Anders blijkt er even een afstandsbusje teveel onder je moederbord te zitten. Heeft nooit problemen opgeleverd, maar doordat er een andere videokaart in het systeem gekomen is en de Creative-kaart werd het moederbord waarschijnlijk wat strakker aangedrukt, met kennelijk een beetje kortsluiting als gevolg. Busje verwijderd, draait weer als een zonnetje... 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door Carpento op 16-10-2009 20:30 ]

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.