Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:52

M2M

medicijnman

KiPKaKDutcH schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:29:
[...]

heb Vista ;)
die nieuwe driver cd, die op het CL forum staat (New X-Fi driver en in de TS met Codemasters) staat een torrentlink :)
heb me oude cd ook al geprobeerd. ze installen gewoon -> moet ik rebooten -> ik reboot -> nog steeds een kruis bij volume -> ga ik naar Apparaatbeheer -> Overige apparaten -> Multimedia audiocontroller 8)7

hier een screen van de prob:
verder zou je geluidskaart eens in een ander slot kunnen duwen, of een eigen irq geven. Creative dingen hebben dat probleem nog wel eens (sterker nog... vaker dan eens...). De laatste mogelijkheid is dat je gewoon een brak exemplaar in handen hebt. Even testen in een andere pc is dan het advies.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hattorihanzo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05-2024
Waar vind ik een jack naar rca kabel voor de SPDIF uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
M2M schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:12:
[...]

verder zou je geluidskaart eens in een ander slot kunnen duwen, of een eigen irq geven. Creative dingen hebben dat probleem nog wel eens (sterker nog... vaker dan eens...). De laatste mogelijkheid is dat je gewoon een brak exemplaar in handen hebt. Even testen in een andere pc is dan het advies.
tjah, heb maar 2 pci sloten. heb m nu in de 2de. de 1ste zou wel kunnen, maar dan krijgt de grakakoeler geen lucht meer :9.

kaart heeft voorheen altijd gewerkt:) zal morgen ff in een andere pc proberen (zie edit dan;))
ASRock bios is niet zo uitgebreid:P
mss chipset conflict? (SiS 741north/963Lsouth)

edit: in andere pc geprobeerd (ASRock AM2NF6G-VSTA met Vista x64) no problems.
komt het mss doordat ik in het register heb gezeten? handmatig de Creative regs deleted heb? Driver sweeper lukte het niet namelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 21-06-2008 22:25 . Reden: zie bericht ]

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

KiPKaKDutcH schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:13:
[...]

tjah, heb maar 2 pci sloten. heb m nu in de 2de. de 1ste zou wel kunnen, maar dan krijgt de grakakoeler geen lucht meer :9.

kaart heeft voorheen altijd gewerkt:) zal morgen ff in een andere pc proberen (zie edit dan;))
ASRock bios is niet zo uitgebreid:P
mss chipset conflict? (SiS 741north/963Lsouth)
irq's zou je ook in een asrock bios in moeten kunnen stellen.

chipsetconflicten zou je even kunnen googelen ("X-Fi, 741north")

eventueel misschien proberen de drivers zelf te updaten in je hardwarewindow

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:28
even mijn crash problemen vermelden, mss hebben andere mensen er iets aan

-ik koop een x-fi extreme music
-haal drivers af en installeer ze (geen enkel probleem)
-haal de cd met applicaties af en installeer
-pc herstart, driver issue, ik kan windows niet meer in
-recovery gestart via safe mode
-alles staat weer zoals het stond
-ik installeer gewoon weer alles van cd maar heb nog niet de driver van de site erop gezet
-instalatie mislukt, reboot, achter 3 minuten in windows reboot hij automatisch
-recovery gestart via safe mode en alles is weer weg
-dan installeer ik de driver van de site
-dan installeer ik de cd met applicaties maar ik vink drivers uit (drivers staan ook op die cd)
-alles werkt nog geen enkel probleem gehad

conclusie, vink altijd de drivers uit van de instalatie cd en haal die van de site en mss ook altijd de driver eerst manueel verwijderen voorals je een nieuwe instaleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

sprankel schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:02:

-ik installeer gewoon weer alles van cd maar heb nog niet de driver van de site erop gezet
-dan installeer ik de cd met applicaties maar ik vink drivers uit (drivers staan ook op die cd)

conclusie, vink altijd de drivers uit van de instalatie cd en haal die van de site en mss ook altijd de driver eerst manueel verwijderen voorals je een nieuwe instaleerd
tja, drivers en creative, die gaan nog steeds bij veel pc's niet hand in hand. Driver cleaner oid helpt vaak wel om smerige rommel uit je register / windhoos map te krijgen. Maar dan moet je pc uiteraard wel opstarten....

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
M2M schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:49:
[...]

tja, drivers en creative, die gaan nog steeds bij veel pc's niet hand in hand. Driver cleaner oid helpt vaak wel om smerige rommel uit je register / windhoos map te krijgen. Maar dan moet je pc uiteraard wel opstarten....
maar ik moet echt zeggen, nu alles werkt, ik zou niet meer zonder willen, het geluid is de max gewoon op mijn 7.1 setje, niet te doen gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266569

Ik heb momenteel zelf de fatlity zonder frontpanel aangesloten op een gigaworks s750.
Ik zou graag men ps3 aansluiten op deze kaart via de digitale input (via een optische overgang naar een mini jack plug ).
Is dit mogelijk? en krijg ik dan surround geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94301

ik heb nu een x-fi xtreme music kaart,
nu wil ik hem op 2.1 laten draaien dus stereo met een subwoofer maar dit kan dus blijkbaar niet?
alleen op 5.1, 6.1 en 7.1 doet de subwoofer wel mee maar dan vervormt het geluid voor de frontspeakers compleet en dit wil ik dus niet hebben!
Is er een mogelijkheid om toch stereo geluid met aansturing van de sub te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
-------------------
Hi everyone,

Dolby Digital Live For Existing X-Fi and Audigy Owners

Further to our previous announcement, we anticipate making the Dolby Digital Live feature available in early August. The Dolby Digital Live feature will only be compatible with Sound Blaster X-Fi products with the EMU20k1 processor and Sound Blaster Audigy products that include a SPDIF output standard on the card or include a SPDIF output via a separate card or I/O drive.
The Dolby Digital Live component will be made available for US$4.72.

Thank you,
The Sound Blaster Team
------------------

Dit las ik op het Creative forum. Nu was ik van plan een X-FI Titanium te kopen, maar kan ik niet beter een xtrememusic kopen en later Dolby Digital Live erbij kopen? DDlive heb ik eigenlijk niet direct nodig.
Of heeft de X-FI Titanium bepaalde verbeteringen die ik over het hoofd zie?

Kaart moet in Vista functioneren, en zal voornamelijk via optische aansluiting en ASIO drivers gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
excuses dubbele post, deze mag weg.

[ Voor 124% gewijzigd door duncanvdlinden op 06-07-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

nieuwe youp-pax drivers, voor mensen met driver problemen of mensen die vinden dat creative dus geen goede drivers maakt :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

Anoniem: 94301 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:19:
ik heb nu een x-fi xtreme music kaart,
nu wil ik hem op 2.1 laten draaien dus stereo met een subwoofer maar dit kan dus blijkbaar niet?
alleen op 5.1, 6.1 en 7.1 doet de subwoofer wel mee maar dan vervormt het geluid voor de frontspeakers compleet en dit wil ik dus niet hebben!
Is er een mogelijkheid om toch stereo geluid met aansturing van de sub te krijgen?
2.1 setjes hebben toch nooit een aparte aansluiting voor de sub?
(althans, ik ben ze nooit tegengekomen)

als het goed is heeft dat ding één jack, met stereogeluid. de boxen zelf regelen dan wat er naar de gewone speakers gaat, en wat naar de subwoofer. je moet je dat voorstellen als een splitter, met een highpass of lowpass filter erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Iemand ervaring met een X-Fi chipset op een Asus P5Q-Pro?

Heb nu namelijk een Nforce 6XX SLI chipset en mijn X-Fi wil het dus niet doen.. Dus zit nu al bijna een jaar ongebruikt in mijn kast... En ik dus al een te lange tijd met die onboard crap.

Nu wordt het dus tijd voor een ander Mobo en vandaar deze vraag.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-06 17:37
sprankel schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:02:

Of doe zoals ik toevallig vandaag heb gedaan, maak een iso van je X-Fi installatie CD en vervang de drivers van de CD door de laatste versie (iso met PowerISO openen en mapje Drivers vervangen voor mapje Drivers uit je gedownloadde en uitgepakte driverpackage), ik heb de laatste beta gebruikt. Als je dan gewoon de installatie start van de CD (ik heb de iso gewoon gemount met Daemon Tools, maar branden op CD kan natuurlijk ook), zullen deze drivers worden geïnstalleerd.

Helaas heb ik nog steeds hetzelfde probleem als twee jaar geleden, zelfs met de laatste drivers dus, en dat is dat de pc niet wil afsluiten of herstarten als XFISPI.EXE in windows/system32 staat. Kwestie van XFISPI.EXE naar de desktop verplaatsen en ff handmatig openen voordat ik een Creative applicatie wil openen om instellingen te wijzigen. Toch vervelend dat dit nog steeds niet is opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door MaTr1x op 21-07-2008 16:04 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

jvaneijk schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:24:
Iemand ervaring met een X-Fi chipset op een Asus P5Q-Pro?

Heb nu namelijk een Nforce 6XX SLI chipset en mijn X-Fi wil het dus niet doen.. Dus zit nu al bijna een jaar ongebruikt in mijn kast... En ik dus al een te lange tijd met die onboard crap.

Nu wordt het dus tijd voor een ander Mobo en vandaar deze vraag.
hoe bedoel je doet het niet?

je weet dat creative kaarten IRQ problemen hebben? een eigen irq assignen is de oplossing, maar vaak wel een complexe als je niet weet waar je mee bezig bent. (de driver wil dan namelijk de kaart niet herkennen). Installeer dan 3rd party (hacked) drivers waar de check uit de setup gehaald is, en voila dat werkt wel :D

verder vinden veel mensen onboard =/= crap en zelfs heilig (onder het motto van hij doet het toch en er komt geluid uit...), maar dan klinkt het nog steeds slecht in mijn (en vele andere) oren.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

M2M schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:55:
[...]

hoe bedoel je doet het niet?

je weet dat creative kaarten IRQ problemen hebben? een eigen irq assignen is de oplossing, maar vaak wel een complexe als je niet weet waar je mee bezig bent. (de driver wil dan namelijk de kaart niet herkennen). Installeer dan 3rd party (hacked) drivers waar de check uit de setup gehaald is, en voila dat werkt wel :D

verder vinden veel mensen onboard =/= crap en zelfs heilig (onder het motto van hij doet het toch en er komt geluid uit...), maar dan klinkt het nog steeds slecht in mijn (en vele andere) oren.
Ik heb geloof ik alles al geprobeerd toen der tijd. Behalfe 3rd party geloof ik... Kan je eens een linkje geven waar ik die kan vinden voor een Fatality pro
Andere IRQ / andere PCI poort everything.. Nothing works :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Voor de mensen die nog niet weten waar je de 3rd party drivers voor je Audigy / X-Fi kan vinden zowel winXP als winVista (beide 32+64 bit)
http://www.youp-pax.org

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 14:01

Murk

Is this thing on?

Ik heb weekje terug een clean XP install gedaan maar ben daardoor de setting kwijtgeraakt die ervoor zorgte dat mijn X-Fi drivers automatisch naar Game modus overschakelden indien ik een spel opstartte, en weer terug naar Entertainment indien ik dit spel afsloot. Ideaal zoals dit werkte, maar ik weet niet meer hoe ik dat gedaan heb voorheen. Ik weet in ieder geval zeker dat ik er geen apart programma/plug-in whatnot voor gebruikt heb. Iemand een idee hoe ik dat geflikt had ? O-)

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-06 14:49
Check de TS ;). Mode Switcher: http://www.freewebs.com/spectra9/xfmc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 14:01

Murk

Is this thing on?

Jup die heb ik wel gezien, maar zoals ik al zei had ik het voor elkaar zonder dus een extern programma te downloaden. En ik prefereer om niet nóg een programma te downloaden dat continu moet draaien want ik heb er al veel te veel constant aanstaan die resources slurpen, en me systeemvak wordt onoverzichtelijk ^^.

Maar goed op de 1 of andere manier switchte hij automatisch naar game modus. Misschien was het iets dat op de driver cd stond, ga ik even checken

edit: Het stond er toch niet op. Vreemd

Enfin, met XFMC aan kan ik dat creative volumescherm standaard uitlaten dus het is een icoon voor een icoon, absoluut gezien verandert er niks ^^

[ Voor 17% gewijzigd door Murk op 31-07-2008 20:47 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51
Ik ben ook van plan om een nieuwe geluidskaart te kopen, want wil beter geluid hebben dan mijn on board AC 97 chip. Nu maak ik al tijden gebruik van en optische kabel zodat het geluid rechtreeks naar mijn marantz receiver gaat. Is het nu zo dat ik zo'n appart bakje moet kopen zodat ik de geluidskaart rechtreeks en digitaal kan aansluiten op mijn receiver?
Punt 2: Ik heb ook mensen horen zeggen dat het geen drol uitmaakt kwa geluidskaart als je hem via optische kabel hebt aangesloten, omdat het geluid ''rechtreeks'' en digitaal wordt vezonden (bits 0 , 1 etc)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:30
heb net de nieuwe drivers (2.18.004) voor mijn extreme gamer geïnstalleerd. Op t.net gelezen dat deze dts hardwarematig kunnen decoderen. Wil dit nu zeggen dat ik een dvd met DTS sound ook in WMP11 (vista x64) zou moeten kunnen afspelen. Zo ja, hoe krijg ik dit werkend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57219

Ik heb al een aantal jaren deze X-Fi Xtreme Music en al een tijdje na aanschaf gaf de kaart de onder sommigen wel bekende "not initializing" problemen. Regelmatig wilde Windows (XP) de kaart na het booten niet initialiseren. De enige methode was PC weer uit te zetten en te blijven opstarten tot Windows de kaart wel wilde herkennen. Als dat dan voor elkaar was dan bleef hij het gewoon doen... tot ik de PC weer uit zette uiteraard. Ook al was het irritant, het gebeurde niet vaak genoeg om mij te bewegen de kaart retour te sturen voor een RMA.
Inmiddels heb ik een nieuw systeem gekocht (Gigabyte EP-45 DS3R + CPU + RAM) en nu wil de X-Fi helemaal niet meer werken. Windows kan de kaart niet vinden en ik meen dat mijn BIOS het ding ook al niet ziet. Ik vraag me af of dit misschien met een of andere BIOS setting opgelost kan worden? Ik heb al geprobeerd de PCI slot z'n eigen IRQ te geven maar dat werkt helaas niet. Enig idee iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Anoniem: 57219 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 21:52:
Ik heb al een aantal jaren deze X-Fi Xtreme Music en al een tijdje na aanschaf gaf de kaart de onder sommigen wel bekende "not initializing" problemen. Regelmatig wilde Windows (XP) de kaart na het booten niet initialiseren. De enige methode was PC weer uit te zetten en te blijven opstarten tot Windows de kaart wel wilde herkennen. Als dat dan voor elkaar was dan bleef hij het gewoon doen... tot ik de PC weer uit zette uiteraard. Ook al was het irritant, het gebeurde niet vaak genoeg om mij te bewegen de kaart retour te sturen voor een RMA.
Inmiddels heb ik een nieuw systeem gekocht (Gigabyte EP-45 DS3R + CPU + RAM) en nu wil de X-Fi helemaal niet meer werken. Windows kan de kaart niet vinden en ik meen dat mijn BIOS het ding ook al niet ziet. Ik vraag me af of dit misschien met een of andere BIOS setting opgelost kan worden? Ik heb al geprobeerd de PCI slot z'n eigen IRQ te geven maar dat werkt helaas niet. Enig idee iemand?
heb je al geprobeerd de youp-pax drivers te installeeren, gewoon zonder fysieke herkenning van je product in je systeem?. De hardware check is daar uit gehaald. Eventueel met everest kijken naar de bezetting van je pci sloten.

ps. kun je in je bios zien wat voor een pci kaarten je hebt?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06 13:20
Ik heb net de nieuwe drivers voor vista geinstalleerd.(2.18.0004 )

Ik heb nu dat muziek ook uit de center komt. Dit is alleen met CMSS-3d aan. Maar voorheen (met de oude drivers) had ik dit niet.

Muziek hoord toch niet uit de center te komen???

Bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-05 11:49

Xelation

Bendable Poseable

Heb 2 weken geleden de 'Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Champion Series' gehaald en stuit nu op het
volgende probleem.

Hij ziet de microfoon van mijn headset niet. Als ik een andere mic via usb aansluit doet die het wel.
Na wat speurwerk blijkt iedereen hier een probleem mee te hebben (althans met de Titanium reeks
PCI-E). Nu gebruik ik zelf Vista x64 en kon zo snel niet vinden of de mensen die het probleem hebben
alleen het hebben met Vista x64.

Ben benieuwd of jullie dit ook hebben en het misschien hebben kunnen oplossen.

[ Voor 7% gewijzigd door Xelation op 05-08-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:12

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Nieuwe drivers installed op een Xtreme Music @ Vista x64. Werkt allemaal prima en fijn (klanken zijn imo erg goed nu) Maar Foobar2000 wil geen muziek meer afspelen :? Vet vaag..... (itunes/WMP/VLC doen het allemaal prima)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Z500 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 22:56:
Ik heb net de nieuwe drivers voor vista geinstalleerd.(2.18.0004 )

Ik heb nu dat muziek ook uit de center komt. Dit is alleen met CMSS-3d aan. Maar voorheen (met de oude drivers) had ik dit niet.

Muziek hoord toch niet uit de center te komen???

Bedankt..
met cmss3d komt muziek ook uit de centerspeaker. cmss3d is een moeilijke afkorting voor stereo geluid uit een 5.1, 6.1, 4.0, 4.1 enz. set af te spelen. Links en rechts worden samengevoegd en ook afgespeeld over de middelste speaker.

als er enkel geluid komt uit de middelste speaker, dan zou je misschien de kabeltjes verkeerd d'ri ngestopt kunnen hebben. V oor 5.1 zijn er namelijk 3 kabeltjes, met elk 3 kernen. dus twee speakers per draad --> 6 speakers. LV+RV, center+sub en de achterspeakers
Heb 2 weken geleden de 'Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Champion Series' gehaald en stuit nu op het
volgende probleem.

Hij ziet de microfoon van mijn headset niet. Als ik een andere mic via usb aansluit doet die het wel.
Na wat speurwerk blijkt iedereen hier een probleem mee te hebben (althans met de Titanium reeks
PCI-E). Nu gebruik ik zelf Vista x64 en kon zo snel niet vinden of de mensen die het probleem hebben

vista werkt gewoon echt klote met de sound input instellingen. Compleet onoverzichtelijk en ik ben blij dat mijn teamspeak het wel gewoon doet. gewoon prutsen totdat het wel werkt of gewoon googlen.
Nieuwe drivers installed op een Xtreme Music @ Vista x64. Werkt allemaal prima en fijn (klanken zijn imo erg goed nu) Maar Foobar2000 wil geen muziek meer afspelen :? Vet vaag..... (itunes/WMP/VLC doen het allemaal prima)
Misschien kun je in foobar2k de output op waveout ipv directsound kunt zetten? (of kijken naar een vista64 versie). Nog lang niet alle programmas doen het lekker op vista, en het is maar de vraag of dit een creative driver dingetje is.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-05 11:49

Xelation

Bendable Poseable

Xelation schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:02:
volgende probleem.

Inmiddels opgelost. Vreemd dat het nergens staat gedocumenteerd, hier de oplossing:
  • Als je een microfoon aansluit van bijv. een heaset met een FlexJack (roze plug) dan zal hij die standaard herkennen als 'Line in' ipv 'Microfoon'. Dit kan je vanuit het Configuratie scherm -> Geluid -> Opnemen niet kunnen veranderen. Maar als je in het startmenu in Creative de Creative Console opent zul je onder instellingen de FlexJack keuze zien. Hier kan je de 'Line in' veranderen in 'Microfoon' en de microfoon van de headset werkt!
Voor mij onder Vista x64 was dit het enige minpuntje, hierbij opgelost en voor mij is het een
super geluidskaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 18:07
ik zit eigenlijk met een probleem ik heb een analoge 5.1 set ( GigaWorks ProGamer G500 van creative ) nu heb ik een xbox elite die met hdmi is aangesloten op een benq g2400w. Op het moment krijg ik alleen audio via het scherm maar er zit een audio module bij ( de xbox ) zo dat ik ook toslink audio kan krijgen. Alleen niet via de speakers die ik heb, er is een kastje ( creative ddts-100 ) die dat oplost alleen die kastjes worden niet gemaakt en kan ook geen vergelijkent product vinden en via me geluidskaart (Creative X-FI Extreme Music) lukt het ook niet.

Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste oplossen dat ik wel 5.1 geluid krijg en zo goedkoop mogelijk.

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Na het installeren van de nieuwe drivers was ik een nieuwe install voor vista nodig om de audio dropouts van bitstream dts/dd5.1 weer te herstellen. Dus weer gedowngrade (maar dit kon pas na een verse install van windows, nieuwe drivers waren nauwelijks tot niet te verwijderen).

[ Voor 30% gewijzigd door ksi op 16-08-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-06 06:23
ff een vraag mijn kant.
Ik vind het een beetje dom dat bij de "Creative X-Fi Xtreme Music" geen AB (afstandbediening zit) en bij de "Creative X-Fi Platinum Fatal1ty Champion" wel. Die AB heb je bij het gamen toch eigenlijk helemaal niet nodig ofwel :S het lijkt me dat zoiets handiger is bij muziek of ben ik nu gek? Ik ben van plan deze laatste aan te schaffen niet omdat ik een diehard gamer ben maar graag naar muziek luister en dat frontpaneel + AB spreekt me erg aan omdat er weinig kaartjes zijn met deze opties. Ik wil deze waarschijnlijk samen aanschaffen met "Logitech SB G51".

Hoe gevoelig is trouwens die AB met het frontpaneel? Moet je echt perfect er op richten of kan die van een redelijk scheef en ver punt het signaal opvangen? En werkt die AB op alle mediaspelers in windows zoals winamp,itunes etc? Of alleen maar weer op WMP en Logitechs eigen bijgeleverde software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 18:07
RedDragon schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:52:
ik zit eigenlijk met een probleem ik heb een analoge 5.1 set ( GigaWorks ProGamer G500 van creative ) nu heb ik een xbox elite die met hdmi is aangesloten op een benq g2400w. Op het moment krijg ik alleen audio via het scherm maar er zit een audio module bij ( de xbox ) zo dat ik ook toslink audio kan krijgen. Alleen niet via de speakers die ik heb, er is een kastje ( creative ddts-100 ) die dat oplost alleen die kastjes worden niet gemaakt en kan ook geen vergelijkent product vinden en via me geluidskaart (Creative X-FI Extreme Music) lukt het ook niet.

Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste oplossen dat ik wel 5.1 geluid krijg en zo goedkoop mogelijk.
zou dit kunnen met een Creative® Digital I/O Module of werkt dat niet, kan op internet geen duidelijk antwoord vinden van ja/nee het kan wel/niet

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Blueflame_Core schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 00:43:
ff een vraag mijn kant.
Ik vind het een beetje dom dat bij de "Creative X-Fi Xtreme Music" geen AB (afstandbediening zit) en bij de "Creative X-Fi Platinum Fatal1ty Champion" wel. Die AB heb je bij het gamen toch eigenlijk helemaal niet nodig ofwel :S het lijkt me dat zoiets handiger is bij muziek of ben ik nu gek? Ik ben van plan deze laatste aan te schaffen niet omdat ik een diehard gamer ben maar graag naar muziek luister en dat frontpaneel + AB spreekt me erg aan omdat er weinig kaartjes zijn met deze opties. Ik wil deze waarschijnlijk samen aanschaffen met "Logitech SB G51".

Hoe gevoelig is trouwens die AB met het frontpaneel? Moet je echt perfect er op richten of kan die van een redelijk scheef en ver punt het signaal opvangen? En werkt die AB op alle mediaspelers in windows zoals winamp,itunes etc? Of alleen maar weer op WMP en Logitechs eigen bijgeleverde software?
Ik heb het programma Girder erbij gebruikt, waardoor je eigenlijk alles met de afstandbediening kon :). En hij doet het goed, je hoeft er echt niet goed voor te zitten ofzo. Alleen die knoppen aan de bovenkant zijn compleet nutteloos, omdat het draaiknoppen zijn. Girder kan er niets mee en ze kunnen dus ook niets anders dan hun standaard functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
The__Virus schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:01:
[...]

Ik heb het programma Girder erbij gebruikt, waardoor je eigenlijk alles met de afstandbediening kon :). En hij doet het goed, je hoeft er echt niet goed voor te zitten ofzo. Alleen die knoppen aan de bovenkant zijn compleet nutteloos, omdat het draaiknoppen zijn. Girder kan er niets mee en ze kunnen dus ook niets anders dan hun standaard functie.
En jij gebruikt die kaart ook voornamelijk voor muziek? Die draaiknoppen wat is daar de standaard functie van dan :P want dat vraag ik me al een tijd af.

Girder nog nooit van gehoord, maar als ik het goed begrijp kun je met dat programma er voor zorgen dat alles in winamp etc werkt? of is het een mediaplayer op zich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 23:35
Zijn er meer mensen die bij vista 64bit de drivers niet kunnen installeren, omdat de pc dan vastloopt?

Ik had het volgende topic al gevonden, maar daar staat geen oplossing op het probleem.

http://gathering.tweakers...294158///creative%2Cvista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Blueflame_Core schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:16:
[...]

En jij gebruikt die kaart ook voornamelijk voor muziek? Die draaiknoppen wat is daar de standaard functie van dan :P want dat vraag ik me al een tijd af.

Girder nog nooit van gehoord, maar als ik het goed begrijp kun je met dat programma er voor zorgen dat alles in winamp etc werkt? of is het een mediaplayer op zich?
Ik heb de kaart inmiddels niet meer ;) Hij was overleden, startte nooit meer op. Had er vanaf het begin al problemen mee en opeens deed ie helemaal niets meer. Maar die draaiknoppen zijn voor de Crystalizer, CMSS3D, EAX en MIDI geloof ik, puur om het volume van (het effect) te veranderen. Girder is een programma om apparaten je pc aan te laten sturen. Het is voor heel heel apparaten geschikt en ook voor de X-Fi. Zo kun je knoppen een functie geven etc. Maar er zijn misschien wel betere programma's, dat weet ik verder niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

The__Virus schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:45:
[...]

Ik heb de kaart inmiddels niet meer ;) Hij was overleden, startte nooit meer op. Had er vanaf het begin al problemen mee en opeens deed ie helemaal niets meer. Maar die draaiknoppen zijn voor de Crystalizer, CMSS3D, EAX en MIDI geloof ik, puur om het volume van (het effect) te veranderen. Girder is een programma om apparaten je pc aan te laten sturen. Het is voor heel heel apparaten geschikt en ook voor de X-Fi. Zo kun je knoppen een functie geven etc. Maar er zijn misschien wel betere programma's, dat weet ik verder niet ;).
winlirc (of lirc voor linux) voor alle IR remotes (je moet echter wel een IR ontvanger zelf bouwen en op een vrije com-poort aansluiten :))

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
The__Virus schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:45:
[...]

Zonde dat ie stuk is maar was waarschijnlijk een maandagochtend model dan :P. Het enige wat me op het moment beetje tegenhoud is de prijs maar voor de rest lijkt het me echt een super ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
M2M schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:06:
[...]

winlirc (of lirc voor linux) voor alle IR remotes (je moet echter wel een IR ontvanger zelf bouwen en op een vrije com-poort aansluiten :))
Heb ik gebruikt geloof ik, of tenminste geprobeerd, maar het schiet niet echt op als je het zelf moet maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
M2M schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:06:
[...]

Er zit toch een ontvanger in dat frontpaneel :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Blueflame_Core schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:50:
[...]

Er zit toch een ontvanger in dat frontpaneel :S?
dat weet ik :), maar voor de mensen die bijvoorbeeld hun pc in de woonkamer hebben staan, en een hdmi kabel hebben lopen van de pc naar de slaapkamer, dan zou je in de slaapkamer door een extra ontvanger op te hangen, gewoon de pc nog kunnen bedienen :)

en misschien dat er mensen zijn die een x-fi zonder frontpanel hebben, en ook graag met een afstandsbediening hun pc willen besturen :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
M2M schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:31:
[...]

dat weet ik :), maar voor de mensen die bijvoorbeeld hun pc in de woonkamer hebben staan, en een hdmi kabel hebben lopen van de pc naar de slaapkamer, dan zou je in de slaapkamer door een extra ontvanger op te hangen, gewoon de pc nog kunnen bedienen :)

en misschien dat er mensen zijn die een x-fi zonder frontpanel hebben, en ook graag met een afstandsbediening hun pc willen besturen :)
Aha op die manier :P, ja ik denk ik vraag het maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125158

Guys, heb het zoeven niet kunnen vinden maar ik word er gek van!!

Laatst heb ik een X-Fi gekocht met PCI-E aansluiting.

Lekker vista geinstalleerd want ja, je moet wat he ;) . Ik vond het waardeloos werken, eigenlijk werkte het gewoon NIET.

Dus vandaag had ik een nwe hd gekocht en dus moest windows erop. Dusss XP Home uit de kast getrokken!

Als laatste even software voor de Xfi downloaden maar ....... ehhmmm.. waar? |:(

Naja das dus het probleem. Kan NERGENS software vinden voor mijn PCI-E X-Fi @ Windows XP HOME SP3 32bit.... :(

Zou die ISO helpen in de topicstart?

Ben benieuwd.... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 14:13
Baardmeester schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:40:
Zijn er meer mensen die bij vista 64bit de drivers niet kunnen installeren, omdat de pc dan vastloopt?

Ik had het volgende topic al gevonden, maar daar staat geen oplossing op het probleem.

http://gathering.tweakers...294158///creative%2Cvista
Je bedoelt dat je na het opstarten een BSOD krijgt ? Zo ja dan moet je in safe mode ergens een RunOnce item verwijderen wat het registratie process start. Hij loopt op 2 dingen vast. Dat is wanneer het registratie programma je kaart wil detecteren en ook als je de auto update wil gebruiken. Dus die 2 dingen niet doen !

http://forums.creative.co...356&query.id=48222#M19356

[ Voor 9% gewijzigd door Tranzy op 20-08-2008 20:52 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125158 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:23:
Guys, heb het zoeven niet kunnen vinden maar ik word er gek van!!

Laatst heb ik een X-Fi gekocht met PCI-E aansluiting.

Lekker vista geinstalleerd want ja, je moet wat he ;) . Ik vond het waardeloos werken, eigenlijk werkte het gewoon NIET.

Dus vandaag had ik een nwe hd gekocht en dus moest windows erop. Dusss XP Home uit de kast getrokken!

Als laatste even software voor de Xfi downloaden maar ....... ehhmmm.. waar? |:(

Naja das dus het probleem. Kan NERGENS software vinden voor mijn PCI-E X-Fi @ Windows XP HOME SP3 32bit.... :(

Zou die ISO helpen in de topicstart?

Ben benieuwd.... :O
Helaas, die ISO werkt ook niet......... :/ :(

• M2M

M2M

medicijnman

Anoniem: 125158 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:08:
[...]

Helaas, die ISO werkt ook niet......... :/ :(
ga naar: dit adres

vul in: x-fi, sound blaster --> x-fi pci express --> OS selecteren en op go drukken :)

en helaas staan daar dus geen drivers bij...

misschien dat je kunt proberen de autoupdate te doen?

anders misschien de youp-pax drivers proberen (googlen :))

-_-

M2M schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:16:
[...]

ga naar: dit adres

vul in: x-fi, sound blaster --> x-fi pci express --> OS selecteren en op go drukken :)

en helaas staan daar dus geen drivers bij...

misschien dat je kunt proberen de autoupdate te doen?

anders misschien de youp-pax drivers proberen (googlen :))
Das dus het probleem. Nergens op de creative site staan goeie drivers, echt irritant :o

Maar zal die youp-pax drivers even proberen, hartelijk dank!

Helaas, Pax drivers werken ook niet.... :O

Toch maar een ander kopen? Extreme music ofzo....... :(

• M2M

M2M

medicijnman

Anoniem: 125158 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:50:
Helaas, Pax drivers werken ook niet.... :O

Toch maar een ander kopen? Extreme music ofzo....... :(
stond toevallig op de doos dat het geval alleen te gebruiken was in combinatie met windhoos vista?. Creative is wel vaker enorm brak met hun drivers, en tot op heden heb ik nog geen driver voorbij zien komen zonder minstens een paar zeer irritante bugs. Als je het ding op i-net besteld hebt, en nog binnen de week zit waarin je 'm besteld hebt, kun je 'm kostenloos retourneren en je geld terug krijgen. Anders doen de meeste (web)shops vaak niet zo moeilijk, als je een vervangend product wil krijgen.

Eventueel gewoon contact opnemen (het liefst via de telefoon) met creative over de drivers.

edit: toch nog eens even gekeken op de website, waar netjes staat dat xp gewoon gesupport is...

mijn advies: contact opnemen :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17
Het maffe is dat Creative op die pagina wel XP support bij deze kaart beloofd, maar als je op drivers voor XP zoekt bij de downloads sectie dan vindt je alleen wat applicaties. Geen drivers dus...

IMO laat Creative hier de consument wel zo gruwelijk in de steek, het lijkt bijna alsof ze de consument ervan willen overtuigen om nooit geen X-Fi meer te kopen. 8)7

Ik heb zelf nu de gewone X-Fi Xtremegamer (waar ik erg tevreden over ben), maar door al deze toestanden ben ik al wel zover dat een eventuele volgende geluidskaart geen Creative meer wordt. Dit om toekomstige frustraties te voorkomen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Richub schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 03:00:
Het maffe is dat Creative op die pagina wel XP support bij deze kaart beloofd, maar als je op drivers voor XP zoekt bij de downloads sectie dan vindt je alleen wat applicaties. Geen drivers dus...

IMO laat Creative hier de consument wel zo gruwelijk in de steek, het lijkt bijna alsof ze de consument ervan willen overtuigen om nooit geen X-Fi meer te kopen. 8)7

Ik heb zelf nu de gewone X-Fi Xtremegamer (waar ik erg tevreden over ben), maar door al deze toestanden ben ik al wel zover dat een eventuele volgende geluidskaart geen Creative meer wordt. Dit om toekomstige frustraties te voorkomen. :+
Goed alternatief is er niet ben ik bang :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 22:17
Jawel, maar het blijft zonde om een bedrijf op zo'n manier harakiri te zien plegen...

Wel een godsvermogen uitgeven aan de ontwikkeling van goede geluidskaarten, maar te belazerd om er behoorlijke drivers bij te leveren... |:(

Iets waar onder andere Auzentech nu van profiteert. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249985

Hallo allemaal,

Ik heb hier een X-fi Xtrememusic, ik wil deze aansluiten op mijn Sony receiver , zodat ik DTS/DD output kan doorgeven aan de receiver, wat heb ik nodig om dit te kunnen doen, ik las zoiets als een minijack naar een RCA kabel nodig heb en deze vervolgens op mijn receiver aan te sluiten. Moet het een male of female zijn? en werkt dit dan echt ? Geeftie vol DD en DTS? Ik wil alleen films op draaien en niet bedoeld voor game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Richub schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 05:06:
Jawel, maar het blijft zonde om een bedrijf op zo'n manier harakiri te zien plegen...

Wel een godsvermogen uitgeven aan de ontwikkeling van goede geluidskaarten, maar te belazerd om er behoorlijke drivers bij te leveren... |:(

Iets waar onder andere Auzentech nu van profiteert. ;)
Heeft Auzentech hetzelfde soort idee dan? Zover ik zie zijn er maar weinig tot geen zoals de creative X-FI met mooi frontpaneel en AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-06 17:45
Ik heb sinds kort een X-Fi Extreme Audio PCI-Express en aan mijn Pioneer VSX-908RDS aangesloten middels een optische kabel.

Nu loopt het geluid met het afspelen van Dolby Digital synchroon, maar met DTS zit er bijna een seconde vertraging in! en dit verschilt ook nog eens per film heb ik het idee.

Films speel ik af met media player classic en de AC3 filter heb ik op passthrough staan. Met het instellen van de delay heb ik weinig succes behaald.

Los ik het probleem op door een volledige X-Fi kaart te kopen in plaats van de Extreme Audio PCI-Express? of zijn er nog andere manieren om het geluid synchroon te laten lopen.

• M2M

M2M

medicijnman

PhoneTech schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:25:
Ik heb sinds kort een X-Fi Extreme Audio PCI-Express en aan mijn Pioneer VSX-908RDS aangesloten middels een optische kabel.

Nu loopt het geluid met het afspelen van Dolby Digital synchroon, maar met DTS zit er bijna een seconde vertraging in! en dit verschilt ook nog eens per film heb ik het idee.

Films speel ik af met media player classic en de AC3 filter heb ik op passthrough staan. Met het instellen van de delay heb ik weinig succes behaald.

Los ik het probleem op door een volledige X-Fi kaart te kopen in plaats van de Extreme Audio PCI-Express? of zijn er nog andere manieren om het geluid synchroon te laten lopen.
als het per film verschilt, ligt het zeer waarschijnlijk niet aan de hardware. Je kunt echter met AC3 filter ook een vertraging van je geluid instellen. (laatste tabblad geloof ik... genaamd timeshift). Eventueel de jitter correctie uitschakelen en misschien even prutsen met de instellingen in je audio console.

Daarnaast zou je een andere player kunnen proberen. Misschien dat videolan wel helpt.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-06 17:45
Zoom player geeft het geluid wel synchroon door :). Lijkt er op dat Media Player Classic hier mee te maken heeft.

VLC werkt wel, geluid is ook synchroon, alleen werkt AC3 Filter er niet mee...I'll stick to zoomplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Kan ik ook ergens zo'n kabel bestellen die van mijn X-Fi Fatality naar de bijbehorende break-out box gaat?

Bij mij is 1 kant van die connectoren losgeraakt van de kabel en ik krijg het er niet meer op.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heeft iemand ervaring met de Creative® Digital I/O Module? (klikje).

Nu heb ik deze besteld, maar kan nu nergens vinden of hij ook volledig werkt met Vista, wegens de (al weer stuk betere) brakke drivers. Ben van plan mijn PS3 te gaan aansluiting (optical) en gelijktijdig mijn Teufel speakerset digitaal te gaan aansturen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Laatst online: 17-06 09:07
Ik heb een X-Fi extrmemusic en het geluid klinkt een beetje hol als ik World of Warcraft speel of muziek luister. Klopt dit of heb ik de geluidskaart nog niet goed ingesteld?

ik heb windows vista premium 64-bit en een zalman 5/1 headphone

[ Voor 16% gewijzigd door Carnagy op 01-09-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Carnagy schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:34:
Ik heb een X-Fi extrmemusic en het geluid klinkt een beetje hol als ik World of Warcraft speel of muziek luister. Klopt dit of heb ik de geluidskaart nog niet goed ingesteld?

ik heb windows vista premium 64-bit en een zalman 5/1 headphone
zeer waarschijnlijk heb je EAX extra geluidseffecten aanstaan. Doorloop de opties of reset de instellingen.

misschien kan het ook komen omdat je een 5.1 koptelefoon hebt. Alle 3 de kabels inpluggen dus, en in windows even switchen tussen je huidige 5.1 en 2.0. Wie weet, wordt het allemaal wel beter :)

-_-

• The__Virus
MelvinB schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:22:
Kan ik ook ergens zo'n kabel bestellen die van mijn X-Fi Fatality naar de bijbehorende break-out box gaat?

Bij mij is 1 kant van die connectoren losgeraakt van de kabel en ik krijg het er niet meer op.
Je moet een IDE kabel zoeken zonder dat missende gaatje, daar is een term voor die ik vergeten ben :X.

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-06 10:15

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Als iemand vragen heeft over de X-fi Notebook PCI-Express hoor ik het wel. ;)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-06 17:00
SinergyX schreef op maandag 01 september 2008 @ 09:33:
Heeft iemand ervaring met de Creative® Digital I/O Module? (klikje).

Nu heb ik deze besteld, maar kan nu nergens vinden of hij ook volledig werkt met Vista, wegens de (al weer stuk betere) brakke drivers. Ben van plan mijn PS3 te gaan aansluiting (optical) en gelijktijdig mijn Teufel speakerset digitaal te gaan aansturen.
ik heb er ervaring mee, dat is alleen met XP. Werkt perfect. geluid van mijn tv loopt over optisch en mijn eigen pc loopt optisch naar m`n z-5500 setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Kan iemand mij uitleggen hoe ik die RedocnexK realtime AC3 encoder moet installeren, er zijn namelijk zoveel drivertjes en tooltjes die ik kan downloaden dat ik het niet voor elkaar krijg

Wat ik ook wel erg vreemd vind is dat ik op de site van het KX Project lees dat de drivers niet geschikt zijn voor de X-Fi :S

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273847

Is het nu zonder dockingsmodule mogelijk om op mijn harman kardon avr 7000(incl spdif en optisch) 5.1 kanaals af te spelen via de xfi notebook. Ik heb een vaio fw11zu met vista ultimate 64 bit.

eventuele concurrent?
EXTERNAL SOUND CARD 5.1 WITH DIGITAL IN/OUT USB 2
http://www.sweex.nl/produ...ikel=750&detail=a&foto=2#

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 273847 op 22-09-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-06 22:13
Xelation schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:23:
[...]

Inmiddels opgelost. Vreemd dat het nergens staat gedocumenteerd, hier de oplossing:
  • Als je een microfoon aansluit van bijv. een heaset met een FlexJack (roze plug) dan zal hij die standaard herkennen als 'Line in' ipv 'Microfoon'. Dit kan je vanuit het Configuratie scherm -> Geluid -> Opnemen niet kunnen veranderen. Maar als je in het startmenu in Creative de Creative Console opent zul je onder instellingen de FlexJack keuze zien. Hier kan je de 'Line in' veranderen in 'Microfoon' en de microfoon van de headset werkt!
Voor mij onder Vista x64 was dit het enige minpuntje, hierbij opgelost en voor mij is het een
super geluidskaart ;)
Heb je toevallig wel eens last van wegvallende kanalen? ik heb met mn X-Fi Extreme Music onder Vista 64 vaak dat mn rechtsvoor kanaal wegvalt en het middenkanaal de boel over lijkt te nemen.

Zou graag upgraden naar een X-Fi Titanium, alleen als dit probleem daarmee ook optreed ga ik liever richting een asus xonar. 8)7

edit:
Heeft er trouwens iemand een vergelijkende review gevonden tussen de titanium en de tatianium fatality pro? ik kan nl niet goed vinden wat nu allemaal de verschillen zijn?
De site van creative wekt de indruk dat dde enige verschillen zijn: het ontbreken van het emi shield, en het ontbreken van het x-ram. Maar als ik naar de fotos kijk lijkt er wel een memory chip op te zitten. |:(
Maar ik zou graag weten of er nog een verschil is in onderdelen die effect hebben op de geluidskwaliteit.

edit2:
Heb inmiddelsontdekt dat de memorychip die je op de foto van de titanium (niet fatal1ty) ziet een 16 MB memory chip is. Dus niet het X-Ram:
http://maxtor.nas-central.org/index.php/Category:MSS:
RAM 32MB (2 x MT 46V8M16 - 8Mx16)
Nu rest dus alleen nog de vraag zit er ook een slechter analoog deel op de kaart waardoor de geluidsqualiteit minder is? Kan er niets over vinden.

Creative zou wel wat duidelijker mogen zijn over dit soort dingen |:(

[ Voor 31% gewijzigd door martijnve op 29-09-2008 14:55 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Technische uitvoer specs zouden gewoon te vinden moeten zijn, zowel voor de fatality als de titanium. Verder is die x-ram niet van belang. De performance enhancement die je daarvan zou kunnen krijgen is verwaarloosbaar. Zo'n geluidskaart schaf je eigenlijk tegenwoordig ook niet meer aan om de processor te ontlasten. De geluidstread is immers een miniatuurdraadje geworden als je het vergelijkt met de renderthread(s).

Bij geluidskwaliteit kijk je naar impedantie, signaal - ruisverhouding e.d. Die kan ik echter ook niet vinden op de creative site, maar zullen waarschijnlijk nagenoeg hetzelfde of beter zijn dan de voorgaande X-FI kaarten. Met de geluidskwaliteit is er weinig mis bij creative, driversupport schort het 'm aan. Wil je geld uitgeven aan kwalitatief goed materiaal met fatsoenlijke drivers, kies voor die asus of een andere goede kaart.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
Punt is echter dat er bij de gehele x-fi titanium lijn in de specs geen zinvolle informatie staat over de geluidskwaliteit (tov elkaar en de 'oude' serie). allen bij de titanium gewoon staat : snr=109DB (== extreme music).

Maar begin idd steeds meer naar de asus te neigen, alleen is eax wel belangrijk voor me en ben ik bang dat creative op dat vlak asus toch gaat proberen te dwarsbomen (omdat die voor zover ik me herinner geen licentie hebben op eax > 3, maar dat toch supporten)

edit:
heb me nog even in zittlen lezen in het hele "Xonar wel of geen eax 5" verhaal en asus beweest een subset van de eax5 features te ondersteunen, creative zegt dat ze alleen richting games pretenderen eax 5 te onderstuenen om meer dan 64 kanalen te kunnen gebruiken. Ik heb nog geen echte test gelezen van asus' "nep eax 5".

[ Voor 25% gewijzigd door martijnve op 29-09-2008 20:49 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Threster be
  • Laatst online: 30-05 20:21

Threster be

Do or do not, there is no try

ik heb een x-fi xtreme audio notebook (express card), en je krijgt er powerdvd bij, maar je moet dat wel apart downloaden. Ik heb dus in het menu "get powerdvd" aangeklikt. Vervolgens download hij dat, en installeert hij dat meteen ook. Probleem is dat ik nergens een installatiebestand (voor later, servers offline enz...) dat ik kan backuppen vindt.... Waar is dat ergens opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipperJR
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 17:10
Ik ben al geruime tijd in het bezit van een Creative X-fi Elite Pro en daar redelijk tevreden mee.
Tot vandaag, ik ging vandaag mijn bureau verplaatsen en hiervoor had ik alles losgekoppeld van mijn pc, bij het opnieuw aansluiten van alles stuitte ik op het volgende probleem:

Na alles opnieuw aangesloten te hebben, wilde ik opstarten. Alles prima en wel maar tot mijn grote schrik krijg ik onder geen beding de I/O module die bij de Creative X-fi Elite Pro zit meer aan,, lampjes branden niet meer en reageert ook niet op input .

Wat ik al heb geprobeerd:
- kabels nagelopen en opnieuw aangesloten
- Drivers met Driver Sweeper verwijderd en de nieuwste drivers weer opnieuw geinstalleerd
- I/O module + geluidskaart geintstalleerd in de pc van me broertje, hier doet alles het gewoon prima

Wat zou het probleem kunnen zijn???..
Ik zit met me handen in het haar en ben lichterlijk gefustreerd aan het worden omdat ik juist de I/O module zo hard nodig hebt (i.v.m opnemen van gitaar samples e.d).

Als iemand dit probleem herkend of weet hoe ik dit kan oplossen dan hoor ik het graag!!

Mischien niet geheel onbelangrijk, ik draai Windows XP 32 bit versie

[ Voor 3% gewijzigd door ZipperJR op 12-10-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

ZipperJR schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:29:
Ik ben al geruime tijd in het bezit van een Creative X-fi Elite Pro en daar redelijk tevreden mee.
Tot vandaag, ik ging vandaag mijn bureau verplaatsen en hiervoor had ik alles losgekoppeld van mijn pc, bij het opnieuw aansluiten van alles stuitte ik op het volgende probleem:

Na alles opnieuw aangesloten te hebben, wilde ik opstarten. Alles prima en wel maar tot mijn grote schrik krijg ik onder geen beding de I/O module die bij de Creative X-fi Elite Pro zit meer aan,, lampjes branden niet meer en reageert ook niet op input .

Wat ik al heb geprobeerd:
- kabels nagelopen en opnieuw aangesloten
- Drivers met Driver Sweeper verwijderd en de nieuwste drivers weer opnieuw geinstalleerd
- I/O module + geluidskaart geintstalleerd in de pc van me broertje, hier doet alles het gewoon prima

Wat zou het probleem kunnen zijn???..
Ik zit met me handen in het haar en ben lichterlijk gefustreerd aan het worden omdat ik juist de I/O module zo hard nodig hebt (i.v.m opnemen van gitaar samples e.d).

Als iemand dit probleem herkend of weet hoe ik dit kan oplossen dan hoor ik het graag!!

Mischien niet geheel onbelangrijk, ik draai Windows XP 32 bit versie
of je hebt een kabeltje over het hoofd gezien, wat moeilijk gaat ivm het feit dat er slechts een kabel loopt van de pc naar de module (zit er een stekker + voeding aan de externe module? misschien dat die defect is of niet aangesloten is), of hardwarematig is er iets mis in de IO module zelf. In het laatste geval zou je de module van je broertje kunnen proberen op jouw eigen kaart met jouw eigen kabel (als dat mogelijk is). Zo sluit je zoveel mogelijk dingen uit, en wordt het, als het probleem echt in de IO module zit, een RMA-tje richting de winkel waar je je x-fi geval gehaald hebt. Softwarematig zul je de meeste problemen wel uitgesloten hebben ivm de reinstall van je drivers en het gebruik van je broertje's hardware.

edit: over de kabel, een kabelbreuk is mogelijk. Even (tjes) doormeten met een multimeter zou uitsluitsel kunnen geven over de kabel. Check dan ook de connector voor verbogen pinnetjes e.d. Zeker met verplaatswerk is dat vaak een van de eerste dingen die kapot gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door M2M op 13-10-2008 03:34 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipperJR
-

[ Voor 99% gewijzigd door ZipperJR op 13-10-2008 12:14 . Reden: sorry dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipperJR
M2M schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 03:31:
[...]

of je hebt een kabeltje over het hoofd gezien, wat moeilijk gaat ivm het feit dat er slechts een kabel loopt van de pc naar de module (zit er een stekker + voeding aan de externe module? misschien dat die defect is of niet aangesloten is), of hardwarematig is er iets mis in de IO module zelf. In het laatste geval zou je de module van je broertje kunnen proberen op jouw eigen kaart met jouw eigen kabel (als dat mogelijk is). Zo sluit je zoveel mogelijk dingen uit, en wordt het, als het probleem echt in de IO module zit, een RMA-tje richting de winkel waar je je x-fi geval gehaald hebt. Softwarematig zul je de meeste problemen wel uitgesloten hebben ivm de reinstall van je drivers en het gebruik van je broertje's hardware.

edit: over de kabel, een kabelbreuk is mogelijk. Even (tjes) doormeten met een multimeter zou uitsluitsel kunnen geven over de kabel. Check dan ook de connector voor verbogen pinnetjes e.d. Zeker met verplaatswerk is dat vaak een van de eerste dingen die kapot gaan.
Gekke hiervan is dat hardware matig alles uitgesloten lijkt, ik heb namelijk de module alleen los gekoppeld.. Heb er niet mee staan gooien oid. Kabelbreuk zou uiteraard kunnen maar hardware matige problemen lijken me zowieso al vreemd (zeg niet dat het uitgesloten is) aangezien ik altijd zeer zuinig op mijn spullen ben en ermee omga alsof het bij wijs van spreken van suiker gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipperJR
Tevens had ik al een tijd een ander probleem waar ik ook tot op heden nog geen oplossing voor heb gevonden.
Wanneer ik de kabels uit de achterkant van de geluidskaart haal om vervolgens mijn 5.1 headset aan te sluiten werkt dit niet. Enige wat ik dan hoor is een knalharde schelle fluittoon, geen geluid uit te krijgen behalve die schelle fluit. Enige oplossing die ik zover heb kunnen vinden is om de pc in zijn geheel opnieuw op te starten.

Herkend iemand dit probleem en weet die toevallig een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is hier hetzelfde, lijkt erop dat er een 'continue' stroom loopt en als je deze verbreekt het hele zooitje gewoon stopt. Restart is dan inderdaad de oplossing.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

ZipperJR schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 03:37:
[...]

Gekke hiervan is dat hardware matig alles uitgesloten lijkt, ik heb namelijk de module alleen los gekoppeld.. Heb er niet mee staan gooien oid. Kabelbreuk zou uiteraard kunnen maar hardware matige problemen lijken me zowieso al vreemd (zeg niet dat het uitgesloten is) aangezien ik altijd zeer zuinig op mijn spullen ben en ermee omga alsof het bij wijs van spreken van suiker gemaakt is.
zolang je niet met de software hebt lopen spelen toen je je pc en buro ging verplaatsen sluit je de software automagisch al uit. Voorzichting zijn met hardware is uiteraard altijd het advies, maar stukgaan kan alles. Zelfs als je er heel voorzichtig mee bent.

maargoed, softwareprobleem of niet, crosstesten met de hardware van je broertje zal alles verduidelijken

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
M2M schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:13:
Technische uitvoer specs zouden gewoon te vinden moeten zijn, zowel voor de fatality als de titanium. Verder is die x-ram niet van belang. De performance enhancement die je daarvan zou kunnen krijgen is verwaarloosbaar. Zo'n geluidskaart schaf je eigenlijk tegenwoordig ook niet meer aan om de processor te ontlasten. De geluidstread is immers een miniatuurdraadje geworden als je het vergelijkt met de renderthread(s).

Bij geluidskwaliteit kijk je naar impedantie, signaal - ruisverhouding e.d. Die kan ik echter ook niet vinden op de creative site, maar zullen waarschijnlijk nagenoeg hetzelfde of beter zijn dan de voorgaande X-FI kaarten. Met de geluidskwaliteit is er weinig mis bij creative, driversupport schort het 'm aan. Wil je geld uitgeven aan kwalitatief goed materiaal met fatsoenlijke drivers, kies voor die asus of een andere goede kaart.
Ik heb geen up to date benchmarks maar op mijn asus moederbord (nforce 4 16e) zat er op bf2 een 15 procent prestatie verlies bij gebruik van onboard audio. Echter als je ex5.0 gebruikt loopt je prestatie een paar procenten terug. Dus er is wel degelijk een prestatiewinst. x-ram is voornamelijk verwaarloosbaar omdat er bijne geen support is. En ik moet zeggen dat de laatste tijd ontwikelaars eax links laten liggen wat volgens mij komt door de problemen met eax en vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:55
Mensen ik zit weeer met een probleeem

Ik heb een Xtreme Gamer X-Fi kaart.

En nu doen mijn games het niet meer op Game mode. Alleen op entertainment mode.

Ook youtube doet het niet meer op Game Mode. Ik heb mijn PC al paar keer opnieuw opgestart. het komt eigenlijk door CoD WaW. Doordat ik die Beta had opgestart doet ie het niet meer. Ook niet meer bij andere games.

Weten jullie misschien waar het aan ligt/

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 18:39

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Hmmzz, leuk zo'n Xtreme Audio. Moet ie t wel doen natuurlijk. Mensen die me uit de brand kunnen helpen zijn van harte welkom, check dit topic op GoT even aub.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Geen center/rear via Dolby Digital Live?
Vorige week is m'n X-fi Titanium (PCI-e) geleverd, helaas was ik toen genoodzaakt om de kaart analoog aan te sluiten op m'n receiver. Vandaag heb ik dan ook optische kabel gekocht en direct verbonden. Nu komt het probleem: m'n versterker speelt alleen de kanalen links/rechts af. M'n center- en rearspeakers blijven dus helemaal stil. Als ik de speakertest doe dan krijk ik "rear left" over links te horen, "rear right" over rechts en "center" over links en rechts. Wanneer ik auto-detect speaker setup doe dan geeft de tool ook 2/2.1 aan (geen 5.1). Dit alles in de Creative Console Launcher overigens.

Wat heb ik al geprobeerd?
  • M'n versterker ondersteunt Dolby Digital, wat tevens ook in het scherm verschijnt zodra ik de encoderoptie inschakel.
  • Ik heb met de laatste stable en beta versie getest. (Nu: SBXF_PCDRVBETA_US_2_18_0006 // 2.18.0006)
  • DTS Connect geeft dezelfde problemen
  • CMSS-3D aan/uit geeft geen verschil
  • Elders antwoorden vinden, maar geen goede hits met google
Systeem is Vista x64 met alle updates met een X-Fi Titanium (PCI-e)

Update: Opgelost
M'n receiver stond niet helemaal in de goede stand, ik moest als 'effect' nog 'normal' selecteren. Nu staat naast "DD Digital" ook "Dolby Digital" in beeld en werkt surround zoals het hoort! :)

[ Voor 8% gewijzigd door b19a op 31-10-2008 11:17 . Reden: probleem verholpen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Probeer eens via de audio creator* (dacht ik) in het console je speakers 1 voor 1 te testen, eventueel per kanaal de andere speakers in te schakelen (je kan bv een 2 kanaalsgeluid over alle 5 de speakers laten horen).

* Je console heeft 3 standen, gaming oid, multimedia en audio creation. In iedergeval de stand waar je een berg schuifjes en knopjes krijgt.

Ik merk namelijk dat bij veel Vista programma's (WMP, MC, maar ook oude WMC of geluidsrecorder) veel filmpjes etc via DD of DTS maar 2 speakers biljven (niet eens 2.1). Via de audio creator console pas ik dit aan.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 30-10-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 22:10

Tachyon

pop the glock

nieuws: Creative brengt X-Fi-driver voor Linux onder gpl uit

Eindelijk! :)
Haalt allen uwen X-Fi uit den mottenballen... ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
ZipperJR schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:02:
Tevens had ik al een tijd een ander probleem waar ik ook tot op heden nog geen oplossing voor heb gevonden.
Wanneer ik de kabels uit de achterkant van de geluidskaart haal om vervolgens mijn 5.1 headset aan te sluiten werkt dit niet. Enige wat ik dan hoor is een knalharde schelle fluittoon, geen geluid uit te krijgen behalve die schelle fluit. Enige oplossing die ik zover heb kunnen vinden is om de pc in zijn geheel opnieuw op te starten.

Herkend iemand dit probleem en weet die toevallig een oplossing hiervoor?
Ik heb het probleem ook maar dat komt doordat het mobo niet in de kast zit en vervolgens de kaart niet echt vast zit. Als ik per ongeluk aan de kabels kom (dus niet uittrekken maar er gewoon wat tegen zit) dan beginnen al mijn boksen te fluiten. Als je mobo in de kast zit, goed vast schroeven met een vijs en dan zou het opgelost moeten zijn denkt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-06 17:39
Heey Gotters!

Ik heb een zeer irritant en vooral vervelend probleem
Sinds gister draai ik Windows Vista Ultimate x64, toen ik gister mijn creative drivers installeerde kreeg ik een fout melding, ik moest bestanden van de distkette halen.
Erm diskette? Ja die is er dus niet, het geluid werkt wel maar de launcher is niet aanwezig waardoor ik mijn geluidskaart niet kan instellen.
Ik heb van alles geprobeerd, launcher onafhankelijk downloaden, en engels en nederlands, drivers er helemaal afgehaald e.d.
Het probleem lijkt als volgt: de installatie pakt de bestanden uit naar c:\windows\temp maar kan ze vervolgens daar niet meer vandaan halen.
Ook van andere partities e.d kan hij ze niet vinden.

Ik heb geen idee hoe ik dit nu moet oplossen.

Misschien zijn er mensen die mij kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 23:10
Hmm.. Iemand die deze kaart onder Ubuntu (8.04.1) aan de praat heeft?

Ik loop tegen keiharde lockups aan. Schijnt iets te maken te hebben met mijn kernel, maar uh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
  • Laatst online: 18-06 21:14
Lipton16 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:32:
Heey Gotters!

Ik heb een zeer irritant en vooral vervelend probleem
Sinds gister draai ik Windows Vista Ultimate x64, toen ik gister mijn creative drivers installeerde kreeg ik een fout melding, ik moest bestanden van de distkette halen.
Erm diskette? Ja die is er dus niet, het geluid werkt wel maar de launcher is niet aanwezig waardoor ik mijn geluidskaart niet kan instellen.
Ik heb van alles geprobeerd, launcher onafhankelijk downloaden, en engels en nederlands, drivers er helemaal afgehaald e.d.
Het probleem lijkt als volgt: de installatie pakt de bestanden uit naar c:\windows\temp maar kan ze vervolgens daar niet meer vandaan halen.
Ook van andere partities e.d kan hij ze niet vinden.

Ik heb geen idee hoe ik dit nu moet oplossen.

Misschien zijn er mensen die mij kunnen helpen?
Dit had ik ook. Je moet met bijvoorbeeld WinRAR het gedownloadde bestand uitpakken, en dan vanuit die map de setup exe starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
  • Laatst online: 17-06 17:39
Dit had ik ook. Je moet met bijvoorbeeld WinRAR het gedownloadde bestand uitpakken, en dan vanuit die map de setup exe starten.
Geweldig kerel, je bent een kanjer, ik had hem binnen een minuut aan de praat! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Laatst online: 18-06 16:58

Snippertje

Light up your life

Klopt het dat je niet naar de line-in of digital in kan luisteren door je gewone speakers bij de extreme audio pci-express? Dat is namelijk de reden dat ik hem gekocht heb, maar ik krijg het simpelweg niet werkend :?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Staat je opnameapparaat wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ja, ik kan er alleen niet voor kiezen mijn line in te unmuten. Als ik het geluid opneem en daarna afspeel hoor ik mijn PS3 wel gewoon. Ik heb de line-in geprobeerd en de digital in. Beide kan ik opnemen, maar ik kan ze niet direct horen over de boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin_B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-06 21:25
Beste tweakers,

Nadat ik vandaag mijn X-Fi Gamer heb teruggekregen en mijn nieuwe Home Cinemaset (SONY DAV-DZ260) heb geplaatst, vroeg ik mij af of ik deze via de 3,5mm jack kan met elkaar kan verbinden. Op Conrad kwam ik deze kabel tegen:

Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/m/3000_3999/3400/3420/3420/342009_LB_00_FB.EPS.jpg

Zou iemand mij uit de brand kunnen helpen en kunnen bevestigen dat dit gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 19-06 13:01
Persoonlijk zit ik op het moment te kijken naar een X-Fi met S/PDIF input zodat ik met mijn PS3 een DTS of DD signaal kan uitsturen en deze naar mijn (analoog aangesloten) speakers kan doorsturen in 5.1. Echter kan ik nergens op internet vinden of dit mogelijk is met Dolby Digital of DTS. Kan iemand dit bevestigen voor mij?

Overigens heeft de X-Fi Xtreme Audio PCIe of Titanium dan mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

alex3305 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:58:
Persoonlijk zit ik op het moment te kijken naar een X-Fi met S/PDIF input zodat ik met mijn PS3 een DTS of DD signaal kan uitsturen en deze naar mijn (analoog aangesloten) speakers kan doorsturen in 5.1. Echter kan ik nergens op internet vinden of dit mogelijk is met Dolby Digital of DTS. Kan iemand dit bevestigen voor mij?

Overigens heeft de X-Fi Xtreme Audio PCIe of Titanium dan mijn voorkeur.
Extreme audio kan het niet mee. Ondersteunt sowieso alleen 2.1 geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

De Xtreme Audio is dan ook geen X-Fi in de ware zin van het woord :+

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 03-12-2008 04:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 21:50

13art

Moderator Mobile
Robin_B schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:13:
Beste tweakers,

Nadat ik vandaag mijn X-Fi Gamer heb teruggekregen en mijn nieuwe Home Cinemaset (SONY DAV-DZ260) heb geplaatst, vroeg ik mij af of ik deze via de 3,5mm jack kan met elkaar kan verbinden. Op Conrad kwam ik deze kabel tegen:

[afbeelding]

Zou iemand mij uit de brand kunnen helpen en kunnen bevestigen dat dit gaat werken?
Dat is een optische kabel, voor digitaal geluid, geen jack aansluiting.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin_B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-06 21:25
DjWannaB2002 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:47:
[...]

Dat is een optische kabel, voor digitaal geluid, geen jack aansluiting.
Het is toch 3.5mm jack naar optisch of ben ik nou gek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
Robin_B schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:28:
[...]

Het is toch 3.5mm jack naar optisch of ben ik nou gek :P
Het omzetten van een "normaal" digitaal naar een optisch signaal kost stroom, dat ding heeft geen voeding. Dus ik neem aan dat het niet meer dan een adapter is voor een minijack uitgang die ook een optisch signaal uit kan geven.

Je kunt niet alles zomaar automagisch verlopen.

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.