ik zit hier op Vista Home Premium x86 @ 6.0.1.1283 van 21-2-2008 terwijl ik die nieuwe driver geinstalleerd heb
Wat is er mis met die datum dan 
Dat de driver op 14 maart op de website staat wil nog niet zeggen dat hij ook van die dag moet zijn. Vaak is hij dan al enkele weken oud.
Heb ze onder Vista x64 ook even geinstalleerd en ik krijg hetzelfde als onder XP x64: Driver Version: 6.0.1.1304. Driver Date 22-02-2008.
Geen idee waarom hij bij jou 1 dag ouder is en versie 1283 laat zien
Dat de driver op 14 maart op de website staat wil nog niet zeggen dat hij ook van die dag moet zijn. Vaak is hij dan al enkele weken oud.
Heb ze onder Vista x64 ook even geinstalleerd en ik krijg hetzelfde als onder XP x64: Driver Version: 6.0.1.1304. Driver Date 22-02-2008.
Geen idee waarom hij bij jou 1 dag ouder is en versie 1283 laat zien
[ Voor 38% gewijzigd door Tachyon op 14-03-2008 21:42 . Reden: info over Vista x64 toegevoegd. ]
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
tsja
t klopt van geen kant
hij hoort toch de datum dat ie gereleased is aan te geven lijkt me?
Nee, waarom zou dat? Als een driver klaar is, komt er eerst nog een controle op en pas daarna gaat 'ie on-line. Daar kan gerust enkele dagen tot enkele weken tussen zitten.Speedlink schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 21:50:
tsjat klopt van geen kant
hij hoort toch de datum dat ie gereleased is aan te geven lijkt me?
er is gister een nieuwe Vista driver uitgebracht, op het einde 0006
linkje: klik
linkje: klik
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Verwijderd
Ontzettend slecht en vervormd geluid weer met deze driver als Crystalyzer op 100% staat. Precies hetzelfde als 0003 en 0004. Al deze drivers geven een skippiebal bijgeluid effect bij de Bass (je hoort niet boem boem boem maar boink boink boink) en passen continue het Volume aan dat je een soort van Wave effect krijgt bij bepaalde stukken in de muziek (meestal de wat zwaardere en drukkere stukken). Zwaar vervormd allemaal ;/ Mensen die zo min mogelijk onvervormd geluid willen met Crystalyzer op 100%, installeer driver 0002. Is tot nu toe nog steeds de beste voor Vista !
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 09:10 ]
kheb met de 0006 nergens last van hoorVerwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 08:52:
Ontzettend slecht en vervormd geluid weer met deze driver als Crystalyzer op 100% staat. Precies hetzelfde als 0003 en 0004. Al deze drivers geven een skippiebal bijgeluid effect bij de Bass (je hoort niet boem boem boem maar boink boink boink) en passen continue het Volume aan dat je een soort van Wave effect krijgt bij bepaalde stukken in de muziek (meestal de wat zwaardere en drukkere stukken). Zwaar vervormd allemaal ;/ Mensen die zo min mogelijk onvervormd geluid willen met Crystalyzer op 100%, installeer driver 0002. Is tot nu toe nog steeds de beste voor Vista !
Verwijderd
pak maar eens een willekeurig trance cdtje, zet de crystalizer op 100% en ga naar een nummer met redelijk wat bass, dan hoor je t wel dat skippiebal effect. En dan moet je maar ns van 100 naar 80 switchen. Dan is t grotendeels weg, maarja dan is t niet meer zo crisp-zuiver als op 100% t geluid.
nergens last van in Entertainment modus en Crystalizer op 100%Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:35:
[...]
pak maar eens een willekeurig trance cdtje, zet de crystalizer op 100% en ga naar een nummer met redelijk wat bass, dan hoor je t wel dat skippiebal effect. En dan moet je maar ns van 100 naar 80 switchen. Dan is t grotendeels weg, maarja dan is t niet meer zo crisp-zuiver als op 100% t geluid.
heb je SP1 geïnstalleerd? ik namelijk wel
Kheb bij Meuktracker ook al die driver gepost, maar is iets fout gegaan blijkbaar.
schijnbaar zijn mijn drivers wel goed....er zit dus een verschil in versienummers blijkt!
6.0.1.1304. Driver Date 22-02-2008. staat in de SBXF geloof ik
en de XBHF ofzo was 6.0.1.1283 van 21-2-2008 als ik me niet vergis.
Ik las dit ergens op een forum (welke weet ik even niet meer), excuus
ja lijkt me logischSpeedlink schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:31:
schijnbaar zijn mijn drivers wel goed....er zit dus een verschil in versienummers blijkt!
0006 is van 14 maart
Verwijderd
Op dit moment maak ik gebruik van het on-board geluid van de GigaByte GA-P35-DS4. Ik heb een nieuw setje boxen (Creative Speakerset GigaWorks T40 2.0) besteld en ik vroeg mij af of ik merkbaar beter geluid zou krijgen wanneer ik ook een X-Fi kaart zou aanschaffen. Het gaat mij dan met name om het afspelen van muziek.
Ik weet niet of het in dit topic thuishoort en volgensmij ondersteunen ze niet eens EAX 5, maar ik ben erg onder de indruk van de volgende spellen met een X-Fi Fatty over een 5.1 set (megaworks 550THX):
Call of Duty 4 ( de voorgaande CoD delen klonken al subliem op een Audigy1 met dezelfde speakers trouwens)
Gears of War (moet eerst een ini aanpassing ondergaan om X-Fi te detecteren, zie http://www.gamespot.com/u...p?topic_id=m-100-25326860)
TimeShift, spel dat ik nu speel;...in dit spel hoor je zó duidelijk kogels vlak achter je inslaan! Het spel maakt echt goed gebruik van de rear kanalen.
Call of Duty 4 ( de voorgaande CoD delen klonken al subliem op een Audigy1 met dezelfde speakers trouwens)
Gears of War (moet eerst een ini aanpassing ondergaan om X-Fi te detecteren, zie http://www.gamespot.com/u...p?topic_id=m-100-25326860)
TimeShift, spel dat ik nu speel;...in dit spel hoor je zó duidelijk kogels vlak achter je inslaan! Het spel maakt echt goed gebruik van de rear kanalen.
[ Voor 13% gewijzigd door Soepster op 16-03-2008 22:15 ]
Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB
Logisch, nee, maar t schijnt wel de goede driver te zijn volgens mensen op t creative forum

Ze zijn qua features gelijkwaardig, op het front panel gedoe na. Ik zou echter voor de extrememusic gaan, omdat die een volledige hoogte kaart is met betere componenten. (Ik heb vaker online gelezen dat de componenten op de Gamer kaart minder goed zijn dan die van de music en fatality kaarten.)Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 13:00:
Dus de XtremeGamer is wel degelijk beter voor gaming dan de XtremeMusic?
De BestBuy Guide geeft namelijk aan dat er amper/geen verschil in zit
Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB
Verwijderd
Ik heb net de SoundBlaster X-Fi XtremeMusic OEM in combinatie met de Creative Speakerset GigaWorks T40 2.0 besteld. De hoofdmoot is gewoon het beluisteren van muziek. Ik ben benieuwd!
Verwijderd
Is het X-RAM iets wat alleen door bepaalde games wordt ondersteund of hebben sequencing software zoals Reason en Cubase hier ook profijt van?
Verwijderd
Wat versta jij onder betere componenten? Die gold plated jacks? Ik denk niet dat de Gamer en de Music in de praktijk ook maar iets verschillen in Audiokwaliteit.Soepster schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:21:
[...]
Ze zijn qua features gelijkwaardig, op het front panel gedoe na. Ik zou echter voor de extrememusic gaan, omdat die een volledige hoogte kaart is met betere componenten. (Ik heb vaker online gelezen dat de componenten op de Gamer kaart minder goed zijn dan die van de music en fatality kaarten.)
heb je uberhaupt voordeel van dat X-RAM op t moment met Vista?
Driver herkent mijn Notebook version nietSpeedlink schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:31:

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik heb inmiddels al een tijdje de X-Fi Xtrememusic en een HK setje aangeschaft (Harman/kardon 132 receiver). Maar het lukt mij stomweg niet om digitaal geluid af te spelen. Ik heb nu al (meerdere keren) uren gezocht op internet en GoT naar een oplossing.
Mijn opstelling: de X-Fi is middels de bekende flexijack plug aangesloten op een 2 male RCA kabel naar de receiver in de coaxial in 1. Dit lijkt me een prima aansluiting ik krijg alleen geen geluid...
Ik heb via de audio console DD/DTS uit geselecteerd. Vervolgens heb ik geprobeerd DTS *.wav files te spelen, maar evenals gedownloade en originele films via VLC, MPC en PowerDVD (allen met digitale audio uit), het redocneXk progje, maar geen geluid...
De receiver zou direct over moeten schakelen naar het digitale kanaal, maar zelfs handmatig instellen werkt niet (handleiding bied ook weinig houvast).
Inmiddels raak ik lichtelijk moedeloos en spelen er gedachten door mijn hoofd als het aanschaffen van de Auzentech X-Fi (die tenminste wel fatsoenlijke coax-out en DDL heeft), het downloaden van de nieuwste drivers (gedaan) het aanschaffen van een nieuwe receiver, een nieuwe computer, een nieuw huis..?! Volgens mij is het duidelijk dat ik echt géén idee heb waarom het niet werkt.
Hoe langer ik er mee bezig ben hoe meer ik het gevoel krijg dat ik iets over het hoofd zie... iemand?!
Mocht deze vraag te generiek en niet X-Fi specifiek zijn open ik een nieuw topic.
Mijn opstelling: de X-Fi is middels de bekende flexijack plug aangesloten op een 2 male RCA kabel naar de receiver in de coaxial in 1. Dit lijkt me een prima aansluiting ik krijg alleen geen geluid...
Ik heb via de audio console DD/DTS uit geselecteerd. Vervolgens heb ik geprobeerd DTS *.wav files te spelen, maar evenals gedownloade en originele films via VLC, MPC en PowerDVD (allen met digitale audio uit), het redocneXk progje, maar geen geluid...
De receiver zou direct over moeten schakelen naar het digitale kanaal, maar zelfs handmatig instellen werkt niet (handleiding bied ook weinig houvast).
Inmiddels raak ik lichtelijk moedeloos en spelen er gedachten door mijn hoofd als het aanschaffen van de Auzentech X-Fi (die tenminste wel fatsoenlijke coax-out en DDL heeft), het downloaden van de nieuwste drivers (gedaan) het aanschaffen van een nieuwe receiver, een nieuwe computer, een nieuw huis..?! Volgens mij is het duidelijk dat ik echt géén idee heb waarom het niet werkt.
Hoe langer ik er mee bezig ben hoe meer ik het gevoel krijg dat ik iets over het hoofd zie... iemand?!
Mocht deze vraag te generiek en niet X-Fi specifiek zijn open ik een nieuw topic.
in windows SPDIF bij audio apparaten geselecteerd ?Baggio666 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:01:
Ik heb inmiddels al een tijdje de X-Fi Xtrememusic en een HK setje aangeschaft (Harman/kardon 132 receiver). Maar het lukt mij stomweg niet om digitaal geluid af te spelen. Ik heb nu al (meerdere keren) uren gezocht op internet en GoT naar een oplossing.
Beuh, ik eindelijk achter de oorzaak, of eigenlijk oorzaken. Ik gebruikte eerste een half kapotte kabel. En gisteren probeerde ik alles opnieuw met een nieuwe kabel, maar ik vergat daarbij dat de flexijack in de MIC moet en niet in de normale out. (dat gevoel dat ik iets (stoms) over het hoofd zag was dus correct)KiPKaKDutcH schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:29:
[...]
in windows SPDIF bij audio apparaten geselecteerd ?
Tnx voor de hulp in ieder geval!
Ik houdt nu alleen weer een ander probleem over: redocnexk werkt maar bij bepaalde programma's!
niet:
Winamp
VLC met multi kanaals geluid
MPC
UT3
wel:
Winamp (met buffer voor problemen met oude kaarten enabled)
VLC met stereo
UT2004
Hij geeft wél altijd geluid, maar bij de situaties onder NIET is dat geluid enorm vertraagd. Winamp speelt dan gewoon de nummers traag af. UT3 heeft hetzelfde en kraakt enorm. Ik heb al proberen te spelen met alle instellingen en WAV teruggeschoeft, niets hielp. Een beetje vaag probleem dus. Voor iemand bekend?
Redocnexk wilde ik uberhoubt gebruiken omdat m'n .mkv bestandjes het niet deden met DTS. Dat gaf gestotter met VLC en MPC. DVD's daarentegen geen probleem!
Verwijderd
Ik heb nogal een domme vraag, maar ik heb sinds gisteren een nieuwe pc en ik was vandaag bezig met alles aan te sluiten. Alleen de X-Fi XtremeMusic heeft natuurlijk weer goud (gekleurde) aansluitingen en er staan wel tekentjes bij maar daar is ook niks van te maken. Ik heb de X-540 als geluidssetje en drie 3.5 mm jack stekkertjes die ik moet aansluiten (front-rear-centre/bass). Ik heb al wat combinaties geprobeerd, maar kreeg alleen maar steeds geluid uit één box
. Helemaal links heb je zo'n grote plug en daarna 4, 3.5 mm jacks. Is het gewoon van l->r: front-rear-centre? Want dat probeerde ik en toen kreeg ik ook maar via één kant wat te horen. Als ze gewoon logische kleurcodes gebruikte was het een heel stuk makkelijker geweest
.
Verwijderd
Uiteindelijk de documentatie kunnen vindenVerwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:14:
Ik heb nogal een domme vraag, maar ik heb sinds gisteren een nieuwe pc en ik was vandaag bezig met alles aan te sluiten. Alleen de X-Fi XtremeMusic heeft natuurlijk weer goud (gekleurde) aansluitingen en er staan wel tekentjes bij maar daar is ook niks van te maken. Ik heb de X-540 als geluidssetje en drie 3.5 mm jack stekkertjes die ik moet aansluiten (front-rear-centre/bass). Ik heb al wat combinaties geprobeerd, maar kreeg alleen maar steeds geluid uit één box. Helemaal links heb je zo'n grote plug en daarna 4, 3.5 mm jacks. Is het gewoon van l->r: front-rear-centre? Want dat probeerde ik en toen kreeg ik ook maar via één kant wat te horen. Als ze gewoon logische kleurcodes gebruikte was het een heel stuk makkelijker geweest
.
Verwijderd
Ik bezit een X-fi Champion met 64 MB X-ram. En als ik hem nou schakel op Game-Modus dan word X-ram ingeschakeld. Maar maakt elk spel/toepassing hier gebruik van ? Of zijn er alleen maar een paar games die X-ram ondersteunen ?
Verwijderd
Hoi ik heb Vista ultimate 32bit geinstalleerd met daarbij de XIFI extrememusic geluidskaart. Nou gebruik ik mijn systeem ook voor studio doeleinden. Ik heb dus een usb Tascam geluidskaart aangesloten. De lineout van deze externe geluidskaart heb ik aangesloten op de line in van de creative kaart. Als ik in Cubase werk gebruik ik dus de Tascam en voor het overige normale gebruik de creative. Nou heb ik last van het volgende: Ik krijg alleen maar geluid uit mijn voorste 2 speakers. Als ik in de creative console aangeef dat ik 5.1 speakers heb, maakt dit niks uit. Als ik de speakers in de console een voor een check doen ze het wel gewoon. Het gekke is dat als ik in cubase werk en ik gebruik maak van de creative geluidskaart ik ook over alle 4 de speakers geluid krijg. Oh ja als ik in configuratiescherm naar het kopje Geluiden ga,dan geeft ie de volgende melding:
Er is gedecteerd dat de geluidsaanpassingen voor deze apparaten problemen veroorzaken:
Luidsprekers (Creative Xi-Fi)
Wilt u de stuurprogramma aanpassingen voor dit apparaat uitschakelen?
Wie helpt me verder???
Er is gedecteerd dat de geluidsaanpassingen voor deze apparaten problemen veroorzaken:
Luidsprekers (Creative Xi-Fi)
Wilt u de stuurprogramma aanpassingen voor dit apparaat uitschakelen?
Wie helpt me verder???
Verwijderd
De speakers zijn analoog aangesloten. Als ik met powerdvd een dvd kijk en ik schakel 6 speakers optie aan dan krijg ik wel geluid uit alle speakers. Het lijkt dus alsof het stereo signaal niet wordt doorgegeven aan de achterste speakers???The__Virus schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:00:
Digitaal of analoog aangesloten?
ik heb vista en een extreme gamer kaart..
en ik vroeg me af of ik ergens iets mis met men geluid.. ik hoor niet echt iets achter me zoals het hoort.. (counter strike source)
wordt counterstrike geondersteund door alchemy?
en mis ik echt iets?
bekijk de demo hieronder en je weet wat ik wil zeggen
http://www.soundblaster.com/alchemy/
en ik vroeg me af of ik ergens iets mis met men geluid.. ik hoor niet echt iets achter me zoals het hoort.. (counter strike source)
wordt counterstrike geondersteund door alchemy?
en mis ik echt iets?
bekijk de demo hieronder en je weet wat ik wil zeggen
http://www.soundblaster.com/alchemy/
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Verwijderd
Argh, ik word gek van die software van de X-Fi...
Vista liep af en toe raar vast, dus heb ik een verse installatie gedaan. Nu had ik bij de eerste keer installeren ook al problemen met X-fi, maar daar ben ik toen uit gekomen. Nu ben ik het echt helemaal kwijt.
Ik installeer Vista, chipset drivers, grafische drivers, X-Fi drivers. Netjes reboot overal. Alles verloopt soepel, totdat ik na het installeren van de X-fi drivers niet in de consoles van de Entertainment en Game modus kan komen. De enige die het wel doet is die van de audio creatie modus. Hij geeft elke keer aan dat de consoles niet of niet goed zijn geïnstalleerd. Herinstallatie van de consoles heeft geen effect.
Wat heb ik geprobeerd:
- Aangepaste install vanaf CD
- Volledige install vanaf CD
- Installatie van driver van internet (die van 17 maart), met daarna losse componenten vanaf de CD exclusief de audio drivers, zoals in de startpost staat.
Let op, tussen alle installaties zit zelfs een verse install van Vista omdat ik maar liefst 2x een BlueScreen kreeg tijdens het installeren van de drivers waardoor Vista helemaal niet meer bootte, en zelfs veilige modus niet meer kon helpen. Gelukkig is zo'n installatie in een half uurtje klaar, maar toch zeer frustrerend.
Kent iemand deze problemen en heeft iemand een oplossing? Want ik word er dus compleet gestoord van.
P.S.: Nog iets dat me opviel; de driver die je van de Creative site download installeerd zichzelf bij mij in "C:\Program Files\Creative\AudioCS". De rest van de software van de CD installeerd per default naar "C:\Program Files\Creative\Sound Blaster X-Fi
Vista liep af en toe raar vast, dus heb ik een verse installatie gedaan. Nu had ik bij de eerste keer installeren ook al problemen met X-fi, maar daar ben ik toen uit gekomen. Nu ben ik het echt helemaal kwijt.
Ik installeer Vista, chipset drivers, grafische drivers, X-Fi drivers. Netjes reboot overal. Alles verloopt soepel, totdat ik na het installeren van de X-fi drivers niet in de consoles van de Entertainment en Game modus kan komen. De enige die het wel doet is die van de audio creatie modus. Hij geeft elke keer aan dat de consoles niet of niet goed zijn geïnstalleerd. Herinstallatie van de consoles heeft geen effect.
Wat heb ik geprobeerd:
- Installatie van driver van internet (die van 17 maart), met daarna losse componenten vanaf de CD exclusief de audio drivers, zoals in de startpost staat.
Let op, tussen alle installaties zit zelfs een verse install van Vista omdat ik maar liefst 2x een BlueScreen kreeg tijdens het installeren van de drivers waardoor Vista helemaal niet meer bootte, en zelfs veilige modus niet meer kon helpen. Gelukkig is zo'n installatie in een half uurtje klaar, maar toch zeer frustrerend.
Kent iemand deze problemen en heeft iemand een oplossing? Want ik word er dus compleet gestoord van.
P.S.: Nog iets dat me opviel; de driver die je van de Creative site download installeerd zichzelf bij mij in "C:\Program Files\Creative\AudioCS". De rest van de software van de CD installeerd per default naar "C:\Program Files\Creative\Sound Blaster X-Fi
Google daniel_k eens, probeer die drivers eens.Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 08:49:
Argh, ik word gek van die software van de X-Fi...
Wat heb ik geprobeerd:
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ik heb ook weer problemen met mijn X-Fi XtremeMusic...
Vandaag Windows XP Professional 64 bit erop gezet, ging allemaal goed. Drivertjes erop e.d. gaat allemaal goed, en telkens gereboot. Van Creative heb ik gewoon de laatste drivers gebruikt (2.15.0006). Het probleem is nu echter dat ik wel geluid hoor, maar dat mijn microfoon (Sennheiser PC 350) gewoonweg niet werkt. De microfoon zelf functioneert goed, want mensen kunnen me wel horen over Teamspeak als ik gewoon onboard geluid gebruik (ALC889 chip). Hier heb ik dus ook min of meer al op gemaakt dat het gewoon aan de X-fi kaart ligt.
Ik heb al vanalles geprobeerd: elke mogelijke optie in het volumescherm van Windows en elke mogelijke optie in de configuratieschermen van de Creative software. Tevens heb ik custom firmwares van YouP-PAX geprobeerd, maar dit lost het probleem niet op. Ook heb ik meerdere keren gecheckt of de kabels juist aangesloten zaten en of de microfoon aangezet was op de headset. Dit was ook het geval.
Heeft iemand een idee wat het verder nog zou kunnen zijn? Ik zit hier al vrijwel de hele dag op, heb elke mogelijke optie die in me op kwam geprobeerd, maar zonder enig resultaat. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Vandaag Windows XP Professional 64 bit erop gezet, ging allemaal goed. Drivertjes erop e.d. gaat allemaal goed, en telkens gereboot. Van Creative heb ik gewoon de laatste drivers gebruikt (2.15.0006). Het probleem is nu echter dat ik wel geluid hoor, maar dat mijn microfoon (Sennheiser PC 350) gewoonweg niet werkt. De microfoon zelf functioneert goed, want mensen kunnen me wel horen over Teamspeak als ik gewoon onboard geluid gebruik (ALC889 chip). Hier heb ik dus ook min of meer al op gemaakt dat het gewoon aan de X-fi kaart ligt.
Ik heb al vanalles geprobeerd: elke mogelijke optie in het volumescherm van Windows en elke mogelijke optie in de configuratieschermen van de Creative software. Tevens heb ik custom firmwares van YouP-PAX geprobeerd, maar dit lost het probleem niet op. Ook heb ik meerdere keren gecheckt of de kabels juist aangesloten zaten en of de microfoon aangezet was op de headset. Dit was ook het geval.
Heeft iemand een idee wat het verder nog zou kunnen zijn? Ik zit hier al vrijwel de hele dag op, heb elke mogelijke optie die in me op kwam geprobeerd, maar zonder enig resultaat. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Iemand een idee hoe ik de Cosmos front aansluiting (hd audio of Ac97) op de Xfi gamers edition fatility aansluit om zo ook de jacks aan de voorkant van de case te kunnen gebruiken.
Asus Crosshair mobo, 8Gig OCZ high performance geheugen, Sapphire 800GTO2, Creative Fatality Pro gamers, WD 10000 toeren 150 gig en 4 x 500 gig, Zalman 750 watt, zalman reserator XT, Logitech z5500 digital,Coolermaster cosmos
Is het iemand uberhaupt wel gelukt om een plugje te maken voor AC97 zoals het in TS staat? Zo ja waar kun je de onderdelen ervoor krijgen?
Asus Crosshair mobo, 8Gig OCZ high performance geheugen, Sapphire 800GTO2, Creative Fatality Pro gamers, WD 10000 toeren 150 gig en 4 x 500 gig, Zalman 750 watt, zalman reserator XT, Logitech z5500 digital,Coolermaster cosmos
Kan iemand me vertellen of dit ook werkt incl. CMSS? Ik heb zelf nog geen digitale setup, dus ik kan het niet checken.RedocnexK realtime AC3 encoder. De X-Fi heeft als gebrek dat ie geen AC3 kan encoden. Met deze software kun je dus alsnog een AC3 signaal van al je geluid maken, hetzij softwarematig.
Is het een bekend probleem dat de X-Fi af en toe hardwarematig niet meer gezien wordt door Vista?
Na een reboot is alles al dan niet weer in orde. Een ander PCI slot wil ook wel 's helpen.
(Net als gewoon weer de onboard geluidskaart gebruiken)
Na een reboot is alles al dan niet weer in orde. Een ander PCI slot wil ook wel 's helpen.
(Net als gewoon weer de onboard geluidskaart gebruiken)
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Is algemeen probleem, mijn kaart is inmiddels overleden omdat hij helemaal niet meer herkend wordt. Game over voor mij. Al zat het er al lang aan te komen.
De MIC problemen hierboven kunnen mogelijk opgelost worden door een andere modus te kiezen. Is ook een probleem waar ik vaak tegenaan ben gelopen.
De MIC problemen hierboven kunnen mogelijk opgelost worden door een andere modus te kiezen. Is ook een probleem waar ik vaak tegenaan ben gelopen.
Hallo iedreen.
Heb sinds kort problemen met mijn geluidsboxen
. Ik gebruik X-FI Xtreme Music als geluidskaart en cheapass geluidsboxen (5.1).
Sinds paar dagen geleden geupgrade naar Windos vista ( en ja hoor , nu komt de probleem ), veel geruis etc etc. maar wat ik me dood erger is dat het geluidbox LA ( links achter
) niet werkt.
De rest doet het goed, alleen er wil maar geen geluid uit komen ( ook niet van dat wijf als test optie ^_^ )
Heeft iemand anders deze probleem ook gehad? of weet hoe je het kan fixen?
Bij voorbaat dank
ps: Vista drivers zijn echt crap -.- tbh, kon het verwachten.
Heb sinds kort problemen met mijn geluidsboxen
Sinds paar dagen geleden geupgrade naar Windos vista ( en ja hoor , nu komt de probleem ), veel geruis etc etc. maar wat ik me dood erger is dat het geluidbox LA ( links achter
De rest doet het goed, alleen er wil maar geen geluid uit komen ( ook niet van dat wijf als test optie ^_^ )
Heeft iemand anders deze probleem ook gehad? of weet hoe je het kan fixen?
Bij voorbaat dank
ps: Vista drivers zijn echt crap -.- tbh, kon het verwachten.
Waarom bezuinigt creative toch op zijn verbindingen? Ik gebruik mijn uitgang als spdif, dus het geluid gaat over de microfoon ingang.
Aangezien ik vaak een headset gebruik, en geen zin heb om iedere keer instellingen te veranderen als ik ga gamen dacht ik dan gebruik ik de mic-in van de soundmax van mijn moederbord.
Alleen dat wil niet echt lekker combineren. Het opname apparaat staat als soundmax, en afspeel apparaat als x-fi, maar hij neemt geen geluid op.
Iemand hier ervaring mee?
Ik gebruik:
Windows xp
x-fi extreme music
asus p5k premium wifi
soundmax chipset.
*Edit,
Laat maar, er zat nog een knopje op de headset zelf. De microfoon stond gewoon uit
Ik heb er ook echt een uur over gedaan om daar achter te komen.
Aangezien ik vaak een headset gebruik, en geen zin heb om iedere keer instellingen te veranderen als ik ga gamen dacht ik dan gebruik ik de mic-in van de soundmax van mijn moederbord.
Alleen dat wil niet echt lekker combineren. Het opname apparaat staat als soundmax, en afspeel apparaat als x-fi, maar hij neemt geen geluid op.
Iemand hier ervaring mee?
Ik gebruik:
Windows xp
x-fi extreme music
asus p5k premium wifi
soundmax chipset.
*Edit,
Laat maar, er zat nog een knopje op de headset zelf. De microfoon stond gewoon uit

[ Voor 12% gewijzigd door Dekaasboer op 12-05-2008 12:44 ]
Pff wat een drama kaart is de x-fi onder vista 64 bit ook zeg. nu begint het geluid op een gegeven moment verschrikkelijk te kraken / storen bij alles wat je af speelt. Alleen een reboot helpt 
Meer mensen die dit hebben?
Verwijderd
Ik draai nu al een tijdje (anderhalf jaartje oid) vista x64, maar eigenlijk heb ik nooit mogen klagen over deze kaart. Hij heeft het tot nu toe altijd netjes gedaan. Kan me ooit 1 keer herinneren dat de kaart 'hing' en helemaal geen geluid meer gaf, maar na een reboot was dat verholpen. Verder nooit klachten eigenlijktwiekert schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:47:
Pff wat een drama kaart is de x-fi onder vista 64 bit ook zeg. nu begint het geluid op een gegeven moment verschrikkelijk te kraken / storen bij alles wat je af speelt. Alleen een reboot helpt
Ik gebruik 'm toch vrij intensief, varierend van 1 tot 6 uur op een dag, gemiddeld een uur of 15 per week.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 23:07 ]
Pff ben blij dat ik met mijn Auzentech kaart deze problemen niet heb. Op de Auzentech kaart zit gewoon een AC97 aansluiting op de kaart zelf. Ideaal.Sher schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:40:
Is het iemand uberhaupt wel gelukt om een plugje te maken voor AC97 zoals het in TS staat? Zo ja waar kun je de onderdelen ervoor krijgen?
Maar goed zo moeilijk moet het niet zijn toch, kwestie van de juiste draadjes op de juiste plek. Give it a try zou ik zeggen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Jongens, wakker worden !!!
Creative Unveiled PCIe X-Fi Titanium Fatal1ty Series
zou t wat zijn dit keer.....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Nope. Draai nu een jaar Vista en nul komma nul problemen met de X-Fi. Alles wat ik nodig heb van de kaart werkt gewoon zoals het hoort. Het scheelt natuurlijk wel dat ik geen surroundset heb en enkel m'n stereo gebruik met soms de koptelefoon, dus DD en DTS Live heb ik sowieso niet nodig.twiekert schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:47:
en nu gaan ze het ineens wel magnetisch afschermen...Help!!!! schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:22:
Jongens, wakker worden !!!
zolang creative zijn drivers nog niet op orde heeft vind ik het uitbrengen van nieuwe kaarten redelijk kansloos. (iemand de lijst met problemen op het forum van creative al eens gezien?)
en verder mis ik de midi aansluiting...
Dus deze gaat wel DDL ondersteunen? Niet weer die crap met vista enz? Eerst eens goede reviews onder vista afwachten dus. Creative staat bij mij wel helemaal onderaan de lijst na het drama van de laatste maanden.
Maargoed, ze moeten vooral de DRIVERS aanpakken en niet de hardware, want zonder drivers heb je er geen hol aan.
Maargoed, ze moeten vooral de DRIVERS aanpakken en niet de hardware, want zonder drivers heb je er geen hol aan.
Verwijderd
Dat is om de slechte kwalitiet van de componenten aan het zicht te onttrekkenM2M schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:22:
[...]
en nu gaan ze het ineens wel magnetisch afschermen...
Ik ga er namelijk vanuit dat creative weer eens bezuinigt op de componenten zoals de DAC's, OpAmps en condensatoren
En wat is er dan better als een stuk metaal over je componenten bouwen en zeggen dat het voor de magnetische afscherming is. Nee, Creative kan nog veel leren van Auzentech.
Heil Auzentech
http://forums.creative.co...dblaster&thread.id=122808
Kevin is Happy
Iedereen dit al gelezenHello everyone, I have another update for you guys today:
It has come to our attention that, in the process of upgrading from Windows XP to Vista and installing driver updates for certain Creative sound cards, Dolby Digital decoding, DTS decoding, and DVD Audio functionality may have been impacted for some customers. Creative has now created separate drivers that are specifically designed to re-establish these functionalities. There are two revised versions of the drivers, one for Audigy and one for X-Fi products. Please note that DVD Audio functionality will only be available for Vista 32-bit systems.
The new drivers also addresses compatibility issues for 64-bit systems that have 4GB or greater amounts of memory as well as a number of other issues. Full details will be provided with the beta releases.
Both new drivers require Windows Vista SP1. Public Beta versions of these drivers are currently on schedule to release in early June and will be announced here in the forum once they are available for download. The final release version of these drivers will be made available in late July or early August.
Thank You.
The Sound Blaster Team
Kevin is Happy
[ Voor 80% gewijzigd door Damian op 19-05-2008 09:10 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
eerst zien dat de drivers stabiel zijn en doen wat ze beloven, en dan pas juichen.
wat betreft creative blijft het een kansloze zaak. Heb hier zelf mijn drivers moeten modden om de X-FI meuk te kunnen installeeren, zoals gewoonlijk werdt de kaart niet gedetecteerd door de originele setup van creative. Neem je de setup van de gemodde drivers is die detectie d'ruit gesloopt en was mijn kaart wel installeerbaar. Nog wat gepruts met de config files en alle software was installeerbaar. Drivers updaten is dan helaas wel weer een ander verhaal geworden, maar if it ain't broken, don't fix it.
Dan nog een vraagje, ik heb hier een dual boot (vista en XP), en de X-FI fatality nogwat. In ieder geval het ding met de frontpannel. Daar steek ik normaal gesproken mijn koptelefoon in. Echter, bij een beetje bas komt er enkel gekraak uit onder XP, terwijl als ik mijn koptelefoon op de achteruitgang aansluit het wel normaal klinkt. Onder vista maakt het niet uit of ik het er achter inplug, of voorin plug. Ik heb de automatische koptelefooninstellingen uitgeschakeld en al flink lopen spelen met de instellingen. Ik krijg het echter niet voor elkaar om het geluid met bas uit de frontpannel op mijn koptelefoon goed te laten klinken.
is het tijd voor de permanente switch naar vista, of is er een knop die ik over het hoofd gezien heb?
wat betreft creative blijft het een kansloze zaak. Heb hier zelf mijn drivers moeten modden om de X-FI meuk te kunnen installeeren, zoals gewoonlijk werdt de kaart niet gedetecteerd door de originele setup van creative. Neem je de setup van de gemodde drivers is die detectie d'ruit gesloopt en was mijn kaart wel installeerbaar. Nog wat gepruts met de config files en alle software was installeerbaar. Drivers updaten is dan helaas wel weer een ander verhaal geworden, maar if it ain't broken, don't fix it.
Dan nog een vraagje, ik heb hier een dual boot (vista en XP), en de X-FI fatality nogwat. In ieder geval het ding met de frontpannel. Daar steek ik normaal gesproken mijn koptelefoon in. Echter, bij een beetje bas komt er enkel gekraak uit onder XP, terwijl als ik mijn koptelefoon op de achteruitgang aansluit het wel normaal klinkt. Onder vista maakt het niet uit of ik het er achter inplug, of voorin plug. Ik heb de automatische koptelefooninstellingen uitgeschakeld en al flink lopen spelen met de instellingen. Ik krijg het echter niet voor elkaar om het geluid met bas uit de frontpannel op mijn koptelefoon goed te laten klinken.
is het tijd voor de permanente switch naar vista, of is er een knop die ik over het hoofd gezien heb?
Ik heb een Auzentech en toch hoor ik nog interferentie van mijn systeem (gepiep en gekraak). Mijn X-Fi zit in het laagste slot, dus verder van alle andere apparatuur gaat niet lukken.Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:37:
[...]
Dat is om de slechte kwalitiet van de componenten aan het zicht te onttrekken.
Ik ga er namelijk vanuit dat creative weer eens bezuinigt op de componenten zoals de DAC's, OpAmps en condensatoren.
En wat is er dan better als een stuk metaal over je componenten bouwen en zeggen dat het voor de magnetische afscherming is. Nee, Creative kan nog veel leren van Auzentech.
Heil Auzentech
Gelukkig hoor ik dit gepiep en gekraak alleen maar als er én geen geluid is én het volume ver openstaat, dus eigenlijk maar zeer zelden last van. Maar echt goed afgeschermd lijkt de Auzentech me toch ook niet.
ik heb het volgende probleem met het geluid over mijn x-fi music geluidskaart:
keb net een setje logitech Z-10 speakers aangeschaft, maar als ik die via usb aansluit doen ze het wel maar mijn geluidskaart niet meer. Ik heb nl ook mijn stereo aangesloten via de normale uitgang, maar ik moet een standaard apparaat selcteren, waardoor hij moet kiezen tussen OF usb OF x-fi
Is er een mogelijkheid deze naast elkaar te gebruiken? Ik heb de Z-10 boxjes nu via de 3,5 mm jack kabel aangesloten, maar ik wil graag gebruik maken van het display.. (ik heb aan mijn G15 display niet genoeg
)
Kan dit of moet ik kiezen tussen het een of het ander??
P.S. als ik zowel de USB kabel als de 3,5mm kabel in de boxjes laat zitten komt er een vervormd geluid uit, vandaar dat ik ook schrok van de geluidskwaliteit. Ik dacht : wat voor rommel heb ik nu weer gekocht..
keb net een setje logitech Z-10 speakers aangeschaft, maar als ik die via usb aansluit doen ze het wel maar mijn geluidskaart niet meer. Ik heb nl ook mijn stereo aangesloten via de normale uitgang, maar ik moet een standaard apparaat selcteren, waardoor hij moet kiezen tussen OF usb OF x-fi
Is er een mogelijkheid deze naast elkaar te gebruiken? Ik heb de Z-10 boxjes nu via de 3,5 mm jack kabel aangesloten, maar ik wil graag gebruik maken van het display.. (ik heb aan mijn G15 display niet genoeg

P.S. als ik zowel de USB kabel als de 3,5mm kabel in de boxjes laat zitten komt er een vervormd geluid uit, vandaar dat ik ook schrok van de geluidskwaliteit. Ik dacht : wat voor rommel heb ik nu weer gekocht..
GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2
denk het niet, want die speakers werken dan als een externe geluidskaart, en geluid uit 2 geluidskaarten tegelijk is naar mijn weten niet mogelijk...DaChosen1 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:04:
ik heb het volgende probleem met het geluid over mijn x-fi music geluidskaart:
Is er een mogelijkheid deze naast elkaar te gebruiken? Ik heb de Z-10 boxjes nu via de 3,5 mm jack kabel aangesloten, maar ik wil graag gebruik maken van het display.. (ik heb aan mijn G15 display niet genoeg)
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Vinden jullie het geluid ook zo belachelijk slecht klinken als je een koptelefoon aansluit en de drivers op Headphone zet in de audio console? Ik vind het geluid véél beter als ik deze gewoon op 2.1 laat staan...
Oh nog een vraagje, ik meende dat er een soort uitgebreidere driver/controlpanel was waarmee je ook een geluidsbron rond kunt laten draaien zodat je je surround kunt testen en dergelijken. Iemand een idee? Of is het echt alleen de Creative Audio Console?
Oh nog een vraagje, ik meende dat er een soort uitgebreidere driver/controlpanel was waarmee je ook een geluidsbron rond kunt laten draaien zodat je je surround kunt testen en dergelijken. Iemand een idee? Of is het echt alleen de Creative Audio Console?
denk dat ik wel weet wat je bedoeld, maar dit zat toen standaard bij de on board geluidskaart drivers. Was iets met een helicopter en een bij dus misschien kan je daar wat mee op google.leonpwner1 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:01:
Vinden jullie het geluid ook zo belachelijk slecht klinken als je een koptelefoon aansluit en de drivers op Headphone zet in de audio console? Ik vind het geluid véél beter als ik deze gewoon op 2.1 laat staan...
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Denk het wel, dit las ik in een user survey:DjWannaB2002 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:19:
[...]
denk dat ik wel weet wat je bedoeld, maar dit zat toen standaard bij de on board geluidskaart drivers. Was iets met een helicopter en een bij dus misschien kan je daar wat mee op google.
Maar ik heb dat niet in game-modus, dus ik vroeg me af of dat een andere CP is ofzo. Met google vind ik zo snel niks.In de game-modus zit een testgeluid van een helicopter die rondjes om je geen vliegt.
Zoiets bestond natuurlijk al, maar met mijn oude kaart klonkt het als een "plat" geluid dat rondbewoog (als het grafisch zou zijn een "sprite" op rails om je heen), met deze kaart klonkt het alsof het geluid behalve positie ook “diepte” had.
Klein nieuwtje voor huidige Creative X-Fi eigenaren: je kan nu Dolby Digital Live krijgen al zit het nog niet op je kaart (alle oudere X-Fi's direct van Creative met uitzondering van de X-Fi Xtreme Audio). Lees dit bericht van Daniel_K. Werkt op XP en Vista, 32-bit en 64-bit.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ik dacht laat ik hier mijn vraag ook stellen, toch meer op zijn plaats.
Ik wil mijn Xbox 360 aan mijn Creative GigaWorks Progamer G500 hangen, voor 5.1 surround geluid. Nu is het probleem dat deze set geen ingang heeft voor optische kabel.
Daarvoor kun je een decoder ertussen zetten. Zoals de Creative Decoder DDTS-100. Maar deze vind ik extreem duur, naast het feit dat hij bijna nergens meer te krijgen is.
Nu heb ik ook nog een pc staan, waar de boxen dus ook op aangesloten moeten worden (hoeft nier perse gelijktijdig met me Xbox, maar als het kan ff wel
). Deze pc heeft een Creative X-Fi Fatal1ty kaart. Het frontje vooraan de pc (die bij de kaart hoort) heeft een optische ingang. Nu dacht ik, zou ik een kabel kunnen connecten van me xbox naar deze optische ingang, en vervolgens dus geluid kunnen krijgen via die 5.1 set. En hoe zit het dan met het geluid van de PC.
Ik kan dit allemaal nog niet uitproberen, want ik heb me Xbox 360 momenteel niet, en die kabel wil ik pas later bestellen als ik een ander scherm heb.
Misschien zijn er ook andere mogelijkheden, bijvoorbeeld andere decoders. Maar ik heb ze zelf niet echt gevonden voor een aardige prijs. En als dit lukt, kost het natuurlijk niets, blijf een Hollander
Ik wil mijn Xbox 360 aan mijn Creative GigaWorks Progamer G500 hangen, voor 5.1 surround geluid. Nu is het probleem dat deze set geen ingang heeft voor optische kabel.
Daarvoor kun je een decoder ertussen zetten. Zoals de Creative Decoder DDTS-100. Maar deze vind ik extreem duur, naast het feit dat hij bijna nergens meer te krijgen is.
Nu heb ik ook nog een pc staan, waar de boxen dus ook op aangesloten moeten worden (hoeft nier perse gelijktijdig met me Xbox, maar als het kan ff wel
Ik kan dit allemaal nog niet uitproberen, want ik heb me Xbox 360 momenteel niet, en die kabel wil ik pas later bestellen als ik een ander scherm heb.
Misschien zijn er ook andere mogelijkheden, bijvoorbeeld andere decoders. Maar ik heb ze zelf niet echt gevonden voor een aardige prijs. En als dit lukt, kost het natuurlijk niets, blijf een Hollander
al het bovenstaande is mogelijk, echter je pc moet wel aanstaan om geluid uit je xbox te krijgen. Verder zal het misschien even met instellingen kloten zijn, maar daar schrikt niemand hier van af (toch?) 
enfin, je krijgt dan dus dubbel geluid. En je xbox lawaai, en je pc geluid.
enfin, je krijgt dan dus dubbel geluid. En je xbox lawaai, en je pc geluid.
Hoeft niet. Als je gewoon Wave uitzet in Windows Volumebeheer en de optische ingang aan, dan zou je alleen dat horen.
Verwijderd
Hallo iedereen ... beetje raad graag
Ik heb er zonet Vista Home Premium 64 bit opstaan en zou nu graag mijn X-Fi extreme gamer zo goed mogelijk geinstalleerd krijgen .....
... hoe begin ik er nu het beste aan
Heb ik de originele installatie-CD nog nodig of haal ik best gewoon alles af van de site van Creative
Ik hoop dat ik alle bedieningsschermen nog zal hebben .... de mode switcher e.d. ook ...
..... en hoe zit het nu met EAX ondersteuning
Ik heb er zonet Vista Home Premium 64 bit opstaan en zou nu graag mijn X-Fi extreme gamer zo goed mogelijk geinstalleerd krijgen .....
... hoe begin ik er nu het beste aan
Heb ik de originele installatie-CD nog nodig of haal ik best gewoon alles af van de site van Creative
Ik hoop dat ik alle bedieningsschermen nog zal hebben .... de mode switcher e.d. ook ...
eax heb je mondjesmaat met het klein progje van creative genaamd creative alchemy (gratis te downloaden). Verder is er geen ondersteuning voor flitsende menuutjes oid, gewoon simpele user interface for wat instellingen in vista. Die drivers en progjes moet je gewoon downloaden van de creative site.Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 23:01:
Hallo iedereen ... beetje raad graag![]()
... hoe begin ik er nu het beste aan![]()
Heb ik de originele installatie-CD nog nodig of haal ik best gewoon alles af van de site van Creative![]()
Aan de praat krijgen lukt zeker, maar veel softwarebling hoef je niet te verwachten. Het is en blijft creative...
(ps. als je nog een schijfje / partitie over hebt, installeer dan XP als dual boot. Voor sommige dingen, waaronder creative meuk) werkt dat momenteel nog net ff iets beter dan de vista rommel. Maar dat terzijde ivm topic scope
[ Voor 10% gewijzigd door M2M op 02-06-2008 23:28 ]
Verwijderd
't Is in orde
Alles van de site gehaald.
Klinkt andermaal super
.... alleen de alchemy driver is nog niet geinstalleerd ... is voor later...
ik heb toch nog geen enkel game geinstalleerd staan
Alles van de site gehaald.
Klinkt andermaal super

ik heb toch nog geen enkel game geinstalleerd staan
Wat is een betere optie, een X-fi extrememusic met een gehackte driver die DDL ondersteund, of een X-fi platinum pro die standaard het ondersteund. Audiokwaliteit (o.a. dmv Asio 2.0) en de DDL mogelijkheid zijn voor mij belangrijk. De gamemogelijkheden zijn niet belangrijk. De reden dat ik Creatives toch wel intressant vind ik de drivermogelijkheden en de Asio 2.0 ondersteuning.
Verwijderd
Jongens, ik zit met een probleem.
Ik heb sinds vandaag Windows Vista Ultimate gekocht en geinstalleerd.
ik krijg alles aan de praat maar mijn microfoon niet echt, ik hoor me zelf wel en mensen horen mij via skype wel. Maar ik vind het irri als ik me zelf hoor praten... Hoe krijg ik dat weg :O!
ik krijg alles aan de praat maar mijn microfoon niet echt, ik hoor me zelf wel en mensen horen mij via skype wel. Maar ik vind het irri als ik me zelf hoor praten... Hoe krijg ik dat weg :O!
Nieuwe betadriver in de Meuktracker, morgen ff proberen 
driver geïnstalleerd, nog steeds gekraak door het geluid
zwaar bagger of zou het een een conflict tussen me chipset wezen? (mobo:K7S41)
driver geïnstalleerd, nog steeds gekraak door het geluid
zwaar bagger of zou het een een conflict tussen me chipset wezen? (mobo:K7S41)
[ Voor 55% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 05-06-2008 19:48 ]
dat heet de nieuwe vista implementatie van je geluid. Vroeger ging dat allemaal makkelijk, nu niet meer. Ik weet niet meer hoe ik het voor elkaar gekregen heb, maar ik heb gewoon net zolang lopen prutsen totdat het wel wilde en daarna niet meer aan de knopjes gezeten.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:04:
Jongens, ik zit met een probleem.
hint: je kunt, als je in het schermpje met je speakers bent, rechts op je speakers klikken.
Verwijderd
Ik moet dit ook nog eens uitzoeken ...
mijn microfoongeluid blijft héél stil terwijl alles op het eerste zicht overal volledig openstaat... duidelijk te horen bij een Skype testgesprek.
Ik heb de laatste Vista64bit Creative drivers geinstalleerd voor mijn X-Fi Gamer .... in XP werktte alles destijds perfect.
Iemand die me al wat op weg kan helpen
mijn microfoongeluid blijft héél stil terwijl alles op het eerste zicht overal volledig openstaat... duidelijk te horen bij een Skype testgesprek.
Ik heb de laatste Vista64bit Creative drivers geinstalleerd voor mijn X-Fi Gamer .... in XP werktte alles destijds perfect.
+20 db microphone boost aangezet? stekkertje van je mic helemaal ingeplugd?Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:52:
Ik moet dit ook nog eens uitzoeken ...
edit: voor mensen met install problemen zou je eventueel deze gemodde drivers kunnen proberen. Van youp-pax.
[ Voor 20% gewijzigd door M2M op 07-06-2008 11:06 ]
Wat is nou het verschil tussen de XtremeGamer en XtremeGamer FPS? Alleen die 64mb ram?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Jep, de Fatal1ty Pro Series. Ik zie hier mensen praten over een bay maar op de Creative site staat die er niet bij. Enige wat ik zelf heb kunnen vinden is die 64meg xram.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Die dingen hebben 64MB X-RAM, zo'n audio panel/bay waar je dingen op kunt aansluiten, een afstandsbediening geloof ik, en ze hebben gouden connectors ipv die gekleurde dingetjes op de normale XtremeGamer. Misschien offloaden ze de CPU ook nog iets beter, maar ik denk dat ze verder pretty much hetzelfde zijn. Over de gebruikte componenten ben ik echter niet zeker, misschien gebruiken ze voor de Fatal1ty FPS hoogwaardigere componenten, maar daar heb ik geen verstand van
Ik denk echter dat ze hetzelfde zijn qua PCB (althans qua componenten).
Zelf heb ik gewoon de XtremeGamer OEM, het gaat mij om EAX5, 24-bit Crystalizer en de CPU offload. Een bay en X-RAM interesseren me niet, X-RAM wordt toch niet gebruikt. Afstandsbediening zou wel handig zijn though.
Zelf heb ik gewoon de XtremeGamer OEM, het gaat mij om EAX5, 24-bit Crystalizer en de CPU offload. Een bay en X-RAM interesseren me niet, X-RAM wordt toch niet gebruikt. Afstandsbediening zou wel handig zijn though.
Ik snap niet waarom iedereen er een bay bij krijgt terwijl die er op de site van Creative niet bij staat
Laat staan een afstandsbediening
En zo een vaste EQ als die Crystalizer boeit mij dan juist weer niet
Treble en bas omhoog schroeven hoeft van mij niet...vroeger heette het "loudness" op een versterker
En zo een vaste EQ als die Crystalizer boeit mij dan juist weer niet
Ecodan warmtepomp
bijna correct... battlefield2 is de enige die xram kan gebruiken (momenteel) volgens mij. Maargoed, die 1 of 2 fps die je dan extra krijgt... zie je eigenlijk toch niet meer terugleonpwner1 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 21:06:
Die dingen hebben 64MB X-RAM, zo'n audio panel/bay waar je dingen op kunt aansluiten, een afstandsbediening geloof ik, en ze hebben gouden connectors ipv die gekleurde dingetjes op de normale XtremeGamer. Misschien offloaden ze de CPU ook nog iets beter, maar ik denk dat ze verder pretty much hetzelfde zijn. Over de gebruikte componenten ben ik echter niet zeker, misschien gebruiken ze voor de Fatal1ty FPS hoogwaardigere componenten, maar daar heb ik geen verstand vanIk denk echter dat ze hetzelfde zijn qua PCB (althans qua componenten).
doom3 engine gebruikt ook x-ram en het scheelt 5 tot 10 fps ingame.
de oude fatality fps word idd geleverd met bay en remote control.
nieuwe x-fi champion en champion pro zijn hwt zelfde alleen de pro heeft ook een bay en remote.
alle 3 bovenstaande kaarten hebben 64mb x-ram.
de oude fatality fps word idd geleverd met bay en remote control.
nieuwe x-fi champion en champion pro zijn hwt zelfde alleen de pro heeft ook een bay en remote.
alle 3 bovenstaande kaarten hebben 64mb x-ram.
cool... dat wist ik nog niet. Zometeen eens even proberen of het echt veel verschil maaktjorisw86 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 10:41:
doom3 engine gebruikt ook x-ram en het scheelt 5 tot 10 fps ingame.
Herkend iemand dit probleem:
Lekker filmpie kijken dvd of youtube, of muziek luisteren:
Na een tijdje krakend geluid, piep, nog meer piep en dan geen geluid meer. Ik open de console en doe de automatische detectie en kanaaltest, geluid weer terug. Na een half uur weer hetzelfde probleem. Echt irritant. Soms stottert het geluid ook als ik gewoon muziek luister.
Systeem: Dell XPS 420
Speakers: 5.1 setje van creative
RAM: 4GB
Processor: E8400
Geluidskaart: Sound Blaster® X-Fi Xtreme Gamer
De laatste drivers heb ik al van de Creative site gehaald.
Ik hoop niet dat deze vraag al een keer gesteld is en jullie hem voor de 100e keer moeten beantwoorden
.
Edit: 12:30:
Inmiddels wat informatie gevonden op het creative forum, volgende dingen gedaan:
BIOS Update
Chipset Update
Herinstallatie Drivers
Probleem blijft zich nog steeds voordoen. Ik heb ook me speakers op optical getest zelfde probleem na ongeveer 1 1/2 uur.
Na een tijdje krakend geluid, piep, nog meer piep en dan geen geluid meer. Ik open de console en doe de automatische detectie en kanaaltest, geluid weer terug. Na een half uur weer hetzelfde probleem. Echt irritant. Soms stottert het geluid ook als ik gewoon muziek luister.
Ik hoop niet dat deze vraag al een keer gesteld is en jullie hem voor de 100e keer moeten beantwoorden
Inmiddels wat informatie gevonden op het creative forum, volgende dingen gedaan:
BIOS Update
Chipset Update
Herinstallatie Drivers
Probleem blijft zich nog steeds voordoen. Ik heb ook me speakers op optical getest zelfde probleem na ongeveer 1 1/2 uur.
[ Voor 25% gewijzigd door WidgetTWW op 09-06-2008 12:31 ]
@mrc16 wat voor chipset voor Creative kaarten alleen een goede Intel chipset anders is de kans op problemen wel aanwezig
.
Ik zal even opzoeken wat voor chipset het is, wel een foxconn moederbordTermi schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:09:
@mrc16 wat voor chipset voor Creative kaarten alleen een goede Intel chipset anders is de kans op problemen wel aanwezig.
Edit het is een intel:
Version : A21
OEM Name : Intel
OEM Ver : 8.3.0.1013
Verwijderd
Voor de mensen die problemen hebben met de microfoon in skype (deze volgorde werkt ook voor msn. Volg de volgende stappen.
Op uw bureaublad ziet uw rechts onder een volumeregelaar, doe het volgende tweede muisknop op (Volume), en ga vervolgens naar (Afspeelapparaat). Ga vervolgens naar de tap (Opnemen) en dan Tweede muisknop op (What you hear) en klik vervolgens op (Uitschakelen).
U ziet nu dat er een groen vinkje staat bij Microfoon. Bij de tap (Opnemen) zijn we nu klaar.
Ga nu naar de tap (Afspelen), en vervolgens klik je op (Luidsprekers). Klik dan op (Eigenschappen) ga nu naar de tap (Niveaus) je ziet nu een boel mogelijkheden Zoals (Digitaal-In). Rechts van u ziet u een schuifbalk, schuif helemaal naar beneden tot dat je (Microfoon) ziet. Deze moet je dempen, dat hoort u zich zelf niet praten via uw eigen speakers dat is nogal irritant.
Uw bent nu klaar met het instellen van de Microfoon onder Windows Vista. Klik alle vensters maar dicht.
Het volgende wat wij gaan doen is naar Skype gaan. Zodra u Skype heeft opgestart Klik op (Extra) en ga vervolgens naar (Instellingen), vanuit instellingen gaan we naar (Geluidsinstellingen). Klik op het Drop down menu en selecteer vervolgens (Microfoon-Creative SB X-FI) klik vervolgens op Opslaan en uw microfoon doet het perfect.
Op uw bureaublad ziet uw rechts onder een volumeregelaar, doe het volgende tweede muisknop op (Volume), en ga vervolgens naar (Afspeelapparaat). Ga vervolgens naar de tap (Opnemen) en dan Tweede muisknop op (What you hear) en klik vervolgens op (Uitschakelen).
U ziet nu dat er een groen vinkje staat bij Microfoon. Bij de tap (Opnemen) zijn we nu klaar.
Ga nu naar de tap (Afspelen), en vervolgens klik je op (Luidsprekers). Klik dan op (Eigenschappen) ga nu naar de tap (Niveaus) je ziet nu een boel mogelijkheden Zoals (Digitaal-In). Rechts van u ziet u een schuifbalk, schuif helemaal naar beneden tot dat je (Microfoon) ziet. Deze moet je dempen, dat hoort u zich zelf niet praten via uw eigen speakers dat is nogal irritant.
Uw bent nu klaar met het instellen van de Microfoon onder Windows Vista. Klik alle vensters maar dicht.
Het volgende wat wij gaan doen is naar Skype gaan. Zodra u Skype heeft opgestart Klik op (Extra) en ga vervolgens naar (Instellingen), vanuit instellingen gaan we naar (Geluidsinstellingen). Klik op het Drop down menu en selecteer vervolgens (Microfoon-Creative SB X-FI) klik vervolgens op Opslaan en uw microfoon doet het perfect.
Inmiddels na wat tips alles nagekeken, het gaat om een intel chipset, dus zou goed moeten werken, misschien iemand nog met een idee?mrc16 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:13:
Herkend iemand dit probleem:
Ik hoop niet dat deze vraag al een keer gesteld is en jullie hem voor de 100e keer moeten beantwoorden.
BIOS Update
Chipset Update
Herinstallatie Drivers
mja de sreech of death ofzo is dat waar jij t over hebt. Gewoon DELL bellen, zeggen dat ie kaart brak is dat ie geen goed geluid geeft en ze sturen je een nieuwe (athans, bij mij destijds wel en k heb ook een XPS 420)
Ik zal ze vanmiddag eens bellen, zeker nog steeds alleen engelstalige support voor XPS systemen.Speedlink schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:33:
mja de sreech of death ofzo is dat waar jij t over hebt. Gewoon DELL bellen, zeggen dat ie kaart brak is dat ie geen goed geluid geeft en ze sturen je een nieuwe (athans, bij mij destijds wel en k heb ook een XPS 420)
nope. Op kantooruren behalve woensdag ofzo is er een nederlandse desk die je helpt. Heb er regelmatig contact mee gehad.
Heb dell gebeld, volgende geprobeerd:
Onboard audio: Geen problemen
Creative Extremegamer zonder drivers (Microsoft standaard drivers): Geen problemen
Dus zonder al die creative meuk werkt het perfect
. Ben nu de Beta drivers aan het proberen. Kijken hoe dat werkt, daar staan wel wat issues in die verbeterd zijn.
Onboard audio: Geen problemen
Creative Extremegamer zonder drivers (Microsoft standaard drivers): Geen problemen
Dus zonder al die creative meuk werkt het perfect
[ Voor 188% gewijzigd door WidgetTWW op 11-06-2008 18:00 ]
Ik heb persoonlijk het bijltje erbij neergelegd en de X-Fi uit mijn pc gehaald... Na talloze drivers te hebben geprobeerd, BSOD's te hebben gezien en Quake4 (game die ik elke dag speel en minstens 4-5x per avond vastloopt, tenzij ik de X-Fi uitschakel) te hebben zien crashen icm openal audio gaat hij bij mij de schroothoop op..
iemand toevallig interesse in een X-Fi Fatal1ty met frontbay? verkocht aan een collega..
iemand toevallig interesse in een X-Fi Fatal1ty met frontbay? verkocht aan een collega..
[ Voor 17% gewijzigd door Occy74 op 15-06-2008 22:25 ]
Gratis? Anders lust ik je frontbay welOccy74 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:52:
iemand toevallig interesse in een X-Fi Fatal1ty met frontbay?
[ Voor 83% gewijzigd door teacher op 14-06-2008 09:09 ]
en dit dus ook niet
[ Voor 79% gewijzigd door teacher op 14-06-2008 09:09 ]
Verwijderd
Hallo allen!
Is er eigenlijk geen mogelijkheid voor om gemakkelijker tussen de verschillende modus te switchen voor game en entretainment en dergelijke?
Ik dacht meer aan een programma om snelkoppeling te kunnen maken voor de verschillende modus.
Steeds die applicatie opstarten werkt zo sloom.
Is er eigenlijk geen mogelijkheid voor om gemakkelijker tussen de verschillende modus te switchen voor game en entretainment en dergelijke?
Ik dacht meer aan een programma om snelkoppeling te kunnen maken voor de verschillende modus.
Verwijderd
Durf de startpost te lezen.Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 10:23:
Hallo allen!
in die beta driver zit ook een auto modusswitcherVerwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 10:23:
Hallo allen!
nu heb ik weer eens een propje
"Er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden, maar er is een fout opgetreden tijdens de poging om het stuurprogramma te installeren.
Creative X-Fi Audio Processor (WDM)
Het systeem kan de opgegeven pad niet vinden"
wat ik al heb geprobeerd:
beta driver (die nieuwe)
stabiele driver (.0006)
cd
niks werkt
[ Voor 0% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 14-06-2008 19:35 . Reden: typeau eruit gehaald ]
heb hier nu de nieuwste creative x-fi champion draaien pci-e die omhuld is met een case.
en draait echt super onder vista,zit ook automodus progje bij en nog veel meer.
en draait echt super onder vista,zit ook automodus progje bij en nog veel meer.
probeer de youp-pax drivers eens: link Vervolgens eventueel de driver updaten via het autoupdate proces.KiPKaKDutcH schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:21:
[...]
in die beta driver zit ook een auto modusswitcher
nu heb ik weer eens een propje![]()
"Er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden, maar er is een fout opgetreden tijdens de poging om het stuurprogramma te installeren.
Creative X-Fi Audio Processor (WDM)
Het systeem kan de opgegeven pad niet vinden"![]()
wat ik al heb geprobeerd:
beta driver (die nieuwe)
stabiele driver (.0006)
cd
niks werkt
heb VistaM2M schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:36:
[...]
probeer de youp-pax drivers eens: link Vervolgens eventueel de driver updaten via het autoupdate proces.
die nieuwe driver cd, die op het CL forum staat (New X-Fi driver en in de TS met Codemasters) staat een torrentlink
heb me oude cd ook al geprobeerd. ze installen gewoon -> moet ik rebooten -> ik reboot -> nog steeds een kruis bij volume -> ga ik naar Apparaatbeheer -> Overige apparaten -> Multimedia audiocontroller

hier een screen van de prob:
Dit topic is gesloten.