Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik heb al op google gezocht maar kon niet vinden of er een rounded cable is, weten jullie dat misschien?
Sorry, maar toch even die vraag een schopje geven. Ik wil dit namelijk wel weten voor aanschaf.Zinu schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:24:
Kun je de X-Fi XtremeGamer eigenlijk aansluiten op het frontpanel van een Coolermaster Centurion 5:
[afbeelding]
Zoals je ziet zit daar een mic- en een koptelefoonaansluiting op, en deze werken momenteel via mijn moederbord.
Mijn vraag is dus of de XtremeGamer ook aansluitingen hiervoor heeft.
Antwoord gekregen van Auzentech (wel snel trouwens). Je moet je audio in windows niet instellen op de S/PDIF van de Prelude maar op de speakers van de Prelude. Beetje vaag, maar het werkt wel super.DjWannaB2002 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:52:
Hier problemen met de nieuwe update voor de X-Fi. Alles werkt tot het moment dat ik Dolby Digital aanzet. Mijn decoder geeft aan dat er een AC-3/DTS signaal door komt, maar geluid ho maar. WM geen een foutmelding, winamp weigert af te spelen, VLS geeft gewoon geen geluid. Kortom iets is er niet goed, maar wat weet ik niet. Heb Auzentech er ook al voor gemaild.
Ik heb het probleem opgelost het lag niet aan xfi maar aan max payne op xp. Max payne moet worden opgestart met de optie -skipstartup en dan werkt het spel perfect met geluid.Defector schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:43:
Ik heb op steam de old skool games van rockstar gekocht gta en max payne enzo. Maar nu werkt max payne of met geluid maar dan blijft het spel hangen bij het laad scherm van het menu of zonder geluid. Dat is dus lastig aangezien de speel ervaring zwaar ondersteund wordt door het geluid. Ik weet dat als je max payne 1 of 2 wilt spelen op vista dat je dan gebruik moet maken van alchemy. Maar ik draai xp en dus zou het gewoon moeten werken maar dat doet het niet.
Kortom heeft iemand van jullie max payne met geluid aan de gang gekregen op xp met een xfi geluidskaart?
Ik kan het nog niet volgen, bij mij komt er alleen stotterend geluid door. Mijn receiver zegt dat er multichannel decodering plaats vindt. Maar het geluid stotterd enorm. Ik denk dat er dus iets verkeerd staat ingesteld op de kaart.DjWannaB2002 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:33:
[...]
Antwoord gekregen van Auzentech (wel snel trouwens). Je moet je audio in windows niet instellen op de S/PDIF van de Prelude maar op de speakers van de Prelude. Beetje vaag, maar het werkt wel super.
Ik heb een creative X-fi extreme music trouwens.
Dat van mij gaat ook niet op voor jou kaart denk ik, want ik heb een X-Fi prelude kaart van Auzentech en die hebben hun eigen drivers. Wat ik moest doen was Dolby Digital inschakelen in de audio console en in Vista bij de instellingen van het geluid (configuratiescherm -> geluid) instellen op 'Auzentech speakers' en toen had ik goed 5.1 geluid. Maar goed weet dus niet of dit ook op gaat voor de drivers van Creative.SymenGT schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:43:
[...]
Ik kan het nog niet volgen, bij mij komt er alleen stotterend geluid door. Mijn receiver zegt dat er multichannel decodering plaats vindt. Maar het geluid stotterd enorm. Ik denk dat er dus iets verkeerd staat ingesteld op de kaart.
Ik heb een creative X-fi extreme music trouwens.
Het gaat om het frontpanel van de Coolermaster Centurion 5.
[ Voor 17% gewijzigd door Zinu op 13-01-2008 20:25 ]
Verwijderd
deze driver verhelpt problemen op systemen met 4 GB of meer geheugen en fixed ook I/O detection problemen. heb ze zelf nog niet getest... wacht liever tot er een final versie is.
http://us.creative.com/su...0&drivertype=11&x=11&y=22

Iemand?Mastasidaz schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:10:
Ik heb een vraagje over de IDE kabel die mijn XFI fatality naar het bracket verbindt. Ik heb namelijk sinds kort een Antec Ninehundred kast gekocht en deze kabel bemoeilijkt de airflow en staat niet echt mooi.
Ik heb al op google gezocht maar kon niet vinden of er een rounded cable is, weten jullie dat misschien?
Same hereThe__Virus schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:11:
Ze ontkennen vele problemen denk ik of ze zijn te moeilijk voor ze om op te lossen. Mijn probleem zal iig nooit meer opgelost worden, daar ben ik inmiddels wel achter. Vind het ook niet zo'n ramp, dat scheelt, heb me er allang bij neergelegd. Creative luistert niet naar zijn klanten, ben echt helemaal klaar met het bedrijf. Koop er nooit meer iets van, heb er vaker gezeur mee gehad.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Volgens mij kan je gewoon een rounded Cable gebruiken, ik heb het hier tenminste wel.
ja idd, maar misschien werken ze liever aan een opvolger dan dat ze problemen oplossen en fatsoenlijke drivers maken. Ik heb er echt spijt van dat ik ooit een X-Fi gekocht heb, ook al komt er een heerlijk geluid uit. (onder XP)Defector schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:32:
Ik vind het trouwens raar dat er een beta driver uitkomt met maar twee problemen gefixed je zou toch verwachten dat na al die tijd dat er veel meer problemen gefixed zijn.
Heb je een rounded cable in gebruik?! Wow dat zou mooi zijn als dat konunderworld202 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:21:
[...]
Volgens mij kan je gewoon een rounded Cable gebruiken, ik heb het hier tenminste wel.
Iemand duidelijkheid hierover?Damian schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:35:
Ik wil ff zeker weten dat ik het goed snap.
Oude situatie:
Windows XP pc, met daarin een creative audigy 2, met een 5.1 Creative Speakerset eraan. Ik kon in Cyberlink PowerDVD aangeven dat het geluid naar de SPDIF uitgangen moest, en tadaa, * Damian heeft Dolby Digital 5.1 geluid. helemaal goed.
nieuwe situatie
Windows Vista, zelfde configuratie verder, alleen nu werkt het dus niet, sturen naar SPDIF doet niets.
Ik heb dus begrepen dat dit inderdaad neit gaat werken? klopt dit? Ik heb ondertussen een X-fi geluidskaart, maar daar geld hetzelfde voor dus??
Verder werkten volgens mij de gewone AC3 plugins voor media player classic ook niet meer, die liet ik ook altijd naar SPDIF uitgaan.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
En daar is geen oplossing voor???The__Virus schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 01:21:
Is een driver beperking, staat geloof ik ook in de notes die je kunt lezen voordat je de driver kunt downloden. In XP werkt het overigens wel gewoon.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

En wil overstappen naar een X-fi.
Dit alleen omdat mn audigy als de nete kraakt.
in windows acceptabel, maar tijdens een game abnormaal, constante gekraak.
Ik heb dit getest op 2 verschillende moederborden,
1: Asus p4p800 SE
2:(huidige) - Asrock 4 core dual vista
bij beiden een kraak festijn
Zal ik dit probleem nog steeds hebben met een X-FI?
Bij sommige mensen bleek het gekraak weg te zijn na overstap audigy -> x-fi.
De music heeft wel een frontbay aansluiting op de kaart maar er is geen officiële kabel voor te kopen die hier op past...Zinu schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:25:
Kun je de XtremeGamer wél aansluiten op je frontpanel maar de XtremeMusic níet? Ik lees vanalles, maar ik snap en weet het nog steeds niet.
Het gaat om het frontpanel van de Coolermaster Centurion 5.
De gamer kun je dus wel zonder adapter kabel op je front audio aansluiten.
Er zijn wel plaatjes te vinden op het forum hoe je de kabel zelf kan maken, maar de onderdelen die hiervoor nodig zijn bestellen uit amerika is nogal duur. De zelfgemaakte kabels die er op internet worden aangeboden zijn verschrikkelijk duur invergelijking met de prijs van de geluidskaart zelf. Hieronder 2 sites waar ze aangeboden worden.
http://www.x-tap.com/
http://www.performance-pc...55ef36044b0cd856e4f59fe54
Ik heb zelf de music en dit is verder een prima kaart en ziet er ook veel mooier uit dan de gamer
Zodra mn scsi disks gaan seeken gaan mn geluid naar de haaien, pci-bus loopt over ofzo? Staan erg veel verhalen online over mensen met vergelijkbaar probleem. Iemand een oplossing???
Dus wat ik mij nu afvraag, voor een spel dat het niet ondersteunt, voegt het dan nog veel toe om zo'n kaart te nemen? Hoeveel beter klinkt het tegenwoordig voor een spel dat EAX wel ondersteunt vergeleken met onboard, en hoeveel scheelt het voor een spel dat toch geen EAX benut? front connector zou handig zijn als ik die gewoon aan kan sluiten (maar niet noodzakelijk), maar voor zover ik het lees nu gaat dit met de gamer versie niet?
En welke zou ik met zulke overwegingen nu het beste kunnen nemen (als het uberhaupt beter is dan onboard, muziek klinkt nu niet hopeloos slecht ofzo), audio, music of gamer..... dat gamer bijv. EAX 5 ondersteunt bovenop 4, doet het nu veel?
Alvast bedankt,
Matthijs
Een onboard kaart kan nog wel eens voor ruis zorgen (Als je hem analoog gebruikt). Althans dat is mijn ervaring. Een losse kaart geeft veel helderder geluid. Daar hoef je niet eens een X-fi voor te kopen om dat te merken. Toen ik van de Onboard kaart van me ASUS K8N-E Deluxe naar een X-fi Xtreme music ging was dat echt een wereld van verschil, ik vond de onboard helemaal niet slecht klinken, maar de x-fi klonk zoveel malen beter. Zowel in muziek,films en games.MGM Nagelkerke schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:29:
Ik zit nu op onboard geluid (relatief nieuw moederbord wel dus al beter dan onboard ooit was)en ben aan het overwegen een X-Fi te nemen, maar wat ik niet snap is dat zo weinig spellen EAX ondersteunen? Zijn er nu relatief zo weinig mensen die een geluidskaart hebben die het kan? Ik doe bijv. veel Call of Duty 4 en dat ondersteunt al geen EAX. Call of Duty 1 had het wel, en was zulk schitterend geluid als je een bunker inliep ed.... Zelfde voor half life, half life 2 ondersteunt het niet, 1 wel....... waarom?
Dus wat ik mij nu afvraag, voor een spel dat het niet ondersteunt, voegt het dan nog veel toe om zo'n kaart te nemen? Hoeveel beter klinkt het tegenwoordig voor een spel dat EAX wel ondersteunt vergeleken met onboard, en hoeveel scheelt het voor een spel dat toch geen EAX benut? front connector zou handig zijn als ik die gewoon aan kan sluiten (maar niet noodzakelijk), maar voor zover ik het lees nu gaat dit met de gamer versie niet?
En welke zou ik met zulke overwegingen nu het beste kunnen nemen (als het uberhaupt beter is dan onboard, muziek klinkt nu niet hopeloos slecht ofzo), audio, music of gamer..... dat gamer bijv. EAX 5 ondersteunt bovenop 4, doet het nu veel?
Alvast bedankt,
Matthijs
EAX is leuk maar vind ik niet echt nodig.
Ik weet niet wat je voor speakers/headset hebt, maar ik denk dat dat ook een rol speelt, met een trust setje/headset merk je een stuk minder verschil dan als je een sennheiser koptelefoon hebt of een creative/logitech set van een paar honderd euro.
Sinds vanmiddag heb ik een Creative Sound Blaster Xtreme music. Ik heb de laatste driver gedownload van internet. Maar het geluid klinkt wel 'misvormd' in vergelijking met de Sound Blaster Audigy 2 die ik ervoor had.
Ik heb een 5.1 speakers setje, en heb de standaard instellingen van de software gebruikt. In elke modus klinkt het geluid weer anders, bij de Entertainment modus klinkt het bijvoorbeeld nog misvormder dan in de Game modus, in de Audio-creatiemodus klinkt het geluid juist weer heel zacht met een diepe bass erin.
Iemand enig idee?
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Ik heb ze uit, en als ik ze aanzet hoor ik geen enkel verschil, geluid blijft daarom vervormd.Krizzie schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:13:
Zet EAX eens uit. Check ook hoe de speakers channels staan ingesteld. mijn CP wil wel eens het zaakje terug op 2.1 zetten terwijl ik een 5.1 Headset heb.
Ik draai trouwens Windows XP SP2, incl alle laatste updates.
Deze Windows heb ik gisteren opnieuw geinstaleerd omdat ik nog enkele andere hardware had vervangen.
Wat ik ook knoei met de instellingen het geluid blijft totaal anders klinken als met de Audigy 2, de X-Fi vervormd alle mp3's.
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Zo ja, even uit zetten.
[ Voor 31% gewijzigd door Krizzie op 23-01-2008 18:56 ]
Verwijderd
Ik heb verschillende keren vreemd vervomd geluid gehad door de surround instellingen. Zet surround eens uit en test het dan opnieuw.Wat ik ook knoei met de instellingen het geluid blijft totaal anders klinken als met de Audigy 2, de X-Fi vervormd alle mp3's.
Ik heb een bulk kaartje van X-FI Xtreme Audio.
Het leuke is dat de mooie software cd's, met alle applicaties, niet geïnstalleerd kunnen worden bij deze kaart, omdat hij geen ondersteunende apparaten kan vinden. Heb alle ISO's die er zijn al gedownload. Ik kan dus alleen de drivers van Creative gebruiken de; "simpele" Creative Audio Console. Op zich kan je je daar prima mee reden maar ik mis een functie dat is de; Bass omleiding.
Welke set ik ook op de kaart aansluit Creative of Logitech (5.1), het lijkt erop dat de kaart aardig wat bass mee geeft aan de speakers, ook al staat de bass op de subwoofer helemaal uit. Niet om aan te horen en de buren worden er ook niet blij van. Nu weet ik dat er een optie "Bass omleiding" is alleen deze kan ik in de Creative Audio Console niet vinden (zit er ook niet in) nu schijnt het zo te zijn dat je met een edit in het register deze optie kan in/uit schakelen of op een andere manier als iemand dat weet?
Ik heb gebeld met Creative Nederland (in Ierland) daar gaven ze ook al aan dat de software cd's niet werken met een bulk kaart (iets andere hardware) maar ze geven ook geen ondersteuning hierdoor.
Ik heb al gezocht naar “Base redirection” en “bass omleiding” ook op de Creative forums maar kom niet tot een oplossing. Ik heb helemaal nog niets gevonden over een edit in het register voor de bass omleiding, zodat de subwoofer de bas regelt en niet de kaart zelf….
Iemand met wat goede tips waar ik het moet zoeken of zelfs een oplossing voor mijn bass probleem?
Alvast bedankt!
Als je hier een oplossing voor hebt hoor ik het graag, aangezien ik binnenkort ook weer Vista ga installeren.Stoffa schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:48:
Ik heb net Vista 64 geinstalleerd en tevens de Creative drivers. Echter, de microfoon die ik via de Fatal1ty bracket met mn pc verbindt pikt nu al mijn geluiden op (ademen etc) en speelt die af over de speakers. In Win XP was dat gewoon een kwestie van naar playback gaan en de mic muten maar onder vista is er geen mic te bekennnen onder playback.
Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Heb net een X-Fi XtremeMusic gekocht, alleen de driver geinstalleerd, maar nu kan ik nergens de bass & treble regelen? Klinkt namelijk erg dof nu; zelfs met crystalizer aan.
Iemand een idee? Draai WinXP SP2 met de nieuwste creative drivers.
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
En nu klinkt het geluid gewoon perfect.
"start" > Instellingen > Configuratie Scherm > Geluid > tabblad afspelen > dubbel klikken op "Luidsprekers creative SB X-fi ingeschakeld" > tabblad niveaus > zoek naar de microfoon en mute deze.The Realone schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:16:
[...]
Als je hier een oplossing voor hebt hoor ik het graag, aangezien ik binnenkort ook weer Vista ga installeren.
Bij het tabblad opnemen kan je de microfoon volume en micboost etc. vinden.
Mocht er een probleem zijn met de front connectors, is dat dan zo bij alle types kaarten?
Had ik begrepen ja, maar geluid zal vast wel goed genoeg zijn. Ik hoor waarschijnlijk geen verschil tussen de Xtreme Audio en de Elite Pro
Probleem inmiddels opgelost. Blijkbaar waren de accesoires van Windows XP niet mee geinstalleerd, na het installeren hiervan (patianceInfinityG35 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:18:
Hier een kort vraagje:
Heb net een X-Fi XtremeMusic gekocht, alleen de driver geinstalleerd, maar nu kan ik nergens de bass & treble regelen? Klinkt namelijk erg dof nu; zelfs met crystalizer aan.
Iemand een idee? Draai WinXP SP2 met de nieuwste creative drivers.
[ Voor 17% gewijzigd door InfinityG35 op 26-01-2008 13:33 ]
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
Verwijderd
Heeft iemand tips of trucs om dit werkend te krijgen ?
Verwijderd
Je zult de boel analoog moeten aansluiten of een Auzentech X-Fi Prelude moeten kopen.Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:25:
Ik heb een tijdje geleden een X-FI Platinum gekocht juist omdat hier een front audio bay bijzat. Ik gebruik namelijk niet de PCI card aansluitingen, maar alleen de ""glasvezel"" uitgang. Nou blijkt dat mijn rear speakers totaal niet goed worden aangestuurd als ik de testjes van creative draai. Dus, real left komt gewoon uit mijn front left enzovoort. Links en rechts is wel goed getest, echter mijn 2 side en mijn 2 rear speakers niet.
Heeft iemand tips of trucs om dit werkend te krijgen ?
De X-Fi van Creative kunnen geen surround (behalve DD/DTS) geluid weergeven via de SPDIF aansluiting. De test die jij heb gedaan is de CMSS-3D test, deze werkt alleen goed als je de kaart analoog aansluit op de multichannel in van een audio/video receiver of een set PC-speakers koopt die per kanaal analoog worden aangesloten. Je kunt ook een Auzentech X-Fi Prelude kopen deze heeft Dolby Digital Live en kan realtime CMSS-3D of EAX HD 5.0 encode en zo alles over de SPDIF aansluiting sturen. De Creative X-Fi's kunnen dit niet.
P.S durf G00gl3 te gebruiken, deze eigenschap van de Creative X-Fi's is al jaren bekend en daarom wil iedereen tegenwoordig dan ook een Auzentech X-Fi Prelude.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 20:53 ]
Verwijderd
Bedankt voor de snelle reactie. Vaag dat Creative dat dan weer niet ondersteunt. Het wordt inderdaad een Auzentech X-Fi Prelude inderdaad. Zal volgende keer even beter Googlen.Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:46:
[...]
Je zult de boel analoog moeten aansluiten of een Auzentech X-Fi Prelude moeten kopen.
De X-Fi van Creative kunnen geen surround (behalve DD/DTS) geluid weergeven via de SPDIF aansluiting. De test die jij heb gedaan is de CMSS-3D test, deze werkt alleen goed als je de kaart analoog aansluit op de multichannel in van een audio/video receiver of een set PC-speakers koopt die per kanaal analoog worden aangesloten. Je kunt ook een Auzentech X-Fi Prelude kopen deze heeft Dolby Digital Live en kan realtime CMSS-3D of EAX HD 5.0 encode en zo alles over de SPDIF aansluiting sturen. De Creative X-Fi's kunnen dit niet.
P.S durf G00gl3 te gebruiken, deze eigenschap van de Creative X-Fi's is al jaren bekend en daarom wil iedereen tegenwoordig dan ook een Auzentech X-Fi Prelude.
Verwijderd
Geen concrete tip, maar wat je zoekt heet LFE crossover, niet bass redirection of iets dergelijks. Als je de control panel van Creative installeert (ben even kwijt hoe ze dat programma precies noemen), dan kun je dat aanvinken.kevinos schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:42:
Ik heb al gezocht naar “Base redirection” en “bass omleiding” ook op de Creative forums maar kom niet tot een oplossing. Ik heb helemaal nog niets gevonden over een edit in het register voor de bass omleiding, zodat de subwoofer de bas regelt en niet de kaart zelf….
Iemand met wat goede tips waar ik het moet zoeken of zelfs een oplossing voor mijn bass probleem?
Voor iemand een X-Fi Extreme Audio OEM kaart geplaatst en de frontpanel van de kast aangesloten op de kaart. Wanneer ik zowel microfoon als hoofdtelefoon op de frontpanel aansluit, werkt de microfoon niet. Idem wanneer ik zowel de microfoon als hoofdtelefoon aansluit aan de achterzijde van de pc, direct op de kaart.
Wanneer ik echter de microfoon en hoofdtelefoon gescheiden aansluit, dus de hoofdtelefoon aan de voorzijde en de microfoon aan de achterzijde, of andersom, dan werkt het prima.
Wat kan dit zijn? Ben al een uur aan het zoeken op Google en in de instellingen maar kom toch tot de conclusie dat ik de vraag hier even kwijt moet.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
De plaatjes bij de advertentie zien er zo uit:

Deze kaart komt uit een Dell XPS 420 computer, op de Dell site staat ook in een voetnoot: "Bepaalde onderdelen kunnen afwijken van de winkelversie.". Ook betreft het volgens de Dellsite de X-FI XtremeMusic, is dit dan een budget versie van de XtremeMusic (gezien het feit de connectoren niet goud zijn)? Zit hier wel een 2 x 5 pins connector voor geluid in front op? En zit hier wel de echte X-FI chip op (aangezien er ook wat over Audigy software die gebruik maakt van de CPU op de Dellsite)?
Kan iemand mij wat meer over deze kaart vertellen voordat ik hem betaal?
Link naar de Dell XPS 420:
http://www1.euro.dell.com...uctdetails.aspx/xpsdt_420
Hmm, die gozer zegt dat er X-FI Xtreme Gamer op de bon van Dell staat:The__Virus schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:35:
dat zijn OEM's, die zijn iets minder aan te raden, omdat drivers daar wat lastiger mee doen, schijnt. Dat is mijn vermoeden althans, omdat ie uit die Dell komt. Zou je even verder moeten zoeken of en wat mogelijk nadelen zijn.
"Art-Nr. 510-10204 Soundblaster X-Fi Xtreme Gamer PCI soundcard"
Zal wel kloppen dan, wel vreemd dat deze wel de volle hoogte gebruikt en 2 optische poorten heeft. Als ik een echte X-FI chip krijg en er front panel connectoren op zitten ben ik wel blij.
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem, voor zover ik nu kan nagaan, en ik had het voorlopig opgegeven. ik heb zo' n custom-made cable die de front panel aansluit op mijn XtremeMusic. Het lijkt te werken in de zin dat de creative software vanzelf merkt dat er een koptelefoon en microfoon wordt aangesloten als ik deze in de front panel prik. Maar uiteindelijk doet de microfoon het niet. Als ik deze achteraan aansluit doet hij het weer wel. Ik heb niet geprobeerd of dat ook zo is als ik ook de koptelefoon achterin aansluit. Doe ik morgen even. Dat resultaat zal ik even terugposten hier.Crusader schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:33:
Ik zit met een wazig probleem waar ik niet uit kom...
Voor iemand een X-Fi Extreme Audio OEM kaart geplaatst en de frontpanel van de kast aangesloten op de kaart. Wanneer ik zowel microfoon als hoofdtelefoon op de frontpanel aansluit, werkt de microfoon niet. Idem wanneer ik zowel de microfoon als hoofdtelefoon aansluit aan de achterzijde van de pc, direct op de kaart.
Wanneer ik echter de microfoon en hoofdtelefoon gescheiden aansluit, dus de hoofdtelefoon aan de voorzijde en de microfoon aan de achterzijde, of andersom, dan werkt het prima.
Wat kan dit zijn? Ben al een uur aan het zoeken op Google en in de instellingen maar kom toch tot de conclusie dat ik de vraag hier even kwijt moet.
Vraag: is er een manier om ergens te specificeren waar de kaart het mic signaal vandaan moet halen?
Verwijderd
alvast bedankt

Dit gaat zo dus niet passen, en er zullen vast geen verloopstukjes hiervoor bestaan?
Anders ben ik dus gedoemd om die I/O module te kopen die ik nergens te koop zie staan..
Mijn Xtrememusic hééft toch wel MIDI functionaliteit? Zie het opeens nergens meer staan
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Een stukje appeltaart voor degene die het mij kan vertellen
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
En hoeft niet per se een gamepoort te hebben ik kan de kabel omruilen voor 2 kabels met midi aansluitingen.
Murk schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:04:
Dat is beetje teveel van het goeie idd
En hoeft niet per se een gamepoort te hebben ik kan de kabel omruilen voor 2 kabels met midi aansluitingen.

Ik heb zo'n ding hier wel liggen, terwijl ik deze niet gebruik
Ik zet hem vanavond wel op V&A als er animo voor is
Met de crystalizer uit hoor ik geen verschil met mijn on-board geluidschip (op een Logitech Z-5400 5.1 set), de crystalizer maakt wel echt verschil, dit is wel een beetje wennen
De kaart heeft een optical in en out poort, heb deze even getest met m'n Xbox 360 en alleen tijdens het opstarten van de Xbox 360 (er speelt dan een filmpje af) heb ik (stereo)geluid, verder wordt het signaal niet herkent.
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe niet erg blij ben met mijn aankoop, de kaart gaf de eerste reboot na installatie van de drivers al snel problemen. Ik was een uurtje bezig op mijn PC, draaide wat programma's en ineens begon het geluid als een gek te haperen en hangen, heel irritant.
Rebootje gedaan en het draaide weer goed, ging weer bezig op m'n PC en na een half uur ineens last van een ingelofelijk hoge piep, nóg irritanter, geluid werd niet meer afgespeeld, door op play te drukken in WMP leek het of het nummer afgespeeld zou worden maar er gebeurde gewoon niks. WMP bleef overigens niet hangen, ik kon nog op een ander nummer klikken welke natuurlijk ook niet af wou spelen.
Nu tijdens het typen van dit bericht heb ik weer last van deze irritante piep, en geluid wil niet afspelen. Iemand een idee wat dit kan zijn? Wordt hier niet echt vrolijk van.
[EDIT]
De hardste piep komt uit de rear speakers, een zachte uit de center en sub en uit de front speakers komt geen piep.
Door op "automatische detectie" (van de luidsprekers) te klikken verdwijnt de piep, maar ik kan nog steeds geen geluid afspelen.
[EDIT2]
Ik lijk niet de enigste te zijn met dit plobleem, mooi kloten dus. Kijk hier wat je vind door op de Creative forums te zoeken naar "X-FI beep". Hier een 41 pagina's tellende thread over dit plobleem.
[ Voor 19% gewijzigd door XhaiKhaL op 15-02-2008 19:44 ]
Ik heb de orginele driver cd geinstaleerd van mijn SB Xfi Xtreme Music, en na de herstart had ik een balk bovenin (in het midden) met allerlei opties. Nu heb ik op sluiten gedrukt en nu is die balk verdwenen.
Iemand enig idee hoe je deze balk weer kan activeren? Thx.
Verwijderd
Nu heb ik zojuist een x-fi extreme music besteld. Is dit een goede keus?
Ik heb wel een 2.1 setje namelijk de logitech z2300 (thx)
Volgens mij gaat dat met deze kaart wel beter klinken dan het onboard klinkt.
Had je dat niet beter vóór aanschaf kunnen vragen?Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:18:
Nu heb ik zojuist een x-fi extreme music besteld. Is dit een goede keus?
Verwijderd
krijg toch te horen dat deze op de 1 of andere manier beter is
Hebben meer mensen last van het statische krakende geluid met de X-Fi XtremeGamer Fatal1ty.
Heb het met name tijdens het browsen: laden van de pagina's en nog erger met scrollen binnen
een pagina.
Merk dat het in Windows Media Player het minst is, in Winamp al erger en het ergst met iTunes.
In iTunes zelfs zo erg dat als je niets doet (niet browsed of wat dan ook) de muziek voor geen
meter klinkt.
Zie signature voor specs, thnx
Ben er ook al een tijdje naar op zoek.Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:06:
Ik heb sinds eergister ook een X-FI extreme music. Bevalt goed moet ik zeggen. Geluidskwaliteit vind ik echt super. Mijn probleem is echter dat ik (zoals zovelen lees ik) mijn frontpanel van mijn behuizing wil aansluiten. Ik heb de linkjes gezien naar kabeltjes die verkocht worden in Amerika, maar wil hier geen 25 euro voor betalen. Volgens http://audigy2zshowto.blogspot.com/ is het vrij simpel zoiets te maken. Ik wilde alleen even weten of iemand een idee heeft van waar je deze onderdelen in nederland (of Europa) kunt bestellen. Heb me al suf gezocht maar de meeste computerzaken lijken de witte connector niet te verkopen. Misschien moet ik eens wat electronicazaken afstruinen, maar dan nog... zou niet weten waar ik moest beginnen. Wellicht dat er hier wat tweakers zijn die al vaker dergelijke zaken zelf gebouwd hebben, en me kunnen vertellen waar ik deze spulletjes wat dichter bij huis kan bestellen.
alvast bedankt
Volgens mij hebben ze de onderdelen bij www.farnell.nl.
Ik heb eerst de onderdelen die op http://audigy2zshowto.blogspot.com/ staan opgezocht bij digikey.com, daar stond het onderdeelnummer van de fabrikant en dat onderdeelnummer heb ik gebruikt om te zoeken op farnell.nl.
Kom ik uit op het volgende lijstje:
Farnell id | Type | min. aantal | prijs p stuk | totaal | Link |
3617210 | CONN TERM CRIMP PH 24-30AWG | 100 | € 0,061 | € 6,10 | Klik |
1463043 | CONN HOUSING 10POS .100 | 1 | € 1,10 | € 1,10 | Klik |
1462530 | CONN TERM MALE 22-24AWG GOLD | € 0,124 | € 0,124 | Klik | |
3616265 | CONN HOUSING PH 10POS 2MM WHITE | 10 | € 0,117 | € 1,17 | Klik |
Mocht je besluiten om daar de spullen te halen, ik heb misschien ook wel interesse.
ik ben op zoek naar een geluidskaart die mijn processor kan ontlasten bij het produceren van muziek. Ik gebruik nu FL Studio en vrij veel zware VST plugins. Mijn processor trekt dit niet altijd even goed, wat zeer irritant is.
Zou de XI-Fi chip uitkomst bieden? Zo ja hoe werkt dat dan? Welke van de serie zou ik moeten kopen (op welke specs moet ik letten)?
Geluidskwaliteit is onbelangrijk, het gaat puur om snelheidswinst.
[ Voor 7% gewijzigd door tbenschop2 op 29-02-2008 13:51 ]
En of er veel verschil is tussen de X-Fi Gamer en Music? (ben een gamer)
[ Voor 5% gewijzigd door FrankNLD op 29-02-2008 17:14 ]
Nee, geen enkele geluidskaart kan VST(i) of FL plugins versnellen; die werken zuiver op CPUtbenschop2 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:48:
Misschien kan iemand me helpen:
ik ben op zoek naar een geluidskaart die mijn processor kan ontlasten bij het produceren van muziek. Ik gebruik nu FL Studio en vrij veel zware VST plugins. Mijn processor trekt dit niet altijd even goed, wat zeer irritant is.
Zou de XI-Fi chip uitkomst bieden? Zo ja hoe werkt dat dan? Welke van de serie zou ik moeten kopen (op welke specs moet ik letten)?
Geluidskwaliteit is onbelangrijk, het gaat puur om snelheidswinst.
[ Voor 14% gewijzigd door The__Virus op 01-03-2008 10:23 ]
Dat valt prima zelf op te zoeken en staat zelfs in de TS! Beetje eigen inzet mag wel. Het belangrijkste is dat de XtremeGamer half size is en de XtremeMusic full size, en dat de XtremeGamer EAX5.0 support heeft waar de XtremeMusic maar tot EAX4.0 gaat. Daarnaast heeft de XtremeGamer een 'game' profile die de XtremeMusic mist volgens mij, maar dat weet ik niet zeker.Frank76NL schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:09:
Ik wil graag weten ik verschil zou gaan horen met mijn huidige SB Audigy?
En of er veel verschil is tussen de X-Fi Gamer en Music? (ben een gamer)
XtremeMusic heeft wel een gameprofile.leonpwner1 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:03:
[...]
Dat valt prima zelf op te zoeken en staat zelfs in de TS! Beetje eigen inzet mag wel. Het belangrijkste is dat de XtremeGamer half size is en de XtremeMusic full size, en dat de XtremeGamer EAX5.0 support heeft waar de XtremeMusic maar tot EAX4.0 gaat. Daarnaast heeft de XtremeGamer een 'game' profile die de XtremeMusic mist volgens mij, maar dat weet ik niet zeker.
Dat zou mooi worden, de music is potdorie duurder dan de gamer! Volgens mij heeft ie ook gewoon eax 5.0.
edit: Ja ik weet het zeker, de XtremeMusic heeft ook EAX5.0 aan boord, en hierbij verwijs ik naar de mooie TS net zoals jij deed

[ Voor 12% gewijzigd door Murk op 03-03-2008 18:30 ]
Ik heb ook niet geclaimed dat het zo is, ik zei dat ik dacht dat het zo is, maar dat ik het niet zeker wist. Overigens snap ik niet hoe jij er bij komt dat de XtremeMusic duurder is dan de XtremeGamer...Murk schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:27:
[...]
XtremeMusic heeft wel een gameprofile.
Dat zou mooi worden, de music is potdorie duurder dan de gamer! Volgens mij heeft ie ook gewoon eax 5.0.
Wat betreft EAX5.0 heb je helemaal gelijk, mijn bad. Verkeerd gekeken
[ Voor 23% gewijzigd door Avalaxy op 03-03-2008 18:46 ]
Daar gaat dan ook direct m'n vraag over: ik gebruik nu een S/PDIF (coax) kabeltje van het onboard geluid naar de receiver. Dat wil ik het liefst zo houden, of eventueel vervangen door een TOSLINK (optisch) kabeltje. Zowel de XtremeGamer als de XtremeMusic hebben geen directe S/PDIF tulp zoals m'n onboard geluid of mijn oude vertrouwde Live! Platinum die ik een tijdje terug heb moeten dumpen wegens brakke Vista performance (enkel stereo). Een breakout box of (erger nog) drive bay voor digitale aansluitingen zie ik eigenlijk totaal niet zitten; ik wil gewoon die S/PDIF tulp (of eventueel TOSLINK connector) achter in m'n PC kunnen drukken. Een los bracketje achter een ongebruikt extensieslot zou een goede oplossing zijn, of desnoods een kort verloopstukje op dat flexijackgebeuren.
Dus: kan iemand mij vertellen of ik een XtremeMusic of XtremeGamer zonder losse breakout boxen digitaal kan aansluiten? Ik neem aan dat in dit digitale tijdperk een verloopstukje meegeleverd wordt voor op die flexijack tbv digitale aansluiting? (Ik gebruik al een digitale (S/PDIF) verbinding met de receiver sinds de combo Live! 5.1 + DTT2500 uit 1999, lijkt me stug dat een midrange geluidskaart anno 2008 niet out-of-the-box digitaal is aan te sluiten?) Zijn er S/PDIF / TOSLINK brackets te krijgen voor in een ongebruikt extensieslot die intern op de XtremeMusic of XtremeGamer geplugd kunnen worden?
[ Voor 14% gewijzigd door johnwoo op 04-03-2008 00:34 ]
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Dan is de xtremeGamer in prijs gestegen want toen ik destijds de music kocht was deze duurder dan de xtremegamer, wat ook logisch is gezien de grotere kaart die de music heeft en de midi-functionaliteit. Vreemde ontwikkeling dat de xtremeGamer nu weer duurder is geworden..leonpwner1 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:40:
[...]
Ik heb ook niet geclaimed dat het zo is, ik zei dat ik dacht dat het zo is, maar dat ik het niet zeker wist. Overigens snap ik niet hoe jij er bij komt dat de XtremeMusic duurder is dan de XtremeGamer...Hij is al een stuk ouder. Zie Alternate, de XtremeMusic is 69 euro, de XtremeGamer ook 69 en retail zelfs 89... Bij Azerty hetzelfde verhaal.
[ Voor 1% gewijzigd door Murk op 04-03-2008 19:48 . Reden: even aangepast, ik kocht niet de gamer maar de music, typo. ]
Verwijderd
Dat klopt helemaal, op 14-07-2007 heb ik de XtremeGamer NL RETAIL gekocht bij zercom voor 58 euro, en nu is diezelfde 83 euro... Ik vraag me al tijden af wat de reden is voor die prijs stijging. Is dit soms een nieuwe revisie?Murk schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:22:
[...]
Dan is de xtremeGamer in prijs gestegen want toen ik em destijds kocht was deze goedkoper dan de xtrememusic, wat ook logisch is gezien de grotere kaart die de music heeft en de midi-functionaliteit. Vreemde ontwikkeling dat de xtremeGamer nu weer duurder is geworden..
Ik heb een XFi: Extreme Gamer en ik heb ook een SPDIF uitgang op mijn mobo.
Ik zie door de bomen het bos niet meer dus even een vraagje;
Waarmee krijg ik nou het beste resultaat in muziek en films? Via die SPDIF uitgang of via de XFi?
En kan ik ook via de XFi Digitaal aansluiten... Ik ben namelijk van plan een logitech te kopen die SPDIF (digitaal toch?) ondersteund.
Erg bedankt
[UPDATE]
Net zijn ze van Dell aan de deur geweest...ik heb EXACT dezelfde soundcard gekregen

EDIT: dat klereding ziet mijn 5.1 Headset niet,maar als 2.1 ding/ iedere keer na reboot gaat dat weer terug naar 2.1
hoe kan ik dat voorkomen en zoirgfem dat ie m WEL netjes detecteerd?
[ Voor 45% gewijzigd door Lampuhkap op 14-03-2008 16:00 ]
Verwijderd
ik kan nu voor goedkoop een Creative X-Fi Xtreme Music geluidskaart krijgen. Ik zie op fotos dat je deze dus ook op een frontpaneel kunt aansluiten. Ik heb namelijk nog een Frontpaneel van een Soundblaster Audigy 2 platinum (zo een witte paneel) Zou dit paneel nu passen op de X-Fi Xtreme Music geluidskaart ?
Enig idee of iemand dit ook heeft of er enig ervaring mee heeft.
In de handleiding van de Z5500 staat dat hij DTS en DD5.1 gewoon kan decoderen en zo dus alle speakers los kan aansturen, mits er een DTS of DD5.1 signaal aanwezig is. Nou heb ik vandaag 2 dvd's geprobeerd: 1 met een DD5.1 en 1 met DTS signaal. In beide gevallen kon ik bij ''effect'' niet iets anders selecteren dan ''stereo'', ''stereo x2'', ''PLII Movie'' of ''PLII Music''. De handleiding van de Z5500 zegt dat het effect ''DTS'' en ''dolby digital 5.1'' enkel beschikbaar komt als het uitgangssignaal zo is. Vandaar dat ik denk dat de x-fi het voor mij al gedecodeerd heeft, wat ie niet moet doen.
Ik wil dus dat hij het signaal gecodeerd verzend naar de Z5500. Hoe stel ik dit in?
EDIT: ik kwam DIT tegen, het is gewoon helemaal niet mogelijk met een ''normale'' X-Fi? Als je een Z5500 set hebt, is het dan het geld waard om een X-Fi te vervangen voor deze Auzentech X-Fi Prelude?
[ Voor 10% gewijzigd door Jorn1986 op 08-03-2008 10:02 ]
Super! Ik heb in PowerDVD SPDIF passthrough ingesteld en het geluid is nu wel ''digital''The__Virus schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 10:26:
Je kunt alleen films en andere bronnen met AC3 als surround weergeven. De rest zal slechts stereo kunnen zijn. Je moet hiervoor SPDIF passthrough instellen, in de Audio Console.
Klinkt echt supergoed, ik hoor het nu pas voor het eerst ''digital'' op de Z5500.
[ Voor 10% gewijzigd door Jorn1986 op 08-03-2008 11:07 ]
Verwijderd
Ze in Audio Console van Creative het geluid van 96Hz naar 48Hz. Als je hem op SPDIF hebt aangesloten uiteraard.
Mijn happeringen met alles is weg en geniet met volle teugen
same problemXelation schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:36:
Hoop dat het niet al eens besproken is, met net suf gezocht.
Hebben meer mensen last van het statische krakende geluid met de X-Fi XtremeGamer Fatal1ty.
Heb het met name tijdens het browsen: laden van de pagina's en nog erger met scrollen binnen
een pagina.
Merk dat het in Windows Media Player het minst is, in Winamp al erger en het ergst met iTunes.
In iTunes zelfs zo erg dat als je niets doet (niet browsed of wat dan ook) de muziek voor geen
meter klinkt.
Zie signature voor specs, thnx
er komt nu alleen maar ruis uit

[ Voor 6% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 14-03-2008 18:12 ]
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
EDIT: Ik krijg dat ding zoo slecht werkend, ik word hier niet goed van. Driver datum en driver nummer blijven steken op een oudere. (hij geeft oude nummers weer) en het gezanik met detectie van de speakers blijft doorgaan. Instellingen die die niet onthoud, ga zo maar door

[ Voor 78% gewijzigd door Lampuhkap op 14-03-2008 19:18 ]
Dit onder XP x64.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Dit topic is gesloten.