Krakende Z-5500

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmanS
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-09 21:16
Goedendag,

Ik heb de fora doorgestruind en kon zo gauw niet een recent topic vinden over de Z-5500 het laatste topic dat alleen de z-5500 en andere soorten logitech boxen besprak liep af met deel 7 en dat was in 2006. Ik hoop dat ik niet overduidelijk iets over het hoofd heb gezien zowel, sorry.

Verder wist ik niet of ik dit wel in het creative topic moest posten omdat ik niet weet of het aan mijn speakers of geluidskaart ligt.

Ik heb sinds vandaag een Z-5500 set, bij het aansluiten van de set stuite ik helaas op 1 probleem en dat is dat mijn rechtervoor speaker geen geluid geeft. Met de pinknoise test geeft hij wel gewoon geluid alleen via de xbox 360 EN pc geeft hij geen geluid. Ik heb een X-FI XtremeMusic geluids kaart met zover ik weet de laaste updates. Nu staat in mijn Audio console de audio op 5.1 en ook in windows configueratie. De boxen zijn goed aangesloten en werken allemaal verder.

Hij is btw analoog aangesloten op de computer.

Zou iemand enig idee hebben waarom mijn rechter voor speaker geen geluid zou geven?

Bij voorbaat dank.

Vincent.

***Mijn center speaker kraakt ook, ik denk btw niet dat dit aan mijn speakers ligt aangezien ik mijn vorige set heb vervangen omdat mijn linker kanaal kraakte, nu kraakt alleen dus ineens de center speaker, miss is mijn geluids kaart naar zijn grootje?***

[ Voor 10% gewijzigd door VmanS op 23-12-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:06
of in je jacks zit een slecht contact
of jack niet goed ingeplugd
of jackconnector op de soundcard los en soldeerverbinding gebarsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmanS
In mijn jacks zit een slecht contact? je bedoelt de verbindings draad van control pod naar geluids kaart?

Hij zit wel goed in geplugd.

Als hij los zou zitten of gebarsten is zou dan mijn linker speaker nog wel gewoon goed kunnen werken? aangezien het dan de groene verbindinge zou zijn van front left and right.

Het lijkt mij btw ook niet dat het aan de jacks ligt want hij geeft wel de pink noise test toon wel gewoon door.

Bedankt voor de reactie btw, ik wordt hier namelijk flink hopeloos van, aangezien mijn vorige 6.1 set het altijd perfect heeft gedaan.

[ Voor 28% gewijzigd door VmanS op 24-12-2007 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmanS
Naast een bump ook nieuwe informatie.

Ik heb de creative set(ook 5.1) van mijn broertje ook aan de computer gehangen en daarbij gaf het rechter voor kanaal ook geen geluid. Daarna mijn z-5500 set aan de computer van mijn broertje gehangen en daar gaf mijn set wel geluid via de rechterspeaker dus het probleem zou bij de geluidskaart of de instellingen moeten liggen. Nu heb ik letterlijk alles geprobeerd om de instellingen goed te krijgen, zonder succes. Uiteindelijk heb ik zelfs mijn schijf geformateerd en windows er opnieuw op gezet.Nu dit zelfs niet blijkt te helpen denk ik dat het probleem toch echt bij mijn geluids kaart ligt. Kan iemand dit bevestigen of helpen denken wat er anders aan de hand zou kunnen zijn? en als hij dan stuk blijkt te zijn mij helpen zoeken naar een goede vervangende kaart. (liever geen creative.)

Bij voorbaat dank,

Vincent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 18:12
Het zijn achterop X-fi kaart driepolige audio stekkers, als je niet de standaard verloop hebt van creative is het een redelijk gepuzzel wat wat is subwoofer links rechts surround etc de uitgangen zijn voor 7.1 bij de X-fi. (ik heb zelf een kabel gemaakt en alles zat door elkaar of werkte niet ivm aarde).

[ Voor 4% gewijzigd door EnderQ op 24-12-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:09

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Misschien stom idee hoor, maar als je nu een simpele mp3 speler/minidisk/portable cd speler pakt en die even aan je geluids set hangt. Dan kan je per speaker kijken of de boel het nog doet en of je versterker trapjes nog functioneren. Dan kan je daarna kijken of het aan je geluidskaart ligt, scheelt je ook weer formatteren enzo :)

[ Voor 4% gewijzigd door MidiMaze op 24-12-2007 20:53 ]

blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmanS
EnderQ maar de creative geluids set van mijn broertje deed het ook niet op mijn creative geluids kaart dusjah, die was gewoon met de verloopjes van zijn creative set aangesloten.

formateren was ik zo ie zo van plan dit was gewoon een goed excuus ;) De versterker doet het nog want ik heb hem aan de computer van mijn broertje gehangen en daar krijg ik wel gewoon geluid uit alle kanalen :)

of zeg ik nou heel domme dingen?

[ Voor 4% gewijzigd door VmanS op 24-12-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
Nee het gaat om het speciale verloopje van x-fi naar 8 maal twee polige audio pluggen
met 1 frontleft/shield 2 frontright/shield 3 sub/shield 4 center/shield 5 surroundright/shield 6 surroundleft /shield 7 rearleft/shiled 8 rearright/shield. of iets dergelijks.
Het is een tijd geleden dat ik het heb gesoldeerd je kunt hem ook kopen.
link
http://nl.europe.creative...gory=0&product=1076&page=

[ Voor 22% gewijzigd door EnderQ op 24-12-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmanS
Oh! supervet! dat zou toch zomaar de oplossing kunnen zijn, ik had al bijna een Asus Xonar besteld haha, relax ga ik dat eerst eens proberen, ff kijken waar ik die allemaal kan krijgen.

Jullie zijn geweldig! Super bedankt!

Mocht het nog niet werken of er nog vragen zijn zal ik ze wel hier posten.

***weet iemand of ze ergens in de winkel verkrijgbaar zijn? want ik kom met google en de pricewatch niet verder dan de creative site zelf.***

[ Voor 19% gewijzigd door VmanS op 24-12-2007 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
nee alleen bij creative of zelfmaken in x-fi topic staat daar niet een manier om jouw set mbv spdif aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmanS
Ik heb nu deze kabel binnen, maar ik heb maar 1 coax slot op mijn Z-5500 zitten terwijl de home cinema cable 8 kabels heeft om de kanalen te verdelen, heeft iemand enig idee hoe ik dit aan moet sluiten of moet ik nu weer een verloop stuk daarvoor kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmanS
Wauw, dit is echt zwaar klote, ik was net eventjes muziek aan het luisteren via analoog omdat ik nog niet weet hoe ik hem via rca aansluit en ineens begint mijn set te storen, nu zet ik mijn set uit en weer aan en hij blijft dat doen, dan ineens valt de pod uit en ruik ik een brand geur en nu komt er dus helemaal geen geluid meer uit, heerlijk hijs dus doorgebrand.

heb de bon gevonden vanavond even nieuwe halen bij de mediamarkt.

[ Voor 8% gewijzigd door VmanS op 03-01-2008 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmanS
ik hoop dat het niet erg is dat ik er weer een post aan toe voeg maar ik heb nog wat informatie.

ik zou het btw erg op prijs stellen als iemand mijn vraag over de home cinema cable zou kunnen beantwoorden anders stuur ik hem namelijk gewoon terug.

In ieder geval als ik nu mijn koptelefoon in (hd555) rechtstreeks in de front left/right poort steek van mijn geluidskaart dan krijg ik alleen geluid uit de linkerkant van mijn koptelefoon, en alleen als ik hem op 5.1 of 6.1 zet, 2.1,4.1,7.1 en koptelefoon werken helemaal niet. Kan dan toch mijn geluidskaart niet goed meer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
VmanS schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:43:
Ik heb nu deze kabel binnen, maar ik heb maar 1 coax slot op mijn Z-5500 zitten terwijl de home cinema cable 8 kabels heeft om de kanalen te verdelen, heeft iemand enig idee hoe ik dit aan moet sluiten of moet ik nu weer een verloop stuk daarvoor kopen?
coax is een digitale aansluiting. Misschien verwarrend omdat hetzelfde tulpstekkertje gebruikt word wat ook voor analoge audio gebruikt word, maar als je cinema cable set 8 kabels heeft lijkt mij dat analoog (7.1)
Sluit op de coax aansluiting dus alleen iets aan wat ook echt gelabeled is als "digital out"
(ik heb bv m'n upc media box erop aangesloten)

als je geluidskaart 3 jackpluggen heeft aan de achterkant kan je gewoon 3 * jackplug<->jackplug kabeltjes aansluiten

En over de jackpluggen : ik dacht zelf dat ze goed zaten, maar die dingen moest ik best hard aandrukken voordat ze goed zaten.

==edit==
had verkeerd gelezen... die kabel die je hebt lijkt mij dus niet de juiste

[ Voor 32% gewijzigd door Martkrui op 03-01-2008 11:05 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmanS
ohhh okeeee, maar ik had dus de 3 jacks in de pc gedaan maar ik kan dan niets met de 8 andere kabels aangezien ik die niet kan aansluiten op mijn set. Nu twijfel ik dus alleen of mijn geluidskaart stuk is of dat ik inderdaad zoals me al verteld werd een extra kabel nodig heb(ondanks dat ik aan deze tot nu toe weinig heb gehad).

ik heb geen cinema set ik heb dus de z-5500.

ik heb deze gekocht:

http://nl.europe.creative...egory=0&product=1076&page

maar daar kan ik dus uiteindelijk erg weinig mee.

nja denk idd dat ik daar dan niets mee kan, helaas, weet je (of iemand) dan of het feit dat ik helemaal geen rechter kanaal geluid hoor op het moment via mijn koptelefoon en ook (toen ze het nog deden) door mijn z-5500, kan komen door een foutieve geluidskaart?

ik zal als ik thuiskom nog even mijn oude set eraan hangen om te kijken of ik daar nog wel gewoon uit alle kanalen geluid krijg.

[ Voor 51% gewijzigd door VmanS op 03-01-2008 11:22 ]

Pagina: 1