If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Zelfs config.scherm instellen naar 5.1, blijven tests maar op 2 speakers draaien. Start je Vista op van je oude schijf, alles perfect 5.1. Dan maar weer naar die modded-drivers en 5minuten afsluiten hebben, heb ik in iedergeval wel normaal 5.1 geluid

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Ik heb ook een poging gedaan, maar ik krijg de error dat hij alleen voor 64 bit systemen bedoeld is (en ik heb een 64 bit systeem+os)Tachyon schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:10:
[...]
Ben bezig hem te compileren met Ubuntu 7.04 x86_64, maar het wil niet echt lukken...
Is iemand het al wel gelukt misschien?
Hier staat een HOWTO, maar ik krijg een 'c-compiler error' iets met dat ie geen executable kan aanmaken...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 15:03 ]
Die eerste error kun je fixen door in het installer-script 'uname -i' te vervangen in 'uname -m'. (ergens in het begin) en die 2e error kun je fixen door in het script #!/bin/sh te vervangen door #!/bin/bash.Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:03:
[...]
Ik heb ook een poging gedaan, maar ik krijg de error dat hij alleen voor 64 bit systemen bedoeld is (en ik heb een 64 bit systeem+os)
Hier staat een HOWTO, maar ik krijg een 'c-compiler error' iets met dat ie geen executable kan aanmaken...
Ik heb die howto ook gezien (via hier ) en ik heb het inmiddels werkend!
Dat wil zeggen, kind of...
Er komt geluid uit als ik een MP3-tje afspeel, maar het is allemaal zeer instabiel (looping) . Dit schijnt ook te komen omdat Ubuntu, wat ik gebruik, gebruik maakt van SLUB ipv SLAB. Ik weet niet precies wat beide begrippen exact betekenen of doen, maar je moet dit op kernel-niveau regelen. De default kernel van Ubuntu is dus met SLUB gecompileerd en je hebt SLAB nodig. Ik ga vanavond zelf een aan het bakken denk ik.
Al met al blijft het een zéér ontoegankelijke driver die alleen door geeks zoals wij kan worden geinstalleerd en dan nog met veel moeite. Ik verwacht binnekort toch wel wat beters van Creative...
Verwijderd
Als ik jouw verhaal zo hoor wacht ik nog wel even. Ik ga liever niet de kernel aan het prutsen, al was het alleen maar omdat ik niet eens weet wat het precies is. Ik heb net een verse Ubuntu install gedaan en verkloot hem liever niet meteen met een gare driver.Tachyon schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:28:
[...]
Al met al blijft het een zéér ontoegankelijke driver die alleen door geeks zoals wij kan worden geinstalleerd en dan nog met veel moeite. Ik verwacht binnekort toch wel wat beters van Creative...
Echt onbegrijpelijk dat Creative na al die jaren met zoiets komt aanzetten. Als ik niet zo smachtend uit zou kijken naar een linux driver voor de xfi serie, zou ik haast zeggen: als het zo moet, hoeft het niet meer
Maargoed ik heb nou eenmaal bijna 100 euries neergeteld voor deze kaart dus ik moet er echt nog even mee doen.
Zijn er eigenlijk geluidskaarten te krijgen van een ander merk met vergelijkbare kwaliteit (of beter) en hebben wel fatsoenlijke linux ondersteuning?
Ik heb destijds 200 euries betaald voor mijn X-Fi Fatal1ty, dus het moet en het zal werken...Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:50:
[...]
Als ik jouw verhaal zo hoor wacht ik nog wel even. Ik ga liever niet de kernel aan het prutsen, al was het alleen maar omdat ik niet eens weet wat het precies is. Ik heb net een verse Ubuntu install gedaan en verkloot hem liever niet meteen met een gare driver.
Echt onbegrijpelijk dat Creative na al die jaren met zoiets komt aanzetten. Als ik niet zo smachtend uit zou kijken naar een linux driver voor de xfi serie, zou ik haast zeggen: als het zo moet, hoeft het niet meer
Maargoed ik heb nou eenmaal bijna 100 euries neergeteld voor deze kaart dus ik moet er echt nog even mee doen.
Zijn er eigenlijk geluidskaarten te krijgen van een ander merk met vergelijkbare kwaliteit (of beter) en hebben wel fatsoenlijke linux ondersteuning?
Overigens draai ik 'normaal gesproken' de kaart gewoon onder XP en dan bevalt hij prima. Maar ik 'pruts' graag onder Linux en dan heb ik daar graag wat geluid bij...
Ik heb inmiddels de kernel opnieuw gecompileerd met expliciet SLAB op enabled, maar volgens mij was dat bij de stock-kernel, itt eerdere berichten van mij, ook al het geval. Het maakt verder weinig uit. Zolang ik Audacious gebruik als player dan is het geluid prima.
Creative heeft non-communicatie met klanten tot kunst verheven, dus het blijft weer speculeren wanneer ze met een 'echte' driver komen. Als dit alles is wat ze de afgelopen 2 jaar hebben kunnen produceren, dan zie ik het somber in. Maar het werkt nu iig en ik ben eigenlijk best tevreden.

Plaatje is klikbaar.
Verwijderd
Volgens mij hebben ze bij Creative 1 mannetje ingehuurd voor de ontwikkeling van deze driver (hoewel het meer op een hobbyprojectje lijkt van vrijwilligers die dit tijdens de pauzes bij creative (onbetaald) in elkaar hebben gedraaid)
Verwijderd
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen ?
Welke gemodde drivers heb je er op staan? Ik heb de X-fi Audio maar ik kan nog geen goede vinden om geen bsod te krijgen.SinergyX schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:13:
Zelfs config.scherm instellen naar 5.1, blijven tests maar op 2 speakers draaien. Start je Vista op van je oude schijf, alles perfect 5.1. Dan maar weer naar die modded-drivers en 5minuten afsluiten hebben, heb ik in iedergeval wel normaal 5.1 geluid
Verwijderd
Creative Sound Blaster X-Fi series Vista Driver 2.15.0003 (51.85 MB) 1 Oct 07
http://files2.europe.crea...XF_PCDVT_LB_2_15_0003.exe
Current release features:
X-Fi Crystalizer™
X-Fi CMSS®-3D
MIDI Playback
EAX® Effects
PCM stereo output through Optical Out
Line-in connectivity
SPDIF passthrough is supported on both Vista 32-bit and Vista 64-bit
Recording capabilities.
Known issues:
This driver does not support the following:
Decoding of Dolby® Digital and DTS™ signals
DVD-Audio
DirectSound®-based EAX games
6.1 speaker mode
En er is ook een Alchemy update:
Creative ALchemy (X-Fi Edition) 1.00.11 (17.88 MB) 1 Oct 07
http://files2.europe.crea...XF_PCVTAPP_LB_1_00_11.exe
Fixes:
Enables the DirectSound3D game audio to be processed by your Sound Blaster X-Fi to deliver EAX effects, 3D audio spatialization, sample rate conversion and hardware audio mixing. Without this, most DirectSound3D games will be reduced to stereo output without any EAX effects.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 18:32 ]
Verwijderd
wat zijn de verbeteringen?Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 17:00:
Nieuwe driver voor Vista:
Creative Sound Blaster X-Fi series Vista Driver 2.15.0003 (51.85 MB) 1 Oct 07
http://files2.europe.crea...XF_PCDVT_LB_2_15_0003.exe
En er is ook een Alchemy update:
Creative ALchemy (X-Fi Edition) 1.00.11 (17.88 MB) 1 Oct 07
http://files2.europe.crea...XF_PCVTAPP_LB_1_00_11.exe
Overigens heb ik niet de moeite genomen door 29 pagina's te spitten voor een antwoord op mijn vraag, dus ik hoop niet dat deze al beantwoord is.
Ik heb net een Creative Soundblaster X-Fi XtremeGamer gekocht en gelijk ook maar een setje Logitech Z-10 speakers. Nu zijn er een aantal dingen die mij tegenvallen bij beide producten en ik vroeg me af ik daar maar mee moet leren leven of dat ze op te lossen zijn.
Geluidskaart:
- Ik krijg niet het idee dat hij de speakers goed ondersteunt. Is het zo dat ook de Z-10, die een usb-stekker heeft, gewoon gebruikt maakt van de geluidskaart? Ik heb uiteraard de bijgeleverde drivers geïnstalleerd, maar als mijn geluidskaart de speakers gaat testen hoor ik geen geluid. De speakers doen het echter wel.
Ik heb ook geprobeerd de meest recente updates voor de kaart te downloaden, maar als ik aan het installeren sla krijg ik een bericht dat een bestandje corrupt is.
- Het geluid van de speakers op luid niveau klinkt slechter dan ik verwachtte, vandaar ook mijn angst dat de geluidskaart niet goed wordt gebruikt.
Speakers:
- de ingebouwde volumeregeling werkt niet. Als ik echter de gewone Windows volumeregeling gebruik zie ik wel dat de speakers meedoen. Kan ik die twee op een of andere manier aan elkaar koppelen?
- ik kan niet met de knopjes op de speakers winamp besturen, oftewel: ik kan geen nummers wisselen, noch ze op pauze zetten etc.
Als iemand weet wat er mis is en wat ik zou moeten doen om de prestaties van beide units te verbeteren, dan hoor ik het graag.
Bram
Ik sluit mijn 2.1 set analoog aan als front speakers en mijn stereotoren analoog als 2.0 rear. Nu wil ik dus heel simpel op beide sets stereo geluid. 2 speakers van mijn stereo staan namelijk bij m'n pc, die kunnen dus als rear speakers werken maar de andere 2 staan ergens anders in de kamer om gewoon muziek te luisteren. Daar wil ik dus het volledige stereo geluid naar toe kunnen sturen zonder vervormingen van CMSS-3D.
Kan iemand die er een heeft mij dit vertellen?
(en als ik het goed begrijp is dat kleine externe kastje nodig om via de flexjack digitaal geluid naar je speakerset/stereotoren te sturen?)
Dit met een Philips SBCHP890 koptelefoon en een Creative Megaworks 550THX 5.1 set.
Ik had achteraf gezien waarschijnlijk meer resultaat geboekt door de Audigy te behouden en circa 130 neer te tellen voor een betere koptelefoon.
Er zijn wel beduidend meer opties om mee te spelen in de X-Fi settings, hoewel je veel van ze ook kunt krijgen door de X-fi drivers op de audigy te forceren. De surround virtualisatie van speakers is leuk, maar niet echt noodzakelijk als je al een 5.1 set hebt. Ik moet nog wel een keer testen of de kaart een leuke 8.1 virtualisatie kan maken met mijn 5.1 set. Hij doet het in ieder geval aardig bij het upmixen van 2.1 naar 5.1 surround.
Een vraagje over de headphone mode:
- wat is het verschil tussen de 2.1 setting en de headphone setting wanneer je alle filters uit zet?
Ik merk zelf alleen verschil in volume.
- Wat doet CMSS3D precies voor games in headphone mode? Maakt het alleen een stereo signaal ruimtelijk? Ik vraag me af of CMSS echt de verschillende directsound kanalen herkent (zoals een 5.1 set zou doen) en deze juist positioneert, of dat het gewoon een stereo signaal "mooier" probeert te maken.
Mijn eerste indruk van CMSS3D met beide filters aan in games is nogal vreemd: in UT2K4, Halo en GRAW klonk het geluid nogal vervormd t.o.v. stereo, hoewel het inderdaad ruimtelijk overkomt. Het klinkt wat "muffled" waardoor ik het niet direct voor competitief spelen zou gebruiken...
Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB
iemand enig idee of de X-Fi headphone mode echt de discrete surround kanalen gebruikt om deze te downmixen naar 3D positionele audio, of dat het slechts een bewerking van stereo geluid is?
Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB
Probleem is dat ik het onder Vista niet aan de praat krijg, ik hoor alleen een enorme teringherrie uit mijn PC-speakers en via spdif komt geen signaal. Kan iemand confirmen dat dit met de nieuwe drivers opgelost is of anders een andere oplossing vinden voor dit probleem?
Als ik spellen speel waarin veel dingen tegelijk gebeuren (fear combat, bioshock) dan vallen er volgens mij geluiden weg in drukke situaties. Soms valt zelfs de achtergrondmuziek weg.
Volgens mij ligt het er aan dat mijn huidige onboard de hoeveelheid geluidsstromen niet aankan. (asus p5k deluxe wifi) Ik weet niet of er een manier is om het door de processor op te laten lossen aangezien die momenteel toch overkill is? (3,6ghz c2d) of zou dit probleem met een simpele audigy SE al opgelost zijn?
Nu heb ik net voor 80 euro de medusa 5.1 headset gekocht, heeft iemand ervaring met die headset icm. een x-fi of audigy SE?
Heeft het meerwaarde of voor de fatal1ty variant te gaan boven de gamer/music variant (en nee dan gaat het me niet om de bracket)?
[ Voor 3% gewijzigd door Dekaasboer op 07-10-2007 19:54 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Even een vraag voor wat betreft de Windows XP drivers.
Bij mij krijg ik een X-Fi Xtreme Audio (OEM) niet geïnstalleerd, maar ik kan niet zeggen of dit een hardwaredefect is of een software probleem.
Na het installeren van de pci-kaart startte ik Windows op, om vervolgens het scherm van "nieuwe hardware gevonden" op mijn beeld te krijgen. Ik opende een driver bestand van de x-fi (XFXA_PCDRV_LB_1_04_0077.exe, omdat die eerder wel werkte), installeerde dat, en rebootte. Na het rebooten werkt de kaart niet, en wordt hij niet correct gepakt door Windows. Dus ik heb de drivers opnieuw geïnstalleerd via Windows apparaatbeheer, en toen liep het helemaal mis, dan kom ik niet verder dan vlak vóór Windows XP, want dan reboot hij al weer.
Ik heb hem ook in een andere pci-gleuf gestopt, dat werkte ook niet want nadat het icoontje van "nieuwe hardware gevonden" onderin verscheen, kreeg ik weer een reboot, en dat dan elke keer weer zolang de x-fi nog op het moederbord zat.
Wat voor grandioos rotprobleem heb ik mee te maken? Drivers of hardware?
In games ga je via SPDIF nog geen 5.1 geluid krijgen omdat DTS Connect en DD Live! nog niet werken. Als je alles analoog aansluit zou het wel moeten werken though.DjWannaB2002 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:16:
Ik heb sinds kort mij Auzentech X-Fi Prelude aan de decoder van mn speakerset aangesloten via SPDIF. Maar nu kan ik in Windows alleen maar kiezen voor 2/2.1 speakerset. Iemand enig idee hoe dit te veranderen is? Of ligt dit aan de drivers van de geluidskaart? Want zo krijg ik ook geen echt surround geluid in games, omdat ze daar ook maar 2/2.1 speakers zien...
Tesla Model Y RWD (2024)
Nog niet, daarmee bedoel je dat dit nog wel moet gaan werken middels een driver update?--MeAngry-- schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:13:
[...]
In games ga je via SPDIF nog geen 5.1 geluid krijgen omdat DTS Connect en DD Live! nog niet werken. Als je alles analoog aansluit zou het wel moeten werken though.

Ik heb de
XFI Fatility FPS (64mb ram incl. frontpanel)
afijn ik heb er een logitech Z5400 digital op staan 5.1 via optical
die werk relatief goed geen prob's mee...
maar nu komt het...
Laatst na enige tijd twijfelen de Razer Barracuda gekocht (headset 5.1)
aangesloten en echt subliem geluid alleen de bass vind ik wel is waar tegenvallen...
ik speel Battlefield 2142 en als ik dus b.v. en granaat gooi hoor ik een vrij saaie/platte explosie..
en niet zo een mooie volle diepe explosie zoals met de Z5400
okee enigzins logisch ivm. daar een echte sub bij zit..
maar pak ik mijn oude el cheapo rommel Logitech headsetje (stereo) klinkt de bass al beter dan met de Barracuda
afijn alle instellingen met de XFI nagelopen en krijg de bass gewoon niet mooi
waaraan kan het liggen?? headset stuk? dat bass speakertje??
met XFI teste met de bass dat "ruis" test doet ie het wel maar zeer zwakjes/zacht
eveneens heb ik hierover ook al een topic gemaakt zie: [Headset] Razer Barracuda <> geen bass?
uiteraard allen geupdated volgens laatste drivers v/d XFI
[ Voor 3% gewijzigd door ShockRaver op 10-10-2007 21:41 ]
AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11
Laat ik die nou net hebben.The__Virus schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:04:
Dan zul je de Auzentech X-Fi moeten nemen.
Zet de eax eens uit in het spel en kijk hoe het dan klinkt.LaMaGRa schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:40:
Mense... ik heb een probleem.. en ik word er gek van ! hehe![]()
![]()
Ik heb de
XFI Fatility FPS (64mb ram incl. frontpanel)
afijn ik heb er een logitech Z5400 digital op staan 5.1 via optical
die werk relatief goed geen prob's mee...
maar nu komt het...
Laatst na enige tijd twijfelen de Razer Barracuda gekocht (headset 5.1)
aangesloten en echt subliem geluid alleen de bass vind ik wel is waar tegenvallen...
ik speel Battlefield 2142 en als ik dus b.v. en granaat gooi hoor ik een vrij saaie/platte explosie..
en niet zo een mooie volle diepe explosie zoals met de Z5400
okee enigzins logisch ivm. daar een echte sub bij zit..
maar pak ik mijn oude el cheapo rommel Logitech headsetje (stereo) klinkt de bass al beter dan met de Barracuda
afijn alle instellingen met de XFI nagelopen en krijg de bass gewoon niet mooi
waaraan kan het liggen?? headset stuk? dat bass speakertje??
met XFI teste met de bass dat "ruis" test doet ie het wel maar zeer zwakjes/zacht
eveneens heb ik hierover ook al een topic gemaakt zie: [Headset] Razer Barracuda <> geen bass?
edit:
uiteraard allen geupdated volgens laatste drivers v/d XFI
Heb mailtje gestuurd en kreeg volgende antwoord:The__Virus schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 08:23:
Neem me niet kwalijk, had het niet goed gezien. Dan zul je idd een driverupdate moeten afwachten. Het zal iig een keer moeten gaan werken. Misschien dat het forum van Auzentech uitkomst biedt (als ze dat hebben)?
Thank you for contacting Auzentech, Inc.
Analog mode in Windows Vista, Right click the speaker icon > Playback device > Set the Speakers as default device > Right click the 'Speaker' > Configure Speaker > Select the channel > click next and finish the channel setting.
As for the digital mode, go to Speaker icon at the system tray > right click > playback device > Set the SPDIF out as the default device > You will be able to get digital sound through SPDIF port.
The digital sound comes out as 2ch sound only.
However, the Dolby Digital Live in the next month and DTS Connect / DTS NEO:PC will be available in Q1 2008. You will be able to get 5.1ch with DDL/DTS at that time.
We appreciate your support and patience.
Sincerely,
Verwijderd
Maar ik heb het probleem:
als ik de x-fi crystalizer inschakel, maakt niet uit hoeveel %, dan gaat het geluid elke keer van hard naar zacht (net alsof iemand met de volume knop aan het spelen is)
Als de crystalizer niet aanstaat doet hij het overigens wel goed
Ik heb de nieuwste drivers van de creative website gedownload dus daar kan het ook niet aan liggen.
Ik gebruik hem in combinatie met:
E6750
GA-P35-DS3
Graag jullie reactie hierop
iig bedankt voor t lezen
[ Voor 17% gewijzigd door Patriek op 12-10-2007 12:53 ]
Verwijderd
Ik heb echter wel de nieuwere driver nodig om een aantal problemen op te lossen. Iemand een idee hoe dit mogelijk is?
ik ben tevreden over het geluid, echter heb ik een probleem:
ik zit zowel met een 2.1 Speakerset bij de PC als geluid voor m'n LCD TV (HDMI/DVI).
nu dacht ik lekker makkelijk: sluit de PC set aan op de front en de LCD TV op de rear uitgang. Nu zit ik echter met een echo in het geluid op de TV. Dit heeft naar mijn idee te maken met het surround geluid, maar wat ik dus eigenlijk wil is op zowel de front als de rear gewoon hetzelfde geluid. Op m'n onboard was dit voor alle kanalen mogelijk, maar op de X-Fi Xtreme Gamer dus niet.
Staat er ergens een instelling fout?
Heb de volgende (relevante) instellingen in de audio console:
luidsprekerconfiguratie: 4/4.1 (als ik deze op 2/2.1 zet krijg ik op de rear uitgang geen geluid)
EAX effecten: uitgeschakeld
X-Fi CMSS-3D: uitgeschakeld
X-Fi Crystalizer: ingeschakeld
owja, heb Windows Vista 32-bit.
Verwijderd
Het geluid kan je het beste omschrijven als een soort van sissent (hoog) en krakend (laag) geluid.
Iemand hier ervaring mee ? Pc, trouwens al meerdere malen geinstalleerd.. Windows XP Pro. SP2
Drivers zijn de laatste van de Creative site.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 20:46 ]
[ Voor 3% gewijzigd door FrankNLD op 15-10-2007 16:15 ]
Telkens als ik 4.1 kies als speakersetup springt hij terug naar de vorige waarde (standaard 2/2.1 of terug naar 5.1 als ik hem daar opgezet had).
Bij mijn vorige drivers had ik daar geen last van (v. 2.13). Iemand enig idee waar dit door komt?
Zou toch fijn zijn als ik al mijn speakers kan gebruiken. Onder 5.1 mis ik een gedeelte van het geluid (center speaker is er immers niet) en onder 2/2.1 doen mijn rear speakers het niet
Bij voorbaat dank.
Heb je zelf zo'n kabeltje gemaakt? Wil namelijk ook zo'n kabeltje maken, kan alleen niet de juiste onderdelen vinden_AvA_ schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:16:
[...]
No problemo.
-----
Ik ben research aan het doen over de witte plug op de kaart, ik wil de connectors aan de voorkant van mijn case gebruiken.
In deze post verzamel ik de informatie.
[afbeelding]
Dit zou het eindresultaat moeten worden.
Net vond ik een pagina met alles wat er nodig is. Tesamen met de informatie uit de TS moet dat voldoende zijn om een plug te maken. En als ik de onderdelen ga bestellen dan maak ik zelf ook nog een foto-tutorial.
[afbeelding]
Hier heb ik vanavond aan gewerkt. Het is de pinout van de xfi, verbonden met de AC'97 en HD pluggen. Dit zal handig zijn, als ik straks de pluggen moet verbinden. Waarschijnlijk gaat er een hoop op dit plaatje gegoogelt worden.
Dus misschien dat jij (of iemand anders
edit: Heb al wel wat kunnen vinden op die engelse site, Digikey. Maar wil het liever gewoon hier in NL halen. Wie o wie weet waar.
[ Voor 5% gewijzigd door TeringJantje op 17-10-2007 18:36 ]
heb alles getest
van geheugen tot hardeschijf
zou het kunnen komen door de Creative X-fi en de Nforce 4 problemen die er bij het begin waren.
Maar dat lijkt me stuk omdat het nu 2 jaar verder is
Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n
Verwijderd
ben ook in het bezit van een xi-fi extreme music geluidskaartje. Nu wil ik mijn computer gebruiken als thuis studio. op welke manieren (lees goedkoopste, makkelijkste) kan ik daar mijn huidige geluidskaart voor gebruiken? daarnaast heb ik de delta 44 van m-audio gezien als pci interface. kan ik deze naast mijn huidige kaart gebruiken?
alvast bedankt
Verwijderd
De leverancier is zo leuk geweest de kaart enkel (geopend plastic) te leveren zonder doos en toebehoren. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd (afbeelding vergelijken, producten uit de serie vergelijken, productcode check, driver uit dit topic geïnstalleerd) maar dit alles biedt geen uitsluitsel.
Zo is er qua afbeelding vergelijk een verschil waarneembaar door de aanwezigheid van een koelblok op mijn kaart, staat de productcode op een sticker (gelet op de levering kan die er opgeplakt zijn) en kan ik op basis van de geïnstalleerde driver geen informatie over welke kaart het nou precies is vinden, noch wordt mij dit duidelijk o.b.v system properties.
Wat dit laatste betreft: bij 'audio devices' wordt aangegeven dat ik te maken heb met een xfi audio processor (WDM). Wellicht is dat van betekenis? Ongetwijfeld, maar het zegt mij als leek weinig.
Mocht iemand weten waaraan ik de Music versie - zonder contact op te nemen met creative- met zekerheid kan vaststellen (bijv software waarmee systeemeigenschappen nauwkeuriger worden weergegeven of een specifiek kenmerk), dan verneem ik dat zeer graag!
Ps: bedankt voor de link naar de software.
Daar zat ik vanmiddag ook net aan te denken toen ie in de bus viel (nouja door de deur kwam bedoel ik ;p)Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:03:
Wie o wie kan mij helpen door te vertellen op welke wijze ik erachter kan komen of ik werkelijk een XtremeMusic uitvoering heb ontvangen?
(heelverhaal)
Ps: bedankt voor de link naar de software.
Hoe dan ook, áls het een andere kaart zou zijn dan je besteld had dan kan het, gezien de vorm van de goedkopere kaarten, alleen maar een duurdere kaart zijn (X-Fi Platinum oid
Maar ik heb een vraagje over de XtremeMusic.. ik merk om eerlijk te zijn bijna geen verschil in muziek/game geluiden. Nu zijn deze waarschijnlijk lastig op te merken als je overstapt van een High Definition Audio Chip (Realtek) naar een geluidskaart, aangezien de onboard geluids-chips altijd wel goed presteren. Maar kan iemand me vertellen waar en/of hoe ik de verschillen kan horen? Ben toch wel benieuwd naar waar mijn 65 euro nu in is gaan zitten in die xtrememusic

Ach ik heb de kaart ook gekocht voor zijn MIDI-functionaliteiten, dat is ook wel wat waard.
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Maar goed, een plaatje zegt duizend woorden, dus kijk hier bv. :
http://common.ziffdavisin...1425,sz=1&i=139443,00.jpg
http://img.ferra.ru/pubimages/80514.jpg
Ik heb de overstap gemaakt van Audigy Platinum naar X-Fi platinum omdat ik de X-Fi voordelig kon krijgen en de Audigy kwijt kon, ik heb er ook ietwat spijt van. In de nieuwe games UT3 en Bioshock wordt 128 kanaals audio ondersteund, da's leuk maar de 64-kanaals audio van de Audigy + EAX4 klonk al super. en nu moet ik de hele tijd van modes switchen tenzij ik vage 3rd party apps installer die profielen maken, zucht. Maar goed, als er meer games komen met 128 kanaals audio en EAX5, en als de vista support op gang komt kan ik er blij mee zijn I guess.[b][message=28952253,noline]Murk schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @
Maar ik heb een vraagje over de XtremeMusic.. ik merk om eerlijk te zijn bijna geen verschil in muziek/game geluiden. Nu zijn deze waarschijnlijk lastig op te merken als je overstapt van een High Definition Audio Chip (Realtek) naar een geluidskaart, aangezien de onboard geluids-chips altijd wel goed presteren. Maar kan iemand me vertellen waar en/of hoe ik de verschillen kan horen? Ben toch wel benieuwd naar waar mijn 65 euro nu in is gaan zitten in die xtrememusic(is duurder dan mijn mobo potdorie, om maar te zwijgen van de HD audio chip die erop zit
)
Ach ik heb de kaart ook gekocht voor zijn MIDI-functionaliteiten, dat is ook wel wat waard.
De veel gehypte headphone mode vind ik zelf voor competitief gamen niet geheel bruikbaar, de kaart gewoon op stereo laten geeft perfecte geluidskwaliteit en positioning icm met een philips SBC HP890. De headphone mode maakt inderdaad het geluid "ruimtelijk" maar gewoon stereo vind ik bruikbaarder in FPS clan games, je hoort nauwkeurig dingen aankomen terwijl de headphone mode dingen soms onnauwkeurig plaatst of zo ver weg laat klinken dat je ze niet op tijd of zelfs niet hoort (en ja, ik heb gespeeld met macroFX en verheffingsfilter).
Maar goed, hoe je het verschil merkt...zet een goede koptelefoon op en speel je favoriete muziek CD af, dan hoor je meteen of het geluid mooi is?
Verder kun je de nieuwe functies leuk testen via het creative volume-scherm i.c.m. de test knoppen. Wat ik leuk vind klinken is het volgende:
- zet je speakers of headphone op 2.1
- game mode/entertainment mode
- zet CMSS 3D aan
- test! zelfs met een simpel stereo speakersetje op je bureau kun je de testgeluiden om je heen horen bewegen alsof het 5.1 kanaals is =) in game mode krijg je een heli-geluid, in entertainment mode een stem+muziek. Ik heb trouwens ook een 5.1 setje waardoor virtualisatie eigenlijk onnodig is, maar ik vind de techniek alsnog leuk om te horen =D
Verder kan je de bioshock demo, UT3 demo, en de UTK2004 Creative sound package downloaden om je gamegeluiden te bewonderen.
Verwijderd
@Murk. Nee, ik heb deze kaart niet bij cool prices gekocht maar bij Salland. Heb jij de kaart soms ook zonder doos en toebehoren ontvangen? Echt slecht hoor dit, ik overweeg m te retourneren. Uitgezocht moet nog worden of bij een eventueel beroep op de garantie wel kan worden volstaan met deze summiere gegevens (nl de bon van Salland en de kaart als zodanig), of dat er een normaliter een garantiebewijs in de doos wordt geleverd welke moet kunnen worden overlegd, wil men aanspraak kunnen doen op de garantie. Maar buiten dat, dadelijk is het een gebruikt model met de potentie eerder stuk te gaan (net na de garantie natuurlijk).
@Soepster. Als ik kijk naar de afbeeldingen die jij hebt weergegeven dan blijkt dat ik de eerste kaart heb ontvangen, wat een prettige gewaarwording is. Bedankt, ik heb alleen maar reviews kunnen vinden waarbij de 2e kaart werd aangehaald, dus die zonder koelblok. Weet jij toevallig wat het verschil is tussen deze 2 kaarten (behoudens het koelblok)? Of... is het koelblok er soms enkel afgehaald om de ehh chip (of ander techniekje) te kunnen accentueren?
Edit: wellicht nuttige info voor eventuele 'schuitgenoten'. Een beroep doen op de garantie zal blijkens de alg. voorwaarden van Creative mogelijk zijn. Verder mis ik, zo las ik, niet al te veel (de doos, geschikte driver en het zogenaamde snelstartgidsje). Een klein lichtpuntje dus.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 00:35 ]
@Soepster:
In muziek hoor ik nog steeds geen verschil, ook al speel ik cd's of mp3's af die ik al 1000 keer gespeeld heb op mijn pc met de onboard audio chip. In Battlefield 2 kon in bij opties de X-Fi inschakelen bij geluidsopties, en het klinkt nu inderdaad heel anders, véél betere plaatsing van de geluiden, maar het geheel klinkt ook gelijk anders: andere klanken van geweerschoten en kreten van teamgenoten, maar of het ook zo bedoeld is in BF2 of dat het alleen maar de interpretatie is van de XtremeMusic kan ik niet controleren.
In games waar je audio apparaat niet kan selecteren hoor ik uberhaupt geen verschil.
[ Voor 56% gewijzigd door Murk op 24-10-2007 14:14 ]
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Dat noemen ze een oem versie: die worden bijna altijd zonder doos geleverd. Wil je een versie met doos dan moet je de retail versie kopen.Murk schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:11:
Ik heb precies hetzelfde als jij abraxes: de kaart zonder doos, maar wel 2 cd's met drivers, 1 cd voor XP en 1 voor Vista. Ik weet niet of het een gebruikte kaart is, maar dat kan me ook niet bar veel schelen, want er zit 2 jaar garantie op
Do as I say, don't do as I do.
Ik heb nu een antieke Soundbaster Audigy. Doet het al 6 jaar perfect, goed geluid, niet teveel drivers ed, nooit problemen mee gehad.Nu koop ik binnenkort een nieuwe PC.
Is het nu voor mij aan te raden om dan een X-Fi te kopen? Een X-Fi Xtrememusic is wel aantrekkelijk (66e), maar ik vraag me echt af hoeveel deze nu beter is als een Audigy.
Ik snap dat hij beter is, maar ga ik die .004% verbetering ook echt merken? Ik gebruik de PC vooral voor games en hoge kwaliteit mp3 (320kb/s). Mijn boxen zijn niet state of the art; gewoon een simpel Panasonic home cinema setje, maar ik hoor het meteen als ik een mp3'tje heb onder de 256kb/s.
[ Voor 5% gewijzigd door InfinityG35 op 24-10-2007 15:17 ]
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Dat is een koelblok en die moet je niet verwijderen, op welk stuk elektronica je die ook tegenkomt in de computer. Zonder kan je hardware namelijk overhitten en kapot gaan.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:53:
Hallo, ik heb de Xtreme music net thuis ontvangen (zonder handleiding). Nou zit er zon groot zwart blok op, Op de Xfi chip dacht ik. Moet dat blok verwijderd worden? Iemand anders nog tips voor het inbouwen van de kaart? Heb dit nog nooit gedaan. Alvast bedankt.
Tips voor inbouwen: hou de kaart alleen aan de randen vast en zorg dat de stroom uit staat zodat je jezelf niet kunt electrocuteren. Als het kan zet je de kaart een eind weg van je VGA kaart zodat je de koeler van je VGA kaart minder in de weg staat (en in theorie om wat ruis te voorkomen, zei men vroeger vaak)
Voor de rest is het een kwestie van de kaart in de PCI sleuf duwen, onboard sound uitzetten en drivers installeren.
@ infinity ik heb hier al eerder gepost: van een Audigy Platinum naar een X-fi Platinum met de koptelefoon Philips SBC HP890 en 5.1 speakers Cambridge Megaworks 550THX hoor ik geen vooruitgang die 66 euro waard is. Ik zou je aanraden de Audigy te houden en te wachten op de X-Fi 2/X-Fi ZS/ PCI-express versies van de X-Fi die eraan zitten te komen, wellicht is het dan wel de moeite waard om te upgraden. Ook is tegen die tijd de vista support voor de Audigy wellicht beperkter dan die voor de X-Fi, waardoor het relevanter is.
Voor huidige games en muziek scheelt het niet heel erg, tenzij je via een versterker met goede speakers luistert I guess. Voor toekomstige games kan het aardig wat uitmaken als er EAX5 + 128 kanaals geluid bij komt kijken, maar dat zal net zo'n "luxe" verschil zijn als het verschil tussen 4XAA en 6X adaptive AA + AF I guess
[ Voor 58% gewijzigd door Soepster op 24-10-2007 17:08 ]
Verwijderd
Bedankt voor de uitleg man. Kan weinig fout gaan zo te horen.Soepster schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:59:
[...]
Dat is een koelblok en die moet je niet verwijderen, op welk stuk elektronica je die ook tegenkomt in de computer. Zonder kan je hardware namelijk overhitten en kapot gaan...
Update: Kaart erin gedouwd: 5 minuten, installeren: een uur, met de instellingen kloten: ook een uur. Ik heb nog niet zoiets van wauw. Ik had al een Audigy (de goedkoopste a €20 ) daar zit de Xtrememusic nu. Ik neem aan dat ik daarom niks met onboard sound hoef te doen Soepster?
Ik las hiervoor de berichten van murk en nog iemand, dat ze niet tevreden waren. Ik moet op zn minst ook erg wennen ja. Had bijv. net CMSS-3D aan staan in de analoge/5.1/Entertainment Mode (ik heb trouwens de Z5500). Pearl Jam klonk heel raar, net alsof ie met dichtgenaaide lippen zong of zo. Toen dacht ik, jemig, dat soort ongein met CMSS had ik nooit met mn goedkope audigy.
En met de audigy had ik bij configuratiescherm (>Spraak, geluid en geluidsapparaten) een device control waarop ik de Khz naar maximaal kon zetten, evenals de bits. Dit werkt ook niet meer. Is dat dan nu bijv. de 24bit Crystalizer? En ik hoor heel weinig verschil tussen 2.1 mode en 5.1 mode. Hoofdtelefoon mode heb ik altijd al ruk gevonden.
Ik zit bijna de overwegen om mijn audigy kaartje er weer in te doen
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 23:52 ]
Voor stereo films/muziek kan je het wellicht gebruiken om het geluid naar 5.1 te upmixen, ik gebruik daar meestal stero-surround voor. Stereo-uitbreiding klinkt dolby pro logic achtig, is voor films meer geslaagd dan voor muziek.
Crystalizer is eigenlijk gewoon een equalizer preset met een dure naam, blijf er van af imo
Ik zou je Audigy niet terug doen, alle toekomstige games gaan gebruik maken van 128 kanaals geluid en EAX5.
Ik dacht eerst ook van WTF wat is dit voor rare software/driver, voor iedere modus moet je iedere keer opnieuw alle instellingen doen -_- ben er nu aan gewend...min of meer.
Ohja, in Half- Life2 episode 2 hoor ik duidelijk gebrekkige overgangen tussen de ene omgeving en de andere. Als ik in de ingang van een tunnel sta, dan hoor ik alleen tunnelgeluiden. 1Cm verder en de tunnelgeluiden zijn weg, ik hoor dan alleen nog maar de buitengeluiden. Het is best wel storend, vooral omdat er een stukje is waar je de hele tijd tunnel in tunnel uitgaat en in de ingang wacht (waar je moet wegrennen voor de antlion die niet dood mag).
Volgens Creative zou EAX5 dit compleet moeten oplossen, ik ben benieuwd, want ik dacht eigenlijk dat dit in EAX4 ook al kon.
Verwijderd
Ik heb dezelfde opstelling qua geluidskaart en speakerset. Als ik CMSS-3D stereo surround gebruik in combinatie met Z5500 op Ch Direct komt het geluid meer behoorlijk naar voren dan wanneer ik de Z5500 op stereox2 zet. Dit alles binnen het kader van gebruikmaking van alle speakers uiteraard, daar ga ik wel een beetje van uit. Maar ik merk wel dat het soms van veel belang kan zijn de equalizer te benutten, dat scheelt soms aanzienlijk. Zonder dat was ik niet tevreden, nu, na een paar uur goed alles te hebben geprobeerd is dat wel veranderd. Het probleem is een beetje dat de subwoofer -zonder correctie- de hele lage bas goed oppakt maar wat daar voor komt -tot een bepaald punt-niet afdoende. Luister ik naar techno, bepaald gitaarwerk van bijvoorbeeld Metallica, dan merk ik dat zeker. Trash metal-achtige drum en riffs (weet niet of ik het helemaal goed omschrijf) zitten vaak op een wat minder lage bas en nee die moet je niet alleen horen, maar ook voelen! (ong) De middelste 3 schuifen van de equalizer moet vrijwel geheel omhoog om dat te corrigeren. En dan ja, nog in lijn brengen met het subwoofer-volume en het ware vermogen van dit setje wordt me duidelijk.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:24:
[...]
Ik las hiervoor de berichten van murk en nog iemand, dat ze niet tevreden waren. Ik moet op zn minst ook erg wennen ja. Had bijv. net CMSS-3D aan staan in de analoge/5.1/Entertainment Mode (ik heb trouwens de Z5500). Pearl Jam klonk heel raar, net alsof ie met dichtgenaaide lippen zong of zo. Toen dacht ik, jemig, dat soort ongein met CMSS had ik nooit met mn goedkope audigy.
En met de audigy had ik bij configuratiescherm (>Spraak, geluid en geluidsapparaten) een device control waarop ik de Khz naar maximaal kon zetten, evenals de bits. Dit werkt ook niet meer. Is dat dan nu bijv. de 24bit Crystalizer? En ik hoor heel weinig verschil tussen 2.1 mode en 5.1 mode. Hoofdtelefoon mode heb ik altijd al ruk gevonden.
Ik zit bijna de overwegen om mijn audigy kaartje er weer in te doen
Verwijderd
Goede aanrader ja. Dat klinkt wel ok. Heb em zelf tot nu toe altijd op PLII Music staan. Wat trouwens ook raar is. Als ik de luidsprekers test in diagnostics of de wizard, dan doen alleen de 2 fronts het. De sub, rears en center doen het niet.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:11:
[...]
Ik heb dezelfde opstelling qua geluidskaart en speakerset. Als ik CMSS-3D stereo surround gebruik in combinatie met Z5500 op Ch Direct komt het geluid meer behoorlijk naar voren dan wanneer ik de Z5500 op stereox2 zet.
Als ik aan de Dolby instellingen zit (aan/uit) hoor ik helemaal geen verschil. Komt dat omdat de Z5500 al codeert?Soepster schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:20:
Stereo-uitbreiding klinkt dolby pro logic achtig, is voor films meer geslaagd dan voor muziek.
Crystalizer is eigenlijk gewoon een equalizer preset met een dure naam, blijf er van af imosommige mensen geven echter aan dat het juist enkele (hoge) tonen boost die veel in games voorkomen, dus welicht is het de moeite waard.
De Crystalizer vind ik ook niet zaligmakend idd. Het werkt gewoon niet bij elk nummer. Het maakt het vaak te scherp. Wanneer bijv. een 's' gezongen wordt, klinkt dat veel te nadrukkelijk,
dat is niet lekker voor je oren.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 20:49 ]
Verwijderd
En dat terwijl de 5500 gedurende die test op een functie staat waarbij alle speakers zouden moeten worden benut, vreemd. Begrijp ik het goed dat de betreffende speakers ondanks dat deze niet worden erkend in de test wel degelijk functioneren?Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:37:
[...]
Goede aanrader ja. Dat klinkt wel ok. Heb em zelf tot nu toe altijd op PLII Music staan. Wat trouwens ook raar is. Als ik de luidsprekers test in diagnostics of de wizard, dan doen alleen de 2 fronts het. De sub, rears en center doen het niet.
Ik ben er trouwens zojuist achtergekomen dat deze geluidskaart een zelfstandige stroomaansluiting heeft, haha.
Verwijderd
Haha, klopt helemaal. Maar broeders, ik heb vandaag mij oude audigy kaart er weer ingedaan. Ik en de Xtreme Music zijn geen vrienden geworden. Verschillende modussen (effecten e.d.) geprobeerd maar ik vond alles een nadeel hebben. Kreeg me Headphone maar niet goed, gekraak of geen goede bas etc. Ga em retourzenden of verkopen (DUS BIED U AAN). En ik ga op zoek naar een duurdere geluidskaart van auzentech of zo.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 04:09:
[...]
En dat terwijl de 5500 gedurende die test op een functie staat waarbij alle speakers zouden moeten worden benut, vreemd. Begrijp ik het goed dat de betreffende speakers ondanks dat deze niet worden erkend in de test wel degelijk functioneren?
Niet moeilijk doen gewoon een Teufel Concept E Magnum Power Edition met Decoder kopen. En naar mijn idee beter geluid en ook altijd geluid over alle speakers.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:37:
Goede aanrader ja. Dat klinkt wel ok. Heb em zelf tot nu toe altijd op PLII Music staan. Wat trouwens ook raar is. Als ik de luidsprekers test in diagnostics of de wizard, dan doen alleen de 2 fronts het. De sub, rears en center doen het niet.
Zelf in combi met Auzentech X-Fi kaart. Ik ben er blij mee, en dat terwijl alle functies nog niet ondersteund worden door de kaart, maar dat komt vanzelf met een update.
Verwijderd
En heb je in 'Audiacreatie-modus' onder instellingen (links onder) de optie 'afspelen met bitafstemming inschakelen' reeds benut? En 'geen' EAX zonder de vink weg te halen voor inschakelen impliceert opvallend genoeg niet geen EAX, maar slechts geen specifiek EAX geluid.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:05:
[...]
Haha, klopt helemaal. Maar broeders, ik heb vandaag mij oude audigy kaart er weer ingedaan. Ik en de Xtreme Music zijn geen vrienden geworden. Verschillende modussen (effecten e.d.) geprobeerd maar ik vond alles een nadeel hebben. Kreeg me Headphone maar niet goed, gekraak of geen goede bas etc. Ga em retourzenden of verkopen (DUS BIED U AAN). En ik ga op zoek naar een duurdere geluidskaart van auzentech of zo.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 07:24 ]
Sorry dat ik dit terug naar boven haal, maar weet niemand hier toevallig enige suggesties? Vind het namelijk behoorlijk irritantboemboem schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:56:
Ik heb gister een X-Fi Extreme Gamer gekocht (icm Creative T3100 speakerset).
ik ben tevreden over het geluid, echter heb ik een probleem:
ik zit zowel met een 2.1 Speakerset bij de PC als geluid voor m'n LCD TV (HDMI/DVI).
nu dacht ik lekker makkelijk: sluit de PC set aan op de front en de LCD TV op de rear uitgang. Nu zit ik echter met een echo in het geluid op de TV. Dit heeft naar mijn idee te maken met het surround geluid, maar wat ik dus eigenlijk wil is op zowel de front als de rear gewoon hetzelfde geluid. Op m'n onboard was dit voor alle kanalen mogelijk, maar op de X-Fi Xtreme Gamer dus niet.
Staat er ergens een instelling fout?
Heb de volgende (relevante) instellingen in de audio console:
luidsprekerconfiguratie: 4/4.1 (als ik deze op 2/2.1 zet krijg ik op de rear uitgang geen geluid)
EAX effecten: uitgeschakeld
X-Fi CMSS-3D: uitgeschakeld
X-Fi Crystalizer: ingeschakeld
owja, heb Windows Vista 32-bit.
Het moet dus aan de brakke drivers van Creative liggen, aangezien op hun forum ook al een 112 paginas tellend topic loopt over soortgelijke problemen. Gek word ik ervan, nooit meer Creative voor mij. Het is dat dit een van de weinige Notebook geluidskaarten is.
Ik heb al van alles geprobeerd qua instellingen maar niks helpt. Ik denk dat ik er maar mee moet leren leven.
Asus F3000Jc Series Notebook
CPU Type: Mobile DualCore Intel Core Duo T2300E, 1666 MHz (10 x 167)
Motherboard Chipset: Mobile Intel Calistoga i945PM
System memory: 1024 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM)
Graphics card: NVIDIA GeForce Go 7300 (256 MB)
IDE controller: Intel(R) 82801GBM/GHM (ICH7-M Family) Serial ATA Storage Controller - 27C4
Harddisk: HTS541010G9SA00 (100 GB, 5400 RPM, SATA)
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
A: Apparently this problem can affect a portion of users using soundcards based on the X-Fi chipset in computers that include NVIDIA hardware. Below is a quote from NVIDIA:
Creative and NVIDIA have been investigating reports of performance issues in some systems that have NVIDIA components as well as Creative's Sound Blaster X-Fi soundcard installed. There were complex, bandwidth-related issues involving memory allocation that made isolation of the issue and subsequent resolution time consuming and difficult. After thorough QA and testing, NVIDIA released a BIOS update for motherboards designed by NVIDIA and based on the NVIDIA nForce 680i SLI MCP, which has resolved such issues. For any X-Fi owners using these motherboards but are still experiencing issues, we advise you to contact your motherboard manufacturer regarding the availability of an updated bios.
Edit; done, zal mij benieuwen welk standaard antwoord ik zal krijgen
[ Voor 25% gewijzigd door TommyGun op 03-11-2007 15:36 ]
System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52
heb het nu geprobeerd en het lijkt inderdaad de oplossing te zijn...Soepster schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:43:
weenie hoe het in Vista is, maar in XP zou je dan CMSS 3D aanzetten op stereo surround afaik.
bedankt
Ik heb nu een Soundblaster Live 24Bit, met als Boxen de Logitech X-530 5.1
Zou er een groot verschil tussen:
Geluidskwaliteit en Performance in Games als ik switch naar een X-Fi Xtreme Gamer?
Is er een groot verschil qua geluid/performance tussen
X-Fi Xtreme Gamer (OEM) van 60euro
X-Fi XtremeGamer met 64X-ram van 130 euro?
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Te voorspelbaar;TommyGun schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:27:
Yup, maar ik heb geen nVidia moederbordKan wel eens contact opnemen met Asus maar ik zie er een gat in.
Edit; done, zal mij benieuwen welk standaard antwoord ik zal krijgen
Geachte heer/mevrouw
Dit is ons helaas niet bekend.
Omdat uw geluidskaart in uw notebook wel goed werkt,kan ik u alleen het advies geven de actuele drivers te installeren,en anders contact op te nemen met de fabrikant van uw geluidskaart
met viendelijke groet
TSD HOLLAND
Want ik ben toch vanplan een X-Fi te kopen, en mijn Soundblaster Live 24bit te vervangen.
Nou kost een XtremeGamer 60 euro, en een XtremeMusic kost 64 euro.
Welke kan ik dan beter kopen?
Want dat is me nog niet duidelijk geworden in deze topic
Waar koop je hem voor, gamen of muziek maken?Kuhr89 schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:15:
Ik heb nog een vraag.
Want ik ben toch vanplan een X-Fi te kopen, en mijn Soundblaster Live 24bit te vervangen.
Nou kost een XtremeGamer 60 euro, en een XtremeMusic kost 64 euro.
Welke kan ik dan beter kopen?
Want dat is me nog niet duidelijk geworden in deze topic
De XtremeGamer heeft X-Ram en de music niet..
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Ik dacht juist wel de music heeft die niet. Alleen ik weet niet of die past op die Sonata III aansluiting omdat die bedoelt is voor realtek '97 en realtek HD.The__Virus schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:36:
Van de XtremeGamer weet ik het niet precies. Je zou de vorige topics kunnen doorspitten, het is vaker voorgekomen. Want de XGamer had geloof ik niet de aansluiting zoals in de TS beschreven, of wel?
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Het zou wel fijn zal zijn als ik mijn X-Fi kon gebruiken in m'n server omdat deze ook audio verzorgt in m'n huis.
Any thoughts?
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Als het erop zit, dan werkt het. Want als zowel realtek '97 als HD worden ondersteund, dan ondersteunt het dus alle vormen van frontaansluitingen (naar mijn weten zijn er niet meer dan die twee)Angeluskamps schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:55:
[...]
Ik dacht juist wel de music heeft die niet. Alleen ik weet niet of die past op die Sonata III aansluiting omdat die bedoelt is voor realtek '97 en realtek HD.
Wat is niet werkend? Hij geeft aan dat het OS niet wordt ondersteund? Probeer eens de driver met Winrar uit te pakken en dan naar de map Drivers te gaan. Daar staat ook een losse installer die de drivers van Vista zelfs op XP wil installerenIbbelz schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:37:
Weet iemand of het mogelijk is om de X-Fi werkend te krijgen onder Windows Server 2003 R2 Enterprise Edition? Er zijn namelijk geen officiële drivers aanwezig en ik krijg het met de XP of Vista drivers niet werkend.
Het zou wel fijn zal zijn als ik mijn X-Fi kon gebruiken in m'n server omdat deze ook audio verzorgt in m'n huis.
Any thoughts?
[ Voor 45% gewijzigd door The__Virus op 06-11-2007 09:50 ]
Ik heb gister de XtremeGamer gekocht. Omdat ik heb gezien in die tabel dat de Gamer en Music hetzelfde zijn. Ik heb de XtremeGamer gekocht zonder de X-ram,
Ik hoor duidelijk geluidskwaliteit winst.
En sommige spellen draaien spoepeler en klinken veeel mooier.
Colin Mcrae Dirt
battlefield 2
Echt een goede aankoop
Ik zie namelijk zoals je op de screen aangeduid ziet staan. Dat hij X-Fi Audio aangeeft.
moet daar niet XtremeGamer staan?

[ Voor 19% gewijzigd door Kuhr89 op 07-11-2007 14:56 ]
Lijkt me echt sterk dat je dat merkt, of heb je zo'n brak moederbord?Kuhr89 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:59:
Beste tweakers.
Ik heb gister de XtremeGamer gekocht. Omdat ik heb gezien in die tabel dat de Gamer en Music hetzelfde zijn. Ik heb de XtremeGamer gekocht zonder de X-ram,
Ik hoor duidelijk geluidskwaliteit winst.
En sommige spellen draaien spoepeler en klinken veeel mooier.
Colin Mcrae Dirt
battlefield 2
Echt een goede aankoop
Je asus is natuurlijk ook geen echt gamersbordje, maar ik vind het nogal overdreven dat je spellen soepeler draaien...NOFI
[ Voor 0% gewijzigd door Yor op 07-11-2007 00:00 . Reden: typo ]
http://yor.minitroopers.com
plaatje werkt nietKuhr89 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 23:25:
Ik heb nog een vraagje.
Ik zie namelijk zoals je op de screen aangeduid ziet staan. Dat hij X-Fi Audio aangeeft.
moet daar niet XtremeGamer staan?
[afbeelding]
lijkt me niet dat mijn Asus-A8v_deluxe een brak moederbord is.
En uit tests schijnt het nog een goed moederbord te zijn om op de gamen. dus het is niet helemaal waar wat je zegt.
Ik had eerst een SB Live 24bit.
En ik merk gewoon geluidskwaliteit verschil. En bij Colin mcrae en UT3 en BF2 merk / zie ik fps verschil
Verwijderd
Weet iemand wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
Ik wil graag de X-FI Extreme Music aanschaffen en deze via de digitale uitgang aansluiten op de digitale ingang van mijn home cinema versterker.
Onder Vista bestaan er helaas geen drivers + software die het mogelijk maakt om met de oude SB Live! dit in te stellen, waardoor ik geen Dolby digital en DTS e.d. heb bij het bekijken van DVD's.
[ Voor 87% gewijzigd door Vincent17 op 08-11-2007 11:04 ]
Je kunt in de Audio Console toch passthrough instellen (external decoder)?Vincent17 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 08:09:
Is het mogelijk om in de Creative software in te stellen dat het decoden van DTS signalen e.d. door mijn receiver van mijn home cinema moet geschieden?
Ik wil graag de X-FI Extreme Music aanschaffen en deze via de digitale uitgang aansluiten op de digitale ingang van mijn home cinema versterker.
Onder Vista bestaan er helaas geen drivers + software die het mogelijk maakt om met de oude SB Live! dit in te stellen, waardoor ik geen Dolby digital en DTS e.d. heb bij het bekijken van DVD's.
Ik weet het niet, ik heb de kaart nog niet gekocht dus ik heb de software nog niet gezien.The__Virus schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:24:
[...]
Je kunt in de Audio Console toch passthrough instellen (external decoder)?
Dus met de software die je erbij krijgt kan je het signaal direct doorsturen naar een external decoder, in dit geval mijn home cinema versterker. En dit allemaal onder Vista?
Het klopt ook dat dit met de oude SB live! 5.1 onder Vista niet kan toch?
Ja precies, nou zoek ik gewoon een sound blaster die onder Vista werkt waarbij ik die SPDIF passthrough kan doen.The__Virus schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:06:
Onder Vista volgens mij nog niet, dat was juist de beperking van de drivers. Maar dat zou iemand anders je beter kunnen zeggen: heb geen digitale decoder én ik gebruik al maanden geen Vista meer.
Nou schijnt een Audigy het ook te kunnen, maar dan moet je weer betalen voor drivers ofzo iets.
Maar 5.1 geluid in films kan dus wel
Ja het probleem is het volgende. Ik heb nu een SB Live! 5.1 (oud) waarbij je met Vista alleen gare drivers kan krijgen zonder Creative software. De mogelijkheid om aan te geven dat je een externe decoder gebruikt(versterker home cinema) heb je niet, waardoor de SB Live! 5.1 zich gaat bemoeien met het decoden van DTS wanneer je een DVD kijkt. Hierdoor krijg je geen DTS e.d. door je home cinema heen.DjWannaB2002 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:27:
Ik heb de X-Fi Prelude en heb tijdens films gewoon 5.1 geluid bij Vista. Of heb ik je vraag nou verkeerd begrepen? Ik kon gewoon voor SPDIF uitvoer kiezen. Alleen onder games kan ik bijv weer geen 5.1 geluid kiezen maar alleen 2.1 maar dat schijnt dus door de drivers te komen.
Maar 5.1 geluid in films kan dus wel
De Audigy serie kan dit wel, MAAR als je nu een Audigy in de winkel koopt moet je daarna nog 10 dollar betalen voor de drivers met software zodat je die SPDIF passthrough kan instellen.
Die X-FI MUSIC e.d. kaartjes kunnen het zowieso.
Ow ja daar heb ik wel eens wat over gelezen ja, echt ziek dat ze daar geld voor vragen bij Creative... Maar goed hoe lang kunnen ze dat volhouden? Zoiets staat binnen de kortste keren op usenet en dan is het voor iedereen te gebruiken lijkt me.Vincent17 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:16:
[...]
Ja het probleem is het volgende. Ik heb nu een SB Live! 5.1 (oud) waarbij je met Vista alleen gare drivers kan krijgen zonder Creative software. De mogelijkheid om aan te geven dat je een externe decoder gebruikt(versterker home cinema) heb je niet, waardoor de SB Live! 5.1 zich gaat bemoeien met het decoden van DTS wanneer je een DVD kijkt. Hierdoor krijg je geen DTS e.d. door je home cinema heen.
De Audigy serie kan dit wel, MAAR als je nu een Audigy in de winkel koopt moet je daarna nog 10 dollar betalen voor de drivers met software zodat je die SPDIF passthrough kan instellen.
Die X-FI MUSIC e.d. kaartjes kunnen het zowieso.
In ieder geval, ik krijg zoals velen de error:
"Het installatieprogramma heeft geen ondersteund product op uw systeem gevonden. Controleer dat uw product correct geinstalleerd is voordat u het installatieprogramma uitvoert."
Ik heb allerlei verschillende drivers geprobeerd. Zo ook de YouP-Pax drivers (die geen enkel spoor op m'n pc achter lijken te laten zodra ze zijn geinstalleerd
Op dit moment krijg ik wel geluid op m'n front speakers, maar de andere jacks (inclusief de mic-in) werken niet goed. De kaart neemt wel iets op van m'n microfoon; als ik er met vol geweld tegen aan sla, hoor ik een klein plopje.
Verder nog geen leven te bekennen in m'n rear speakers en subwoofer...
P.S.: Ik weet dat bij allerlei drivers staan: niet geschikt voor XtremeAudio... maar welke in hemelsnaam dan wel?
[ Voor 5% gewijzigd door Phrantic op 11-11-2007 16:10 ]
hoi
Verwijderd
http://nl.europe.creative.com/support/downloads/
Selecteer vervolgens SOUNBLASTER en vervolgens kies je voor X-FI.
In dat derde lijstje zul je ook de Extreme audio vinden en de juiste drivers en software.
Ps. wel eerst de voorgaande drivers etc van je pc verwijderen en opnieuw opstarten
alvorens met de installatie te beginnen.
Tip: Maak alvorens met de installatie te beginnen eerst handmatig een herstelpunt aan, zodat je altijd weer terug kan naar de voorgaande situatie.
Succes,
R
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 18:49 ]
Dit topic is gesloten.