[Headset] Razer Barracuda <> geen bass?

Pagina: 1
Acties:
  • 607 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 15:52
Ik heb afgelopen week de Razer Barracuda headset gekocht.

na het aansluiten op een SB-XFI 64mb fatlity incl. frontpanel
ging ik dus met volle hoop gamen, (bf2142)
echt goed geluid alleen geen bass?
ik gooi een granaat zie hem ontploffen maar hoor geen bass geluid dus explosie klinkt wat plat.

afijn alle kabels gecontroleerd ivm. mayb verkeerd ingeplugd maar dit was niet het geval
in windows me hele xfi anders afgesteld maar hier ook geen resultaat.
(xfi staat op gaming mode.)

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Helemaal niks of gewoon weinig? Aangezien ie er wel om bekend staat dat de bass wat minder wordt weergegeven maar je zal altijd wel ''iets'' moeten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
sorry voor late reply ( weekend bij me dinnetje )

hoor geen bass..

wel ben ik erachter gekomen zodra ik de XFI van "game"modus afhaal dat hij wel meer bass geeft ( als ik hem op muziek zet bv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
eveneens op andere instellingen geprobeerd. (entertainment modus en audiocreatie modus )
beide weinig tot geen verschil in bass. vergeleken op de "Game modus"

word er een beetje moedeloos van... snap er geen bal van.

hoop dat iemand me kan helpen?
heb Razer ook al gemaild tot op heden nog niets vernomen.
winkel ook gebeld zou een nieuwe bestellen (headset) om eventueel om te ruilen...
alleen weet ik niet zeker of het aan de Barracuda ligt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het is iig. wel een softwareprobleem dus. Terugsturen zou verder nutteloos zijn. Daarom zou ik eerder creative mailen of die er wat op weet. Of gewoon op een andere modus draaien dan daarvoor bedoeld als dat wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-09 13:50
mja razer is zon game merk en ik denk dat ze er rekening mee hebben gehouden dat je in games t beste helemaal geen bass moet horen omdat dat je oren nog meer belast .
als je een beetje moh ofzo speelt is t niet zo belangrijk maar al ga je wat serieuzer spelen met voicecomm enzo begin je je te irriteren aan alles bass .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
TEAMIKKE schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:16:
Het is iig. wel een softwareprobleem dus. Terugsturen zou verder nutteloos zijn. Daarom zou ik eerder creative mailen of die er wat op weet. Of gewoon op een andere modus draaien dan daarvoor bedoeld als dat wel werkt.
alle modussen nagelopen en allemaal zelfde probleem...

terwijl me el cheapo headsetje dus wel gewoon genoeg bass creeert.... das juist het rare...
maarja.. creative heb ik ook al gemaild eveneens razerzone... beide nog geen reactie... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samson_1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 22:04
En wat als je hem op je onboard geluidskaart aansluit?

BTW heb sinds deze middag ook een Razer Barracuda binnengekregen. Nu wou ik hem eens uitprobere in Source, maar telkens als ik hem op 5.1 of headphone wil zetten springt hij terug op 2 speakers. Ik zou niet weten hoe dit te verhelpen. Iemand hetzelfde probleem aan de hand gehad en iemand die er een oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op alle reviews lees ik dat die barracuda slechte bass heeft en duur is.
zal dat het niet gewoon zijn: dat dat ding gewoon qua bass niet beter presteert?

http://www.xsreviews.co.u...arracuda-gaming-headset/5

http://techgage.com/article/razer_barracuda_headset/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:53:
op alle reviews lees ik dat die barracuda slechte bass heeft en duur is.
zal dat het niet gewoon zijn: dat dat ding gewoon qua bass niet beter presteert?

http://www.xsreviews.co.u...arracuda-gaming-headset/5

http://techgage.com/article/razer_barracuda_headset/4
De bass is goed hoor, maar het ligt eraan hoe je hem insteld. Ik heb die headset ook, een tip is: Probeer is de volumeknop op de volumeregelaar vol open of op 90% open te draaien, en dan je volume in je OS wat zachter, ik kreeg zo al vaker (met WMP) al hardere bass. Je kunt ook spelen met de SRS settings in WMP. Als je de barracuda geluidskaart hebt, heb ik nog wel een screenshot van een setting, waarmee je meer bass kreeg. (vond op een gegeven moment de bass ook wat matig en heb toen contact opgenomen met razer USA, die mij toen die screenie stuurden).
Pagina: 1