Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48

jasjenl

Liab A Tymo

MelvinB schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:38:
[...]

Persoonlijk merk ik wel verschil tussen entertainment -en game-mode als ik muziek ofzo aan heb. Zet ik em op game-mode, dan klikt het geluid een stuk doffer. Ik gebruik dus de entertainment-mode voor muziek en films. Eigenlijk staat ie hier altijd op als ik in Windows aan het werken ben. Ga ik gamen, dan gaat ie natuurlijk op de Game-mode, want ik wil wel de EAX-effecten e.d hebben in games.

Ik heb dan wel de X-Fi Fatal1ty.
Hm, en heb je dan wel in zowel entertainment als game mode alle instellingen verder hetzelfde staan? Dus bijv. geen ander equalizer instellingen in de ene ten opzichte van de andere mode, die het verschil in helderheid verklaren? Ik merk namelijk geen verschil qua geluid tussen de twee modi, maar ik heb wel alle extra effecten (equalizer, cmss, crystalizer e.d.) uitgeschakeld, dus als ik onder windows bijv. een mp3 draai, luister ik daar in 'gewoon' stereo naar.

Ik vroeg me ook gewoon af wat technisch gezien het verschil tussen enterainment en game is, of dat er in entertainment in feite gewoon alleen wat functies uitgeschakeld worden.

[edit]
Inmiddels al wat meer gevonden, blijkbaar was ik niet de enige dit zich afvroeg wat het verschil was:
zie dit,
dit,
dit en
dit topic.
Kort samengevat: de verschillen lijken 'm vooral te zitten in wat je bij cmss en eax aan instel mogelijkheden hebt. Niet heel erg spanned dus en als je die dingen tijdens gewoon windows gebruik niet benut, kun je 'm volgens mij net zo goed altijd op gaming mode hebben staan.

[ Voor 28% gewijzigd door jasjenl op 19-08-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
mrfatmen schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:08:
Ik heb sinds kort een Xtreme music, welke ik gebruik icm een logitech z-5500 via de spdif aansluiten.
Nu heb ik in de config wizard en in de opstart console de flexjack op digitale i/o gezet.
Zodat de Spdif poort actief is, dit werkt perfect.

Echter als ik reboot werkt de spdif niet meer.
De opstartt console geeft nog wel digitale i/o aan maar deze werkt pas als ik hem eerst op mic zet en dan weer terug.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik heb al wat langer exact dezelfde setup (x-fi xm + z-550 over digitaal coax)
Ik kreeg dat probleem pas na een update. Heb er helaas geen oplossing voor kunnen vinden behalve dan de standaard op cd bijgeleverde drivers. Het is zwaar irritant om elke keer modus schakelaar te moeten gebruiken en dan vervolgens naar de juiste tab flexjack modus aan te passen.... ik merkte sowieso geen verbeteringen in de aangepaste drivers.

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook nu enige tijd een Creative X-fi audio i.c.m met Windows Vista Ultimate x86

Maar ik heb het probleem:
als ik de x-fi crystalizer inschakel, maakt niet uit hoeveel %, dan gaat het geluid elke keer van hard naar zacht (net alsof iemand met de volume knop aan het spelen is)

Als de crystalizer niet aanstaat doet hij het overigens wel goed

Ik heb de nieuwste drivers van de creative website gedownload dus daar kan het ook niet aan liggen.

Ik gebruik hem in combinatie met:
E6750
GA-P35-DS3

Graag jullie reactie hierop _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SVM aanzetten ;) (al klinkt dat bout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:03:
SVM aanzetten ;) (al klinkt dat bout)
Ja, moet toch een andere oplossing zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje, ik heb net een 5.1 geluidset gekocht en ze doen het ok, maar met die ruistest hoor ik alleen de links en rechtsvoor speaker, hoe komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martindeman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 09:17
Ik heb sinds een week een nieuwe pc met daarin een x-fi xtreme music.
Over het geluid bij muziek en films ben ik zeer tevreden, alleen bij het spelen van elderscrolls oblivion heb ik voordurend last van plopgeluiden en vervormingen soms. Ik heb oblivion ook al gepatched.

Enig idee hoe dit kan? (Verder draai ik op een quadcore e6600 met 2 gb geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martindeman schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:13:
Ik heb sinds een week een nieuwe pc met daarin een x-fi xtreme music.
Over het geluid bij muziek en films ben ik zeer tevreden, alleen bij het spelen van elderscrolls oblivion heb ik voordurend last van plopgeluiden en vervormingen soms. Ik heb oblivion ook al gepatched.

Enig idee hoe dit kan? (Verder draai ik op een quadcore e6600 met 2 gb geheugen)
welke boxen? x-530 mischien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martindeman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 09:17
[
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:21:
[...]

welke boxen? x-530 mischien?
Nee de logitech z-2300 (2.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:32
Is het verschil in kwaliteit met een onboard geluidskaart (Asus P5B Deluxe) icm een Logitech Z-2300 goed te horen bij het luisteren naar MP3'tjes?
En is deze goed: http://www.alternate.nl/h...K%23CWB&showTechData=true
Het gaat mij alleen om muziek, games speel ik nooit en voor films heb ik een ander setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvanpraat schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:40:
Is het verschil in kwaliteit met een onboard geluidskaart (Asus P5B Deluxe) icm een Logitech Z-2300 goed te horen bij het luisteren naar MP3'tjes?
Het gaat mij alleen om muziek, games speel ik nooit en voor films heb ik een ander setje.
Als je windows vista gaat draaien, had ik zeker geen x-fi audio gekocht

Ik heb deze nou ook, en bij de x-fi crystalizer gaat de volume telkens van hard naar zacht, erg vervelend dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Ben benieuwd of iemand hier een x-fi werkend heeft gekregen en gehouden met eem gigabyte 965p-ds4. Kocht er ooit eentje (platinum), maar na 1 reboot deed hij het elke keer niet.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvanpraat schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:40:
heb ook een P5B Deluxe, en ik had een verschil, uitproberen zou ik zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

heeft er iemand enig idee welke webshop mogelijk als een van de eerste de Auzentech xfi kaart in het assortiment heeft? aangezien er geen officiele nederlandse importeur bestaat en de kaart ieder moment uit kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ineens geen DTS en DD geluid meer via mijn fatality FPS???

Bij geluidsinstellingen geeft deze bij SPDF-uit bij de DD en DTS geen testtonen meer ?

Weet iemand waar dit aan kan liggen ?

Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsventje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-08 17:36
HKS-Skyline schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:36:
heeft er iemand enig idee welke webshop mogelijk als een van de eerste de Auzentech xfi kaart in het assortiment heeft? aangezien er geen officiele nederlandse importeur bestaat en de kaart ieder moment uit kan komen.
Voor zover ik kan volgen is ze nog nergens ter wereld te verkrijgen ... Iedere avond een kwartierje bezig met Google en dergelijke uit te kammen, maar niets te vinden, voorlopig ... (Allez, qua reviews dan toch niet ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook met smart te wachten op de auzentech :9~ wil hem desnoods wel in het buitenland bestellen. irritant is alleen dat hij al 2 keer (volgens mij) is uitgesteld, en nu beloven ze begin aug. Volgens mijn kalender gaan we hard naar begin sept. Tijdsbesef dus niet sterkste punt van auzentech :9

Maargoed enige nadeel is wel dat je voor de drivers nog steeds afhankelijk bent van Creative (http://www.nordichardware.com/news,6675.html), en deze komen Q4 2007/Q1 2008 uit, volgens auzentech kalender, dus dan weet je het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48

jasjenl

Liab A Tymo

Waarom willen jullie dan zo graag die Auzentech versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsventje
  • Laatst online: 02-08 17:36
Twee redenen:
  1. Analoge uitgangen van betere kwaliteit
  2. Wanneer drivers ontwikkeld zijn door Auzentech: mogelijkheid om EAX5-geluid real-time te encoderen naar DTS om over digitale link naar uw receiver te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag, kan er iemand mij een link geven naar een werkende driver voor de X-Fi platinum fatality champion?
Had 2 upgrades gedaan, die Alchemy en de creative soundblaster properties edition.
Ik had geluid via mijn koptelefoon die ik vanvoor had in geplugd.
Nu heb ik niets anders dan geruis, en weet niet welke driver er op stond.
Heb op dit forum al gezocht, waarschijnlijk erover gezien, maar ja, ' delen is niks weinigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Audigy SE (gerelablelde live) ingeruild voor een XFI Xtreme gamer en ik ben echt tevreden nu, geluid zoveel beter :)
Alleen drivers is nog een zwak punt van creative.
Expres weggebleven van die audio versie omdat die niet een echte xfi is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:46:
Ik heb mijn Audigy SE (gerelablelde live) ingeruild voor een XFI Xtreme gamer en ik ben echt tevreden nu, geluid zoveel beter :)
Alleen drivers is nog een zwak punt van creative.
Expres weggebleven van die audio versie omdat die niet een echte xfi is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige post mag weg, maar weet u soms waar ik werkende drivers vind, mogen zelfs oude zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

creative site al eens gekeken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, kwam dan altijd terug bij de creative soundblaster properties edition terecht. Had hem terug geinstalleerd, maar noppes geen geluid. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vertel eens even welke geluidskaart je precies hebt en welk OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaart is de X-fi plattinum fatal1ty champion series.
windows vista 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heb ik al, maar ga hem nog eens downloaden en installeren, toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nppes, niet gelukt, moet ergens een oudere driver zien vast te krijgen. :?

Verwijderd

Vraagje: hoe sluit je drie losse versterkers (front, rear en center) aan op de X-Fi XtremeMusic?

Ik wil dus een 5.0-opstelling gebruiken voor Dolby Digital / DTS, door middel van drie losse versterkers. Vooraleer ik de XtremeMusic koop, moet ik wel zeker weten dat ze aangesloten kunnen worden... Ik weet dat er drie 3,5 mm jacks voor 7.1 sound uit gaan, met 3 kanalen per jack, dus ik vraag me af hoe ik dat omzet naar front/rear/center...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YEAAAH!!! De Auzentech 7.1 Prelude is vanaf de eerste week van september in europa verkrijgbaar!!!

Eindelijk is de release date aangekondigd, in amerika zijn ze aangekondigd op 28 augustus, wij een week later. Dit valt me echt mee, k had verwacht dat europa nog wel een maandje moest wachten. Betere Shit! Nu maar hopen dat Creative die drivers snel voor elkaar maakt, en dan blazen met dat spul :*)

kben trouwens erg benieuwd op welke prijs die zal binnenkomen, de schatting was ongeveer $200 wat ongeveer €146 is.

Voor meer info, zie: http://www.auzentech.com/...i_prelude.php#releasedate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
Ik ben overgestapt naar Vista via een clean install. Ik heb alles geïnstalleerd wat ik op de creative site kon vinden. Ik heb nu echter geen mode switcher meer op de taakbalk? Hoe moet ik nu van mode switchen wanneer ik een spel wil spelen?

Ook vind ik de Creative mixer nergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:06
De Audio Console moet je hebben. Die programma's zitten niet in de drivers, maar staan alleen op je driver CD. Daar vandaan dus even installeren, zorg ervoor dat je Audio Driver dan dus uitvinkt! (Advanced install).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:24:
YEAAAH!!! De Auzentech 7.1 Prelude is vanaf de eerste week van september in europa verkrijgbaar!!!

Eindelijk is de release date aangekondigd, in amerika zijn ze aangekondigd op 28 augustus, wij een week later. Dit valt me echt mee, k had verwacht dat europa nog wel een maandje moest wachten. Betere Shit! Nu maar hopen dat Creative die drivers snel voor elkaar maakt, en dan blazen met dat spul :*)

kben trouwens erg benieuwd op welke prijs die zal binnenkomen, de schatting was ongeveer $200 wat ongeveer €146 is.

Voor meer info, zie: http://www.auzentech.com/...i_prelude.php#releasedate
Damn, nette kaart daar heb ik nu zeker een oogje op :)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:41

13art

Moderator Mobile
Kan iemand de afbeeldingen van hoe zelf een breat out box aan te sluiten svp opnieuw erop zetten, want ik ben van plan binnen kort een Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro aan te schaffen om in mn nieuwe comp te stoppen en er zit al een breat out box in die aangesloten is op het moederbord, maar wil deze dus aansluiten op de Creative kaart.

[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 25-08-2007 14:59 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Uuhm de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Toen ik net keek deden de afbeeldingen het niet bij mij, allemaal kruisjes, dus vandaar mn vraag anders had ik het natuurlijk niet gevraagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Maar het gaat om deze, die het nog wel doet: Afbeeldingslocatie: http://www.cs.rpi.edu/%7Ehollec/images/sonata+audigy.jpg

Die anderen heb ik per ongeluk weggegooid, dus bij deze een oproepje:
Wie heeft de foto's die in de TS stonden nog in zijn cache/op zijn pc staan? BVD!

BTW je frontpanel != breakoutbox, breakoutbox is zo'n ding dat je in een 5,25inch slot stopt. Even om verwarring te voorkomen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 11:19
sinds 2 dagen heb ik vista geinstalleerd niks mis mee alleen erger ik me aan 1 ding als ik powerdvd open en ik selecteer spdif krijg ik geen geluid laat staan 5.1 in windows xp heb ik dat wel ook de nieuwste drivers geinstalleerd.

Dat was geen succes. Daarna de hack van dell same ook niks.

weten jullie het probleem want ik erger me der wel aan omdat ik nu alleen 2 speakers kan gebruiken

het gaat hier om een X-fi ExtremeMusic

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Het is de driver, check de driver notes. Daarin staat de beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Wildfire

Joy to the world!

The__Virus schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:00:
De Audio Console moet je hebben. Die programma's zitten niet in de drivers, maar staan alleen op je driver CD. Daar vandaan dus even installeren, zorg ervoor dat je Audio Driver dan dus uitvinkt! (Advanced install).
De Audio Console is gewoon te downloaden. Ik heb zelf ook Vista met een X-Fi en mijn huidige X-Fi installatie komt puur voort uit downloads. Niets vanaf CD, dus ook niet de Audio Console.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Audio Console zit dan ook in de drivers. Alleen de programma's die hij bedoelde zitten niet in de drivers ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijd met me onboard geluid te hebben gezeten. Had ik besloten om eens een geluidskaart in me computer te stoppen. Vooral in spellen liet me onboard kaart het afweten.
Zat eerst te twijfelen tussen de Extreme music of gamer.
Het voordeel van de gamer was echter dat je gewoon je frontpaneel kon aansluiten zonder eerst zelf een kabel in elkaar hoefde te flansen. En voor de rest kon ik niet zoveel verschil vinden tussen de twee kaartjes.
Dus ben voor de extreme gamer gegaan.

Had hem snel binnen.
Even opgezocht welke pci slot alleen stond (heb de 965p-ds3 en was de bovenste pci slot van de drie)
Drivers uninstallen, onboard uitschakelen in bios.
reboot
Kaartje wordt gelijk herkend.
Drivers installeren, vroeg gelijk of hij moest kijken voor updates.
Na een half uurtje was die klaar voor gebruik.

En moet zeggen ben er erg over te spreken. Met twee kanaals audio hoor ik nog niet zo verschil met mijn onboard, maar heb dan ook nog niet echt gekeken naar de instellingen daarvoor. Ging me tenslotte om het gamen en daarvoor is het echt een heel goed kaartje. Geluiden zijn heel duidelijk en je hoort precies waar iemand zit (dankzijde cmss-3d). Over de Crystalyser ben ik nog niet zo te spreken. Was COD2 map Ship aan het spelen en werd gewoon misselijk van het zeewater te horen. Toen ik de crystalyser uit zette was het een stuk beter en trok de misselijkheid ook snel weer weg.
Maar bij andere mappen heb ik daar geen last van dus misschien ligt het wel aan die map (crystalyser staat nu op 25%)

En de frontpanel aansluitingen doen het ook prima. Zie anders ook nog even dit topic over welke stekker je moet gebruiken om het te laten werken.

Kortom voor het geld dat je ervoor betaald (59,95) is het zeker een goede aanvulling voor je pc. Denk dat je er jaren plezier van zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Oke, naar aanleiding van mijn post een bladzijde hierboven nu weer opnieuw gezeur.
Mijn creative alchemy werkt ineens weer niet meer.
Ik kwam erachter toen ik UT2004 wilde spelen, die ineens een foutmelding gaf over openAL oid.
Dacht even: start alchemy wel even, dan maak ik het profiel opnieuw aan.
Dan krijg ik dus de melding dat Alchemy niet meer werkt en wordt afgesloten.
Krijg het dus niet meer aan de praat.
Heb alles wat met creative te maken heeft van het systeem verwijderd, inclusief regkey's en een nieuwe installatie gedaan hiervoor.
Heb zowel de install cd gebruikt ( Web iso) als de losse drivers van de creative portal.
Alles onderdelen van de kaart werken goed, geluid is goed, maar alle games die ik ingesteld had met alchemy doen het nu niet, omdat alchemy niet gevonden is, terwijl die er gewoon opstaat, bijgewerkt via webupdate en al.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Anders is de enigste oplossing een format, en daar zit ik eigenlijk niet zo op te wachten.
Moet eerlijk bekennen dat ik een beetje klaar ben met X-Fi en vista, elke keer kom ik weer ellende tegen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niemand antwoord op onderstaande vraag??
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 02:19:
Vraagje: hoe sluit je drie losse versterkers (front, rear en center) aan op de X-Fi XtremeMusic?

Ik wil dus een 5.0-opstelling gebruiken voor Dolby Digital / DTS, door middel van drie losse versterkers. Vooraleer ik de XtremeMusic koop, moet ik wel zeker weten dat ze aangesloten kunnen worden... Ik weet dat er drie 3,5 mm jacks voor 7.1 sound uit gaan, met 3 kanalen per jack, dus ik vraag me af hoe ik dat omzet naar front/rear/center...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:30:
Weet niemand antwoord op onderstaande vraag??

[...]
je zou hem natuurlijk ook kunnen aansluiten als 5.1 en dan gewoon je subwoofer naar 0 draaien. Dan gaan er maar 2 kanalen per mini jack. Zal je denk ik wel de andere signalen meer bas mee moeten geven. Was maar een ideetje.

En anders even gaan kijken naar geluidskaarten die meer zijn toegespitst op muziek dan op games. bij voorbeeld de in dit topic al vaker genoemde auzentech.

Verwijderd

Ik kom er echt met de help, handleiding en dit topic niet uit. Vandaar dat ik het zelf maar even vraag.

Ik heb een X-FI Extreme Audio geluidskaart gekocht, de meest simpele variant dus. Ik snap alleen even een ding niet. Ik heb twee boxen + subwoofer (2.1 dus) en die zit in de groene aansluiting op mijn geluidskaart. In mijn instellingen staat ook de luidsprekerconfiguratie op 2.1. Alleen welke aansluiting moet ik nu gebruiken voor mijn hoofdtelefoon? Alle andere werken niet en als ik de luidsprekerconfiguratie wijzig naar bvb 4.1 dan krijg ik (logischerwijs) een vreemd geluid, omdat ik dan de "rear" output over mijn speakers krijg. Kan ik dit nu software matig aanpassen of moet ik een jack splitter kopen voor mijn groene aansluiting?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Laatst online: 15:47
Ik zit met een zeer frustrerend probleempje.

Ik heb een X-Fi XtremeGamer en probeer mijn surround receiver via de FlexiJack aan te sluiten. Nou heb ik de passende kabel ervoor maar ik kan de FlexiJack niet op "Digital I/O" zetten, de optie is in alle controle schermen van Creative gewoon "greyed out".

Ik heb al zitten googlen, vind nergens een oplossing. Iemand enig idee hoe ik dit oplos ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Na nog wat zoeken en zoeken en zoeken, kom ik op het volgende:

Je MOET met een XtremeGamer een Optische kabel gebruiken om een receiver via de FlexiJack aan te sluiten. Klopt dit? Iemand die hier al eens mee heeft zitten proberen?

Momenteel zit er een 3,5mm -> RCA converter op met een RCA kabel naar de receiver. Nou ga ik dan ook pas naar de winkel om zo'n kabel te halen zodra ik zeker weet dat het dan werkt.

[ Voor 28% gewijzigd door Xeanor op 31-08-2007 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 23:38:
Ik kom er echt met de help, handleiding en dit topic niet uit. Vandaar dat ik het zelf maar even vraag.

Ik heb een X-FI Extreme Audio geluidskaart gekocht, de meest simpele variant dus. Ik snap alleen even een ding niet. Ik heb twee boxen + subwoofer (2.1 dus) en die zit in de groene aansluiting op mijn geluidskaart. In mijn instellingen staat ook de luidsprekerconfiguratie op 2.1. Alleen welke aansluiting moet ik nu gebruiken voor mijn hoofdtelefoon? Alle andere werken niet en als ik de luidsprekerconfiguratie wijzig naar bvb 4.1 dan krijg ik (logischerwijs) een vreemd geluid, omdat ik dan de "rear" output over mijn speakers krijg. Kan ik dit nu software matig aanpassen of moet ik een jack splitter kopen voor mijn groene aansluiting?

Bedankt alvast
Koop een simpel splittertje, anders gaat het je niet lukken. Of je moet willen knutselen, omdat hij ook de breakoutbox-aansluiting op de kaart kan worden aangesloten m.b.v. het plaatje uit de TS. Zodoende kun je evt. een aanwezig frontpanel van je case aansluiten en dus zo 2x kunnen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Als er niets in de Flexijack zit, kun je alsnog niet kiezen? Dacht dat dat altijd wel kon! Maar dat zou iemand anders moeten controleren, ik heb niet dezelfde kaart en kan op dit moment ook niet bij de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
The__Virus schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:59:
Als er niets in de Flexijack zit, kun je alsnog niet kiezen? Dacht dat dat altijd wel kon! Maar dat zou iemand anders moeten controleren, ik heb niet dezelfde kaart en kan op dit moment ook niet bij de computer.
Nee, zelfs als er niets in zit, is de optie gewoon grijs. Ik kan er helemaal niets mee.

Ik heb nou zelfs al geprobeerd codecs etc. te uninstallen, heeft ook niets geholpen.

Ik heb een gewone X-Fi XtremeGamer, geen fatality ding oid.

[ Voor 5% gewijzigd door Xeanor op 31-08-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:16:
Heb ineens geen DTS en DD geluid meer via mijn fatality FPS???

Bij geluidsinstellingen geeft deze bij SPDF-uit bij de DD en DTS geen testtonen meer ?

Weet iemand waar dit aan kan liggen ?

Alvast bedankt.
Weet iemand hier nog antwoord op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
De Auzentech X-Fi Prelude kaart zou inmiddels leverbaar moeten zijn. Mensen die al weten waar deze in Nederland te krijgen is en/of geinteresseerd zijn om hem te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
In Duitsland is hij al wel te krijgen. 184,90euro.

Voor meer verkoopkantoren, zie hier.

[ Voor 37% gewijzigd door 13art op 02-09-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis het PCI-express x1 X-Fi Fidelity kaartje in de StartTopic.

Zelf gebruik ik dit kaartje in mijn PC omdat ik het onboard gedeelte van mijn moederbord (A8N-VM-CSM) niet mooi vond klink (dof). En omdat ik een compacte kast heb, de TM-21 black was er weinig ruimte over voor een PCI geluidskaart en vond het zonde dat het PCI-express slot ongebruikt bleef.
Persoonlijk vind ik dit mooie oplossing maar mijn PC.
Tevens werkt alles naar behoren, omdat Alopen het werk van de direct-x 10 deel overneemt.
Alleen mijn front-aansluiting van hoofd en microfoon krijg ik niet werkend. (heb allebij de aansluit schema's geprobeert uit de starttopic)
Als je niet veel eisend bent over het aantal ingangen, dan is dit een mooie en betaalbare oplossing € 49.- voor 7.1 geluidskaart met twee toslink aansluitingen (in/uit) en een annalog in.

http://www.alternate.nl/pix/prodpic/120x120/k/kk-cwb_1.jpg

Bij dit kaartje worden alle drivers voor vista 32/64bit geleverd en zijn te updaten via het programma van Creative zelf.

Omschrijving van de Creative X-Fi Fidelity PCI-express x1:

Omschrijving:

Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio produceert bij MP3-muziek en films een geluid dat de studiokwaliteit overtreft dankzij de bekroonde X-Fi-technologieën! X-Fi Crystalizer herstelt de details en impact die verloren zijn gegaan bij MP3- en DIVX-compressie zodat het geluid weer optimaal klinkt. Daarnaast zet X-Fi CMSS-3D stereomuziek en filmaudio om in een verbluffend surroundgeluid

Chip X-Fi Xtreme Fidelity

Ingangen
1 x microfoon( Line-In/Digital_IO shared )
1 x Digital-In (optisch)

Uitgangen
4 x Line-Out
1 x Digital-Out (optisch)

Kanalen
8 x analoog
8 x digitaal

A/D converter 96 kHz/24 bit

Wavetable Synthesizer 64 Stemmen, 128 Instrumenten, 10 Drumsets

Drivers Windows XP, Windows MCE en Vista 32/64 bit staan op de CD-Rom.

Surround EAX 1, 2, HD 4

Ondersteunde PCI-standaard
3,3 Volt en 5 Volt
PCIe x1
(bron: alternate)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Geen EAX Advanced HD (5)? Dat is toch wel belachelijk! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik zit zelf te twijfelen wat ik zal doen.
Of gaan voor de Auzentech of voor de CreativeX-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro icm een flexijack voor de digitale uitgangen.

Ik vraag mij af of de meerprijs van de Auzentech het voor mij waard is. Ik luister veel muziek op de computer, maar ben niet echt extreem bezig met maken van muziek oid. het zijn ook eigenlijk altijd mp3-tjes die ik beluister. Ook heb ik geen high end geluidsset wel een goede maar niet 'geluidsstudiokwaliteit' (Teufel Concept E Magnum Power Edition Digital) Wel ben ik van plan met mijn nieuwe comp wat meer te gaan gamen, maar denk niet dat de Auzentech wat dat betreft meer toegevoegde waarde heeft dan de Auzentech.

Zou de Auzentech voor mij toegevoegde waarde hebben of kan ik net zo goed voor de goedkopere Creative gaan? Digitale uitgang heb ik sowieso nodig om de decoder bij mn surroundset aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Tja je kunt je speakers dan digitaal aansluiten en dan surround hebben. Weet niet of je een surround set hebt? Als deze analoge ingangen heeft voor surround, zou je dat kunnen overwegen. Anders is toch de Auzentech miss. wel het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Het is een 5.1 surround set, deze kan analoog worden aangesloten, maar dan heb ik niks aan de decoder. En de decoder die erbij zit kan ik alleen digitaal.

Hoe aan te sluiten is niet de vraag, de vraag is echter of de Auzentech voor mij een meerwaarde heeft. Of als ik toch een digitale uitgang kies maakt het dan niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Als je digitaal wilt aansluiten, zul je dus de Auzentech moeten hebben vanwege wat er is de TS staat. Daarom is die kaart zo gewild, omdat ie elk signaal naar AC3 surround kan omzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
The__Virus schreef op zondag 02 september 2007 @ 12:55:
Als je digitaal wilt aansluiten, zul je dus de Auzentech moeten hebben vanwege wat er is de TS staat. Daarom is die kaart zo gewild, omdat ie elk signaal naar AC3 surround kan omzetten...
Misschien stomme vraag, maar krijg je met de flexijack geen AC3 dan? Of is dat een analoog signaal want dan omgezet wordt naar een digitaal signaal? Zo ja dan wordt het de Auzentech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb net geprobeert de Auzentech te bestellen op de Duitse site pc-cooling.de, maar dat lukte helaas niet, ik kom niet verder dan invoeren van het adres en het overzicht van het adres en welke betalingen beschikbaar zijn, als ik daarna op next klik kom ik weer in precies hetzelfde scherm. Zowel in IE als in Firefox :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:30

The Zep Man

🏴‍☠️

DjWannaB2002 schreef op zondag 02 september 2007 @ 13:33:
[...]

Misschien stomme vraag, maar krijg je met de flexijack geen AC3 dan? Of is dat een analoog signaal want dan omgezet wordt naar een digitaal signaal? Zo ja dan wordt het de Auzentech.
De FlexiJack zijn gewoon een aantal extra 'jacks' aan je Creative geluidskaart (o.a. coaxial SPDIF en wat analoge aansluitingen zoals een extra mic ingang, als ik mij niet vergis). Domme hardware en absoluut geen AC3 of DTS encoder.

AC3 of DTS encoding moet al (gedeeltelijk) in de chip zitten of compleet softwarematig gebeuren. Bij Creative zit dit niet in de chip en zeker niet in hun drivers.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik hoop eerlijk gezegd wel dat het mogelijk wordt om EAX 5 icm DTS Connect te gebruiken. Niet dat het ene wegvalt als je het andere inschakelt. Ik denk dat ik nog even wacht op complete drivers voor de Auzentech voordat ik overga tot aankoop.
Netherland Retailers
( coming soon )
...Ook een goede reden om nog even te wachten. ;)

[ Voor 1% gewijzigd door --MeAngry-- op 04-09-2007 10:29 . Reden: Ik met m'n Azuretech... ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Weet iemand of er al nieuwe Vista32bit drivers/install CD zijn? Ik heb de (link is nu dood) iso van de TS, maar afsluiten in Vista duurt nog steeds 5-10minuten (X-fi ExtremeMusic)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:36:
[...]
De FlexiJack zijn gewoon een aantal extra 'jacks' aan je Creative geluidskaart (o.a. coaxial SPDIF en wat analoge aansluitingen zoals een extra mic ingang, als ik mij niet vergis). Domme hardware en absoluut geen AC3 of DTS encoder.

AC3 of DTS encoding moet al (gedeeltelijk) in de chip zitten of compleet softwarematig gebeuren. Bij Creative zit dit niet in de chip en zeker niet in hun drivers.
Hoe komt het dan dat ik heel lang gewoon DTS en DD geluid heb gehad via mijn X-FI Fatality card dan ??.......... en nu op mysterieuze wijze niet meer 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBurner
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-12-2023
Mijn kaart heeft altijd prima gewerkt inclusief de breakoutbox. Als ik nu de koptelefoon aansluit en de microfoon in de breakoutbox met die 6,3mm jackplug dan hoor ik helemaal niets en een paar maand geleden wel.

Wat heb ik:

- Creative X-Fi Elite Pro

Wat heb ik al gedaan:

- Kabels opnieuw aangesloten
- Standaard instellingen toepassen
- Software en drivers opnieuw geinstalleerd

Niets van dit allen werkt maar verder werkt alles nog op die poorten na. Afstandbediening en regelaars zoals volume knop heb ik geen problemen mee.

Heeft iemand een oplossing hiervoor? Ohja ik gebruik dezelfde driver als die ik eerder heb gebruikt. Gewoon de installatie cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zonet de X-Fi Prelude van Auzentech besteld :D
Inclusief verzendkosten nog geen 200 euro. Ben benieuwd. Zodra ik hem heb laat ik meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

DjWannaB2002 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 22:53:
Inclusief verzendkosten nog geen 200 euro. Ben benieuwd. Zodra ik hem heb laat ik meer weten.
Ik ben ook benieuwd. Ik heb zelf al een X-Fi, maar de Auzentech is veel beter afgewerkt. Wellicht vervang ik de X-Fi ooit nog eens door een Auzentech, dus real-life ervaringen van een medetweaker zijn mij waardevol :)

Verwijderd

TheBurner schreef op woensdag 05 september 2007 @ 15:31:
Mijn kaart heeft altijd prima gewerkt inclusief de breakoutbox. Als ik nu de koptelefoon aansluit en de microfoon in de breakoutbox met die 6,3mm jackplug dan hoor ik helemaal niets en een paar maand geleden wel.

Wat heb ik:

- Creative X-Fi Elite Pro

Wat heb ik al gedaan:

- Kabels opnieuw aangesloten
- Standaard instellingen toepassen
- Software en drivers opnieuw geinstalleerd

Niets van dit allen werkt maar verder werkt alles nog op die poorten na. Afstandbediening en regelaars zoals volume knop heb ik geen problemen mee.

Heeft iemand een oplossing hiervoor? Ohja ik gebruik dezelfde driver als die ik eerder heb gebruikt. Gewoon de installatie cd.
Hé, probleem heb ik ook, net een X-Fi Platinum Fatal1ty aangeschaft, nieuwste (Vista) drivers geinstalleerd, geen geluid uit m'n koptelefoon via de aansluiting op de break-out box. (In control-panel wel expliciet voor koptelefoon gekozen). De koptelefoon doet 't wel op de line-out op de kaart zelf.
Zoek dus ook een oplossing......

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:21:
[...]

Hé, probleem heb ik ook, net een X-Fi Platinum Fatal1ty aangeschaft, nieuwste (Vista) drivers geinstalleerd, geen geluid uit m'n koptelefoon via de aansluiting op de break-out box. (In control-panel wel expliciet voor koptelefoon gekozen). De koptelefoon doet 't wel op de line-out op de kaart zelf.
Ik heb dus ook hetzelfde, coax kabel via de breakoutbox maar helaas geen DTS en DD geluid meer .. hiervoor altijd goed gedaan.

Baal als een stekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 22:53:
Nice! Ik wil hem ook gaan kopen, maar zit nog te twijfelen of ik hem nu zou bestellen in duitsland of nog even wachten en dan via nederlandse site. Maarjah ongeduldig als ik ben, neig ik toch sterk naar nu bestellen! :) Nog ff paar vraagjes:

- @ DjWannaB: Hoe lang was de levertijd bij jouw?
- Zitten er eigenlijk nog voordelen aan om de kaart in NL te bestellen? (software of id)
- Weet iemand hoe lang het duurt voordat hij in NL te verkrijgen is?

Alvast bedankt voor de reacties!

Btw, voordat ik het vergeet, hier nog een link naar een review over de Auzentech. Reviewer is zeer pos, en geeft aan dat drivers goed werken (ook onder Vista :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 18:45:
[...]
- @ DjWannaB: Hoe lang was de levertijd bij jouw?
- Zitten er eigenlijk nog voordelen aan om de kaart in NL te bestellen? (software of id)
- Weet iemand hoe lang het duurt voordat hij in NL te verkrijgen is?
Ik heb hem de 5de besteld, maar nog niet binnen, zodra ik hem heb laat ik het weten.

edit: Vandaag is ie verstuurd met GLS, kortom ik zal hem dan overmorgen wel in huis hebben denk ik. Weet nog niet of ik hem meteen ga inbouwen want ik ga het weekend voor 2 weken op vakantie en heb niet zoveel tijd meer deze week.

[ Voor 21% gewijzigd door 13art op 10-09-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik bezit momenteel nog een Audigy 2.

Zou het nut hebben om nog een X-Fi Fatality Pro (met 64MB X-RAM) te bestellen? Is die hoorbaar beter als ik bijvoorbeeld veel MP3's luister? (of muziek maak met FL Studio?) Of kan ik net zo goed voor een Xtreme Musuc gaan, of beter helemaal geen andere geluidskaart kopen?

Ik twijfel best, en heb niet zo heel veel zin om iets aan te schaffen waar ik toch geen verschil in hoor. Ik draai @ Vista 64-bits overigens.

[ Voor 29% gewijzigd door Format-C op 10-09-2007 20:25 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Ik heb nu een tijdje zitten zoeken maar ik kan er niet veel over vinden. Dus hier mijn probleem. Nadat ik windows opnieuw geinstalleerd had ging ik weer aan de gang met drivers installeren. Bij de installatie van de driver voor mijn XtremeMusic stuitte ik op een probleem. Het installeren duurt sowieso een eeuwigheid en op 80% krijgt mijn PC gewoon een reboot. Eenmaal in windows krijg ik de meldig dat windows herstelt is van een ernstige fout. Daarna de melding dat er geen audiohardware gevonden is.

Het is gewoon windows 32bit waar service pack 2 al op staat. Dat kan dus niet het probleem zijn. Verder zit hij in een PCI slot waar de kaart voor de reinstall gewoon werkte 8)7

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

RappieRappie schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:23:
Ik bezit momenteel nog een Audigy 2.

Zou het nut hebben om nog een X-Fi Fatality Pro (met 64MB X-RAM) te bestellen? Is die hoorbaar beter als ik bijvoorbeeld veel MP3's luister? (of muziek maak met FL Studio?) Of kan ik net zo goed voor een Xtreme Musuc gaan, of beter helemaal geen andere geluidskaart kopen?

Ik twijfel best, en heb niet zo heel veel zin om iets aan te schaffen waar ik toch geen verschil in hoor. Ik draai @ Vista 64-bits overigens.
X-RAM Is alleen leuk voor een enkel spel dat het ondersteunt en zelfs dan is er nog veel discussie mogelijk of je er daadwerkelijk iets van merkt qua performance.

Qua geluid maakt het niets uit of je een Xtreme Music of een Fatality Pro pakt. Enige voordeel van een duurdere kaart is, eventueel, de break-out box als die erbij zit.

Verwijderd

http://www.techzine.nl/ex...idskaart-at-XSReview.html

zie toch echt bij pro's eax 5 staan

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb de kaart binnen :D
En idd op de doos zelf staat EAX Advanced HD 5.0

Leuk weetje, in de doos zat ook nog een zakje haribo beertjes :P

• 13art

13art

Moderator Mobile
Kaart erin gezet, maar tot nu toe nog geen succes met het krijgen van 5.1 geluid. Zowel in games niet, maar ook niet met het afspelen van mp3 (subwoofer werkt dan niet mee, wat wel met de geluidskaart van het moederbord werkte)

Bij het testen van de speakers doet de subwoofer het wel, alleen de speakers achter doen het niet. Komt totaal geen geluid uit....
Ook in gamemodus kan ik alleen maar kiezen voor 2.1 geluid ipv de 5.1 die ik heb.... Beetje vaag allemaal.

Maar goed nu niet veel tijd meer om het uit te proberen.

edit:
Ben alweer wat verder. Nu het stekkertje in de speakers voor de zijkant zit komt er wel opeens geluid uit de achterste speakers..... Of het ligt aan de drivers, of op de kaart zelf zitten de aansluitingen net even omgedraaid..... Enige wat ik kan doen is afwachten op de nieuwe drivers denk ik.
Ondertussen ook gewoon 5.1 geluid in games, in vista zelf stond het geluid tijdens game modus nog op 2.1 en niet op 5.1.

bij de geluidskaart van het moederbord kon ik nog kiezen voor 'midden/subwoofer besturing omwisselen' dat kan ik echter bij de Auzentech niet vinden, dus ook geen mogelijkheid tot het horen van de bastonen door middel van de subwoofer ook hiervoor moet ik denk ik wachten op de nieuwe drivers.

Zoals bekend werkt de digitale uitgang nog niet, ook daarvoor wachten op de nieuwe drivers. Hopelijk zijn die beschikbaar als ik terug kon van vakantie op 1 oktober.

edit2:
Ik lees nu de review en het lijkt erop dat de reviewer wel gewoon bas geluid had. Nou ja ik weet het even ook niet meer, nu geen tijd meer. Binnenkort maar verder klooien.

[ Voor 54% gewijzigd door 13art op 13-09-2007 13:09 ]

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

goedkoopste XFi kaartje met midi-aansluitingen is de Platinum voor165 euro? :(

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• rkwinkel
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Wel heb een xifi fatality pro en sta voor dillema, of een nieuw setje boxen kopen 5.1 of mijn soundblater kaartje aansluiten op een home cinema set. Nu is de vraag, hoe kan ik dit aansluiten op een home cinema set of is het handiger om een nieuw setje boxen te kopen (vb klipsch 5.1 of nieuwe teac's, of creative) ?

please advice... ben gamer, filmkijker en muziekliefhebber....

8)

rkwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murk schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:10:
goedkoopste XFi kaartje met midi-aansluitingen is de Platinum voor165 euro? :(
nope. bijv: de xtreme music heeft ook gewoon midi, alleen via de gameport. ff verloopje scoren dus :P

//althans dat dacht ik. moet zeggen dat ik dat eigenlijk nooit geprobeerd heb op die manier :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 22:01 ]

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 22:49
sorry dat ik stoor, maar ik heb even een vraagje tussendoor.
Ik wil ook zo'n mooie XFi kaart kopen, en mijn MCE op mijn reciever aansluiten, maar ik heb ook een MSI NX8500 GT HDMI met audio die naar m'n lcd-tv gaat.
Kan ik nu hetzelfde geluid over m'n HDMI en XFi krijgen, ik had namelijk het vermoeden dat er in Vista een voorkeurs audio kaart moest worden opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen deze 2 kaarten voor gaing en MP3tjes luisteren:
X-fi Xtreme music

Club3d Theatron agrippa

Ik heb een flinke 5.1set,dus ik wil er ook een goede kaart voor.

Bij welke kan ik de set goed regelen & afstellen?

Heb ik EAX5 en de rekenkracht van de xfi wel nodig voor gewoon surround in games (CSS) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinstoel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-01 16:36
Even een vraagje mensen...

Ik heb een paar weken terug een X-Fi Xtreme Audio (OEM) gekocht, er in gestoken, software/drivers geïnstalleerd en hij werkte proper. Nu heb ik windows opnieuw geïnstalleerd, en sindsdien werkt de gehele geluidskaart niet meer goed.

Eerst starte hij steeds opnieuw op als de geluidskaart in welk pci-slot dan ook in zat, daarna, na nog een verse windows install, kom ik niet verder als de drivers installeren, en vervolgens een melding dat hij nog niet werkt.

Dan staat er bij Apparaatbeheer:
Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet initialiseren. (Code 37)
Ik dus op help klikken, die uitleg die daar staat beschreven uitvoeren, val ik vervolgens weer terug op hetzelfde probleem. Wat gaat er hier fout? Want ik begin nu toch een beetje geïrriteerd te raken 8)7

Edit:
Ik heb net nog even geprobeerd om de drivers dan te updaten via apparaatbeheer etc, maar dan krijg ik het volgende

Afbeeldingslocatie: http://rene.mvv69.nl/xfi.jpg
Ik heb een OEM versie; en ik heb die hele schijf dus niet. En de cd in de startpost, werkt ook niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Tuinstoel op 17-09-2007 21:03 ]

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Goedendag,
nou ben ik vandaag ook bezitter geworden van een X-Fi Xtreme Gamer maar trots kan ik mezelf niet meer noemen.
Ik krijg de microfoon met geen mogelijkheid aan de praat, ik heb creative forums doorgespit, deel 3/4 van de GoT topics maar niets helpt.
ik draai vista ultimate 32bit, laatste drivers geinstalleert, mic uitgang op default gezet, overal geunmute, maar er gebeurt gewoon helemaal niets. (zelfs vista opnieuw geinstalleert!)
ook zie ik de term 'digital I/O' als optie voorbij komen als suggesties om daar iets te doen maar ik heb deze opties helemaal niet in mn console?!

wie kan me hier de gouden tip geven :'(

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:39

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Vista is echt kut als het gaat om een Creative kaart en Vista erbij. Ik heb oolk alles 500 keer moeten unmuten voordat hij het in ene deed :? Er zit ergens een optie verborgen waar je mic alsnog gemute staat. Ben even de exacte plaats kwijt (zit op mijn werk met XP) maar ff goed zoeken.

Heb er zelf ook nogal naar lopen kloten..... :/

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Ik heb onlangs een format C uitgevoerd + fresh install van mijn XP en ik vraag me nu af hoe ik dat witte icoontje in de sytem-tray terug tevoorschijn kan halen :?
Hiermee bedoel ik dus het Creative icoontje waarmee allerhande dingen makkelijk selecteerbaar worden waaronder dus ook het kiezen van de verschillende geluidsmodus' en.

Ik heb nu eens de software installatie uitgevoerd zoals aangeraden in de start-topic,.. alles werkt prima,.. alleen had ik nu nog graag dat icoontje terug gehad ....... wei kan me helpen ... ik heb me hier al rot gezocht 8)7

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:11:
Ik heb onlangs een format C uitgevoerd + fresh install van mijn XP en ik vraag me nu af hoe ik dat witte icoontje in de sytem-tray terug tevoorschijn kan halen :?
Hiermee bedoel ik dus het Creative icoontje waarmee allerhande dingen makkelijk selecteerbaar worden waaronder dus ook het kiezen van de verschillende geluidsmodus' en.

Ik heb nu eens de software installatie uitgevoerd zoals aangeraden in de start-topic,.. alles werkt prima,.. alleen had ik nu nog graag dat icoontje terug gehad ....... wei kan me helpen ... ik heb me hier al rot gezocht 8)7
"C:\Program Files\Creative\Sound Blaster X-Fi\Volume Panel\VolPanel.exe" /r

Systeem Specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:21:
[...]

Afijn, hij's weer retour afzender. Heb inmiddels een M-Audio FW Audiophile, en die deed ut meteen, met bêta-drivers nota bene.

A Creative Solution!
>:)

Verwijderd

Occy74 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 00:41:
[...]

"C:\Program Files\Creative\Sound Blaster X-Fi\Volume Panel\VolPanel.exe" /r
Vreemd,.... dat laatste deel "... \Volume Panel\VolPanel.exe" vind ik bij mij niet terug :?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:46:
[...]

Vreemd,.... dat laatste deel "... \Volume Panel\VolPanel.exe" vind ik bij mij niet terug :?
Dan is die waarschijnlijk niet geinstalleerd..
Je kan die alsnog los installeren met X:\Audio\VolPanel\setup.exe waar X dus de driveletter van je cdspeler is..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice, gelukt :)
Ik heb er de CD eens terug ingestoken,.. onderdelen bijvoegen en idd. ..... ik moet hem waarschijnlijk bij de 1ste install overgeslaan hebben.
Rechtstreeks via de set-up.exe op de CD werktte de install wel niet,.. ik kreeg een install error, ... ik heb het via Configuratiescherm/Software/... moeten doen, dan lukte het vlekkeloos.

Thx. voor de tip drunkfux ;)

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ik heb hier een Sony STR-K840P versterker, deze ondersteund 5.1 Dolby Prologic II (en ook EX ofzo?) en DTS wat ik dus zeker wil gebruiken, deze wil ik graag aansluiten via de Tulp ingangen aansluiten, ook wil ik gelijktijdig een microfoon gebruiken en die achterin de computer steken (Dus niet in het front pannel!!!).
Nu weet ik niet zeker welke kaart ik minimaal moet hebben gezien de Xtreme audio in de specificaties dit geeft: Speaker and Headphone connections for stereo to 7.1 (Line Out via three 3.5mm mini jacks).
Moet ik dan gewoon daar achterin 3 jack naar tulp stekkers steken 1 voor m'n front speakers 1 voor m'n rear en 1 voor m'n sub en center speaker? (maar hoe doen ze dan ooit 7.1? en center en sub vind ik een rare combinatie)
Verder staat er daar ook alleen iets over 7.1 over 2 boxen waar ik dus niet op zit te wachten.
Bij de Xtreme Music precies het zelfde en daar hebben ze het over: Line level out (Front / Rear / Side / Center / Subwoofer): 3.50mm mini jacks
maar ik zie maar 4 jack uitgangen!

met andere woorden, hoe krijg ik DTS en Dolby over al mijn 5 speakers en Sub in keurig surround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,ik heb een probleempje
Het zit zo.
Ik heb de x-fi fatality champion series platinum.
Op de afstandsbediening staan vanboven 4 scrollers voor 24bit crystalizer,eax,...
Alle knoppen op de afstandsbediening werken maar die 4 scrollers krijg ik niet aan de gang.
Gisteren werkte ze nog.Ik heb daarna mijn kaart in een ander pci-slot gestoken omdat er te weinig plaats was.
Ik heb al de software verwijderd en terug installed,steeds hetzelfde probleem.
Ik gebruik WinXp.
Iemand die dit ooit heeft voorgehad? :|

Edit : Het is opgelost.Heb alles nogmaals verwijderd.Regcleaner laten lopen,opnieuw installed.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:26

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Ik heb op dit moment een MSI K8T Neo2 moederbord, met een VIA K8T800 Pro Chipset. En ik maak op dit moment gebruik van de onboard Realtek geluidskaart. Nu is mijn vraag, ik las dat er in het begin veel problemen waren met de X-fi serie, zowel met nForce 4 Chipsets als met VIA Chipsets, is dat nu allemaal verholpen? M.a.w. kan ik nu met een gerust hart bijv. de Extreme Music aanschaffen voor mijn VIA bordje? :)

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ja de enige problemen die er nu zijn (slechte herkenning etc. die bij enkele mensen voorkomen) zijn moederbord onafhankelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeej :)
nieuws: Eindelijk Linux-ondersteuning voor Creative X-Fi

Of :/ eigenlijk, maargoed, beter dan niets :)
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.