Hm, en heb je dan wel in zowel entertainment als game mode alle instellingen verder hetzelfde staan? Dus bijv. geen ander equalizer instellingen in de ene ten opzichte van de andere mode, die het verschil in helderheid verklaren? Ik merk namelijk geen verschil qua geluid tussen de twee modi, maar ik heb wel alle extra effecten (equalizer, cmss, crystalizer e.d.) uitgeschakeld, dus als ik onder windows bijv. een mp3 draai, luister ik daar in 'gewoon' stereo naar.MelvinB schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:38:
[...]
Persoonlijk merk ik wel verschil tussen entertainment -en game-mode als ik muziek ofzo aan heb. Zet ik em op game-mode, dan klikt het geluid een stuk doffer. Ik gebruik dus de entertainment-mode voor muziek en films. Eigenlijk staat ie hier altijd op als ik in Windows aan het werken ben. Ga ik gamen, dan gaat ie natuurlijk op de Game-mode, want ik wil wel de EAX-effecten e.d hebben in games.
Ik heb dan wel de X-Fi Fatal1ty.
Ik vroeg me ook gewoon af wat technisch gezien het verschil tussen enterainment en game is, of dat er in entertainment in feite gewoon alleen wat functies uitgeschakeld worden.
[edit]
Inmiddels al wat meer gevonden, blijkbaar was ik niet de enige dit zich afvroeg wat het verschil was:
zie dit,
dit,
dit en
dit topic.
Kort samengevat: de verschillen lijken 'm vooral te zitten in wat je bij cmss en eax aan instel mogelijkheden hebt. Niet heel erg spanned dus en als je die dingen tijdens gewoon windows gebruik niet benut, kun je 'm volgens mij net zo goed altijd op gaming mode hebben staan.
[ Voor 28% gewijzigd door jasjenl op 19-08-2007 22:35 ]