Ik vatte um eerst net als jijYellowneck schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:26:
[...]
Eh?! ..Virus? Komt van de Creative site af?
Er is een nieuwe rip van een Vista X-fi CD te downloaden.
Downloads links:
http://rapidshare.com/files/37912195/SB_INSTALL.7z.001 (100MB)
http://rapidshare.com/files/37928587/SB_INSTALL.7z.002 (100MB)
http://rapidshare.com/files/37951673/SB_INSTALL.7z.003 (100MB)
http://rapidshare.com/files/37971424/SB_INSTALL.7z.004 (94.2MB)
Use www.7-zip.org , www.izarc.org or similar to uncompress: store the 4 files together and select to uncompress the first, the program will automatically do the others. The files are stored in a folder SB_INSTALL, either install from that or burn your own disc with any CD-writer program.
OR via Bit-Torrent (hopefully it works, haven't used before!):
http://torrents.thepirate...2007).3717301.TPB.torrent
bron:http://forums.creative.co...=by_date_ascending&page=1
Downloads links:
http://rapidshare.com/files/37912195/SB_INSTALL.7z.001 (100MB)
http://rapidshare.com/files/37928587/SB_INSTALL.7z.002 (100MB)
http://rapidshare.com/files/37951673/SB_INSTALL.7z.003 (100MB)
http://rapidshare.com/files/37971424/SB_INSTALL.7z.004 (94.2MB)
Use www.7-zip.org , www.izarc.org or similar to uncompress: store the 4 files together and select to uncompress the first, the program will automatically do the others. The files are stored in a folder SB_INSTALL, either install from that or burn your own disc with any CD-writer program.
OR via Bit-Torrent (hopefully it works, haven't used before!):
http://torrents.thepirate...2007).3717301.TPB.torrent
bron:http://forums.creative.co...=by_date_ascending&page=1
Ik heb ook een leuke computer..
Verwijderd
Wat is er anders aan dan die eerste rip?
Die heb ik onlangs gebruikt namelijk in mijn Vista install en na de setup gedraaid te hebben kwam ie netjes met wat auto updates voor drivers en een paar tools aanzetten via internet.
Die heb ik onlangs gebruikt namelijk in mijn Vista install en na de setup gedraaid te hebben kwam ie netjes met wat auto updates voor drivers en een paar tools aanzetten via internet.
Geen idee nog.Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:23:
Wat is er anders aan dan die eerste rip?
Ik heb ook een leuke computer..
SmartRec en WaveStudio 7 zitten er nu bij.
Als je die wilt moet je custom install kiezen en dan de boxes van die 2 programma's aanvinken.
Ben die CD overigens nu ook aan het downloaden omdat ik net mijn xtrememusic heb over gezet naar mijn nieuwe pc
Als je die wilt moet je custom install kiezen en dan de boxes van die 2 programma's aanvinken.
Ben die CD overigens nu ook aan het downloaden omdat ik net mijn xtrememusic heb over gezet naar mijn nieuwe pc
[ Voor 29% gewijzigd door psychoclown op 20-06-2007 19:18 ]
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ik zit er zelf over te denken om een van die nieuwe geluidskaarten te kopen met zo'n frontpanel maar hoever steken die knoppen uit???
Want ik heb een kast met een deurtje en zou graag nog wel het deurtje kunnen sluiten! weet iemand of dat dan nog mogelijk is?? of kan ik dan beter voor de breakout box kiesen?
Want ik heb een kast met een deurtje en zou graag nog wel het deurtje kunnen sluiten! weet iemand of dat dan nog mogelijk is?? of kan ik dan beter voor de breakout box kiesen?
Weet iemand of die nieuwe Rips voor X-fi de afsluit-tijd binnen Vista fixen? Als ik Vista afsluit staat hij nog 3-10minuten te hangen op mijn XtremeMusic.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Gebruik je de originele drivers?SinergyX schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:19:
Weet iemand of die nieuwe Rips voor X-fi de afsluit-tijd binnen Vista fixen? Als ik Vista afsluit staat hij nog 3-10minuten te hangen op mijn XtremeMusic.
Mijn pc met de X-Fi XtremeMusic gaat gewoon netjes uit binnen een fatsoenlijke termijn...
Bij mij ook gister dus de X-Fi over gezet en geen problemen ondervonden, afsluiten gaat nog steeds in ~15 - 20 sec.
Heb alleen ALchemy en de nieuwste drivers nog niet want heb het gister 5 keer geprobeerd te downloaden maar elke keer blijft de download hangen... (niet te spreken over de snelheid
)
-Edit-
ALchemy eindelijk kunnen downloaden maar nu wil ik het installeren en heb ik een floppy met een of ander bestand nodig
Beetje apartelijk maarja..
Heb alleen ALchemy en de nieuwste drivers nog niet want heb het gister 5 keer geprobeerd te downloaden maar elke keer blijft de download hangen... (niet te spreken over de snelheid
-Edit-
ALchemy eindelijk kunnen downloaden maar nu wil ik het installeren en heb ik een floppy met een of ander bestand nodig
[ Voor 20% gewijzigd door psychoclown op 21-06-2007 15:23 ]
Niemand een update over...
Digital Out (coax aan de achterkant)
In een topic op got staat hoe je met een 3.5" jack via een tulp de geluidskaart met de receiver verbind. Als je in de drivers SP/DIF throughput aanzet én in PowerDVD SP/DIF kiest je 5.1 sound hebt.
Maar: dit stoort als een tierelier, alsof hij overslaat. Als je binnen power DVD op stereo werkt dan doet hij het goed.
En: werkt 5.1 geluid ook binnen Media Player Classic en Windows MP, en zo ja: hoe?
En: gaat dit geluid ook zo haperend via de frontpanel?
Tikken
En hoe zit het met het tikken als EAX aanstaat? Ik heb verhalen gehoord dat je veel tikken in het geluid hoort (ook bij niet EAX geluid, dus gewoon muziek oid).
In een topic op got staat hoe je met een 3.5" jack via een tulp de geluidskaart met de receiver verbind. Als je in de drivers SP/DIF throughput aanzet én in PowerDVD SP/DIF kiest je 5.1 sound hebt.
Maar: dit stoort als een tierelier, alsof hij overslaat. Als je binnen power DVD op stereo werkt dan doet hij het goed.
En: werkt 5.1 geluid ook binnen Media Player Classic en Windows MP, en zo ja: hoe?
Tikken
En hoe zit het met het tikken als EAX aanstaat? Ik heb verhalen gehoord dat je veel tikken in het geluid hoort (ook bij niet EAX geluid, dus gewoon muziek oid).
Geen last van tikken hier.
Je moet power dvd ook op spdif zetten, niet op 5.1. Het geluid gaatoZner schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:42:
Niemand een update over...
Tikken
inderdaad stotteren anders.
Jammer dat dit probleem ook nog bestaat in Vista. Ik heb dit namelijk ook in Windows XP SP2 met de originele drivers. Ik heb dit toendertijd opgelost door een bepaald programma dat de X-Fi gebruikt om de settings te wijzigen uit de system32 map te halen en op het buroblad te plaatsen. Als ik dan iets wil veranderen qua settings voor de X-Fi open ik gewoon eerst even dit programmaatje.SinergyX schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:19:
Zodra ik settings heb gewijzgd en het weer heb gesloten zal dat programmaatje zichzelf automatisch sluiten. Op deze manier sluit mijn PC ook gewoon direct af. Binnenkort toch maar eens die laatste Vista drivers proberen of het bij mij nu wel op de goede manier werkt. Ik heb trouwens in een eerder deel van dit topic (deel 2 geloof ik) beschreven welk programma ik precies heb verplaatst. Tevens heb ik een hoop background apps uitgeschakeld van de X-Fi die je toch niet nodig hebt.
IK heb gisteren een Sound Blaster X-fi Elite Pro gekocht, sta nu op het punt hem te installeren , maar in welke pci-(e) slot moet hij????
Is mischien een stomme vraag, maar ik kan geen duidelijkheid krijgen uit de handleiding, daarin staat alleen EEN pci slot maar niet welke!!
Mocht je het willen weten, ik heb een Asus P5W DH Deluxe, als Mobo
Is mischien een stomme vraag, maar ik kan geen duidelijkheid krijgen uit de handleiding, daarin staat alleen EEN pci slot maar niet welke!!
Stop hem in een pci slot met een eigen IRQ, dat kun je het beste opzoeken in boekje van je mobo.
Vaak is het trouwens de onderste slot
Zie ook Installatie sectie in de TS
[ Voor 30% gewijzigd door psychoclown op 22-06-2007 14:01 ]
Ik heb besloten om mijn Creative 5500 digital setje niet meer digitaal te gaan gebruiken i.c.m. mijn X-Fi ExtremeMusic.Ten eerste gebruik ik nu toch continue mijn mic op die poort en ten tweede mis ik de achterspeakers in games. Zeker omdat ik die vroeger wel digitaal gebruikte op mijn nForce2...
Anyway zoals ik het nu zie is de analoge aansluiting op de Creative 5500 gewoon een mini-jack, klopt het dat ik nu dan een kabel moet kopen die aan de ene kant een mini-jack heeft en aan de andere kant 3x mini-jack voor aansluiting op de X-Fi? Ik heb al lopen zoeken op Google maar ik kan hier niks over vinden
Anyway zoals ik het nu zie is de analoge aansluiting op de Creative 5500 gewoon een mini-jack, klopt het dat ik nu dan een kabel moet kopen die aan de ene kant een mini-jack heeft en aan de andere kant 3x mini-jack voor aansluiting op de X-Fi? Ik heb al lopen zoeken op Google maar ik kan hier niks over vinden
Die 2 knoppen steken 1cm uit. Heb het nagemeten.ZipperJR schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:15:
Ik zit er zelf over te denken om een van die nieuwe geluidskaarten te kopen met zo'n frontpanel maar hoever steken die knoppen uit???
In mijn huidige kast, Antec Plusview1000AMG, kan het deurtje nog dicht.
Ik heb alleen een nieuwe kast besteld, de NZXT Hush, en ik hoop wel dat dit deurtje ook nog dicht kan als ik de frontpanel niet gebruik.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Ik heb 'm in het onderste slot zitten. Zelfde mobo.ZipperJR schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:31:
IK heb gisteren een Sound Blaster X-fi Elite Pro gekocht, sta nu op het punt hem te installeren , maar in welke pci-(e) slot moet hij????
Vroegah...
Had je op de oude sounblaster kaarten (of de software) een instelling dat je het microfoon geluid kon converteren met een of andere equalizer.
Je kreeg dan een stem als een chipmunck, zeus, robot en weet ik veel allemaal meer.
Ik heb nu een X-Fi ExtremeMusic, en kan dat niet meer vinden.
Heeft iemand enig idee of, en zoja, waar die instelling te vinden is?
Had je op de oude sounblaster kaarten (of de software) een instelling dat je het microfoon geluid kon converteren met een of andere equalizer.
Je kreeg dan een stem als een chipmunck, zeus, robot en weet ik veel allemaal meer.
Ik heb nu een X-Fi ExtremeMusic, en kan dat niet meer vinden.
Heeft iemand enig idee of, en zoja, waar die instelling te vinden is?
Hmm, ik heb de kaart gewoon in een PCI-slot gestoken die mij het beste uitkwam. Ik had nooit gelet of deze PCI-slot een eigen IRQ heeft. Nu keek ik net in de manual van mijn moederbord (A8N-SLI Premium) en daar stond het volgende:psychoclown schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:59:
Stop hem in een pci slot met een eigen IRQ, dat kun je het beste opzoeken in boekje van je mobo.

Blijkt hier nu uit dat ik alleen maar shared IRQ's heb?! Ik wordt er namelijk niet echt veel wijzer van...
Mocht je het slot niet vinden kan je natuurlijk ook alle sloten afgaan en kijken in apparaatbeheer in welk slot je kaart een eigen irq heeft, of op zijn mist in welk slot er geen irq gedeeld is met een ander belangrijk apparaat zoals bvb videokaart of hdd maar dan weer wel dvd, usb controller ...
Verwijderd
Weet iemand mss nog de X-Fi Titanium Software Package te downloaden is?
heb gelezen dat het een rete handing pakket is, maar ken et nie vinden.
heb gelezen dat het een rete handing pakket is, maar ken et nie vinden.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 13:25 ]
Power DVD stond inderdaad ook op SP/DIF (niet op 5.1 oid)... en stotterde!gelukkie schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:08:
Je moet power dvd ook op spdif zetten, niet op 5.1. Het geluid gaat
inderdaad stotteren anders.
En kun je naast Power DVD bijvoorbeeld Windows Media Player én Media Player Classic gebruiken voor digitale transfer, aangezien ik Power DVD niet gebruik.
Als een zo'n kaart aanschaf, moet 't allemaal wel werken
Zeer handig open source programma om o.a. alle knoppen van alle creative afstandsbedieningen te reassignen (44 op die van de X-Fi!): http://wiki.darkain.com/wiki/Main_Page
Gebruik de IntelliRemote plugin.
Gebruik de IntelliRemote plugin.
[ Voor 9% gewijzigd door Dav- op 27-06-2007 22:16 ]
PCI Slot3 is volgens mij shared met niks, PCI Slot2 met onboard lan 2 en PCI Slot1 met USB 1.0/2.0 controller / firewire / onboard lan 1.DeepFreeze.NL schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 10:46:
[...]
Hmm, ik heb de kaart gewoon in een PCI-slot gestoken die mij het beste uitkwam. Ik had nooit gelet of deze PCI-slot een eigen IRQ heeft. Nu keek ik net in de manual van mijn moederbord (A8N-SLI Premium) en daar stond het volgende:
.. afbeelding ..
Blijkt hier nu uit dat ik alleen maar shared IRQ's heb?! Ik wordt er namelijk niet echt veel wijzer van...
Correct me if I'm wrong maar ik dacht dat je het per kolom uit moet lezen
ik heb nu sinds een paar dagen de Soundblaster X-Fi Elite Pro in gebruik met een Altec Lansing ADA745 4.1 set, maar wanneer ik mijn pc in standby stand zet, en later weer ga gebruiken reageerd de externe I/O kast niet meer
Aan de knoppen draaien om het volume in te stellen reageerd niet meer. Moet de pc opnieuw opstarten om hem weer te laten werken
Heeft iemand hier nog meer last van??? Of weet iemand hoe ik dit oplos?
Ook ben ik zoek naar een upgrade voor mij toch al paar jaar oude 4.1 setje, maar waar doe ik verstandig aan??? weet toevallig iemand een goede site waar ik reviews voor bijv Creative en Logitech setjes vind, mijn budget ligt op 400 euro MAX!

Aan de knoppen draaien om het volume in te stellen reageerd niet meer. Moet de pc opnieuw opstarten om hem weer te laten werken
Heeft iemand hier nog meer last van??? Of weet iemand hoe ik dit oplos?
Ook ben ik zoek naar een upgrade voor mij toch al paar jaar oude 4.1 setje, maar waar doe ik verstandig aan??? weet toevallig iemand een goede site waar ik reviews voor bijv Creative en Logitech setjes vind, mijn budget ligt op 400 euro MAX!
[ Voor 21% gewijzigd door ZipperJR op 29-06-2007 13:39 . Reden: Was wat vergeten te vermelden en wil geen dubbel post ]
Logitech Z5400 FTW
(a 210,-)
I am the great Cornholio!
Heb nu sinds een paar uur een X-Fi Extremegamer, omdat mijn vorige Audigy 2 niet meer wou. Jammer, want van die kaart heb ik 5 jaar genoten, maar wat is deze kaart gaaf zeg! met mp3's en muziek klinkt ie duidelijk beter, gecontroleerder en strakker. die Crystallizer ben ik nog niet helemaal uit , heb 'm vooralsnog op 15% staan, lijkt me genoeg. op 100% is het imo een achteruitgang met muziek, geen vooruitgang.
Wat me wel tegenviel was de doos uitpakken, heb een retail, maar schrok me kapot toen ik zag hoe klein het kaartje was. ik dacht bij mezelf, deze kan nooit beter zijn dan mijn Audigy 2 die 3x zo groot is/was. blijkbaar doet grootte er nu niet zoveel meer toe.
Verder ben ik super tevreden tot nu toe, kaartje erin, drivers erop en gaan met die banaan. Zo hoort het.
Alleen nog ff op zoek naar een game die deftig EAX 5.0 doet, iemand een tip?
Wat me wel tegenviel was de doos uitpakken, heb een retail, maar schrok me kapot toen ik zag hoe klein het kaartje was. ik dacht bij mezelf, deze kan nooit beter zijn dan mijn Audigy 2 die 3x zo groot is/was. blijkbaar doet grootte er nu niet zoveel meer toe.
Verder ben ik super tevreden tot nu toe, kaartje erin, drivers erop en gaan met die banaan. Zo hoort het.
Alleen nog ff op zoek naar een game die deftig EAX 5.0 doet, iemand een tip?
[ Voor 17% gewijzigd door Visgek82 op 29-06-2007 18:29 ]
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Zucht, wat een grafding.
Geinstalleerd op een a8n-sli, geen geluid. Bios geupdate, chipset en creative drivers geupdate, geen geluid. IRQ's gechecked, geen conflicts, alsnog naar een ander slot verplaatst, geen geluid. Morgen mn geld maar eens terug halen.
Geinstalleerd op een a8n-sli, geen geluid. Bios geupdate, chipset en creative drivers geupdate, geen geluid. IRQ's gechecked, geen conflicts, alsnog naar een ander slot verplaatst, geen geluid. Morgen mn geld maar eens terug halen.
Is hij niet gewoon kapot? Of werkt hij in een andere PC wel? Ik zou hem eerst omruilen voor een ander exemplaar en kijken of het dan wel werkt.Elp schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 00:38:
Zucht, wat een grafding.
Je hebt neem ik aan het onderste slot ook geprobeerd?Elp schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 00:38:
Zucht, wat een grafding.
Verder ga ik mee met hierboven, je geeft wel heel erg snel op deze manier
Hij zat in eerste instantie al in het onderste slot, de andere twee werken ook niet.psychoclown schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 18:55:
[...]
Je hebt neem ik aan het onderste slot ook geprobeerd?
Verder ga ik mee met hierboven, je geeft wel heel erg snel op deze manier
Snel opgeven? Kheb er een middag aan gezeten en vanmorgen weer een paar uur, lijkt me meer dan genoeg tijd voor een product dat het meteen hoort te doen.
Ik ga vanavond nog proberen of ie het wel wil doen in een andere PC, hopelijk doet ie het daar ook niet.
edit: Er kwam in die andere PC al geluid uit voordat ie klaar was met het installeren van de drivers
[ Voor 8% gewijzigd door Elp op 01-07-2007 12:35 ]
Verwijderd
Hey, heeft iemand het probleem met X-Fi Elite Pro en Vista dat als je een tijdje naar muziek luistert en dan iets anders gaat doen (een filmpje kijken) dat je dan plotseling geen geluid meer hoort? Alles bevriest als het ware... Dan ga je naar de Configuratiemenu en Audio-Console en schakkelt van Entertainment naar Games en terug en hij doet het wel.... Heel raar... Gebeurt alleen in Vista denk ik....
Iemand een oplossing?!?!?!
Dan zit er iets niet goed met je mobo, zit er geen stof in je sloten?Elp schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:14:
[...]
Hij zat in eerste instantie al in het onderste slot, de andere twee werken ook niet.
Snel opgeven? Kheb er een middag aan gezeten en vanmorgen weer een paar uur, lijkt me meer dan genoeg tijd voor een product dat het meteen hoort te doen.
Ik ga vanavond nog proberen of ie het wel wil doen in een andere PC, hopelijk doet ie het daar ook niet.
edit: Er kwam in die andere PC al geluid uit voordat ie klaar was met het installeren van de drivers
Helemaal geen problemen met X-Fi en Vista x64 hierzo. X-Fi ModeChanger werkt ook perfect (al zit ik vooral in de gamemodusVerwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 20:52:
Hey, heeft iemand het probleem met X-Fi Elite Pro en Vista dat als je een tijdje naar muziek luistert en dan iets anders gaat doen (een filmpje kijken) dat je dan plotseling geen geluid meer hoort? Alles bevriest als het ware... Dan ga je naar de Configuratiemenu en Audio-Console en schakkelt van Entertainment naar Games en terug en hij doet het wel.... Heel raar... Gebeurt alleen in Vista denk ik....Iemand een oplossing?!?!?!
Er is niets mis met mn mobo, het is gewoon de combinatie Nforce4 chipset + x-fi + geen bios fix (support voor dit mobo is in 2005 gestopt).psychoclown schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:41:
[...]
Dan zit er iets niet goed met je mobo, zit er geen stof in je sloten?
Welke a8n-sli heb je, de Deluxe? Zoja dan kun je ook de a8n-sli Premium bios gebruiken, hier zelf ook gedaan en nooit problemen met mn X-Fi Fatal1ty...Elp schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:53:
[...]
Er is niets mis met mn mobo, het is gewoon de combinatie Nforce4 chipset + x-fi + geen bios fix (support voor dit mobo is in 2005 gestopt).
Ik heb dus de gewone A8N-SLI. Ik heb wel iets gelezen over het flashen van de premium bios op deze versie, maar ik moet even kijken of ik daar aan wil beginnen.Occy74 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:19:
[...]
Welke a8n-sli heb je, de Deluxe? Zoja dan kun je ook de a8n-sli Premium bios gebruiken, hier zelf ook gedaan en nooit problemen met mn X-Fi Fatal1ty...
Link gevonden:
(http://www.ngohq.com/home...ticles&go=read&arc_id=111)
[ Voor 8% gewijzigd door Elp op 01-07-2007 23:14 ]
Hmmm mijn X-Fi heeft eerst een half jaar in mijn oude pc gedraaid voordat ik deze kocht en daar deed die het _perfect_ in mijn A8N SLI.Elp schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:53:
[...]
Er is niets mis met mn mobo, het is gewoon de combinatie Nforce4 chipset + x-fi + geen bios fix (support voor dit mobo is in 2005 gestopt).
naja, google op a8n-sli + x-fi (of x-fi + nforce4) en je zal zien dat er heel wat meldingen zijn van a8n-sli's waarbij de x-fi gewoon niet werkt of kraakt en niet alleen gewone a8n's maar ook deluxe's en premiums.psychoclown schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:23:
[...]
Hmmm mijn X-Fi heeft eerst een half jaar in mijn oude pc gedraaid voordat ik deze kocht en daar deed die het _perfect_ in mijn A8N SLI.
The__Virus, heb jij hier misschien een passend antwoord op?
MaTr1x schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:20:
Ik heb besloten om mijn Creative 5500 digital setje niet meer digitaal te gaan gebruiken i.c.m. mijn X-Fi ExtremeMusic.Ten eerste gebruik ik nu toch continue mijn mic op die poort en ten tweede mis ik de achterspeakers in games. Zeker omdat ik die vroeger wel digitaal gebruikte op mijn nForce2...
Ja had er wel over gehoord enzo heb ik zeker mazzel gehadElp schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:28:
[...]
naja, google op a8n-sli + x-fi (of x-fi + nforce4) en je zal zien dat er heel wat meldingen zijn van a8n-sli's waarbij de x-fi gewoon niet werkt of kraakt en niet alleen gewone a8n's maar ook deluxe's en premiums.
Verwijderd
Ik had een A8N SLi-Deluxe i.c.m. een X-Fi Fatal1ty; no problems.
Een vriend van me heeft een A8N-E met een X-Fi Platinum; alsmaar problemen.
Een vriend van me heeft een A8N-E met een X-Fi Platinum; alsmaar problemen.

Sorry was op vakantie dus beetje late reactie. Als het goed is moet dat werken, maar ik durf het niet te zeggen. Ik heb nog geen ervaring met surroundgeluid gehad op mijn pc en al helemaal niet digitaal (op een MD-speler na maar dat is kinderspelMaTr1x schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:45:
The__Virus, heb jij hier misschien een passend antwoord op?
[...]
0 800 023 4664
(http://nl.europe.creative.com/recall/welcome.asp)
succes ermee en laat het even weten.
Ik snap er niks meer van...
Ik heb een X-Fi Extreme Audio Kaart & Logitech X-530 5.1 Speakers. Ik heb net Windows XP Media Center 2005 geinstalleerd. Netjes alle Drivers voor de geluidskaart geinstalleerd.
Winamp gestart en nummer afgespeeld. Wat een baggergeluid.... de bass klinkt heel dof en het geluid uit de Speakers is ook zeer slecht. Met m'n oude Audigy kaart kon ik ook de Hoge & Lage Tonen instellen, dat scheelt al heel veel! Maar dat met de (nieuwere) X-Fi kaart niet meer
Iemand een idee waarom alles zo ruk klinkt? Ik ben echt radeloos....onder Vista overigens precies hetzelfde probleem.
Alvast bedankt.
Screen van het niet in kunnen stellen van de hoge en lage tonen:
Ik heb een X-Fi Extreme Audio Kaart & Logitech X-530 5.1 Speakers. Ik heb net Windows XP Media Center 2005 geinstalleerd. Netjes alle Drivers voor de geluidskaart geinstalleerd.
Winamp gestart en nummer afgespeeld. Wat een baggergeluid.... de bass klinkt heel dof en het geluid uit de Speakers is ook zeer slecht. Met m'n oude Audigy kaart kon ik ook de Hoge & Lage Tonen instellen, dat scheelt al heel veel! Maar dat met de (nieuwere) X-Fi kaart niet meer
Iemand een idee waarom alles zo ruk klinkt? Ik ben echt radeloos....onder Vista overigens precies hetzelfde probleem.
Alvast bedankt.
Screen van het niet in kunnen stellen van de hoge en lage tonen:
[ Voor 8% gewijzigd door Morpheus2003 op 05-07-2007 23:36 ]
Mensen, ik zit met een probleem. Ik ben in het bezit van de SB X-Fi XtremeMusic. Nu, op eerste zicht werkt alles naar behoren. Het probleem zit hem echter in de microfoon. Ik krijg in TeamSpeak geen normale klanken te horen uit mijn microfoon. Het klinkt, hoe zal ik het omschrijven, heel robotachtig, ruis, stotterend enz. Het komt ook voor dat er WEL een goed geluid uit komt (zei het niet van daverende kwaliteit, maar verstaanbaar).
Deze headset en microfoon waarmee ik het probeer werken wel goed op mijn oude pc, dus daar ligt het niet aan.
Is het misschien een (bekende) bug van de XtremeMusic in combinatie met mijn OS Windows Vista Home Premium NL 64-bits? De rest van mijn systeem is hieronder in mijn sig te zien.
Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen? Ik draai op de laatste drivers voor de X-Fi.
Deze headset en microfoon waarmee ik het probeer werken wel goed op mijn oude pc, dus daar ligt het niet aan.
Is het misschien een (bekende) bug van de XtremeMusic in combinatie met mijn OS Windows Vista Home Premium NL 64-bits? De rest van mijn systeem is hieronder in mijn sig te zien.
Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen? Ik draai op de laatste drivers voor de X-Fi.
Als ik hem in de "Entertainment-modus" of "Audio creatie-modus" zet krijg ik in TS een error te zien: "WaveInOpen Specified resource is already allocated". Ik krijg in dit geval dan ook helemaal geen geluid te horen uit mijn microfoon. Heb in TeamSpeak ook verschillende mogelijkheden uitgeprobeerd (ook Wave en Direct Sound).
In de "Game-modus" krijg ik iets te horen, maar dat is dus erg, nou ja, robotachtig. Echt frustrerend... Waar kan dit nou aan liggen?
In de "Game-modus" krijg ik iets te horen, maar dat is dus erg, nou ja, robotachtig. Echt frustrerend... Waar kan dit nou aan liggen?
Wat zijn je instellingen van de X-Fi en TS?
Ik heb zelf geen enkel probleem met mijn mic in Vista x64 icm zie sig
Ik heb zelf geen enkel probleem met mijn mic in Vista x64 icm zie sig
Nou, voor zover je dingen voor de X-Fi in kan stellen...
Enkel op de game modus krijg ik de mic aan de praat. Hij doet het dan wel, maar is zeer robotachtig. De EAX Effecten heb ik aan staan, evenals de CMSS-3D functie. De Crystalizer heb ik uit staan. Ook SMV heb ik uit staan. Met de microfoonopties in Vista zelf (via configuratiescherm) heb ik ook gespeeld, maar niks mocht baten (Mic boost, de schuifbalk onder "Niveaus"). "Exclusieve modus" heb ik nog niet geprobeerd, ben benieuwd of dat effect heeft (zal het uitproberen).
TS staat op Wave met als input device "Microphone (Creative SB X-Fi)".
Is er nog iets wat ik over het hoofd kan hebben gezien?
Enkel op de game modus krijg ik de mic aan de praat. Hij doet het dan wel, maar is zeer robotachtig. De EAX Effecten heb ik aan staan, evenals de CMSS-3D functie. De Crystalizer heb ik uit staan. Ook SMV heb ik uit staan. Met de microfoonopties in Vista zelf (via configuratiescherm) heb ik ook gespeeld, maar niks mocht baten (Mic boost, de schuifbalk onder "Niveaus"). "Exclusieve modus" heb ik nog niet geprobeerd, ben benieuwd of dat effect heeft (zal het uitproberen).
TS staat op Wave met als input device "Microphone (Creative SB X-Fi)".
Is er nog iets wat ik over het hoofd kan hebben gezien?
Je hebt niet toevallig mic environment effects aanstaan?
Wat gebeurt er met de quality als je in TS op Direct Sound zet?
Kijk ook eens bij welk audio device wordt gebruikt bij de Volume Control: rechter muisknop Volume Control > Select Audio Device (? weet niet zeker of het zo heet per ongeluk NLs geïnstalleerd..).
Bij mij deed die eerst op een of andere reden steeds terug naar onboard device (terwijl die uitstaat)..
Wat gebeurt er met de quality als je in TS op Direct Sound zet?
Kijk ook eens bij welk audio device wordt gebruikt bij de Volume Control: rechter muisknop Volume Control > Select Audio Device (? weet niet zeker of het zo heet per ongeluk NLs geïnstalleerd..).
Bij mij deed die eerst op een of andere reden steeds terug naar onboard device (terwijl die uitstaat)..
Als ik het op Direct Sound zet hoor ik helemaal niks, en als ik weer naar "Options" ga dan staat hij vanzelf weer op Wave.
De luidsprekers staan inderdaad ingesteld op het moederbord (hoewel ik het stekkertje fijn in de X-Fi heb).
Daar heb ik dus wel de X-Fi mic ingesteld.
Ik zie nergens mic environment effects staan...
Breaking news: als ik geen microfoon in de poort van de X-Fi stop, en ik test het geluid in TS dan krijg ik eenzelfde geluid te horen, robotachtig, ruis, zeg het maar ik kan het eigenlijk niet omschrijven, maar dat het niet zo hoort lijkt mij duidelijk.
De luidsprekers staan inderdaad ingesteld op het moederbord (hoewel ik het stekkertje fijn in de X-Fi heb).
Daar heb ik dus wel de X-Fi mic ingesteld.
Ik zie nergens mic environment effects staan...
Breaking news: als ik geen microfoon in de poort van de X-Fi stop, en ik test het geluid in TS dan krijg ik eenzelfde geluid te horen, robotachtig, ruis, zeg het maar ik kan het eigenlijk niet omschrijven, maar dat het niet zo hoort lijkt mij duidelijk.
[ Voor 28% gewijzigd door Googolplex op 06-07-2007 22:13 ]
Probeer de laatste drivers eens opnieuw te installeren. Dat heeft wel eens bij mij geholpen. Zorg ervoor dat je ze eerst verwijdert (miss. is met Driver Cleaner Pro eroverheen te gaan aan te raden) en daarna opnieuw installeert.
Zal dat proberen. Waar staat nou eigenlijk die mic environment effects?
Als het na alle pogingen toch zo blijft functioneren, wat is dan de meest logische stap om te nemen? Is het mogelijk dat het een defect aan de kaart is? Ik zou de kaart eens in een andere pc kunnen stoppen en zien wat er op die pc mee gebeurt (nu ik dit schrijf dat ga ik morgen zeker proberen).
Als het na alle pogingen toch zo blijft functioneren, wat is dan de meest logische stap om te nemen? Is het mogelijk dat het een defect aan de kaart is? Ik zou de kaart eens in een andere pc kunnen stoppen en zien wat er op die pc mee gebeurt (nu ik dit schrijf dat ga ik morgen zeker proberen).
Geen idee wat mic environment effects zijn (nou ja, snap het wel maar heb het nooit gezien). Maar ik installeer dan ook alleen de drivers, dat werkt het lekkerst en de rest gebruik ik toch niet
.
Dat staat in Volume Control.
Probeer ook eens je onboard geluidskaart uit te zetten in de bios.
En heb je trouwens je X-Fi in een niet IRQ gedeelde pci-slot zitten?
Probeer ook eens je onboard geluidskaart uit te zetten in de bios.
En heb je trouwens je X-Fi in een niet IRQ gedeelde pci-slot zitten?
Ik heb de X-Fi in "PCI Slot 3" zitten. Reden hiervan is dat 1 wordt geblokkeerd door de 8800GTS en PCI Slot 2 zit direct onder deze 8800GTS (blijft er dus een millimeter ruimte tussen de kaarten en dat lijkt mij niet ideaal).
Volgens het moederbord wordt dit PCI Slot 3 gedeeld met de "USB controller 1" en de "USB 2.0 controller 1". Maar volgens mij gebruik ik deze USB poorten niet. Zou dit toch het probleem kunnen zijn?
(Ik vind nog steeds geen mic environment effects, evenals "Volume Control"... Ik en Vista...
)
Onboard geluidskaart uitzetten ga ik nu proberen. ---->
OK, eerste zelftest in TS: prima verstaanbaar zonder rariteiten whatsoever. Het is echter niet de eerste keer dan ik via de X-Fi goed verstaanbaar ben (had het enkele malen eerder, maar dan bleek het de volgende keer weer onverstaanbaar).
Maar goed: so far so good
! Erg bedankt! Ik zal zien of het goed blijft werken en dat hier natuurlijk ook nog eventjes melden
Volgens het moederbord wordt dit PCI Slot 3 gedeeld met de "USB controller 1" en de "USB 2.0 controller 1". Maar volgens mij gebruik ik deze USB poorten niet. Zou dit toch het probleem kunnen zijn?
(Ik vind nog steeds geen mic environment effects, evenals "Volume Control"... Ik en Vista...
Onboard geluidskaart uitzetten ga ik nu proberen. ---->

Maar goed: so far so good
[ Voor 24% gewijzigd door Googolplex op 07-07-2007 11:30 ]
Volume Control enzo heb je alleen als je dat geïnstalleerd hebt in jou geval de geripte cd die op het net rond zwerft (heb ik wel geïnstalleerd vond het op me oude pc wel handig
).
Nja hopen dat onboard geluidsdevice voor mic probs gaf
Nja hopen dat onboard geluidsdevice voor mic probs gaf
Dan zal ik die wel niet geinstalleerd hebben. Ik heb vandaag een aantal malen TS gebruikt en alles werkt nog steeds vlekkeloos
. Ben blij dat dit euvel verholpen is want het was niet echt leuk. Bedankt allemaal
Bedankt, ik heb vrijdag gelijk gebeld en niet een direct antwoord gehad, maar wel later een mail gekregen waar ik helaas niks aan heb:The__Virus schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:36:
Je kunt het beste even Creative bellen, zij hebben een gratis maar goed verborgen telefoonnummer:
0 800 023 4664
(http://nl.europe.creative.com/recall/welcome.asp)
succes ermee en laat het even weten.
En ik zei nog wel dat mijn decoder een enkele mini jack aansluiting heeft voor analoge aansluiting, niet een dubbele, hier heb ik dus niets aan >.>Xfi Xtreme music / Inspire 5500
Geachte heer,
Ik heb het antwoord op uw vraag al sneller gekregen dan verwacht. Als u
deze combinatie analoog wilt aansluiten, dan kunt u helaas alleen 4.1
geluid krijgen.
Hier vindt u het aansluitschema:
http://www.creative.com/p...ers/howto/?c=2&sc=2&ssc=4
Als ik het dus goed begrijp (uit alle bovenstaande text), kan ik met de X-FI xtreemmusic en een Logitech z5500 Digital 2 keuzes maken:
1.
Al het geluid door een digitale coax aansluiting (via een bracket of uit de mic-aansluiting). Met als nadeel dat ik altijd 2.0 geluid heb, tenzij ik een dvd kijk die wel 5.1 geluid heeft.
2.
Al het geluid door een digitale coax aansluiting (via een bracket of uit de mic-aansluiting). ICM de ac3 convert software, waardoor al m'n geluid altijd 5.1 doorgestuurd wordt (dit is alleen niet mogelijk in games, daar zal het geluid 2.0 zijn).
Kan iemand mij vertellen of ik dit goed begrepen heb? En weet iemand of 5.1 digitaal alleen werkt op DVD's, of ook ook op 5.1 divx???
ik wil het persee digitaal aansluiten omdat 5m een beetje lastig te overbruggen is met 3x3.5mm jacks
1.
Al het geluid door een digitale coax aansluiting (via een bracket of uit de mic-aansluiting). Met als nadeel dat ik altijd 2.0 geluid heb, tenzij ik een dvd kijk die wel 5.1 geluid heeft.
2.
Al het geluid door een digitale coax aansluiting (via een bracket of uit de mic-aansluiting). ICM de ac3 convert software, waardoor al m'n geluid altijd 5.1 doorgestuurd wordt (dit is alleen niet mogelijk in games, daar zal het geluid 2.0 zijn).
Kan iemand mij vertellen of ik dit goed begrepen heb? En weet iemand of 5.1 digitaal alleen werkt op DVD's, of ook ook op 5.1 divx???
ik wil het persee digitaal aansluiten omdat 5m een beetje lastig te overbruggen is met 3x3.5mm jacks
[ Voor 8% gewijzigd door -JB- op 10-07-2007 15:55 ]
Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L
Verwijderd
Ik heb het zo aangesloten maar volgens mij heb ik gewoon altijd 4.1 geluid via Prologic II en 5.1 bij DVD's via DTS of Dolby Digital[b][message=28376436,noline]
1.
Misschien dat je je z5500 op stereo-x2 hebt staan? in ieder geval zou deze kaart dan de ideale combi zijn voor mijn z5500. Kan iemand nog vertellen of divx 5.1 ook gewoon door komt? (lijkt me wel, maar ik heb graag zekerheid ;-))Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:50:
[...]
Ik heb het zo aangesloten maar volgens mij heb ik gewoon altijd 4.1 geluid via Prologic II en 5.1 bij DVD's via DTS of Dolby Digital
Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L
Verwijderd
Ik krijg mijn microfoon niet aan de praat, telkens als ik hem inplug in het laatste gaatje, doet mijn geluid het niet meer en moet ik de extreme music opnieuw instaleren.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 12:31 ]
Verwijderd
Nee hoor, Stereo x2 is uiteraard ook een optie. Heb zelf de X-FI Fatality card. Je krijgt via de Z5500 dus prologic II ( 4.1 sound, surround is dan mono ) en bij DVD's 5.1 discreet geluid-JB- schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:33:
[...]
Misschien dat je je z5500 op stereo-x2 hebt staan? in ieder geval zou deze kaart dan de ideale combi zijn voor mijn z5500. Kan iemand nog vertellen of divx 5.1 ook gewoon door komt? (lijkt me wel, maar ik heb graag zekerheid ;-))
Heb dus helemaal geen AC3 software hoeven installeren....
Wie kan mij met het volgende helpen?
Vandaag bij windows update (windows XP Pro SP2) kreeg ik een update voor mijn X-Fi XtremeMusic, dus ik dacht installeer het maar om ff te kijken hoe het werkt. Goed geïnstalleerd maar nu kan ik alleen maar het geluidsvolume aanpassen van mijn linker en rechter front speakers, de rest moet ik 'hardware matig' doen op mijn Logitech Z-5400 (heb de muziek nu maar op 2 streepjes staan van de Z-5400).
Op de Creative site staat dat de laatste driver uit 2006 stamt.
Zal het misschien komen omdat ik vandaag mijn Cowon iAudio D2 (wat een super strak ding) voor het eerst op mijn pc heb aangesloten (lijkt me niet toch)?
Is het dan maar beter om weer op de 'oude' drivers te werken?
Edit: deze update was het:
Creative - Sound - Creative X-Fi Audio Processor (WDM)
Creative Sound sofware update released in June, 2007
Edit2: Het is nu weer voor elkaar, ik had gelukkig nog wat 'moment opnames' gemaakt in Audiocreatie-modus, nu werkt het weer naar behoren.
Maar dan nog, wat kan het geweest zijn, 1 kleine instelling? Ik heb 't nog nooit eerder meegemaakt.
Vandaag bij windows update (windows XP Pro SP2) kreeg ik een update voor mijn X-Fi XtremeMusic, dus ik dacht installeer het maar om ff te kijken hoe het werkt. Goed geïnstalleerd maar nu kan ik alleen maar het geluidsvolume aanpassen van mijn linker en rechter front speakers, de rest moet ik 'hardware matig' doen op mijn Logitech Z-5400 (heb de muziek nu maar op 2 streepjes staan van de Z-5400).
Zal het misschien komen omdat ik vandaag mijn Cowon iAudio D2 (wat een super strak ding) voor het eerst op mijn pc heb aangesloten (lijkt me niet toch)?
Edit2: Het is nu weer voor elkaar, ik had gelukkig nog wat 'moment opnames' gemaakt in Audiocreatie-modus, nu werkt het weer naar behoren.
Maar dan nog, wat kan het geweest zijn, 1 kleine instelling? Ik heb 't nog nooit eerder meegemaakt.
[ Voor 28% gewijzigd door WhiteRaver op 11-07-2007 19:17 ]
Graag gedaan.
Hallo,heb een XFI Sound Blaster® X-Fi Platinum - Fatal1ty Champion Series gekocht maar waar kan ik een Miniplug to female RCA cable kopen voor de digitale aansluiting op de geluidskaart zelf,heb al een digitale audiokabel nu,maar die past niet in de kaart....
Grtz Seki
Grtz Seki
Whiteraver, Zelfde probleem hier. Hoe heb je het opgelost?WhiteRaver schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 19:12:
Wie kan mij met het volgende helpen?
Edit:
Nieuwe install gedaan van alles! Inclusief mediasource. Dit verhielp het probleem. Aan te raden, geen Windows Update Drivers doen. Veroorzaakt alleen maar rommel
En dan nog een probleempje. Ik wordt er ondertussen wel gek van, dat de ene keer mijn geluidskaart SB X-Fi[8400] heet, en de volgende dag SB X-Fi[A000]. Bekent? probleem, en wat heeft het voor gevolgen?
[ Voor 12% gewijzigd door Tomfish op 19-07-2007 16:48 ]
Ik heb inmiddels via mijn baas een Dell Dimension 9200 mogen ontvangen.
Ik deze box zit een XFi extrememusic.
Systeem wordt geleverd met Vista Ultimate en een nette driver CD.
Nu ben ik Windows XP gaan installeren, maar met geen mogelijkheid krijg ik die kaart aan de gang.
Ik heb drivers voor Xp vanaf Creative gehaald en vanaf de Dell site zelf. De Dell support wijst ook naar deze 2 locaties.
Waarschijnlijk is dat dus een of andere OEM kaart die alleen met Vista en de Dell drivers gaat werken... helaas..
iemand anders dit tegengekomen ?
Inmiddels draai ik wel Xp met mijn vorige Audigy 2 kaart.
Ik deze box zit een XFi extrememusic.
Systeem wordt geleverd met Vista Ultimate en een nette driver CD.
Nu ben ik Windows XP gaan installeren, maar met geen mogelijkheid krijg ik die kaart aan de gang.
Ik heb drivers voor Xp vanaf Creative gehaald en vanaf de Dell site zelf. De Dell support wijst ook naar deze 2 locaties.
Waarschijnlijk is dat dus een of andere OEM kaart die alleen met Vista en de Dell drivers gaat werken... helaas..
iemand anders dit tegengekomen ?
Inmiddels draai ik wel Xp met mijn vorige Audigy 2 kaart.
true true, maar kreeg er niet nog echt een warm gevoel van met gamen.. weet niet wat dat is.. wellicht gewenning.
Afin, en jawor daar is hij weer. Windows Update brengt wel heel veel problemen met zich mee. Ik ben altijd enthousiaste gebruiker van Mediasource geweest, maar die moets ook worden verwijderd. Op zich geen probleem, want het is zo weer te installeren. Alleen nu heb ik het probleem, dat windows MP3 bestanden niet meer wilt laten afspelen in mediasource als ik er dubbelclick op doe. Als ik 'Open program with' click, zie ik tot mijn verbazing ook aleen maar Windows media player en Firefox staan. Geen Mediasource. Ook handmatig selecteren lukt niet. Bij Mediasource 5 werkt alles wel perfect, alleen vanwege zijn lelijke skin, wil ik een oudere versie van Mediasource hebben, deze deed het vorige keer wel gewoon naar behoren.Xtresis schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 15:41:
[...]
En dan nog een probleempje. Ik wordt er ondertussen wel gek van, dat de ene keer mijn geluidskaart SB X-Fi[8400] heet, en de volgende dag SB X-Fi[A000]. Bekent? probleem, en wat heeft het voor gevolgen?
Kent iemand dit probleem, en heeft diegene een oplossing hiervoor? Want ik heb zo'n hekel aan windows media player
Verwijderd
Ik kom er (ook) even niet meer uit.
Heb allerlei fora's rond gekeken (hifi) de tweakers search, dit topic enz. maar ik raak er alleen maar meer warrig van.
Ik ben van plan om een versterker te gaan kopen om mijn -wat goedkope- creative setje van een aantal jaar oud te vervangen voor wat echts.
Zelf zat ik te denken aan de NAD c320bee, hier komen grote (wel wat oude) b&w boxxen aan te hangen... En deze wou ik dan digitaal aansluiten op mijn computer.
Ik heb geen i/o bracket en kan deze evt. maken, maar ik kan ook de mic uitgang gebruiken. Maar kan dit gewoon met een 3.5 > tulp? Maar dat is dan niet digitaal? Of toch....
Op mijn moederbord kan ik ook een spidf zetten (gigabyte ds3)... Maakt dit nog uit tov. de x-fi? Ik game de laatste tijd zeer weinig en denk dat de x-fi daarin nog weinig meer waarde voor mij zal hebben.
Wat zou ik ~ kunnen verwachten van de geluids kwaliteit die uit de boxxen komt tov. cd kwaliteit? Wat is de beste oplossing om het digitaal aan te sluiten? Of kan ik op voorhand beter uitwijken naar een andere versterker? Met digitale input?
En zou iemand me kunnen uitleggen wat coaxiaal is? Ik krijg hier ook geen duidelijk beeld van, ik weet alleen van coax kabel tbv. de tv/radio, nu zag ik ook een 3.5 > tulp waar coaxiaal bij stond, maar is dat dan weer wel digitaal...
I got twisted
Heb allerlei fora's rond gekeken (hifi) de tweakers search, dit topic enz. maar ik raak er alleen maar meer warrig van.
Ik ben van plan om een versterker te gaan kopen om mijn -wat goedkope- creative setje van een aantal jaar oud te vervangen voor wat echts.
Zelf zat ik te denken aan de NAD c320bee, hier komen grote (wel wat oude) b&w boxxen aan te hangen... En deze wou ik dan digitaal aansluiten op mijn computer.
Ik heb geen i/o bracket en kan deze evt. maken, maar ik kan ook de mic uitgang gebruiken. Maar kan dit gewoon met een 3.5 > tulp? Maar dat is dan niet digitaal? Of toch....
Op mijn moederbord kan ik ook een spidf zetten (gigabyte ds3)... Maakt dit nog uit tov. de x-fi? Ik game de laatste tijd zeer weinig en denk dat de x-fi daarin nog weinig meer waarde voor mij zal hebben.
Wat zou ik ~ kunnen verwachten van de geluids kwaliteit die uit de boxxen komt tov. cd kwaliteit? Wat is de beste oplossing om het digitaal aan te sluiten? Of kan ik op voorhand beter uitwijken naar een andere versterker? Met digitale input?
En zou iemand me kunnen uitleggen wat coaxiaal is? Ik krijg hier ook geen duidelijk beeld van, ik weet alleen van coax kabel tbv. de tv/radio, nu zag ik ook een 3.5 > tulp waar coaxiaal bij stond, maar is dat dan weer wel digitaal...
I got twisted

ook ik zit te dubben wat ik zal doen.
ik weet niet welke geluidskaart in in de toekomst ga nemen
(X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro Series, X-Fi XtremeMusic, X-Fi Platinum, X-Fi Platinum Fatal1ty Champion Series).
wat wil ik doen.
* games spelen (World of warcraft, Overlord en wat first person shooter)
* muziek luisteren
films kijken gaat via een andere PC (waarop MediaPortal staat)
De speakerset die er bij komt (ga ik binnenkort al kopen omdat mijn huidige set aan het stuk gaan is na 6 jaar dienst) is die van logitech Z-5500
wie kan mij hier in helpen ?
ik weet niet welke geluidskaart in in de toekomst ga nemen
wat wil ik doen.
* muziek luisteren
De speakerset die er bij komt (ga ik binnenkort al kopen omdat mijn huidige set aan het stuk gaan is na 6 jaar dienst) is die van logitech Z-5500
Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
Als het je puur om kwaliteit voor muziek en vista compatibiliteit gaat en gaming niet belangrijk is zou ik hier eens kijken.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:22:
Ik kom er (ook) even niet meer uit.
heel verhaal....
Verwijderd
Ik gebruik voor mijn Blu-Ray en HD-Films Powerdvd 7.3.
Deze heeft als het goed is ook Dolby True HD en DTS HD.
Echter staat er op mijn Display ( Z5500 ) dan gewoon PLII Movie ?? Als ik de film op DD5.1 zet heb ik wel digitaal ?
Weet iemand hoe ik Dolby True HD en DTS HD kan beluisteren ? Of kan dit niet met de X-Fi Fatal1ty kaart
Deze heeft als het goed is ook Dolby True HD en DTS HD.
Echter staat er op mijn Display ( Z5500 ) dan gewoon PLII Movie ?? Als ik de film op DD5.1 zet heb ik wel digitaal ?
Weet iemand hoe ik Dolby True HD en DTS HD kan beluisteren ? Of kan dit niet met de X-Fi Fatal1ty kaart
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 09:18 ]
Ik denk dat je speakers-decoder dat niet aankan, heeft weinig met de kaart te maken: die hoeft het alleen maar door te sturen.
Verwijderd
Op de Logitech site staat idd alleen maar DD en DTS 5.1 ..... jammer dus.The__Virus schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:20:
Ik denk dat je speakers-decoder dat niet aankan, heeft weinig met de kaart te maken: die hoeft het alleen maar door te sturen.
Je kunt het natuurlijk wel gewoon analoog afspelen, maar ja dan is de meerwaarde er gauw vanaf. Of je zult een nieuwe decoder aan moeten schaffen, maar dat lijkt me ook maar matig lonend.
De XtremeMusic is meer dan goed genoeg voor wat je wilt (en ook de goedkoopste). De andere hebben als extra's X-Ram (volgens mij support alleen BF2 dat momenteel en de toegevoegde waarde is er volgens de meesten niet eens echt) of een break-out box.daanski82 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:15:
ook ik zit te dubben wat ik zal doen.
ik weet niet welke geluidskaart in in de toekomst ga nemen(X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro Series, X-Fi XtremeMusic, X-Fi Platinum, X-Fi Platinum Fatal1ty Champion Series).
wat wil ik doen.
* muziek luisteren
De speakerset die er bij komt (ga ik binnenkort al kopen omdat mijn huidige set aan het stuk gaan is na 6 jaar dienst) is die van logitech Z-5500![]()
Ik ben van plan om ook de ExtremeMusic te kopen.
Na veel reviews gelezen te hebben blijkt deze zijn werkt goed te doen.
Ik luister vooral veel muziek (daarom de Music versie en er zit een game-port op die ik nodig heb)
Als speakers heb ik de Logitech Z-4 2.1 setje aangesloten op de onboard audio van de Asus A8N SLI-SE.
De Z-4 geeft al vrij aardig geluid maar ik wil er nog wat extra uit halen.
Nu is mijn vraag of de ExtremeMusic nut heeft op mijn 2.1 setje? Ik heb reviews gelezen waar deze kaart op een Logitech Z-2300 2.1 en Creative I-Trigue 3200 2.1 werd aangesloten en daar waren ze ook aardig over te spreken.
Na veel reviews gelezen te hebben blijkt deze zijn werkt goed te doen.
Ik luister vooral veel muziek (daarom de Music versie en er zit een game-port op die ik nodig heb)
Als speakers heb ik de Logitech Z-4 2.1 setje aangesloten op de onboard audio van de Asus A8N SLI-SE.
De Z-4 geeft al vrij aardig geluid maar ik wil er nog wat extra uit halen.
Nu is mijn vraag of de ExtremeMusic nut heeft op mijn 2.1 setje? Ik heb reviews gelezen waar deze kaart op een Logitech Z-2300 2.1 en Creative I-Trigue 3200 2.1 werd aangesloten en daar waren ze ook aardig over te spreken.
Ik heb een simpele vraag.
Is het mogelijk om een 5.1 surround setje digitaal aan te sluiten?
Ik heb:
-X-Fi XtremeMusic
-X-Fi I/O Drive
Is het mogelijk om een 5.1 surround setje digitaal aan te sluiten?
Ik heb:
-X-Fi XtremeMusic
-X-Fi I/O Drive
Zijn er meer mensen die last hebben van een vastlopende pc tijdens het afspelen van een mp3?
Mijn pc draait super stabiel, kan alles doen, maar zodra ik wmp11 start, en zet een mp3 aan, gaat na een paar seconden het geluid kraken, en luttele seconden later freezed het systeem, en blijft het geluid in de loop staan.
Hitte is het probleem niet, evenalseen brakke voeding oid, games lopen tenslotte rockstable, en ook memtest sluit problemen uit.
Het gekke is dat het sinds een 1.5 week pas is, ook geen driver updates meer gedaan.
Ik verdenk dat de aansturing van mijn x-fi ermee te maken heeft.
Ik heb een extreme music, met de laatste creative drivers erop. Alle Vista patches staan er ook gewoon op. Heb ook gekeken of er niet per ongeluk een wdm driver van MS staat geinstalleerd, dus dat is ook allemaal oke. IRQ heb ik nagekeken, of hij niet gedeeld is. Ook allemaal in orde.
Verder heb ik de complete suite van creative ( laatste iso die door creative is gereleased ) er op staan, en dat werkt ook allemaal correct. Ook afspelen in een andere player brengt geen uitkomst. Heb WMP classic geprobeerd, winamp, bsplayer noem het allemaal maar op.
Zou het zin hebben om de complete x-fi installatie ongedaan te maken, en het opnieuw te doen?
Dit nou namelijk niet mijn favoriete optie zijn, omdat ik dan alle equalizer settings, en alchemy instellingen met de hand weer moet instellen.
Ben langzamerhand een beetje ten einde raad. Ik draai alle muziek vanaf de pc, maar dat is nu letterlijk onmogelijk geworden. De laatste patches van Vista die instabiliteit en performance verbeteren heb ik er ook op gezet, daar ik dacht dit misschien zou helpen. Die verhelpen inderdaad een hoop andere narigheid, maar het mp3 gezeur blijft
Wie helpt me uit de brand?
Edit:
Toch maar de gok genomen, en de installatie van alleen het stuurprogramma ongedaan gemaakt, om hem vervolgens weer te installeren (zelfde versie).
Probleem lijkt nu te zijn opgelost, alleen de mixer en equalizer instellingen even goed zetten
We zijn weer blij, eindelijk weer gewoon muziek af kunnen spelen.
Mijn pc draait super stabiel, kan alles doen, maar zodra ik wmp11 start, en zet een mp3 aan, gaat na een paar seconden het geluid kraken, en luttele seconden later freezed het systeem, en blijft het geluid in de loop staan.
Hitte is het probleem niet, evenalseen brakke voeding oid, games lopen tenslotte rockstable, en ook memtest sluit problemen uit.
Het gekke is dat het sinds een 1.5 week pas is, ook geen driver updates meer gedaan.
Ik verdenk dat de aansturing van mijn x-fi ermee te maken heeft.
Ik heb een extreme music, met de laatste creative drivers erop. Alle Vista patches staan er ook gewoon op. Heb ook gekeken of er niet per ongeluk een wdm driver van MS staat geinstalleerd, dus dat is ook allemaal oke. IRQ heb ik nagekeken, of hij niet gedeeld is. Ook allemaal in orde.
Verder heb ik de complete suite van creative ( laatste iso die door creative is gereleased ) er op staan, en dat werkt ook allemaal correct. Ook afspelen in een andere player brengt geen uitkomst. Heb WMP classic geprobeerd, winamp, bsplayer noem het allemaal maar op.
Zou het zin hebben om de complete x-fi installatie ongedaan te maken, en het opnieuw te doen?
Dit nou namelijk niet mijn favoriete optie zijn, omdat ik dan alle equalizer settings, en alchemy instellingen met de hand weer moet instellen.
Ben langzamerhand een beetje ten einde raad. Ik draai alle muziek vanaf de pc, maar dat is nu letterlijk onmogelijk geworden. De laatste patches van Vista die instabiliteit en performance verbeteren heb ik er ook op gezet, daar ik dacht dit misschien zou helpen. Die verhelpen inderdaad een hoop andere narigheid, maar het mp3 gezeur blijft
Wie helpt me uit de brand?
Edit:
Toch maar de gok genomen, en de installatie van alleen het stuurprogramma ongedaan gemaakt, om hem vervolgens weer te installeren (zelfde versie).
Probleem lijkt nu te zijn opgelost, alleen de mixer en equalizer instellingen even goed zetten
We zijn weer blij, eindelijk weer gewoon muziek af kunnen spelen.
[ Voor 8% gewijzigd door Banshee op 10-08-2007 22:13 ]
Even uit nieuwsgierigheid, had je ook geprobeerd mp3's af te spelen met een andere speler dan wmp 11?
Verwijderd
Nog nieuws over de ondersteuning/releasedate in Linux van de X-Fi serie? Ik meende ergens gelezen te hebben dat er een (beta?) gereleased zou worden in het 3e of 4e kwartaal van dit jaar.
Ja. Heb zo ongeveer alle spelers geprobeerd die er zijn, de 1 hield het net even langer uit dan de ander, en toch binnen 2 minuten liep de handel vast. Geen blauw scherm, maar gewoon een complete freeze met het geluid in de loop, eigenlijk hetzelfde als bij het gamen, wanneer de boel te warm wordt, dan krijg je normaal ook dit verschijnsel.psychoclown schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:52:
Even uit nieuwsgierigheid, had je ook geprobeerd mp3's af te spelen met een andere speler dan wmp 11?
Maar gelukkig ben ik er blijkbaar vanaf.
* Klopt even af *
Verwijderd
Ik was van plan om de X-Fi XtremeMusic in combinatie met Teufel Concept F en Vista 64-Bit aan te schaffen totdat ik op de problemen met Vista stuitte, (geen ondersteuning DirectSound3D). Nu weet ik dat met de Beta driver en het Alchemy-project van creative dit probleem deels wordt opgelost. Maar nu zit ik nog met de volgende vraag. Op de site van creative vond ik bij de beschrijving van de officiele vista driver (2.15.0002) het volgende:
Known issues:
This driver does not support the following:
Decoding of Dolby® Digital and DTS™ signals
DVD-Audio
DirectSound®-based EAX games
6.1 speaker mode
Applications from the original Sound Blaster X-Fi CD will not work with this download.
Aangezien ik veel films kijk vind ik het belangrijk dat ik daar ook goede surround sound (dolby Digital/DTS) bij heb. Is het voor de X-Fi kaarten mogelijk om dit te fixen? Of wordt dit in de nabije toekomst door creative opgelost?
Geldt dit trouwens voor alle geluidskaarten onder Vista? Of zijn er nog alternatieven? Zo ja, welke? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je onder Vista alleen maar stereo geluid kan afspelen.
Known issues:
This driver does not support the following:
Decoding of Dolby® Digital and DTS™ signals
DVD-Audio
DirectSound®-based EAX games
6.1 speaker mode
Applications from the original Sound Blaster X-Fi CD will not work with this download.
Aangezien ik veel films kijk vind ik het belangrijk dat ik daar ook goede surround sound (dolby Digital/DTS) bij heb. Is het voor de X-Fi kaarten mogelijk om dit te fixen? Of wordt dit in de nabije toekomst door creative opgelost?
Geldt dit trouwens voor alle geluidskaarten onder Vista? Of zijn er nog alternatieven? Zo ja, welke? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je onder Vista alleen maar stereo geluid kan afspelen.
Ik heb hier Vista x64 en de Creative XtremeMusic, kan icm de drivers van de VistaCDrip gewoon DTS en DD5.1 signalen doorsturen naar mijn Z-5400
[ Voor 6% gewijzigd door Yellowneck op 11-08-2007 21:55 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Hoi, heb hier een irritant probleem. Ben nu al enkele weken gekluisterd aan het relatief slechte geluid van mijn onboard P5N-E Sli. Heb er nochtans een Extreme Gamer inzitten, maar vista wil die met geen half oog herkennen. Elke stukje driver al geprobeerd om ding aan het werk te krijgen. Onboard uitgeschakeld, realtek drivers verwijderd. Toch blijven de drivers zeggen: er is geen ondersteund product op uw pc aangetroffen. Zeer irritant. Moet ik een biosupdate ofzo doen om de kaart te laten herkennen? (Tis een Packard Bell Pc, met vegas 2 op het moederbord, weet niet of dit er iets mee te maken heeft...)
Hopend op een illumineus idee van jullie
System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52
Heb je van de Creative site daadwerkelijk de goede drivers gemaakt? Ze hebben een hoofdgroep X-Fi, maar ook een groep SoundBlaster waar ik vervolgens onder de subgroep X-Fi pas de werkende drivers vond. Die onder de hoofdgroep X-Fi deden het niet bij mij...Henry Tower schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:02:
Hoi, heb hier een irritant probleem. Ben nu al enkele weken gekluisterd aan het relatief slechte geluid van mijn onboard P5N-E Sli. Heb er nochtans een Extreme Gamer inzitten, maar vista wil die met geen half oog herkennen. Elke stukje driver al geprobeerd om ding aan het werk te krijgen. Onboard uitgeschakeld, realtek drivers verwijderd. Toch blijven de drivers zeggen: er is geen ondersteund product op uw pc aangetroffen. Zeer irritant. Moet ik een biosupdate ofzo doen om de kaart te laten herkennen? (Tis een Packard Bell Pc, met vegas 2 op het moederbord, weet niet of dit er iets mee te maken heeft...)
[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 15-08-2007 14:11 ]
Jips, beide geprobeerd. Zelfde probleem
System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52
ROMMEL
ik heb net mijn pc opnieuw geinstalleerd, kom ik erachter dat mijn driver cd kwijt is...
Maakt niet uit denk ik, ik download wel even de drivers van internet. Gedaan, geinstalleerd, opnieuw opgestart.
Toen een muziekje aangezet... En ik hoor: niks...
Alleen als ik CMSS3D aanzet hoor ik het geluid dat er normaal word bijgedraait als je cmss 3d aan zet.
Ik denk dat het een driverprobleem is, ik weet het bijna zeker, maar ik krijg het niet opgelost. Iemand tips?
--edit--
Via de koptelefoon werkt het wel. En ik heb een iso gevonden op thepiratebay (legaal). Nu hopen dat hij beter binnen komt dan de rest, en ik weet in ieder geval zeker dat ik em een tijdje ga seeden hehe, wat een gedoe, zonder geluid.. muziek is mijn leven, zonder geluid geen leven
--edit2--
THX Console is er niet meer :(:(
nu hopen dat hij in die iso wel zit..
ik heb net mijn pc opnieuw geinstalleerd, kom ik erachter dat mijn driver cd kwijt is...
Maakt niet uit denk ik, ik download wel even de drivers van internet. Gedaan, geinstalleerd, opnieuw opgestart.
Toen een muziekje aangezet... En ik hoor: niks...
Alleen als ik CMSS3D aanzet hoor ik het geluid dat er normaal word bijgedraait als je cmss 3d aan zet.
Ik denk dat het een driverprobleem is, ik weet het bijna zeker, maar ik krijg het niet opgelost. Iemand tips?
--edit--
Via de koptelefoon werkt het wel. En ik heb een iso gevonden op thepiratebay (legaal). Nu hopen dat hij beter binnen komt dan de rest, en ik weet in ieder geval zeker dat ik em een tijdje ga seeden hehe, wat een gedoe, zonder geluid.. muziek is mijn leven, zonder geluid geen leven
--edit2--
THX Console is er niet meer :(:(
[ Voor 28% gewijzigd door _AvA_ op 17-08-2007 00:02 ]
Droogkloot.
Ik heb sinds kort een Xtreme music, welke ik gebruik icm een logitech z-5500 via de spdif aansluiten.
Nu heb ik in de config wizard en in de opstart console de flexjack op digitale i/o gezet.
Zodat de Spdif poort actief is, dit werkt perfect.
Echter als ik reboot werkt de spdif niet meer.
De opstartt console geeft nog wel digitale i/o aan maar deze werkt pas als ik hem eerst op mic zet en dan weer terug.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Nu heb ik in de config wizard en in de opstart console de flexjack op digitale i/o gezet.
Zodat de Spdif poort actief is, dit werkt perfect.
Echter als ik reboot werkt de spdif niet meer.
De opstartt console geeft nog wel digitale i/o aan maar deze werkt pas als ik hem eerst op mic zet en dan weer terug.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Verwijderd
@_AvA_: klopt, die THX console zit niet in de gewone driver. Maar mijn ervaringen met die THX console is dat hij de boel om zeept helpt en kanalen verwisseld (zo kreeg ik met THX console altijd subwoofer geluid uit linksvoor etc.)
Verwijderd
Ik wil graag een geluidskaart in me pc stoppen omdat het onboard geluid (realtek) wat ik nu heb echt te slecht voor worden is (nog slechter dan me oude medion bordje met c-media chip
). Kwam eigenlijk bij de x-fi uit omdat die erg goed zou zijn in gamen. Heb net even dit hele topic doorgelezen. Maar ik kom er niet helemaal uit.
Wat ik wil is dat ik gewoon de voor aansluitingen van me pc kan blijven gebruiken (koptelefoon en mic) Dit omdat ik niet iedere keer achter me bureau wil kruipen omdat ik best wel beperkt ruimte heb daar.
Had me oog min of meer laten vallen op de extreme music of de extreme gamer (ongeveer zelfde prijs)
Het enige verschil dat ik kan vinden is dat de gamer 1/2 zo groot is als de music. En dat de gamer een hd aansluiting heeft voor frontpanel audio (van de music kon ik het echt niet vonden ook op de foto wordt ik niet veel wijzer) Wel had ik nog dit kopje gevonden over de manier van aansluiten van de front panel.
In mijn kast heb ik de hd aansluitingen en de AC97 stekkertjes. Die HD aansluiting is een blokje dat op de gamer gewoon past. Moet ik bij de music dan de AC97 stekkertjes gebruiken of moet ik echt gaan solderen.
De vragen die ik dus heb zijn:
1. Maakt de grote van de kaart wat uit? (behalve dus voor het oog)
2. Is de music ook aan te sluiten op me frontpaneel met de ac97 stekkertjes, of moet ik echt gaan solderen?
3. Audio wordt gewoon via analoog signaal verstuurt. Zag dat de music gouden aansluitingen had en de gamer plastic poorten, maakt dit enig verschil uit?
4. Heb nu een gygabyte 965p-ds3 geeft dat problemen met de x-fi kaarten? (sorry kon ik niks over vinden en wist niet meer wat voor chipset daar op zat)
Wilde zelf eigenlijk voor de music gaan, maar werd een beetje afgeschrikt door het ontbreken van de hd aansluiting. Maar als daar dus een oplossing voor is dmv de AC97 stekkertjes dan ga ik voor die kaart (tsja het oog wil ook wat he)
Systeem draait op Win Xp
Edit: iemand enig idee op mijn bovenstaande vragen want ik kan er echt niks over vinden.
Wat ik wil is dat ik gewoon de voor aansluitingen van me pc kan blijven gebruiken (koptelefoon en mic) Dit omdat ik niet iedere keer achter me bureau wil kruipen omdat ik best wel beperkt ruimte heb daar.
Had me oog min of meer laten vallen op de extreme music of de extreme gamer (ongeveer zelfde prijs)
Het enige verschil dat ik kan vinden is dat de gamer 1/2 zo groot is als de music. En dat de gamer een hd aansluiting heeft voor frontpanel audio (van de music kon ik het echt niet vonden ook op de foto wordt ik niet veel wijzer) Wel had ik nog dit kopje gevonden over de manier van aansluiten van de front panel.
In mijn kast heb ik de hd aansluitingen en de AC97 stekkertjes. Die HD aansluiting is een blokje dat op de gamer gewoon past. Moet ik bij de music dan de AC97 stekkertjes gebruiken of moet ik echt gaan solderen.
De vragen die ik dus heb zijn:
1. Maakt de grote van de kaart wat uit? (behalve dus voor het oog)
2. Is de music ook aan te sluiten op me frontpaneel met de ac97 stekkertjes, of moet ik echt gaan solderen?
3. Audio wordt gewoon via analoog signaal verstuurt. Zag dat de music gouden aansluitingen had en de gamer plastic poorten, maakt dit enig verschil uit?
4. Heb nu een gygabyte 965p-ds3 geeft dat problemen met de x-fi kaarten? (sorry kon ik niks over vinden en wist niet meer wat voor chipset daar op zat)
Wilde zelf eigenlijk voor de music gaan, maar werd een beetje afgeschrikt door het ontbreken van de hd aansluiting. Maar als daar dus een oplossing voor is dmv de AC97 stekkertjes dan ga ik voor die kaart (tsja het oog wil ook wat he)
Systeem draait op Win Xp
Edit: iemand enig idee op mijn bovenstaande vragen want ik kan er echt niks over vinden.
Ik heb sinds gisteren ook een X-Fi kaart in m'n pc zitten (een Xtreme Music), klinkt goed (beter dan de onboard audio die ik eerst gebruikte) en de installatie van zowel hard- als software is probleemloos verlopen, dus wat dat betreft geen vragen.
Wat me echter, na zowel hier op tweakers als op google rondzoeken, nog steeds niet helemaal duidelijk is: wat is nu precies het verschil tussen de entertainment en game mode? Of beter gezegd: wat voor voordeel zou de entertainment mode boven de game mode moeten bieden, even er vanuit gaande dat ik niet verschillende speaker instellingen wil gebruiken?
Als ik in de user's guide kijk, staat er een overzichtje van wat de 3 verschillende modi aan mogelijkheden bieden. Dat de Audio Creation mode hele andere dingen biedt dan de andere twee is wel duidelijk, maar als ik in dat schema het verschil tussen game en entertainment mode bekijk, lijkt het erop dat game mode eigenlijk alle mogelijkheden heeft die entertainment ook heeft, plus nog wat extra, zoals volledige EAX ADVANCED HD 5.0 en 4.0 support, Number of Auxiliary Effects (4 ipv 2), Maximum Number of Reverbs (4 ipv 1) en zo. Ik zie geen enkele feature die je wel in entertainment mode hebt en niet in game mode. Waarom zou je de kaart dan niet altijd in game mode zetten? Ik zie het voordeel van die entertainment mode (nog?) niet helemaal...
Wat me echter, na zowel hier op tweakers als op google rondzoeken, nog steeds niet helemaal duidelijk is: wat is nu precies het verschil tussen de entertainment en game mode? Of beter gezegd: wat voor voordeel zou de entertainment mode boven de game mode moeten bieden, even er vanuit gaande dat ik niet verschillende speaker instellingen wil gebruiken?
Als ik in de user's guide kijk, staat er een overzichtje van wat de 3 verschillende modi aan mogelijkheden bieden. Dat de Audio Creation mode hele andere dingen biedt dan de andere twee is wel duidelijk, maar als ik in dat schema het verschil tussen game en entertainment mode bekijk, lijkt het erop dat game mode eigenlijk alle mogelijkheden heeft die entertainment ook heeft, plus nog wat extra, zoals volledige EAX ADVANCED HD 5.0 en 4.0 support, Number of Auxiliary Effects (4 ipv 2), Maximum Number of Reverbs (4 ipv 1) en zo. Ik zie geen enkele feature die je wel in entertainment mode hebt en niet in game mode. Waarom zou je de kaart dan niet altijd in game mode zetten? Ik zie het voordeel van die entertainment mode (nog?) niet helemaal...
Verwijderd
ik maak al jaren geen gebruik meer van eax versie´s
Maar ik kijk ook alleen films en muziek.
Game doe ik niet meer.
Dus ik heb usb logitech z/10 aangeschaft.
En ik moet zeggen dat ik totaal last heb van ruis of anderen dingen.
Meerderen audio bronnen zijn ook geen probleem.
Nu vraag ik me af waarom usb audio niet verder word uitgebreid
De nieuwe dual cores zijn al zo krachtige dat die 5% ook niet meer uit maakt via usb audio.
Dus ik vraag me af of er nu ook usb met 5.1 audio al op de markt is.
Nu heeft dit niks met creative te maken.
Maar ik moet zeggen dat ik minder problemen heb dan met creative drivers en software rommel .
Mijn laatste kaart is een creative audigy 2se die niks anders dan problemen gaf.
Maar ik kijk ook alleen films en muziek.
Game doe ik niet meer.
Dus ik heb usb logitech z/10 aangeschaft.
En ik moet zeggen dat ik totaal last heb van ruis of anderen dingen.
Meerderen audio bronnen zijn ook geen probleem.
Nu vraag ik me af waarom usb audio niet verder word uitgebreid
De nieuwe dual cores zijn al zo krachtige dat die 5% ook niet meer uit maakt via usb audio.
Dus ik vraag me af of er nu ook usb met 5.1 audio al op de markt is.
Nu heeft dit niks met creative te maken.
Maar ik moet zeggen dat ik minder problemen heb dan met creative drivers en software rommel .
Mijn laatste kaart is een creative audigy 2se die niks anders dan problemen gaf.
Persoonlijk merk ik wel verschil tussen entertainment -en game-mode als ik muziek ofzo aan heb. Zet ik em op game-mode, dan klikt het geluid een stuk doffer. Ik gebruik dus de entertainment-mode voor muziek en films. Eigenlijk staat ie hier altijd op als ik in Windows aan het werken ben. Ga ik gamen, dan gaat ie natuurlijk op de Game-mode, want ik wil wel de EAX-effecten e.d hebben in games.jasjenl schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:28:
Ik heb sinds gisteren ook een X-Fi kaart in m'n pc zitten (een Xtreme Music), klinkt goed (beter dan de onboard audio die ik eerst gebruikte) en de installatie van zowel hard- als software is probleemloos verlopen, dus wat dat betreft geen vragen.
Ik heb dan wel de X-Fi Fatal1ty.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Dit topic is gesloten.