Ja, ik heb hem geretourd, nu 2 weken wachten op de gamer, en luisteren met de geluidskaart van een vriend van mij.Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:35:
Ik heb net digitique gemailt. Zal erom spannen....
Tja door Alchemy in de drivers te bakken, merkt Jan en Alleman er dus niets meer van, gewoon zoals het hoort. Maar het schiet gewoon niet op, veel te lange tijd tussen de drivers en wat is er gefixt? Veel te weinig.Fly-guy schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:19:
[...]
EAX zal ook nooit en te nimmer meer terug komen, het "past" niet in vista. Als het spel geen openAL ondersteunt, is dat geen fout van creative, maar van de makers van het spel. Alchemy is een mooie oplossing, maar ook dat is een lapmiddel.
Probleem gedeeltelijk opgelost door mijn pci netwerk card uit te schakelen. Nu zit ik met een ander probleem icm een 5.1 set. Mijn front speakers werken tevens als mijn rear speakers (xp64). Ze zijn zeker goed aangesloten. Dit euvel doet zich alleen voor mijn de creative volume panel en entertainment panel. Als ik alleen de drivers install geen enkel probleem (maar dan mis je een hoop features..).MaDLiVe schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:42:
[...]
Ze gebruikten beide verschillende IRQ's, heb net ff andere sloten geprobeerd maar het stotter probleem blijft.
Specs:
AMD x2@2.8ghz
Geforce 8800gts
4gb intern
Nforce 4 mobo (jaja, ik weet het maar hiervoor werkte het prima!).
X-fi extreme music.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Staat stereo surround per ongeluk niet aan in het creative control panel?MaDLiVe schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:06:
[...]
Probleem gedeeltelijk opgelost door mijn pci netwerk card uit te schakelen. Nu zit ik met een ander probleem icm een 5.1 set. Mijn front speakers werken tevens als mijn rear speakers (xp64). Ze zijn zeker goed aangesloten. Dit euvel doet zich alleen voor mijn de creative volume panel en entertainment panel. Als ik alleen de drivers install geen enkel probleem (maar dan mis je een hoop features..).
Hoezo baai baai? Creative maakt nog altijd de chip hoor.Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:38:
[...]
ja die is er nu ook Auzen X-Fi Prelude 7.1
en ook Sondigo Inferno 7.1 PCI Soundcard
baai baai creative:)
Et is gewoon een X-Fi-kaartje met een ander merkje.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Verwijderd
Tsja, het verschil tussen een asus en een xfx 8800GTX zal ook niet groot zijn.MelvinB schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:13:
[...]
Hoezo baai baai? Creative maakt nog altijd de chip hoor.
Et is gewoon een X-Fi-kaartje met een ander merkje.
Ik heb hier een X-fi Audio, maar tijdens de installatie van de driver (nieuwe waar reeds deze gesupported wordt) krijg ik de volgende foutmelding tijdens de installatie
Het installatieprogramma heeft geen ondersteund product op uw systeem gevonden, controleer of het product correct geïnstalleerd is voordat u dit installatieprogramma uitvoert.
Setup wordt afgesloten
Het installatieprogramma heeft geen ondersteund product op uw systeem gevonden, controleer of het product correct geïnstalleerd is voordat u dit installatieprogramma uitvoert.
Setup wordt afgesloten
Vanavond mijn eerste probleem met de X-Fi, heb gewoon helemaal geen geluid meer 
Niet dat ik het vanavond nodig heb tho maar natuurlijk wel lastig.
Reboot helpt niet maar morgen zal ik eens de kaart eruit halen en opnieuw erin zetten, kijken of dat helpt
- Edit -
Opgelost op de een of andere manier had de X-Fi control panel opeens als stuurprogramma op windows
Beetje vaag maar goed het doet het weer
Niet dat ik het vanavond nodig heb tho maar natuurlijk wel lastig.
Reboot helpt niet maar morgen zal ik eens de kaart eruit halen en opnieuw erin zetten, kijken of dat helpt
- Edit -
Opgelost op de een of andere manier had de X-Fi control panel opeens als stuurprogramma op windows
[ Voor 23% gewijzigd door psychoclown op 31-05-2007 22:52 ]
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
als je deze driver:beOnt schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:48:
Ik heb hier een X-fi Audio, maar tijdens de installatie van de driver (nieuwe waar reeds deze gesupported wordt) krijg ik de volgende foutmelding tijdens de installatie
Setup wordt afgesloten
Creative Sound Blaster X-Fi 2.15.0002
bedoeld, dan is deze ook niet voor de audio geschikt...
Ik dacht nogtans dat ik op de site van PCDVD gezien had dat audio erbij stond?Fly-guy schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:23:
[...]
als je deze driver:
Creative Sound Blaster X-Fi 2.15.0002
bedoeld, dan is deze ook niet voor de audio geschikt...
http://www.pcdvd.com.tw/s...php?t=715272&page=1&pp=10
Hieronder kan je lezen wat de release notes zijn van de nieuwe stuurprorgamma's voor de Sound Blaster X-Fi, met als belangrijkste opmerking dat de X-Fi Xtreme Audio niet ondersteund wordt:

[ Voor 19% gewijzigd door beOnt op 31-05-2007 22:34 ]
Ik hoor niemand over de X-Fi Xtreme Audio notebook?
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Verwijderd
_Brake_ in "[X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative d..."_Brake_ schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:59:
De meesten hier zullen het vooral doen voor de desktop varianten al vind ik beide interessant_Brake_ schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:59:
Hoezo geef je hem een link van z'n eigen post
Verwijderd
psychoclown schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:02:
[...]
Hoezo geef je hem een link van z'n eigen post
hahaha!
Maar mijn vrees blijft, dat die kaart helemaal niet zo denderend presteert (als je kijkt naar z'n desktop broertje) en daar wil ik graag bevestiging van hebben, of misschien zijn er mensen met meer informatie / bronnen
Maar mijn vrees blijft, dat die kaart helemaal niet zo denderend presteert (als je kijkt naar z'n desktop broertje) en daar wil ik graag bevestiging van hebben, of misschien zijn er mensen met meer informatie / bronnen
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Verwijderd
Ik heb nou die nieuwe driver geinstalleerd + die tools CD die op de FP in de reacties staat.
Leuke tooltjes, echter werkt de X-fi mode changer 1.3 build 32 niet meer.
Erg jammer, want die gebruik(te) ik toch wel erg veel.
Heeft iemand daar een oplossing voor?
X-fi gamer.
X-fi gamer.
Sorry dat ik het zeg maar wat is dat nu weer voor een post? Je posts beginnen verdacht veel op flames te lijken

Om maar gelijk te zeggen 'koop geen creative' is weinig zinvol en voegt dan ook niks toe aan het topic.
Verwijderd
Een club-3d dts of ddlive kaart (60euro)Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 22:49:
[...]
Welke zou ik dan moeten kopen?
- Muziekliefhebber
- Af en toe gamen
- 60-140 euro
Realtime dolby digital live of real time dts.
Maak zelf ook gebruik van
Verwijderd
zoals ik al eerder zei een auzentech kaart ! € 89,90
http://shop.freezinghardw...x.asp?Pagina=00003&i=4261
en als eerste in nederland te koop!
Verwijderd
Ja, dank je voor je constructieve bijdrage.
Ik heb deze kaart, gebruik er een tool bij die voor de bijbehorende Audio console is geschreven en erg handig is. En waar ik een oplossing voor zoek.
Als je die niet hebt, dan ben je niet verplicht te posten hoor, met andere woorden, je mag ook niks posten.
Verwijderd
Het nadeel aan deze kaart is dan dattie maar tot 96kHz gaat..Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 17:18:
zoals ik al eerder zei een auzentech kaart ! € 89,90
Verwijderd
Dan koop je de AuzenTech Soundkarte X-Meridian 7.1 die heeft dezelfde specs als de soundblaster XFI.Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:48:
[...]
Het nadeel aan deze kaart is dan dattie maar tot 96kHz gaat..
Beide kaarten zijn goed. Alleen op driver gebied mag creative labs weleens tegemoet komen aan de mensen die waar voor hun geld willen hebben.
Vele mensen voelen zich nu bedrogen /in de steek gelaten nu ze vista gekocht hebben en de drivers nog steeds niet optimaal zijn.
Asus wil de confrontatie met beide makers wel aan in de vorm van een Asus Xonar d2X
Deze kaart is later dit jaar leverbaar.
specs op : http://tweakers.net/ext/i/1174083221.jpg
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2007 17:35 ]
Verwijderd
Maar de CMI8788 ondersteund geen EAX 5.0 HD en EAX 5.0 HD klinkt echt te gek in spellenVerwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 10:14:
ik heb eigenlijk alleen een nieuwe kaart gekocht ivm brakke ondersteuning van vista drivers.
Nu ik een auzentech kaart heb en het verschil duidelijk hoor komt
creative er nooit meer in bij mij.
Als je de specificaties ook bekijkt t.ov de x-fi scoort de C-Media Oxygen™ HD CMI8788 chip beduidend hoger
Verwijderd
ja en? ( ik speel geen spellen dus)Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 19:24:
[...]
Maar de CMI8788 ondersteund geen EAX 5.0 HD en EAX 5.0 HD klinkt echt te gek in spellen
X-FI do not support Dolby Pro Logic IIX
X-FI do not support DTS Interactive
X-FI do not support Toslink connectors as
Verwijderd
does
Dan maakt het inderdaad weinig uit als je toch geen games speelt. Maar voor gamers is een X-Fi gewoon het beste om mee te gamen
Dan maakt het inderdaad weinig uit als je toch geen games speelt. Maar voor gamers is een X-Fi gewoon het beste om mee te gamen
lama
[ Voor 101% gewijzigd door Yellowneck op 04-06-2007 00:17 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Verwijderd
Heel dat eax is geen gemist.Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:47:
does![]()
Als je alles digital aan sluit en dan met tds 7,1 draait met een goeie dts versterker.
Dan is creaitve nergens meer met hun eax rommel wat niet meer is dan echo op verschillen tijdstippen en divers kanalen laten horen.
Verwijderd
Ja, omdat jij het hele EAX niet gebruikt.Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 00:35:
[...]
Heel dat eax is geen gemist.
Als je alles digital aan sluit en dan met tds 7,1 draait met een goeie dts versterker.
Dan is creaitve nergens meer met hun eax rommel wat niet meer is dan echo op verschillen tijdstippen en divers kanalen laten horen.
Van mij mag je de kast op met je fijne digitale rommel. Ik heb m'n X-Fi aan een 7.1 set hangen, dts heb ik na de geluidskaart niks meer mee te maken en het klinkt fantastisch in games.
Ook het headset op klinkt de X-Fi prachtig !
Verwijderd
Idd, is een topkaart. Alleen vond ik het een wat dure aanschaf. Zit dus nog te twijfelen.Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 23:56:
[...]
Dan koop je de AuzenTech Soundkarte X-Meridian 7.1 die heeft dezelfde specs als de soundblaster XFI.
Beide kaarten zijn goed. Alleen op driver gebied mag creative labs weleens tegemoet komen aan de mensen die waar voor hun geld willen hebben.
Vele mensen voelen zich nu bedrogen /in de steek gelaten nu ze vista gekocht hebben en de drivers nog steeds niet optimaal zijn.
Asus wil de confrontatie met beide makers wel aan in de vorm van een Asus Xonar d2X
Deze kaart is later dit jaar leverbaar.
specs op : http://tweakers.net/ext/i/1174083221.jpg
huh speciaal voor gamers? nou nee.Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:12:
[...]
What the F doe je dan hier in het X-Fi topic ?
Iedereen weet toch dat de X-Fi speciaal voor gamers is.
Ga jij lekker naar de het CMI8788 topic.
Het is een leuke game kaart , maar bepaald niet alleen voordat doel.
Ook voor de audio gek een prima kaart.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Nu volg ik dit topic al een tijdje omdat mn geluidskaart ook aan vervanging toe is, maar ik heb een linkje gevonden met wat info over de Auzen X-FI

Key Components
Creative X-Fi CA20K Audio Processor
One AKM AK-5394 super high performance 192kHz 24-bit ADC for analog input
Four AKM AK-4396 192kHz 24-bit advanced multi-bit DAC for analog output
64Mbytes of memory for audio processing
High fidelity audio OP-Amps for analog input and output
Front L/R output OP-Amp is replaceable by end-user
Dual mode SPDIF receiver and transmitter
IO Connectors
One 3.5mm MIC input connector in rear panel
One 3.5mm line input connector in rear panel
One 4-pin AUX connector on board
Four 3.5mm 8 channel line output connectors in rear panel
(FL/FR/C/SW/RL/RR/RSL/RSR)
One S/PDIF combo input connector in rear panel for receiving either coaxial
or optical digital
One S/PDIF combo output connector in rear panel for transmitting either
coaxial or optical digital
16-bit to 24-bit recording sampling rates: 8, 11.025, 16, 22.05, 24, 32,
44.1, 48 and 96kHz
One 10-pin front panel connector on board for MIC input and headphone support
One 40-pin digital extension header on board to support AD-Link and other
digital functionality
Technical Specifications
24-bit Analog-to-Digital conversion of analog inputs at 96kHz sample rate
24-bit Digital-to-Analog conversion of digital sources at 96kHz to analog
7.1 channel speaker output
24-bit Digital-to-Analog conversion of stereo digital sources at 192kHz to
stereo output
44.1, 48 and 96kHz
ASIO 2.0 support at 16-bit/44.1kHz, 16-bit/48kHz, 24-bit/44.1kHz
24-bit/48kHz and 24-bit/96kHz with direct monitoring.
Enhanced SoundFont support of up to 24-bit resolution
Bron: http://www.hardwarecanuck...zen-x-fi-prelude-pic.html

Key Components
Creative X-Fi CA20K Audio Processor
One AKM AK-5394 super high performance 192kHz 24-bit ADC for analog input
Four AKM AK-4396 192kHz 24-bit advanced multi-bit DAC for analog output
64Mbytes of memory for audio processing
High fidelity audio OP-Amps for analog input and output
Front L/R output OP-Amp is replaceable by end-user
Dual mode SPDIF receiver and transmitter
IO Connectors
One 3.5mm MIC input connector in rear panel
One 3.5mm line input connector in rear panel
One 4-pin AUX connector on board
Four 3.5mm 8 channel line output connectors in rear panel
(FL/FR/C/SW/RL/RR/RSL/RSR)
One S/PDIF combo input connector in rear panel for receiving either coaxial
or optical digital
One S/PDIF combo output connector in rear panel for transmitting either
coaxial or optical digital
44.1, 48 and 96kHz
One 10-pin front panel connector on board for MIC input and headphone support
One 40-pin digital extension header on board to support AD-Link and other
digital functionality
Technical Specifications
24-bit Analog-to-Digital conversion of analog inputs at 96kHz sample rate
24-bit Digital-to-Analog conversion of digital sources at 96kHz to analog
7.1 channel speaker output
24-bit Digital-to-Analog conversion of stereo digital sources at 192kHz to
stereo output
44.1, 48 and 96kHz
ASIO 2.0 support at 16-bit/44.1kHz, 16-bit/48kHz, 24-bit/44.1kHz
24-bit/48kHz and 24-bit/96kHz with direct monitoring.
Enhanced SoundFont support of up to 24-bit resolution
Verwijderd
ook gelulVerwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:21:
[...]
Ja, omdat jij het hele EAX niet gebruikt.
Van mij mag je de kast op met je fijne digitale rommel. Ik heb m'n X-Fi aan een 7.1 set hangen, dts heb ik na de geluidskaart niks meer mee te maken en het klinkt fantastisch in games.
Ook het headset op klinkt de X-Fi prachtig !
Eax is niks anders dan bepalen welke plaats de audio van daan moet komen.
Hoe hoger de eax versie hoe meer opties er zijn.
verder ik had een creative kaartdie eax 4.0\5.0 ondersteunt en openAL
Maar als je dts of dolby digital live gebruikt heb je het zelfde opties.
Zeker een game die dolby digital live of dolby prologic ondersteunt hoor je het beter.
Trouwens doom3 ondersteunt niet eens eax omdat ze minder belangrijk vonden.
Het geluid word via de proc verwerkt.
Ziet er goed uit. En we wisten al dat het Dolby Digital Live gaat ondersteunen.Remcor2000 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:23:
Nu volg ik dit topic al een tijdje omdat mn geluidskaart ook aan vervanging toe is, maar ik heb een linkje gevonden met wat info over de Auzen X-FI
[afbeelding]
<specs>
Maar wat bedoelen ze nou met "Front L/R output OP-Amp is replaceable by end-user" ?
Hoe moet ik dat zien?
Dat is volgens mij het chipje rechtsboven op de kaart.Patriek schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:04:
[...]
Ziet er goed uit. En we wisten al dat het Dolby Digital Live gaat ondersteunen.
Maar wat bedoelen ze nou met "Front L/R output OP-Amp is replaceable by end-user" ?
Hoe moet ik dat zien?
Dit plaatje van een opamp heb ik via Google gevonden

Ik heb de x-fi extreme music besteld bij Azerty. Levertijd zou 2 weken zijn, krijg echter een mailtje dat onbekend is wat de levertijd is.
Is deze kaart echt zo slecht leverbaar? (computerland kan hem ook niet leveren) en iemand enig idee hoe dat komt?
Is deze kaart echt zo slecht leverbaar? (computerland kan hem ook niet leveren) en iemand enig idee hoe dat komt?
Ik heb 'm bij Alternate gehaald, binnen drie dagen binnen!Altijd_Lastig schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:03:
Ik heb de x-fi extreme music besteld bij Azerty. Levertijd zou 2 weken zijn, krijg echter een mailtje dat onbekend is wat de levertijd is.
Volgens mij omdat ze `m uit de lijn gaan gooien. XtremeGamer bied bijna het zelfde.Altijd_Lastig schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:03:
Verwijderd
Oftewel, de kaart sloeg nergens op. Hoe bedoel je marketing..Patriek schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:35:
[...]
Volgens mij omdat ze `m uit de lijn gaan gooien. XtremeGamer bied bijna het zelfde.
Verwijderd
Die Xtreme Gamer klinkt dom (de naam) en heeft van die lelijke plasticcen ringetjes bij de jackaansluitingen.Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:15:
[...]
Oftewel, de kaart sloeg nergens op. Hoe bedoel je marketing..
X-Fi Fatal1ty is er volgens mij ook min of meer uit

Naja, ik heb er eentje en die gaat toch nog jaren mee. Ontwikkeling van audio in games lijkt haast stil te staan..
Verwijderd
Begrijpt iemand wat hiermee bedoeld wordt ?
========================================================================
Geachte Heer Muller
hier is de kaart:
http://images.europe.crea...6_RGB/X-Fi_Fatal1ty_c.jpg
U kunt de eerste aansluiting direct met uw versterker verbinden. U heeft dan de miniplug->rca kabel nodig. U kunt ook de I/O-module met dezelfde aansluiting verbinden en dan moet u een rca->rca of een optische kabel gebruiken om de versterker te verbinden. Uw versterker heeft een digitaal coaxial ingang en is met de tweek mogelijkheiden compatibel.
Wij verzoeken u de tekst van onze e-mailwisseling niet te verwijderen als u reageert.
Met vriendelijke groet
Technical Support
Creative Labs Europe
=====================
Original Message Follows: ------------------------
Begrijp het even niet.
Ik heb op dit moment de fatality X-Fi kaart maar deze heeft geen digitale uitgang (wat ik raar vindt voor zo'n dure kaart).
Heb net zo'n Creative. Digital I/O Module besteld gezien ik te horen kreeg dat dit de enige manier is om het digitaal aan te sluiten: http://nl.europe.creative...ubcategory=0&product=773&
Begrijp dan even niet waarvoor ik deze dan nodig heb http://www.audiogear.com/...Adpt2RcmMsm&preadd=action
Alles moet worden aangesloten op deze speakerset http://www.logitech.com/i...kers/devices/224&cl=nl,nl
Ik wil dus via mijn computer Dolby Digital of DTS digitaal geluid produceren ? Ik neem aan dat dit nu via de module mogelijk is ?
Hoor graag van u.
Gr.Steve
========================================================================
Geachte Heer Muller
hier is de kaart:
http://images.europe.crea...6_RGB/X-Fi_Fatal1ty_c.jpg
U kunt de eerste aansluiting direct met uw versterker verbinden. U heeft dan de miniplug->rca kabel nodig. U kunt ook de I/O-module met dezelfde aansluiting verbinden en dan moet u een rca->rca of een optische kabel gebruiken om de versterker te verbinden. Uw versterker heeft een digitaal coaxial ingang en is met de tweek mogelijkheiden compatibel.
Wij verzoeken u de tekst van onze e-mailwisseling niet te verwijderen als u reageert.
Met vriendelijke groet
Technical Support
Creative Labs Europe
=====================
Original Message Follows: ------------------------
Begrijp het even niet.
Ik heb op dit moment de fatality X-Fi kaart maar deze heeft geen digitale uitgang (wat ik raar vindt voor zo'n dure kaart).
Heb net zo'n Creative. Digital I/O Module besteld gezien ik te horen kreeg dat dit de enige manier is om het digitaal aan te sluiten: http://nl.europe.creative...ubcategory=0&product=773&
Begrijp dan even niet waarvoor ik deze dan nodig heb http://www.audiogear.com/...Adpt2RcmMsm&preadd=action
Alles moet worden aangesloten op deze speakerset http://www.logitech.com/i...kers/devices/224&cl=nl,nl
Ik wil dus via mijn computer Dolby Digital of DTS digitaal geluid produceren ? Ik neem aan dat dit nu via de module mogelijk is ?
Hoor graag van u.
Gr.Steve
Verwijderd
die kabel is gewoon een minijack naar dubbel tulpplug. Dat lijkt me dus niet digitaal.
Voor zover ik weet zit er standaard wel een digitale output. In de micofoonaansluiting als ik het goed heb.
Voor zover ik weet zit er standaard wel een digitale output. In de micofoonaansluiting als ik het goed heb.
En over die mini jackplug wordt dan vervolgens een digitaal signaal getransporteerd.Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:14:
Dat het tulpjes zijn, wil niet per definitie zeggen dat het een analoog signaal betreft
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Verwijderd
Kan dus ook digitaal zijn ? Maar heb ik er dus wat aan met mijn Logitech Z5500 ?Crusader schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:53:
[...]
En over die mini jackplug wordt dan vervolgens een digitaal signaal getransporteerd.
Dat het tulpjes zijn, wil niet per definitie zeggen dat het een analoog signaal betreft
Heb inderdaad een digitale uitgang met de Fatality maar dit zit aan de voorkant

Verwijderd
Uuh, SPDIF Coaxiaal is toch maar 1 tulp plugjeCrusader schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:53:
[...]
En over die mini jackplug wordt dan vervolgens een digitaal signaal getransporteerd.
Dat maakt niets uit, je hebt nu alleen 2 tulpstekkers met hetzelfde signaal i.p.v. 1, maar het werkt perfect.
Snap eigenlijk niet dat dit hier nog steeds onduidelijk is. Kwesties zijn meerdere malen behandeld. Misschien kan The__Virus alle aansluitmogelijkheden opsommen in de TS?
Maar stevemuller, je hebt dus de drivebay én de I/O module er bij gekocht? Nou... aansluitmogelijkheden zat lijkt me? Je hebt een optische en coaxiale aansluiting aan zowel de voorkant (drivebay) als aan de achterkant (I/O module) waar je direct een dergelijke kabel op aan kan sluiten, zonder adapters of wat. En je Z-5500 kan zowel optisch als coaxiaal, dus je kunt nog kiezen ook.
Oh, en "Dolby Digital of DTS digitaal geluid produceren" (citaat uit je brief) kan sowieso niet met een X-Fi he. Enkel het doorsturen van zo`n signaal.
Maar stevemuller, je hebt dus de drivebay én de I/O module er bij gekocht? Nou... aansluitmogelijkheden zat lijkt me? Je hebt een optische en coaxiale aansluiting aan zowel de voorkant (drivebay) als aan de achterkant (I/O module) waar je direct een dergelijke kabel op aan kan sluiten, zonder adapters of wat. En je Z-5500 kan zowel optisch als coaxiaal, dus je kunt nog kiezen ook.
Oh, en "Dolby Digital of DTS digitaal geluid produceren" (citaat uit je brief) kan sowieso niet met een X-Fi he. Enkel het doorsturen van zo`n signaal.
[ Voor 19% gewijzigd door Patriek op 07-06-2007 15:10 ]
Verwijderd
ja, maar drive bay is aan de voorkant en lijkt me niet echt handig om daar een coax of optische kabel aan te sluiten.[b][message=28180369,noline]
Ik kon de I/O Module nog afzeggen als er dus nog een andere mogelijkheid was ( kost toch c.a. €35,- ). Vandaar dus mijn vraag of het ook met alleen zo'n dergelijke kabel kan... antwoord is dus nee!
Ook al de TS gelezen m.b.t. digitaal aansluiten? Het antwoord is toch ja? Want het is een flexi-jack aansluiting die d.m.v. die jack->tulp kabel digitaal een signaal kan versturen.
Kijk ik er nou ook overheen, of staat dat er echt niet in? Het is wel langs gekomen in dit deel.The__Virus schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:47:
Ook al de TS gelezen m.b.t. digitaal aansluiten? Het antwoord is toch ja? Want het is een flexi-jack aansluiting die d.m.v. die jack->tulp kabel digitaal een signaal kan versturen.
Deze bracket maken bedoelde ik:
\[X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative deel 4
\[X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative deel 4
[ Voor 184% gewijzigd door The__Virus op 07-06-2007 19:42 ]
Thanx daar ook besteld, maat heeft de gamer, misschien net zo duur en ongeveer zelfde opties, maar wilde toch de music. Ziet er toffer uit en is niet half hoog.. (weet het, kul argument)Jainoxi schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:30:
[...]
Ik heb 'm bij Alternate gehaald, binnen drie dagen binnen!
Sorry voor de nooby vraag, maar moet ik mijn XtremeMusic nou ook op de voeding aansluiten, of is alleen de PCI verbinding genoeg? Ik heb namelijk nog geen passend voedingstekkertje gevonden
.
Verwijderd
Ok, heb nu net mijn Z5500 binnen + de I/O module voor de Fatality kaart. Alles aangesloten zoals de instructies.
Gebruik een optical van de zilveren tuner naar de I/O module en de I/O module gaat naar de 1e ingang van de XFI geluidskaart.
Alles werkt ook gewoon maar helaas geen mogelijkheid tot Dolby Digital of DTS ???
De keuze is alleen Stereo / Stereo 2x / PLII Movie /PLII Music .....
Weet iemand hoe dit zit ?
Software staat allemaal op 5.1 ingesteld al.
Gebruik een optical van de zilveren tuner naar de I/O module en de I/O module gaat naar de 1e ingang van de XFI geluidskaart.
Alles werkt ook gewoon maar helaas geen mogelijkheid tot Dolby Digital of DTS ???
TS
Je had moeten weten dat het gewoon niet mogelijk is.

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 15:53:
[...]
Patriek schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:58:
[...]

Om 6 kanaals surround sound te krijgen met games zul je de kaart analoog moeten aansluiten.
Enkel bronnen die al gecodeerd zijn in Dolby Digital of DTS (films dus) zul je digitaal kunnen doorsturen.
Ik heb ook de X-Fi met Z-5500 combi en doe als volgt:
Muziek - stereo mp3`s in winamp (of andere mediaspeler) ---> verwerkt door X-Fi met gewenste effecten ---> digitaal versturen (is stereo PCM) ---> afspelen met effect "2 x stereo" (4 speakers) op Z-5500.
Films in DD / DTS - X-Fi onveranderd laten doorsturen (passthrough) ---> digitaal versturen ---> word op Z-5500 gedecodeerd en afgespeeld zoals origineel is
Films in stereo - verwerkt door X-Fi met gewenste effecten ---> digitaal versturen (is stereo PCM) --> afspelen met effect "Dolby PLII Movie" op Z-5500.
Games - speakerinstelling 5.1 ---> wordt verwerkt door X-Fi met gewenste effecten ---> analoog versturen ---> Z-5500 op effect "6channel direct"
(alhoewel ik meestal game met headphones + CMSS-3D)
[ Voor 44% gewijzigd door Patriek op 08-06-2007 17:21 ]
Verwijderd
Ik heb een heel groot probleem met mn xtreme music, mn pc ziet em gewoon niet, als ik een driver installeer dan vind hij geen X-Fi kaart, ik heb hem al op 2 verschillende PCI sloten geprobeerd
Gewoon blijven proberen, bekend probleem helaas
. Probeer hem in een PCI-slot te zetten dat geen IRQ hoeft te delen, voor de rest gewoon blijven herstarten tot ie herkend wordt.
Verwijderd
Sorry, maar ik heb geen idee waar je het over hebt, kun je wat specefieker zijn, ik heb btw al 2 vd 5 sloten geprobeerd,The__Virus schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 18:59:
Probeer hem in een PCI-slot te zetten dat geen IRQ hoeft te delen
Verwijderd
Vaak is er 1 PCI slot wat een ongedeeld IRQ heeft. In het boekje van je moederbord zou wel eens kunnen staan welk slot dat is
Verwijderd
Kun je dit gedeelte uitleggen., Ik heb dus DTS en DD films maar ze spelen alleen maar af in PLII Movie mode ?Patriek schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:00:
[...]
Films in DD / DTS - X-Fi onveranderd laten doorsturen (passthrough) ---> digitaal versturen ---> word op Z-5500 gedecodeerd en afgespeeld zoals origineel is
Heb het dus COAX (via I/O module) aangesloten.
Verwijderd
Ik heb 5 PCI-sloten en alle 5 geprobeerd, gebeurt nietsThe__Virus schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 18:59:
Gewoon blijven proberen, bekend probleem helaas. Probeer hem in een PCI-slot te zetten dat geen IRQ hoeft te delen, voor de rest gewoon blijven herstarten tot ie herkend wordt.
Is de kaart soms dead on arrival?
De wizard nieuwe hardware loopt vast, en de drivers zeggen dat ik geen X-Fi in mijn PC heb.
Ik word gek

Tja je zou hem eens kunnen proberen in een ander systeem. Maar als de problemen nu al beginnen, zou ik de kaart gauw terugbrengen en het geld terugvragen, anders blijf je met de gebakken peren zitten.
Die van mij heeft het de laatste maand foutloos gedaan, maar nu wil ie weer met geen mogelijkheid herkend worden, dus moet de drivers opnieuw installeren (hopen dat het weer werkt).
Die van mij heeft het de laatste maand foutloos gedaan, maar nu wil ie weer met geen mogelijkheid herkend worden, dus moet de drivers opnieuw installeren (hopen dat het weer werkt).
Heb je in de Audio Console SPDIF op Passthrough staan?Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 10:36:
[...]
Kun je dit gedeelte uitleggen., Ik heb dus DTS en DD films maar ze spelen alleen maar af in PLII Movie mode ?
Heb het dus COAX (via I/O module) aangesloten.
[ Voor 30% gewijzigd door The__Virus op 09-06-2007 16:14 ]
ja je moet Audio Console --> tabblad Decoder ---> Dolby Digital/DTS Bitstream Out even aanzetten
momenteel staat tie op Use Built-in Decoder, en dus heeft de X-Fi het al gedecodeerd voordat t weer digitaal verstuurd wordt.
momenteel staat tie op Use Built-in Decoder, en dus heeft de X-Fi het al gedecodeerd voordat t weer digitaal verstuurd wordt.
Verwijderd
Iemand?Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 19:47:
Ik heb nou die nieuwe driver geinstalleerd + die tools CD die op de FP in de reacties staat.
Heb de X-fi gamer.
Mode Changer al eens opnieuw geinstalleerd zeker?
Verwijderd
Je kunt er weinig aan installeren, 't zijn wat files uit een zipje die je moet kopieren.
Probleem is dat ipv dat deze tool de mode veranderd, het Creative Console wordt geladen.
Heb ook al versie 1.4 geprobeerd maar die vreet weer al m'n CPU op en heeft hetzelfde issue.
Draai het onder Vista (x86).
Probleem is dat ipv dat deze tool de mode veranderd, het Creative Console wordt geladen.
Heb ook al versie 1.4 geprobeerd maar die vreet weer al m'n CPU op en heeft hetzelfde issue.
Draai het onder Vista (x86).
Tja Vista werkt er niet lekker mee. Heeft het in Vista al uberhaupt (bij iemand) gewerkt? Anders moet je eens de Audio Console opnieuw installeren.
Ik zou het best wel willen testen maar heb de X-Fi nog niet in de nieuwe pc (met Vista HP x64) gezet omdat ik die eerst ga overclocken en dus eerst nog op deze pc zal doorbrengen.
Zodra ik het geprobeerd hebt ed. zal ik het laten weten
Zodra ik het geprobeerd hebt ed. zal ik het laten weten
Verwijderd
Het heeft bij mij prima gewerk in Vista. Versie 1.3 dan (1.4 was gelijk drama)
Totdat ik dus die tools CD installeerde die gepost was. De CD die bij mijn kaart zat was enkel geschikt voor XP.
Vind die tools wel handig en om nou die er weer af te smijten voor enkel die Xf-i mode changer...
Totdat ik dus die tools CD installeerde die gepost was. De CD die bij mijn kaart zat was enkel geschikt voor XP.
Vind die tools wel handig en om nou die er weer af te smijten voor enkel die Xf-i mode changer...
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb gistern mijn nieuwe pc gehaald met een Xtremegamer kaartje maar vista 32 bit zegt vrolijk dat er geen apparaat voor geluidsweergave is herkend. Als ik drivers probeer te instaleren dan zegt die vrolijk dat er geen xfi kaartje in mijn pc zit. Mijn moederbord (asus p5k) geeft aan dankzij rode ledjes als iets niet goed geinstalleerd is. En laat er nou net bij mijn geluidskaartje een rood lampje branden. Of hij zit niet goed in het pci slot, of hij is DOA, of moet ik wachten totdat er goede drivers uitkomen? Mij lijkt het hardwarematig dus morgen maar even de winkel bellen.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 13:08:
[...]
Ik heb 5 PCI-sloten en alle 5 geprobeerd, gebeurt niets
Is de kaart soms dead on arrival?
De wizard nieuwe hardware loopt vast, en de drivers zeggen dat ik geen X-Fi in mijn PC heb.
Ik word gek![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Verwijderd
Drivers zijn er allang, wellicht dat de kaart dus kaduuk is.
Heb je eventueel nog een andere pc om em in te testen?
Verwijderd
Ja die heb ik wel maar ik heb geen zin om hem eruit te halen en te installen op een andere pc, laat de winkel er maar naar kijken. als ik mijn onboard geluid installeer, is het dan nog wel mogelijk om te schakelen naar mijn xfi kaart, of kan ik maar beter een dag wachten? Hij zit trouwens in het tweede pci slot en niet de onderste, aangezien ik veel gelezen heb dat dit ook nog kan uitmaken.Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 14:27:
Drivers zijn er allang, wellicht dat de kaart dus kaduuk is.
Verwijderd
Probeer hem dan eens in het andere slot?
Wellicht dat er een IRQ conflict is.
Je kunt eventueel de onboard ook gebruiken, maar dan 'vervuil' je je systeem weer met die drivers.
Omschakelen is geen probleem.
Je kunt eventueel de onboard ook gebruiken, maar dan 'vervuil' je je systeem weer met die drivers.
Verwijderd
Bedankt voor het antwoord. Het feit dat jij zegt dat het een IRQ conflict kan zijn is voor mij voldoende om morgen even te bellen en desnoods om hem terug te brengenVerwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 14:37:
Probeer hem dan eens in het andere slot?
Verwijderd
Okee, bij mn ooms pc deed hij het ook niet, en die pc is net nieuw
dus, ik stuur hem trug naar de winkel en vraag een nieuw model wat hopelijk niet kapot is
dus, ik stuur hem trug naar de winkel en vraag een nieuw model wat hopelijk niet kapot is
Verwijderd
Tja, DOA's kunnen er altijd tussen zitten.
-edit-
Is het trouwens normaal dat m'n X-fi gamer gloeiend heet wordt?
Heb daarnet m'n vingers zowat verbrand aan dat ding.
Kast heeft goeie airflow. (mobo 30C CPU 40C).
Ding was nog zowat warmer dan m'n 8800GTS.
-edit-

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 22:03 ]
Verwijderd
Te weinig airflow bij je geluidskaart in de buurt?Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:46:
Tja, DOA's kunnen er altijd tussen zitten.
-edit-
Ik heb een vraag over het vinkje 'Enable Digital I/O' in de Windows (XP) Play Control (Volume Mixer). In de Advanced settings is het mogelijk om dit vinkje aan te zetten, zodat je FlexiJack digitale output geeft. Dit is precies wat ik wil, en werkt ook.
Mijn probleem ontstaat echter na de eerste reboot, ik heb dan geen digitaal geluid meer, terwijl dit vinkje wel nog aanstaat. Als ik 't vinkje uit, en weer aan zet, werkt 't weer. Hoe kan ik forceren dat m'n X-Fi digitaal signaal verstuurd?
EDIT:
Ik heb ff gekeken wat er in het register wordt weggeschreven, als ik 't vinkje uit en aan zet:
Helaas doet dit weinig. Filemon geeft me helemaal niks nuttigs, dus mij lijkt dat deze waarden het digitaal signaal aansturen... Iemand een idee?
Mijn probleem ontstaat echter na de eerste reboot, ik heb dan geen digitaal geluid meer, terwijl dit vinkje wel nog aanstaat. Als ik 't vinkje uit, en weer aan zet, werkt 't weer. Hoe kan ik forceren dat m'n X-Fi digitaal signaal verstuurd?
EDIT:
Ik heb ff gekeken wat er in het register wordt weggeschreven, als ik 't vinkje uit en aan zet:
code:
1
2
3
4
5
6
| [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\DeviceClasses\{6994AD04-93EF-11D0-A3CC-00A0C9223196}\##?#PCI#VEN_1102&DEV_0005&SUBSYS_00211102&REV_00#3&61AAA01&0&30#{6994ad04-93ef-11d0-a3cc-00a0c9223196}\#WavePci\Device Parameters\Mixer\ 0\Controls\ 4] "Channel 0"=dword:00000001 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\Volume Control\SB X-Fi Audio [D400]] "X"=dword:0000003d "Y"=dword:0000016a |
Helaas doet dit weinig. Filemon geeft me helemaal niks nuttigs, dus mij lijkt dat deze waarden het digitaal signaal aansturen... Iemand een idee?
[ Voor 44% gewijzigd door jpiscaer op 12-06-2007 20:44 ]
Ze moeten nu echt met een volwaardige vervanger komen met alle software die ik op mijn Windows XP cd heb gekregen bij mijn geluidskaart voor Vista, ik koop nooit meer een kaart van hun. Wat een tering lijers zeg, ik wacht nu al sinds januarie en zelfs daarvoor op een vervanger ze komen alleen maar met halve drivers en dat voor een kaart die mij 240 euro heeft gekost, is er ergens een petitie lopenden tegen creative?
Verwijderd
Is die taal nou echt nodig?
En een driver/apps CD voor Vista is er allang:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2040108
Relaxed, waarom hierover niks gelezen op de website van Creative zelf. Is het niet officieel ondersteund/beta ofzo? Werkt het ook met x64?Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:21:
Is die taal nou echt nodig?
Zag trouwens net dit:
DownloadThis download is an application for Creative Sound Blaster® X-Fi™ series of audio devices. It restores 3D audio and EAX® effects for certain DirectSound®3D games in Microsoft® Windows Vista™. For more details, read the rest of this web release note.
This download supports the following audio devices only:
Creative Sound Blaster X-Fi Elite Pro
Creative Sound Blaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty® Pro
Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty
Creative Sound Blaster X-Fi Platinum Fatal1ty Champion Series
Creative Sound Blaster X-Fi Platinum
Creative Sound Blaster X-Fi XtremeGamer
Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic
Fixes:
Enables the DirectSound3D game audio to be processed by your Sound Blaster X-Fi to deliver EAX effects, 3D audio spatialization, sampling rate conversion and hardware audio mixing. Without this, most DirectSound3D games will be reduced to stereo output without any EAX effects.
Requirements:
Microsoft Windows Vista 64-bit or Windows Vista 32-bit
Creative Sound Blaster X-Fi audio device listed above
Notes:
Do not install this application if you do not play DirectSound3D games in Windows Vista.
To find out more about Creative ALchemy or view the list of DirectSound3D games supported, click here.
To install the application
Download the ALXF_WEB1_LB_1_00_4.exe file onto your local hard disk.
Close all other Windows applications.
Double-click the downloaded file.
Follow the instructions on the screen.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Ik krijg m'n microfoon maar niet aan de praat. Alles lijkt goed te staan in windows en die console.
In geen enkele modus neemt ie het geluid van de mic op.
- Rec staat op microfoon ingesteld.
- In game-modus onder instellingen zijn de digitale I/O opties grijs (niet bruikbaar dus).
Als ik afspelen van mic niet demp dan krijg ik bij enkel rechterkanaal testgeluid een rare piepstoring te horen, als ik het vervolgens opneem hoor ik dus alleen die storing met vaag rechterkanaal erin gesproken.
edit: Extreme gamer btw
In geen enkele modus neemt ie het geluid van de mic op.
- Rec staat op microfoon ingesteld.
- In game-modus onder instellingen zijn de digitale I/O opties grijs (niet bruikbaar dus).
Als ik afspelen van mic niet demp dan krijg ik bij enkel rechterkanaal testgeluid een rare piepstoring te horen, als ik het vervolgens opneem hoor ik dus alleen die storing met vaag rechterkanaal erin gesproken.
edit: Extreme gamer btw
The Unpredictable Striker!
Meer info over de Auzentech X-FI op de site van Auzentech.
http://www.auzentech.com/site/products/x-fi_prelude.php
http://www.auzentech.com/site/products/x-fi_prelude.php
Shit ook zij gebruiken gewoon de drivers van Creative
. Hebben we dus niets aan
. En die klotekaart begint hier nu iedere keer te zeiken, iedere boot New Hardware Found, totdat ik 6x gereboot heb ofzo
. Maar eens in een andere pc stoppen binnenkort.
edit: net gelezen op de forums van Creative dat de Vista driver ook in XP werkt. Ga die maar eens aan de tand voelen. Schijnt beter geluid te leveren in EAX etc.
De driver doet het in elk geval, nu nog ff games testen
edit: net gelezen op de forums van Creative dat de Vista driver ook in XP werkt. Ga die maar eens aan de tand voelen. Schijnt beter geluid te leveren in EAX etc.
De driver doet het in elk geval, nu nog ff games testen
[ Voor 30% gewijzigd door The__Virus op 14-06-2007 10:51 ]
Volgens mij ben ik er uit, en ga ik een X-fi XtremeGamer Fatal1ty Pro kopen. Die kaart is nog redelijk betaalbaar én heeft een frontpanel (mijn zoektocht: Geluidskaart Stress: wat te doen?) 
Alleen het gedoe met Digital Out (ik wil dat op de achterkant, anders heb ik altijd een kabel uit mijn frontpanel lopen)...
Ik heb even gekeken met de Audigy 2 Platinum (die in een andere PC zit hier).
Net als de X-Fi zit er een digitale port aan de achter kant (X-Fi heeft zo'n 3in1 port?!). In een ander topic stond hoe je dat aan moest sluiten: een normale 3.5 jack > 2 tulp en dan alleen de witte stekker aansluiten op je receiver. Dan zowel de driver als PowerDVD op SP/DIF zetten en dan zou het moeten werken....
...toen kwam de ellende met die kut drivers van Creative (op een nForce4 MB). Het geluid hapert, alsof er niet voldoende kracht aanwezig is om het allemaal op tijd te processen. Dit is alleen met SP/DIF want bij stereo binnen PowerDVD klinkt weer zoals het moet.
Tevens met de drivers waarin het HQ ding zit komt het tikken terug als EAX aanstaat.
Zijn beide problemen te wijten aan die chipset? Of aan de Audigy?
Ik heb een nForce 570 chipset en ik zou wel er graag willen dat ik geen haperingen, tikken in mijn X-Fi geluid heb.
En is het mogelijk om bijvoorbeeld binnen Windows Media Player of Media Player Classic een film te kijken die dan wel in 5.1 naar de receiver verstuurd wordt ipv alleen PowerDVD (aangezien ik in die players nog geen SP/DIF passthrough optie heb gezien).
Alleen het gedoe met Digital Out (ik wil dat op de achterkant, anders heb ik altijd een kabel uit mijn frontpanel lopen)...
Ik heb even gekeken met de Audigy 2 Platinum (die in een andere PC zit hier).
Net als de X-Fi zit er een digitale port aan de achter kant (X-Fi heeft zo'n 3in1 port?!). In een ander topic stond hoe je dat aan moest sluiten: een normale 3.5 jack > 2 tulp en dan alleen de witte stekker aansluiten op je receiver. Dan zowel de driver als PowerDVD op SP/DIF zetten en dan zou het moeten werken....
...toen kwam de ellende met die kut drivers van Creative (op een nForce4 MB). Het geluid hapert, alsof er niet voldoende kracht aanwezig is om het allemaal op tijd te processen. Dit is alleen met SP/DIF want bij stereo binnen PowerDVD klinkt weer zoals het moet.
Tevens met de drivers waarin het HQ ding zit komt het tikken terug als EAX aanstaat.
Zijn beide problemen te wijten aan die chipset? Of aan de Audigy?
Ik heb een nForce 570 chipset en ik zou wel er graag willen dat ik geen haperingen, tikken in mijn X-Fi geluid heb.
En is het mogelijk om bijvoorbeeld binnen Windows Media Player of Media Player Classic een film te kijken die dan wel in 5.1 naar de receiver verstuurd wordt ipv alleen PowerDVD (aangezien ik in die players nog geen SP/DIF passthrough optie heb gezien).
[ Voor 12% gewijzigd door iAR op 17-06-2007 10:09 ]
Verwijderd
Ye, ik heb EINDELIJK mijn kaart binnen: de music. Nu zie ik hier zo veel drivers en dingen voorbijkomen dat ik er helemaal gek van wordt, weet iemand de beste drivers, en andere dingetjes? Ik heb nu op creative site de nieuwste gedownload maar die dateren nog van 2006. Op xp
De laatste Vista drivers bevallen mij tot nu toe prima (op XP wel te verstaan). Gewoon de driver met Winrar uitpakken en in de map driver setup.exe draaien.
Driverproblemen zijn er voor XP eigenlijk niet zozeer. De problemen van dit moment zijn vooral op Vista en dat draai je niet
.
Driverproblemen zijn er voor XP eigenlijk niet zozeer. De problemen van dit moment zijn vooral op Vista en dat draai je niet
Verwijderd
Deze dus? virusYellowneck schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:37:
[...]
Relaxed, waarom hierover niks gelezen op de website van Creative zelf. Is het niet officieel ondersteund/beta ofzo? Werkt het ook met x64?
Zag trouwens net dit:
[...]
Download
Eh?! ..Virus? Komt van de Creative site af?

Verwijderd
Yellowneck schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:26:
[...]
Eh?! ..Virus? Komt van de Creative site af?

Maar dat zijn dus ook de beste xp drivers voorlopig?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 13:21 ]
Het zijn de nieuwste drivers en vind ze zelf prima werken, merk iig geen verschil met eerdere versies. Maar dat is wel vaker het geval, totdat je er super op gaat letten. Voorlopig blijf ik iig bij de nieuwste zolang er niets geks gebeurt
.
http://files2.europe.crea...XF_PCDVT_LB_2_15_0002.exe
Nee deze zijn voor 64bits Windows, niet 32bits. Denk dat deze wel zullen werken op een x64 Windows XP, maar dus niet de gewone. Je moet deze hebben:
Verwijderd
bedanktThe__Virus schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:22:
Het zijn de nieuwste drivers en vind ze zelf prima werken, merk iig geen verschil met eerdere versies. Maar dat is wel vaker het geval, totdat je er super op gaat letten. Voorlopig blijf ik iig bij de nieuwste zolang er niets geks gebeurt.
[...]
Nee deze zijn voor 64bits Windows, niet 32bits. Denk dat deze wel zullen werken op een x64 Windows XP, maar dus niet de gewone. Je moet deze hebben:
Dit topic is gesloten.