Nee nog niet, helaas geeft het bestand bij het uitpakken een foutmelding.. weet je nog een andere link ?MelvinB schreef op zondag 20 mei 2007 @ 11:45:
[...]
Youp Pax-driversuite al es geprobeerd?
http://forums.creative.co...id=Vista&message.id=13550
Door een overweldigende hoeveelheid informatie over de verschillende manieren van aansluiten, en de beperkingen/voordelen daarvan, en ook de tegenstrijdige berichten, dump ik hier m'n vragen over de Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic in combinatie met de Logitech Z-5500 speakerset nog maar 's.
Ik wil dit setje digitaal op elkaar aansluiten, maar ik snap nog niet helemaal welke opties ik heb. Voor zover ik 't heb begrepen kan ik:
1) de FlexiJack gebruiken met een RCA kabel.
2) een Digital I/O Module kopen en dan met een RCA of optische kabel aansluiten.
3) een bracket modden (gezien in de topicstart), zodat ik een homemade Digital I/O Module heb
Bij optie 1 vraag ik me af, hoe ik dan van een 3,5mm Jack naar een enkele RCA connector ga. Zijn dit soort kabels te koop?
Optie 2 is lastig en duur. Ik kan nergens een webwinkel vinden die 'm verkoopt.
Optie 3 is niet voor mij weggelegd, ik wil geen zelfgebakken prut, dat is juist de rede dat ik een nieuwe set koop, ik heb genoeg van de huidige houtje-touwtje oplossingen...
Daarnaast hoor ik veel verhalen over het verliezen van compatibiliteit met audiobronnen als ik 'm digitaal aansluit. Hoe zit dat precies? Ik luister veel muziek, gewone MP3'tjes, kijk af en toe een film (zowel DVD's via de PC als AVI's).
Ook wil ik m'n Wii (std. analoge tulp), die kan ik dus met een converter naar 3,5mm Jack op een van de analoge inputs van de Z-5500 koppelen. Mijn TV-kaart is hetzelfde idee, een Jack naar Jack aansluiting op een van de analoge inputs. Aangezien ik die analoge inputs moet (?) gebruiken voor de Wii en de TV-kaart, moet ik m'n Z-5500 wel digitaal aansluiten op de X-Fi XtremeMusic.
Kan iemand me wegwijs maken in deze jungle?
Ik wil dit setje digitaal op elkaar aansluiten, maar ik snap nog niet helemaal welke opties ik heb. Voor zover ik 't heb begrepen kan ik:
1) de FlexiJack gebruiken met een RCA kabel.
2) een Digital I/O Module kopen en dan met een RCA of optische kabel aansluiten.
3) een bracket modden (gezien in de topicstart), zodat ik een homemade Digital I/O Module heb
Bij optie 1 vraag ik me af, hoe ik dan van een 3,5mm Jack naar een enkele RCA connector ga. Zijn dit soort kabels te koop?
Optie 2 is lastig en duur. Ik kan nergens een webwinkel vinden die 'm verkoopt.
Optie 3 is niet voor mij weggelegd, ik wil geen zelfgebakken prut, dat is juist de rede dat ik een nieuwe set koop, ik heb genoeg van de huidige houtje-touwtje oplossingen...
Daarnaast hoor ik veel verhalen over het verliezen van compatibiliteit met audiobronnen als ik 'm digitaal aansluit. Hoe zit dat precies? Ik luister veel muziek, gewone MP3'tjes, kijk af en toe een film (zowel DVD's via de PC als AVI's).
Ook wil ik m'n Wii (std. analoge tulp), die kan ik dus met een converter naar 3,5mm Jack op een van de analoge inputs van de Z-5500 koppelen. Mijn TV-kaart is hetzelfde idee, een Jack naar Jack aansluiting op een van de analoge inputs. Aangezien ik die analoge inputs moet (?) gebruiken voor de Wii en de TV-kaart, moet ik m'n Z-5500 wel digitaal aansluiten op de X-Fi XtremeMusic.
Kan iemand me wegwijs maken in deze jungle?
delete_me
[ Voor 111% gewijzigd door Patriek op 21-05-2007 19:09 ]
@Jainoxi
Derice in "\[X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative d..."
Dat compatibiliteit probleem is alleen bij meerkanaals geluiden gegenereerd uit games e.d. De X-Fi kan geen meerkanaals digitale stream maken. Maar in het geval van films is het al digitaal gecodeerd met meerdere kanalen (AC3), dit kan de X-Fi wel gewoon doorsturen. Dus jij hoeft je nergens zorgen over te maken als je geen games speelt (in surround).Daarnaast hoor ik veel verhalen over het verliezen van compatibiliteit met audiobronnen als ik 'm digitaal aansluit. Hoe zit dat precies? Ik luister veel muziek, gewone MP3'tjes, kijk af en toe een film (zowel DVD's via de PC als AVI's).
[ Voor 62% gewijzigd door Patriek op 21-05-2007 19:16 ]
Bij deze een klein kickje naar mijn probleem dat ik eerder in dit topic heb gepost:
Moffin in "\[X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative d..."
Ik zit nog steeds te gissen wat het probleem kan zijn.
Misschien iemand een rede of optie waarom het bij mij niet werkt?
Moffin in "\[X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative d..."
Ik zit nog steeds te gissen wat het probleem kan zijn.
Misschien iemand een rede of optie waarom het bij mij niet werkt?
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]
Die aansluiting (witte optische aansluiting) zit niet op de XtremeMusic... Ik ga maar voor de Creative Digital I/O Module denk ik, dan kan ik makkelijk RCA en Toslink aansluiten...Patriek schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:09:
@Jainoxi
[...]
Dat compatibiliteit probleem is alleen bij meerkanaals geluiden gegenereerd uit games e.d. De X-Fi kan geen meerkanaals digitale stream maken. Maar in het geval van films is het al digitaal gecodeerd met meerdere kanalen (AC3), dit kan de X-Fi wel gewoon doorsturen. Dus jij hoeft je nergens zorgen over te maken als je geen games speelt (in surround).
Verwijderd
Weet iemand hoe ik de console launcher werkend krijg op vista 64-bit ?
p.s. Net nog met Creative gesproken en binnen 2 maanden komen er nieuwe drivers uit
p.s. Net nog met Creative gesproken en binnen 2 maanden komen er nieuwe drivers uit
Als dat echt zo is dan ben ik zeer benieuwdVerwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:23:
Verwijderd
Probleem:
Logitech z5500 & Creative X-Fi Xtreme Music (windows xp).
Deze heb ik verbonden via een optische toslink kabel (met een 3,5mm opzet plug) met de X-Fi. In de drivers IO/EO aangevinkt. Ik heb echter helemaal geen geluid (ook geen stereo).
Wanneer ik de z5500 via dezelfde kabel op mijn Macbook aansluit werkt alles gewoon. Hoe krijg ik hem op de X-Fi aan de praat??
Deze heb ik verbonden via een optische toslink kabel (met een 3,5mm opzet plug) met de X-Fi. In de drivers IO/EO aangevinkt. Ik heb echter helemaal geen geluid (ook geen stereo).
Wanneer ik de z5500 via dezelfde kabel op mijn Macbook aansluit werkt alles gewoon. Hoe krijg ik hem op de X-Fi aan de praat??
Verwijderd
Hey audioholics, ik heb de logitech Z-5500 aangeschaft. Had hiervoor een creative T6060. Maar vind de Z-5500 op muziekgebied wat minder warm dan de T6060. Nu wil ik dit met een geluidskaart verbeteren. Budget: 60- 150 euro. Zijn de X-fi's nou echt dé aanrader, of moet ik ook naar andere merken kijken?
Bedankt!
edit: heb nu de goedkoopste creative audigy (15 euro of zo)
Bedankt!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 22:46 ]
Of ik begrijp je niet goed, of je doet iets wat gewoon niet kan met de X-FI.Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:00:
Probleem:
Via een digitale kabel zoals toslink of coax, kan alleen een digitaal signaal worden doorgegeven.
Bijv. dts of dolby digital van een dvd, standaard windows, directx, games, mp3 etc.etc zijn NIET digitaal, en worden dus niet digitaal doorgegeven.
Hier moet je gewoon de analoge jacks voor gebruiken, zo heb ik het ook, een digitale coax vanaf mijn pc, en de bijgeleverde jacks. Als ik dvd kijk, zet ik de input van de 5500 op digital, en als ik windows doe (games/mp3 enzo) gaat ie op 6 ch. direct.
Zo werkt het gewoon, en niet anders.
Er zijn wel veel andere kaarten die een analoog signaal naar een digital/dts stroom om kunnen zetten.
Walk without Rythm, and you won't attract the worm!
Als games Dolby Digital zijn (zoals WoW en RCT3), kan een X-Fi dan (zonder plugin) hun geluid in AC3 over de SPDIF zenden?
Verwijderd
Inmiddels werkt alles prima onder Vista 64-BITVerwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:23:
Weet iemand hoe ik de console launcher werkend krijg op vista 64-bit ?
Via http://www.youp-pax.org/v...hp?tid=362&extra=page%3D1
Maar vergeet niet dat als je een speakerset (zoals de Logitech Z-5500 Digital) hebt, dat deze speakerset enige omzetting van digitaal naar analoog kan doen, zodat je toch kan genieten van MP3tjes, AVI films, etc...Redwood schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:53:
[...]
Of ik begrijp je niet goed, of je doet iets wat gewoon niet kan met de X-FI.
Via een digitale kabel zoals toslink of coax, kan alleen een digitaal signaal worden doorgegeven.
Bijv. dts of dolby digital van een dvd, standaard windows, directx, games, mp3 etc.etc zijn NIET digitaal, en worden dus niet digitaal doorgegeven.
Hier moet je gewoon de analoge jacks voor gebruiken, zo heb ik het ook, een digitale coax vanaf mijn pc, en de bijgeleverde jacks. Als ik dvd kijk, zet ik de input van de 5500 op digital, en als ik windows doe (games/mp3 enzo) gaat ie op 6 ch. direct.
Er zijn wel veel andere kaarten die een analoog signaal naar een digital/dts stroom om kunnen zetten.
Als je niet veel gamed, kun je beter een andere nemen. Heb me er niet heel erg in verdiept, maar kijk eens naar M-Audio. Vooral de DAC (digital analog converter) van de X-Fi is niet erg goed. Al gebruik je dat niet als je je muziek digitaal verstuurd (en zal je Z-5500 dit doen). Nu weet ik eigenlijk niet hoe goed dat is bij de Z-5500, maar ik gok dat een goede M-audio kaart het beter doet.Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:45:
Hey audioholics, ik heb de logitech Z-5500 aangeschaft. Had hiervoor een creative T6060. Maar vind de Z-5500 op muziekgebied wat minder warm dan de T6060. Nu wil ik dit met een geluidskaart verbeteren. Budget: 60- 150 euro. Zijn de X-fi's nou echt dé aanrader, of moet ik ook naar andere merken kijken?
Bedankt!
[ Voor 10% gewijzigd door Patriek op 23-05-2007 01:42 ]
Redwood schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:53:
[...]
Of ik begrijp je niet goed, of je doet iets wat gewoon niet kan met de X-FI.
Een van ons snapt het niet helemaal, en volgens mij ben ik het nietJainoxi schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:42:
[...]
Maar vergeet niet dat als je een speakerset (zoals de Logitech Z-5500 Digital) hebt, dat deze speakerset enige omzetting van digitaal naar analoog kan doen, zodat je toch kan genieten van MP3tjes, AVI films, etc...
Alle data op je harde schijf is digitaal. Windows geluiden, de sounds van je games, mp3`s, alles.
De X-Fi kan wél een digitaal signaal maken; namelijk stereo PCM. En daarnaast kan het idd DTS en Dolby Digital doorsturen.
Mijn Z-5500 staat altijd op digitaal (optical), behalve als ik in surround wil gamen op m`n speakers. Bij mp3`s, internetfilmpjes etc. maakt de X-Fi netjes een PCM stereo signaal.
De beperking van de X-Fi is dus meerkanaals (>2) digitaal geluid, dat kan `t niet maken.
Oh, en voor de duidelijkheid nog even over je games; die geluiden komen dus wel uit digitale bronnen, maar worden realtime "gemixed" (mag t volgens mij geen renderen noemen) tot een meerkanaals "3D surround omgeving". Het is dus pas meerkanaals na dat proces, en nog steeds digitaal in je geluidskaart, maar niet in AC3 code. En dus kan de X-Fi het niet zo doorsturen (of iig niet zonder het om te zetten naar stereo) en zal het analoog moeten.
[ Voor 10% gewijzigd door Patriek op 23-05-2007 01:38 ]
Ik zit met een probleem met mijn net gekochte X-Fi Xtreme Music kaart.
Toen ik hem in mijn pc deed 2 dagen terug had ik het eerst niet door maar vervormde het geluid ontzettend duidelijk na een tijdje, dat was op Windows Vista. Nou vond ik dat hele Vista niets ivm drivers, spellen en niet werkende hardware, dus heb ik gisteren Windows XP Pro SP1 weer geïnstalleerd.
Het probleem is echter nog steeds, als ik bijvoorbeeld Call of Duty 2 speel dat het geluid heel erg vervormd tussen hoog en laag en als of ik mijn boxen onder water houdt
Ik hoop dat jullie snappen hoe dat klinkt
Hol, dof en wegzakkend...zoiets. Het is echter ook wel merkbaar bij muziek luisteren op de PC of een willekeurig anders spel.
Maar hoe dan ook, komt iemand dit probleem bekend voor of weet hij hoe je dit moet oplossen? De drivers etc. zijn allemaal juist ge(her)ïnstalleerd en ik heb ook al een ander PCI-slot geprobeerd. Samen met een nieuwe Windows heb ik de meeste opties wel gehad dacht ik
Ik hoop dat dit toch geen RMA gevalletje wordt
Toen ik hem in mijn pc deed 2 dagen terug had ik het eerst niet door maar vervormde het geluid ontzettend duidelijk na een tijdje, dat was op Windows Vista. Nou vond ik dat hele Vista niets ivm drivers, spellen en niet werkende hardware, dus heb ik gisteren Windows XP Pro SP1 weer geïnstalleerd.
Het probleem is echter nog steeds, als ik bijvoorbeeld Call of Duty 2 speel dat het geluid heel erg vervormd tussen hoog en laag en als of ik mijn boxen onder water houdt
Maar hoe dan ook, komt iemand dit probleem bekend voor of weet hij hoe je dit moet oplossen? De drivers etc. zijn allemaal juist ge(her)ïnstalleerd en ik heb ook al een ander PCI-slot geprobeerd. Samen met een nieuwe Windows heb ik de meeste opties wel gehad dacht ik
[ Voor 4% gewijzigd door Ruben [NL] op 23-05-2007 11:17 ]
Ik heb die drivers al een tijdje (vista 32bit), werkt inderdaad volledig. Echter blijf ik met de 5minuten afsluittijd zitten, vista blijft hele tijd hangen bij de X-Fi kaart.Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:38:
[...]
Inmiddels werkt alles prima onder Vista 64-BITDus ook alle software
![]()
Wel klein rare bug gevonden, ook al zet je die volume control uit, lijkt hij toch bij veel geluiden het volume naar beneden te krikken. Ik heb tijdje dual boot XP/Vista gedraait, merkte het daar enorm.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Heb je niet per ongeluk een EAX effect aanstaan? Dat had ik nl. ongeveer een jaar geleden met onboard Realtek stond plots zo'n douchekamer effect aan en ik maar zoeken en zoeken en kon het niet vinden..Ruben [NL] schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:14:
Ik zit met een probleem met mijn net gekochte X-Fi Xtreme Music kaart.
Het probleem is echter nog steeds, als ik bijvoorbeeld Call of Duty 2 speel dat het geluid heel erg vervormd tussen hoog en laag en als of ik mijn boxen onder water houdtIk hoop dat jullie snappen hoe dat klinkt
Hol, dof en wegzakkend...zoiets. Het is echter ook wel merkbaar bij muziek luisteren op de PC of een willekeurig anders spel.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Verwijderd
Heb daar gelukkig nog geen last van gehad.SinergyX schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:38:
[...]
Ik heb die drivers al een tijdje (vista 32bit), werkt inderdaad volledig. Echter blijf ik met de 5minuten afsluittijd zitten, vista blijft hele tijd hangen bij de X-Fi kaart.
Wel klein rare bug gevonden, ook al zet je die volume control uit, lijkt hij toch bij veel geluiden het volume naar beneden te krikken. Ik heb tijdje dual boot XP/Vista gedraait, merkte het daar enorm.
Ik dacht ook dat mijn X-Fi / software plots moeilijk ging doen; kreeg mijn Audio Console niet meer geopend (en kon dus niet meer van mode switchen enz). Uiteindelijk bleek alles veroorzaakt door het third-party programmaatje X-Fi Mode Changer (XFMC). Die starte, om wat voor reden dan ook, ineens niet goed meer. Na de-installatie hiervan werkte alles weer goed. Waarschuwing voor andere gebruikers van dit progje dus.
[ Voor 6% gewijzigd door Patriek op 23-05-2007 14:54 ]
Heb ik ook al een keer gehad met XFMC ik had het wel snel opgelost tho.Patriek schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:53:
Ik dacht ook dat mijn X-Fi / software plots moeilijk ging doen; kreeg mijn Audio Console niet meer geopend (en kon dus niet meer van mode switchen enz). Uiteindelijk bleek alles veroorzaakt door het third-party programmaatje X-Fi Mode Changer (XFMC). Die starte, om wat voor reden dan ook, ineens niet goed meer. Na de-installatie hiervan werkte alles weer goed. Waarschuwing voor andere gebruikers van dit progje dus.
Verder is het een top proggy hoor!
Verwijderd
Vraagje:
Ik heb sinds afgelopen weekend een X-FI Fatality kaart erin zitten.
Echter via PowerDVD 7.3 spelen mijn HD films nu erg schokkerig ?
Weet iemand of dit aan de geluidskaart kan liggen ?
Ook is Lost Planet DX10 Demo met 10fps gezakt
Kijk wat er bij Beeldscherm staat in Directx. (Start-Uitvoeren, intikken dxdiag)Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:18:
Vraagje:
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Verwijderd
Alle 3 ingeschakeld ?MelvinB schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:31:
[...]
Kijk wat er bij Beeldscherm staat in Directx. (Start-Uitvoeren, intikken dxdiag)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 20:43 ]
Heb vandaag eens zitten testen met bit-matched playback (Audio Creation Mode). Nou ik hoor het verschil niet tussen dat en gewone playback vanuit Entertainment Mode hoor (zolang al je instellingen in beide modussen gelijk staan).
Zijn er anderen die dit wel horen?
Ik denk trouwens dat die 24-bit crystalizer echt gewoon een equalizer is, die de hoge treble en lage bass naar voren haalt. Het klinkt dan ook iets harder (meer volume).
Ik gebruik overigens Winamp (5.35) met "allow 24-bit" enabled, mocht dat uitmaken.
En aan me verdere hardware zal `t niet liggen; getest met een Sennheiser HD595 (50ohm) koptelefoon (van 200euro adviesprijs).
Zijn er anderen die dit wel horen?
Ik denk trouwens dat die 24-bit crystalizer echt gewoon een equalizer is, die de hoge treble en lage bass naar voren haalt. Het klinkt dan ook iets harder (meer volume).
Ik gebruik overigens Winamp (5.35) met "allow 24-bit" enabled, mocht dat uitmaken.
En aan me verdere hardware zal `t niet liggen; getest met een Sennheiser HD595 (50ohm) koptelefoon (van 200euro adviesprijs).
[ Voor 44% gewijzigd door Patriek op 24-05-2007 01:11 ]
@ Stevemuller
Heb je Youpax al eens geprobeerd die schijnt er goed te zijn als je een X-Fi hebt icm Vista?
Link staat een paar posts boven je, anders moet je die eens proberen en dan kijken hoe het is.
Heb je Youpax al eens geprobeerd die schijnt er goed te zijn als je een X-Fi hebt icm Vista?
Link staat een paar posts boven je, anders moet je die eens proberen en dan kijken hoe het is.
Verwijderd
Ja , dat was mijn eigen linkpsychoclown schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:36:
@ Stevemuller
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:38:
[...]
Inmiddels werkt alles prima onder Vista 64-BITDus ook alle software
![]()
Verwijderd
Bij mij gaat de Entertainment Center helemaal niet meer aan, nadat ik mijn computer verplaatst heb. De AD Link is keurig aangesloten op de geluidskaart in mijn computer, een stroomkabel voor in het stopcontact heb ik niet gezien. Hij zou toch automatisch aan moeten springen en meeliften op de stroom van de PC als de AD Link kabel is aangesloten?
Verwijderd
voor alle duidelijkheid, ik bedoel dus:Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:05:
Bij mij gaat de Entertainment Center helemaal niet meer aan, nadat ik mijn computer verplaatst heb. De AD Link is keurig aangesloten op de geluidskaart in mijn computer, een stroomkabel voor in het stopcontact heb ik niet gezien. Hij zou toch automatisch aan moeten springen en meeliften op de stroom van de PC als de AD Link kabel is aangesloten?

Dit kastje gaat niet meer aan..
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:08:
[...]
Ja , dat was mijn eigen link... maar toch bedankt.
[...]
btw je hebt het nog steeds niet opgelost of wel?
Heb je er niet meer over gehoord in dat andere topic
[ Voor 18% gewijzigd door psychoclown op 25-05-2007 19:36 ]
Verwijderd
In dat andere topic heb ik ook al antwoord gegeven.psychoclown schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 19:35:
[...]
... het was toen nog vroeg
btw je hebt het nog steeds niet opgelost of wel?
Heb je er niet meer over gehoord in dat andere topic
Ik heb mijn X-Fi kaart in een andere PC slot gezet en nu is alles weer ok
Verwijderd
Ik heb de extreme audio gekocht, maar nu hoor ik daar allemaal klachten over. Ook met windows vista. Hoe zit dat nou en heb ik een miskoop gedaan?
Was de audio variant niet een budget versie die eigenlijk niet eens een X-fi versie is? Drivers voor de X-fi zijn dacht ik ook niet geschikt voor de audio variant.Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:12:
Ik heb de extreme audio gekocht, maar nu hoor ik daar allemaal klachten over. Ook met windows vista. Hoe zit dat nou en heb ik een miskoop gedaan?
Verwijderd
Weet je dat zeker, of niet?Fly-guy schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:50:
[...]
Was de audio variant niet een budget versie die eigenlijk niet eens een X-fi versie is? Drivers voor de X-fi zijn dacht ik ook niet geschikt voor de audio variant.
Ik weet 99% zeker dat drivers voor de X-FI music, gamer etc NIET voor de audio zijn. Dat zegt al een boel. En ik DACHT dat de audio een audigy was met een x-fi sticker..
Hier vind je wat meer info.
Mystery solved, the X-Fi Extreme Audio doesn't use the CA20K1 chip (X-Fi), but some mysterious CA0160-WBTLF chip. The CA0160 code also appears on the Live! 24 bit and the Audigy SE, if that means anything.
Verwijderd
WTF, dus ze zetten ons gewoon af. Wat een onzin. Kan ik hem weer terugbrengen nu?Fly-guy schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:48:
[...]
Ik weet 99% zeker dat drivers voor de X-FI music, gamer etc NIET voor de audio zijn. Dat zegt al een boel. En ik DACHT dat de audio een audigy was met een x-fi sticker..
Hier vind je wat meer info.
[...]
Verwijderd
Is de x-fi audio op xp wel een aardige kaart of presteerd hij niet goed genoef voor 50 euro in vergelijking met de gamer voor 80.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 16:10 ]
Aan deze vergelijking (zie TS) kun je zien dat de Audio wel de nodige dingen mist ten opzichte van de Gamer:

Je moet gewoon niet de Audio nemenVerwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 16:09:
Is de x-fi audio op xp wel een aardige kaart of presteerd hij niet goed genoef voor 50 euro in vergelijking met de gamer voor 80.
Net zoals The_Virus zegt neem de volgende in prijs maar niet een gamer voor 80 (Azerty of niet?) neem dan de xtrememusic zelfde als de xtremegamer maar dan fullsizedVerwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 16:09:
Pff.... tweakers is ook zo verslavendVerwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:14:
[...]
In dat andere topic heb ik ook al antwoord gegeven.
Ik heb mijn X-Fi kaart in een andere PC slot gezet en nu is alles weer ok

Ik heb de extrememusic meer dan een jaar nu en luister sinds kort altijd op "audio creation mode" omdat dit beter klinkt dan entertainment mode of game mode.
Ik weet dat 44KHz niet geresampled wordt op audio creation mode en op de andere modi wel.
Wat vinden julie hiervan?
Ik hoor dit kleine verschil op een Sennheiser 600 HD.
Ik weet dat 44KHz niet geresampled wordt op audio creation mode en op de andere modi wel.
Wat vinden julie hiervan?
Ik hoor dit kleine verschil op een Sennheiser 600 HD.
Verwijderd
Maar dat scheelt 80-50=30 euro. Mijn budget is niet zo groot. Zijn er nog andere tussen die prijzen?The__Virus schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 16:20:
[...]
Je moet gewoon niet de Audio nemen. Neem het daaropvolgende model in prijs.
En presteerd de xtreme audio wel beduidend beter dan de audigo SE, of is dat de 20 euro ook niet waard?
EDIT:Komt er wel geluid uit die kaart of is het allemaal wat overdreven, voor 50 moet je toch wel iets krijgen
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 18:22 ]
Die hele goedkope "X-Fi's" zijn eigenlijk involledige X-Fi's die voortgaan op het succes van de volledige X-Fi's. De echte volledige X-fi modellen zijn die vanaf de Xtreme Music...verkrijgbaar vanaf €68,95. Zie Pricewatch.Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 18:00:
[...]
Maar dat scheelt 80-50=30 euro. Mijn budget is niet zo groot. Zijn er nog andere tussen die prijzen?
En presteerd de xtreme audio wel beduidend beter dan de audigo SE, of is dat de 20 euro ook niet waard?
[ Voor 3% gewijzigd door Ruben [NL] op 26-05-2007 18:24 ]
Minder maar het is (imo) verwaarloosbaar want het scheelt misschien 1-2% cpu load.Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:57:
En hoe zit het met het CPU gebruik van de audio, is dat meer dan het onboard?
Verwijderd
Nou ja, ruil ik hem maar niet meer in. Ik neem aan dat de kaart het goed genoeg doet... en als ik later groot ben koop ik die van 300 euro wel
Tja je kaart ondersteunt nu geen EAX 5.0 Advanced HD en dat is wat de X-Fi zo uniek maakt t.o.v. van andere kaarten: sommige moderne games komen pas tot hun recht met deze (echte
) kaart. Slecht voorbeeld: Colin McRae DIRT (heb de demo, is in het geheel om te huilen, geluiden worden ook nauwelijks beter). Goed voorbeeld: shooters (willekeurige moderne die in de intro Creative X-Fi toont
). Daar komt het echt tot zijn recht, zeer realistische weergave etc. waar je met onboard alleen van kunt dromen. Helaas heeft niet elke game er ondersteuning voor, maar als je een X-Fi wilt, dan moet je echt een volwaardige hebben (dus niet de Xtreme Audio, een slap aftreksel) want anders heeft het geen meerwaarde boven de Audigy 4 bijv.
Welke modussen gebruiken jullie allemaal voor je X-FI extreme-music?
Ik zelf heb hem eigenlijk altijd op de gamers-mode staan.
Als ik van modus swich moet ik dan ook weer instellingen gaan veranderen aan mijn mic?
Ik zelf heb hem eigenlijk altijd op de gamers-mode staan.
Als ik van modus swich moet ik dan ook weer instellingen gaan veranderen aan mijn mic?
Geen flauwekulletjes
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren een Logitech Z-5450. Nu zoek ik daar een bijpassende geluidskaart bij. Nu heb ik mijn oog op de xtrememusic alleen is deze kaart ontzettend slecht leverbaar. Altans in den bosch en eindhoven. Nu vroeg ik mij af of er iemand een gelijkwaardige kaart weet als ik zeg dat ik alleen maar films kijk en geen (pc) games op speel?
Bestellen via internet? Is prima leverbaarVerwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:50:
Nu heb ik mijn oog op de xtrememusic alleen is deze kaart ontzettend slecht leverbaar. Altans in den bosch en eindhoven.
Verwijderd
Toch maar gedaan, flink prijsverschil + op voorraad
Verwijderd
Hey jongens,Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:57:
En hoe zit het met het CPU gebruik van de audio, is dat meer dan het onboard?
Ik ontdek vandaag voor het eerst dat bij 'device control' je de sampling-frequentie van 48Khz naar 96 Khz kan zetten. En de Bits van 16 naar 24. Dit zou meer CPU vergen. Hebben jullie audiokenners deze beide 'maximaal'? Zo niet, dan is het dus voor mij ook niet aan te raden?
Je hoort met een normaal speakersetje/koptelefoon geen verschil, dus heeft het geen enkel nut. En dat extra CPU verbruik zal ook wel meevallen, aangezien de kaart het juist versneld
.
De Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio Notebook is nu echt officieel uit:

http://www.creative.com/p...ategory=669&product=16642
Ik heb op dit moment de Sound Blaster Audigy 2 ZS Notebook:

http://www.creative.com/p...y=205&product=10769&nav=0
En ik denk dat er aardig wat mensen deze 2 willen vergelijken
Is het de moeite waard van het upgraden? Ik persoonlijk zal voornamelijk muziek (mp3 / DVD) gaan beluisteren met de kaart (via een Logitech Z-5500, optisch aangestuurd). Af en toe een game, maar dit is niet het belangrijkste.
De X-Fi heeft geen hardware EAX acceleration en 'mist' het THX certificaat. Nou moet je daar niet zo zwaar aan trekken, maar ik vraag me af of de Audigy notebook stiekem niet gewoon beter is dan de X-Fi notebook! Ook omdat die X-Fi chip op de Xtreme Audio versie van z'n desktop broertje geen echte X-Fi chip zou zijn.
* _Brake_ is zeer benieuwd naar de eerste reviews / vergelijkingen!

http://www.creative.com/p...ategory=669&product=16642
Ik heb op dit moment de Sound Blaster Audigy 2 ZS Notebook:

http://www.creative.com/p...y=205&product=10769&nav=0
En ik denk dat er aardig wat mensen deze 2 willen vergelijken
Is het de moeite waard van het upgraden? Ik persoonlijk zal voornamelijk muziek (mp3 / DVD) gaan beluisteren met de kaart (via een Logitech Z-5500, optisch aangestuurd). Af en toe een game, maar dit is niet het belangrijkste.
De X-Fi heeft geen hardware EAX acceleration en 'mist' het THX certificaat. Nou moet je daar niet zo zwaar aan trekken, maar ik vraag me af of de Audigy notebook stiekem niet gewoon beter is dan de X-Fi notebook! Ook omdat die X-Fi chip op de Xtreme Audio versie van z'n desktop broertje geen echte X-Fi chip zou zijn.
* _Brake_ is zeer benieuwd naar de eerste reviews / vergelijkingen!
[ Voor 7% gewijzigd door _Brake_ op 27-05-2007 23:52 ]
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Verwijderd
Er zit geen hardware axeleration op de audio, dan kost het toch jui meer CPU. Zijn er nog kaarten onder de 40 euro exl verzendkosten die beter zijn dan de audio????? Ik moet nu beslissen.The__Virus schreef op zondag 27 mei 2007 @ 21:39:
Je hoort met een normaal speakersetje/koptelefoon geen verschil, dus heeft het geen enkel nut. En dat extra CPU verbruik zal ook wel meevallen, aangezien de kaart het juist versneld.
Verwijderd
Zijn er nog kaarten onder de 40-50 euro exl verzendkosten die beter zijn dan de audio????? Ik moet nu beslissen.
kikker
kikker
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 15:09 ]
Verwijderd
Er is een officiele X-Fi driver CD uitgebracht voor Vista, die alle functionaliteiten en programma's meeleveren die je in XP ook had: Volumepanel, Creative Mediasource 5, THX panel en meer. Zelfs Gaming Mode kan gebruikt worden (voor EAX icm ALchemy) en speaker selectie loopt niet vast! Dit is geen YouP-Pax.
Hier is de originele thread op Creative: http://forums.creative.co...id=Vista&message.id=17369
En hier zijn download links:
http://www.pcdvd.com.tw/s...php?t=715272&page=1&pp=10
Torrent voor de driver CD:
http://isohunt.com/torrent_details/19355742/X-FI
Mijn ervaringen (Vista Ultimate 32, X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro): Alle modes werken, EAX werkt heerlijk icm ALchemy, THX panel werkt, Bass redirectie werkt, Volumepanel en alle andere software ook.
Hier is de originele thread op Creative: http://forums.creative.co...id=Vista&message.id=17369
Mijn ervaringen (Vista Ultimate 32, X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro): Alle modes werken, EAX werkt heerlijk icm ALchemy, THX panel werkt, Bass redirectie werkt, Volumepanel en alle andere software ook.
Kijk dat is leuk nieuws
Hopelijk is auto-volume dan wel opgelost
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Je bedoelt SVM? Zo ja, dan kan ik je vertellen dat SVM bij mij ook werkt.SinergyX schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:51:
Kijk dat is leuk nieuwsHopelijk is auto-volume dan wel opgelost
Verwijderd
Volgens de thread is deze al sinds juni 2006 uit ?Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:30:
Er is een officiele X-Fi driver CD uitgebracht voor Vista, die alle functionaliteiten en programma's meeleveren die je in XP ook had: Volumepanel, Creative Mediasource 5, THX panel en meer. Zelfs Gaming Mode kan gebruikt worden (voor EAX icm ALchemy) en speaker selectie loopt niet vast! Dit is geen YouP-Pax.
Denk dat je naar de registratie datum van de topic poster kijkt, het topic is gestart op 24 mei 2007 om 6:15amVerwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:12:
[...]
Volgens de thread is deze al sinds juni 2006 uit ?
Verwijderd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 17:00 ]
Verwijderd
Dat is balen, want de Audio heeft geen 20k1 chip (native X-Fi), maar meer een Live!24 kaart met een X-Fi sticker erop. Ligt er ook aan bij welke winkel je hem hebt gekocht. Je kunt hun de verzendkosten laten betalen of terug laten betalen. Probeer het zou ik zeggen.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:56:
GVD GVD Ik heb die audio nu binnen en nu kan ik hem iet meer terugruilen omdat er dan te veel verzendkosten bijkomt.
![]()
![]()
![]()
![]()
De Audio is idd brak. Had hem eerst ook nietsvermoedend gekocht, las meteen onheil op het internet. Volgende dag ingeruild voor een XGamer Fatal1ty Pro.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 17:45 ]
Verwijderd
Tsja, mijn pa vind het allemaal niet goed. Ik heb hem besteld bij digitique, ik baal als een stekker.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:42:
[...]
Dat is balen, want de Audio heeft geen 20k1 chip (native X-Fi), maar meer een Live!24 kaart met een X-Fi sticker erop. Ligt er ook aan bij welke winkel je hem hebt gekocht. Je kunt hun de verzendkosten laten betalen of terug laten betalen. Probeer het zou ik zeggen.
Verwijderd
Een brak product terugsturen niet goed? Volgens mij zou je misschien rond de 6 euro kwijt zijn om aangetekend terug te sturen en de XtremeGamer heeft WEL een 20k1 chip en is een paar euries duurder.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:44:
[...]
Tsja, mijn pa vind het allemaal niet goed. Ik heb hem besteld bij digitique, ik baal als een stekker.
Verwijderd
OK stel:Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:47:
[...]
Een brak product terugsturen niet goed? Volgens mij zou je misschien rond de 6 euro kwijt zijn om aangetekend terug te sturen en de XtremeGamer heeft WEL een 20k1 chip en is een paar euries duurder.
xtreme audio+verznedkosten=50
terugsturen=9
gamer terugkrijgen is9
dan moet ik dus 18 euro extra betalen?\
Ik heb het pakketje niet opengemaakt en ligt nog bij de brievenbus.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 17:56 ]
Verwijderd
NOG beter! Als je een pakket niet hebt opengemaakt, dan kun je het retour terug laten sturen op kosten van je retailer.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:55:
[...]
OK stel:
xtreme audio+verznedkosten=50
terugsturen=9
gamer terugkrijgen is9
dan moet ik dus 18 euro extra betalen?\
Ik heb het pakketje niet opengemaakt en ligt nog bij de brievenbus.
Zorg ervoor dat je die X-Audio kwijtraakt, want dan is onboard nog beter vergeleken met dat. Alles wordt softwarematig gedaan met de audio en dus wordt ook je cpu belast.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 18:01 ]
Verwijderd
THX,Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:00:
[...]
NOG beter! Als je een pakket niet hebt opengemaakt, dan kun je het retour terug laten sturen op kosten van je retailer.
Zorg ervoor dat je die X-Audio kwijtraakt, want dan is onboard nog beter vergeleken met dat. Alles wordt softwarematig gedaan met de audio en dus wordt ook je cpu belast.
Is het grootte verschil nu het enige verschil tussen de gamer en de music? Die is namelijk 10 euro duurder daar twerwijl in de pricewatch de prijs gelijk is en ik ook geen verschillen zie. (ze zijn allebei bulk)
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 18:25 ]
Zoals ik als eens eerder had aangegeven, tussen die 2 zit geen verschil qua functionaliteit.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:21:
[...]
THX,
Is het grootte verschil nu het enige verschil tussen de gamer en de music? Die is namelijk 10 euro duurder daar twerwijl in de pricewatch de prijs gelijk is en ik ook geen verschillen zie. (ze zijn allebei bulk)
Het enige verschil is de pcb size die is bij de xtrememusic full- en bij de xtremegamer half-sized.
Neem gewoon de goedkoopste van die 2.
Verwijderd
De ExtremeMusic is volgens mij al EoL (End of Life) en de XtremeGamer gaat de Music vervangen. Ga voor de Gamer.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:21:
[...]
THX,
Verwijderd
Ik neem aan dat ik nu naar digitique moet mailen, moet ik dan zeggen dat die audio gewoon zuigt en dat het oplichterij is van creative of moet ik dat anders aanpakken?Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:01:
[...]
De ExtremeMusic is volgens mij al EoL (End of Life) en de XtremeGamer gaat de Music vervangen. Ga voor de Gamer.Qua specs zijn ze hetzelfde, behalve heeft de Music zoals eerder aangegeven een full PCB en de Gamer een half PCB.
heb hier weinig ervaring mee
Verwijderd
Zeg dat je achteraf toch een fout had gemaakt en eigenlijk de XtremeGamer wilde. De Audio heet XtremeAudio, dus je "kon" je vergissen.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:08:
[...]
Ik neem aan dat ik nu naar digitique moet mailen, moet ik dan zeggen dat die audio gewoon zuigt en dat het oplichterij is van creative of moet ik dat anders aanpakken?
heb hier weinig ervaring mee![]()
Wat is het voordeel van een full PCB plaat tegenover een half, als er het zelfde op zit?Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:01:
[...]
De ExtremeMusic is volgens mij al EoL (End of Life) en de XtremeGamer gaat de Music vervangen. Ga voor de Gamer.Qua specs zijn ze hetzelfde, behalve heeft de Music zoals eerder aangegeven een full PCB en de Gamer een half PCB.
Trouwens, is het niet zo dat je de Gamer wél digitaal kan sturen over zo`n 3.5mm jack connector en de Music niet? En kan je de Gamer niet uitbreiden met een drivebay of I/O Console, en de Music wél?
Verwijderd
Goede vraag, maar volgens mij kon je idd geen drivebay aansluiten op de Gamer. Weet het niet precies. Ga naar Google Images en vergelijkPatriek schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:17:
[...]
Wat is het voordeel van een full PCB plaat tegenover een half, als er het zelfde op zit?
Trouwens, is het niet zo dat je de Gamer wél digitaal kan sturen over zo`n 3.5mm jack connector en de Music niet? En kan je de Gamer niet uitbreiden met een drivebay of I/O Console, en de Music wél?
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:41:
[...]
drivebay
Wat wordt daar precies mee bedoelt? een soort van fancontroller? Alleen dan voor audio?
[...]
drivebay
Wat wordt daar precies mee bedoelt? een soort van fancontroller? Alleen dan voor audio?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 21:46 ]
Zie de modellen uit de TS. Het is de breakoutbox.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:45:
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:41:
[...]
drivebay
Verwijderd
Hey gasten,
IK heb de Z-5500. Zit te twijfelen tussen de geluidskaart XtremeMusic (Coax uitgang) of Platinum (met extra optische uitgang). Heeft iemand Coax gehoord, en optisch? Zit daar hoorbaar verschil tussen?
IK heb de Z-5500. Zit te twijfelen tussen de geluidskaart XtremeMusic (Coax uitgang) of Platinum (met extra optische uitgang). Heeft iemand Coax gehoord, en optisch? Zit daar hoorbaar verschil tussen?
Beide zouden in staat moeten zijn om die FlexiJack als digitale uitgang (dus een 3,5mm Jack naar COAX of Toslink) te gebruiken. Voor zover ik weet kun je op de XtremeMusic de breakoutbox aansluiten. De Creative Digital I/O Module op de XtremeMusic is geen probleem, zo heb ik m'n Logitech Z-5500 aangesloten, met een optische kabel op de Digital I/O Module.Patriek schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:17:
[...]
Wat is het voordeel van een full PCB plaat tegenover een half, als er het zelfde op zit?
Verwijderd
Heb sinds 2 weken een Fatality FPS Champion kaart en wil graag een nieuwe speakerset kopen.
Nu twijfel ik tussen de Logitech 5500 en Creative Gigaworks S750.
De Logitech is c.a. €80,- goedkoper. Weet iemand wat de betere combinatie is met de Fatality ?
Voorkeur gaat een beetje uit naar de Logitech maar twijfel een beetje gezien het geen 7.1 is .....
De Logitech is c.a. €80,- goedkoper. Weet iemand wat de betere combinatie is met de Fatality ?
Voorkeur gaat een beetje uit naar de Logitech maar twijfel een beetje gezien het geen 7.1 is .....
Ookal word het gekoppeld aan een X-Fi, dit hoort niet echt in dit topic thuis.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:24:
Heb sinds 2 weken een Fatality FPS Champion kaart en wil graag een nieuwe speakerset kopen.
De geluidskaart heeft niet zo veel invloed wat je keuze tussen die twee speakersets kan bepalen.
Na het eindelijk installen van een raid0 array (2x 74GB raptor op een sil4114 onboard controller) flipt mijn extreme music kaartje in elke happening waarbij mijn hdd's geraadpleegt worden. Ik heb nog geen fix kunnen vinden op de creative forums (wel het probleem). Is de enige oplossing voor mij upgraden naar een standalone raid card?
Voor de activatie van de raid controller werkte het allemaal prima.
Voor de activatie van de raid controller werkte het allemaal prima.
[ Voor 9% gewijzigd door MaDLiVe op 30-05-2007 03:11 ]
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Heb je de kaart al in een ander PCI slot geprobeerd, wellicht deelt je huidige PCI slot zijn IRQ met de Raid controller.
Ik heb een vraagje en dat is dat ik een kaart heb besteld (de Creative SB X-FI Music PCI 24Bit) Maar nu is de vraag, wat is het verschil met de X-FI Xtreme Music 1pk Bulk kaart want deze is 89.00 Euro en de Creative SB X-FI Music PCI 24Bit is 129 euro.Maar ik kan nergens terug vinden wat het verschil nu is met deze 2 kaarten, en al helemaal vraag ik me af of deze (Creative SB X-FI Music PCI 24Bit) wel bestaat. Want de Creative SB X-FI Music is toch ook een 24 bit kaart en pci? of zie ik iets over het hoofd.
Hier heb ik hem btw besteld.(kijk je onder bestellijst daar is ie 129 euro)
Kan iemand mij dit misschien uitleggen hoe dit precies zit.
Hier heb ik hem btw besteld.(kijk je onder bestellijst daar is ie 129 euro)
Kan iemand mij dit misschien uitleggen hoe dit precies zit.
Verwijderd
waarom is iedereen zo Creative geil?
Nooit van betere kaarten gehoord zeker?
Auzentech maakt kaarten die stukken beter zijn dan Creative!
En ze hebben de X-FI lijn overgenomen van Creative.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 09:10 ]
Ik ben helemaal niet creative geil want ik heb zelf een Terratec EWX 24/96,maar die werkt niet meer naar behoren en ik moet ook eens wat anders proberen.En aangezien ik geen Auzentech hier in de buurten kan halen,ben ik genoodzaakt om een Creative te halen.Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:09:
Als het aan mij lag, had ik ook allang geen Creative meer, gezien de problemen die ik met hun heb gehad. Maar dat was nadat ik mijn kaart kocht
. Echter, wil je alles uit je games halen, dan kun je niet om deze kaart heen. Gelukkig heeft Creative inderdaad de X-Fi 'vrijgegeven', maar ik weet niet hoe de Auzentech zich verhoudt tot de echte X-Fi en of deze geen last van de bekende problemen heeft en betere driverondersteuning heeft...
Verwijderd
auzentech is inderdaad niet te koop in nederland.
Echter in duitsland te bestellen bij Norsk-IT (http://www.norskit.com)
Binnen een week heb je het in huis. Wordt met DHL geleverd.
Norsk-it biedt prima service
Dit is ook een kaart om te smullen : de nieuwe Asus Xonar d2x
zie http://www.vr-zone.com/index.php?i=4860
Echter in duitsland te bestellen bij Norsk-IT (http://www.norskit.com)
Binnen een week heb je het in huis. Wordt met DHL geleverd.
Norsk-it biedt prima service
Dit is ook een kaart om te smullen : de nieuwe Asus Xonar d2x
zie http://www.vr-zone.com/index.php?i=4860
Ja, moet je in een Apple (of Imac) topic vragen waarom iedereen zo Mac geil is?Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:09:
De kaarten zijn makkelijk leverbaar, redelijk goed te installeren en meeste omstandigheden prima werkend (nee we zijn niet allemaal dig.coax.spif.insert_other-freaks).
En wat betreft je 2de post, dit is een topic speciaal voor X-Fi, reclame maken voor andere merken zie ik niet bepaald het nut van in (om maar niet te spreken over posts zonder goed ondersteunde argumenten).
Maargoed.
Verwijderd
ik heb eigenlijk alleen een nieuwe kaart gekocht ivm brakke ondersteuning van vista drivers.
Nu ik een auzentech kaart heb en het verschil duidelijk hoor komt
creative er nooit meer in bij mij.
Als je de specificaties ook bekijkt t.ov de x-fi scoort de C-Media Oxygen™ HD CMI8788 chip beduidend hoger
Nu ik een auzentech kaart heb en het verschil duidelijk hoor komt
creative er nooit meer in bij mij.
Als je de specificaties ook bekijkt t.ov de x-fi scoort de C-Media Oxygen™ HD CMI8788 chip beduidend hoger
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 10:18 ]
Verwijderd
Oh ja?Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:09:
Kom maar eens met een betere game-geluidskaart dan de X-fi..
Verwijderd
ja die is er nu ook Auzen X-Fi Prelude 7.1Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:14:
[...]
Oh ja?
Kom maar eens met een betere game-geluidskaart dan de X-fi..
en ook Sondigo Inferno 7.1 PCI Soundcard
baai baai creative:)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 12:43 ]
Verwijderd
YAHOO mijn Creative update geeft een nieuwe driver aan voor VISTA
2.15.0002
Deze download bestaat uit een stuurprogramma met 32- en 64-bitsondersteuning onder Microsoft® Windows Vista™ voor de Creative Sound Blaster® X-Fi™-reeks audioapparaten. Lees de rest van deze releasenotities voor het web voor meer informatie.
Deze download ondersteunt alleen de volgende audioapparaten:
Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic
Creative Sound Blaster X-Fi XtremeGamer
Creative Sound Blaster X-Fi Platinum
Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty®
Creative Sound Blaster X-Fi Elite Pro
Functies in huidige release:
X-Fi Crystalizer™
X-Fi CMSS®-3D
Afspelen van MIDI
EAX®-effecten
PCM-stereouitgang via optisch uit
Line-in-aansluitmogelijkheid
SPDIF Passthrough wordt ondersteund in de 32-bits en 64-bits versie van Vista.
Opnamemogelijkheden.
Bekende problemen:
Dit stuurprogramma biedt geen ondersteuning voor:
Het decoderen van Dolby® Digital- en DTS™-signalen
Dvd-audio
EAX-spellen die zijn gebaseerd op DirectSound®
6.1-luidsprekermodus.
Toepassingen van de oorspronkelijke Sound Blaster X-Fi-cd werken niet met deze download.
Vereisten:
Windows Vista 64-bits of 32-bits
De hiervoor vermelde Creative Sound Blaster X-Fi-audioapparaten.
Opmerkingen:
Installeer dit stuurprogramma niet voor Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio.
Ga als volgt te werk om het stuurprogramma te installeren:
Download het bestand SBXF_PCDVT_LB_2_15_0002.exe naar uw lokale vaste schijf.
Dubbelklik op het gedownloade bestand.
Volg de instructies op het scherm.
Ga als volgt te werk om het stuurprogramma te verwijderen:
Klik op Start -> Alle programma's -> Configuratiescherm.
Dubbelklik op het pictogram Apparaatbeheer.
Dubbelklik op de optie Besturing voor geluid, video en spelletjes.
Klik met de rechtermuisknop op de optie Creative SB X-Fi en selecteer Installatie ongedaan maken.
Het dialoogvenster Verwijderen van apparaat bevestigen wordt weergegeven.
Schakel de optie De stuurprogrammasoftware voor dit apparaat verwijderen in.
Opmerking: dit selectievakje moet worden ingeschakeld om problemen bij het opnieuw installeren te voorkomen.
Klik op de knop OK.
Start de computer opnieuw op.
Ga als volgt te werk om het stuurprogramma opnieuw te installeren:
Klik op de knop Later opnieuw opstarten in het dialoogvenster U dient uw computer opnieuw op te starten om deze wijzigingen door te voeren.
2.15.0002
Deze download bestaat uit een stuurprogramma met 32- en 64-bitsondersteuning onder Microsoft® Windows Vista™ voor de Creative Sound Blaster® X-Fi™-reeks audioapparaten. Lees de rest van deze releasenotities voor het web voor meer informatie.
Deze download ondersteunt alleen de volgende audioapparaten:
Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic
Creative Sound Blaster X-Fi XtremeGamer
Creative Sound Blaster X-Fi Platinum
Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty®
Creative Sound Blaster X-Fi Elite Pro
Functies in huidige release:
X-Fi Crystalizer™
X-Fi CMSS®-3D
Afspelen van MIDI
EAX®-effecten
PCM-stereouitgang via optisch uit
Line-in-aansluitmogelijkheid
SPDIF Passthrough wordt ondersteund in de 32-bits en 64-bits versie van Vista.
Opnamemogelijkheden.
Bekende problemen:
Dit stuurprogramma biedt geen ondersteuning voor:
Het decoderen van Dolby® Digital- en DTS™-signalen
Dvd-audio
EAX-spellen die zijn gebaseerd op DirectSound®
6.1-luidsprekermodus.
Toepassingen van de oorspronkelijke Sound Blaster X-Fi-cd werken niet met deze download.
Vereisten:
Windows Vista 64-bits of 32-bits
De hiervoor vermelde Creative Sound Blaster X-Fi-audioapparaten.
Opmerkingen:
Installeer dit stuurprogramma niet voor Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio.
Ga als volgt te werk om het stuurprogramma te installeren:
Download het bestand SBXF_PCDVT_LB_2_15_0002.exe naar uw lokale vaste schijf.
Ga als volgt te werk om het stuurprogramma te verwijderen:
Klik op Start -> Alle programma's -> Configuratiescherm.
Dubbelklik op het pictogram Apparaatbeheer.
Dubbelklik op de optie Besturing voor geluid, video en spelletjes.
Klik met de rechtermuisknop op de optie Creative SB X-Fi en selecteer Installatie ongedaan maken.
Het dialoogvenster Verwijderen van apparaat bevestigen wordt weergegeven.
Schakel de optie De stuurprogrammasoftware voor dit apparaat verwijderen in.
Opmerking: dit selectievakje moet worden ingeschakeld om problemen bij het opnieuw installeren te voorkomen.
Klik op de knop OK.
Start de computer opnieuw op.
Ga als volgt te werk om het stuurprogramma opnieuw te installeren:
Klik op de knop Later opnieuw opstarten in het dialoogvenster U dient uw computer opnieuw op te starten om deze wijzigingen door te voeren.
[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 12:53 ]
Yay, fake EAX-support: kortom, de huidige spellen (die vrijwel geen OpenAL + EAX gebruiken) kunnen nog steeds niet goed worden gebruikt. En de beperkingen zijn maar minimaal opgelost. Slecht...
EAX zal ook nooit en te nimmer meer terug komen, het "past" niet in vista. Als het spel geen openAL ondersteunt, is dat geen fout van creative, maar van de makers van het spel. Alchemy is een mooie oplossing, maar ook dat is een lapmiddel.The__Virus schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:56:
Yay, fake EAX-support: kortom, de huidige spellen (die vrijwel geen OpenAL + EAX gebruiken) kunnen nog steeds niet goed worden gebruikt. En de beperkingen zijn maar minimaal opgelost. Slecht...
Ze gebruikten beide verschillende IRQ's, heb net ff andere sloten geprobeerd maar het stotter probleem blijft.Entity schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 08:26:
Heb je de kaart al in een ander PCI slot geprobeerd, wellicht deelt je huidige PCI slot zijn IRQ met de Raid controller.
Specs:
AMD x2@2.8ghz
Geforce 8800gts
4gb intern
Nforce 4 mobo (jaja, ik weet het maar hiervoor werkte het prima!).
X-fi extreme music.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Dit topic is gesloten.