Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:44

Entity

9000rpm

Een losse geluidskaart levert ook minder CPU belasting op dan een onboard kaart en inderdaad, ook kwaliteitsverschil. Mijn vorige PC had een Audigy2 en een onboard kaart (van een Asus Deluxe mobo, best een redelijke), ik heb 1 keer de onboard kaart gebruikt, maar het verschil was duidelijk te horen.

Maar goed, tegenwoordig is een onboard kaart voor 95% van de mensen goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168058

Ik heb een tijdje geleden een X-Fi XtremeMusic aangeschaft en heb een paar vragen:

Waarom is het nodig om een master sampling rate in te stellen in Audio Creation mode, als je bit matched playback hebt ingeschakeld? Dat zou overbodig moeten zijn..

Verder kan ik in bit matched mode 2 geluiden van een verschillende sample rate / bits tegelijkertijd afspelen en horen. Hij kan dus twee verschillende bit matched streams tegelijkertijd aan ofzo? Of gaat ie dan de tweede stream resamplen?

Weet iemand verder wat er gebeurt als je games speelt in Audio Creation mode? Ik was zojuist vergeten te switchen naar Game mode en in de game werkt het geluid perfect. Ik vind die verschillende modes maar vaag eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:23
In Game Mode is de kaart geoptimaliseerd voor games: dan werkt CMSS3D het best (virtueel surround) en ondersteunt het functies als ultra hoge instellingen bij bijv. BattleField e.a. Je kan er prima mee gamen, maar mist in sommige spellen wat geluiden of effecten. En de kaart resampled alles naar de ingestelde sample rate. Je hebt keuze uit twee omdat dat de SPDIF standaarden zijn geloof ik. Je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Anoniem: 104097 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:41:

Wat ik wel heb is dat mijn geluid bij opstart wel eens verneukt lijkt te zijn maar ik denk dat het iets met mijn overclock te maken heeft.
Een beetje Vcore erbij lostte het probleem hier blijkbaar op en het lijkt nu niet meer voor te komen.
Daarnet bij opstart bleek ik dit terug te hebben :?
Vreemd,.. het geluid klinkt verschrikkelijk schril, scherp en na een restart is alles steeds weer OK 8)7

Zou het eventueel iets te maken kunnen hebben met de Xfi-modechanger die samen met windows opstart hier :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Mmm betwijfel het, je kan natuurlijk eens proberen um een tijdje niet mee te laten opstarten. Ik heb soms ook erg vreemde problemen. Hoor je bijv. alleen maar lichte 'plopjes' als je in de microfoon praat. Of hij doet ut helemaal niet. En na een restart doet ie ut weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:18
Nou mijn eerste ervaring met deze X-fi ( Platinum ) is ronduit bedroevend. Hij instalt de software netjes maar daarna geen geluid, geen audio devices herkend door winamp etc.

Kortom een morsdode kaart, een keer kreeg ik er continu gekraak uit maar ik heb nooit een normaal geluid mogen horen.

Ben nu weer terug op de Audigy 2 ZS. :(

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Paar keer reloaden (ja het zij zo :X) had vast wonderen gedaan. Bij mij is het de laatste tijd met ups en downs. Soms start ie in een keer :D, soms pas na 4x herstarten :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Een dag later + format van c, werkt hij eindelijk. Na de X-Fi werkte me audigy 2 zs zelfs niet meer :X.

Brakke drivers blijft helaas kenmerkend bij Creative :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Drivers zijn inderdaad niet je van het, maar de problemen zitten hem in de kaart zelf! Deze stuurt willekeurig een verkeerd ID, waardoor de drivers of in mijn geval soms Windows niet wil starten. En er wordt nog steeds niets aan gedaan :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
The__Virus schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:15:
Drivers zijn inderdaad niet je van het, maar de problemen zitten hem in de kaart zelf! Deze stuurt willekeurig een verkeerd ID, waardoor de drivers of in mijn geval soms Windows niet wil starten. En er wordt nog steeds niets aan gedaan :X.
Ik had een perfecte install, werd ook netjes herkend maar toch had ik geen audio device :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200529

Paar vraagjes over de T7900 en de XtremeMusic.
Ik heb een Xbox 360 en krijg binnenkort bovengenoemden.
Hoe kan ik de 360 op de T7900 aansluiten als ik de VGA kabel gebruik? Deze heeft een optische ingang maar die kan ik niet gebruiken en zon rode+witte stekker. Kan ik:
1. De T7900 direct op de 360 aansluiten?
2. Als 1 nee is, de 360 op de XMusic aansluiten, en zo via de T7900 luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-06 22:19
mijn vraag: ik heb een maand geleden een nieuwe (game)pc gekocht met een C2D E6400, EVGA 8800GTS, 2GB RAM etc. met een 5.1 surroundset, maar de geluidskaart is onboard, als ik in de toekomst goed gebruik wil maken van mijn 8800 dan ga ik natuurlijk Crysis e.d. spelen, is het nu 70 euro waard om een X-fi geluidskaart te kopen voor toekomstige of huidige games of is mijn onboard 7.1 nog goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is het zeker waard. Helemaal als het geluid een beetje omhoog gaat merk je het verschil......maar alleen als je geluid belangrijk vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Bah ben het helemaal zat met deze bagger kaart. Hij valt opeens uit als ik me pc aanzet in de ochtend, zegt ie dat er niet genoeg bronnen zijn ( wat bullshit is ). Gisteren was de enige dag dat hij werkte en nu wordt hij helemaal niet meer herkend.

Ik neem echt afscheid van creative :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Ik had even een vraagje.
Binnenkort ga ik een nieuwe pc bestellen en het liefst blijf ik nog even bij XP maar voor hetzelfde geld koop ik HP.
Hoe is het nu gesteld met een X-Fi in Vista?
Werken de drivers in Vista al wat beter?

[ Voor 12% gewijzigd door psychoclown op 26-04-2007 09:25 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-03 08:01
Ik ben sinds gisteren overgestapt naar Vista Business. Ik heb vervolgens alleen deze driver geinstalleerd: "Creative Sound Blaster X-Fi 2.13.0012 Vista"

Nu heb ik, wanneer ik in Winamp naar een nummer luister om de 2-3 seconde een korte wegval/storing van het geluid. Ook is me hele bas weg. Ik heb de modus d.m.v. Creative Audio Console op entertainment gezet en Ik beschik over een 5.1 speakerset.

Weet iemand hoe ik weer normaal geluid krijg + een goedwerkende 5.1 installatie?

Alvast bedankt!

Edit: Was vergeten te melden dat ik een Creative X-FI Fatal1ty geluidskaart had (met frontpanel).

[ Voor 9% gewijzigd door DeepFreeze.NL op 26-04-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
psychoclown schreef op donderdag 26 april 2007 @ 09:17:
Ik had even een vraagje.
Binnenkort ga ik een nieuwe pc bestellen en het liefst blijf ik nog even bij XP maar voor hetzelfde geld koop ik HP.
Hoe is het nu gesteld met een X-Fi in Vista?
Werken de drivers in Vista al wat beter?
Nee, de drivers zijn erg slecht...Er wordt ook geen fatsoenlijke software meegeleverd die in XP wel aanwezig waren, alleen de Creative Audio Console krijg je bij Vista. En dan mag je nog hopen dat er nog goed geluid uit je speakers komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
DeepFreeze.NL schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:38:
[...]

Nee, de drivers zijn erg slecht...Er wordt ook geen fatsoenlijke software meegeleverd die in XP wel aanwezig waren, alleen de Creative Audio Console krijg je bij Vista. En dan mag je nog hopen dat er nog goed geluid uit je speakers komt!
YouP-PAX X-Fi 2007 Revision 2
YouP-PAX X-Fi 2007 Rev 2 is an updated version of YouP-PAX X-Fi 2007 driver and software package for Creative X-Fi series soundcards (excluding X-Fi Xtreme Audio). Package is designed for Windows Vista!

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
De storing heb ik verholpen door in Winamp de output i.p.v. DirectSound op WaveOut te zetten. Ik heb alleen nog steeds geen volledig werkende bas. Ik ben nu "YouP-PAX X-Fi 2007 Revision 2" aan het downloaden. Ik zal kijken wat ik daarmee kan doen...

Dankje voor die link drunkfux, hiermee heb ik alles weer werkende kunnen krijgen :) .
Nu moeten alleen die *** van Creative nog eens een goede driver uitgeven... :(

Edit: na zoeken op internet schijnt WaveOut voor oude systemen te zijn zoals Win98/ME. Nu zat ik net met muziek aan + storing even in me Power Options settings te rommelen. Ik had hem gister namelijk op "Power Saver" gezet. Toen ik hem net op "High Performance" zette was de storing weg.

Na wat testen en het bekijken van de CPU usage kan ik voor bijna 100% vaststellen dat dit de oorzaak van de storing was. Misschien dat iemand hier nog wat aan heeft :+ .

[ Voor 60% gewijzigd door DeepFreeze.NL op 26-04-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173335

Net de X-fi Extrememusic gekregen en aan de praat gekregen met Vista, maar als ik mijn surround systeem (5.1) test krijg ik geluid in LV, CV,RV, maar wanneer ik bij LA en RA kom, dan speelt hij gewoon het geluid uit al mijn boksen tegelijk... Bij moederbord-geluid heb ik hier geen problemen mee, maar ik ben ook niet echt van plan dat opnieuw te gaan gebruiken :P
Iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paar vraagjes over de T7900 en de XtremeMusic.
Ik heb een Xbox 360 en krijg binnenkort bovengenoemden.
Hoe kan ik de 360 op de T7900 aansluiten als ik de VGA kabel gebruik? Deze heeft een optische ingang maar die kan ik niet gebruiken en zon rode+witte stekker. Kan ik:
1. De T7900 direct op de 360 aansluiten?
2. Als 1 nee is, de 360 op de XMusic aansluiten, en zo via de T7900 luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik mijn koptelefoon speel met x-fi optie op Battlefield hoor ik om de zoveel minuten een enorm luid gekraak... Nog iemand met dat probleem of moet ik hem terugzenden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536

Ik ben sinds een paar daagjes in het bezit van mijn nieuwe pc mét de Xtreme Music.

Tot nu toe ben ik er tevreden. Het geluid is erg goed. Zeker in vergelijk met dat van mijn laptop (mede daarom ben ik ook over gestapt naar een desktop).

Alleen nu hoor ik hier toch vrij veel verhalen over dat de geluidskaart na een paar maand al problemen gaat geven. Zijn de kaarten van slechte kwaliteit? Of is het alleen een drivergerelateerd probleem. Tot nu toe heb ik zelf nog geen hinder van de drivers ondervonden in Vista 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:39

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 86536 schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:55:
Ik ben sinds een paar daagjes in het bezit van mijn nieuwe pc mét de Xtreme Music.

Tot nu toe ben ik er tevreden. Het geluid is erg goed. Zeker in vergelijk met dat van mijn laptop (mede daarom ben ik ook over gestapt naar een desktop).

Alleen nu hoor ik hier toch vrij veel verhalen over dat de geluidskaart na een paar maand al problemen gaat geven. Zijn de kaarten van slechte kwaliteit? Of is het alleen een drivergerelateerd probleem. Tot nu toe heb ik zelf nog geen hinder van de drivers ondervonden in Vista 64 bit.
Ik heb zelf deze kaart al ruim anderhalf jaar en ben nog tegen geen enkel probleem aangelopen. Onder Vista ook geen problemen. Ik vind het helemaal geen probleem dat al die andere Creative apps er nog niet zijn voor Vista, ik heb enkel de driver en de audioconsole nodig en die heb ik - en die werken goed.

Laat je niet misleiden door de negatieve reacties -- da's nou eenmaal logisch. Mensen zonder problemen zie je hier niet, die met problemen juist wel. Dat geeft een vertekend beeld.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

sorry hoor maar ben zelf in bezit van creative audigy kaarten die gewoon niet draaien onder windows vista.
Oke deze topic gaat over de nieuwe geluidskaart maar voorallebij zijn de drivers gewoon rond uit kut.
Maak nu gebruik van een dolby digital live kaart die beter werkt en klinkt dat die creative zooi.
Het is gewoon belachelijk dat creative niet eens verzoenlijk vista drivers kunnen maken wegens hun eax zooi.
Terwijl een onbourd geluidskaart wel drivers zijn voor vista (realtec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:39

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 8819 schreef op maandag 30 april 2007 @ 15:22:
sorry hoor maar ben zelf in bezit van creative audigy kaarten die gewoon niet draaien onder windows vista.
Oke deze topic gaat over de nieuwe geluidskaart maar voorallebij zijn de drivers gewoon rond uit kut.
Maak nu gebruik van een dolby digital live kaart die beter werkt en klinkt dat die creative zooi.
Het is gewoon belachelijk dat creative niet eens verzoenlijk vista drivers kunnen maken wegens hun eax zooi.
Terwijl een onbourd geluidskaart wel drivers zijn voor vista (realtec)
De EAX-problematiek onder Vista is niet de schuld van Creative, maar van Microsoft die heel hun DirectSound3D de deur uit heeft gedaan. Ik word moe van mensen die Creative de schuld geven van de EAX-problematiek onder Vista, omdat het door Microsoft is veroorzaakt en niet door Creative. Verder lost Creative het netjes op met Alchemy.

Ik draai zelf Vista met een X-Fi en heb geen enkel probleem. Kan heerlijk gamen zonder problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 30-04-2007 15:28 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Wildfire schreef op maandag 30 april 2007 @ 15:27:
[...]

De EAX-problematiek onder Vista is niet de schuld van Creative, maar van Microsoft die heel hun DirectSound3D de deur uit heeft gedaan. Ik word moe van mensen die Creative de schuld geven van de EAX-problematiek onder Vista, omdat het door Microsoft is veroorzaakt en niet door Creative. Verder lost Creative het netjes op met Alchemy.

Ik draai zelf Vista met een X-Fi en heb geen enkel probleem. Kan heerlijk gamen zonder problemen.
Ik ben hier gedeeltelijk mee eens maar ook creative weet dat het er uit word gesloopt door microsoft
Het was namelijk al aangegeven door microsoft dat die optie onder vista niet meer aanwezig is.
Hier voor in de plaats word openAL gemaakt
Als je dan toch nog een kaart neer gaat zetten met eax en dood leuk ook zo verkoopt.
Dan is het alleen geld uit kloppen rij van creative die gewoon nog een dure kaart neer zet voor windows xp.

Er zijn maar twee opties als je echt surround wilt hebben voor games onder vista
Eerste optie is een geluidskaart die openAL ondersteunt.
Tweede optie is een dts of ddlive ondersteunt.
Nu nog wachten op games die het ook gaat ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In Vista zit geen DS3D meer. OpenAL werkt nog wel gewoon, en wordt gezien als DS3D vervanger. OpenAL ondersteunt EAX. Er zijn spellen die EAX gebruiken onder OpenAL.

Bijvoorbeeld: Quake 4.
EAX bij Q4: http://www.soundblaster.com/eax/gaming/gamelist.asp
OpenAL bij Q4: http://www.openal.org/titles.html

Creative maakt DS3D voor X-Fi gebruikers, als een "value-added service". Als DS3D correct "ge-emuleerd" wordt, werkt alles wat van DS3D afhangt ook weer. Bij veel games hangt EAX af van DS3D, dus die komt dan ook weer terug.

Kan iemand een spel verzinnen waarbij er geen EAX inzit, maar wel DS3D? Ik geloof dat Max Payne (deel 1) geen EAX heeft, maar wel DS3D. Kan iemand zeggen of Max Payne onder Vista met DS3D werkt via ALchemy?.

Overigens wordt OpenAL ontwikkeld door Creative......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan DS3D wel in de toekomst worden ondersteund door een driverupdate of is dit puur een hardwarematige functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
Anoniem: 86536 schreef op maandag 30 april 2007 @ 17:11:
kan DS3D wel in de toekomst worden ondersteund door een driverupdate of is dit puur een hardwarematige functie?
Zal wel mogelijk moeten zijn in de vorm van emulatie lijkt mij?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-06 21:06
eindelijk een oplossing gevonden voor het frontpanel aansluit probleem:

Afbeeldingslocatie: http://www.x-tap.com/reg.jpg

Te bestellen op www.x-tap.com

Nee, ik had geen zin om zelf deze onderdelen te bestellen en zo'n kabel in elkaar te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor "slechts" 25 euro :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TweakerNummer schreef op maandag 30 april 2007 @ 16:45:
Kan iemand een spel verzinnen waarbij er geen EAX inzit, maar wel DS3D? Ik geloof dat Max Payne (deel 1) geen EAX heeft, maar wel DS3D. Kan iemand zeggen of Max Payne onder Vista met DS3D werkt via ALchemy?.
City of Heroes is in iedergeval DS3D, weet niet 100% zeker of er ook EAX inzat. In iedergeval heb ik nog wel 3D geluid, ik gebruik die installCD-vista release.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-05 20:40
Kzit hier met een vrij rottig probleempje, Het gaat als volgt..

Probleem 1
Als ik mijn pc opstart moet ik altijd mijn wave naar 100% zette voor ik geluid krijg; herstart ik gaat ie weer naar 0%.
Wat ik al heb gerpobeerd:
- Laatste versie van xfi xtremegamer gedowned
- via control panel dit gedaan (want daar staat het natuurlijk ook op 0%)
- Gegoogled maar nogal moeilijk om de juist keywords te vinden..

Probleem 2
De mic werkt ook niet na dat ik herstart.. Maar hier wordt het nog raarder.. Na een startup staat de mic aan op 60% maar toch kan ik niets opnemen. Wat ik dan moet doen is de opnemen optie veranderen van mic naar midi of aux ofzo (maakt niet uit wat) en dan Terug naar mic veranderen; en dan gaat hij wel..

Khoop dat het een beetje duidelijk is :p
Voor alle duidelijkheid het is een xfi xtremegamer.

:>

[ Voor 3% gewijzigd door SoulShot op 01-05-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:21:
[...]

City of Heroes is in iedergeval DS3D, weet niet 100% zeker of er ook EAX inzat. In iedergeval heb ik nog wel 3D geluid, ik gebruik die installCD-vista release.
In die game zit EAX HD in volgens Wikipedia een bron die ik nu niet meer kan terugvinden.
Anoniem: 86536 schreef op maandag 30 april 2007 @ 17:11:
Als MS DS3D weer volledig in Vista stopt, en er daarna Vista drivers voor de soundcards komen die DS3D weer ondersteunt, zou alles weer moeten werken. Maar als MS DS3D terug zou willen hadden ze dat al aangekondigd/gedaan.

In plaats daarvan hebben veel soundcard fabrikanten nu OpenAL drivers voor Vista. Creative "emuleert" DS3D, en vormt de calls om naar OpenAL calls. Je kan je afvragen waarom Creative dan niet meteen DS3D implementeert, en DS3D compatible drivers maakt. Waarschijnlijk omdat ze dan license-rechten moeten gaan betalen; zie http://www.hardware.info/...ware_introduceren_OpenAL/

Let ook eens op de datum.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179896

Ik heb een vraag die ik met de zoekfunctie nog niet zo snel heb gevonden, hopelijk dat iemand me kan helpen...

Ik gebruik de X-fi ExtremeMusic. Met het programma Traktor 3 en de dj-controller Kontrol DJ mix 'net als een echte dj' voor mezelf als hobby.

Het probleem wat ik heb, is dat ik geen nummers kan voorbeluisteren. De koptelefoon die ik gebruik, heeft niet echt nut, want dan gaat het geluid alleen over m'n koptelefoon. Ideaal is én over m'n boxen als master én in koptelefoon als monitor.

Nu ben ik voor de X-fi geluidskaart de Sound Blaster® X-Fi I/O Drive Upgrade Kit tegengekomen. Ik ben benieuwd of ik daarmee een goede oplossing heb. Kan iemand me hier meer over vertellen?

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Tja ik geloof dat in het eerste topic dit al eens naar voren is gekomen. Daaruit bleek dat Traktor als één van de weinige programma's de frontbay een ander signaal kon geven dan de kaart zelf (achterkant). Dus voor jou zou dat de oplossing zijn :). Alleen die Drive Upgrade Kit is nogal lastig te krijgen, vrijwel nooit 'op voorraad' en/of veel te duur. Mocht je er echt om staan te springen, dan wil ik die van mij misschien wel wegdoen voor een redelijke prijs (hangt even af van wat de consumentenbond zegt i.v.m. eerdergenoemde problemen die in de kaart zitten (niet de frontbay iig ;))). Ik gebruik hem namelijk toch nauwelijks :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vista zegt trouwens dat mijn xfi xtreme music de opstarttijd vertraagd (in de prestatie'manager')
en mijn pc sluit ook idd sloom af, of dit door de creative drivers/processen komt weet ik niet zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:14

Patriek

edit koning

Een vreemd idee, maar voor de zekerheid hier de vraag.

Zou het theoretisch mogelijk zijn om 6 kanaals game geluiden, genereerd met een Creative X-Fi geluidskaart, door te sturen via een moederbord met DTS Connect (6 kanaals audio encoden naar AC3)? Zodat je dus digitaal surround sound hebt met games.

Ik denk persoonlijk van niet, omdat de "native audio" waar de X-Fi mee werkt niet getransporteert en begrepen kan worden door het moederbord? Is een gokje hoor (weet niet precies hoe dat allemaal werkt). Of kan dat wel met ASIO? (waar ik al helemaal niks van weet).

Ik vind namelijk de Creative X-Fi superieur voor games, maar die kan niet hardware-matig AC3 encoden. Zodra je digitaal gaat wordt het stereo PCM (je kunt wel een bron die al in AC3 is doorsturen, maar komt dus nooit bij games voor).

Ik heb deze vraag ook in het moederbord-gedeelte van GoT gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dat gaat niet werken, want dan zou je onboard kaart 6 kanaals input moeten ondersteunen. Je kan namelijk niet het bewerkte signaal nog eens terug sturen en naar andere geluidskaarten laten gaan. Er is 1 ding dat mogelijk zou kunnen, maar ik geloof niet dat het makkelijk te bewerkstelligen is. Je moet dan je opnameapparaat van je X-Fi op 'What U Hear' zetten en dat geluid opnemen en gelijktijdig met je onboard kaart afspelen. Alleen daar zitten heel wat haken en ogen aan, waardoor er een beter alternatief is: het eerste is dat het bestand gelocked zal zijn door de 'schrijver'. Ten tweede zal je een vertraging krijgen en ten derde zal het veel CPU-tijd kosten om iets multi-kanaals te coderen. Daarom kun je beter de uit de TS genoemde AC3 encoder gebruiken, dan heb je hetzelfde effect met veel minder nadelen en moeite :). Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

The__Virus schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:37:
Dat gaat niet werken, want dan zou je onboard kaart 6 kanaals input moeten ondersteunen. Je kan namelijk niet het bewerkte signaal nog eens terug sturen en naar andere geluidskaarten laten gaan. Er is 1 ding dat mogelijk zou kunnen, maar ik geloof niet dat het makkelijk te bewerkstelligen is. Je moet dan je opnameapparaat van je X-Fi op 'What U Hear' zetten en dat geluid opnemen en gelijktijdig met je onboard kaart afspelen. Alleen daar zitten heel wat haken en ogen aan, waardoor er een beter alternatief is: het eerste is dat het bestand gelocked zal zijn door de 'schrijver'. Ten tweede zal je een vertraging krijgen en ten derde zal het veel CPU-tijd kosten om iets multi-kanaals te coderen. Daarom kun je beter de uit de TS genoemde AC3 encoder gebruiken, dan heb je hetzelfde effect met veel minder nadelen en moeite :). Succes!
hmm :/ iig bedankt voor je reply
software oplossing is niet echt een optie ivm CPU-kracht en delay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de analoge output van mijn DVD brander aangesloten op de geluidskaart, maar ik kan in media player "analoog lezen" niet inschakelen. Zou normaal toch moeten kunnen?

Klopt het trouwens dat de kwaliteit van het analoog afspelen van audio CD's beter is dan digitaal encoden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Je kan beter digitaal lezen ;). En analoog lezen houdt in dat je de audio analoog leest. Daarvoor moet je je DVD-speler rechtstreeks op de X-Fi aansluiten (CD-IN/AUX-IN, geen idee of dat er wel op zit :P). Maar nogmaals, digitaal is beter ;).

Analoog afspelen van CD's bestaat niet. Het is wel zo dat een CD altijd betere of gelijke kwaliteit heeft als van geripte muziek van die CD (in bijv. MP3, WMA etc.), omdat de CD de bron is en een encoder vaak geluid 'weghaalt'. Maar bij hoge bitrates is daar niets van te merken.

[ Voor 36% gewijzigd door The__Virus op 08-05-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The__Virus schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:20:
Je kan beter digitaal lezen ;). En analoog lezen houdt in dat je de audio analoog leest. Daarvoor moet je je DVD-speler rechtstreeks op de X-Fi aansluiten (CD-IN/AUX-IN, geen idee of dat er wel op zit :P). Maar nogmaals, digitaal is beter ;).

Analoog afspelen van CD's bestaat niet. Het is wel zo dat een CD altijd betere of gelijke kwaliteit heeft als van geripte muziek van die CD (in bijv. MP3, WMA etc.), omdat de CD de bron is en een encoder vaak geluid 'weghaalt'. Maar bij hoge bitrates is daar niets van te merken.
ja ok van die mp3s wist ik...maar
vroeger had je in je kast altijd een connectie van je cd-speler naar het mobo óf naar je geluidskaart als ik me niet vergis.
waar dient overigens de 4-pins aansluiting wél voor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Het zou kunnen dat ie daarvoor is, geen idee. Het is echter mindere kwaliteit dus ik zie niet in waarom je dat zou willen gebruiken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The__Virus schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:58:
Het zou kunnen dat ie daarvoor is, geen idee. Het is echter mindere kwaliteit dus ik zie niet in waarom je dat zou willen gebruiken :).
daarom vroeg ik me af waarom die aansluiting uberhaupt op elke dvd/cd speler zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welke x-fi is het goedkoopste met een optische of coax uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Executor16 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 00:15:
Welke x-fi is het goedkoopste met een optische of coax uitgang?
Ze kunnen allemaal digitaal geluid geven, maar op geen enkele kaart zit een TOSLINK of RCA aansluiting. Er zijn wel andere manieren van aansluiten zonder een drivebay aan te moeten schaffen. Die vind in deze thread (niet allemaal in de startpost).

[ Voor 4% gewijzigd door Patriek op 09-05-2007 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-01 23:50
Zoals verwacht zijn de Linux drivers uitgesteld :(. Laat mijn X-fi kaart nu juist één van de belangrijkste redenen zijn waarom ik nog vaak Windows boot (nuja, mijn webcam is ook een reden :p) In Linux dus crappy geluid via mijn onboard AC'97.
X-Fi series
The X-Fi series of products are not supported under Linux. (Yet)
Closed-source drivers will be available for the X-Fi series of sound cards.
It looks like the first public Beta will be available end calendar Q3 or early calendar Q4. It has taken more resources than expect to redesign our software and drivers for Vista.
It is planned that the drivers will have full support for ALSA (playback, recording, mixer, MIDI, synthesis) and OpenAL 1.1 (with EAX effects).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Patriek schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 01:54:
[...]

Ze kunnen allemaal digitaal geluid geven, maar op geen enkele kaart zit een TOSLINK of RCA aansluiting. Er zijn wel andere manieren van aansluiten zonder een drivebay aan te moeten schaffen. Die vind in deze thread (niet allemaal in de startpost).
Ja dat had ik wel door :) Ik heb bij de MM wel een xf-e kaartje gezien van 140 euro geloof ik daar zat een kabel bij met een soort kastje met 2 x optisch en 2 x coax (2x in en 2x out).

Kan ik dan ook gewoon geluid over al mijn 5.1 speakers krijgen als ik 2.0 mp3 afspeel in bv winamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Anoniem: 86536 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:16:
[...]

daarom vroeg ik me af waarom die aansluiting uberhaupt op elke dvd/cd speler zit...
Dat is dezelfde vraag als 'waarom zit er op vele een play/doorspoelknop'. Dat is om ze standalone te kunnen draaien, heb het ooit gezien dat ze los als CD-speler werden gebruikt. In elk geval niet erg doorsnee :P.
needless to say schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 02:06:
Zoals verwacht zijn de Linux drivers uitgesteld :(. Laat mijn X-fi kaart nu juist één van de belangrijkste redenen zijn waarom ik nog vaak Windows boot (nuja, mijn webcam is ook een reden :p) In Linux dus crappy geluid via mijn onboard AC'97.

[...]
Al het forum van Creative bekeken? Ellelang topic over Linux. Baal er zelf ook van, heb meerdere malen Linux geinstalleerd gehad, alleen altijd zonder geluid (onboard gebruik ik niet uit principe :+).

[ Voor 40% gewijzigd door The__Virus op 09-05-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Executor16 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:58:
[...]

Ja dat had ik wel door :) Ik heb bij de MM wel een xf-e kaartje gezien van 140 euro geloof ik daar zat een kabel bij met een soort kastje met 2 x optisch en 2 x coax (2x in en 2x out).

Kan ik dan ook gewoon geluid over al mijn 5.1 speakers krijgen als ik 2.0 mp3 afspeel in bv winamp.
Zou gewoon een XtremeMusic nemen voor 70 euro en dan zo`n speciale optische kabel.
En ja, de X-Fi kan het geluid van stereo mp3`s omzetten naar meerdere kanalen. Echter komt dit er enkel analoog uit. Als je dit digitaal wilt hebben moet je die softwarematige AC3 coder installeren. Al ben ik er zelf geen fan van en liever origineel houd (en m`n 5.1 speakerset op stereo x 2 instellen).

[ Voor 8% gewijzigd door Patriek op 09-05-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
Anoniem: 86536 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:38:
[...]

ja ok van die mp3s wist ik...maar
vroeger had je in je kast altijd een connectie van je cd-speler naar het mobo óf naar je geluidskaart als ik me niet vergis.
waar dient overigens de 4-pins aansluiting wél voor dan?
Die bestond vroeger om analoog de CD-AUDIO direct naar je geluidskaart door te lussen.

Tegenwoordig wordt de audio-data gewoon digitaal doorgestuurd over de IDE/SATA-bud.

Vandaar dat je in Windows XP bvb een vinkje hebt "play Audio CD's digitally" bij je CD-speler. Wanneer je dit uitvinkt, dan wordt het signaal analoog doorgestuurd over die 4-pins connector. Je ziet ook bij de mixer van de meeste geluidskaarten een extra slider voor CD. Dit regelt het geluidsniveau van de audio die via deze 4-pins connector doorgestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Patriek schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:15:
[...]

Zou gewoon een XtremeMusic nemen voor 70 euro en dan zo`n speciale optische kabel.
En ja, de X-Fi kan het geluid van stereo mp3`s omzetten naar meerdere kanalen. Echter komt dit er enkel analoog uit. Als je dit digitaal wilt hebben moet je die softwarematige AC3 coder installeren. Al ben ik er zelf geen fan van en liever origineel houd (en m`n 5.1 speakerset op stereo x 2 instellen).
Wat houd dat verschil precies in dan met zo een AC3 coder? Ik wil gewoon dat mijn mp3 uit alle speakers komt ipv alleen de voorste. Het hoeft niet uit elke box wat anders te komen ofzo :)

En voor 70,- wil ik hem wel kopen in principe, dat valt nog wel mee, maar wat voor kabel moet ik erbij hebben dan en wat kost die?

[ Voor 8% gewijzigd door Executor16 op 09-05-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

needless to say schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:00:
[...]

Die bestond vroeger om analoog de CD-AUDIO direct naar je geluidskaart door te lussen.

Tegenwoordig wordt de audio-data gewoon digitaal doorgestuurd over de IDE/SATA-bud.

Vandaar dat je in Windows XP bvb een vinkje hebt "play Audio CD's digitally" bij je CD-speler. Wanneer je dit uitvinkt, dan wordt het signaal analoog doorgestuurd over die 4-pins connector. Je ziet ook bij de mixer van de meeste geluidskaarten een extra slider voor CD. Dit regelt het geluidsniveau van de audio die via deze 4-pins connector doorgestuurd wordt.
Via dat analoge 4 pins geval ging het wel met minder CPU gebruik :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
Anoniem: 120284 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:53:
[...]

Via dat analoge 4 pins geval ging het wel met minder CPU gebruik :*)
Inderdaad, maar je hebt wel wat meer verlies wegens 1 extra DA en 1 extra AD conversie:

analoog geval:
Digitaal (CD) -> Analoog (4-pins stekker) -> Digitaal (geluidskaart) -> Analoog (luidsprekers
digitaam gevaal:
Digitaal(CD -> IDE -> Geluidskaart) -> Analoog (luidsprekers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Executor16 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:47:
[...]

Wat houd dat verschil precies in dan met zo een AC3 coder? Ik wil gewoon dat mijn mp3 uit alle speakers komt ipv alleen de voorste. Het hoeft niet uit elke box wat anders te komen ofzo :)

En voor 70,- wil ik hem wel kopen in principe, dat valt nog wel mee, maar wat voor kabel moet ik erbij hebben dan en wat kost die?
Ik bedoelde dat je X-Fi alleen PCM stereo kan sturen over de digitale lijn. Dus dat tie dan niet al je speakers rechtstreeks kan aansturen. Maar vaak kunnen de speakersets dit zelf al regelen (mijn Logitech Z-5500 heeft effecten als 2 x stereo --> 4 speakers, of bijv. Dolby Pro Logic). Wil je wel dat de X-Fi dit voor je doet, dan moet je dus softwarematig de geluiden naar AC3 coderen (6 kanaals).

Prijs van zo`n kabel weet ik niet uit me hoofd, ff zelf zoeken :P Nogmaals, info staat al in deze thread.

[ Voor 5% gewijzigd door Patriek op 09-05-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04:35

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik heb nu ook een probleem met mijn gloed nieuwe Creative Soundblaster X-fi extrememusic,

Als ik mijn geluid helemaal vol zet, kraakt het gelijk verschrikkelijk.
Met mijn onboard geluidskaart heb ik het niet, en klinkt het nog best mooi. Ik zal het in iedergeval eens gaan proberen met een koptelefoon.

Tijdens de installatie kreeg ik ook alleenmaar BSOD's en dergelijke, eerst de cd gedraaid, en toen had ik hem eindelijk geinstalleerd, maar kan niks instellen....

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103735

Totaalgeflipt schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:12:
Ik heb nu ook een probleem met mijn gloed nieuwe Creative Soundblaster X-fi extrememusic,

Als ik mijn geluid helemaal vol zet, kraakt het gelijk verschrikkelijk.
Met mijn onboard geluidskaart heb ik het niet, en klinkt het nog best mooi. Ik zal het in iedergeval eens gaan proberen met een koptelefoon.

Tijdens de installatie kreeg ik ook alleenmaar BSOD's en dergelijke, eerst de cd gedraaid, en toen had ik hem eindelijk geinstalleerd, maar kan niks instellen....

Iemand een oplossing?
Zet de kaart eens in een totaal ander pci slot en reset je bios eens.
Zorg ook dat je zeker weet dat je microfoon ingang uit staat (die zijn doorgaans erg gevoeling dus de kleinste ruis wordt flink versterkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er meer mensen die deze kaart gebruiken in Vista? Ik heb namelijk extreem lange afsluittijden (>2 minuten) en volgens de standaard diagnostische tools van Vista wordt dit door de xtreme music kaart veroorzaakt...brakke drivers...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Stel je hebt een X-FI en een 5.1 home cinema systeem (HCS) met zowel digitaal als analoge ingang. Wat is dan beter als je een mp3tje wilt afspelen ?

- Xi-Fi digitaal met HCS. In HCS kiezen voor dolby prologic.
- Xi-FI digitaal met HCS. In Xi-fi kiezen voor cms3d.
- Xi-FI digitaal met HCS. Kiezen voor AC3 encoder.

- Xi-Fi analoog met HCS. In HCS kiezen voor dolby prologic.
- Xi-FI analoog met HCS. In Xi-fi kiezen voor cms3d.
- Xi-FI analoog met HCS. Kiezen voor AC3 encoder.

- Xi-FI digitaal met HCS. Kiezen voor AC3 encoder icm cms3d.
- Xi-FI analoog met HCS. Kiezen voor AC3 encoder icm cms3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Probeer het :P. Wat wil je precies bereiken...? Geluid over alle speakers of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 86536 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 10:53:
Zijn er meer mensen die deze kaart gebruiken in Vista? Ik heb namelijk extreem lange afsluittijden (>2 minuten) en volgens de standaard diagnostische tools van Vista wordt dit door de xtreme music kaart veroorzaakt...brakke drivers...?
En ik maar denken dat ik de enige was :) Probleem hier dus ook, ruim 2-4minuten afsluittijd. Echter slaapstand gaat bijna direct.

Ik gebruik de XP-modded drivers (met hele console) en OpenAL.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

OCTheEagle schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:01:
Stel je hebt een X-FI en een 5.1 home cinema systeem (HCS) met zowel digitaal als analoge ingang. Wat is dan beter als je een mp3tje wilt afspelen ?

- Xi-Fi digitaal met HCS. In HCS kiezen voor dolby prologic.
- Xi-FI digitaal met HCS. In Xi-fi kiezen voor cms3d.
- Xi-FI digitaal met HCS. Kiezen voor AC3 encoder.

- Xi-Fi analoog met HCS. In HCS kiezen voor dolby prologic.
- Xi-FI analoog met HCS. In Xi-fi kiezen voor cms3d.
- Xi-FI analoog met HCS. Kiezen voor AC3 encoder.

- Xi-FI digitaal met HCS. Kiezen voor AC3 encoder icm cms3d.
- Xi-FI analoog met HCS. Kiezen voor AC3 encoder icm cms3d.
Sowieso digitaal, want de DAC van je HCS is wss beter dan die v/d X-Fi.
CMSS-3D uit
je mp3`s zijn in stereo, dat zou ik dan ook zo laten (persoonlijke voorkeur mss)
dus geen AC3 encoder, maar je speakerset 2 x stereo laten doen (4 speakers)

dat levert bij mij het beste resultaat op m`n Logitech Z-5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182096

Heb net een Fatality uitvoering ( die met afstandbediening )besteld Maar zit er op de kaart geen digitale / optische uitgang op? Dit zit namelijk wel op mijn moederbord ?

Wil graag DVD's en Games in DTS of Dolby kunnen beluisteren in 5.1 / 7.1 digital sound ?

Edit: hmm lees nu dat ik hiervoor nog een I/O module voor moet aanschaffen :?

Belachelijk voor zo'n dure kaart |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 182096 op 16-05-2007 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Lees de TS m.b.t. dolby digital. Dat met games gaat in elk geval niet zomaar werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202982

weet iemand waar je die witte connectors vandaan haalt? de connector 10polig die je op de kaart prikt om dat over te brengen naar je front audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Anoniem: 182096 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:08:
Heb net een Fatality uitvoering ( die met afstandbediening )besteld Maar zit er op de kaart geen digitale / optische uitgang op? Dit zit namelijk wel op mijn moederbord ?

Wil graag DVD's en Games in DTS of Dolby kunnen beluisteren in 5.1 / 7.1 digital sound ?

Edit: hmm lees nu dat ik hiervoor nog een I/O module voor moet aanschaffen :?

Belachelijk voor zo'n dure kaart |:(
Als jij de afstandbediening hebt, moet je toch ook een drive bay hebben?
Daar zit namelijk gewoon coax/optical in en out op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Patriek schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 00:24:
[...]

Als jij de afstandbediening hebt, moet je toch ook een drive bay hebben?
Daar zit namelijk gewoon coax/optical in en out op.
Dat klopt, maar dat zit dan toch aan de voorkant ?? Ik heb een stacker 830, betekend dus dat ik mijn kast continue open moet hebben staan |:(

Begrijp niet waarom ze dit op de kaart gewoon zelf zetten.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er trouwens al goede drivers voor Vista 64-bit voor de Fatality FPS versie?

Of is het nog steeds analoog ipv digitaal |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:54
Is het mogelijk om met RedocnexK realtime AC3 encoder hetzelfde signaal over de spdif als over analoog (5.1) te verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ja dat is precies wat het doet. Het codeert het originele signaal naar AC3, terwijl bij analoog dit digitale signaal dus wordt omgevormd naar analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
The__Virus schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:59:
Ja dat is precies wat het doet. Het codeert het originele signaal naar AC3, terwijl bij analoog dit digitale signaal dus wordt omgevormd naar analoog.
Ik bedoel tegelijk, dat ik zowel analoog als digitaal tegelijk kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Uuhm dat weet ik niet, lijkt me niet. Waarom zou je het tegelijk willen gebruiken? Het signaal is qua geluid identiek (je kan niet twee compleet verschillende signalen versturen) dus waarom tegelijk digitaal en analoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Mensen. Hoe zit het tegenwoordig met de Vista (x64) drivers voor een X-Fi XtremeMusic? Ik heb het een tijdje niet meer gevolgd, maar krijg volgende week wel eindelijk mijn nieuwe pc, met dus deze kaart erin. Ik weet dat de drivers tot 2 maand geleden nog niet je van het waren. Kan iemand mij vertellen hoe het nu zit? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
The__Virus schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 15:56:
Uuhm dat weet ik niet, lijkt me niet. Waarom zou je het tegelijk willen gebruiken? Het signaal is qua geluid identiek (je kan niet twee compleet verschillende signalen versturen) dus waarom tegelijk digitaal en analoog?
Ik wil via de analoge uitgang VU-meters in mijn kast aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Aha. Tja gewoon proberen lijkt me :+. Je kan toch simpelweg even een koptelefoontje tegelijk aansluiten met een digitale versterker bijv.? Merk je gauw genoeg of het allebei geluid geeft en dan zal het bij multi-kanaals geluid niet veel anders zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EleanorNL schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 15:57:
Mensen. Hoe zit het tegenwoordig met de Vista (x64) drivers voor een X-Fi XtremeMusic? Ik heb het een tijdje niet meer gevolgd, maar krijg volgende week wel eindelijk mijn nieuwe pc, met dus deze kaart erin. Ik weet dat de drivers tot 2 maand geleden nog niet je van het waren. Kan iemand mij vertellen hoe het nu zit? Alvast bedankt.
Misschien kun je even op de site van creative kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Anoniem: 86536 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:34:
[...]

Misschien kun je even op de site van creative kijken?
Ja daar staat netjes "Works with Windows Vista", maar IS dat ook wel zo? nVidia heeft zo'n beetje hetzelfde met de 8800 drivers, het hoort wel te werken, maar soms niet altijd even goed. Dus ik dacht, op Tweakers zijn er misschien wel mensen die er ervaring mee hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EleanorNL schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:54:
[...]

Ja daar staat netjes "Works with Windows Vista", maar IS dat ook wel zo? nVidia heeft zo'n beetje hetzelfde met de 8800 drivers, het hoort wel te werken, maar soms niet altijd even goed. Dus ik dacht, op Tweakers zijn er misschien wel mensen die er ervaring mee hebben...
Hm. Op die fiets...
In de download sectie staat echt een aparte file voor Vista 64-bit based systems dus dan mag je er toch wel van uit gaan dat het werkt. Máár, de drivers zijn niet optimaal, echter ook de XP drivers zijn een beetje gammel als ik het zo hoor aan de verschillende reacties. Zelf heb ik in Vista X64 geen problemen, alleen vertraagt de xfi xtreme music bij mij de afsluittijd behoorlijk met enkele tientallen seconden (15- 20s), dit is waarschijnlijk wel een driverprobleem.
Verder is alles ok, als je het vooral van plan bent te gebruiken voor muziek en games e.d., laat je er dan niet door weerhouden want het is best wel een relaxed kaartje voor basic (maar wel kwaliteits) gebruik.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 17-05-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Daar wil ik het ook voor gaan gebruiken. Zo'n front-panel enzo is wel leuk en aardig, maar ik heb er niets aan. Zo lang de drivers goed werken ben ik al lang blij, en zo te horen zit het daar wel goed mee. Wel vreemd dat je pc er nu langer over doet om af te sluiten... Ben benieuwd of dat bij mij ook zo zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Heeft iemand enig idee wat de notebook variant gaat kosten?
M'n Audigy valt uitelkaar sinds ik m 2 maanden geleden gekocht heb. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

~$100 volgens de geruchten. Tja, EU price nog niet bekend :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Ik ben teruggegaan naar mijn Audigy 4...
Niet dat mijn X-Fi Xtremegamer zo slecht is, maar het geluid in WoW is erg buggy met de X-Fi, en dat is nou net het spel wat ik het meeste speel... :(

Dit is een driverkwestie volgens mij. De laatste Win2k/XP X-Fi drivers op Creative.com zijn van oktober '06. Dat vind ik toch wel erg lang geen updates voor zo'n nieuw stuk hardware. Zeker omdat ik veel mensen hoor/lees met vergelijkbare problemen, ook in andere spellen.

Toch jammer, het geluid met multimedia en veel andere spellen is meesterlijk, ik wacht wel tot er betere drivers uitkomen voor ik mijn X-Fi weer in mijn pc prik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel grappig. Ik heb echt geen problemen met mijn X-Fi (Fatal1ty). Gewone puur en alleen de kale driver en voila :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
Zijn er eigenlijk games die 7.1 geluid geven? Of geven ze 5.1 en wordt het upgemixt naar 7.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:45

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wazige (eerste) fout net met mijn X-Fi Xtreme Music gehad.... Kwam een ontzettende pieptoon in ene uit mijn boxen. D8 eerst dat het daar aanlag (boxen dus), tot dat ik zag dat ik ook geen mp3's meer kon afspelen :? Na een reboot was het opgelost, maar blijft vaag.....

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Bekend probleem op het Creative forum, misschien dat je daar wat meer info erover kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182096 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 12:02:
Zijn er trouwens al goede drivers voor Vista 64-bit voor de Fatality FPS versie?

Of is het nog steeds analoog ipv digitaal |:(
Wordt morgen geleverd... ben dus benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Notna schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:40:
Wazige (eerste) fout net met mijn X-Fi Xtreme Music gehad.... Kwam een ontzettende pieptoon in ene uit mijn boxen. D8 eerst dat het daar aanlag (boxen dus), tot dat ik zag dat ik ook geen mp3's meer kon afspelen :? Na een reboot was het opgelost, maar blijft vaag.....
En dit is een van de redenen dat ik sinds vandaag een Razer Barracuda heb aangeschaft, ik vind het anzich wel jammer want het was een prima kaartje :(

Overigens ben ik dan wel weer blij met mn nieuwe, t geluid klinkt wederom een stukje beter en is gewoon via glas aan te sluiten ipv eerst een converter daarvoor te moeten aanschaffen + HW DTS en DDLive encoding :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik vind het toch op z'n zachtst gezegd wel uitermate teleurstellend dat er, ruim een jaar na aankondiging "ze komen eraan, over een jaar!" nog altijd geen Linux driver beschikbaar is. Nog niet eens een beta. En dan wil ik het nog niet eens hebben over het feit dat de aangekondigde driver closed source zal zijn, dat kan best goed werken (zie bv. nVidia). Maar anderen inzicht geven in het apparaat zodat zij wél een werkende driver kunnen maken, vertikken ze eveneens. Ik wil mijn inmiddels flink bebaarde Live 5.1 best eens vervangen voor iets nieuws (op papier een beetje scheef; een Live 5.1 van begin deze eeuw in een Core2 Duo systeem van nog geen 3 maanden oud), maar zo schiet het niet echt op :(
Aan de andere kant: het werkt nog steeds prima. Toch wel degelijk spul, die Livejes :P

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 20:30
Anoniem: 120284 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:30:
Wel grappig. Ik heb echt geen problemen met mijn X-Fi (Fatal1ty). Gewone puur en alleen de kale driver en voila :D
In XP zeker? Ik kreeg net te horen, op het Creative forum, dat DTS en DVD audio niet ondersteund gaan worden in Vista. Nee, niet tijdelijk, in afwachting van betere drivers, maar gewoon nooit. Oh ja, en CMSS-3D gaat het ook niet doen. Dit is vast de grootste f-you die Creative zijn klanten ooit geflikt heeft.

Ik ben nog steeds aan het bekomen van de shock.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

albatross schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 00:07:
[...]

In XP zeker? Ik kreeg net te horen, op het Creative forum, dat DTS en DVD audio niet ondersteund gaan worden in Vista. Nee, niet tijdelijk, in afwachting van betere drivers, maar gewoon nooit. Oh ja, en CMSS-3D gaat het ook niet doen. Dit is vast de grootste f-you die Creative zijn klanten ooit geflikt heeft.

Ik ben nog steeds aan het bekomen van de shock.
wtf??? dat kunnen ze idd niet maken.... kan ik haast niet geloven. Daarmee verliezen ze toch ook een hoop (potencieel) nieuwe klanten?? Deze kaarten blijven nog wel een tijd op markt toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

En ik zag toch echt op een van de dozen (ik geloof de platinum) een Vista ready sticker :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaNiC_MiNd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:38:
[...]

En dit is een van de redenen dat ik sinds vandaag een Razer Barracuda heb aangeschaft, ik vind het anzich wel jammer want het was een prima kaartje :(

Overigens ben ik dan wel weer blij met mn nieuwe, t geluid klinkt wederom een stukje beter en is gewoon via glas aan te sluiten ipv eerst een converter daarvoor te moeten aanschaffen + HW DTS en DDLive encoding :)
Viel dit niet nog onder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Anoniem: 86536 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 14:26:
[...]

Viel dit niet nog onder garantie?
Ehhh ik zei toch 1 van de redenen? ;)

Ik was de Xifi gewoon zat, brakke drivers in Vista (die nooit meer de volledige functionaliteit benutten) af en toe echte WTF momenten met die kaart ( word niet meer gevonden in XP, piepen, een spontaan los komend koel element :/ )

Hij werkt ook nog wel prima maar ik prop em wel in de pc van mn ouders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn Fatality ( met frontpaneel ) heb ik gisteren binnengekregen en uiteraard meteen geinstalleerd.

Op de poster staat echter dat ik een mooi menu moet krijgen waarbij ik o.a. verschillende modus kan uitkiezen. Dit kan ik echter nergens vinden ??

Heb de laatste driver van de Creative site gebruikt!

Kan iemand mij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:45
Om dat te krijgen moet je niet alleen de drivers installeren. Op de bijgeleverde cd-rom staat allerlei software. Installeer dat maar eens.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JohnnyV76 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 10:56:
Om dat te krijgen moet je niet alleen de drivers installeren. Op de bijgeleverde cd-rom staat allerlei software. Installeer dat maar eens.
Werkt dus allen niet op VISTA 64-bit..... snik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Anoniem: 182096 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 10:58:
[...]

Werkt dus allen niet op VISTA 64-bit..... snik
Youp Pax-driversuite al es geprobeerd?
http://forums.creative.co...id=Vista&message.id=13550

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |