Ik zie het inderdaad ja, ik heb me vergist. DirectSound3D is ten val gekomen (wat door oudere games gebruikt wordt) en OpenAL is nog wel volledig ondersteund. Beide kunnen echter EAX effecten genereren, mits de kaart dit ondersteunt.
Ik heb een X-FI Xtreme gamer. En kan met geen mogelijkheid mijn microfoon aan de praat krijgen. Ik heb een flexijacks aansluiting, er staat een bevestiging van mijn gedachte op de site van creative.
In de beschrijving heb ik de volgende stappen doorlopen:
Klik in de Game-modus op de knop Instellingen. Het dialoogvenster Instellingen wordt geopend.
Klik onder Digitale I/O op Digitale I/O of Mic-in/Lijn-in om de gewenste FlexiJack-modus te selecteren.
Het probleem is echter dat ik bij de laaste optie geen keuze kan maken. Onder Digitale I/O staan bij mij de opties niet geactiveerd (kan dus niet kiezen).
Ik begrijp niet goed wat ik fout doe. In de TS zag ik dit niet staat en verder een stuk van het topic doorgelezen, maar niet het gehele. Dus bij deze me verontschuldigingen als het al ergens staat.
In de beschrijving heb ik de volgende stappen doorlopen:
Klik in de Game-modus op de knop Instellingen. Het dialoogvenster Instellingen wordt geopend.
Klik onder Digitale I/O op Digitale I/O of Mic-in/Lijn-in om de gewenste FlexiJack-modus te selecteren.
Het probleem is echter dat ik bij de laaste optie geen keuze kan maken. Onder Digitale I/O staan bij mij de opties niet geactiveerd (kan dus niet kiezen).
Ik begrijp niet goed wat ik fout doe. In de TS zag ik dit niet staat en verder een stuk van het topic doorgelezen, maar niet het gehele. Dus bij deze me verontschuldigingen als het al ergens staat.
[ Voor 3% gewijzigd door Moffin op 18-03-2007 13:08 ]
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]
Staat je opnameapparaat in Windows wel op microfoon?
Ja dit staat inderdaad ingesteld op mircofoon. Heb daar sb xfi geselecteerd.
En als je de Entertainment mode of de audio creation mode probeert (zorg dat het opnameapparaat goedstaat, haal het vinkje weg bij synchronize with control panel), werkt het dan wel?
Ik heb het synchroniseren uitgezet, verder op alle modussen geprobeerd. Maar nog steeds blijft de optie uitgevinkt. De microfoon ingang is dus ook nog niet operationeel.
Anoniem: 111246
Heeft iemand toevallig de XFI mode Changer al goed werkend onder Vista?
Het installeerd wel, alleen het schakelen van modus gaat ontzettend traag.
Het XFIMode.exe proces vreet ook 50% CPU.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 18-03-2007 21:42 ]
Je moet niet de nieuwste hebben, maar die er voor. (build 32 uit mijn hoofd)Anoniem: 111246 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 20:18:
Heeft iemand toevallig de XFI mode Changer al goed werkend onder Vista?
Anoniem: 104819
Hmm, er zijn ook nieuwe XFI drivers voor XP
, een hele pack voor ongeveer alle soundblasters zelfs, is wel 350 mb groot, misschien iets voor in de ts? ik ga ze ff testen.
http://www.station-drivers.com/page/sb%20xfi.htm
Iemand ervaring met Battlefield 2 onder vista? doet dat het nou wel of niet met hardware XFI? ik vind nergens of dat nu een OpenAL game is.
Iemand ervaring met Battlefield 2 onder vista? doet dat het nou wel of niet met hardware XFI? ik vind nergens of dat nu een OpenAL game is.
Dan horen we nog van je, voordat ik ook 350MB download..Anoniem: 104819 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:41:
Hmm, er zijn ook nieuwe XFI drivers voor XP, een hele pack voor ongeveer alle soundblasters zelfs, is wel 350 mb groot, misschien iets voor in de ts? ik ga ze ff testen.
Op de info pagina staat Drivers: 5.12.06.1186Anoniem: 104819 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:41:
Hmm, er zijn ook nieuwe XFI drivers voor XP, een hele pack voor ongeveer alle soundblasters zelfs, is wel 350 mb groot, misschien iets voor in de ts? ik ga ze ff testen.
Dat is dus lager dan 5.12.18.1181 (die ik al maanden heb, van de officiele creative site)
Dus oude driver?
[ Voor 5% gewijzigd door Patriek op 19-03-2007 17:26 ]
Anoniem: 104819
Ja klopt, wat stom dat ik daar niet eerder naar gekeken heb, btw vind hij mn kaart ook niet, is niet echt de moeilte waard of je moet ook die mediasource meuk willen, die worden wel geinstalleerdPatriek schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:23:
[...]
Op de info pagina staat Drivers: 5.12.06.1186
Dat is dus lager dan 5.12.18.1181 (die ik al maanden heb, van de officiele creative site)
Dus oude driver?
Heb al de nieuwste: Version 1.4 build 40.WoutF schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:16:
[...]
Je moet niet de nieuwste hebben, maar die er voor. (build 32 uit mijn hoofd)
Nog andere suggesties?
Mijn post nog een keer lezenAnoniem: 111246 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:58:
[...]
Heb al de nieuwste: Version 1.4 build 40.
Nog andere suggesties?
Sorry, woordje NIET gemist.
accentueer dat dan ook.

-edit-
Gaat nu inderdaad vlotter. Alleen werkt ie toch anders dan in XP.
In XP veranderde het output signaal ook mee op een of andere manier.
Ik heb mijn geluidskaart op 2 manieren aangesloten:
- Optical Out TOS link (2.1 mode) (Entertainment mode)
- Analog 6 channel out (5.1 mode) (Game mode)
In XP nam ie netjes de output change mee, dan werd bijv. de TOS link uitgeschakeld en de analoog ingeschakeld.
In Vista moet je dat echter nog handmatig doen in het Control Panel, waardoor eigenlijk die hele XFI Mode Changer tool geen moer meer doet.
Er kan d'r namelijk maar 1 op default staan.
Ik kan daar kiezen uit:
- Speakers
- SPDIF (default)
- Headphones USB.
Is er een mogelijkheid om die waarde ook te laten veranderen?
accentueer dat dan ook.
-edit-
Gaat nu inderdaad vlotter. Alleen werkt ie toch anders dan in XP.
In XP veranderde het output signaal ook mee op een of andere manier.
Ik heb mijn geluidskaart op 2 manieren aangesloten:
- Optical Out TOS link (2.1 mode) (Entertainment mode)
- Analog 6 channel out (5.1 mode) (Game mode)
In XP nam ie netjes de output change mee, dan werd bijv. de TOS link uitgeschakeld en de analoog ingeschakeld.
In Vista moet je dat echter nog handmatig doen in het Control Panel, waardoor eigenlijk die hele XFI Mode Changer tool geen moer meer doet.

Er kan d'r namelijk maar 1 op default staan.
Ik kan daar kiezen uit:
- Speakers
- SPDIF (default)
- Headphones USB.
Is er een mogelijkheid om die waarde ook te laten veranderen?
[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 19-03-2007 21:54 ]
Ligt dat niet aan de (crappy) drivers voor Vista?
Nou, krijg je het wel werkend zonder de mode changer te gebruiken? Dus handmatig?
Hmm... heb nu wat getest en als ik dus de default op Speakers zet dan krijg ik de volgende signalen:
- Via de 6ch input op mijn receiver analoog 5.1 geluid (geen DD5.1/DTS)
- Via de SPDIF input op mijn receiver digitaal 2.1 geluid (+ DD5.1/DTS)
Stel ik de default op SPDIF in:
- Geen signaal via de 6ch input op mijn receiver
Denk dat ik dus het beste m'n PowerDVD & Winamp kan instellen dat ze zelf via de SPDIF gaan en de rest dus zelf moet laten gaan via de analoog.
Op m'n receiver kan ik dan zelf simpel switchen tussen digitaal (2.1) & analoog (5.1).
Of dit nu een driver issue is, of gewoon een andere manier van instellen van het geluid in Vista tenopzichte van XP weet ik niet.
Geloof (alweer een tijdje terug) dat in XP de SPDIF & de analoog het tegelijk altijd deden.
-edit-
Lang verhaal kort:
Vista op Speakers zetten als default playback, en dan werkt het zoals het moet.
De xfi past dan zelf de speakers aan van 5.1 naar 2.1 middels het entertainment of game profile.
En ik kan dan zelf switchen op mijn receiver tussen digitaal & analoog. Zoals het dus ook in XP werkte. Hijs fijn.
- Via de 6ch input op mijn receiver analoog 5.1 geluid (geen DD5.1/DTS)
Stel ik de default op SPDIF in:
- Geen signaal via de 6ch input op mijn receiver
Denk dat ik dus het beste m'n PowerDVD & Winamp kan instellen dat ze zelf via de SPDIF gaan en de rest dus zelf moet laten gaan via de analoog.
Op m'n receiver kan ik dan zelf simpel switchen tussen digitaal (2.1) & analoog (5.1).
Of dit nu een driver issue is, of gewoon een andere manier van instellen van het geluid in Vista tenopzichte van XP weet ik niet.
Geloof (alweer een tijdje terug) dat in XP de SPDIF & de analoog het tegelijk altijd deden.
-edit-
Lang verhaal kort:
Vista op Speakers zetten als default playback, en dan werkt het zoals het moet.
De xfi past dan zelf de speakers aan van 5.1 naar 2.1 middels het entertainment of game profile.
En ik kan dan zelf switchen op mijn receiver tussen digitaal & analoog. Zoals het dus ook in XP werkte. Hijs fijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 20-03-2007 21:22 ]
Heeft er nog iemand een probleem met een xfi kaart, in mijn geval de xfi elite pro en windows vista ultimate 64 bit. Sinds ik de drivers voor vista geinstalleerd heb krijg ik gewoon bleu screens.
Iemand een idee?
Dit zijn me specs:
Amd x2 4400+ @ 2.8 ghz
DFI ultra D
4 x 1 GB twinmos geheugen
2 x 500 GB samsung sata
Msi 8800 GTX
thermaltake 750 watt.
Plextor 716A
Creative xfi elite pro
Iemand een idee?
Dit zijn me specs:
Amd x2 4400+ @ 2.8 ghz
DFI ultra D
2 x 500 GB samsung sata
Msi 8800 GTX
thermaltake 750 watt.
Plextor 716A
Creative xfi elite pro
En wat zijn de precieze foutcodes in het blauwe scherm?
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Kan ik niet zien blauw scherm iets van 1 sec en dan restart de pc.MelvinB schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:27:
En wat zijn de precieze foutcodes in het blauwe scherm?
Kun je uberhaupt nog in Windows komen? Of helemaal niet?
Anders eens proberen op te starten in Safe mode en dan de volgende stappen doen:
Control Panel, System, Advanced System Settings, Startup & Recovery (Settings).
Daar automatically restart uitvinken, en op OK klikken.
Dan kun je de volgende bluescreen wel bekijken zonder dat ie gelijk verdwijnt.
Anders eens proberen op te starten in Safe mode en dan de volgende stappen doen:
Control Panel, System, Advanced System Settings, Startup & Recovery (Settings).
Daar automatically restart uitvinken, en op OK klikken.
Dan kun je de volgende bluescreen wel bekijken zonder dat ie gelijk verdwijnt.
Haal je X-Fi er eens uit. Kijken of de BSOD's dan blijven. Zo ja: softwareprobleem. Zo nee: kaart kapot. Ander PCI-slot proberen helpt ook nog weleens.Peter_italia schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:55:
Heeft er nog iemand een probleem met een xfi kaart, in mijn geval de xfi elite pro en windows vista ultimate 64 bit. Sinds ik de drivers voor vista geinstalleerd heb krijg ik gewoon bleu screens.
Iemand een idee?
Dit zijn me specs:
Amd x2 4400+ @ 2.8 ghz
DFI ultra D
2 x 500 GB samsung sata
Msi 8800 GTX
thermaltake 750 watt.
Plextor 716A
Creative xfi elite pro
[ Voor 3% gewijzigd door MooDyBLueS op 21-03-2007 21:28 ]
ik vind dit gewoon echt schandalig van creative gwn geen fatsoenlijke drivers leveren voor een product dat al ruim 1 jaar bestaat en ze wisten dat vista eraan kwam.
lijkt nvidia wel allemaal hufers
jorisw86 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:41:
ik vind dit gewoon echt schandalig van creative gwn geen fatsoenlijke drivers leveren voor een product dat al ruim 1 jaar bestaat en ze wisten dat vista eraan kwam.
offtopic:
dit weten we nou inmiddels wel...
dit weten we nou inmiddels wel...
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Hebben mensen al goede drivers voor Vista kunnen vinden? Ik namelijk niet. Hij is wel goed geinstalleers meer bijvoorbeeld bij FEAR, kan ik alleen de normale audio instellen, dus niet het vette geluid wat ik wel eerder had, de EAX. Hoe nu verder, de spellen zijn een stuk minder internser, echt jammer.
Ik zag dat sommige mensen de EAX al werkend hebben onder Vista, met welke drivers dan ? Heb gister nog de nieuwste drivers gedownloaden maar Vista kon die niet installeren
Ik zag dat sommige mensen de EAX al werkend hebben onder Vista, met welke drivers dan ? Heb gister nog de nieuwste drivers gedownloaden maar Vista kon die niet installeren
[ Voor 22% gewijzigd door Wackmack op 23-03-2007 10:10 ]
Terug gaan naar XP
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Al dit topic gelezen?
\[X-FI] EAX en Vista Forum
\[X-FI] EAX en Vista Forum
Ik vraag me af of ik als x-fi gebruiker niet ontzettend veel misloop met mijn x-fi. Ik heb 1 karig menu, geen eq settings of whatsoever.
Ik heb gewoon de laatste driver package gedownload.
Ik heb gewoon de laatste driver package gedownload.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Anoniem: 104097
Je moet eerst alles installeren vanaf de X-Fi installatie-CD en daarna je drivers gewoon updaten.
Op die manier zal je kunnen genieten van alle menu's en mogelijkheden,... toch bij XP.
Op die manier zal je kunnen genieten van alle menu's en mogelijkheden,... toch bij XP.
Excuus het ging om xp64 
Ik zal het eens op deze manier proberen.
.
Ik zal het eens op deze manier proberen.
.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Anoniem: 120284
Ah, de X-Fi komt ook naar de laptop zo te zien.
Verder: ik las vandaag nog eens een stukje Creative site, en toen kwam ik dit tegen:
http://www.soundblaster.c.../technology/battlefield2/
""Higher-spec Sound Blaster X-Fi sound cards (including X-Fi Elite Pro and X-Fi Fatal1ty series) feature 64Mb of "X-RAM" - fast SDRAM reserved for storing audio data. Battlefield 2 detects the presence of X-RAM, and automatically moves a large number of audio samples from the system RAM to the sound card. This enhances performance by taking the strain away from your computer's PCI bus and system memory.""
Bullshit of gebruikt BF2 wel X-Ram?
Verder: ik las vandaag nog eens een stukje Creative site, en toen kwam ik dit tegen:
""Higher-spec Sound Blaster X-Fi sound cards (including X-Fi Elite Pro and X-Fi Fatal1ty series) feature 64Mb of "X-RAM" - fast SDRAM reserved for storing audio data. Battlefield 2 detects the presence of X-RAM, and automatically moves a large number of audio samples from the system RAM to the sound card. This enhances performance by taking the strain away from your computer's PCI bus and system memory.""
Anoniem: 172621
Heej,
Heb een tipjuh voor mensen die hun x-fi aan een stereo hebben hangen.
Helaas vonk het geluid van x-fi op stereo (geen goedkope) vergeleken met een cd altijd een beetje hol.
Maar laatst vond ik uit hoe ik het bij mij toch een stuk aangenamer kon laten klinken:
Start Creative Opstart-console
Ga naar de Equalizer
Probeer ze gerust allemaal uit maar geen van allen was bijzonder dan EQ Jazz bij mij.
Opeens was mijn geluid een stuk minder hol
Misschien ben ik de enige hoor maar valt altijd te proberen
Karsten
Heb een tipjuh voor mensen die hun x-fi aan een stereo hebben hangen.
Helaas vonk het geluid van x-fi op stereo (geen goedkope) vergeleken met een cd altijd een beetje hol.
Maar laatst vond ik uit hoe ik het bij mij toch een stuk aangenamer kon laten klinken:
Start Creative Opstart-console
Ga naar de Equalizer
Probeer ze gerust allemaal uit maar geen van allen was bijzonder dan EQ Jazz bij mij.
Opeens was mijn geluid een stuk minder hol
Misschien ben ik de enige hoor maar valt altijd te proberen
Karsten
Probleempje hier
Het ziet er naar uit dat wanneer ik de X-Fi mode changer, het apart programma dus --> zie TS,... mee laat opstarten met windows ie soms wel eens de oorzaak durft van zijn dat ik hier een complete lock-up krijg tijdens opstart van ijn XP.
Alleen hard-reset helpt dan,... iemand een idee hoe dit zou komen
Het proggie achteraf manueel opstarten geeft geen problemen en werkt dan ook prima.

Het ziet er naar uit dat wanneer ik de X-Fi mode changer, het apart programma dus --> zie TS,... mee laat opstarten met windows ie soms wel eens de oorzaak durft van zijn dat ik hier een complete lock-up krijg tijdens opstart van ijn XP.
Alleen hard-reset helpt dan,... iemand een idee hoe dit zou komen
Het proggie achteraf manueel opstarten geeft geen problemen en werkt dan ook prima.
Welke versie heb je?
Ik had een soort gelijk probleem met versie 1.4 build 40 in Vista (zie boven).
Die eerdere versie werkt prima bij mij.
ok, net een X-Fi Xtreme Music gekocht.
Ik heb een relatief snelle videokaart met een langzame processor en zie flink verschil in FPS in Oblivion.
Geluid is in het algemeen veel gedetaileerder geworden, typisch om een MP3 te draaien met 0% CPU. (schiet natuurlijk af en toe iets omhoog door andere processen)
Alle software staat geinstalleerd maar ik denk er aan om alleen de drivers te instaleren.
Als alle acceleratie-functies er maar in blijven zitten.
Ik heb een relatief snelle videokaart met een langzame processor en zie flink verschil in FPS in Oblivion.
Geluid is in het algemeen veel gedetaileerder geworden, typisch om een MP3 te draaien met 0% CPU. (schiet natuurlijk af en toe iets omhoog door andere processen)
Alle software staat geinstalleerd maar ik denk er aan om alleen de drivers te instaleren.
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
De drivers zorgen voor de acceleratie, dus die troep er om heen hoef je niet geinstalleerd te hebben.BertV schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:25:
I am the great Cornholio!
k.MaNiC_MiNd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:59:
[...]
De drivers zorgen voor de acceleratie, dus die troep er om heen hoef je niet geinstalleerd te hebben.
Het wordt er nl nooit overzichtelijker op. Catalyst-achtige troep voor je tvkaart EN videokaart EN geluidskaart.
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Ik weet niet 100% zeker of dit al was gepost (danwel hier hoort ivm Vista), maar het is dus mogelijk de volledige X-fi software te laten werken onder Vista (linkje Creative forum). Dit is inclusief die mode-selection (game/entertain/music creation). Ik ga het zelf vanavond proberen, maar diverse die ik heb gesproken gaven aan dat dit inderdaad volledig werkt.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nee idd en de meeste apps zijn uselessBertV schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:06:
[...]
k.
Het wordt er nl nooit overzichtelijker op. Catalyst-achtige troep voor je tvkaart EN videokaart EN geluidskaart.
I am the great Cornholio!
Ja. Zover ik weet begon het met die game.Anoniem: 120284 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:31:
[.......]
Yep, zelfde versie --> 1.4 build 40Anoniem: 111246 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 23:55:
Welke versie heb je?
kan iemand mij dit bevestigen.

ik heb al geruime tijd een X-Fi XtremeMusic. Echter wil ik nu mijn pc verbinden met mijn nog te kopen receiver.
Maar is de bovenste aansluiting de flexjack niet gewoon een 3.5jack optisch uitgang zoals dat ik heb op mijn laptop? zoja kan ik mijn pc aansluiten met een 3.5mm jack -> toslink optisch kabel aansluiten. scheelt prutsen en is erg goedkoop

ik heb al geruime tijd een X-Fi XtremeMusic. Echter wil ik nu mijn pc verbinden met mijn nog te kopen receiver.
Maar is de bovenste aansluiting de flexjack niet gewoon een 3.5jack optisch uitgang zoals dat ik heb op mijn laptop? zoja kan ik mijn pc aansluiten met een 3.5mm jack -> toslink optisch kabel aansluiten. scheelt prutsen en is erg goedkoop
Probeer eens 1.4 build 32Anoniem: 104097 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:30:
[...]
Yep, zelfde versie --> 1.4 build 40
Ik gebruik zo'n soort kabel om mijn XtremeGamer te verbinden met mijn receiver:gakkethijs schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:10:
[afbeelding]

Zie ook: Anoniem: 111246 in "\[X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative d..."
kijk super ik heb zon kabel bestelt voor de laptop maar dan bestel ik er nog wel 1 en inderdaad dit is een tip die een plekje op de firstpost verdient.
Ik moet zeggen dat ik er ook van sta te kijken... optisch via een 3,5mm jackplug. Kende ik nog niet.gakkethijs schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:37:
kijk super ik heb zon kabel bestelt voor de laptop maar dan bestel ik er nog wel 1 en inderdaad dit is een tip die een plekje op de firstpost verdient.
Maar deze mag absoluut in de startpost
Ik heb Vista geinstalleerd (fresh) inclusief de laatste drivers voor mijn X-FI Extreme Music. Tijdens installatie van Vista was een logitech usb headphone al aangesloten. Dit was dus ook de default sound device geworden. Na installatie van de creative drivers kwam de boxen als uitgang beschikbaar. Maar iedere keer als ik deze tot 'default device' promoveer blijft de keuze niet plakken. De enige manier om de boxen als default te krijgen is door de usb headphone er uit te trekken. Als ik hem er weer in stop wordt de headphone direct weer de default device. Iemand een idee hoe ik de boxen blijvend tot default device kan krijgen?
Kan iemand mij vertellen waarom mijn microfoon het wél doet in entertainment modus maar niet in game modus?? Zou wel zo fijn zijn als ik gewoon voicecom kan gebruiken tijdens het online gamen.
Draai WinXP, heb een X-Fi Fatal1ty (incl. drive bay) en heb de laatste officiele drivers.
Zag overigens dat dit probleem al vaker langsgekomen is in vorige delen van dit topic, maar er is nooit een oplossing genoemd!
Edit: Laat maar, ben dr al achter
Blijkt dat ook de instellingen van de "recording control" ook apart ingesteld moeten worden per mode. Onder de game mode stond bij mij dus niet de juiste bron (Line-in 2 / Mic 2) geselecteerd.
Note voor anderen:
Als je mic rechtstreeks aangesloten is op de kaart zelf moet je "Microphone" aanvinken ipv "Line-in 2 / Mic2"
Draai WinXP, heb een X-Fi Fatal1ty (incl. drive bay) en heb de laatste officiele drivers.
Zag overigens dat dit probleem al vaker langsgekomen is in vorige delen van dit topic, maar er is nooit een oplossing genoemd!
Edit: Laat maar, ben dr al achter
Note voor anderen:
Als je mic rechtstreeks aangesloten is op de kaart zelf moet je "Microphone" aanvinken ipv "Line-in 2 / Mic2"
[ Voor 48% gewijzigd door Patriek op 04-04-2007 04:00 ]
Volgens mij gaat zo'n optische kabel niet werken op de xtrememusic. Die heb ik nl. zelf ook en gebruik een monojackplug naar tulpstekker als digitale aansluiting. Ik dacht dat alleen de xtremegamer een aansluiting (kleur wit) had welke een optische uitgang was.gakkethijs schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:10:
[afbeelding]
Hoe kan ik er voor zorgen dat bepaalde games (zoals Battlefield 2) de microfoon input 2 pakken voor de VoIP communicatie? Bovendien veranderd Battlefield 2 steevast de input van Microphone 2/Line-in 2 naar Microphone 1. Hoe voorkom ik dat? Zeer irritant... heb een X-Fi Fatal1ty met drive bay.
yup je hebt gelijk naja had de kabel toch nodig voor laptopTco schreef op woensdag 04 april 2007 @ 04:19:
[...]
Volgens mij gaat zo'n optische kabel niet werken op de xtrememusic. Die heb ik nl. zelf ook en gebruik een monojackplug naar tulpstekker als digitale aansluiting. Ik dacht dat alleen de xtremegamer een aansluiting (kleur wit) had welke een optische uitgang was.
Weet iemand wat er anders is aan de X-fi driver die sinds 04-04 verspreidt wordt via Windows Update voor Vista?
Ik heb ook een leuke computer..
edit: foutje... delete_me
[ Voor 93% gewijzigd door Patriek op 09-04-2007 06:58 ]
Zo ik heb het eindelijk voor elkaar. Zonder gebruik van een speciaal digital bracket of iets dergelijks toch gebruik van een s/pdif. Gewoon simpel een 3,5mm jack naar 2x tulp en dan de witte tulp in de coax in van mijn versterker. Dit geeft pakt mijn extrememusic gelukkig.
Ik ben hier om te melden dat de Youpax software suite 2007 ook werkt voor XP.
Ik ben daar blij om omdat ik nu die mooiere audio console heb.
Installeer dat pakket.
Vervolgens moet je je X-fi verwijderen uit apparaat beheer en dan de nieuwste X-fi drivers van creative erover heen.
En voila je OEM kaartje heeft precies hetzelfde als de niet OEM versie qua software.
Dit alles is 10 tot 15 min werk.
Eindelijk kan ik nu met de EQ gaan klooien
*J.E.T = Blij*
Ik ben daar blij om omdat ik nu die mooiere audio console heb.
Installeer dat pakket.
Vervolgens moet je je X-fi verwijderen uit apparaat beheer en dan de nieuwste X-fi drivers van creative erover heen.
En voila je OEM kaartje heeft precies hetzelfde als de niet OEM versie qua software.
Dit alles is 10 tot 15 min werk.
Eindelijk kan ik nu met de EQ gaan klooien
*J.E.T = Blij*
Voor zover ik weet had ik gewoon alle software bij mijn OEM.
Waar heb je jou kaartje gehaald dan?
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Bij de OEM versie van de extreme gamer fatality pro series heb je niet het luxe EQ en Bass boost en audio console.psychoclown schreef op maandag 09 april 2007 @ 19:55:
Voor zover ik weet had ik gewoon alle software bij mijn OEM.
De relevantie van "waar gekocht" is mij geheel onduidelijk.
Er is ook een optie bij de installatie om NIET de drivers te installeren ... Dus dan kan je gewoon de Creative drivers gebruiken en daarna de Youpax software installeren.J.E.T schreef op maandag 09 april 2007 @ 19:20:
..........
.......
*J.E.T = Blij*
Ik heb ook een leuke computer..
Heb sinds gister de Elite Pro. Had in eerste instantie ruzie met de software, maar na een update werkt alles naar behoren 
Wat een heerlijk geluid komt eruit dat ding
Had hiervoor een Audigy NX. Deze was ook erg goed, maar hierbij vergeleken was het niks
Ga hem vooral gebruiken voor films (d0h) en verder voor opnamen van LP's, zang, etc
Wat een heerlijk geluid komt eruit dat ding
Had hiervoor een Audigy NX. Deze was ook erg goed, maar hierbij vergeleken was het niks
Ga hem vooral gebruiken voor films (d0h) en verder voor opnamen van LP's, zang, etc
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Ik hoop dat jullie de volgende poll kunnen invullen n.a.v. dit topic op het support forum van Creative (http://forums.creative.co...by_date_ascending&page=30)
Ikzelf lijd namelijk ook onder dit probleem en na een jaar mag er best wel eens een keer een oplossing worden gegeven, me dunkt.
De vraag: Start bij jou de kaart willekeurig niet (geen speakertje in de tray) en/of krijg je de melding New Hardware Found?
Poll: Start bij jou de kaart soms willekeurig niet?
• Ja, dit probleem herken ik!
• Nee, nog geen last van gehad!

Ook een poll maken? Klik hier
Ikzelf lijd namelijk ook onder dit probleem en na een jaar mag er best wel eens een keer een oplossing worden gegeven, me dunkt.
De vraag: Start bij jou de kaart willekeurig niet (geen speakertje in de tray) en/of krijg je de melding New Hardware Found?
Poll: Start bij jou de kaart soms willekeurig niet?
• Ja, dit probleem herken ik!
• Nee, nog geen last van gehad!
Ook een poll maken? Klik hier
Nog geen 1 keer last van gehad. Niet in Vista en ook niet in XP.
(dit trouwens op een MSI KT3 Ultra-plankje)
(dit trouwens op een MSI KT3 Ultra-plankje)
[ Voor 26% gewijzigd door MelvinB op 13-04-2007 18:03 ]
Bij mij is het hoe vreemd ook pas na enkele maanden (bijna een jaar) gekomen. Het is echt een heel apart probleem, geen touw aan vast te knopen. Wat het probleem precies is, is dat de kaart zo nu en dan zijn PCI-ID niet doorgeeft en dus niet juist herkend kan worden.
Hmm wel vreemd en Creative heeft zich er ook nog helemaal niet over uitgelaten zeker?The__Virus schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:02:
Bij mij is het hoe vreemd ook pas na enkele maanden (bijna een jaar) gekomen. Het is echt een heel apart probleem, geen touw aan vast te knopen. Wat het probleem precies is, is dat de kaart zo nu en dan zijn PCI-ID niet doorgeeft en dus niet juist herkend kan worden.
Wel degelijk een vies probleem overigens zelf nog geen problemen ondervonden met mijn xtrememusic.
heb nu ook al wel mijn handen vol aan mijn gpu...
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Nope, er loopt al meer dan een jaar een topic over. Vandaag nog eens gebeld. Kijk eens op pagina 30 (post van TheVirus, weet niet wie dat is
) over hoe dat ging.
Ik zie voornamelijk in dat topic dat het om Asus-plankjes gaat waar dat probleem zich op voordoet.
-edit-
Wat verder gelezen en ik zie dat veel van die mensen met die klachten een X-Fi XtremeMusic hebben.
-edit-
Wat verder gelezen en ik zie dat veel van die mensen met die klachten een X-Fi XtremeMusic hebben.
[ Voor 36% gewijzigd door MelvinB op 13-04-2007 19:41 ]
Ik heb zelf een Asus P5B Deluxe en een X-Fi XtremeGamer en ik heb geen problemen in ieder geval (Vista x64), systeem/installatie is 2 maanden oud nu.
Heb dat probleem ook bij mijn X-Fi Platinum op mijn Asus P5W DH Deluxe. En dan hoor ik vaak ook een hoge pieptoon door mijn speakers. Systeem volledig uitschakelen dan, helpt. Windows XP met laatste drivers, BTW.
Die pieptoon is ook een vaker voorkomend probleem. Check het forum van Creative eens op High Pitch Noise ofzo. Ik weet wel dat ik nooit meer iets van Creative koop, ik krijg er altijd spijt van.
Idem dito, probleem is dat er weinig goede alternatieven zijn voor gaming.
Ja daar baal ik ook enorm van. Bah, al die grote bedrijven die hun macht (patenten) misbruiken!
. (heb je de prijzen van Ipods bijv. wel eens gezien en gekeken wat je ervoor kreeg?!). Werd er maar eens een open source variant van EAX ingevoerd, maar ja dat is voorlopig nog niet aan de orde
. Er zijn zat goede geluidskaarten, alleen EAX moeten ze ontberen
. Maar ja genoeg geklaagd
Ik ben in het bezet van een X-Fi Elite Pro en zou graag de microfoon willen aansluiten op de breakout box (LINE IN2/MIC IN2). Geen probleem natuurlijk, stekker past wel echter kan de computer (teamspeak, voice recorder etc) mij niet horen. Wel hoor ik geluid over de speakers.
Kan de ingang alleen maar geluid van een microfoon of ander apparaat naar de speakers doorsturen of ook naar je pc? Krijg nu de indruk dat het rechtstreeks via de breakout box naar de speakers gaat.
Iemand hier met zelfde probleem? Natuurlijk heb ik wel de volumeknop voor MIC IN 2 open gezet.
Kan de ingang alleen maar geluid van een microfoon of ander apparaat naar de speakers doorsturen of ook naar je pc? Krijg nu de indruk dat het rechtstreeks via de breakout box naar de speakers gaat.
Iemand hier met zelfde probleem? Natuurlijk heb ik wel de volumeknop voor MIC IN 2 open gezet.
En openAL dan?The__Virus schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 22:40:
Werd er maar eens een open source variant van EAX ingevoerd, maar ja dat is voorlopig nog niet aan de orde. Er zijn zat goede geluidskaarten, alleen EAX moeten ze ontberen
. Maar ja genoeg geklaagd
Via openAL kan er ook EAX worden geïmplementeerd: OpenAL kan van zichzelf slechts een klein deel van de effecten, de rest gebeurt door EAX. EAX kan dus zowel via DirectSound als OpenAL.
@TheBurner: probeer eens een andere modus. Let er ook eens op dat je opname apparaat niet wordt gewijzigd. Zijn er verder in Teamspeak geen mogelijke oplossingen? Probeer eens wat verschillende opties te wijzigen en te proberen.
@TheBurner: probeer eens een andere modus. Let er ook eens op dat je opname apparaat niet wordt gewijzigd. Zijn er verder in Teamspeak geen mogelijke oplossingen? Probeer eens wat verschillende opties te wijzigen en te proberen.
De invoer stond op line-in. Ik zie nu driehoekjes of iets dergelijks staan. Nooit eerder opgevallen. LINE IN2/MIC IN2 aangevinkt en klaar is kees. Werkend in zowel de entertainment modus als de gaming modus.@TheBurner: probeer eens een andere modus. Let er ook eens op dat je opname apparaat niet wordt gewijzigd. Zijn er verder in Teamspeak geen mogelijke oplossingen? Probeer eens wat verschillende opties te wijzigen en te proberen.
Bedankt
ik wil graag de frontpanel van mn Sonata2 aansluiten op de x-fi.
Nu heb ik topics doorgelezen en blijkbaar zijn hier meer mensen mee bezig.
Ik heb de volgende howto gevonden:

Maar zou absoluut niet weten waar ik dergelijke onderdelen in NL kan bestellen.
OF nog beter, is er niet een tweaker die een dergelijke kabel tegen een kleine vergoeding in elkaar wil knutselen??
Ik had gehoord dat op ebay iemand deze kabels verkocht, maar heb niks kunnen vinden.
Nu heb ik topics doorgelezen en blijkbaar zijn hier meer mensen mee bezig.
Ik heb de volgende howto gevonden:

Maar zou absoluut niet weten waar ik dergelijke onderdelen in NL kan bestellen.
OF nog beter, is er niet een tweaker die een dergelijke kabel tegen een kleine vergoeding in elkaar wil knutselen??
Ik had gehoord dat op ebay iemand deze kabels verkocht, maar heb niks kunnen vinden.
Hmm maar ben benieuwd hoe het zal zitten met ondersteuning en of de huidige bugs eruit zijn weggewerkt
.
Wat betreft de poll een beetje eerder,.... géén last van,....
noch bij mijn huidige DFI nf4 Ultra-D mobo als bij mijn vorig AsRock SLI32 eSata-2 mobo (... en AsRock is nochthans de budget-reeks van Asus ... toch )
Op beiden werkt mijn Xtreme Gamer prima.
Wat ik wel heb is dat mijn geluid bij opstart wel eens verneukt lijkt te zijn maar ik denk dat het iets met mijn overclock te maken heeft.
Een beetje Vcore erbij lostte het probleem hier blijkbaar op en het lijkt nu niet meer voor te komen.
noch bij mijn huidige DFI nf4 Ultra-D mobo als bij mijn vorig AsRock SLI32 eSata-2 mobo (... en AsRock is nochthans de budget-reeks van Asus ... toch )
Op beiden werkt mijn Xtreme Gamer prima.
Wat ik wel heb is dat mijn geluid bij opstart wel eens verneukt lijkt te zijn maar ik denk dat het iets met mijn overclock te maken heeft.
Een beetje Vcore erbij lostte het probleem hier blijkbaar op en het lijkt nu niet meer voor te komen.
is het al iemand gelukt om een standaard front panel op een x-fi aan te sluiten?
heb sinds gisteren een x-fi fatality, maar krijg alleen mijn mic niet werkend via het front panel.
ik heb 6 losse stekkertjes voor mijn frontpanel:
1 Gnd
2 Ear R
3 Ear L
4 Line R
5 Line L
6 Mic In/ Mic VCC
heb het al volgt aan gesloten op de x-fi met pin 1 als 1e gezien vanaf het slot:
1 niet aangesloten
2 niet aangesloten
3 Mic In/ Mic VCC
4 niet aangesloten
5 Line R
6 niet aangesloten
7 Ear L
8 niet aangesloten
9 Ear R
10 GND
deze connecties heb ik uit dit topic gehaald, maar werkt bij mij niet goed.
ook heb ik deze 5 aansltuitingen gebruikt voor mijn onboard sound als frontpanel dus lijkt het me dat het zou moeten werken. alleen het geluid klinkt goed,maar mijn mic doet het niet.
als ik alles achter op de kaart aansluit horen andere mensen op teamspeak hun eigen echo.
als ik de Line R en Mic In omdraai wordt het geluid van mij op teamspeak de helft zachter.
heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn of een idee wat ik kan gaan proberen?
ff kort mijn specs mocht het nodig zijn:
p5w dh deluxe + e6600 (onboard sounds disabled)
2 x 1 GB ocz
sapphire x1900xtx
maxtor diamondmax 10 320 GB sata
1 nec dvd brander, 1 lite-on cd brander
heb sinds gisteren een x-fi fatality, maar krijg alleen mijn mic niet werkend via het front panel.
ik heb 6 losse stekkertjes voor mijn frontpanel:
1 Gnd
2 Ear R
3 Ear L
4 Line R
5 Line L
6 Mic In/ Mic VCC
heb het al volgt aan gesloten op de x-fi met pin 1 als 1e gezien vanaf het slot:
1 niet aangesloten
2 niet aangesloten
3 Mic In/ Mic VCC
4 niet aangesloten
5 Line R
6 niet aangesloten
7 Ear L
8 niet aangesloten
9 Ear R
10 GND
deze connecties heb ik uit dit topic gehaald, maar werkt bij mij niet goed.
ook heb ik deze 5 aansltuitingen gebruikt voor mijn onboard sound als frontpanel dus lijkt het me dat het zou moeten werken. alleen het geluid klinkt goed,maar mijn mic doet het niet.
als ik alles achter op de kaart aansluit horen andere mensen op teamspeak hun eigen echo.
als ik de Line R en Mic In omdraai wordt het geluid van mij op teamspeak de helft zachter.
heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn of een idee wat ik kan gaan proberen?
ff kort mijn specs mocht het nodig zijn:
p5w dh deluxe + e6600 (onboard sounds disabled)
2 x 1 GB ocz
sapphire x1900xtx
maxtor diamondmax 10 320 GB sata
1 nec dvd brander, 1 lite-on cd brander
Na veel gekraak met mijn Soundblaster Live! 5.1 vind ik dat mijn Logitech Z-5400 beter verdient. Mijn oog is gevallen op de X-Fi XtremeMusic.
Alleen ik heb nog 2 vraagjes.
- Zal ik duidelijk verschil merken tussen de X-Fi XtremeMusic en de SB Live! 5.1?
- Hoe kan ik deze digitaal aansluiten op mijn Logitech Z-5400? Ik kom er niet helemaal uit.Iets met SPDIF I/O, want optisch en coaxiaal zit er niet op. Anyone?
- Zal ik duidelijk verschil merken tussen de X-Fi XtremeMusic en de SB Live! 5.1?
- Hoe kan ik deze digitaal aansluiten op mijn Logitech Z-5400? Ik kom er niet helemaal uit.Iets met SPDIF I/O, want optisch en coaxiaal zit er niet op. Anyone?
R.D50
heh? SPDIF is toch gewoon optisch? Anyways, zie de startpost... je moet er zelf een bracket aan solderen, of zo`n 3.5mm jack --> toslink kabel (enkel voor optisch dus) nemen die een paar pagina`s terug is genoemt. Of de officiele Creative Digital I/O Module (coaxiaal & optisch).rodian50 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 23:37:
Na veel gekraak met mijn Soundblaster Live! 5.1 vind ik dat mijn Logitech Z-5400 beter verdient. Mijn oog is gevallen op de X-Fi XtremeMusic.
Of je sluit je Z-5400 gewoon analoog aan
[ Voor 19% gewijzigd door Patriek op 19-04-2007 01:31 ]
SPDIF kan zowel via coax (gewoon enkelvoudig tulpstekkertje) als optisch. En hoe je het optisch kunt aansluiten, staat o.a. in de TS. Maar er schijnen meer mogelijkheden te zijn, afhankelijk van het model (heb het niet in de TS opgenomen, omdat ik tegenstrijdige berichten hoor).
de flexijack op de kaart, heeft toch spdif uit?
dan moet je een kabeltje met aan 1 kant een jackplug hebben, en aan de andere kant 1 tulpstekker.
een stereo kabel (2 tulp stekkers) kan ook, dan moet je ff proberen welke van de tulp's je in je speakerset moet hebben.
en dan ff in de software de flexijack instellen voor spdif-out.
dan moet je een kabeltje met aan 1 kant een jackplug hebben, en aan de andere kant 1 tulpstekker.
een stereo kabel (2 tulp stekkers) kan ook, dan moet je ff proberen welke van de tulp's je in je speakerset moet hebben.
en dan ff in de software de flexijack instellen voor spdif-out.
Oke, bedankt ga ik dat proberen
Ik ga binnenkort mijn XtremeMusic halen.
[ Voor 42% gewijzigd door rvd50 op 19-04-2007 16:16 ]
R.D50
Beste tweakers. Ik wil me 5.1 reciever (pioneer 516) met digital coax input aansluiten op mijn geluidskaart. Aangezien er geen coax uitgangen zitten op de geluidskaarten zie ik wel dat er modellen zijn met een externe i/o box waar wel die coaxuitgang op zit.
Zou dat de beste manier zijn? Het is de bedoeling dat ik het 5.1 geluid digitaal op mijn versterker doorstuur. De standaard groen,zwart en gele jack aansluitingen worden geen optie omdat die analoog zijn.
Ik las net wat over die i/o bracket. Is dat een oplossing, want die elite pro versie is meteen een stuk duurder als het alleen maar om die coax uitgang gaat.
Zou dat de beste manier zijn? Het is de bedoeling dat ik het 5.1 geluid digitaal op mijn versterker doorstuur. De standaard groen,zwart en gele jack aansluitingen worden geen optie omdat die analoog zijn.
Ik las net wat over die i/o bracket. Is dat een oplossing, want die elite pro versie is meteen een stuk duurder als het alleen maar om die coax uitgang gaat.
je kunt gewoon de flexijack aan de achterkant gebruiken om een coax-uit te maken dmv een jack-> 1/x2x tulp kabelquicksilvernet schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:57:
Beste tweakers. Ik wil me 5.1 reciever (pioneer 516) met digital coax input aansluiten op mijn geluidskaart. Aangezien er geen coax uitgangen zitten op de geluidskaarten zie ik wel dat er modellen zijn met een externe i/o box waar wel die coaxuitgang op zit.
Dan ga ik op zoek naar ie De Digitale I/O-module kabel. TNX
[ Voor 110% gewijzigd door quicksilvernet op 19-04-2007 13:37 ]

is dit die kabel die je bedoelt mad-dog? maar er zit maar 1 coaxiale aansluiting op mijn Z-5400 decoder, dan moet ik zeker 1 van de 2 erin doen. De rode of zwarte?
R.D50
Oke, bedankt voor jullie hulp. Bijna alles is duidelijk. Alleen nog 1 vraagje:
- Zal er verschil zijn tussen mijn huidige SoundBlaster Live! 5.1 en mijn toekomstige XtremeMusic, qua kwaliteit muziek, software en opties? Zal het verschil echt hoorbaar zijn?
- Zal er verschil zijn tussen mijn huidige SoundBlaster Live! 5.1 en mijn toekomstige XtremeMusic, qua kwaliteit muziek, software en opties? Zal het verschil echt hoorbaar zijn?
R.D50
Dat denk ik wel ja
. Vooral met gamen en als je zaken als de Crystalizer etc. kunt waarderen
.
Misschien off-topic, maar weet iemand of de X-FI ook nog gaat uitkomen in het PCMCIA (notebook) formaat? Ik heb wel iets gelezen over express-card formaat, maar niet PCMCIA..
Zonee, wat zou dan een van de betere kaarten zijn vooral voor muziek en games?
Thanks!
Zonee, wat zou dan een van de betere kaarten zijn vooral voor muziek en games?
Thanks!
Zo, gisteren ook even een X-FI extreme game kaartje gehaald.
nu kon ik eindelijk m'n logitech z-5400 via toslink aansluiten. Superkaart.
als ik hem vergelijk met m'n oude Creative Audigy.
nu kon ik eindelijk m'n logitech z-5400 via toslink aansluiten. Superkaart.
als ik hem vergelijk met m'n oude Creative Audigy.
Een beetje zijdelingse vraag: Is de x-fi extreme de platinum aan het vervangen? Ik wil een x-fi platinum aanschaffen, ook omdat er een frontpanel bijgeleverd wordt, maar ze zijn overal out of stock en leveranciers krijgen schijnbaar niets meer binnen. Het lijkt er dus op dat de extreme de enige kaart is op de markt....
anyone?
anyone?
Uhm, kijk nog ns ff goed naar de X-Fi productlijn. Xtreme? Bedoel je XtremeGamer, XtremeMusic, XtremeAudio? Niet dat `t echt uitmaakt, want er zijn nog een hoop andere X-Fi kaarten en die zijn toch echt niet ineens allemaal onleverbaar. Snap ook niet hoe je kunt bedenken dat een kaart zonder frontpanel een product als de Platinum kan vervangen. Misschien laten ze het produkt wel vervallen, dat kan wel. De X-Fi Fatal1ty en Elite Pro met frontpanel zijn dr ook nog. Ook bestaat de frontpanel los als upgrade kit, al heb ik `m niet in nl`se winkels zien staan.Edmin schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:46:
Een beetje zijdelingse vraag: Is de x-fi extreme de platinum aan het vervangen? Ik wil een x-fi platinum aanschaffen, ook omdat er een frontpanel bijgeleverd wordt, maar ze zijn overal out of stock en leveranciers krijgen schijnbaar niets meer binnen. Het lijkt er dus op dat de extreme de enige kaart is op de markt....
anyone?
[ Voor 10% gewijzigd door Patriek op 21-04-2007 20:50 ]
Je kunt gewoon naar een webwinkel als azerty gaan en vragen of ze de frontpanel in hun assortiment willen opnemen. Je kan hem ook via de creative site bestellen maar dan kost hij 90 euro als ik het goed heb.
Ik kon mijn Elite Pro voor 200 euro tweedehands kopen dus vond het de prijs wel waard. De i/o box die er bij zit is echt fantastisch!
Voor de mensen die bezig zijn met hun front verbinding
ik ben er al een tijd mee bezig, maar inderdaad is de microfoon aansluiting een probleem, hiervoor moeten we eigenlijk een electronicus/natuurkundige uit het electro forum slepen..
--edit--
Waar ik nog naar zoek is iemand die slim genoeg is om een plugin te maken voor MCE 2005 zodat ik mijn afstandsbediening kan gebruiken.
Ik kon mijn Elite Pro voor 200 euro tweedehands kopen dus vond het de prijs wel waard. De i/o box die er bij zit is echt fantastisch!
Voor de mensen die bezig zijn met hun front verbinding
--edit--
Waar ik nog naar zoek is iemand die slim genoeg is om een plugin te maken voor MCE 2005 zodat ik mijn afstandsbediening kan gebruiken.
[ Voor 11% gewijzigd door _AvA_ op 22-04-2007 10:21 ]
Droogkloot.
mischien een hele stomme vraag.
maar wat is nu nog het verschil met audio onboard van een moederbord?
snap dat er geluidskwaliteitsverschil in zit maar is dat alles?
nope geen signature
Extra effecten, ontlasten van de cpu en inderdaad een veel beter geluid.SpaceMarine schreef op zondag 22 april 2007 @ 10:25:
mischien een hele stomme vraag.
Dit topic is gesloten.