Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34
duramen schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:08:
Nu heb ik een klein probleem. De MSI driver disk wil onder WHS niet opstarten want hij heeft de foutmelding "Failed to load the Hardware Monitor Driver"
Iemand een idee of dit op te lossen is? heb de drivers handmatig geladen maar liever geen foutmeldingen
Ik denk dat de installer het niet wil doen op Win 2003. Als je de drivers handmatig heb installed is er niets aan de hand. Persoonlijk ben ik zelf een voorstander om drivers met de hand te installen, dat houd mijn installled programms database overzichtelijk.

Uiteindelijk werkt het toch net zo goed, met een uitzondering daargelaten (nVidia drivers bijvoorbeeld).

[ Voor 4% gewijzigd door Cybergamer op 08-09-2010 14:55 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:36
Ik heb mijn Windows Home Server te koop gezet. {F_J_Knip: spam ;) }

[ Voor 84% gewijzigd door F_J_K op 10-09-2010 10:47 ]

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:39
Ik weet niet of het al bekend was, maar er is nu een cashback actie voor de HP StorageWorks X510. Misschien dat iemand anders er ook nog zijn voordeel mee kan doen.

Deze actie is alleen geldig voor de UUW versies en hij moet gekocht zijn tussen 24 april en 30 september 2010.

Cashback per uitvoering:
1TB --> €50
2TB --> €75
3TB --> €110

[ Voor 13% gewijzigd door DeOS op 09-09-2010 08:09 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• Cybergamer
Mvdbeld schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:29:
Ik heb mijn Windows Home Server te koop gezet.
Mooie basis systeem, zeker voor die prijs! Paar schijfjes erin, een SATA backplane voor pool schijven en dat ding is net een HP media smart, maar dan beter :)

Ik heb, zoals velen al weten, een super mooie WHS. :) Maar voor de 'beginner' is dit inderdaad een zeer mooie setup!

cybergamers.nl

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51
babyxl schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:22:
[...]

Mooie basis systeem, zeker voor die prijs! Paar schijfjes erin, een SATA backplane voor pool schijven en dat ding is net een HP media smart, maar dan beter :)

Ik heb, zoals velen al weten, een super mooie WHS. :) Maar voor de 'beginner' is dit inderdaad een zeer mooie setup!
:+ Eh...wat voor WHS heb jij eigenlijk? :)

Ik heb trouwens de stoute schoenen aangetrokken en ben as-we-speak Vail aan het installeren op m'n bestaande (en enige :+) MediaSmart ex475 O-)

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 09-09-2010 22:20 ]

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 00:34
TheVMaster schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:09:
[...]
Ik heb trouwens de stoute schoenen aangetrokken en ben as-we-speak Vail aan het installeren op m'n bestaande (en enige :+) MediaSmart ex475 O-)
En werkt het?

Ik ben aan het twijfelen tussen de 2 WHS systemen van HP
- de MediaSmart x490
- de StorageWorks x510

Zeker nu ik op de hoogte ben van de Cashback actie van de StorageWorks is dit een hele interessante optie. Ik denk dat deze ook beter geschikt zal zijn voor WHS2 (de x490 heeft geen dualcore processor toch)?
Ik heb al heel veel reviews van de x490 gelezen en ben erg te spreken over de "extra" HP software.

Kan iemand mij bevestigen dat de StorageWorks dezelfde Software bevat?

PSN: IS_DJ

• TheVMaster
Ik ben nog bezig..eerste keer ging het niet goed....hij had wel de partities aangemaakt, maar er stond geen data op.....nu is hij weer bezig, maar ff afwachten hoe het gaat
Ik ben aan het twijfelen tussen de 2 WHS systemen van HP
- de MediaSmart x490
- de StorageWorks x510

Zeker nu ik op de hoogte ben van de Cashback actie van de StorageWorks is dit een hele interessante optie. Ik denk dat deze ook beter geschikt zal zijn voor WHS2 (de x490 heeft geen dualcore processor toch)?
Ik heb al heel veel reviews van de x490 gelezen en ben erg te spreken over de "extra" HP software.

Kan iemand mij bevestigen dat de StorageWorks dezelfde Software bevat?
Ja de storageworks heeft gewoon dezelfde software. Storageworks = gewoon de MediaSmart ex495 zoals hij in het buitenland verkocht wordt. De Cashback actie is erg leuk interessant...al weet ik niet wat hij dan gaat kosten.

De HP Software is grappig, maar niet meer dan dat...hehe...althans op mijn ex475 is het allemaal niet al te snel.

• i-dj
TheVMaster schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:40:
[...]

Ik ben nog bezig..eerste keer ging het niet goed....hij had wel de partities aangemaakt, maar er stond geen data op.....nu is hij weer bezig, maar ff afwachten hoe het gaat

[...]

Ja de storageworks heeft gewoon dezelfde software. Storageworks = gewoon de MediaSmart ex495 zoals hij in het buitenland verkocht wordt. De Cashback actie is erg leuk interessant...al weet ik niet wat hij dan gaat kosten.

De HP Software is grappig, maar niet meer dan dat...hehe...althans op mijn ex475 is het allemaal niet al te snel.
Ik ga opzoek naar een leuke aanbieding voor de Storageworks. 50 euro Cashback maakt het een stuk interessanter. Wat ik al wel heb gezien is dat er een goedkope Franse versie rondwaart over het Internet...... je ne se pas parlez francais (Dit is Fonetisch opgeschreven ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
i-dj schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:50:
[...]

Ik ga opzoek naar een leuke aanbieding voor de Storageworks. 50 euro Cashback maakt het een stuk interessanter. Wat ik al wel heb gezien is dat er een goedkope Franse versie rondwaart over het Internet...... je ne se pas parlez francais (Dit is Fonetisch opgeschreven ;) )
Dat klopt.....collega op een klus (toevallig was die zelf van HP) had zo'n ding gekocht bij ehh...een webshop...was de Franse versie, maar ja..dat stond niet op de website. Mooi dat hij hem NIET kon terugsturen, want volgens hun stond het wel op de website (nadat hij had geklaagd stond het natuurlijk wel op de website :+). Gelukkig kon hij via HP intern de Engelse ISO's regelen....zodat hij nu alsnog een Engelstalige versie heeft.

M'n ex475 staat nog steeds te installeren...hmm..ben benieuwd of het lukt

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 10-09-2010 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:43

Mars Warrior

Earth, the final frontier

DeOS schreef op donderdag 09 september 2010 @ 08:07:
Ik weet niet of het al bekend was, maar er is nu een cashback actie voor de HP StorageWorks X510. Misschien dat iemand anders er ook nog zijn voordeel mee kan doen.

Deze actie is alleen geldig voor de UUW versies en hij moet gekocht zijn tussen 24 april en 30 september 2010.

Cashback per uitvoering:
1TB --> €50
2TB --> €75
3TB --> €110
Hmmmm, met die €50 eraf zit je rond de €420 voor de 1TB versie. Ziet er op zich inderdaad wel interessant uit ten opzichte van iets zelf bouwen:
- Zotac G43ITX-A-E (5x SATA), €85
- E5200, €65
- 2GB ram, €40
- 1TB disk, €50
- BeQuiet 300W L7, €30
- WHS, €95

Totaal €365, zit je alleen nog met een leuke kast als de Lian Li PC-Q08 van €110, totaal €475. En dat is ongeveer de prijs zonder de cashback...

Ik zie dat ik door 2de hands spul te kopen toch wel heel veel heb uitgespaard :9~

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
De x510 is nog wel iets duurder. De prijzen die jij noemt zijn namelijk voor de Franstalige versie waarvoor de cash-back niet geldt. Deze is alleen geldig i.c.m. een UUW versie. Ik heb hem destijds gelukkig wel voor €475 kunnen kopen.

Ik vind het ook een voordeel dat de x510 wat compacter is dan een zelfbouw oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredvj
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05-2024
[b][
Totaal €365, zit je alleen nog met een leuke kast als de Lian Li PC-Q08 van €110, totaal €475. En dat is ongeveer de prijs zonder de cashback...

Ik zie dat ik door 2de hands spul te kopen toch wel heel veel heb uitgespaard :9~
Of bouw op basic vam micro atx
AantalProductPrijsSubtotaal
1Aerocool M40€ 48,00€ 48,00
1AMD Athlon 64 X2 5400+€ 44,53€ 44,53
1Gigabyte GA-MA74GM-S2H€ 49,46€ 49,46
1Kingston ValueRam 2GB DDR2-800 CL6€ 41,90€ 41,90
1Microsoft Windows Home Server EN OEM (10-user)€ 95,00€ 95,00
1OCZ StealthXStream 400W€ 43,44€ 43,44
1Samsung Spinpoint F3 EcoGreen 1TB€ 59,36€ 59,36
7 productenTotaal€ 381,69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

fredvj schreef op zondag 12 september 2010 @ 04:09:
[...]
Of bouw op basic vam micro atx
AantalProductPrijsSubtotaal
1Aerocool M40€ 48,00€ 48,00
1AMD Athlon 64 X2 5400+€ 44,53€ 44,53
1Gigabyte GA-MA74GM-S2H€ 49,46€ 49,46
1Kingston ValueRam 2GB DDR2-800 CL6€ 41,90€ 41,90
1Microsoft Windows Home Server EN OEM (10-user)€ 95,00€ 95,00
1OCZ StealthXStream 400W€ 43,44€ 43,44
1Samsung Spinpoint F3 EcoGreen 1TB€ 59,36€ 59,36
7 productenTotaal€ 381,69
Wel een stuk goedkoper, maar niet echt vergelijkbaar als het om de kastmogelijkheden gaat: de HP kan 4 hdds herbergen, de Lian Li 6 (plus nog een 2.5"hdd), en de Aerocool slechts 2!

Op het moment dat je eea lekker klein wilt hebben, met toch voldoende ruimte voor hdds, dan is de keuze niet zo reuze meer, en ga je daarvoor dus betalen
De Lian Li is dan een hele fijne en kleine kast met uitstekende koeling vanwege de stille 140mm fan die voor de 6 hdds zit... Door zijn compactheid koelt die kast zelfs beter dan mijn Antec P180 waar de fans harder moeten draaien omdat ze veel meer lucht moeten verplaatsen!

[ Voor 3% gewijzigd door Mars Warrior op 12-09-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredvj
Mars Warrior schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:03:
[...]

Wel een stuk goedkoper, maar niet echt vergelijkbaar als het om de kastmogelijkheden gaat: de HP kan 4 hdds herbergen, de Lian Li 6 (plus nog een 2.5"hdd), en de Aerocool slechts 2!
Hoe zo maar 2? er kunnen er 3 in en als je 5.25 niet gebruikt 5 hd's met 2 paar brackets voor 3.5 inch naar 5.25 inch slot.en met een aanpassing achter 5.25 bays 7 hd's.

5,25 inch extern 2
3,5 inch extern 1
3,5 inch intern 2

[ Voor 6% gewijzigd door fredvj op 12-09-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

fredvj schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:37:
[...]
Hoe zo maar 2? er kunnen er 3 in en als je 5.25 niet gebruikt 5 hd's met 2 paar brackets voor 3.5 inch naar 5.25 inch slot.en met een aanpassing achter 5.25 bays 7 hd's.

5,25 inch extern 2
3,5 inch extern 1
3,5 inch intern 2
Natuurlijk kun je de andere ruimtes ook gebruiken om hdds te plaatsen, desnoods via een bracket. Dit geld voor vele andere kasten ook, maar in principe is die M40 daar niet voor gemaakt (eigen ervaring):
- De airflow is sowieso al niet echt je-van-het
- De standaard hdd bracket is smal: hdds zitten krap tegen elkaar met hoge temps vandien
- Je moet extra fans kopen om nog enige airflow te krijgen
- Het plaatsen van hdds in de 5.25" brackets maakt het probleem nog groter: geen airflow

Om deze kast als server te gebruiken moet je brackets bijkopen, inclusief een aardig aantal fans om je hdds nog onder de 40graden te houden. Al deze extra's kosten geld, zeker stille fans en ziet je al snel weer op of boven de €100. Voor die prijs (en kwaliteit) zou ik liever een Lian Li PC-Q08 kopen, of als je perse een uATX mobo wilt gebruiken icm een kleine kast: een V351/V352 :D

Maar goed, het ging niet om type kasten oid, maar of je tegen de HP prijs-met-korting niet iets vergelijkbaars zelf zou kunnen bouwen dat evenveel hdds aankan in een zo klein mogelijk kastje :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Mars Warrior op 12-09-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Yeah..het is gelukt! 'k heb VAIL nu op m'n ex475 staan..heb alleen 1 'onbekend' device in m'n device manager staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Nice. Hoe is de performance op je ex475? Is je ex475 standaard of heb je een geheugen/cpu upgrade gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
DeOS schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:32:
Nice. Hoe is de performance op je ex475? Is je ex475 standaard of heb je een geheugen/cpu upgrade gedaan?
Ik heb alleen een memory upgrade gedaan (2GB). Overigens heeft Vail ook 1 GB nodig....

Performance lijkt wel beter dan met WHS1 :+ al moet ik zeggen dat ik de data nog niet over heb gezet :+ Heb een nieuwe harddisk gepakt om Vail op te installeren....wil eigenlijk m'n 3,7TB aan data ook 'migreren', maar ben hier wel wat huiverig voor aangezien het een beta product is natuurlijk....

SabNZBd doet het iig weer op volle kracht. Op WHS1 had hij toch wat moeite om de max. downloadsnelheid te halen (14 MByte/sec :+), hij bleef daar vaak schommelen rond de 1-4 MByte/sec..net alsnof de cpu het niet kon bijhouden, maar Vail heeft daar vreemd genoeg minder moeite mee.

[ Voor 18% gewijzigd door TheVMaster op 13-09-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
TheVMaster schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:11:
[...]

Performance lijkt wel beter dan met WHS1 :+ al moet ik zeggen dat ik de data nog niet over heb gezet :+ Heb een nieuwe harddisk gepakt om Vail op te installeren....wil eigenlijk m'n 3,7TB aan data ook 'migreren', maar ben hier wel wat huiverig voor aangezien het een beta product is natuurlijk....
Ik heb ergens gelezen dat WHS2 een dualcore processor nodig heeft? Of is dit niet noodzakelijk? Ik kan de HP Ex490 voor €445 kopen maar volgens mij zit hier een Single Core processor in.

Ik kan geen goede benchmarks vinden tussen single en duo core processoren (google levert genoeg resultaat op, maar niet het gewenste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:10
i-dj schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:32:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat WHS2 een dualcore processor nodig heeft? Of is dit niet noodzakelijk? Ik kan de HP Ex490 voor €445 kopen maar volgens mij zit hier een Single Core processor in.

Ik kan geen goede benchmarks vinden tussen single en duo core processoren (google levert genoeg resultaat op, maar niet het gewenste).
Heb zelf de EX490 4 weken geleden bij de makro gekocht voor 350 euro incl. btw.
hadden er 5 stuks destijds.
Deze heeft een celeron 450 2.2 GHz ( 64 bits ).

Hier kun je gewoon VAIL op gebruiken, maar je kunt ook de processor vervangen en eventueel je geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredvj
TheVMaster schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:11:
[...]
Overigens heeft Vail ook 1 GB nodig....
Kan ook met minder geïnstalleerd worden.
Ik heb hem geïnstalleerd vanaf een usb stick even een bestand aanmaken op je root van de stick genaamd
"cfg.ini" en zet dit in het bestand.

[WinPE]
CheckReqs=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
TheVMaster schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:09:
:+ Eh...wat voor WHS heb jij eigenlijk? :)
Asus P5E-VM DO
Intel E6300
4GB DDR2 RAM
APEVIA X-QPACK Case
Chieftec SNT-2131 SATA Backplane

Picture 1 | Picture 2 | Picture 3

De koperkleurige platen op de backplane heb ik inmiddels verwijderd, je ziet nu de bovenste HD achter het plexiglas.

Momenteel draait WHS Vail Beta er als een zonnetje op! En doet meteen dienst als TV server dmv. For The Record met een Smartcard reader en Terratec Cinergy Tuner DVB-C HD tunerkaart (waardoor ik live TV kan kijken/opnemen op mijn andere systemen in huis). En nog wat andere services zoals uTorrent, SABnzdb.

Zit er nog over na te denken om er alsnog Orb op te zetten... En Exchange.. Maybe.. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Cybergamer op 14-09-2010 22:14 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
babyxl schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:04:
[...]

Asus P5E-VM DO
Intel E6300
4GB DDR2 RAM
APEVIA X-QPACK Case
Chieftec SNT-2131 SATA Backplane

Picture 1 | Picture 2 | Picture 3

De koperkleurige platen op de backplane heb ik inmiddels verwijderd, je ziet nu de bovenste HD achter het plexiglas.

Momenteel draait WHS Vail Beta er als een zonnetje op! En doet meteen dienst als TV server dmv. For The Record met een Smartcard reader en Terratec Cinergy Tuner DVB-C HD tunerkaart (waardoor ik live TV kan kijken/opnemen op mijn andere systemen in huis). En nog wat andere services zoals uTorrent, SABnzdb.

Zit er nog over na te denken om er alsnog Orb op te zetten... En Exchange.. Maybe.. :)
:+ Exchange puur voor de fun toch? hehe ik draai m'n mail niet op m'n WHS...hmm..met Vail zou dat misschien wel eens gaan veranderen, maar nu draait het lekker hosted bij Outlook.com :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
TheVMaster schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:48:
[...]

:+ Exchange puur voor de fun toch? hehe ik draai m'n mail niet op m'n WHS...hmm..met Vail zou dat misschien wel eens gaan veranderen, maar nu draait het lekker hosted bij Outlook.com :+
Idd voor de fun, ik zal van daaruit mijn reguliere mail ophalen. Maar nooit als hoofd mailserver gebruiken. Dit puur omdat ik niet vind dat ik daar de kwaliteiten voor heb om dat te onderhouden op een professionele manier.

Daarbij, Google en Live (Custom Domains) doen het voor de rest goed genoeg :) Maar er is zoveel speelgoed op Technet dat ik het gewoon allemaal moet uitproberen! :P

cybergamers.nl

• TheVMaster
babyxl schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:08:
[...]

Idd voor de fun, ik zal van daaruit mijn reguliere mail ophalen. Maar nooit als hoofd mailserver gebruiken. Dit puur omdat ik niet vind dat ik daar de kwaliteiten voor heb om dat te onderhouden op een professionele manier.

Daarbij, Google en Live (Custom Domains) doen het voor de rest goed genoeg :) Maar er is zoveel speelgoed op Technet dat ik het gewoon allemaal moet uitproberen! :P
:+ Ja....kan ook niet wachten tot Vail daarop verschijnt. Draai je hem nu al als 'productie' machine dan? Binnenkort ff nieuwe HD halen, dan heb ik wat extra ruimte vrij om extra backups te draaien (als ik Vail in productie neem).. :+

• Cybergamer
TheVMaster schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:30:
[...]

:+ Ja....kan ook niet wachten tot Vail daarop verschijnt. Draai je hem nu al als 'productie' machine dan? Binnenkort ff nieuwe HD halen, dan heb ik wat extra ruimte vrij om extra backups te draaien (als ik Vail in productie neem).. :+
Ja, ik draai het gewoon als productie box, is er stabiel genoeg voor. :) Natuurlijk heb ik wel backups (die regelt Vail ook dmv Windows Backup naar een aparte schijf 1x per dag).

En ik heb echt de indruk dat Vail stukken sneller is dan v1. Zeker met betrekking tot duplicatie van de shares. En het is heerlijk om dan meteen een TV server te hebben, Vail ondersteund BDA. :P

cybergamers.nl

• TheVMaster
babyxl schreef op woensdag 15 september 2010 @ 08:08:
[...]

Ja, ik draai het gewoon als productie box, is er stabiel genoeg voor. :) Natuurlijk heb ik wel backups (die regelt Vail ook dmv Windows Backup naar een aparte schijf 1x per dag).

En ik heb echt de indruk dat Vail stukken sneller is dan v1. Zeker met betrekking tot duplicatie van de shares. En het is heerlijk om dan meteen een TV server te hebben, Vail ondersteund BDA. :P
Dat idee had ik al. Ik heb van 't weekend ff Vail geinstalleerd en had idd het idee dat hij veel sneller reageerde. 'k mis alleen m'n MyMovies plugin, maar dat heb ik al opgelost door het dbase stuk gewoon naar m'n MediaCenter te verplaatsen :+
'k ben al vast wat data aan het moven, maar 1.4 TB aan DVD-rips kopieeren kost toch even wat tijd.....over een 1 GBit verbinding....

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:33

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Aangezien mijn condensators lekken van mijn Shuttle K45 heb ik maar een andere besteld. Ik moet dus ook me WHS opnieuw inrichten. Ik zit dus nu ook te denken aan vail.

De Public beta kan ik downloaden via https://connect.microsoft.com/WindowsHomeServer/Downloads, maar ik kan nergens vinden tot wanneer deze versie geldig is en blijft werken. Ik heb namelijk geen zin om over een half jaar de boel weer opnieuw in te richten. :)

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

• TheVMaster
DukeN schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:39:
Aangezien mijn condensators lekken van mijn Shuttle K45 heb ik maar een andere besteld. Ik moet dus ook me WHS opnieuw inrichten. Ik zit dus nu ook te denken aan vail.

De Public beta kan ik downloaden via https://connect.microsoft.com/WindowsHomeServer/Downloads, maar ik kan nergens vinden tot wanneer deze versie geldig is en blijft werken. Ik heb namelijk geen zin om over een half jaar de boel weer opnieuw in te richten. :)
Tja..op moment dat de FINAL uit is zul je sowieso moeten herinstalleren lijkt me :+

• i-dj
Arunia schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:36:
Overigens heb ik nu best goede ervaringen met de 1,5TB EARS van WD.
Als Sysdrive is het wat extra werk om het goed te krijgen. Dan moet je de schijf bewerken met het programma van WD. Voor de rest geen probleem, maar doe dit na de basis installatie en de updates. Voordat je alle bestanden op die schijf gaat zetten. Dat laatste maakt niet zoveel uit behalve dat het extra tijd kost voor het programma zelf.
Als pool gewoon de jumper erop.
ik heb vandaag voor mijn HP eX490 een extra schijf gekocht. De 1,0 TB EARS. Nu lees ik overal dat deze schijf dus niet werkt met WHS.

Arunia geeft aan hier geen problemen mee te hebben. Ik wil de EARS in de pool zetten (en ben nu dus al mijn data van de USB schijf, die in de Pool stond aan het overzetten naar de EARS). Kan ik na dupplicatie de schijf er zo uittrekken (hot swap) de Jumper plaatsen en dan gewoon weer terug plaatsen? Of moet ik de schijf dan weer opnieuw aan de Pool hangen?

Een balende I-DJ die vaak leest voordat hij koopt, maar het EARS probleem past leest na de koop!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:08

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

i-dj schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:48:
[...]

ik heb vandaag voor mijn HP eX490 een extra schijf gekocht. De 1,0 TB EARS. Nu lees ik overal dat deze schijf dus niet werkt met WHS.

Arunia geeft aan hier geen problemen mee te hebben. Ik wil de EARS in de pool zetten (en ben nu dus al mijn data van de USB schijf, die in de Pool stond aan het overzetten naar de EARS). Kan ik na dupplicatie de schijf er zo uittrekken (hot swap) de Jumper plaatsen en dan gewoon weer terug plaatsen? Of moet ik de schijf dan weer opnieuw aan de Pool hangen?

Een balende I-DJ die vaak leest voordat hij koopt, maar het EARS probleem past leest na de koop!
Ik zou niks overzetten. Jumper erop, in de EX490, toevoegen aan pool. Tegen WHS zeggen dat je de USB schijf eruit wil. Dan kopieert de WHS zelf alle data van de USB af naar de pool, waar dan je 1TB al in zit.

• Cybergamer
TheVMaster schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:26:
[...]

Dat idee had ik al. Ik heb van 't weekend ff Vail geinstalleerd en had idd het idee dat hij veel sneller reageerde. 'k mis alleen m'n MyMovies plugin, maar dat heb ik al opgelost door het dbase stuk gewoon naar m'n MediaCenter te verplaatsen :+
'k ben al vast wat data aan het moven, maar 1.4 TB aan DVD-rips kopieeren kost toch even wat tijd.....over een 1 GBit verbinding....
MyMovies heb ik gewoon draaien op Vail, beheer tool gewoon op mijn desktop. 1.4TB aan DVD-Rips over een 1GBit verbinding.. ouch! Ik voel met je mee :P
DukeN schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:39:

Tot Janauari 2011, en je zal het toch openieuw moet installlen als de final er is. Er word namelijk nog veel gesleuteld aan het DE systeem op het moment. De Vail refresh kan nl. ook niet bovenop de eerste public beta installed worden.

cybergamers.nl

• The-Source
  • Laatst online: 12:06
Nou mijn primaire HDD (dus OS disk ;) ) heeft bad blocks en deze wil ik dus gaan vervangen, Er staat geen belangrijke data op want ik heb er zelf voor gezorgt dat er geen files meer op de data partitie paste ;)
Maar ja nu het volgende:
De normale procedure is, nieuwe hdd erin en voor server herinstallatie kiezen -> setup zoekt op het einde naar bekende data disks.
Maar nu, ik heb een raid controller draaien welke in tijdens de setup niet toegevoegd krijgt (de drivers willen een reboot |:( ) dus aan het einde van de installatie zal hij de oude data disks niet zien..

Nu weet ik dus ook niet hoe WHS om gaat met "later bijgeprikte bestaande data" disks. Want daar is niet echt duidelijkheid over. Als WHS zelf zonder te formateren deze disks weer accepteert dan is het vrij makkelijk. Maar zelf zat ik te denken om eventueel me WHS te clonen naar een nieuwe disk maar met data partitie grootte zal flink afwijkend zijn. (oude disk 300GB nieuwe 1TB) En ik heb gelezen dat je data partitie "koppelingen" corrupts kunnen raken.

Wie kan me een duidelijk antwoord geven over de meest betrouwbare oplossing.
Gegevens backuppen/clonen van OS disk is mogelijk alleen alle data uit data disks niet.
Deze bestaat uit een RAID 5 van niet heel erg belangrijke data alleen zou jammer zijn als het weg is, maar verder geen waarde alleen een hoop ingestoken tijd :P

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Cybergamer
Thombstones worden gewoon opnieuw gemaakt tijdens een herinstallatie. enige wat je zelf al aangeeft is de driver dat die een herstart willen hebben. Dat lijkt mij sterk want je laad immers alleen de .inf files in. niet de complete windows installer.

Ik voorzie geen problemen in jouw situatie zoals het nu is. Grootte van de schijf is ook geen probleem. Je kan ook proberen te installeren met de X:\Files Editie van WHS. Die is ontwikkeld door Drashna en mij, en volledig legaal omdat er alleen maar drivers, add-ins en updates aan toegevoegd zijn. Geen cracks ed. dus!

Hier een link naar de download. Dit is ook de enige WHS DVD Install met PP3 geïntegreerd! Dus je bent meteen klaar en geen last van de zog. corruptie bug in de eerste RTM versie. Owja, je kan deze versie ook 30 dagen evalueren, net zoals de originele download bij MS. :)

Meer info over de X:\Files Editie is hier te vinden.

[ Voor 49% gewijzigd door Cybergamer op 15-09-2010 23:27 ]

cybergamers.nl

• TheVMaster
babyxl schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:39:
[...]

MyMovies heb ik gewoon draaien op Vail, beheer tool gewoon op mijn desktop. 1.4TB aan DVD-Rips over een 1GBit verbinding.. ouch! Ik voel met je mee :P
Maar eh...dan heb je 'gewoon' de MediaCenter versie gedownload, of heb je gewoon de WHS MSI geinstalleerd? :+ Zou wel prettig zijn.....maar 'k verwacht dat die WHS MSI niet wil installeren (zit verwacht ik namelijk een check in op WHS), mocht ik toch ongelijk hebben dan hoor ik het graag...dan kan ik die gewoon installeren :)
[...]

Tot Janauari 2011, en je zal het toch openieuw moet installlen als de final er is. Er word namelijk nog veel gesleuteld aan het DE systeem op het moment. De Vail refresh kan nl. ook niet bovenop de eerste public beta installed worden.
:+ Je zult dan neem ik aan ook de data die op je systemdisk staat moeten migreren (neem ik aan?), of je moet je data te zijner tijd weer veilig stellen voordat je kunt herinstalleren....of zou je met die final versie ook een server restore kunnen doen?

• Cybergamer
TheVMaster schreef op donderdag 16 september 2010 @ 00:58:
[...]

Maar eh...dan heb je 'gewoon' de MediaCenter versie gedownload, of heb je gewoon de WHS MSI geinstalleerd? :+ Zou wel prettig zijn.....maar 'k verwacht dat die WHS MSI niet wil installeren (zit verwacht ik namelijk een check in op WHS), mocht ik toch ongelijk hebben dan hoor ik het graag...dan kan ik die gewoon installeren :)
Ik heb de gewone My Movies Collection Management geïnstalleerd, en daarna diezelfde als client op mijn workstation geïnstalleerd. Doet het perfect zo. Maar ik heb mij nog niet verdiept in de MCE versie ervan, wat is daar anders aan dan? De WHS Add-In was super ja! Maar die doet het niet op Vail, ze hebben wel plannen om er een Add-In voor te maken, maar pas als Vail RTM is.

Maar samen met Yammm is dit een erg fijne combo!
[...]

:+ Je zult dan neem ik aan ook de data die op je systemdisk staat moeten migreren (neem ik aan?), of je moet je data te zijner tijd weer veilig stellen voordat je kunt herinstalleren....of zou je met die final versie ook een server restore kunnen doen?
Ik denk dat je de data weer opnieuw zal moeten migreren. Zeker weten doe ik dat niet, maar ik ben bang van wel. De reden waarom ik dat denk is vanwege de heftige veranderingen die de programmeurs maken in het vernieuwde DE systeem.

Het is namelijk zo dat als je Vail wil updaten naar Vail Refresh dat je diezelfde data ook eerst moet migreren. Dit komt ook weer door diezelfde aanpassingen van het DE systeem.

Daarbij is het tenslotte een Beta. Daar kun je dit soort dingen in verwachten, maar het zou wel erg leuk zijn als je gewoon kan updaten naar een RTM versie :)

Vail Refresh heb ik nog niet installed, dit omdat ik er nog geen tijd voor heb gemaakt, en mijn systeem zo wel erg lekker werkt met alles erop en eraan (uTorrent, SABnzbd, For The Record TV server, NewCS, Hamachi en nog wat aangepaste services). Kost ff tijd om zoiets opnieuw te moeten doen.

Daarbij ben ik het hele Windows Server 2008 R2 basis spul nog aan het ontdekken. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cybergamer op 16-09-2010 17:09 ]

cybergamers.nl

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:02
babyxl schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:04:
[...]
Momenteel draait WHS Vail Beta er als een zonnetje op! En doet meteen dienst als TV server dmv. For The Record met een Smartcard reader en Terratec Cinergy Tuner DVB-C HD tunerkaart (waardoor ik live TV kan kijken/opnemen op mijn andere systemen in huis).
Draait For the Record automatisch als een service onder WHS?

• Cybergamer
D-e-n schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:22:
[...]

Draait For the Record automatisch als een service onder WHS?
Yup!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 12:06
babyxl schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:15:
Thombstones worden gewoon opnieuw gemaakt tijdens een herinstallatie. enige wat je zelf al aangeeft is de driver dat die een herstart willen hebben. Dat lijkt mij sterk want je laad immers alleen de .inf files in. niet de complete windows installer.

Ik voorzie geen problemen in jouw situatie zoals het nu is. Grootte van de schijf is ook geen probleem. Je kan ook proberen te installeren met de X:\Files Editie van WHS. Die is ontwikkeld door Drashna en mij, en volledig legaal omdat er alleen maar drivers, add-ins en updates aan toegevoegd zijn. Geen cracks ed. dus!

Hier een link naar de download. Dit is ook de enige WHS DVD Install met PP3 geïntegreerd! Dus je bent meteen klaar en geen last van de zog. corruptie bug in de eerste RTM versie. Owja, je kan deze versie ook 30 dagen evalueren, net zoals de originele download bij MS. :)

Meer info over de X:\Files Editie is hier te vinden.
nou de divers van me rocketraid 2340 doen dat toch echt nou ja het lijkt meer dat de WHS setup dat wil. Ik weet niet of die divers er in de xfiles inzitten. Maar zal dat even checken

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
babyxl schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:07:
[...]

Ik heb de gewone My Movies Collection Management geïnstalleerd, en daarna diezelfde als client op mijn workstation geïnstalleerd. Doet het perfect zo. Maar ik heb mij nog niet verdiept in de MCE versie ervan, wat is daar anders aan dan? De WHS Add-In was super ja! Maar die doet het niet op Vail, ze hebben wel plannen om er een Add-In voor te maken, maar pas als Vail RTM is.
Eh...volgens mij niets. Het enige wat de MyMovies for WHS doet is volgens mij een interface voor WHS en je hebt dan een 'intelligente' methode om dvd/audiocd's te rippen..
Maar samen met Yammm is dit een erg fijne combo!

[...]

Ik denk dat je de data weer opnieuw zal moeten migreren. Zeker weten doe ik dat niet, maar ik ben bang van wel. De reden waarom ik dat denk is vanwege de heftige veranderingen die de programmeurs maken in het vernieuwde DE systeem.

Het is namelijk zo dat als je Vail wil updaten naar Vail Refresh dat je diezelfde data ook eerst moet migreren. Dit komt ook weer door diezelfde aanpassingen van het DE systeem.

Daarbij is het tenslotte een Beta. Daar kun je dit soort dingen in verwachten, maar het zou wel erg leuk zijn als je gewoon kan updaten naar een RTM versie :)

Vail Refresh heb ik nog niet installed, dit omdat ik er nog geen tijd voor heb gemaakt, en mijn systeem zo wel erg lekker werkt met alles erop en eraan (uTorrent, SABnzbd, For The Record TV server, NewCS, Hamachi en nog wat aangepaste services). Kost ff tijd om zoiets opnieuw te moeten doen.

Daarbij ben ik het hele Windows Server 2008 R2 basis spul nog aan het ontdekken. :)
Kan je zeker aanraden om de 'Refresh' te installeren :+ Maar ja..je moet alles weer migreren he...pff...'k moet zeggen dat dat nog best tijd kost..paar TB aan data eerst verhuizen..en dan later weer terug kopieeren :+

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 17-09-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
TheVMaster schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:46:
[...]

Eh...volgens mij niets. Het enige wat de MyMovies for WHS doet is volgens mij een interface voor WHS en je hebt dan een 'intelligente' methode om dvd/audiocd's te rippen..
Nee hoor, MyMovies For WHS doet veel meer: Folders hernoemen en relevante data van verschillende spelers downloaden (XBMC ed.). En de versie die ik nu installed heb doet dat ook, alleen niet met een fancy interface in de console.
[...]

Kan je zeker aanraden om de 'Refresh' te installeren :+ Maar ja..je moet alles weer migreren he...pff...'k moet zeggen dat dat nog best tijd kost..paar TB aan data eerst verhuizen..en dan later weer terug kopieeren :+
Tja.. Nou misschien doe ik het ook wel. moet mijn tutorial voor For The Record afmaken. De Tweakers in het [DVB-C] Digitale kabel TV op de PC Forum zitten er om te springen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cybergamer op 17-09-2010 23:25 ]

cybergamers.nl

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 17:58

sus

is druk :+

Collega tweakers,

Ik zit met het volgende: Ik heb een Fujitsu Siemens Scaleo Homeserver waar ik met geen mogelijkheid contact mee krijg. De blauwe led onder de aan/uit-knop knippert. Verder branden wel de led bij HD 1 en 2, ook de led van het netwerk knippert.

Ik heb inmiddels met nmap-voor-windows geprobeerd te achterhalen of, en zo ja, het ding op een vast IP staat, maar helaas, daar vind ik niets mee. Ook bij het installeren van de WHC-software krijg ik geen verbinding.

Hoe kan ik dit ding nu opnieuw installeren. Ik heb geen mogelijkheid om een monitor aan te sluiten, ik heb wel een externe DVD-brander op USB waar ik evt (hoe??) van kan booten. Ook zijn de CD's aanwezig.

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 18:23
Je zult op de een of andere manier een unattended CD moeten maken, dat is naar mijn weten de enige mogelijkheid. En heel misschien zit er in de behuizing wel een VGA aansluiting, ik kan me herinneren dat sommige OEM homeservers op het moederbord gewoon een VGA aansluiting hadden.

• fredvj
moppentappers schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 10:50:
Je zult op de een of andere manier een unattended CD moeten maken, dat is naar mijn weten de enige mogelijkheid. En heel misschien zit er in de behuizing wel een VGA aansluiting, ik kan me herinneren dat sommige OEM homeservers op het moederbord gewoon een VGA aansluiting hadden.
Ik heb de zelfde homeserver (Intel SS4200-EHW zonder Siemens plaatje)
Het is niet de enige mogelijkheid.
Installatie van homeserver bestaat uit 2 dellen
Eerste deel kan je op een andere pc of vmware installeren.
Vervolgens een aantal regeltjes in winnt.sif, txtsetup.sif en het qs.ini bestanden aanpassen.

Deze heeft geen vga aansluiting.
Enige aansluiting die vrij is pcie 1x.
Je hebt flexkabel nodig van pcie 1 x naar pcie 16 x

Of kijk eens hier
of hier

• fredvj
klaasbram schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:44:
primaire HDD
Wie kan me een duidelijk antwoord geven over de meest betrouwbare oplossing.
De enige oplossing die er is.

• fredvj
sus schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 09:57:
Collega tweakers,

Ik zit met het volgende: Ik heb een Fujitsu Siemens Scaleo Homeserver waar ik met geen mogelijkheid contact mee krijg. De blauwe led onder de aan/uit-knop knippert. Verder branden wel de led bij HD 1 en 2, ook de led van het netwerk knippert.

Ik heb inmiddels met nmap-voor-windows geprobeerd te achterhalen of, en zo ja, het ding op een vast IP staat, maar helaas, daar vind ik niets mee. Ook bij het installeren van de WHC-software krijg ik geen verbinding.

Hoe kan ik dit ding nu opnieuw installeren. Ik heb geen mogelijkheid om een monitor aan te sluiten, ik heb wel een externe DVD-brander op USB waar ik evt (hoe??) van kan booten. Ook zijn de CD's aanwezig.
Probeer het eens met een nieuw netwerk kabeltje.
Ik heb ook eens lam lopen zoeken waar het aan lag was dus het netwerk kabeltje wat niet meer goed was.

• sus

sus

Dat had ik al gedaan, de kabel gebruikt waarmee ik normaal mijn PC in het netwerk hang. Die knipperende aan/uit-knop, is dat nog iets? Lijkt me dat die gewoon aan of uit moet zijn :?

• TheVMaster
sus schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:16:
Dat had ik al gedaan, de kabel gebruikt waarmee ik normaal mijn PC in het netwerk hang. Die knipperende aan/uit-knop, is dat nog iets? Lijkt me dat die gewoon aan of uit moet zijn :?
:+ Ik heb ook ooit eens zoiets gehad met m'n MediaSmart ex475. HP heeft op de website een overzicht staan wat het knipperen de leds betekend, misschien heeft jou leverancier dat ook wel? En anders de support afdelinge eens bellen...ook al valt hij buiten de garantie..nee heb je, ja kun je krijgen :+ En daarbij je wilt (op dit moment) alleen maar weten wat die lampjes betekenen....

• sus

sus

garantie is geen probleem :) Ja, voor FS misschien, maar daar doe ik geen zaken mee :D

• Cybergamer
Is het niet zo dat, net als de HP MediaSmart, dat je een DVD in je main PC moet stoppen en de Scaleo in 'recovery' modus moet zetten?

Zoek anders eens een handleiding (PDF) op de site hierover. Staat er vast wel in.

cybergamers.nl

• fredvj
sus schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:16:
Die knipperende aan/uit-knop, is dat nog iets? Lijkt me dat die gewoon aan of uit moet zijn :?
Ja dat betekend dat het systeem nog niet volledig is geladen
De driver voor hardware monitor is dus nog niet opgestart.

Lampje moet dus aan staan.

Wat nog kan proberen is je systeem schijf uit de server halen deze aan andere pc koppelen en je schijf controleren op foute.
Tevens kan je dan ook bij je systeem opstart log bestanden hier in staat welke drivers er geladen worden en waar het systeem blijft hangen. het log bestand heet "ntbtlog.txt" in C:\WINDOWS.

En in deze map kan je chkdsk log terug vinden "chkdsk_C_.log"
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Windows Home Server\logs
Je schijven worden elke nacht om 0:00 automatische gecondoleerd in read only mode in Windows home server

Je kan ook dit proberen
Hiermee kan je het opstart proces bekijken, beheren de BIOS-instellingen, het opstarten van de OS in single-user mode, enz.

Blijkbaar zit er een recover functie op de fujitsu.
Recover from client PC

[ Voor 114% gewijzigd door fredvj op 18-09-2010 22:35 ]

• fredvj
babyxl schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:40:
Is het niet zo dat, net als de HP MediaSmart, dat je een DVD in je main PC moet stoppen en de Scaleo in 'recovery' modus moet zetten?

Zoek anders eens een handleiding (PDF) op de site hierover. Staat er vast wel in.
De Scaleo heeft geen DVD of CD drive.

[ Voor 16% gewijzigd door fredvj op 18-09-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
fredvj schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:43:
[...]

De Scaleo heeft geen DVD of CD drive.
Inderdaad, de HP Mediasmart ook niet, maar die heeft wel een switch om via remote install alsnog gebruik te kunnen maken van DVD.

Dacht dat de Scaleo ook zoiets had.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredvj
babyxl schreef op zondag 19 september 2010 @ 01:55:
[...]

Inderdaad, de HP Mediasmart ook niet, maar die heeft wel een switch om via remote install alsnog gebruik te kunnen maken van DVD.

Dacht dat de Scaleo ook zoiets had.
Dat zit er op info hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Even het volgende:

Ik heb backup bestanden van 50-100GB die ik wil syncen naar een externe HD. Als ik dit lokaal probeer te doen krijg ik een "out of resources" (2GB memory vrij nog) melding.. handig. Dus dacht ik probeer het via een pc op het netwerk te syncen maar dan krijg ik de melding "not enough storage space is available". Op alle schijven heb ik nog 50% vrij. Dus ik zit nu met bestanden die ik niet kan kopiëren. Iemand ideeën? Teracopy geprobeerd maar die kapt er ook mee na 50%, Drive Balancer geprobeerd, niks werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredvj
TweakJerommeke schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:40:
Even het volgende:

Ik heb backup bestanden van 50-100GB die ik wil syncen naar een externe HD. Als ik dit lokaal probeer te doen krijg ik een "out of resources" (2GB memory vrij nog) melding.. handig. Dus dacht ik probeer het via een pc op het netwerk te syncen maar dan krijg ik de melding "not enough storage space is available". Op alle schijven heb ik nog 50% vrij. Dus ik zit nu met bestanden die ik niet kan kopiëren. Iemand ideeën? Teracopy geprobeerd maar die kapt er ook mee na 50%, Drive Balancer geprobeerd, niks werkt.
Hoe is je externe HD geformatteerd
Fat32 of NTFS

Op Fat32 kunnen geen bestanden op die groter zijn dan 4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

NTFS uiteraard, maarja blijkbaar is dit niet op te lossen dus moet ik op zoek gaan naar een alternatief. Whs v2 is nog ver weg, dus dan maar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredvj
TweakJerommeke schreef op zondag 19 september 2010 @ 20:30:
NTFS uiteraard, maarja blijkbaar is dit niet op te lossen dus moet ik op zoek gaan naar een alternatief. Whs v2 is nog ver weg, dus dan maar iets anders.
Je kan de bestanden in stukjes hakken met hjsplit en dan koppieren.

Kijk hier ook MS geeft dit aan als oplossing.

The problem: "unexpected error writing metadata to file. Not enough storage space to complete this operation", usually occurs when the project is large. The large project requires more memory usage to compile. "Not enough storage space to complete this operation" is the symptom of memory allocation failure.

The 32-bit Windows application can use 2GB address space in user mode by default. The address space is different from physical RAM. Address space is virtual memory space available to every process. Therefore, even if more physical memory is available, the process can still fail to allocate a continuous block of memory, because the memory space is fragmented.

In such situation, we need to apply the following methods:

1. Break the large project into smaller ones.

2. Use the /3GB option, so the user mode code can use 3GB address space. With the added 1GB address space, the frequency of the problem can be greatly reduced or even fixed. However, option 1 is still strongly recommended.

[ Voor 109% gewijzigd door fredvj op 19-09-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Wat ook nog wel eens wil helpen is eerst duplicatie uitzetten, en dan kopiëren.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Ben nog steeds druk bezig met het migreren van m'n data naar VAIL. Pfff...is toch veel werk hoor. Elke keer 1TB kopieeren naar een 'niet-pool' disk en vervolgens weer een disk verwijderen uit de pool (zodat ik weer meer 'niet-pool' ruimte heb). Vervolgens m'n VAIL disk er weer in....en dan de boel omgekeer uitvoeren.
Wel jammer dat het kopieeren van een aantal TB's aan data zo enorm lang duurt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
TheVMaster schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:39:
Wel jammer dat het kopieeren van een aantal TB's aan data zo enorm lang duurt :(
Tell me about it! Laatste keer dat ik dat deed was van WHS naar Vail to migreren bijna een week bezig geweest! Een van de redenen waarom ik nog even wacht naar Vail Refresh. Maar ik wil wel erg graag! Enorm kleine, en nieuwe, verbeteringen waar ik wel op zit te wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Cybergamer op 20-09-2010 03:08 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredvj
TheVMaster schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:39:
Ben nog steeds druk bezig met het migreren van m'n data naar VAIL. Pfff...is toch veel werk hoor. Elke keer 1TB kopieeren naar een 'niet-pool' disk en vervolgens weer een disk verwijderen uit de pool (zodat ik weer meer 'niet-pool' ruimte heb). Vervolgens m'n VAIL disk er weer in....en dan de boel omgekeer uitvoeren.
Ik snap het even niet waarom moet je steeds je system schijf wisselen en de boel omgekeerd uitvoeren?
Dit is toch niet nodig.

Vail geïnstalleerd op en lege schijf.
Dan heb een gedeelte data schijf.
Schijf uit je oude WHS aankoppelen niet aan de pool toevoegen.
Bestanden kopiëren naar data schijf van Vail vervolgens heb je weer een lege schijf.
Deze toevoegen aan de pool weer een oude WHS schijf aansluiten en niet toevoegen aan de pool enz enz..

Je back-up bestanden hoef je niet te gaan kopiëren.
Data bestanden zijn terug te vinden op de oude WHS schijf in map DE\shares.
De schijven zijn gewoon NTFS in WHS kijk maar in je oude WHS op deze locatie C:\fs\ daar zijn je disk gemount in een map in mijn geval is dat 4, G, en I

Dit gaat niet op als van Vail nar Vail gaat.
Dit 1 van redderen waarom ik niet naar Vail over stap.

[ Voor 5% gewijzigd door fredvj op 21-09-2010 04:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
fredvj schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 04:33:
[...]
Bestanden kopiëren naar data schijf van Vail vervolgens heb je weer een lege schijf.
Volgens mij begrijp jij maar de helft van het verhaal. TheVMaster heeft er geen moeite mee om zijn data over te zetten, het duurt alleen erg lang om 'even' een terrabyte over te zetten, ook lokaal.

En als je al 4TB op je homeserver hebt staan (zoals ik), dan ben je gewoon een paar dagen bezig.
Dit gaat niet op als van Vail nar Vail gaat.
Dit 1 van redderen waarom ik niet naar Vail over stap.
Ik denk dat dat in jou geval ook maar beter is, gewone gebruikers zouden zowiezo niet over moeten gaan naar Vail, die nog in Beta is. Wel jammer hoor, je weet niet wat je mist. :) TheVMaster daar in tegen is geen gewone gebruiker, die weet wel wat hij doet. :)

En de upgrade van Vail naar Vail Refresh bedoel je zeker? Dat is logisch, want het DE systeem is opnieuw onder handen genomen. Dit soort gevalletjes heb je nou eenmaal met Beta software. Dat neem je op de koop toe als Beta tester.

[ Voor 38% gewijzigd door Cybergamer op 21-09-2010 10:19 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
babyxl schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:10:
[...]

Volgens mij begrijp jij maar de helft van het verhaal. TheVMaster heeft er geen moeite mee om zijn data over te zetten, het duurt alleen erg lang om 'even' een terrabyte over te zetten, ook lokaal.

En als je al 4TB op je homeserver hebt staan (zoals ik), dan ben je gewoon een paar dagen bezig.
:+ Inderdaad..hehe..maar eh...'k ehb vanmorgen iets stoms gedaan. Had 2 disks aan VAIL gekoppeld met data van m'n WHS1. Was van 1 disk data naar VAIL disk-pool aan het kopieeren. Toen hij zowat klaar was dacht ik van 'hey laat ik de reeds gekopieerde mappen er vast vanaf gooien....want ik moest m'n kopieerscript herstarten en ik wilde niet dat hij alles weer ging kopieeren'....Zit ik met m'n slaperige kop (het was nog vroeg vanmorgen) 500GB (!!) weg te gooien van een disk waarvan de data nog niet naar de pool was gekopieerd... GRMBL 500GB aan films weg (Shift-Del O-) ) moet ik die zooi dus weer recoveren...
[...]

Ik denk dat dat in jou geval ook maar beter is, gewone gebruikers zouden zowiezo niet over moeten gaan naar Vail, die nog in Beta is. Wel jammer hoor, je weet niet wat je mist. :) TheVMaster daar in tegen is geen gewone gebruiker, die weet wel wat hij doet. :)

En de upgrade van Vail naar Vail Refresh bedoel je zeker? Dat is logisch, want het DE systeem is opnieuw onder handen genomen. Dit soort gevalletjes heb je nou eenmaal met Beta software. Dat neem je op de koop toe als Beta tester.
:+ Ach..nee ik ben zeker geen gewone gebruiker, maar ook ik weet soms niet wat ik do e 8)7 ach...zo blijf je in de weer....die 500GB waren 'maar' films...dus mocht ik ze niet terug krijgen, dan is het niet heel erg.

Daarna maar even een 'backup-procedure' voor mijn belangrijke data inregelen...want als de Refresh crasht moet ik niet m'n foto's/homevideo/documenten kwijt zijn natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredvj
babyxl schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:10:
[...]

Ik denk dat dat in jou geval ook maar beter is, gewone gebruikers zouden zowiezo niet over moeten gaan naar Vail, die nog in Beta is. Wel jammer hoor, je weet niet wat je mist.
Dat neem je op de koop toe als Beta tester.
. :)
Ik weet niet wat voor systeempjes jullie hebben maar bij mij duurt echt geen dagen.
Gewone gebruiker ja ja toen ik mijn eerst BBS opzette liep jij nog in je luier rond :)
En echte Bèta tester gebruikt een test systeem die gaat niet lopen kloten met zijn hoofd systeem waar al zijn data op staat..
.

[ Voor 29% gewijzigd door fredvj op 22-09-2010 06:09 ]

• TheVMaster
fredvj schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:36:
[...]

Ik weet niet wat voor systeempjes jullie hebben maar bij mij duurt echt geen dagen.
Gewone gebruiker ja ja toen ik mijn eerst BBS opzette liep jij nog in je luier rond :)
En echte Bèta tester gebruikt een test systeem die gaat niet lopen kloten met zijn hoofd systeem waar al zijn data op staat..
.
Het kan natuurlijk best zo zijn dat jij of heel jong al een BBS had, maar dat neemt niet weg dat het hebben van een BBS ergens in de jaren 90 ook gelijk betekend dat je geen gewone gebruiker bent natuurlijk :+ Maar goed...laten we ontopic blijven...

Ik heb Vail een tijdje op een VM gedraait en wilde (net als ik overigens bij de meeste MS producten doe) gewoon in productie draaien. Nu wordt dit bij VAIL wel afgeraden, maar ja..het is een public beta en door iedereen te installeren. Overigens draait men bij Microsoft ook meestal al op hun eigen producten (ook in productie) als ze nog beta zijn. Sprak toevallig gisteravond een MS Medewerker die al druk met Lync in de weer is op z'n productie MS laptop....en tja..da's nog beta...

Zolang je maar een goede backup hebt van je data (of in ieder geval de belangrijke data) hoeft er natuurlijk geen probleem te zijn om beta producten te draaien...maar dat weet jij natuurlijk ook wel.

• fredvj
TheVMaster schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:44:
[...]

Het kan natuurlijk best zo zijn dat jij of heel jong al een BBS had, maar dat neemt niet weg dat het hebben van een BBS ergens in de jaren 90 ook gelijk betekend dat je geen gewone gebruiker bent natuurlijk :+ Maar goed...laten we ontopic blijven...

Zolang je maar een goede backup hebt van je data (of in ieder geval de belangrijke data) hoeft er natuurlijk geen probleem te zijn om beta producten te draaien...maar dat weet jij natuurlijk ook wel.
25 is niet echt jong en het was eind 1988 inderdaad laten we weer ontopic gaan,

Een Back up van je data is heel belangrijk, moet er niet aan denken dat mijn geripte DVD collectie en mijn gescande negatieven veloren gaan.

• TheVMaster
fredvj schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:07:
[...]

25 is niet echt jong en het was eind 1988 inderdaad laten we weer ontopic gaan,

Een Back up van je data is heel belangrijk, moet er niet aan denken dat mijn geripte DVD collectie en mijn gescande negatieven veloren gaan.
Daarom heb ik inderdaad ook een RoboCopy task gescheduled....ach..mijn geripte dvd collectie (da's toch 1.4 TB) backup ik dan wel niet, maar als ik de ruimte had dan werd het ook gebackuped.

Overigens ontdekte ik bij VAIL trouwens iets vreemds. Twee van de schijven die ik ook in WHS 1 gebruikte heb ik, zonder de partities te verwijderen of ze te formatteren, overgezet naar VAIL. Beide schijven werden niet herkend. Pas nadat ik d.m.v. diskpart een clean had uitgevoerd werden ze herkend en kon ik ze toevoegen aan de pool. Nouja, 1 van de twee dan..de tweede schijf is acuut overleden is vandaag voor garantie retour gegaan.....gelukkig stond er geen data meer op.

GRMBL...m'n WHS heeft kuren :( De CPU temperatuur (stock CPU) loopt gewoon op naar 70 graden....terwijl hij IDLE is. Hardeschijven zitten niet eens in de drivebays, dus die kunnen ook geen warmte afgeven (k heb de bays zelf wel in de server geschoven...zodat hij z'n airflow wel behoud.

Dit probleem heeft hij eerder gehad, toen is hij even later overleden en kreeg ik (gelukkig) via de garantie een nieuwe, maar er zit sinds vorig jaar juni geen garantie meer op....pfff.....

[ Voor 18% gewijzigd door TheVMaster op 24-09-2010 00:16 ]

• Cybergamer
[...]

.
Ik heb er geen moeite mee hoor. Gewoon zorgen dat je ten alle tijden backups hebt.

cybergamers.nl

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 12:49
Sinds ruim een maand ben ik ook wat aan het spelen met WHS. Maar nu na de 30 dagen krijg ik bij het inloggen de melding dat het OS geactiveerd moet worden. Niets aan de hand zou je zeggen maar als het het OS laat activeren krijg ik de melding dat windows al geactiveerd is.
Dan kan ik alleen nog op "Ok" klikken en vervolgens word ik afgemeld. Das best lastig om het maar zo te zeggen. Iemand een idee om dit op te lossen?

Ik had al lopen zoeken om het OS te kopen, maar dat schijnt niet te kunnen? Beetje vreemd

He who laughs last.. Thinks slowest

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Daan® schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 15:55:
Ik had al lopen zoeken om het OS te kopen, maar dat schijnt niet te kunnen? Beetje vreemd
Het is niet gratis, dus je moet het inderdaad kopen. Een link daarvoor kan je boven in deze pagina tussen de gekoppelde producten wel vinden. Klik maar eens op het derde plaatje waar Microsoft Windows Homeserver bij staat....

• TheVMaster
Hm....mijn MediaSmart heeft toch wat warmteissues.... Sinds ik VAIL erop heb staan moet ik de FANS op volle toeren laten draaien :( Anders wordt hij te warm en valt hij uit....

Iemand anders met een ex475 (of 470) met een vergelijkbaar probleem? Als ik beetje zoek op WeGotServed etc. dan zou de 'bedrijfstemp' van de ex475 rond de 30-40 graden moeten liggen..pff...die van mij ligt eerder rond de 50-60 graden...

• Cybergamer
Daan® schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 15:55:
Sinds ruim een maand ben ik ook wat aan het spelen met WHS. Maar nu na de 30 dagen krijg ik bij het inloggen de melding dat het OS geactiveerd moet worden. Niets aan de hand zou je zeggen maar als het het OS laat activeren krijg ik de melding dat windows al geactiveerd is.
Dan kan ik alleen nog op "Ok" klikken en vervolgens word ik afgemeld. Das best lastig om het maar zo te zeggen. Iemand een idee om dit op te lossen?

Toevallig de W2k3 timebomb crack gebruikt? Die werkt niet. Er bestaat er ook geen werkende crack voor WHS. WHS gebruikt namelijk een andere interne activatie procedure dan W2k3.

Hier kun je een geldige licentie kopen: pricewatch: Microsoft Windows Home Server 10 Users UK OEM.

Kwestie van een re-install doen en klaar. Je backups en shares blijven dan gewoon werken :) (Heractivatie zal niet werken in deze toestand. Een re-install met je nieuwe, legale key wel).

[ Voor 8% gewijzigd door Cybergamer op 25-09-2010 22:52 ]

cybergamers.nl

• Cybergamer
TheVMaster schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:25:
Hm....mijn MediaSmart heeft toch wat warmteissues.... Sinds ik VAIL erop heb staan moet ik de FANS op volle toeren laten draaien :( Anders wordt hij te warm en valt hij uit....
Klinkt supervaag.. Gebruik je de stock CPU? Gebruikte je de fan control add-in op je originele WHS software?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
Hallo allemaal,

Heb even wat advies nodig voor mijn nieuwe Homeserver.

Vanwege een enorm tekort aan geheugen en schijfruimte wil ik een nieuwe Home Server aanschaffen. Mijn huidige config:

HP Compaq DC5100 sff - Intel P4 3GHz HT / 2,24GB DDR2 RAM
-Windows Home Server Powerpack 3
-1x 1TB WD10EARS 7,200rpm OS + data schijf
-1x TB WD10EADS 5,400rpm data schijf
-1x 750GB Maxtor USB data schijf
-1x 2TB WD Mybook USB data schijf (met een WD green schijf erin, gisteren erbij gezet)

Totaal netto ruimte 4,32TB en free space 1,81TB.

Mijn nieuwe te bestellen config:

Dell Optiplex 980 desktop - Ci5 3,46GHz / 16GB DDR3 1333MHz
-Windows Home Server Vail (release nog onbekend?)
-1x 64GB Western Digital SilliconEdge SSD (235MB read / 170MB write)
-2x 2TB Western Digital Enterprise hdd (7,200rpm)
-1x 2TB WD Mybook USB data schijf (uit oude storage pool)

Totaal ruimte: 6,64TB.

Mijn vragen hierover:
-Hoe kan ik met zoveel data migreren naar EN een andere server (en andere schijven) EN upgraden van Home Server naar Home Server Vail?

-En is het dan mogelijk Vail te laten draaien op de 64GB SSD (geheel voor Windows) en dan de D: Data compleet op de 2TB schijven te houden?
-En is de SSD volgens jullie geschikt als bootschijf? Het zou of deze WD worden, of een Intel (die heeft 250MB read / 90MB write). Wat snellere writesnelheden op de WD heb ik meer aan lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
peeter94 schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:58:
Dell Optiplex 980 desktop - Ci5 3,46GHz / 16GB DDR3 1333MHz
-Windows Home Server Vail (release nog onbekend?)
-1x 64GB Western Digital SilliconEdge SSD (235MB read / 170MB write)
-2x 2TB Western Digital Enterprise hdd (7,200rpm)
-1x 2TB WD Mybook USB data schijf (uit oude storage pool)

Totaal ruimte: 6,64TB.
[quote]
Waarom zo'n overkill configuratie? Ditch de SSD, heb je niets aan op een server. En neem een i3, is goed genoeg. Waarom 16GB, ga je VM's draaien?

Ipv die SSD zou ik dan lekker voor ruimte gaan, 2x 2TB drives dus. Verkoop de Mybook en neem iets met eSATA. Dat is stukken sneller en beter, gezien je duidelijk van snelheid houd.
Mijn vragen hierover:
-Hoe kan ik met zoveel data migreren naar EN een andere server (en andere schijven) EN upgraden van Home Server naar Home Server Vail?
Upgraden gaat niet, je zal de data via het netwerk, of via je usb schijf, over moeten zetten.
-En is het dan mogelijk Vail te laten draaien op de 64GB SSD (geheel voor Windows) en dan de D: Data compleet op de 2TB schijven te houden?
-En is de SSD volgens jullie geschikt als bootschijf? Het zou of deze WD worden, of een Intel (die heeft 250MB read / 90MB write). Wat snellere writesnelheden op de WD heb ik meer aan lijkt me?
Ditch de SSD (heb je niets aan) en de MyBook, koop daarvoor in de plaats 2TB schijven en een eSATA schijf ofzo.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 12:49
babyxl schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:49:
[...]

Toevallig de W2k3 timebomb crack gebruikt? Die werkt niet. Er bestaat er ook geen werkende crack voor WHS. WHS gebruikt namelijk een andere interne activatie procedure dan W2k3.

Hier kun je een geldige licentie kopen: pricewatch: Microsoft Windows Home Server 10 Users UK OEM.

Kwestie van een re-install doen en klaar. Je backups en shares blijven dan gewoon werken :) (Heractivatie zal niet werken in deze toestand. Een re-install met je nieuwe, legale key wel).
Daar ben ik ook achter gekomen. Heb nu eerst een nieuwe install gedaan van de trial versie, en een legale UK versie gekocht bij azerty.
Dus alleen even een re-install als de dvd met key binnen is. Ondertussen ben ik mijn data maar "even" aan het terug zetten..

He who laughs last.. Thinks slowest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
babyxl schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:57:
[...]

Klinkt supervaag.. Gebruik je de stock CPU? Gebruikte je de fan control add-in op je originele WHS software?
Ik had de stock CPU. heb hem nu vervangen door een LE-1640 (Athlon x64), maar 't vreemde is dat de temperaturen bij diverse mensen (op de bekende fora) bij zowel de stock als de Le-1640 veel lager zijn :(

Ik gebruikte op de originele WHS niet de fan control add-in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
TheVMaster schreef op maandag 27 september 2010 @ 00:25:
[...]

Ik had de stock CPU. heb hem nu vervangen door een LE-1640 (Athlon x64), maar 't vreemde is dat de temperaturen bij diverse mensen (op de bekende fora) bij zowel de stock als de Le-1640 veel lager zijn :(

Ik gebruikte op de originele WHS niet de fan control add-in....
Vreemd, klinkt als een failure ergens.. Misschien de koeler eens schoonmaken/vervangen?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
babyxl schreef op maandag 27 september 2010 @ 01:32:
[...]

Vreemd, klinkt als een failure ergens.. Misschien de koeler eens schoonmaken/vervangen?
Ik denk dat ik ze maar eens moet vervangen....

Heb jij trouwens geen last van 'schijfruimte' issues bij VAIL..terwijl er nog 100en GB's vrij zijn :(

[ Voor 26% gewijzigd door TheVMaster op 27-09-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
TheVMaster schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:09:
[...]

Ik denk dat ik ze maar eens moet vervangen....

Heb jij trouwens geen last van 'schijfruimte' issues bij VAIL..terwijl er nog 100en GB's vrij zijn :(
Hoe bedoel je dat precies?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
babyxl schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:36:
[...]

Hoe bedoel je dat precies?
Net hoe ik het zeg :+ Zie hieronder

WHS Vail Dashboard

Zoals je kunt zien heb ik voldoende ruimte vrij, maar als ik een ISO van 4Gb naar de server kopieer krijg ik keurig een error dat de schijf vol zit. Als ik vervolgens op connect kijk blijkt dat dit een 'known issue' is van de Refresh :(

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 27-09-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Owww!

Lekker is dat zeg! Ik zat tot eergisteren nog op de eerste beta, daar had ik er geen last van. Nu heb ik net Aurora geïnstalleerd (wilde die ook eens checken :P). En aangezien ze beiden op elkaar gebaseerd zijn lijkt het mij dat die ook het probleem heeft.

Iets om rekening mee te houden dus... Ondertussen heb ik een vote gegeven hiervoor. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cybergamer op 27-09-2010 23:20 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
babyxl schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:19:
Owww!

Lekker is dat zeg! Ik zat tot eergisteren nog op de eerste beta, daar had ik er geen last van. Nu heb ik net Aurora geïnstalleerd (wilde die ook eens checken :P). En aangezien ze beiden op elkaar gebaseerd zijn lijkt het mij dat die ook het probleem heeft.

Iets om rekening mee te houden dus... Ondertussen heb ik een vote gegeven hiervoor. :)
Heb trouwens vandaag nog wat tests gedaan m.b.t. belasten van m'n WHS. Het is toch echt een warmteprobleem wat opgelost (lijkt) te kunnen worden door betere fans. :+ dus ik ga een paar 12cm fans bestellen en ik ga ze dan vervangen...dan zou het probleem weg moeten zijn.....en kan ik gewoon VAIL draaien als die eind van het jaar uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Cool dat te horen!

Ja, ik ga em ook hebben. Hopelijk is deze wel snel te downloaden op Technet. Op het moment heb ik Aurora installed, met Exchange 2010 :). Alleen een vreemd probleempje mbt. de options link in owa (moet om een of andere reden opnieuw inloggen ivm. rechten, wat niet lukt :().

Het heeft veel van Vail weg, alleen geen streaming audio/video of andere media dingen. Maar zoals ik al zei, het is om te testen. En het is leuk te zien hoe WHS zich evolueert, met name naar andere server toepassingen. :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
babyxl schreef op zondag 26 september 2010 @ 18:47:
[...]

Waarom zo'n overkill configuratie? Ditch de SSD, heb je niets aan op een server. En neem een i3, is goed genoeg. Waarom 16GB, ga je VM's draaien?

Ipv die SSD zou ik dan lekker voor ruimte gaan, 2x 2TB drives dus. Verkoop de Mybook en neem iets met eSATA. Dat is stukken sneller en beter, gezien je duidelijk van snelheid houd.
Wil VMWARE machines gaan draaien idd, en er nog ff wat langer dan krap een jaartje (zoals mijn huidige server) verder kunnen. Een SSD lijkt mij dan met VMWARE wel ideaal. Remote Access is nu ook zeer traag, omdat de grote trage WD 1TB schijf continu bezig is @ max 50mbps, die SSD haalt max 250mbps. Lijkt me een mooi verschil om de server eens op te krikken.
[...]

Upgraden gaat niet, je zal de data via het netwerk, of via je usb schijf, over moeten zetten.
Oke, dat had ik al gezien in dit topic. Is het aan te raden om nu gelijk al Vail te installeren (beta), of beter nog te wachten tot de officiële release? Anders installeer ik mijn Home Server voor een paar maanden en daarna kan ik weer alles opnieuw installeren voor Vail.
[...]

Ditch de SSD (heb je niets aan) en de MyBook, koop daarvoor in de plaats 2TB schijven en een eSATA schijf ofzo.
De Optiplex 980 heeft wel een eSATA poort, dus ik zou het kunnen proberen. Maar Western Digital heeft helaas geen betaalbare 2TB eSATA schijven nog :/ Andere schijfmerken ben ik niet zo weg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

.
BBS? Djies....300 baud modem....Krijg nog nachtmerries als ik eraan denk...Frontdoor, Allfix...RA als BBS systeem...en maar pielen met die zooi...lang geleden..en in die tijd leerde je inderdaad wel te werken met backup/testsystemen. Kwestie van jong geleerd, oud gedaan..;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter02
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 12:25
Dat is balen,tijdens een herstart van mijn WHS1 blijkt dat er een corrupt bestand is en derhalve mijn server niet meer op wil starten en ben ik nu aan het reinstallen.Zijn er meer klachten over corrupte bestanden betreffende het OS zelf zodat een en ander niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Gisteren Vail Refresh geïnstalleerd op m'n Acer H340.

Loopt vlot, zeer mooi, ben m'n weg nog wat aan het zoeken maar aangezien W2k8R2 (bijna) geen geheimen meer voor me heeft valt dat goed mee ;)

Het enige wat ik nog niet gevonden heb of mis nu is de remote access via de remote web access naar de server toe. Ik had op m'n WHS V1 de pagina aangepast zodat ik ipv de WHS console van m'n server de desktop kreeg, praktisch als je eens op verplaatsing bent zonder je eigen pc.

Ik kan deze feature zelf wel toevoegen, maar ik vind het raar dat een gelijksoortige feature verdwenen zou zijn in Vail; Iemand een idee ?

• TheVMaster
babyxl schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 06:28:
Cool dat te horen!

Ja, ik ga em ook hebben. Hopelijk is deze wel snel te downloaden op Technet. Op het moment heb ik Aurora installed, met Exchange 2010 :). Alleen een vreemd probleempje mbt. de options link in owa (moet om een of andere reden opnieuw inloggen ivm. rechten, wat niet lukt :().

Het heeft veel van Vail weg, alleen geen streaming audio/video of andere media dingen. Maar zoals ik al zei, het is om te testen. En het is leuk te zien hoe WHS zich evolueert, met name naar andere server toepassingen. :)
WHS is sowieso errug cool. 'k hoop overigens dat ik (mocht er een launch zijn) bij de launch aanwezig mag zijn :+ 'k heb een item op MS.com geschreven he tijd terug over WHS....tegen die tijd maar eens ff met de Productmanager van SBS/WHS bellen en mailen :+ Want VAIL moet er komen hoe dan ook....

Wat je zegt...het is/wordt een super product ook al zit er dan misschien geen MediaCenter stuff in :)
wimmme schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:50:
Gisteren Vail Refresh geïnstalleerd op m'n Acer H340.

Loopt vlot, zeer mooi, ben m'n weg nog wat aan het zoeken maar aangezien W2k8R2 (bijna) geen geheimen meer voor me heeft valt dat goed mee ;)

Het enige wat ik nog niet gevonden heb of mis nu is de remote access via de remote web access naar de server toe. Ik had op m'n WHS V1 de pagina aangepast zodat ik ipv de WHS console van m'n server de desktop kreeg, praktisch als je eens op verplaatsing bent zonder je eigen pc.

Ik kan deze feature zelf wel toevoegen, maar ik vind het raar dat een gelijksoortige feature verdwenen zou zijn in Vail; Iemand een idee ?
Bedoel je de optie om via de webinterface een RDP sessie naar de console van je VAIL op te zetten? :+ Er is al een plugin beschikbaar voor VAIL. Vanaf die plugin kun je vrij eenvoudig RDP toevoegen...?

WHS Vail Remote Launcher

En het mooie vind ik nog dat alles wat je dan start (vanaf je dashboard) wordt seamless gestart....errug netjes...en je hoeft alleen poort 443 maar open te zetten op je router/firewall :+

[ Voor 37% gewijzigd door TheVMaster op 29-09-2010 00:40 ]

• Cybergamer
TheVMaster schreef op woensdag 29 september 2010 @ 00:32:
[...]

WHS is sowieso errug cool. 'k hoop overigens dat ik (mocht er een launch zijn) bij de launch aanwezig mag zijn :+ 'k heb een item op MS.com geschreven he tijd terug over WHS....tegen die tijd maar eens ff met de Productmanager van SBS/WHS bellen en mailen :+ Want VAIL moet er komen hoe dan ook....

Wat je zegt...het is/wordt een super product ook al zit er dan misschien geen MediaCenter stuff in :)
Ik deel je enthousiasme! Ik vind deze zelfs nog beter dan v1. Enne, over MC stuff: Ik gebruik For The Record om op te nemen, op het moment kijk ik er ook live TV mee dmv Mediaportal op elke willekeurige computer die ik hier heb staan op het netwerk :)

Er komt binnenkort ook een WMC plugin van hetgeen wat ik begrepen heb. Ow, en het schijnt heel makkelijk te maken te zijn zelf als je een beetje Python kent.. De makers van 4TR hebben namelijk een zeer goeie API erin gebouwd zodat er evt. ook een XBMC plugin gemaakt kan worden. De makers zijn zelfs de beroerte niet om je op weg te helpen ermee!

Dus voor mensen die met Python overweg kunnen: Laat je handen eens wapperen en ga aan de slag! (And release it to the public when done!).

4TR is nog vrij nieuw, maar ik kan je verzekeren dat als je een TV kaart hebt, dat je helemaal verkocht bent als je dit uit geprobeerd hebt!

Uiteindelijk maakt de community de verliezen wel weer goed hoor, kwestie van tijd. :)

cybergamers.nl

• wimmme
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 29 september 2010 @ 00:32:
[...]

Bedoel je de optie om via de webinterface een RDP sessie naar de console van je VAIL op te zetten? :+ Er is al een plugin beschikbaar voor VAIL. Vanaf die plugin kun je vrij eenvoudig RDP toevoegen...?

[afbeelding]

En het mooie vind ik nog dat alles wat je dan start (vanaf je dashboard) wordt seamless gestart....errug netjes...en je hoeft alleen poort 443 maar open te zetten op je router/firewall :+
Kijk, dat vind ik nou een snelle en positieve bijdrage ! _/-\o_ Ben nog niet zo into Vail, maar dat komt snel. Waar zijn de meeste plugins nu te vinden ? Op WeGotServed ?

Moet nog zeer veel terug installeren, eens kijken of we soms tegen de 64bit aanlopen :+
Kerio mailserver, PS3 media server voor m'n Sony Bravia 52EX700, JDownloader service , µtorrent, ...
Helium music manager database, sharepoint, ...
Iemand Microsoft Security Essentials al geprobeerd ?

• TheVMaster
wimmme schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:24:
[...]

Kijk, dat vind ik nou een snelle en positieve bijdrage ! _/-\o_ Ben nog niet zo into Vail, maar dat komt snel. Waar zijn de meeste plugins nu te vinden ? Op WeGotServed ?

Moet nog zeer veel terug installeren, eens kijken of we soms tegen de 64bit aanlopen :+
Kerio mailserver, PS3 media server voor m'n Sony Bravia 52EX700, JDownloader service , µtorrent, ...
Ehh....voor zover ik het weet zijn er nog niet zoveel plugins, maar eh..volgens mij staat deze op WeGotServed inderdaad.

Hmm....'k gebruik de software die jij noemt niet :+ maar volgens mij moet dat allemaal wel te installeren zijn toch?

Security Essentials werkt volgens mij niet, daar heb ik wel eens wat over gelezen...maar zeker weten doe ik het niet...

• wimmme
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:36:
[...]

Ehh....voor zover ik het weet zijn er nog niet zoveel plugins, maar eh..volgens mij staat deze op WeGotServed inderdaad.

Hmm....'k gebruik de software die jij noemt niet :+ maar volgens mij moet dat allemaal wel te installeren zijn toch?

Security Essentials werkt volgens mij niet, daar heb ik wel eens wat over gelezen...maar zeker weten doe ik het niet...
Zal de empirische methode dan maar toepassen, trial and error }:O

Is een leuke add in, één van de weinige, maar toch nog niet exact wat ik zoek.

Ik zou vanop elke pc met Internet explorer m'n homeserver willen kunnen overnemen -> zonder launchpad en dashboard, de versie RDP via activex zoals hier:

Afbeeldingslocatie: http://content.screencast.com/users/wimmme/folders/Snagit/media/039a3f66-2814-40ca-a4e6-ce69174e989b/09.29.2010-10.29.16.jpg.

Ik had de webpage dan zodanig aangepast dat ie me ipv de WHS console de desktop van de server gaf.
Maar in Vail mis ik zelfs de toegang tot de console, of ben ik echt toe aan een bril of toch wel wat meer slaap ? :z

• TheVMaster
wimmme schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:33:
[...]

Zal de empirische methode dan maar toepassen, trial and error }:O

Is een leuke add in, één van de weinige, maar toch nog niet exact wat ik zoek.

Ik zou vanop elke pc met Internet explorer m'n homeserver willen kunnen overnemen -> zonder launchpad en dashboard, de versie RDP via activex zoals hier:

[afbeelding].

Ik had de webpage dan zodanig aangepast dat ie me ipv de WHS console de desktop van de server gaf.
Maar in Vail mis ik zelfs de toegang tot de console, of ben ik echt toe aan een bril of toch wel wat meer slaap ? :z
Je bent inderdaad toe aan wat slaap :+ Je moet je gebruiker wel 'die rechten' geven natuurlijk. Enneh..ik vind de Console naar VAIL genoeg...vanuit die console heb ik een RDP icon naar m'n server gemaakt. Aangezien het WHS is heb ik aan de console genoeg, mara soms wil ik kunnen rdpen :P en dat kan dan vrij eenvoudig. Overige pc's neem je wel gewoon over via de webinterface..

WHS VAIL Webinterface

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 29-09-2010 10:51 ]

Verwijderd

Ik heb een WHS op basis van een dual-xeon bord met daarop een highpoint 2310 voor extra satapoorten. Sinds gisteren heb ik een throughput van ongeveer 1 MB/s, wat normaal toch wel een factor 100 hoger ligt. Dit is van meedere systemen zo. Ik heb eerder dit probleem gehad, toen vertelde WHS dat een van mijn drives ( WD1500EADS kapot was. WD lifeguad (testprogramma) vond van niet, maar voor de zekerheid toch maar RMA gestuurd en een nieuwe voor gekregen. Dit is nu enkele maanden goed gegaan, maar nu heb ik weer deze problemen. Ik twijfel echter of het een hardware probleem is, want ook deze schijf is volgens het testprogramma clean. Ik weet niet goed wat ik nog kan doen: Status is healty, SMART is ok en extended test geeft geen afwijkingen, In de logs kan ik niets bijzonders vinden. Echter, deze situatie is niet werkbaar. Ik kan geen films streamen ed. Hebben jullie nog ideen?

EDIT:
Het topic van toen

HDD gecrashed of niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 11:25 ]

• Cybergamer
wimmme schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:24:
uTorrent installeer ik gewoon, en daarna maak ik daar een soort van service van dmv. Task Scheduler. Werkt super.

Zoiets zou je ook kunnen doen met die PS3 Media Server denk ik, want het is niet echt een add-in dacht ik?

cybergamers.nl

• Cybergamer
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:23: Echter, deze situatie is niet werkbaar. Ik kan geen films streamen ed. Hebben jullie nog ideen?
Je zou HDD Balancer er eens op los moeten laten. Is een klein programma die speciaal gemaakt is voor WHS. Kijk even op WGS hiervoor.

cybergamers.nl

Verwijderd

balancer draait as we speak :)

• wimmme
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:44:
[...]

Je bent inderdaad toe aan wat slaap :+ Je moet je gebruiker wel 'die rechten' geven natuurlijk. Enneh..ik vind de Console naar VAIL genoeg...vanuit die console heb ik een RDP icon naar m'n server gemaakt. Aangezien het WHS is heb ik aan de console genoeg, mara soms wil ik kunnen rdpen :P en dat kan dan vrij eenvoudig. Overige pc's neem je wel gewoon over via de webinterface..

[afbeelding]
grmbl, kinderen die 's nachts niet slapen, crashende servers op 't werk, een verkoudheid en een installatie van Vail (als troost ;)) gaan niet goed samen .
Ik bekijk het straks als ik thuis ben.
babyxl schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:24:
[...]

uTorrent installeer ik gewoon, en daarna maak ik daar een soort van service van dmv. Task Scheduler. Werkt super.

Zoiets zou je ook kunnen doen met die PS3 Media Server denk ik, want het is niet echt een add-in dacht ik?
doe ik ook; PS3MS heeft de functionaliteit ingebouwd,µtorrent , jdownloader enzo met srvany als service
Pagina: 1 ... 31 ... 47 Laatste