Verwijderd

Het draaien van de balancer heeft niets gedaan voor mijn probleem.. Ik weet niet goed in welke richting ik nu moet zoeken :(

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:44:
[...]

Je bent inderdaad toe aan wat slaap :+ Je moet je gebruiker wel 'die rechten' geven natuurlijk. Enneh..ik vind de Console naar VAIL genoeg...vanuit die console heb ik een RDP icon naar m'n server gemaakt. Aangezien het WHS is heb ik aan de console genoeg, mara soms wil ik kunnen rdpen :P en dat kan dan vrij eenvoudig. Overige pc's neem je wel gewoon over via de webinterface..

[afbeelding]
Werkt inderdaad prima, was nog niet in de useraccounts gaan neuzen.
Deze gebruikt remoteapp voor de console, best wel leuk, gebruik ik professioneel ook.

Loopt vlot op m'n Acer, heeft alleen wat meer geheugen nodig dan WHSv1.
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:39:
Het draaien van de balancer heeft niets gedaan voor mijn probleem.. Ik weet niet goed in welke richting ik nu moet zoeken :(
Ik gebruik meestal HDTune om foute disken te bekijken, maar verder kan ik je niet helpen :|

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34
wimmme schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:38:
Ik gebruik meestal HDTune om foute disken te bekijken, maar verder kan ik je niet helpen :|
Dat wilde ik eigenlijk ook al voorstellen. Anders weet ik het eigenlijk ook niet meer. Hoewel, heb je al eens gekeken naar de drivers van je SATA controller? (Schiet me net te binnen).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 22:21
Vraag: Vandaag mijn eerste Homeserver retour gebracht. Kreeg meteen een nieuwe mee. Nu heb ik dus weer een lege Homeserver (HP EX490) en een 2 schijf liggen die dus een kopie is van mijn vorige HDD.

Kan ik deze schijf restoren in mijn Homeserver?

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:59
i-dj schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 21:08:
Vraag: Vandaag mijn eerste Homeserver retour gebracht. Kreeg meteen een nieuwe mee. Nu heb ik dus weer een lege Homeserver (HP EX490) en een 2 schijf liggen die dus een kopie is van mijn vorige HDD.

Kan ik deze schijf restoren in mijn Homeserver?
Eh....als die homeserver hetzelfde is als je vorige, kun je je schijven er gewoon weer indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 22:21
TheVMaster schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:26:
[...]

Eh....als die homeserver hetzelfde is als je vorige, kun je je schijven er gewoon weer indrukken.
Met behoud van data? Normaal gesproken als ik een schijf aan de Pool toevoeg moet deze geformateerd worden.

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
i-dj schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:40:
[...]

Met behoud van data? Normaal gesproken als ik een schijf aan de Pool toevoeg moet deze geformateerd worden.
Als de schijf niet meteen aan de pool gevoegd is zul je dat handmatig moeten doen. In dat geval eerst de schijf handmatig mounten en de bestanden in de <driverletter>:\DE folder verplaatsen naar de shares.

Nadat je dat gedaan hebt kun je de schijf unmounten, de partitie verwijderen, en toevoegen aan de pool.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb problemen met mijn whs nadat deze ruim anderhalf jaar probleemloos 24/7 gedraaid heeft. Ilk wil graag van jullie kennis en ervaring gebruik maken.

Mijn WHS is een Q-motion met 4TB aan schijfruimte.

Vanaf vorige week begon de ellende. Ik zag op mijn desktop dat de console rood gekleurd was en whs gaf de melding dat mijn bootdisk status "bad" had gekregen. Vanuit de concole geprobeerd de harddisk te repareren ging niet helemaal goed. vervolgens een reboot van de whs, bij opstarten wilde hij een checkdisk uitvoeren en kreeg toen heel veel bad sectors. Ik kon wel doorstarten (wat veel trager ging dan normaal) maar met foutmelding dat bepaalde services/drivers niet geladen konden worden met een verwijzing naar eventviewer.

Resultaat een whs die nu heel erg traag is in throuhgput. Ik gebruik bijvoorbeeld een squeezebox voor mijn muziek en die hapert constant (valt heel kort steeds de verbinding weg). Muziek was altijd vloeiend.

Ik ben bang dat ik mijn bootdisk moet gaan vervangen, maar hoe bewaar ik de 4TB aan data in de pool?

Ik heb al gedacht wellicht een goed moment op naar vail over te stappen met een nieuwe configuratie maar wil dus wel de disks uit de pool kunnen overzetten. Ik heb geen 4TB over om dit even te backuppen.

Hoe moet ik nu te werk gaan, beetje radeloos.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Maak met Drive Balancer de D:\ schijf leeg (zodat alle data naar de pool schijven gaat) en dan vervolgens de systeemschijf vervangen en een herinstallatie doen. Die systeemschijf in kwestie kan je weggooien, of misschien nog RMA aanvragen bij de fabrikant.

Ik zou als ik jou was nog even wachten met upgraden naar Vail, het is niet verstandig die Beta te gebruiken als je data je lief is. Het duurt niet lang meer voordat de RTM versie released is. Dus waarom risico lopen met een Beta?

[ Voor 12% gewijzigd door Cybergamer op 03-10-2010 11:40 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi babyxl

Dus als ik het goed begrijp kan ik de systeemschijf vervangen en dan herkent deze bij een herinstallatie van whs automatisch alle schijven in de pool?

Aantal vragen:
- Als ik de systeemschijf vervang, moet ik dan eerst de andere harddisks loskoppelen en daarna opnieuw een voor een koppelen of kan ik deze laten zitten.
- Bij een herinstallatie van whs gaat hij automatisch de schijven weer toevoegen?

Just to be sure...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een klein vraagje. Kun je me een disk aanbevelen als opstartschijf. Beetje snel en zuinig.
Ik heb nog een intel X25M SSD liggen kan ik deze wellicht gebruiken zodat WHS lekker snel start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 11:55:
Nog een klein vraagje. Kun je me een disk aanbevelen als opstartschijf. Beetje snel en zuinig.
Ik heb nog een intel X25M SSD liggen kan ik deze wellicht gebruiken zodat WHS lekker snel start?
Met een SSD zal WHS erg snel opstarten ja, maar heb je die opstartsnelheid hard nodig? Mijn WHS start maar 1x per maand op ofzo... (als er updates zijn geinstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Babyxl?

Ik heb drive balancer gedownload.

Nu krijg ik 2 vragen:
- Do you want to include D: in the balancing effort?
- Which option 1-5 do you want?

Hoe moet ik drive balancer draaien om d:\ op mijn systeemschijf leeg te maken?

Hoop dat je me wilt helpen. Vind het allemaal erg riskant.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 11:52:
Hoi babyxl

Dus als ik het goed begrijp kan ik de systeemschijf vervangen en dan herkent deze bij een herinstallatie van whs automatisch alle schijven in de pool?
Ja.
Aantal vragen:
- Als ik de systeemschijf vervang, moet ik dan eerst de andere harddisks loskoppelen en daarna opnieuw een voor een koppelen of kan ik deze laten zitten.
Gewoon laten zitten.
- Bij een herinstallatie van whs gaat hij automatisch de schijven weer toevoegen?
Ja.
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 11:55:
Nee, het gebruik van SSD is niet aan te raden. Daarbij zal alleen het systeem zelf sneller opstarten, zoals Ronnie al schreef. Je hebt er uiteindelijk niets aan.
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:51:
Babyxl?

Ik heb drive balancer gedownload.

Nu krijg ik 2 vragen:
- Do you want to include D: in the balancing effort?
nee.
- Which option 1-5 do you want?

Hoe moet ik drive balancer draaien om d:\ op mijn systeemschijf leeg te maken?

Hoop dat je me wilt helpen. Vind het allemaal erg riskant.. :?
Welke opties zijn dat allemaal? Ik heb nl. geen WHS v1 meer draaien, dus kan het niet zo 1-2-3 nabootsen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu nee ingeikt bij de vraag of ik d: wil meenemen in de balancing effort.

Nu lrijg ik niet meer de 5opties maar hij geeft: "filling up D: so it doesn't get used"

Staat al 10 minuten (n)iets te doen.

Is dit okay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Dat is goed. Op een gegeven moment zie je vanzelf dat die klaar is.

Kijk anders even in het forum hoe het allemaal werkt. Diezelfde link staat alles wat je moet weten.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Heb de fans van m'n MediaSmart WHS box vervangen en zowel de northbridge als de CPU van nieuwe (Artic 5) koelpasta voorzien....brrr....'k dacht dat VAIL het wel fijn zou vinden, nu lijkt het erop dat hij het gewoon NOG warmer krijgt :(

Zoveel 'heftiger' is VAIL t.o.v. WHSv1 toch niet...:)

WHS Oude temp
(oude temp)

WHS Nieuw Temp
(nieuwe temp)

[ Voor 29% gewijzigd door TheVMaster op 05-10-2010 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Jeez dude... Zou er maar voor de zekerheid een brandblusser naast zetten.

Even zonder dollen, het lijkt erop dat je koeling gewoon niet goed werkt. Hoe staat het met je in- en out-takes?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
tja...standaard he :+ Het is gewoon een 'default' MediaSmart met een CPU upgrade en een mem upgrade. Zonder CPU upgrade was hij overigens net zo warm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Misschien dat het beter gaat met de RTM versie. We hebben het hier nog over Beta software heh? Ik heb ook een probleem hoor, op een van mijn schijven blijft Vail Refresh melding geven dat die niet goed is. En dat terwijl HD Tune geen fouten vind (de eerste Beta gaf ook niets aan in de tijd dat ik die draaide).

Ik denk dus dat het een False positive is.

[ Voor 11% gewijzigd door Cybergamer op 06-10-2010 10:48 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
babyxl schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:47:
Misschien dat het beter gaat met de RTM versie. We hebben het hier nog over Beta software heh? Ik heb ook een probleem hoor, op een van mijn schijven blijft Vail Refresh melding geven dat die niet goed is. En dat terwijl HD Tune geen fouten vind (de eerste Beta gaf ook niets aan in de tijd dat ik die draaide).

Ik denk dus dat het een False positive is.
:+ Geen idee, maar Speedfan is geen beta en die temp.sensoren zijn natuurljk ook gewoon hardware :+
De WHS valt dan ook gewoon uit als hij te warm wordt, dus ik denk dat het wel redelijk klopt. Heb hem overigens gisteravond maar verhuisd naar de koudste ruimte in ons huis...scheelt toch weer een graad of 4 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Toch klinkt het naar mijn idee alsof de CPU koeler vervangen moet worden...

Heb je nog een schijf over? Dan zou je daar evt. WHS v1 op kunnen zetten en kijken of die temps hetzelfde blijven?

Ik heb zoiets vergelijkbaars meegemaakt met een een vriend van mij toen die de upgrade naar Win7 maakte. Nieuwe koeler er op gezet en het werkt weer zonder problemen.

[ Voor 30% gewijzigd door Cybergamer op 06-10-2010 12:45 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
babyxl schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:43:
Toch klinkt het naar mijn idee alsof de CPU koeler vervangen moet worden...

Heb je nog een schijf over? Dan zou je daar evt. WHS v1 op kunnen zetten en kijken of die temps hetzelfde blijven?

Ik heb zoiets vergelijkbaars meegemaakt met een een vriend van mij toen die de upgrade naar Win7 maakte. Nieuwe koeler er op gezet en het werkt weer zonder problemen.
:+ heb een MediaSmart he...da's een server (van HP) met een passieve koeler. Heb de koelpasta al vervangen door Artic Silver dinges 5 ofzo (weet de naam ff niet), maar een van de schroeven (van de cpu koeler) wil niet meer vast. Het busje waar het schroefje invalt heeft ruzie met het schroefdraad :( dus dat scheelt ook een paar graden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Tja, dat verklaart dus een hoop. Koeler zit gewoon niet goed meer op de CPU, dan krijg je dit soort dingen. Daar kan de beste koelpasta niet eens tegenop, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen ofcoz. :)

Misschien toch eens tijd maken om die koeler op een of andere manier te tweaken? Wij zijn tenslotte tweakers! :P

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
babyxl schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:06:
Tja, dat verklaart dus een hoop. Koeler zit gewoon niet goed meer op de CPU, dan krijg je dit soort dingen. Daar kan de beste koelpasta niet eens tegenop, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen ofcoz. :)

Misschien toch eens tijd maken om die koeler op een of andere manier te tweaken? Wij zijn tenslotte tweakers! :P
:+ Ik maak me ook geen zorgen over de CPU temp (die is nog redelijk laag in vergelijking met de Northbridge temp)...

Moet eigenlijk gewoon een 2e hands onderdeel van een MediaSmart op de kop tikken....of op de een of andere manier een van die busjes vervangen. De northbridge heeft denk ik te veel koelpasta...ach..moet hem nog een keer uit elkaar halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 20:35
Beste mensen,

Indien dit niet de juiste plek is, dan corrigeer me even.

Heb een WHS licentie waarmee ik een eigen WHS server gebouwd heb. Afgelopen jaar heeft de server keurig z'n werk gedaan en ik ben meer dan tevreden met de snelheid van het interne netwerk.
Via een DLINK DIR-655 haal ik een keurige 35-40 mb/sec, wat voor mijn toepassingen ruimschoots voldoet.

Sinds afgelopen week een nieuw moederbord gekocht in mijn eigen PC, een Asrock 870 Extreme3. Voor LAN/WAN gebruik ik de onboard gbit NIC (Realtek RTL8111e).

Het vreemde is nu het volgende: up naar de WHS toe haal ik keurig de speeds zoals ik gewend ben, 35-40 mb/sec. Maar down van de WHS is de speed slechts 5 mb/sec hooguit en lijkt alles zeer traag.

Protocollen die ik gebruik zijn FTP en de reguliere copy/paste optie binnen Windows verkenner.

Overigens gebruik ik Windows 7 Ultimate 64-bit.
Kan iemand mij een hint of idee geven waarom ik zo´n asynchrone speed heb met dit moederbord in combinatie met WHS?

edit:

Om 1 of andere reden is het spontaan weer hersteld. Onbegrijpelijk en onbevredigend dat ik niet weet waarom.

8)7

[ Voor 6% gewijzigd door cyclofosfamide op 06-10-2010 19:40 . Reden: werkt weer spontaan ]

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Dat kan te maken hebben met de instellingen van je netwerkkaart (op je werkstation). Kijk daar eens naar.

Op je WHS lijkt mij alles in orde, dus daar hoef je niet naar te kijken.

EDIT: Goed te horen dat het hersteld is. Idd vreemd, misschien een driver update gehad ofzo?

[ Voor 48% gewijzigd door Cybergamer op 07-10-2010 12:21 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand hier die met succes een simpel PCI Sata II kaartje gebruikt onder WHS vail? Heb namelijk 2 internet Sata II poortjes tekort.
Grote schrik om iets te bestellen dat uiteindelijk niet of niet goed zal werken. Bestellen van NL tot België duurd namelijk al een week. Als ik het daarna nog eens moet terugzenden + wachten op ander nieuw kaartje zijn we wel heel lang bezig.

Verder zit ik momenteel nog wat rond te speuren om het grote misterie van mijn hoeveelheid "Data proctection" op te lossen. Zelf zonder folder duplications of Ghost Copies blijft die hoevelheid +/- gelijk aan mijn hoeveelheid data. Mss gewoon een "beta bug" op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:43:
Is er iemand hier die met succes een simpel PCI Sata II kaartje gebruikt onder WHS vail? Heb namelijk 2 internet Sata II poortjes tekort.
Grote schrik om iets te bestellen dat uiteindelijk niet of niet goed zal werken. Bestellen van NL tot België duurd namelijk al een week. Als ik het daarna nog eens moet terugzenden + wachten op ander nieuw kaartje zijn we wel heel lang bezig.

Verder zit ik momenteel nog wat rond te speuren om het grote misterie van mijn hoeveelheid "Data proctection" op te lossen. Zelf zonder folder duplications of Ghost Copies blijft die hoevelheid +/- gelijk aan mijn hoeveelheid data. Mss gewoon een "beta bug" op dit moment?
Zou niet weten waarom het niet zou werken aangezien het 'gewoon' Windows 2008 R2 is met een schilletje :+ dus als die kaart het onder Windows 7 / 2008 R2 doet zal het onder VAIL ook wel werken..lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Die goedkope Sweex kaartjes werken er prima op. :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Vorig weekend had ik mijn relaas geschreven over de bootdisk die niet goed meer werkte (bad sectors, opstartproblemen met whs enz.).

Dus nu een nieuwe harddisk in mijn whs gehangen op de plaats van mijn oude disk. Vervolgens een CD-rom drive aan de IDE poort (zit niet standaard in mijn kast) en in BIOS aangegeven vanaf CD te willen opstarten om een repair te doen van mijn whs OS.

Wanneer ik opstart zie ik dat de nieuwe HDD en ook de CD-ROM herkend worden. So far so good.

Nu het probleem wanneer ik opstart krijg ik de melding:
Boormgr ontbreekt
Press ctrl alt del

Ik zou nou toch gewoon vanaf de whs cd een repair moeten kunnen doen??

HELP :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een stapje verder! Heb mijn cd-rom op master gezet via de dipswitch en ben nu in staat om van mijn WHS installatie DVD op te starten.

Maar nu blijft de installatie hangen met de melding "Setup is initializing" Kijk nu al 20 minuten naar een blauw balkje wat heen en weer gaat"

Iemand een idee?? Het zit me niet echt mee............. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:41:
Weer een stapje verder! Heb mijn cd-rom op master gezet via de dipswitch en ben nu in staat om van mijn WHS installatie DVD op te starten.

Maar nu blijft de installatie hangen met de melding "Setup is initializing" Kijk nu al 20 minuten naar een blauw balkje wat heen en weer gaat"

Iemand een idee?? Het zit me niet echt mee............. :'(
Dat Setup is initializing kan soms erg lang duren, met name met een repair. Gewoon laten gaan dus. Als het echt lang gaat duren zou ik de CD-ROM op slave zetten op de 2e IDE port (Dus als laatste in de rij vd IDE sequence).

De DVD schoonnmaken helpt ook nog wel eens.

EDIT: er schiet mij iets te binnen. Wat je evt. zou kunnen doen is de partitie verwijderen en dan opnieuw proberen. Een goeie tool hiervoor is de aangepaste Client Restore Disk die Drashna en ik gemaakt hebben.

Wil je het echt snel doen dan pak je de USB flash disk versie (Maak je USB stick wel eerst bootable). Maar de ISO is ook goed hoor.

EDIT 2: Foutje van mij. Download de Restore Flash Drive. Die heeft de Recovery console van Vista ingebouwd, daar kun je de WHS partitie mee verwijderen en opnieuw proberen.

[ Voor 35% gewijzigd door Cybergamer op 09-10-2010 14:52 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankewel babyxl voor al je advies.

Ik heb de nieuwe boot disk in mijn desktop pc geformateerd in NTFS. Ga deze opnieuw in de whs zetten op de plaats van de kapotte boot disk, volgens mij heb ik dan een schone partitie toch?

Dan probeer de herinstallatie opnieuw.

Ik zie in mij bios in de whs geen optie voor booten vanaf usb flash, dus ben bang dat ik vanaf de DVD moet installeren.

Ga zo eerst naar de winkel (anders hebben we geen eten morgen :) ) en dan ga ik het opnieuw proberen.

Anders meld ik mij hier weer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owjeej,
Er is weer een probleem opgetreden dat ik niet kan vinden.

Mijn WHS draait op een dual core, 2 gig systeem,
heeft 4 sata HDD's en is verbonden op een 1,0 gigabit netwerk.
Hierop zitten ook een pc en een popcorn-hour mediaplayer.

Voorheen werkte alles voortreffelijk.
Ik kon met zo'n 50MB/s films van een gig of 20 overzetten van pc naar WHS,
en ze vervolgens streamend kijken op de popcornhour.

Ik heb de hele setup een maandje niet gebruikt. Ondertussen wel een grote lading muziek op de WHS erbij gezet (ging prima en snel).

Afgelopen week het probleem dat er geen HD film op de popcorn hour meer wilde spelen.
Instellingen gechecked, klopte nog allemaal.
Vervolgens op de pc geprobeerd HD film van de WHS te streamen, ook zonder resultaat, wat altijd vlekkeloos verliep.

Als ik nu een film overzet via kopieren plakken bijvoorbeeld, haalt hij een snelheid van maarliefst 150 kb/s ;w

Het probleem ligt dus duidelijk bij de server. Er is nog ongeveer 2 TB aan free diskspace over btw.

Bij de netwerkinstellingen staat de verbinding nog gewoon netjes op 1,0 Gbit, en er zijn geen hardware conflicten in de device manager.
Firewall staat uit, MACs geaccepteerd in de router, netwerk naam is gelijk.

EDIT:
Heb ook via remote access ingelogd in de server. Ook als ik direct in de server zelf bepaalde share mappen open gaat het openen van deze mappen extreem traag, en eer ik de files zie is er bijna een minuut verder.
Er is ongeveer 500 gig aan muziek bij gezet, maar dat moet toch geen probleem opleveren.

Heeft iemand enig idee?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2010 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baby-xl,

Herinstallatie van WHS op mijn nieuwe HDD inclusief recovery van de pool data is gelukt. :)

Bedankt voor al je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Staat duplicatie aan? In dat geval kan het even duren voordat je WHS weer een beetje normaal werkt. Met zoveel data duurt het nl. wel even voordat dat gedupliceerd is.
Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 09:54:
baby-xl,

Herinstallatie van WHS op mijn nieuwe HDD inclusief recovery van de pool data is gelukt. :)

Bedankt voor al je hulp!
Graag gedaan! Makkelijk zat, niet? :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duplicate staat niet aan op de muziek en album mappen, dus dat is in dit geval niet het probleem.
Heb net gepoogd om een harde schijf te verwijderen, om er data op te zetten, en deze zo uit de pool te halen, om WHS even zo goed als leeg te krijgen. Maar na 8 uur wachten was het removen nog maar op 10%.
Heb dus een harde reset gedaan, want ik had niet meer het idee dat hij verder zou komen daarmee.

Ben bang dat er echt een format nodig zal zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Zijn de andere schijven erg vol (80% of meer) ?

Zoja, dan zou ik eerst eens ff HD balancer er over heen halen. Dat helpt nog wel eens.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ff een vraagje tussendoor , zijn er eigenlijk al home servers te vinden ( kant en klare uitvoering ) met daarop al windows home server 2010 ( vail ) er op geinstalleerd? Ik zit eens voor de grap te rond te kijken maar kom dit nog nergens tegen . Ik denk er over om een hp home server aan te schaffen maar krijg je dan misschien een gratis update mogelijkheid naar ( 2010 ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
sonyfreakje schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:22:
ff een vraagje tussendoor , zijn er eigenlijk al home servers te vinden ( kant en klare uitvoering ) met daarop al windows home server 2010 ( vail ) er op geinstalleerd? Ik zit eens voor de grap te rond te kijken maar kom dit nog nergens tegen . Ik denk er over om een hp home server aan te schaffen maar krijg je dan misschien een gratis update mogelijkheid naar ( 2010 ) ?
WHS Vail is nog niet te koop, dus nee.

Zou wel leuk zijn zo'n upgrade, maar nee, die komt er niet. Vail is nl. Niet "Upgradbaar" vanaf WHS 2003. Iig niet op dit moment, en ik verwacht ook niet dat die optie erin zal komen gezien het 2 totaal verschillende systemen zijn (technisch gezien dan, héh?).

De reden waarom ik dat denk is simpel: WHS 2003 maakt gebruik van DE dmv NTFS systeem. Vail maakt gebruik ven een DE systeem gebaseerd op een "eigen" systeem (een deel FAT32, en een ander deel waar ik nog niet over uit ben). Daarbij werkt het DE systeem van Vail totaal anders (1GB chuncks over verschillende schijven - soort RAID0 - als er geen duplicatie aan staat).

Dit is allemaal erg kort de de bocht, maar simpeler dan dit kan ik het niet uitleggen. Maar dit is dus de reden waarvan ik niet verwacht dat er een upgrade installatie komt.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Niet online
ok helemaal duidelijk , is het wel slim om dan op dit moment nog een home server aan te schaffen ? gezien dat de software toch een stukje "verouderd "is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gistere de eventviewer kunnen bekijken, met zo;n 10.000 foutmeldingen:

The device, \Device\Harddisk1, has a bad block.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Ook in de bios krijg ik de melding dat een 1,5TB schijf bad sectors heeft.
Met een error en een piep.
Hij start wel gewoon door verder.

Via de console geprobeerd de HDD te removen,
Alles kan, zegt hij, er is nog voldoende space op de andere schijven.
Echter heeft hij al 24 uur aangestaan, en blijft hij hangen op zo'n 5%. Hij loopt dus vast.

Is er een andere methode om deze data veilig te stellen op de andere schijven en hem vervolgens te kunnen verwijderen?

Ik verneem graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
sonyfreakje schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:49:
ok helemaal duidelijk , is het wel slim om dan op dit moment nog een home server aan te schaffen ? gezien dat de software toch een stukje "verouderd "is .
Altijd goed om een homeserver aan te schaffen.. maar eerlijk gezegd zou ik hem eerder zelf bouwen.
Gewoon laten lopen. Ik had dat ook een keer. Na een dag of 2 was die er door heen. Het kan soms een paar dagen duren, met name als de schijf corrupt is.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat voorspoedig,
Een aantal pogingen met checkdisk gedaan, maar mocht niet baten.
Nu weer remove disk in de console gedaan, en hij staat nu na 2 uur al op zo'n 30%.
Het wordt weer een nacht slapen met een loeiende server naast mn bed,
maar hopelijk is het morgen fijn opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:44
babyxl schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:41:
[...]
Altijd goed om een homeserver aan te schaffen.. maar eerlijk gezegd zou ik hem eerder zelf bouwen.
Of laten bouwen als je niet zo ervaren bent met zelfbouw en/of weinig tijd hebt. Gewoon de onderdelen selecteren bij één webshop en die de boel in elkaar laten schroeven. Bij veel wat degelijkere webshops doen ze dat voor een redelijke prijs.

Zo heb ik mijn atompje ook laten bouwen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
D-e-n schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:38:
[...]
Zo heb ik mijn atompje ook laten bouwen. :)
Inderdaad. Dat is ook een optie, en dan kun je tenminste rekening houden met wat je evt nog extra wil doen met je server (de mijn transcode regelmatig films, dus een was sterkere CPU is wel een must dan).

En als je echt wil wachten op Vail, dan kun je in ieder geval alvast WHS v1 Trial voor een paar maanden uittesten.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Ik heb mijn laatste WHS bij Tranquil PC besteld, die specialiseren zich nogal in de homeservers. Prima hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas helaas,
Gisteren is de disk removal in de home server console geëindigd bij 80%.
Krijg de melding cyclic redundancy error in de map shares/albums.

Als ik deze map open zitten daar inderdaad enkele bestanden van 0 kb, die niet te deleten zijn.

Iemand een suggestie hoe het beste verder te gaan met zo min mogelijk data loss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:38:
Iemand een suggestie hoe het beste verder te gaan met zo min mogelijk data loss?
Resterende bestanden met de hand kopieren en kijken of die nog goed zijn. Voor de rest is hier helaas geen oplossing voor. Daarom is het handig om duplicatie aan te hebben staan voor je belangrijke bestanden, hierdoor ben ik nooit meer wat kwijt geraakt. En ik heb zelf ook 2 oudere HD's zien crashen op mijn server (waren zowiezo schijven waar ik nooit blij mee geweest ben). Die gingen vlak na elkaar kapot, nix kwijt en een ultieme test geweest van WHS :)

Ik heb nu sinds 2 dagen een pricewatch: Seagate Barracuda LP ST32000542AS, 2TB er in hangen. Werkelijk een superschijf! Lage toeren, maar dat ding trekt nog met gemak tussen de 60/80MB/sec door mijn netwerk heen! (Los getest).

Volgende maand nog eentje halen om een 1TB Samsung schijf te vervangen :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:59
Ik hoor bij nog regelmatig uit de server een "klik', tooeet" geluidje komen.
Het lijkt alsof de hardeschijf dan stopt. Zie geen problemen met mijn data overigens. Dus lijkt me dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is opgelost.
Belangrijke bestanden zoals folder documenten en foto;s staan uiteraard op duplicate.
BluRay backups uiteraard niet, dat wordt iets te gortig aan ruimte.

Hij loopt dus vast bij het removen van de schijf, doordat hij data niet kan verplaatsen.
De oplossing was door net voor het vastlopen een quick format op de betreffende disk te doen.
Hierdoor ziet hij vanaf 80% geen bestanden meer, en zegt hij meteen dat hij klaar is.
Helaas dus wel de resterende 20% aan albums kwijt.
Maarja deze kopen we wel weer bij een of andere piraten baai >:) .

Dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Arunia schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:28:
Het lijkt alsof de hardeschijf dan stopt. Zie geen problemen met mijn data overigens. Dus lijkt me dan normaal.
Dat doen meerdere schijven hoor. Als ze niet gebruikt worden parkeren ze de leeskop iod. Ik hoor het ook soms (mits ik de server naast me heb staan ivm werkzaamheden).

[ Voor 9% gewijzigd door Cybergamer op 14-10-2010 18:36 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
babyxl schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:36:
[...]

Dat doen meerdere schijven hoor. Als ze niet gebruikt worden parkeren ze de leeskop iod. Ik hoor het ook soms (mits ik de server naast me heb staan ivm werkzaamheden).
ok, gelukkig. want het is nog best "luid".
ik ben er nog steeds super blij mee, alleen de behuizing mag wel wat groter. het is een atom systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Arunia schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:28:
[...]

ok, gelukkig. want het is nog best "luid".
ik ben er nog steeds super blij mee, alleen de behuizing mag wel wat groter. het is een atom systeem.
tja.. Ik zit hier met een Apevia X-QPack en een SATA backplane. Toch gelukkig wel wat ruimer. 2, max. 3 schijven intern en de backplane kunnen er ook nog eens 3 in. Maar ik heb alleen het systeemschijf (500GB) en de backup schijf (1TB) intern zitten, backplane is voor de storage pool (1x 2TB, 1x 1.5TB en 1x 1TB).

Maar ik ga volgende maand die ene 1TB vervangen met 2TB. Maand daarop denk ik de andere 1TB (Die ik vervang met de 1.5TB schijf).

Schuiven in het systeem gaat gelukkig wel lekker! :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
babyxl schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:24:
[...]

tja.. Ik zit hier met een Apevia X-QPack en een SATA backplane. Toch gelukkig wel wat ruimer. 2, max. 3 schijven intern en de backplane kunnen er ook nog eens 3 in. Maar ik heb alleen het systeemschijf (500GB) en de backup schijf (1TB) intern zitten, backplane is voor de storage pool (1x 2TB, 1x 1.5TB en 1x 1TB).

Maar ik ga volgende maand die ene 1TB vervangen met 2TB. Maand daarop denk ik de andere 1TB (Die ik vervang met de 1.5TB schijf).

Waarom doe je er Seagate schijven in en geen Western Digital? Deze schijven zijn toch veel betrouwbaarder en stabieler voor in een server? Heb zelf nog nooit een Western Digital schijf defect meegemaakt, bijna allemaal Seagate wat defect is. Vaak bad sectors, of andere S.M.A.R.T. faillures. Heb gisteren mijn 750GB externe Maxtor (Seagate) schijf van krap een jaar aangemeldt voor reparatie, had Spin Retry Count problemen. :( Gelukkig laatst nog een 2TB USB MyBook erbij gezet, dus ruimte is voorlopig nog geen probleem >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickvdv
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-06 11:54

mickvdv

mv $homework //dev/null

Hi,

Ik heb een klein vraagje. Ik heb 2 externe 1TB hdd's en 1 interne IDE 80GB hdd aan mijn WHS server hangen. Omdat het oude moederbord alleen maar IDE ondersteunde konden de 1TB schijven niet in de server gemonteerd worden.

Maar een tijdje geleden heb ik een nieuw moederbord (+CPU) en een Gbit netwerk kaart in de server gemonteerd. En nu wil ik graag de hardeschijven via sata intern aansluiten op de server, omdat ze dan hogere snelheden halen en het geheel er veel netter uit ziet. De schijven kunnen bij mijn weten gewoon uit de behuizing gehaald worden en in de server is er meer dan genoeg ruimte voor de schijven. Maar zal WHS de hardeschijven moeten formateren net als ik ooit heb moeten doen bij die schijven, of zal ik zonder problemen (en data verlies) de schijven kunnen toevoegen aan de disk pool?

Mick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
peeter94 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:01:
[...]

Waarom doe je er Seagate schijven in en geen Western Digital?
Omdat deze aanbevolen werd. En de WD AAKS versies een ramp zijn ivm de zgn. 4k clusters.
mickvdv schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:01:
of zal ik zonder problemen (en data verlies) de schijven kunnen toevoegen aan de disk pool?
Volgens mij komen ze gewoon de pool in. Maar waarom niet gewoon proberen? als je ze niet ziet dan kunnen ze weer terug hun usb boxje in.

[ Voor 38% gewijzigd door Cybergamer op 16-10-2010 01:23 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:18
WHS Vail vandaag geinstalleerd.
Alle data staat op 2 schijven en een derde hangt als OS schijf in de server. De twee data schijven zijn gewoon de 'oude' WHS schijven. Ben nu aan het bedenken hoe ik dit het beste over kan zetten.
Als ik de twee schijven direct in de server hang dan krijg ik een rare error als ik probeer te kopiëren: 'File cannot be accessed'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
babyxl schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:24:
[...]

In het ergste geval kan ik mijn eigen pc in een andere behuizing stoppen en de server in de CoolerMaster Stacker. :P Daar heb ik ook nog al die HDD slots voor. Dan kan ik nog wel aardig wat kwijt.
Daar zitten ook alle coolers e.d. in die je er voor kunt kopen. :+
Wellicht dat dat nog een idee zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 09:19
Hi,

Ik ben sinds een tijdje aan het spelen met 'Vail', en ik moet zeggen, dat bevalt me echt ontzettend goed. Nu heb ik alleen een probleem wat opgetreden is na een herinstallatie. Ik heb het idee dat het komt doordat ik de Forefront Endpoint Security beta er op geïnstalleerd heb, maar weet het niet helemaal zeker. Ik weet wel dat zodra dat er op staat, de performance van de server om te huilen is. Ik heb het er daarom ook weer afgegooid, en er Security Essentials opgezet. Dat werkt een stuk beter!
Ik heb deze vraag ook al op de connect site van Microsoft gezet, maar daar tot nog toe geen antwoord op gehad:

Hi,

I have Vail installed, and connected 4 hdd's to it.Locally on the server everything seems to be ok. As soon as I try to read data from a remote machine, the complete server locks up. I have to reboot the servers by a power-cycle to get it running again.

The following errors appear in the system eventlog right after a normal boot:

Filter Manager failed to attach to volume '\Device\DriveExtenderVolume1'. This volume will be unavailable for filtering until a reboot. The final status was 0xc000014f.

It does seam to appear for every 'Vail Disk'. I checked two of the disks using the dashboard, and on one of them some problems were corrected. I just booted the server, but the problem isn't gone. I have the above message for the following drives:
\Device\DriveExtenderVolume0'
up to
\Device\DriveExtenderVolume8'

Wellicht dat iemand hier er wat zinnings over zeggen kan? Ik zit te wijfelen om maar weer een keer de boel opnieuw te installeren, alleen weet ik dan niet of ik alle data gewoon op de schijven kan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 14:12
Ehm... Ben een tijdje hier niet geweest maar ik zie deze posting.

Mijn ervaring? Je harde schijf gaat er mee nokken binnenkort! Ik zou als de wiedeweerga actie ondernemen want als-ie nu crasht (met het symptoom zoals jij beschrijft) is het écht over en uit met je data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 16:31

CSB

:D

Ik ondervindt de laatste tijd erg trage up en downloads van en naar de server. Ik lees overal op het web dat er problemen zijn in WHS v1. Maar waar het dan precies zit weet niemand. Iemand ervaring hiermee? Ik ga zelf ff wat testjes doen vanavond, zodat ik kan zien wat mijn problemen veroorzaakt.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Niks raars hoor, dat fenomeen noemen ze een spindown.
Energiebesparing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Ferret schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:27:
[...]

Ehm... Ben een tijdje hier niet geweest maar ik zie deze posting.

Mijn ervaring? Je harde schijf gaat er mee nokken binnenkort! Ik zou als de wiedeweerga actie ondernemen want als-ie nu crasht (met het symptoom zoals jij beschrijft) is het écht over en uit met je data.
Nee hoor. Is gewoon spindown zoals ik het begrijp. Ik heb dat ook. Je moet je pas zorgen maken als je een constante of regelmatige tik/click hoort!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Arunia schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:56:
[...]

In het ergste geval kan ik mijn eigen pc in een andere behuizing stoppen en de server in de CoolerMaster Stacker. :P Daar heb ik ook nog al die HDD slots voor. Dan kan ik nog wel aardig wat kwijt.
Daar zitten ook alle coolers e.d. in die je er voor kunt kopen. :+
Wellicht dat dat nog een idee zal zijn.
Ik heb een klein tijdje zo'n kast gehad voor me server, maar vond hem echt te groot.. Zoek iets kleiners, maar wel groter dan wat ik nu heb.

Heb je een suggestie? Een Stacker in het klein zou wel wat zijn :)

Enne, congrats met je DHD! :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Weet iemand waar ik windows vail als torrent kan downloaden? Firefox ligt plat als hij 4GB via HTTP moet binnenhalen van microsoft.com.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
ieperlingetje schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:33:
Weet iemand waar ik windows vail als torrent kan downloaden? Firefox ligt plat als hij 4GB via HTTP moet binnenhalen van microsoft.com.
Daarom is er ook een download manager ;) Torrents zijn hier niet toegestaan, omdat het om een gecontroleerde distributie gaat.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Sorry, had over die downloadmanager gekeken. Wel jammer dat ie windows only is.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Modbreak:Alle reacties/posts m.b.t. de 'tijdelijke prijsverlaging' van de MediaSmart Data Vault x510 3TB zijn verplaatst naar een 'eigen' topic in het Shopping Forum.

Daar kan de discussie over de 'prijzen-oorlog' voortgezet worden, dan kan het hier weer gaan over de 'ervaringen' met WHS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
ieperlingetje schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:14:
Sorry, had over die downloadmanager gekeken. Wel jammer dat ie windows only is.
Tsja, je gaat toch uiteindelijk Windows downloaden :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Niet online
Ik heb even een vraag,

ik heb een hp storageworks x510 met 4 hdd's
Ik denk er over om vail te installeren via usb stick ( hopen dat dit goed en gemakkelijk gaat )
maar moet ik eerst alle data er af halen ? ik heb geen idee of hij alle schijven formateerd of dat ik kan zeggen ik haal de drie schijven er uit daar moeten dan met folder duplicatie de bestanden op blijven staan . En ik installeer vail op de os schijf.
Is het trouwens raadzaam om vail te installeren of zit ik dadelijk met een beta die niet naar final is te upgraden ?

sorry voor de vele vragen maar voordat de update begint wil ik wel antwoorden op een paar vragen .

En kan iemand mij vertellen of je nergens voor een andere raid opstelling kunt kiezen ? dat folder duplication vertraagd de boel heel erg volgens mij.

[ Voor 10% gewijzigd door sonyfreakje op 29-10-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Veel vragen waarop het antwoord in dit draadje te vinden is, een beetje inlezen kan geen kwaad als je dit wilt gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
sonyfreakje schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:40:
Is het trouwens raadzaam om vail te installeren of zit ik dadelijk met een beta die niet naar final is te upgraden ?
Naar alle waarschijnlijkheid is dat niet mogelijk. Ook gezien de Public Beta ook niet naar Refresh te upgraden is ivm aanpassingen in het DE systeem.
En kan iemand mij vertellen of je nergens voor een andere raid opstelling kunt kiezen ? dat folder duplication vertraagd de boel heel erg volgens mij.
Geen RAID doen! Het DE systeem van Vail is vele malen beter dan die van WHS v1. Het is snel en betrouwbaar, zover je van betrouwbaarheid kan spreken over een Beta product.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is onderhand wel tijd voor een nieuw WHS topic, welke items zouden daarin niet mogen missen?
DM mij mij leuke links en info die jij hebt voor toekomstige WHS gebruikers!

Ook wanneer je mee wilt werken aan een nieuw WHS topic ben je van harte welkom!
Dan voeg ik je toe als TS.

[ Voor 36% gewijzigd door arjants op 30-10-2010 13:46 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 14:12
Kijk eens hier: http://bink.nu/news/breck...rage-server-for-home.aspx

Men heeft het over een 'derivate' van Vail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:34

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Ik zit met wat foutmeldingen op mijn WHS systeem.

Ik krijg (te) regelmatig de foutmelding dat er een file conflict is. Dit is eigenlijk altijd een file / directory corruption (eventid 55) en heeft als resultaat dat ik bestanden kwijt ben op de storage disk waar het bestand zou moeten staan, terwijl deze bestanden nog wel in de tombstone index staan.

Na een chkdsk is dit altijd weer weg (en de bestanden zelf dus ook :( ), maar het probleem treed met een ander bestand een paar dagen later of soms zelfs dezelfde dag weer de kop op.

Het is opvallend dat het (voorlopig) telkens om dezelfde storagedisk gaat, echter SMART geeft geen enkele foutmelding op de schijf...

Ik heb gisteren toch maar een error scan gedaan (HD Tune), die vind geen fouten, maar dit had wel tot gevolg dat WHS deze disk als "unhealthy" had aangemerkt. Waarom is mij niet duidelijk, en haal ik ook niet uit de eventlog van WHS: ik zie nog steed nl. dezelfde file/map corruption met eventid 55, meer niet.

Na een volledige chkdsk en reboot is de schijf plotseling weer "Healthy"...

Het feit dat het elke keer om dezelfde schijf gaat doet mij toch vermoeden, ondanks dat HD Tune en SMART niet klagen over de schijf, dat deze rot is, of kan er nog een andere oorzaak zijn (RAM, andere hardware als kabels??) en is het enkel puur toeval dat het steeds om dezelfde schijf gaat???

Ik heb overigens al 1 van de 3 WD 1.5TB schijven vervangen (RMA), en nu lijkt dus de 2de het te begeven. Zou ik 3 schijven uit een slechte batch hebben :?
Overigens gaf ook de 1ste kapotte schijf (zoektijden van 2sec of meer!!) ook geen SMART of HD Tune fouten, dus die tooltjes hebben bij mij inmiddels ook aan het nodige gezag verloren...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Is niets meer dan een SBServer 2011 Essentials met hetzelfde DE systeem als Vail.. Maar met Domain controler, en zonder uPNP web/network streaming.

Wel leuk als je een eigen Exchange server erbij wil hebben. uPNP streaming geef ik persoonlijk niet zo om, kan ook opgelost worden met Orb (and the like).

Een beetje mee zitten spelen, je kan de trial downloaden op Connect.

[ Voor 12% gewijzigd door Cybergamer op 03-11-2010 22:38 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Ik hoor net dat het DE systeem niet verder ontwikkeld gaat worden. Hoe het verder gaat is niet duidelijk. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Cybergamer op 03-11-2010 23:00 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
babyxl schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:55:
Ik hoor net dat het DE systeem niet verder ontwikkeld gaat worden. Hoe het verder gaat is niet duidelijk. :(
Komt vast een goede oplossing voor verwacht ik :) of zouden ze nog helemaal overnieuw gaan beginnen en VAIL gaan uitstellen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Want :? :?

Ik dacht dat de nieuwe DE toch redelijk essentieel is voor Vail als 'homeserver' product.
Nou ja, in het uiterste geval kan men toch weer lekker terugvallen op de DE van WHS1 :X :X , wordt de migratie ook weer eenvoudiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Bron?

Volgens mij heb je maar halve informatie:
1. Het DE system van WHSv1 wordt inderdaad niet verder ontwikkeld
2. Het DE systeem van de huidige Vail RC0 is (nog) niet de final DE waarmee Vail op de markt zal komen.

Maar dat wil nog niet zeggen dat de DE waarmee Vail wel op de markt zal verschijnin, nu al niet meer verder ontwikkeld zal worden.

je bericht klinkt voor mij dus als een storm in een glas water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
EgMaf schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:02:
[...]

Bron?

...

je bericht klinkt voor mij dus als een storm in een glas water
Een MVP, waarvan ik de naam niet noem, heeft mij dit verteld. Ik weet voor de rest ook nog niets, misschien dat Vail met het 'oude' DE systeem komt? Ik weet het nog niet. Maar als Vail zonder DE released zou worden dan heeft het absoluut geen meerwaarde meer met Win7/Server 20008R2 naar mijn idee.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Mars Warrior schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:42:
Ik zit met wat foutmeldingen op mijn WHS systeem.
Vervang SATA en stroom kabels eens.. Of misschien een andere voeding proberen? Ik herken het probleem wel enigzins, nadat ik een sata kabel vervangen had was het probleem verholpen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcohop
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-11-2010
Dag allen,

Ik heb afgelopen week de HP EX490 met Windows Home Server 2003 erop gekocht. Nu kun je met Windows Home Server 2003 van buiten het netwerk de server benaderen via een webinterface. Nu wil ik echter op mijn werk een netwerk mapping maken naar een gedeelde map op mijn server via de explorer interface. Weet iemand of dit met Windows Home Server of met een add-in / modificatie / extern programma mogelijk is?

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Met Hamachi misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

babyxl schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:47:
[...]
Vervang SATA en stroom kabels eens.. Of misschien een andere voeding proberen? Ik herken het probleem wel enigzins, nadat ik een sata kabel vervangen had was het probleem verholpen.
Ik heb even alle kabels eruit gehad en opnieuw ingeduwd (het zijn van die klik-kabels)...
Maar bovenal heb ik de 2x2GB Kingston weer vervangen door 2x1GB Kingston, maar ik moet zo even zoeken in de log wanneer de problemen nu ontstaan zijn: met die 4GB of toch al eerder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:53
marcohop schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:58:
Dag allen,

Ik heb afgelopen week de HP EX490 met Windows Home Server 2003 erop gekocht. Nu kun je met Windows Home Server 2003 van buiten het netwerk de server benaderen via een webinterface. Nu wil ik echter op mijn werk een netwerk mapping maken naar een gedeelde map op mijn server via de explorer interface. Weet iemand of dit met Windows Home Server of met een add-in / modificatie / extern programma mogelijk is?

Alvast bedankt voor de reacties.
Dit kan heel eenvoudig via webfolders, dat werkt via webdav. Dan kan je gewoon een drive mapping maken naar je homeserver.

link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Squall schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:22:
[...]

Dit kan heel eenvoudig via webfolders, dat werkt via webdav. Dan kan je gewoon een drive mapping maken naar je homeserver.

link
Ik zou eerder voor Hamachi gaan als je werkplek dat toelaat.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcohop
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-11-2010
Ik ken Hamachi, maar heb geen idee hoe ik dit op mijn home server aan de praat moet krijgen. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 13:14
Vanwege de aanschaf van een ssd ben ik de laatste week flink aan het stoeien met mijn pc op zolder.
Elke keer als ik weer opnieuw windows geinstallerd had en de toevoegde aan WHS was dit geen probleem.
Ik kon de connector installeren maar ook als ik dit niet deed kon ik met het juiste wachtwoord toegang krijgen tot mijn gedeelde mappen.
Echter vandaag na het opnieuw installeren van windows (zelfde versie als de keren hiervoor) krijg ik geen toegang tot de gedeelde mappen.
Wel kan ik remote desktop gebruiken (zelfde ww dus!) maar krijg met geenmogelijkheid toegang tot mijn gedeelde mappen en kan ook de connector niet installeren.
Krijg elke keer de melding wachtwoord of gebruikersnaam verkeerd.
Ik weet zeker dat ik het juiste ww gebruik en ook usernaam.
Wie heeft er een tip waar ik dit moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:04
En als je eens probeert in te loggen met het admin account van de server?
Edit: En je weet ook zeker dat je in je WHS een gebruikersaccount hebt gemaakt met hetzelfde inlog als diegene die je probeert?

[ Voor 46% gewijzigd door Driftkikker op 08-11-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Ja geprobeerd met de admin account en de account van de pc zelf, geen resultaat.
Ook de gebruikersaccount klopte, gebruik deze op de andere pc's ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Installeer Wireshark, kijk eens waar het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
johnkeates schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:49:
Installeer Wireshark, kijk eens waar het mis gaat.
He die ken ik niet, zal ik eens proberen.
Het rare vind ik dat remote desktop lukt (dus met admin+pasword) maar toegang tot de shares niet (zelfde admin+password.....)
Dit terwijl het op twee andere pc's in het netwerk probleemloos werkt.
Nu neig ik al een tijd naar een schone install van mijn server dus als ik dit niet snel opgelost krijg gaat dat het worden....

(is er al iets bekend wanneer Vail uitkomt :P )

[ Voor 4% gewijzigd door rsvmark op 09-11-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Mars Warrior schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:05:
[...]

Ik heb even alle kabels eruit gehad en opnieuw ingeduwd (het zijn van die klik-kabels)...
Maar bovenal heb ik de 2x2GB Kingston weer vervangen door 2x1GB Kingston, maar ik moet zo even zoeken in de log wanneer de problemen nu ontstaan zijn: met die 4GB of toch al eerder...
Sinds de downgrade van 4GB naar 2GB ram (al 5 dagen geleden dus) heb ik geen file conflicten meer, waar ik ze voorheen bijna dagelijks voorbij zag komen.
Ik vermoed toch dat de Intel drivers niet helemaal lekker met PAE om kunnen gaan, iets wat ik al eerder met nVidia drivers ook heb gehad, maar die waren wat duidelijker door random crashes...

Ik ga nu upgraden naar 3GB, en als dat probleemloos loopt nogmaals de 4GB testen om te kijken of de file conflicten dan direct weer optreden...

Blijft toch typisch dat alle 'help' op internet met file corruption etc. (eventid 55) verwijst naar kapotte hardware (schijven) en er niet gehint wordt naar kapot ram, 4GB ram (PAE), of drivers die PAE niet goed implementeren :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Weet iemand hoe het zit met 'network discovery' op Vail? Op alle Windows clients in huis wordt de server netjes gevonden tussen alle andere netwerk apparaten, maar op mijn Macbook Pro verschijnt de server niet uit zichzelf in 'Finder'. Oftewel: de server wordt niet meteen gezien op een of andere manier. Ik moet handmatig verbinding maken voordat ik het apparaat kan benaderen. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb de Windows firewall al eens uitgeschakeld en heel Google afgezocht met relevante steekwoorden, maar dat mocht niet baten.

Edit: Komt door AFP. Zat nog wel in WHSv1 en niet meer in Vail. Goddamnit.

[ Voor 19% gewijzigd door stijnos1991 op 10-11-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
ik had de beta van microsofts security essentials draaien op whs v1 maar kan nu de nieuwere versie niet meer installeren werkt dit nu ineens niet meer op windows 2003?
Pagina: 1 ... 32 ... 47 Laatste