HP MediaSmart Data Vault x510 voor (te) lage prijs?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 20:37
Dit topic is afgesplitst van [WHS] Windows Home Server ervaringen topic

Hey,

Ik was aan het kijken naar de HP StorageWorks X510 toen mijn oog viel op :

http://www.beslist.nl/com...ault_X510_(_Q2052A_).html

Dat zou dus betekenen dat je de 3TB versie in huis kunt hebben voor +/- € 375,- 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 28-10-2010 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05 22:50

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:46

TheVMaster

Moderator WOS
TheGreatCornholio schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:34:
Hey,

Ik was aan het kijken naar de HP StorageWorks X510 toen mijn oog viel op :

http://www.beslist.nl/com...ault_X510_(_Q2052A_).html

Dat zou dus betekenen dat je de 3TB versie in huis kunt hebben voor +/- € 375,- 8)7
Hmm...daar gaat volgens mij de korting van HP nog vanaf :+
Wel vreemd btw dat diverse webshops hem voor ong. 375 aanbieden, terwijl hij bij andere webshops gewoon dik over de 600 euro is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
TheVMaster schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 20:58:
[...]

Wel vreemd btw dat diverse webshops hem voor ong. 375 aanbieden, terwijl hij bij andere webshops gewoon dik over de 600 euro is...
Ik was nog aan het twijfelen tussen een whs en een nas.....nu niet meer. :)

Ik heb 'm besteld bij central point voor € 388.24 incl. verzendkosten. Vaag hoor want de 1TB en 2TB versie's zijn duurder. Daar dan nog € 110 korting vanaf en je hebt een koopje lijkt me :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
TheGreatCornholio schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:53:
[...]

Ik was nog aan het twijfelen tussen een whs en een nas.....nu niet meer. :)

Ik heb 'm besteld bij central point voor € 388.24 incl. verzendkosten. Vaag hoor want de 1TB en 2TB versie's zijn duurder. Daar dan nog € 110 korting vanaf en je hebt een koopje lijkt me :9
:+ Inderdaad...heeeeel goedkoop. Iemand nog een ex475 kopen voor weinig :+ dan ga ik hem ook halen...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18437

HP heeft tijdelijk een actie, ze willen al die 3tb modellen weg werken om de een of andere reden waardoor het zeer goedkoop is om dit model aan te schaffen. Ik kan ze zelf voor 295 ex inkopen op het moment. Denk dat ik een voorraadje aan ga leggen want het is echt een nette prijs voor deze "server" oplossing.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 18437 op 24-10-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 18437 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 23:32:
HP heeft tijdelijk een actie, ze willen al die 3tb modellen weg werken om de een of andere reden waardoor het zeer goedkoop is om dit model aan te schaffen. Ik kan ze zelf voor 295 ex inkopen op het moment. Denk dat ik een voorraadje aan ga leggen want het is echt een nette prijs voor deze "server" oplossing.
Hmm..maar die 110 euro extra korting op die modellen is wel van toepassing dan? :) Erg interessant om er een aan te schaffen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
TheVMaster schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 00:56:
[...]

Hmm..maar die 110 euro extra korting op die modellen is wel van toepassing dan? :) Erg interessant om er een aan te schaffen dus...
De korting geldt voor de 1TB, 2TB en 3TB modellen. Het 3TB model wat ik heb besteld heeft als art.nr. Q2052A#UUW en staat in het lijstje op de actiepagina van HP, bij dit model ontvang je € 110,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 18:31
Prijzen schieten weer naar hun normale niveau zie ik, dus wie nog wil moet er heel snel bij zijn denk ik.
Het is dat ik al een extra WHS heb staan anders was dit toch wel erg aanlokkelijk geweest. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
troftnom schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:08:
Prijzen schieten weer naar hun normale niveau zie ik, dus wie nog wil moet er heel snel bij zijn denk ik.
Het is dat ik al een extra WHS heb staan anders was dit toch wel erg aanlokkelijk geweest. :9
Inderdaad, bij central point is ie nu € 771,06 i.p.v. € 388,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

TheVMaster schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 20:58:
[...]

Dat is niet vreemd! Die goedkope zijn met een franse localisatie (en dus OS?!?) die ze aan het dumpen zijn volgens mij :X Ik heb er zelf ook even naar gekeken, maar durfde het niet aan, gezien het feit dat die dingen headless zijn. Ik hoop voor de mensen die hem besteld hebben dat het toch gewoon allemaal werkt zoals verwacht en dat ze inderdaad een koopje hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Laatst online: 12-05 22:28
wizl schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:01:
[...]

Dat is niet vreemd! Die goedkope zijn met een franse localisatie (en dus OS?!?) die ze aan het dumpen zijn volgens mij :X Ik heb er zelf ook even naar gekeken, maar durfde het niet aan, gezien het feit dat die dingen headless zijn. Ik hoop voor de mensen die hem besteld hebben dat het toch gewoon allemaal werkt zoals verwacht en dat ze inderdaad een koopje hebben :)
Dit zijn #UUW versies. De franse versies zijn #ABF. Mochten het toch #ABF versies blijken te zijn, kun je ze altijd weer retour sturen.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
DeOS schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:08:
[...]

Dit zijn #UUW versies. De franse versies zijn #ABF. Mochten het toch #ABF versies blijken te zijn, kun je ze altijd weer retour sturen.
Yep, gewoon een 'nederlands' model, ik krijg net bericht dat ie verzonden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb ook de aanbieding bekeken en was gelijk enthousiast... goede prijs!
Maar heb 'helaas' al een homeserver draaien en vind het eigenlijk jammer om weer het whs 2003 besturingssysteem te kopen en wacht dus liever op de definitieve Vail. (en maar hopen dat er dan weer zo'n aanbieding komt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
TheGreatCornholio schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:29:
[...]

Yep, gewoon een 'nederlands' model, ik krijg net bericht dat ie verzonden is :)
:) Mooi...ik heb hem ook 'even' besteld, vooral ook omdat de prijzen verder zijn aangepast :+ Pfff..die ' oude' raak ik wel weer kwijt hoor...hahahaha.....voor 265 euri zo'n WHS...is natuurlijk een KOOPJE!!!!
wizl schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:01:
[...]

Heb hier nog wel een setje met EN dvd's liggen hoor :+ die schijfjes zijn (heb ik van iemand van HP vernomen) allemaal 'universeel' voor de mediasmart modellen ;)

[ Voor 43% gewijzigd door TheVMaster op 25-10-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
TheVMaster schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:06:
[...]

:) Mooi...ik heb hem ook 'even' besteld, vooral ook omdat de prijzen verder zijn aangepast :+ Pfff..die ' oude' raak ik wel weer kwijt hoor...hahahaha.....voor 265 euri zo'n WHS...is natuurlijk een KOOPJE!!!!
LOL.... :) gelijk heb je. Voor wie ook interesse heeft :

http://www.allmicro.nl/p/...orks_x510_3tb_data_vault/

Daar is ie nog de 'oude' prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
LOL nu maar hopen dat ze ook gaan leveren :P die van jou is al verstuurd? enneh..waar had jij hem besteld....enneh..met ideal betaald?

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 25-10-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
TheVMaster schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:32:
LOL nu maar hopen dat ze ook gaan leveren :P die van jou is al verstuurd? enneh..waar had jij hem besteld....enneh..met ideal betaald?
Ik kreeg om 19:48 het verlossende mailtje 'Uw bestelling is verzonden!' van Central point.
Waar dit model nu weer € 765,- is. Ik heb betaald met credit card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:23
TheGreatCornholio schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:18:
[...]

Oehh, erg aantrekkelijk. Heb net een NAS+2*2TB schijven gekocht :\ Een oud laptopje draait nu als servertje. Waar staat die 110 euro actie van HP?

Edit: found it 1 pagina terug

[ Voor 3% gewijzigd door Clock op 25-10-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
TheGreatCornholio schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:44:
[...]

Ik kreeg om 19:48 het verlossende mailtje 'Uw bestelling is verzonden!' van Central point.
:) als ik de voorwaarden van AlLMicro er zo op na lees zitten ze er gewoon aan vast op het moment dat je betaald hebt :+

Ik quote :
Artikel 9 - De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden
producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen
in BTW-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen
gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed
op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat
eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a) deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b) de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de
prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
TheGreatCornholio schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:18:
[...]

Nou, nu is de prijs aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
:+ Ik had hem al besteld en betaald...collega wilde hem bestellen...en bij het in eht mandje plaatsen werd hij 800 euri...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
TheVMaster schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:03:
[...]

:+ Ik had hem al besteld en betaald...collega wilde hem bestellen...en bij het in eht mandje plaatsen werd hij 800 euri...
Haha, nog net op tijd 2 besteld :p Ben benieuwd wat ze gaan doen, in de voorwaarden kan ik niks vinden over een mogelijk onjuiste prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Clock schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:20:
[...]

Haha, nog net op tijd 2 besteld :p Ben benieuwd wat ze gaan doen, in de voorwaarden kan ik niks vinden over een mogelijk onjuiste prijs...
pff..ik hoop dat ze gaan leveren :+ Volgens mij is Centralpoint de enige shop die hem nu uitgeleverd heeft, we zullen het morgen wel hore. Je hebt ze ook alletwee betaald dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
TheVMaster schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:57:
[...]

pff..ik hoop dat ze gaan leveren :+ Volgens mij is Centralpoint de enige shop die hem nu uitgeleverd heeft, we zullen het morgen wel hore. Je hebt ze ook alletwee betaald dan? :)
Alletwee betaald ook inderdaad, we zullen zien morgen. Moet wel goedkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Clock schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:59:
[...]

Alletwee betaald ook inderdaad, we zullen zien morgen. Moet wel goedkomen :)
:) Inderdaad..dan kan ik nu fijn gaan slapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
prijs is niet aangepast ik heb er voor de zekerheid ook eentje besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 20:43
sonyfreakje schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:19:
prijs is niet aangepast ik heb er voor de zekerheid ook eentje besteld.
Vanochtend ook eentje besteld.. alleen het feest gaat niet door helaas.
Betaling met ideal ging mis, gebeld en toen werd er verteld dat er iets fout is gegaan met prijzen. Zo stonden er namelijk ook laptops op de site voor 1 euro..

Iig prijs is nu weer aangepast, naar bijna 800 euro. :'( en de bestaande order is geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
Pittie schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:44:
[...]

Betaling met ideal ging mis, gebeld en toen werd er verteld dat er iets fout is gegaan met prijzen. Zo stonden er namelijk ook laptops op de site voor 1 euro..

Iig prijs is nu weer aangepast, naar bijna 800 euro. :'( en de bestaande order is geannuleerd.
Ideal ging bij mij ook tot 2 keer aan toe mis. Volgens mij lag dat echter aan mijzelf (oude TAN ingetoetst). De order van 2*510 staat hier nog gewoon open (ze hebben ook 760 euro ontvangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Clock schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:01:
[...]

Ideal ging bij mij ook tot 2 keer aan toe mis. Volgens mij lag dat echter aan mijzelf (oude TAN ingetoetst). De order van 2*510 staat hier nog gewoon open (ze hebben ook 760 euro ontvangen).
:+ Ze (de webshop waar ik hem besteld heb that is) heeft hem ook gewoon geaccepteerd en daarbij heb ik voor zover ik het kon lezen een overeenkomst aangezien ik een bevestiging heb gehad en dus betaald heb...overigens zie ik op deze website nog steeds de verkeerde prijs staan...
Pittie schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:44:
[...]

Bij welke shop had je besteld...?

[ Voor 41% gewijzigd door TheVMaster op 26-10-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Clock schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:01:
[...]

Ik moet bekennen dat de order bij mij ook nog open staat, in "mijn orders". Echter die man aan de telefoon vertelde dat ie geannuleerd was. Indien er al betaald was zou het geld teruggestord worden. Ze waren er iig druk mee bezig en er zou nog een mail volgen.

Maar misschien heb je geluk en ontvang je ze wel beiden! Kan er dan eentje overnemen :+ ?

Voorlopig blijf ik WHS dan nog maar virtueel draaien op mijn servertje.
TheVMaster schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:09:
[...]
Bij welke shop had je besteld...?
Bij allmicro.

[ Voor 10% gewijzigd door Pittie op 26-10-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Pittie schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:11:
[...]

Ik moet bekennen dat de order bij mij ook nog open staat, in "mijn orders". Echter die man aan de telefoon vertelde dat ie geannuleerd was. Indien er al betaald was zou het geld teruggestord worden. Ze waren er iig druk mee bezig en er zou nog een mail volgen.

Maar misschien heb je geluk en ontvang je ze wel beiden! Kan er dan eentje overnemen :+ ?

Voorlopig blijf ik WHS dan nog maar virtueel draaien op mijn servertje.
Ik ontvang net een e-mail van Allmicro dat mijn order is geannuleerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
TheVMaster schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:09:
[...]

:+ Ze (de webshop waar ik hem besteld heb that is) heeft hem ook gewoon geaccepteerd en daarbij heb ik voor zover ik het kon lezen een overeenkomst aangezien ik een bevestiging heb gehad en dus betaald heb...overigens zie ik op deze website nog steeds de verkeerde prijs staan...
Ook bij die shop geldt, het is de foutieve prijs, dus die zullen hem ook wel niet leveren voor dat geld.
net gebeld iig en die meneer ging kijken wat hij nog voor mij kon betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
TheVMaster schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:13:
[...]

Ik ontvang net een e-mail van Allmicro dat mijn order is geannuleerd :(
Hier hetzelfde. Heb een mailtje terug gestuurd met de vraag of ze het stukje in de algemene voorwaarden kunnen aanwijzen waarop ze zich nu beroepen. Dat de leverancier de verkeerde prijzen doorgeeft en zij die zonder checken op de site zetten is niet het probleem van de klant.

Hoe is dat ooit afgelopen met Wehkamp en die spiegelreflex? Was dat niet net zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Clock schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:22:
[...]

Hier hetzelfde. Heb een mailtje terug gestuurd met de vraag of ze het stukje in de algemene voorwaarden kunnen aanwijzen waarop ze zich nu beroepen. Dat de leverancier de verkeerde prijzen doorgeeft en zij die zonder checken op de site zetten is niet het probleem van de klant.

Hoe is dat ooit afgelopen met Wehkamp en die spiegelreflex? Was dat niet net zoiets?
Ik ben inderdaad ook even aan het kijken wat de mogelijkheden zijn aangezien de prijs bij een groot aantal webshops hetzelfde was.

Heeft iemand toevallig een screenshot gemaakt van de 'foute' prijzen?

Update: Ontvang net onderstaande reactie op mijn e-mail :
Meerdere shops hebben door de foutieve prijzenimport van deze leverancier helaas hetzelfde probleem ondervonden. U ziet dan ook dat zij op dit moment de prijzen ook gecorrigeerd hebben.
TheGreatCornholio schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:44:
[...]

En ...? Geleverd gekregen? :+

[ Voor 35% gewijzigd door TheVMaster op 26-10-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
Nog niet :( Ik hou jullie op de hoogte.

Ik had er nog 1'tje besteld en betaald bij ITBecomeone, order is net geannuleerd :

De prijzen op onze site waren wegens een storing niet conform, uw order is geannuleerd en het geld wordt terug gestort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
TheGreatCornholio schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:47:
[...]

Nog niet :( Ik hou jullie op de hoogte.

Ik had er nog 1'tje besteld en betaald bij ITBecomeone, order is net geannuleerd :

De prijzen op onze site waren wegens een storing niet conform, uw order is geannuleerd en het geld wordt terug gestort
Wel vreemd, hij staat bij veel webshops voor dezelfde prijs.....maar eh..wel een track&trace code ontvangen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haplo500
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik heb gisteren een screenshot gemaakt van het overzicht bij Beslist. De plaatjes staan hier en hier .

Ik hoop dat het werkt zo. Ik lees al lang op dit forum mee, maar dit is mijn eerste post. Ik heb gisteren een exemplaar van de X510 bij Centralpoint besteld, en daar kreeg ik ook al bericht van de ze de order willen annuleren. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat lopen, maar ik ben geneigd te proberen ze aan hun verkoop te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
TheVMaster schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:56:
[...]

Wel vreemd, hij staat bij veel webshops voor dezelfde prijs.....maar eh..wel een track&trace code ontvangen dan?
Zie onderstaande, ik hou de deurbel goed in de gaten!(op mijn werk)

25-10-2010 19:46 Automatic update from Centralpoint Office due to full delivery
25-10-2010 19:01 1838899 shipped(TDITX3) supplier ordernumber 6023365419, shipped 1838899 x 1 pc(s) on 2010-10-26. Tracking ID: 7041080893
25-10-2010 09:33 1838899 confirmed(TDITX3) 6023365419 Confirmed qty: 1, shipped qty: 0. Scheduling planned: scheduled 1838899 x 1 pc(s), planned delivery date 2010-10-26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
haplo500 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:12:
Ik heb gisteren een screenshot gemaakt van het overzicht bij Beslist. De plaatjes staan hier en hier .

Ik hoop dat het werkt zo. Ik lees al lang op dit forum mee, maar dit is mijn eerste post. Ik heb gisteren een exemplaar van de X510 bij Centralpoint besteld, en daar kreeg ik ook al bericht van de ze de order willen annuleren. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat lopen, maar ik ben geneigd te proberen ze aan hun verkoop te houden.
Wat ik mij afvraag namelijk is dat het niet een te goed om waar te zijn prijs is aangezien hij bij een groot aantal webshops te zien was. Ik heb overigens via de Google cache nog een paar screenshots van websites weten te maken... :+

Eerst maar eens afwachten wat de firma mij nog laat weten, anders toch maar eens kijken wat mij rechten zijn als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
TheVMaster schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:18:
[...]

Wat ik mij afvraag namelijk is dat het niet een te goed om waar te zijn prijs is aangezien hij bij een groot aantal webshops te zien was. Ik heb overigens via de Google cache nog een paar screenshots van websites weten te maken... :+

Eerst maar eens afwachten wat de firma mij nog laat weten, anders toch maar eens kijken wat mij rechten zijn als klant.
Allmicro weigert de order uit te leveren. Krijg wel een korting van 25 euro voor het ongemak |:(

Als Allmicro de enige was met deze prijs zou volgens de jurisprudentie de vlieger niet opgaan, omdat het prijsverschil met de concurrenten zo groot is dat het wel om een fout moet gaan. In dit geval boden de concurrenten het apparaat voor een vergelijkbare prijs aan, dus dan gaat het jurisprudentieverhaal niet op.

Zie http://netters.nl/otto-juridisch-fout-prijzen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
ik heb 'm net in ontvangst genomen...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
TheGreatCornholio schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:08:
ik heb 'm net in ontvangst genomen...... :)
En zo hoort het :) STOER!

Ik ga eens juridisch advies inwinnen..... Ik heb juridisch advies ingewonnen en de 'bewijsstukken' opgestuurd naar mijn jurist O-) ben benieuwd......

[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 26-10-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Niet online
ik houd dit heel goed in de gaten heb er gisteren 3 besteld bij Allmicro en krijg nu net een mailtje dat de order niet goedgekeurd is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Niet online
deze mail zojuist ontvangen .

Helaas kunnen wij niet aan uw verzoek voldoen. Meerdere shops hebben door de
foutieve prijzenimport van deze leverancier helaas hetzelfde probleem ondervonden. U
ziet dan ook dat zij op dit moment de prijzen ook allemaal gecorrigeerd hebben.
Vanwege het grote prijsverschil konden wij de order helaas niet verwerken. U heeft
dan ook geen orderbevestiging van ons ontvangen.

Het spijt ons zeer voor dit ongemak en willen u daarom als tegemoetkoming op dit
product een korting aanbieden van Euro 25,-- (incl. btw).

Met vriendelijke groet,

Pieter E.
Allmicro | Hardware - Software - Multimedia - Home Electronics
*knip* contactinfo even verwijdert

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 26-10-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
TheVMaster schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:09:
[...]

Ik ga eens juridisch advies inwinnen..... Ik heb juridisch advies ingewonnen en de 'bewijsstukken' opgestuurd naar mijn jurist O-) ben benieuwd......
Hou ons op de hoogte! Kreeg ook bovenstaand mailtje en heb daarop geantwoord dat ik ze houd aan de overeenkomst. Ook gezegd dat ik zo nodig juridische bijstand inschakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
sonyfreakje schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:01:
deze mail zojuist ontvangen .

Helaas kunnen wij niet aan uw verzoek voldoen. Meerdere shops hebben door de
foutieve prijzenimport van deze leverancier helaas hetzelfde probleem ondervonden. U
ziet dan ook dat zij op dit moment de prijzen ook allemaal gecorrigeerd hebben.
Vanwege het grote prijsverschil konden wij de order helaas niet verwerken. U heeft
dan ook geen orderbevestiging van ons ontvangen.

Het spijt ons zeer voor dit ongemak en willen u daarom als tegemoetkoming op dit
product een korting aanbieden van Euro 25,-- (incl. btw).

Met vriendelijke groet,

Pieter E.
Allmicro | Hardware - Software - Multimedia - Home Electronics
*knip* contactinfo even verwijdert
Die e-mail heb ik ook ontvangen....ben benieuwd of ik verder nog bericht krijg. Ik heb ze wel even op de hoogte gesteld dat ik juridisch advies ga inwinnen....

Heb overigens het geld terug gekregen van AllMicro.... :+ 't vreemde is dat ITBecomeOne hem nog wel aanbiedt voor de 359 euro...

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 26-10-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haplo500
  • Niet online
Zoals gemeld heb ik er gisteren een besteld bij Centralpoint, netjes betaald en order- en betalingsbevestiging ontvangen, met de aankondiging dat hij snel verzonden zou worden. Een paar uur later kreeg ik de volgende mail:

Helaas is er een prijsverschil opgetreden bij product HP StorageWorks X510 3TB Data Vault (Q2052A#UUW). Er is geen prijsprotectie van toepassing. Onze excuses voor het ongemak.

Graag horen wij of u akkoord gaat met de nieuwe prijs. Indien u akkoord gaat ontvangt u een nieuwe orderbevestiging van ons, zodat u het verschil kunt bijbetalen. Vooralsnog hebben wij de order voor u geannuleerd.

Oude prijs: 315,00 euro (excl. BTW)
Nieuwe prijs: 643,00 euro (excl. BTW)

Indien u ervoor kiest om de order definitief te annuleren en het tegoed terug te ontvangen, dan verzoeken wij u om uw bankrekeningnummer aan ons door te geven. Na het toesturen hiervan kunt het bedrag binnen 14 werkdagen op uw rekening terug verwachten.

U kunt ook een nieuwe bestelling plaatsen en het aankoopbedrag verrekenen met uw tegoed (uw tegoed blijft oneindig geldig). Het enige wat u hoeft te doen is uw bestelling te plaatsen via www.centralpoint.nl en het nieuwe ordernummer aan ons te e-mailen.

De status van uw order kunt u 24 uur per dag volgen via de orderstatus op http://www.centralpoint.nl.

Indien u vragen heeft, dan kunt u altijd reageren op deze e-mail.

Met vriendelijke groet,

Ik heb ze laten weten dat ik niet akkoord ga met annulering en bijbetaling, en dat ik verwacht dat de bestelling alsnog bezorgd wordt. Zeker aangezien ze bij een andere klant (het is je gegund TheGreatCornholio) wel hebben geleverd. Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-05 22:00
Een collega van mij (ik werk bij hp) heeft de x510 vorige week in de hp webshop besteld en betaald. 2 dagen later had hij de x510 in huis voor 375 (dacht ik). Nu krijgen we van hp 20% personeelskorting dus dat maakt het nog goedkoper. Wat blijkt nu, er zit tot eind december ook nog eens een cashback actie op van 110 euro!

Ik baal echt zo hard dat ik hem niet besteld heb zeg!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
wokkelz schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:18:
Een collega van mij (ik werk bij hp) heeft de x510 vorige week in de hp webshop besteld en betaald. 2 dagen later had hij de x510 in huis voor 375 (dacht ik). Nu krijgen we van hp 20% personeelskorting dus dat maakt het nog goedkoper. Wat blijkt nu, er zit tot eind december ook nog eens een cashback actie op van 110 euro!

Ik baal echt zo hard dat ik hem niet besteld heb zeg!!
Ehh..wrom bestel je hem zelf niet bij de webshop van HP? :+ Kun je er anders niet een voor mij bestellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112022

Omdat daar de prijs intussen ook weer is aangepast..
Ik wacht het nog even af want die 800 a 900 euro die het normaal kost kan ik nu even niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
TheVMaster schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:09:
[...]

Kennelijk is het tegenwoordig normaal om juristen in te schakelen om een ongerechtvaardig voordeel (een 'mazzeltje' dat je in de schoot geworpen krijgt door een fout van een ander, en waardoor die ander ook schade lijdt) in rechte af te dwingen.

En dan maar klagen dat de service van webshops zo achteruit gaat en dat ze zo vaak failliet gaan...

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
nare man schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:15:
[...]

Kennelijk is het tegenwoordig normaal om juristen in te schakelen om een ongerechtvaardig voordeel (een 'mazzeltje' dat je in de schoot geworpen krijgt door een fout van een ander, en waardoor die ander ook schade lijdt) in rechte af te dwingen.

En dan maar klagen dat de service van webshops zo achteruit gaat en dat ze zo vaak failliet gaan...
De 'huisjurist'! (niet vervelend bedoeld)

In hoeverre vind jij het terecht om zo'n webshop toch aan de koop te houden als je dit artikel erlangs legt? In dat artikel draait het vooral om het feit dat de consument had kunnen weten dat het een fout betrof door het extreme prijsverschil in die ene shop. In dit geval waren er minimaal 6 shops die een vergelijkbare prijs hanteerden. Mag dan van de consument verwacht worden dat hij dat doorheeft dat het hier een fout betreft?

Ik snap je reactie wel, maar ik denk dat iedereen hoopt op een persoonlijk voordeeltje hier (including me). Mocht uitwijzen dat het gewoon niet terecht is (wat voor mij nu dus nog discutabel is) houdt het op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
[...]

Valt mee hoor.....aangezien de prijs bij een redelijk aantal webshops vergelijkbaar was vind ik het niet meer dan logisch dat dit niet zomaar wordt afgedaan al een onrechtvaardig voordeel. Was de situatie vergelijbaar aan de 'otto-fout' dan had ik je gelijk gegeven, maar helaas doe ik dat nu niet.

En zo zwaar moet je er niet aan tillen hoor, 'k heb er geen 'advocaten-kantoor' op gezet...maar wil gewoon even weten wat mijn rechten zijn. Het zou toch te zot zijn om maar elke keer als je iets koopt en de webshop wil niet leveren (om wat voor reden dan ook) dat je dat maar gewoon slikt...pff..lekkere wereld hebben we dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Niet online
Is er iemand al die weet wat nu precies de rechten en de plichten van de webshop zijn ? moeten ze leveren ? of zijn de opties. Ik heb namelijk gezien eergisteren dat ze bij 5 weinkels heel goedkoop waren , ik heb toen gekozen voor de winkel die hier in de buurt zat. ( als ik bij centrelpoint besteld had dan had ik hem al gehad ) ik heb enkele collega's die hem al gisteren ontvangen hebben . Dan baal ik nu dus dubbel dat Allmicro hem niet uitleverd en de order geanuleerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:36
sonyfreakje schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:31:
Is er iemand al die weet wat nu precies de rechten en de plichten van de webshop zijn ? moeten ze leveren ? of zijn de opties. Ik heb namelijk gezien eergisteren dat ze bij 5 weinkels heel goedkoop waren , ik heb toen gekozen voor de winkel die hier in de buurt zat. ( als ik bij centrelpoint besteld had dan had ik hem al gehad ) ik heb enkele collega's die hem al gisteren ontvangen hebben . Dan baal ik nu dus dubbel dat Allmicro hem niet uitleverd en de order geanuleerd heeft.
Enerzijds is de prijs niet dermate laag dat het onaannemelijk is, we hebben al gekkere dingen meegemaakt.

Anderzijds staat een winkel volgens mij in zijn recht om de prijs te verhogen als ze de klant daarbij de optie bieden "bijbetalen of ontbinden".

Ik denk dat niemand een poot heeft om op te staan, hoe zuur het ook is dat de een wel en de ander niet geleverd krijgt.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
coyote1980 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:45:
[...]

Enerzijds is de prijs niet dermate laag dat het onaannemelijk is, we hebben al gekkere dingen meegemaakt.

Anderzijds staat een winkel volgens mij in zijn recht om de prijs te verhogen als ze de klant daarbij de optie bieden "bijbetalen of ontbinden".

Ik denk dat niemand een poot heeft om op te staan, hoe zuur het ook is dat de een wel en de ander niet geleverd krijgt.
Dat mag alleen als dat in de algemene voorwaarden volgens mij vermeld staat en laat dat nu net bij de webshops waar het hier over gaat niet het geval zijn....maar goed. Ik wacht rustig af wat meneer de jurist hier over voor advies geeft. Geeft hij het advies dat ik inderdaad geen poot heb om op te staan, dan is het klaar.....is hij van mening dat de shop wel degelijk moet leveren, tja...dan zien we op dat moment even wat we gaan doen.
sonyfreakje schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:31:
Dat was hier inderdaad ook de overweging, als ik hem bij Centralpoint had besteld..tja..dan was hij gewoon geleverd :(

[ Voor 27% gewijzigd door TheVMaster op 27-10-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Niet online
dan hou ik het hier even goed in de gaten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

[...]

Je moet natuurlijk niet vergeten dat deze mensen een groot onrecht is aangedaan, ze hebben een voordeeltje gemist, iets wat voor een Nederlander natuurlijk totaal ondraagbaar is. De vrijheid van consumeren voor zo min mogelijk geld is toch een nederlands grondrecht. 8)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Voor de mensen die dit product bij allmicro hebben besteld adviseer ik eens artikel 4.2 uit de AV door te lezen. De verkoper is niet gebonden aan het aanbod in geval van vergissingen.Verder is er geen sprake van een bevestiging van de order, maar van een ontvangstbevestiging van de aanvaarding (van de zijde van de klant) van het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:38:
Voor de mensen die dit product bij allmicro hebben besteld adviseer ik eens artikel 4.2 uit de AV door te lezen. De verkoper is niet gebonden aan het aanbod in geval van vergissingen.Verder is er geen sprake van een bevestiging van de order, maar van een ontvangstbevestiging van de aanvaarding (van de zijde van de klant) van het aanbod.
;) Is het ook nog een kennelijke vergissing als meer webshops hem voor een vergelijkbare prijs aanbieden/aangeboden hebben? Kijk dat er een fout gemaakt heeft kan ik begrijpen, maar als die fout bij meerdere webshops gemaakt wordt..tja....is het dan nog een fout? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb even zitten zoeken naar wat opmerkingen van Arnoud Engelfriet, maar kan de stellingen niet meer vinden. Er is sowieso nog geen overeenkomst aangegaan op het moment van een geautomatiseerde respons. Betalen zelf is geen onderdeel van het aanvaarden van een overeenkomst. Kortom, mogelijk is er nog geen overeenkomst tot stand gekomen.

Je vraag of er nog sprake is van een fout, lijkt me wel duidelijk. Dit is een volledig geautomatiseerd proces waarbij de fout bij de leverancier ligt. Niet heel gek dus dat die fout bij meerdere winkels wordt doorgevoerd. Alleen om die reden lijkt het me tegenwoordig al gevaarlijk om naar een paar shops te kijken om een idee te krijgen voor de gemiddeld laagste prijs.

Ik moet dit soort topics (of beter gezegd de duidelijke antwoorden hierop) toch maar eens gaan opzoeken en gaan afvangen in een FAQ, want dit is al vaker voorgekomen en het antwoord is dat je nergens recht op hebt, maar het misschien kunt afdwingen (iets met kosten/baten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Hij stond zelfs voor die prijs <400,- euro bij de hp webshop!!
http://hp.buyitdirect.nl/
mijn bestelling staat nog geaccepteerd......ben benieuwd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap niet waar die drang om prijzen te vergelijken vandaan komt. Het is niet zo dat als een andere zaak dat product voor een vergelijkbare product op de site heeft staan, dit dus een bewijs vormt dat die prijs automatisch reeel is en je daar rechten aan kunt ontlenen die boven zaken als de AV gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:39:
Ik snap niet waar die drang om prijzen te vergelijken vandaan komt. Het is niet zo dat als een andere zaak dat product voor een vergelijkbare product op de site heeft staan, dit dus een bewijs vormt dat die prijs automatisch reeel is en je daar rechten aan kunt ontlenen die boven zaken als de AV gaan.
Als ik er nog eens overna denk heb je inderdaad wel een punt, toch ga je (Nederlander als we zijn) prijzen vergelijken voordat je tot een aankoop over gaat. Ach..we zien het wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Laatst online: 12-05 22:28
Shaggie_NB schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 18:48:
Hij stond zelfs voor die prijs <400,- euro bij de hp webshop!!
http://hp.buyitdirect.nl/
mijn bestelling staat nog geaccepteerd......ben benieuwd......
Buyitdirect is niet de webshop van HP zelf, maar gewoon een bedrijf. Ik hoop voor je dat hij ook werkelijk wordt uitgeleverd.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
@mig29

Dit is gewoon een echte actie van HP geweest.
Maar waarschijnlijk is het een beetje harder gelopen dan verwacht en zijn de bedrijven niet zo goed met hun orders omgegaan (of hun leveranciers) en dat vind ik jammer voor hun. Maar ik vind toch dat ik als klant ook nog wel enige rechten heb en niet hoef op te draaien voor hun onzorgvuldigheden.

In mijn geval heb ik zelfs na mijn bestelling het bedrijf gebeld en gevraagd of het wel allemaal klopte en ze hebben mij, na controle, verzekerd dat het allemaal goed was. Ik heb ze ook nog verteld dat als hun ze niet meer konden leveren voor dat geld, ik hem op dat moment nog ergens anders kon kopen voor hetzelfde bedrag. Nou ik hoefde me geen zorgen te maken want alles was OK.

Dus als ik hem nu niet voor die prijs krijg ben ik toch wel teleurgesteld en denk dat ik toch wel actie zal gaan ondernemen!!
Nu vraag ik jou: Is dat nou zo vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shaggie_NB schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:10:

Nu vraag ik jou: Is dat nou zo vreemd?
Als je als consument navraag hebt gedaan voordat je hebt besteld en daarbij hebt aangegeven dat de prijs erg laag is, vind ik dat je als consument meer rechten hebt dan iemand die een extreem lage prijs heeft gezien en direct op bestellen drukt, aangezien de aanbieding te goed is om te laten lopen (en er zelfs meer koopt of anderen ervan op de hoogte stelt; imo een teken dat de prijs duidelijk erg laag is!).

Dat staat echter geheel los van de AV die onderdeel uitmaken van de koop. Je gaat akkoord met de prijs en met de AV van de verkoper. Als daarin wordt vermeld dat de prijs nog na de bestelling kan worden aangepast, dan is er niets aan de hand, zolang de koper als gevolg van een prijsverandering nog wel kostenloos kan annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:24:
[...]

Als je als consument navraag hebt gedaan voordat je hebt besteld en daarbij hebt aangegeven dat de prijs erg laag is, vind ik dat je als consument meer rechten hebt dan iemand die een extreem lage prijs heeft gezien en direct op bestellen drukt, aangezien de aanbieding te goed is om te laten lopen (en er zelfs meer koopt of anderen ervan op de hoogte stelt; imo een teken dat de prijs duidelijk erg laag is!).

Dat staat echter geheel los van de AV die onderdeel uitmaken van de koop. Je gaat akkoord met de prijs en met de AV van de verkoper. Als daarin wordt vermeld dat de prijs nog na de bestelling kan worden aangepast, dan is er niets aan de hand, zolang de koper als gevolg van een prijsverandering nog wel kostenloos kan annuleren.
:) Helemaal gelijk, maar 'k schaar mijzelf ook onder de categorie die pas besteld (en betaald) had nadat ik mezelf wel van had overtuigd dat het niet 'een foutje' was aangezien de prijzen dus op meer websites vergelijkbaar waren (en nee ik ga er dan niet automatisch vanuit dat meer webshops 'dezelfde fout' gemaakt hebben). Daarnaast was er in het WHS topic ook een opmerking van een 'ondernemer' die aangaf dat hij ze ook voor ong. 280 euro kon inkopen..tja...dan zal die prijs wel kloppen denk je dan. Het is dan natuurlijk wel redelijk zuur dat de firma dus ineens aangeeft dat de prijs 'niet klopt' terwijl er dus wel degelijk een 'actie' is of was geweest.

Maar goed....dit was ook de reden dat ik dus niet gelijk denk van jammer maar helaas, maar mij dus laat informeren over de mogelijkheden om de webshop toch te laten leveren...want me er eenvoudig bij neerleggen dat 'de prijs fout was' vind ik in dit geval wat te makkelijk....maar goed gelukkig denken we daar allemaal anders over...anders was het ook maar een saaie wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05 11:59
ben een van de gelukkige die de HP DataVault 3TB (q2052a#uuw) zondag (24-10) dus besteld heeft voor het magische bedrag van 375 incl btw en verzendkosten. Een dag na de bestelling was wel de prijs aangepast op hun website, maar toch nog geleverd op dinsdag 26-10 !!!.
Heb maandag nog geprobeerd om er 1-2 bij te bestellen via andere webshops maar dit helaas met het zelfde resultaat als de meeste van jullie, een mail terug met de melding dat de prijs foutief was aangegeven / doorgegeven. (moet er wel even bij zeggen dat al deze wel voor eigen gebruik waren bedoeld, vond de prijzen wel goedkoop maar, net zoals meerdere hier al zeggen, stonden deze op meerdere website vermeld.)

heb ondertussen ook nog via het kortingsprogramma van hp de 110 euro korting aangevraagd, deze is nog in behandeling. hier kom ik nog wel even op terug.

[ Voor 13% gewijzigd door mkroes op 29-10-2010 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
mkroes schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 08:11:
ben een van de gelukkige die de HP DataVault 3TB (q2052a#uuw) zondag (24-10) dus besteld heeft voor het magische bedrag van 375 incl btw en verzendkosten. Een dag na de bestelling was wel de prijs aangepast op hun website, maar toch nog geleverd op dinsdag 26-10 !!!.
Heb maandag nog geprobeerd om er 1-2 bij te bestellen via andere webshops maar dit helaas met het zelfde resultaat als de meeste van jullie, een mail terug met de melding dat de prijs foutief was aangegeven / doorgegeven. (moet er wel even bij zeggen dat al deze wel voor eigen gebruik waren bedoeld, vond de prijzen wel goedkoop maar, net zoals meerdere hier al zeggen, stonden deze op meerdere website vermeld.)

heb ondertussen ook nog via het kortingsprogramma van hp de 110 euro korting aangevraagd, deze is nog in behandeling. hier kom ik nog wel even op terug.
Ik had ook zoiets van, het zal wel een speciale actie van HP zijn die sommige webshops nog moeten invoeren.
En dan helemaal niet omdat we 'Nederlanders' zijn maar gewoon omdat ik aan het twijfelen was tussen een NAS en een WHS. De kosten van een WHS waren voor mij een struikelblok en toen ik die prijs zag was mijn twijfel verdwenen :)
En inderdaad omdat het een flink aantal webshops waren ga je er niet vanuit dat het een foute prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
mkroes schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 08:11:

Hmm..bij welke webshop heb jij hem besteld dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05 11:59
ik had hem besteld bij takeitnow.nl..
kreeg eerst nog netjes via email bericht dat hij pas vanaf 9 nov. weer leverbaar zou zijn en uiteindelijk om 7 uur s'avonds een email dat hij verzonden was..
ook kreeg ik die dinsdag een telefoontje dat, ondanks de mail, dat ze hem toch nog hadden en dat hij die dag al geleverd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
mkroes schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:40:
ik had hem besteld bij takeitnow.nl..
kreeg eerst nog netjes via email bericht dat hij pas vanaf 9 nov. weer leverbaar zou zijn en uiteindelijk om 7 uur s'avonds een email dat hij verzonden was..
ook kreeg ik die dinsdag een telefoontje dat, ondanks de mail, dat ze hem toch nog hadden en dat hij die dag al geleverd zou worden.
Dan is het natuurlijk erg vreemd dat de webshop waar ik hem besteld heb gewoon meld dat de prijs onjuist is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheVMaster schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:19:

Dan is het natuurlijk erg vreemd dat de webshop waar ik hem besteld heb gewoon meld dat de prijs onjuist is.....
Nope, waarschijnlijk zijn er bij jouw webshop wel alarmbellen gaan rinkelen voordat het product de deur uit ging en heeft men het bij de winkels die geleverd hebben de fout niet op tijd door gehad. Ook zou het kunnen zijn dat men het verlies liever nam dan in diverse fora op internet genoemd te worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
@mig29
Waarom blijf je nou zeggen dat het een fout was. Nogmaals het was geen fout!!
Diverse webwinkels hebben mij verteld dat die prijs legitiem was voor een bepaalde voorraad bij hun leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shaggie_NB schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:22:
@mig29
Waarom blijf je nou zeggen dat het een fout was. Nogmaals het was geen fout!!
Diverse webwinkels hebben mij verteld dat die prijs legitiem was voor een bepaalde voorraad bij hun leverancier.
Lees het topic even door en lees de reacties van de winkels. Ik zeg niet te weten waar de fout precies zit (leverancier of winkel), maar het is duidelijk dat het geen normale verkoopprijs was.

Wat zachtere aanwijzingen zijn het feit dat hierover een topic is en dat velen op de gok een dergelijk product hebben gekocht.

Dit soort topics zijn al heel vaak langsgekomen en ik heb in mijn reacties al een samenvatting van de uitkomst gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
*snip*

Ik ben er niet van gediend als je op de man speelt en GoT is een discussieforum waarbij mensen een andere mening erop na kunnen houden. Als je er niet tegen kunt dat mensen een andere mening hebben dan de jouwe dan is het wellicht in het vervolg slimmer om niet te reageren in het betreffende topic.

Wellicht dat ik je later nog even een PM stuur, maar laat ik je bij voorbaat even afraden om op dezelfde voet door te gaan in dit topic. Zie dit als eerste waarschuwing, een tweede betekent een tempban.

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 30-10-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
;w
Shaggie_NB schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:30:
[mbr]*snip*

Ik ben er niet van gediend als je op de man speelt en GoT is een discussieforum waarbij mensen een andere mening erop na kunnen houden. Als je er niet tegen kunt dat mensen een andere mening hebben dan de jouwe dan is het wellicht in het vervolg slimmer om niet te reageren in het betreffende topic.

Wellicht dat ik je later nog even een PM stuur, maar laat ik je bij voorbaat even afraden om op dezelfde voet door te gaan in dit topic. Zie dit als eerste waarschuwing, een tweede betekent een tempban.[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haplo500
  • Niet online
Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:35:
[...]

Lees het topic even door en lees de reacties van de winkels. Ik zeg niet te weten waar de fout precies zit (leverancier of winkel), maar het is duidelijk dat het geen normale verkoopprijs was.

Wat zachtere aanwijzingen zijn het feit dat hierover een topic is en dat velen op de gok een dergelijk product hebben gekocht.

Dit soort topics zijn al heel vaak langsgekomen en ik heb in mijn reacties al een samenvatting van de uitkomst gegeven.
Ik ga normaal gesproken voor dit soort dingen ook niet over 1 nacht ijs. Voor mij was het niet direct duidelijk dat het een foute prijs betrof. Een halvering van de prijs is wel scherp, maar in electronica-land ook niet helemaal onrealistisch. Ik vond het ook apart dat de webshop bij mij niet sprak over een foute prijs, maar dat er een prijsverschil was opgetreden.

Richtlijn normaal gesproken is dat een webshop bij zijn aanbod niet gehouden kan worden aan kennelijke vergissingen. De vraag is dan of ik had moeten weten dat dit aanbod niet waar kon zijn. Zoals ik al zei, dacht ik dat het wel kon. En als er geen sprake is van een kennelijke vergissing, dan is er gewoon een rechtsgeldige koop, en moet men leveren.

Ik heb voor de zekerheid mijn rechtsbijstandverzekering naar hun mening gevraagd, en zij waren het met me eens, en hebben het direct ook voor me opgelost (door mij het verschil te vergoeden; dat is goedkoper dan procederen). Ik hoop dus deze week nog mijn server thuis te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
haplo500 schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:27:
Ik heb voor de zekerheid mijn rechtsbijstandverzekering naar hun mening gevraagd, en zij waren het met me eens, en hebben het direct ook voor me opgelost (door mij het verschil te vergoeden; dat is goedkoper dan procederen).
:D

Mag ik vragen bij welke maatschappij je zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ebia schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:56:
[...]

:+ Goeiemorgen...dat is natuurlijk ook een manier...pfff...nou ik heb vanmorgen eens ff geinformeerd naar de status (heb vorige week e.e.a. gestuurd naar m'n rechtshulpje :+), ze komen er een dezer dagen op terug aangezien ze eerst *ahum* de stukken even moeten bestuderen zoals ze dat zelf zo mooi konden verwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haplo500
  • Niet online
ebia schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:56:
[...]

Mag ik hier reclame maken? Het is die van: 'Verzekeren kan jezelf'.

Ik was zelf ook erg verbaasd. Eigenlijk belde ik om te weten of mijn idee wel redelijk was (dat ik een geldige koop had gesloten). Kwamen ze opeens met deze oplossing aan. Ik snap het wel van hun kant, het is gewoon een kosten-baten analyse, maar het voelt wel een beetje vreemd.

Mensen die hebben besteld bij een winkel die bij de Nederlandse Thuiswinkel organisatie is aangesloten, kunnen altijd nog de klachtenprocedure op de website volgen. Dat is een stuk minder ingrijpend dan een rechtzaak beginnen. Ieder moet voor zichzelf maar uitmaken of dat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
haplo500 schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:21:
[...]

Mag ik hier reclame maken? Het is die van: 'Verzekeren kan jezelf'.

Ik was zelf ook erg verbaasd. Eigenlijk belde ik om te weten of mijn idee wel redelijk was (dat ik een geldige koop had gesloten). Kwamen ze opeens met deze oplossing aan. Ik snap het wel van hun kant, het is gewoon een kosten-baten analyse, maar het voelt wel een beetje vreemd.

Mensen die hebben besteld bij een winkel die bij de Nederlandse Thuiswinkel organisatie is aangesloten, kunnen altijd nog de klachtenprocedure op de website volgen. Dat is een stuk minder ingrijpend dan een rechtzaak beginnen. Ieder moet voor zichzelf maar uitmaken of dat het waard is.
Ik zie dat de webshop waar ik hem besteld had ook lid is van ICT Waarborg, die ook een klachtenprocedure heeft....
Pagina: 1