Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter02
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 12:25
troftnom schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 23:32:
Is er al een release candidate van Vail dan, dacht dat er alleen een beta versie was?
Je hebt gelijk,ik bedoel de beta versie. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenr90
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02-2022
Waar installeren jullie de programma's gewoon op D:? De standaard C: partitie is maar 20 GB. Heeft iemand van jullie ook vss draaien en geeft dit problemen? Ik vind hier namelijk alleen maar informatie over van 3 jaar geleden? Of is dit ook opgelost met die update van whs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34
jeroenr90 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:48:
Waar installeren jullie de programma's gewoon op D:? De standaard C: partitie is maar 20 GB. Heeft iemand van jullie ook vss draaien en geeft dit problemen? Ik vind hier namelijk alleen maar informatie over van 3 jaar geleden? Of is dit ook opgelost met die update van whs?
Toen ik nog WHS v1 draaide, had ik een C: partitie van 60GB gemaakt (dmv de custom X:\Files installer), en een D:\Temp dir voor me downloads (waarna alle downloads die compleet waren naar me Downloads share gingen).

vss is uitgeschakeld na de 1e Powerpack (meen ik uit me hoofd) imv problemen. MAar weet het niet zeker meer, ben veel te druk met Vail op het moment :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
Ik heb zelf nog niet naar Vail gekeken, maar zodra deze te koop is zal ik er zeker aan denken.
Ik heb nog een oude Dell machine staan waar ik nog op zou kunnen testen, maar dan heb je natuurlijk niet de snelheid van de huidige server.

Voorlopig voldoet WHS gewoon goed. Nadeel zou zijn als ik weer alles moet gaan migreren naar een nieuwe omgeving. Dan zou op zich die 1TB backup schijf interessant kunnen zijn.

Aan de ene kant heb ik spijt van de CS-330 POV vanwege de beperkte inhoud. Aan de andere kant doet hij goed zijn werk en is snel genoeg. Uiteindelijk zal ik wel overstappen op een Intel chipset wanneer deze wellicht stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Toch zou ik je aanraden om het eens te testen, ook al is het niet zo snel. De ervaring van Vail zal je zeker niet slecht vallen. Het is aan te raden om met 2 schijven te testen, dan kun je evt. spelen met de pool en Server backup. Met name die server backup functie bevalt mij heel erg! Zit er ook over na te denken om af te stappen van RAID1 (primary drive) hierdoor :)

Migreren is op het moment een probleem ja, maar het lijkt mij niet uitgesloten dat MS wel met een of andere optie komt om te upgraden. Dat doen ze toch ook met WinXP, Vista en Win7?

BTW, Ik heb op het moment MediaPortal als TV Server draaien op Vail, en het werkt super! Beeld is goed, en opnames zijn gewoon super! Een tijdje zitten stunten met DVBLogic, ook erg mooi spul, maar je blijft daardoor afhankelijk van een Windows Media Center bak.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:44
Kan iemand misschien een link geven naar wat uitleg hoe de harde schijven ingedeeld worden bij WHS? Ik heb zelf een testserver gemaakt met wat harde schijven erin en daar die beta Vail opgezet. Dat zou samen over de 4 gig moeten zijn, zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/Untitled.png

Maar in de verkenner wordt het maar 2 gig. Ik snap dat het een soort RAID moet voorstellen en dat het allemaal wat anders werkt dan windows 7, maar ik wil graag van de hoed en de rand weten... En die informatie over de schijfsamenstelling kan ik niet zo vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Dennis013 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:59:
Maar in de verkenner wordt het maar 2 gig. Ik snap dat het een soort RAID moet voorstellen en dat het allemaal wat anders werkt dan windows 7, maar ik wil graag van de hoed en de rand weten... En die informatie over de schijfsamenstelling kan ik niet zo vinden.
Er is nog geen officiële documentatie. Maar kijk eens hier voor algemene info (engels).

En je zou ff kunnen kijken in de SDK voor evt. meer info.

[ Voor 5% gewijzigd door Cybergamer op 29-06-2010 16:23 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
standaard staan de folders met de settings "duplication on". Hierdoor halveert de beschikbare ruimte.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb een re-install van vail moeten doen ivm moederbord change, en dat liep als een zonnetje.

Waar een reinstall van whsv1 nog tijden duurde om de tombstones te indexeren en her-rangschikken, duurde de her-installatie van vail nog geen 20 minuten, dus alleen een install.

Alle shares waren weer beschikbaar en goed geconfigureerd.

Beter!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:44
morpheus schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:27:
standaard staan de folders met de settings "duplication on". Hierdoor halveert de beschikbare ruimte.
Waar vind ik die setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Deze halveert niet de beschikbare schijfruimte maar verdubbeld het gebruik.

Deze setting is onder de console bij "Folders" te vinden. Die setting dient per map aan/uit gezet te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 14:12
Ik ben sinds kort de trotste bezitter van een iPad. Nu zou ik graag films willen streamen van m'n whs naar die iPad. Hiervoor zijn twee apps beschikbaar; StreamToMe en Airvideo. Beide vereisen een 'server-dee;' wat op een server geinstalleerd moet worden. In het geval van StreamToMe heet dat deel ServerToMe (heel verassend) en voor Airvideo heet dat Airvideo Server (ook heel toepasslijk).

Beide 'server' toepassingen hebben als minimale eis Windows XP SP2 en Airvideo Server zou ook draaien op Vista en Windows 7. Het lijkt er dus op dat deze 'server' toepassingen zijn bedoeld voor een gewone pc en niet voor een echte server waar een server OS op draait.

Ik heb ServerToMe al op m'n whs geinstalleerd (vooral omdat deze meer videoformaten ondersteund dan Airvideo Server) maar krijg het niet aan de praat. Het programma start op, ik kan de share aangeven waar m'n video's in staan maar daarna is de status 'null' wat zoveel voor mij betekend dat de streamingserver niet loopt.

Nu mijn vraag; moet ik misschien het server gedeelte als service laten draaien ipv als programma wat automatisch opstart als de whs opstart? En terwijl ik dit type bedenk ik me ineens dat dat wel eens de reden zou kunnen zijn waarom de status 'null' is want misschien had ik na installeren de whs moeten rebooten zodat ook die server gaat draaien?

Overigens is die iPad geweldig!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
(ik kan niet inloggen op m'n werk dus doe het zo maar even)

Ik heb een geweldige uitleg gevonden op WGS!

http://www.wegotserved.co...-and-windows-home-server/

Kan niet wachten tot ik thuis ben.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik ben nu al een tijdje met Vail bezig, en ik had vanaf het begin al last van het feit dat de remote access webpagina het bij mij niet goed deed. Als ik naar de site (insertname.homeserver.com) ging, duurde het minstens 30 seconden voordat ik me überhaupt in kon loggen, en als ik dan de muziek streaming wou uitproberen, dan wou dat maar 12 seconden, om vervolgens naar de volgende track te gaan.

Zeer irritant dus, en ik heb het maar gelaten voor wat het was, totdat me vandaag ineens te binnen schoot dat je voor remote desktop via die site IE nodig hebt, dus heb ik IE maar weer eens geïnstalleerd, en wat blijkt? de rest werkt in IE vlekkeloos: ik kan langer dan 12 seconden naar muziek luisteren, en ik kan me meteen inloggen :X

Mocht iemand anders hier ook last van hebben (gehad), dan is dit dus de 'oplossing'.

Kan best zijn dat het ergens in de documentatie vermeld staat, heb ik niet doorgelezen, dus als dit allang duidelijk was voor de rest van de wereld, my bad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
@ Ferret: Laat ons even weten hoe je projectje loopt :)

@ TrekDude101: Vreemd, ik heb dat probleem niet...

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredvj
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05-2024
8)7

[ Voor 99% gewijzigd door fredvj op 04-07-2010 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
babyxl schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 23:15:
@ Ferret: Laat ons even weten hoe je projectje loopt :)
Het gaat prima! Ik heb de zeer goede tutorial op WGS gevolgd en het draait! Ik kan nu de server benaderen, de map met alle films zien en een film selecteren en opstarten. Het is alleen een beetje jammer dat niet alle videoformaten worden ondersteund dus zou ik echt gebruik willen maken van de iPad om films te bekijken dan zou ik alle films om moeten zetten naar .AVI's en dat is me nu net teveel werk. Maar het werkt uitstekend als je dus .AVI's hebt. Hopelijk gaat de ontwikkeling van deze app verder en komt er bredere video ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Ik heb gisteren mijn homeserver (V1) opnieuw geïnstalleerd ivm wat problemen. Nu heb ik powerpack 1 handmatig geïnstalleerd maar krijg ik powerpack 2 en 3 niet door via windows update.,

Weet iemand hoe dit kan?

het is nogal een gemis in verband met een paar 64bit windows 7 machines in huis.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Ferret schreef op zondag 04 juli 2010 @ 08:29:
[...]
Hopelijk gaat de ontwikkeling van deze app verder en komt er bredere video ondersteuning.
Klinkt goed! Ikzelf maak gebruik van de interne transcoding engine van Vail, en gebruik ik XBMC op mijn netbook (een Compaq Mini 311C). Dit werkt zelf prima over Hamachi!

Op het moment ben ik ook druk bezig met Mediaportal TV Service op Vail, dat werkt ook gewoon (bijna) vlekkeloos! Met bijna bedoel ik eigenlijk wel goed, ik had alleen een probleem met de laatste driver van mijn Cinergy C HD kaart. Een oudere versie doet het gewoon prima.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Mediaportal TV Service is nu vervangen met For The Record, die werkt super! Alsof die gemaakt is voor WHS... :)

Ik gebruik nog wel MP als client op mijn main box.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
babyxl schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:24:
Mediaportal TV Service is nu vervangen met For The Record, die werkt super! Alsof die gemaakt is voor WHS... :)
Ik ben zelf ook van plan een WHS-server te gaan kopen/samenstellen. Wat zijn de voordelen van For the record boven Mediaportal?
Ik gebruik nog wel MP als client op mijn main box.
Werkt MP samen met For the Record of pluk je de opnames gewoon van een mapje? Want kun je dan wel opnames plannen vanaf de MP client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
D-e-n schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:05:
[...]
Ik ben zelf ook van plan een WHS-server te gaan kopen/samenstellen. Wat zijn de voordelen van For the record boven Mediaportal?
Een stuk stabieler dan de TV Service van Mediaportal.
[...]
Werkt MP samen met For the Record of pluk je de opnames gewoon van een mapje? Want kun je dan wel opnames plannen vanaf de MP client?
Ja, werkt precies hetzelfde alsof je de MP TV Service zou hebben draaien. Er veranderd niets in gebruik.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik lees hier veel over het gebruik van de Storage Pool van WHS. Op zich is het makkelijk als je schijven één schijf vormen naar buiten toe. Maar ik heb twijfels over de snelheid van wegschrijven. En een belangrijk nadeel is voor mij het feit dat het je schijfruimte kost. I.p.v. 2TB heb ik dan bijvoorbeeld maar 1TB tot mijn beschikking.

Vraag van mij is dus: is deze functie makkelijk uit te schakelen? Ik maak back-ups en zit helemaal niet te wachten op RAID-achtige oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

D-e-n schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:06:
Ik lees hier veel over het gebruik van de Storage Pool van WHS. Op zich is het makkelijk als je schijven één schijf vormen naar buiten toe. Maar ik heb twijfels over de snelheid van wegschrijven. En een belangrijk nadeel is voor mij het feit dat het je schijfruimte kost. I.p.v. 2TB heb ik dan bijvoorbeeld maar 1TB tot mijn beschikking.

Vraag van mij is dus: is deze functie makkelijk uit te schakelen? Ik maak back-ups en zit helemaal niet te wachten op RAID-achtige oplossingen.
als je duplicatie uitzet voor elke shared folder, zal de footprint van de pooling wellicht meevallen. Ik heb hier echter geen ervaring mee.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Klopt.

Ikzelf heb bijv. wel mijn shared folder van documenten en muziek gedupliceerd staan, maar niet van software. Je kan zelf duplicatie uit- of aanzetten per share.

Snelheid doet hierbij niet ter zake, tenzij je een langzame schijf en een hele snelle schijf in de pool hebt. Want WHS bepaald zelf op welke schijf/schijven de data wordt weggeschreven.

[ Voor 35% gewijzigd door Cybergamer op 08-07-2010 16:35 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroenr90 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:48:
Tja, ik zit met hetzelfde probleem. Mijn home server geeft ook aan dat de C-partitie vol is. Maar als ik naar de schijf kijk staat er geen vreemde informatie op. Hoe kan ik ervoor zorgen dat die schijf toch gewoon leger blijft? Want door een volle C-partitie stopt alles natuurlijk op een gegeven moment. En ik heb me al suf gezocht via Google e.d., maar ik kan vrij weinig vinden dat bruikbaar is voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Check de dir van je logfiles, die kunnen er voor zorgen dat je C: schijf kan vollopen.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:44

Winkiller

De Mopperpot

Zijn er tussen de WHS gebruikers in dit topic al ervaringsdeskundigen als het gaat over de Add-in: WHSClamAV.

Een gratis antivirustool voor WHS, mijn antivirus (Avast) loopt deze week af en helemaal zonder AV wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Ik zou het lekker bij Avast houden als ik jou was. Met verlengen krijg je een fijne korting (ik heb in december voor 2 jaar verlengt met 30% korting).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Ik vraag me af waarom je op WHS perse een virusccanner wilt. Als het goed is staan alle bestanden op de server en worden ze niet gebruikt daar dus is de kans op een virus vrij klein.

Ik zou eerder investeren in het beveiligingen van de clients die gaan werken met de bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Het mooie van Avast is dat je in de console meldingen krijgt als er een computer gevaar loopt, of out-to-date is.
Een soort centraal punt van meldingen ed. Of voor push-updates als je de Pro versie hebt.

ClamAV heeft dat niet zover ik weet.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

AvanCade schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:32:
Ik vraag me af waarom je op WHS perse een virusccanner wilt. Als het goed is staan alle bestanden op de server en worden ze niet gebruikt daar dus is de kans op een virus vrij klein.

Ik zou eerder investeren in het beveiligingen van de clients die gaan werken met de bestanden.
Op onze clients draait verlopig nog Nod32, dus dat zit wel goed. Maar ondanks dat heb ik in de afgelopen twee en half jaar toch meldingen gehad op onze WHS van verdachte zaken in rar of zip bestanden. Hoe deze meldingen wel naar voren komen onder Avast WHS en niet op de clients (daar komen ze immers vandaan) is mij een raadsel. Alleen al om deze reden vindt ik een AV op WHS een must have, een extra stukje ingebouwde veiligheid kan nooit geen kwaad.

@babyxl,
ik ben het wel met je eens maar als het gratis kan wil ik dat wel proberen, je bent een hollander of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Winkiller958 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:29:
@babyxl,
ik ben het wel met je eens maar als het gratis kan wil ik dat wel proberen, je bent een hollander of niet :)
LOL! Ja...

Je kan Avast 60 dagen gratis uitproberen (meen ik uit me hoofd). :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Ferret schreef op zondag 04 juli 2010 @ 08:29:
[...]

Het gaat prima! Ik heb de zeer goede tutorial op WGS gevolgd en het draait! Ik kan nu de server benaderen, de map met alle films zien en een film selecteren en opstarten. Het is alleen een beetje jammer dat niet alle videoformaten worden ondersteund dus zou ik echt gebruik willen maken van de iPad om films te bekijken dan zou ik alle films om moeten zetten naar .AVI's en dat is me nu net teveel werk. Maar het werkt uitstekend als je dus .AVI's hebt. Hopelijk gaat de ontwikkeling van deze app verder en komt er bredere video ondersteuning.
Heb je het al eens met Orb geprobeerd? Die werkt met alle videoformaten. Zou dat ook met de iPad werken?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 08:36:
[...]

Tja, ik zit met hetzelfde probleem. Mijn home server geeft ook aan dat de C-partitie vol is. Maar als ik naar de schijf kijk staat er geen vreemde informatie op. Hoe kan ik ervoor zorgen dat die schijf toch gewoon leger blijft? Want door een volle C-partitie stopt alles natuurlijk op een gegeven moment. En ik heb me al suf gezocht via Google e.d., maar ik kan vrij weinig vinden dat bruikbaar is voor me.
Nou, na wat onderzoek liep ik opeens tegen een directory van SabNzbd aan. Deze was ruim 9 GB. Wat bleek, blijkbaar slaat dat programma standaard alles nog eens op in een cache, die niet schoongemaakt wordt. Dus dat opgeruimd... en nu draait het systeem weer als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
De laatste Microsoft Security Essentials Beta draait overigens goed op de Vail beta.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 18:23
Hij schijnt volgens we got served ook op windows home server v1 te werken maar ik ga me niet aan beta software wagen op m'n home server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Helemaal mee eens, ga ik ook niet doen. Maar zodra die uit beta is gooi ik hem er wel op. Hij draait hier op al m'n clients en dat werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:18
moppentappers schreef op zondag 25 juli 2010 @ 17:47:
Hij schijnt volgens we got served ook op windows home server v1 te werken maar ik ga me niet aan beta software wagen op m'n home server
Heb hem draaien op v1 en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 16:38
Ik lees enkele malen in dit topic over HFS (http://www.rejetto.com/hfs/). Ik hed deze gedownload en krijg hem ook werkend op mijn pc.

Kan iemand mij vertellen wat ik in moet stellen op WHS om deze werkend te krijgen of is er ergens een duidelijke handleiding te vinden?

[ Voor 12% gewijzigd door Dickster op 04-08-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Eerste hit van google: http://www.rejetto.com/forum/index.php?topic=6367.0

Dus het is in elkgeval mogelijk.
Maar vertel eens waar je nu dan tegenaan loopt?

[ Voor 40% gewijzigd door job op 04-08-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickster
job schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:10:
Eerste hit van google: http://www.rejetto.com/forum/index.php?topic=6367.0

Dus het is in elkgeval mogelijk.
Maar vertel eens waar je nu dan tegenaan loopt?
Dat het kon had ik ook reeds gevonden. Voor mij is de grote vraag hoe. Ik ben een newbie op het gebied van servers en WHS.

Ik heb het programme gedownload en eerst op de pc gestest (middels de zelftestfunctie). Op de poorten 80 en 443 die ik naar de pc kan forwarden lijkt het gewoon te werken.

Ik heb viade remote desktop hetzelfde geprobeerd op de server. Hier krijg ik geen goed resultat op de zelftest, behoudens op de poorten 20 en 21. Ik heb ergens (weet helaas niet meer waar) gelezen dat ik deze poorten niet voor dit programma mag gebruiken.

Probleemanalyse: de poorten waarop ik de applicatie werkende krijg zijn standaard in gebruik door WHS. Derhave krijg ik in de remote desktop de melding: server not available.

Ik weet overigens dat ik het programma uiteindelijk moet draaien als service. Dit is me ook reeds eerder gelukt via de add-inn anyservice. Ik dacht het nu echter eerst te testen door de applicatie te draaien op de remot desktop.

Zoals gezegd ben ik een newbie op dit gebied. Heb echt al overal gezocht, maat heb tot op heden weinig bruikbaars kunnen vinden (wel om de applicatie draaiende te krijgen op de gewone pc, maar niet onder whs). Heeft er wat mee te maken dat ik een adres heb xxx.homeserver.com en hier iets mee moet, aangezien de server hier reeds connectie mee maakt met het i-net???

Alle tips zijn welkom. Een link naar een handleiding/tutorial zou helemaal geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Je moet natuurlijk de server draaien op een poort welke niet in gebruik is. 80 http en 443 https zijn al in gebruik, dus kies je 2 andere poorten.
Deze poorten moet je ook openzetten in de whs firewall.

Dan test je de boel intern met je interne ip. en dan verbind je dus bijvoorbeeld met: http://192.168.1.102:8080
(die :8080 geeft aan dat hij moet verbinden op poort 8080).
Wil je ook extern (via het internet elders met je whs willen verbinden), dan moet je de poorten die je kiest ook nog in je router openen.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 04-08-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickster
Ik zal nog eens verder zoeken. Ik krijg hem ook op de pc niet draaiende op aan andere (in de router geforwarde poort) welke volgens testprogramma PFportchecker wel open zou moeten staan.

Ik zal hier mijn eerste uitdaging van maken, wellicht daarna aanvullende vragen over de whs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Klinkt als een foutje.. check deze site eens: http://portforward.com, hier staat precies hier je je porten kan forwarden.

Mocht dat niet werken zet dan even je firewall helemaal uit in WHS en probeer het opnieuw.

[ Voor 27% gewijzigd door Cybergamer op 05-08-2010 01:38 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Eerst in je interne netwerk gaan testen met je lan ip. Als dat werkt verder gaan prutsen met je router om het via het internet te bereiken.
Dickster, wat is je nou dan al wel gelukt? en waar gaat het mis?
poorten van hfs wijzigen dan in de firewall van whs de poorten openen.. is dan intern de server bereikbaar dan met poortforwarden in je router bezig.
Probeer overigens niet de webserver extern te bereiken vanuit je eigen netwerk :p dat kan vaak niet (nat loopback).

Het wordt wel een beetje een netwerktopic op deze manier. Als alles in je interne netwerk werkt kan je het best voor het externe gebeuren (poorten mappen e.d.) een topic aanmaken in de netwerksectie van Got.

[ Voor 66% gewijzigd door job op 05-08-2010 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickster
Ik zal jullie hier. In deze post op de hoogte houden van mijn voortgang. Eventuele vragen zal is specifiek stellen.

Mijn bevindingen tot dusver:

De self-test functie van HFS lijkt bij niet te werken.
Als ik de poorten test met bijvoorbeeld http://canyouseeme.org/ blijken deze gewoon te werken. Aan dit punt heb ik de meeste tijd verspeeld, aangezien de self-test functie zoals hierboven vermeld wel goede resultaten gaf op poorten 80 en 443.

Bleek dat de testfunctie tijdelijk kuren vertoonde. Inmiddels werkt deze op alle poorten.

Via op mijn eigen pc als extern kan ik HFS bereiken op http://mijnip:openpoort/. .

Programma laten starten als WHS Start
Het programma laten draaien als service. Via any service installer: http://www.wegotserved.co...iew-anyservice-installer/
Na testen bleek dat ik vanaf mijn pc geen toegang had. Vervolgens de service gewijzigd, zodat deze uitgevoerd wordt als administrator. Na opniew opstarten WHS had ik direct toegang tot HFS.

Opmerkingen:
Tot het moment van wijzigen naar opstarten als admin zag ik de service wel draaien, echter had ik geen toegang.

Tevens de optie gebruikt om het programma automatisch te laten starten, echter ook dan geen toegang. Tot het moment dat ik ingelogd had als admin.

Mijn vragen tot dusver:
Momenteel draait het programma als servive (uitgevoerd als admin). Zijn er betere manieren om dit in te stellen?

[ Voor 95% gewijzigd door Dickster op 20-08-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Dickster schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:10:
Kan ik het programma zodanig instellen dat ik de site kan benaderen via xxx.homeserver.... ip van mijnip:openpoort?
Je kan bij elk programma dat een eigen webinterface gebruikt idd gewoon je whs domein:port gebruiken. Let wel even op je firewall en router instellingen!

Bijv. een eigen mailserver op port 85 hebben draaien is dan: http://je-domein.homeserver.com:85

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
Inmiddels ben ik mijn debian server aan het omtoveren naar een Windows Home Server, echter ik lees wat verhalen omtrent de primaire disk die elkaar tegenspreken. Hopelijk kunnen jullie mij helderheid geven.
Hardeschijven in de server:
1x 320GB, 5400rpm 2,5
3x 1TB, 7200rpm 3,5

Mijn idee was de 320GB als 'primaire schijf' te gebruiken ivm energieverbruik. Echter lees ik dat het problemen kan opleveren bij het verplaatsen van grote bestanden?! Vervolgs lees ik dat het issue niet meer van toepassing is.

Indien de 320GB niet verstandig is als primaire schijf, dan haal ik hem er uit en doe de install opnieuw (is nu nog aan het lopen, dus kan er maar vroeg genoeg bij zijn).

Wie kan mij uit de duisternis halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Dickster schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:10:
Kan ik het programma zodanig instellen dat ik de site kan benaderen via xxx.homeserver.... ip van mijnip:openpoort?
Op verschillende manieren opstarten is dus een kwestie van uitproberen. daar kom je wel uit.. gewoon uitproberen.

Als de server draait en via internet wilt bereiken dan zit je router er dus nog tussen.. dat heeft niets met whs te maken maar alleen met je router.. dat hoef je hier niet te bespreken en daar kan je wellicht een eigen topic voor maken. Of kijk eens op http://www.portforward.com
Wat testen betreft.. doe dat op een normale manier (dus laat iemand anders verbinden met jouw ip en poort).
koendt schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:55:
Mijn idee was de 320GB als 'primaire schijf' te gebruiken ivm energieverbruik. Echter lees ik dat het problemen kan opleveren bij het verplaatsen van grote bestanden?! Vervolgs lees ik dat het issue niet meer van toepassing is.
Met de laatste update (powerpack) zijn veel bugs weggewerkt. Kijk eens in dit topic.. staat me bij dat dit probleem hier eerder is besproken.

[ Voor 61% gewijzigd door job op 09-08-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilthyViper
  • Laatst online: 07-03 15:58
Na bijna 2 jaar probleemloos van WHS gebruik te hebben gemaakt, heb ik sinds zondag problemen met mijn servertje. Wat is het geval:

Nadat zondag de stroom even was uitgevallen en ik de server opnieuw had aangezet, merkte ik dat ik via de connector op de clients de server niet meer kon benaderen. Paar keer herstart, niets hielp. Dus maar een beeldscherm, toetsenbord en muis aangesloten en gekeken wat het probleem was.

Op het inlogscherm stond de volgende melding: "At least one service or driver failed during system startup. Use the event viewer to examine the event log for details." Deze melding weggeklikt en ingelogd. Het bureaublad laadde, maar dat ging enorm traag. Geprobeerd in de event viewer te komen en na een paar keer herstarten lukte dat uiteindelijk. Na veel wachten (echt een uur voordat ik eindelijk in de event viewer zat) zag ik ontzettend veel meldingen dat er bad blocks op disk 1 zijn. Het lijkt er dus op dat één van de schijven de plotselinge stroomuitval niet helemaal goed is doorgekomen. In de server zitten overigens 2 identieke schijven, beide 1 TB groot. Alle folders zijn duplicated.

Mijn vragen zijn nu eigenlijk:
  • Kan ik er vanuit gaan dat de schijf met de systeempartitie erop kaduuk is gegaan, aangezien het OS zo ontzettend traag reageert? Of kan het ook de pure data-schijf zijn?
  • Mocht het de schijf zijn met de systeempartitie, hoe kan ik de server dan opnieuw installeren met behoud van alle data die erop staat?
Ik hoop dat verhaal een beetje duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Ik heb toevallig ook een dode schijf gehad kortgeleden, ik had gewoon die schijf eruit gehaald en de nieuwe erin gedaan en toegevoegd, alle backups waren wel weg maar verder was alles prima. Had ook dat alles enorm traag was.. maar nadat ik daar klaar mee was ging het weer als een trein.
Als je system drive kapot is kan je die ook gewoon eruit halen en windows installeren, wel opletten dat je voor een reparatie ofzo kiest en niet voor een echte nieuwe installatie. Moet ik zeggen dat ik toen gewoon last had van een BSOD veroorzaakt door een software probleem.. weet niet hoe dat zit als je de systeem drive vervangt.
Iig is er een mogelijkheid om je systeemdrive te vervangen met behoud van data.

[ Voor 6% gewijzigd door moppentappers op 10-08-2010 20:06 ]

• DialOut
  • Laatst online: 10-09 09:39
Ik heb op mijn WHS een FTP server geïnstalleerd, omdat samba gewoon niet ideaal (lees traag) functioneerde.
Het komt toch maar incidenteel voor dat ik bestanden van de server af haal (afgezien van streamen, maar dat gaat goed).

Echter als ik via FTP client download van de server begin die tussen de 4,5 MB/sec en valt na kwartier terug op 1,6 MB/sec en daarna daalt het nog verder. Wie kan dit verklaren of heeft een mogelijk oplossing?
De specs van de server kan het niet aan liggen, ik gebruik de FilleZilla FTP server. Alles is verbonden via een Apple Time Capsule.

• Cybergamer
Klinkt als een netwerkkaart of driver probleem. Probeer eens een oudere of nieuwere driver. Welke kaart heb je erin zitten?

cybergamers.nl

• Gerritjuh
  • Laatst online: 16-09 20:51
FilthyViper schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:29:
Mijn vragen zijn nu eigenlijk:
  • Kan ik er vanuit gaan dat de schijf met de systeempartitie erop kaduuk is gegaan, aangezien het OS zo ontzettend traag reageert? Of kan het ook de pure data-schijf zijn?
  • Mocht het de schijf zijn met de systeempartitie, hoe kan ik de server dan opnieuw installeren met behoud van alle data die erop staat?
Ik hoop dat verhaal een beetje duidelijk is.
Plotselinge uitval van de stroom kan voor een harddisk vervelende gevolgen hebben. Maar het is goed mogelijk dat de harddisk nog te redden is. Je zou kunnen proberen om met HDAT2 de schijf te controleren op Bad Sectors en die eventueel proberen te laten herstellen. Ik heb in het verleden een soortgelijk programma gebruikt met heel veel succes.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredvj
moppentappers schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:05:
weet niet hoe dat zit als je de systeem drive vervangt.
Iig is er een mogelijkheid om je systeemdrive te vervangen met behoud van data.
Dat is wel mogelijk
http://forum.wegotserved....tem-drive-with-new-drive/

Forum bericht 12 Xen Posted 13 January 2009 - 10:03 PM

[ Voor 7% gewijzigd door fredvj op 13-08-2010 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Een tijdje geleden meldde ik dat ik grote problemen had met het kopieeren van films van m'n pc naar de whs.

In beide zit een gigabit NIC en hoe ik ook knutselde aan de instellingen (Large Send Offload, Tasl Offload en dat soort dingen), niets wilde werken. Zodra ik een film kopieerde dan begon het met zo'n 20 Mb/sec om na 10 seconde terug te vallen tot kB's en vervolgens nokte de pc ermee.

Wat ik zag was dat van de drie 1 Tb schijven in de whs voor 97 procent vol was, de twee ander resp. 62 en 42 procent. Ruimte genoeg dus voor nog een filmpje zou je zeggen.... Maar ja, kopieeren ging niet totdat ik drastische methode bedacht.
Ik heb zo'n 5 grote .mkv films gewist zodat ik op de volste schijf ineens weer 18 procent ruimte had en je voelt 'em al aankomen; kopiereen gaat weer als een speer!

Op een of andere manier hield die ene volle schijf het kopieeren (of wegschrijven) tegen. Heel raar natuurlijk want je zou zeggen dat er ruimte zat is op die twee andere schijven. Ik snap er niks van behalve dat ik nu weer kan kopieeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightwatchman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
Misschien dat ik hier een goede optie vind om mijn WHS-installatie te herstellen. Situatie is als volgt: Heb WHS gebruikt op mijn Acer H340 Easystore en wilde Freenas proberen. Op zich goed bevallen maar wil toch weer terug naar WHS. Nu de Windows Home Server-cd's verkregen (wordt via USB geïnstalleerd) en het probleem daarbij is dat ik een BSOD krijg wanneer het systeem (na het kopiëren van de installatiebestanden) voor de eerste keer herstart. Het lijkt erop dat het gaat om missende SATA-drivers maar dat weet ik niet zeker. Het downloaden van de drivers leidt weer tot een melding van een ontbrekend txt.oem-bestand.

De originele Acer-CD's zijn niet meer bruikbaar want de server wordt niet meer herkend. Mijn vraag is dus of iemand misschien een manier weet om WHS weer aan de praat te krijgen. Het aardige is overigens dat ik de bèta-versie van WHS Vail wél zonder problemen kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Ferret schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:30:
Op een of andere manier hield die ene volle schijf het kopieeren (of wegschrijven) tegen. Heel raar natuurlijk want je zou zeggen dat er ruimte zat is op die twee andere schijven. Ik snap er niks van behalve dat ik nu weer kan kopieeren...
Dat kan heel goed. Ik had daar ook met enige regelmaat last van toen ik nog WHS v1 draaide. Totdat ik met enige regelmaat Drive Balancer ging gebruiken. Die orgde ervoor dat alle data evenredig op de schijven stonden waardoor mijn WHS het weer lekker vlot deed.

Nu ik de BETA van Vail draai heb ik daar helemaal geen last van. Sterker nog, ik heb de indruk dat Vail over het algemeen zelfs nog sneller is! Waar ik bij WHS v1 nog maar net aan 60/70MB/sec haalde, haal ik nu met gemak 90MB/sec! (Wel met fluctuaties tussen 70/100MB, maar zeker sneller dan v1!).

Ik moet wel zeggen dat een van de schijven (500GB) in de pool wat langzamer is, en soms merk ik dat ook als ik iets naar mijn WHS wil kopiëren. Maar dat heeft gewoon te maken met het feit dat WHS dan bepaalt om die data op die schijf te zetten. Die schijf gaat binnenkort toch vervangen worden voor een grotere.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Nightwatchman schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:33:
De originele Acer-CD's zijn niet meer bruikbaar want de server wordt niet meer herkend. Mijn vraag is dus of iemand misschien een manier weet om WHS weer aan de praat te krijgen. Het aardige is overigens dat ik de bèta-versie van WHS Vail wél zonder problemen kan installeren.
Er zou als het goed is een knop moeten zitten ergens om gebruik te maken van een factory reset. Dan kun je dmv. die cd's je Acer weer herstellen naar fabrieks instellingen. Lees even deze PDF, en kijk onder 6. Troubleshooting in het hoofstuk: Recovering or restoring the homeserver.

En voor de volgende keer: iets testen is prima, maar zorg dan voor een dedicated schijfje (en haal de andere schijven er uit!), dan scheelt een hoop werk namelijk. :)

Zo doe ik het namelijk ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Cybergamer op 13-08-2010 16:32 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
babyxl schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:19:
[...]

Dat kan heel goed. Ik had daar ook met enige regelmaat last van toen ik nog WHS v1 draaide. Totdat ik met enige regelmaat Drive Balancer ging gebruiken. Die orgde ervoor dat alle data evenredig op de schijven stonden waardoor mijn WHS het weer lekker vlot deed.

Nu ik de BETA van Vail draai heb ik daar helemaal geen last van. Sterker nog, ik heb de indruk dat Vail over het algemeen zelfs nog sneller is! Waar ik bij WHS v1 nog maar net aan 60/70MB/sec haalde, haal ik nu met gemak 90MB/sec! (Wel met fluctuaties tussen 70/100MB, maar zeker sneller dan v1!).

Ik moet wel zeggen dat een van de schijven (500GB) in de pool wat langzamer is, en soms merk ik dat ook als ik iets naar mijn WHS wil kopiëren. Maar dat heeft gewoon te maken met het feit dat WHS dan bepaalt om die data op die schijf te zetten. Die schijf gaat binnenkort toch vervangen worden voor een grotere.
Ik heb binnenkort een laptop over die ik ga inzetten als test pc. Ik ga dan Vail ook maar eens bekijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Microsoft heeft een nieuwere versie van VAIL (HAS BEEN REFRESHED) online gezet.

Ik heb geen hardware over en zal hem niet gaan testen, hopelijk zijn er onder jullie wel liefhebbers en dan hoor (lees) ik graag jullie bevindingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Winkiller op 16-08-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ztegeman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08 14:04
Vail refresh is niet het enige, Aurora (SBS 2008 R2) is nu ook een public preview.

Voor de tweaker die eens met Exchange en een domein wil spelen is dit leuk speelgoed. Vail en Aurora lijken in veel opzichten erg veel op elkaar.

[ Voor 0% gewijzigd door Ztegeman op 17-08-2010 00:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:04
Hoi allemaal,

Ik zit met het volgende probleem, waar ik eigenlijk totaal geen oplossing voor wist. Mijn server is namelijk enorm traag, als ik iets van de server naar een pc stuur is de maximale snelheid zo'n 7 MB/s, terwijl ik een compleet gigabit netwerk heb, ook de Asus o Play (mediaspeler) kan heel slecht streamen. Dit apparaat meet vaak een netwerksnelheid van 15-20MB/s, maar de films spelen af als dikke stroop. Ook het kopiëren van bestanden van de server naar een externe schijf die erop is aangesloten gaat erg langzaam, zoals op de volgende screen te zien is heel ik zo'n 6 tot 7MB/s. Nu wilde ik jullie eigenlijk om een oplossing vragen, maar als ik de reacties hierboven lees, zou het er dus heel goed mee te maken kunnen hebben dat de schijven ''vol'' zitten en dat er data op de systeemschijf staat, dus, als dat het zou zijn zou de oplossing simpelweg zijn om er een nieuwe schijf in te hangen en dan het programma Drive Balancer te draaien. Of zou het misschien iets met de temperaturen kunnen zijn, aangezien die vrij hoog liggen?

Afbeeldingslocatie: http://i173.photobucket.com/albums/w56/Driftkikkerland/rest/serversloooo0o0o0ooo0o0m.jpg

Denken jullie dat de beste oplossing inderdaad is om er een schijf bij te hangen en Drive Balancer te draaien, of is er iets wat ik over het hoofd zie?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Driftkikker op 17-08-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Ik kan me inderdaad voorstellen dat het komt omdat het allemaal propvol zit hij continue de bestanden die je erop zet moet balanceren.. drive balancer heb ik zelf nooit gebruikt, maar aangezien WHS de data niet gaat verplaatsen naar andere schijven (mogelijk wel als de schijven enorm vol zitten, geen idee) zou dat wel zin kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilthyViper
Korte vraag: kan je een harddisk uit de WHS halen, in een andere (win7)computer hangen en de data die erop staat uitlezen en kopiëren naar een harde schijf in die andere computer?

Reden is dat WHS gecrasht is en ik totaal niet meer in de server kom. WHS heeft 2 HD's, alle shares zijn duplicated. Wil graag mijn data veiligstellen voordat ik disk(s) ga vervangen (weet niet welke van de 2 kapot is) en WHS eventueel ga herinstalleren. De schijven in een andere computer hangen en de data overpompen lijkt mij het makkelijkste, maar weet dus niet of dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Ja, als je tenminste de normale versie hebt draaien, en niet de Vail beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilthyViper
troftnom schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 00:30:
Ja, als je tenminste de normale versie hebt draaien, en niet de Vail beta.
Ok, ik heb de schijf in een andere computer gezet met win7 home premium. Kreeg vervolgens de melding dat de bootmanager ontbreekt en hij weigerde verder door te starten. Ik ga er dan vanuit dat dat de schijf was waar WHS zelf op stond en dit conflicten gaf met de win7 installatie.
De bootmanager fout opgelost door met de win 7 dvd de opstartbestanden te repareren en daarna de andere schijf uit mijn WHS (data-schijf) erin gehangen. Deze schijf wordt herkend en is ook zichtbaar in de verkenner, maar ik kan hem niet openen. Hij geeft aan dat de schijf eerst geformatteerd moet worden voordat hij gebruikt kan worden... Dat wil ik natuurlijk niet.

What to do om mijn dierbare data veilig te stellen?

=====================================

Edit: never mind, nog een keertje opnieuw opstarten en hij was benaderbaar!

[ Voor 6% gewijzigd door FilthyViper op 18-08-2010 21:39 ]

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:35

Melkaz

Melkazar

Winkiller958 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:20:
Microsoft heeft een nieuwere versie van VAIL (HAS BEEN REFRESHED) online gezet.

Ik heb geen hardware over en zal hem niet gaan testen, hopelijk zijn er onder jullie wel liefhebbers en dan hoor (lees) ik graag jullie bevindingen.
Ik heb ongeveer 3+ uur tijd gespendeerd om Vail Refreshed op mijn server te krijgen. Eerst via een externe usb brander, elke keer reboot hij automatisch als loading files klaar is. Gegoogled en wat blijkt, bekend probleem bij externe dvd spelers in deze build. Dus kast open gemaakt, oude kabeltjes gezocht, brander los ingebouwd en opnieuw een poging gedaan om te installeren. Resultaat: Nadat de files geload waren kreeg ik een error faulty hardware en stopte hij ermee.

Eenmaal op werk een andere pc gepakt, en precies dezelfde melding.
Nu schijnt Vail nog veel meer bugs te bevatten, lees dit artikel maar eens
http://www.mediasmartserv...-on-the-vail-rc0-release/ Ik geef het op met VAIL voor nu en ga maar een WHS1 key kopen. Hoewel ik Vail er veel strakker uit vind zien heeft het toch teveel nadelen zoals:

- De disks zijn niet NTFS dus niet te lezen op andere pc's
- Duplicatie kost nu meer ruimte dan voorheen
- Nog geen addins dus slechte power management(Lights out)
- Om de server connector op alle clients werkend te krijgen moet je op alle clients de regional settings op US zetten. Eenmaal werkend in de oude Vail beta bleef de helft van mijn backup's op 0% steken.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:58
Beste mede whs gebruikers. Ik gebruik sinds 2 jaar met veel plezier mijn whs en heeft me eigenlijk nog nooit in de steek gelaten. Maar nu ben ik een meling aangelopen waar ik niet meteen een oplossing voor vind. Ik krijg via de console de melding dat "there are file conflicts"

Afbeeldingslocatie: http://uploader.be/output/1282932135.jpg

als hiernaar ga kijken dan zie ik dat er bestanden in mijn muziekmap "conflicten" geven

Afbeeldingslocatie: http://uploader.be/output/1282932232.jpg

Ik heb deze opgezocht in de map en deze nummer blijken niet meer af te spelen. Ik heb dze verwijderd en dacht dat daarmee ook de problemen zouden opgelost zijn. Maar na het verwijderen kwamen er gewoon nieuwe files te staan. Dus nu ben ik bang dat er een harde schijf begint te falen. Maar de whs geeft hier niets over aan. Enkel bij de map music toont hij "failing (check health). Maar hoe check je de health van een share?

Afbeeldingslocatie: http://uploader.be/output/1282932620.jpg

Bij een overzicht van de schijven staat dat ze allemaal "healthy" zijn. Hoe kan ik zien op welke schijf een defect is of kan ik een HD laten checken op fouten?

Afbeeldingslocatie: http://uploader.be/output/1282932744.jpg

Hopelijk weet iemand raad. Ik zou niet willen dat mijn hele muziek map beschadigd geraakt of nog erger, dat deze "conflicts" uitbreiding nemen naar overige shares :-( . Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:57

Mars Warrior

Earth, the final frontier

IceBlue schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:15:
Hopelijk weet iemand raad. Ik zou niet willen dat mijn hele muziek map beschadigd geraakt of nog erger, dat deze "conflicts" uitbreiding nemen naar overige shares :-( . Alvast bedankt.
Gebeurde bij mij ook af en toe toen ik nog Synkron gebruikte, geen idee waarom overigens.

Bij mij hielp een (vanuit een dos window) chkdsk D: /x /r om van de file conflicten af te komen.
Kan wel ff duren en je WHS is ff onbruikbaar (/x dismount je data schijven), maar grote kans dat het daarna, na een reboot, weer allemaal in orde is...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
Mars Warrior schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:11:
[...]

Gebeurde bij mij ook af en toe toen ik nog Synkron gebruikte, geen idee waarom overigens.

Bij mij hielp een (vanuit een dos window) chkdsk D: /x /r om van de file conflicten af te komen.
Kan wel ff duren en je WHS is ff onbruikbaar (/x dismount je data schijven), maar grote kans dat het daarna, na een reboot, weer allemaal in orde is...
Bedankt voor de tip ik heb de c: en de d: met scandisk gescand maar helaas geen fouten gevonden! Helaas heeft het niet opgelost :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredvj
IceBlue schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:00:
[...]

Bedankt voor de tip ik heb de c: en de d: met scandisk gescand maar helaas geen fouten gevonden! Helaas heeft het niet opgelost :( .
Als je meer als 1 schijf hebt moet je deze code gebruiken.
Copieer onderstaande code en pasta het in notepad en bewaar het als checkall.cmd op je desktop en
dubbel klik op de checkall.cmd

net stop DriveExtenderMigrator
net stop pdl
net stop whsbackup
chkdsk c: /f /r /x
chkdsk d: /f /r /x
for /d %1 in (c:\fs\*) do chkdsk /f /r /x %1

Als je dit bestand uitvoert, verschijnt er mogelijk een aantal waarschuwingen en meldingen dit is normaal.
Als alles klaar is start de server opnieuw.

Op deze locatie kan je de chkdisk log bestanden terug vinden deze kan je openen in notepad om te kijken welke fouten er zijn gevonden.

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Windows Home Server\logs

[ Voor 91% gewijzigd door fredvj op 29-08-2010 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
Uitgevoerd zoals beschreven maar de melding blijft. Ik ga dit weekend een nieuwe HD halen hopelijk lost dit iets op.
fredvj schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 00:02:
[...]

Als je meer als 1 schijf hebt moet je deze code gebruiken.
Copieer onderstaande code en pasta het in notepad en bewaar het als checkall.cmd op je desktop en
dubbel klik op de checkall.cmd

net stop DriveExtenderMigrator
net stop pdl
net stop whsbackup
chkdsk c: /f /r /x
chkdsk d: /f /r /x
for /d %1 in (c:\fs\*) do chkdsk /f /r /x %1

Als je dit bestand uitvoert, verschijnt er mogelijk een aantal waarschuwingen en meldingen dit is normaal.
Als alles klaar is start de server opnieuw.

Op deze locatie kan je de chkdisk log bestanden terug vinden deze kan je openen in notepad om te kijken welke fouten er zijn gevonden.

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Windows Home Server\logs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik heb nu een paar weken een WHS systeem draaien met daarop Lights Out (laatste versie) en Squeezebox server. Alles werkt prima op één dingetje na: mijn beide Squeezebox blijven de server maar wakker maken, ook al staan ze uit.

De server gaat wel correct in standby (geen activiteit namelijk) maar een paar seconden later gaat hij al weer aan. Ik heb de screensaver en de klok al uitgezet maar dat helpt niet. Enkel het fysiek uitzetten van de Squeezebox (stekker eruit) zorgt ervoor dat de server niet meer uit standby gehaald wordt. Op de ene of andere manier zoekt de Squeezebox de server gelijk weer op het moment dat deze gaat slapen..

Aanvullende informatie: ik heb IP monitor voor beide Squeezebox aanstaan en ook het controleren van de networkload ingesteld (>5kb). Ik heb daar al wat mee gespeeld (IP monitor uit) maar ik kom er niet uit. Wat zijn de juiste instellingen voor de combinatie Squeezebox en Lights Out?

ps.
Uiteraard heb ik bij het testen laptop en HTPC uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
Ik hoor wel als ik achter mijn pc zit (de server staat er naast op de vloer) de harde schijven klikken. Maar heb het idee dat hij ze dan op dat moment gewoon stil zit omdat er niet veel te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
D-e-n schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:45:
Ik heb nu een paar weken een WHS systeem draaien met daarop Lights Out (laatste versie) en Squeezebox server. Alles werkt prima op één dingetje na: mijn beide Squeezebox blijven de server maar wakker maken, ook al staan ze uit.
Dit al eens geprobeerd: http://forum.wegotserved....ut-and-squeezebox-server/
Ik laat mijn WHS (atom based) altijd aan staan, mijn squeezebox radio geeft nogal eens alarm problemen (geen geluid, of de irritante ingebouwde weksignaal) als ik hem uit laat gaan. Wat voor squeezebox hardware gebruik je precieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik heb het gelezen maar dat topic lijkt zich meer te focussen op hoe de server te wekken. Mijn probleem is volgens mij dat de Squeezebox de server wekt op het moment dat die ziet dat deze wegvalt.
Ik laat mijn WHS (atom based) altijd aan staan, mijn squeezebox radio geeft nogal eens alarm problemen (geen geluid, of de irritante ingebouwde weksignaal) als ik hem uit laat gaan. Wat voor squeezebox hardware gebruik je precieus?
Twee keer squeezebox classic. WHS is een Zotac-bordje gebaseerd op de Atom D510.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Die van jou zal dan ook wel niet zo heel veel verbruiken toch?
Anyway, had het idee dat hij via die plugin optie misschien wat beter door zou geven wanneer die offline kan, en hopelijk ook offline blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

D-e-n schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:45:

De server gaat wel correct in standby (geen activiteit namelijk) maar een paar seconden later gaat hij al weer aan. Ik heb de screensaver en de klok al uitgezet maar dat helpt niet. Enkel het fysiek uitzetten van de Squeezebox (stekker eruit) zorgt ervoor dat de server niet meer uit standby gehaald wordt. Op de ene of andere manier zoekt de Squeezebox de server gelijk weer op het moment dat deze gaat slapen..
Er zijn denk ik meerdere mogelijkheden:
1. Je hebt WOL verkeerd gedefinieerd, ipv een magic packet reageert je server ook op directed packets. Die lekkere SB's pollen nl. de server regelmatig...
2. Probeer eens je SB's te laten omschakelen naar MySqueezebox.com en zet ze daarna uit. Blijft je server dan wel slapen? In de Controller zit nl. zo'n bug, die als-tie uitstaat, toch coninue WOL packets richting server blijft sturen waardoor de server bijna meteen weer aan gaat als-tie net uit is gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Mars Warrior schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:53:
[...]
1. Je hebt WOL verkeerd gedefinieerd, ipv een magic packet reageert je server ook op directed packets. Die lekkere SB's pollen nl. de server regelmatig...
Ik had die instelling (magic of directed) niet gezien maar het klopt inderdaad. Het pollen van de Squeezeboxen maakt de server nu niet wakker meer en het wakker maken bij het aanzetten gaat lukt nog steeds. Eén probleem echter: het opstarten van de laptop (en veel vervelender: de HTPC) doet dat nu ook niet meer.

Edit: met de LO client-plugin (die ik eerst niet nodig had) werkt het op mijn laptop ook weer.
2. Probeer eens je SB's te laten omschakelen naar MySqueezebox.com en zet ze daarna uit. Blijft je server dan wel slapen? In de Controller zit nl. zo'n bug, die als-tie uitstaat, toch coninue WOL packets richting server blijft sturen waardoor de server bijna meteen weer aan gaat als-tie net uit is gegaan...
Wanneer ze op MySqueezebox.com staan ingesteld doen ze dat inderdaad niet maar het is voor mij verder geen werkbare situatie.

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 31-08-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredvj
IceBlue schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:59:
Uitgevoerd zoals beschreven maar de melding blijft. Ik ga dit weekend een nieuwe HD halen hopelijk lost dit iets op.
Bij mij zijn ze na een dag ook weer terug heeft dus niks met de schijf conditie te maken.
Dus een nieuwe schijf halen lost niks op.

Gebruik Home Server Smart om je schijf conditie te bekijken.
http://www.dojonorthsoftware.net/Freebies/HomeServerSMART.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
fredvj schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:04:
[...]

Bij mij zijn ze na een dag ook weer terug heeft dus niks met de schijf conditie te maken.
Dus een nieuwe schijf halen lost niks op.

Gebruik Home Server Smart om je schijf conditie te bekijken.
http://www.dojonorthsoftware.net/Freebies/HomeServerSMART.aspx
Ik vind het ook raar dat ik een lijst krijg van +/- 20 conflicts (dit zijn tot nu toe muziek nummers). Als ik deze opzoek via de shares dan spelen deze ook niet af. Nu ja dacht ik 20 nummers verwijderen uit een bilbliotheek van +15000 nr zal het verschil niet maken. Nummers verwijderd opnieuw opgestart. Staan er 20 andere nummers in de lijst 8)7 . Wat doe jij dan aan de meldingen? Gewoon negeren? De nieuwe schijf moet er toch zowiezo komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredvj
IceBlue schreef op woensdag 01 september 2010 @ 07:52:
[...]

Ik vind het ook raar dat ik een lijst krijg van +/- 20 conflicts (dit zijn tot nu toe muziek nummers). Als ik deze opzoek via de shares dan spelen deze ook niet af. Nu ja dacht ik 20 nummers verwijderen uit een bilbliotheek van +15000 nr zal het verschil niet maken. Nummers verwijderd opnieuw opgestart. Staan er 20 andere nummers in de lijst 8)7 . Wat doe jij dan aan de meldingen? Gewoon negeren? De nieuwe schijf moet er toch zowiezo komen.
Bij mijn zijn het niet allen mp3 die een conflict hebben ik kan ze wel afspelen, bekijken enz..

Ik heb 2 meldingen.
The system cannot find message text for message number 0x%1 in the message file for %2 en
The group or resource is not in the correct state to perform the requested operation

Ja gewoon negeren wat moet je anders, ik heb alles na gekeken wat voor oplossingen ze hier geven.
File Conflicts

Tevens whscleanup geprobeerd maar ja zo raak gouw van je bestanden af.

[ Voor 5% gewijzigd door fredvj op 01-09-2010 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

D-e-n schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:33:
[...]
Ik had die instelling (magic of directed) niet gezien maar het klopt inderdaad. Het pollen van de Squeezeboxen maakt de server nu niet wakker meer en het wakker maken bij het aanzetten gaat lukt nog steeds. Eén probleem echter: het opstarten van de laptop (en veel vervelender: de HTPC) doet dat nu ook niet meer.
Edit: met de LO client-plugin (die ik eerst niet nodig had) werkt het op mijn laptop ook weer.
Als het voor de laptop werkt, moet LightsOut dat ook op je HTPC kunnen als die inschakelt. Door daarbij je HTPC te monitoren vanuit de server, blijft de server vervolgens aan totdat de HTPC weer uitgaat. Maar ik ga ervan uit dat je die instelling al had :X
IceBlue schreef op woensdag 01 september 2010 @ 07:52:
[...]
Vreemd. Ik heb tot nu toe 2x dit soort conflicten gehad. SMART geeft 100% gezonde schijven aan, en een chkdsk / verwijderen van die bestanden (na ze eerst via copy/paste gecopieerd te hebben) loste de problemen op.
De oorzaak bij mij bleek het gebruik van Synkron te zijn om mijn bestanden te syncrhoniseren tussen PC's en WHS: sinds ik weer SyncBackSE gebruik heb ik geen conflicten meer. Snappen doe ik het niet overigens, maar blijkbaar doet Synkron iets waar WHS niet helemaal goed tegenkan waardoor die conflicten ontstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Mars Warrior schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:20:
[...]
Als het voor de laptop werkt, moet LightsOut dat ook op je HTPC kunnen als die inschakelt. Door daarbij je HTPC te monitoren vanuit de server, blijft de server vervolgens aan totdat de HTPC weer uitgaat. Maar ik ga ervan uit dat je die instelling al had :X
Dat klopt. Vannacht is de server ook keurig uitgebleven. Tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 20-09 19:31

Len

Leeg

Mars Warrior schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:20:
De oorzaak bij mij bleek het gebruik van Synkron te zijn om mijn bestanden te syncrhoniseren tussen PC's en WHS: sinds ik weer SyncBackSE gebruik heb ik geen conflicten meer. Snappen doe ik het niet overigens, maar blijkbaar doet Synkron iets waar WHS niet helemaal goed tegenkan waardoor die conflicten ontstaan...
Ik heb ook wel dit soort problemen gehad. Bij mij kwam dit doordat ik "buiten de shares om" bezig was. sinds ik altijd "//server/software" (voorbeeld) gebruik heb ik er geen last van. Ik gebruikte eerst "d:/data/software" (voorbeeld).

Free Tibet

• IceBlue
Len schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:54:
[...]

Ik heb ook wel dit soort problemen gehad. Bij mij kwam dit doordat ik "buiten de shares om" bezig was. sinds ik altijd "//server/software" (voorbeeld) gebruik heb ik er geen last van. Ik gebruikte eerst "d:/data/software" (voorbeeld).
Ik dacht dat het probleem van "buiten de shares om" niet meer bestond sinds servicepack 1? Maar normaal gezien werk ik nooit buiten de shares om. Ik gebruik ook geen speciale addins. Het enige wat ik heb draaien is : Lightsout, sabnzbd, Windows Home Server Disk Management en Advanced Admin Console.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Ik had van de week ook een melding en een dag later hoorde ik een schijf tikken.
Dus ik denk dat bij mij het conflict wel degelijk iets te maken had met een kapot gaande schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Eerlijk gezegd weet ik dat wel zeker, een schijf die tikt moet je zsm. vervangen. Ik zou in ieder geval die HD meteen uit je pool halen zodat je niet gedupliceerde shares niet verloren gaan.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Er hangt al een nieuwe in en heb ook het een en ander al veilig gesteld al had ik nog een backup.
Nu de nieuwe er in zit is er nog één tje gaan tikken en HDtune bevestigt dat beide schijven stuk aan het gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 00:34
Experts, Ik heb een vraag.

Ik twijfel er over om een WHS systeem te kopen om mijn Synology Single Bay Nas te vervangen.
Ik heb mij aardig in gelezen en zag dat de ACER H340 met 3 TB te krijgen is maar Langzamer dan de HP EX490. Deze heeft echter standaard maar 1 schijf met 1 TB dus duurder.

Ik lees ook overal dat er een nieuwe versie van WHS komt en zie nu ook langzaam de ACER en de HP in prijs zakken.

Moet ik wachten met de aanschaf van een WHS systeem (Release datum niet kunnen vinden)? Of kan ik 1 van de bovenstaande systemen in de toekomst upgraden naar het nieuwe besturingssysteem?

Nog 1 vraag: Herkent WHS Externe DVD-drives? en kunnen deze ook geshared worden over het netwerk. Ik wil graag 1 DVD-speler aan de WHS hangen en dan deze op elke pc kunnen benaderen? Kan dit?

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:29
i-dj schreef op maandag 06 september 2010 @ 09:32:
Experts, Ik heb een vraag.

Ik twijfel er over om een WHS systeem te kopen om mijn Synology Single Bay Nas te vervangen.
Ik heb mij aardig in gelezen en zag dat de ACER H340 met 3 TB te krijgen is maar Langzamer dan de HP EX490. Deze heeft echter standaard maar 1 schijf met 1 TB dus duurder.

Ik lees ook overal dat er een nieuwe versie van WHS komt en zie nu ook langzaam de ACER en de HP in prijs zakken.

Moet ik wachten met de aanschaf van een WHS systeem (Release datum niet kunnen vinden)? Of kan ik 1 van de bovenstaande systemen in de toekomst upgraden naar het nieuwe besturingssysteem?

Nog 1 vraag: Herkent WHS Externe DVD-drives? en kunnen deze ook geshared worden over het netwerk. Ik wil graag 1 DVD-speler aan de WHS hangen en dan deze op elke pc kunnen benaderen? Kan dit?
De nieuwe versie van WHS komt wel uit, maar ee nreleasedatum is nog niet bekend. Overigens kun je (als ik het goed begrepen heb) bestaande WHS machines upgraden, althans op WeGotServed staan how-to's hoe WHS Vail te installeren is op bestaande MediaSmart Servers.

Externe dvd-drivers worden gewoon herkend door WHS en je kunt ze ongetwijfeld ook sharen aangezien je hem gewoon in je verkenner terug kunt vinden als optical drive...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
Dank je wel,

Nog even een vraag:
TheVMaster schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:40:
[...]
Externe dvd-drivers worden gewoon herkend door WHS en je kunt ze ongetwijfeld ook sharen aangezien je hem gewoon in je verkenner terug kunt vinden als optical drive...
Is het mogelijk om je dvd-speler als DVD speler te "mounten" op je laptop en werkstations? dus als extra drive beschikbaar maken?

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 23-04-2021 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Vail werkt volgens mij alleen op 64-bit CPU, dus daar moet je wel even op letten voor een mogelijke upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

i-dj schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:20:

Is het mogelijk om je dvd-speler als DVD speler te "mounten" op je laptop en werkstations? dus als extra drive beschikbaar maken?
Heeft niks met je server te maken?
Dat is een client OS aangelegenheid - maar denk aan vCloneDrive of iets dergelijks.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:29
i-dj schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:20:
Dank je wel Helmer,

(even offtopic, heb jij vroeger in Z'sluis gewoond?)
Dat is wel heel erg offtopic...
Nog even een vraag:

[...]

Hmm...lijkt me niet, maar wat Alt-92 al zegt....met als aanvulling : Je zult dan wel een ISo moeten hebben omte mounten natuurlijk...
troftnom schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:02:
Vail werkt volgens mij alleen op 64-bit CPU, dus daar moet je wel even op letten voor een mogelijke upgrade.
Klopt. Maar als ik WeGotServed (zal de topics eens ff opzoeken) mag geloven zijn de MediaSmart servers uitgerust met processoren die dit ondersteunen :)

[ Voor 40% gewijzigd door TheVMaster op 06-09-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
alt-92 schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:18:
[...]

Heeft niks met je server te maken?
Dat is een client OS aangelegenheid - maar denk aan vCloneDrive of iets dergelijks.
Toch wel. Stel ik heb 1 cd-tje/dvd-tje gekregen, maar heb een netbook en een pc zonder DVD speler. Dan ozu ik graag de Externe DVD-speler beschikbaar maken als DVD station op de Netbook en PC. Dus niet eerst het glimmende schijfje moeten rippen en dan met bijv Daemon tools mounten,

Het is geen noodzaak, het leek mij gewoon makelijk (zoals LG het doet met zijn Nas-en)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Laat de Acer H340 nu een Atom 230 processor hebben, die is 64 bit en dus kan ie Vail draaien.
Heb Vail draaien in VmWare om te testen, als ie stabiel genoeg is mag ie m'n Acer op.
Is trouwens een prachtig machientje; niet de snelste CPU dus niet geschikt voor DLNA-transcoding van HD-video, maar verbruikt ook maar 36 Watt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duramen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11-2024
Heb een WHS gemaakt op basis van MSI 760GM-E51, AMD Athlon II X3 400e, WD20EARS 2TB, Be quiet! Pure Power BQT L7-350W en 4GB value ram. Draait met oude DVD Rom drive op 37 watt idle.
Moet nog wel een backup drive toevoegen en ik kan nog wat undervolten/downclocken.
Draai ook in virtualbox (daarom 4GB ram) een XP PRo om zo de server ook voor eenvoudige dagelijkse PC zaken te kunnen gebruiken (hij staat toch aan en is zeer stil, je hoord alleen zacht het tikken van de disk).
Let op dat je in de display troubleshooter de HW accelerate op max zet (staat standaard in W2003 laag) anders werkt Catalyst niet goed.
Nu heb ik een klein probleem. De MSI driver disk wil onder WHS niet opstarten want hij heeft de foutmelding "Failed to load the Hardware Monitor Driver"
Iemand een idee of dit op te lossen is? heb de drivers handmatig geladen maar liever geen foutmeldingen
Pagina: 1 ... 30 ... 47 Laatste