Je hebt gelijk,ik bedoel de beta versie.troftnom schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 23:32:
Is er al een release candidate van Vail dan, dacht dat er alleen een beta versie was?

Je hebt gelijk,ik bedoel de beta versie.troftnom schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 23:32:
Is er al een release candidate van Vail dan, dacht dat er alleen een beta versie was?
Toen ik nog WHS v1 draaide, had ik een C: partitie van 60GB gemaakt (dmv de custom X:\Files installer), en een D:\Temp dir voor me downloads (waarna alle downloads die compleet waren naar me Downloads share gingen).jeroenr90 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:48:
Waar installeren jullie de programma's gewoon op D:? De standaard C: partitie is maar 20 GB. Heeft iemand van jullie ook vss draaien en geeft dit problemen? Ik vind hier namelijk alleen maar informatie over van 3 jaar geleden? Of is dit ook opgelost met die update van whs?
Er is nog geen officiële documentatie. Maar kijk eens hier voor algemene info (engels).Dennis013 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:59:
Maar in de verkenner wordt het maar 2 gig. Ik snap dat het een soort RAID moet voorstellen en dat het allemaal wat anders werkt dan windows 7, maar ik wil graag van de hoed en de rand weten... En die informatie over de schijfsamenstelling kan ik niet zo vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door Cybergamer op 29-06-2010 16:23 ]
Verwijderd
Waar vind ik die setting?morpheus schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:27:
standaard staan de folders met de settings "duplication on". Hierdoor halveert de beschikbare ruimte.
Deze halveert niet de beschikbare schijfruimte maar verdubbeld het gebruik.
[ Voor 99% gewijzigd door fredvj op 04-07-2010 01:32 ]
Het gaat prima! Ik heb de zeer goede tutorial op WGS gevolgd en het draait! Ik kan nu de server benaderen, de map met alle films zien en een film selecteren en opstarten. Het is alleen een beetje jammer dat niet alle videoformaten worden ondersteund dus zou ik echt gebruik willen maken van de iPad om films te bekijken dan zou ik alle films om moeten zetten naar .AVI's en dat is me nu net teveel werk. Maar het werkt uitstekend als je dus .AVI's hebt. Hopelijk gaat de ontwikkeling van deze app verder en komt er bredere video ondersteuning.babyxl schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 23:15:
@ Ferret: Laat ons even weten hoe je projectje loopt
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Klinkt goed! Ikzelf maak gebruik van de interne transcoding engine van Vail, en gebruik ik XBMC op mijn netbook (een Compaq Mini 311C). Dit werkt zelf prima over Hamachi!Ferret schreef op zondag 04 juli 2010 @ 08:29:
[...]
Hopelijk gaat de ontwikkeling van deze app verder en komt er bredere video ondersteuning.
Ik ben zelf ook van plan een WHS-server te gaan kopen/samenstellen. Wat zijn de voordelen van For the record boven Mediaportal?babyxl schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:24:
Mediaportal TV Service is nu vervangen met For The Record, die werkt super! Alsof die gemaakt is voor WHS...
Werkt MP samen met For the Record of pluk je de opnames gewoon van een mapje? Want kun je dan wel opnames plannen vanaf de MP client?Ik gebruik nog wel MP als client op mijn main box.
Een stuk stabieler dan de TV Service van Mediaportal.D-e-n schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:05:
[...]
Ik ben zelf ook van plan een WHS-server te gaan kopen/samenstellen. Wat zijn de voordelen van For the record boven Mediaportal?
Ja, werkt precies hetzelfde alsof je de MP TV Service zou hebben draaien. Er veranderd niets in gebruik.[...]
Werkt MP samen met For the Record of pluk je de opnames gewoon van een mapje? Want kun je dan wel opnames plannen vanaf de MP client?
als je duplicatie uitzet voor elke shared folder, zal de footprint van de pooling wellicht meevallen. Ik heb hier echter geen ervaring mee.D-e-n schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:06:
Ik lees hier veel over het gebruik van de Storage Pool van WHS. Op zich is het makkelijk als je schijven één schijf vormen naar buiten toe. Maar ik heb twijfels over de snelheid van wegschrijven. En een belangrijk nadeel is voor mij het feit dat het je schijfruimte kost. I.p.v. 2TB heb ik dan bijvoorbeeld maar 1TB tot mijn beschikking.
Vraag van mij is dus: is deze functie makkelijk uit te schakelen? Ik maak back-ups en zit helemaal niet te wachten op RAID-achtige oplossingen.
d:)b
[ Voor 35% gewijzigd door Cybergamer op 08-07-2010 16:35 ]
Verwijderd
Tja, ik zit met hetzelfde probleem. Mijn home server geeft ook aan dat de C-partitie vol is. Maar als ik naar de schijf kijk staat er geen vreemde informatie op. Hoe kan ik ervoor zorgen dat die schijf toch gewoon leger blijft? Want door een volle C-partitie stopt alles natuurlijk op een gegeven moment. En ik heb me al suf gezocht via Google e.d., maar ik kan vrij weinig vinden dat bruikbaar is voor me.jeroenr90 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:48:
Waar installeren jullie de programma's gewoon op D:? De standaard C: partitie is maar 20 GB. Heeft iemand van jullie ook vss draaien en geeft dit problemen? Ik vind hier namelijk alleen maar informatie over van 3 jaar geleden? Of is dit ook opgelost met die update van whs?
Op onze clients draait verlopig nog Nod32, dus dat zit wel goed. Maar ondanks dat heb ik in de afgelopen twee en half jaar toch meldingen gehad op onze WHS van verdachte zaken in rar of zip bestanden. Hoe deze meldingen wel naar voren komen onder Avast WHS en niet op de clients (daar komen ze immers vandaan) is mij een raadsel. Alleen al om deze reden vindt ik een AV op WHS een must have, een extra stukje ingebouwde veiligheid kan nooit geen kwaad.AvanCade schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:32:
Ik vraag me af waarom je op WHS perse een virusccanner wilt. Als het goed is staan alle bestanden op de server en worden ze niet gebruikt daar dus is de kans op een virus vrij klein.
Ik zou eerder investeren in het beveiligingen van de clients die gaan werken met de bestanden.
LOL! Ja...Winkiller958 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:29:
@babyxl,
ik ben het wel met je eens maar als het gratis kan wil ik dat wel proberen, je bent een hollander of niet
Heb je het al eens met Orb geprobeerd? Die werkt met alle videoformaten. Zou dat ook met de iPad werken?Ferret schreef op zondag 04 juli 2010 @ 08:29:
[...]
Het gaat prima! Ik heb de zeer goede tutorial op WGS gevolgd en het draait! Ik kan nu de server benaderen, de map met alle films zien en een film selecteren en opstarten. Het is alleen een beetje jammer dat niet alle videoformaten worden ondersteund dus zou ik echt gebruik willen maken van de iPad om films te bekijken dan zou ik alle films om moeten zetten naar .AVI's en dat is me nu net teveel werk. Maar het werkt uitstekend als je dus .AVI's hebt. Hopelijk gaat de ontwikkeling van deze app verder en komt er bredere video ondersteuning.
Verwijderd
Nou, na wat onderzoek liep ik opeens tegen een directory van SabNzbd aan. Deze was ruim 9 GB. Wat bleek, blijkbaar slaat dat programma standaard alles nog eens op in een cache, die niet schoongemaakt wordt. Dus dat opgeruimd... en nu draait het systeem weer als een zonnetje!Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 08:36:
[...]
Tja, ik zit met hetzelfde probleem. Mijn home server geeft ook aan dat de C-partitie vol is. Maar als ik naar de schijf kijk staat er geen vreemde informatie op. Hoe kan ik ervoor zorgen dat die schijf toch gewoon leger blijft? Want door een volle C-partitie stopt alles natuurlijk op een gegeven moment. En ik heb me al suf gezocht via Google e.d., maar ik kan vrij weinig vinden dat bruikbaar is voor me.
Heb hem draaien op v1 en werkt prima.moppentappers schreef op zondag 25 juli 2010 @ 17:47:
Hij schijnt volgens we got served ook op windows home server v1 te werken maar ik ga me niet aan beta software wagen op m'n home server
[ Voor 12% gewijzigd door Dickster op 04-08-2010 16:50 ]
[ Voor 40% gewijzigd door job op 04-08-2010 17:12 ]
Dat het kon had ik ook reeds gevonden. Voor mij is de grote vraag hoe. Ik ben een newbie op het gebied van servers en WHS.job schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:10:
Eerste hit van google: http://www.rejetto.com/forum/index.php?topic=6367.0
Dus het is in elkgeval mogelijk.
Maar vertel eens waar je nu dan tegenaan loopt?
[ Voor 24% gewijzigd door job op 04-08-2010 23:27 ]
[ Voor 27% gewijzigd door Cybergamer op 05-08-2010 01:38 ]
[ Voor 66% gewijzigd door job op 05-08-2010 02:06 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Dickster op 20-08-2010 15:46 ]
Je kan bij elk programma dat een eigen webinterface gebruikt idd gewoon je whs domein:port gebruiken. Let wel even op je firewall en router instellingen!Dickster schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:10:
Kan ik het programma zodanig instellen dat ik de site kan benaderen via xxx.homeserver.... ip van mijnip:openpoort?
Op verschillende manieren opstarten is dus een kwestie van uitproberen. daar kom je wel uit.. gewoon uitproberen.Dickster schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:10:
Kan ik het programma zodanig instellen dat ik de site kan benaderen via xxx.homeserver.... ip van mijnip:openpoort?
Met de laatste update (powerpack) zijn veel bugs weggewerkt. Kijk eens in dit topic.. staat me bij dat dit probleem hier eerder is besproken.koendt schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:55:
Mijn idee was de 320GB als 'primaire schijf' te gebruiken ivm energieverbruik. Echter lees ik dat het problemen kan opleveren bij het verplaatsen van grote bestanden?! Vervolgs lees ik dat het issue niet meer van toepassing is.
[ Voor 61% gewijzigd door job op 09-08-2010 20:46 ]
[ Voor 6% gewijzigd door moppentappers op 10-08-2010 20:06 ]
Plotselinge uitval van de stroom kan voor een harddisk vervelende gevolgen hebben. Maar het is goed mogelijk dat de harddisk nog te redden is. Je zou kunnen proberen om met HDAT2 de schijf te controleren op Bad Sectors en die eventueel proberen te laten herstellen. Ik heb in het verleden een soortgelijk programma gebruikt met heel veel succes.FilthyViper schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:29:
Mijn vragen zijn nu eigenlijk:Ik hoop dat verhaal een beetje duidelijk is.
- Kan ik er vanuit gaan dat de schijf met de systeempartitie erop kaduuk is gegaan, aangezien het OS zo ontzettend traag reageert? Of kan het ook de pure data-schijf zijn?
- Mocht het de schijf zijn met de systeempartitie, hoe kan ik de server dan opnieuw installeren met behoud van alle data die erop staat?
"If it ain't broke, don't fix it!"
Dat is wel mogelijkmoppentappers schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:05:
weet niet hoe dat zit als je de systeem drive vervangt.
Iig is er een mogelijkheid om je systeemdrive te vervangen met behoud van data.
[ Voor 7% gewijzigd door fredvj op 13-08-2010 09:31 ]
Dat kan heel goed. Ik had daar ook met enige regelmaat last van toen ik nog WHS v1 draaide. Totdat ik met enige regelmaat Drive Balancer ging gebruiken. Die orgde ervoor dat alle data evenredig op de schijven stonden waardoor mijn WHS het weer lekker vlot deed.Ferret schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:30:
Op een of andere manier hield die ene volle schijf het kopieeren (of wegschrijven) tegen. Heel raar natuurlijk want je zou zeggen dat er ruimte zat is op die twee andere schijven. Ik snap er niks van behalve dat ik nu weer kan kopieeren...
Er zou als het goed is een knop moeten zitten ergens om gebruik te maken van een factory reset. Dan kun je dmv. die cd's je Acer weer herstellen naar fabrieks instellingen. Lees even deze PDF, en kijk onder 6. Troubleshooting in het hoofstuk: Recovering or restoring the homeserver.Nightwatchman schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:33:
De originele Acer-CD's zijn niet meer bruikbaar want de server wordt niet meer herkend. Mijn vraag is dus of iemand misschien een manier weet om WHS weer aan de praat te krijgen. Het aardige is overigens dat ik de bèta-versie van WHS Vail wél zonder problemen kan installeren.
[ Voor 10% gewijzigd door Cybergamer op 13-08-2010 16:32 ]
Ik heb binnenkort een laptop over die ik ga inzetten als test pc. Ik ga dan Vail ook maar eens bekijkenbabyxl schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:19:
[...]
Dat kan heel goed. Ik had daar ook met enige regelmaat last van toen ik nog WHS v1 draaide. Totdat ik met enige regelmaat Drive Balancer ging gebruiken. Die orgde ervoor dat alle data evenredig op de schijven stonden waardoor mijn WHS het weer lekker vlot deed.
Nu ik de BETA van Vail draai heb ik daar helemaal geen last van. Sterker nog, ik heb de indruk dat Vail over het algemeen zelfs nog sneller is! Waar ik bij WHS v1 nog maar net aan 60/70MB/sec haalde, haal ik nu met gemak 90MB/sec! (Wel met fluctuaties tussen 70/100MB, maar zeker sneller dan v1!).
Ik moet wel zeggen dat een van de schijven (500GB) in de pool wat langzamer is, en soms merk ik dat ook als ik iets naar mijn WHS wil kopiëren. Maar dat heeft gewoon te maken met het feit dat WHS dan bepaalt om die data op die schijf te zetten. Die schijf gaat binnenkort toch vervangen worden voor een grotere.
[ Voor 0% gewijzigd door Ztegeman op 17-08-2010 00:58 . Reden: typo ]
[ Voor 3% gewijzigd door Driftkikker op 17-08-2010 18:14 ]
Ok, ik heb de schijf in een andere computer gezet met win7 home premium. Kreeg vervolgens de melding dat de bootmanager ontbreekt en hij weigerde verder door te starten. Ik ga er dan vanuit dat dat de schijf was waar WHS zelf op stond en dit conflicten gaf met de win7 installatie.troftnom schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 00:30:
Ja, als je tenminste de normale versie hebt draaien, en niet de Vail beta.
[ Voor 6% gewijzigd door FilthyViper op 18-08-2010 21:39 ]
Ik heb ongeveer 3+ uur tijd gespendeerd om Vail Refreshed op mijn server te krijgen. Eerst via een externe usb brander, elke keer reboot hij automatisch als loading files klaar is. Gegoogled en wat blijkt, bekend probleem bij externe dvd spelers in deze build. Dus kast open gemaakt, oude kabeltjes gezocht, brander los ingebouwd en opnieuw een poging gedaan om te installeren. Resultaat: Nadat de files geload waren kreeg ik een error faulty hardware en stopte hij ermee.Winkiller958 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:20:
Microsoft heeft een nieuwere versie van VAIL (HAS BEEN REFRESHED) online gezet.
Ik heb geen hardware over en zal hem niet gaan testen, hopelijk zijn er onder jullie wel liefhebbers en dan hoor (lees) ik graag jullie bevindingen.
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Gebeurde bij mij ook af en toe toen ik nog Synkron gebruikte, geen idee waarom overigens.IceBlue schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:15:
Hopelijk weet iemand raad. Ik zou niet willen dat mijn hele muziek map beschadigd geraakt of nog erger, dat deze "conflicts" uitbreiding nemen naar overige shares. Alvast bedankt.
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Bedankt voor de tip ik heb de c: en de d: met scandisk gescand maar helaas geen fouten gevonden! Helaas heeft het niet opgelostMars Warrior schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:11:
[...]
Gebeurde bij mij ook af en toe toen ik nog Synkron gebruikte, geen idee waarom overigens.
Bij mij hielp een (vanuit een dos window) chkdsk D: /x /r om van de file conflicten af te komen.
Kan wel ff duren en je WHS is ff onbruikbaar (/x dismount je data schijven), maar grote kans dat het daarna, na een reboot, weer allemaal in orde is...
Als je meer als 1 schijf hebt moet je deze code gebruiken.IceBlue schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:00:
[...]
Bedankt voor de tip ik heb de c: en de d: met scandisk gescand maar helaas geen fouten gevonden! Helaas heeft het niet opgelost.
[ Voor 91% gewijzigd door fredvj op 29-08-2010 00:57 ]
fredvj schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 00:02:
[...]
Als je meer als 1 schijf hebt moet je deze code gebruiken.
Copieer onderstaande code en pasta het in notepad en bewaar het als checkall.cmd op je desktop en
dubbel klik op de checkall.cmd
net stop DriveExtenderMigrator
net stop pdl
net stop whsbackup
chkdsk c: /f /r /x
chkdsk d: /f /r /x
for /d %1 in (c:\fs\*) do chkdsk /f /r /x %1
Als je dit bestand uitvoert, verschijnt er mogelijk een aantal waarschuwingen en meldingen dit is normaal.
Als alles klaar is start de server opnieuw.
Op deze locatie kan je de chkdisk log bestanden terug vinden deze kan je openen in notepad om te kijken welke fouten er zijn gevonden.
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Windows Home Server\logs
Dit al eens geprobeerd: http://forum.wegotserved....ut-and-squeezebox-server/D-e-n schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:45:
Ik heb nu een paar weken een WHS systeem draaien met daarop Lights Out (laatste versie) en Squeezebox server. Alles werkt prima op één dingetje na: mijn beide Squeezebox blijven de server maar wakker maken, ook al staan ze uit.
Ik heb het gelezen maar dat topic lijkt zich meer te focussen op hoe de server te wekken. Mijn probleem is volgens mij dat de Squeezebox de server wekt op het moment dat die ziet dat deze wegvalt.troftnom schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:32:
[...]
Dit al eens geprobeerd: http://forum.wegotserved....ut-and-squeezebox-server/
Twee keer squeezebox classic. WHS is een Zotac-bordje gebaseerd op de Atom D510.Ik laat mijn WHS (atom based) altijd aan staan, mijn squeezebox radio geeft nogal eens alarm problemen (geen geluid, of de irritante ingebouwde weksignaal) als ik hem uit laat gaan. Wat voor squeezebox hardware gebruik je precieus?
Er zijn denk ik meerdere mogelijkheden:D-e-n schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:45:
Ik heb nu een paar weken een WHS systeem draaien met daarop Lights Out (laatste versie) en Squeezebox server. Alles werkt prima op één dingetje na: mijn beide Squeezebox blijven de server maar wakker maken, ook al staan ze uit.
De server gaat wel correct in standby (geen activiteit namelijk) maar een paar seconden later gaat hij al weer aan. Ik heb de screensaver en de klok al uitgezet maar dat helpt niet. Enkel het fysiek uitzetten van de Squeezebox (stekker eruit) zorgt ervoor dat de server niet meer uit standby gehaald wordt. Op de ene of andere manier zoekt de Squeezebox de server gelijk weer op het moment dat deze gaat slapen..
Ik had die instelling (magic of directed) niet gezien maar het klopt inderdaad. Het pollen van de Squeezeboxen maakt de server nu niet wakker meer en het wakker maken bij het aanzetten gaat lukt nog steeds. Eén probleem echter: het opstarten van de laptop (en veel vervelender: de HTPC) doet dat nu ook niet meer.Mars Warrior schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:53:
[...]
1. Je hebt WOL verkeerd gedefinieerd, ipv een magic packet reageert je server ook op directed packets. Die lekkere SB's pollen nl. de server regelmatig...
Wanneer ze op MySqueezebox.com staan ingesteld doen ze dat inderdaad niet maar het is voor mij verder geen werkbare situatie.2. Probeer eens je SB's te laten omschakelen naar MySqueezebox.com en zet ze daarna uit. Blijft je server dan wel slapen? In de Controller zit nl. zo'n bug, die als-tie uitstaat, toch coninue WOL packets richting server blijft sturen waardoor de server bijna meteen weer aan gaat als-tie net uit is gegaan...
[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 31-08-2010 22:15 ]
Bij mij zijn ze na een dag ook weer terug heeft dus niks met de schijf conditie te maken.IceBlue schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:59:
Uitgevoerd zoals beschreven maar de melding blijft. Ik ga dit weekend een nieuwe HD halen hopelijk lost dit iets op.
Ik vind het ook raar dat ik een lijst krijg van +/- 20 conflicts (dit zijn tot nu toe muziek nummers). Als ik deze opzoek via de shares dan spelen deze ook niet af. Nu ja dacht ik 20 nummers verwijderen uit een bilbliotheek van +15000 nr zal het verschil niet maken. Nummers verwijderd opnieuw opgestart. Staan er 20 andere nummers in de lijstfredvj schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:04:
[...]
Bij mij zijn ze na een dag ook weer terug heeft dus niks met de schijf conditie te maken.
Dus een nieuwe schijf halen lost niks op.
Gebruik Home Server Smart om je schijf conditie te bekijken.
http://www.dojonorthsoftware.net/Freebies/HomeServerSMART.aspx
Bij mijn zijn het niet allen mp3 die een conflict hebben ik kan ze wel afspelen, bekijken enz..IceBlue schreef op woensdag 01 september 2010 @ 07:52:
[...]
Ik vind het ook raar dat ik een lijst krijg van +/- 20 conflicts (dit zijn tot nu toe muziek nummers). Als ik deze opzoek via de shares dan spelen deze ook niet af. Nu ja dacht ik 20 nummers verwijderen uit een bilbliotheek van +15000 nr zal het verschil niet maken. Nummers verwijderd opnieuw opgestart. Staan er 20 andere nummers in de lijst. Wat doe jij dan aan de meldingen? Gewoon negeren? De nieuwe schijf moet er toch zowiezo komen.
[ Voor 5% gewijzigd door fredvj op 01-09-2010 09:12 ]
Als het voor de laptop werkt, moet LightsOut dat ook op je HTPC kunnen als die inschakelt. Door daarbij je HTPC te monitoren vanuit de server, blijft de server vervolgens aan totdat de HTPC weer uitgaat. Maar ik ga ervan uit dat je die instelling al hadD-e-n schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:33:
[...]
Ik had die instelling (magic of directed) niet gezien maar het klopt inderdaad. Het pollen van de Squeezeboxen maakt de server nu niet wakker meer en het wakker maken bij het aanzetten gaat lukt nog steeds. Eén probleem echter: het opstarten van de laptop (en veel vervelender: de HTPC) doet dat nu ook niet meer.
Edit: met de LO client-plugin (die ik eerst niet nodig had) werkt het op mijn laptop ook weer.
Vreemd. Ik heb tot nu toe 2x dit soort conflicten gehad. SMART geeft 100% gezonde schijven aan, en een chkdsk / verwijderen van die bestanden (na ze eerst via copy/paste gecopieerd te hebben) loste de problemen op.IceBlue schreef op woensdag 01 september 2010 @ 07:52:
[...]
Ik vind het ook raar dat ik een lijst krijg van +/- 20 conflicts (dit zijn tot nu toe muziek nummers). Als ik deze opzoek via de shares dan spelen deze ook niet af. Nu ja dacht ik 20 nummers verwijderen uit een bilbliotheek van +15000 nr zal het verschil niet maken. Nummers verwijderd opnieuw opgestart. Staan er 20 andere nummers in de lijst. Wat doe jij dan aan de meldingen? Gewoon negeren? De nieuwe schijf moet er toch zowiezo komen.
Dat klopt. Vannacht is de server ook keurig uitgebleven. TnxMars Warrior schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:20:
[...]
Als het voor de laptop werkt, moet LightsOut dat ook op je HTPC kunnen als die inschakelt. Door daarbij je HTPC te monitoren vanuit de server, blijft de server vervolgens aan totdat de HTPC weer uitgaat. Maar ik ga ervan uit dat je die instelling al had
Ik heb ook wel dit soort problemen gehad. Bij mij kwam dit doordat ik "buiten de shares om" bezig was. sinds ik altijd "//server/software" (voorbeeld) gebruik heb ik er geen last van. Ik gebruikte eerst "d:/data/software" (voorbeeld).Mars Warrior schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:20:
De oorzaak bij mij bleek het gebruik van Synkron te zijn om mijn bestanden te syncrhoniseren tussen PC's en WHS: sinds ik weer SyncBackSE gebruik heb ik geen conflicten meer. Snappen doe ik het niet overigens, maar blijkbaar doet Synkron iets waar WHS niet helemaal goed tegenkan waardoor die conflicten ontstaan...
Ik dacht dat het probleem van "buiten de shares om" niet meer bestond sinds servicepack 1? Maar normaal gezien werk ik nooit buiten de shares om. Ik gebruik ook geen speciale addins. Het enige wat ik heb draaien is : Lightsout, sabnzbd, Windows Home Server Disk Management en Advanced Admin Console.Len schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:54:
[...]
Ik heb ook wel dit soort problemen gehad. Bij mij kwam dit doordat ik "buiten de shares om" bezig was. sinds ik altijd "//server/software" (voorbeeld) gebruik heb ik er geen last van. Ik gebruikte eerst "d:/data/software" (voorbeeld).
PSN: IS_DJ
De nieuwe versie van WHS komt wel uit, maar ee nreleasedatum is nog niet bekend. Overigens kun je (als ik het goed begrepen heb) bestaande WHS machines upgraden, althans op WeGotServed staan how-to's hoe WHS Vail te installeren is op bestaande MediaSmart Servers.i-dj schreef op maandag 06 september 2010 @ 09:32:
Experts, Ik heb een vraag.
Ik twijfel er over om een WHS systeem te kopen om mijn Synology Single Bay Nas te vervangen.
Ik heb mij aardig in gelezen en zag dat de ACER H340 met 3 TB te krijgen is maar Langzamer dan de HP EX490. Deze heeft echter standaard maar 1 schijf met 1 TB dus duurder.
Ik lees ook overal dat er een nieuwe versie van WHS komt en zie nu ook langzaam de ACER en de HP in prijs zakken.
Moet ik wachten met de aanschaf van een WHS systeem (Release datum niet kunnen vinden)? Of kan ik 1 van de bovenstaande systemen in de toekomst upgraden naar het nieuwe besturingssysteem?
Nog 1 vraag: Herkent WHS Externe DVD-drives? en kunnen deze ook geshared worden over het netwerk. Ik wil graag 1 DVD-speler aan de WHS hangen en dan deze op elke pc kunnen benaderen? Kan dit?
Is het mogelijk om je dvd-speler als DVD speler te "mounten" op je laptop en werkstations? dus als extra drive beschikbaar maken?TheVMaster schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:40:
[...]
Externe dvd-drivers worden gewoon herkend door WHS en je kunt ze ongetwijfeld ook sharen aangezien je hem gewoon in je verkenner terug kunt vinden als optical drive...
[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 23-04-2021 21:25 ]
Heeft niks met je server te maken?i-dj schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:20:
Is het mogelijk om je dvd-speler als DVD speler te "mounten" op je laptop en werkstations? dus als extra drive beschikbaar maken?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Dat is wel heel erg offtopic...i-dj schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:20:
Dank je wel Helmer,
(even offtopic, heb jij vroeger in Z'sluis gewoond?)
Hmm...lijkt me niet, maar wat Alt-92 al zegt....met als aanvulling : Je zult dan wel een ISo moeten hebben omte mounten natuurlijk...Nog even een vraag:
[...]
Is het mogelijk om je dvd-speler als DVD speler te "mounten" op je laptop en werkstations? dus als extra drive beschikbaar maken?
Klopt. Maar als ik WeGotServed (zal de topics eens ff opzoeken) mag geloven zijn de MediaSmart servers uitgerust met processoren die dit ondersteunentroftnom schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:02:
Vail werkt volgens mij alleen op 64-bit CPU, dus daar moet je wel even op letten voor een mogelijke upgrade.
[ Voor 40% gewijzigd door TheVMaster op 06-09-2010 17:46 ]
Toch wel. Stel ik heb 1 cd-tje/dvd-tje gekregen, maar heb een netbook en een pc zonder DVD speler. Dan ozu ik graag de Externe DVD-speler beschikbaar maken als DVD station op de Netbook en PC. Dus niet eerst het glimmende schijfje moeten rippen en dan met bijv Daemon tools mounten,alt-92 schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:18:
[...]
Heeft niks met je server te maken?
Dat is een client OS aangelegenheid - maar denk aan vCloneDrive of iets dergelijks.
Laat de Acer H340 nu een Atom 230 processor hebben, die is 64 bit en dus kan ie Vail draaien.Ik twijfel er over om een WHS systeem te kopen om mijn Synology Single Bay Nas te vervangen.
Ik heb mij aardig in gelezen en zag dat de ACER H340 met 3 TB te krijgen is maar Langzamer dan de HP EX490. Deze heeft echter standaard maar 1 schijf met 1 TB dus duurder.
Moet ik wachten met de aanschaf van een WHS systeem (Release datum niet kunnen vinden)? Of kan ik 1 van de bovenstaande systemen in de toekomst upgraden naar het nieuwe besturingssysteem?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq