Gelukt! Nu nog ff alle settings goed zetten!
Verwijderd
Ehm, voor mijn info. Ik zit met smart te wachten op Black Dymond (Black 3.5) en had het plan daar de Qtek.nl instellingen overheen te gooien. Uit jouw woorden begrijp ik dat dat een slecht plan is. Kun je uitleggen waarom dat zo is en wlke instellingen ik dan wel moet gebruiken (Vodafone)?ReVolpe schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:15:
Je moet iig niet de Instellingen CAB van de Smartmobility.nl / Qtek.nl site gebruiken.
Die geeft problemen i.c.m. UMTS en bellen.
Dus mocht je die geinstalleerd hebben dan moet je die eraf gooien.
Kun je dat ook beter onderbouwen? Ik heb namelijk die cab voor 2.0 gewoon gebruikt zonder problemen.ReVolpe schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:15:
Je moet iig niet de Instellingen CAB van de Smartmobility.nl / Qtek.nl site gebruiken.
Die geeft problemen i.c.m. UMTS en bellen.
Dus mocht je die geinstalleerd hebben dan moet je die eraf gooien.
*empty*
Rare vraag misschien? Maar ik heb geupdate naar 3.0.1. en daar zit windows live al op terwijl hij er niet op zou zitten alsdus de beschrijvingen? je hebt namelijk nog de addon voor live messenger in dat cab bestand? Hoe zit dit?
Dat .cab bestand zit er nog in van black 3.0. Ik heb namelijk black 3.0 en daar heb je die addon voor nodig.
Elke keer als je een smsje ontvangt, kan je dit gelijk lezen omdat het als een soort popup verschijnt.
Nu heb ik een keer een instelling gezien dat je kon bepalen of een ontvangen smsje wel/niet als popup moet verschijnen, alleen ik kan deze helaas nergens meer vinden.
Kan iemand me dit aub vertellen?
(Heb de Black 2.5 ROM)
Nu heb ik een keer een instelling gezien dat je kon bepalen of een ontvangen smsje wel/niet als popup moet verschijnen, alleen ik kan deze helaas nergens meer vinden.
Kan iemand me dit aub vertellen?
(Heb de Black 2.5 ROM)
ronaldlokers: ik ken iemand die het op z'n Vario 1 werkend heeft, schijnt prima te werken @ windows mediaplayer. Volgens mij is dat ding alleen bedoeld om mee te luisteren en niet om mee te praten toch? Denk dat hij het dan alleen maar zal doen bij mediaplayer...
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Na pagina's lang gepraat over WM 6, heb ik nieuws over de opvolger van de MDA Vario 2.
Vandaag mijn Vario 2 opgehaald bij de t-mobile shop (had last van screen alignment probleem), en gelijk geinformeerd naar of er een opvolger komt voor de vario 2.
De verkoper (en tevens filiaalmanager) wist mij in geuren en kleuren te vertellen dat eind van de zomer de MDA VARIO 3 in de schappen zal liggen. En dit is een t-mobile versie van de HTC KAISER!
Vandaag mijn Vario 2 opgehaald bij de t-mobile shop (had last van screen alignment probleem), en gelijk geinformeerd naar of er een opvolger komt voor de vario 2.
De verkoper (en tevens filiaalmanager) wist mij in geuren en kleuren te vertellen dat eind van de zomer de MDA VARIO 3 in de schappen zal liggen. En dit is een t-mobile versie van de HTC KAISER!
Dit was al een tijdje bekend hoor. HTC had al aangekondigd dat ze met een opvolger zouden komen. Of je wel of niet wil upgraden: ik ga het niet doen. Het praktische verschil tussen de Kaiser en de Hermes is namelijk alleen een ingebouwde GPS; naar mijn mening niet echt de moeite waard dus.DaSaN schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:34:
Na pagina's lang gepraat over WM 6, heb ik nieuws over de opvolger van de MDA Vario 2.
Dr. Phil himself!
Dus met andere woorden: Het Cab bestand is bij mij al met de rom mee geinstalleerd? Ik heb bijvoorbeeld geen voice dial (die knop werkt niet) dus dat mis ik wel en die zit wel in de addons.EQJim schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:03:
Dat .cab bestand zit er nog in van black 3.0. Ik heb namelijk black 3.0 en daar heb je die addon voor nodig.
Zou het kunnen dat ik een beta windows live heb met mijn 3.0.1.
Ik mis de taskmanager wel en het instellen van de 2 softbuttons. Is daar al een oplossing voor gevonden?
Wat bedoel je met task manager? Er zit een windows achtige taskmanager bij de Rom, probeer anders X-Button 1.5 om direct vanuit het today scherm naar je tasks te kunnen gaan.Carnagy schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:07:
[...]
Dus met andere woorden: Het Cab bestand is bij mij al met de rom mee geinstalleerd? Ik heb bijvoorbeeld geen voice dial (die knop werkt niet) dus dat mis ik wel en die zit wel in de addons.
Zou het kunnen dat ik een beta windows live heb met mijn 3.0.1.
Ik mis de taskmanager wel en het instellen van de 2 softbuttons. Is daar al een oplossing voor gevonden?
Voor softkey buttons moet je een cab installeren. Check de Black 3.0.1 thread op XDA daar heb ik hem al een aantal keer in gepost. De LVSW ROM heeft beide standaard al.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Verwijderd
Zijn er mensen die na de update naar WM6 minder/geen problemen meer hebben met hun Carkit, die dat wel hadden onder WM5? Specifiek met de Nokia CK-7W?
Ik heb eigenlijk al vanaf het begin (ca. 1 jaar) problemen met deze carkit. Degene waarmee ik bel hoort maar halve zinnen en heeft last van echo. Vanalles geprobeerd, maar niets helpt.
Ik overweeg nu ook om te updaten naar WM6 als dit verbetering brengt.
Of anders toch maar een andere carkit. Hebben jullie suggesties?
Ik denk bijv. aan de Blaupunkt bluetooth carkit, aangezien ik ook een Blaupunktradio heb en aangezien deze carkit ook MP-3's via bluetooth kan streamen met de telefoon of via een usb aansluiting. Heeft iemand deze carkit?
Ik heb eigenlijk al vanaf het begin (ca. 1 jaar) problemen met deze carkit. Degene waarmee ik bel hoort maar halve zinnen en heeft last van echo. Vanalles geprobeerd, maar niets helpt.
Ik overweeg nu ook om te updaten naar WM6 als dit verbetering brengt.
Of anders toch maar een andere carkit. Hebben jullie suggesties?
Ik denk bijv. aan de Blaupunkt bluetooth carkit, aangezien ik ook een Blaupunktradio heb en aangezien deze carkit ook MP-3's via bluetooth kan streamen met de telefoon of via een usb aansluiting. Heeft iemand deze carkit?
Ja, die is al mee geïnstalleerd.Carnagy schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:07:
[...]
Dus met andere woorden: Het Cab bestand is bij mij al met de rom mee geinstalleerd? Ik heb bijvoorbeeld geen voice dial (die knop werkt niet) dus dat mis ik wel en die zit wel in de addons.
...
Nee, het is er een met een bel functie erop.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:21:
ronaldlokers: ik ken iemand die het op z'n Vario 1 werkend heeft, schijnt prima te werken @ windows mediaplayer. Volgens mij is dat ding alleen bedoeld om mee te luisteren en niet om mee te praten toch? Denk dat hij het dan alleen maar zal doen bij mediaplayer...
Maar het ging mij eigenlijk ook meer om het geluidgedeelte, of dat nou alleen WMP doorstuurt of al het geluid van de telefoon.
Ik heb problemen met de Pocket Internet Explorer in WM6
Als ik via pimp my black de instellingen wijzig dat mijn bestanden op mn sc kaart moeten komen te staan en ik soft reset gaat dat goed.
Zodra ik dan naar www.hattrick.org surf (vast bekend bij velen) Blijft hij hangen en kan ik daarna ondanks de aanwezige 3g verbinding niet meer internetten. Geen enkele andere site laad nog./ Hij blijft hangen op connecting.
Als ik mijn PIE bestanden op het main memory laat opslaan dan heb ik dit probleem niet? Zijn er hier mensen waarbij dit ook is?
Ik ga vnv proberen met memmaid dit in te stellen in de hoop dat dat wel werkt.
/EDIT 1: het gebeurt zo nu en dan merk ik. ie cache staat nu weer op Sd kaart met memmaid en aan de usb kabel nu geen vastloper.
edit 2:
Ik krijg vaak bij messenger: not able to process te request (bij het sign-in bijv) iemand enig idee waardoor dat komt?
Als ik via pimp my black de instellingen wijzig dat mijn bestanden op mn sc kaart moeten komen te staan en ik soft reset gaat dat goed.
Zodra ik dan naar www.hattrick.org surf (vast bekend bij velen) Blijft hij hangen en kan ik daarna ondanks de aanwezige 3g verbinding niet meer internetten. Geen enkele andere site laad nog./ Hij blijft hangen op connecting.
Als ik mijn PIE bestanden op het main memory laat opslaan dan heb ik dit probleem niet? Zijn er hier mensen waarbij dit ook is?
Ik ga vnv proberen met memmaid dit in te stellen in de hoop dat dat wel werkt.
/EDIT 1: het gebeurt zo nu en dan merk ik. ie cache staat nu weer op Sd kaart met memmaid en aan de usb kabel nu geen vastloper.
edit 2:
Ik krijg vaak bij messenger: not able to process te request (bij het sign-in bijv) iemand enig idee waardoor dat komt?
[ Voor 17% gewijzigd door Carnagy op 22-05-2007 18:14 ]
Verwijderd
Ik heb mijn Tmobile MDA Vario II zojuist ibnnen, maar als ik hem aanzet en hem in mijn hand hou, dan wordt het aan de onderkant heet. Het lijkt net alsof mijn hand een stroomschokje of iets heets hebt aangeraakt. Dit is aan de achterkant, rechts onderin, waar je een strap aan kan hangen. En boven de metalen rondje ook nog (streepje van klep). En de micro SD kaartje wordt ook heet.
Hebben jullie dat ook?
Hebben jullie dat ook?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 19:34 ]
Wordt-ie snel heet? Dan zou ik hem gauw uitzetten, klinkt als kortsluiting.Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:31:
Ik heb mijn Tmobile MDA Vario II zojuist ibnnen, maar als ik hem aanzet en hem in mijn hand hou, dan wordt het aan de onderkant heet. Het lijkt net alsof mijn hand een stroomschokje of iets heets hebt aangeraakt. Dit is aan de achterkant, rechts onderin, waar je een strap aan kan hangen. En boven de metalen rondje ook nog (streepje van klep). En de micro SD kaartje wordt ook heet.
Hebben jullie dat ook?
Dr. Phil himself!
De mijne wordt alleen heel erg heet als ik er bv een film op kijk. Haal meestal het klepje eraf dan koelt het misschien wat beter. Wat ook erg fijn is als ik een linnenbroek aan heb en het is lekker weer dan kan die ook wel eens heel erg heet worden.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Verwijderd
Ja wordt gelijk al heet, als ik hem aanzet al...PeNGuiN schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:46:
[...]
Wordt-ie snel heet? Dan zou ik hem gauw uitzetten, klinkt als kortsluiting.
Je schermafbeelding op je desktop MSN uitzetten...Carnagy schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:33:
edit 2:
- PC: Kies Avatar.
- PPC: Kopier Avatar naar de StorageCard
- PPC: Klik op Windows Live ( Overzicht naam/avatar etc )
- PPC: Kies exact dezelfde Avatar als op je PC.
- PPC: Done, als je wilt soft-reset & Syncen maar.
Resultaat: Last sync - Connected
[ Voor 77% gewijzigd door NeoMe op 22-05-2007 20:55 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
256 MB ROM vind ik ook wel noemenswaardig. Wellicht niet genoeg om voor te upgraden, maar toch.PeNGuiN schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:59:
[...]
Dit was al een tijdje bekend hoor. HTC had al aangekondigd dat ze met een opvolger zouden komen. Of je wel of niet wil upgraden: ik ga het niet doen. Het praktische verschil tussen de Kaiser en de Hermes is namelijk alleen een ingebouwde GPS; naar mijn mening niet echt de moeite waard dus.
Verwijderd
Ben nu bezig met insight, mooi progje, en handig voor RSS feeds.
Wat ik me afvraag: is er ergens een goeie RSS feed voor de tvgids? ik kan me herinneren dat iemand hier een mooie html pagina had gemaakt voor de items die nu bezig zijn.
Ik heb die van optv geprobeerd maar dat vond ik niets, je krijgt de hele programmering van vandaag in 1 feed. Die van tvgids is niet compleet vziw
Wat ik me afvraag: is er ergens een goeie RSS feed voor de tvgids? ik kan me herinneren dat iemand hier een mooie html pagina had gemaakt voor de items die nu bezig zijn.
Ik heb die van optv geprobeerd maar dat vond ik niets, je krijgt de hele programmering van vandaag in 1 feed. Die van tvgids is niet compleet vziw
Verwijderd
dag mensen,
Ik probeer om mn vario II te gebruiken als modem. Heb netjes de aanwijzingen gevolgd.
Dus eerst 'wireless modem' opstarten.
Daarna menu---->apn-instelingen
Hier moet 'internet' ingevuld worden en het vinkje moet daar aangevinkt staan
Hierna heb ik gekozen voor verbindingstype USB
Vervolgens op menu---->starten gedrukt
Daarna moet telefoon aangesloten worden dmv usb kabel op pc.
De melding 'nieuwe hardware gevonden' moet dan verschijnen.
Helaas krijg ik deze melding niet.
ik heb het zelfde probleem als user KSH waarvan ik dit bericht ook heb genomen...
wie heeft er een oplossing (KSH misschien?)
groeten Taerek
Ik probeer om mn vario II te gebruiken als modem. Heb netjes de aanwijzingen gevolgd.
ik heb het zelfde probleem als user KSH waarvan ik dit bericht ook heb genomen...
groeten Taerek
Noemenswaardig is het ook wel, maar een van de grotere kritiekpunten, namelijk het kleine RAM, is dan weer niet aangepakt door HTCkoksie schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:45:
[...]
256 MB ROM vind ik ook wel noemenswaardig. Wellicht niet genoeg om voor te upgraden, maar toch.
Dr. Phil himself!
Verwijderd
Sinds kort ben ik ook in het bezit van deze leuke telefoon.
Naar een hoop lees en zoekwerk ben ik ook maar over gestapt op black 3.1 wat me erg bevalt vergeleken met de standaard bijgeleverde windows mobile 5.
Jammer was natuurlijk wel dat je meteen verplicht word er een geheugenkaart bij te halen.
Nu heb ik nog wel wat vraagjes.
Is er een mogelijkheid om black 3.1 met nederlandse taal te draaien en wat is een goede mp3 speler.
Heb er meerdere geprobeerd maar wil er gewoon 1 die makkelijk en simpel werkt ala winamp
Naar een hoop lees en zoekwerk ben ik ook maar over gestapt op black 3.1 wat me erg bevalt vergeleken met de standaard bijgeleverde windows mobile 5.
Jammer was natuurlijk wel dat je meteen verplicht word er een geheugenkaart bij te halen.
Nu heb ik nog wel wat vraagjes.
Is er een mogelijkheid om black 3.1 met nederlandse taal te draaien en wat is een goede mp3 speler.
Heb er meerdere geprobeerd maar wil er gewoon 1 die makkelijk en simpel werkt ala winamp
Het is niet mogelijk om black 3.1 in het nederlands te draaien.
Wat een goede mp3 speler is weet ik niet zo 1,2,3 er zijn er een heleboel
Wat een goede mp3 speler is weet ik niet zo 1,2,3 er zijn er een heleboel
Ik wil dit ook gaan doen... kan je me vertellen hoe je het hebt gedaan...DaSaN schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:34:
Had je heb geflashed naar bijv. black 3.1?
Was je toestel hard-IPL?
was je toestel superCID?
Enzovoort?
Ik ben benieuwd.. ik wil namelijk ook graag m'n telefoon terug brengen.. ik word er nu toch wel een beetje ziek van
Sorry, laatste keer off-topic: 64 MB is zo'n beetje de standaard op dit moment en ik zie daar het komend jaar niet veel in veranderen. Meer RAM zou natuurlijk welkom zijn, en er zitten devices aan te komen die meer hebben, maar op dit moment is 64 MB meer dan genoeg om apps te draaien. Als je alle apps daadwerkelijk afsluit na gebruik is mijn ervaring dat de snelheid prima is. Juist doordat 64 MB nu zo'n beetje de standaard is houden software developers daar ook rekening mee en zorgen dat hun apps met 64 MB te draaien zijn. Meer RAM gaat ook ten koste van de batterij, dat is een van de belangrijkste redenen ( en natuuuuurlijk het kostenaspect) waarom 64 MB voorlopig nog wel even de standaard zal blijven.PeNGuiN schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:26:
[...]
Noemenswaardig is het ook wel, maar een van de grotere kritiekpunten, namelijk het kleine RAM, is dan weer niet aangepakt door HTC
Ik zit ook niet te wachten op een wedloop tussen fabrikanten om er meer RAM in te stouwen. Op dit moment is de keuze al moeilijk genoeg, wel of geen interne GPS, wel of geen QWERTY, wel of geen VGA etc etc. Ik ben bang dat meer RAM in een toestel een excuus gaat zijn om een andere feature eruit te laten. Dan krijg je weer de keus tussen en toestel met meer RAM of een met interne GPS en dat soort perikelen. Nu processor snelheid en geheugen min of meer overal gelijk zijn (muv I-Mate die met 256 MB ROM komt), zijn het de andere features waarop concurrentie en innovatie plaatsvindt. Dat vind ik persoonlijk interessanter. Natuurlijk kunnen anderen daar anders over denken, en ook die standpunten kan ik begrijpen, maar zo denk ik erover.
[OffT]
Ik ga iig wel voor de HTC 4550 (Kaiser) mede door de grootte van het ROM geheugen en de on-board GPS. Mijn huidige TyTN heeft weleenswaar nooit problemen gekend met SA e.d. (HTC627xxx) maar dat apparaat klinkt gewoon als een droom. Laten we hopen dat HTC e.e.a. heeft geleerd over de Stylus en dat die in principe niet meer aan de onderkant hoort te zitten maar stevig aan de bovenzijde maar ook qua fabrikage e.e.a. hebben bijgesteld zodat Screen Alignment issues tot het verleden gaan horen.
Ik ben alleen wel erg benieuwd hoe de Batterylife zal zijn ..
[/OffT]
Momenteel Aku 3.3.1 draaien op m'n TyTN.. en ik moet zeggen hij loopt erg lekker en stabiel.
Het enige probleem dat ik heb gehad was dat mijn StorageCard regelmatig niet meer zichtbaar was.
Dit heb ik d.m.v. een registry-tweak weten te herstellen. (te vinden op de Wiki van de XDA-Developers.com site.
Ik ga iig wel voor de HTC 4550 (Kaiser) mede door de grootte van het ROM geheugen en de on-board GPS. Mijn huidige TyTN heeft weleenswaar nooit problemen gekend met SA e.d. (HTC627xxx) maar dat apparaat klinkt gewoon als een droom. Laten we hopen dat HTC e.e.a. heeft geleerd over de Stylus en dat die in principe niet meer aan de onderkant hoort te zitten maar stevig aan de bovenzijde maar ook qua fabrikage e.e.a. hebben bijgesteld zodat Screen Alignment issues tot het verleden gaan horen.
Ik ben alleen wel erg benieuwd hoe de Batterylife zal zijn ..
[/OffT]
Momenteel Aku 3.3.1 draaien op m'n TyTN.. en ik moet zeggen hij loopt erg lekker en stabiel.
Het enige probleem dat ik heb gehad was dat mijn StorageCard regelmatig niet meer zichtbaar was.
Dit heb ik d.m.v. een registry-tweak weten te herstellen. (te vinden op de Wiki van de XDA-Developers.com site.
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Verwijderd
hoe is dit probleem opgelost,DaSaN schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:34:
ik heb het namelijk ook, maar bij mij zegt de t-shop dat ik moet wachten op een software update?
het is erg irritant.
groeten Taerek
Hip, net geupgrade naar 3.0.1. Eindelijk een fatsoenlijk OS op het ding. Windows Mobile 5 kon _echt_ niet: nog erger dan Windows Millennium op de gewone pc was... WM6 is een verademing.
Ben benieuwd hoe het met performance en accutijd zal zitten nu
-edit-
Ohja, met die nieuwe radiorom geeft hij een E weer voor EDGE, G voor GPRS, 3G voor UMTS en een H voor HSDPA
... Die H overigens alleen tijdens een actieve verbinding geloof ik.
-edit-
Ohja, met die nieuwe radiorom geeft hij een E weer voor EDGE, G voor GPRS, 3G voor UMTS en een H voor HSDPA
[ Voor 27% gewijzigd door Sorcerer8472 op 24-05-2007 00:00 ]
Volgensmij hebben die letters meet met Wm6 dan met de radio rom te maken. Hier met wm 5 en radio 1.41 blijft er gewoon 3g of g staan.Sorcerer8472 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:59:
Hip, net geupgrade naar 3.0.1. Eindelijk een fatsoenlijk OS op het ding. Windows Mobile 5 kon _echt_ niet: nog erger dan Windows Millennium op de gewone pc was... WM6 is een verademing.
-edit-
Ohja, met die nieuwe radiorom geeft hij een E weer voor EDGE, G voor GPRS, 3G voor UMTS en een H voor HSDPA... Die H overigens alleen tijdens een actieve verbinding geloof ik.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
ik heb even een vraagje, ik heb nu een t-mobile web'n walk abbo van 10euro per maand.
Met mijn wm5 had ik altijd grprs/umts, nu heb ik wm6 en staat er umts/hsdpa, internetten gaat super snel enz, maar ga ik hier nu niet dik voor betalen?
Met mijn wm5 had ik altijd grprs/umts, nu heb ik wm6 en staat er umts/hsdpa, internetten gaat super snel enz, maar ga ik hier nu niet dik voor betalen?
[ Voor 4% gewijzigd door Nimoleda op 24-05-2007 13:42 ]
fn002449 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 01:49:
[...]
Ik wil dit ook gaan doen... kan je me vertellen hoe je het hebt gedaan...
Had je heb geflashed naar bijv. black 3.1?
Was je toestel hard-IPL?
was je toestel superCID?
Enzovoort?
Ik ben benieuwd.. ik wil namelijk ook graag m'n telefoon terug brengen.. ik word er nu toch wel een beetje ziek van
Mijn Vario 2 was nog helemaal standaard, ik heb (nog) niet lopen klooien met andere/nieuwere versies van WM 5/6
Dat was ik.. ding staat op http://martijn.brothersinart.net/tv Ik snap alleen niet helemaal hoe je die rss-feed voor je ziet? Een item per kanaal? en hoe doe je dan het nu en straks? Als je me kan overtuigen van het nut wil ik het er best inbouwen... kwestie van een extra template toevoegen en gaan...Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:42:
Ben nu bezig met insight, mooi progje, en handig voor RSS feeds.
/Edit:
Proest! Dat hadden ze bij de uitvinding van het wiel moeten zeggen... "Naah, leuk enzo, maar voor je het weet gaan mensen auto's bouwen, en dan gaan fabrikanten dingen bouwen die je alleen in een auto mee kan nemen, en woont iedereen ineens veel te ver van zijn werk om te lopen, en dan heeft iedereen een auto nodig en dan zal je zien... staan ze de hele dag in de file met al die auto's"koksie schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:33:
[...]
Sorry, laatste keer off-topic: 64 MB is zo'n beetje de standaard op dit moment en ik zie daar het komend jaar niet veel in veranderen. Meer RAM zou natuurlijk welkom zijn, en er zitten devices aan te komen die meer hebben, maar op dit moment is 64 MB meer dan genoeg om apps te draaien. Als je alle apps daadwerkelijk afsluit na gebruik is mijn ervaring dat de snelheid prima is. Juist doordat 64 MB nu zo'n beetje de standaard is houden software developers daar ook rekening mee en zorgen dat hun apps met 64 MB te draaien zijn. Meer RAM gaat ook ten koste van de batterij, dat is een van de belangrijkste redenen ( en natuuuuurlijk het kostenaspect) waarom 64 MB voorlopig nog wel even de standaard zal blijven.
Ik zit ook niet te wachten op een wedloop tussen fabrikanten om er meer RAM in te stouwen. Op dit moment is de keuze al moeilijk genoeg, wel of geen interne GPS, wel of geen QWERTY, wel of geen VGA etc etc. Ik ben bang dat meer RAM in een toestel een excuus gaat zijn om een andere feature eruit te laten. Dan krijg je weer de keus tussen en toestel met meer RAM of een met interne GPS en dat soort perikelen. Nu processor snelheid en geheugen min of meer overal gelijk zijn (muv I-Mate die met 256 MB ROM komt), zijn het de andere features waarop concurrentie en innovatie plaatsvindt. Dat vind ik persoonlijk interessanter. Natuurlijk kunnen anderen daar anders over denken, en ook die standpunten kan ik begrijpen, maar zo denk ik erover.
[ Voor 55% gewijzigd door Martijn02 op 24-05-2007 17:44 ]
Verwijderd
Ja! Held!Martijn02 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:37:
[...]
Dat was ik.. ding staat op http://martijn.brothersinart.net/tv Ik snap alleen niet helemaal hoe je die rss-feed voor je ziet? Een item per kanaal? en hoe doe je dan het nu en straks? Als je me kan overtuigen van het nut wil ik het er best inbouwen... kwestie van een extra template toevoegen en gaan...
Per kanaal een aparte feed met in de header 2 dingen wat er nu is. Die wil ik klikbaar hebben oid dat je de hele programmering voor die avond ziet per zender.
edit: dus het logotje aan de linkerkant, als header (je hebt 2 regels) what's on
In de body de totale programmering
Zoiets, ik weet dat het idd lastig is maar die van optv is echt onoverzihtelijk en moet je steeds naar rechts en terus scrollen om eea te bekijken.
Maar iig die pagina die je nu hebt is ook al ZEER geweldig.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 18:36 ]
Ik wil even een pluim geven aan T-Mobile, voor hun service. \o/
Mijn MDA Vario II liep telkens vast. Diverse malen heb ik een hard-reset gedaan, maar het hielp niets. Ook kwam tijdens het booten vaak 'No GSM' in beeld.
Ik heb vervolgens de Radio-ROM geupdate -> hielp niet.
Hierna heb ik WM6 erop gezet (meerdere versies geprobeerd) maar ook dat hielp niet.
Er restte mij niets anders dan het ding op te sturen voor reparatie, met de wetenschap dat ik er waarschijnlijk voor zou moeten betalen omdat ik hem geflashed had.
Ik heb een uitgebreid verhaal met mijn bevindingen en pogingen om het op te lossen bijgevoegd.
En waarempel! Vanavond staat er een koerier aan de deur met een nieuwe VarioII.
Helemaal perfect! Dat had ik niet durven hopen.
Een
voor T-Mobile
Mijn MDA Vario II liep telkens vast. Diverse malen heb ik een hard-reset gedaan, maar het hielp niets. Ook kwam tijdens het booten vaak 'No GSM' in beeld.
Hierna heb ik WM6 erop gezet (meerdere versies geprobeerd) maar ook dat hielp niet.
Er restte mij niets anders dan het ding op te sturen voor reparatie, met de wetenschap dat ik er waarschijnlijk voor zou moeten betalen omdat ik hem geflashed had.
Ik heb een uitgebreid verhaal met mijn bevindingen en pogingen om het op te lossen bijgevoegd.
Een
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Verwijderd
Wat ik me dan afvraag he, wat voor bedrag zou je dan aan TMobile moeten betalen als je em hebt geflasht..Oscar the Grouch schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:50:
Ik wil even een pluim geven aan T-Mobile, voor hun service. \o/
Eenvoor T-Mobile
Straks ga ik nog naast mijn schoenen lopen...
Dank, dank.. .maar ik snap het nog steeds niet... Als je nou zelf een rss maakt van wat je bedoeld, en dat ff op de mail gooit, dan zal ik wel kijken of ik het er in kan hangen...Per kanaal een aparte feed met in de header 2 dingen wat er nu is. Die wil ik klikbaar hebben oid dat je de hele programmering voor die avond ziet per zender.
edit: dus het logotje aan de linkerkant, als header (je hebt 2 regels) what's on
In de body de totale programmering
Zoiets, ik weet dat het idd lastig is maar die van optv is echt onoverzihtelijk en moet je steeds naar rechts en terus scrollen om eea te bekijken.
Maar iig die pagina die je nu hebt is ook al ZEER geweldig.![]()
/Edit: En dan bedoel ik gewoon alleen een bestandje met dummydata...
[ Voor 3% gewijzigd door Martijn02 op 25-05-2007 09:58 ]
Pff
Weet iemand een fix om de live contacts van je hotmail niet in je adresboek te hebben staan? Vind het behoorlijk irritant dat mensen die er in staan en ik alleen van msn ken ook in mn telefoon staan
Weet iemand een fix om de live contacts van je hotmail niet in je adresboek te hebben staan? Vind het behoorlijk irritant dat mensen die er in staan en ik alleen van msn ken ook in mn telefoon staan
Je recht op aanspraak op garantie zou dan verlopen zijn. Dus alle uit de reparatie voorvloeiende kosten (en eventuele onderzoekskosten) zouden dan voor jouw rekening zijn.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:51:
Wat ik me dan afvraag he, wat voor bedrag zou je dan aan TMobile moeten betalen als je em hebt geflasht..
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
NIet aangepakt ??PeNGuiN schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:26:
[...]
Noemenswaardig is het ook wel, maar een van de grotere kritiekpunten, namelijk het kleine RAM, is dan weer niet aangepakt door HTC
Volgens mij zie ik hier toch echt 128MB RAM staan..

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Ach, leuk om te weten... Nieuwere informatie dan die ik hadReVolpe schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:10:
[...]
NIet aangepakt ??
Volgens mij zie ik hier toch echt 128MB RAM staan..
[afbeelding]
Dr. Phil himself!
Mijn bedoeling is niet helemaal bij je overgekomen zie ik, geeft niks, ik probeer het nog een keer. Ik ben niet per se tegen meer RAM, geenszins, lees de eerste alinea van mijn post maar. In de tweede alinea zeg ik ook niet dat ik liever geen 128 MB RAM heb, het gaat mij er meer om dat ik bang ben dat de concurrentiestrijd daar opeens mee gevoerd gaat worden in plaats van de features die nu volop in de belangstelling staan, zoals GPS, VGA, Qwerty, camera etc. Ik ben persoonlijk meer in de markt voor een ingebouwde GPS dan voor 64 MB RAM meer. Snap je wat ik bedoel? Ook gezien de huidige capaciteit van de accu's denk ik dat 128 MB echt de limiet is, omdat anders battery life waardeloos wordt.Martijn02 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:37:
Proest! Dat hadden ze bij de uitvinding van het wiel moeten zeggen... "Naah, leuk enzo, maar voor je het weet gaan mensen auto's bouwen, en dan gaan fabrikanten dingen bouwen die je alleen in een auto mee kan nemen, en woont iedereen ineens veel te ver van zijn werk om te lopen, en dan heeft iedereen een auto nodig en dan zal je zien... staan ze de hele dag in de file met al die auto's"
Ik zeg dus niet dat ik liever een auto zonder wielen heb, ik zeg dat ik niet per se 8 wielen nodig heb als ie met 4 ook prima rijdt ( en zuiniger is, goh, wat komt dat leuk uit met de extra juice die meer RAM verbruikt). In plaats van die 4 extra wielen heb ik liever een goede radio erin en een leuk navigatiesysteem.
Verwijderd
ik heb met mijn MDA compact wel een connectie kunnen krijgen,Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:24:
dag mensen,
groeten Taerek
heeft iemand enigidee waarom de melding Nieuwe hardware gevonden niet werk met mijn Vario II?
alvast bedankt.
Groeten Taerek
Ik heb helaas alleen een rigoreuze tip voor je, namelijk het formatteren van je pc. Ik moest dit nl doen ivm een virus en daarna werd mn Vario 2 wel gewoon gevonden.Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 00:19:
[...]
ik heb met mijn MDA compact wel een connectie kunnen krijgen,
heeft iemand enigidee waarom de melding Nieuwe hardware gevonden niet werk met mijn Vario II?
alvast bedankt.
Groeten Taerek
Ik heb nu trouwens ook Black 2.5 (windows mobile 6) op mn Vario 2 geinstalleerd en daarmee gaat het instellen van de Vario 2 als modem veeeeeel makkelijker.
Succes
[ Voor 35% gewijzigd door KSH op 25-05-2007 08:29 ]
Heb je de driver van de MDA al geïnstalleerd?Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 00:19:
[...]
ik heb met mijn MDA compact wel een connectie kunnen krijgen,
alvast bedankt.
Groeten Taerek
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ik heb een workaround gevonden om de contacts uit je contact lijst te krijgen.
1. Zet de optie af om contacts te importeren
2. switch nu de account
--> contacts zijn nu uit je lijst
3. stel je account goed in!
1. Zet de optie af om contacts te importeren
2. switch nu de account
--> contacts zijn nu uit je lijst
3. stel je account goed in!
Verwijderd
die heb ik pas geformatteerd, omdat ik mijn laptop lange tijd niet heb gebruikt.KSH schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 08:29:
[...]
Ik heb helaas alleen een rigoreuze tip voor je, namelijk het formatteren van je pc. Ik moest dit nl doen ivm een virus en daarna werd mn Vario 2 wel gewoon gevonden.
Ik heb nu trouwens ook Black 2.5 (windows mobile 6) op mn Vario 2 geinstalleerd en daarmee gaat het instellen van de Vario 2 als modem veeeeeel makkelijker.
Succes
Verwijderd
Gezien ik niet zo goed ben met dat gedingesMartijn02 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:28:
[...]
Straks ga ik nog naast mijn schoenen lopen...
[...]
Dank, dank.. .maar ik snap het nog steeds niet... Als je nou zelf een rss maakt van wat je bedoeld, en dat ff op de mail gooit, dan zal ik wel kijken of ik het er in kan hangen...
/Edit: En dan bedoel ik gewoon alleen een bestandje met dummydata...
Ik ben erachter dat wil je het geordend krijgen je gewoon 2 rss feeds moet maken. Eentje met what's on, en eetje met totale programma. Zo had ik het dus in gedachte. Krijg je die data over die auteurs etc ook gewoon uit TV-gids? Zelf nog ideen erover? of is dit useless?
Edit: Bestaan er ook subitems? Anders zie ik nu dat je ook gewoon zeg maar het bovenste concept moet gebruiken, en dan tussen het 2e en derde scherm nog een submenu van wat er nog verder is (de hele programmering van vanavond)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 00:28 ]
Dat gok ik ook. Je hebt een cd bij je Vario gekregen waar een driver op staat, een .inf bestand geloof ik. Daar moet je naar verwijzen als je laptop nieuwe hardware vindt en om een driver (stuurprogramma) vraagt.Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:03:
[...]
hoe bedoel je dat?
als me pc geen nieuwe hardware vind, kan ik toch ook daarvoor de driver niet installeren?
of is er iets wat ik niet weet?
driver van mijn mda compact is wel geinstalleerd, maar van de vario II niet, gok ik...
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Verwijderd
dat snap ik, maar mijn laptop vind geen nieuwe hardware, als ik (nadat ik wireless modem heb gestart op de vario II) de kabel aan sluit.Kassad schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 09:53:
[...]
Dat gok ik ook. Je hebt een cd bij je Vario gekregen waar een driver op staat, een .inf bestand geloof ik. Daar moet je naar verwijzen als je laptop nieuwe hardware vindt en om een driver (stuurprogramma) vraagt.
de kabel is overigens wel goed, omdat de cardreader en mijn mda compact het wel doen...
groeten!
Hallo mensen,
Per vandaag een tytn gehaald. Mooi toestel! Echter heb ik me rot gezocht en ik krijg de melding als ik een sms wil verzenden (saldo info naar 1233 van kpn) dat deze niet verzonden kan worden. Daarbij kan ik ook niet vinden waar ik zo'n sms van kpn krijg waarbij alles automatisch wordt ingesteld. Heb in de topicstart gekeken, maar die file lijkt niet veel voor mij te doen daar ik nog steeds geen sms kan versturen. Telefoneren werkt verder wel goed. Suggesties?
Edit: Al opgelost...
Per vandaag een tytn gehaald. Mooi toestel! Echter heb ik me rot gezocht en ik krijg de melding als ik een sms wil verzenden (saldo info naar 1233 van kpn) dat deze niet verzonden kan worden. Daarbij kan ik ook niet vinden waar ik zo'n sms van kpn krijg waarbij alles automatisch wordt ingesteld. Heb in de topicstart gekeken, maar die file lijkt niet veel voor mij te doen daar ik nog steeds geen sms kan versturen. Telefoneren werkt verder wel goed. Suggesties?
Edit: Al opgelost...
Ik wacht met smart.Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:21:
ppsstt.. voor alle black rom liefhebbers.. binnen nu en 2 uur is ie er.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Cool, maar hoe weet je dit?Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:21:
Verwijderd
Gelezen op het black forum van Jasjamming. Google maar even op jasjamming.
Daar op het forum is een subforum patiently awaiting black 3.5.. Zodra ik hem binnen
heb gaat ie gelijk op de vario!!!!
Verwijderd
Server overbelast.. zal je altijd zien.
Guido:
Als je klaar bent met flashen kan je dan alvast je 1ste indruk posten.
Weet iemand of bij deze versie al je gegevens behouden blijven? Las iets
over het plaatsen van een cab file op je microSD kaart of ben je weer alles
kwijt?
eerste filmpje http://www.youtube.com/watch?v=XI6VwdH2YHA.. downloading at
this moment
Guido:
Als je klaar bent met flashen kan je dan alvast je 1ste indruk posten.
Weet iemand of bij deze versie al je gegevens behouden blijven? Las iets
over het plaatsen van een cab file op je microSD kaart of ben je weer alles
kwijt?
eerste filmpje http://www.youtube.com/watch?v=XI6VwdH2YHA.. downloading at
this moment
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 17:04 ]
Mensen, zullen we die slowchat even tot een minimum beperken. Morgen zijn die posts namelijk niet meer interessant. 
De black rom is een zelfgemaakte WM6 rom die je op je TyTN kunt installeren. Op xda developers staat er meer info over. Je verliest er idd wel je garantie mee.Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:27:
wat houd die blackrom eig in? en vervalt dan de garantie?
Groeten taerek
Een nieuwe versie bedoel je? Ben prima tevreden over 3.0.1Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:21:
Enige minpuntje is dat hij bij mail ophalen telkens klaagt over dat ik @ KPN roam (heb Telfort nu, zit dan op KPN UMTS). Dan zegt hij _elke keer_ dat het wel es extra geld kon kosten...

Verder zijn AL mijn WM5-ergernissen opgelost (behalve het exiten van programma's). Het is nog steeds geen ideaal OS maar dit is tenminste wel goed te doen
Ik wil zo ook even gaan flashen naar Black 3.5. Graag zou ik als het niet bevalt terug willen gaan naar mijn huidige (standaard meegeleverde NL WM5) ROM. Hoe kan je deze backuppen?
Divide and conquer.
Niet echt. Je kan wel alles backuppen met spb backup en dan weer de oude rom terug installeren en de backup file terug gooien. Maar je moet zo en zo de oude rom hebben.wimpie schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:23:
Ik wil zo ook even gaan flashen naar Black 3.5. Graag zou ik als het niet bevalt terug willen gaan naar mijn huidige (standaard meegeleverde NL WM5) ROM. Hoe kan je deze backuppen?
Ah duidelijk, en die staat vast niet op het meegeleverde cd'tje of is te downloaden..DaannO schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:25:
[...]
Niet echt. Je kan wel alles backuppen met spb backup en dan weer de oude rom terug installeren en de backup file terug gooien. Maar je moet zo en zo de oude rom hebben.
Divide and conquer.
Downloaden wel, cd`tje niet.wimpie schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:48:
[...]
Ah duidelijk, en die staat vast niet op het meegeleverde cd'tje of is te downloaden..
Rom gevonden, dus dat zit goed. Zorgt spb backup alleen voor userinstellingen en files of juist voor provider info en dergelijke? Mijn persoonlijke files en instellingen hoef ik niet te bewaren, zolang hij maar weer werkt zoals hij uit de doos kwam.
Divide and conquer.
wimpie schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:01:
[...]
Rom gevonden, dus dat zit goed. Zorgt spb backup alleen voor userinstellingen en files of juist voor provider info en dergelijke? Mijn persoonlijke files en instellingen hoef ik niet te bewaren, zolang hij maar weer werkt zoals hij uit de doos kwam.
Summary
Spb Backup is an application for creating reserve copies of data on your Pocket PC. It creates self-extracting compressed executables, thus making backup and restore processes very simple and intuitive. Backup scheduling supported.
Features
* Storage card backup
* Customizable file restoration
* Scheduled backups
* Self-extracting executable backup files
* Full and custom backups
* Backup file compression
* Backup file encryption
* Desktop PC unpack tool
Verwijderd
nu heb ik net geupdate naar 3.5 werkt perfect trouwens kan het alleen maar aanbevelen nu nog opzoek naar wat leuke toevoegingen en wachten op een nieuwe versie van spb +
[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 10:00 ]
Probeer eens HTC X-button te installeren. Laatste versie is 1.5 maar die blijkt wat buggy te zijn (zelf nog geen last van gehad). Daarmee kun je instellen dat je direct programma's sluit (wat ook met stabielere versie 1.0 kan) en krijg je op de plek van de x button in je today scherm een erg relaxte task manager.Sorcerer8472 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:18:
[...]
Verder zijn AL mijn WM5-ergernissen opgelost (behalve het exiten van programma's). Het is nog steeds geen ideaal OS maar dit is tenminste wel goed te doen
Ook kun je met beide versies instellen dat je pas applicaties afsluit als je langer de x-button in houdt.
Momenteel draai ik nu Black 3.5 en ben er erg tevreden over. Compacte, stabiele en snelle ROM. Office 2007 Mobile is lekker om te hebben. Verder staat er alles op wat ik wil hebben. Ook is de black theme nu overal doorgevoerd (ook in het SIM pin scherm en toetsenbord etc).
Ik de loop van de week komt er ook "HTweakC Black edition" uit waarmee je min of meer al je applicaties kunt laten herstellen na een HR. Deze tool zal Pimp my Black 0.2 vervangen.
Ik heb wel een probleem gehad met het verbinden met mijn 3G data netwerk (T-Mobile). Dit is echter te verhelpen door via de "pimp my black" applicatie de 3G dialer (voor video bellen) uit te zetten. Dialer kun je daarna weer gewoon aanzetten en dan werkt alles.
Enige 'probleem' dat ik nu nog steeds heb (en als sinds WM5) is dat PPC Profile en andere custom today scherm items (zoals die van Tomtom) regelmatig verdwijnen. Meestal na een SR maar dat is niet te voorspellen. Weet iemand waar dit ana kan liggen en wat er aan te doen is? Momenteel ga ik steeds naar het Today menu en beweeg een item naar boven een beneden. Daarmee forceer is een rebuild en dat helpt...
[ Voor 5% gewijzigd door Deddiekoel op 29-05-2007 08:55 ]
Hallo allemaal,
Sinds vorige week vrijdag ook de Vario II in mijn bezit. Ik moet zeggen dat de performance wat tegen valt ten opzichte van mijn Vario I (op 240 mhz). Ik heb hier ook al het een en ander over gelezen.
Ik heb van een van de medewerkers van de T-Mobile shop bevestigd gekregen dat er zeker een WM6 update komt (wanneer wist ze niet). Ik wacht hier denk ik op.
Heb in de laatste 3 draadjes van HTC Mercury / Hermes (HTC TyTN / MDA Vario II ) gezocht naar oplossingen voor bluetooth in today screen. Ik zoek een simpele oplossing dus geen heel programma wat ik weer moet installeren. Onderstaande heb ik gevonden, heeft iemand dit al toegepast?
http://www.htcwizardweb.net/node/338
Sinds vorige week vrijdag ook de Vario II in mijn bezit. Ik moet zeggen dat de performance wat tegen valt ten opzichte van mijn Vario I (op 240 mhz). Ik heb hier ook al het een en ander over gelezen.
Ik heb van een van de medewerkers van de T-Mobile shop bevestigd gekregen dat er zeker een WM6 update komt (wanneer wist ze niet). Ik wacht hier denk ik op.
Heb in de laatste 3 draadjes van HTC Mercury / Hermes (HTC TyTN / MDA Vario II ) gezocht naar oplossingen voor bluetooth in today screen. Ik zoek een simpele oplossing dus geen heel programma wat ik weer moet installeren. Onderstaande heb ik gevonden, heeft iemand dit al toegepast?
Als je toch op WM6 gaat wachten, daar zit het al ingebouwd dus dan hoef je dat nu nog niet te installeren. Overigens werkt dat prog verder prima.ilife schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:03:
Hallo allemaal,
Net zowaar de stap gemaakt naar Black 3.5 en ik moet zeggen "diamond" is nog een understatement.
* Het werkt allemaal veel soepeler, zelfs het booten van mijn telefoon gaat sneller.
* Geen problemen meer met screens die niet meer willen opbouwen, waardoor je niet meer ziet wat je doet.
* Op de bootscreen na, ziet het er veel gelikter uit.
* Bubble breaker is aanwezig
Ben nu nog aan't uitzoeken hoe ik mijn keybord kloppend krijg. - geeft namelijk _ en vice versa. Verder vroeg ik me af hoe ik Live messenger moet gebruiken zondat dat ie mijn contacts in mijn telefoon contacts lijst gaat zetten. En laatste estetische puntje: hoe zorg je dat ie de tijd als 14:15 weergeeft ip 2:15?
Ik draai overigens:
Olipro 2.10
Radio rom 1.40 (1.41 viel te vaak weg)
Black 3.5
* Het werkt allemaal veel soepeler, zelfs het booten van mijn telefoon gaat sneller.
* Geen problemen meer met screens die niet meer willen opbouwen, waardoor je niet meer ziet wat je doet.
* Bubble breaker is aanwezig
Ben nu nog aan't uitzoeken hoe ik mijn keybord kloppend krijg. - geeft namelijk _ en vice versa. Verder vroeg ik me af hoe ik Live messenger moet gebruiken zondat dat ie mijn contacts in mijn telefoon contacts lijst gaat zetten. En laatste estetische puntje: hoe zorg je dat ie de tijd als 14:15 weergeeft ip 2:15?
Ik draai overigens:
Olipro 2.10
Black 3.5
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Ik heb ook inmiddels Black Dymond. Ziet er echt super strak uit en tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
Succes
Even naar Settings->System->Regional Settings gaan en daar kiezen voor Dutch (Netherlands)Terror schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:14:
....
En laatste estetische puntje: hoe zorg je dat ie de tijd als 14:15 weergeeft ip 2:15?
..
Succes
Kan iemand mij vertellen wat de laatste ROM versie van de TyTN is?
Ik heb versie 1.18.254.2 van 05/30/06 draaien en kan mij niet voorstellen dat er geen nieuwere versie is verschenen na die tijd.
Ik kan echter op http://www.europe.htc.com/support/software/htctytn.html niets terug vinden van een nieuwe ROM versie, dus ook niet de versie die ik verleden jaar nog kon downloaden.
Kan iemand mij bevestigen dat ik de laatste versie heb en mocht dat niet zo zijn waar kan ik de laatste versie vinden?
Ik heb versie 1.18.254.2 van 05/30/06 draaien en kan mij niet voorstellen dat er geen nieuwere versie is verschenen na die tijd.
Ik kan echter op http://www.europe.htc.com/support/software/htctytn.html niets terug vinden van een nieuwe ROM versie, dus ook niet de versie die ik verleden jaar nog kon downloaden.
Kan iemand mij bevestigen dat ik de laatste versie heb en mocht dat niet zo zijn waar kan ik de laatste versie vinden?
Mijn ROM versie is van 01/04/07 (Zit in Black 3.5)
Zou die ook op de TyNT werken?Terror schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:49:
Mijn ROM versie is van 01/04/07 (Zit in Black 3.5)
Ik zie dat die voor windows mobile 6 is en ik draai op versie 5.Terror schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:20:
[...]
Volgens de maker wel:
Zie: http://wmblack.info/
Hoe kan je terug updaten naar een lagere versie? heb nu 1.41 maar zou 1.40 wel willen testenTerror schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:14:
Net zowaar de stap gemaakt naar Black 3.5 en ik moet zeggen "diamond" is nog een understatement.
* Bubble breaker is aanwezig![]()
Ik draai overigens:
Olipro 2.10
Black 3.5
En hoe stel je in dat je afspraken niet overschreven worden, omdat een van de 2 apparaten (telefoon of pc) dominant is en dus zijn afspraken gelijk zet met die van de pc of andersom?
[ Voor 8% gewijzigd door Carnagy op 30-05-2007 07:27 ]
Ik denk dat wij het over een andere ROM hebben. Je telefoon kent 3 ROM's. 1 Boot ROM voor je bootloader (zorgt dat windows kan starten), een Windows ROM (om met je telefoon te werken en een Radio ROM (welke de communicatie GSM - Telefoon verzorgt)René van Gaalen schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:27:
[...]
Ik zie dat die voor windows mobile 6 is en ik draai op versie 5.
Mijn Windows Mobile ROM is dus van 01/04/2007 en daarmee dus WM 6
Terug updaten werkt exact het zelfde als vooruit updaten. 1.40 versie downloaden. Verbinden met active sync en dan flashen... Mocht je 1,40 niet kunnen vinden, dan moet je maar even pm'en. Flashen blijft flashen of je nu een oude of een nieuwe versie hebt.Carnagy schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 00:37:
[...]
Hoe kan je terug updaten naar een lagere versie? heb nu 1.41 maar zou 1.40 wel willen testen
[ Voor 11% gewijzigd door Terror op 30-05-2007 13:34 ]
Okay, het word mij nu wat duidelijker en ik zal mij er de komende dagen eens in verdiepen.
Even wat anders, is er een manier om in één keer alle contacten uit de TyTN te verwijderen?
Ik kom niet verder dan het 1 voor 1 verwijderen van de contacten.
Even wat anders, is er een manier om in één keer alle contacten uit de TyTN te verwijderen?
Zit in het menu een optie select allRené van Gaalen schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:11:
Okay, het word mij nu wat duidelijker en ik zal mij er de komende dagen eens in verdiepen.
Zit er helaas niet in, ik weet haast wel zeker dat ik vroeger wel de optie select all had
Verwijderd
hey mensen,
over het probleem van het verbinden van je vario II,
hiervolgend de oplossing: harde reset!.
ander vraagje, is het mogelijk bij het aansluiten van de Vario II aan de Laptop, dat hij niet gaat bijladen?
anders is me accu van me laptop zo snel leeg?
Groeten taerek
ander vraagje, is het mogelijk bij het aansluiten van de Vario II aan de Laptop, dat hij niet gaat bijladen?
Groeten taerek
Volgens mij is dat niet mogelijk, en gaat ie altijd opladen.Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:57:
hey mensen,
Groeten taerek
Maar wat is het probleem? Als je niet wil dat ie je accu van je laptop leegtrekt, dan hang je hem toch ff aan je laptop, synchroniseer/installeer je wat je wilt, en koppel je hem daarna weer los.

Is Office Mobile niet mogelijk in Black 3.0.1 zonder dat ik wéér moet flashen? 
Verder: voor het UMTS-probleem (spraak-verbindingen afkappen) heb ik Telfort gemaild: lijkt vooral voor te komen als ik me op 1 bepaalde plek bevind, dus denk toch dat het aan het KPN UMTS-net ligt... Radio ROM enzo zijn meegeflasht toen ik naar 3.0.1 flashte een paar dagen geleden.
taerek: doen via bluetooth of infrarood, of idd direct kabel los.

Verder: voor het UMTS-probleem (spraak-verbindingen afkappen) heb ik Telfort gemaild: lijkt vooral voor te komen als ik me op 1 bepaalde plek bevind, dus denk toch dat het aan het KPN UMTS-net ligt... Radio ROM enzo zijn meegeflasht toen ik naar 3.0.1 flashte een paar dagen geleden.
taerek: doen via bluetooth of infrarood, of idd direct kabel los.
[ Voor 8% gewijzigd door Sorcerer8472 op 31-05-2007 01:49 ]
Verwijderd
Wellicht wordt ie als modem gebruikt?DaSaN schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:34:
[...]
Maar wat is het probleem? Als je niet wil dat ie je accu van je laptop leegtrekt, dan hang je hem toch ff aan je laptop, synchroniseer/installeer je wat je wilt, en koppel je hem daarna weer los.
Dan doe je dat toch via bluetooth, of eventueel zelfs via infrarood? Doe ik ook altijd en werkt prima.
Als je het als modem gebruikt dan heb je bij UMTS alleen met een kabel de volledige snelheid. Met HSDPA al helemaal... Dus da's wel een beetje jammer.DaSaN schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:41:
[...]
Dan doe je dat toch via bluetooth, of eventueel zelfs via infrarood? Doe ik ook altijd en werkt prima.
Voor de mensen die (bij Black 3.5) een andere splashscreen willen, check deze link eens:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=308504
Het topic is eigenlijk bedoelt voor de Wizard (Vario 1) maar werkt ook op de Hermes. Ik heb zelf de het black windows logo uit post 5 geinstalleerd met de bijgeleverde cab. Very nice!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=308504
Het topic is eigenlijk bedoelt voor de Wizard (Vario 1) maar werkt ook op de Hermes. Ik heb zelf de het black windows logo uit post 5 geinstalleerd met de bijgeleverde cab. Very nice!
Kwam toevallig dit tegen:Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:57:
Disable charging over USB
If your device can charge over USB, you can probably disable this feature by setting:
HKLM\Drivers\BuiltIn\usbfndrv\EnableUsbCharging = 0 (DWORD decimal)
And to re-enable:
HKLM\Drivers\BuiltIn\usbfndrv\EnableUsbCharging = 1 (DWORD decimal)
Mijn Mda Vario II trilt van de ene op de andere minuut niet meer.
Als ik hem op Vibrate zet, gaat ie wel over maar trilt niet.
Heb verder niks veranderd, al paar x soft reset gedaan en keer helemaal uit + batterij eruit.
Iemand ervaring mee ?
Als ik hem op Vibrate zet, gaat ie wel over maar trilt niet.
Heb verder niks veranderd, al paar x soft reset gedaan en keer helemaal uit + batterij eruit.
Iemand ervaring mee ?
Dit topic is gesloten.