HTC Mercury / Hermes (HTC TyTN / MDA Vario II ) Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.891 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:49:
Ik heb op Vodafone versie constant een notifiaction staan dat ik een voicemail heb ontvangen. Deze melding gaat niet meer weg. Het blijft dezelfde melding van een voicemail op 12 04. 07, wat te doen?
cp
Ik heb had zelfde probleem als jij. Ik zal de tip van Adonispb© eens proberen.

Als volgt opgelost:
• Uitleg van http://forum.xda-develope...php?p=999511&postcount=14 gevolgd.
• Vodafone Voicemail gebeld: hoofdmenu > 2 (instellingen) > 2 (notificatie-instellingen) > 3 (overig) > 2 (sms-icoontje op toestel laten gebruiken)

[ Voor 93% gewijzigd door Joen op 18-04-2007 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die het interessert. Ik heb zojuist van mijn MDA VarioII de ROM gedumped (volgens manual op XDA). Ik zeg upgraden maar voor een aantal van jullie.....

Is te vinden op XDA-developers.com.....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-01-2021
Mirre schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:01:
[...]

Ik heb geen router, ik gebruik de Hercules WiFi USB Transmitter voor m'n WiFi. Die ondersteunt wel degelijk WPA PSK (TKIP)

Kijk maar:
[afbeelding]

De Vario II detecteert dat ook, maar hij connect niet:
[afbeelding] [afbeelding]
Zo aan het plaatje te zien (geen slotje) is je netwerk niet beveiligd. Probeer eens zonder sleutel!? Of zonder beveiliging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 18:39
Zijn er al mensen die de nieuwe tomtom maps hebben uitgeprobeerd? :)
zie onderstaande link voor informatie over de nieuwe maps

http://www.pocketinfo.nl/...rsie-675-voor-tomtom.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Ja en ik heb de indruk dat het allemaal wat soepeler gaat.
_/-\o_

Voor de rest weinig verschil. De kaart dateert van begin 2006, dus zo nieuw is hij ook weer niet. Werkt verder goed. De vastlopertjes lijken ook wat minder, tijdens het navigeren heb ik nergens last van. _O-

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Bij mijn Acer N311 ging er altijd een rood lampje knipperen als er iemand op MSN online kwam of een nieuw berichtje naar me stuurde wat ik altijd wel geinig en soms ook handig vond.

Nu heb ik mijn HTC TyTN ook wel bij een paar acties rood (of eigenlijk meer oranje) zien knipperen, maar niet bij MSN. Heeft iemand enig idee of dit alsnog ergens in te stellen is?
Ik had al bij Geluiden & meldingen bij Instellingen gekeken, maar vind daar niets met MSN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik zou graag de Mda Vario II willen gebruiken als 'modem' ik weet niet hoe snel gprs/umts/g3 is, ik denk dat het te vergelijken is met 56k/isdn. Is er een manier om dit voor elkaar te krijgen, graag jullie ervaringen / 'doe-het-zelf'-linkjes zjin welkom.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
JeeVee schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:07:
Ja en ik heb de indruk dat het allemaal wat soepeler gaat.
_/-\o_

Voor de rest weinig verschil. De kaart dateert van begin 2006, dus zo nieuw is hij ook weer niet. Werkt verder goed. De vastlopertjes lijken ook wat minder, tijdens het navigeren heb ik nergens last van. _O-
hoe installeer je die kaarten?! Kan je die kopen?! Downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 16:12
fn002449 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:28:
[...]
Zo aan het plaatje te zien (geen slotje) is je netwerk niet beveiligd. Probeer eens zonder sleutel!? Of zonder beveiliging?
Met of zonder encryptie aan maakt geen verschil.
Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar de fabrikant van de stick.

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
fn002449 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 00:47:
[...]

Hier kan je de map's kopen, nadat je hebt betaald krijg je een download link.

http://www.tomtom.com/products/maps/select.php

Het installeren is simpel, je plakt de hele map in de root van je geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoMe schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 00:21:
Ik zou graag de Mda Vario II willen gebruiken als 'modem' ik weet niet hoe snel gprs/umts/g3 is, ik denk dat het te vergelijken is met 56k/isdn. Is er een manier om dit voor elkaar te krijgen, graag jullie ervaringen / 'doe-het-zelf'-linkjes zjin welkom.
Gebruik hem nu zelf als modem met UMTS, snelheid is +/- 9 kb/s. Dat houdt niet echt over dus... Ik neem aan dat je ook gewoon Pocket Internet hebt van T-Mobile.

In Windows Mobile 6 moet je gewoon het programma "Internet Sharing" gebruiken. Wel dan even ActiveSync USB-connecties uitvinken in Windows, dan gewoon verbinden via USB. Dan werkt je mobiel als USB-modem, werkt overigens best goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 00:41:
Voor degene die het interessert. Ik heb zojuist van mijn MDA VarioII de ROM gedumped (volgens manual op XDA). Ik zeg upgraden maar voor een aantal van jullie.....

Is te vinden op XDA-developers.com.....
Heb je misschien een link? Want ik kan hem niet vinden...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 08:41:
[...]

Gebruik hem nu zelf als modem met UMTS, snelheid is +/- 9 kb/s. Dat houdt niet echt over dus... Ik neem aan dat je ook gewoon Pocket Internet hebt van T-Mobile.

In Windows Mobile 6 moet je gewoon het programma "Internet Sharing" gebruiken. Wel dan even ActiveSync USB-connecties uitvinken in Windows, dan gewoon verbinden via USB. Dan werkt je mobiel als USB-modem, werkt overigens best goed!
Ode aan: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Adonispb _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Oke, dankjewel...eindelijk overal online ;)
Meteen even getest :
- Eindhoven, Hsdpa 3G - speedtest.nl - 50 kb downloaden dus das prima.
- Valkenswaard, Gprs - Speedtest.nl - 16 kb downloaden & 2 up.... net te doen voor basic surfen/msn.

[ Voor 23% gewijzigd door NeoMe op 21-04-2007 00:30 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:43
PeNGuiN schreef op woensdag 18 april 2007 @ 08:56:
[...]

http://commmgrpro.com/_wsn/page2.html

Het is blijkbaar van naam veranderd en heet nu CommMgrPro.
Nope, CommMgrPro is een veel uitgebreider programma van deze maker, is nu gratis in beta, straks tegen betaling. Ik gebruiik zelf BS nog steeds: geweldig handig, simpel en gratis...
http://commmgrpro.com/_wsn/page3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
pothoven schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:49:
Ik heb op Vodafone versie constant een notifiaction staan dat ik een voicemail heb ontvangen. Deze melding gaat niet meer weg. Het blijft dezelfde melding van een voicemail op 12 04. 07, wat te doen?
cp

Als volgt opgelost:
• Uitleg van http://forum.xda-develope...p=999511&postcount=14 gevolgd.
• Vodafone Voicemail gebeld: hoofdmenu > 2 (instellingen) > 2 (notificatie-instellingen) > 3 (overig) > 2 (sms-icoontje op toestel laten gebruiken)

=================================================================
Hoe voer je wijzigingen door, het lijkt een register opdracht maar hoe doe ik dat op de telefoon?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joen schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:11:
[...]

Als volgt opgelost:
Hoe voer je deze wijzigingen door:
I had the same problem with the Voicemail notification and have found this somewhere in the internet. I have tried it and it works for me.

HKEY_Current_USER\System\State\Messages\vmail\Line 1\Unread\Count

the value is more than 1

Change the DWord value from more than 1 to 0 and the problem just disappeared.

Christiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

fn002449 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 00:47:
[...]

je kan ze gewoon kopen en downloaden via www.TomTom.nl. :+
(http://www.tomtom.com/pro...elect.php?Language=5&D=23)
Je moet wel een account hebben of aanmaken! :Y

BeNeLux kost 49,95 euro
W-Europa kost 99,95 euro

Maak niet de fout door ze te downloaden van warez sites zoals bijv. ppcwarez.org. :( Buiten eventueel op te lopen virussen en spyware kan er op deze manier minder aan R&D worden besteed door de desbetreffende firma. O-)

[ Voor 4% gewijzigd door JeeVee op 20-04-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 12:47

vozzie

Zo beter?

!! LET OP !!

Bij het flashen van je telefoon naar Windows Mobile 6, en ook het flashen van een update ROM van HTC, krijg je een nieuw IMEI. Het laatste getal van je IMEI wordt + 1.

Ik weet niet wat voor effect dit heeft i.v.m. garantie door T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

is dat erg dan ? iedereen kan zich toch één nummertje vergissen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44
vayip schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 18:24:
!! LET OP !!

Bij het flashen van je telefoon naar Windows Mobile 6, en ook het flashen van een update ROM van HTC, krijg je een nieuw IMEI. Het laatste getal van je IMEI wordt + 1.

Ik weet niet wat voor effect dit heeft i.v.m. garantie door T-Mobile.
waar haal je die informatie vandaan? Het lijkt me stug dat je IMEI veranderd bij een update. De IMEI code is juist om te kunnen bewijzen dat die telefoon van jou is en is daarom ook een uniek nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 12:47

vozzie

Zo beter?

ronaldlokers schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 05:26:
[...]

waar haal je die informatie vandaan? Het lijkt me stug dat je IMEI veranderd bij een update. De IMEI code is juist om te kunnen bewijzen dat die telefoon van jou is en is daarom ook een uniek nummer.
Goeie vraag, dus efvies verder nagekeken. Op de doos van T-Mobile staat een IMEI van 15 getallen. Als je op je telefoon het bel knop indrukt en dan op je keypad: *#06#, dan krijg je een IMEI van 17 getallen. Dat die laatste getallen veranderen maakt denk dus niks uit.

Dacht dat IMEI ook niet kon veranderen, maar kwam laatst op me werk achter bij het uitschrijven, dat opeens laatste getal veranderd was. Toen zei de beveiliger, heb je telefoon geupdate. Ik zei ja, daardoor komt dat zei hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

vayip schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:15:
[...]

Goeie vraag, dus efvies verder nagekeken. Op de doos van T-Mobile staat een IMEI van 15 getallen. Als je op je telefoon het bel knop indrukt en dan op je keypad: *#06#, dan krijg je een IMEI van 17 getallen. Dat die laatste getallen veranderen maakt denk dus niks uit.

Dacht dat IMEI ook niet kon veranderen, maar kwam laatst op me werk achter bij het uitschrijven, dat opeens laatste getal veranderd was. Toen zei de beveiliger, heb je telefoon geupdate. Ik zei ja, daardoor komt dat zei hij.
IMEI bestaat normaal uit 14 getallen + 1 check digit en soms nog een of 2 extra digits om de software versie aan te duiden.

De eerste 14 getallen + check digit zijn essentieel. Laatste 2 digits hebben geen invloed op garantie whatsoever.

Afgelopen week toestel nog ingeleverd voor garantie en zonder problemen gerepareerd ontvangen, ondanks ik talloze WM6 builds heb gedraaid op mn Vario II.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraagje, hoe kan je sms-jes van de VARIO I overzetten naar de VARIO II?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 09:15
vreemd iets hier...

Mijn geluid is plotseling veranderd als ik op de rode belknop druk. als ik hem 2x snel achter elkaar indruk hoor ik een soort hoe fluit. niet heel hoog, meer heel anders dan normaal. het lijkt wel alsof het geluid plotseling rare dingen is gaan doen :S

ook maakt het zilveren knopje in 't midden een ander geluid dan normaal. Wie herkent dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil graag mijn contacten van mijn nokia 6021 overzetten op mijn mda vario II, moet dit perse via synchroniseren Outlook op pc? of kan dit ook door rechtstreeks tussen mda en nokia bluetoothen?
heb nl een duo sim en op nokia meer dan 200 contacten, lastig overzetten!
wie heeft een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 16:12
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:36:
ik wil graag mijn contacten van mijn nokia 6021 overzetten op mijn mda vario II, moet dit perse via synchroniseren Outlook op pc? of kan dit ook door rechtstreeks tussen mda en nokia bluetoothen?
heb nl een duo sim en op nokia meer dan 200 contacten, lastig overzetten!
wie heeft een tip?
Je contacts staan op je simkaart. Stop je sim in de VarioII
* Tip op "start"
* Tip op "Contactpersonen"
Je ziet dan twee icoontjes staan, "Contactpersonen en "SIM Manager"
* Tip op het icoontje "SIM Manager" en je komt in je "Simbeheer"
* In simbeheer rechtsonderaan "menu" aantippen en dan "alles selecteren" kiezen.
* Nogmaals "menu" aantippen en dan kiezen voor "Opslaan in contactpersonen".
Vervolgens worden alle contactpersonen van je simkaart in VarioII contactpersonen gekopieerd.

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er een programmaatje voor de PPC waarmee je makkelijk een boel tijden in kunt plannen waarop je alarm gaat en waarbij dan ook nog een notitietje wordt getoond? Handig voor herrineringen aangezien ik nogal een zeef ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik met de Windows mobile 6 ROM nou wel of geen gebruik maken van de video call optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:33

Martijn02

/* No Comment */

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 20:26:
Bestaat er een programmaatje voor de PPC waarmee je makkelijk een boel tijden in kunt plannen waarop je alarm gaat en waarbij dan ook nog een notitietje wordt getoond? Handig voor herrineringen aangezien ik nogal een zeef ben!
Euhm: de calendar/agenda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 08:38

PeNGuiN

't Is Wat...

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 22:09:
Kan ik met de Windows mobile 6 ROM nou wel of geen gebruik maken van de video call optie?
Hangt ervan af welke WM6 ROM je installeert. Opletten dus.

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn02 schreef op zondag 22 april 2007 @ 22:10:
[...]

Euhm: de calendar/agenda?
Jewel, maar een programmaatje dat nog nét ietsje handiger is hiervoor... soort alarmnotities dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 22:22
&^$*)#^_@&_)#$& :r :r nu mijn MDA2 voor de 4e keer stuk is, dat wil zeggen na reparatie 3 was de camera niet meer van de macro stand te halen, schijn ik deze week een nieuwe te krijgen.

* zeef is helemaal klaar met die *($*(@#*(+_@# vario 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

zeef schreef op zondag 22 april 2007 @ 23:24:
&^$*)#^_@&_)#$& :r :r nu mijn MDA2 voor de 4e keer stuk is, dat wil zeggen na reparatie 3 was de camera niet meer van de macro stand te halen, schijn ik deze week een nieuwe te krijgen.

* zeef is helemaal klaar met die *($*(@#*(+_@# vario 2.
Heb mijne begin van de week ook ingeleverd voor de 5de maal. Dit keer was ie echt defect, wilde na ROM update niet meer aan en ook niet meer opladen. Daarvoor problemen door defecte toesten op keyboard, defecte pixel, slechte tel- & dataverbinding, problemen met tel opnemen, wisselgesprekken, ontbrekende smsjes na resetten, continue vastlopers, etc, etc...

Kreeg em woensdag terug met op de pakbon de melding dat er een nieuwe print was geinstalleerd.

Echt, m'n vario draait nu als een tierelier!!! Elke knop reageert ie direct op, zonder problemen nu supersnel en direct het internet op, msn werkt perfect en snds woensdag al geen vastloper meer gehad!

Zal es kijken morgen of het misschien aan de T-Mobile ROM ligt, wellicht een nieuwere versie, maar denk toch dat m'n hardware al die tijd de boosdoener is geweest.

Petje af ditmaal, heb vaker geklaagd over service, maar dit maal erg tevreden. _/-\o_

Edit:

ROM versie: 1.21.114.3
ROM Datum: 06/20/06
Radioversie: 1.05.02.00
Protocolversie: 32.36.7010.04H

[ Voor 4% gewijzigd door Mesh op 23-04-2007 00:26 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 09:15
Mesh schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:24:
[...]

Petje af ditmaal, heb vaker geklaagd over service, maar dit maal erg tevreden. _/-\o_

Edit:

ROM versie: 1.21.114.3
ROM Datum: 06/20/06
Radioversie: 1.05.02.00
Protocolversie: 32.36.7010.04H
Is dit een nieuwe rom? Is het WM6? Vertel meer, want deze nummertjes zeggen mij niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik begin met steeds meer aan het kutding te ergeren... gewoon geen geluid als je belt, keiharde pieptonen als je bezettoon krijgt. Waarom kan het niet gewoon normaal werken?

Kopiëren/plakken kan niet in mails. Verwijder je attachments dan blijft de mail groot, alsof hij het onzichtbaar meestuurt. Het is één grote baal bugs, het hele ding en met name WM5 :r :r :r

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 08:38

PeNGuiN

't Is Wat...

Sorcerer8472 schreef op maandag 23 april 2007 @ 14:31:
Ik begin met steeds meer aan het kutding te ergeren... gewoon geen geluid als je belt, keiharde pieptonen als je bezettoon krijgt. Waarom kan het niet gewoon normaal werken?

Kopiëren/plakken kan niet in mails. Verwijder je attachments dan blijft de mail groot, alsof hij het onzichtbaar meestuurt. Het is één grote baal bugs, het hele ding en met name WM5 :r :r :r
WM5 is één groot rampenplan.

Ik draai WM6 en sindsdien werkt alles perfect en snel.

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 10:05:
[...]

Heb je misschien een link? Want ik kan hem niet vinden...
De ROM is hier te vinden:

http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=Hermes_DumpedRoms

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

By the way ik heb nu mijn MDA Vario II geflashed met black pro rom en 3 fixes (die beschreven staan uitgerust) en draait tot zover perfect.......By the way ook tt6.03 erop.

Ik heb deze geflashed volgens handleiding van MRVANX

En mijn IMEI nr is nog het zelfde als voordat ik hem flashde

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
En mijn IMEI nr is nog het zelfde als voordat ik hem flashde
ja dat lijkt me nogal duidelijk ;)

IMEI nr heeft niks met je software te maken ;):P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

PeNGuiN schreef op maandag 23 april 2007 @ 14:54:
[...]

WM5 is één groot rampenplan.

Ik draai WM6 en sindsdien werkt alles perfect en snel.
Alleen jammer dat het nog niet legaal te krijgen is :+

Ook geen bugs meer met changen tussen landscape/portrait trouwens? Kan niet wachten dan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:01
Maar er staat wel boven al die roms: NOTE: It is NOT POSSIBLE to flash or replace the ROM on your device with one of these.

Dus je kunt deze rom niet gebruiken om terug te gaan naar de oorspronkelijke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
Ebbie schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:52:
[...]

Maar er staat wel boven al die roms: NOTE: It is NOT POSSIBLE to flash or replace the ROM on your device with one of these.

Dus je kunt deze rom niet gebruiken om terug te gaan naar de oorspronkelijke situatie.
oke... en wat hebben we er dan eigenlijk aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Downgrade to WM5 volgens MrVanX *O*

This guide will take you through downgrading the ROM on your device to WM5. PLEASE make sure you have upgraded to HardSPL before carrying out this guide as it is still possible to brick your device.

This guide assumes you already have flashed a WM6 ROM and you are familiar with the process.

Blijkbaar is er meer mogelijk kijk maar hier: http://www.mrvanx.org/cms...task=view&id=22&Itemid=27
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 14:02

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Enige probleem wat ik met black 2.0 nog heb is dat de media player in fullscreen met uitgeklapt TB op zijn kop staat. Das lastig streams kijken in mijn brodit houder.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre.Koster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12-2022
Sorcerer8472 schreef op maandag 23 april 2007 @ 14:31:

Windows Mobile zal (in goede Windows traditie) een tranendal blijven. Het ligt niet aan de hardware, die HTC apparaten zijn niet slecht. Wellicht tijd voor een Linuxdevice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:37
Ik sta up het punt mijn radio rom te upgraden. Vind dat T-mobile wel erg lang op zich laat wachten met een update en gezien de positieve reacties in de diverse fora lijtk het me wel de moeite waard. (Stabielere en meer heldere verbinding) Maar er zijn nog een aantal dingen waar ik benieuwd naar ben.

Ik draai nu de 1.05 radio rom en dat moet 1.40 gaan worden. (1.41 is me nog te nieuw...)

Nu heb ik begrepen dat HARD_SPL een bootloader is die "veiliger" is. Iets met bad blocks en CID locks. Maar heb ik het goed begrepen dat als de bootloader switch naar HARD_SPL faalt het apparaat onbruikbaar is geworden? En als HARD SPL er eenmaal opstaat dat dan in principe een faal radio upgrade weer terug gedraait kan worden met een SD-kaart flash?

OP XDA en een bovengenoemde guide word gewerkt met HARD_SPL 1.40, ik kan echter alleen 2.10 vinden. Geeft het problemen als ik rom updates draai met een programma dat HARD SPL 1,40 of ouder verwacht of forced ie hem daar doorheen?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

MR_VIPER schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:39:
Enige probleem wat ik met black 2.0 nog heb is dat de media player in fullscreen met uitgeklapt TB op zijn kop staat. Das lastig streams kijken in mijn brodit houder.
Der zijn genoeg programma's waarmee je je scherm kunt roteren/kantelen/spiegelen etc zoals je zelf wilt, ff google. Mss iemand een linkje, k heb pocket plus dus zit het in gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem wb het upgraden van mijn MDA II:

Deze blijft namlijk steken in de zogenaamde ´bootloader´ (tri-color screen)

Volgende de website van XDA is dit de oplossing hieromtrent :
--------------------------------------------------------------------------------

1) Disable ActiveSync: connections -- settings -- uncheck "Allow USB Connections"
2) Open mtty.exe and select "USB" from the dialog box, then hit OK.
3) On the white screen hit enter and you should see a prompt like this:

USB>

ik krijg alleen niet USB>

maar CMD>

Weet iemand wat het probleem is.

o ja in het 3kleurenscherm staat het volgende

Herm300
IPL-1.04

Herm300
SPL-2.10.0lipro

PS een andere oplossing waarbij mijn MDA II het weer zou moeten gaan doen hoor ik graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
soft-reset heb je vast al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af, als je je bij Tmobile gekochte Vario 2 met WM5 erop hebt geflest naar WM6 (Black in dit geval) en er mocht iets misgaan met je toestel, of je dan eigenlijk je garantie hebt verknald?

Heb soms iets met mijn scherm waarvan ik denk, hmmm. Dus ik vraag het ff, just in kees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
Officieel wel....

Officieus... als je gewoon terug flashed naar wm5 en hem dan inlevert heb je grote kans dat men hem gewoon repareert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Mensen die last hebben van Syncronisation Failed in Messenger Live:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=1229964

Ligt zoals je kunt lezen aan je avatar op je pc msn. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor ? Je kunt trouwens ook instellen dat je hotmail elke 15 minuten wordt gecontroleerd op nieuwe mailtjes. Deze functie is wel makkelijk, hoeft het niet meer zelf :) Tevens een optie tussen bepaalde uren.

TomTom Navigator 6 connecten met Mda Vario 2 & BT GPS AD-300:
http://www.pdashop.be/vragen/19348/1861

Maar dat laatste lukt mij niet:
Ik kan geen poort 3,6,7 openen maar wel 8.
Alleen 8 is niet te vinden in TomTom ? Iemand idee'tje.

Het is al gelukt, soft-reset toen Com4 :S ? Het werkt iig !

[ Voor 29% gewijzigd door NeoMe op 25-04-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 22:33:
....

Deze blijft namlijk steken in de zogenaamde ´bootloader´ (tri-color screen)

Volgende de website van XDA is dit de oplossing hieromtrent :
--------------------------------------------------------------------------------

1) Disable ActiveSync: connections -- settings -- uncheck "Allow USB Connections"
2) Open mtty.exe and select "USB" from the dialog box, then hit OK.
3) On the white screen hit enter and you should see a prompt like this:
........

o ja in het 3kleurenscherm staat het volgende

Herm300
IPL-1.04

Herm300
SPL-2.10.0lipro

PS een andere oplossing waarbij mijn MDA II het weer zou moeten gaan doen hoor ik graag.
Zo te zien heb je een werkende bootloader erop. Vanuit de bootloader kan je images via je geheugenkaartje in je telefoon flashen. Denk dat dat de enige oplossing is om een werkende radio + WM rom erop te krijgen. Als je bootloader mol is word het lastig...

[ Voor 7% gewijzigd door Terror op 25-04-2007 11:36 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

NeoMe schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:40:
Je kunt trouwens ook instellen dat je hotmail elke 15 minuten wordt gecontroleerd op nieuwe mailtjes. Deze functie is wel makkelijk, hoeft het niet meer zelf :) Tevens een optie tussen bepaalde uren.
Hoe doe je dat dan? In de Windows live settings (in berichten scherm) kan ik niets vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Deddiekoel schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:49:
[...]

Hoe doe je dat dan? In de Windows live settings (in berichten scherm) kan ik niets vinden...
Je gaat online, en dan heb je twee soorten options, eentje daarvan heeft 6 verschillende tabbladen, daaronder staat weer dat je je mail kan checken om de zoveel tijd.

Dus: Windows Live Sign In > Menu > Windows Live > Menu > Options > Syns Schedule.

Het is ver weggewerkt, snap niet waarom maarja lekker ingewikkeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Gek probleem:
Kopje van mijn stylus is afgebroken en ik krijg hem nu met geen mogelijkheid uit die sleuf. Heb geprobeerd om een luciferhoudje in het verlengde met diverse soorten lijm erop te plakken, maar de lijmverbinding is telkens niet sterk genoeg om hem eruit te trekken. Iemand ideeën...?

Opmerkingen over HARD_SPL 2.10 Bootloader. Upgrade ging vlekkeloos in 1 minuut. Voordelen: die heb ik hopelijk niet nodig, maar better safe than sorry >:)

Opmerkingen over RadioRom 1.41. Upgrade duurde 5 min en heb het idee dat alles veel stabieler loopt als je verbinding hebt. Accuduur is daarnaast sterk verbeterd, alhoewel ik me afvraag of het echt daardoor komt. Kan het iig aanraden voor iedereen die nog weleens last heeft van vage verbindingsproblemen en umts connecties die niet soepel lopen.

Volgende stap is WM 6 erop zetten, maar voor ik dat doe wil ik me eerst wat meer inlezen in de verschillen / voordelen. Misschien is het is tijd om de startpost aan te passen overigens. Staan ondertussen wel sterk verouderde dingen in (T-mobile lijstje is overbodig bijvoorbeeld).

[ Voor 17% gewijzigd door Terror op 27-04-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

NeoMe schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:52:
[...]
Je gaat online, en dan heb je twee soorten options, eentje daarvan heeft 6 verschillende tabbladen, daaronder staat weer dat je je mail kan checken om de zoveel tijd.

Dus: Windows Live Sign In > Menu > Windows Live > Menu > Options > Syns Schedule.

Het is ver weggewerkt, snap niet waarom maarja lekker ingewikkeld :)
Ik heb een soortgelijke optie wel gevonden maar hij wil mijn settings niet opslaan :(. Welke WM versie heb jij? Ik gebruik namelijk WM5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 10:26

2be

Terror schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:19:
Gek probleem:
Kopje van mijn stylus is afgebroken en ik krijg hem nu met geen mogelijkheid uit die sleuf. Heb geprobeerd om een luciferhoudje in het verlengde met diverse soorten lijm erop te plakken, maar de lijmverbinding is telkens niet sterk genoeg om hem eruit te trekken. Iemand ideeën...?
Heb ik ook gehad, steeltje met pincet eruit gehaald en reserve stylus gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Deddiekoel schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:30:
[...]

Ik heb een soortgelijke optie wel gevonden maar hij wil mijn settings niet opslaan :(. Welke WM versie heb jij? Ik gebruik namelijk WM5...
Ja ik zit op WM6, met Black 2.0.
Misschien zit daar het verschil in, maar in het begin slaat hij het bij mij ook niet op. Maar ook al staat er niet dat het gebeurt, het gebeurt toch ;) Wederom lekker wazig.
Ik heb ingesteld, elke 15 min checken op mail. Terwijl er nu staat: Manual, en ik had tijd ingevuld tussen 0800 en 2330. Nu staat er twee keer 13.46.

Je kunt het gewoon instellen en merkt vanzelf of hij het ook doet, anders ff instellen, dan soft-reset en misschien ff nachecken.

Btw, SPB Weather heeft ook een auto functie, die update bij mij elk uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
Zonet de hele guide doorlopen van Mr Vanx http://www.mrvanx.org/cms...task=view&id=37&Itemid=26 en de Windows Mobile 6 Pro Black Edition 2.5 op mn MDA Vario II gezet. Zoals al eerder gezegd:

- app is veel sneller
- tomtom werkt veel soepeler en blijft niet hangen

Dus dat is positief. Maar ik heb ook wat problemen waar ik niet uitkom. Grootste probleem is dat ik WIFI niet meer aan de praat krijg terwijl dat eerst vlekkeloos liep. Ik heb de wep key al tig keer ingevoerd maar hij zegt elke keer dat het de verkeerde key is. Iemand een idee?

Mn Internetverbinding (Mobistar Belgie) werkt wel maar voorheen bij de originele ROM van T-Mobile kon ik wanneer ik verbinding had op het icoontje bovenin klikken en dan "verbinding verbreken" klikken. Dat is er nu niet meer en staat dus continu in verbinding wat ik niet wil (wil niemand met de prijzen hier in Belgie :|) Hoe kan ik nu de verbinding verbreken. Daarnaast maakt hij nu ineens gebruik van Edge terwijl dat voorheen GPRS of 3G was, hoe kan dit?

En hij schakelt niet meer automatisch bluetooth uit na afsluiten TomTom.

En kan iemand me vertellen waar ik een NL woordenboek vandaal haal en hoe ik dat installeer?

[ Voor 4% gewijzigd door chob op 28-04-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:33

Martijn02

/* No Comment */

chob schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 13:17:
[...]
En kan iemand me vertellen waar ik een NL woordenboek vandaal haal en hoe ik dat installeer?
Dat zou ik ook graag willen weten.. Vooral de verbeteringen zijn niet echt practisch met smssen... "wel" -> "we'll" erg irritant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmaarten
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2010
Nederlands woordenboek is te vinden in dit draadje op xda-developers .
De cab file downloaden, naar je PDA overzetten en daarna vanaf daar openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chob schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 13:17:
Zonet de hele guide doorlopen van Mr Vanx http://www.mrvanx.org/cms...task=view&id=37&Itemid=26 en de Windows Mobile 6 Pro Black Edition 2.5 op mn MDA Vario II gezet.
ik heb ook een vario II en deze stappen doorlopen. vario II is een stuk sneller. en garantie??...ik denk dat je de radio rom en wm6 weer kan veranderen... dus dat zien we dan wel weer.

wifi werkt bij mij prima trouwens. ..

het enige wat me super irriteert 8)7 is dat als ik een softreset doe, ik een tmobile venster krijg om mijn pincode in te vullen... heb jij dat ook?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2007 20:28 . Reden: :] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 20:24:
[...]

wifi werkt bij mij prima trouwens. ..

het enige wat me super irriteert 8)7 is dat als ik een softreset doe, ik een tmobile venster krijg om mijn pincode in te vullen... heb jij dat ook?
Ja heb ik heb, idd irritant! Baal wel van mn wifi probleem, ondertussen 10 x soft reset gedaan maar werkt niet. Iemand anders een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
hard reset? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben begonnen met een ROMupgrade.
Ik volg de MrvanX guide en HardSPL staat er inmiddels op.
Ik heb nu echter het probleem dat als ik de Radio of ROM wil updaten dat autodetect niet wil werken. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Ik heb een Vario II met originele ROM en HardSPL nu dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn02 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 14:06:
[...]

Dat zou ik ook graag willen weten.. Vooral de verbeteringen zijn niet echt practisch met smssen... "wel" -> "we'll" erg irritant :)
Dit is uit te schakelen door even naar settings/personal/input/word completion te gaan en daar Enable auto correct uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Joepie...
Ik heb MrvanX's guide gevolgd en heb dus ook de Radio ROM geflashed. Met mijn originele ROM kon ik hier echter geen internet verbinding mee krijgen... Dus dacht ik laat ik WM6 er dan maar op zetten.
Dus heb ik Black 2.5 T-Mob UK erop gezet. Maar hiermee kan ik ook geen internet verbinding krijgen.
Ook kan ik nergens vinden waar ik die settings kan instellen... Onder connections kan ik alleen een modem selecteren. Maar nergens kan ik servers oid instellen.
Iemand enig idee?

Edit: Woohoo! Het werkt. Ik heb ipv het "web'nwalk" profile nu T-Mobile NET GPRS gebruikt en nu werkt het wel!

[ Voor 21% gewijzigd door Deddiekoel op 29-04-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Deddiekoel schreef op zondag 29 april 2007 @ 10:28:
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben begonnen met een ROMupgrade.
Ik volg de MrvanX guide en HardSPL staat er inmiddels op.
Ik heb nu echter het probleem dat als ik de Radio of ROM wil updaten dat autodetect niet wil werken. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Ik heb een Vario II met originele ROM en HardSPL nu dus.
Had ik ook last van. Gewoon jou versie van SPL aanvinken in het menu en een vinkje bij HARD SPL zetten. IIG NOOIT force SSPL aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Terror schreef op zondag 29 april 2007 @ 12:30:
[...]
Had ik ook last van. Gewoon jou versie van SPL aanvinken in het menu en een vinkje bij HARD SPL zetten. IIG NOOIT force SSPL aanvinken.
Slik, ik heb inmiddels alles draaien en heb wel Force SSPL gedaan...Alles werkt nu wel.
Wat doet Force SSPL dan?

Black 2.5 mist een softkey changer. Ik heb nu deze geinstalleerd maar die werkt niet helemaal goed (pakt veranderingen pas na SR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Geen idee wat die force sspl doet, werd in verschillende guides afgeraden, maar als het werkt, who cares :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

WM6 draait nu en TTN is nog niet vast gelopen!
Wel mis ik de standaard WM5 task manager en ook PPCProfiles werkt niet meer. Heeft iemand hier een WM6 alternatief voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Is het de moeite waard op alles weer opnieuw erop te zetten, en weer uren bezig te zijn met tweaken etc als je nu al black 2.0 erop heb ?
Radio update van 1.38 naar 1.40 wel aan te raden ?

Weet niet of het echt veel verschil uitmaakt, of dat je ondertussen verslaafd raakt aan het Rommen en bijbehoordende werkzaamheden pfff....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmaarten
Ik draaide eerst Black 2.0 met radiorom 1.38 en ben overgegaan naar Black 2.5 met radiorom 1.40. Het verschil tussen beide configuraties vind ik persoonlijk niet zo heel groot, ze doen het allebei prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Leuk, lange sms ontvangen... dan licht het scherm al een paar seconde op voordat je een "plieng" (sms ontv.) geluidje hoort :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
Wat ik me nu afvraag hè.. dat hardSPL... vergooi je daarmee je garantie niet?! Of kan dat er weer af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

fn002449 schreef op zondag 29 april 2007 @ 23:43:
Wat ik me nu afvraag hè.. dat hardSPL... vergooi je daarmee je garantie niet?! Of kan dat er weer af?
Dat is volgens mij juist het mooie van je HardSPL, je maakt geen SuperCID van je foon en dus kun je een oude bootloader weer terug zetten. Tenminste zo iets begreep ik uit de SuperSPL thread op XDA (link staat in MrvanX guide meen ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Nou zal ook even mijn ervaringen met Black 2.5 delen;

- Updaten ging erg snel en was een eitje... kan me niet voorstellen dat dat ooit mis kan gaan.
- Apparaat loopt nu veel soepeler, wanneer je op "start" druk komt het menu ook direct naar beneden.
- Messenger Live werkt duizend keer stabieler, net als alle andere programma's.
- Een aantal programma's die ik niet aan de praat kreeg met de originele T-Mobile ROM werken nu wel... ik kan echt meer programma's draaien!
- WIFI werkt vele malen beter, had in 1 keer verbinding (met beveiliging) en ik heb het idee dat het ontvangst beter is, kan nu in de jachthaven gebruik maken van het openbare netwerk.
- PIE werkt sneller en laadt meer pagina's (GOT zonder problemen).
- Het ontvangst met Radio ROM 1.41 is echt aanzienlijk verbeterd, woon in Amsterdam en heb overal in huis en ook in de lift en de kelder 4 streepjes UMTS ontvangst. Downloaden gaat ook gewoon altijd lekker snel.

Ben werkelijk nog niets tegen gekomen wat me tegenvalt.. kan het iedereen aanraden! Het enige dat ik vervelend vind is dat ik er niet eerder tijd voor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joen schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:11:
[...]

Als volgt opgelost:
Ik heb ook problemen met de voicemailnotifocatie, maar ik snap de uitleg op bovenstaande link niet, waar moet je die regel ergens invoeren:
"HKEY_Current_USER\System\State\Messages\vmail\Line 1\Unread\Count" ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
"HKEY_Current_USER\System\State\Messages\vmail\Line 1\Unread" is het pad, "Count" is een sleutel en de waarde daar van moet je dus veranderen. Als je de waarde hebt veranderd en het envelopje is nog niet weg, dan kun je het beste even een soft reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, maar waar voer ik dat pad dan in??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Daar voor heb je een registereditor nodig. Geen idee hoe je er gratis aan kunt komen, maar ik heb de betaalde versie van Resco Explorer 2007 met Register module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmaarten
Je kunt ook Total Commander for PocketPC (freeware) gebruiken om de registry wijzigingen door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Het is gelukt met de PHM Registry Editor. Het voicemailicoon is nu weg. Maar 't blijft natuurlijk vervelend, want voicemailnotificatie via sms of telefonische oproep werkt niet naar behoren en bij notificatie via het icoon o_o blijft het icoon op t scherm staan.... :o\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Hoewel ik nog niet heel veel ermee heb kunnen spelen toch even mijn ervaringen met WM6 (Black 2.5 + buzzing tweak):

- Hij werkt inderdaad sneller. In het begin leek ik weinig te merken maar alles is en blijft soepel!
- Pocket IE is sterk verbeterd maar Opera blijft voorkeur houden
- HTML Mail (als het werkt) is top
- Upgrade ging uiterst soepel (T-Mob UK ROM was top)
- Jammer dat bepaalde programma's niet meer werken (met name PPCProfiles)
- Nog geen TTN freezes gehad maar heb ook nog niet echt getest
- Aantal kleine ergenissen uit WM5 (zoals tab die niet lekker werkte bij SMS berichten) zijn verholpen
- Mis wel de WM5 task manager (taskman is wel de betere tool maar werkt minder snel
- Direct sluiten van apps vind ik erg prettig, met name dat je kunt kiezen hoe dit werkt (direct of door x knop inhouden)

Al met al ben ik er erg blij mee.

Wat ik me wel afvraag is of andere mensen Opera 8.65 beta draaien? Ik krijg namelijk regelmatig de melding dat er te weinig systeem bronnen beschikbaar zijn. Dit was op WM5 ook al het geval en alleen een soft reset werkt. Hebben andere mensen hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Weet iemand welke codec je nodig hebt om de videobestanden van de camera af te kunnen spelen op de pc? Hij maakt er mp4 files van, maar voor het geluid is een andere codec nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik heb inmiddels ook een upgrade gedaan naar HardSPL, nieuwe radioROM en Black 2.5
Op zich werkt het allemaal prima, alleen ik blijf het probleem houden dat mn Vario af en toe niet meer aangaat.
Ik moet dan een hard-reset doen, en heel vaak krijg ik dan de telefoonfunctie niet aan de praat.
(Ik krijg dan geen pincode-scherm na het opstarten)
Pas als ik de accu er een tijd uithaal en de SIM ook, lukt het weer om de Vario aan de praat te krijgen met telefoonfunctie.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over een weekje wordt mijn nummer van Orange naar T-Mobile geporteerd, en krijg ik dus voor 10 euro van mijn bundel onbeperkt internet. Ben niet zo heel erg thuis in de GPRS WIFI en dergelijke toestanden dus vroeg ik mij af, als ik mijn nieuwe simkaart erin doe, en ik maak verbinding dmv Internet Explorer ofzo, belt ie dan steeds in? Of blijf je alsmaar online? En gaat dat via GPRS, of via WIFI waar ik veel mensen over hoor praten - weet niet precies waar het voor is.

Ook vroeg ik mij af of je met zo'n Web n Walk ook streaming dingen goed kunt bekijken, is bv Uitzendinggemist.nl goed te volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 11:50
Ook ik heb nu de Black 2.5 ROM draaien, na een kleine maand Black 2.0 gedraaid te hebben.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik heel tevreden met de upgrade ben.
Was eerst wat huiverig om te upgraden (bang om te bricken, eerste keer upgraden, je kent het wel ;)). Maar alles was fast & painless, dus het wachten is nu op Black 3.0 (die blijkbaar nog beter is).

Ook de Radio 1.41.00.10 is een verbetering. M'n verbinding is beter dan met de 1.38 Radio (waar ik nog wel eens last had van uitval e.d.). Dit heb ik tot nu toe (afkloppen hier) nog niet gehad.

Het enige wat ik niet kan vinden, is hoe de soft-keys onder aan 't scherm te wijzigen zodat ze een ander programma opstarten dan "Calendar" en "Contacts". In Black 2.0 heb ik dit nog kunnen wijzigen, maar ik weet niet meer hoe...

@DeddieKoel:
Wat is de "buzzing tweak"?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Op de site van xda staan al twee patches.

Ik heb nu ook SPLv7 erop, Radio 1.40 en Black 2.5

Nu heb ik met spb een backup gemaakt.
Maar als ik alles terugzet, wat prima werkt.
Staat er dat ik nog black 2.0 heb.
Komt dit door de backup verder is wel alles prima.
Is het beter om manual alles er terug op te zetten.

[ Voor 77% gewijzigd door NeoMe op 01-05-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Je volgens mij beter alles er manual op terug zetten. Omdat er een andere build van WM gebruikt wordt, zou het eventueel zo kunnen zijn dat er problemen optreden door niet-compatible register-instellingen e.d.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Black 2.5 erop, en nu maar weer alles manual erop/aanpassen.
Zijn we vanavond ook weer zoet.

Inmiddels zijn we klaar, ik run Buzzing modus. ( xda forum onder [Pump It Up] )
Schijnt sneller te gaan, zelf nog niet helemaal gemerkt.
Vond 2.0 trouwens wel sneller maar 2.5 is weer ietjes uitgebreider.
Blijft toch een sport al dat flashen :)

[ Voor 255% gewijzigd door NeoMe op 01-05-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Dit is een Nederlands forum dus Engels wordt hier niet getolereerd.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

*** Beveiliging ***

Ik wil mijn Mda Vario II graag goed beveiligen tegen ongewenst gebruik.
Er zit sowieso een pincode op als je het toestel inschakeld.
Er zit sowieso een pincode op als je het toestel langer als 30 min niet gebruikt.

Zijn er nog meer opties om het te beveiligen ?

Wil namelijk niet dat als ie kwijtraakt/gestolen wordt en mensen op mijn mobiel gaan zitten bellen etc.

[ Voor 11% gewijzigd door NeoMe op 02-05-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zijn er nog meer opties om het te beveiligen ?
Je kunt uiteraard ook om je Sim password laten vragen als je PPC uit is geweest.
Lijkt me uberhaubt verstandig want na een harde reset ben je de eerste pincode iig al kwijt.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik draai nu al een paar dagen op Black 2.5 en over het algemeen ben ik erg erg tevreden.
Ik heb nu de Spb phone suite erop staat om het gemis van PPCProfiles op te vangen. Hoewel het een aardige tool is vind ik het het geld niet waard en vind ik PPCProfile prettiger werken.

Daarnaast heb ik ook niet het idee dat de radio rom (1.41 meen ik) mijn batterijduur ten goede komt. Het kan natuurlijk komen omdat ik er nu veel meer mee speel maar ik heb niet het idee dat het er op vooruit is gegaan...
Daarnaast vroeg ik me af of iemand dit probleem ook heeft met Opera 8.65b:
Deddiekoel schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:18:
Wat ik me wel afvraag is of andere mensen Opera 8.65 beta draaien? Ik krijg namelijk regelmatig de melding dat er te weinig systeem bronnen beschikbaar zijn. Dit was op WM5 ook al het geval en alleen een soft reset werkt. Hebben andere mensen hetzelfde probleem?
Verder heb ik ook even (via HTCTweak) in mijn extended rom gekeken en volgens mij staan daar nog de originele T-Mob extensies. Klopt het dat een rom update de extended rom met rust laat? Dat zou namelijk nog meer verklaren dat mijn verbindingen het direct deden...

[ Voor 36% gewijzigd door Deddiekoel op 03-05-2007 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Deddiekoel schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 09:39:
Verder heb ik ook even (via HTCTweak) in mijn extended rom gekeken en volgens mij staan daar nog de originele T-Mob extensies. Klopt het dat een rom update de extended rom met rust laat? Dat zou namelijk nog meer verklaren dat mijn verbindingen het direct deden...
Of elke ROM update de extended ROM intact houdt, weet ik niet.
Wat ik wel zeker weet is dat de Black 2.x ROM updates het Extended ROM niet "aantasten".
Dat kan dus idd verklaren waarom je verbindingen het direct deden.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Windows Live op WM6 is echt wel soepel! Heb nu de sync frequency op "as they arrive" staan en in praktijk heb ik nu direct push voor mijn hotmail!
* Deddiekoel is very happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 10:44
Deddiekoel schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:00:
Windows Live op WM6 is echt wel soepel! Heb nu de sync frequency op "as they arrive" staan en in praktijk heb ik nu direct push voor mijn hotmail!
* Deddiekoel is very happy
Ik heb dat ook even geprobeerd maar dat bleek desastreus voor mijn battery-life. Ik haalde niet eens een werkdag (radio op GSM) terwijl ik daarvoor (en nu ook weer) drie dagen haalde..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Kassad schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 18:35:
[...]

Ik heb dat ook even geprobeerd maar dat bleek desastreus voor mijn battery-life. Ik haalde niet eens een werkdag (radio op GSM) terwijl ik daarvoor (en nu ook weer) drie dagen haalde..
Ik heb ook direct push aan staan dus dit zou weinig impact moeten hebben. Daarnaast zou het alleen tussen 8 en 18 uur moeten gebeuren...

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.