ik vind dat LM maar zuigen... het vernield heel je contactpersonen-lijst
Je kunt hem hier vinden.Karloe schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:14:
[...]
Niet langer wachten, [Back In Black] Windows Mobile VI Pro - Black 2.0 is uit
Download al binnen, flashen maar weerhet begint een hobby te worden
Heb je wellicht een link naar die final cab want ik kan hem niet vindenxvanwaart schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:38:
[...]
Het heeft niet eens zo lang gekost maar er is dus een "Final .cab" geextraheerd uit een WM6 ROM (Ok, als ik dat zinnetje tegen mijn vriendin zeg maakt ze het uit denk ik... welke nerd komt er nou op die woorden?) Zie XDEV...
Cab is hier te vinden.
[ Voor 42% gewijzigd door Deddiekoel op 02-04-2007 18:53 ]
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Verwijderd
Sinds enkele weken heb ik problemen op mijn TYTn bij het verzenden van sms'en. Onder sommige sms'en plakt het toestel een complete e-mail uit mijn inbox (lukraak) onder de sms. Dit betekent dat de ontvanger niet één sms (160 karakters) van mij ontvangt, maar soms wel 45 (x 160 karakters). Het toestel heb ik al eens gereset (hard), virusscanner Bullguard geinstalleerd, maar probleem blijft aan.
Heb m'n toestel iets meer dan één maand. Hierop geinstalleerd Windows Mobile versie 5.0.
Zijn er anderen met vergelijkbare problemen?
Weet iemand een oplossing?
Heb m'n toestel iets meer dan één maand. Hierop geinstalleerd Windows Mobile versie 5.0.
Zijn er anderen met vergelijkbare problemen?
Weet iemand een oplossing?
Na Windows Mobile 6 LSVW editie 20-03 en 26-03 heb ik net ook Windows Mobile VI Pro - Black 2.0 op mijn T-Mobile Vario 2 gezet. Wederom de installatie handleiding van MrVanX gebruikt. Na een probleemloze installatie weer de rest van de programma's geinstalleerd en alles draait als een zonnetje en lekker snel. Het valt me ook op dat TomTom (ik heb versie 6.2) bij deze editie niet meer vastloopt. Een paar keer opgestart en geen last meer gehad van freezes. Normaal moest ik altijd 1 keer terug naar Today scherm en TomTom opnieuw aanklikken voordat deze het goed deed. Ik heb nog niet uitgebreid kunnen testen met lange ritten, maar op het eerste gezicht lijkt de stabiliteit van TomTom verbeterd. Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen met Windows Mobile VI Pro - Black 2.0 in combinatie met TomTom.
Welke rom heb jij precies gebruikt? Ik heb ook een mda vario 2, en ik wil dit ook wel graag gaan proberenmrmaarten schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:59:
Na Windows Mobile 6 LSVW editie 20-03 en 26-03 heb ik net ook Windows Mobile VI Pro - Black 2.0 op mijn T-Mobile Vario 2 gezet. Wederom de installatie handleiding van MrVanX gebruikt. Na een probleemloze installatie weer de rest van de programma's geinstalleerd en alles draait als een zonnetje en lekker snel. Het valt me ook op dat TomTom (ik heb versie 6.2) bij deze editie niet meer vastloopt. Een paar keer opgestart en geen last meer gehad van freezes. Normaal moest ik altijd 1 keer terug naar Today scherm en TomTom opnieuw aanklikken voordat deze het goed deed. Ik heb nog niet uitgebreid kunnen testen met lange ritten, maar op het eerste gezicht lijkt de stabiliteit van TomTom verbeterd. Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen met Windows Mobile VI Pro - Black 2.0 in combinatie met TomTom.
Ik wil ook graag eens een WM6 ROM proberen. Maar hoe staat het met de originele T-Mob Vario II rom? Is er al iemand in geslaagd deze te "rippen"?mrmaarten schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:59:
En als ik wil upgraden naar Pro Black v2.0, moet ik dan alle stappen uit die guide doen (dus HardSPL installeren etc)? Of is alleen de WM6 upgrade voldoende voor een Vario II?
[ Voor 7% gewijzigd door Deddiekoel op 03-04-2007 09:20 ]
Ik heb de Windows Mobile VI Pro – Black Edition 2.0 Rom gebruikt. Een link vind je in de handleiding van MrVanX. Directe link : XDA-Developers.aj viasco schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 08:53:
[...]
Welke rom heb jij precies gebruikt? Ik heb ook een mda vario 2, en ik wil dit ook wel graag gaan proberen
@Deddiekoel:
De originele T-Mobile Vario 2 Rom heb ik niet meer. Ik heb ook nog geen backup gevonden zodat deze eventueel terug is te zetten. Ik zou ook absoluut niet meer terug willen, de snelheid en stabiliteit is nu vele malen beter. Maar ik kan me voorstellen dat je en backup wilt ivm garantie / reparaties. Door het installeren van HardSPL / SSPL komt - als het goed is - de garantie niet in gevaar. De simlock is op mijn toestel nog gewoon aanwezig. Deze wordt niet veranderd door deze bootloaders.
Ik heb inderdaad eerst HardSPL geinstalleerd. Dit is veiliger mocht er tijdens het flashen van Mobile VI Pro - Black Edition 2.0 Rom iets fout gaan. De Radio rom 1.38.00.10 is ook aan te raden. Deze had ik al bij een van de eerdere Mobile 6 roms geinstalleerd. Ik zou de handleiding van MrVanX voor de veiligheid exact opvolgen.
Wat is het voordeel van de radio rom 1.38.00.10? Want ik begreep dat er wel wat meer haken en ogen aan het flashen van de radiorom zitten...
Ten opzichte van de originele ROM merk ik dat mijn batterij langer meegaat. Gebruikerservaringen met deze rom staan hierDeddiekoel schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:23:
Wat is het voordeel van de radio rom 1.38.00.10? Want ik begreep dat er wel wat meer haken en ogen aan het flashen van de radiorom zitten...
Mensen, ik heb zelf een MDA Vario 2 maar ik ben nu even met een probleem bezig voor een vriend van mij. Hij heeft namelijk wel een MDA Vario. Zijn probleem is dat hij een kapot scherm heeft (barst erin) maar hij heeft wel nog normaal beeld maar het touchscreen werkt niet meer. Hij wil het toestel nog wel gebruiken voor agenda enz.
Het probleem is dat hij het apparaat terug gezet heeft naar de fabriekinstellingen en heel verrassend als je het apparaat dus opstart krijg je het scherm om te kalibreren. Ik kom dus niet verder want je kan dit niet via het toetsenbord doen. Je MOET het scherm aanraken.
Weet iemand hoe ik dit kan omzeilen?
Reden dat ik hem hier post is omdat niemand reageert bij het de MDA Vario topic... In principe gaat het om ongeveer dezelfde telefoon en om alleen dat schermpje...
Hopelijk kan iemand mij helpen...
Alvast bedankt. Ik wacht op jullie reacties.
Het probleem is dat hij het apparaat terug gezet heeft naar de fabriekinstellingen en heel verrassend als je het apparaat dus opstart krijg je het scherm om te kalibreren. Ik kom dus niet verder want je kan dit niet via het toetsenbord doen. Je MOET het scherm aanraken.
Weet iemand hoe ik dit kan omzeilen?
Reden dat ik hem hier post is omdat niemand reageert bij het de MDA Vario topic... In principe gaat het om ongeveer dezelfde telefoon en om alleen dat schermpje...
Hopelijk kan iemand mij helpen...
Alvast bedankt. Ik wacht op jullie reacties.
voor €14.21 heb je via ebay een vervangend touch-screen... je moet dan wel een beetje goed kunnen knutselen maar het is me in het verleden met een Dell Axim X5 in ieder geval al een keer gelukt. Probleem is dat je dus geen vervangend scherm maar alleen het touchscreen gedeelte krijgt, deze zal je dus op het scherm moeten plakken. Het solderen gaat het beste middels een hele dunne soldeer bout of door aan je bestaande soldeer apparatuur een dikke naald vast te maken zodat die heet wordt.
Succes!
Succes!
Verwijderd
Iemand in de buurt van Lisse.. die (tegen kleine vergoeding) mij kan 'helpen' met mijn Vario 2. Liefst iemand die een btje eeh upgrade ervaring heeft?
Heb niet de Black 2.0, maar draai nu bijna een weekje met LSVW van 26/03 (de vernieuwde versie LegolasTheElf). De MDA Vario II draait sinds donderdagavond en ik heb nog niet 1 keer hoeven te resetten, wat ik bijna elke dag wel nodig had...mrmaarten schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:59:
Ook TT6 (6.0.3.0) start elke keer gewoon op, en heeft geen freeze tijdens het rijden.
Kortom, WM6 is een aanrader.
Verwijderd
Werkt weer perfect. Tnx!Deddiekoel schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:15:
[...]
Je kunt hem hier vinden.
[...]
Heb je wellicht een link naar die final cab want ik kan hem niet vinden
Cab is hier te vinden.
Verwijderd
heb sinds 2 april de 3des rom upgrade voor de hermes, ben uitermate tevreden over deze update.Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:00:
Iemand in de buurt van Lisse.. die (tegen kleine vergoeding) mij kan 'helpen' met mijn Vario 2. Liefst iemand die een btje eeh upgrade ervaring heeft?
ik kan deze er voor je op zetten, maar je kan ook de website van mr. van x hiervoor raadplegen.
hij beschrijft tot in detail hoe te upgraden, ook zijn er download links te vinden en andere soorten hermes rom updates.
Ik draai momenteel ook de Black 2.0 ROM en ben er zeer tevreden over. M'n TyTN reageert een stuk sneller en alles draait heel goed.
Lees alleen net op XDA dat de JasJamming geen ROM's meer publiek beschikbaar zal stellen en dat de Black 2.0 ROM niet meer ondersteund wordt. Heb niet het hele verhaal gevolgd, maar het is blijkbaar te wijten aan een aantal "niet zo vriendelijke beginners en senior members" (vrij vertaald).
Hopelijk komen er in de toekomst nog wel ROM's beschikbaar, want hoewel huiverig aan 't begin, ben ik heel blij dat ik uiteindelijk toch geupgrade heb.
Dat waren mijn 2 centen.
Lees alleen net op XDA dat de JasJamming geen ROM's meer publiek beschikbaar zal stellen en dat de Black 2.0 ROM niet meer ondersteund wordt. Heb niet het hele verhaal gevolgd, maar het is blijkbaar te wijten aan een aantal "niet zo vriendelijke beginners en senior members" (vrij vertaald).
Hopelijk komen er in de toekomst nog wel ROM's beschikbaar, want hoewel huiverig aan 't begin, ben ik heel blij dat ik uiteindelijk toch geupgrade heb.
Dat waren mijn 2 centen.
Ik heb nu ook de Black 2.0 rom op mijn mda vario II, en hij bevalt prima, het ziet er super strak uit, het is stabiel en snel.
Nu nog even tomtom erop installeren en kijken hoe die draait. Zijn er al mensen die lange ritten hebben gemaakt? *zonder vast lopers*
Nu nog even tomtom erop installeren en kijken hoe die draait. Zijn er al mensen die lange ritten hebben gemaakt? *zonder vast lopers*
[ Voor 76% gewijzigd door Nimoleda op 05-04-2007 10:52 ]
Tomtom heeft bij mij nog nooit vastgelopen vanaf 6.02. Ik zou toch eens bij andere programma's de oorzaak zoeken.
Hier draai ik nu alweer een tijdje met Black 2.0 en deze werkt goed, jammer dat er geen upgrade's meer komen doordat mensen niet zoeken, de meest simpele vragen stellen en alleen maar commentaar leveren.
Hier draai ik nu alweer een tijdje met Black 2.0 en deze werkt goed, jammer dat er geen upgrade's meer komen doordat mensen niet zoeken, de meest simpele vragen stellen en alleen maar commentaar leveren.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Kijk dat klinkt goedbeekware schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:48:
Had ook veel last van vastlopers met XDA Live versie. Gisteren de Black Pro 2.0, HardSPL v6 en radio 1.38.00.10 erop gezet. TomTom 6.03 is tot nu toe nog niet vast gelopen.
Op het eerste gezicht lijkt het beter te werken....
ohja en het enigste wat echt verrot is, is dat als je je aanmeld op msn live dat hij dan al je msn contacts in je contact manager zit. Iemand hier al iets op gevonden? Ik zou dit heel graag uit willen zetten!
[ Voor 22% gewijzigd door Nimoleda op 05-04-2007 10:52 ]
Mmmm solderen is niet echt mijn ding... maar misschien kan die gast het zelf... is kijken of hij het de moeite waard vindxvanwaart schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:41:
voor €14.21 heb je via ebay een vervangend touch-screen... je moet dan wel een beetje goed kunnen knutselen maar het is me in het verleden met een Dell Axim X5 in ieder geval al een keer gelukt. Probleem is dat je dus geen vervangend scherm maar alleen het touchscreen gedeelte krijgt, deze zal je dus op het scherm moeten plakken. Het solderen gaat het beste middels een hele dunne soldeer bout of door aan je bestaande soldeer apparatuur een dikke naald vast te maken zodat die heet wordt.
Succes!
Bedankt voro het reageren... weet iemand niet de oplossing voor mijn probleem???
Ik heb mijn TyTN vandaag net binnen gekregen. Direct nadat ik hem aanzette deed de blauwe achtergrondverlichting van het toetsenbordje het netjes, maar zo ineens gaat er geen licht meer branden.
Ik vraag me af hij reaggeert op licht/donker of open/dichtgeklapt.
Indien licht/donker: waar zit de sensor?
Indien open/dichtgeklapt: iemand enig idee waarom de achtergrondverlichting uit blijft? Heb ik ergens een instelling over het hoofd gezien?
Indien open/dichtgeklapt: iemand enig idee waarom de achtergrondverlichting uit blijft? Heb ik ergens een instelling over het hoofd gezien?
is instelling. je hebt m net binnen, dus leer je toestel ff rustig kennen.Joen schreef op donderdag 05 april 2007 @ 16:57:
Ik heb mijn TyTN vandaag net binnen gekregen. Direct nadat ik hem aanzette deed de blauwe achtergrondverlichting van het toetsenbordje het netjes, maar zo ineens gaat er geen licht meer branden.
sensor zit iets boven toetsenbord, die kun je softwarematig instellen.
suc6
cheers!
Softwarematig staat hij gewoon aan. Had ik al gechecked dus. En is die sensor lichtgevoelig of contactgevoelig? Dat is mij eerlijk gezegd nog niet helemaal duidelijk.
Overigens merk ik ook dat het geweldig lang duurt voordat Activesync ook maar iets probeert te synchroniseren en het toestel er op reageert. Omgekeerd overigens ook. Nu weet ik uit ervaring met eerdere Pocket-PC dat ActiveSync sowieso al een niet zo geweldig programma is... Afijn, i'll keep trying.
ActiveSync maakt een soort netwerkverbinding aan om over heen te communiceren. Ik stond er neit bij stil dat ik in mijn Firewall dat netwerk even Trusted ipv Internet moest maken. ActiveSync probleem bij deze dus opgelost.
Voor de geïnteresseerden: ik kreeg op mijn TyTN in ActiveSync foutcode 0x80072ee2 na verloop van tijd.
Edit 18.41:
Ik was ook deze posts tegen gekomen:
Ik heb in die quote ff vetgedrukt wat ik over het hoofd zag.
* Joen is voorlopig weer tevreden.
Ben een beetje te hard van stapel aan het lopen.
Overigens merk ik ook dat het geweldig lang duurt voordat Activesync ook maar iets probeert te synchroniseren en het toestel er op reageert. Omgekeerd overigens ook. Nu weet ik uit ervaring met eerdere Pocket-PC dat ActiveSync sowieso al een niet zo geweldig programma is... Afijn, i'll keep trying.
ActiveSync maakt een soort netwerkverbinding aan om over heen te communiceren. Ik stond er neit bij stil dat ik in mijn Firewall dat netwerk even Trusted ipv Internet moest maken. ActiveSync probleem bij deze dus opgelost.
Voor de geïnteresseerden: ik kreeg op mijn TyTN in ActiveSync foutcode 0x80072ee2 na verloop van tijd.
Edit 18.41:
Ik was ook deze posts tegen gekomen:
Rougenator schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:19:
@ AleSys
Waarschijnlijk niks aan de hand: ga naar settings, Buttons, Backlight (3e tab), en haal het vinkje weg bij Enable Keyboard backlight auto sensor. Nu zal je keyboard wel backlight geven. Dit ligt aan de lichtsensor die niet altijd even goed werkt. Je zal nu zien dat las je de keyboard uitschuift dat het nog steeds niet werkt, maar even 1 toets indrukken en voilá!
Maar bij gaat dat verrekte achtergrondverlichting niet aan.AleSyS schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:30:
[...]
Toppie...net getest en werk weer. Bedankt voor de tip

Ik heb in die quote ff vetgedrukt wat ik over het hoofd zag.
* Joen is voorlopig weer tevreden.
Ben een beetje te hard van stapel aan het lopen.

[ Voor 148% gewijzigd door Joen op 05-04-2007 18:45 ]
Ik zou graag een bluetooth headset aanschaffen, maar is het mogelijk om een bluetooth headset tegelijk met een draadloze gps reciever te gebruiken? (tomtom)
//edit
ik heb gelezen in de vorige topic dat dit mogelijk is
//edit
ik heb gelezen in de vorige topic dat dit mogelijk is
[ Voor 19% gewijzigd door Nimoleda op 06-04-2007 11:02 ]
Dit is mogelijk, maar kans is (afhankelijk van instellingen) dat je geluid gaat skippen. Het loopt nu al niet helemaal vlekkeloos in WM6.aj viasco schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:03:
Ik zou graag een bluetooth headset aanschaffen, maar is het mogelijk om een bluetooth headset tegelijk met een draadloze gps reciever te gebruiken? (tomtom)
Signature?
Van XDALive 2.0 naar Black 2.0, radio 1.38.00.10 and HardSPL v6.
Nu werkt TomTom 6 prima
Echter nu heb ik het probleem met m'n ingebouwde headset (Pegeuot2007). De connectie middels bluetooth gaat goed. Kan door adressenboek bladeren en iemand kiezen om te bellen. Als ik dit namelijk doen gaat netjes de radio op mute maar ik hoor niets. Bij de ROM van XDA werkte dit wel als een zonnetje... Al verschillende dingen geprobeerd, opnieuw pairen, HTC Tweaks instellingen geprobeerd ect....
iemand een idee?
Nu werkt TomTom 6 prima
Echter nu heb ik het probleem met m'n ingebouwde headset (Pegeuot2007). De connectie middels bluetooth gaat goed. Kan door adressenboek bladeren en iemand kiezen om te bellen. Als ik dit namelijk doen gaat netjes de radio op mute maar ik hoor niets. Bij de ROM van XDA werkte dit wel als een zonnetje... Al verschillende dingen geprobeerd, opnieuw pairen, HTC Tweaks instellingen geprobeerd ect....
iemand een idee?
Radio ROM 1.35 teruggezet geen resultaat... echter wel iets ander geks..beekware schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 15:04:
Van XDALive 2.0 naar Black 2.0, radio 1.38.00.10 and HardSPL v6.
Nu werkt TomTom 6 prima![]()
iemand een idee?
Als ik bluetooth aan zet, daarna een nummer bel, zet speaker aan op de telefoon connect hij op een gegeven moment naar de carkit middels bluetooth, en verrek nu werkt de speaker van het carkit wel.
Als je echter al een verbinding hebt krijg je geen geluid door de carkit....
raaar... iemand nog iedeeen?
Gebruik je de standaard Bluetooth Stack? Probeer anders een de Widcomm BT Stack (je moet ingelogd zijn om deze te kunnen downloaden).beekware schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 18:25:
[...]
Radio ROM 1.35 teruggezet geen resultaat... echter wel iets ander geks..
Als ik bluetooth aan zet, daarna een nummer bel, zet speaker aan op de telefoon connect hij op een gegeven moment naar de carkit middels bluetooth, en verrek nu werkt de speaker van het carkit wel.
Signature?
Je radioROM heeft helemaal niks met je bluetooth the maken. Je radioROM gaat puur over de GSM gedeelte. Dus daar hoef je niks aan te veranderen.beekware schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 18:25:
[...]
Radio ROM 1.35 teruggezet geen resultaat... echter wel iets ander geks..
Heb je mischien voor mij een link want ik kan het niet vinden op ebay sorryxvanwaart schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:41:
Succes!
thx
Zit nog ff te kijken voor 3.5mm oplossingen met/zonder ingebouwde mic en kwam deze nog tegen:
http://www.lemagasin.nl/s...ter-microfoon-p-1392.html
Maar evt. in combinatie met fatsoenlijke earphones moet dit wel een hele stap beter zijn dan de standaard bijgeleverde (nog niet zelf kunnen testen maar verwacht er niet al te veel van).
Zie ook het plaatje op de site... maar op xda-developers zie ik wel al 2 mensen die behoorlijk kritiek leveren op dit product:Weer een innovatieve oplossing van Brando.
Nu HTC besloten heeft om de mini-usb aansluiting zowel voor laden, synchroniseren als kop telefooningang te gebruiken is de gebruikelijke 3,5 mm aansluiting niet meer aanwezig.
Met deze HTC Stereo Converter kan je gewoon weer je koptelefoon met 3,5 mm aansluiting gebruiken en via de bijgeleverde microfoon handsfree bellen.
11pins to 3.5mm Stereo Head Jack Converter for HTC devices, with Microphone device, you can answer your call easier.
Compatibel met:
HTC Trinity, HTC P3600, Dopod D810
HTC Artemis, HTC P3300, Qtek G200, T-Mobile MDA Compact III, Dopod P800W
HTC Herald, HTC P4350, Dopod C800..etc
HTC S620 / HTC Excalibur / Dopod C720w
i-mate JasJam / Qtek 9600 / O2 XDA Trion / Dopod CHT 9000 / HTC TyTN / Orange SPV M3100 / Cingular 8525
En als reactie daarop ook:Quote:
Originally Posted by Jigzuk
The only thing that was good about the original earphones was that the wire from the USB adaptor to the mic is quite thick. The wire on the Brando is thin, that was the first thing I noticed when I opened up the pack. It looks more delicate. And I found it impossible to attach the clip that they supply to the wire, the gap is too small and even the slightest attempt to clip it in causes marks on the wire and it feels like it will damage it.
(Topic-link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=290079)I concur. I have the Brando product. I don't know why they even included the clip; it's impossible to attach to the wire. I tried, and the wire now has two glaring gashes in it that I've had to cover with electrical tape. That being said, i use a set of Sony earbud earphones with it, and the sound quality is infinitely better than the original headset.
Maar evt. in combinatie met fatsoenlijke earphones moet dit wel een hele stap beter zijn dan de standaard bijgeleverde (nog niet zelf kunnen testen maar verwacht er niet al te veel van).
Verwijderd
Nou, whooptidoo... Wat "innovatief" van Brando!-RMW- schreef op maandag 09 april 2007 @ 02:54:
Zit nog ff te kijken voor 3.5mm oplossingen met/zonder ingebouwde mic en kwam deze nog tegen:
[...]
Zie ook het plaatje op de site... maar op xda-developers zie ik wel al 2 mensen die behoorlijk kritiek leveren op dit product:
[...]
En als reactie daarop ook:
[...]
(Topic-link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=290079)
http://www.pdair.com/cata...11000012&products_id=5469
En dan ook nog eens 6 euro méér durven te vragen, schandalig!
Meer inhoudelijk:
- Ja, het kabeltje is wat dik om de clip eromheen te krijgen
- Nee, het is niet onmogelijk om dit voor elkaar te krijgen zonder de kabel te beschadigen
- Ja! Het geluid is echt stukken beter!
Gister +/- 2 uur gereden met TomTom, geen 1 keer vastgelopen
[ Voor 8% gewijzigd door Nimoleda op 09-04-2007 13:40 ]
Verwijderd
Misschien een noob vraag, maar waar kan ik een Java vm voor WM5 downloaden? 
Via Google kom ik er niet uit.
Voor zover ik weet bestaat er geen java emulator voor WM5.Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 19:10:
Misschien een noob vraag, maar waar kan ik een Java vm voor WM5 downloaden?
Verwijderd
Mail me anders even..leonard_jaag@hotmail.comVerwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:46:
[...]
heb sinds 2 april de 3des rom upgrade voor de hermes, ben uitermate tevreden over deze update.
ik kan deze er voor je op zetten, maar je kan ook de website van mr. van x hiervoor raadplegen.
hij beschrijft tot in detail hoe te upgraden, ook zijn er download links te vinden en andere soorten hermes rom updates.
Die Stereo headphone plug van PDAir is geweldig... Heb dat ding continu in gebruik en werkt perfect.
Ander vraagje:
Heeft iemand hier links naar grote aantallen verschillende Bluetooth GPS modules? Ik zoek er eigenlijk één die ik kan aansluiten op een auto-/motor-accu (12V), USB-plug of wat dan ook om continu bij te laden...
Ben bezig met een standaard fabrieken voor op de motor, en wil graag zowel de (Bluetooth) GPS module als de HTC TyTN laten chargen via de accu, zodat ik onbeperkt met TomTom, muziek, enz. kan rondrijden op vakantie.
Ander vraagje:
Heeft iemand hier links naar grote aantallen verschillende Bluetooth GPS modules? Ik zoek er eigenlijk één die ik kan aansluiten op een auto-/motor-accu (12V), USB-plug of wat dan ook om continu bij te laden...
Ben bezig met een standaard fabrieken voor op de motor, en wil graag zowel de (Bluetooth) GPS module als de HTC TyTN laten chargen via de accu, zodat ik onbeperkt met TomTom, muziek, enz. kan rondrijden op vakantie.
Dr. Phil himself!
Er bestaan 12v kits voor je motor, wellicht kan je hier wat mee:PeNGuiN schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 00:41:
Die Stereo headphone plug van PDAir is geweldig... Heb dat ding continu in gebruik en werkt perfect.
Ander vraagje:
Link: http://www.cycoactive.com/gps/tt60.htmlMotorcycle 12v Hardwire Kit, for GPS III, V, SP, SPIII, 176, 176C, 60, 76
This kit contains everything you need to connect your GPS to your motorcycle and protect your connections from vibration: a 12V power cord (5.5 ft long), battery terminal connectors, a blade-type fuse kit with two 2A fuses, a cap for the plug, and a small container of dielectric grease.
Fits the GPSs listed below:
* GPS II, II+, III, III+, V
* GPS12XL, 12MAP, 12CX (not GPS12)
* GPS 60, 72, 76
* GPSMAP 60, 60C, 60CS, 60Cx, 60CSx
* GPSMAP 76, 76S, 76C, 76CS, 76Cx, 76CSx
* GPSMAP 96, 96C
* GPSMAP 176, 176C, 196
* StreetPilot, StreetPilot Color
* StreetPilot III
The Motorcycle 12v Hardwire Kit, for GPS III, V, SP, SPIII, 176, 176C, 60, 76 includes these items:
* GPS Power cord
* Waterproof fuse holder
* 2A fuses plus a spare
* Dielectric grease
* Powercord end holder
* Battery terminals
* Splice connector for large fuseholder to small red wire
Zit zelf aansluiting bij voor GPS.
Signature?
Ik snap inmiddels niks meer van het WiFi gebeuren op m'n T-Moble VarioII.
Via De NL WiFi Gids en Pocketinfo.nl weet ik dat je de volgende zaken moet doen om verbinding te krijgen met je WiFi thuisnetwerk:
- Bij Communication Manager je WLAN activeren
- Bij WLAN instellingen "energiebeheer" zetten op "Beste prestaties"
- WiFi netwerkadapter moet connectie maken met "werk" (dat is je thuisnetwerk)
Moet je die setting nog zo zetten dan bevestigen met een soft-reset.
Aan al deze voorwaarden heb ik voldaan. Bij het starten van WLAN wordt m'n WiFi-netwerk dan ook gevonden. Mooi, zou je denken, maar ........
Ik gebruik geen router voor m'n wifi-netwerk. We hebben een Hercules WiFi USB Transmitter, die het prima doet als ik met m'n laptop werk. Ik heb normaal mac-adres toegangsbeveiliging aanstaan en ook "WPA-PSK (TKIP)" encryptie. Toen het connecten niet lukte heb ik de boel helemaal open gezet. Zelfs dan lukt connecten niet.
Als ik kies voor verbinden dan kan ik kiezen uit "Werk" of "Internet". Welke van de twee ik ook kies, hij connect niet hoewel m'n netwerk wel beschikbaar is. Geen foutmelding te zien. Hij connect gewoon niet.
M'n laptop krijgt via de transmitter door DHCP gewoon een ip-adres uit de 192.168.0-reeks. Ik heb om te proberen m'n Vario II wifi-netwerkadapter ook een ip uit die reeks gegeven maar ook dat werkt niet.
Ik heb nu toch wel zo'n beetje alles gelezen en uitgeprobeerd en het werkt gewoon niet.
Wie weet wat ik vergeet?
Via De NL WiFi Gids en Pocketinfo.nl weet ik dat je de volgende zaken moet doen om verbinding te krijgen met je WiFi thuisnetwerk:
Aan al deze voorwaarden heb ik voldaan. Bij het starten van WLAN wordt m'n WiFi-netwerk dan ook gevonden. Mooi, zou je denken, maar ........
Ik gebruik geen router voor m'n wifi-netwerk. We hebben een Hercules WiFi USB Transmitter, die het prima doet als ik met m'n laptop werk. Ik heb normaal mac-adres toegangsbeveiliging aanstaan en ook "WPA-PSK (TKIP)" encryptie. Toen het connecten niet lukte heb ik de boel helemaal open gezet. Zelfs dan lukt connecten niet.
Als ik kies voor verbinden dan kan ik kiezen uit "Werk" of "Internet". Welke van de twee ik ook kies, hij connect niet hoewel m'n netwerk wel beschikbaar is. Geen foutmelding te zien. Hij connect gewoon niet.
M'n laptop krijgt via de transmitter door DHCP gewoon een ip-adres uit de 192.168.0-reeks. Ik heb om te proberen m'n Vario II wifi-netwerkadapter ook een ip uit die reeks gegeven maar ook dat werkt niet.
Ik heb nu toch wel zo'n beetje alles gelezen en uitgeprobeerd en het werkt gewoon niet.
Wie weet wat ik vergeet?
[ Voor 6% gewijzigd door Mirre op 11-04-2007 00:11 ]
Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!
De oplader vinden voor 12V accu's is het probleem niet... Je kunt immers ook bij PDAir een gewone oplader komen voor de HTC TyTN: sigaretten-aanstekerplug eraf knippen, opnieuw van de accu kabels doortrekken en klaar...
Het gaat mij specifiek om óf een Bluetooth GPS module die heel erg lang meegaat, óf een 'verloop-universeel-adapter' die 12V kan omzetten naar ieder ander gewenst voltage (ipv. 220V naar iets anders)... Waarbij dat laatste overigens de voorkeur geniet, want een adapter kun je altijd weer gebruiken voor wat anders
Wel een leuk linkje overigens... Al die RAM mounts had ik ook al gevonden. Ik vrees alleen dat het maatwerk wordt voor de TyTN, omdat er niet echt iets is dat past en tegelijkertijd toch nog voor gemakkelijk toegang van de TyTN, alle 'buttons' en de USB poort zorgt...
Het gaat mij specifiek om óf een Bluetooth GPS module die heel erg lang meegaat, óf een 'verloop-universeel-adapter' die 12V kan omzetten naar ieder ander gewenst voltage (ipv. 220V naar iets anders)... Waarbij dat laatste overigens de voorkeur geniet, want een adapter kun je altijd weer gebruiken voor wat anders
Wel een leuk linkje overigens... Al die RAM mounts had ik ook al gevonden. Ik vrees alleen dat het maatwerk wordt voor de TyTN, omdat er niet echt iets is dat past en tegelijkertijd toch nog voor gemakkelijk toegang van de TyTN, alle 'buttons' en de USB poort zorgt...
[ Voor 20% gewijzigd door PeNGuiN op 11-04-2007 00:00 ]
Dr. Phil himself!
Helaas is de Black 2.0 of 2.1 offline op XDA, wil iemand Black 2.0, radio 1.38.00.10 and HardSPL v6. even sharen aub via megaupload of rapidshare...
Mocht een andere Rom niet bevallen kun je dan ergens nog een orginele rom vandaag toveren of via de cdroms die je bij de vario heb gekregen ?
Mocht een andere Rom niet bevallen kun je dan ergens nog een orginele rom vandaag toveren of via de cdroms die je bij de vario heb gekregen ?
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Nee, niet doen! De regeleenheid zit in de plug. Als je hem er afknipt zet je 12v op je telefoon (die 5v verwacht) waarschijnlijk gaat je telefoon dan wat stinken.PeNGuiN schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:59:
De oplader vinden voor 12V accu's is het probleem niet... Je kunt immers ook bij PDAir een gewone oplader komen voor de HTC TyTN: sigaretten-aanstekerplug eraf knippen, opnieuw van de accu kabels doortrekken en klaar...
Ik heb deze:Het gaat mij specifiek om óf een Bluetooth GPS module die heel erg lang meegaat, óf een 'verloop-universeel-adapter' die 12V kan omzetten naar ieder ander gewenst voltage (ipv. 220V naar iets anders)... Waarbij dat laatste overigens de voorkeur geniet, want een adapter kun je altijd weer gebruiken voor wat anders
Doet ongeveer 10 uur op een accu, en wordt geleverd met netstroomadapter en accu-adapter.
Met wat knutselwerk kan je wel iets maken waar 2 accu-adapters inzitten wat je aansluit op je accu, en waar je aan de andere kant 2 USB-apparaten op aan kan sluiten. Die GPS en je telefoon hebben dezelfde aansluiting
Verwijderd
liever niet direct linken naar roms
Alsjeblieft
Alsjeblieft
[ Voor 86% gewijzigd door Canaria op 14-04-2007 01:36 ]
Aub geen directe links naar rom etc. Je mag best naar xda linken, maar das al op het randje.
Haha, ik weet wel hoe de elektronica geregeld moet worden hoor, maak je geen zorgenMartijn02 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:25:
[...]
Nee, niet doen! De regeleenheid zit in de plug. Als je hem er afknipt zet je 12v op je telefoon (die 5v verwacht) waarschijnlijk gaat je telefoon dan wat stinken.
[...]
Ik heb deze:
[afbeelding]
Doet ongeveer 10 uur op een accu, en wordt geleverd met netstroomadapter en accu-adapter.
Met wat knutselwerk kan je wel iets maken waar 2 accu-adapters inzitten wat je aansluit op je accu, en waar je aan de andere kant 2 USB-apparaten op aan kan sluiten. Die GPS en je telefoon hebben dezelfde aansluiting
Hoe groot is die Bluetooth GPS, is hij waterdicht en aan welke kant zit de opening voor de adapter? Rare vraag, maar zou je er wat foto's van kunnen maken anders voor me?
Dr. Phil himself!
Euhm. dat zijn een hoop vragen...PeNGuiN schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:10:
[...]
Haha, ik weet wel hoe de elektronica geregeld moet worden hoor, maak je geen zorgen
Hoe groot is die Bluetooth GPS, is hij waterdicht en aan welke kant zit de opening voor de adapter? Rare vraag, maar zou je er wat foto's van kunnen maken anders voor me?
Lengte | 6,2 cm |
Breedte | 4,4 cm |
Hoogte | 2,1 cm |
Gewicht | 51 gram |
(ongeveer zo groot als het LCD-schempje van je tytn/vario)
De (mini-usb) laadaansluiting zit aan de voorkant, zeg maar onder het "satteliet" ledje.
Hij is niet waterdicht (heb ik trouwens nog nooit van gehoord, een waterdichte gps-ontvanger) Maar de ontvangst is prima. Ik gooi hem altijd ergens in mijn tanktas, en in de auto ligt hij in een vakje in het dashboard. (als je hem zonder lader gebruikt zou je een plasticzakje of tupperware bakje kunnen overwegen, zolang er niet te veel metaal in zit zal hij prima werken)
Wat voor foto's wil je hebben? hoeveel foto's kan je maken van zo'n klein plastic doosje? mail me maar ff op martijn achterkant-van-een-aap brothersinart punt net. (aangezien het voor de andere lezers weinig interresant is)
[ Voor 7% gewijzigd door Martijn02 op 11-04-2007 23:50 ]
Verwijderd
Eh, waterdichte GPS nog nooit van gehoord???
Wat dacht je van de Garmin's of Magellan modelletjes? Meerdere hiervan zijn waterdicht. Enige probleem is dat de meeste geen blauwe tanden hebben of moeizame aansluitingen.
Dat is het probleem waar ik mee zit: in het bezit van een eTrex en zoekende naar kabeltje naar mini-USB, liefst met laad-/stroomvoorziening voor beiden. Tot op heden niks kunnen vinden dat passend is en ook net te weinig technisch vernuft om DHZ aan te durven met dure apparatuur.
Wat dacht je van de Garmin's of Magellan modelletjes? Meerdere hiervan zijn waterdicht. Enige probleem is dat de meeste geen blauwe tanden hebben of moeizame aansluitingen.
Dat is het probleem waar ik mee zit: in het bezit van een eTrex en zoekende naar kabeltje naar mini-USB, liefst met laad-/stroomvoorziening voor beiden. Tot op heden niks kunnen vinden dat passend is en ook net te weinig technisch vernuft om DHZ aan te durven met dure apparatuur.
Volgens mij is het probleem dat WM5 geen WPA ondersteunt, alleen WEP. Pas vanaf WM6 zou WPA ondersteunt moeten worden.Mirre schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:59:
Ik snap inmiddels niks meer van het WiFi gebeuren op m'n T-Moble VarioII.
Wie weet wat ik vergeet?
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Mijn MDA wil regelmatig niet meer aan, als ik op de power-button druk gebeurt er gewoon helemaal niets. De LEDjes knipperen nog wel. Een reset is dan nog de enige oplossing.
Heel vervelend, en onbetrouwbaar: kan dagen goed gaan, en dan opeens is het afgelopen.
Ik draai de XDA live edition
Herm 300
IPL-1.01
SPL-1.04
Iemand hier ervaring mee?
Heel vervelend, en onbetrouwbaar: kan dagen goed gaan, en dan opeens is het afgelopen.
Herm 300
IPL-1.01
SPL-1.04
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Draai je XDA Live v0.20? Dat probleem had ik namelijk ook.Oscar the Grouch schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:18:
Mijn MDA wil regelmatig niet meer aan, als ik op de power-button druk gebeurt er gewoon helemaal niets. De LEDjes knipperen nog wel. Een reset is dan nog de enige oplossing.
Herm 300
IPL-1.01
SPL-1.04
Er is een nieuwere versie, dacht v0.20.1 ergens op xda-developers wiki te vinden. En anders moet je de WM6 Black Edition v2.0 eens proberen. Final release van WM6 (dus inc. werkende live messenger en stuk stabieler) ipv van beta die wordt gebruikt in Kyphur's XDA Live v0.20.
Links:
[ Voor 15% gewijzigd door Mesh op 12-04-2007 11:17 ]
Signature?
Verwijderd
WPA wordt volgens mij gewoon ondersteund hoor. Bij mij thuis werkt het iniedergeval wel!Kassad schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:03:
[...]
Volgens mij is het probleem dat WM5 geen WPA ondersteunt, alleen WEP. Pas vanaf WM6 zou WPA ondersteunt moeten worden.
Is er al nieuws over het extracten van een originele Vario II rom? Ik neig steeds meer naar WM6 vanwege de betere stabiliteit, HTML mail en stabieler Tomtom gedrag. Maar durf niet goed zonder terug te kunnen...
Dank je,Mesh schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:15:
Draai je XDA Live v0.20? Dat probleem had ik namelijk ook.
Er is een nieuwere versie, dacht v0.20.1 ergens op xda-developers wiki te vinden. En anders moet je de WM6 Black Edition v2.0 eens proberen. Final release van WM6 (dus inc. werkende live messenger en stuk stabieler) ipv van beta die wordt gebruikt in Kyphur's XDA Live v0.20.
Links:
Ik heb deze versie nu draaien:
RUU_HER_6.20.100.0_0.00.00.00_XDA_WWE_XBOW_Custom.exe
Misschien moet ik idd eens upgraden, kijken of het dan beter gaat.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Idd, k wil graag die black versie erop zetten. Maar wil weten hoe ik weer terug kan naar de orginele t-mobile mda vario II rom. Denk niet dat een hard reset dan nog werkt aangezien ie dan de black versie reset.Deddiekoel schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:31:
Is er al nieuws over het extracten van een originele Vario II rom? Ik neig steeds meer naar WM6 vanwege de betere stabiliteit, HTML mail en stabieler Tomtom gedrag. Maar durf niet goed zonder terug te kunnen...
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Vandaag even video bellen geprobeerd.
Maar mijn video cam aan de voorkant van de telefoon liet alles grotendeels roos zien???
Iemand een idee wat dit misschien kan zijn?
Maar mijn video cam aan de voorkant van de telefoon liet alles grotendeels roos zien???
Iemand een idee wat dit misschien kan zijn?
Verwijderd
Hallo mensen,
Heb nu al een paar dagen mijn TYTN telefoon met een T-Mobile web en walk abbonement. Heel leuk allemaal maar het gekke ding maakt echt iedere 5 minuten verbinding met internet. ( GPRS )
Ik heb al een paar uur zitten stoeien om het automatisch verbinding maken uit te zetten alleen weet echt niet hoe. Het is dan normaal te verbreken, maar enkele minuten later is deze weer online. Rond 15.00 uur zit ik nog maar op 50% batterij, en dan heb ik amper 3 keer gebeld en 2 keer handmatig gesynchroniseerd met mijn mail op het werk. En natuurlijk de verbinding verbroken.
Ik heb ook via instellingen alle applicaties gestopt. Dus geen msn/active sync etc aan staan. ActiveSync staat volledig op handmatig dus die laat ik geen verbinding maken.
Alvast bedankt
Heb nu al een paar dagen mijn TYTN telefoon met een T-Mobile web en walk abbonement. Heel leuk allemaal maar het gekke ding maakt echt iedere 5 minuten verbinding met internet. ( GPRS )
Ik heb al een paar uur zitten stoeien om het automatisch verbinding maken uit te zetten alleen weet echt niet hoe. Het is dan normaal te verbreken, maar enkele minuten later is deze weer online. Rond 15.00 uur zit ik nog maar op 50% batterij, en dan heb ik amper 3 keer gebeld en 2 keer handmatig gesynchroniseerd met mijn mail op het werk. En natuurlijk de verbinding verbroken.
Ik heb ook via instellingen alle applicaties gestopt. Dus geen msn/active sync etc aan staan. ActiveSync staat volledig op handmatig dus die laat ik geen verbinding maken.
Alvast bedankt
Je hebt waarschijnlijk de mail client ingesteld om om de 5 minuten je mail te checken?
Mensen,
Ik wil heel binnenkort mijn abo bij orange gaan verlengen.
Mijn oog is eigenlijk op dit toestel gevallen.
Ik weet alleen nog niet hoe orange met umts omgaat.
En hoe dit toestel me gaat bevallen.
Heb momenteel een qtek 9090.
Wat zouden jullie me aanraden ?
gr
En hoe dit toestel me gaat bevallen.
Heb momenteel een qtek 9090.
Wat zouden jullie me aanraden ?
gr
Ik ben verstopt zoek een ander :P
Verwijderd
ik zou je op dit ogenblik de nokia n95 aanraden..
ik heb de tytn en heb een email van htc gekregen dat er volgende maand een update naar mobile 6 gaat komen
ik heb de tytn en heb een email van htc gekregen dat er volgende maand een update naar mobile 6 gaat komen
Goed nieuws voor de TyTN users:
Qtek site: http://www.qtek.se/sweden/nyheter/senaste_nytt.aspxQtek Sweden promises FREE Windows Mobile 6 upgrade for several HTC phones
April 11, 2007 [General]
Qtek is a distributor of HTC devices and a brand under which these devices are sold in some countries (like Scandinavia [Norway, Sweden, Denmark, Iceland] and Nordic Countries [Scandinavia + Finland])... and if Qtek says that Windows Mobile 6 upgrade for these HTC phones will be available it means that HTC itself will offer such upgrade too!
Upgrade to Windows Mobile 6 will be available during the summer 2007 for the following Windows Mobile 5.0 powered devices:
* HTC Advantage (X7500)
* HTC S620
* HTC TyTN
* HTC P4350
* HTC P3300
Source: related page at Qtek Sweden.
Conclusion: you can buy above mentioned Windows Mobile phones without a fear that they there will be no upgrade to Windows Mobile 6 for them!
gebruik zelf orange met deze telefoon en als je eenmaal umts gewend bent wil je niet meer terug (of als je ergens alleen gprs dekking hebt)! Bij orange krijg je voor 6 euro (te betalen met beltegoed van je abonnement!) 25MB internet en onbeperkt WAP. Via een proxy kun je ook gewoon met internet explorer normale pagina's bezoeken via het wap-profiel. dit gaat voor 95% van de pagina's goed, maar je kunt geen bestanden echt downloaden of streaming radio etc. doen.kaasszje schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:08:
Mensen,
Mijn telefoon staat zo ingesteld dat hij bij de mail automatisch inlogt met het internet-profiel. Voor internet explorer pakt hij automatisch het WAP-profiel. Ik kom dan makkelijk toe met 25MB.
Kortom: goed te doen, maar onbeperkt internet via T-mobile voor een tientje kan natuurlijk ook een optie zijn.
Verwijderd
Ik draai momenteel deze rom: 20070311_HermesWM6_LVSW_edition_FullUpdate.exe.
Vorige keer heb ik direct ook mijn MDA II met HTC Hermes SIM & CID Unlock - v3 ge-unlocked, zowel SIM als CID.
Op dit moment heb ik dus een simlockvrije en superCID MDA II met IPL 1.01 en SPL1.09.
Graag zou ik over gaan naar de Pro Black edition zoals hieruitgelegd. Alleen loop ik al direct vast als ik wil upgraden naar HardSPL aangezien ik op versie 1.09 SPL zit.
Mijn vraag: hoe installeer ik de black edition zonder HardSPL? Want zodra ik zonder Hard SPL de Radio rom wil installeren waarschuwt ie duidelijk dat je dit NIET moet doen zonder HardSPL.
Vorige keer heb ik direct ook mijn MDA II met HTC Hermes SIM & CID Unlock - v3 ge-unlocked, zowel SIM als CID.
Op dit moment heb ik dus een simlockvrije en superCID MDA II met IPL 1.01 en SPL1.09.
Graag zou ik over gaan naar de Pro Black edition zoals hieruitgelegd. Alleen loop ik al direct vast als ik wil upgraden naar HardSPL aangezien ik op versie 1.09 SPL zit.
Mijn vraag: hoe installeer ik de black edition zonder HardSPL? Want zodra ik zonder Hard SPL de Radio rom wil installeren waarschuwt ie duidelijk dat je dit NIET moet doen zonder HardSPL.
Verwijderd
ik wacht op de update hier de email van htc
Hello Sir,
HTC is still working on the new Rom for the HTC TyTN, we are expecting the new Rom very soon, which will be on our website where you also can download it.
Please keep checking our website www.htc.com. Thank you for your patience
Thank you for your enquiry, Should you have any other problem, please do not hesitate to call us. Your Local number can be found at http://www.europe.htc.com/support/csbyphone.html
Best regards,
Lena Culleron
HTC Europe
callservice@htceurope.com
http://www.htc.com
Hello Sir,
HTC is still working on the new Rom for the HTC TyTN, we are expecting the new Rom very soon, which will be on our website where you also can download it.
Please keep checking our website www.htc.com. Thank you for your patience
Thank you for your enquiry, Should you have any other problem, please do not hesitate to call us. Your Local number can be found at http://www.europe.htc.com/support/csbyphone.html
Best regards,
Lena Culleron
HTC Europe
callservice@htceurope.com
http://www.htc.com
Nu maar hopen dat T-Mob ook met een ROM komt...
WPA wordt wel degelijk ondersteund. Anders detecteert de VarioII (WM5) toch niet zelf dat die encryptie gebruikt wordt?Kassad schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:03:
[...]
Volgens mij is het probleem dat WM5 geen WPA ondersteunt, alleen WEP. Pas vanaf WM6 zou WPA ondersteunt moeten worden.

Al met al is het probleem nog steeds niet opgelost. Ik kan nog steeds niet connecten met mijn eigen wifi-netwerk hoewel het wel gedetecteerd wordt en beschikbaar is.
Ik weet inmiddels dat ik wel kan connecten met hotspots van zowel T-mobile als met die van KPN, dus met het apparaat op zich is niks mis.
Ik heb zelfs een hard-reset gedaan en meteen daarna getracht om te connecten met m'n eigen wifi-netwerk. Pas dan ben je er zeker van dat er geen eigen geinstalleerde software dwars zit. Ook dan hetzelfde probleem. Wel beschikbaar, maar niet connecten. Weird....
weet je zeker dat je het MAC adres van je TYTN hebt toegevoegd als "trusted" in je firewall?!
Kan ik met een TyTN de contacts van mijn SIM naar de telefoon kopieren? Er zit een SIM manager in, maar die kopieert alleen van de contacts naar de SIM kaart.
Ja, dat weet ik 100% zeker. Ik kan ook niet connecten als ik de controle op mac-adres uitgeschakeld heb. In ZoneAlarm-Pro staat de hele reeks die de usb-transmitter gebruikt als trusted.fn002449 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:01:
Weet je zeker dat je het MAC adres van je TYTN hebt toegevoegd als "trusted" in je firewall?!
De laptop is dan ook zo verbonden.
[ Voor 16% gewijzigd door Mirre op 14-04-2007 16:06 ]
In m'n Vario II (da's de t-mobile versie van de tytn) gaat dat zo:pvtonger schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:12:
Kan ik met een TyTN de contacts van mijn SIM naar de telefoon kopieren? Er zit een SIM manager in, maar die kopieert alleen van de contacts naar de SIM kaart.
* In simbeheer rechtsonderaan "menu" aantippen en dan "alles selecteren" kiezen.
* Nogmaals "menu" aantippen en dan kiezen voor "Opslaan in contactpersonen".
Hoi Mirre. Helaas zie ik geen SIM contacts, dus ik kan ze ook niet selecteren. De optie "Opslaan in contactpersonen" zie ik ook niet in het menu.Mirre schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:04:In m'n Vario II (da's de t-mobile versie van de tytn) gaat dat zo:
* In simbeheer rechtsonderaan "menu" aantippen en dan "alles selecteren" kiezen.
Btw, ik weet zeker dat er contacts op de sim-kaart staan ;-)
Ik kreeg vandaag post van t-mobile, kan binnenkort mijn abbo verlengen 
Nu wil ik al een tijdje een smartphone, en nou heeft t-mobile een aanbieding waarin ik mijn abbonement kan verlengen, en gratis de MDA Vario I kan kiezen. Nu zag ik dat er ook een MDA Vario II beschikbaar is, en ik zou het niet echt erg vinden hier iets meer voor te betalen (100 - 120 euro). Heeft iemand hier misschien ervaring mee? (hoeveel dit ongeveer gaat kosten). Of is het verstandiger om de gratis MDA Vario I gewoon te nemen?
Nu wil ik al een tijdje een smartphone, en nou heeft t-mobile een aanbieding waarin ik mijn abbonement kan verlengen, en gratis de MDA Vario I kan kiezen. Nu zag ik dat er ook een MDA Vario II beschikbaar is, en ik zou het niet echt erg vinden hier iets meer voor te betalen (100 - 120 euro). Heeft iemand hier misschien ervaring mee? (hoeveel dit ongeveer gaat kosten). Of is het verstandiger om de gratis MDA Vario I gewoon te nemen?
Songbird | She's a little violet in my mind Singing songs she loves to pass the time
@ Mobie : De Vario II heeft toch wel een aantal voordelen t.o.v. de Vario I.
Leg beide maar eens naast elkaar op www.nieuwemobiel.nl.
Als je bij T-Mobile ook "web 'n walk" neemt kost de vario II nog maar 129 euro.
@pvtonger :
* Tip op "start"
* Tip op "Contactpersonen"
Je ziet dan twee icoontjes staan, "Contactpersonen en "SIM Manager"
* Top op het icoontje "SIM Manager" en je komt in je "Simbeheer"
Leg beide maar eens naast elkaar op www.nieuwemobiel.nl.
Als je bij T-Mobile ook "web 'n walk" neemt kost de vario II nog maar 129 euro.
@pvtonger :
* Tip op "start"
* Tip op "Contactpersonen"
Je ziet dan twee icoontjes staan, "Contactpersonen en "SIM Manager"
* Top op het icoontje "SIM Manager" en je komt in je "Simbeheer"
[ Voor 8% gewijzigd door Mirre op 14-04-2007 19:43 ]
Verwijderd
sorry voor mijn late reactie, nee totaal niet heb alles op handmatig staan
maar kom er ook achter als ik gewoon wordt gebeld dat hij verbinding gaat maken met GPRS, ook als ik een sms ontvang.
Zit eraan te denken om de nieuwe ROM update uit te gaan voeren, misschien dat dit wat zal uithalen?
iemand enige ervaring?
maar kom er ook achter als ik gewoon wordt gebeld dat hij verbinding gaat maken met GPRS, ook als ik een sms ontvang.
Zit eraan te denken om de nieuwe ROM update uit te gaan voeren, misschien dat dit wat zal uithalen?
iemand enige ervaring?
Je moet eens op zoek gaan naar de Modaco Nodata tool. Ik heb hem ook en ik kan dan alle GPRS verbindingen disablen. Om het disabled daadwerkelijk van kracht te laten worden moet ik daarna soms de vliegtuig modus even in- en weer uitschakelen.
Ik heb geen link naar het programmaatje aangezien de betreffende website waar op het stond niet bereikbaar is en ik de exacte link niet opgeslagen had.
Gevonden in het topic HTC P3600 deel 3 (Trinity, Orange SPV M700):
http://www.modaco.com/New-FREE-Utility-t246171.html
Het nadeel is dan dat je er echter ook MMS-jes mee blokkeert. Maar dat kreeg ik toch al niet echt aan de praat...
Ik heb geen link naar het programmaatje aangezien de betreffende website waar op het stond niet bereikbaar is en ik de exacte link niet opgeslagen had.
Het nadeel is dan dat je er echter ook MMS-jes mee blokkeert. Maar dat kreeg ik toch al niet echt aan de praat...
[ Voor 24% gewijzigd door Joen op 14-04-2007 23:52 ]
Verwijderd
Ej dat is beter, ik ga deze tool eens even uitproberen
ik zet morgen ook het tooltje erop die ervoor zorgt wanneer je iets sluit dat er ook echt iets word afgesloten en niet in je geheugen blijft hangen. Als je kijkt in geheugen zie je active sync actief zijn, deze stop ik iedere keer handmatig maar alsnog de verbinding van gps.
maarja snap het niet, collega van me dezelfde telefoon en nergens problemen mee
ik zet morgen ook het tooltje erop die ervoor zorgt wanneer je iets sluit dat er ook echt iets word afgesloten en niet in je geheugen blijft hangen. Als je kijkt in geheugen zie je active sync actief zijn, deze stop ik iedere keer handmatig maar alsnog de verbinding van gps.
maarja snap het niet, collega van me dezelfde telefoon en nergens problemen mee
Ik heb de raw bestanden eindelijk weer gevonden... Ik was ze kwijt..oepssssssDeddiekoel schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:31:
Maar gelukkig stonden ze nog op mijn SD kaartje!
Ik zal binnenkort contact zoeken met iemand op xda-dev die weet hoe die bestanden omgevormd kunnen worden!
I stand corrected!Mirre schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:17:
[...]
WPA wordt wel degelijk ondersteund. Anders detecteert de VarioII (WM5) toch niet zelf dat die encryptie gebruikt wordt?
....
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Het probleem zit hem waarschijnlijk in de gegevenscodering. je router gebruik waarschijnlijk AES en de Tytn ondersteund alleen TKIP. Mogelijk kun je je router ook instellen dat hij TKIP ondersteund, deze is echter wel minder veilig.Mirre schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:17:
[...]
WPA wordt wel degelijk ondersteund. Anders detecteert de VarioII (WM5) toch niet zelf dat die encryptie gebruikt wordt?
[afbeelding]
Al met al is het probleem nog steeds niet opgelost. Ik kan nog steeds niet connecten met mijn eigen wifi-netwerk hoewel het wel gedetecteerd wordt en beschikbaar is.
Ik weet inmiddels dat ik wel kan connecten met hotspots van zowel T-mobile als met die van KPN, dus met het apparaat op zich is niks mis.
Ik heb zelfs een hard-reset gedaan en meteen daarna getracht om te connecten met m'n eigen wifi-netwerk. Pas dan ben je er zeker van dat er geen eigen geinstalleerde software dwars zit. Ook dan hetzelfde probleem. Wel beschikbaar, maar niet connecten. Weird....
Verwijderd
Ik ben alles nogmaals nagelopen omdat ik er echt gek van werd en niet altijd zo happerig ben op firmware updates van dure hardware.
Maargoed het probleem lag dus bij mijn POP3 instellingen. Ik dacht dat hij om de 3 uur mijn mail ging ophalen, maar dan dat hij mijn 3 ingestelde accounts doet.
Je moet er dus voor zorgen dat je PER account de synchronisatie minuten moet instellen. En op de andere 2 accounts stond deze op HANDMATIG en me POP3 sync stond deze op 3 minuten.
Vandaar het iedere keer connecten met GPRS
Bedankt allen voor jullie reply's
Ik ben eigenlijk op zoek naar een tool om een CSV file te importeren in mijn Contacts. Ik gebruik geen Outlook, en ben afhankelijk van een webbased provider die wel een CSV export kan leveren van de contacts. Iemand nog tips?
Verwijderd
Hallo,
Ik heb nu een maand of 3 een MDA Vario 2, en sinds dat het de laatste tijd zo'n mooi weer is lijkt mijn telefoon het niet echt te trekken ofzo. Als ik 'm een tijdje in mijn broekzak heb zitten en 'm eruit haal is vaak het onderste gedeelte van wat er op het scherm staat aan het knipperen, en van die strepen die je ziet, Soms kleurt het wit een tikkeltje blauw.. Dan laat ik hem even afkoelen en dan is het weer prima...
Zijn er meer mensen die dit hebben?
Thx!
Ik heb nu een maand of 3 een MDA Vario 2, en sinds dat het de laatste tijd zo'n mooi weer is lijkt mijn telefoon het niet echt te trekken ofzo. Als ik 'm een tijdje in mijn broekzak heb zitten en 'm eruit haal is vaak het onderste gedeelte van wat er op het scherm staat aan het knipperen, en van die strepen die je ziet, Soms kleurt het wit een tikkeltje blauw.. Dan laat ik hem even afkoelen en dan is het weer prima...
Thx!
Nee, ik heb nergens last van maar ik draag mijn TyTN dan ook altijd in het lederen tasje welke daarbij is geleverd.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:38:
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Verwijderd
kan het programma xmlContactBackup dat niet? Is een freeware programma.Sixkiller schreef op maandag 16 april 2007 @ 09:38:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een tool om een CSV file te importeren in mijn Contacts. Ik gebruik geen Outlook, en ben afhankelijk van een webbased provider die wel een CSV export kan leveren van de contacts. Iemand nog tips?
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 12:40 ]
Verwijderd
Hallo,
Weer een ander vraagje
Heb nu al een tijdje een MDA Vario 2 en ben erg benieuwd naar Windows Mobile 6. Heb allemaal wat lopen lezen hier op 't forum, ben er erg in geinteresseerd. Ben wel een leek hierin
1. Nu vroeg ik me af, als ik de guide volg op Hermes Upgrade Guide v4.black neem ik aan dat ie een Engelse versie installeert? Is het mogelijk om ook nog de Nederlandse taal op te krijgen?
2. Hoe kun je zien welke Radio versie je hebt? Bij de Hermes Upgrade Guide v4.black, is ook een kopje "Upgrading to radio 1.38.00.10 (optional)" namelijk.
3. En aangezien ik er binnenkort een andere simkaart in ga doen, zal dat problemen op leveren? (ik ga van Orange naar Tmobile).
Weer een ander vraagje
Heb nu al een tijdje een MDA Vario 2 en ben erg benieuwd naar Windows Mobile 6. Heb allemaal wat lopen lezen hier op 't forum, ben er erg in geinteresseerd. Ben wel een leek hierin
1. Nu vroeg ik me af, als ik de guide volg op Hermes Upgrade Guide v4.black neem ik aan dat ie een Engelse versie installeert? Is het mogelijk om ook nog de Nederlandse taal op te krijgen?
2. Hoe kun je zien welke Radio versie je hebt? Bij de Hermes Upgrade Guide v4.black, is ook een kopje "Upgrading to radio 1.38.00.10 (optional)" namelijk.
3. En aangezien ik er binnenkort een andere simkaart in ga doen, zal dat problemen op leveren? (ik ga van Orange naar Tmobile).
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:23:
Hallo,
Weer een ander vraagje
- Ja, idd Engels. Nee, er zijn nog geen vertalingen beschikbaar. Mogelijk dat dat in de toekomst wel komt, aangezien WM6 overweg zou moeten kunnen met language-packs.
- Start -> settings -> system -> device information -> radio version (en dan in NL
)
- Heb je nu SIM-geünlocked? SuperCID? Geloof dat dat gewoon blijft staan, maar weet niet 100% zeker...
Heb MrVanX guide gevolgt, en heb de 3 update's gedaan.
Heb nu Black, maar wil eigenlijk gewoon terug naar de T-mobile rom,radio,etc.
Waar kan ik die rom vinden, want op de t-mobile site staat niks ?
Heb nu Black, maar wil eigenlijk gewoon terug naar de T-mobile rom,radio,etc.
Waar kan ik die rom vinden, want op de t-mobile site staat niks ?
Ik heb geen router, ik gebruik de Hercules WiFi USB Transmitter voor m'n WiFi. Die ondersteunt wel degelijk WPA PSK (TKIP)Castilio schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:17:
Het probleem zit hem waarschijnlijk in de gegevenscodering. je router gebruik waarschijnlijk AES en de Tytn ondersteund alleen TKIP. Mogelijk kun je je router ook instellen dat hij TKIP ondersteund, deze is echter wel minder veilig.
Kijk maar:

De Vario II detecteert dat ook, maar hij connect niet:

Ik heb dan even een offtopic vraag voor je 
ziet er interessant uit die transmitter.... maar hoe groot is z'n bereik?!
Ik heb 3 maanden geleden ook mijn T-mobile abbo kunnen verlengen. Tip: ga naar de T-mobile shop in jouw omgeving in plaats van de webshop. Ik heb de MDA II kunnen krijgen voor 79,95 met abbo Flex 20 en Pocket Internet Totaal. Dat was een stuk goedkoper dan ik op de webshop kon krijgen. Waarschijnlijk ligt het ook nog aan welke abbo je ervoor had. Ik had hiervoor een 2 jarige abbo en nu weer een 2 jarige abbo genomen.Mobie schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 17:43:
Ik kreeg vandaag post van t-mobile, kan binnenkort mijn abbo verlengen
Macbook 1.83 Intel Core Duo, 2 gb mem
Black is wel super vet, bij mij doet msn live het trouwens wel. Dat is er erg op vooruit gegaan moet ik zeggen. Verder mega tevreden, hoop dat ik nu geen lock/unlock device vastlopers krijg.
Kan iedereen die van engelse roms houdt aanbevelen, ik hou hem er voorlopig wel even op.
Is er trouwens nog een mogelijkheid om terug te gaan naar de orginele t-mobile rom ?
Kan iedereen die van engelse roms houdt aanbevelen, ik hou hem er voorlopig wel even op.
Is er trouwens nog een mogelijkheid om terug te gaan naar de orginele t-mobile rom ?
[ Voor 32% gewijzigd door NeoMe op 17-04-2007 11:03 ]
Ik heb het ergens gelezen en dacht toen: "Oh, da's ver genoeg voor thuis". Met m'n laptop kan ik idd m'n hele huis door. Ik kan de info nu niet meer voor je vinden in het manual.fn002449 schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:15:
Lees op pocketinfo.nl dit draadje even. Daar staat interessante info.Joen schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 23:47:
Je moet eens op zoek gaan naar de Modaco Nodata tool. Ik heb hem ook en ik kan dan alle GPRS verbindingen disablen. Om het disabled daadwerkelijk van kracht te laten worden moet ik daarna soms de vliegtuig modus even in- en weer uitschakelen.
Ik heb Resco Explorer voor dit doel aangeschaft voor m'n Vario II omdat je daarmee snelkoppelingen naar registerwaarden kunt maken.
Als ik bij HKLM\Comm\ConnMgr\Providers\{7C4B7A38-5FF7-4bc1-80F6-5DA7870BB1AA}\Connections kijk dan staan daar m'n data connecties.
In mijn geval (Vario II) zijn dat.
- NL-T-Mobile Internet
- NL-T-Mobile MMS
Als ik bij T-Mobile Internet de waarde 0x1(1) naar 0x0(0)verander dan heb ik inderdaad geen internet (gprs) meer. Vervolgens een reg-key van de map "connections" geexporteerd met de setting gprs-aan en ook eentje met gprs-uit. Daar een snelkoppeling naar gemaakt in m'n startmenu en ik kan nu met een simpel klikje gprs aan/uitzetten (importeren van de reg-key die ik wens). Ik doe daarna nog wel even een soft reset. MMS blijft nu gewoon werken want dat gaat via m'n telefoonverbinding.
Waar vind ik die vliegtuigmodus in m'n Vario II. Als ik die aan/uit zet dan hoef ik misschien niet te resetten.
Al die ingewikkelde hacks kun je ook met een heel mooi tooltje doen: BandSwitcher. Helemaal gratis en werkt perfect hierMirre schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:09:
[...]
Lees op pocketinfo.nl dit draadje even. Daar staat interessante info.
Ik heb Resco Explorer voor dit doel aangeschaft voor m'n Vario II omdat je daarmee snelkoppelingen naar registerwaarden kunt maken.
Als ik bij HKLM\Comm\ConnMgr\Providers\{7C4B7A38-5FF7-4bc1-80F6-5DA7870BB1AA}\Connections kijk dan staan daar m'n data connecties.
In mijn geval (Vario II) zijn dat.
- NL-T-Mobile Internet
- NL-T-Mobile MMS
Als ik bij T-Mobile Internet de waarde 0x1(1) naar 0x0(0)verander dan heb ik inderdaad geen internet (gprs) meer. Vervolgens een reg-key van de map "connections" geexporteerd met de setting gprs-aan en ook eentje met gprs-uit. Daar een snelkoppeling naar gemaakt in m'n startmenu en ik kan nu met een simpel klikje gprs aan/uitzetten (importeren van de reg-key die ik wens). Ik doe daarna nog wel even een soft reset. MMS blijft nu gewoon werken want dat gaat via m'n telefoonverbinding.
Waar vind ik die vliegtuigmodus in m'n Vario II. Als ik die aan/uit zet dan hoef ik misschien niet te resetten.
Dr. Phil himself!
Och, zo ingewikkeld is het niet om een 1 naar een 0 te veranderen en het tooltje wat ik ervoor gebruik is veelzijdig. Meteen een mooie info-tool, verkenner, register-editor en ftp-proggie.
Of NoData, ook gratis en heel handig.PeNGuiN schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:27:
Al die ingewikkelde hacks kun je ook met een heel mooi tooltje doen: BandSwitcher. Helemaal gratis en werkt perfect hier
Verwijderd
Ik heb op Vodafone versie constant een notifiaction staan dat ik een voicemail heb ontvangen. Deze melding gaat niet meer weg. Het blijft dezelfde melding van een voicemail op 12 04. 07, wat te doen?
cp
cp
Verwijderd
Probeer dit proggie eens: http://www.scarybearsoftware.com/cn_overview.htmlVerwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:49:
Ik heb op Vodafone versie constant een notifiaction staan dat ik een voicemail heb ontvangen. Deze melding gaat niet meer weg. Het blijft dezelfde melding van een voicemail op 12 04. 07, wat te doen?
cp
http://commmgrpro.com/_wsn/page2.htmlJoen schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:02:
Waar kun je BandSwitcher downloaden en/of meer informatie er van vinden?
Het is blijkbaar van naam veranderd en heet nu CommMgrPro.
Dr. Phil himself!
Dit topic is gesloten.