HTC Mercury / Hermes (HTC TyTN / MDA Vario II ) Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.870 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
tvtech schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 12:34:
[...]

Ik had om garantieredenen ook de NL versie gekocht, maar die moest al na een week terug ivm screen aligment problemen. De volledige doos naar Hasselt (B) moeten sturen via een koerier (allemaal keurig geregeld via Smartmobility) en na 8 dagen kreeg ik een nieuwe, maar wel 3 weken ouder toestel. Zonder Dutch retail sticker en in de doos bleek een UK versie te zitten. Niet erg, want hier bleek een steviger display op te zitten en het toestel was ook nog eens een stuk sneller. Alleen ging het registreren niet omdat het imei niet goedgekeurd werd. Een mail naar Smartmobility werd na een maand beantwoord met het bericht dat ik hem nu kon registreren. Dat bleek toch niet het geval en na wat vlot mail verkeer heen en weer is alles nu geregeld.
Als je geen sticker hebt moet je alles via je winkel regelen. Zegt Smartmobility.
Ik heb de UK versie in bestelling staan bij Belzaak.nl. Zij beweren dat er een Orginal Dutch Retail sticker op de doos staat en dat de garantie volledig via Smartmobility loopt. Ik ben benieuwd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Als er een sticker op staat heb je gewoon garantie ... ik heb mijn UK versie met de sticker Original Dutch Retail namelijk ook gewoon kunnen registreren op smartmobility vorig jaar. Dat ging zonder problemen.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rleunk
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-08-2024
Zie dat er XDA inmiddels weer een nieuwere rom staat, zit er toch wel tegen aan te hikken om het toch eens te proberen, maar heb nog een paar vraagtekens? Kan ik nu wel of niet terug naar wm5 lees her verschillende verhalen over. Zal ik natuurlijk wel wel een rom moeten hebben dat begrijp ik, heb er inmiddels enkele gevonden, ben dan eigenlijk nog opzoek naar een orginele van t-mobile (i.v.m. evt. garantie) zijn deze te vinden of uit je Vario II te trekken? Is er een mogelijkheid om e.e.a. in het nederlands te krijgen, via wat extra files of iets dergelijks? Of valt er te verwachten dat er een nederlandse versie komt?
Moet ik voor het bellen met m'n t-mobile sim nog wat instellen of installeren of is het simpel gezegd sim plaatsen en gaan met die banaan? Kontaktpersonen ed. heb ik al op m'n pc staan.
Zal verder nog eens een keer weer door de diverse topics bladeren, of ik toch nog e.e.a. kan vinden

[ Voor 9% gewijzigd door rleunk op 07-03-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik overweeg om WM6 te gaan draaien op mijn Vario II. Maar hier valt te lezen (vraag 9 en 10) http://wiki.xda-developer...name=Hermes_UpgradeFAQ#Q9 dat het niet mogelijk is om terug te vallen op je eigengemaakte dumps. Schijnbaar kun je je toestel wel flashen met de Upgrade Roms die elders op XDA staan (als je terug zou willen). Enkele posts terug is te lezen dat een forumlid dit al succesvol heeft gedaan.

Ik denk niet dat ik wacht totdat T-mobile een Rom Upgrade beschikbaar heeft gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb gisteren mijn 1 Gb MicroSD kaartje helemaal vol gegooid met de TomTom kaarten voor west-europa. Wat ik hiermee merk is dat Tomtom nu sneller lijkt te freezen. Zou de snelheid van het kaartje (en hoe vol deze is) invloed kunnen hebben?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
Ik wil mijn vario instellen zodat ik mijn pop wanadoo mail kan lezen.Nu moet er nog wel een mail in mijn inbox op mn pc komen te staan.

de vario mag de popmail dus niet wegkapen, dus niet de drager van de data zijn. hoe werkt het precies als ik mijn mail zo instel dat mn vario die ook kan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 07:20
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:19:
Ook ik overweeg om WM6 te gaan draaien op mijn Vario II. Maar hier valt te lezen (vraag 9 en 10) http://wiki.xda-developer...name=Hermes_UpgradeFAQ#Q9 dat het niet mogelijk is om terug te vallen op je eigengemaakte dumps. Schijnbaar kun je je toestel wel flashen met de Upgrade Roms die elders op XDA staan (als je terug zou willen). Enkele posts terug is te lezen dat een forumlid dit al succesvol heeft gedaan.

Ik denk niet dat ik wacht totdat T-mobile een Rom Upgrade beschikbaar heeft gesteld.
(zzz16 in bezit van een MDA Vario II)
Ik heb even gesnuffeld aan de WM6 alles draait lekker snel dat is het eerste wat mij opviel.
Daarna vond ik het jammer dat alles engels was en functies zoals voice command niet werkten.
Toen wou ik terug........ helaas kon ik niet terug door een hard reset, ik moest een nieuwe rom hebben, zoeken zoeken naar een officele t-mobile rom en niet gevonden. ..... ..... nu heb ik mijn toestel supper CID gemaakt allemaal beschreven op xda forum, en een HTC NL rom erop gezet,

Nu is alles weer in het nederlands en ben ik terug op WM 5

Ik ga nu proberen om via www.solid-vision.com een officele rom te krijgen.
Solid vision is het bedrijf die de mda`s in reparatie neemt.

mocht ik een rom krijgen post ik hem wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-01-2021
zzz16 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:31:
[...]

(zzz16 in bezit van een MDA Vario II)
Ik heb even gesnuffeld aan de WM6 alles draait lekker snel dat is het eerste wat mij opviel.
Daarna vond ik het jammer dat alles engels was en functies zoals voice command niet werkten.
Toen wou ik terug........ helaas kon ik niet terug door een hard reset, ik moest een nieuwe rom hebben, zoeken zoeken naar een officele t-mobile rom en niet gevonden. ..... ..... nu heb ik mijn toestel supper CID gemaakt allemaal beschreven op xda forum, en een HTC NL rom erop gezet,

Nu is alles weer in het nederlands en ben ik terug op WM 5

Ik ga nu proberen om via www.solid-vision.com een officele rom te krijgen.
Solid vision is het bedrijf die de mda`s in reparatie neemt.

mocht ik een rom krijgen post ik hem wel!
Heeft iemand of jij een link naar een goed wm6?

thx you
Martijn02 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:16:
[...]

ra·dio (de ~ (m.), ~'s)
1 radiotoestel
2 radioprogramma
3 middel, medium om informatie uit te zenden
4 draadloze telegrafie of telefonie

Of bedoel je misschien wat de radio-rom doet?

[...]
thank you!

[ Voor 57% gewijzigd door fn002449 op 07-03-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-12-2023
XDA-Developers site. Da is de site waar meer wordt ontwikkeld dan bij T-mobile en HTC tesamen... op software gebied. Zie deze topic. Wel eersthelemaal goed lezen!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=296126

Ik heb inmiddels weer deze versie erop staan op mijn MDA Vario II en dit draait gewoon beter dan de vorige versie en nog weer beter dan de al heel erg oude ROM vol met bugs van T-Mobile. Ik vraag mij af of HTC maar vooral T-Mobile NL wel eens naar dese site kijken en daar hun lering uit trekken... Ik wil ze best helpen :-)

T-Mobile Ameo: SIM/CID Unlocked @ WM6 & T-Mobile MDA Vario II SIM/CID Unlocked @ WM6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
Heb een tijdje terug de gratis versie van pocketmusic geinstalleerd. Ben er erg tevreden mee maar sinds eergister krijg ik elke keer bij het opstarten een foutmelding (illegale software). Komt dit bij jullie ook voor (voor diegene die pocketmusic (gratis versie) gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

b schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 23:06:
Heb een tijdje terug de gratis versie van pocketmusic geinstalleerd. Ben er erg tevreden mee maar sinds eergister krijg ik elke keer bij het opstarten een foutmelding (illegale software). Komt dit bij jullie ook voor (voor diegene die pocketmusic (gratis versie) gebruiken).
Wekje versie heb je? Ik gebruik namelijk versie 434 en die werkt gewoon met de gratis key die ik heb gehad toen ik registreerde voor versie 403. Geen enkel probleem tijdens het instelleren en krijg ook geen melding van illiegal software.

Heb je toevallig je rom geflashed met een non official rom? Dat zou het probleem kunnen zijn gok ik. Ik gebruik namelijk een officiele HTC rom. Heb nog geen "non official" rom gebruikt ivm garantie en ook omdat ik nu uit zit te kijken naar de HTC Kaiser. HTC Wings (S730) en de HTC Kaiser (HTC P4550)

Veel succes.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik zie dat er voor de nieuwe WMXL versie ook additionele CABS zijn.
Een van deze CABs is Windows Live!
Is dit de final version van Windows Live!? En gaat deze werken op WM5? Momenteel draai ik namelijk nog een beta op WM5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Deddiekoel schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:49:
Ik zie dat er voor de nieuwe WMXL versie ook additionele CABS zijn.
Een van deze CABs is Windows Live!
Is dit de final version van Windows Live!? En gaat deze werken op WM5? Momenteel draai ik namelijk nog een beta op WM5...
Zou knap zijn als dat de final was. Die is officieel nog niet eens uit. Als je verder zou lezen in het topic op XDA zou je zien dat dit de beta is.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

MR_VIPER schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:58:
[...]

Zou knap zijn als dat de final was. Die is officieel nog niet eens uit. Als je verder zou lezen in het topic op XDA zou je zien dat dit de beta is.
Deze versie werkt in combinatie met XDA Live v.2 ROM een stuk sneller en stabieler. :)

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen tt6 blijft met de nieuwe "RUU_HER_6.20.100.0_0.00.00.00_XDA_WWE_XBOW_Custom" rom nog steeds sons 'hangen' zoals ook al eerder genoemd door anderen gemeld. Weet wel dat iemand met de MDA Compact met dezelfde versie en kaart van tt6 geen problemen heeft dus moet aan wm5 (waar ik het ook mee had) of wm6 liggen of aan de rom....
Iemand sugesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 07:20
fn002449 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:05:
[...]

Heeft iemand of jij een link naar een goed wm6?

thx you
Kassad schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 08:11:
WM 6 is uit!

Er zijn twee versies:

Vanilla, hier zit dus niets extra's in.

XDA Live, deze bevat een aantal handige applicaties.

Ik heb net de vanilla geflashed en ben nu al blij met de snelheid.

Voor je flasht wel de thread doorlezen natuurlijk.
Kijk hier eens stond op pagina 5 van dit topic

Echter op de site van XDA is al een nieuwe versie uit, waarin de nodige fixes zitten

[ Voor 5% gewijzigd door zzz16 op 08-03-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zzz16 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:59:
[...]

[...]

Kijk hier eens stond op pagina 5 van dit topic

Echter op de site van XDA is al een nieuwe versie uit, waarin de nodige fixes zitten
WMXL v0.20 is inderdaad een stuk beter, alhoewel er nog een paar kleine schoonheidsfoutjes inzitten... v0.30 zal veel van deze foutjes (hopelijk) oplossen en waarschijnlijk toch weer schoner worden dan nu (ook fijn eigenlijk).

Toch heb ik het idee dat de gebruikte ROM als basis voor deze upgrades nog niet uit de beta status is, en dat er voldoende reden is waarom dat dan zo is. Aan de andere kant: het is waarschijnlijk niet lang meer dat HTC zelf met een officiële upgrade komt, althans, dat hoop ik dan. Tot dan toe is het even aanmodderen met ROMs die door users zelf worden vervolmaakt: Microsoft bugsolving voor beginners >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
Vandaag alles geupdate (Radio/WM6)

Werkt errug lekker! en ziet er mooi uit!

Alleen 1 klein probleempje.. als ik m'n keybord uitschuif en daar een @ wil typen.... krijg ik een !

Iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fn002449 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:19:

Alleen 1 klein probleempje.. als ik m'n keybord uitschuif en daar een @ wil typen.... krijg ik een !

Dat probleem heb ik toch niet. Welke versie heb je geïnstalleerd? Heb je al de instellingen van lokalisatie aangepast naar Nederland? (Start -> Settings -> System -> Regional Settings)

Het vervelendste probleem waar ik niet vanaf kom, is dat het uitzetten van woordsuggestie niet lukt. Dit gecombineerd met een Engels woordenboek kan flink op mijn zenuwen (gaan) werken.

LOL @ http://forum.xda-develope...p?p=1161756&postcount=309

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 14:35
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:35:
Alleen tt6 blijft met de nieuwe "RUU_HER_6.20.100.0_0.00.00.00_XDA_WWE_XBOW_Custom" rom nog steeds sons 'hangen' zoals ook al eerder genoemd door anderen gemeld. Weet wel dat iemand met de MDA Compact met dezelfde versie en kaart van tt6 geen problemen heeft dus moet aan wm5 (waar ik het ook mee had) of wm6 liggen of aan de rom....
Iemand sugesties?
Ik heb op XDA een post voorbij zien komen waarin werd vermeld dat dit probleem opgelost zou zijn wanneer je tt6 eerst een fix laat krijgen voordat je iets met het programma doet. Ik gebruik tt zelf echter niet dus kan dit niet proberen.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kassad schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 07:39:
[...]

Ik heb op XDA een post voorbij zien komen waarin werd vermeld dat dit probleem opgelost zou zijn wanneer je tt6 eerst een fix laat krijgen voordat je iets met het programma doet. Ik gebruik tt zelf echter niet dus kan dit niet proberen.
Heb vanochtend een update bij tomtom geladen en vond inderdaad al dat hij het een stuk beter deed. Soms nog wel een beetje vertraging maar niet meer zo erg als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:36
Even een noob vraagje (wel vaker rom updates gedaan hoor, zelfs met gecrackte ext rom), maar als ik die WM6 van XDA developers rom erop gooi, wordt mijn rom van mijn HTC dan ook geupdate? Ik draai nu nog rom versie 1.18.255.3 en radio versie 1.03.03.10 En vooral die 1.18 is zo brak als wat zoals jullie weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Laatst online: 15:14

KSH

fn002449 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:19:

Ik had dat probleem ook bij de xda live 0.10 versie. Ik had gelijk daarna de keyboard fix ook nog geinstalleerd. Ben nu overgegaan op de xda live 0.20 versie en heb de keyboard fix achterwege gelaten. Nu corresponderen de tekens met de toetsen. Denk dus dat het aan die keyboard fix ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu sinds een aantal dagen een MDA Vario II met een t-mobile abo (incl. web n walk). Ben tot nu toe zeer tevreden. Heb alle topic delen hier doorgelezen en al heel wat afgegoogled. Waar zouden we zijn zonder internet......

Heb toch nog een paar vragen....

1. Ik laat outlook om het uur contact maken met de pop server om voor nieuwe mail te checken. Ook gebruik ik PRSS reader om wat rss feeds binnen te halen. Ik heb het idee dat hierdoor het batterijgebruik aanzienlijk wordt beinvloed. Klopt het dat wanneer de MDA regelmatig contact maakt met internet (via GPRS/UMTS) je batterij snel leeg is? Zijn er mensen die het apparaat de hele dag online laten?

2. Zijn er nog meer mensen die PRSS reader gebruiken? De software neemt nl de tijd (om de hoeveel min checken voor nieuwe items) niet goed over. Ook al zet ik hem op 360 minuten dan checkt hij toch vaker. Heb het ook al in het register geprobeer maar daar staat steeds hetzelfde getal, iets met 8 cijfers.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09-2024
Is dat getal met acht cijfers toevallig 24 uur in seconden?

Oh nee dan zou het 86400 moeten zijn....

Hmmm in dat geval heb ik geen idee..

Wat is het getal pcies???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:14:
Heb nu sinds een aantal dagen een MDA Vario II met een t-mobile abo (incl. web n walk). Ben tot nu toe zeer tevreden. Heb alle topic delen hier doorgelezen en al heel wat afgegoogled. Waar zouden we zijn zonder internet......

Heb toch nog een paar vragen....

1. Ik laat outlook om het uur contact maken met de pop server om voor nieuwe mail te checken. Ook gebruik ik PRSS reader om wat rss feeds binnen te halen. Ik heb het idee dat hierdoor het batterijgebruik aanzienlijk wordt beinvloed. Klopt het dat wanneer de MDA regelmatig contact maakt met internet (via GPRS/UMTS) je batterij snel leeg is? Zijn er mensen die het apparaat de hele dag online laten?

2. Zijn er nog meer mensen die PRSS reader gebruiken? De software neemt nl de tijd (om de hoeveel min checken voor nieuwe items) niet goed over. Ook al zet ik hem op 360 minuten dan checkt hij toch vaker. Heb het ook al in het register geprobeer maar daar staat steeds hetzelfde getal, iets met 8 cijfers.......
Ik laat Outlook elke 10 minuten twee accounts controleren en heb een exchange account maar ik haal 3 dagen uit de batterij. Ik gebruik nooit UMTS, dat helpt enorm, met UMTS haal ik een dikke dag.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pssreader heb ik opnieuw erop gezet. Werkt nnu goed, netjes om de 2 uur checken.

Voor wat betreft het energieverbruik.....het zit hem dus waarschijnlijk in het feit dat ik de instelling GSM/auto op auto heb staan wat betekent dat ik regelmatig op umts zit.
Ga hem eens een tijdje op gsm zetten. Haal nu namelijk maar 1 dag met de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meerdere mensen met Bluetooth problemen? Ik probeer nu al geruime tijd een bestandje van een SE s700 naar mijn vario te sturen maar de s700 krijgt maar geen verbinding. Nu ook met andere merken gsm's geprobeerd met als resultaat ik kan wel bestanden vanaf mijn Vario naar andere gsm's versturen maar niets ontvangen. Terwijl ze allemaal netjes worden herkend als zijnde gepairde apparaten?
De vario geeft ook allen maar steeds de optie seriele poort aan bij de diverse gsm's deze heb ik dan ook maar aangevinkt aangezien ik nergens de optie BT zie staan.

Wellicht heel dom aan het doen maar wie heeft de oplossing voor mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:12
Mijn vario 2 was weer terug en een dag later weer in reparatie. Nu waren enkele toetsen uitgevallen :/ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 23:52:
Zijn er meerdere mensen met Bluetooth problemen? Ik probeer nu al geruime tijd een bestandje van een SE s700 naar mijn vario te sturen maar de s700 krijgt maar geen verbinding. Nu ook met andere merken gsm's geprobeerd met als resultaat ik kan wel bestanden vanaf mijn Vario naar andere gsm's versturen maar niets ontvangen. Terwijl ze allemaal netjes worden herkend als zijnde gepairde apparaten?
De vario geeft ook allen maar steeds de optie seriele poort aan bij de diverse gsm's deze heb ik dan ook maar aangevinkt aangezien ik nergens de optie BT zie staan.

Wellicht heel dom aan het doen maar wie heeft de oplossing voor mij 8)7
Had hetzelfde probleem...

even een vinkje zetten bij settings->verbindingen->beam (zo uit m'n hoofd) en dan receive all incoming beams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 12:47

vozzie

Zo beter?

Het kan zijn dat ik me vergis, maar was er op een bepaald moment niet een update bschikbaar van T-mobile voor de MDA Vario II.

Ik ken die niet zien op de website. Hebben ze hem weg gehaald, of is hij nog niet uitgekomen.
Mocht T-Mobile hem hebben weg gehaald, ken iemand hem ergens uploaden dan, mocht hij hem nog hebben.

Thanks.

[ Voor 4% gewijzigd door vozzie op 11-03-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:08

Coach4All

I'm a Coach 4 All

vayip schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:31:
Het kan zijn dat ik me vergis, maar was er op een bepaald moment niet een update bschikbaar van T-mobile voor de MDA Vario II.

Ik ken die niet zien op de website. Hebben ze hem weg gehaald, of is hij nog niet uitgekomen.
Mocht T-Mobile hem hebben weg gehaald, ken iemand hem ergens uploaden dan, mocht hij hem nog hebben.

Thanks.
Begin te zoeken bij zakelijk, dan kom je vanzelf ergens richting de firmware van de toestellen tegen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat ik vanmiddag lekker in de tuin dit forum te lezen en wilde ik een reply op een post plaatsen. Krijg ik

"Tweakers.net vereist een moderne browser zoals Mozilla of Netscape 7.
Je wordt doorverwezen naar PPA.Tweakers.net"

|:( Dus... wat zal ik eens kiezen? Zijn er mobiele versies van deze browsers of toch maar Opera of een andere (bij voorkeur freeware) browser? Wie heeft een goed advies?

Owja, de reply die ik wilde posten:
Kassad schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:02:
[...]

Ik laat Outlook elke 10 minuten twee accounts controleren en heb een exchange account maar ik haal 3 dagen uit de batterij. Ik gebruik nooit UMTS, dat helpt enorm, met UMTS haal ik een dikke dag.
Volgens mij ligt 't aan de heoveelheid dataverkeer en niet aan de verbinding. Ik heb het verbruik nog niet erg goed gemeten maar in het weekend staat ActiveSync bij mij op handmatig en gaat m'n batterij lang mee. Echter, na een uurtje internetten op GPRS was er zomaar 20% van de lading verbruikt. Lang zoveel niet als bv een uurtje spelletjes doen. GPRS of UMTS maakt volgens mij niet uit. Thuis heb ik geen UMTS dekking, alleen GPRS. Op mijn werk is wel UMTS dekking. Maar dat maakt niet uit in de gebruiksduur van de batterij volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:17:
Zat ik vanmiddag lekker in de tuin dit forum te lezen en wilde ik een reply op een post plaatsen. Krijg ik

"Tweakers.net vereist een moderne browser zoals Mozilla of Netscape 7.
Je wordt doorverwezen naar PPA.Tweakers.net"

|:( Dus... wat zal ik eens kiezen? Zijn er mobiele versies van deze browsers of toch maar Opera of een andere (bij voorkeur freeware) browser? Wie heeft een goed advies?

Owja, de reply die ik wilde posten:

[...]

Volgens mij ligt 't aan de heoveelheid dataverkeer en niet aan de verbinding. Ik heb het verbruik nog niet erg goed gemeten maar in het weekend staat ActiveSync bij mij op handmatig en gaat m'n batterij lang mee. Echter, na een uurtje internetten op GPRS was er zomaar 20% van de lading verbruikt. Lang zoveel niet als bv een uurtje spelletjes doen. GPRS of UMTS maakt volgens mij niet uit. Thuis heb ik geen UMTS dekking, alleen GPRS. Op mijn werk is wel UMTS dekking. Maar dat maakt niet uit in de gebruiksduur van de batterij volgens mij.
Het is een combinatie. Dataverbruik kost meer stroom dan geen dataverbruik en UMTS kost meer stroom dan GPRS. Dus bij gelijk dataverbruik zal GPRS minder stroom kosten. Bij mij scheelt UMTS vs GPRS bijna een factor 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:06:
[...]

Heb vanochtend een update bij tomtom geladen en vond inderdaad al dat hij het een stuk beter deed. Soms nog wel een beetje vertraging maar niet meer zo erg als voorheen.
Hoe laadt je een update van Tomtom? Via Tomtom Home lukt het me niet. Ik zit momenteel op versie 6.0.1.0...

Heb hem denk ik gevonden. Via de PLUS services van Tomtom zelf kun je updates zoeken. Heb er nu een gedownload maar hij geeft nog steeds 6.0.1.0...

Edit: Ok, dat bleek dus niet voldoende. Uiteindelijk via de site de update gevonden en geinstalleerd (ging eigenlijk vrij soepel, voor het eerst) en heb nu versie 6.0.3.0. Ben benieuwd!

[ Voor 36% gewijzigd door Deddiekoel op 11-03-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:16:
[...]

Hoe laadt je een update van Tomtom? Via Tomtom Home lukt het me niet. Ik zit momenteel op versie 6.0.1.0...

Heb hem denk ik gevonden. Via de PLUS services van Tomtom zelf kun je updates zoeken. Heb er nu een gedownload maar hij geeft nog steeds 6.0.1.0...

Edit: Ok, dat bleek dus niet voldoende. Uiteindelijk via de site de update gevonden en geinstalleerd (ging eigenlijk vrij soepel, voor het eerst) en heb nu versie 6.0.3.0. Ben benieuwd!
Je hebt het dus al gevonden.
Ik moet zeggen dat tt het na de update (via PLUS) wel een stuk beter doet maar soms nog steeds "hangt" en dan door een knop in te drukken (de belknop bv.) en daarna weer terug te gaan naar tt weer verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 08:39:
[...]

Je hebt het dus al gevonden.
Ik moet zeggen dat tt het na de update (via PLUS) wel een stuk beter doet maar soms nog steeds "hangt" en dan door een knop in te drukken (de belknop bv.) en daarna weer terug te gaan naar tt weer verder gaat.
Ik heb het nog niet kunnen testen. Maar het hangen in het begin is er nog steeds iig. Wat ik me afvraag is welke GPS ontvanger de andere mensen die dit probleem ook hebben gebruiken? Ik heb de Holux GPSSlim via nav4all, die dus via een virtuele COM poort werkt. De Tomtom GPS ontvanger is volgens mij direct aan te spreken, wellicht maakt dit het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:49:
[...]

Ik heb het nog niet kunnen testen. Maar het hangen in het begin is er nog steeds iig. Wat ik me afvraag is welke GPS ontvanger de andere mensen die dit probleem ook hebben gebruiken? Ik heb de Holux GPSSlim via nav4all, die dus via een virtuele COM poort werkt. De Tomtom GPS ontvanger is volgens mij direct aan te spreken, wellicht maakt dit het verschil?
GPS ontvanger zou niet uit maken, hij hangt ook zonder dat ik de GPS ontvanger aan heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 14:55:
[...]

GPS ontvanger zou niet uit maken, hij hangt ook zonder dat ik de GPS ontvanger aan heb gezet.
En als je tt eerst een fix laat maken/krijgen? Krijg je dan nog steeds vastlopers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Kassad schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:14:
[...]

En als je tt eerst een fix laat maken/krijgen? Krijg je dan nog steeds vastlopers?
De eerste keer wel meen ik (offline) maar daarna niet meer... Ik dacht dat als de BT verbinding moeilijk doet dat hij vastloopt oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kassad schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:14:
[...]

Voor de fix had ik veel meer en ergere vastlopers. Na de fix is het minder en minder ernstig. Voor en na de fix maakte het ook niet uit of er een BT verbinding met de GPS aanwezig was.

Als ik overigens de GPS uit heb gehad en BT op de telefoon uit heb geschakeld en later de verbinding weer tot stand wil brengen lukt dat niet. Ik moet dan de GPS opnieuw gaan zoeken in de BT instellingen voordat ik de GPS weer in tt kan gebruiken. Erg onhandig ik weet niet of anderen dit ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Vastlopers met TomTom 6.xx :N

Zoals ik al eerder heb opgemerkt binnen een vorig deel van dit draadje, kan het mogelijk wat te maken hebben met Spb Back-up en Spb PocketPlus, zoals ook in een ander draadje werd gesuggereerd. :+ Ik heb zelf beide progs draaien en heb nog niet zonder geprobeerd. WM5 of WM6 schijnt niet uit te maken. :o Op mijn MDA Pro loopt alles goed en ik heb daar dezelfde SW-omgeving. d:)b Wie heeft geen last van van vastlopers bij TT6?, zoja welke andere progs zijn daarnaast geinstalleerd? ;(

[ Voor 4% gewijzigd door JeeVee op 12-03-2007 22:23 ]

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
Ik heb al een tijdje de HTC tytn gekocht bij een telefoon zaak. Laatst heb ik geprobeerd om via de officiele website van qtek mijn tytn te updaten met de nieuwste firmware. Helaas is dit niet mogelijk omdat mijn emai nummer niet wordt herkend. Ik ben vervolgens naar die telefoon zaak gegaan maar zij konden er niks aan doen. Uit de faq van de officiele website van qtek heb ik begrepen dat alleen toestellen dat geimporteerd zijn door Dangaard Telecom gebruik kunnen maken van de smart mobility diensten. Kennenlijk is mijn toestel niet geimporteerd door Dangaard Telecom.

Nou vraag ik mijn af of ik ubberhaupt kan updaten. want sommige zaken irriteren behoorlijk zoals:
- alarm gaat op willekeurig moment af (ook al staat deze uit)
- geen mogelijkheid om op een normale manier ringtones te wijzigen
- Active sync problemen (zoals blijven hangen als je gebeld wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie

vozzie

Zo beter?

Nadat ik me telefoon verneukt had, doordat het flashen van Windows Mobile 6 fout ging, heb ik hem weer weten te fixen en nu is het wel gelukt.

Ik heb nu een paar uur Windows Mobile 6 draaien. Ik moet zeggen dat ik er tevreden over ben. Het ziet er grafisch mooier uit. Een leuk nieuw spelletje bij :) en veel sneller.

De snelheid kan natuurlijk ook komen doordat ik eerst een T-Mobile versie had met allemaal ruk programma's van hun erop.

Voornaamste reden dat ik overging naar WM6 is omdat ik bluetooth koptelefoon gekocht had, de Plantronics 590A, en ik wou weten of WM6 beter geluid zou opleveren.

Geluid is wel beter voor zover ik hem nog getest heb en daarnaast verbruikt hij veel minder processor kracht de bluetooth audio stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie

vozzie

Zo beter?

b schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:56:
Ik heb al een tijdje de HTC tytn gekocht bij een telefoon zaak. Laatst heb ik geprobeerd om via de officiele website van qtek mijn tytn te updaten met de nieuwste firmware. Helaas is dit niet mogelijk omdat mijn emai nummer niet wordt herkend. Ik ben vervolgens naar die telefoon zaak gegaan maar zij konden er niks aan doen. Uit de faq van de officiele website van qtek heb ik begrepen dat alleen toestellen dat geimporteerd zijn door Dangaard Telecom gebruik kunnen maken van de smart mobility diensten. Kennenlijk is mijn toestel niet geimporteerd door Dangaard Telecom.

Nou vraag ik mijn af of ik ubberhaupt kan updaten. want sommige zaken irriteren behoorlijk zoals:
- alarm gaat op willekeurig moment af (ook al staat deze uit)
- geen mogelijkheid om op een normale manier ringtones te wijzigen
- Active sync problemen (zoals blijven hangen als je gebeld wordt)
Updaten kan wel onder bepaalde omstandigheden.

Houd de OK knop en de AAN/UIT knop aan de zijkant ingedrukt tegelijk en doe een soft reset (dus pennetje in kleine gaatje stoppen). Dan kom je in een 4 kleuren scherm als het goed is en zie je 4 regels tekst staan. Ken je die hier opschrijven.

Doe daarna een softreset om weer terug te gaan naar Windows Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeeVee schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:19:
Vastlopers met TomTom 6.xx :N

Zoals ik al eerder heb opgemerkt binnen een vorig deel van dit draadje, kan het mogelijk wat te maken hebben met Spb Back-up en Spb PocketPlus, zoals ook in een ander draadje werd gesuggereerd. :+ Ik heb zelf beide progs draaien en heb nog niet zonder geprobeerd. WM5 of WM6 schijnt niet uit te maken. :o Op mijn MDA Pro loopt alles goed en ik heb daar dezelfde SW-omgeving. d:)b Wie heeft geen last van van vastlopers bij TT6?, zoja welke andere progs zijn daarnaast geinstalleerd? ;(
Ik heb de nieuwste ROM V0.2, Windows Mobile 6 geinstalleerd en heb verder geen software (behalve tt6) geinstalleerd. Zoals je zegt maakt wm5 of wm6 niet uit, ik had het ook bij beide versies. Ik had het echter niet bij een andere telefoon met de windows mobile versie voor wm5 (stond op een MDA Compact). Bij die versie had ik ook geen last van het steeds opnieuw moeten installeren van de GPS wat ik nu wel heb. Ik vroeg het al eerder maar hebben meer mensen daar last van???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier enig idee hoe ik vanaf mn vario bestanden van mn pc kan inzien en bewerken/afspelen.

Doe nu als volgt:
Open Internet explorer op mn vario en type: file//\\erikXXXXXXX om te verbinden met mn pc via wifi/router/thuisnetwerkje.
Krijg login scherm en log in met de gtegevens van mn account op mn pc.
de vario switshed van internet explorer naar bestanden verkenner en dan kan ik mn gesharede mappen benaderen en inzien.
Tot zover gaat alles dus goed.
Maar als ik dan bijvoorbeeld een mp3 bestandje aanklik omdat ik die wil afspelen dan kan dat niet.
Kheb alleen wat opties zoals: knippen, kopieren, naam wijzigen, verwijderen en instellen als beltoon.
Vanaf een andere pc kan ik die bestandjes wel gewoon afspelen via t netwerk, maar op mn pda lukt dat dus niet.
Het zelfde geld voo excel bestandjes.
Ik kan ze wel naar mn pda kopieren maar ze niet rechtstreeks vanuit mn sharedmap inzien of bewerken.
Toch ziet de pda wel wat voor een bestandjes het zijn want de icoontjes kloppen.
T lijkt erop dat de bestanden verkenner van de vario gewoon niet snapt dat ik het bestandje wil openen met het bijbehorende programma.
Met het zelfde type bestand op het opslagkaartje op het apparaat zelf werkt het natuurlijk wel, das vrij normaal. Maar waarom dan niet via het netwerk?
Ik zou ook niet weten hoe ik vanuit excel of mediaplayer kan browsen op mn sharedmap via het netwerk
Met coreplayer/betaplayer lukt het wel om mn sharedmap te benaderen maar daar heb ik weinig aan met excel en word bestanden.

Wie weet wel hoe dat werkt ?

En weet iemand hoe het andersom werkt?
Dus mappen sharen op mn vario en die vanaf mn pc benaderen.
Ik kom daar niet uit.

Wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde was mij inderdaad ook al opgevallen. Volgens mij vind er ook een conversie plaats als je bestanden van je PC naar MDA (of andersom) verplaatst door Active Sync. Kan natuurlijk zijn dat daar ook de oorzaak gezocht moet worden dus dat deze conversie niet "on the fly" uit gevoerd kan worden op het moment dat je zo'n bestand opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:26:
Hetzelfde was mij inderdaad ook al opgevallen. Volgens mij vind er ook een conversie plaats als je bestanden van je PC naar MDA (of andersom) verplaatst door Active Sync. Kan natuurlijk zijn dat daar ook de oorzaak gezocht moet worden dus dat deze conversie niet "on the fly" uit gevoerd kan worden op het moment dat je zo'n bestand opent.
Als ik bestanden van de pc op mn opslagkaartje zet do eik dat via de cardreader van mn pc.
Er vind dus geen conversie plaats lijkt mij en deze bestanden spelen gewoon goed op mn vario.
Ook lukt het mij dus wel om met bijvoorbeeld core/betaplayer mp3 en filmpjes via het netwerk te bekijken, hier dus ook geen conversie.
Via active sync weet ik niet of er conversie plaatsvind want dat gebruik ik bijna nooit.

Heb jij enig idee hoe ik een snelkoppeling naar mn gesharede map kan benaderen met bijvoorbeeld excel of word?
Een snelkoppeling die ik dus gewoon op mn apparaat of opslagkaart zet.
Die snelkoppeling zorgt er namelijk voor dat als ik in de bestandenverkenner van de vario bijvoorbelld opslagkaart aanklik ( als daar de snelkoppeling naar mn schared map staat) Ik gelijk een popup krijg om me bij het netwerk aan te melden. als ik me dan aanmeld kan ik dus rechtstreeks vanuit mn bestandenverkenner mn shared map benaderen, dus zonder eerst via internet explorer mn netwerk te benaderen.

Als ik nou maar rechtstreeks vanuit excel of word mn share kon benaderen dan zou het denk ik wel lukken namelijk, maar excel en word zoeken alleen mn apparaat en opslagkaart af naar excel/word bestanden en ik wee niet hoe ik deze 2 programme's ook op mn shared map kan laten zoeken.

Enig idee?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
Ik heb sinds gisteren de HTC TyTN UK versie eindelijk binnen. Wat een mooi apparaat. Maar vandaag wil op de verlichting van de QWERTY-toetsenbord niet meer aan als ik het toetsenbord uitschuif. Ik heb nog niks speciaals ingesteld ofzo of dingen geinstalleerd :( Ik hoop niet dat er als iets kapot is aangezien ik er nog niet al teveel mee heb gespeeld

[ Voor 32% gewijzigd door AleSyS op 18-03-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-12-2023
@ AleSys

Waarschijnlijk niks aan de hand: ga naar settings, Buttons, Backlight (3e tab), en haal het vinkje weg bij Enable Keyboard backlight auto sensor. Nu zal je keyboard wel backlight geven. Dit ligt aan de lichtsensor die niet altijd even goed werkt. Je zal nu zien dat las je de keyboard uitschuift dat het nog steeds niet werkt, maar even 1 toets indrukken en voilá!

T-Mobile Ameo: SIM/CID Unlocked @ WM6 & T-Mobile MDA Vario II SIM/CID Unlocked @ WM6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
Rougenator schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:19:
@ AleSys

Waarschijnlijk niks aan de hand: ga naar settings, Buttons, Backlight (3e tab), en haal het vinkje weg bij Enable Keyboard backlight auto sensor. Nu zal je keyboard wel backlight geven. Dit ligt aan de lichtsensor die niet altijd even goed werkt. Je zal nu zien dat las je de keyboard uitschuift dat het nog steeds niet werkt, maar even 1 toets indrukken en voilá!
Toppie...net getest en werk weer. Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was deze hier al bekend?

Demo van windows mobile 6

http://www.microsoft.com/...00d3398f3f&DisplayLang=en

Mischien wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb net bij memoryshop.nl een 2 Gb Ultra II Micro SD kaartje besteld.
Ik hoop stiekem dat de extra snelheid en extra ruimte om een of andere reden helpen bij het Tomtom probleem. Maar sowieso om de nodige extra ruimte te pakken (heb nu nog maar 20 Mb vrij door de WE maps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
Beste mensen HELP,

Ik zit met een probleem.... ik had WM6 geinstalleerd @ hermes200. Maar omdat ik hem wil returnen aan de winkel ivm sa probleem wilde ik dat weer ongedaan maken.

Dus ik heb de rom van qtek.nl gedownload en m'n tytn geflashed. Nu wil hij echter niet meer opstarten.

In het bootscherm zegtie NO GSM.

en dan gaatie door naar het blauwe windows mobile scherm maar blijft vervolgens hierop staan en gaat niet verder.

iemand een idee om dit te fixen?

THX!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:48

PeNGuiN

't Is Wat...

fn002449 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:07:
Beste mensen HELP,

Ik zit met een probleem.... ik had WM6 geinstalleerd @ hermes200. Maar omdat ik hem wil returnen aan de winkel ivm sa probleem wilde ik dat weer ongedaan maken.

Dus ik heb de rom van qtek.nl gedownload en m'n tytn geflashed. Nu wil hij echter niet meer opstarten.

en dan gaatie door naar het blauwe windows mobile scherm maar blijft vervolgens hierop staan en gaat niet verder.

THX!!
Heb je nog wel een radio ROM geïnstalleerd in je toestel? Anders heb je geen GSM, GPRS, UMTS, wat dan ook met 'radioverbinding'.

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
Hoe bedoel je dat precies....

Voordat ik hem terug flashte kon ik wel gewoon bellen enzo (dus wel GSM GPRS) maar nu wil die helemaal niet meer voorbij het windows mobile scherm.

had Radio v1.35.00.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie

vozzie

Zo beter?

fn002449 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:07:
Beste mensen HELP,

THX!!
1. Houd de OK knop en de AAN/UIT knop ingedrukt tegelijk en doe een soft reset (met je pennetje in het gaatje). Dan kom je in een 4 kleuren scherm. Daar zie je 4 regels tekst staan als het goed is.
Ken je die opschrijven.

2. Ken je ook het volgende doen: de OK knop en de COMMUNICATIE knop (dat is de knop onder de AAN/UIT) en dan soft reset. Wat zie je dan, ken je dat opschrijven.

Heb je een toestel wat gesimlocked is. Efvies wat meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
Ik zie bij bootloader staan:

HERM200
IPL-1.00

HERM200
SPL-1.09

En bij KITL:

kan ik kiezen tussen: USB KITL en ETHERNET KITL

en tussen ACTIVE en PASSIVE

onderaan staat nog.
M 05
S04
B05 D1.18

alvast thx voor het meedenken

====

ik ben nu btw deze methode aan het proberen
http://forum.xda-develope...read.php?t=286755&page=39 (post 384)

maar ik weet niet hoe ik aan SSPL_HERM.exe kom (iemand een idee?)

Ligt het nou btw aan mijn computer of doet http://forum.xda-developers.com het niet meer?!

[ Voor 36% gewijzigd door fn002449 op 13-03-2007 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rleunk
  • Laatst online: 13-08-2024
fn002449 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:23:
Ligt het nou btw aan mijn computer of doet http://forum.xda-developers.com het niet meer?!
Kan hem hier ook al een tijdje niet bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie

vozzie

Zo beter?

fn002449 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:23:
Ik zie bij bootloader staan:

HERM200
IPL-1.00

HERM200
SPL-1.09

En bij KITL:

kan ik kiezen tussen: USB KITL en ETHERNET KITL

en tussen ACTIVE en PASSIVE

onderaan staat nog.
M 05
S04
B05 D1.18

alvast thx voor het meedenken

====

ik ben nu btw deze methode aan het proberen
http://forum.xda-develope...read.php?t=286755&page=39 (post 384)

maar ik weet niet hoe ik aan SSPL_HERM.exe kom (iemand een idee?)

xda-developers ligt er efvies uit, dus jij bent het probleem niet ;)

Vervelende is, je hebt:
HERM200
SPL-1.09

Goeie is, je hebt KITL.

Je hebt niks aan SSPL_HERM.exe, doe moet je vanuit Windows Mobile uitvoeren i.c.m. activesync.

Jij moet de KITL manier van recoveren proberen. Zodra xda-developers het weer doet, zal ik je de juiste links doorgeven. Dat is nu je enige manier.

Voorbereidend ken je het volgende alvast doen. Je hebt wel Windows XP nodig.
  1. Ga naar: http://www.microsoft.com/...7D4C09CB56&displaylang=en en klik op download.
  2. Voer setup.exe uit na downloaden.
  3. Na paar keer volgende klikken krijg je onderdelen die je kan installeren. Je kan x86 uitzetten en emulator en ARM4L moeten beide aanstaan. De rest kan je laten zoals hij is.
  4. Daarna gaat programma installeren, heb geduld want dit duurt erg lang. Hij dowload pakketjes die hij nodig heeft.
Hier de exacte stappen, kijk naar de post van RabanJr (#384)

http://forum.xda-develope...read.php?t=286755&page=39

[ Voor 24% gewijzigd door vozzie op 14-03-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie

vozzie

Zo beter?

Dit is voor de mensen die willen updaten naar Windows Mobile 6 via xda-developers.

Doe eerst het volgende:
Klik op de OK knop en de AAN/UIT knop tegelijk aan de zijkanten en doe een soft reset (pennetje in het kleine gaatje aan de onderkant). Als het goed is kom je in een 4 kleuren scherm met 4 regels tekst.

Als de onderste regel schrijft: SPL-1.04, dan is updaten geen probleem opzich.
Als de onderste regel schrijft: SPL-1.06, dan kan je beter eerst dit downgraden.
Als de onderste regel schrijft: SPL-1.09 dan is updaten risicovol.

SPL-1.04: bevat een bug. Als het flashen van Windows fout gaat, ken je via je PC eenvoudig weer terug flashen naar een update van HTC. Hier heb je dus geen activesync voor nodig om hem weer te herstellen dan.

SPL-1.06: is de bug van hierboven herstelt. Als het flashen van Windows fout gaat, ken je niet een update van HTC terug zetten. Wat je wel kan doen is SPL-1.06 naar SPL-1.04 flashen, waardoor je dus je toestel heel simpel weer kunt redden in geval van foute flash. Het terug zetten naar SPL-1.04 moet je wel doen voordat je Windows flasht. Anders ben je nog steeds de lul.

SPL-1.09: daar weet niet ik niet fijne details van. Ik weet niet 100% zeker of je dit wel of niet naar SPL-1.04 kan flashen. Wat ik wel weet, als het flashen van Windows Mobile fout gaat, ben je bijna altijd wel de lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie

vozzie

Zo beter?

Voor de mensen die T-Mobile MDA Vario II hebben en willen upgraden naar Windows Mobile 6. Er is een mede Vario II gebruiker bezig om zijn Windows te back-uppen en hier een installatie van te maken zodat je die weer terug kan zetten in geval van garantie enzo.

Weet niet hoever hij is en hoelang dit gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

vayip schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 01:31:
Voor de mensen die T-Mobile MDA Vario II hebben en willen upgraden naar Windows Mobile 6. Er is een mede Vario II gebruiker bezig om zijn Windows te back-uppen en hier een installatie van te maken zodat je die weer terug kan zetten in geval van garantie enzo.

Weet niet hoever hij is en hoelang dit gaat duren.
Dat zou heel mooi zijn. Ik zit nu noodgedwongen op een HTC rom met mijn Vario II. Backup oude rom was iets niet goed gegaan. Gelukkig is dit wel beter als een brick ;)

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Thats me... ik heb een dump van de orginele ROM gemaakt.... ik zal er binnenkort even mee bezig gaan... Als xda-developers.com weer up and running is zal ik even samen met olipro er naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Upgrade WM5 -> WM6, probleem met de garantie hoe te voorkomen. ;)

De hardware van de TyTN is erg stabiel en de kinderziektes zijn al een tijd voorbij. :Y De huidige "problemen" worden vooral veroorzaakt door het besturingssysteem WM5 en de verdere ROM SW (Radio ROM, extended ROM). :S Een upgrade naar WM6 valt op korte termijn niet te verwachten. 'Verbeterde' software in de Engelse spraak zoals te vinden op de site xda-developers.com tast echter de garantie aan, de mogelijkheid terug te gaan naar de oude situatie, de originele ROM, is dan een belangrijke optie. O-)

[ Voor 40% gewijzigd door JeeVee op 14-03-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie

vozzie

Zo beter?

MR_VIPER schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:13:
[...]

Dat zou heel mooi zijn. Ik zit nu noodgedwongen op een HTC rom met mijn Vario II. Backup oude rom was iets niet goed gegaan. Gelukkig is dit wel beter als een brick ;)
Waarom zit je dan op een HTC rom.
Je garantie heb je toch al verspeeld op dit moment. Als je OK en AAN/UIT knop indrukt en soft reset doet, welke SPL heb jij dan. Als je SPL-1.04 hebt, dan zou ik dit doen eerst via WIndows XP i.c.m. activesync.
http://forum.xda-develope...mentid=35136&d=1173326890

En daarna kan je Windows Mobile 6 flashen via je SD-kaart. Dat vind ik persoonlijk veiliger manier.

Dit ken niet fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

vayip schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:48:
[...]

Waarom zit je dan op een HTC rom.
Je garantie heb je toch al verspeeld op dit moment. Als je OK en AAN/UIT knop indrukt en soft reset doet, welke SPL heb jij dan. Als je SPL-1.04 hebt, dan zou ik dit doen eerst via WIndows XP i.c.m. activesync.
http://forum.xda-develope...mentid=35136&d=1173326890

En daarna kan je Windows Mobile 6 flashen via je SD-kaart. Dat vind ik persoonlijk veiliger manier.

Dit ken niet fout gaan.
Misschien moest ik vanwege bepaalde omstandigheden wel terug naar WM5. Zoals ik al eerder had aangegeven heb ik met moeite de HTC rom terug kunnen zetten. Voorlopig ga ik dus niet meer naar WM6. Ik laat hem nu zo lopen als hij loopt. Maar het is wel makkelijk als ik een Vario II rom heb liggen voor het geval dat.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
Is er niet iemand die hier bij t-mobile werkt en die toevallig weet of ze bezig zijn met een release voor de tytn/vario 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

GVD
Ik heb net mijn nieuwe 2 Gb micro SD kaartje binnen. Ik al mijn data overgekopieerd en kaartje in mijn Vario gedaan. Wat blijkt nu, het klote kaartje zit vast en wil er niet meer uit en laat zich ook niet lezen...
Iemand een tip om hem snel en veilig er uit te krijgen?

Edit: Phew! Ik heb er uit kunnen krijgen. Als je de baterij eruit haalt kun je bij het "laadmechanisme" van het micro-SD slot. Daar kun je een wit "schuifje" zien. Deze kon ik met een naald terug schuiven en dan komt de kaart eruit. Soort van manual eject. Slot werkt nu weer zoals hij moet, ook met dit kaartje.

Het goede nieuws is dat ik het verschil direct merk in Tomtom. Het berekenen van routes gaat veeeeel sneller. Helaas heb ik wel nog steeds last van "vastlopers" in TT. Hopelijk komt er snel een fix voor dit issue...
Ook was het 1 op 1 kopieren van de data van de ene naar de andere kaart voldoende voor Tomtom. Ik heb (gelukkig) niets opnieuw moeten installeren!

[ Voor 57% gewijzigd door Deddiekoel op 14-03-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
Wellicht een domme vraag....maar volgens de tekst op de doos zou bij het voor het eerst opstarten van de PDA de SMS/MMS/UMTS/GPRS instellingen van de je provider geinstalleerd worden of zijn voor geinstalleerd. Nu zit ik zlef bij T-mobile, maar ik geen interner/GPRS instellingen voorgeinstalleerd staan. Ik neem aan dat dit handmatig moet worden of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

AleSyS schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:09:
Wellicht een domme vraag....maar volgens de tekst op de doos zou bij het voor het eerst opstarten van de PDA de SMS/MMS/UMTS/GPRS instellingen van de je provider geinstalleerd worden of zijn voor geinstalleerd. Nu zit ik zlef bij T-mobile, maar ik geen interner/GPRS instellingen voorgeinstalleerd staan. Ik neem aan dat dit handmatig moet worden of doe ik iets fout?
Bij de eerste keer opstarten zou hij zaken moeten gaan installeren. Ik heb dit ook wel eens een keer gehad (toen ik hem net terug had van een "reparatie") en toen heb ik het opgelost door een harde reset. Dan gaat nl. alles opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
Deddiekoel schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:17:
[...]

Bij de eerste keer opstarten zou hij zaken moeten gaan installeren. Ik heb dit ook wel eens een keer gehad (toen ik hem net terug had van een "reparatie") en toen heb ik het opgelost door een harde reset. Dan gaat nl. alles opnieuw installeren.
Ik heb al een harde reset uitgevoerd, maar installeerd nog steeds niet de GPRS instellingen van T-mobile :? Ik kan dit uiteraard wel handmatig invoeren, maar vind het een beetje vreemd dat er vermeld staat op de doos original dutch retail dat deze instellinge voorgeprogrammeerd staan

[ Voor 3% gewijzigd door AleSyS op 14-03-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie

vozzie

Zo beter?

Deddiekoel schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 18:09:
GVD
Ik heb net mijn nieuwe 2 Gb micro SD kaartje binnen. Ik al mijn data overgekopieerd en kaartje in mijn Vario gedaan. Wat blijkt nu, het klote kaartje zit vast en wil er niet meer uit en laat zich ook niet lezen...
Iemand een tip om hem snel en veilig er uit te krijgen?

Edit: Phew! Ik heb er uit kunnen krijgen. Als je de baterij eruit haalt kun je bij het "laadmechanisme" van het micro-SD slot. Daar kun je een wit "schuifje" zien. Deze kon ik met een naald terug schuiven en dan komt de kaart eruit. Soort van manual eject. Slot werkt nu weer zoals hij moet, ook met dit kaartje.

Het goede nieuws is dat ik het verschil direct merk in Tomtom. Het berekenen van routes gaat veeeeel sneller. Helaas heb ik wel nog steeds last van "vastlopers" in TT. Hopelijk komt er snel een fix voor dit issue...
Ook was het 1 op 1 kopieren van de data van de ene naar de andere kaart voldoende voor Tomtom. Ik heb (gelukkig) niets opnieuw moeten installeren!
Je vastloper in TomTom heeft niks met het kaartje te maken. Dit komt door je huidige Mobile Windows of door een applicatie die je gebruikt.

Wat je ken doen is, alles wissen van je telefoon d.m.v. hard reset en dan 1st alleen TomTom installeren. Kijken of hij dan nog steeds vastloopt. Daarna de applicaties die je gebruikt 1 voor 1 terugzetten en steeds testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vayip schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:50:
[...]

Je vastloper in TomTom heeft niks met het kaartje te maken. Dit komt door je huidige Mobile Windows of door een applicatie die je gebruikt.

Wat je ken doen is, alles wissen van je telefoon d.m.v. hard reset en dan 1st alleen TomTom installeren. Kijken of hij dan nog steeds vastloopt. Daarna de applicaties die je gebruikt 1 voor 1 terugzetten en steeds testen.
Dit komt niet door applicaties, ik heb alleen tt6 geinstalleerd en heb het ook (zoals velen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
AleSyS schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:02:
[...]

Ik heb al een harde reset uitgevoerd, maar installeerd nog steeds niet de GPRS instellingen van T-mobile :? Ik kan dit uiteraard wel handmatig invoeren, maar vind het een beetje vreemd dat er vermeld staat op de doos original dutch retail dat deze instellinge voorgeprogrammeerd staan
Iemand tips/trucks??? 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Turbo met WM5?! :+

Angst voor flashen naar WM6 of het opvoeren van de CPU-snelheid? :$ Met deze tweak is er een snelheidswinst te behalen door de fontcache te vergroten van 0 naar 16k. Dit wordt blijvend van het geheugen gesnoept (nadeeltje). :') Het gevolg is wel dat het beeld sneller wordt opgebouwd omdat de fontinformatie in het geheugen blijft staan. Dit scheelt nogal, bijv. scherm roteren is duidelijk sneller en ook de weergave van het today-scherm. Alles wat heeft te maken met fonts en weergave op het scherm wordt zichtbaar sneller. Deze ingreep tast je garantie niet aan en is onschadelijk voor je hardware. *O*

Met een kleine ingreep in het register is dit mogelijk!

Waarschuwing vooraf, wees voorzichtig met het register, alleen doen als je voldoende zeker van jezelf bent. O-)

Procedure:
maak eerst een backup, bijv met Spb Backup
gebruik een register editor (bijv. Total Commander (gratis), Resco Registry Editor)

Verander de waarde van CS te vinden onder:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\GDI\SYSFNT
origineel: CS = 0 (0x0)
wordt: CS = 16384 (0x4000)

16 k (16384 bits) blijkt een goede waarde voor de font cache voor de MDA Pro, mogelijk ook voor de MDA Vario II.

Met deze tweak is je MDA Vario II weer helemaal bij! d:)b

PS: ik heb de indruk dat ook TomTom 6.x vlotter loopt en minder snel vastloopt, wellicht kan ook hier een optimum worden gevonden (32 kb?). Graag jullie ervaringen! :*)

[ Voor 8% gewijzigd door JeeVee op 15-03-2007 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor deze registry tweak!
Vooral het scherm roteren is inderdaad nu veel sneller geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik neem aan dat als ik mijn register om zeep help ik met een harde reset ook mijn registry reset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie

vozzie

Zo beter?

Deddiekoel schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:16:
Ik neem aan dat als ik mijn register om zeep help ik met een harde reset ook mijn registry reset...
Nein,

harde reset zet alleen de fabrieksinstellingen terug. Maar als je register corrupt is, dan blijft hij corrupt. Je helpt dus je Windows Mobile om zeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Register tweak :w

De door mij voorgestelde ingreep is erg klein en de kans op fouten vrijwel nihil. De kans dat het register door een fout een systeemcrash veroorzaakt is te verwaarlozen. Maar als het toch gebeurt dan helpt altijd nog de complete backup na een eventuele harde reset om het systeem weer helemaal overeind te krijgen in de situatie van de laatste backup. Vandaar mijn opmerking om voor "de ingreep" altijd een backup te maken. d:)b

Het register wordt overigens bij een harde reset hersteld conform de fabrieksinstelling of de instellingen van de laatste ROM update. :*)

Nieuwsgierigheid is de motor van de vooruitgang O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:45
Vorige week op mijn werk 3 van deze toestellen ingesteld etc voor collega's. Op mijn aanraden voor een HTC gegaan omdat ze onderweg hun e-mail willen lezen. Zelf heb ik een Qtek S200.

Nu hoor ik mijn collega's wel eens klagen over het volgende:

Als zij willen bellen en zij voeren het nr in dan gaat het toestel bellen, maar horen zij niks. Als ze dan weer op het scherm kijken staat deze weer op standaard (dus hij is niet aan het bellen). Na 2 a 3x proberen gaat de telefoon wel over en kan er normaal getelefoneerd word.
Dit komt voor in heel Nederland (dacht eerst dat misschien aan gsmmast kon liggen die het ff te druk had).
Iemand dit ook wel eens gehad en zo ja is dit op te lossen?
Het netwerk is KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

Zooh, ik heb zojuist ook de WM6.0 (Hermes_WM6_vanilla.rar) geplaatst.
Dingen die mij meteen opvielen zijn deze:
- Rechtsonderin: Activesync ipv Contacts (jammer, want nu moet ik 2 extra kliks doen voor Contacts)
- Msn = weg ? (zelf opnieuw installen?)
- Je hebt nu 3G icoon boven in beeld in plaats van de U.
- Je kan niet via icoontjes boven in beeld de Wifi of 3G disablen, dit moet nu via Comm Manager
- Word Completion blijft aan staan, ook al staat die uit ?? irritant
- Gelukkig zijn de groene HTC kleuren pleitte.
- Ziet er verder gelikt uit en lijkt wat sneller hier en daar...

De volgende proggies werken nog steeds oke:
- phm_traylnch
- pRSSreader
- tomtom

Dit zijn de versies die ik nu heb:
Rom version: 3.22.110.1
Rom data 01/04/07
Radio version: 1.18.00.10
Protocol version: 32.55.7018.01H

[ Voor 9% gewijzigd door maffe op 15-03-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie

vozzie

Zo beter?

maffe schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:50:
Zooh, ik heb zojuist ook de WM6.0 (Hermes_WM6_vanilla.rar) geplaatst.
Dingen die mij meteen opvielen zijn deze:
- Rechtsonderin: Activesync ipv Contacts (jammer, want nu moet ik 2 extra kliks doen voor Contacts)
- Msn = weg ? (zelf opnieuw installen?)
- Je hebt nu 3G icoon boven in beeld in plaats van de U.
- Je kan niet via icoontjes boven in beeld de Wifi of 3G disablen, dit moet nu via Comm Manager
- Word Completion blijft aan staan, ook al staat die uit ?? irritant
- Gelukkig zijn de groene HTC kleuren pleitte.
- Ziet er verder gelikt uit en lijkt wat sneller hier en daar...

De volgende proggies werken nog steeds oke:
- phm_traylnch
- pRSSreader
- tomtom

Dit zijn de versies die ik nu heb:
Rom version: 3.22.110.1
Rom data 01/04/07
Radio version: 1.18.00.10
Protocol version: 32.55.7018.01H
Hehehe,

als je update, waarom dat niet meteen de betere. Je kan beter voor WMXL 0.20 gaan. Die bevat veel minder fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kun je evt. zelf in het register aanpassen. Even googlen op softkeys mda instellen of zo.

EDIT: zoekt en gij zult vinden, klikskie

Voor wat betreft messenger ben ik ook wel nieuwsgierig. Ik heb mij MDA II ook naar WM6 geflasht en ben MSN ook kwijt. Heb naarstig zitten googlen naar een downloadbare versie voor WM maar kon niets vinden. Ben ik blind of ......... 8) Iemand?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12

robertwebbe

Robert Webbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Heb NL versie, net een nieuwe mda vario II.

Wil van me Batterij & Comm Manager Tray icons af !

Wil toch echt graag van die verrotte tray af want dan past alles erop.

Verder wil ik magic button erop zetten maar als ik die installeer dan krijg ik een verrotte witte lijn boven in beeld waar eigenlijk batterij balkjes moeten lopen van spb pocket plus. Iemand ideetje ??

[ Voor 69% gewijzigd door NeoMe op 17-03-2007 19:54 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

We zijn intussen al een paar maanden verder, en toch denk ik serieus aan een downgrade naar een Nokia N-series.

Redenen:
- ding is groot, niet gemakkelijk op de fiets mee te nemen in je broekzak, en tja, ik woon in Utrecht...
- screen-alignment probleem (misschien eerst ff laten fixen met garantie voordat ik inlever :+)
- dingen als terminal services etc. werken slecht op windows mobile 5 (via Telfort EDGE iig), meerwaarde boven een Nokia (waar je ook prima mee kunt mailen) valt daarom tegen
- bluetooth valt soms ineens vanzelf uit (okee, op m'n vorige 6680 was dat ook wel zo)
- bediening niet altijd gebruiksvriendelijk (bijv. tijdens bellen switchen tussen headset en handset kan gewoon niet, tenzij ik scheel blijk te zijn)
- speelt geen 3gp-streams af, iets wat _elke_ andere niet-Windows telefoon wel doet (monopolie wmv voor mobile devices), of zijn er apps die dat wel kunnen?
- bij het uitgaan toch wel riskant om met een ding van 650 euro te lopen voor als je bier ofzo over je heen krijgt, een Nokia kan daar wel een beetje tegen, maar bij de TyTN zou ik het niet aandurven...

Een reden om niet te switchen is dat het apparaat toch stiekem wel veel kan:
- op veel websites kun je surfen (Nokia haakt vaak snel af)
- je kunt gemakkelijk Wordbestanden e.d. bekijken en deels ook bewerken
- het is toch handig voor noodgevallen (pocketputty, remote desktop)
- je kunt er streaming radio op luisteren vanuit vrijwel de hele wereld

Jullie nog argumenten om wel of niet te switchen?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Sorcerer8472 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 10:35:
We zijn intussen al een paar maanden verder, en toch denk ik serieus aan een downgrade naar een Nokia N-series.

Redenen:
- ding is groot, niet gemakkelijk op de fiets mee te nemen in je broekzak, en tja, ik woon in Utrecht...
- screen-alignment probleem (misschien eerst ff laten fixen met garantie voordat ik inlever :+)
- dingen als terminal services etc. werken slecht op windows mobile 5 (via Telfort EDGE iig), meerwaarde boven een Nokia (waar je ook prima mee kunt mailen) valt daarom tegen
- bluetooth valt soms ineens vanzelf uit (okee, op m'n vorige 6680 was dat ook wel zo)
- bediening niet altijd gebruiksvriendelijk (bijv. tijdens bellen switchen tussen headset en handset kan gewoon niet, tenzij ik scheel blijk te zijn)
- speelt geen 3gp-streams af, iets wat _elke_ andere niet-Windows telefoon wel doet (monopolie wmv voor mobile devices), of zijn er apps die dat wel kunnen?
- bij het uitgaan toch wel riskant om met een ding van 650 euro te lopen voor als je bier ofzo over je heen krijgt, een Nokia kan daar wel een beetje tegen, maar bij de TyTN zou ik het niet aandurven...

Een reden om niet te switchen is dat het apparaat toch stiekem wel veel kan:
- op veel websites kun je surfen (Nokia haakt vaak snel af)
- je kunt gemakkelijk Wordbestanden e.d. bekijken en deels ook bewerken
- het is toch handig voor noodgevallen (pocketputty, remote desktop)
- je kunt er streaming radio op luisteren vanuit vrijwel de hele wereld

Jullie nog argumenten om wel of niet te switchen?
Ik heb de mijne met name genomen als message center. Ik kan er makkelijk e-mail, SMS etc op volgen. Daarnaast is de internet capability erg goed. Ook zaken als Tomtom zijn voor mij belangrijk.
Je kroeg argument snap ik maar daarom heb ik ook een duo-SIM bij T-mobile. De tweede SIM gaat in mijn oude Motorola V3 en die gaat dus mee als ik uitga of ergens waar ik alleen maar wil bellen.
Voor mij zijn de PDA functies dus belangrijker en het bellen min of meer bijzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Duo-SIM heb ik ook overwogen, voor met m'n oude Nokia 6680. Maar Telfort doet daar niet meer aan ofzo, volgens de klantenservice... alleen voor zakelijke klanten o.i.d. (heb een Telfort 400 abo, maar wel 'over de zaak')

Ik kon wel een brief schrijven, maarja :{ Duo-SIM zou wel handig zijn, want dat klemmetje in de TyTN lijkt me nou niet zo gezond voor de SIMkaart...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
Ik zit er aan te denken om mijn TyTN Uk versie te upgraden naar WM6. Nu lees ik hier dat je het beste eerst je ROM(s) kan backuppen en hier diverse programma's voor zijn. Welke kan je het beste gebruiken en heb je een SD kaartje hiervoor nodig voor de backup en de installatie van WM6.

Ik ben helaas een nooby op dit gebied dus met hulp advies ben erg blij

Wat ik ook vreemd vind is ik de HTC TyTN maar in dat 4 kleuren schem staat er HERM200 SPL-1.04

Heb ik nou de Mercury of de Hermes?

[ Voor 16% gewijzigd door AleSyS op 18-03-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op zondag 18 maart 2007 @ 11:07:
[...]

Ik heb de mijne met name genomen als message center. Ik kan er makkelijk e-mail, SMS etc op volgen. Daarnaast is de internet capability erg goed. Ook zaken als Tomtom zijn voor mij belangrijk.
Je kroeg argument snap ik maar daarom heb ik ook een duo-SIM bij T-mobile. De tweede SIM gaat in mijn oude Motorola V3 en die gaat dus mee als ik uitga of ergens waar ik alleen maar wil bellen.
Voor mij zijn de PDA functies dus belangrijker en het bellen min of meer bijzaak.
Hoeveel heb je voor zon 2e sim bij moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:42:
[...]
Hoeveel heb je voor zon 2e sim bij moeten betalen?
Ik heb een zakelijk abonnement en daar is het meen ik gratis. Anders is het eenmalig 17,50.
Let wel je kunt maar 1 SIM tegelijk actief hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
never mind!

[ Voor 98% gewijzigd door fn002449 op 18-03-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:59:
[...]

Ik heb een zakelijk abonnement en daar is het meen ik gratis. Anders is het eenmalig 17,50.
Let wel je kunt maar 1 SIM tegelijk actief hebben...
Nog veel vast lopers met TomTom of valt het wel mee? Enige oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Waar zitten de instellingen voor je tray ?
Is het een bestandje of kan het via wm2005.
Kan nergens iets vinden...

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulo
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik ben op zoek naar een programma die mijn uitgaande oproepen bij houd.

Ik krijg abnormale rekeningen van t-mobile. En die beheren dat ik heel veel over mijn belbundel heen ga.
Nu wil ik het zelf opmeten en zien of het ook werkelijk klopt.

Ik heb er naar gezocht, maar kon niks vinden.

Kan iemand me hiermee helpen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
ik heb net met succes m'n TyTN un-bricked! super!

Nu vraag ik me alleen af wat de legale versies zijn voor de verschillende "standaart onderdelen"

zoals ROM, ext-ROM enzovoort

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie

vozzie

Zo beter?

AleSyS schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:04:
Ik zit er aan te denken om mijn TyTN Uk versie te upgraden naar WM6. Nu lees ik hier dat je het beste eerst je ROM(s) kan backuppen en hier diverse programma's voor zijn. Welke kan je het beste gebruiken en heb je een SD kaartje hiervoor nodig voor de backup en de installatie van WM6.

Ik ben helaas een nooby op dit gebied dus met hulp advies ben erg blij

Wat ik ook vreemd vind is ik de HTC TyTN maar in dat 4 kleuren schem staat er HERM200 SPL-1.04

Heb ik nou de Mercury of de Hermes?
Mercury is een serie en de Tytb is een bepaalde model uit die serie. Dus je hebt ze eigenlijk allebei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
vayip schreef op maandag 19 maart 2007 @ 00:52:
[...]

Mercury is een serie en de Tytb is een bepaalde model uit die serie. Dus je hebt ze eigenlijk allebei :)
Dus voor het installeren van WM6 maakt dat dus niet uit en voor het installeren zeker een backup van je ROM(s) maken?

[ Voor 9% gewijzigd door AleSyS op 19-03-2007 07:39 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.