HTC Mercury / Hermes (HTC TyTN / MDA Vario II ) Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.755 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09-2024
@geckoo en deandoo

He mannen super....heeft gewerkt...

Telefoon blijft zwart en reageerd niet op aanraking vh scherm......
Echter schakeld het scherm aan als je gebeld wordt.....

Zou het heel mooi zijn als het scherm na het telefoontje ook weer uit zou gaan maar das helaas niet zo....
Of doe ik iets verkeerd.....??

Ik gebruik het op de motor dus om nou na een telefoontje te moeten stoppen om het scherm weer op zwart te zetten is ook een beetje omslachtig......

D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Helaas heb ik geen MSN opties meer na de installatie van Windows live...

@Martijn02: Nu ik snap hoe je pagina bedoelt is ben ik helemaal blij. Ik heb niets gezegd...

[ Voor 40% gewijzigd door Deddiekoel op 26-02-2007 21:23 ]

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandoe
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-07-2020
Puff schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:53:
@geckoo en deandoo

He mannen super....heeft gewerkt...

Telefoon blijft zwart en reageerd niet op aanraking vh scherm......
Echter schakeld het scherm aan als je gebeld wordt.....

Zou het heel mooi zijn als het scherm na het telefoontje ook weer uit zou gaan maar das helaas niet zo....
Of doe ik iets verkeerd.....??

Ik gebruik het op de motor dus om nou na een telefoontje te moeten stoppen om het scherm weer op zwart te zetten is ook een beetje omslachtig......

D.
toon volledige bericht
Je gebruikt dan neem ik aan je headset? Bluetooth of? Let me know.... Hoe neem je op laat ik t zo vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96816

Weet iemand of het mogelijk om de tekst ballonnen (zoals die ook in XP voorkomen) uit te zetten die verschijnen bij elke SMS-tje / Emailtje???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulo
  • Laatst online: 01-10-2024
[quote]Geckoo schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:03:
[...]

volgens mij is het mogelijk om universele opladers er voor te gebruiken. ik gebruik ook vaak een usb poort om alles op te laden.
let er alleen op dat je dezelfde volt/ampere etc gebruikt.

Kan je me misschien vertellen wat voor waarden (volt/ampere) op de lader van de MDA Vario zit?

Vast Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulo
  • Laatst online: 01-10-2024
Geckoo schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:03:
[...]

volgens mij is het mogelijk om universele opladers er voor te gebruiken. ik gebruik ook vaak een usb poort om alles op te laden.
let er alleen op dat je dezelfde volt/ampere etc gebruikt.
Kan je me misschien vertellen wat voor waarden (volt/ampere) op de lader van de MDA Vario zit?

Vast Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 10:18

Geckoo

Good news, everyone!

bij mij staat...
output: 5V 1A
als je em koopt, probeer em dan even in de winkel gewoon uit.
ik weet namelijk dat bepaalde auto laders de tytn opladen omdat ze minder dan 5v geven (of als je tomtom en tegelijk oplaad ofzo) anyway check het gewoon dan weet je het zeker...

een vraag mijnskant, hoe zijn de ervaringen met de 1 naar 3 splitter (tytn usb/normale usb/3.5mm jack)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:57

Martijn02

/* No Comment */

Anoniem: 96816 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:36:
Weet iemand of het mogelijk om de tekst ballonnen (zoals die ook in XP voorkomen) uit te zetten die verschijnen bij elke SMS-tje / Emailtje???
Ik zou zeggen: Kijk eens onder settings -> sounds en notifications?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:36
WM 6 is uit!

Er zijn twee versies:

Vanilla, hier zit dus niets extra's in.

XDA Live, deze bevat een aantal handige applicaties.

Ik heb net de vanilla geflashed en ben nu al blij met de snelheid.

Voor je flasht wel de thread doorlezen natuurlijk.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Kassad schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 08:11:
WM 6 is uit!

Er zijn twee versies:

Vanilla, hier zit dus niets extra's in.

XDA Live, deze bevat een aantal handige applicaties.

Ik heb net de vanilla geflashed en ben nu al blij met de snelheid.

Voor je flasht wel de thread doorlezen natuurlijk.
Deze zal ik wel even in de ts verwerken, echter zit de ts al vol omdat ik over het limiet heen ben. :'(

Ik moet nog even kijken hoe ik dat ga oplossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-12-2023
DaannO schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:04:
[...]

Deze zal ik wel even in de ts verwerken, echter zit de ts al vol omdat ik over het limiet heen ben. :'(

@DaannO,

Je kan er een stukje uithalen en wel het volgende, want dat is informatie die ik ooit eens heb doorgegeven, maar niet klopt. XCPUScalar werkt niet met de HTC Tytn. Wel met de nog komende HTC Advantage/Athena/X7500 !!!

"Er is inmiddels een tooltje om 20% meer snelheid uit deze cpu te halen:
quote:
Allereerst het progje Xcpuscalar. Het zorgt ervoor dat je samsung processor 20% sneller wordt. Ik heb mijn Tytn nu al een dag zonder reboots draaiende op 500 Mhz. Je merkt gelijk dat alles veel sneller gaat. Vooral Tomtom en Skype werken hierdoor nog een stuk beter.
Linkje voor XCPUScalar (shareware): Site, download via PocketGear of Handango"

Dit geeft je weer wat ruimte voor wat belangrijkers. Ik ben inmiddels de OS WM6 van Kyphur aan het flashen. ben benieuwd ik zal mijn bevindingen met jullie delen maar hou zelf ook de draadjes van XDA in de gaten want er zijn al een aantal bevindingen verschenen...

Eindelijk weer eens leuke actie!!!

T-Mobile Ameo: SIM/CID Unlocked @ WM6 & T-Mobile MDA Vario II SIM/CID Unlocked @ WM6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff
Deandoo....

Ik heb pocketzenphone op Tytn staan zodat ik een motor profiel kan selecteren voordat ik ga rijden....

Als ik dan gebeld wordt dan neemt hij automatisch op na 3 rings....

Het ophangen kan ik zelf dmv een knop op de helm of wachten totdat de tegenpartij ophangt....

Maar ik ga nu eerst snel de ROM van XDA downen.....misschien dat die een hoop van de problemen die ik nu heb oplost.....

Danny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178519

DaannO schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:04:
[...]

Kijk ik wil dus wel over naar de nieuwe XDA live ROM alleen heb ik daar een paar vragen over... Als ik die erover heen gooi, kan ik dan altijd nog terug naar de "gewone HTC ROM" of moet dat via SSPL (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=293651)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandoe
sinds dat ik mijn nieuwe mda vario 2 hebt heb ik me vooral verdiept in de functionaliteit en werking van het apparaat. ik ben in deze periode natuurlijk ook de vraagstukken rondom roms etc tegen gekomen. destijds heb ik dat een beetje links laten liggen. op dit moment zie ik echter dat er steeds meer en meer ontwikkelingen in plaats vinden zoals Kassad al schreef (de vanilla en xda live). toch nog een vraagje hoe moet ik deze rom update interpreteren? moet ik deze beschouwen als firmware/driver upgrade? of als OS upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:25
Ik heb zojuist WM6 geïnstalleerd en het werkte binnen 15 minuten ofzo. Geniaal!

Uiteraard alle tools weer opnieuw installen. Let wel dat een aantal zaken niet meer werken, waaronder voice dial, videophone en smart dial. Smart dial is die applicatie die in je keypad zat verwerkt om snel contactpersonen op te zoeken. Die ga ik wel missen.

Moet alle nieuwe features van WM6 nog proberen. Wel heb ik het idee dat hij meteen al een stuk sneller is dan een kale WM5. Volgens een collega die 'm ook heeft geinstalleerd vanochtend draait hij erg stabiel, maar da's uiteraard maar voor een halve dag.

Succes

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

deandoe schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:35:
sinds dat ik mijn nieuwe mda vario 2 hebt heb ik me vooral verdiept in de functionaliteit en werking van het apparaat. ik ben in deze periode natuurlijk ook de vraagstukken rondom roms etc tegen gekomen. destijds heb ik dat een beetje links laten liggen. op dit moment zie ik echter dat er steeds meer en meer ontwikkelingen in plaats vinden zoals Kassad al schreef (de vanilla en xda live). toch nog een vraagje hoe moet ik deze rom update interpreteren? moet ik deze beschouwen als firmware/driver upgrade? of als OS upgrade?
Je upgrade je windows mobile 5, naar windows mobile 6 (crossbow) dus ik zou zeggen een OS-update.. Je radiorom en bootloader blijven wat hij was... Lees anders eens wat over upgraden in de wiki van xda-developers.. is daar allemaal vrij duidelijk uitgelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Ja ik heb de xda live uitvoering erop staan en het werkt super. Wel even een nieuwe update van webis pocket informant moeten downloaden voor WM6 maar verder werkt het prima.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Kun je die WM6 updates ook op een Vario II knallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff
Ik had op XDA gelezen dat voice dial gewoon wel werkte maar dat video calling niet werkte......

Ik hoop WM6 en de XDA versie eigenlijk te gaan gebruiken om het device sneller te krijgen met een betere BT funtionaliteit....

Heeft iemand daar al wat info over.....

Danny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:51

netblade

Sunrise

netblade schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:46:
Ik heb een probleem in combinatie met mijn vario2 en Jabra BT620s
Ze werken beide prima totdat ik de Jabra uitzet en nog muziek af speel.
Hierna kan ik de music libary niet meer in, nu heb ik een workaround door de database van mijn geheugenkaart af te gooien, maarja dat is ook maar omslachtig.
Ik weet niet of dit aan het toestel ligt of aan mijn headset, op mijn Vario1 werkte alles altijd goed.

Iemand suggesties? Ik zit nog in de DOA tijd dus ik mag hem nog ruilen en dan krijg ik direct een ander mee.
Inmiddels geruild geen succes.
Kickje?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandoe
Martijn02 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:48:
[...]

Je upgrade je windows mobile 5, naar windows mobile 6 (crossbow) dus ik zou zeggen een OS-update.. Je radiorom en bootloader blijven wat hij was... Lees anders eens wat over upgraden in de wiki van xda-developers.. is daar allemaal vrij duidelijk uitgelegd
THanks t is allemaal een stuk duidelijker! Wat ik me alleen nog echt afvraag is hoe het avontuur van de GPS afloopt... Er kan worden gesteld dat softwarematig de GPS waarschijnlijk niet kan worden ingezet (als volwaardig gps reciever) maar met een hardware mod hoogstwaarschijnlijk wel...

Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-12-2023
Ok, ik heb de XDA live OS erop gezet en er nu een hele dag mee gespeeld en getest. Zoals gemeld veranderd deze WM XDA live alleen je besturingssysteem naar WM6. Wat zijn de voordelen en de nadelen?

Voordelen:
- Je apparaat is na installatie IPl-1.01 en SPL-1.04 (Dit heeft te maken met SuperCid en Boatloader, je kan deze OS dus altijd weer vervangen voor je oude of een andere zonder problemen!)- Veel sneller opstarten.
- WM6 is veel sneller in het gebruik. Zoeken met Resco Explorer in de windowsfile ging altijd erg traag. Nu binnen 5 seconden zie je alle bestanden in de windowsmap verschijnen. Echt een vooruitgang.
- Pogramma's starten sneller op!
- Ik heb voor het eerst kunnen syncen (geinstalleerd binnen 2 minuten) met mijn PC (Vista Ultimate NB!)
- Voor het eerst zie ik een 3 G verbinding met mijn T-mobile abo.
- Internet lijkt sneller.
- Wifi verbinding installeren ging net zo gemakkelijk, verbindingssterkte is net zo goed of misschien zelfs beter.
- Alle programma's die ik onder WM 5 draaide doen het ook onder WM 6. Ik had even een klein probleem met PhoneAlarm, maar dat is opgelost nar 3 x installeren en 2 x deinstaleren.
- WM 6 ziet er gelikter uit, betere Icons, kleur en interface
- Emial ophalen via pop3 gaat snel.
- SMS'en is Ok
- HTMl doet het met emailen.
- Office applicaties zijn beter geworden.
- Geen enkele vastloper gehad nadat ik het PhoneAlarm goed had geinstalleerd, Dit is nu ongeveer 5 uur geleden...

"Nadelen":- Backlite Keyboard moet je even aanpassen via settings/buttons/Backlite/vinkje weghalen en je backlite doet het pertinent. Is eigenlijk geen nadeel, kan je zelf instellen. Maar het lijkt erop dat de auto sensor het niet doet.
- Cleartype doet het nog steeds niet in Landscape.
- Het is een engelse WM6, dus je moet je dictionairy vervangen voor de Nederlandse, als je daar behoefte aan hebt tenminste...
- Kyphur komt nog met een nieuwe versie met verbeteringen voor zover nodig, zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=295502 dus dat betekent nog een keer alles er opnieuw moet opzetten. hij verwacht de eerste update mogelijk in het aankomende weekend.

Ik heb neem dit feit voor lief, want ik weet dat het nog beter gaat worden dan dat ik het nu al vind!

Programma's die goed functioneren onder WM6 zijn;
Windows Live (incl. Messenger)
Skype (ook al getest, doet het beter onder WM 6!)
PhotoDailer (bellen door het aanklikken van fotootje op je todayscreen, kunnen er 5 op 1 lijn)
Resco Explorer
Resco Register Add-in
SPB Pocket Plus
SPB Backup
SPB Weather
PhoneAlarm met thema Vista Media Center van Octaviz)
MemMaid (cleaner van oa cache, cookies, ed)
Richard L Owens "FileAsFL (regelt voornaam, achternaam volgorde bij Contacts)

Nou ik zal ongetwijfeld wat vergeten zijn, maar ik denk dat jullie hier weer wat mee kunnen doen.
Succes!

T-Mobile Ameo: SIM/CID Unlocked @ WM6 & T-Mobile MDA Vario II SIM/CID Unlocked @ WM6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Ik heb helaas ook een programma wat niet functioneert;

SPB Diary 2.

Wanneer ik dit installeer start mijn Vario niet meer goed op maar blijft-ie opnieuw opstarten. De Vanilla ROM is een beta dus ik wacht rustig tot de 'echte' van Kyphur uitkomt.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Kassad schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 07:11:

SPB Diary 2.

Wanneer ik dit installeer start mijn Vario niet meer goed op maar blijft-ie opnieuw opstarten. De Vanilla ROM is een beta dus ik wacht rustig tot de 'echte' van Kyphur uitkomt.
Dit is geen probleem van de rom maar SPB moet met een upgrade komen. Ik had dit met pocketinformant en deze heeft al netjes een update uitgebracht.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Ik heb sinds een aantal dagen dat mijn telefoon niet meer aan gaat om een alarm af te laten gaan. Nog andere mensen die hier last van hebben?

Laatst geinstalleerde programma's zijn Skype en SPB Pocket Shell. PhoneAlarm heb ik al eraf gegooid, omdat ik dacht dat het daar aan lag. Verder nog steeds standaard T-Mobile firmware.

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:43

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Rougenator: ben je toevallig in de gelegenheid om te testen met Tomtom6?

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Al een tijdje geen last gehad van die bug, vreemd, het lijkt wel of deze langzaam verdwijnt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

miekd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:07:
Ik heb sinds een aantal dagen dat mijn telefoon niet meer aan gaat om een alarm af te laten gaan. Nog andere mensen die hier last van hebben?

Laatst geinstalleerde programma's zijn Skype en SPB Pocket Shell. PhoneAlarm heb ik al eraf gegooid, omdat ik dacht dat het daar aan lag. Verder nog steeds standaard T-Mobile firmware.
Ik had hetzelfde nadat mijn phoneAlarm trail was verlopen... Geen alarmen meer, geen waarschuwingen voor sms en mailtjes, en vaak vastlopers... (ook nadat phoneAlarm ge-deinstalleerd was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:56
Oscar the Grouch schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:42:
TomTom werkt prima op WM6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 10:36
miekd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:07:

download memmaid eens en check je notification qeueu eens op duplicate items. was namelijk bij mij ook het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Aangezien de discussie over WM6 gaat, zou ik even naar het volgende topic willen refereren: HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 14

Veel users, waaronder ik, maken al een tijd gebruik van WM6 omdat het OS als eerst naar de Wizard werd geport. Je kan daar dus ook veel ervaring vinden en tips. :)
Oscar the Grouch schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:42:
Werkt zonder problemen bij mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Hmm zou T-Mobile ooit nog een update uitbrengen?
Of weet iemand of HTC zelf ooit een update zal uitbrengen voor de Tytn/VarioII?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hello. Ik heb nu het probleem dat ik bij alles wat ik wil downloaden dat ik de melding krijg dat ik geen toegang heb :S Wie kan me helpen? :S Ik gebruik de gewone i-net explorer.

[ Voor 11% gewijzigd door Fiddle op 01-03-2007 12:10 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 08:36

2be

Kassad schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 07:11:

SPB Diary 2.

Net ginstalleerd. Werkt bij mij prima.

[ Voor 5% gewijzigd door 2be op 01-03-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandoe
Fiddle schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:09:
Hello. Ik heb nu het probleem dat ik bij alles wat ik wil downloaden dat ik de melding krijg dat ik geen toegang heb :S Wie kan me helpen? :S Ik gebruik de gewone i-net explorer.
Heb je wel een accountje? Anders moet je er even een aanmaken. SUccES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Draaien hier al mensen de WM6 XDA Live v0.10 of WM6 Vanilla ROM?

Erg nieuwsgierig naar jullie bevindingen. :D

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 15:34

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik zou die WM6 Vanilla rom of die XDA live rom ook wel willen draaien. Maar ik hik er erg tegenaan dat ik geen full backup kan maken van wat ik nu heb. Dus alle roms etc etc. En aangezien ik nu niet meteen mijn garantie wil verkloten wacht ik voorlopig nog. Tegen de tijd dat de garantie verlopen is zullen deze roms al een stuk uitgebreider zijn en de meeste bugs eruit. Misschien is dan zelfs T-mobile al wel overstag gegaan :)

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178519

MR_VIPER schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:38:
Ik zou die WM6 Vanilla rom of die XDA live rom ook wel willen draaien. Maar ik hik er erg tegenaan dat ik geen full backup kan maken van wat ik nu heb. Dus alle roms etc etc. En aangezien ik nu niet meteen mijn garantie wil verkloten wacht ik voorlopig nog. Tegen de tijd dat de garantie verlopen is zullen deze roms al een stuk uitgebreider zijn en de meeste bugs eruit. Misschien is dan zelfs T-mobile al wel overstag gegaan :)
Wat ik heb begrepen verkloot je je garantie niet met deze roms. Je kan altijd nog terug naar je standaard ROM dus daar zit het wel goed mee!

En verder heb ik de XDA live draaien! Ben er tot nu toe zeer tevreden over. het ziet er niet alleen een stuk beter uit, maar heb ook het idee dat de tytn er een stuk sneller van is geworden! En als je ergens tegen een "probleem" aanloopt, dan is er altijd nog het XDA forum! Er is een speciale topic waar je je bevindingen kan melden. Maar ook de problemen worden hier besproken en er zijn al veel .cab verschenen waarmee je of extra programma's kunt laten draaien op WM6 of waarmee je problemen verhelpt!

Als je nog twijfelt: ik zou zou het gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Anoniem: 178519 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:52:
[...]Als je nog twijfelt: ik zou zou het gewoon doen!
Stap sowieso wel over, alleen moet ik nog alles gaan backuppen en smsjes kan ik alleen thuis doen (geen jeyo mobile extender op stage O-) ).

Al mn favo apps draaien sowieso (op DeviceLock na helaas), so I'm ready to go ;)

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb een voor mij ideaal programmaatje gevonden om de applicaties en tasks in windows mee te beheren: tMan 0.9.5
Dit is een uitbreiding op je "close" button en je kan naast een mooi task overzicht menu ook het gedrag van de close button aanpassen (wel of niet closen).

Hoe zit het met je provider instellingen met die WM6 Rom? Kan ik wel nog steeds via de normale T-mob instellingen online enzo. Videobellen kan ik wel zonder, maar is dat het enige dat ik dan zal opgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Laatst online: 06:28

smallboy

N/A

Ik heb de WM6 XDA Live versie gister erop gezet. Was met een paar klikken en even wachten (nog geen 10 minuten volgens mij) gebeurd.

Tot zover kan ik erover zeggen dat de telefoon sneller aanvoelt, de interface er iets gelikter uitziet (niet veel). Verder is er in ieder geval niet zichtbaar veel verbeterd, maar alleen (het gevoel van) de snelheid maakt het al waard.

Owja ik moet het nog goed testen, maar tomtom bleef nog wel eens hangen (scherm reageerde nergens meer op, en pas na een switch naar het today screen en weer terug naar tomtom deed die het weer). Nu lijkt het of ie het goed blijft doen, maar ik moet nog even goed testen.
Miomap werkt iig zonder problemen.

Wat je niet moet doen is spb backup gebruiken. Het terugzetten van de sms'jes en agenda items ging goed, maar de contacts terugzetten bleek achteraf niet goed te zijn gegaan. Als ik naar contacts ging, schoot ie daar gelijk weer uit. Ik heb ze nu terug gezet met ns contacts backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-05 01:11

KSH

De functie om foto's aan je contactpersonen vind ik erg geslaagd. Zo kan je gelijk de foto zien van diegene die jou belt. Alleen ik vind de foto wat aan de kleine kant.

Weet iemand een registertweak of software waarmee ik ervoor kan zorgen dat als je gebeld wordt, de foto er (veel) groter uit komt te zien?

Daarnaast hoop ik dat iemand een leuk proggie heeft om de foto''s in je telefoonboek gelijk te zien(dus ipv namen, juist foto's). Als je met de huidige software gaat kijken in je telefoonboek, zie je de foto's pas als je een naam open klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134289

Ik probeer mijn Vario2 aan mijn laptop te koppelen om er een programma op te zetten, maar activesync herkend mijn VARIO2 niet meer. Geeft een foutmelding dat hij niet kan connecten. (your device was not detected). Op een andere laptop wordt mijn PDA niet herkend als nieuw apparaat. Heb het met meerdere kabels geprobeerd, maar geen succes. Opladen doet hij trouwens nog wel. Weet iemand of dit een problem in de software op de PDA is of is de USB connectie op de PDA wellicht stuk? Jullie hulp wordt zeer op prijs gesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
KSH schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:46:
De functie om foto's aan je contactpersonen vind ik erg geslaagd. Zo kan je gelijk de foto zien van diegene die jou belt. Alleen ik vind de foto wat aan de kleine kant.

Weet iemand een registertweak of software waarmee ik ervoor kan zorgen dat als je gebeld wordt, de foto er (veel) groter uit komt te zien?

Daarnaast hoop ik dat iemand een leuk proggie heeft om de foto''s in je telefoonboek gelijk te zien(dus ipv namen, juist foto's). Als je met de huidige software gaat kijken in je telefoonboek, zie je de foto's pas als je een naam open klikt.
Spb Diary 2 kan dit. Je krijgt dan op je today screen je contacts te zien, met je photocontacts bovenaan. Afbeeldingslocatie: http://www.spbsoftwarehouse.com/products/diary/screenshots.html?en, derde plaatje geeft j een voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Anoniem: 134289 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:59:
Ik probeer mijn Vario2 aan mijn laptop te koppelen om er een programma op te zetten, maar activesync herkend mijn VARIO2 niet meer. Geeft een foutmelding dat hij niet kan connecten. (your device was not detected). Op een andere laptop wordt mijn PDA niet herkend als nieuw apparaat. Heb het met meerdere kabels geprobeerd, maar geen succes. Opladen doet hij trouwens nog wel. Weet iemand of dit een problem in de software op de PDA is of is de USB connectie op de PDA wellicht stuk? Jullie hulp wordt zeer op prijs gesteld :)
Probeer dit programmaatje eens. Dit heeft voor mij alle ActiveSync problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53453

KSH schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:46:
Probeer deze eens. Ben er zelf erg tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Kassad schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 07:37:
[...]

Probeer dit programmaatje eens. Dit heeft voor mij alle ActiveSync problemen opgelost.
Dit progje werkt niet bij mij. Windows zegt dat het geen win32 app is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136245

Mensen, ik kom er niet meer uit :'( .
Heb sinds 3 maanden een TyTN, maar sinds 28 feb 'n T-Mobile abo met PIT. Nu zit ik in een UMTS dekkingsgebied, maar als ik wil internetten gaat hij "inbellen" met GPRS. Als ik GPRS uitschakel en die verbinding verwijder, werkt het internet niet.

- Valt dat inbellen met GPRS onder het PIT abo, of moet ik daar los voor betalen?
- Hoe kan ik dat UMTS verhaal inschakelen? Als netwerk staat er UMTS T-Mobile Nl.

Heb me zuf zitten zoeken op internet, gebeld met T-Mobile, bij de shop langs geweest waar ik 'm gekocht heb, maar niemand wil mij de truuck vertellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Als hij verbindt wat staat er dan bovenin je scherm in een blokje? Is dat een "G" of iets anders (zoals "U" of "3G")

Als er namelijk 3G of U staat dan maak je gewoon een UMTS verbinding, ook al heet de verbinding GPRS. Dat is maar de naam die ervoor is ingesteld. Ik wist dit in het begin ook niet, maar trust me dat als er 3G staat je gewoon op UMTS zit. Mocht je geen UMTS dekking hebben dan vervalt je foon gewoon op GPRS er verschijnt er een G in je scherm om dit aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

WM6 op 'hermes' zelfs groot nieuws op webwereld:

http://webwereld.nl/artic...ndows-mobile-6-0-uit.html

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Deddiekoel schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:43:
[...]

Dit progje werkt niet bij mij. Windows zegt dat het geen win32 app is.
Dat kan kloppen want het is een programma voor Windows Mobile :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
GPS-enabled HTC Kaiser to replace TyTN [ 02-03-2007 09:10 ]

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/sadm_files/htc_p4550.jpg

Recently there have been some rumors curculating in the Web on the impending HTC's brand-new devices, that haven't been officially announced yet. These include a communicator going by the name of HTC 4550, or just HTC Kaiser.

It is expected that the device will sport the following specifications - slider-style form-factor housing a sliding QWERTY-keypad, which in fact makes it a successor to HTC TyTN released last summer. The rumor has it that the foremost boosts will include ampified memory voulme, integrated GPS-moduel and Windows Mobile 6 operating system.

Specifications for HTC Kaiser:

* Windows Mobile 6 Professional operating system
* GSM (850/900/1800/1900), GPRS, EDGE and UMTS (800/850/1900/2100),HSDPA
* 2,8-inch display with QVGA (240x320 pixels) resolution
* 2 Mpix autofocus-enabled camera with flash
* VGA-camera for video calls
* Samsung SC32442 CPU running at 400 MHz
* 64 Mb of RAM and 256 of flash-memory
* microSD memory expansion slot
* Wi-Fi (802.11b/g), Bluetooth 2.0, USB 1.1
* GPS-module basing off SiRF Star III
* 1500 mAh Li-Ion battery
* Dimensions - 110x58x18 mm
* Weight - 160 grams

Note that there is no confirmation of this data yet. As the source says, the model is due out in June, 2007.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandoe
Dat zat er natuurlijk dik in, waar het hier op neerkomt; de Hermes alleen dan WEL met GPS operationeel... Wat triest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-05 22:24

vozzie

Zo beter?

deandoe schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:08:
[...]

Dat zat er natuurlijk dik in, waar het hier op neerkomt; de Hermes alleen dan WEL met GPS operationeel... Wat triest...
Hoeft niet, misschien dat ze hierdoor wel de GPS geactiveerd kunnen krijgen in de Tytn.
Zoals het nu is, gaat het GPS verhaal niet werken. Op xdadeveloper zijn ze er ook min of meer mee gestopt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik zit er aan te denken om de HTC TyTN te gaan kopen, maar twijfel tussen de UK versie en de NL versie. Zelf vind ik het prettig om mijn telefoon/PDA engelstalig te hebben. Ik heb nu een Palm TREO 680 (dis standaard engelstalig is) en met SMSen wordt T9 standaard engels toegepast. Hoe zit dit met de HTC TyTN?

Ik zag dat de PDAshop alleen nog maar de HTC TyTN NL versie levert. Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag waarom zij de UK versie niet meer leveren. Als antwoord kwam dat HTC besloten heeft om de UK versie niet meer te leveren. Vreemd wat op sommige andere webshops zie ik de UK versie wel nog steeds leverbaar.

Zijn er problemen met de UK versie...of zijn er geen updates/ondersteuning meer voor de UK versie.
Is het eventueel mogelijk om de NL versie ROM legaal te upgraden naar een UK versie onder verlies van garantie o.i.d.

Ik lees in deze topic iig veel goeie tips en ervaring over eer aantrekkelijke beestje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 12-05 10:18

Geckoo

Good news, everyone!

als je dit topic hebt gelezen weet je ook dat het heel makkelijk is om op een willekeurige tytn verschillende roms te zetten zodat je dus kan switchen. ook het t9 woordenboek is aan te passen :)
dus ik zou nog wat beter gaan lezen ;) :P

kortom, koop de goedkoopste en zet er dan de rom op die jij wilt :)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Laatst online: 15-04-2021
Geckoo schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 09:27:
als je dit topic hebt gelezen weet je ook dat het heel makkelijk is om op een willekeurige tytn verschillende roms te zetten zodat je dus kan switchen. ook het t9 woordenboek is aan te passen :)
dus ik zou nog wat beter gaan lezen ;) :P

kortom, koop de goedkoopste en zet er dan de rom op die jij wilt :)
Ok...dank voor de info. Ik dacht namelijk dat er wellicht problemen in die UK versie zat. Maar hoe zit het dan met de Original Dutch Retail-sticker waar ze op qtek overhebben mbt software/rom/hardware ondersteuning? Als ik de UK versie koop klopt dat wel s/n-nummer voor registratie?

Ik ben helaas nog een beetje leek op dit gebied.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:18

robertwebbe

Robert Webbe

Anoniem: 136245 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:13:
Heb sinds 3 maanden een TyTN, maar sinds 28 feb 'n T-Mobile abo met PIT. Nu zit ik in een UMTS dekkingsgebied, maar als ik wil internetten gaat hij "inbellen" met GPRS. Als ik GPRS uitschakel en die verbinding verwijder, werkt het internet niet.

- Valt dat inbellen met GPRS onder het PIT abo, of moet ik daar los voor betalen?
- Hoe kan ik dat UMTS verhaal inschakelen? Als netwerk staat er UMTS T-Mobile Nl.

Heb me zuf zitten zoeken op internet, gebeld met T-Mobile, bij de shop langs geweest waar ik 'm gekocht heb, maar niemand wil mij de truuck vertellen.....
Bedoel je wel het daadwerkelijke inbellen? Met inbellen wordt meestal een Circuit Switched Datacall (CSD) bedoelt waarmee je echt naar een modem belt. Een CSD verbinding heeft een maximale snelheid van 9,6 kilobit/sec. Het kan redelijk lang duren voordat je een verbinding hebt en als die er is, is die echt heeeeeeeeeel traag.

Ik denk dat je bedoelt te zeggen dat je het vermoeden hebt dat je "slechts" met GPRS connect terwijl je op een UMTS netwerk zit. In jouw verwachting zou je dan denken dat je met UMTS zou moeten connecten.

Maar... een UMTS data-verbinding verbinding is ook gewoon een GPRS verbinding. Eigenlijk zou je voor GPRS dan beter de termen GSM-GPRS of UMTS-GPRS moeten gebruiken. Je kunt aannemen dat als je op je display ziet dat je op het UMTS netwerk zit, dat je dan ook een UMTS-GPRS verbinding hebt.

En hetzelfde geldt ook voor HSDPA, ook hier zie je dat een GPRS verbinding hebt, alleen de drager is weer een stuk sneller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-05 22:24

vozzie

Zo beter?

Anoniem: 136245 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:13:

Het ligt eraan waar je bent en wat de dekking in dat gebied is.

Als je een G ziet staan op je beeldscherm, dan is er alleen GPRS beschikbaar. Zie je een 3G staan op je beeldscherm, dan heb je HSDPA en heb je dus snel internet.

Er is geen truckje voor ofzo om het altijd 3G te krijgen. Je zit in een gebied met 3G of je zit in een gebied met G. Ook al zit je in A'dam, dan kan je nog steeds G hebben. Ook al moet dat volgens T-Mobile 3G zijn. Dat heeft te maken met de signaal sterkte. In theorie ken je 3G hebben, maar als signaal net te zwak is, schakelt hij toch over op de G.

Het GPRS valt ook onder het PIT, dus gewoon onder je abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Okee... ik hem WM6 geprobeert. Liep niet geheel lekker. En met een bijna bricked device heb ik nu een Tytn rom terug gezet en een hoop settings terug kunnen krijgen via SPB backup. Voorlopig geen uitstapjes meer voor mij. Laatste etappe is ook nog niet genomen. Thuis werkt active sync nog niet. Op een andere pc word device wel al gedetecteerd.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

MR_VIPER schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:16:
Okee... ik hem WM6 geprobeert. Liep niet geheel lekker. En met een bijna bricked device heb ik nu een Tytn rom terug gezet en een hoop settings terug kunnen krijgen via SPB backup. Voorlopig geen uitstapjes meer voor mij. Laatste etappe is ook nog niet genomen. Thuis werkt active sync nog niet. Op een andere pc word device wel al gedetecteerd.
Ik weet niet wat je gedaan hebt maar om hem met één van de twee roms bricked te krijgen moet je wel hele rare stunts uitvoeren. Daarnaast ben ik benieuwd wat je niet aan WM6 is bevallen want ik heb zelf nog nooit zo'n stabiele en snelle rom gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Ik heb in eerste instantie alles netjes opgevolgd. Ging goed. Vervolgens omdat ik toch wat instellingen en dingen nodig had van oude rom. De oude rom terug willen zetten (was gedumpt). Dit ging niet goed. Ook alle dingen zoals zou moeten gedaan maar ging toch mis. Met veel lezen en dingen herschrijven etc etc toch weer voor elkaar gekregen om standaard HTC rom erop te krijgen en daarna settings terug te zetten via SPB Backup. Dus nu geen T-mobile rom er meer op. Nu maar hopen dat ik voorlopig niet voor garantie terug hoef. En inderdaad de WM6 rom voelt iets sneller aan. Alhoewel vind ik het laden wat langer duren als met de T-mobile rom. Misschien is het verstandiger om met alle vario II bezitters gewoon T-mobile te mailen waar de os update blijft. Dit omdat de huidige rom van T-mobile niet stabiel genoeg is. Dan kun je met behoud van garantie een upgrade doen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik zou ook heeel graag een Rom update van T-Mobile willen.
Op zich werkt de foon best ok maar een hoop dingen zijn gewoon niet stabiel. Met name Tomtom is erg bij me. Elke keer als ik Tomtom gebruik dan slaat hij op een gegeven moment vast. En dan moet ik eerst naar today scherm om het te unfreezen. Dit gebeurt sowieso bij het opstarten en meestal nog een paar keer tijdens de trip. Ik weet niet of dit een bekend probleem is maar ik zou het graag verholpen zien.
Ook zou ik gewoon een aantal van de WM6 opties (zoals HTML e-mail en standaard Windows live) graag hebben.

Weet iemand verder een mooi progje waarmee je geluidsprofielen kunt maken en je snel tussen deze profielen kunt switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Laatst online: 25-04 13:42

GraasGast

Analogue Heaven

Ik draai nu al een aantal dagen WM6 op m'n Vario2 en dat bevalt prima. Ik kan het iedereen aanraden! :)

Tip voor MR_VIPER: gebruik nooit SPB backup om gegevens tussen verschillende rom-versies te restoren, dat gaat geheid mis. Dan overschrijf je bijvoorbeeld je WM6 registry met een WM5 registry. Ook tussen verschillende WM5 roms is het niet aan te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

SPB backup heb ik een restore kunnen doen tussen 2 verschillende wm5 roms. Dus dat gaat op zich wel. Ik had al veel uitgeschakeld om terug te zetten op wm6 waaronder registry en databases. Ik moest namelijk puur wat exe's terug hebben die ik zo niet meer had liggen en anders weer had moeten opzoeken. Misschien als de WXDA live versie weer wat verder in ontwikkeling is nog eens proberen maar voorlopig echt niet meer.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik wil nu ook wel WM6 gaan proberen, maar hoe kan ik de standaard ROM die ik er nu in heb zitten backuppen? Mocht ik ooit garantie nodig hebben dan kan ik die wellicht terug gaan zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-04 22:47
idd kan iemand de rom van T-mobile sharen,

Ik zou graag terug willen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191607

Anoniem: 134289 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:59:
Is het misschien je firewall? Ik heb Sygate en die doet af en toe moeilijk met ActiveSync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deddiekoel schreef op zondag 04 maart 2007 @ 10:49:
...
Weet iemand verder een mooi progje waarmee je geluidsprofielen kunt maken en je snel tussen deze profielen kunt switchen?
Probeer PPC Profiles Pro eens, ben ik erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:35
Heb m'n grandmix-cd net op m'n vario gezet. Loop nu tegen het 'probleem' aan dat de vario/windows media speler pauze's tussen de nummers laat horen. Iemand een idee of ik:
- dit middels een instelling kan aanpassen.
- een ander programma met afspelen moet gebruiken.
- de cd op een andere wijze moet rippen.
- ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Niek_ schreef op zondag 04 maart 2007 @ 18:32:
Heb m'n grandmix-cd net op m'n vario gezet. Loop nu tegen het 'probleem' aan dat de vario/windows media speler pauze's tussen de nummers laat horen. Iemand een idee of ik:
- dit middels een instelling kan aanpassen.
- een ander programma met afspelen moet gebruiken.
- de cd op een andere wijze moet rippen.
- ?
Probeer PocketMusic Free of Bundel ($) eens. Deze laat nummer zonder pauze overvloeien in elkaar. Zit ook hele handige today item bij.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192669

Hebben jullie met de HTC TyTN / Vario II ook hetzelfde probleem als de P3300 i.c.m. T-Mobile dat er een bereikbaarheidsprobleem is of hebben jullie hier totaal geen last van, gezien GSM netwerk en het GPRS-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:38
Anoniem: 192669 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 09:02:
Hebben jullie met de HTC TyTN / Vario II ook hetzelfde probleem als de P3300 i.c.m. T-Mobile dat er een bereikbaarheidsprobleem is of hebben jullie hier totaal geen last van, gezien GSM netwerk en het GPRS-netwerk.
totaal geen last van, heb hem nu ruim 3 maanden en altijd bereikbaar geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Thanks! Dit is precies wat ik zocht. Ik hiermee zelfs bluetooth in en uitschakelen dus ideaal voor een "Tomtom" profiel!

Over Tomtom gesproken, zijn er hier meer mensen die problemen hebben met het 'bevriezen' van Tomtom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Deddiekoel schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:31:
Over Tomtom gesproken, zijn er hier meer mensen die problemen hebben met het 'bevriezen' van Tomtom?
Yup.. zowel met de originele t-mobile windows-versie, als met AKU 3.3 als met WMXL. Als ik op de ophangknop druk kom ik wel meteen weer terug in het today screen, en als ik dan op het tomtom icoontje op de taskbar klik dan issie weer snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Martijn02 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:39:
[...]

Yup.. zowel met de originele t-mobile windows-versie, als met AKU 3.3 als met WMXL. Als ik op de ophangknop druk kom ik wel meteen weer terug in het today screen, en als ik dan op het tomtom icoontje op de taskbar klik dan issie weer snel...
Dat is precies wat ik ook heb. Heb jij nog extra software draaien zoals checkpoint (die eigen overlays installeert)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebruikt iedereen hier de Vario II i.c.m. T-Mobile of zijn er ook mensen die een HTC TyTN hebben met een andere provider. Ben ik zeer benieuwd naar en of die dan ook een Mobiel Internet pakket erbij hebben. (Niet de PIT van T-Mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oops dubbel post

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 192669 op 05-03-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117563

Anoniem: 192669 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:25:
Gebruikt iedereen hier de Vario II i.c.m. T-Mobile of zijn er ook mensen die een HTC TyTN hebben met een andere provider. Ben ik zeer benieuwd naar en of die dan ook een Mobiel Internet pakket erbij hebben. (Niet de PIT van T-Mobile)
Ik zit nu aan het einde van mijn 3 maanden opzegtermijn van Vodafone. Heb de telefoon gewoon SIM-unlocked, en daarna de instellingen ingebracht. Wat erg vervelend is bij Vodafone is dat die instellingen niet goed te vinden zijn, vooral niet dat je een proxyserver moet instellen voor WAP-pagina's. Daarbij heb ik voor 10 euro per maand een internetbundel afgesloten: onbeperkt Vodafone live (spits nieuws is daar onbetwiste favoriet) en 10 Mb per maand voor "gewoon" internet (wat veel te snel opgaat).

Vooral om dit laatste ben ik blij dat ik vanaf eind deze week met T-mobile onbeperkt kan internetten. Dan ga ik ook eens stoeien met Exchange via VPN, iemand overigens tips hoe dit het snelste/makkelijkste is in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192669 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 09:02:
Dekking van T-Mobile is erg wisselend over Nederland, zie hun dekkingskaart. Die is erg nauwkeurig. Op mijn woonadres is de dekking niet geweldig en ik heb dan ook regelmatig geen bereik vooral in huis :( . Maar daarom wel 20% korting op mijn abbo gekregen :P .

Ik denk dat ik van het uitgespaarde geld maar een wifi router ga aanschaffen, heb ik toch best of both worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toen t-mob me die 20% korting aanbood (zie vorige post) kon ik ook kiezen voor alles wegdoen en m'n geld terug. Toen heb ik nog eens naar mobiel internet van andere providers gekeken. Da's ongeveer een maand geleden. T-mob is momenteel echt de enig die onbeperkt internet voor een vast bedrag aanbiedt :'( . Telfort heeft een 1GB datalimiet abbo voor dezelfde prijs. Kan ook simonly voor wat meer. Maar 1GB daar ben je zó doorheen :P .

Ik heb daarom 'n t-mob abbo voor 1 jaar en gok erop dat er volgend jaar veel meer providers zijn die iets vergelijkbaars aanbieden (en met beter dekking bij mij thuis hoop ik ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117563 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:19:
[...]

Dan ga ik ook eens stoeien met Exchange via VPN, iemand overigens tips hoe dit het snelste/makkelijkste is in te stellen?
Gaat via ActiveSync. Menu -> Server configureren:
  • Serveradres = OWA-URL (kijk even in je browser). Waarschijnlijk met SSL.
  • Gebruikersnaam en wachtwoord spreekt voor zich. Domein = "xxx.nl"-deel uit OWA-URL. Kijk ook even onder 'geavanceerd' hoe je eventuele conflicten wilt oplossen.
  • Daarna vinken wat je allemaal wilt meenemen in de sync en voltooien.
Daarna via Menu -> Schema instellen hoe vaak je wilt syncen. Piektijden kun je zelf aanpassen (link linksonder). ActiveSync is een flinke batterij-slurper. Ik heb 'm tijdens piektijden op éénmaal per uur staan (zit dan toch regelmatig achter m'n desktop) en daar buiten op elke 15 minuten.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 191607 op 05-03-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deddiekoel schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:31:
[...]

Thanks! Dit is precies wat ik zocht. Ik hiermee zelfs bluetooth in en uitschakelen dus ideaal voor een "Tomtom" profiel!

Ja, dat kan idd ook. Overigens gaat-ie met "sync" wel in de fout als er twee afspraken direct aan elkaar in je agenda staan. Maar verder echt een überprogje.

Over bevriezen van Tomtom staan ook veel posts in deel 4 van dit topic. Ik ga Tomtom er binnenkort er op zetten (ben bijna jarig, eindelijk een goed idee voor een cadeau O-) ). Is er nog nieuws over de GPS-chip in de Hermes? Doet-ie-ut-of-doet-ie-ut-niet tomtom(tom)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146510

Ik heb een TyTn met een abo van Hi25 + UMTS-bundel, Was toch de scherpste aanbieding destijds. IK betaal 45 euro voor 200mb en die 45 euro had ik toch al als ik gewoon met mijn Nokia met GPRS aan het internetten was, dus per saldo was ik niet duurder uit. Want waarvoor ik de TyTn onderdweg gebruik qua internert haal ik die 200mb niet vaak. Ben er zeer tevreden over. Ook over de snelheid, ook al schijnt die nog geknepen te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 146510 op 05-03-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117563

Anoniem: 191607 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:47:
[...]

Gaat via ActiveSync. Menu -> Server configureren:
  • Serveradres = OWA-URL (kijk even in je browser). Waarschijnlijk met SSL.
  • Gebruikersnaam en wachtwoord spreekt voor zich. Domein = "xxx.nl"-deel uit OWA-URL. Kijk ook even onder 'geavanceerd' hoe je eventuele conflicten wilt oplossen.
  • Daarna vinken wat je allemaal wilt meenemen in de sync en voltooien.
Daarna via Menu -> Schema instellen hoe vaak je wilt syncen. Piektijden kun je zelf aanpassen (link linksonder). ActiveSync is een flinke batterij-slurper. Ik heb 'm tijdens piektijden op éénmaal per uur staan (zit dan toch regelmatig achter m'n desktop) en daar buiten op elke 15 minuten.
Dat had ik ook wel al ver door, maar mijn vraag is eigenlijk meer hoe je dit moet combineren met een verbinding met een VPN server. Moet je dan bepaalde instellingen in je verbindingen veranderen, of kun je dat bij active-sync ook? (laatste heb ik niet kunnen vinden namelijk, eerste is moeilijker dan het lijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry Adonispb, geen verstand van VPN.

@iets enzo:

Op http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/27355191 schreef je

...na lang zoeken heb ik een oplossing gevonden. In outlook zijn de contactgegevens weer op te slaan op de manier die je zelf wilt...

Kun je jouw oplossing met ons delen? Ik heb ook dit probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 191607 op 05-03-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinghuz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 10:07
Beste allemaal,

heb net WM6 op muhn tytn (v1605) gezet, werkt natuurlijk als een tierelier :D
enige probleem is dat ik nu mijn vodafone grps/3g internet setting kwijt ben :X
even zoals het cabje dat behalve mijn homescreen vernielt, ook mijn 3g setting heeft :O
heeft iemand voor mij die settings, of het cabje, zodat ik gewoon weer kan internetten? 8)

Greetz Jeff 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
DELETED

[ Voor 99% gewijzigd door zzz16 op 17-04-2007 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

zzz16 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:28:
[...]

Kun je mij vertellen hoe ik terug kan naar de wm5?
Je mag e-mailen sailerboy1987 [@] hot m@il .com
Omdat mijn dump van mijn rom mislukt was heb ik de HTC rom dutch die op XDA staat gebruikt. Volg dezelfde stappen als voor het flashen naar WM6. Zorg wel dat je toestel super cid is e.d.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
Jammer,

Is er iemand anders een dump voor mij kan maken ?

Mijn toestel is nog niet super CID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Laatst online: 06:28

smallboy

N/A

Martijn02 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:39:
[...]

Ik had ook een bevriezende tomtom. Na de upgrade naar WM6 lijkt dit echter opgelost (al heb ik nog geen echt lange rit gemaakt, maar iig bleef ie wel 20 minuten werken waar ie eerst al vaak heel snel 'bevroor').

A.s. zaterdag gebruik ik tomtom voor een rit naar Frankrijk, dus kan ik mooi testen of hij niet meer bevriest. Ik laat het nog wel weten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtech
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:20
AleSyS schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 10:53:
[...]

Ok...dank voor de info. Ik dacht namelijk dat er wellicht problemen in die UK versie zat. Maar hoe zit het dan met de Original Dutch Retail-sticker waar ze op qtek overhebben mbt software/rom/hardware ondersteuning? Als ik de UK versie koop klopt dat wel s/n-nummer voor registratie?

Ik ben helaas nog een beetje leek op dit gebied.... :(
Ik had om garantieredenen ook de NL versie gekocht, maar die moest al na een week terug ivm screen aligment problemen. De volledige doos naar Hasselt (B) moeten sturen via een koerier (allemaal keurig geregeld via Smartmobility) en na 8 dagen kreeg ik een nieuwe, maar wel 3 weken ouder toestel. Zonder Dutch retail sticker en in de doos bleek een UK versie te zitten. Niet erg, want hier bleek een steviger display op te zitten en het toestel was ook nog eens een stuk sneller. Alleen ging het registreren niet omdat het imei niet goedgekeurd werd. Een mail naar Smartmobility werd na een maand beantwoord met het bericht dat ik hem nu kon registreren. Dat bleek toch niet het geval en na wat vlot mail verkeer heen en weer is alles nu geregeld.
Als je geen sticker hebt moet je alles via je winkel regelen. Zegt Smartmobility.

Hoeiendag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even vraagje, is er al een oplossing voor het freezen van TomTom op de TyTN? Gebeurd dit ook bij bijv. de standaard rom geleverd bij de TyTN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96816

Anoniem: 117563 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 07:56:
[...]

U vraagt, wij draaien:

http://www.pdair.com/cata...11000012&products_id=5414

Sowieso een site die iedereen eens zou moeten bekijken, er staan veel interessante assecoires op, waaronder machtig mooie aluminium cases. Hij is wat traag, maar zeer betrouwbaar, en er wordt verzonden zonder kosten vanuit HongKong!
Ik heb m binnen (op ebay besteld). Dit ding werkt perfect: mini usb wordt gesplit in:
- mini usb
- 3,5 mm audio
- mini usb audio

Ik kan nu in de auto de tynth opladen en tegelijkertijd muziek luisteren!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 96816 op 06-03-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Deddiekoel schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:16:
[...]

Dat is precies wat ik ook heb. Heb jij nog extra software draaien zoals checkpoint (die eigen overlays installeert)?
Late reactje: nee... Alleen wat poi's (flitskasten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-01-2021
Anoniem: 178519 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:52:
[...]

Wat ik heb begrepen verkloot je je garantie niet met deze roms. Je kan altijd nog terug naar je standaard ROM dus daar zit het wel goed mee!

En verder heb ik de XDA live draaien! Ben er tot nu toe zeer tevreden over. het ziet er niet alleen een stuk beter uit, maar heb ook het idee dat de tytn er een stuk sneller van is geworden! En als je ergens tegen een "probleem" aanloopt, dan is er altijd nog het XDA forum! Er is een speciale topic waar je je bevindingen kan melden. Maar ook de problemen worden hier besproken en er zijn al veel .cab verschenen waarmee je of extra programma's kunt laten draaien op WM6 of waarmee je problemen verhelpt!

Als je nog twijfelt: ik zou zou het gewoon doen!
Ik heb even een vraag over de dingen die er niet worden geinstalleerd.... als ik nu die versie van wm6 installeer hè.....

Wat mis ik dan ten opzichte van de HTC-rom (RUU_HERMES_HTC_WWE_1[1].35.255.2_1.35.255.102_1.08.00.10_SHIP.EXE)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-05 16:21

PeNGuiN

't Is Wat...

Anoniem: 96816 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:48:
[...]

Ik heb m binnen (op ebay besteld). Dit ding werkt perfect: mini usb wordt gesplit in:
- mini usb
- 3,5 mm audio
- mini usb audio

Ik kan nu in de auto de tynth opladen en tegelijkertijd muziek luisteren!
Toppie, daar was ik al lang naar op zoek zeg... Meteen ff besteld :)

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
Ik heb even een vraag over wat "Radio" precies inhoud....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
en kan je die "HTC 3 in 1 USB Adapter" ook ergens "normaal" bestellen ;):P

wat een vragen hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

fn002449 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:05:
Ik heb even een vraag over wat "Radio" precies inhoud....
ra·dio (de ~ (m.), ~'s)
1 radiotoestel
2 radioprogramma
3 middel, medium om informatie uit te zenden
4 draadloze telegrafie of telefonie

Of bedoel je misschien wat de radio-rom doet?
The radio ROM provides improvements on the GSM radio stack and this has effect into GSM signal, AT command interface, GSM data modem (3G, GPRS, EDGE, HSDPA, etc...) controlled by the Radio Interface Layer (RIL). Radio stack has nothing to do with WiFi or bluetooth, it is only for the GSM part of the device. bron
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.