Ok, ik heb de XDA live OS erop gezet en er nu een hele dag mee gespeeld en getest. Zoals gemeld veranderd deze WM XDA live alleen je besturingssysteem naar WM6. Wat zijn de voordelen en de nadelen?
Voordelen:
-
Je apparaat is na installatie IPl-1.01 en SPL-1.04 (Dit heeft te maken met SuperCid en Boatloader, je kan deze OS dus altijd weer vervangen voor je oude of een andere zonder problemen!)- Veel sneller opstarten.
- WM6 is veel sneller in het gebruik. Zoeken met Resco Explorer in de windowsfile ging altijd erg traag. Nu binnen 5 seconden zie je alle bestanden in de windowsmap verschijnen. Echt een vooruitgang.
- Pogramma's starten sneller op!
- Ik heb voor het eerst kunnen syncen (geinstalleerd binnen 2 minuten) met mijn PC (Vista Ultimate NB!)
- Voor het eerst zie ik een 3 G verbinding met mijn T-mobile abo.
- Internet lijkt sneller.
- Wifi verbinding installeren ging net zo gemakkelijk, verbindingssterkte is net zo goed of misschien zelfs beter.
- Alle programma's die ik onder WM 5 draaide doen het ook onder WM 6. Ik had even een klein probleem met PhoneAlarm, maar dat is opgelost nar 3 x installeren en 2 x deinstaleren.
- WM 6 ziet er gelikter uit, betere Icons, kleur en interface
- Emial ophalen via pop3 gaat snel.
- SMS'en is Ok
- HTMl doet het met emailen.
- Office applicaties zijn beter geworden.
- Geen enkele vastloper gehad nadat ik het PhoneAlarm goed had geinstalleerd, Dit is nu ongeveer 5 uur geleden...
"Nadelen":- Backlite Keyboard moet je even aanpassen via settings/buttons/Backlite/vinkje weghalen en je backlite doet het pertinent. Is eigenlijk geen nadeel, kan je zelf instellen. Maar het lijkt erop dat de auto sensor het niet doet.
- Cleartype doet het nog steeds niet in Landscape.
- Het is een engelse WM6, dus je moet je dictionairy vervangen voor de Nederlandse, als je daar behoefte aan hebt tenminste...
-
Kyphur komt nog met een nieuwe versie met verbeteringen voor zover nodig, zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=295502 dus dat betekent nog een keer alles er opnieuw moet opzetten. hij verwacht de eerste update mogelijk in het aankomende weekend.
Ik heb neem dit feit voor lief, want ik weet dat het nog beter gaat worden dan dat ik het nu al vind!
Programma's die goed functioneren onder WM6 zijn;
Windows Live (incl. Messenger)
Skype (ook al getest, doet het beter onder WM 6!)
PhotoDailer (bellen door het aanklikken van fotootje op je todayscreen, kunnen er 5 op 1 lijn)
Resco Explorer
Resco Register Add-in
SPB Pocket Plus
SPB Backup
SPB Weather
PhoneAlarm met thema Vista Media Center van Octaviz)
MemMaid (cleaner van oa cache, cookies, ed)
Richard L Owens "FileAsFL (regelt voornaam, achternaam volgorde bij Contacts)
Nou ik zal ongetwijfeld wat vergeten zijn, maar ik denk dat jullie hier weer wat mee kunnen doen.
Succes!
T-Mobile Ameo: SIM/CID Unlocked @ WM6 & T-Mobile MDA Vario II SIM/CID Unlocked @ WM6