Over het PS3-forum

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 3.500 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

ecteinascidin schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:06:
Als ik trouwens nu al een trent mag bespeuren is dit hele topic een storm in een glas water.
trenD

(tja, hLpDsK mag ook fouten verbeteren :))

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Boeboe: /me probeerde duidelijk te maken dat iemand zijn mening tot een feit verabsoluteerde. Hij heeft nergens in dit topic een spelfoutverbetering gedaan. Dat soort reacties dragen bijzonder weinig bij aan de discussie, en mag je dan ook achterwege laten :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Toen ik het eerste geklaag las moest ik denken aan die reclame van Microsoft toen voor (geloof ik) Windows Server 2003, waarvan het logo redleijk subtiel was verwerkt in de achtergrondkleur beige van de frontpage. T.net zou hun ziel verkocht hebben aan MS (en nu aan Sony).

For the record mijn mening uit het Wii topic:
S2S schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 10:42:
[...]

Ik vind het zwaar ongepast dat ze zoveel aandacht besteden aan de PS3? Hebben de Wii en de X360 ook zo'n actie gehad op Tweakers?
Het is een (reclame)deal tussen Sony en Tweakers.net en zoals Daniël al aangaf in het mededelingenforum zouden MS en Nintendo ook zoiets met T.net kunnen regelen als ze er mee kwamen. Je bent ook niet verplicht om dingen over de PS3 in dat themaforum neer te zetten en als de mensen van Sony ook vragen gaan beantwoorden dragen ze ook nog eens nuttige kennis bij aan GoT. Als je het mij vraagt een win-win situatie als je door de reclameboodschap heen prikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijk gezegd heb ik er totaal geen problemen. Who cares, Microsoft en Nintendo komen niet op het idee voor zo iets. Daarnaast vind ik het gewoon erg positief dat het gewoon objectief is, en dat het niet een veredelde advertentie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:28

boesOne

meuh

Als je het mij vraagt een win-win situatie als je door de reclameboodschap heen prikt.
Je kan alles wel door de vingers zien. Maar Sony koopt imho gewoon content ruimte, die niet als expliciet als reclame is aangeduidt. Reclames prima. Frontpage advrtorials enzo. Prima. Maar als dit experiment slaagt dan zie ik niet in waarom niet elk bedrijf een tijdelijk subforum kan kopen. De scheidslijn tussen gekochte subfora en 'onafhankelijke' subfora wordt dan vager. Welke user is betaald door een bedrijf en welke niet? Wie geeft zijn eigen mening en wie niet.. dat soort shit krijg je..
Als straks een user in een algemeen forum een topic over hypotheken opent en zijn argumenten uitlegt voor zijn keus voor de hypotheek van de Rob-a-bank dan kunnen we ons gaan afvragen af ie onafhankeljik is of niet.. leuk !

Kortom GoT is van de GoTTers, niet van $$.. Dit is sell-out. Reclame doe je maar in banners enzo en op de frontpage.. Ik ga eens kijken hoe het is op andere fora als t balusC forum.. niet dat ik meteen weg ben.. maar GoT heeft nu wel wat van zijn charme verloren.. :) zo is t leven..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

GoT is strikt gezien van VNU en haar aandeelhouders en niet van "ons".

Er zou, om wat meer duidelijkheid te verschaffen, een verplichting tot het plaatsen van een ondertitel én signature moeten zijn voor "gebruikers" wiens aanwezigheid alleen de promotie rechtvaardigt. In dit geval zou onder de naam PlayStation3 iets kunnen staan als "SONY-medewerker".

Heb mezelf maar (tijdelijk) een andere ondertitel gegeven ter verduidelijking.

[ Voor 10% gewijzigd door Guardian Angel op 17-02-2007 12:50 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Ja ben zelf geen lid, kom hier wel al jaren en het kwam eerst wel wat vreemd over.
Toch laat ik dingen liever even bezinken voor dat ik ergens een reactie op geef.
Na een nachtje slapen, blijf ik achter met het volgende gevoel.
Wie weet staan wij nu wel aan de vooravond van een drastische verandering in tech-forumland.
Wie weet zijn wij straks een jaartje verder en hebben meerdere bedrijven dit voorbeeld gevolgd en krijg je over meerdere fora een ingang tot de kern van zulke bedrijven.
Een forum waar je direct je kritieken en kinderziektes bij de juiste mensen neerlegt, zou het niet mooi zijn om juist in die gevallen gelijk de juiste 'aan hun taas te trekken'?
Of tips voor eventuele verbeteringen of gewoon een stukje meedenken over een product in directe samenwerking met die mensen die het product ook daadwerkelijk maken? Dit in plaats van ellenlange postings waarvan je eigenlijk wel weet dat het de "werkvloer" van tweakers niet verlaat.
Dit zie ik wel als een positief iets en de verzekering dat zij geen vinger in de pap hebben voor wat betreft het moderaten van de meuk, dwingt toch af dat zij dit niet lauter als promostunt kunnen gebruiken.

Daarnaast lijkt het me ook wel enorm kick om te zien hoe zij zich het hoofd boven water houden als zij een product lanceren wat niet deugt en zij direct de mensen over zich heen krijgen die daar erg veel verstand van hebben. Zij kunnen er dan niet meer onderuit en zullen de waarheid van hun product onder ogen moeten zien en dat levert een stukje kritiekvrijheid op die normaliter niet eens bestaat. Ik bedoeld stuur maar een brief naar een van die bedrijven, grote kans dat er weinig mee gebeurt. Nu creeeren zij zelf een ingang en zullen zij dus iets met die kritieken moeten doen, willen ze niet drastisch voor paal gaan staan.

Al met al sta ik er niet negatief tegenover, misschien zou het technisch haalbaar zijn om de leden tegemoet te komen en de zichtbaarheid ervan enigszins aan passen. Zodat zij geen extra taken hoeven uit te voeren om hier 'onderuit' te komen. Alhoewel dat nou weer niet zo'n grote stap is.

Wel hangt het vertouwen nu voor de spotlight en iedereen moet zich bewust zijn dat hier een gezonde vorm van wantrouwen uit voort is gekomen. En rekening moet worden gehouden met het gevoel van de leden en niet-leden (uiteraard wat minder vielleich). Door hun te betrekken bij deze onderneming, wat naar mijn idee meer als voldoende gebeurd.

Maar goed misschien is het niet mijn plaats als niet-lid om daar over van gedachte te verwisselen. Either way dat zijn gewoon just my 2 cents.

Ben erg benieuwd in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18
Opzich moet ik zeggen dat ik er niet echt wakker van kan liggen. Voor alle mensen die denken dat dit een kans is om sony juist te "bashen" in het subforum denk ik dat ze daar niet mee bereiken wat ze willen. "There's no such thing as bad publicity" Zolang er over je gepraat wordt heb je aandacht. Dus laat het forum dan gewoon lekker links liggen, net als je met het grote ps3 topic deed.
Dit is gewoon een leuke inkomstenbron voor t.net, als ze het maar niet te vaak gaan doen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:38:
Eerlijk gezegd heb ik er totaal geen problemen. Who cares, Microsoft en Nintendo komen niet op het idee voor zo iets.
MS doet het lomper :+

(ja de frontpage van Gamespot PS3 zag er serieus 24 uur zo uit ;) )

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Damien schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:52:
Maar goed misschien is het niet mijn plaats als niet-lid om daar over van gedachte te verwisselen. Either way dat zijn gewoon just my 2 cents.
Je bent hier geregistreerd dus ben je IMHO gewoon LID en heb je recht van spreken, daar hoef je niet perse een abonnement voor hebben afgesloten.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:02

DinX

Motormuis

boesOne schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:39:
[...]

Welke user is betaald door een bedrijf en welke niet? Wie geeft zijn eigen mening en wie niet.. dat soort shit krijg je..
Wist je dat voorheen wel dan ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Volgens mij is er inmiddels al meer over dat forum gepost dan er in. Als het zo blijft zal het experiment wel niet slagen ;).

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

curry684 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:55:
MS doet het lomper :+

(ja de frontpage van Gamespot PS3 zag er serieus 24 uur zo uit ;) )
Ach, op http://games.fok.nl stond ook een paar dagen lang een reusachtige Windows Vista banner (en ik vind het jammer dat wij die op GoT niet hadden ;( ) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wouter Tinus schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:03:
Volgens mij is er inmiddels al meer over dat forum gepost dan er in. Als het zo blijft zal het experiment wel niet slagen ;).
174 berichten in heel PS3 tov 411 alleen al in dit topic. Misschien dat als het forum eerder in de week geopend was het populairder zou zijn geweest. Nu is het weekend en komt er natuurlijk niemand van Sony meer langs. Sowieso valt de aanwezigheid daarvan me een beetje tegen, [Verwijderde gebruiker] is de officiële vertegenwoordiging van Sony als ik het goed begrijp, maar die heeft afgezien van 2x een stucky nog niks geplaatst.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Waarom worden de topics over PS3 die nu in SGD staan niet naar het PS3 forum gemoved? Of is het de bedoeling dat er alleen maar nieuwe topics in komen? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Han schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:14:
Waarom worden de topics over PS3 die nu in SGD staan niet naar het PS3 forum gemoved? Of is het de bedoeling dat er alleen maar nieuwe topics in komen? :)
De gedachte is dat mensen niet verplicht worden om in een 'gesponsord' forum hun topics te plaatsen, en dat ze dat gewoon kunnen blijven doen in de normale context. In het PS3 forum is echter ook gewoon ruimte voor topics geopend door users. Met als nadeel, op zich, dat zaken dus op twee plaatsen tegelijk besproken kunnen worden..

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Ik sluit me aan bij degenen die het belachelijk vinden. Tenminste, natuurlijk is het een goed recht voor de eigenaar van GoT om te doen wat ze willen met het forum, maar ik vind dit niet echt een bevordering van de betrouwbaarheid van het forum. Het forum zou gevormd moeten worden door de users, en de subfora door verzoeken van users. Niet door verzoeken van bedrijven met wat geld in de portemonnee. Ik heb geen problemen met reclame. Voor mijn part komt er een PS3 background hier, zoals die X360 background op Gamespot een tijdje geleden. Dan heb je iig in een oogopslag door dat het om reclame gaat.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
JHS schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:32:
[...]
In een topic dat inmiddels in een crewforum is beland ja, hij heeft verder geen toegang tot dergelijke fora :) . Overigens valt de 'betrokkenheid' van de Sony mensen me nogal tegen, alhoewel het vast wel verklaarbaar is door het weekend, maar op deze manier heeft het expiriment maar een zeer beperkte meerwaarde voor de gebruikers. Ik heb echter persoonlijk nog wel enige hoop dat het beter wordt :) .
Géén meerwaarde imo. Het enige voordeel wat ik *zou* kunnen zien is dat "we" hier "support" krijgen op de PS3 door Sony. Dat gebeurd nu dus niet. Er staan wat loze kreten, maar daar houdt het ook mee op.
JHS schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:18:
[...]
De gedachte is dat mensen niet verplicht worden om in een 'gesponsord' forum hun topics te plaatsen, en dat ze dat gewoon kunnen blijven doen in de normale context. In het PS3 forum is echter ook gewoon ruimte voor topics geopend door users. Met als nadeel, op zich, dat zaken dus op twee plaatsen tegelijk besproken kunnen worden..
Het maakt in feite dus niks uit waar je je vraag/discussie plaatst (SGD of PS3)? Er zit helemaal geen verschil tussen? Tenzij je dus iets specifiek aan Sony wilt richten Dan hangt het dus totaal af van waar wij users zin in hebben of het slaagt of niet?
Als dat zo is vind ik het wel gedurfd om zonder eerst te peilen zo'n forum op te starten. Ook al is het een experiment.
Maargoed Sony's loss in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

RoD schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:41:
[...] Het maakt in feite dus niks uit waar je je vraag/discussie plaatst (SGD of PS3)? Er zit helemaal geen verschil tussen? Tenzij je dus iets specifiek aan Sony wilt richten Dan hangt het dus totaal af van waar wij users zin in hebben of het slaagt of niet?
Daar hangt het toch sowieso van af :) . Het is volgens mij niet alsof een succes afgedwongen kan worden, de users moeten denk ik er uiteindelijk de meerwaarde van zien wil het een geslaagd experiment zijn.
Als dat zo is vind ik het wel gedurfd om zonder eerst te peilen zo'n forum op te starten. Ook al is het een experiment.
Als je met een peiling iets als een poll of een LA topic bedoelt oid: Als dat zou gebeuren met elk (niet-standaard) initiatief, dan denk ik niet dat we nog veel dingen zouden doen :+ .
Maargoed Sony's loss in dat geval.
Nouja, ze hebben iniedergeval wel wat exposure bereikt :) . Maar ik denk dat ze er inderdaad veel meer uithalen als ze actief zouden participeren..

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

curry684 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 04:30:

En dat is dan ook het hele punt: het grote PS3-topic volstaat volledig om als Sony-figuur je FUD in te gaan verspreiden (want dat waren die stuckies wel tot ik er een paar brandbommetjes naar binnen gooide).
En nu neemt Sony dus tegen betaling (!) in een tijdelijk subforum op GoT (in het hol van de leeuw zeg maar) een enorm risico om tot op hun schoenveters afgefakkeld te worden door een groep zeer kritische users aangaande hun nieuwe PS3.

Als ze alleen maar marketingFUD willen doen zijn daar veel meer geschiktere fora voor, of een Advertorial op sites.

Gewaagde zet van Sony hoor, en daar heb ik wel respect voor ondanks dat het bedrijf zelf redelijk op m'n shitlist staat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

Captain N schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:20:
Ik sluit me aan bij degenen die het belachelijk vinden. Tenminste, natuurlijk is het een goed recht voor de eigenaar van GoT om te doen wat ze willen met het forum, maar ik vind dit niet echt een bevordering van de betrouwbaarheid van het forum. Het forum zou gevormd moeten worden door de users, en de subfora door verzoeken van users. Niet door verzoeken van bedrijven met wat geld in de portemonnee. Ik heb geen problemen met reclame. Voor mijn part komt er een PS3 background hier, zoals die X360 background op Gamespot een tijdje geleden. Dan heb je iig in een oogopslag door dat het om reclame gaat.
Mee eens, ik vind het ook belachelijk, maar met alle reclame troep en nu dit is het voor mij al wel duidelijk dat tweakers niet meer de tweakers is die het ooit was. Het gaat alleen maar achteruit.

Aan de andere kant, als ze nu voor alle 3 consoles een forum maken, best dan heb je dat mensen daar rustig over games kunnen praten en topics openen die ook echt bij de console horen. Een nintendo forum waar je rustig topics kunt openen voor DS en Wii en Cube games in plaats van het centrale Wii of 360, of whatever topic er mee te bevuilen. Dat nu Sony er een aandeel in heeft vind ik maar zwak, open dan gewoon gelijk 3. Nu is het gewoon pure propagande van Sony, allemaal omdat die console van ze bagger verkoopt. Erg objectief blijft het dus niet, erg jammer dit. Dit is echt een afbraak van de goede naam die GoT had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Steffy schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:48:
Aan de andere kant, als ze nu voor alle 3 consoles een forum maken, best dan heb je dat mensen daar rustig over games kunnen praten en topics openen die ook echt bij de console horen.
Dat is vroeger al eens geopperd en afgeschoten. Maar blijkbaar zijn knaken een goede reden om het wel te doen. Dus wanneer je een Wii, DS of Cube forum wil dan moet daar eerst voor betaald worden. Open je nu andere fora voor andere consolen dan zal Sony zich genept voelen schat ik maar eens in :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Steffy schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:48:
Nu is het gewoon pure propagande van Sony, allemaal omdat die console van ze bagger verkoopt. Erg objectief blijft het dus niet, erg jammer dit.
Aan jou als kritische gebruiker om beargumenteerd tegen die propaganda in te gaan.
Die kans krijg je nu van zowel T.net als Sony in de schoot geworpen.
Dit is echt een afbraak van de goede naam die GoT had.
Overdrijven is ook een vak apart zeg.
Zullen we de kat eerst eens uit de boom kijken en dan een oordeel vellen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb echt niet alles doorgelezen, want ik kreeg na de eerste honderd posts al gruwelijk de kriebels van een aantal mensen hier. Wat een drama queens...

Het bedrijfsleven begint steeds beter door te krijgen het Internet hét medium is om contact te hebben met je klanten. Waar je vroeger op straat werd aangesproken op straat door iemand met een vragenlijstje, openen bedrijven nu blogs waarop medewerkers hun mening over van alles en nog wat spuien (en in sommige gevallen zijn ze daar heel vrij, dus ook negatief, in).

Sony kiest er voor om nog een stapje verder te gaan en zich in het hol van de leeuw te wagen: de zeer kritische userbase van T.net. Geen mogelijkheid tot het censureren van negatieve berichten, geen mogelijkheid tot enorme marketing campagnes, wel een stekje waar ze kunnen praten met de (potentiele) gebruikers van hun product.

Dit getuigt sowieso al van lef, want het kan behoorlijk akelig uitpakken als de PS3 niet positief ontvangen wordt. Aan de andere kant weten ze dan wel direct wat er mis is en waar de pijnpunten liggen. Ze weten dus wat ze moeten doen om hun klanten tevreden te moeten hebben. Ja, een bedrijf dat een open dialoog aangaat. Wees dus blij dat je lid bent van de community die je deze mogelijkheid biedt en ga alsjeblieft niet lopen zeiken over het feit dat GoT commercieel wordt en het hele forum nu tot één grote marketing speeltuin is omgetoverd. Het is een experiment dat ik in ieder geval alleen maar als positief kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Afgezien van het feit dat ik het een vreemde zit vind (zie mijn vorige post), snap ik er ook de meerwaarde niet echt van. Als Sony zo graag direct in contact wil komen met de users, dan kunnen ze toch ook gewoon posten in het PS3 topic in Spielerij? Waarom moet dat per se in een apart subforum? Imo een slecht excuus om te verdraaien dat het eigenlijk puur om meer naamsbekendheid gaat. Plus, GoT straalt nu uit dat de PS3 zo groot en belangrijk is dat het een eigen subforum verdiend, in tegenstelling tot de overige consoles (of andere producten in het algemeen). Terwijl met reclamebanners oid het duidelijk is dat het gewoon reclame is, en het verder weinig te doen heeft met het standpunt van het forum zelf.

Tenslotte vraag ik me af wat uberhaupt de toegevoegde waarde is medewerkers van Sony of welk bedrijf dan ook die direct in contact staan met de gebruikers. Ik verwacht dat alle posts van deze medewerkers uit zullen stralen "koop de PS3", "de PS3 is goed", "Sony heeft geen tekortkomingen". Als ik dat soort dingen wil lezen surf ik wel naar Sony.com of zo.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 15-09 14:05

PromoX

Flying solo

Han schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:52:
Dat is vroeger al eens geopperd en afgeschoten. Maar blijkbaar zijn knaken een goede reden om het wel te doen. Dus wanneer je een Wii, DS of Cube forum wil dan moet daar eerst voor betaald worden. Open je nu andere fora voor andere consolen dan zal Sony zich genept voelen schat ik maar eens in :)
Maar hierin zit toch wel een groot verschil. Op het moment dat er voor elk platform een specifiek forum komt, word je verplicht om relevante topics daar te posten lijkt me. Die verplichting is er nu absoluut niet. Iedereen heeft de vrijheid om z'n PS3 topics bv gewoon in het SGD forum te posten.

Ik denk dat een specifiek forum voor elk platform ook geen bestaansrecht heeft, vooral omdat er zoveel spellen zijn die op meerdere platformen uitkomen en het lijkt het me in de huidige opzet goed te functioneren (ik heb de discussies niet zo gevolgd, maar dit zal ook wel de reden zijn dat er tot op dit moment geen specifieke fora gekomen zijn).

Ik verwacht ook niet echt dat het een succes wordt. En als het wel een succes wordt? Dan zijn het toch vooral de users die je de schuld moet geven, niet het MT of de crew. De users zijn uiteindelijk toch de mensen die er uiteindelijk voor zorgen dat een succes wordt (of niet). En voor een deel aan Sony zelf natuurlijk; wat ze er zelf van gaan maken en wat ze doen met de reacties.

[ Voor 3% gewijzigd door PromoX op 17-02-2007 14:26 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Captain N schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:12:
[...]

Tenslotte vraag ik me af wat uberhaupt de toegevoegde waarde is medewerkers van Sony of welk bedrijf dan ook die direct in contact staan met de gebruikers. Ik verwacht dat alle posts van deze medewerkers uit zullen stralen "koop de PS3", "de PS3 is goed", "Sony heeft geen tekortkomingen". Als ik dat soort dingen wil lezen surf ik wel naar Sony.com of zo.
Van Sony wordt wel eens gezegd dat ze niet innovatief zijn en zo. Nu zie ik een goed initiatief van Sony, is het wéér niet goed. Als de Sony-medewerkers hier gaan propageren, zal dat met de grote userbase van GoT juist een averechts effect hebben. Sony zal hier dus ook zijn best moeten doen, om dit experiment te laten lukken. Je verwacht dat alle posts van Sony zullen druipen van arrogantie. Ik denk dat je hier niet zo bang voor hoeft te zijn, want de community kan zelf ingrijpen door het subforum links te laten liggen als er alleen reclamepraatjes worden geuit.

En om daar even op door te gaan: Sony zal zichtbaar méér tijd moeten steken in het subforum. Een subforum bestaat uit méér dan een paar topicstarts. Wat ik nu zie is een topicstart met een reclamepraatje, en verder komt er geen feedback van Sony meer. Ik besef heel goed dat het nu weekend is, en dat een werknemer van Sony dus ook even vrij heeft. Ik hoop dan ook dat dit de reden is waarom er pas 2 posts van Sony afkomstig zijn.

Imho is het beeld dat Sony in dit subforum moet oproepen: "Wij staan hier voor jullie klaar als jullie vragen of problemen hebben. Wij zijn bereid daar tijd en moeite in te steken. Wij zijn loyaal aan onze klanten."
De GoT crew blijft de baas, en kan ten allen tijde ingrijpen; daar heeft Sony niets over te zeggen. Voor Sony is dit dus ook een riskante actie, want dit kan voor hun heel verkeerd uit pakken. Imho komt Sony ons tegemoet op ons eigen terrein, met onze regels. Geef dat een kans. :)

Ik hoop dat de GoTters dan ook redelijk blijven, en niet ongefundeerd Sony gaan bashen. Kom juist met goed beargumenteerde discussies. Als wij willen dat Sony ons serieus neemt, geef Sony dan ook een reden om dat te doen. :)

offtopic:
Ik ben geen Sony fanboy, en ik heb ook niet zo veel met consoles. De laatste console die ik heb gehad, was een NES. Ik zal ook geen PS3, XBox360 of Wii gaan kopen; ik houd het bij de PC games. Waarom reageer ik dan toch hier? Omdat deze kwestie GoT aangaat, dus de community, dus ook mij.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

drama queens..
Die drama queens voelen betrokkenheid bij dit forum, handelen vanuit een principiele gedachte, dragen dat uit en dragen zo inhoudelijk bij aan een discussie. Dat is wat een community een community maakt. ;)

En ik ga ook even drama queen spelen:

Mijn eerste indruk is: dat forum moet wel een 1-april grap zijn. :) Ik kan mij niet voorstellen dat het MT niet heeft nagedacht over de consequenties van het toelaten van een dergelijk forum. Het is imho al iets meer dan een hellend vlak, omdat het feit er ligt dat een bedrijf voor één product in het kader van haar marketing -en verkoopstrategie een forum kan plaatsen op GoT. Ik vind, dat dat nou iets is, wat precies niet op GoT had moeten gebeuren.

Ten eerste omdat er nu één product veel te veel afgedwongen exposure krijgt en dat gaat volgens mij lijnrecht in tegen de meer algemene gedachte dat de onderwerpen op dit forum aandacht krijgen al naar gelang de gebruikers ervan er aandacht aan geven. Dat vind ook zijn weerslag in de forumtitels. 'This is living' ertussen vind ik een aanfluiting eerlijk gezegd. Waarom Windows Clients niet renamen naar: ' Windows Clients - The Wow starts Now ' ;)

Ten tweede omdat het mijn mening is dat dit forum elke vorm van commerciele band met derde partijen voor het uiten van reclame (op de manier van het aanmaken van een apart forum) moet zien te vermijden, omdat het forum dan haar integriteit kan waarborgen. Ik zeg niet dat dat nu niet zo is, helemaal niet zelfs. Maar als ik een nieuwe gebruiker was en ik zou de forumlisting zien, dan zou ik denken: 'oh ok, Sony is een sponsor, wat zegt dat over dit forum eigenlijk?'

Ik denk ook dat een dergelijke actie als deze eigenlijk beter op de frontpage had gekund. Met een beetje devwerk kan t.net dan voor elk product, waar een bedrijf feedback of exposure voor wil hebben, een geheel nieuw en imho beter stekkie geven. :) Een andere optie was geweest om een aantal accounts voor Sony mensen aan te maken met juist wèl een andere kleur, maar zonder extra rechten.

Maar goed, ik kijk wel wat er op 2 april gebeurt. ;) In ieder geval kudos voor Sony, ze zijn alvast veelbesproken hier. :P

[ Voor 4% gewijzigd door RedRose op 17-02-2007 15:07 ]

Sundown Circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RedRose schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:52:
Mijn eerste indruk is: dat forum moet wel een 1-april grap zijn. :)
Je zou denken dat ze wel geleerd hebben van de timing van het hele CA-gebeuren en ik zie ze er ook geen prominente reclameplek op de FP langdurig voor opgeven. Die ad is trouwens wel heel fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:01
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:45:
En om daar even op door te gaan: Sony zal zichtbaar méér tijd moeten steken in het subforum. Een subforum bestaat uit méér dan een paar topicstarts. Wat ik nu zie is een topicstart met een reclamepraatje, en verder komt er geen feedback van Sony meer. Ik besef heel goed dat het nu weekend is, en dat een werknemer van Sony dus ook even vrij heeft. Ik hoop dan ook dat dit de reden is waarom er pas 2 posts van Sony afkomstig zijn.
Inderdaad. Ik zie het ook als grote fout om op vrijdag te beginnen met het forum. Het is te verwachten (en dat is alleen maar positief) dat het openen van zo'n forum een discussie opent, die zich vooral in de eerste twee dagen zal afspelen. Wanneer je dan op vrijdag-middag een forum opent; als Sony-medewerker twee reclame posts maakt, en dan wegblijft om 60 uur weekend te gaan vieren, dan mis je dus de belangrijkste 2 dagen om te bewijzen dat Sony het forum ziet als meer dan als een mogelijkheid tot een paar reclame-posts.

Als ik Sony was geweest dan was ik op maandag-ochtend begonnen, en had ik de persoon die achter 'PlayStation3' zat de vrijdag ervoor vrij gegeven en de opdracht gegeven om tot maandag 02:00 te reageren en om dinsdag 07:00 weer te beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Captain N schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:12:
Juist daarom verwacht ik dat je dat dan ook niet zal zien gebeuren.
Dan was een ad-campagne of een advertorial sneller en goedkoper geweest namelijk ;)

En als het wél zo gaat zoals jij verwacht... tja, dan zou dat betekenen dat Sony te kennen geeft absoluut niet meer te begrijpen waar het om gaat en daarmee zichzelf in de voet schieten.

Bijkomend voordeel is dan voor jou dat T.net in dat geval ook zal besluiten dat men niet wéér een dergelijk format zal kiezen.

* alt-92 calls 'em as he sees 'em

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

RedRose schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:52:
veel te veel afgedwongen exposure
En hier merk ik tot op dit moment weinig van. Ik heb er nog geen enkele hinder van ondervonden dat het forum bestaat.

De drama queens voelen zich misschien betrokken bij het forum en ik kan voor een deel meegaan in hun kritiek, maar in sommige gevallen wordt er nogal "overdreven" gereageerd. Misschien goed om hun mening extra kracht bij te zetten, maar dan ook niet meer dan dat.
CubicQ schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:06:
Als ik Sony was geweest dan was ik op maandag-ochtend begonnen, en had ik de persoon die achter 'PlayStation3' zat de vrijdag ervoor vrij gegeven en de opdracht gegeven om tot maandag 02:00 te reageren en om dinsdag 07:00 weer te beginnen...
Met als mogelijk gevolg dat er alleen maar (nog meer) negatieve reacties komen. Nu hebben de tweakers een weekend de tijd om er hier over te discussiëren en het allemaal wat op hun in te laten werken. Wel is het zo, dat als het bij dergelijke posts blijft van Sony's kant het helemaal een gemiste kans is natuurlijk. Maar ik vind het zelf nog te vroeg om conclusies te trekken.

Waar ik wel benieuwd naar ben, is er bewust gekozen om het forum aan het eind van de week te openen? Misschien dat iemand (van de crew) daar wat meer over kan zeggen? (er is geld mee gemoeid dus er zal ongetwijfeld over nagedacht zijn.)

[ Voor 21% gewijzigd door PromoX op 17-02-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Het probleem is niet zozeer dat er een apart subforum is voor de PS3 maar dat er een subforum door Sony gekocht is. Hiermee krijg ik de indruk dat alle regels hier op GoT te koop zijn, zolang je maar genoeg geld biedt.

Een ander probleem is de sticky posts bovenaan het PS3 forum. Een sticky post wordt door iemand van Tweakers.net sticky gemaakt, dus dat geeft de indruk dat Tweakers.net volledig achter de inhoud staat. De sticky posts in het PS3 forum staan vol van de grootst mogelijke marketingbulls**t die ik ooit op een "onafhankelijk" forum ben tegengekomen, die overduidelijk geschreven is door iemand zonder enige technische kennis (of zou de PS3 echt de eerste console zijn met realtime graphics?). Als iemand in een ander topic posts zou maken als dat Sony nu doet, dan zou die persoon een moderator op zijn dak krijgen wegens spammen.

Ik heb de laatste tijd al een beetje het gevoel dat Tweakers.net aan het aftakelen is, maar de laatste tijd lijkt het wel erg hard te gaan.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:21

SmartDoDo

Woeptiedoe

MetroidPrime schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:44:
Het probleem is niet zozeer dat er een apart subforum is voor de PS3 maar dat er een subforum door Sony gekocht is. Hiermee krijg ik de indruk dat alle regels hier op GoT te koop zijn, zolang je maar genoeg geld biedt.
Nou, ik durf zelfs te stellen dat als je met voldoende geld aankomt je heel T.net kunt opkopen!! Maar niet doorvertellen hoor ;)
De sticky posts in het PS3 forum staan vol van de grootst mogelijke marketingbulls**t die ik ooit op een "onafhankelijk" forum ben tegengekomen, die overduidelijk geschreven is door iemand zonder enige technische kennis (of zou de PS3 echt de eerste console zijn met realtime graphics?). Als iemand in een ander topic posts zou maken als dat Sony nu doet, dan zou die persoon een moderator op zijn dak krijgen wegens spammen.
Wat let je om die zaken in zo'n sticky inhoudelijk onderuit te halen? Daar doe je beter aan dan het hier grote marketingbullshit te noemen :) En als je er goede argumenten voor hebt, weet ik zeker dat je daar andere mensen van kunt overtuigen. De ruimte is er dus ook gewoon om tegen zaken waar jij het niet mee eens bent in te gaan. Gebruik die dan ook zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
SDD: met alle respect, maar die stucky's zijn gewoon één groot marketingverhaal. Dat is binnen deze community al uiterst vreemd, omdat normaal alleen nuttige zaken worden gestuckied die bijdragen aan de community. Ik vind deze uiterst vage scheiding tussen content en reclame niet prettig als ik eerlijk ben. Dat je er tegen in kunt gaan is niet het punt, dat je er uberhaupt al tegenin moet gaan omdat het als content gepresenteerd wordt vind ik niet goed.

[ Voor 19% gewijzigd door neographikal op 17-02-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Veeg er dan punt voor punt beargumenteerd de vloer mee aan in dat forum, misschien steken ze er dan eindelijk van op dat dat soort flauwekulkretologie contra-produktief is.

Over driedubbelactieve zuurstof vlekkenverwijderende witterdan wit reclame nog maar niet te beginnen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door alt-92 op 17-02-2007 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

neographikal schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:00:
SDD: met alle respect, maar die stucky's zijn gewoon één groot marketingverhaal.
Wat zou je van mij verwachten als ik enthousiast ben over iets wat ik nieuw heb gekocht? Dan ga ik er toch ook een mooi verhaal van maken om anderen er ook warm voor te krijgen. Is dat niet ook enige vorm van markering? :)

Het is niet alsof de gebruikelijke dikke topicstarts van "Het grote...topic" oproepen om iets maar niet aan te schaffen. Dat het hier sticky's zijn is omdat het zo is afgesproken, daarbij lijkt me vrij duidelijk dat het gepost is door een medewerker van Sony.

Als het nou heel subtiel zou zijn zou ik er meer problemen mee hebben, nu is gewoon duidelijk dat het commercieel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

alt-92 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:14:
[...]

Juist daarom verwacht ik dat je dat dan ook niet zal zien gebeuren.
Dan was een ad-campagne of een advertorial sneller en goedkoper geweest namelijk ;)

En als het wél zo gaat zoals jij verwacht... tja, dan zou dat betekenen dat Sony te kennen geeft absoluut niet meer te begrijpen waar het om gaat en daarmee zichzelf in de voet schieten.

Bijkomend voordeel is dan voor jou dat T.net in dat geval ook zal besluiten dat men niet wéér een dergelijk format zal kiezen.

* alt-92 calls 'em as he sees 'em
Wat verwacht je dan dat een PR medewerker van Sony zal gaan zeggen? Wat als mensen bijvoorbeeld discussieren over het succes van de launch van de console. Of dat het huidige assortiment aan games te beperkt is om de koop van de console te verantwoorden. Verwacht je dan dat de medewerker van Sony zal zeggen "Ja, je hebt helemaal gelijk. Op het moment zijn de games nog niet zo boeiend, en vandaar de karige launch"? Sowieso zal een medewerker van Sony nooit de PS3 neerhalen imo, en al helemaal geen games. Lijkt me niet handig om te zeggen "ja, deze game is idd niet zo goed" en dat komt de developer te weten. Ik vraag me dus af wat de meerwaarde van de aanwezigheid van zo'n medewerker is. Je weet vantevoren dat alles pro-Sony zal zijn wat 'ie zegt, of het nu terecht is of niet. Dat, plus het feit dat ik het geniepige reclame vind.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
SmartDoDo schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:07:
Als het nou heel subtiel zou zijn zou ik er meer problemen mee hebben, nu is gewoon duidelijk dat het commercieel is :)
Daar zet ik dus mijn vraagtekens bij; voor jou en mij als regular zal het duidelijk zijn, voor de wat meer incidentele bezoeker betwijfel ik dit. Het wordt namelijk niet aangegeven, het enige wat er in de policy staat is dit:
De bedoeling van het forum is om de nieuwe features van de PS3 te bespreken. In de periode naar de launch van de PlayStation 3 zullen 7 topics in dit forum verschijnen. Deze topics worden gemaakt door een Sony-user (PlayStation3) en elk topic zal een andere feature van de PS3 als onderwerp hebben.
Ook in de MED vind ik er niks over terug, laat staan bovenaan de topics. Deze mengelmoes van content/reclame maakt de boel er niet duidelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ergerde me al een tijdje kapot aan XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW), maar dit gaat nog weer een stapje verder, zelfs verder dan content advertising. De launch date komt natuurlijk wel érg goed uit. Goed gevonden.

Het is wel tijd voor een aparte hoofdgroep trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Maar neographikal, dit is op dit moment toch ook al zo. Kijk eens bijvoorbeeld naar de topicstart van [Discussie] Het grote Vista Ervaringen topic [Deel 12] - dat is toch ook uitsluitend positief?

[ Voor 4% gewijzigd door elevator op 17-02-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:28

boesOne

meuh

Ik neem niet eens de moeite om inhoudelijk in te gaan op de marketing prut die die Sony medewerker neerplempt.. Dat is namelijk precies de bedoeling. Zo krijgt dat commerciele nep forum ook nog credibility .Ik vind die joelende juichende posts veel grappiger.. Ik denk dat ik daar ook maar eens debiel blij pro PS3 ga posten :)
If cant beat them, and you dont want to join them, make them look ridiculous ;)

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
elevator schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:18:
Maar neographikal, dit is op dit moment toch ook al zo. Kijk eens bijvoorbeeld naar de topicstart van [Discussie] Het grote Vista Ervaringen topic [Deel 12] - dat is toch ook uitsluitend positief?
Maar het is niet per definitie bevooroordeeld, het bevat serieuze content en er valt feitelijk tegenin te gaan. Vergelijk dat nou eens met
Grafisch was het tijd voor de volgende stap en de PS3 bewijst dat. Game-omgevingen worden nu real-time gerenderd in plaats van dat deze vooraf ingeladen moesten worden. Hierdoor kan er zoveel detail in verwerkt worden dat het bijna het realisme evenaart. De PS3 gebruikt daarbij geen vooraf geprogrammeerde instructies meer maar berekent alles op het moment zelf: Real-time.
Wat moet je hier nou mee? Dit is een grote wirwar aan marketingpraat (waarvan ik toevallig weet dat het uit de mond van Sony komt en hoe ik het dus moet lezen: met een hele grote korrel zout) net zoals de rest van het topic. De andere topicstart gaat nog wel qua inhoud, maar ook daar geldt weer: je bent bezig ongezouten reclameuitingen te mengen met de reguliere content van het forum. Een hellend vlak naar mijn mening.

Er valt nergens te zien dat het van Sony afkomt, over een half jaar gaat niemand meer dat policy-sticky opzoeken in een zoekmachine en de Sony user is verder dan dat niet herkenbaar. Zie je hoe enorm vaag die scheiding tussen je content en je marketingpraat straks wordt? Het leidt tot vervuiling van de knowledgebase van GoT en mensen kunnen een heel verkeerd beeld van zaken krijgen door de beroerde scheiding.

[ Voor 39% gewijzigd door neographikal op 17-02-2007 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Captain N schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:11:
Ik vraag me dus af wat de meerwaarde van de aanwezigheid van zo'n medewerker is. Je weet vantevoren dat alles pro-Sony zal zijn wat 'ie zegt, of het nu terecht is of niet. Dat, plus het feit dat ik het geniepige reclame vind.
Dan val je terug op het tweede deel van mijn post die je aanhaalt:
En als het wél zo gaat zoals jij verwacht... tja, dan zou dat betekenen dat Sony te kennen geeft absoluut niet meer te begrijpen waar het om gaat en daarmee zichzelf in de voet schiet.

Sony krijgt een kans om te laten zien dat ze het ook anders kunnen, doen ze dat niet is deze wijze van "reclamemaken" ook niet geschikt voor herhaling op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
edit:
Oeps, verkeerde topic :P

[ Voor 88% gewijzigd door anandus op 17-02-2007 17:28 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vragen die hierbij opkomen zijn natuurlijk: "Mag je op GoT spammen als je ervoor betaalt?", of "Heeft Sony invloed op moderaties?", of "Krijgen de moderators een vergoeding van Sony?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die zijn toch al beantwoord?

Niet dat ik niet kritisch ben hoor, maar doorzagen is ook weer zo wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:33:
Die zijn toch al beantwoord?

Niet dat ik niet kritisch ben hoor, maar doorzagen is ook weer zo wat...
Ach, een beetje olie op het vuur. Ik zou iets meer aandacht proberen te vestigen op de post van Daniel, bijvoorbeeld in detopicstart. Dat zou de boel een beetje beter sussen, als dat tenminste de bedoeling is. Het zou dan wel iets serieuze genomen worden.

Verder maak ik me ook nergens druk om hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:37

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik vind het een beetje vreemd dat Verkoopcijfers ps3 is dichtgegooid in het PS3 forum. En dan vooral met de reden 'Ik zie de discussie waarde van dit topic niet helemaal; volgens mij worden een-regelige topicstarts sowieso niet vaak gewaardeerd op GoT en dat weet je zelf ook wel volgens mij :) Daarnaast zijn de launchdates en beschikbaarheid van de genoemde consoles zo verschillend dat een passende vergelijking niet te maken is :)'

Kan het er mee eens zijn dat de topic start niet geweldig is maar waarom zou je juist de 3 next-gen consoles niet met elkaar kunnen vergelijken? Daar draait heel de console war om de volgende 2-4 jaar?

Misschien modjes aanstellen voor het forum die wat meer console orientated zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

neographikal schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:25:
Maar het is niet per definitie bevooroordeeld, het bevat serieuze content en er valt feitelijk tegenin te gaan.
Gelukkig wel, maar ik heb gisteren al eerder in dit topic aangegeven dat wij als GoT gebruikers eigenlijk al sinds GoT 'groot is' niet met zekerheid kunnen zeggen of iemand iets post omdat hij het echt mooi vindt, omdat hij er een bepaald belang bij heeft of beide.

Je zou het dan ook in dit geval juist positief kunnen zien - in plaats van een paar 'undercover' Sony marketing droids over het forum te laten lopen die binnen de lijntjes blijven zijn ze juist heel eerlijk in wat voor informatie ze verschaffen :)
Vergelijk dat nou eens met
Er valt nergens te zien dat het van Sony afkomt, over een half jaar gaat niemand meer dat policy-sticky opzoeken in een zoekmachine en de Sony user is verder dan dat niet herkenbaar.
Dat is een goed punt op zich :)

Probleem is eigenlijk dat als jij morgen medewerker wordt van Nintendo en daarmee opeens lyrisch gaat posten over de Nintendo, je ook niet een speciale status krijgt met de tag 'Nintendo medewerker, niet vertrouwen!' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Klopt, maar dat is wat anders dan gesanctioneerd marketingrommel posten die vervolgens ook nog eens gestuckied wordt. Zonder bronvermelding van de informatie of duidelijke informatie over de poster in het topic / bij zijn titel ben je bezig om mensen op een gemene manier te beïnvloeden.

Op dit moment is het naar mijn mening al niet voldoende duidelijk wie die PS3 gebruiker (info in de ondertitel/policy/med ontbreken) is en wat zijn doel is, laat staan over een half jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 17-02-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

neographikal schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:46:
Klopt, maar dat is wat anders dan gesanctioneerd marketingrommel posten die vervolgens ook nog eens gestuckied wordt. Zonder bronvermelding van de informatie of duidelijke informatie over de poster in het topic / bij zijn titel ben je bezig om mensen op een gemene manier te beïnvloeden.
Maar dat is toch op het rest van het forum net zo?

Natuurlijk is dit anders omdat we het nu heel openlijk toestaan en er een afgebakende ruimte voor creeeren, maar feitelijk verandert er gewoon niet zo heel veel. De Sony user is nog steeds een normale user, net als elke andere topicstarter hier op GoT - alleen van hem weten we juist dat hij betaald wordt voor z'n posts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mijn punt is dat het commerciële doel niet voldoende duidelijk is, nu niet en in de toekomst al helemaal niet. Wanneer je topics per definitie gestuckied worden, dan ben je imo ook geen normale user meer. Je geeft iemand meer geloofwaardigheid dan waarover hij/zij zou moeten beschikken. Voor ons als regulars en posters in deze draad is het doel voldoende duidelijk, voor de incidentele bezoeker of lezer kan dat het bijna niet zijn door een gebrek aan informatie / een waarschuwing.

Op die manier beïnvloedt je mensen op een subtiele maar venijnige manier.

[ Voor 21% gewijzigd door neographikal op 17-02-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:52:

Natuurlijk is dit anders omdat we het nu heel openlijk toestaan en er een afgebakende ruimte voor creeeren, maar feitelijk verandert er gewoon niet zo heel veel. De Sony user is nog steeds een normale user, net als elke andere topicstarter hier op GoT - alleen van hem weten we juist dat hij betaald wordt voor z'n posts :P
En wat dan over XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW)? Dat is keiharde spam maar wordt ook gewoon toegelaten. Er wordt zelfs al in "huisstijl" gepost. Foeilelijk, maar dat terzijde. Van hem weet iedereen het ook, maar daar krijgt T.net niets voor, neem ik aan. Waar ligt de grens precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Als Sony geld geeft om dat forum te hebben, dan geef ik t.net groot gelijk om daar in mee te gaan. Alleen moet ik nog zien of kritische standpunten ook daadwerkelijk getolereerd gaan worden.

Ook leek het me een interessant gegeven dat iemand van Sony zelf aanwezig was om vragen te beantwoorden, maar verder dan het posten van 2 stickies met info die we overal elders op internet ook kunnen vinden, is/zijn de Sony medewerker(s) niet gekomen.

Wil het forum meerwaarde hebben, moeten die Sony lui actief meedoen. Dat maakt het leuk en interessant. Zij kunnen gedetailleerde info geven die je anders niet kan vinden.

Anders: nokken.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ben het voornamelijk met de Naysayers eens.

Het probleem is trouwens snel opgelost door Niet te posten in het betreffende forum. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:58:
En wat dan over XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW)? Dat is keiharde spam maar wordt ook gewoon toegelaten. Er wordt zelfs al in "huisstijl" gepost. Foeilelijk, maar dat terzijde.
Idd, ik snap - op persoonlijke titel - niet waarom dat toegelaten wordt. In 'mijn' fora modereer ik overmatig bold gebruik al weg en hij post hele stukken in het paars :X
Van hem weet iedereen het ook, maar daar krijgt T.net niets voor, neem ik aan. Waar ligt de grens precies? :)
Wat bedoel je precies met waar ligt de grens? Ik geef toch juist aan dat het hiervoor ook al gebeurde, openlijk zoals blijkbaar in dat topic, en minder openlijk door mensen die 'gewoon' enthousiast zijn voor hun werkgever (net zoals jij dat vermoedelijk bent over jouw werkgevers producten) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
boesOne schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:39:
[...]

Je kan alles wel door de vingers zien. Maar Sony koopt imho gewoon content ruimte, die niet als expliciet als reclame is aangeduidt. Reclames prima.
Tja, het staat er nog net niet letterlijk maar imho druipt het er van af dat dit reclame is. Maar voor de mensen die dat niet zo duidelijk vinden zou Daniëls uitleg misschien inderdaad wel even in de sticky van het PS3 forum geplaatst kunnen worden zodat er zeker weten geen misverstanden zijn. Sticky als reclamepraatloze info van T.net zelf dus.

Cheatah: dat er een XMS medewerker regelmatig info post en vragen beantwoord, oke. Ik vind alleen dat hij constant in die paarse vlakken post wel hinderlijk en ik verbaas me dat daar zo te zien nog niets over gezegd is. Er zijn users geweest die voor (imho) minder, zoals achter elke zin 2-3 smilies of veel RML gebruik, het vriendelijke verzoek hebben gekregen om daar op te letten.

Ace: waarom Spider.007 die dicht doet weet ik niet, aangezien hij verder geen Spielerij moderator is. Maar geef toe, 3 cijfertjes en 'zouden ze de inhaalslag maken?' is erg mager. En dan heb ik het nog niet over de betrouwbaarheid van de cijfers van http://nexgenwars.com gehad, http://vgcharts.org/ laat een slordige 430.000 meer verkochte PlayStation 3 consoles zien. En wie heeft er gelijk? Ook gewoon in Spielerij (of in welk ander forum dan ook met andere kandidaten om te winnen) zou zo'n magere topicstart gewoon dicht gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:01:

Idd, ik snap - op persoonlijke titel - niet waarom dat toegelaten wordt. In 'mijn' fora modereer ik overmatig bold gebruik al weg en hij post hele stukken in het paars :X
Gelukkig maar :)
Wat bedoel je precies met waar ligt de grens? Ik geef toch juist aan dat het hiervoor ook al gebeurde, openlijk zoals blijkbaar in dat topic, en minder openlijk door mensen die 'gewoon' enthousiast zijn voor hun werkgever (net zoals jij dat vermoedelijk bent over jouw werkgevers producten) :)
Ik geloof niet dat ik op het openbare gedeelte weleens reclame heb gemaakt voor het bedrijf waar ik werk. Het is vast wel te achterhalen als je goed zoekt, maar meer dan een handvol keren zal ik het niet genoemd hebben. Maar wat ik wel en niet doe is denk ik niet zo belangrijk.

Waar ligt de grens? Is spammen toegestaan als de spammer maar betaalt? Als iemand niet betaalt, wat mag die iemand dan wel en niet zeggen over een bedrijf waarmee hij een verband heeft? Moet iemand het duidelijk maken als hij betaald wordt om producten aan te prijzen? Mag iemand het GoT forum gebruiken als helpdesk voor zij.haar bedrijf? Je knt zelf vast nog veel meer van dat soort vragen bedenken.

Maar áls zulke praktijken worden toegelaten, laat het dan toe op een heldere manier, met voorwaarden die voor iedereen zijn in te zien. Laat het zéker niet zomaar toe. Van het Sony initiatief lig ik niet wakker, maar hoe zit het nu met die "anderen"? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Laatst online: 16-09 11:37

Ace

Happy Happy Joy Joy

Rafe schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:05:
[...]
Ace: waarom Spider.007 die dicht doet weet ik niet, aangezien hij verder geen Spielerij moderator is. Maar geef toe, 3 cijfertjes en 'zouden ze de inhaalslag maken?' is erg mager. En dan heb ik het nog niet over de betrouwbaarheid van de cijfers van http://nexgenwars.com gehad, http://vgcharts.org/ laat een slordige 430.000 meer verkochte PlayStation 3 consoles zien. En wie heeft er gelijk? Ook gewoon in Spielerij (of in welk ander forum dan ook met andere kandidaten om te winnen) zou zo'n magere topicstart gewoon dicht gaan.
Klopt, maar met NPD en Mediacreate cijfers kom je een heel eind. Die nextgenwars.com cijfers slaan nergens op, dat zou een reden zijn om het topic dicht te gooien.

Maar niet zoiets belachelijks als 'we gaan de next-gen consoles niet vergelijken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ace schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:40:
Ik vind het een beetje vreemd dat Verkoopcijfers ps3 is dichtgegooid in het PS3 forum. En dan vooral met de reden 'Ik zie de discussie waarde van dit topic niet helemaal; volgens mij worden een-regelige topicstarts sowieso niet vaak gewaardeerd op GoT en dat weet je zelf ook wel volgens mij :) Daarnaast zijn de launchdates en beschikbaarheid van de genoemde consoles zo verschillend dat een passende vergelijking niet te maken is :)'

Kan het er mee eens zijn dat de topic start niet geweldig is maar waarom zou je juist de 3 next-gen consoles niet met elkaar kunnen vergelijken? Daar draait heel de console war om de volgende 2-4 jaar?

Misschien modjes aanstellen voor het forum die wat meer console orientated zijn?
Is daar niet Wat is het grote voordeel van de PS3 tov de Wii en Xbox360? voor bedoeld?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Help!!!! schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:00:
Ben het voornamelijk met de Naysayers eens.

Het probleem is trouwens snel opgelost door Niet te posten in het betreffende forum. :)
Precies.

Sowieso, wanneer alle PS3 topics naar het PS3 forum worden verplaatst krijgt het apparaat misschien wel juist minder exposure, aangezien er veel members zullen zijn die het uitstapje 'buiten' Spielerij niet willen maken.

Mgoed, we wachten het maar af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

PromoX schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:22:
[...]

Maar hierin zit toch wel een groot verschil. Op het moment dat er voor elk platform een specifiek forum komt, word je verplicht om relevante topics daar te posten lijkt me. Die verplichting is er nu absoluut niet. Iedereen heeft de vrijheid om z'n PS3 topics bv gewoon in het SGD forum te posten.
Om er daarmee een modderzooi van te maken waardoor de gemiddelde user die geen LA leest helemaal geen idee meer heeft wat nou waar moet \o/

Dan ben ik persoonlijk nog meer voor de consequente aanpak, die in ieder geval ook aansluit bij wat we vroegah deden: alles snoeihard sluiten of moven naar het goede forum als een topic fout staat. Ow wacht, we hadden al vastgesteld dat het Sony forum buiten alle spelregels van GoT om ging en dit dus niet van toepassing is als je maar betaalt ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

/Ik moet effe flauw doen mode :

Wat dacht Sony : "Hmm... die PS3 verkoopt niet al te best en heeft en niet al te best imago dus laten we de PS3 een eigen plekje geven op het grootste technische Forum van Nederland" :Y) ??

:+

IMHO Is het veel nuttiger geweest als de X-Box 360 een eigen Sub-Forum had dan de PS3, maar goed ... en dat zeg ik als Wii eigenaar ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 06:06
Ik snap niet dat er zon ongelofelijk probleem wordt gemaakt van het speciale subforum. In principe heb je er geen last van als je geen PS3 bezit. Er wordt namelijk niet in de andere subfora gespamd met linkjes of vervelende ads van sony.
Als sony voor dit soort reclame wil betalen vind ik het heel slim dat T.net hier gebruik van maakt. Ik vind het veel belangrijker dat T.net goed bereikbaar is op internet en dat het gebruik van de basisfuncties van T.net en GoT gratis blijft.
Het is wel jammer dat T.net hierdoor een gedeelte van zijn onafhankelijkheid verliest. Als de hoeveelheid gesponsorde subfora echter beperkt blijft is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kunnen we (de tegenstanders) niet gewoon met zijn allen dat propaganda forum uitzetten, en hopen dat meer mensen dit doet? Hierdoor zal de investering van sony minder waard zijn (minder mensen die kijken...) .

Gewoon om aan te geven dat dit soort zaken ons niet bevalt, ik denk niet dat hier verder discussieren echt zal helpen. T.net zwicht voor de poen (jaja deden ze al *voor* VNU, maar minder irritant).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dan wel niet erg dat het gebeurt, maar toch zit er wel een kern van waarheid in wat de "naysayers" zeggen. Tuurlijk is nu de grens bepaald, en nu weten we dat het gewoon marketingprut is. Straks komen er echter weer nieuwe members, die gewoon eens een kijkje daarnemen. Als je ergens een kijkje neemt, dan ga je niet eerst de hele policy doorlezen. Nergens wordt eigenlijk duidelijk, echt specifiek, aangegeven: "Welkom, dit is reclame van Sony. Discusieeren mag natuurlijk, maar de topicstart is eigenlijk gewoon een advertentie".

My 2 cents.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 19:53 . Reden: Spelfouten ^^ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

SmartDoDo schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:55:
Wat let je om die zaken in zo'n sticky inhoudelijk onderuit te halen? Daar doe je beter aan dan het hier grote marketingbullshit te noemen :) En als je er goede argumenten voor hebt, weet ik zeker dat je daar andere mensen van kunt overtuigen. De ruimte is er dus ook gewoon om tegen zaken waar jij het niet mee eens bent in te gaan. Gebruik die dan ook zou ik zeggen :)
Je gaat even volledig langs mijn punt. De sticky posts worden sticky gemaakt door iemand die en dus wek je dan de indruk dat Tweakers.net volledig achter de inhoud staat. Het imago van Tweakers en GoT loopt daardoor bij mij, en bij vele anderen, een enorme deuk op.

Maar je hebt gelijk, ik zal mijn kritiek ook in dat topic uitten. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat Sony de mogelijkheid om mensen te bannen gaat afkopen zijn ongenoegen gaat uiten over de negatieve reacties.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 21:02

DinX

Motormuis

MetroidPrime schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:53:
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat Sony de mogelijkheid om mensen te bannen gaat afkopen zijn ongenoegen gaat uiten over de negatieve reacties.
Anders ga je overdrijven :{

Er is nu al 20 keer gezegd dat het maar een test is.

* DinX gaat mee met de persoon hierboven die "drama queens" al aanhaalde.

[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 17-02-2007 20:06 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zit iedereen nu te jodelen, het is een experiment. Iedereen reageert hier alsof het al is afgelopen en compleet is misgegaan...

Waar ik het overigens wel mis kan zien gaan is dat er nu allemaal mensen als een stel kleine kinderen de grenzen gaan opzoeken van wat ze allemaal wel niet mogen zeggen in dat forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

MetroidPrime schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:53:
[...]

Je gaat even volledig langs mijn punt. De sticky posts worden sticky gemaakt door iemand die en dus wek je dan de indruk dat Tweakers.net volledig achter de inhoud staat. Het imago van Tweakers en GoT loopt daardoor bij mij, en bij vele anderen, een enorme deuk op.
Ondanks het feit dat nu toch wel bekend is dat het een gesponsord subforum is? En dan nog ga ik er vanuit dat een gemiddelde T.net gebruiker bijdehand genoeg is om zin van onzin te scheiden, zelfs al staat het in een sticky.

Ik snap je punt overigens wel, maar vind het toch wat te zwart/wit voor mijn gevoel :)
Maar je hebt gelijk, ik zal mijn kritiek ook in dat topic uitten. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat Sony de mogelijkheid om mensen te bannen gaat afkopen zijn ongenoegen gaat uiten over de negatieve reacties.
Niet, want als dat gebeurt is het hek van de dam. Ik ga me iig niet laten kopen om bepaalde zaken wel of niet te doen en ik ga er vanuit dat mijn collega's daar net zo over denken. Zie dat maar als de kracht van vrijwilligers, als we ergens tegenaan schoppen kost het ons geen salaris :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 15:28
Ik moet het allemaal nog wel zien. Ik ben alleen bang de de objectiviteit van de forums er zo onder gaan lijden. En als we een beetje objectief naar de ps3 gaan kijken, zien we dat de ps3 meer een vervelende kostenpost is voor Sony. Dit zullen ze zelf echter niet op deze wijze gaan weergeven, omdat dat geen reclame is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
rstyled schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:22:
Ik moet het allemaal nog wel zien. Ik ben alleen bang de de objectiviteit van de forums er zo onder gaan lijden. En als we een beetje objectief naar de ps3 gaan kijken, zien we dat de ps3 meer een vervelende kostenpost is voor Sony. Dit zullen ze zelf echter niet op deze wijze gaan weergeven, omdat dat geen reclame is.
Lees alles nog eens opnieuw. Sony zal het niet van de daken schreeuwen nee, maar jij mag het er gewoon gaan zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:20
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:08:
Wat zit iedereen nu te jodelen, het is een experiment. Iedereen reageert hier alsof het al is afgelopen en compleet is misgegaan...
Wat is dat toch voor vreemd argument? Zolang het een experiment is mag je alles flikken? Experiment of niet, het subforum is er. Het is hooguit de vraag of er hierna nieuwe komen. Ik denk dat nu wel duidelijk is dat een grote schare van de GoT bezoekers het absoluut niet kunnen waarderen. Het is jammer dat die mensen worden afgeschilderd als "drama queens". Terwijl het gewoon betrokken users zijn. Dat zegt ook wat over het forum, het lijkt me juist heel positief.

Ik zie persoonlijk wel in dat het wat kan toevoegen, zeker na de toelichting van Daniël is het één en ander me veel duidelijker geworden. Ik wil alleen toch nogmaals wijzen op head-fi.org. Daar is namelijk ook commercie verweven in een kwalitatief hoogstaand forum. Het grote probleem wat ik er namelijk nu mee heb, is dat de scheiding tussen normaal en gesponsord GoT niet duidelijk is. Het toewijzen van stuckie's etc. maakt het er ook niet beter op. Waarom niet gewoon duidelijk aangeven dat de user iemand van Sony is en dat het subforum gesponsord wordt door Sony?

Dat lijkt me aan de ene kant prettig voor Sony en aan de andere kant voor alle Gotters. Ze kunnen namelijk makkelijk onderscheid maken tussen reply's en topics van een gewone user en een gesponsorde user. Daarnaast geeft dat ook een bepaalde autoriteit/waarde aan de posts (welke kan ieder voor zichzelf bepalen). Voor Sony is het prettig dat ze herkenbaar zijn en dat ze geen last hoeven te hebben van andere mensen die zich voordoen alsof ze van Sony zijn (onwaarschijnlijk maar toch).

Tot slot zou ik dat dan liever geintegreerd zien in de huidige structuur. Zoals al is aangegeven zijn er genoeg redenen dat een apart subforum niet wenselijk is (voor overzichtelijkheid, structuur van het forum, ruimte die aan iets gegeven wordt etc).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

DinX schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:05:
[...]

Anders ga je overdrijven :{
Natuurlijk overdrijf ik het. Je mocht op GoT geen reclame maken voor je eigen produkt in een post, dat viel altijd onder de noemer spam. Nu Sony er voor een dik pak geld voor op tafel legt, mag het ineens wel. Er was een grens en die is nu weg omdat een adverteerder dat wil. Hoe lang duurt het voordat de volgende grens weg is?

Het bannen van users omdat die negatief zijn over bedrijf A is misschien wat onrealistisch, maar het is niet vergezocht. Binnen de gaming industrie is er een periode geweest waarin speluitgevers alleen advertenties wilden plaatsen in bladen die konden garanderen dat een spel een positieve review kreeg. Het is dus niet zo heel vergezocht dat een bedrijf als Sony ineens zegt dat ze niet meer op Tweakers en GoT willen adverteren zolang er negatieve berichten of reacties geplaatst kunnen worden over de produkten van Sony.

Wat wellicht een wat realistischere volgende stap is: wat als er morgen een PC bouwer komt die bereid is om de Best Buy Guide te sponsoren in ruil voor het noemen van een bepaald produkt? Zo ver is dat niet verwijderd van wat Sony nu mag doen.
Dat is het ultieme non-argument. Op die manier kun je alles wel goedpraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 01:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
DinX schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:05:
En er is ook al 20 keer op gereageerd dat het belangrijk is dat mensen die begaan zijn met de community hun mening geven, zeker bij een experiment. Lees je de draad uberhaupt wel :?

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 17-02-2007 21:37 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

MetroidPrime schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:34:
[...]
Natuurlijk overdrijf ik het. Je mocht op GoT geen reclame maken voor je eigen produkt in een post, dat viel altijd onder de noemer spam. Nu Sony er voor een dik pak geld voor op tafel legt, mag het ineens wel. Er was een grens en die is nu weg omdat een adverteerder dat wil. Hoe lang duurt het voordat de volgende grens weg is?
XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW)
Al eerder aangehaald en dit wordt ook gewoon toegelaten, zelfs dat lelijke kleurgebruik :/ (ook al was het ooit de kleur van dit mooie forum :)). Sony betaalt er dan in ieder geval nog voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 16-09 02:11
.oisyn schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:37:
[...]

En er is ook al 20 keer op gereageerd dat het belangrijk is dat mensen die begaan zijn met de community hun mening geven, zeker bij een experiment. Lees je de draad uberhaupt wel :?
Ik zie niet wat dat te maken heeft met het lezen van de thread.
Al wordt er 40 keer gezegd dat je luidkeels moet zeggen wat je vind van een test,
roepen dat het een test is is en blijft een non-argument van hier tot Tokyo.
Alsof het ineens geen non-argument meer is zodra er vaak genoeg tegen wordt ingegaan.

[ Voor 33% gewijzigd door _eXistenZ_ op 17-02-2007 22:13 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:16
Niet dat het heel onderbouwt is, maar ik vind dit ook onzin. Waar zijn de subfora over de andere consoles?

Imo moet er een referendum komen, iets in die richting. Leuk dat tnet test wat de community wil, ben daar alleen maar voor, maar een Playstation 3 forum schiet me een beetje in het verkeerde keelgat :(

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Kaaswagen schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:20:
Niet dat het heel onderbouwt is, maar ik vind dit ook onzin.
Dat heet nu een flame.
Waar zijn de subfora over de andere consoles?
Lees het topic, (of zelfs de mededeling in het mededelingenforum) en je zult het antwoord heel vaak tegen komen: Niet, Sony was namelijk de eerste die dit idee opperde.
Imo moet er een referendum komen, iets in die richting. Leuk dat tnet test wat de community wil, ben daar alleen maar voor, maar een Playstation 3 forum schiet me een beetje in het verkeerde keelgat :(
Referendum? Voor zover ik weet zijn we nog steeds geen democratie hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Zo is het toch ook met tijdschriften en reviews, alle computer tijdschriften worden omgekocht, de consumentenbond (ja dat blad ja) wordt al 5 jaar lang omgekocht door Panasonic, die heeft elkjaar de beste TV,beste broodrooster beste weet ik veel wat ze nog meer hebben iig ze zijn altijd de beste volgens de consumenten bond puur omdat ze die redactie volstouwen met hardware wat ze mogen houden. nu gaat dat al jaren zo in de "papieren" media wereld en straks ook op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Qorne schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:38:
Zo is het toch ook met tijdschriften en reviews, alle computer tijdschriften worden omgekocht, de consumentenbond (ja dat blad ja) wordt al 5 jaar lang omgekocht door Panasonic, die heeft elkjaar de beste TV,beste broodrooster beste weet ik veel wat ze nog meer hebben iig ze zijn altijd de beste volgens de consumenten bond puur omdat ze die redactie volstouwen met hardware wat ze mogen houden. nu gaat dat al jaren zo in de "papieren" media wereld en straks ook op internet.
en dat vind je goed? daar ben je het mee eens? daar wil je deel van zijn?

MS heeft het gedaan met de bekende vista laptops voor webloggers, en nu doet sony het hier op got..
Tuurlijk de t.net mensjes (vnu, daniel, aantal vaste medewerkers) wordt er beter van.. maar hoe zit dat met de users?
En vooral de al eerder genoemde deuk in imago? ik denk dat t.net die deuk toch wel een beetje over het hoofd heeft gezien..
en hoewel het al 100x in dit topic is gezegt dat er 'eerlijk gemod', 'eerlijk gediscuseerd' etc. wordt, zal ik toch het rare gevoel blijven houden... 'ow sony.. mja daar zal t.net wel weer positief over zijn'

want ja.. public relations noemen ze dat.. je moet de mensen die je geld geven te vriend houden toch? dus moet t.net sony ook tot vriend houden... en dus positief reviewen.. positief modden ..

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wat een gezeur zeg over een gesponsord subforumpje waarvan momenteel het aantal (echte) topics net niet meer op 1 hand te tellen is 8)7

So what dat het commercieel is, dat is alles tegenwoordig. En zolang er gewoon negatief over die PS3 gesproken mag worden is er kwa objectieviteit ook niks aan de hand.

Overigens denk ik dat dit "experiment" nu al geslaagd is, niet zo zeer dat forum en haar inhoud, maar wel de aandacht die de PS3 krijgt, en vooral in dit topic, want je wordt door dit topic toch nieuwsgierig en je gaat o.a. die paar stuckies aldaar lezen, betere reclame dan zeikerige mensen kan je niet hebben imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Nouja, ik denk zelf helemaal niet

PS3-forum --> PS3 --> Het zwarte apparaat--> Leuk, vet, kopen, interresant

maar eerder

PS3 forum --> lekker dan, reclame spam --> lameheidsgraad trough da roof --> :(

Denk niet dat hier vet veel meer PS3' s verkocht gaan worden

[ Voor 6% gewijzigd door _eXistenZ_ op 17-02-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Erkens schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:47:
Overigens denk ik dat dit "experiment" nu al geslaagd is, niet zo zeer dat forum en haar inhoud, maar wel de aandacht die de PS3 krijgt, en vooral in dit topic, want je wordt door dit topic toch nieuwsgierig en je gaat o.a. die paar stuckies aldaar lezen, betere reclame dan zeikerige mensen kan je niet hebben imo :)
ikzelf heb een negatief gevoel over de ps3, terwijl ik nooit zelfs maar een foldertje van dat ding heb gelezen. Zodoende vind ik het expiriment dus niet echt gelukt...

trouwens vraag ik me af hoeveel mensen (behalve de zeikerige tweakers die in LA komen) eigenlijk iets van deze 'hype' meekrijgen ;)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

BasieP schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:42:
[...]

en dat vind je goed? daar ben je het mee eens? daar wil je deel van zijn?

MS heeft het gedaan met de bekende vista laptops voor webloggers, en nu doet sony het hier op got..
Tuurlijk de t.net mensjes (vnu, daniel, aantal vaste medewerkers) wordt er beter van.. maar hoe zit dat met de users?
En vooral de al eerder genoemde deuk in imago? ik denk dat t.net die deuk toch wel een beetje over het hoofd heeft gezien..
en hoewel het al 100x in dit topic is gezegt dat er 'eerlijk gemod', 'eerlijk gediscuseerd' etc. wordt, zal ik toch het rare gevoel blijven houden... 'ow sony.. mja daar zal t.net wel weer positief over zijn'

want ja.. public relations noemen ze dat.. je moet de mensen die je geld geven te vriend houden toch? dus moet t.net sony ook tot vriend houden... en dus positief reviewen.. positief modden ..
Nee en Ja, Nee ik vind het niet erg dat GoT dit doet omdat ze heel eerlijk toegeven dat het commercieel interessant is, ze geven het duidelijk aan. Persoonlijk sta ik er wel van te kijken want je was/bent dit niet gewend van GoT, oke ze zijn al wel vrij lang commercieel en nu van VNU wat je de laatste tijd ook goed merkt, op op zich jammer maar goed zo gaat dat.

Ja ik vind het heel ernstig als organisaties die mededelen onafhankelijk te zijn, dat niet zijn zoals de consumenten bond bijv. dat is toch erg erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Waaruit blijkt dat T.Net afhankelijk is van SONY?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Poll: Wat vind jij van het PS3 forum?
Goed idee.
Commerciele zooi, weg er mee.
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=168561&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Deze stond netjes overzichtelijk in een eigen topic, maar Moto-moi is meer van de chaos Afbeeldingslocatie: http://crew.scooter-freaks.nl/tim/emo.gif

[ Voor 12% gewijzigd door _eXistenZ_ op 18-02-2007 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_eXistenZ_ schreef op zondag 18 februari 2007 @ 00:05:
Goed idee.
Tussenstand:
[afbeelding]

Deze stond netjes overzichtelijk in een eigen topic, maar Moto-moi is meer van de chaos [afbeelding]
Beetje suggestief dat "commerciële zooi, weg er mee". Je moet zoiets in 1 toon voorleggen. "Goed idee" zou dan bijvoorbeeld moeten zijn "Goed idee, we verwelkomen de commerciële zooi". Of wat ik eigenlijk bedoel op een neutrale manier/toon een suggestie proberen voor te leggen, maar goed gaat misschien teveel offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Goed idee.
Tussenstand:
[afbeelding]

Deze stond netjes overzichtelijk in een eigen topic, maar Moto-moi is meer van de chaos [afbeelding]
En nog blijf je volhouden dat je niet aan het flamen en trollen bent?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Ik vond et een beetje lame van moto-moi dattie op slot moes, hence de emo smiley :)
Geef ik ook toe, maar het PS3 topic opzich troll ik idd niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik vraag me af wat je precies wilt bereiken met een poll. Het is namelijk niet zo dat een negatieve uitslag het effect heeft dat PS3 opgedoekt wordt en daarnaast is het veel interessanter om te weten welke mening mensen over deze stap hebben dan dat ze kiezen voor een imo loze kreet als goed of commerciële zooi.

Als 100 man het commerciële zooi vind zegt mij dat niets. Pas wanneer je weet waarom ze dat vinden en of hun redenering wel klopt zegt het wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Daarnaast ontbreekt de optie: Het interesseert me geen ene mallemoer. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow, drama, fijn zo op de zaterdagavond.

Zijn nogal wat mensen hier die denken dat het forum van hun is, en hier komt het nieuws, das nie zo. Tweakers is heel duidelijk geweest over hun bedoelingen (en dat verdient al respect) en ik kan er alleen maar blij van worden.

Tweakers krijgt meer financiele bronnen zodat het forum nog beter wordt, alle PS3 fan onzin komt op een aparte plek te staan waar ik er geen last van heb als ik in SGD aan het lezen ben en de echte fans krijgen support van mensen met verstand van zaken, en op SGD is dit al een extra plus omdat de meeste users ver van de nieuwsbron verwijderd zijn (op een paar uitzonderingen na gelaten)

Enige mogelijke probleem is dat de onafhankelijkheid van tweakers in beding komt, nou ik heb genoeg vertrouwen in de modjes en de leiding van dit forum om er in te geloven dat ze hun beloftes na komen en geen dubbele standaarden gebruiken bij het modden.

Aan het eind van de dag is het (naar mijn mening) altijd nog hun beslissing en heb je er verdraaid weinig over te zeggen, het subforum negeren is natuurlijk een hele goede oplossing in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:10

defiant

Moderator General Chat
Allereerst, hoezeer telkens ook het argument terug komt dat GoT geen democratie is maar een B.V.dat winst moet maken en dat users toch vooral blij moeten zijn dat GoT er is, klopt dat natuurlijk niet helemaal. Een community staat of valt namelijk bij de gebruikers waar GoT dankbaar voor moet zijn dat ze op het forum actief willen zijn, aangezien op GoT waar een groot deel van de gebruikers altruïstisch bezig is. Het zou anders zijn als GoT een puur helpdesk forum zou zijn, waarbij nadrukkelijk diensten worden verleent.

Tweakers is een commercieel bedrijf, maar dat zegt natuurlijk nog niks over het beleid, het zou denk ik misschien dan ook niet zo'n gek idee zijn als er vanuit het MT globaal wat meer duidelijkheid zou worden verschaft over het beleid ten aanzien van GoT nu en in de toekomst. Bijvoorbeeld:
(1)Het MT beschouwd GoT als een service richting de community, het forum mag zelfs als kostenplaats verlies draaien, de bekendheid van tweakers door de grote bezoekersaantallen beschouwen we als waardevolle compensatie. We zullen het forum daarom ook inhoudelijk commercieel met rust laten.
(2)Het MT beschouwd GoT als waardevol, maar als kostenplaats moet het wel dekkend zijn. Als het forum verlies draait zullen er dus extra commerciële activiteiten worden ontplooit zodat we weer break-even komen.
(3)Het MT vind dat alle bedrijfsonderdelen winst moeten maken, zo ook GoT.

Dit zijn natuurlijk voorbeelden, maar je kan je voorstellen dat als de gebruikers hebben gelezen dat het MT optie 1 aanhangt er meer commentaar komt op bijvoorbeeld op de ps3 actie dan als het MT optie 2 of 3 aanhangt. Ook kan ik me wel voorstellen dat het niet geheel zonder risico is om beleid prijs te geven, mensen zullen zich minder altruïstisch gedragen als MT optie 3 aanhangt wat weer tot een minder kwalitatief forum leidt.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:57

Clush

Do as I say...

het enige wat in dit hele gebeuren eventueel interessant zou kunnen zijn voor de forumleden is de directe lijn naar sony die we met dit forum hebben. de zogenaamde win-win-winsituatie:

-t.net vangt geld
-sony kan z'n ding doen
-gebruiker kan op min of meer direct de expertise van sony over z'n eigen product raadplegen

dat t.net geld vangt zal wel, heb ik niet echt een boodschap aan, eigenlijk. het nobele doel van het forum in leven houden is allang niet meer geloofwaardig, zo noodlijdend is t.net niet. maar hey, van mij mogen ze zoveel geld verdienen als ze willen, zal mij een spreekwoordelijke worst zijn.

sony valt in deze niks te verwijten, mijns inziens. die hebben gewoon een aanbod gedaan. wat zij te winnen hebben is ook duidelijk. allereerst de exposure op 1 van de grootste communities van nederland, puur reclame dus. en dan de officiele lezing:
quote: sony
De reden dat Sony voor Gathering of Tweakers kiezen is dat Sony zien dat er op veel plekken online discussie plaatsvindt over de PS3. Nergens echter vinden we deze discussie echter op vergelijkbaar hoog niveau als op GoT. Jullie zijn een autoriteit op het gebied van techniek en kunnen dit vaak nog gedetailleerder uitleggen dan wij zelf kunnen.

We willen vooral een podium bieden om te praten over de PS3 en de functionaliteiten die deze heeft. Graag zouden we zien dat jullie vertellen waarom de PS3 wel of misschien juist geen succes zal zijn. We hopen op een objectieve benadering, wij staan open voor jullie mening.
dus niet alleen reclame, maar ook de feedback is belangrijk. sony is geïnteresseerd in de expertise die hier op got rondloopt. en er zitten hier genoeg professionals die sony hier en daar best wel zouden kunnen helpen. ik behoor zelf niet echt tot die professionals, maar als ik er 1 was zou ik me best wel genaaid voelen. een beetje gratis ende vrijwillig sony helpen in their quest for world domination (en als je mazzel hebt een goodie :*) ) terwijl enkel de bazen van t.net geld zien. in feite word je als expert geprostitueerd door t.net. natuurlijk staat het iedereen vrij te posten wat ie wil, maar ik zou het wel weten...

wat ook niet klopt in deze is dat áls sony écht zo geïnteresseerd is in serieuze repliek waarom de posts (van PlayStation3) dan zulk halleluja-geroep zijn en op de echte technieken niet dieper wordt ingegaan. maar dat doet sony zelf, mocht dit avontuur niet worden wat ze ervan verwachten heb ik wel een ideetje hoe dat komt.

goed, win-win hebben we, nu de laatste om win-win-win compleet te maken.

- goodies
- leuke technische discussies als je even niks te doen hebt
- ... uhm...

de belangrijkste, de vaakgenoemde korte lijn naar sony gaat niet op. immers, na de release gaat het forum dicht?! (natuurlijk is 2 jaar na de release óók na de release... geloof je het zelf?) sony zegt bedankt en tot ziens en doet z'n winst met de belangeloze replies van de users. er is dus geen lijntje voor de user naar sony, enkel een lijntje voor sony naar de user.

nu weet ik wel dat heel veel bedrijven GoT als een resource gebruiken, daar is ook niet zoveel mis mee, in feite is dat wat GoT altijd geweest is. MAAR, en dat is voor mij het cruciale punt, in alle andere gevallen zijn de werknemers gewone users die zelf net zo vaak (zoniet vaker) anderen helpen dan dat ze zelf om hulp vragen. ik help jou, jij helpt mij, iedereen blij. het succes van dit experiment staat of valt met het gedrag van sony, en heel eerlijk gezegd heb ik daar niet zoveel vertrouwen in. een marketingman die hier op GoT gewoon officieel in functie is is uiteraard aan handen en voeten gebonden, en ik zet grote vraagtekens bij de waarde van hem voor GoT als community (de waarde voor hem voor t.net als bedrijf moge duidelijk zijn).

dit is mijn inschatting, ik hoop dat Daniel en wie verder dan ook deze overwegingen ook gemaakt hebben en er nadrúkkelijk bij sony op aandringen om ook na dit experiment (hoewel 'tijdens' ook een goed begin zou zijn... ben nog niet heel erg gecharmeerd van de stuckies) de community serieus te nemen (dwz. weg met dat marketing-geblaat) en voor haar klaar te staan (dwz. dat ik PlayStation3 als consequente fipo'er wil zien in de komende "HELP!! PS3 geeft raar beeld bij gebruik op nieuwe HDTV!"-topics).

de winst voor sony en t.net zijn gegarandeerd, en de winst voor de gebruiker moeten we nog maar afwachten. enig wantrouwen is mijns inziens wel op zijn plaats, zeker na de eerste stuckies gezien te hebben en het alarmerende feit dat de deal loopt tot de release, dus totdat wij gotters een ps3 onder de tv hebben staan... daarna is sony niets meer verplicht. (dat zijn ze nu ook al niet, maar if they know what's best for them gaan ze er voorlopig wel zo mee om. als t.net de credibiliteit wil bewaren moeten ze alle middelen inzetten om hiervoor zorg te dragen).

om kort te gaan, ik hoop dat sony flink betaald heeft, want het is nogal een groot risico wat t.net hier neemt. misschien is voor de zekerheid wat opzij zetten niet eens zo'n heel slecht idee, voor degenen die gevangen hebben.

alles staat of valt met de houding van sony... maar nu ga ik mezelf herhalen.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:26

aex351

I am the one

_eXistenZ_ schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 23:47:
Nouja, ik denk zelf helemaal niet

PS3-forum --> PS3 --> Het zwarte apparaat--> Leuk, vet, kopen, interresant

maar eerder

PS3 forum --> lekker dan, reclame spam --> lameheidsgraad trough da roof --> :(

Denk niet dat hier vet veel meer PS3' s verkocht gaan worden
Dat dacht ik ook :P . Goed omschreven.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op zondag 18 februari 2007 @ 00:27:
[...]
Ik vraag me af wat je precies wilt bereiken met een poll. Het is namelijk niet zo dat een negatieve uitslag het effect heeft dat PS3 opgedoekt wordt en daarnaast is het veel interessanter om te weten welke mening mensen over deze stap hebben dan dat ze kiezen voor een imo loze kreet als goed of commerciële zooi.

Als 100 man het commerciële zooi vind zegt mij dat niets. Pas wanneer je weet waarom ze dat vinden en of hun redenering wel klopt zegt het wat :)
Sorry hoor, maar als een select aantal mensen met beargumenteerde posts komt, wordt dat weggewuifd met als reden: 'tja, de hoofdmoot van GoT maakt het waarschijnlijk niet uit'. En als er een laagdrempelige manier van reageren komt, oftewel een poll, wordt dat weggewuifd met als reden: 'tja, we zien liever onderbouwde posts'. Hoe dan ook, de crew doet waar ze zin in heeft, wees dan ook zo eerlijk om dat toe te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Die poll kan wel in de vuilnisbak. De vraagstelling is sowieso suggestief en incompleet.

Je kunt even zo vrolijk op straat aan mensen 2 glazen voorhouden, 1 met bier en een met paardenpis, welke vind u het lekkerst? De meeste mensen lopen trouwens gewoon door.

Die poll is van niveau nul, weg met dat ding.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

neographikal schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:56:
Mijn punt is dat het commerciële doel niet voldoende duidelijk is, nu niet en in de toekomst al helemaal niet. Wanneer je topics per definitie gestuckied worden, dan ben je imo ook geen normale user meer. Je geeft iemand meer geloofwaardigheid dan waarover hij/zij zou moeten beschikken. Voor ons als regulars en posters in deze draad is het doel voldoende duidelijk, voor de incidentele bezoeker of lezer kan dat het bijna niet zijn door een gebrek aan informatie / een waarschuwing.
Misschien is het inderdaad toch een goed idee om de poster én de stuckies van een informerende tekst te voorzien over wat het nu precies is :) .
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:58:
[...] En wat dan over XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW)? Dat is keiharde spam maar wordt ook gewoon toegelaten. Er wordt zelfs al in "huisstijl" gepost. Foeilelijk, maar dat terzijde. Van hem weet iedereen het ook, maar daar krijgt T.net niets voor, neem ik aan. Waar ligt de grens precies? :)
Het in 'huisstijl' posten kan ik eerlijkgezegd - op persoonlijke titel - ook niet begrijpen, maar elke gebruiker kan wel een marketingsfiguur in vermomming zijn :) . Ik denk juist dat er meerwaarde kan schuilen in de aanwezigheid van dat soort figuren op het forum, in de vorm van support en directe communicatie met gebruikers. Maar ik vraag me af of het een soort gesanctioneerd systeem zou moeten zijn, waarbij al dat soort mensen een ondertitel hebben, bijvoorbeeld, zoals hierboven wordt voorgesteld. Het is nl. niet alsof je kan voorkomen dat er geen gesanctioneerde mensen rondlopen die toch verbonden zijn aan een bedrijf..
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:11:
(...) Waar ligt de grens? Is spammen toegestaan als de spammer maar betaalt? Als iemand niet betaalt, wat mag die iemand dan wel en niet zeggen over een bedrijf waarmee hij een verband heeft?
Volgens mij *persoonlijk* ligt de grens, zoals altijd, bij de toegevoegde waarde van een dergelijke post(er) :) . Als 'de community' iets opschiet met zijn posts, dan zie ik niet in waarom je ze zou moeten weren.
Moet iemand het duidelijk maken als hij betaald wordt om producten aan te prijzen?
Mja, ik denk niet dat je een regel moet instellen die je niet of amper kan handhaven..
Mag iemand het GoT forum gebruiken als helpdesk voor zij.haar bedrijf?
Dat vind ik persoonlijk een wat moeilijkere vraag, en afhankelijk van de context. Ook hier komt het denk ik neer op een (netto) toegevoegde waarde voor de community vanuit het toestaan van het helpen van gebruikers met support-achtige vragen.
Maar áls zulke praktijken worden toegelaten, laat het dan toe op een heldere manier, met voorwaarden die voor iedereen zijn in te zien. Laat het zéker niet zomaar toe. Van het Sony initiatief lig ik niet wakker, maar hoe zit het nu met die "anderen"? :)
Mja, zolang je op het 'toegevoegde waarde' vlak blijft zitten, dan is de regel denk ik duidelijk genoeg. Maar misschien is het inderdaad wel verstandig om het e.e.a. hieromtrend te 'formuleren'.
curry684 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:55:
[...] Dan ben ik persoonlijk nog meer voor de consequente aanpak, die in ieder geval ook aansluit bij wat we vroegah deden: alles snoeihard sluiten of moven naar het goede forum als een topic fout staat. Ow wacht, we hadden al vastgesteld dat het Sony forum buiten alle spelregels van GoT om ging en dit dus niet van toepassing is als je maar betaalt ;)
Mja, aan de ene kant valt er wat voor te zeggen om het overzichtelijk te houden en de topics die op het eerste oog in een forum horen ook daar te plaatsen. Zo voorkom je het dubbel bespreken van topics, etcetera. Maar aan de andere kant vraag ik me af of het verstandig zou zijn om gebruikers te dwingen bepaalde zaken te bespreken in een gesponsord subforum. Te horen aan de reacties hier is dat ook een sentiment wat bij iniedergeval een redelijk deel van de gebruikers dat hier reageerd heerst.
MetroidPrime schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:34:
[...] Natuurlijk overdrijf ik het. Je mocht op GoT geen reclame maken voor je eigen produkt in een post, dat viel altijd onder de noemer spam.
Dat is volgens mij niet waar :) . Waarom zou iemand níet gelieerd aan een bedrijf wél een bepaald product mogen aanbevelen als dat in die context een relevante aanbevelin is, en iemand die wél gelieerd is dat níet mogen doen? (Op persoonlijke titel.)
Nu Sony er voor een dik pak geld voor op tafel legt, mag het ineens wel. Er was een grens en die is nu weg omdat een adverteerder dat wil. Hoe lang duurt het voordat de volgende grens weg is?
Nah, zoals hierboven al aangegeven moet je denk ik bedenken dat dit forum draaiende gehouden wordt door een groep vrijwilligers die - hopelijk - stennis gaan schoppen zodra er in hun ogen een onredelijke grens wordt overgegaan. Wij zijn tenslotte ook users, maar dan met wat meer knopjes enzo :) .
BasieP schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:42:
(...) want ja.. public relations noemen ze dat.. je moet de mensen die je geld geven te vriend houden toch? dus moet t.net sony ook tot vriend houden... en dus positief reviewen.. positief modden ..
Die insinuatie komt nu al het hele topic lang langs, maar de crewleden die modereren op frontpage en forum hebben *geen enkel* belang bij het positiever modereren van uitspraken over sony. *Geen enkel* :) .
Zoals altijd heeft een poll in een LA topic bijna geen zin :) . Er komt hier maar een deel van de gebruikers langs, en dat is toch eerder de groep die het ergens níet mee eens is. Dat is op zich niet erg, maar dat vermindert de waarde van zo'n poll wel enorm.. Daarnaast is GoT geen democratie, het is niet alsof de meerderheid van de gebruikers wil wet is.
defiant schreef op zondag 18 februari 2007 @ 01:57:
Allereerst, hoezeer telkens ook het argument terug komt dat GoT geen democratie is maar een B.V.dat winst moet maken en dat users toch vooral blij moeten zijn dat GoT er is, klopt dat natuurlijk niet helemaal.
De eerste helft klopt natuurlijk wel degelijk, GoT ís geen democratie - zelfs los van het feit of er een B.V. achter zit of niet. Dat die B.V. erg blij moet zijn met haar users is iets anders, maar volgens mij zijn er maar weinigen die anders denken :) .
Clush schreef op zondag 18 februari 2007 @ 02:36:
(...) de belangrijkste, de vaakgenoemde korte lijn naar sony gaat niet op. immers, na de release gaat het forum dicht?! (natuurlijk is 2 jaar na de release óók na de release... geloof je het zelf?)
Zolang het forum goed loopt is voor zover ik weet het plan om het forum pas enkele weken na de release te sluiten :) .
sony zegt bedankt en tot ziens en doet z'n winst met de belangeloze replies van de users. er is dus geen lijntje voor de user naar sony, enkel een lijntje voor sony naar de user.
Dat zou in mijn ogen redelijk dom zijn van Sony, zo missen ze enorme kans om goodwill te kweken. Daarnaast zou zo'n eenzijdige vorm van communicatie het experiment in mijn ogen redelijk doen falen..
het succes van dit experiment staat of valt met het gedrag van sony, en heel eerlijk gezegd heb ik daar niet zoveel vertrouwen in. een marketingman die hier op GoT gewoon officieel in functie is is uiteraard aan handen en voeten gebonden, en ik zet grote vraagtekens bij de waarde van hem voor GoT als community (de waarde voor hem voor t.net als bedrijf moge duidelijk zijn).
We zullen zijn :) . Mijn vertrouwen is ook afgenomen nu de Sony gebruiker niet actief participeert, maar ik heb op zich nog hoop voor na het weekend.
de winst voor sony en t.net zijn gegarandeerd, en de winst voor de gebruiker moeten we nog maar afwachten. enig wantrouwen is mijns inziens wel op zijn plaats,
Dat ontkend dan ook niemand :) .
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 06:54:
[...] Sorry hoor, maar als een select aantal mensen met beargumenteerde posts komt, wordt dat weggewuifd met als reden: 'tja, de hoofdmoot van GoT maakt het waarschijnlijk niet uit'.
Ik geloof niet dat willekeurig welk crewlid dat beweert, en als dat wel zo zou zijn is dat in mijn ogen onterecht :) . Ruimte voor onderbouwde feedback is er in LA altijd, en er wordt ook praktisch altijd naar gekeken door zij die de beslissingen nemen.

DM!

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.