Allereerst wil ik even melden dat ik wél het hele topic heb doorgelezen, in tegenstelling tot de meeste anderen.
) om toch maar wat selectiever te modden, jij hebt daar dan geen enkele weet van. Let wel: ik zeg absoluut niet dat dit gebeurd - absoluut niet! Ik kom hier nu al dik vijf jaar en geloof niet dat zoiets hier zou kunnen, maar ik denk niet dat dit een tactiek is waar Sony principieel vies van is, zie MS met de laptops. Sony is wat dat betreft niet echt heilig, hoewel ik hoop dat ze geleerd hebben van de rootkit en het debacle van Ms.
Ik heb er zomaar enkele quotes uitgepikt, sorry, ik heb geen zin een enorme lap tekst te tikken.
Het zit 'm helemaal in dat 'op persoonlijke titel'. Als je aanhaalt dat de moderator BV bij Kaspersky werkte, die modereerde op persoonlijke titel. Een gebruiker die door Sony betaalt wordt om hier te posten, die post dus niet op persoonlijke titel. Dat is echt precies hetzelfde als de Vista-laptops naar webloggers: geld krijgen om een bepaald iets te schrijven. Met de Vista-laptops was het verontwaardiging alom, nu mag het opeens wel? Want dit is gewoon precies hetzelfde: tegen betaling een gekleurde mening geven. Dat Tweakers.net dat toestaat (ja, openlijk, en niet verhuld, dat dan weer wel) vind ik walgelijk. Ja, er is nog een kans dat het na het weekend goed komt met de posts van Sony's gebruiker, maar vooralsnog is het gewoon spammen. Ik ben het dan ook eens met de kritiek dat het forum beter op maandag open had kunnen gaan dan op vrijdag, dan had ik misschien al ongelijk gehad. M'goed, vooralsnog ga ik er maar gewoon van uit dat het óf goed komt met die posts, óf dat die gebruiker flink wordt afgeremd door de Spielerij crew. Over het al dan niet vroegtijdig stopzetten van dit experiment kan ik natuurlijk geen uitspraken doen aangezien ik niet weet onder welke voorwaarden de deal met Sony is geslotenJHS schreef op zondag 18 februari 2007 @ 08:09:
[...]
Dat is volgens mij niet waar. Waarom zou iemand níet gelieerd aan een bedrijf wél een bepaald product mogen aanbevelen als dat in die context een relevante aanbevelin is, en iemand die wél gelieerd is dat níet mogen doen? (Op persoonlijke titel.)
Hoe kun je dit met zo'n zekerheid stellen voor de hele crew? Het lijkt me niet ondenkbaar dat Sony, als ze toch met GoT bezig zijn, een paar Spielerij moderators individueel benaderen met een kleinere zak geld (of een PS3[...]
Die insinuatie komt nu al het hele topic lang langs, maar de crewleden die modereren op frontpage en forum hebben *geen enkel* belang bij het positiever modereren van uitspraken over sony. *Geen enkel*.
Wat is er gebeurd met "Wij van VNU gebrijpen dat gebruikerstevredenheid hand in hand gaat met commercieel succes"?[...]
Zoals altijd heeft een poll in een LA topic bijna geen zin. Er komt hier maar een deel van de gebruikers langs, en dat is toch eerder de groep die het ergens níet mee eens is. Dat is op zich niet erg, maar dat vermindert de waarde van zo'n poll wel enorm.. Daarnaast is GoT geen democratie, het is niet alsof de meerderheid van de gebruikers wil wet is.
"Pas" enkele weken, terwijl Sony zelf zegt dat het acht (?) jaar met de PS3 wil doen[...]
Zolang het forum goed loopt is voor zover ik weet het plan om het forum pas enkele weken na de release te sluiten.
Ik heb er zomaar enkele quotes uitgepikt, sorry, ik heb geen zin een enorme lap tekst te tikken.