Over het PS3-forum

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 3.513 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst wil ik even melden dat ik wél het hele topic heb doorgelezen, in tegenstelling tot de meeste anderen.
JHS schreef op zondag 18 februari 2007 @ 08:09:

[...]
Dat is volgens mij niet waar :) . Waarom zou iemand níet gelieerd aan een bedrijf wél een bepaald product mogen aanbevelen als dat in die context een relevante aanbevelin is, en iemand die wél gelieerd is dat níet mogen doen? (Op persoonlijke titel.)
Het zit 'm helemaal in dat 'op persoonlijke titel'. Als je aanhaalt dat de moderator BV bij Kaspersky werkte, die modereerde op persoonlijke titel. Een gebruiker die door Sony betaalt wordt om hier te posten, die post dus niet op persoonlijke titel. Dat is echt precies hetzelfde als de Vista-laptops naar webloggers: geld krijgen om een bepaald iets te schrijven. Met de Vista-laptops was het verontwaardiging alom, nu mag het opeens wel? Want dit is gewoon precies hetzelfde: tegen betaling een gekleurde mening geven. Dat Tweakers.net dat toestaat (ja, openlijk, en niet verhuld, dat dan weer wel) vind ik walgelijk. Ja, er is nog een kans dat het na het weekend goed komt met de posts van Sony's gebruiker, maar vooralsnog is het gewoon spammen. Ik ben het dan ook eens met de kritiek dat het forum beter op maandag open had kunnen gaan dan op vrijdag, dan had ik misschien al ongelijk gehad. M'goed, vooralsnog ga ik er maar gewoon van uit dat het óf goed komt met die posts, óf dat die gebruiker flink wordt afgeremd door de Spielerij crew. Over het al dan niet vroegtijdig stopzetten van dit experiment kan ik natuurlijk geen uitspraken doen aangezien ik niet weet onder welke voorwaarden de deal met Sony is gesloten :)
[...]
Die insinuatie komt nu al het hele topic lang langs, maar de crewleden die modereren op frontpage en forum hebben *geen enkel* belang bij het positiever modereren van uitspraken over sony. *Geen enkel* :) .
Hoe kun je dit met zo'n zekerheid stellen voor de hele crew? Het lijkt me niet ondenkbaar dat Sony, als ze toch met GoT bezig zijn, een paar Spielerij moderators individueel benaderen met een kleinere zak geld (of een PS3 :P) om toch maar wat selectiever te modden, jij hebt daar dan geen enkele weet van. Let wel: ik zeg absoluut niet dat dit gebeurd - absoluut niet! Ik kom hier nu al dik vijf jaar en geloof niet dat zoiets hier zou kunnen, maar ik denk niet dat dit een tactiek is waar Sony principieel vies van is, zie MS met de laptops. Sony is wat dat betreft niet echt heilig, hoewel ik hoop dat ze geleerd hebben van de rootkit en het debacle van Ms.
[...]
Zoals altijd heeft een poll in een LA topic bijna geen zin :) . Er komt hier maar een deel van de gebruikers langs, en dat is toch eerder de groep die het ergens níet mee eens is. Dat is op zich niet erg, maar dat vermindert de waarde van zo'n poll wel enorm.. Daarnaast is GoT geen democratie, het is niet alsof de meerderheid van de gebruikers wil wet is.
Wat is er gebeurd met "Wij van VNU gebrijpen dat gebruikerstevredenheid hand in hand gaat met commercieel succes"?
[...]
Zolang het forum goed loopt is voor zover ik weet het plan om het forum pas enkele weken na de release te sluiten :) .
"Pas" enkele weken, terwijl Sony zelf zegt dat het acht (?) jaar met de PS3 wil doen :?

Ik heb er zomaar enkele quotes uitgepikt, sorry, ik heb geen zin een enorme lap tekst te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:10

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Mee praten over beleid doe ik hier niet meer,
Heb daar van geleerd die éne keer.
Maar doe dan wel, zoals het meestal hoort,
Dat forum aanvullen met alleen "(gesponsord)".

:+ :)
¨

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

cas.fm:
Het zit 'm helemaal in dat 'op persoonlijke titel'.
Daarmee bedoelde ik dat mijn uitspraak ten aanzien van het toestaan van het bespreken van producten door mensen gelieerd aan een bedrijf mijn persoonlijke mening is, en niet per sé die van T.net vertegenwoordigt :) .
cas.fm
Dat is echt precies hetzelfde als de Vista-laptops naar webloggers: geld krijgen om een bepaald iets te schrijven. Met de Vista-laptops was het verontwaardiging alom, nu mag het opeens wel? Want dit is gewoon precies hetzelfde: tegen betaling een gekleurde mening geven.
Als eerste is het niet alsof T.net / GoT die gekleurde mening geeft, en ten tweede is het voor zover wij weten natuurlijk altijd al zo. Alhoewel het volgens mij aangemoedigd zou kunnen worden dat gebruikers hun affiliaties en belangen kenbaar maken, is het volgens mij niet iets wat je af kan dwingen.
cas.fm:
Wat is er gebeurd met "Wij van VNU gebrijpen dat gebruikerstevredenheid hand in hand gaat met commercieel succes"?
Ik ben niet van VNU, en ik ben nooit voor een dergelijk democratisch systeem geweest ;) . Het is altijd al zo geweest dat de wil van de meerderheid geen wet is. Dat zou de ontwikkeling van het forum ernstig geremd hebben. Natuurlijk is het zo dat het extreem belangrijk is dat er voor de gebruikers gezorgd wordt en dat er permanent naar de gebruikerstevredenheid gekeken wordt. Betergezegd, daar maak ik me een flinke hoeveelheid tijd van de week hard voor :) . Ik denk echter niet dat dit initiatief de gebruikersbelangen (per sé) schaad.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Clush schreef op zondag 18 februari 2007 @ 02:36:
het enige wat in dit hele gebeuren eventueel interessant zou kunnen zijn voor de forumleden is de directe lijn naar sony die we met dit forum hebben. de zogenaamde win-win-winsituatie:

-t.net vangt geld
-sony kan z'n ding doen
-gebruiker kan op min of meer direct de expertise van sony over z'n eigen product raadplegen
Heb je het forum zelf al bekeken? Het laatste punt wat je aanhaalt komt bij mij over dan niet meer dan een wassen neus. Na de stickies is er door user Sony niet meer gereageerd en ook in topicstarts gemaakt door user Sony is niets anders te vinden dan loos marketingsgeblaat (lees: alleen loze kreten). Daarbij is al gesteld dat de Sony mensen in Nederland uberhaubt niet genoeg kennis zouden hebben om echt technische / gerichte vragen te beantwoorden. Ik weet niet in hoeverre dit klopt maar het lezen van de topicstarts doet mij wel vermoeden dat hier enige kern van waarheid in zit. Ofwel: de toegevoegde waarde voor de GoT gebruiker is mij nog steeds niet geheel duidelijk. Daarbij zijn er betere plekken om vragen over de PS3 te stellen zoals op Sony's eigen fora.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Clush schreef op zondag 18 februari 2007 @ 02:36:
de winst voor sony en t.net zijn gegarandeerd,
Afbeeldingslocatie: http://dealco.racco.mikeneko.jp/BEER/BUCKLER.jpg
Buckler

Ik zou het niet zo op die garantie gooien. Jij hebt niets te verliezen namelijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 10:52

DinX

Motormuis

Bor de Wollef schreef op zondag 18 februari 2007 @ 10:03:
[...]

Na de stickies is er door user Sony niet meer gereageerd en ook in topicstarts gemaakt door user Sony is niets anders te vinden dan loos marketingsgeblaat (lees: alleen loze kreten).
Het is je misschien nog niet opgevallen dat het weekend is ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 19:06
Ik vind het niet erg dat de PS3 een eigen forum krijgt als Sony er voor betaald.

Maar ik vind wel dat men op zijn minst postings van een tweakers.net waardig nivo had mogen eisen.
De openingspost zijn van zo'n dramatisch laag nivo dat, ik moet zeggen dat zowel Sony als tweakers.net zichzelf flink beachelijk maken.

Kom op, we zitten hier niet op de huishoudbeurs. Als ik dit soort niets zeggende marketing bullshit had willen lezen had ik wel op de PS3 website gekeken. Ik voel me als ik dit lees niet serieus genomen door Sony (al was ik dat gevoel al maanden kwijt), en ik betwijfel of er nog bezoekers zijn van dit forum waarbij dit wel het geval is.

Voor mij heeft Sony met deze slechte aktie iig weer eens laten zien dat ze volledig de weg kwijt zijn, (en tweakers.net bij deze ook).

Dus kort samengevat: Een eigen PS3 forum ok, maar dan wel met tweakers.net waardige postings.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Ik vind het best handig zo'n PS3-forum. Hoe vaak hebben we in topics over van alles en nog wat maar moeten gissen wat een fabrikant uitspookt in het geval van grote problemen. Hoe lastig is het dan om die problemen duidelijk te maken aan een fabrikant? Nu zit er gewoon een user van sony bij, dus het lijntje is deze keer erg kort.
Verder is het een experiment, en ik heb genoeg vertrouwen in GoT dat als hier ook maar een keer de onafhankelijkheid gevaar loopt, dat het er ook nooit weer zal komen. Ik denk dat je als user ook enigszins op GoT mag vertrouwen. Het is zo mogelijk het meest open forum dat er bestaat. Het meest transparante ook. Nog nooit is er iets geheimzinnigs geweest, en ook deze keer wordt er openlijk verteld door mods en crew hoe het zit.
Ik zou zeggen, gun het sub-forum het voordeel van de twijfel. Als het achteraf toch misgaat, open dan een I-told-you-so topic.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

.oisyn schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:37:
Ik wilde even melden dat ik het belachelijk vind dat er een apart forum wordt geopend over de PS3, terwijl dit in vele andere gevallen (terecht) werd afgewezen. Wat is er mis met een topic / reeks topics in SGD? En waarom is er dan bijvoorbeeld geen Vista forum?
Inderdaad, wat een gigantische onzin om een PS3 forum hier te hebben.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

FnF: Alleen maar melden dat je het onzin vind schiet natuurlijk niet zoveel op :) .

yzf1kr: Ik ben het met je eens dat het beter zou zijn als de Sony gebruiker meer betrokkenheid zou tonen. Dat is echter niet iets waar t.net werkelijk wat aan kan doen, maar mocht het inderdaad bij dit niveau blijven is het denk ik wel iets om flink mee te nemen in de evaluatie..

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

JHS schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:07:
FnF: Alleen maar melden dat je het onzin vind schiet natuurlijk niet zoveel op :) .

yzf1kr: Ik ben het met je eens dat het beter zou zijn als de Sony gebruiker meer betrokkenheid zou tonen. Dat is echter niet iets waar t.net werkelijk wat aan kan doen, maar mocht het inderdaad bij dit niveau blijven is het denk ik wel iets om flink mee te nemen in de evaluatie..
Oké, ik wil het best wel onderbouwen hoor.

Spielerij - Games & Discussies FAQ
Wat hoort hier thuis?

* Discussies en ervaringen over spellen. Console & PC. Digitaal & analoog.
* Discussies en ervaringen over alles wat met gamen te maken heeft: De bedrijven, de mensen, de technologie.
* Game-hardware tot een bepaalde hoogte: Alle console hardware kan hier zijn thuis vinden, maar voor PCs zijn daar andere fora voor.

Het slaat echt nergens op dat de PS3 een eigen deel krijgt, de X360 en de Wii zouden dan minstens ook zoiets moeten krijgen.

En er staat al zo veel bij Softe goederen, nu nog één extra er bij. En sinds wanneer is de PS3 een Softe goed? Het zou sowieso bij Harde waren moeten, zeker aangezien de PS3 games nog gewoon in SGD staan.

Ik vind het werkelijk nergens op slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 19-09 10:52

DinX

Motormuis

FnF schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:52:
[...]

Het slaat echt nergens op dat de PS3 een eigen deel krijgt, de X360 en de Wii zouden dan minstens ook zoiets moeten krijgen.
Die betalen er dan ook niet voor.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Hertog

Aut bibat, aut abeat

DinX schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:54:
[...]

Die betalen er dan ook niet voor.
Waarmee ik maar even de vraag herhaal die ik al eerder stelde: Heeft Sony betaald voor exclusiviteit? Mag er nu überhaupt geen xbox360/wii forum komen? Want alle argumenten over de nuttigheid van het PS3-forum voor de gebruikers gelden net zo goed voor een xbox360 of een wii forum.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Er zijn nu al best wel veel subfora. De overzichtelijkheid is imo dus al enigzins in het gedrang.

Stel nou dat straks MS + Apple + Novell + NVIDIA + AMD.ATI + Intel + Logitech + Creative + ASUS + etc dit ook een goed idee vinden en ze allemaal een (grote) zak geld meebrengen, hoeveel extra subfora krijgen we dan daar voornoemde fabrikanten produkten in allerlei categorien maken. :?

Het lijkt me dat Tweakers management als gewoon werknemer lastiger zal krijgen om tegen VNU bovenbaas te zeggen ja sorry het brengt op Jaarbasis $$$$$$$$$ op maar we willen het niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 18-02-2007 12:50 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 18:14

boesOne

meuh

Straks krijgen we nog een Trust subforum :D

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
LOL :)

Wat me verder ook opvalt is dat eigenlijk alle rode/groene/etc naampjes zich opstellen op een manier die ligt tussen: heel genuanceerd redelijk en het te vuur en te zwaard verdedigen van het sponsord forum.
Tegelijkertijd wordt steeds benadrukt dat zij "echt" onafhankelijk en objectief (kunnen) opereren.

Het is moeilijk voor te stellen dat van al die crewleden er niet een hoop precies zo over denken als de users die dat sponsord forum niet willen.

Die combinatie ondermijnt imo al enigzins de geloofwaardigheid van het 'onafhankelijk en objectief' opereren van de crew.

Plus dat het voor de crew toch ook, met het steeds verder oprukken van de commercie en de gelden die daarmee verdient worden, steeds moeilijker moet gaan worden om zich "om niet" te blijven inzetten. Maar mss ben ik wel te weinig filantropisch ingesteld. :o

[ Voor 18% gewijzigd door Help!!!! op 18-02-2007 13:05 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik ga hier niet nogmaals posten wat vele al gezegd hebben. Maar veel vertrouwen in deze ontwikkeling heb ik niet. Het is een hellend vlak waarop begeven wordt. Sommige principale punten moet je ook zo houden. Zeker omdat het forum niet als een gesponsord forum (voldoende) herkenbaar is.

Jammer..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Help!!!! schreef op zondag 18 februari 2007 @ 12:47:
Stel nou dat straks MS + Apple + Novell + NVIDIA + AMD.ATI + Intel + Logitech + Creative + ASUS + etc dit ook een goed idee vinden en ze allemaal een (grote) zak geld meebrengen, hoeveel extra subfora krijgen we dan daar voornoemde fabrikanten produkten in allerlei categorien maken. :?
En dan nog? Als er iets nieuws komt en je wilt het als fabrikant onder de technische mensen van hier brengen dan zou dat op zich gewoon mogen lijkt mij. Zolang het maar wat meerwaarde met zich meebrengt. Als de sony user gewoon goed zijn werk doet en ons helpt met problemen en ideeen dan kan dat toch alleen maar goed zijn voor de community.

Zolang het meerwaarde heeft, waarom niet.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:03:

Wat me verder ook opvalt is dat eigenlijk alle rode/groene/etc naampjes zich opstellen op een manier die ligt tussen: heel genuanceerd redelijk en het te vuur en te zwaard verdedigen van het sponsord forum.
Tegelijkertijd wordt steeds benadrukt dat zij "echt" onafhankelijk en objectief (kunnen) opereren.

Het is moeilijk voor te stellen dat van al die crewleden er niet een hoop precies zo over denken als de users die dat sponsord forum niet willen.
Bij elke tricky beslissing die er genomen moet worden is er een tweestrijd. Er is altijd een meningsverschil binnen de crew. Maar die wordt als het goed is echt niet op het openbare gedeelte van het forum uitgevochten. Dus natúúrlijk zie je niet veel crewleden er hard tegenin gaan. Ze zijn óf ervan overtuigd dat commerciële activiteiten en onafhankelijkheid samen kunnen, óf het kan ze niet zoveel schelen, óf ze zullen hun functie neerleggen. Maar niet erg overhaast, zoals je ziet.
Die combinatie ondermijnt imo al enigzins de geloofwaardigheid van het 'onafhankelijk en objectief' opereren van de crew.
Then again: wat weet je er nou van? In het openbaar deze discussie gaan voeren (als crew) ondermijnt nog wel meer dan dat. Als dat je enige argumenten zijn kun je net zo goed niets zeggen. Het is geen Amerikaanse rechtszaak, waarbij je je tegenstanders alleen maar ongeloofwaardig hoeft voor te stellen.

Vooralsnog ben ik als scepticus tevreden met het antwoord van JHS. Het PS3 forum vind ik allemaal wel best zo, het is duidelijk genoeg wat daar achter zit, en de crew zal echt niet zo stom zijn om het gevolgen te laten hebben voor de rest van het forum. En dat is eigenlijk het enige waar ík dan bang voor ben, dat je op de rest van het forum steeds vaker te maken krijgt met allerlei activiteiten waarvan je niet weet wat er precies achter zit. Dan liever gewoon duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

disjfa schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:06:
[...]

En dan nog? Als er iets nieuws komt en je wilt het als fabrikant onder de technische mensen van hier brengen dan zou dat op zich gewoon mogen lijkt mij. Zolang het maar wat meerwaarde met zich meebrengt. Als de sony user gewoon goed zijn werk doet en ons helpt met problemen en ideeen dan kan dat toch alleen maar goed zijn voor de community.

Het feit dat er dan tientallen extra subfora kunnen ontstaan vindt ik rommelig en dus geen meerwaarde hebben.
Andere aspecten van het fenomeen zouden wel meerwaarde kunnen hebben maar ik richt me nu op 1 aspect omdat dit aspect, het in de perken houden van het aantal subfora, altijd een uitgangspunt van GOTbeleid is geweest en ik ondersteun dat.

Maar goed geld is altijd "een nog betere reden".

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:53

Clush

Do as I say...

Bor de Wollef schreef op zondag 18 februari 2007 @ 10:03:
[...]

Heb je het forum zelf al bekeken? Het laatste punt wat je aanhaalt komt bij mij over dan niet meer dan een wassen neus. Na de stickies is er door user Sony niet meer gereageerd en ook in topicstarts gemaakt door user Sony is niets anders te vinden dan loos marketingsgeblaat (lees: alleen loze kreten). Daarbij is al gesteld dat de Sony mensen in Nederland uberhaubt niet genoeg kennis zouden hebben om echt technische / gerichte vragen te beantwoorden. Ik weet niet in hoeverre dit klopt maar het lezen van de topicstarts doet mij wel vermoeden dat hier enige kern van waarheid in zit. Ofwel: de toegevoegde waarde voor de GoT gebruiker is mij nog steeds niet geheel duidelijk. Daarbij zijn er betere plekken om vragen over de PS3 te stellen zoals op Sony's eigen fora.
lees nu mijn post nog een keer. :>

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

[...]

Leg mij de meerwaarde van een extra forum eens uit boven op het reeds bestaande forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:27

SmartDoDo

Woeptiedoe

Help!!!! schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:03:
Persoonlijk geloof ik niet in echt onafhankelijk en objectief. Volgens mij kom je dat in de wereld ook maar zelden tegen. Daarentegen zijn het de acties uit het verleden die hopelijk genoeg inzicht zullen geven in de mate van onafhankelijkheid en objectiviteit van onze crew :)
Crewleden zullen in principe hier niet gaan roepen dat het forum naar hel en verdoemenis gaat door deze proef. Daarentegen ga ik er wel vanuit dat ieder crewlid zijn eigen idee en gevoel heeft bij deze proef en dat die niet altijd 100% strookt met de wens of gedachte van het MT lijkt me niet vreemd.

Zelf wacht ik af wat de proef voor gevolgen zal hebben, vooralsnog heb ik geen reden om er faliekant tegen te zijn. Wel vind ik dat we er goed op moeten letten dat diezelfde onafhankelijkheid en objectiviteit waar we het eerder over hadden nauwlettend in de gaten moet worden gehouden.
Plus dat het voor de crew toch ook, met het steeds verder oprukken van de commercie en de gelden die daarmee verdient worden, steeds moeilijker moet gaan worden om zich "om niet" te blijven inzetten. Maar mss ben ik wel te weinig filantropisch ingesteld. :o
Dat is een van de zaken waar we goed naar moeten en zullen blijven kijken en daar zal ongetwijfeld over worden gesproken na afloop van de proef :)
Help!!!! schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:14:
[...]

Het feit dat er dan tientallen extra subfora kunnen ontstaan vindt ik rommelig en dus geen meerwaarde hebben.
Ik kan niet voor het MT spreken wat dit betreft, maar een T.net wat overloopt aan gesponsorde subfora lijkt me geen prettige plek voor de huidige bezoeker. Ik geloof ook niet dat dat gewenst en bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:11:
[...]

Bij elke tricky beslissing die er genomen moet worden is er een tweestrijd. Er is altijd een meningsverschil binnen de crew. Maar die wordt als het goed is echt niet op het openbare gedeelte van het forum uitgevochten. Dus natúúrlijk zie je niet veel crewleden er hard tegenin gaan. Ze zijn óf ervan overtuigd dat commerciële activiteiten en onafhankelijkheid samen kunnen, óf het kan ze niet zoveel schelen, óf ze zullen hun functie neerleggen. Maar niet erg overhaast, zoals je ziet.
Ja dat weet ik ook wel maar toch ondermijnt dit de geloofwaardigheid. Er bestaat zoiets als een verschil tussen als Crew op een rustige manier zeggen dat je het ook niks vind maar dat het een beslissing van bovenaf is die je vooralsnog accepteert, daarbij afwachtend hoe het loopt en er een onderlinge openbare oorlog van maken.
[...]

Then again: wat weet je er nou van? In het openbaar deze discussie gaan voeren (als crew) ondermijnt nog wel meer dan dat. Als dat je enige argumenten zijn kun je net zo goed niets zeggen. Het is geen Amerikaanse rechtszaak, waarbij je je tegenstanders alleen maar ongeloofwaardig hoeft voor te stellen.
Ik zeg nergens dat ze de discussie in het openbaar moeten voeren. Alleen de manier waarop ze als 1 man naar buiten trekken is gewoon minder geloofwaardig en PR technisch minder handig.
Vooralsnog ben ik als scepticus tevreden met het antwoord van JHS. Het PS3 forum vind ik allemaal wel best zo, het is duidelijk genoeg wat daar achter zit, en de crew zal echt niet zo stom zijn om het gevolgen te laten hebben voor de rest van het forum. En dat is eigenlijk het enige waar ík dan bang voor ben, dat je op de rest van het forum steeds vaker te maken krijgt met allerlei activiteiten waarvan je niet weet wat er precies achter zit. Dan liever gewoon duidelijkheid.
Het is zeker NIET duidelijk genoeg wat daar achter zit. Een aparte hoofdgroep Sponsord fora danwel de MED van Daniel als sticky in het subforum danwel een aparte kleur voor Playstation 3 oid dat is WEL duidelijk.
Maar die discussie is al uitgebreid langsgeweest. :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Help!!!: We zijn niet objectief omdat er hier geen crewlid is dat bij voorbaat het forum afwijst? Komt nou :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

SmartDoDo schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:18:
[...]
Persoonlijk geloof ik niet in echt onafhankelijk en objectief. Volgens mij kom je dat in de wereld ook maar zelden tegen. Daarentegen zijn het de acties uit het verleden die hopelijk genoeg inzicht zullen geven in de mate van onafhankelijkheid en objectiviteit van onze crew :)
Nee absolute onafhankelijkheid e.d. bestaat niet maar je kunt wel daar naar streven. Het huidige initiatief gaat juist de andere kant van het continuum op.. :)
Dat is een van de zaken waar we goed naar moeten en zullen blijven kijken en daar zal ongetwijfeld over worden gesproken na afloop van de proef :)
Dit is nu 1 van de redenen waarom commercie voor GOT een hellend vlak kan worden.
Kijk dat de huidige moderators behoorlijk objectief en onafhankelijk opereren geloof ik wel maar als je straks wellicht betaald krijgt, dus afhankelijker wordt en zoals iemand anders al zei, de Sony revenuen in de begroting van 2008 zitten dan is het nog maar de vraag hoe dat allemaal gaat lopen.
[...]
Ik kan niet voor het MT spreken wat dit betreft, maar een T.net wat overloopt aan gesponsorde subfora lijkt me geen prettige plek voor de huidige bezoeker. Ik geloof ook niet dat dat gewenst en bedoeld is.
Precies maar het is lastig uitleggen aan je VNU baas waarom je $$$$$$ afslaat.

Verder is het een behoorlijk inovatieve ontwikkeling waar ook wellicht goede dingen uit voor kunnen komen. Misschien is dit wel de nieuwe manier waarop Fora in de toekomst gestalte krijgen. 'it started @ GOT' Maar echt gelukkig wordt ik er vooralsnog niet van. :'(

Zoals gezegd is het verder idd lastig om te weten, ook onder de users, wat iemands belang is.
Het hele fenomeen viral marketing vindt ik, en dan met name als specifieke users betaald worden voor een boodschap waarbij de rest het niet weet een soort, excusez les mots, ebola. Helaas is er ws weinig tegen te doen. :'(

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil van de meerderheid daar gaat het inderdaad om, maar wat men vergeten is is dat tweakers orgineel een site en forum voor een minderheid was, namelijk de tweakers.

Sindsdien gaat het steeds meer en meer richting mainstream, totdat de site uiteindelijk nog maar weinig met tweaken te maken heeft (wat het nu al niet meer zoveel heeft).

Dat is gewoon erg zonde, maar ik begrijp ook wel dat VNU er liever een high-profile mainstream site van maakt zodat ze lekker binnenlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

JHS schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:34:
Help!!!: We zijn niet objectief omdat er hier geen crewlid is dat bij voorbaat het forum afwijst? Komt nou :) .
Nee dat zeg ik niet maar het vermindert de geloofwaardigheid wel. En verder maakt het onderdeel uit van de rest van mijn verhaal waarin ik betoog dat 1 en ander een hellend vlak is.

Straks wil je namelijk mss ook geld hebben voor je DT werk en wordt je er afhankelijk van waardoor je je mss in de positie voelt om bepaalde zaken te doen danwel te steunen die je eigenlijk niet wilt. Dat doet men nu namelijk al door zo achter dit voorstel te gaan staan terwijl er nog niet eens geld in het spel is.

Natuurlijk neem ik in mijn betoog een aantal zevenmijlsstappen maar het is wel een reeel mogelijk toekomstbeeld imo.

Het gaat mij er uiteraard niet om, om de huidige crew specifiek ongeloofwaardig te noemen maar meer om algemene processen te schetsen die nu plaatsvinden en wat de gevolgen op middellange / lange termijn kunnen zijn.

In de huidige crew heb ik vertrouwen maar door veranderingen in de randvoorwaarden van het forum komt ook de crew bloot te staan aan bepaalde krachten waardoor dat in de toekomst niet meer zo sterk gegarandeerd is als nu.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
FnF schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:16:
Leg mij de meerwaarde van een extra forum eens uit boven op het reeds bestaande forum.
Sony betaald gewoon voor een appart forum op GoT, waarom zou je dan weigeren..
Ik vind het wel passen in het overzicht, het staat verder niet verkeerd ingedeeld ofzo.. whats the prob here ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:42:
(...) Dat is gewoon erg zonde, maar ik begrijp ook wel dat VNU er liever een high-profile mainstream site van maakt zodat ze lekker binnenlopen.
VNU bemoeit zich niet met de moderatie, noch het MT op directe wijze :) . De crew krijgt niet betaald, en ik betwijfel ten zeerste of dat in de toekomst wel gaat gebeuren.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 15:47

Ace

Happy Happy Joy Joy

[...]

Het heeft helemaal geen meerwaarde, meer dan standaard PR bullshit (die al sinds E3 2005/2006) bekend is heb ik er nog niet gezien.

En denk je nu echt dat die Playstation3 user informatie gaat verstrekken die nergens anders allang te vinden is? Of antwoord gaat geven op direkte vragen? Veel meer dan een positief ge-spin-doctored antwoord op (eventueel negatieve) vragen ga je niet krijgen hoor.

En dat schijnt dan volgens sommige crew een van de voordelen te zijn 'direkt contact met sony'.

Lachwekkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Ace schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:51:
[...]
En denk je nu echt dat die Playstation3 user informatie gaat verstrekken die nergens anders allang te vinden is? Of antwoord gaat geven op direkte vragen? Veel meer dan een positief ge-spin-doctored antwoord op (eventueel negatieve) vragen ga je niet krijgen hoor.
Staat er ooit iets hier op het forum wat vernieuwend is? Nee wij pikken ook alle informatie in en vertellen het aan elkaar en discusieren erover.

Maar bij voorbaat ervanuitgaan dat alles slecht is is zo`n nutteloos uitgangspunt. Laat sony maar eerst een zien wat ze van plan zijn met hun eigen oplossing, dan kunnen de mensen achter tweakers wel verder kijken.

En wat ik zeg. Wacht nu maar gewoon even ipv eerst vuur en brand gillen zonder dat er ook maar iets is gebeurt. Maar dat is natuurlijk moeilijk :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Laatst online: 19-09 15:47

Ace

Happy Happy Joy Joy

disjfa schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:54:
[...]

Staat er ooit iets hier op het forum wat vernieuwend is? Nee wij pikken ook alle informatie in en vertellen het aan elkaar en discusieren erover.

Maar bij voorbaat ervanuitgaan dat alles slecht is is zo`n nutteloos uitgangspunt. Laat sony maar eerst een zien wat ze van plan zijn met hun eigen oplossing, dan kunnen de mensen achter tweakers wel verder kijken.

En wat ik zeg. Wacht nu maar gewoon even ipv eerst vuur en brand gillen zonder dat er ook maar iets is gebeurt. Maar dat is natuurlijk moeilijk :)
Nee hoor, dat is gewoon een logische redenering. Sony betaald ervoor en dus weet je dan wat je te wachten staat. Ik kan t.net & crew wel begrijpen want het levert geld op maar kom dan niet met dat soort kul-argumenten als 'ja maar direct contact met sony hoor'.

Zeg dan gewoon 'jongens, we hebben onze ziel verkocht voor een leuke zak geld, zie hier het PS3 forum' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHS schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:50:
[...]
VNU bemoeit zich niet met de moderatie, noch het MT op directe wijze :) . De crew krijgt niet betaald, en ik betwijfel ten zeerste of dat in de toekomst wel gaat gebeuren.
Dus VNU koopt de boel over maar bemoeit zich nergens mee?

En niemand krijgt betaald?

Nee dat gaat er bij mij niet in....

VNU bemoeit zich OVERAL mee, zij het direct of indirect.

En er krijgen echt wel mensen betaald, dat er wat mensen rondlopen die willen werken zonder betaald te worden is wat VNU betreft natuurlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 18-09 16:14

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:21:
[...]

Dus VNU koopt de boel over maar bemoeit zich nergens mee?
Lees het nog een keer. VNU bemoeit zich niet met de moderatie. En het MT ook niet op directe wijze. Dat is wat er staat en meer niet. Dat VNU zich met andere dingen bemoeit lijkt me duidelijk en er is ook al 's voorbeeld langsgekomen in dit topic.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:21:
[...] Dus VNU koopt de boel over maar bemoeit zich nergens mee?
Niet met de moderatie nee, dat is uitbesteed aan de forumadmins :) .
En niemand krijgt betaald?
Er zijn wel een reeks vaste medewerkers en de nieuws- en meukposters, maar geen van de moderatoren krijgt betaald nee.
Nee dat gaat er bij mij niet in....
Nah, dan geloof je dat toch niet :) ?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:59

defiant

Moderator General Chat
Help!!!! schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:45:
In de huidige crew heb ik vertrouwen maar door veranderingen in de randvoorwaarden van het forum komt ook de crew bloot te staan aan bepaalde krachten waardoor dat in de toekomst niet meer zo sterk gegarandeerd is als nu.
Ik zeg het nog maar een keer, het zou geen gek idee zijn als er duidelijkheid komt hoe het MT over GoT denkt. Het geflirt met gesponsorde forum(s) laat wel zien dat men anders is gaan aankijken tegen GoT, maar welke gedachten en toekomst plannen erachter zitten is het raden. En als het telkens maar raden is wat de volgende actie zal zijn, creëer je een hoop onduidelijkheid tegenover je eigen community.

Het gaat mij persoonlijk in ieder geval om dat ik geen goed gevoel heb bij commerciële inhoudelijke inmenging, ondanks de sussende woorden en een stortvloed aan smiley's.
Ace schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:19:
Zeg dan gewoon 'jongens, we hebben onze ziel verkocht voor een leuke zak geld, zie hier het PS3 forum' :P
Precies, dat zou duidelijk zijn.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

disjfa schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:54:
Je kunt natuurlijk ook wachten tot de vlammen uit het dak slaan om dan de brandweer te bellen, maar dat is natuurlijk weer rijkelijk laat.

De reden waarom zo veel mensen reageren is omdat het gaat over een principale keuze. Je gaat onder invloed van geld sommige regels wijzigen c.q. zijn dan niet van toepassing. Gaat het dan meteen fout? Nee, hoeft niet. Maar je introduceert wel een factor erbij waardoor het fout kan gaan en introduceert ook een schijn van belangenverstrengeling (ook als die er niet is)

Zo heb ik een functie waarbij ik geen enkel cadeau mag aannemen. Ben ik om te kopen met een kado van 100 euro? Lijkt me niet. Toch wil men de schijn uitsluiten en is het dus totaal verboden.

En laten we eerlijk zijn.. het zou niet het eerste geval zijn waar men langzaam maar zeker naar de knoppen gaat. En ja, de mainstream zal het echt niet uitmaken. GoT hoeft wat dat betreft echt nooit voor zijn voortbestaan als forum meer te vrezen, het heeft genoeg momentum opgebouwd. Echter een in mijn ogen meerwaarde biedende kritische groep zul je dan wel kwijt gaan raken.

Gelukkig is het nog niet zo ver.. maar een deur die op een kier staat is makkelijker op te duwen als een deur die op slot zit.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 22:56

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Cyberpope schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:34:

Je gaat onder invloed van geld sommige regels wijzigen c.q. zijn dan niet van toepassing.
welke regels zijn gewijzigd of 'zijn niet van toepassing'?

ik meen eerder dat dat juist niet het geval is, in het PS3 forum gelden precies dezelfde regels en is hetzelfde beleid van toepassing, er is niks veranderd aan het beleid...

zelfs de keuze om een specifiek op één producent gericht subforum als thema-forum op te sarten, is iets dat al eerder gedaan is, hooguit kun je zeggen dat de langdurige en uitgebreidde besluitprocedure om daartoe te komen door Sony 'gesmeerd' is ... waar je anders vele personen moet 'overtuigen' met veel argumenten.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

RM-rf schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:52:
[...]

ik meen eerder dat dat juist niet het geval is, in het PS3 forum gelden precies dezelfde regels en is hetzelfde beleid van toepassing, er is niks veranderd aan het beleid...

zelfs de keuze om een specifiek op één producent gericht subforum als thema-forum op te sarten, is iets dat al eerder gedaan is, hooguit kun je zeggen dat de langdurige en uitgebreidde besluitprocedure om daartoe te komen door Sony 'gesmeerd' is ... waar je anders vele personen moet 'overtuigen' met veel argumenten.
Je kunt het nog zo mooi brengen, feit is dat de gangbare procedure niet gebruik is omdat er geld aan te pas is gekomen. Van jou voorbeeld smeren, komt dus ook het woord smeergeld. Over het algemeen worden daar geen positieve dingen mee bedoeld.

Verder is hier al aangehaald:
- Er zijn sticky's gemaakt van zaken waarbij dat normaal nooit zou gebeurden.
- Er is een behoorlijke kans dat Sony aan accountsharing zal doen (vraag is opgeworpen hier, maar nooit beantwoord).
- De kans dat Sony geband zal worden is niet reeel.

Het MT geeft zelf al aan dat het een proef is. Als alles exact volgens de gangbare zaken zou gaan, zou dit dus al niet zijn. Je weet net zo goed als ik dat dit een afwijking is van de gangbare policy (wat meestal regels, beleidsregels zijn).

Laten we elkaar hier niet gaan beledigen en woord-spelletjes spelen. Neem aan dat we daar volwassen genoeg voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Cyberpope schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:57:
[...]

Je kunt het nog zo mooi brengen, feit is dat de gangbare procedure niet gebruik is omdat er geld aan te pas is gekomen. Van jou voorbeeld smeren, komt dus ook het woord smeergeld. Over het algemeen worden daar geen positieve dingen mee bedoeld.
ik heb bewust het woord 'smeren' gebruikt ... wetende dat het ook de associatie met 'smeergeld' heeft en dat het misschien sommige mensen gelijk 'de haren overeind doet staan'...
ik probeer het namelijk helemaal niet 'mooier' voor te stellen dan het is, ik probeer juist de dingen 'realistisch' te laten zien, zowel zonder mooisprekerij, maar eveneens zonder een voorbarig paranoide rampspoed-beeld, als het gaat om iets waarbij ook duidelijke commerciele belangen spelen in combinatie met het functioneren van een community.

feit is echter wel dat gebruikers zelf eigenlijk weinig te maken ermee hebben of de procedure die nodig is om een nieuw tijdelijk thema-forum in te stellen, eerst zowel publieke LA-discussie en binnen de crewfora ook minstens drie interne discussie doorloopt ....
Of dat het redelijk snel en eenvoudig verloopt, zonder pubieke discussie vooraf.

Waar zou het dus _jou_ wat uitmaken of het een 'eenvoudige' beslissing is een tijdelijk thema-forum in te stellen ... of dat er minstens drie maanden eerst lang over gesproken is door heel veel mensen?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

RM-rf schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:52:
[...]

Dat is secundair aan het feit dat het hele oprichten van het forum zelf een grove schending is van een aantal crewregels die jij en ik heel goed kennen mbt de criteria voor het openen van nieuwe subfora.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Laatst online: 19-09 18:14

boesOne

meuh

Eh. Het instellen van commerciele subfora lijkt me toch wel een fundamentele wijziging van wat GoT 'is' . De gebruikers hebben er alles mee te maken want die moeten het concept in hun hoofd wijzigen van wat GoT behelst. Des te interssanter is de discussie vooraf en de houding van 't MT.
In die zin kan het voor gebruikers erg belangrijk zijn hoe t glijen dmv Sony cash beviel..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
[...]

- Er zijn sticky's gemaakt van zaken waarbij dat normaal nooit zou gebeurden.
True.
- Er is een behoorlijke kans dat Sony aan accountsharing zal doen (vraag is opgeworpen hier, maar nooit beantwoord).
Mwa, waarom? Community manager is tegenwoordig ook gewoon een baan, kijk maar naar MMORPGs als WoW en EVE. Wat er door de developers wordt bedacht enzo brengen zij naar buiten namens het devteam, en wat de community wil koppelen ze terug aan het team. Denk eerder dat een stukje wordt geschreven, daar een sausje marketing overheen gaat en dat vervolgens wordt gepost door een persoon (al dan niet een soort van community manager) van de PR afdeling ofzo.
- De kans dat Sony geband zal worden is niet reeel.
De kans dat ik geband wordt is ook niet reëel :+ ik gedraag me altijd netjes en blijf binnen de regels ;). Maar zoals je al zelf aangeeft is dit allemaal een experiment met wat andere regels dan dat voor de rest van GoT, en deel van de deal is dat Sony reclame mag maken en dus moet er een account zijn waarmee dat mag.

Overigens ben ik benieuwd wat die wekelijkse stukjes gaan inhouden. Zoals ik al eerder heb gezegd zouden dat misschien nuttige (technische) bijdragen kunnen zijn en maakt dat voor sommigen het kwaad van een commercieel forum een beetje goed. Als dat ook alleen maar marketingpraat/al bekende info wordt a la PlayStation 3 Introductie dan mag het van mij wel bij een eenmalig experiment blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

And so even though we face the difficulties of today and tomorrow, I still have a dream. It is a dream deeply rooted in the user's dream.

I have a dream that one day on the red bars of GoT, the sons of former mods and the sons of former users will be able to sit down together at the table of brotherhood.

I have a dream that one day even the state of Softe goederen, a state sweltering with the heat of injustice, sweltering with the heat of oppression, will be transformed into an oasis of freedom and justice.

I have a dream that the board will one day live in a nation where they will not be judged by their money but by the content of their users.

I have a dream today!

This is our hope, and this is the faith that I go back to GoT with.

And if GoT is to be a great nation, this must become true.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik begrijp de angst voor vermomming best, even de parallel bekijkend aan de Shop Survey, is het echter nog steeds zo dat met grote regelmaat op een scala aan consumentenfora wordt gerefereerd aan de Shop Survey als bron van onjectieve informatie.

De redenen daarvoor verschillen niet zoveel met het forum hier: onafhankelijke moderatie, strikte scheiding van die moderatie van de commerciële tak, zorgvuldig beheer.

Ook even kijkend naar de mogelijkheden die gemaakt zijn voor winkels om - tegen betaling - op een eenvoudiger en geautomatiseerde wijze prijzen te publiceren, waarbij dus ook een contract tussen commerciële tak en derde partij gemaakt wordt denk ik er alles aan gedaan wordt de objectiviteit en neutraliteit te behouden ten behoeve van de community en dus ook hier op het forum.

Net als die stap een uitgebreidere pricewatch heeft opgeleverd ten dienste van de community, lijkt me dat ook hier het doel. Dat zaken wellicht niet 100% zo lopen als vooraf bedacht kan natuurlijk altijd, maar waarom de beer afschieten voor die geboren is?

Voor alles vind ik het interessant hoe één en ander gáát lopen. Er is daarbij ook met klem gezegd dat het hier om een test gaat, en niet zonder reden: als het niet bijdraagt zoals gedacht, is er geen reden een dergelijk initiatief te herhalen. Alles wat wordt toegevoegd of veranderd wordt levert nieuwe ervaringen op waarop weer ingehaakt wordt. Veranderingen aan siteonderdelen, de merge, noem maar op. Dit is gewoon weer een nieuwe ervaring - en pas het begin ervan.

Ondanks de - naar mijn idee zeker terechte en begrijpelijke - zorgen, kunnen we hier wel duizend gissingen doen dat zaken ten goede of juist ten kwade gaan komen, maar uiteindelijk kan alleen de tijd het leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 19:06
JHS schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:07:

Hier ben ik het niet mee eens.

Tweakers kan weldegelijk eisen stellen aan het nivo/inhoud van de postings, op deze manier kan morgen een pornoboer een vrachtwagen geld naar binnen rijden en doen en laten wat hij wil.

Zoals ik al opmerkte dit is niet de huishoudbeurs, als Sony niet in staat is wat meer diepgang in zijn postings te brengen dan heeft tweakers zich goed bij de neus laten nemen. Ik hoop dat tweakers Sony er alsnog op aanspreekt.

En laten we eerlijk zijn, je moet als tweakers.net toch wel erg naief zijn als je verwacht dat Sony echt een meerwaarde aan dit forum kan brengen. Verder als een hoop slecht onderbouwde marketingpraat zal het toch niet komen.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

RM-rf schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:04:
Waar zou het dus _jou_ wat uitmaken of het een 'eenvoudige' beslissing is een tijdelijk thema-forum in te stellen ... of dat er minstens drie maanden eerst lang over gesproken is door heel veel mensen?
Niet... En als we de discussie op dat niveau willen trekken. Alles mag. Als MT morgen besluit om van GoT een porno forum te maken. Succes ermee. Wellicht is daar dan jaren vooraf in de crew over gesproken. Dan mag ik daar nog een mening over hebben. Als je me wilt overtuigen dat het zorgvuldig is gegaan, hoe je dat niet te doen. Ik ben er van overtuigd dat dit gebeurd is en er veel en lang over gesproken is en dat het zeer zorgvuldig gebeurd is. En dat het geen lichtvaardige keuze geweest is en naar mening van MT en Crew voldoende waarborgen zijn ingebouwd. Maar ik blijf erbij dat dit een keuze is op een hellend vlak. Iets waarop ik (als user, zonder enig belang als het belang van mezelf en de community)

Feit blijft dat er nu inbreuk op procedures gemaakt is om wille van geld. Dat is een gevaarlijk trend die ik niet toejuich. Los van of het kan, niet kan of mij van invloed is. Dat laatste is het namelijk niet. Helemaal niet. Dus als we het op dat niveau gaan trekken stop ik wel met de discussie.

Het gaat namelijk om:
curry684 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:08:
Dat is secundair aan het feit dat het hele oprichten van het forum zelf een grove schending is van een aantal crewregels die jij en ik heel goed kennen mbt de criteria voor het openen van nieuwe subfora.
Linksom of rechtom.. je creëert hiermee mogelijkheden die er voorheen niet waren en daarmee ook beinvloeding.
Rafe schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:30:
Mwa, waarom? Community manager is tegenwoordig ook gewoon een baan, kijk maar naar MMORPGs als WoW en EVE. Wat er door de developers wordt bedacht enzo brengen zij naar buiten namens het devteam, en wat de community wil koppelen ze terug aan het team. Denk eerder dat een stukje wordt geschreven, daar een sausje marketing overheen gaat en dat vervolgens wordt gepost door een persoon (al dan niet een soort van community manager) van de PR afdeling ofzo.
Niet relevant. Ik stel alleen dat de vraag hier is opgeworpen en nooit beantwoord. Ik zou het normaal vinden als dat wel mag.... maar dan moet je niet zo hard vast houden dat het een "normale" user is.
De kans dat ik geband wordt is ook niet reëel :+ ik gedraag me altijd netjes en blijf binnen de regels ;). Maar zoals je al zelf aangeeft is dit allemaal een experiment met wat andere regels dan dat voor de rest van GoT, en deel van de deal is dat Sony reclame mag maken en dus moet er een account zijn waarmee dat mag.
Dat is de essentie.

Doet me denken aan een erg oude mop.
Moos loopt een hotel binnen. Aan een vrouw aan de bar vraagt hij: "zou u voor 10 miljoen met mij naar bed willen??".
Na even nadenken zegt de vrouw: "ja"
Waarop Moos vraagt: "En voor een tientje"
De vrouw wordt dan erg boos en zegt "wat denk u wel niet wat ik ben!!".
"Wat u bent weet ik al" antwoord Moos; "Alleen over de prijs moeten we het nog eens worden"
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:46:
Ik begrijp de angst voor vermomming best, even de parallel bekijkend aan de Shop Survey, is het echter nog steeds zo dat met grote regelmaat op een scala aan consumentenfora wordt gerefereerd aan de Shop Survey als bron van onjectieve informatie.
Ahum.. dat is voor mij nog geen reden om dit dan voor waar aan te nemen. (hoewel ik wel wil geloven).
De redenen daarvoor verschillen niet zoveel met het forum hier: onafhankelijke moderatie, strikte scheiding van die moderatie van de commerciële tak, zorgvuldig beheer.

Ook even kijkend naar de mogelijkheden die gemaakt zijn voor winkels om - tegen betaling - op een eenvoudiger en geautomatiseerde wijze prijzen te publiceren, waarbij dus ook een contract tussen commerciële tak en derde partij gemaakt wordt denk ik er alles aan gedaan wordt de objectiviteit en neutraliteit te behouden ten behoeve van de community en dus ook hier op het forum.

Net als die stap een uitgebreidere pricewatch heeft opgeleverd ten dienste van de community, lijkt me dat ook hier het doel. Dat zaken wellicht niet 100% zo lopen als vooraf bedacht kan natuurlijk altijd, maar waarom de beer afschieten voor die geboren is?

Voor alles vind ik het interessant hoe één en ander gáát lopen. Er is daarbij ook met klem gezegd dat het hier om een test gaat, en niet zonder reden: als het niet bijdraagt zoals gedacht, is er geen reden een dergelijk initiatief te herhalen. Alles wat wordt toegevoegd of veranderd wordt levert nieuwe ervaringen op waarop weer ingehaakt wordt. Veranderingen aan siteonderdelen, de merge, noem maar op. Dit is gewoon weer een nieuwe ervaring - en pas het begin ervan.
De Shopsurvey heeft een veel groter belang bij zijn onafhankelijkheid als het forum. Iedereen vraagt zich dat direct af als hij hierna opzoek gaat. Het is inherent aan zijn funktie van de survey. Antwoorden van de winkel zijn als zodanig herkenbaar

Echter ik vraag me af hoeveel mensen hier bij de med kijken en weten dat dit een gesponserde vorm is en de betreffende gebruiker een sony-strooiman-reclameboer. Heb daar mijn twijfels bij. Mijn grote twijfels. Ik had het ook niet geweten als ik niet toevallig op deze gestuit was: [Inkoopactie] Subforum oprichten
Het wordt dus diffuus. Helemaal als straks het themaforum verdwenen is en de zaken gemixed zijn met de normale topic's
Ondanks de - naar mijn idee zeker terechte en begrijpelijke - zorgen, kunnen we hier wel duizend gissingen doen dat zaken ten goede of juist ten kwade gaan komen, maar uiteindelijk kan alleen de tijd het leren :)
Klopt.. zo kun je alles aanpakken. Zo kan ook bij mijn functie gesteld worden dat ik zelf wel weet of ik cadeaus wel of niet moet aannemen omdat ik zelf wel kan beoordelen of het gegeven wordt om mij te beïnvloeden. Echter toch besluiten we liever om het zeker te houden en wordt dus gewoon de nul-lijn gehanteerd. Zo zijn er vele chauffeurs die zelf een veilige snelheid kunnen inschatten, toch hebben we snelheidslimiten.

Sommige dingen moeten absoluut blijven. (maar ja.. .ik ben dan ook, helaas vaak tot mijn eigen hinder, een principele bal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op zondag 18 februari 2007 @ 16:42:
[...]

Klopt.. zo kun je alles aanpakken. Zo kan ook bij mijn functie gesteld worden dat ik zelf wel weet of ik cadeaus wel of niet moet aannemen omdat ik zelf wel kan beoordelen of het gegeven wordt om mij te beïnvloeden. Echter toch besluiten we liever om het zeker te houden en wordt dus gewoon de nul-lijn gehanteerd. Zo zijn er vele chauffeurs die zelf een veilige snelheid kunnen inschatten, toch hebben we snelheidslimiten.

Sommige dingen moeten absoluut blijven. (maar ja.. .ik ben dan ook, helaas vaak tot mijn eigen hinder, een principele bal)
Tot 1957 kende we in Nederland helemaal geen snelheidslimieten. Op een gegeven moment is gezien dat er daar een verandering nodig was om de veiligheid (userbase) te dienen. :)

Een absolute nullijn voor cadeaus betekent dus dat als je een zakenlunch hebt en ze zijn je te snel af met afrekenen, of als je lunch nuttigt in de bedrijfskantine van een zakenpartner, of als je (chargeer) een pepermuntje aanneemt, je over die lijn gaat. Je kan afspreken dat je een nullijn hanteert, maar fact blijft dat je daar nog steeds een inzicht van de persoon houdt wat betreft wat realistisch is.
En, die nullijn zal niet vanzelf ontstaan zijn, maar na aanleiding van ervaringen of informatie via gelijksoortige situaties.

Wat ik probeer aan te geven: geef dingen een kans om in ieder geval een basis te bieden tot evaluatie. Ik begrijp zoals gezegd zeker de zorgen, maar heb tegelijk het gevoel dat dingen afgeschoten worden zonder dat de kans om überhaupt een ervaring op te doen geweest is. :)
Geef het een kans, what's the harm in that? Ik ben ervan overtuigd dat een hoop argumenten hier meegenomen worden, en misschien dingen nog bijgeschaafd worden. Input is welzeker van groot belang, dus ik bedoel niet dat er niets gezegd moet worden. Het gaat me om het bij voorbaat afschieten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik vind het een goede zaak dat het forum er is. Eindelijk een bedrijf dat dichter bij zijn klanten wil staan :) Heel veel bedrijven zijn failliet gegaan omdat ze ontwikkelen vanuit de techniek, in plaats van ontwikkelen vanuit de behoeften van de mens.

Daar zou microsoft nog wel een puntje aan kunnen zuigen ;) : nieuws: 'Ik wil een Mac'-e-mail van Microsoft-topman openbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Bartjuh schreef op zondag 18 februari 2007 @ 18:19:
Ik vind het een goede zaak dat het forum er is. Eindelijk een bedrijf dat dichter bij zijn klanten wil staan :)
Het dichter bij mensen staan is tot nu toe:

We flikkeren 2 Marketing mailtjes (met leugens) in een topic, en rennen weer hard weg.
Heel veel bedrijven zijn failliet gegaan omdat ze ontwikkelen vanuit de techniek, in plaats van ontwikkelen vanuit de behoeften van de mens.
Sorry, maar deze opmerking is te grappig in een topic over Sony :)

Als Sony dacht uit de behoefte van de mens was de PS3 al ruim 1 jaar op de markt, en hoefde ik geen 2x teveel betalen voor een Memorystick waar niemand op zat te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 08:31

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 18:16:
Geef het een kans, what's the harm in that? Ik ben ervan overtuigd dat een hoop argumenten hier meegenomen worden, en misschien dingen nog bijgeschaafd worden. Input is welzeker van groot belang, dus ik bedoel niet dat er niets gezegd moet worden. Het gaat me om het bij voorbaat afschieten.
Je kunt niet meer zeggen dat het al bij voorbaat wordt afgeschoten. De eerste twee van de zeven posts over de features van de PS3 staat er al. Het is echt niets meer dan nutteloze reclame, die ook nog eens sterk overdreven en op sommige punten zelfs pure onzin is.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 18:16:
Tot 1957 kende we in Nederland helemaal geen snelheidslimieten. Op een gegeven moment is gezien dat er daar een verandering nodig was om de veiligheid (userbase) te dienen. :)
Toen konden de auto's ook geen 240 per uur. Toen GoT klein was, was er ook geen behoefte van Sony om zoiets te gaan doen.
Een absolute nullijn voor cadeaus betekent dus dat als je een zakenlunch hebt en ze zijn je te snel af met afrekenen, of als je lunch nuttigt in de bedrijfskantine van een zakenpartner, of als je (chargeer) een pepermuntje aanneemt, je over die lijn gaat. Je kan afspreken dat je een nullijn hanteert, maar fact blijft dat je daar nog steeds een inzicht van de persoon houdt wat betreft wat realistisch is.
En, die nullijn zal niet vanzelf ontstaan zijn, maar na aanleiding van ervaringen of informatie via gelijksoortige situaties.
Dat pepermuntje kan gebeuren. De andere 2 situaties niet. Je accepteert geen lunch omdat de ander te snel is met afrekenen...
Wat ik probeer aan te geven: geef dingen een kans om in ieder geval een basis te bieden tot evaluatie. Ik begrijp zoals gezegd zeker de zorgen, maar heb tegelijk het gevoel dat dingen afgeschoten worden zonder dat de kans om überhaupt een ervaring op te doen geweest is. :)
En zoals ik al aangaf. Sommige situaties kunnen beter voorkomen worden ipv de put dempen als het kalf wellicht verdronken is. Zeg niet dat het kalf ZAL verdrinken, maar ik zie liever dat er geen risico genomen wordt door een harde lijn te hanteren en vast te houden. Zoals ik al aangaf, een deur op een kier is makkelijk open te duwen als een deur in het slot. Ik ben daarin aardig absoluut. En ik zie het vaker verkeerd gaan als dat het goed gaat als men eenmaal op een hellend vlak gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staan twee topics, het forum is nog geen drie dagen oud en met het weekend erbij gerekend is er precies 3 uur tijd (14:00-17:00 vrijdag) waarbij reacties en invulling vanuit Sony mogelijk was.

Wat betreft eventuele onzin is dus ook geen enkele uitleg mogelijk geweest over wat er precies bedoeld wordt. Er wordt een reactie geplaatst vanuit een bepaalde interpretatie.
Dat het hier gaat om marketingactiviteiten vanuit Sony lijkt me een redundant statement. Of daar dingen in mooie woorden gezegd worden, of niet 100% met de waarheid stroken volgens de bezoekers zijn nu juist zaken die daar (gezien je eigen link) gevraagd kunnen worden. Ik zie daarin dan ook zeker geen grond om te stellen dat zo'n forum not-done is, quite the opposite, en juist omdat er vanuit GoT gemodereerd wordt.

Over de waarheid van inhoud kan ik niet oordelen (to be frank, ik heb geen idee, consoles zijn niet mijn ding, en het forum an sich eigenlijk al niet behalve dat ik hier net zo goed user ben.) Ik ben er wel van overtuigd dat onwaarheden of onduidelijkheden snel genoeg door de users aan de kaak gesteld worden.

@CyberPope: Je kan die argumenten over snelheid en cadeaus makkelijk afdoen, terwijl je in beide gevallen blijkbaar wel onderkent dat zaken ondernomen worden op basis van ervaring met een situatie, en dat je nullijn geen nullijn is.

Als je dingen bij voorbaat niet wil doen omdat een kalf zou kunnen verdrinken, dan kunnen we ook wel teruggaan naar de middeleeuwen en ons verder nooit ergens in verdiepen of nooit iets nieuws te proberen.

Ik vind vooral dat voorbarige conclusies getrokken worden omdat het beheer nog altijd bij de GoT-crew ligt en daarmee het beheer onafhankelijk is. Zoals ik al zei, give it a chance. :)
Misschien flopt het helemaal, dan wordt er een waardevolle les geleerd. Misschien is het een succes, dan wordt er ook een waardevolle les geleerd. Win-win zou ik zeggen ;) Is er niet genoeg credit gezien de afgelopen jaren dat de community vooropgezet wordt? Als het flopt flopt het. (hmmm, ik heb een verkeerde nickname voor dit soort statements :+)

Het doel dat ik hier mijn idee geef is niet omdat ik vind dat je het met me eens moet zijn, maar om een andere insteek te laten zien. Ik denk dat we in basis kwa het benaderen van zaken en nieuwe situaties altijd anders tegen dingen aan zullen kijken. Desondanks kan ik jouw standpunt goed begrijpen en zie ik waar je gevaren ziet. Ik hoop alleen dat je dat andersom ook ziet, en dat we samen tot de conclusie komen dat alleen de tijd kan leren wat wijsheid is (was). :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:05:
Over de waarheid van inhoud kan ik niet oordelen (to be frank, ik heb geen idee, consoles zijn niet mijn ding, en het forum an sich eigenlijk al niet behalve dat ik hier net zo goed user ben.) Ik ben er wel van overtuigd dat onwaarheden of onduidelijkheden snel genoeg door de users aan de kaak gesteld worden.
Daar zit precies één van de problemen met dit subforum. Door de topics die door Sony gestart zijn sticky te maken wekt Tweakers de indruk volledig achter de inhoud te staan. Zeggen dat users wel de waarheden aan het licht zullen brengen is dan echt niet voldoende meer.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:05:
@CyberPope: Je kan die argumenten over snelheid en cadeaus makkelijk afdoen, terwijl je in beide gevallen blijkbaar wel onderkent dat zaken ondernomen worden op basis van ervaring met een situatie, en dat je nullijn geen nullijn is.

Als je dingen bij voorbaat niet wil doen omdat een kalf zou kunnen verdrinken, dan kunnen we ook wel teruggaan naar de middeleeuwen en ons verder nooit ergens in verdiepen of nooit iets nieuws te proberen.
Ja... En mijn ervaring is dat het meestal fout gaat als men zich op het hellende vlak gaat begeven. Net zoiets als zelf regulering, waar ik ook nog nooit 1 succes van heb gezien. Dus ik doe de voorbeelden niet gemakkelijk af, maar jij. Want ik blijf erbij dat een lunch accepteren al een brug te ver is. Een gesponserd sub-forum dat niet als zodanig herkenbaar is is voor mij ook een brug te ver.
Ik vind vooral dat voorbarige conclusies getrokken worden omdat het beheer nog altijd bij de GoT-crew ligt en daarmee het beheer onafhankelijk is. Zoals ik al zei, give it a chance. :)
Misschien flopt het helemaal, dan wordt er een waardevolle les geleerd. Misschien is het een succes, dan wordt er ook een waardevolle les geleerd. Win-win zou ik zeggen ;)
Hangt dit niet vooral van de definitie van succes af? Denk dat ik als user wellicht een heel ander definitie van succes heb als de financieel manager van VNU of tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:53

Clush

Do as I say...

als sony het nu laat afweten kan dit een hele pijnlijke zaak worden, en dan vooral voor t.net. want sony gaat die ps3's toch wel verkopen, die lopen practisch geen risico. het vertrouwen van de user naar het MT, experiment of niet, zal schade oplopen. en het vervelende van vertrouwen is dat het veel sneller kan verdwijnen dan kan worden opgebouwd.

ik hoop nogmaals dat de zak geld groot genoeg was, want als b.v. het vertrouwen van je gebruikers in handen geven van een multinational is nog al wat.

ik hoop van harte dat we morgen goede zinnige posts van meneer PlayStation3 te zien krijgen.

of dat t.net dit in het contract heeft opgenomen, als sony nu totaal zelf mag bepalen hoe ze met de gebruikers hier op GoT mag omgaan is dit een behoorlijk staaltje wan-beleid van het MT. verschuilen achter het toverwoord 'experiment' is slap en bovendien onzin.

* Clush wacht af...

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Floppus, het hele punt is dat het niet duidelijk herkenbaar is als gesponsord. Het is net een advertorial waar lettertype, opmaak etc identiek zijn, en dus niet voor de buitenstaander herkenbaar zijn als onbetrouwbaar/biased.

Ik zou er geen probleem mee hebben, mits de user playstation met grote vlaggen zou zijn gelabeld, en het forumdeel apart zou zijn gehouden. Dan lijkt het topic niet mee te liften op GoT.

Dat je de uitkomsten van het experiment moet afwachten is een dooddoener: de schade kan al zijn aangericht.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:30:
Floppus, het hele punt is dat het niet duidelijk herkenbaar is als gesponsord. Het is net een advertorial waar lettertype, opmaak etc identiek zijn, en dus niet voor de buitenstaander herkenbaar zijn als onbetrouwbaar/biased.
Okee, duidelijk :) Daar kan ik inderdaad inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

De herkenbaarheid van de user, topics, en forum als wat het zijn is wel iets waar ook ik persoonlijk wel in kan komen, en is ook iets wat intern besproken wordt :) .

[ Voor 6% gewijzigd door JHS op 18-02-2007 19:41 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

PWM schreef op zondag 18 februari 2007 @ 18:32:
[...]
Het dichter bij mensen staan is tot nu toe:

We flikkeren 2 Marketing mailtjes (met leugens) in een topic, en rennen weer hard weg.
:?
Ik zie daar 2 sticky's met wat informatie over de ps3 ... zo zie ik ongeveer elk topic over een bepaald apparaat dat vrij populair is beginnen (wii, 360, plasma tv's, bepaalde laptop, etc etc.). Niets raars in mijn ogen.

Maar kan je dan specifiek de "leugens" er voor me uit halen?
[...]
Sorry, maar deze opmerking is te grappig in een topic over Sony :)
Sony is wel dé uitvinder van de walkman. Is toch duidelijk een extreem succesvol product geweest dat duidelijk heeft ingespeeld op een (misschien in eerste instantie niet zo duidelijke) behoefte van de gebruiker.
Als Sony dacht uit de behoefte van de mens was de PS3 al ruim 1 jaar op de markt, en hoefde ik geen 2x teveel betalen voor een Memorystick waar niemand op zat te wachten.
Jij weet zelf ook wel dat het om allerhande redenen niet mogelijk (of slim) was geweest om de ps3 een jaar eerder uit te brengen. Heeft helemaal niets met de gebruiker te maken.
En dat de memorystick duurder is heeft gewoon te maken met hun alleenrecht op die techniek (Sandisk mag ook memorystick stickies verkopen volgens mij), en alle sony apparatuur die er gebruik van maakt (camera's, tv's, sony ericsson mobieltjes, psp's). Als ze de prijzen zouden verlagen naar het niveau van compactflash e.d. zouden ze niet veel meer stickies verkopen dan nu, maar wel tegen een veel lagere marge. Dat zou geen enkel weldenkend bedrijf zomaar doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:38:
[...]
Okee, duidelijk :) Daar kan ik inderdaad inkomen.
JHS schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:40:
De herkenbaarheid van de user, topics, en forum als wat het zijn is wel iets waar ook ik persoonlijk wel in kan komen, en is ook iets wat intern besproken wordt :) .
OK d:)b

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 18-02-2007 19:45 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHS schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:40:
Fijn, dat wilde ik horen, dank u. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Bartjuh schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:42:
Maar kan je dan specifiek de "leugens" er voor me uit halen?
Alsjeblieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zo zou het bijvoorbeeld al heel wat duidelijker zijn. In dit geval is het een icoon op een ander forum van een UPC-medewerker.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/739402283ec70bc0f31453bc65610eff/full.jpg

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Met JHS,

Denkt hier nu echt iemand dat we Sony een forum laten openen met alleen een financiele winst op GoT? Voor alleen het geld zou het er absoluut nooit gekomen zijn, zelfs niet als het VNU dat zou willen. Het experiment is aangegaan om te kijken wat er vanuit Sony-kant komt en eerlijk=eerlijk, wat er nu staat is....... ik zou als Sony zelf gaan nadenken.
Sony neemt een bewust risico en indien het forum een flop wordt zou dit het begin van een nieuw Buckler-campagne kunnen zijn. Voor en achter de schermen wordt er idd wel het nodige opgepakt daaromtrent maar het is nu echt te vroeg om conclusies te trekken. Misschien dacht Sony met het huidige klaar te zijn maar nu het online is, is wel duidelijk dat de groepsdynamiek zeer groot is en Tnet idd een kritische userbase heeft. Geef het de tijd om het iig tijdens kantooruren aan te kijken.

Al die andere meuk over VNU-geldbergen-omkoperij zijn gewoon totale FUD trouwens. Ik denk dat de halve crew per direct opstapt zodra dat reeel wordt en dat kost GoT/Tnet veeeeel meer dan wat extra bannercentjes. Mods zijn uiteindelijk ook users en users (al dan niet mod) maken dit forum. Users zijn het belangrijkste en met dat idee is dat PS3-experiment ingezet: commercieel ja maar userwaarde is een ander belangrijk aspect.
Of de Sony-user geband kan worden? Als Sony reclame denkt te maken met een flamende banbare user is de marketing van Sony wel extreem slecht (ofwel, ondenkbaar). Dat zal dus niet gebeuren. Er zal het nodige gedaan worden om de user (en forum) binnenboord te houden maar dat is allemaal achter de schermen-werk. De rest van de user-populatie heeft iig het recht en de mogelijkheid om te kijken hoe het PS3-forum zich ontwikkeld. Dat is ook groepsdynamiek en het kan varieren tot userbevredigende informatie tot een nieuw Bucklerforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ecteinascidin schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:21:
Met JHS,

Denkt hier nu echt iemand dat we Sony een forum laten openen met alleen een financiele winst op GoT?
Ik zou anders niet weten waarom, er is namelijk al een forum voor consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dan vergeet je de tweezijdige deal:
In dit forum zullen medewerkers van Sony topics openen en antwoord geven op alle mogelijke vragen rondom de PS3. Verder zal een aantal acties gedaan worden waarbij gebruikers goodies en dergelijke kunnen verdienen.
Die exclusiviteit zou Sony nooit geven als ze tussen de andere zooi stonden en waarom zouden ze? Nu hebben ze ietswat extra rechten maar daaraan hebben ze zichzelf ook extra verplichtingen gegeven. Nintendo en MS zal niet snel tussen de overige console-topics reageren want waarom zouden ze?

Het is niet alleen zwart/wit VNU-cashbashen, er wordt echt wel meer nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, 4 uur lezen later...

Tot nu toe gevoerde discussie
Als eerste wil ik een opmerking plaatsen over de discussie. Er staan nogal wat posts in dit topic in de trant van "wat een stelletje negatievelingen, het is maar een experiment, doe eens positief, vertrouw het MT/de crew eens, ze hebben genoeg geloofwaardigheid opgebouwd". In een aantal van deze gevallen kan ik me van harte vinden, maar juist omdat het een experiment is heeft het feedback nodig. Zij het positief, zij het negatief, en ook eerste indrukken horen daarbij. Bovendien weten 100 meer dan 3 en kunnen we het MT misschien in dit stadium al van tips voorzien om het experiment nu al te verbeteren. Want ik denk wel degelijk dat er nu al dingen beter kunnen aan het experiment. Al weet IK natuurlijk niet of dat veranderingen aan dit specifieke experiment überhaupt nog kunnen/mogen of dat alles is vastgelegd in een contract.

Verder veel reacties van "Bij de intro van de nieuwe template en de overname van VNU zijn er eigenlijk altijd van dit soort topics, luister er maar niet naar." Misschien hebben ze gelijk, maar ik heb zelf (en merk uit de reacties vele anderen met mij) dat de grond van de verandering compleet anders is. Bij de template bijvoorbeeld betreft het een kwestie van smaak. Bij de overname van VNU had ik zoiets van "er hoeft nu niet perse iets aan de gedachte achter T.net te veranderen, en bovendien valt er weinig aan terug te draaien.".

Fundamentele verandering
Deze keer echter vind er voor mijn idee een veel meer fundamentele verandering plaats. Er wordt gewoon zonder enige aanduiding daarvan sluikreclame bewust in de content van de site verweven. Geen "<advertentie>" tag (wel bij RSS feeds en banners te vinden), geen kleurcodering (wel in de Pricewatch te vinden), helemaal niets, nada, noppes waaruit je kan opmaken dat het "payed content" is. Onverkoopbaar voor een onafhankelijke site als Tweakers.net vind ik. Ik heb het hier over de stuckies die geplaatst gaan worden, maar dit kan (afhankelijk van wat Sony nog gaat posten) net zo goed betrekking gaan hebben op de overige reacties van de Sony medewerker.

Uitzetten in prefs
Verder hoor ik het argument "als het je niet bevalt, zet het dan gewoon uit in je prefs en negeer het". Dit is technisch een acceptabele oplossing. Maar als ik het negeer en het expiriment lijkt te bevallen vanwege weinig tegengeluiden (omdat alle tegenstanders het uit hebben gezet), dan is "mijn" knowledgebase over 2 jaar grondig vervuild met commerciële spam van alle opvolgers van dit project.

Dan nu inhoudelijk over het feit wel/niet/voordelen/nadelen:
Spam?
Om in te gaan op het argument "er zitten zoveel users die bij een bedrijf werken waarover hier gepraat wordt": misschien wel, maar die gebruikers zitten hier niet betaald reclame te maken voor hun baas/bedrijf (iets wat nu wel in 7 stuckies gaat gebeuren). En als gebruikers dat wel deden dan werd dat afgedaan als spam en meteen gesloten. Dit is dus duidelijk een forse inlevering op de hoge kwaliteit die we van dit forum gewend zijn EN waaraan we allemaal helpen om die in stand te houden.

Niveau GoT
Verder had ik gedurende het hele topic één bovengedachte: welke eis heeft Tweakers.net gesteld aan het niveau van de posts. En het type Sony medewerker dat gaat reageren? Is het één of andere marketing-pop die totaal geen idee heeft van enige vorm van console-techniek, de markt of de online community, en die eigenlijk alleen 7 stuckies kan posten die hij copy-paste uit kant-en-klare info van Sony international? Of krijgen we een technisch capabel iemand die op GoT-niveau kan meediscussiëren? Ik heb maar 1 iemand gezien die dit punt ook naar voren haalde (yzf1kr), maar het lijkt me wel één van de meest belangrijke factoren in de vraag of deze vorm van advertising (of noem het commercial participation) op GoT thuishoort. Of laat het MT het bewust toe dat het niveau op GoT omlaag gaat in ruil voor een leuke financiële bijdrage?

Stuckies
Dan wil ik even de Stuckies behandelen. Ik ben geen console-specialist, maar zelfs ik kan zien dat de eerste Stuckie niets anders bevat dan klinkklare marketingpraat. Van wat ik van anderen begrijp betreft het zelfs klinkklare onzin. Normaal geen probleem, zo'n topicstart, er worden dan wat afzeikreacties geplaatst en het topic gaat op slot vanwege te weinig niveau, of het zakt daarna gewoon weg. Nu zal al die onzin bovenin het forum blijven staan, boven alle topics met WEL relevante informatie, waardoor de topics met de onzin erin eerder gelezen zullen worden dan de topics met feitelijke informatie. Is dit de manier waarop GoT de toekomst in zal gaan? En in hoeverre zal input vanaf de user-kant geaccepteerd en in de OP verwerkt (moeten) worden door de commerciële partner?

Voordelen
Wat ik persoonlijk wel een voordeel vind is dat er eindelijk weer informatie over 1 specifiek onderwerp gevonden kan worden met de search _/-\o_ Mocht ik ooit een probleem krijgen met de PS3, dan zal elk mogelijk GoT-gedocumenteerd onderwerp afzonderlijk in een topic te vinden zijn. Enige wat ik hoef te doen is de headlines van de search-resultaten scannen op enige overeenkomst met mijn probleem.

In plaats van 35 "Het grote PS3 topics" door te moeten lezen... :/

NOGMAALS, PERFECT! _/-\o_

Zowieso zou ik het MT/devteam eens willen vragen een beleid op te zetten wat een einde maakt aan al die non-searchable "Grote topics". Wat heb je aan een knowledge-base als er helemaal niets in te vinden is? Vroeger werkte bovenstaande methode goed. Tegenwoordig mag je hopen dat je op bovenstaande manier een gesloten topic vind van iemand met hetzelfde probleem, waarin de sluitende mod of een behulpzame user het linkje heeft gepost naar het goede antwoord. Bij deze mijn verzoek hiertoe.

Een alternatief voor dit experiment
Wat ik op de World of Warcraft forums goed zie werken, is het feit dat de medewerkers van Blizzard daar duidelijk onderscheiden van normale users meeposten. Hun tekst is blauw-op-zwart, in tegenstelling tot de wit-op-zwart van normale users, en bovendien hebben zij een duidelijk afwijkend user-icon en is hun post tevens voorzien van het Blizzard logo. Zoiets zou juist perfect kunnen werken in de reeds bestaande PS3 topics. En daarmee krijg je veel meer die feedback die WEL een toegevoegde waarde zou zijn voor GoT EN voor het participerende bedrijf. Vergelijkbaar met de UPC en de XMS topics. En voor het recht om op die manier te mogen posten zou Tweakers.net geld mogen vragen. Als dat aanslaat krijg je een zelfde principe als de pricewatch-abonnementen. Dat game- of console ontwikkelaars (of provider-medewerkers, of Microsoft medewerkers) bijna niet meer om Gathering of Tweakers heen kunnen.

En als ze dan marketing-info plaatsen dan is meteen volkomen duidelijk dat het afkomstig is van een commerciele partner.

Best buy guides
De mogelijke ontwikkeling van MetroidPrime in "Over het PS3-forum" wil ik nog even aanhalen want die vond ik erg sterk. Waarschijnlijk wil iedereen van de crew hier enorm verontwaardigd op reageren, maar in hoeverre verschilt het principe eigenlijk? Waar leg je de grens?

Tot slot
Ik begrijp volledig dat het hier om een experiment gaat, en experimenten moedig ik ook zeker aan, want uit dit soort discussies ontstaan soms hele goede ideeën en daarnaast krijg je als MT/crew weer een soort spiegel voorgehouden. Maar bepaalde dingen aan het expiriment zoals we het nu zien zijn principieel "fout" als je de kwaliteit en het niveau van GoT wil houden zoals hij altijd geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

In dit forum zullen medewerkers van Sony topics openen en antwoord geven op alle mogelijke vragen rondom de PS3. Verder zal een aantal acties gedaan worden waarbij gebruikers goodies en dergelijke kunnen verdienen.
Komen er soms ook nog Airmiles of Sony-spaarzegels bij? Getver, dit zou ik echt uitverkoop vinden. Als Sony goodies wil weggeven, dan toch hopelijk niet via een onafhankelijk forum? Want die onafhankelijkheid is dan met een grote crash weg. Als Sony kado's geeft aan Tweakers.net en deze worden verloot, dan is dat op het randje, maar als Sony op GoT kado's mag geven... :'(

* gambieter had de goodies verdeling niet gezien in eerdere posts

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 18-02-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:00:
[...]

Komen er soms ook nog Airmiles of Sony-spaarzegels bij? Getver, dit zou ik echt uitverkoop vinden. Als Sony goodies wil weggeven, dan toch hopelijk niet via een onafhankelijk forum? Want die onafhankelijkheid is dan met een grote crash weg. Als Sony kado's geeft aan Tweakers.net en deze worden verloot, dan is dat op het randje, maar als Sony op GoT kado's mag geven... :'(
Het idee van het weggeven van kado's door Sony op zich is niet slecht en zelfs leuk. Maar het feit dat talloze "n00bs" zich puur daarvoor gaan registreren en mogelijk blijven hangen/terugkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Cyberpope schreef op zondag 18 februari 2007 @ 16:42:
[...]

Niet relevant. Ik stel alleen dat de vraag hier is opgeworpen en nooit beantwoord. Ik zou het normaal vinden als dat wel mag.... maar dan moet je niet zo hard vast houden dat het een "normale" user is.
Of die stelling over accountsharing van jou komt of dat je hem herhaalt maakt niet uit, ik denk er anders over. Het beste wat we kunnen doen totdat er een antwoord uit de crew komt is toch speculatie. Of mijn stelling relevant is, is niet relevant :+.

Ik heb zelf even door het topic heen gebladerd en ipv de wel/niet discussie wil ik een paar verbeterpunten voorstellen:
  • Duidelijker maken in de sticky dat het om een experimenteel reclamefoum gaat. Kortom, de info in Nieuw forum in Softe Goederen ook in PlayStation 3 Policy zetten. Het mooiste zou zijn als die sticky ook zoveel mogelijk reclamevrij wordt gehouden
  • De gebruiker PlayStation3 duidelijker als Sony medewerker aangeven
    Geef 'm een forumtitel als 'Sony medewerker' (roze kleurtje is wat overdreven) en ban het account na afloop van de reclameactie zodat er ook geen misbruik van gemaakt kan worden.
Edit: laatste punt ook al door andere gesuggereerd zie ik. Dan natuurlijk nog het puntje wat ik eerder noemde: voor de tweaker interessante content en niet alleen reclame.

En wat betreft die goodies: er wordt wel vaker wat leuks voor gebruikers van Tweakers.net georganiseerd. Kortingen bij webshops, prijsvragen, ik denk niet dat Sony iets zeer afwijkend zal doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Rafe op 18-02-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:04:
[...]

Het idee van het weggeven van kado's door Sony op zich is niet slecht en zelfs leuk. Maar het feit dat talloze "n00bs" zich puur daarvoor gaan registreren en mogelijk blijven hangen/terugkomen...
In welke vorm heb je last van een user die zich regged om alleen mee te doen aan prijsvragen etc? Dat lijkt me een pakkie an voor de mods etc maar niet direct voor ons users.

Erg nette post van Silk Dude trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 18-02-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens wat ik wel zou doen is, nu er eenmaal besloten is tot een PS3 forum, om geheel volgens de normaal geldende policy, alle PS3 topics gewoon naar het PS3 forum moven. Het lijkt me compleet onhandig, onoverzichtelijk en daarmee niet wenselijk om op 2 verschillende plaatsen PS3 topics te voeren.

Ik kan me voorstellen dat de reden om het op twee plaatsen mogelijk te maken, is om "PS3-forum-boycotters" tegemoet te komen. Echter, feitelijk gezien slaat het nergens op, de moderatie in beide forums is precies hetzelfde (onafhankelijk), en qua structuur is het beter alles centraal te houden.
Bor de Wollef schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:14:
[...]

In welke vorm heb je last van een user die zich regged om alleen mee te doen aan prijsvragen etc? Dat lijkt me een pakkie an voor de mods etc maar niet direct voor ons users.

Erg nette post van Silk Dude trouwens.
In hoofdinstantie is het natuurlijk inderdaad een zaak voor de mods. In de zin dat zij alle mogelijke onzin van die gebruikers op moeten ruimen. Maar daarmee krijg je een groot stuk forumvervuiling waardoor GoT voor de ervaren/hoog niveau gebruiker ineens een stuk minder interessant wordt.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik ben er niet voor alle PS3 topics naar het gesponsorde forum te moven simpelweg omdat ik graag duidelijk het verschil zie tussen commericeel ingestelde topics (lees: gesponsorde topics) en normale "got waardige" topics. Daarbij denk ik dat veel mensen zich geremd voelen door de eventueel duidelijke aanwezigheid van Sony medewerkers wanneer zij bv over modden etc willen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Wat ik me afvraag (en misschien is het al wel eerder geopperd), wat gebeurt er met de topics op het moment dat de aktie voorbij is?
Gaat alle informatie verloren,wordt het gemoved of blijft het staan waar het staat?
Leuk een aardig om straks na de launch eventuele problemen te bespreken en oplossingen aan te dragen, maar dat deze informatie een maandje later niet meer terug te vinden is lijkt mij verre van wenselijk.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik neem aan dat de topics bij sluiten van het PS3 forum gewoon naar Spielerij kunnen worden gemoved met aanpassing van de ts oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:54:
Voordelen
Wat ik persoonlijk wel een voordeel vind is dat er eindelijk weer informatie over 1 specifiek onderwerp gevonden kan worden met de search _/-\o_ Mocht ik ooit een probleem krijgen met de PS3, dan zal elk mogelijk GoT-gedocumenteerd onderwerp afzonderlijk in een topic te vinden zijn. Enige wat ik hoef te doen is de headlines van de search-resultaten scannen op enige overeenkomst met mijn probleem.
Jammer alleen dat het forum van tijdelijke aard is, en de topics daarna verplaatst worden naar SGD (neem ik aan?), waardoor dit hele voordeel wegvalt ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 01:03
Bor de Wollef schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:20:
Ik ben er niet voor alle PS3 topics naar het gesponsorde forum te moven simpelweg omdat ik graag duidelijk het verschil zie tussen commericeel ingestelde topics (lees: gesponsorde topics) en normale "got waardige" topics. Daarbij denk ik dat veel mensen zich geremd voelen door de eventueel duidelijke aanwezigheid van Sony medewerkers wanneer zij bv over modden etc willen praten.
Zolang je zorgt dat je naam niet in je profiel staat, kunnen de Sony mannetjes niet achter je gegevens en is dit niet nadelig voor je garantie oid, bovendien, wie zegt dat ze evengoed al niet rondlopen?

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

curry684 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:08:
[...]

het spijt me, maar er is geen enkel vastgelegde 'beleidsregel' die zou definieren op welke manier een forum toegevoegd zou mogen worden ... en die zou zeggen dat een publieke of een interne crewdiscussie daarvoor benodigd zou zijn ...

er is maar een regel wat dat betreft en die geeft aan dat GoT geen democratie is (om het aloude clich??maar van stal te houden) en dat zulke beslissingen uiteindelijk gewoon hierarchisch van boven genomen worden en opgelegd 'kunnen' worden ...

het is wel belangrijk dat er een community-brede basis is voor beleid, maar dat is enkel benodigd voor het 'slagen' van besluiten (achteraf)en is niet iets dat vooraf nodig zou zijn om 'conform de beleidsregels' te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Over het commerciele aspect denk ik het mijne. Ik vind het alleen nogal onreeel dat er door vele mensen gelijk gedacht wordt aan "dertig van deze forums" en dat er echt enorm spijkers op laag water gezocht wordt met "de sony medewerker heeft al een account dus dat is clonen".

Wat ik wel vind, is dat dit er eindelijk voor zorgt dat de consoles niet meer elk in een topic besproken worden!
.oisyn schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:32:
[...]

Jammer alleen dat het forum van tijdelijke aard is, en de topics daarna verplaatst worden naar SGD (neem ik aan?), waardoor dit hele voordeel wegvalt ;)
Ja, nou ik hoop het niet. Wat mij betreft wordt dat hele "een topic per console met daarin alles" bij deze afgeschaft. Over leuke consolegames kan je namelijk nooit relaxte info vinden... Staat allemaal in "het grote ... topic #14 t/m 29" ofzo ;(.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:55:
[...]

Ja, nou ik hoop het niet. Wat mij betreft wordt dat hele "een topic per console met daarin alles" bij deze afgeschaft. Over leuke consolegames kan je namelijk nooit relaxte info vinden... Staat allemaal in "het grote ... topic #14 t/m 29" ofzo ;(.
Amen. En dat is precies wat ik met dat puntje in mijn post bedoelde, en met mijn oproep aan het MT om daar een beleidspunt voor te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Wat natuurlijk compleet los staat van deze discussie, dus wellicht is het handig om daar een apart topic voor te openen :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:03

aex351

I am the one

Misschien komen de moderators nu los en worden nieuwe sub forums sneller toegevoegd. Wat een goed iets zou zijn. Vergeet het PHP forum niet :9

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
De dag dat er een PHP forum komt is de dag dat ik mezelf ophang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Hertog

Aut bibat, aut abeat

JvS schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:55:
Over het commerciele aspect denk ik het mijne. Ik vind het alleen nogal onreeel dat er door vele mensen gelijk gedacht wordt aan "dertig van deze forums" en dat er echt enorm spijkers op laag water gezocht wordt met "de sony medewerker heeft al een account dus dat is clonen".
Tsja, het is een experiment, roept iedereen. Als het een eenmalige actie is, is die experiment-status niet nodig. En aangezien een succesvolle uitkomst van dit experiment er voor kan zorgen dat dergelijke zaken in de toekomst vaker voor kunnen komen is het niet vreemd dat sommigen van 'het algemene geval' uitgaan.
Wat ik wel vind, is dat dit er eindelijk voor zorgt dat de consoles niet meer elk in een topic besproken worden!
Dat voordeel geldt alleen indien de Wii en de Xbox360 ook een eigen forum krijgen. Als dat zometeen alsnog gebeurd zonder dat MS en Ninetendo er iets voor betalen is Sony vast niet blij. En dus nogmaals de vraag: mag dit wel of niet volgens het huidige contract met Sony?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

.oisyn schreef op maandag 19 februari 2007 @ 02:55:
offtopic:
Als er voldoende animo is voor een dergelijk forum, en de aanwezige forums kunnen ook nog prima voortbestaan dan zie ik niet echt een reden waarom je jezelf moet ophangen :? Ik bedoel, het kan er alleen maar beter op worden lijkt me, omdat andere talen dan ook meer aandacht krijgen hierdoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

offtopic:
Dat is PRO toch? Alleen zijn de mods daar te laks om al die offtopic posts over andere obscure programmeer- en scripttalen te sluiten. O-)

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
't Is maandag vandaag, ik wacht met smart op de in-depth posts van de Sony user(s). Momenteel zie ik ze nog niet echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 07:16
Daniel schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:03:
De kritiek c.q. vragen die er over dit subforum zijn, zijn natuurlijk terecht. Sterker nog, ik vind het wel een apart verschijnsel dat mensen die sec niets meer met onze organisatie te maken hebben zich desondanks heel erg druk maken over wat die organisatie besluit.
Dat is helemaal niet zo apart in mijn ogen, iedere actieve user (en niet alleen ex-modjes) maakt zich druk om wat de organisatie besluit, dat is niet meer dan logisch. GoT is al jaren mijn favoriete forum, ook al ben ik niet iemand die enrom veel post en de onafhankelijkheid en het hoge niveua heeft me altijd aangesproken, het is een frisse community, een waarvan er maar heel erg weinig op het internet te vinden zijn. Dat men dat gewaarborgd wil houden is niet meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

om toch maar ff te reageren. Eigenlijk doet het me niet zoveel dat dat forum er is. Ik lurk toch alleen daar wat me interesseert als het toevallig in een PS3 only forum er staat lekker belangrijk. Iedereen is wel in staat om een de comerciele verkooppraat te filteren denk ik zo. Sowieso heeft de user Playstation3 al wel 4 posts gemaakr waaronder 2 TS dus echt actief zijn ze niet. Dit vind ik trouwens wel een zwaktebod van ze. Je moet er toch direct op zitten als er vragen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat geen reden is om te gaan sparen voor een PHP forum weet ik het ook niet meer :+

Maar on-topic:

In feite was dit hele topic dus relatief zinloos.

Er hebben zich een stapel mensen uitgesproken hiertegen.
Er is waarschijnlijk nog een 2x zo grote groep die er hetzelfde over denken, maar verder niet de moeite nemen er iets van te zeggen.

Dan heb je nog de mensen die het compleet ontgaan zijn.

En natuurlijk de grote kudde die maar een beetje doorsukkelen, denken ah leuk een PS3 forum en er verder niet naar omkijken. En natuurlijk de n00bs die gaan registreren op GoT alleen voor het PS3 forum.

De laatste twee groepen en de grootste zijn blijkbaar degene die hier belangrijk zijn, die brengen geld in het laadje en dat is dus waarop gericht wordt. Tweakers.net richt zich niet meer op tweakers, maar op de gemiddelde consument om maar zoveel mogelijk geld binnen te halen.

Dit vind ik als tweaker zijnde gewoon zonde en blijkbaar veel mensen met mij.

Er is hier een lijn overgestoken en daar valt nu niet meer op terug te komen, dat is waarom deze actie erger is als alle andere wijzigingen waar een minderheid op tegen was. Het is gewoon een principe kwestie en het laat zien dat principes blijkbaar ook vertrokken zijn op ski-vakantie en geen zin meer hebben om terug te komen.

Het is natuurlijk ook zo dat veel tweakers het verdergaande vercommercialiseren van de website al met argusogen aankeken en sinds de overname door VNU natuurlijk nog veel meer. Nu wordt er wel heel hard geroepen dat VNU er niets mee te maken heeft, en dat kan ook echt wel de waarheid zijn, maar zo komt het niet op mij (en waarschijnlijk meer mensen) over.

IMHO kan dit topic gesloten worden, het is nu een herhaling van dezelfde argumenten voor en tegen geworden en er gaat blijkbaar toch niets veranderen. De statement is gemaakt, nu is het tijd om ons weer aan te sluiten bij de kudde zoals blijkbaar van ons verwacht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Hertog schreef op maandag 19 februari 2007 @ 03:24:

Tsja, het is een experiment, roept iedereen. Als het een eenmalige actie is, is die experiment-status niet nodig. En aangezien een succesvolle uitkomst van dit experiment er voor kan zorgen dat dergelijke zaken in de toekomst vaker voor kunnen komen is het niet vreemd dat sommigen van 'het algemene geval' uitgaan.
ik denk dat je wél moet realisren dat het 'experiment' er niet op gericht is om uit te vinden op wat voor manier er door het MT een #sellout' van het hele forum gedaan kan worden ...

Het experiment is nu net hoe je in samenwerking met bedrijven iets kunt creeren waarmee beide zijdes gebaat zijn ...
Zowel de bedrijven die een direkte communicatielijn naar een brede gebruikersgroep krijgen ... maar evenzeer belangrijk is dat de GoT gebruikers op die manier mogelijk betere en uitgebreidere informatie kunnen krijgen en een bredere discussie-mogelijkheid...

Zou slechts één kant profiteren van het bestaan van zo'n forum, terwijl de ander er enkel in beperkt zou worden ... dan zou dit experiment geheel mislukken; zou ofwel het hele idee opgegeven moeten worden (wat mischien wel doodzonde zou zijn, omdat daarmee ook een mogelijkheid tot actievere 'samenwerking' met bedrijven mbt het forum verloren zou gaan) of zouden er enorme veranderingen plaats moeten vinden ...

Dat slaat overigens op beide kanten ... zowel acceptatie bij gebruikers, duidelijkheid over het beleid, en een 'actief' forum wat betreft gebruikersdeelname ... aan de andere kant moet het voor een 'bedrijf' ook zelf in bepaalde mate een aantoonbaar succes brengen, of dat nu in de vorm is van enkele 'exposure' of dat ze er nog andere 'meetbare' resultaten aan willen koppelen (dat is echter ook een zaak van dat bedrijf zelf)...

Ik denk dat het verkeerd is om te zeggen dat 'commercialisatie enkel al verkeerd is _als_ bedrijven dus geld afdragen aan een media-bedrijf ... integendeel, er bestaan geen media die 'gratis-en-voor-niks' kunnen bestaan ...
Enkel is het wel van belang dat bepaalde dingen, zeker voor een 'onafhankelijk medium blijven bestaan ...

Wat mij betreft mogen de gebruikers ons als crew en het 'bedrijf' tweakers.net idd afrekenen als het zou betekenen dat in het Playstation-forum niet gewoon open en eerlijk gediscussieerd _mag_ worden en er enkel positieve 'hosanna'-posts geplaatst mogen worden en discussies 'afgekapt' ...
Ik heb echter ook zeker niet het idee dat dat gebeurt en vind het een beetje treurig als mensen dat hier wél gaan suggereren.
.oisyn schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:13:
't Is maandag vandaag, ik wacht met smart op de in-depth posts van de Sony user(s). Momenteel zie ik ze nog niet echter.
Ik weet niet pr4cies wat en wanneer die poster gaat posten...
maar ik vermoed zelf wel dat die gebruiker enkel bepaalde informatie gaat posten die vanuit Sony afkomstig is, zoals bepaalde specifieke informatie en de aangekondigde prijsvragen ...

ik denk (en dat is mijn persoonlijke mening) dat je teleurgesteld gaat raken als je verwacht dat je met die gebruiker diepgaande discussies kunt gaan houden over de technische achtergrond van de Playstation ... maar dat is je ook nergens 'belooft'

Ik zou het overigens wel met je eens zijn dat ik het een erg goed idee zou vinden, zowel vanuit een marketingidee voor Sony, alswel dat het zeer zinnig voor GoT zou zijn als Sony ook een technische expert zou beshcikbaar stellen die mee kan discussieren op GoT ...
maar die stap is volgens mij voorlopig nog niet zo eenvoudig realiseerbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door RM-rf op 19-02-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

RM-rf schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:44:
[...]

Ik zou het overigens wel met je eens zijn dat ik het een erg goed idee zou vinden, zowel vanuit een marketingidee voor Sony, alswel dat het zeer zinnig voor GoT zou zijn als Sony ook een technische expert zou beshcikbaar stellen die mee kan discussieren op GoT ...
maar die stap is volgens mij voorlopig nog niet zo eenvoudig realiseerbaar.
Ik denk echter wel dat dat de verwachting is van veel mensen (was eerst ook wel een beetje mijn verwachting) als ik de reacties hier lees. Juist dat zou een toegevoegde waarde kunnen zijn voor GoT wat ik niet vind van prijsvragen en de topics die er nu staan. Kortom: ik denk dat de toegevoegde waarde voor GoT in de huidige setting, en in afwachting van nieuwe posts van de Sony user, zeer beperkt is en mogelijk niet door grote groepen users echt als toegevoegde waarde wordt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RM-rf schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:44:
Ik denk (en dat is mijn persoonlijke mening) dat je teleurgesteld gaat raken als je verwacht dat je met die gebruiker diepgaande discussies kunt gaan houden over de technische achtergrond van de Playstation ... maar dat is je ook nergens 'belooft'
Niet? Ik vind het volgende citaat uit de MED toch wel enige actieve participatie toezegd;
Daniel schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:37:
In dit forum zullen medewerkers van Sony topics openen en antwoord geven op alle mogelijke vragen rondom de PS3.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:30:
[...]

Er hebben zich een stapel mensen uitgesproken hiertegen.
Er is waarschijnlijk nog een 2x zo grote groep die er hetzelfde over denken, maar verder niet de moeite nemen er iets van te zeggen.

Dan heb je nog de mensen die het compleet ontgaan zijn.

En natuurlijk de grote kudde die maar een beetje doorsukkelen, denken ah leuk een PS3 forum en er verder niet naar omkijken. En natuurlijk de n00bs die gaan registreren op GoT alleen voor het PS3 forum.
[...]

IMHO kan dit topic gesloten worden, het is nu een herhaling van dezelfde argumenten voor en tegen geworden en er gaat blijkbaar toch niets veranderen. De statement is gemaakt, nu is het tijd om ons weer aan te sluiten bij de kudde zoals blijkbaar van ons verwacht wordt.
Mmm, dus je zegt dat er alle mensen óf tegen zijn, of maar sukkels zijn die het óf niet door hebben, óf geen mening hebben. Niet al te proper kwa argumentatietechniek, me dunkt.

Ik ben trouwens beredeneerd voor. Ik zie géén enkel probleem met dit forum, en de discussies die er nu in dat forum ontspinnen stemmen mij hoopvol over de meerwaarde en het moderatiebeleid dat er daar gaat gevoerd worden.

Ik heb een beetje het gevoel dat de GoT bezoeker zwaar onderschat wordt: je ziet van een mijl ver dat dit een Sony-sponsored forum is, en dat Playstation 3 een sony medewerker is. Voor mij kan dat een ongekende meerwaarde brengen, aangezien interne contacten altijd mooi zijn voor de doorstroming van feedback. Ik hoop dan ook niet dat dat forum snel gesloten zal worden na de launch, maar dat GoT de eerste maanden na Launch één van de officiële feedbackforums zal blijven voor de PS3.

Gezever over ik heb een abbo, ik moet nu één vinkje zetten om dit weg te doen is volgens mij maar kinderachtig, je moet ook één vinkje zetten om je reclame in je abbo af te zetten.

Ik heb een beetje het gevoel dat er hier bij bepaalde personen een geld-fobie is: als er geld mee verdiend wordt, moet het evil zijn. Wel, met GoT en Tweakers is geweldig veel geld verdiend (als ik Femme's posts in het BMW topic bekijk ;) ) en I for one couldn't be happier: zo MOET het!

Repeat after me: geld is niet vies! Alleen oneerlijk zijn is vies, en dat zie ik nu net NIET in dit geval!

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:30:

Met alle respect, maar ik vind dat wel heel negatief gesteld ....

Er wordt heel serieus met de kritiek vanuit de gebruikersgroep omgegaan en verdomd goed gelezen welke kritiek geuit wordt, welke argumenten gegeven worden ...
Ook wordt vanuit de crew altijd gekeken of er bepaalde mogelijkheden zijn om op kritiek in te springen .

Het is onmogelijk om op iedere posts direkt stante pede in te gaan en 'alles om te gooien', maar dat wil zeker niet zeggen dat het nutteloos is kritiek te uitten of je ideeen en argumenten te geven.
het is zeker zo dat veel van de argumenten in dit topic die door gebruikers geuit zijn afgewogen worden en gekeken wordt of er dingen te verbeteren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DexterBelgium schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:00:
Gezever over ik heb een abbo, ik moet nu één vinkje zetten om dit weg te doen is volgens mij maar kinderachtig, je moet ook één vinkje zetten om je reclame in je abbo af te zetten.
Ook gewone gebruikers kunnen forums filteren, dat is geen specifieke ABO feature, dus wat jij probeert te suggereren met 'zeveren' is me niet helemaal duidelijk.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Gunner schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:04:
[...]

Ook gewone gebruikers kunnen forums filteren, dat is geen specifieke ABO feature, dus wat jij probeert te suggereren met 'zeveren' is me niet helemaal duidelijk.
Wel, dat de ABO gebruikers in dit topic nog al is plegen te zeggen: wij hebben betaald om geen reclame te zien, en dit is reclame, dus ik ben boos. (kort door de bocht).

Nu is het dus zo dat IEDEREEN (dus ook ABOs) forums kunnen uitzetten, dus is er helemaal niks aan het handje. Ok, ze zijn niet speciaal (want iedereen kan het), maar om nu daarom te zeggen dat hun ABO minder waard is, vind ik dus "zeveren". ;)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Om in deze discussie wat meer structuur te brengen lijkt mij het verstandig om dit topic anders te gaan gebruiken. Mijn voorstel:

1. Topic sluiten
2. Intern bij GoT een mod benoemen als "Voorzitter van discussie"
3. Deze een lijst laten maken van de punten die hier langs zijn gekomen.
4. Bij elk punt een argument van uit intern er neer plaatsen.
5. Met deze lijst naar buiten komen (nieuw topic in LA)
6. Elk punt en argument gaan bediscusseren voor een 2 dagen. Daarna discussie-punt afsluiten (ala lagerhuis) en daarna naar het volgende punt
7. Topic sluiten naar alle punten
8. Intern over alles gaan beramen
9. Intern beslissen wat er verder gaat gebeuren met het PS3-forum en deze naar buiten brengen.
10. Beslissing is niet meer bespreekbaar.

Succes! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon op 19-02-2007 12:11 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.