Over het PS3-forum

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 3.514 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:10:
Om in deze discussie wat meer structuur te brengen lijkt mij het verstandig om dit topic anders te gaan gebruiken. Mijn voorstel:

1. Topic sluiten
2. Intern bij GoT een mod benoemen als "Voorzitter van discussie"
3. Deze een lijst laten maken van de punten die hier langs zijn gekomen.
4. Bij elk punt een argument van uit intern er neer plaatsen.
5. Met deze lijst naar buiten komen (nieuw topic in LA)
6. Elk punt en argument gaan bediscusseren voor een 2 dagen. Daarna discussie-punt afsluiten (ala lagerhuis) en daarna naar het volgende punt
7. Topic sluiten naar alle punten
8. Intern over alles gaan beramen
9. Intern beslissen wat er verder gaat gebeuren met het PS3-forum en deze naar buiten brengen.
10. Beslissing is niet meer bespreekbaar.

Succes! :)
Intern beslissen over wat er gaat gebeuren met PS3 lijkt me een beetje te laat. Het is een pilot, je wilt juist beslissen wat je gaat doen met toekomstige verzoeken :)

Overigens heeft dit topic ook nog nut voor mensen die eigenlijk niet echt meer iets hebben toe te voegen maar wel willen laten weten dat ze het er wel of niet mee eens zijn (ter voorkoming van het "wie zwijgt stemt toe"-idee).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:30:
[...]

Er hebben zich een stapel mensen uitgesproken hiertegen.
Er is waarschijnlijk nog een 2x zo grote groep die er hetzelfde over denken, maar verder niet de moeite nemen er iets van te zeggen.
Mede omdat wat er over gezegd is een hoop zich stilzwijgend bij aansluiten. Misschien dat en pol wat meer duidelijk in de zaak brengt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

DexterBelgium schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:00:
[...]
Ik heb een beetje het gevoel dat de GoT bezoeker zwaar onderschat wordt: je ziet van een mijl ver dat dit een Sony-sponsored forum is, en dat Playstation 3 een sony medewerker is. Voor mij kan dat een ongekende meerwaarde brengen, aangezien interne contacten altijd mooi zijn voor de doorstroming van feedback.
Juist die meerwaarde zie ik persoonlijk niet direct. De posts van de Sony medewerker zijn van een dergelijk niveau tot nu toe dat er alleen over marketings gewauwel gesproken kan worden en er is reeds aangegeven dat echt technische feedback niet verwacht hoeft te worden. Daarnaast het ik zelf ervaring met dit soort initiatieven van Sony zoals diverse PS2 Beta programma's etc. De ervaring die ik daar op heb gedaan is dat men niet heel erg fantastisch omgaat met feedback en dat de mensen hier in Europa over het algemeen niet verder komen dan de stukken tekst die nu als topicstart in het PS3 forum staan. Natuurlijk hoop ik wel dat dit zal veranderen.

Kortom, de aanwezigheid van de Sony user voelt bij mij meer als een waardevermindering dan een verbetering op dit moment. Ik zou een non gesponsored PS3 forum toejuichen maar vind de sponsoring zoals ik het nu kan overzien erg weinig tot geen toegevoegde waarde voor de users hebben.

Ik vind het overigens erg goed dat de crew heeft belosten het eerst als test aan te bieden waarbij de testperiode relatief beperkt is.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 19-02-2007 12:16 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

PlayStation3 heeft trouwens sinds net een kleurtje en een tag voor het onderscheid.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

AtleX schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:16:
PlayStation3 heeft trouwens sinds net een kleurtje en een tag voor het onderscheid.
Hulde! Een duidelijk teken dat er in ieder geval goed naar onze feedback word geluisterd! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote verbetering, hulde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Gunner schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:00:
[...]
Niet? Ik vind het volgende citaat uit de MED toch wel enige actieve participatie toezegd;

[...]
Ik vermoed dat die zin gebaseerd is op een uitgangspunt van de comunicatiemedewerkers die 'een aantal topics opstartten waar dan alle vragen over Playstation3 beantwoord worden' ...
nee, ik begrijp dat je daarvan meestak als GoT-gebruiker niet écht van 'onder de indruk raakt' ;)

ik begrijp wel dat, vanuit het zichtpunt van een 'forum' waar discussietopics lopen, het eigenlijk veel interssanter is om een direktere en actievere 'deelname' te zien ...
maar, van wat ik weet van de meeste reclame- en communicatiemedewerkers, zijn dat meestal niet de meest technische onderbouwde personen en zouden die het zeer moeilijk kunnen krijgen in zeer technische discussies zoals die op GoT lopen ...

Uiteindelijk denk ik wel dat als je optimaal gebruik zou willen maken hiervan als 'communicatiemiddel' dat je dat zou moeten oppakken, net zoals nu als bepaalde software-ondernemingen bv weblogs van hun technische ontwiikkelaars gebruiken om enerzijds pure informatie te verspreiden, maar hiermee ook een commercieel doel te dienen, omdat die informatie juist weer veelal verder verspreid wordt en besproken wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door RM-rf op 19-02-2007 12:20 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 18:14

boesOne

meuh

DexterBelgium schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:00:
[...]
Ik heb een beetje het gevoel dat de GoT bezoeker zwaar onderschat wordt: je ziet van een mijl ver dat dit een Sony-sponsored forum is, en dat Playstation 3 een sony medewerker is.
Nietes. Ik zag het pas op t tweede gezicht. Toen ik de forum listing zag viel t me alleen op dat er een nieuw forum was bijgekomen. Pas toen ik in het froum ging kijken zag ik dat dit wel gesponsored moest zijn.. daarna ging ik in LA kijken.

GoT breekt hier met 'traditie'. Voorheen werden dit soort grappen als 1 april grap gepresenteerd: de geniale content adverstising grap :) .. Dit jaar is het dus geen grap blijkbaar. Content advertising FTW !11one .. lachen hoor. ;(

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 07:16
Ik heb eerlijk gezegd weinig problemen met de sony gebruiker, ook al zou het leuk zijn als er wat meer informatie los kwam. Ik vind het gewoon slecht dat er voor de andere console owners blijkbaar geen ruimte is. Als je kijkt naar de hoeveelheid Wii en Xbox360 topics (en daarnaast nog de games) dan denk ik dat er veel meer animo zou zijn voor een console gaming forum. Waarin meneer playstation van mij vrolijk mag posten, zou leuk zijn als meneer wii en meneer xbox volgden.

Zelf vind ik het eigenlijk overbodig, het spielerij forum is een druk bezocht gedeelte maar het is niet te chaotisch geworden en de moderatie gaat goed. Er is weinig sprake van fanboy of dom gedrag en daarmee zijn we bijna het enige forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Laatst online: 19-09 18:14

boesOne

meuh

Die 360 en Wii fora komen heus wel.. Why not?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boesOne schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:29:
Omdat daar geen geld op tafel voor wordt gelegd

dus wordt er geen apart subforum voor gemaakt

dus wordt er minder over gepost

dus lijkt PS3 hipper

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:43
boesOne schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:29:
Heb je het topic überhaupt gelezen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
RM-rf schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:44:
ik denk (en dat is mijn persoonlijke mening) dat je teleurgesteld gaat raken als je verwacht dat je met die gebruiker diepgaande discussies kunt gaan houden over de technische achtergrond van de Playstation ... maar dat is je ook nergens 'belooft'
Met andere woorden, het "nut" voor de users en de win-win-win situatie waar iedereen het over heeft is nul komma nul respectievelijk non-existent? Want een bunch of prijsvragen en informatie over de launch die elders ook wel te vinden is vind ik nou niet echt bepaald nuttig op een discussieforum.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 19-02-2007 12:48 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:31:
[...]

Met andere woorden, het "nut" waar iedereen het over heeft voor de users is nul komma nul? Want een bunch of prijsvragen en informatie over de launch die elders ook wel te vinden is vind ik nou niet echt bepaald nuttig op een discussieforum.
Het nut zou inside-informatie moeten zijn. Eerder nieuwtjes weten dan de nieuwssites. Persoonlijk zie ik het sceptisch in maar in dat opzicht moet de pilot uitwijzen of het nut er ook daadwerkelijk is geweest. Neemt andere bezwaren natuurlijk niet weg, maar hierover kun je hooguit zeggen dat er tot nu toe geen extra nut is geweest voor users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Falcon schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:10:
Om in deze discussie wat meer structuur te brengen lijkt mij het verstandig om dit topic anders te gaan gebruiken. Mijn voorstel:

1. Topic sluiten
2. Intern bij GoT een mod benoemen als "Voorzitter van discussie"
3. Deze een lijst laten maken van de punten die hier langs zijn gekomen.
4. Bij elk punt een argument van uit intern er neer plaatsen.
5. Met deze lijst naar buiten komen (nieuw topic in LA)
6. Elk punt en argument gaan bediscusseren voor een 2 dagen. Daarna discussie-punt afsluiten (ala lagerhuis) en daarna naar het volgende punt
7. Topic sluiten naar alle punten
8. Intern over alles gaan beramen
9. Intern beslissen wat er verder gaat gebeuren met het PS3-forum en deze naar buiten brengen.
10. Beslissing is niet meer bespreekbaar.

Succes! :)
Er is een contract gesloten en omdat er een aantal gebruikers zijn die lopen te mekkeren moet T.Net eenzijdig het contract opzeggen om het topic te kunnen sluiten?

Nog meer goede ideeën?

[ Voor 70% gewijzigd door Guardian Angel op 19-02-2007 12:40 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Guardian Angel schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:39:
[...]

Er is een contract gesloten en omdat er een aantal gebruikers zijn die lopen te mekkeren moet T.Net eenzijdig het contract opzeggen om het topic te kunnen sluiten?

Nog meer goede ideeën?
Het contract is alleen voor de duur van de test afaik. Non issue dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Bor de Wollef schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:45:
[...]
Het contract is alleen voor de duur van de test afaik. Non issue dus.
Issue.

Lees het voorstel.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 16:14

PromoX

Flying solo

In het voorstel van Falcon wordt het LA-discussie-topic bedoeld :). Niet het PS3 forum. Over het vroegtijdig sluiten van het PS3 forum zal de "gewone" user niets te zeggen hebben lijkt me.

[ Voor 16% gewijzigd door PromoX op 19-02-2007 12:56 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

.oisyn schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:31:
[...]

Met andere woorden, het "nut" en de win-win-win situatie waar iedereen het over heeft voor de users is nul komma nul respectievelijk non-existent? Want een bunch of prijsvragen en informatie over de launch die elders ook wel te vinden is vind ik nou niet echt bepaald nuttig op een discussieforum.
ho effetjes, natuurlijk kun je een situatie voor gaan stellen die helemaal 'optimaal' zou zijn ...

ik zou het ook fantatisch vinden als er Sony medewerkers met enorm veel technische kennis op een hoog niveau gaan meediscussieren, maar dat is een zaak van Sony...
het blijft wél zo dat een forum over Sony veel voordeel ervan kan hebben als Sony dit direkt ondersteund en juist als deze er bereid zijn de moeite in te stekken en er zelfs voor te betalen, zou het zeker zo kunnen zijn dat ze op termijn ook overwegen op zo'n manier mee te werken ...

Ik denk wel dat zo'n punt idd een van de belangrijke zaken is die nu al uit het 'experimentele' blijken, dat er ook hoge eisen zijn aan de input ...

Wat ik echter een beetje overdrdreven vind als jij bij voorbaat jouw eisen oplegt, deze nog wat overdrijft en vervolgens voorstelt alsof je dat 'belooft' is, en als daaraan niet voldaan is, dit een 'mislukking' zou zijn...

als je op die manier bv over het 'Apple Talk' forum gesproken had (waaraan voordat het ingesteld was, ook het 'niveau' als een belangrijke eis besproken werd), kort na introductie... was het ook mogelijk geweest dat bij voorbaat als 'mislukking' voor te stellen..
Het is volgens mij onterecht om opeens de criteria bij het Playstation 3 forum hoger te stellen dan bij Apple Talk....

Wat overigens niet betekent dat ik niet hoop dat er uiteindelijk ook een grotere en betere deelname komt, ook op technisch gebied en binnen de discussie's zelf, als een bedrijf kennelijk meewerkt met wat voor subforum dan ook op GoT...
dat zou goed zijn maar dat behoort ook bij de lessen die je leert als je dat experiment aan durft te gaan ... wat ik vaak juist jammer vind is dat die experiment-durf bij gathering of tweakers altijd samengaat met zoveel misbaar die er gemaakt wordt als er wat pogingen gedaan worden iets 'nieuws' te scheppen of innovaties te doen wat betreft de aangeboden forum-onderwerpen of indelingsstructuur.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 11:18

Bene

list incomprehension

Met commerciele postings in een technisch forum schiet de neutraliteit en daarmee de geloofwaardigheid van je eigen forum aan barrels. In hoeverre is GoT verantoording schuldig aan Sony? Jullie zullen mij hierop quoten en zeggen "helemaal niets!", maar ik werp een blik in dat forum en zie vijf open jubelpostings over de PS3 en vijf gesloten kritische topic titels. Da's toeval, dat snap ik (meuk inhoud). Maar het zal niet lang duren voordat de eerste klacht komt over "jullie sluiten mijn topic alleen omdat ik klaag over de adverteerder! !". En vanaf daar rolt het blabbermouth.net stijl (http://en.wikipedia.org/wiki/Blabbermouth) naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Bene, iedreen heeft het volste recht om kritiek te uitten dat 'mijn topic wordt gesloten enkel omdat het kritisch is over Sony'...
de vraag of die kritiek terecht is dan nog open en dat ligt er voornamelijk aan of de crew werkelijk op die criteria topics sluit ...

dat doen ze echter niet (zoals je ook terecht aangeeft), en daartoe is geen enkele reden...
dat maakt de kritiek ook gewoon onterecht en die kan dan weerlegt worden met een uitleg waarom die specifieieke topics dichtgaan ...
je geeft zelf aan aan dat die meuktopics terecht gesloten zijn, soit dus :)

het zou wel een beetje een vreemd idee zijn als we, op basis van onterechte kritiek, ons beleid zouden moeten gaan aanpassen, wat 'het zou zo kunnen zijn dat mensen kritiek gaan uitten'....
nee sorry, maar het is deel van het voeren van een groot en breed forum dat je ook kritiek aan moet kunnen en soms moet je ook bepaalde dingen aanpassen, vooral als er bepaalde gronden voor die kritiek zijn, die ook weggenomen kunnen worden ...

maar het is niet zo dat enkel de 'aanwezigheid' van kritiek al betekent dat men hele forums moet gaan opheffen, omdat een paar mensen daar 'niet blij me zijn'.
sorry, maar in die redeneerwijze kan ik je niet volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
RM-rf schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:56:
Wat ik echter een beetje overdrdreven vind als jij bij voorbaat jouw eisen oplegt, deze nog wat overdrijft en vervolgens voorstelt alsof je dat 'belooft' is, en als daaraan niet voldaan is, dit een 'mislukking' zou zijn...
Ik denk dat je mijn reactie wat verkeerd begrijpt. Ik kom op GoT, en ik zie een extra forum. Een PS3 forum. Blijkbaar gekocht door Sony, want zonder een zak geld had dat forum er nooit geweest wegens gemis aan draagkracht en de regel dat er niet voor ieder wissewasje een forum geopend wordt. Nou is t.net natuurlijk ook geen pure sellout (dat weet ik ook wel), en er wordt gezegd dat een dergelijk forum ook nuttig kan zijn voor de community wegens feedback van Sony (en dat hoop ik dan maar van harte). Nu zeg jij echter we maar weinig feedback (van niveau) kunnen verwachten, en voorlopig staan er alleen maar marketing topics. Het nut wat eerder al besproken is is er dus niet echt. Ik krijg het vermoeden dat de betreffende user niet eens bij Sony zelf werkt maar bij een een of ander ingehuurd marketing bureau (wat natuurlijk reëel is als het om marketing-praat gaat). Als dat idd klopt, dan kunnen we die feedback ook wel vergeten.

Maar goed, laten we nog even afwachten hoe het gaat. Ik kijk het iig met argus-ogen aan.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

.oisyn, maar ben je het wel met me eens dat als er een situatie geschapen kan worden waar er wel constructieve samenwerking is met een fabrikant en deze ervoor kan zorgen dat ook meer inhoudelijke discussiestof ontstaat en bij tijd en wijle ook bv vragen vanuit de gebruikersgroep beantwoord kunnen worden...

Dat het zeker wél een erg interssant en toevoegend forum-concept kan worden waarvan ook de gebruikers enorm kunnen profiteren?
en dat in dat geval ook de commerciele wensen van Sony vervuld kunnen worden, zonder dat dat in conflict zou zij met de belangen van gebruikers? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

RM-rf schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:35:
.oisyn, maar ben je het wel met me eens dat als er een situatie geschapen kan worden waar er wel constructieve samenwerking is met een fabrikant en deze ervoor kan zorgen dat ook meer inhoudelijke discussiestof ontstaat en bij tijd en wijle ook bv vragen vanuit de gebruikersgroep beantwoord kunnen worden...

Dat het zeker wél een erg interssant en toevoegend forum-concept kan worden waarvan ook de gebruikers enorm kunnen profiteren?
en dat in dat geval ook de commerciele wensen van Sony vervuld kunnen worden, zonder dat dat in conflict zou zij met de belangen van gebruikers? :)
Dat zijn allemaal dingen die inderdaad kunnen gebeuren en meer wenselijk zijn dan de huidige insteek maar volgens mij ook zaken waar je vooraf over moet overeenkomen voor je een dergelijk contract sluit.

Welke randvoorwaarden zijn er nu geschapen waar bv Sony zich aan dient te houden of heeft men min of meer vrij spel in het PS3 forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ja dat zou ik nuttig vinden, en dat heb ik ook nooit ontkend. Maar dat kan ook op andere manieren dan een forum midden in GoT - denk aan een aparte pagina met gesponsorde forums (vziw ondersteunt react meerdere boards), of wellicht zelfs gewoon een aparte categorie. Zolang de scheiding maar duidelijk is. Máár, er zijn maar weinig bedrijven die dat doen - de techies hebben wel de kennis maar niet de rechten om erover te praten, en de marketeers hebben niet de kennis maar wel de rechten. Ik kan ook niet eventjes volledige support gaan leveren voor Tomb Raider: Legend hier op GoT, en ik zit onder een stricte NDA wat betreft de nog niet gereleaste games. Logisch ook, het is niet handig als bij een doorgaans gecontroleerde informatiestroom random personeelsleden informatie gaan geven. Dus hoewel het nuttig kán zijn, zie ik het niet zo snel gebeuren.

[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 19-02-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
.oisyn schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:27:
Ik krijg het vermoeden dat de betreffende user niet eens bij Sony zelf werkt maar bij een een of ander ingehuurd marketing bureau (wat natuurlijk reëel is als het om marketing-praat gaat). Als dat idd klopt, dan kunnen we die feedback ook wel vergeten.
We zijn redelijk hard tegen Sony aan het schoppen dat ze wel met de beloofde input op de proppen moeten komen anders heeft het voor ons ook weinig zin om hiermee door te gaan. We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 11:18

Bene

list incomprehension

RM-rf schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:16:
maar het is niet zo dat enkel de 'aanwezigheid' van kritiek al betekent dat men hele forums moet gaan opheffen, omdat een paar mensen daar 'niet blij me zijn'.
sorry, maar in die redeneerwijze kan ik je niet volgen.
Welnee, dat kan ik je niet ontkennen. Als forums gesloten zouden worden om elke mopperende user zou het internet nu dicht zijn :) Het punt van mijn argument is niet het sluiten van de topics waar jij op in gaat, maar de aantasting van de neutraliteit van GoT. In hoeverre is je technische discussie nog bruikbaar als er door externe partijen betaalde topics in staan?

Om er wat voorbeelden tegenaan te smijten: Een artikel in de volkskrant over de dalende kwaliteit van DE koffie, terwijl daarnaast een dikke advertentie van Perle staat. Een ANWB-er die in een BMW T-shirt naast mijn kapotte Daewoo staat en zegt:"Mijnheer, da's een roestbak, ik zou een nieuwe kopen - en ik heb een mooie tip", wat moet ik daar over denken?

Hoe voorkom je dat je naar buiten het label "...daar zitten die hondsdolle sony fanboys, daar zou ik het niet vragen.." krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een shock, maar er lopen hier, en op ieder ander groot forum mensen rond met een bepaald belang, en ook in dat belang op het forum hun bijdragen geven. Onzichtbaar voor de lezende gebruiker, zaken draaiend op een manier dat het bedrijf waarin ze belang hebben goed uit de verf komt.

En, dit is niets nieuws, het is niet iets specifiek voor internet. In dit geval gebeurt het dan openlijk, maar vergis je niet in wat er hier al rondloopt met een dubbele agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
offtopic:
Het leest voor mij een stuk prettiger als je hoofdletters en normale punten zou gebruiken om je zinnen mee af te sluiten. Die ... werken niet echt voor mij.
Daniel schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:57:
[...]

We zijn redelijk hard tegen Sony aan het schoppen dat ze wel met de beloofde input op de proppen moeten komen anders heeft het voor ons ook weinig zin om hiermee door te gaan. We wachten af.
Goede zaak. Als je hier uberhaubt nog iets relevants uit wilt halen dan mogen ze wel meer inzet tonen. Hij is vandaag wel even langs geweest zie ik, echter heeft hij niks gepost of gemaakt. Je zou toch zeggen dat als je met geld over de brug komt dat je dan ook wat waar (qua content) wilt hebben voor je geld. Maar het beoogde rendement is volgens mij nu 0,0. :?
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:12:
[...]

Misschien een shock, maar er lopen hier, en op ieder ander groot forum mensen rond met een bepaald belang, en ook in dat belang op het forum hun bijdragen geven. Onzichtbaar voor de lezende gebruiker, zaken draaiend op een manier dat het bedrijf waarin ze belang hebben goed uit de verf komt.

En, dit is niets nieuws, het is niet iets specifiek voor internet. In dit geval gebeurt het dan openlijk, maar vergis je niet in wat er hier al rondloopt met een dubbele agenda.
Echter heeft GoT nooit deze mensen `aangemoedigd` om met hun content te koop te lopen op het forum. Dankzij de huidige insteek, wordt dit signaal wel gegeven. :)

[ Voor 28% gewijzigd door DaannO op 19-02-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

[...]

Good :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
[...]

Da's goed om te horen :)
.edit: damn you curry :P

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 19-02-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

[...]

Maar stel dat Sony bijvoorbeeld aan het einde van deze week het forum nog steeds gebruikt als niets meer dan een "licence to spam", worden er dan ook consequenties aan verbonden?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

MetroidPrime schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:21:
[...]

Maar stel dat Sony bijvoorbeeld aan het einde van deze week het forum nog steeds gebruikt als niets meer dan een "licence to spam", worden er dan ook consequenties aan verbonden?
Is dat niet meer iets wat dan besloten kan worden? :) Is het niet te vroeg voor veel 'what-if' scenario's? :) Ik ben benieuwd of Sony nu wel gaat reageren en op een aantal (kritische) opmerkingen / vragen gaat reageren :)

edit:

:w curry :+

[ Voor 3% gewijzigd door gorgi_19 op 19-02-2007 14:28 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

MetroidPrime schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:21:
[...]

Daar ga ik wel van uit. Ik heb door mijn achtergrond een hoop handige kennis over alle 3 de consoles, en daarmee een aantal kritische noten in de sponsored topics gezet (ik had er over Wii en 360 bijna net zoveel kunnen opgooien). Als daar niet op ingegaan wordt zie ik geen bestaansrecht in het topic, als ze niet eens publiek willen discussieren over terechte kritiek die de marketingblaat een stuk indunt reduceert dat het hele forum tot sponsored promotiepraat.

edit:
damn you gorgsel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:24

McBoom

Broem

[...]

Dat is fijn om te horen d:)b

Ik ben net even het PS3-subforum doorgesjeest en het doet me ook deugd om te zien dat de user PlayStation3 een paarse kleur heeft gekregen om het onderscheid te maken met de 'gewone' user. Maar er zijn een aantal dingen waarbij ik mijn twijfels heb over het nu over het PS3-subforum:

• De user PlayStation3 heeft tot nu toe 4 posts (op moment van schrijven), terwijl er al een aantal topics aan zijn gemaakt. Het enige wat ik zie zijn een aantal stuckys met marketinggeblaat wat je overal op het internet kan vinden.

• De PS3 is nog niet te koop, dus eigenlijk mag je er van uitgaan dat niemand een PS3 heeft, dus voor problemen/vragen over je PS3 hoef je er niet te zijn. En ik zie niet in waarom je niet met je vragen in SGD terecht kunt.

• De PS3 is een tijdje in productie, dus feedback op het ontwerp, features e.d. is eigenlijk niet meer nodig. (ik weet het, dat zullen ze vast niet vragen op een forum als dit, maar nu zit je tussen het wal en het schip)

Ik vind eigenlijk ook dat de 'gekleurde users' niet zo neerbuigend moeten doen naar users die kritisch zijn over deze ontwikkeling op GoT. Iedereen die een beetje tegengas geeft hierover wordt zowat tot aan zijn/haar veters toe afgefikt. Sony heeft een heleboel goodwill de nek omgedraaid door zijn klanten niet serieus te nemen en eigenwijs te zijn (zoals eigen formaten erdoor te drukken die eigenlijk gedoemd zijn te mislukken) en als ze op 'ons' forum (hoe je het ook wendt of keert, een forum wordt gemaakt voor en door users) die goodwill 'terug willen kopen' strijkt dat een heleboel mensen tegen de haren in, met als gevolg dat de mensen die twijfelden ook afkeren/zetten tegen Sony.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
gorgi_19 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:24:
[...]

Is dat niet meer iets wat dan besloten kan worden? :) Is het niet te vroeg voor veel 'what-if' scenario's? :) Ik ben benieuwd of Sony nu wel gaat reageren en op een aantal (kritische) opmerkingen / vragen gaat reageren :)
Ik denk dat je in dit vroege stadium ervanuit moet gaan dat ze nog content aan het maken zijn. Ze zullen niet zomaar geld over de brug gooien en dan niks erin steken, teminste daar lijkt Sony mij niet het bedrijf voor. ;)

* DaannO is het eens met MacBoom :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door DaannO op 19-02-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:53

Clush

Do as I say...

[...]

mooi! dat is eigenlijk alles wat ik wilde weten :) . of sony nu wel of niet over de brug komt doet er nu in principe niet heel veel meer toe, behalve dat ik er vanuit ga dat als dit niet het geval blijkt te zijn het experiment als 'mislukt' zal worden beschouwd en onder 'niet voor herhaling vatbaar' zal worden gearchiveerd.

na deze reactie en het duidelijk onderscheiden van de Sony-user zijn voor mij dingen als vertrouwen en onafhankelijkheid niet echt meer in het geding.

prima d:)b

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gezien de huidige input van Sony geef ik het forum nog een week of twee voordat PS3 forum het net zo snel weer verdwenen is als dat het opgekomen is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Eerlijk is eerlijk, de opmerking blijft staan dat iedereen even moet aankijken hoe het zich ontwikkeld voordat men gaat klagen. Die opmerking is natuurlijk tweeledig want de andere kant van het verhaal (Sony zelf) moet zich dus ook ontwikkelen.

Op geheel persoonlijke titel moet ik wel opmerken dat de inzet van Sony niet echt.... hoog is... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

McBoom schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:25:
[...]

Ik vind eigenlijk ook dat de 'gekleurde users' niet zo neerbuigend moeten doen naar users die kritisch zijn over deze ontwikkeling op GoT.
Met alle respect, maar bedoel je daarmee dat er _niet_ naar de input van gebruikers geluisterd wordt door de GoT-crew? dat deze 'neerbuigend' zou zijn?
Ik kan me wat dit onderwerp betreft niet voorstellen dat je dat meent, volgens mij is dat niet zo, zelfs waar het gaat om zeer zware kritiek zoals bv mensen die vraagtekens zetten bij de integriteit van de crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

ecteinascidin schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:38:
Eerlijk is eerlijk, de opmerking blijft staan dat iedereen even moet aankijken hoe het zich ontwikkeld voordat men gaat klagen.
daar ben ik het niet mee eens. ik (en volgens mij de meesten hier met mij) waren vooral bezorgd over de toekomst van GoT en de houding van het MT hierin. daar heeft hoe 1 en ander uitpakt (wat enkel de tijd ons kan leren) niet direct iets mee te maken.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

RM-rf schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:40:
[...]

Met alle respect, maar bedoel je daarmee dat er _niet_ naar de input van gebruikers geluisterd wordt door de GoT-crew? dat deze 'neerbuigend' zou zijn?
Ik kan me wat dit onderwerp betreft niet voorstellen dat je dat meent, volgens mij is dat niet zo, zelfs waar het gaat om zeer zware kritiek zoals bv mensen die vraagtekens zetten bij de integriteit van de crew.
Ik heb het niet over de integriteit van de crew, maar ik vind het wel frappant dat elke kritische noot die bij het PS3-forum gezet wordt beantwoord met een reply in de trant van 'noh, hoe kun je nu zoiets zeggen? Het is toch een goede ontwikkeling?'. De enige crew die er kritisch over is ex-crew en die krijgt gelijk commentaar over het wel of niet en de manier van het krijgen van z'n kerstpakket. Óf er is hier alleen maar crew die er positief tegenover staat en de anderen zwijgen óf elk crew-lid staat er positief tegenover, wat ik nogal bijzonder vind, gezien dat de meningen van de users er verdeeld over zijn, dus waarom zou dat bij de crew niet zo zijn? Als een crewlid toch een beetje zijn zorgen over deze ontwikkeling uitspreekt komt het er aan het einde toch op neer dat diegene er wel positief tegenover staat. Maar goed, het zal allemaal wel allemaal aan mij liggen. Ik ben toch een simpele user die geen hart voor de zaak heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Bene schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:07:
Met commerciele postings in een technisch forum schiet de neutraliteit en daarmee de geloofwaardigheid van je eigen forum aan barrels. In hoeverre is GoT verantoording schuldig aan Sony? Jullie zullen mij hierop quoten en zeggen "helemaal niets!", maar ik werp een blik in dat forum en zie vijf open jubelpostings over de PS3 en vijf gesloten kritische topic titels. Da's toeval, dat snap ik (meuk inhoud). Maar het zal niet lang duren voordat de eerste klacht komt over "jullie sluiten mijn topic alleen omdat ik klaag over de adverteerder! !". En vanaf daar rolt het blabbermouth.net stijl (http://en.wikipedia.org/wiki/Blabbermouth) naar beneden.
Waar in naam van al dat goed en heilig is zie jij hier 5 jubelpostings?

Geschiedenisvervalsing is leuk, maar er zijn grenzen hé.

[sticky] PlayStation 3 Policy
• PlayStation 3 Introductie [PROMO]
[stucky] Featuring Real-time [PROMO]
• Update Maart 2007 --> Wat verwacht jij ervan? [NEUTRAAL]
• Speelbare PS3's in winkels [NEUTRAAL]
• Waarom verkoopt de Playstation 3 zo slecht? [NEGATIEF]
• De Pijplijn [NEUTRAAL]
• Werkelijke prestaties PS3 [NEGATIEF]
Wat is het grote voordeel van de PS3 tov de Wii en Xbox360? [NEGATIEF]
Zal Sony de PS3 bundelen met HDTV's? * [NEUTRAAL]
[closed] Waar kan ik het Wii en Xbox360 forum vinden? [JANKTOPIC]
[closed] Verkoopcijfers ps3 [SLECHTE TS, DAARNA HERPOST]
[closed] Wat een onzin [JANKTOPIC]
[closed] Over Hype?

Ik zie het écht niet hoor, die vijf negatieve die gesloten zijn, en die vijf positieve die open staan...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

McBoom schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:20:
maar ik vind het wel frappant dat elke kritische noot die bij het PS3-forum gezet wordt beantwoord met een reply in de trant van 'noh, hoe kun je nu zoiets zeggen? Het is toch een goede ontwikkeling?'. De enige crew die er kritisch over is ex-crew en die krijgt gelijk commentaar over het wel of niet en de manier van het krijgen van z'n kerstpakket. Óf er is hier alleen maar crew die er positief tegenover staat en de anderen zwijgen óf elk crew-lid staat er positief tegenover, wat ik nogal bijzonder vind, gezien dat de meningen van de users er verdeeld over zijn, dus waarom zou dat bij de crew niet zo zijn?
Volgens mij heeft onder andere niesje ook al aangegeven twijfels te hebben bij dit concept, en hoewel het inderdaad zo is dat de meeste crew die hier reageert gematigd positief is zie ik eigenlijk niet terug dat de kritische reacties weggewoven worden.

Wat er wel gebeurd is dat alles in het juiste kader gezet wordt, juist omdat wij als crew natuurlijk al veel langer en ook concreter weet van hebben dat bepaalde zaken waar nu het hardst tegen ge-reageerd wordt, al lang zo zijn op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

elevator schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:28:
[...]

Volgens mij heeft onder andere niesje ook al aangegeven twijfels te hebben bij dit concept, en hoewel het inderdaad zo is dat de meeste crew die hier reageert gematigd positief is zie ik eigenlijk niet terug dat de kritische reacties weggewoven worden.

Wat er wel gebeurd is dat alles in het juiste kader gezet wordt, juist omdat wij als crew natuurlijk al veel langer en ook concreter weet van hebben dat bepaalde zaken waar nu het hardst tegen ge-reageerd wordt, al lang zo zijn op GoT :)
Zoals ik al zei: ik zal het dan vast wel bij het verkeerde eind hebben. Maar op de punten die ik heb neergezet in mijn reply wordt geen woord gerept, alleen hat feit dat ik een klein beetje commentaar op de crew had wordt eruit gelicht, terwijl dat helemaal niet de hoofdmoot van mijn reply was. Dit topic gaat over de zin of onzin van het PS3-topic. Daar heb ik in principe mijn mening over gegeven, maar blijkbaar is dat niet boeiend, alleen het feit dat er users zijn die de integriteit van de crew in twijfel trekken zijn boeiend. Voor mij was dat in de reply bijzaak, dus had ik het misschien in grote OT-codes moeten zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBoom schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:37:
[...]
Zoals ik al zei: ik zal het dan vast wel bij het verkeerde eind hebben. Maar op de punten die ik heb neergezet in mijn reply wordt geen woord gerept, alleen hat feit dat ik een klein beetje commentaar op de crew had wordt eruit gelicht, terwijl dat helemaal niet de hoofdmoot van mijn reply was. Dit topic gaat over de zin of onzin van het PS3-topic. Daar heb ik in principe mijn mening over gegeven, maar blijkbaar is dat niet boeiend, alleen het feit dat er users zijn die de integriteit van de crew in twijfel trekken zijn boeiend. Voor mij was dat in de reply bijzaak, dus had ik het misschien in grote OT-codes moeten zetten....
Om daar dan nog maar even op door te gaan; Het is de toon die muziek maakt, en je toonzetting is dan ook wel zo verschrikkelijk walgelijk dat ik me goed kan voorstellen dat mensen bij voorbaat geen zin meer hebben op je te reageren.

Er is een berg mensen ook uit de crew waar je kritische noten bij vindt, en er wordt overal netjes op ingegaan ondanks dat er af en toe behoorlijke steken geplaatst worden richting crew.

Pfff, dat is eruit :/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

[...]
Maar op de punten die ik heb neergezet in mijn reply wordt geen woord gerept, ...
misschien heb je wel gelijk dat ik teveel inging op dat ene negatieve aspect (maar ik voelde me daar ookk werkelijk persoonlijk aangesproken)
wat betreft die andere punten uit je eerdere post
• De user PlayStation3 heeft tot nu toe 4 posts ..
dat de gebruiker Playstation3 tot nu toe weinig input geleverd heeft op de twee eerste stickies na klopt, dat is zeker een punt waar eigenlijk verbetering in zou moeten komen om dat aspect van het 'gesponsorde forum' voor gebruikers nuttiger te maken .

idd hebben de gebruikers er veel meer aan als er uitgebreidere content ook aangeleverd wordt, of als er direkte technische input zou komen van Sony en bv discussies tussen sony-medewerkers of ontwikkelaars;
Op dat punt hebben wij als crew echter geen direkte invloed.

wat betreft je andere punten,
• De PS3 is nog niet te koop ..
• ... feedback op het ontwerp, features e.d. is eigenlijk niet meer nodig.
Dat zijn vooral weergaves van jouw mening dat men geen forum over de Playstation3 zou mogen hebben omdat er niet over gediscussieerd kan worden.
nu mag je die mening hebben verder en wat mij betreft kun je dat forum dan negeren...
ikzelf denk echter persoonlijk dat zelfs dat tijdelijke forum een stuk prettiger werkt, er zijn meer en breder discussie's mogelijk.
eigenlijk vind ik dat forum nu al bewijzen dat er best wat meer ruimte is voor tijdelijke tghema-fra op zulke onderwerpen, los ervan of je daarvoor samenwerking met fabrikanten kunt afsluiten

Ik kan me echter voorstellen dat ook de 'hoge' eisen die de gebruikers hier kennelijk stellen aan input van fabrikanten en de negatieve manier waarop dat opgevat wordt, mogelijk bij voorbaat zouden betekenen dat fabrikanten zouden terugschrikken om hun neus in zulk een 'wespennest' te steken.

dat zou volgens mij jammer zijn, zowel voor de fabrikanten die wel de moeite doen een nieuwe media-techniek te onderzoeken, maar ook voor GoT zelf .
ik zie de mogelijkheid om voor tijdelijke themafora een samenwerkingsovereenkomst met fabrikanten te slutien, neit als een vorm van 'opgeven van je onafhankelijkheid' of een 'gevaarlijke situatie', maar eerder als een grote mogelijkheid om nog meer en betere informatie te bieden en discussiemateriaal aan je gebruikers.

[ Voor 11% gewijzigd door RM-rf op 19-02-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

McBoom schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:20:
De enige crew die er kritisch over is ex-crew en die krijgt gelijk commentaar over het wel of niet en de manier van het krijgen van z'n kerstpakket. Óf er is hier alleen maar crew die er positief tegenover staat en de anderen zwijgen óf elk crew-lid staat er positief tegenover, wat ik nogal bijzonder vind, gezien dat de meningen van de users er verdeeld over zijn, dus waarom zou dat bij de crew niet zo zijn? Als een crewlid toch een beetje zijn zorgen over deze ontwikkeling uitspreekt komt het er aan het einde toch op neer dat diegene er wel positief tegenover staat. Maar goed, het zal allemaal wel allemaal aan mij liggen. Ik ben toch een simpele user die geen hart voor de zaak heeft.
Als je perse een reactie wilt kan het op 2 punten neerkomen: je hebt een beetje vertrouwen te hebben in de crew omdat de crew zelf ook belangen hebben: die liggen primair en secundair bij het forum. Crewleden zijn namelijk ook users en je huidige opmerkingen schofferen deze users juist. Het experiment is aangegaan omdat als het goed uitpakt een duidelijke meerwaarde heeft voor juist... de users.
De ex-crewleden die je zo fel ziet reageren hebben het volste recht om fel te reageren: zij hebben immers niet meer de verantwoordelijkheid om een PS3-forum succesvol te maken en kunnen het ongenadig afkraken. De huidige crew kan dat natuurlijk niet omdat je je eigen experimenten niet om zeep gaat helpen. Achter de schermen wordt echter echt wel gewerkt om dat experiment te laten slagen dus vrijwel alles wat hier aan constructieve kritiek verschijnt verdwijnt direct naar achteren.
De bewering dat de crew alleen achter de centen aanzit is absoluut GEEN constructieve en verdient in de regel geen enkele waardigheid dmv een reactie. Nog los van het feit dat je Sony zelf moet zien te paaien om iig waardevolle informatie hier te plaatsen.

In een ideale (dus hypothetische) situatie zal iedereen de duidelijke meerwaarde van een samenwerking moeten zien, door dat bij voorbaat volledig af te branden is de kritiek als dusdanig gewoonweg ongeloofwaardig. Er zijn voldoende kanttekeningen te maken maar die zijn herkenbaar doordat die constructief eruitzien. Financieel gewin is dat duidelijk niet omdat een (tevreden/kritische/geinformeerde/onafhankelijke) userbase van GoT de grootste waarde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Maar op de punten die ik heb neergezet in mijn reply wordt geen woord gerept, alleen het feit dat ik een klein beetje commentaar op de crew had wordt eruit gelicht, terwijl dat helemaal niet de hoofdmoot van mijn reply was. Dit topic gaat over de zin of onzin van het PS3-topic. Daar heb ik in principe mijn mening over gegeven, maar blijkbaar is dat niet boeiend, alleen het feit dat er users zijn die de integriteit van de crew in twijfel trekken zijn boeiend. Voor mij was dat in de reply bijzaak, dus had ik het misschien in grote OT-codes moeten zetten....
Op al je andere punten is gewoon al antwoord gegeven. Het is inderdaad zo dat de toegevoegde waarde van de Sony user zwaar tegen valt op dit moment en dat op dit moment de 'win'win' situatie voor alle dre de partijen niet waargemaakt wordt - zoals je ook hebt kunnen lezen wordt daar op verschillende niveaus aan gewerkt om dat proberen te verbeteren.

Dat jij vindt dat je vragen in SGD kunnen is leuk, maar er is al tot in den treure uitgelegd waarom we toch een apart forum er over hebben, als er meer dan 600 replies staan ga ik er wel van uit dat je in ieder geval de basis daarvan leest :)

Daarnaast is GoT nooit een plek geweest om alléén maar vragen te stellen en is juist een stuk discussie op hoger niveau of 'ervaringen uitwisselen' een van de belangrijkere doelen van GoT - dat SGD daar net zo goed een platform voor bied als het PS3 forum is dan ook niet echt van belang, die mogelijkheid is er nog steeds namelijk (er is heel expliciet gekozen om mensen zelf te laten kiezen waar ze hun topics willen hebben) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Excuseer me als ik er overheen gelezen heb, maar ik zou graag nog willen weten wat de meerwaarde is van een apart subforum boven deze 'sponsortopics' gewoon in SGD te plaatsen, van mijn part ook als stucky om Sony blij te maken? Normaal wordt er pas een nieuw subforum aangemaakt wanneer er sprake is van voldoende bestaandrecht (=voldoende topics tijdens een bepaalde tijdsperiode) over een onderwerp. Ik kan nu niet echt zeggen dat SGD overstroomt werd door Playstation 3 topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
dat de gebruiker Playstation3 tot nu toe weinig input geleverd heeft op de twee eerste stickies na klopt, dat is zeker een punt waar eigenlijk verbetering in zou moeten komen om dat aspect van het 'gesponsorde forum' voor gebruikers nuttiger te maken ...
Dat breng je, naar mijn mening, wel wat te genuanceerd eigenlijk. Deze overeenkomst is gebasseerd op wederzijdse inpunt. GoT levert een ruimte waarin de discussie kan plaats vinden en waar de klanten van Sony terecht kunnen en samenkomen. En Sony levert de content (inhoud) van de gecreeerde werkplek. Echter heeft Sony zich (zeer) matig aan zijn afspraak gehouden en verdient dus ook wel een schop onder het `kontje`. Omdat af te doen als eigenlijk wel een punt van verbetering, is naar mijn smaak wat te slap!

offtopic:
Wederom ontbreken de leestekens, het wekt ook enige frustratie bij mij omdat er eerder in dit topic ook users op gepakt zijn die zich hebben aangepast. Dan verwachten we dat ook van de overige users. Overgins geld het zelfde voor Clush.

Het is wel zo dat de crew, getuige de laatste 3 4 berichten vanuit de crew kant, zich erg `inbijt` op de kritiek. Het is volstrekt logisch dat je een `experiment` wilt verdedigen, echter de manier waarop laat wat de wensen over. Misschien een beetje inleven en begrip tonen voor de standpunten van andere en dat verwoorden in je eigen argumenten, zou al erg helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Zelf vond ik de vraag naar het Wii en Xbox360 forum niet bepaald een jankvraag, het lijkt me een nogal gerechtvaardigde vraag, maargoed, ik had hem waarschijnlijk beter hier kunnen stellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

DarkShadow schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:01:
Zelf vond ik de vraag naar het Wii en Xbox360 forum niet bepaald een jankvraag, het lijkt me een nogal gerechtvaardigde vraag, maargoed, ik had hem waarschijnlijk beter hier kunnen stellen :+
Nee hoor, je was alleen wel de 32343443ste die die inkopte.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
ecteinascidin schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:48:
[...]

Als je perse een reactie wilt kan het op 2 punten neerkomen: je hebt een beetje vertrouwen te hebben in de crew omdat de crew zelf ook belangen hebben: die liggen primair en secundair bij het forum. Crewleden zijn namelijk ook users en je huidige opmerkingen schofferen deze users juist. Het experiment is aangegaan omdat als het goed uitpakt een duidelijke meerwaarde heeft voor juist... de users.
De ex-crewleden die je zo fel ziet reageren hebben het volste recht om fel te reageren: zij hebben immers niet meer de verantwoordelijkheid om een PS3-forum succesvol te maken en kunnen het ongenadig afkraken. De huidige crew kan dat natuurlijk niet omdat je je eigen experimenten niet om zeep gaat helpen. Achter de schermen wordt echter echt wel gewerkt om dat experiment te laten slagen dus vrijwel alles wat hier aan constructieve kritiek verschijnt verdwijnt direct naar achteren.
De bewering dat de crew alleen achter de centen aanzit is absoluut GEEN constructieve en verdient in de regel geen enkele waardigheid dmv een reactie. Nog los van het feit dat je Sony zelf moet zien te paaien om iig waardevolle informatie hier te plaatsen.

In een ideale (dus hypothetische) situatie zal iedereen de duidelijke meerwaarde van een samenwerking moeten zien, door dat bij voorbaat volledig af te branden is de kritiek als dusdanig gewoonweg ongeloofwaardig. Er zijn voldoende kanttekeningen te maken maar die zijn herkenbaar doordat die constructief eruitzien. Financieel gewin is dat duidelijk niet omdat een (tevreden/kritische/geinformeerde/onafhankelijke) userbase van GoT de grootste waarde is.
Ik zie niet in waarom jullie als crew een PS3-forum succesvol moeten maken, een forum moet gewoon succesvol zijn omdat er vraag naar is vanuit de userbase van GoT, niet omdat een bepaald bedrijf even wat interesse wil gaan kweken. Laat ze dat maar doen met goede producten, als ik reclame wil zet ik mijn tv wel aan.

Verder kan het mij niet schelen als er een PS3 forum is, er zijn wel meerdere fora waar ik slechts zelden op kijk, daar lig ik ook niet wakker van. Het punt is alleen dat er nu bepaalde dingen worden scheefgetrokken. De wii en de xbox360 zijn erg populair op GoT, maar krijgen geen apart forum (hoeft ook niet). Het zou wel zo leuk zijn als alles gelijk behandeld werd en daar bovenop als de objectiviteit een beetje gewaarborgd blijft (alhoewel ik me daar inmiddels niet zoveel zorgen over maak, omdat er vanuit de userbase genoeg kritische noten gezet zullen worden bij elke halve waarheid of hele leugen die geplaatst wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

sdomburg schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:59:
Excuseer me als ik er overheen gelezen heb, maar ik zou graag nog willen weten wat de meerwaarde is van een apart subforum boven deze 'sponsortopics' gewoon in SGD te plaatsen, van mijn part ook als stucky om Sony blij te maken? Normaal wordt er pas een nieuw subforum aangemaakt wanneer er sprake is van voldoende bestaandrecht (=voldoende topics tijdens een bepaalde tijdsperiode) over een onderwerp. Ik kan nu niet echt zeggen dat SGD overstroomt werd door Playstation 3 topics.
dat lijkt mij nou typisch iets wat sony geëist heeft. de meerwaarde is denk ik vrij makkelijk uit te drukken: $. meerwaarde voor de gebruiker is er niet direct, vandaar ook dat dit niet zonder slag of stoot geaccepteerd is. inmiddels heeft Daniel de vragen van de gebruikers of dit nu betekende dat GoT in de uitverkoop is naar tevredenheid (voor mij in ieder geval) beantwoord. dat sub-forum is gewoon t.net's end of the bargain.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

elevator schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:28:
[...]

Volgens mij heeft onder andere niesje ook al aangegeven twijfels te hebben bij dit concept, en hoewel het inderdaad zo is dat de meeste crew die hier reageert gematigd positief is
Misschien een vreemde vraag: maar gematigd positief over wat precies? Ik zie namelijk niets om echt positief over te zijn in de huidige setup. Dat wil niet zeggen dat ik geen positieve mogelijkheden zie als dat is waar je op doelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Bor de Wollef schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:13:
Misschien een vreemde vraag: maar gematigd positief over wat precies? Ik zie namelijk niets om echt positief over te zijn in de huidige setup. Dat wil niet zeggen dat ik geen positieve mogelijkheden zie als dat is waar je op doelt.
Op dit moment is geloof ik niemand écht tevreden over de input van Sony, je kan het beste even niesje's eigen reply lezen dan krijg je een exact beeld van wat hij gezegd heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:00:
[...]

Het is wel zo dat de crew, getuige de laatste 3 4 berichten vanuit de crew kant, zich erg `inbijt` op de kritiek. Het is volstrekt logisch dat je een `experiment` wilt verdedigen, echter de manier waarop laat wat de wensen over. Misschien een beetje inleven en begrip tonen voor de standpunten van andere en dat verwoorden in je eigen argumenten, zou al erg helpen. :)
Ik denk dat als je mijn eerdere reacties terugleest, je daar een aardige hoeveelheid inleving en begrip in vindt, met ook argumenten. :) Tegelijk hou ik er niet van (mede) afgeschilderd te worden op de manier zoals daarboven werd gedaan. Ik mag crew zijn, maar hier in dit forumdeel ben ik ook gewoon maar user met eigen ideeën, vandaar die reactie daar.

Verder denk ik dat het verschil in standpunt op dit moment vooral ligt in het de kat uit de boom kijken, of direct het forum dicht willen gooien, niet zozeer in positief of negatief ten opzichte van een forum an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

DaannO schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:00:
[...]Dat breng je, naar mijn mening, wel wat te genuanceerd eigenlijk.
Misschien klopt het, misschien niet. Maar als ik bv zware kritiek heb op de gang van zaken mbt Sony post ik mijn bezwaren natuurlijk in de voor mij aangewezen fora ipv hier. Hier post ik minstens de nuance omdat ik hier anders het experiment daadwerkelijk beinvloed. En los daarvan, als crew hier openlijk het Sony-forum afvalt zullen bepaalde users alleen maar bloed ruiken en mislukt het experiment zeker. Om er iig een echte win-win-win uit te halen is het niet anders dan dat er idd genuanceerd gereageerd wordt.
Het gebrek aan nuance, dat krijgt Sony rechtstreeks op z'n bord en behoeft geen schouwspel voor de userpopulatie op te leveren. Maar een beetje user kan zelf wel de conclusies trekken mbt de houding richting Sony. In die richting kan het gezocht worden.
Want zeg eens eerlijk (vraag terug). Zou het verantwoordelijk en constructief zijn om hier op LA te roepen dat het Kilo Utreg Tango is? Natuurlijk niet, de enige users die dan nog overblijven zijn juist de users die je beter geen gelijk kan geven: de enkele afbraak-users die tussen de zeer degelijk opbouwende kritiek momenteel zit. Daar zal dus niemand mee winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

(jarig!)
McBoom schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:25:
• De user PlayStation3 heeft tot nu toe 4 posts (op moment van schrijven), terwijl er al een aantal topics aan zijn gemaakt. Het enige wat ik zie zijn een aantal stuckys met marketinggeblaat wat je overal op het internet kan vinden.
Van deze 4 posts kan ik er maar 2 zien, dus hij heeft toch iets meer rechten dan de gewone user :?
Of heeft ie gesloten topics in SM?

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

justmental schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:51:
Van deze 4 posts kan ik er maar 2 zien, dus hij heeft toch iets meer rechten dan de gewone user :?
elevator in "Over het PS3-forum" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

[...]

Lees het begin van het topic eens door. Daar is het antwoord al gegeven namelijk.

edit:
Het stukje wat elevator idd in zijn link plaatste. Ik was net te laat omdat ik het exacte stukje aan het zoeken was.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 19-02-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]Van deze 4 posts kan ik er maar 2 zien, dus hij heeft toch iets meer rechten dan de gewone user :?
Vroegah heeft deze user in A51 een nieuw forum kunnen inrichten. In dat nieuwe forum zijn 4 topics geopend waarvan er 3 zijn blijven staan en de nummer 4 is richting crewforum gegaan. 1 van de topics is getrashed en vervangen door een GoT-topic zodat er momenteel nog 2 replies zichtbaar zijn (en een derde voor de crew).
De twee zijn zichtbaar geworden toen het forum uit de beslotenheid werd gemoved waardoor de andere twee zijn achtergeleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Vind ik niet echt onder de categorie leugens vallen. Is gewoon marketingpraat, elke tweakers weet dat je dat niet al te serieus moet nemen.

Als je een LCD tv van Samsung ziet waarbij ze adverteren met een (dynamisch) contrast van 2000:1 dat een geweldig beeld en zwartwaarden belooft, dan is dat ook bull-shit. Samsung (net als elke andere LCD-tv fabrikant) heeft het nog nooit voor elkaar gekregen fatsoenlijke zwartwaarden en mooi contrast op het beeld te toveren.

Wat ik wel een leugen vind is nVidia die beweert dat zijn videodrivers vista-ready zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

PlayStation 3 heeft een topic geopend in PS3: Toekomst van dit forum

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Maak je toch allemaal niet zo druk. Wat een gemiereneuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
AtleX schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:57:
PlayStation 3 heeft een topic geopend in PS3: Toekomst van dit forum
Fraaie post, leg die naast de MED van Daniël en zie hoe t.net en sony blijkbaar ontzettend niet op één lijn lagen ;)

En "PLAYSTATION 3" in all caps :X
darkdesign schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:00:
Maak je toch allemaal niet zo druk. Wat een gemiereneuk.
Dank je voor deze ontzettend constructieve bijdrage aan een draad van 600+ posts.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 19-02-2007 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

darkdesign: Als je niets te melden hebt in een topic, mag je dat gerust achterwege laten. Dat jíj je er niet druk over maakt wil niet zeggen dat andere mensen niet het volste recht hebben om dat wel te doen.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Bartjuh schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:55:
[...]

Vind ik niet echt onder de categorie leugens vallen. Is gewoon marketingpraat, elke tweakers weet dat je dat niet al te serieus moet nemen.
Het feit blijft dat er concrete onwaarheden in staan, puur om de PS3 beter te laten lijken dan dat het is.

De reactie van die Sony nu heeft geplaatst maakt het toch wel duidelijk dat ze dit toch echt gezien hebben als niets meer dan een "licence to spam".

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige reden waarom Tweakers.net een apart PS3 forum heeft is om haar eigen zakken te vullen en daarvan een deel ook misschien weer indirect ten goede komt aan T.net community. Er is niets mis met zakkenvullen maar laat dit dan gewoon duidelijk blijken. En ga dan niet komen met allemaal kromme redeneringen.

Want (a) ook zonder Sony had T.net een eigen forum voor de PS3 kunnen openzetten. Bovendien (b) zijn de topicstarts op T.net vaak al van hoog niveau - daar is geen Sony medewerker voor nodig. (c) Vermoed ik dat er genoeg PS3 Tweakers zijn die meer weten dan medewerkers van Sony Nederland. (d) Er tot op heden weinig actieve echt daadwerkelijke interessante informatie is gepost.

Wat is er dus gebeurd? Tweakers.net heeft een podium verkocht op haar forum waar Sony haar eigen marketinggeblaat kwijt kan - en waar de community tot op heden maar weinig aan heeft.

Wees gewoon eerlijk en zeg dat het om het geld ging en niet met de kromme redeneringen hoe geweldig de voordelen wel niet zijn voor de users - dat is niet zo. Ook zonder Sony redden wij ons prima om genoeg over de console te weten en elkaar te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
.oisyn schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:08:
[...]

Fraaie post, leg die naast de MED van Daniël en zie hoe t.net en sony blijkbaar ontzettend niet op één lijn lagen ;)
Dat dacht inderdaad ook! Er is vanuit de crew er vanuit gegaan dat Sony veel meer insteek zou nemen in dat forum. Echter bevestigd Sony nu zelf dat dit nooit de opzet was?! Iemand. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:08:
[...]

[...]

Dank je voor deze ontzettend constructieve bijdrage aan een draad van 600+ posts.
Ja ik vind dit behoorlijk lachwekkend, ook omdat ik in me gedachte al kan rade dat er mensen bijzitten die door deze hele discussie snachts niet kunnen slapen van boosheid. Leuk toch voor GoT dat ze een beetje geld krijgen voor het openen voor zo'n forum? Wat zou jij doen als je dit forum zou bezitten? Handig ook voor de fans van playstation 3, die kunnen het mooi allemaal volgen. En mensen die er niks om geven of die liever xbox of Wii spelen hoeven toch niet op die link te klikken? Fijn toch dat playstation 3 hun klanten graag goed willen voorlichten en reacties willen horen om hun product te beteren?

Verder heb ik niks met playstation 3 ofzo, ik game bijna nooit maar ik vind dit een beetje gejank om niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

darkdesign schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:13:
[...] Ja ik vind dit behoorlijk lachwekkend, ook omdat ik in me gedachte al kan rade dat er mensen bijzitten die door deze hele discussie snachts niet kunnen slapen van boosheid. (...) maar ik vind dit een beetje gejank om niks.
Dit soort flamebaits mag je ook achterwege laten..
Wat zou jij doen als je dit forum zou bezitten?
Ik zou me erg druk maken om het tevredenhouden van m'n community :) .
Fijn toch dat playstation 3 hun klanten graag goed willen voorlichten en reacties willen horen om hun product te beteren?
Ja, natuurlijk is dat erg fijn, maar zoals het tot noch toe ging heeft sony niet erg veel aan voorlichting gedaan, noch aan communicatie met de gebruiker. Toekomst van dit forum biedt echter wel nieuwe hoop.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat velen simpelweg niet zien dat het T.net hiermee het paard van troje aan het binnenhalen is.
Een paard van Troje is een gewenste zaak die ergens met plezier wordt binnengehaald, maar waarin een ongewenste lading is verborgen
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Paard_van_Troje)

Let wel T.net doet dit alleen voor het geld. Al die voordelen die ze presenteren zijn onzin daar is geen Sony voor nodig - de GoT-community kan zich prima zonder Sony redden. En als ze snel willen cashen PRIMA, maar presenteer het niet als het paard van troje aub.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
JHS schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:15:
[...]
Dit soort flamebaits mag je ook achterwege laten..

[...]
Ik zou me erg druk maken om het tevredenhouden van m'n community :) .

[...]
Ja, natuurlijk is dat erg fijn, maar zoals het tot noch toe ging heeft sony niet erg veel aan voorlichting gedaan, noch aan communicatie met de gebruiker. Toekomst van dit forum biedt echter wel nieuwe hoop.
Ik snap je punt ook wel. En ik heb het misschien een beetje te kort door de bocht verwoord.

Dat tweede ben ik het niet erg mee eens. Een groot gedeelte van de forum gebruikers is gewoon lid zonder dat ze ooit wat hebben betaald aan deze site. Voor niks gaat de zon op. Je klaagt toch ook niet over de reclame langs het veld bij het kijken van een voetbalwedstrijd? (In hoeverre dat forum te vergelijken is met reclame)

Dat laatste, dat kunnen ze ook niet als ze steeds kritiek krijgen lijkt mij. En het forum is er pas sinds korte tijd dus gun die mensen daar even de tijd om wat voor te bereiden en te zorgen dat de informatie juist is die gegeven word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:19:
Let wel T.net doet dit alleen voor het geld. Al die voordelen die ze presenteren zijn onzin daar is geen Sony voor nodig - de GoT-community kan zich prima zonder Sony redden. En als ze snel willen cashen PRIMA, maar presenteer het niet als het paard van troje aub.
:/

Dus de gehele crew die hier heeft gereageerd zit volgens jou glashard te liegen? Fijne manier van je in een topic begeven, Cowboy_Bebop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

darkdesign schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:22:
[...] Dat tweede ben ik het niet erg mee eens. Een groot gedeelte van de forum gebruikers is gewoon lid zonder dat ze ooit wat hebben betaald aan deze site. Voor niks gaat de zon op. Je klaagt toch ook niet over de reclame langs het veld bij het kijken van een voetbalwedstrijd? (In hoeverre dat forum te vergelijken is met reclame)
Het forum als geheel is echter totaal niet te vergelijken met een voetbalwedstrijd :) . De community hier levert ook een enorme 'dienst' aan t.net, in de zin dat de fp nooit zo succesvol was geweest zonder die actieve community die zeker ook dankzij het forum rondt blijft hangen. In mijn ogen mag t.net minstens net zo blij zijn met de community als andersom :) .
En het forum is er pas sinds korte tijd dus gun die mensen daar even de tijd om wat voor te bereiden en te zorgen dat de informatie juist is die gegeven word.
Dat hadden ze in mijn ogen beter vantevoren kunnen doen ;) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:40

Hertog

Aut bibat, aut abeat

JHS schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:15:
[...]
Zoals hierboven al gezegd laat dat topic voor mij juist zien dat Sony in beginsel een ander idee had over dat forum dan hier werd uitgelegd: zij hebben het over het faciliteren van een zelfregulerend forum, terwijl het hier gaat over een forum waarin Sony actief meewerkt. Het is mooi dat ze er aan gaan werken, maar waar komt dit misverstand vandaan?

Oh, en dat 'Playstation 3' in caps, hoe mierenneukerig dit misschien ook overkomt, laat voor mij zien dat Sony niet echt is uitgelegd hoe hier normaal gepost wordt. Of er voor kiest zich hier niet aan te houden.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:23:
[...]

:/

Dus de gehele crew die hier heeft gereageerd zit volgens jou glashard te liegen? Fijne manier van je in een topic begeven, Cowboy_Bebop.
Nee, ik heb nergens gesteld 'glashard liegen'. Ik zeg alleen dat ze de waarheid tekort doen. Er bestaat waarschijnlijk een andere waarheid voor de GoT-users dan voor de T.net medewerkers, en daardoor kijken we allebei door een andere bril naar de feiten. Vanuit de GoT-community is dit hele gedoe onnodig - we hebben ons al tijden gered zonder $$$-corporaties die forumonderdelen kochten. Niet voor niets heeft Sony voor T.net gekozen vanwege de grote deskundigheid van de users. En nu kun je het allemaal wel proberen mooi te praten feit is gewoon dat het voor Tweakers.net om het geld gaat en Sony ook..Ze doen dit niet zonder enig eigenbelang, Sony is geen charitieve instelling ofzo. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
JHS schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:26:
[...]
Het forum als geheel is echter totaal niet te vergelijken met een voetbalwedstrijd :) . De community hier levert ook een enorme 'dienst' aan t.net, in de zin dat de fp nooit zo succesvol was geweest zonder die actieve community die zeker ook dankzij het forum rondt blijft hangen. In mijn ogen mag t.net minstens net zo blij zijn met de community als andersom :) .

[...]
Dat hadden ze in mijn ogen beter vantevoren kunnen doen ;) .
Je hebt ook niet volledig ongelijk in mijn ogen maar ik kijk met een ander gevoel naar deze hele situatie.

Ze hadden zich beter kunnen voorbereiden inderdaad, maar ze zijn druk bezig met de finishing touch aan al die miljoenen PS3's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
darkdesign schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:22:
[...]

Ik snap je punt ook wel. En ik heb het misschien een beetje te kort door de bocht verwoord.

Dat tweede ben ik het niet erg mee eens. Een groot gedeelte van de forum gebruikers is gewoon lid zonder dat ze ooit wat hebben betaald aan deze site. Voor niks gaat de zon op. Je klaagt toch ook niet over de reclame langs het veld bij het kijken van een voetbalwedstrijd? (In hoeverre dat forum te vergelijken is met reclame)

Dat laatste, dat kunnen ze ook niet als ze steeds kritiek krijgen lijkt mij. En het forum is er pas sinds korte tijd dus gun die mensen daar even de tijd om wat voor te bereiden en te zorgen dat de informatie juist is die gegeven word.
Anders ga je deze draad even doorlezen? 't Is niet alsof je nu ineens dingen ophaalt die niet al eens eerder gezegd zijn (integendeel, ze zijn al tientallen keren ontkracht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:30:
[...]

Anders ga je deze draad even doorlezen? 't Is niet alsof je nu ineens dingen ophaalt die niet al eens eerder gezegd zijn (integendeel, ze zijn al tientallen keren ontkracht)
Anders heb ik wel eventjes wat beters te doen als 600 posts lezen? Mag ik mijn mening niet geven over de gehele situatie? Mag ik niet zeggen dat ik het onzin vind en dat je een gegeve paard niet in de bek mag kijken? Er zijn tijdens het typen van dit bericht alweer 30 kindjes gestorven aan de honger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 16:30

ThunderNet

Flits!

darkdesign schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:32:
[...]

Anders heb ik wel eventjes wat beters te doen als 600 posts lezen? Mag ik mijn mening niet geven over de gehele situatie? Mag ik niet zeggen dat ik het onzin vind en dat je een gegeve paard niet in de bek mag kijken? Er zijn tijdens het typen van dit bericht alweer 30 kindjes gestorven aan de honger.
:/ Alsof je als je dit bericht niet had hoeven te typen je die 30 kinderen had gered van de dood?
Haal het asjeblieft gewoon weg, het is een los argument waar je niks behalve irritatie bij anderen opwekt.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Hertog schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:27:
(...) Het is mooi dat ze er aan gaan werken, maar waar komt dit misverstand vandaan?
Dat vraag ik mij ook af :) .
[...] Anders heb ik wel eventjes wat beters te doen als 600 posts lezen? Mag ik mijn mening niet geven over de gehele situatie? Mag ik niet zeggen dat ik het onzin vind en dat je een gegeve paard niet in de bek mag kijken?
Het is wel fijn als je iets toevoegd, in plaats van te herhalen wat anderen al vele malen gezegd hebben, en waar al vele malen op gereageerd is, ja :) .
Er zijn tijdens het typen van dit bericht alweer 30 kindjes gestorven aan de honger.
Als jíj je hier niet druk over wilt maken dan, nogmaals, laat je reacties toch achterwege :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Mag ik niet zeggen dat ik het onzin vind en dat je een gegeve paard niet in de bek mag kijken?
En moet ik jou er wederom aan herinneren dat ik me 5 jaar actief heb ingezet voor t.net (ben fucking admin geweest) en dat ik er dus al veel meer in heb gestopt dan ik ooit heb teruggekregen? Vind ik niet erg, ik heb het met plezier gedaan, maar ga niet lopen zeuren dat het een gratis dienst is en dat ik blij mag zijn dat het er is. T.net mag blij zijn dat wij er zijn! (En gelukkig zijn ze dat ook)

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 19-02-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:47:
[...]

En moet ik jou er wederom aan herinneren dat ik me 5 jaar actief heb ingezet voor t.net (ben fucking admin geweest) en dat ik er dus al veel meer in heb gestopt dan ik ooit het teruggegeven?
Ik ben slecht in namen ;)

Maar kies je daar niet zelf voor dan?

Na je edit: Ik zeur daar niet over, het feit is er gewoon dat je er niet voor hoeft te betalen en dat jij vrijwillig admin bent geweest van een onderdeel hiervan omdat je het leuk vind.

[ Voor 19% gewijzigd door darkdesign op 19-02-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
ik had mijn post al aangevuld.
.edit: je zeurt daar wel over en je loopt keihard tegen de schenen te schoppen van diegenen die hart hebben voor de zaak. Maar ook dit is al 100 keer eerder gemeld, ga nou gewoon even de draad lezen. Als je wat beters te doen hebt, soit, maar reageer dan ook niet. 't Is een discussietopic, geen opsomming van meningen.

[ Voor 106% gewijzigd door .oisyn op 19-02-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Hertog schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:27:
[...]

Oh, en dat 'Playstation 3' in caps, hoe mierenneukerig dit misschien ook overkomt, laat voor mij zien dat Sony niet echt is uitgelegd hoe hier normaal gepost wordt. Of er voor kiest zich hier niet aan te houden.
Dat doet Sony standaard in persberichten. Random example:
London, 12th February 2007 – Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) announced today that, in addition to the extensive line-up of games, the first 500,000 purchasers of PLAYSTATION®3 who registered on the PLAYSTATION®Network would receive a Blu-ray disc movie of Casino Royale, starring James Bond newcomer Daniel Craig.
Vervolgens zijn ze er zelf wel pokke-inconsequent in, want tis namelijk niet de merknaam zoals in de voetnoot blijkt:
PlayStation, PSP and the PlayStation logo are registered trademarks of Sony Computer Entertainment Inc.
De officiele merknaam is dus "PlayStation", net zoals dat "Xbox 360" is en niet "XBox 360", "X-Box 360" of weet ik het wat voor schoons je hier allemaal op GoT aantreft. Da's enigszins offtopic though :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:50:
ik had mijn post al aangevuld.
.edit: je zeurt daar wel over en je loopt keihard tegen de schenen te schoppen van diegenen die hart hebben voor de zaak. Maar ook dit is al 100 keer eerder gemeld, ga nou gewoon even de draad lezen. Als je wat beters te doen hebt, soit, maar reageer dan ook niet. 't Is een discussietopic, geen opsomming van meningen.
En "de zaak" heet GoT, en die zaak kiest ervoor om dat topic te openen. Ik praat in het algemeen en trap niet tegen iemand zijn schenen.

En waar is een discussie uit opgebouwd dan? Uit feiten EN meningen.

[ Voor 5% gewijzigd door darkdesign op 19-02-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
curry684 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:52:
De officiele merknaam is dus "PlayStation", net zoals dat "Xbox 360" is en niet "XBox 360", "X-Box 360" of weet ik het wat voor schoons je hier allemaal op GoT aantreft. Da's enigszins offtopic though :P
En bij zowel Sony als MS failt je game keihard bij submissions als je dat er niet goed in hebt staan :)
darkdesign schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:54:
[...]

En "de zaak" heet GoT, en die zaak kiest ervoor om dat topic te openen. Ik praat in het algemeen en trap niet tegen iemand zijn schenen.
Jouw intentie is dat misschien niet maar je beseft je niet dat je dat weldegelijk doet met de manier waarop jij je posts formuleert.
En waar is een discussie uit opgebouwd dan? Uit feiten EN meningen.
Én argumenten. En last time I checked is het in een discussie not-done om die dingen te blijven herhalen - je komt namelijk nergens

[ Voor 41% gewijzigd door .oisyn op 19-02-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

darkdesign schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:54:
[...] En waar is een discussie uit opgebouwd dan? Uit feiten EN meningen.
Uit met feiten onderbouwde meningen, waarbij je ook nog in de gaten moet houden niet te gaan herhalen wat al vele malen eerder gezegd is :) . Het lijkt me echter mooi als we het weer over het forum zelf kunnen gaan hebben in plaats van te praten over hoe je een discussie voert..

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
JHS schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:57:
[...]
Uit met feiten onderbouwde meningen, waarbij je ook nog in de gaten moet houden niet te gaan herhalen wat al vele malen eerder gezegd is :) . Het lijkt me echter mooi als we het weer over het forum zelf kunnen gaan hebben in plaats van te praten over hoe je een discussie voert..
Ga gerust verder, na bijna 700 posts zal alles wat je zegt denk ik onderhand achterhaald zijn. Maar ik zal jullie nietmeer storen. Dat is nooit mijn bedoeling geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:40

Hertog

Aut bibat, aut abeat

curry684 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:52:
[...]

Dat doet Sony standaard in persberichten. Random example:
Dat bedoel ik dus: ze houden zich aan hun eigen standaard, niet aan die van GoT. Ja, ook users doen dit, en soms worden ze er op gewezen en soms niet. Maar deze user is geen normale user, maar een onderdeel van een deal en volgens mij een groep mensen. Ik vraag me dus af of de personen die als deze user mogen posten bekend zijn gemaakt met de 'gotiquette'; zo ja, waarom houden ze zich er niet aan, zo nee, waarom niet?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:27:
Nee, ik heb nergens gesteld 'glashard liegen'.
Als hier alle crewleden zeggen dat het initiatief is om voor alle drie de partijen in deze 'positief' uit te komen, en jij doet dit af met: "Al die voordelen die ze presenteren zijn onzin daar is geen Sony voor nodig" dan kan ik dat niet anders interpreteren dat je denkt dat we hier aan het liegen zijn.
En nu kun je het allemaal wel proberen mooi te praten feit is gewoon dat het voor Tweakers.net om het geld gaat en Sony ook..Ze doen dit niet zonder enig eigenbelang, Sony is geen charitieve instelling ofzo. 8)7
Dit heeft niets met mooi te praten te maken - toen dit voorstel in Softe Goederen Crew neergelegd is met de vraag of we dit zouden zien zitten, zag een meerderheid het - na enige aanpassingen - wel degelijk zitten omdat het in potentie(!) een zeer interessant concept kan zijn.

Wij als 'crew' winnen helemaal niets bij het feit dat Sony op dit forum rondloopt (behalve dan dat we vier dagen lang mogen uitleggen dat we onze ziel toch echt niet verkocht hebben voor geld dat we niet krijgen), wat mij betreft mag je dus wel wat voorzichtiger zijn met je aantijgingen richting de crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Zou er op deze post een inhoudelijke reactie kunnen komen? De reden 'bak geld' zoals Clush suggereert lijkt me niet de mening die de crew toegedaan is.

[ Voor 5% gewijzigd door sdomburg op 19-02-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Alhoewel het volgende wel erg mierenneukerig is, moet me toch van het hart dat als ik deze post: Verwijderd in "Toekomst van dit forum" lees dat het niet echt superprofessioneel overkomt. Iets wat je wel verwacht van Sony. Lezen ze hun berichten na voordat ze posten. :?

Nu gaat het uiteraard om de inhoud maar ik krijg er kromme tenen van:
"Zodoende ontstond het idee om deze inhoudelijke discussie te faciliteren (zonder punt)"

"Naar aanleiding van de discussie over het forum, zijn we inmiddels in gesprek met een aantal specialsten die een rol zouden kunnen hebben in het forum. Mochten hiervoor suggesties zijn, graag(zonder punt of uitroepteken)"

"we hopen dat hiermee onze idee van het forum wat is toegelicht."
etc.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Help!!!! schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:09:
Alhoewel het volgende wel erg mierenneukerig is, moet me toch van het hart dat als ik deze post: Verwijderd in "Toekomst van dit forum" lees dat het niet echt superprofessioneel overkomt. Iets wat je wel verwacht van Sony. Lezen ze hun berichten na voordat ze posten. :?
Ik gok dat er ook een verschil is tussen hoe ze optreden :) Officiele persberichten, welke naar tig media worden verstuurd of het maken van een post op een forum, waarbij die verantwoordelijkheid gedelegeerd is naar één medewerker :)
Anders gezegd: een persbericht voor (internationale) media zal wel goed nagelezen / nagekeken worden, een post op een forum minder :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

sdomburg schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:03:
Zou er op deze post een inhoudelijke reactie kunnen komen? De reden 'bak geld' zoals Clush suggereert lijkt me niet de mening die de crew toegedaan is.
Een bak geld is op zich wel degelijk een gedeelte de reden ervan - Sony heeft dit gevraagd aan Tweakers.net BV en in combinatie met een aantal andere voorwaarden is er uiteindelijk dit uit gekomen.

De bedoelde situatie is dat T.net BV er geld voor krijgt, Sony een stuk exposure en (kritische) feedback van de GoT community en dat de GoT community er de mogelijkheid voor krijgt om direct in contact te treden met extra mensen die veel van het product af weten (geleverd door Sony) naast de veelal kundige mensen die er sowieso al op het forum rondlopen.

Zoals ondertussen duidelijk is, is het laatste stuk gewoon nog niet goed vorm gegeven wat iedereen betreurt.

Mijn persoonlijke mening is dat het plaatsen van deze topics in SGD op zich ook wel gekund had, maar ik vind een apart forum op zich een stuk zuiverder, maar dit is zo'n typisch punt waar je niemand tevreden over kan krijgen: naast jouw vraag waarom het niet in SGD kan, zijn er ook tig vragen waarom het niet in een eigen hoofdgroep komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het rommelt gewoon aan alle kanten, kijk hier maar eens naar:

curry684 in "Toekomst van dit forum"

En ook:

(Sony)
We hadden een zelfregulerend forum verwacht, waar de verschillende posters elkaarzouden voorlichten/informeren.
(T.net)
. In dit forum zullen medewerkers van Sony topics openen en antwoord geven op alle mogelijke vragen rondom de PS3
Hoe kan er zo'n onwijs groot misverstand ontstaan??

Ik roep dan ook iedereen die het niet eens is met de motivering van Tweakers op om het Subforum te boycotten door daar niet in te posten - net zo lang tot dat er meer duidelijkheid over de hele situatie ontstaat. Een boycot van het subforum is onze sterkste kracht !!

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 17:51
sdomburg schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:03:
sdomburg schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:59:
Het is al meermaals naar voren gekomen dat dit gewoon onderdeel is van de deal met Sony. En ja, een punt van deze discussie is of je de communityregels moet oprekken als hier geld mee gemoeid is.

petersmit.eu

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.