Spielerij FAQ
Welkom in Spielerij! Deze FAQ bevat veel gestelde vragen over de onderwerpen die hier behandeld worden. Het verdient dus de aanbeveling om even de inhoudsopgave te bekijken want jouw vraag kan hier beantwoord zijn.Inhoudsopgave
- 1: Inhoudsopgave
- 2: Inleiding
- 3: Wat hoort waar thuis?
- 4: Ik vind die indeling helemaal niet handig, hoe zie ik alle topics op één hoop?
- 5: Wat moet er in een startpost staan?
Inleiding
In Spielerij kun je terecht met en voor alle topics waarin over PC, console of zelfs text-based browser spellen gediscussieerd kan worden. Discussies over geweldige spellen die 'nu eindelijk' uit komen, de toekomst van professioneel gamen, of een nieuwe gamesconsole zijn hier goede voorbeelden van.Wat hoort waar thuis?
- Hardware & Spielerij Algemeen
HSA is er voor algemene discussie over games en gaming-specifieke hardware. Ook games die niet in de op genre verdeelde fora passen kunnen hier besproken worden. - Actie, Adventure en Platform Games
APG is het forum voor actie, adventure en platform games. Tomb Raider, GTA en Mario zijn hier voorbeelden van. - Racing
RAC is voor alles over racen, van competitie's tot het showen van je rig. - Role-Playing Games
In RPG kun je alle role-playing games vinden. - Shooters
In FPS kun je terecht voor discussies over shooters, ook de niet first-person shooters kunnen hier besproken worden. - Strategy Games
STG is er voor alle strategie spellen. Of dit nu een spel is met voetbalstrategieën of een RTS-game als Red Alert maakt niet uit. - Sport & Simulatie Games
In SSG kan alles over simulatie en sport games besproken worden. Buiten spellen als Fifa en colin McRae past dus bijvoorbeeld ook Flight Simulator hier. - Spielerij - Problemen & Vragen
In SPV kun je terecht voor al je vragen en problemen met games of hardware relevant bij het gamen. Denk daarbij aan crashes bij een bepaald spel of het aan de praat krijgen van je Playstation. Lees de FAQ goed door om te weten wat je er in je vraag-topic moet staan, zodat je geholpen kan worden.
Ik vind die indeling helemaal niet handig, hoe zie ik alle topics op één hoop?
Via deze link zie je de laatste 100 actieve topics in Spielerij. Voeg ?limit=x toe waar x staat voor het aantal topics dat je wil zien in deze lijst.Wat moet er in een startpost staan?
Als je een discussie opent over een nieuwe game, maak de startpost dan zo uitgebreid en informatief mogelijk, zodat er een goed begin is voor een leuke discussie. Denk hierbij aan de officiële website, links naar eventuele patches, officiële FAQ's, walkthroughs, productkoppelingen met de pricewatch en links naar mirrors van de (legale!) demo of bèta. Een topicstarter wordt verzocht zijn topic bij te houden, het uiteindelijke doel van de topicstart is namelijk om een soort FAQ over het spel te vormen.Wees niet bang dat je topic er niet mooi genoeg uit ziet. Er worden héle mooie startposts gemaakt door bepaalde mensen, maar uiteindelijk gaat het toch echt om de inhoud.