Over het PS3-forum

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 3.499 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

TheLemon schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:34:
Ikzelf vind bijvoorbeeld het het SG minder bestaansrecht hebben op GoT dan een al dan niet gesponsord PS3 forum. Voor SG kun je tenslotte bij tig andere sites terecht, maar ik stoor me er niet aan en laat die hoofdgroep lekker dichtgevouwen.
Bedoel je nou echt de hoofdgroep SG ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

elevator schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:37:
[...]

Bedoel je nou echt de hoofdgroep SG ? :X
Ik denk eerder Stuffis Generalis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
ik ben het met een heleboel user eens in dit topic. Ik ben dus tegen het forum.

reden, heel simpel, t.net geeft nu aan dat het voor geld alles doet. En hoewel het misschien niet zo zwart-wit is als ik het schets zullen veel users (inclusief ikzelf) toch dit gevoel hebben.

Zoals hierboven al gezegt:
- voor veel MS geld gaat /23 dicht?
- waarom geen wii forum?
- kan ik ook een forum kopen?

dit geeft alleen maar aan dat de onpartijdigheid (als ik het zo mag noemen) van t.net gewoon in het geding komt.
En ik denk niet dat dit positief weerspiegelt naar je gebruikers.. (wat eigenlijk je klanten zijn!)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
BasieP schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:43:
- voor veel MS geld gaat /23 dicht?
Dat er een forumdeel geopend wordt mbv een deal betekent nog niet dat andere forumdelen gesloten kunnen worden als er geld zou worden geboden...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:05

PromoX

Flying solo

Bor de Wollef schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:12:
Ik vraag mij af hoe het PS3 forum zich zal ontwikkelen. Ik denk dat het erg moeilijk is daar een redelijk objectief beeld te handhaven.
Waarom denk je dat? Er is daar toch net zoveel ruimte voor discussie als op de rest van het forum?
ik ben het met een heleboel user eens in dit topic. Ik ben dus tegen het forum.

reden, heel simpel, t.net geeft nu aan dat het voor geld alles doet.
Dat vind ik dus helemaal niet. Je denkt toch niet werkelijk dat als MS met een zak geld langskomt om alle niet MS gerelateerde fora te laten sluiten, dit daadwerkelijk gaat gebeuren? Je kunt toch wel nagaan dat dit desastreuze gevolgen zou hebben. T.net beseft ook wel dat de users het fourm kunnen maken en breken en zal echt niet alles doen voor een zak met geld.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
PromoX schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:51:
Dat vind ik dus helemaal niet. Je denkt toch niet werkelijk dat als MS met een zak geld langskomt om alle niet MS gerelateerde fora te laten sluiten, dit daadwerkelijk gaat gebeuren? Je kunt toch wel nagaan dat dit desastreuze gevolgen zou hebben. T.net beseft ook wel dat de users het fourm kunnen maken en breken en zal echt niet alles doen voor een zak met geld.
nu de rest van de post nog lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Dat is een beetje ver gezocht om iets voor geld dicht te gooien (hoop ik). Echter is het niet ondenkbaar dat we meer en meer van zulke forums zullen krijgen van commerciele partijen. En dan zou dit een te commercieel forum worden, en dat lijkt me niet de bedoeling.

Er is dus een een dunne lijn tussen wat wel kan en wat niet kan. Echter beslist het MT daar over, en niet de users. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 14:41

DinX

Motormuis

En ik denk niet dat dit positief weerspiegelt naar je gebruikers.. (wat eigenlijk je klanten zijn!)
Dat gaat alleen op voor de abo users imho.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
DinX schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:58:
[...]

Dat gaat alleen op voor de abo users imho.
Ik denk dat dit forum een stuk minder "waard" zou zijn zonder de niet-abo users.
Zeg ik, zonder kennis te hebben van het aantal abonnee's. Maar volgens mij is lang niet iedereen hier abonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

RoD schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:59:
[...]

Ik denk dat dit forum een stuk minder "waard" zou zijn zonder de niet-abo users.
Zeg ik, zonder kennis te hebben van het aantal abonnee's. Maar volgens mij is lang niet iedereen hier abonnee.
Ik heb nergens beweerd dat dat niet zo is. Maar klanten kan je de rest ook niet noemen. Ze betalen namelijk niet voor een product, ze gebruiken het enkel.

Tweakers.net biedt aan hun gebruikers (van de frontpage) een product aan. In dit geval de frontpage en het forum. Dit product is volkomen gratis voor de gebruikers, die zelf beslissen of ze betalen of niet. Die betalende gebruikers zijn dan de klanten.

[ Voor 21% gewijzigd door DinX op 17-02-2007 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
DinX schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:01:
[...]

Ik heb nergens beweerd dat dat niet zo is. Maar klanten kan je de rest ook niet noemen. Ze betalen namelijk niet voor een product, ze gebruiken het enkel.
das onzin, wij maken jouw product wat het is. Daardoor kan t.net het bedrag aan jouw vragen wat ze nu vragen, zodat ze winst maken.
bovendien kijken wij tegen banners aan, en ja die leveren ook geld op.

en ik zou wel eens willen weten hoeveel t.net denkt dat ze verdienen aan non-abbo-users en abbo-users.
ik gok (niet gehinderd door enige insight) dat de non-abbo users toch wel aan de 20% komen van wat de abbo-users opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

BasieP schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:55:
nu de rest van de post nog lezen ;)
Wat heb ik dan over het hoofd gezien? Je geeft aan dat het forum bewijst dat T.net alles voor geld doet. Ik geef enkel aan dat dit vast niet het geval zal zijn :).
DaannO schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:56:
[...]
Dat is een beetje ver gezocht om iets voor geld dicht te gooien (hoop ik). Echter is het niet ondenkbaar dat we meer en meer van zulke forums zullen krijgen van commerciele partijen. En dan zou dit een te commercieel forum worden, en dat lijkt me niet de bedoeling.
Misschien dat het een slechte vergelijking is, maar als ik bijvoorbeeld naar de startpost van [Discussie] Het grote Vista Ervaringen topic [Deel 12] kijk, zie ik ook eigenlijk alleen maar een reclamepraatje over alle mogelijkheden die Vista te bieden heeft. Hetzelfde geldt voor vele andere startposts.
Er is dus een een dunne lijn tussen wat wel kan en wat niet kan.
Dit is zeker waar. Teveel van dit soort dingen zal pas geen positieve bijdrage leveren aan het forum. Maar ik vind wel dat sommige mensen toch al behoorlijk ver gaan in hun reacties. Ik wacht het liever af, hoewel ook niet verwacht dat het veel op zal leveren voor Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Als abo betaal je ook niet voor het gebruik van het forum of de inhoud ervan. Je betaalt voor enkele extra's

Qua "contract" met de abo's wordt er dus niks geschonden. Er wordt niet vermeld dat er geen reclame meer zal zijn, er wordt vermeld dat er geen banners meer zullen zijn.

Dus zelfs als abo aka klant kan je niks maken.

[ Voor 43% gewijzigd door DinX op 17-02-2007 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

@Bor en Daanno en dus ook de rest: die laatste quote komt uit de Huiskamer. In de HK gelden andere mores dan in LA en daar heb ik een beduidend minder-diplomatiek&gelatenere reacties gepost dan in LA. Mijn serieuze standpunt staat hier, de HK is offtopic vermaak dus ontleen aub geen rechten aan die specifieke variant van interpretatie.
(hier in LA heb ik het wel ff wat beter/completer opgeschreven namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

BasieP schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:04:
[...]

das onzin, wij maken jouw product wat het is. Daardoor kan t.net het bedrag aan jouw vragen wat ze nu vragen, zodat ze winst maken.
bovendien kijken wij tegen banners aan, en ja die leveren ook geld op.

en ik zou wel eens willen weten hoeveel t.net denkt dat ze verdienen aan non-abbo-users en abbo-users.
ik gok (niet gehinderd door enige insight) dat de non-abbo users toch wel aan de 20% komen van wat de abbo-users opleveren
Beetje offtopic, maar ik denk dat de nonabo users nog heel wat meer in het laatje brengen dan de abo users. Denk maar eens aan wat de PW oplevert doordat shops daar adverteren doordat users (misschien zelfs niet eens users die geregged zijn) op die manier bij die shop terecht komen.
Dit is overigens ook puur gokwerk hoor, geen idee hoeveel geld ze waar vandaan halen, maar ik denk niet dat T.Net het enkel moet hebben van de Abos (abo kost iets meer dan 2€ per maand, daar moet je er heel wat van hebben om een heel MT te kunnen betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mensen, ik zei het een aantal uur geleden ook al.
aan het MT: gaan jullie straks ook fora sluiten als je een dik pak geld krijgt?

als dat zo is, nok ik asap met het abo. ik vind dit echt heel erg zonde.
Sure t.net moet geld verdienen, maar ik zou zelf dus al 0.0 aannemen van dat subforum (heb geen spelcomputer, en wil er ook geen... ben dus noh xbox noch wii noch PS3 fan).
Tweakers staat bekend om zijn kwaliteit, en die trek je hiermee keihard onderuit (zeker als de stucky gewoon een reclame folder is....).

Kwaliteit == objectiviteit (voor een deel iig) ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Boudewijn op 17-02-2007 00:19 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Even twee dingen:

Het "niet uit kunnen zetten van deze reclame":
Iedereen, dus ook abonnees, kan het zogenaamde "Forumfilter" in de voorkeuren vinden. Daar kan vervolgens van gekozen worden om die ook op de index toe te passen. Oftewel, als je het playstation 3 forum niet wilt zien... gewoon uitzetten in dat filer, en je bent er van af. Mocht je een link tegen komen naar een topic uit dat forum, dan kan je dat topic overigens wel gewoon lezen.

En over "het forum was altijd al een kostenpost":
Dat heeft zeker gespeeld, ik weet echter niet in hoeverre dat nog wel waar is. Als we strict genomen alle kosten die we tot het forum kunnen herleiden ook daar naar toe herleiden (dus de helft van de webservers, mailserver voor X procent, de tijd van de beheerders, etc etc) dan wordt het wellicht weer een ander verhaal, maar bij een beschouwing van de directe kosten (forumlicentie, forum databaseserver) vs baten denk ik dat het niet zo'n roodkleurig plaatje oplevert als blijkbaar gedacht wordt.
Sowieso is het eigenlijk onzin om het forum los te zien van de frontpage, op welk vlak dan ook. Dat het er in de "financiele zin" op lijkt of leek dat die twee gescheiden zijn, is - naast de voormalige technische scheiding - juist deels omdat adverteerders blijkbaar om een of andere reden - tot nu dan - geen waarde in het forum als een advertentieplatform zagen. Ik betwijfel of dat tij nu ineens gaat keren, maar het is anderzijds eigenlijk ook wel een interessante erkenning van de waarde van het forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Alles is te koop, dat blijkt wel weer ...

* Alain baalt ervan juist deze week het abbo verlengt te hebben ...

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ja inderdaad, ik verleng het ook niet na deze actie.
zeker als lid hoef ik niet de sony-sponsored shit te slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Boudewijn schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:15:
mensen, ik zei het een aantal uur geleden ook al.
aan het MT: gaan jullie straks ook fora sluiten als je een dik pak geld krijgt?
Daniel en Femme kennende denk ik niet dat dat uberhaupt bespreekbaar is. Alleen al omdat het op die manier de "long term return on investment" wel heel erg in gevaar brengt... (wat de simpelste uitleg naar "boven" is natuurlijk, de moeilijkere houdt in dat je je community kappot maakt enzo)

[ Voor 13% gewijzigd door ACM op 17-02-2007 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

tsja brengt dit soort subjectiviteit de Long term ROI ook niet in gevaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Boudewijn schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:24:
tsja brengt dit soort subjectiviteit de Long term ROI ook niet in gevaar?
Dat moet blijken. Het is immers een experiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:00

aex351

I am the one

ACM schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:18:
Even twee dingen:

Het "niet uit kunnen zetten van deze reclame":
Iedereen, dus ook abonnees, kan het zogenaamde "Forumfilter" in de voorkeuren vinden. Daar kan vervolgens van gekozen worden om die ook op de index toe te passen. Oftewel, als je het playstation 3 forum niet wilt zien... gewoon uitzetten in dat filer, en je bent er van af. Mocht je een link tegen komen naar een topic uit dat forum, dan kan je dat topic overigens wel gewoon lezen.
Waarom word het dan niet standaard al uitgezet ? en gebruikers die graag in het individuele ps3 forum mee willen praten kunnen het dan "aanzetten". Dan kan je even nadat zo'n forum is toegevoegd iedereen via dm ofzo op de hoogte houden dat er een optionele forum bij is gekomen.

[ Voor 7% gewijzigd door aex351 op 17-02-2007 00:25 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

RoD schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:24:
[...]

Dat moet blijken. Het is immers een experiment.
je experimenteert zo in je core-business?
heeeeeeel slim hoor.

dat zou passen bij fok ofzo (stelletje prutsers) maar niet bij t.net. Mi dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
ACM schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:18:
Daar kan vervolgens van gekozen worden om die ook op de index toe te passen.
Wat is dit voor onzin ... Ik moet de features van react misbruiken om dit soort misselijke grappen te weren. Ik heb betaald voor een abbo, met name om reclame vrij te zijn. Kom dan aub niet met filters aanzetten voor een probleem wat je zelf creeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

AlainS schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:26:
[...]

Wat is dit voor onzin ... Ik moet de features van react misbruiken om dit soort misselijke grappen te weren. Ik heb betaald voor een abbo, met name om reclame banner vrij te zijn. Kom dan aub niet met filters aanzetten voor een probleem wat je zelf creeert.
Even ge-edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Boudewijn schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:25:
[...]

je experimenteert zo in je core-business?
heeeeeeel slim hoor.

dat zou passen bij fok ofzo (stelletje prutsers) maar niet bij t.net. Mi dan.
Ik heb het niet verzonnen en ik ben het er ook niet mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

idd.
maak het dan opt-in ipv opt-out. Iig voor de full abo's die juist betalen om dit soort crap te missen.

echt zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Ik heb liever dat je mijn zinnen en dus mening niet aanpast. Dat kan ik heel goed zelf ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wat is dit voor onzin ... Ik moet de features van react misbruiken om dit soort misselijke grappen te weren. Ik heb betaald voor een abbo, met name om reclame vrij te zijn. Kom dan aub niet met filters aanzetten voor een probleem wat je zelf creeert.
Zoals eerder in dit topic gezegd: je moest expliciet de banners uitzetten en daar had je blijkbaar ook geen moeite mee. Waarom moeten we er dan rekening mee houden dat je nu ineens wel dergelijke handelingen te veel werk vindt? En het is bovendien geen "misbruiken" want het doel van die feature is om forums uit te zetten die je niet wilt zien, waar zou ie anders voor zijn??

Sowieso is het "probleem wat je zelf creeert" natuurlijk nogal een subjectieve uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het is de vraag maar of het echt reclame is, je kan natuurlijk ook met je eigen vragen nu direct naar Sony gaan zeg maar. Kan je voor 600 euro een perfecte linuxbak neerzetten en hier nog support krijgen ook.

Betalen om een forum dicht te krijgen is raar: het PS3-forum heeft nog steeds de schijn dat het wel degelijk 2 rcihtingsverkeer kan genereren waar wij als users ook wat aan hebben. Zodoende heeft het toegevoegde waarde voor ons. Als iemand kan overtuigen dat het dichtgooien van fora een toegevoegde waarde is, dan begint het ergens op te lijken (want is het onzin).

Geef het tijd, geeft het tijd. Zelfs Sony heeft belang bij een succesvol forum en zal er dus hopelijk wel enige ontwikkeling in steken. Als het afsterft vanwege whatever hebben wij iig niets verloren (en het mooiste is dat de financiele inzet uitsluitend van Sony is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

AlainS schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:29:
[...]

Ik heb liever dat je mijn zinnen en dus mening niet aanpast. Dat kan ik heel goed zelf ..
Ik doel gewoon op het feit dat er nergens wordt betaald om geen reclame te hebben. Er wordt betaald om geen banners meer te hebben.

Volgens de letter is dit nog altijd zo, qua gevoel kan het natuurlijk wat anders zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door DinX op 17-02-2007 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Betalen om een forum dicht te krijgen is raar: het PS3-forum heeft nog steeds de schijn dat het wel degelijk 2 rcihtingsverkeer kan genereren waar wij als users ook wat aan hebben. Zodoende heeft het toegevoegde waarde voor ons. Als iemand kan overtuigen dat het dichtgooien van fora een toegevoegde waarde is, dan begint het ergens op te lijken (want is het onzin).
Mwa Ms zal er best garen bij spinnen als /23 ophoepelt. Nu krijg je geld om iets te doen, en je creeert een precedent cq. hellend vlak. Ik ben doemdenker, maar vind dit best eng.

Het is namelijk zo dat als dit al kan, er ook vast een volgende stap mogelijk is. en een volgende. etc.
Sony heeft een succesvol forum als ze meer verkopen. Hoe doe je dat? Tsja met een berg propaganda en het weren van negatieve zaken , en daarmee gebruikmakend van de SEO van tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:09
DinX schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 21:13:
Sommige mensen weten blijkbaar niet dat Tweakers.net gewoon een commercieel bedrijf is :?
Of misschien willen ze het niet weten :?
Dat maakt tweakers eigenlijk niet zo heel duidelijk.... En ik maar denken dat er nog wel enigszins scheiding zat tussen de frontpage en het forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zovelen die hier heel grootsprakering hun beklag komen doen over hun abonnement, maar het nog eens niet normaal kunnen spellen. Het is dus abonnement, als je het afkort dus abo :X :? Hoe serieus wil je soms eigenlijk genomen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
ACM schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:30:
[...]

Zoals eerder in dit topic gezegd: je moest expliciet de banners uitzetten en daar had je blijkbaar ook geen moeite mee. Waarom moeten we er dan rekening mee houden dat je nu ineens wel dergelijke handelingen te veel werk vindt? En het is bovendien geen "misbruiken" want het doel van die feature is om forums uit te zetten die je niet wilt zien, waar zou ie anders voor zijn??

Sowieso is het "probleem wat je zelf creeert" natuurlijk nogal een subjectieve uitspraak.
Ik wil op het forum (de index) geen reclame zien, alleen de 'normale' fora. Ik wil in mijn AT graag een topic filter toepassen om de reden waarvoor het bedoeld is. Door het (subjectieve) probleem wat jullie mij in de schoenen hebben geschoven ben ik verplicht om me aan te passen aan de reclame die jullie op dit forum als 'normaal' zien.

Sowieso heben curry en consorten al genoeg redenen gegeven waarom je dit niet zo door zou moeten voeren en telkens wordt er achter dit soort dingen verscholen. Dat er geen enkele rode is die het niet eens is zegt al veel. Dat er geen redenatie vanuit Sony komt zegt genoeg. Dit wordt ons door de strot gedrukt, abbo of niet - niks meer, niks minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Boudewijn schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:33:
Nu krijg je geld om iets te doen, en je creeert een precedent cq. hellend vlak. Ik ben doemdenker, maar vind dit best eng.
Maar dat geldt voor elke vorm van commerciele verstrengeling met de community. Ook al voor advertenties, waar vergelijkbare reacties van gebruikers kwamen zodra er een alternatief en/of nog wat indringender formaat werd getest. Toch heb ik niet de indruk dat we vervallen zijn tot een site die alleen maar nieuws plaatst waar voor betaald wordt door deze of gene commerciele belangstellende ;)
En dat geldt voor alle andere zaken waar commercie en community samen komen. Als je echt ruim doem wilt denken, neem dan gelijk jobs (betalen om advertenties te mogen plaatsen), de pricewatch (betalen om in de lijst te staan) en de reviews (want hoe kom je aan materiaal?) en vast nog wel meer dingen mee.

Het blijft moeilijk om een balans er tussen te houden, maar zonder experimenteren kom je er niet achter of je wellicht ver of te ver aan het gaan bent, terwijl je toch op veranderende vraag vanuit de advertentie markt moet blijven reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Het is namelijk zo dat als dit al kan, er ook vast een volgende stap mogelijk is. en een volgende. etc.
Sony heeft een succesvol forum als ze meer verkopen. Hoe doe je dat? Tsja met een berg propaganda en het weren van negatieve zaken , en daarmee gebruikmakend van de SEO van tweakers.
Maar welke negatieve zaken worden nu geweerd? Ik vind dat AtleX een goed topic geopend heeft ([Wat is het grote voordeel van de PS3 tov de Wii en Xbox360?]) waarbij er ruimte is voor zovel positieve als negatieve reacties. Ik zie nergens dat negatieve reacties niet toegelaten worden. Sony zal er misschien niet blij mee zijn, maar ik neem aan dat er goed over nagedacht is en dan weten ze dat ze op een forum als GoT ook kritiek kunnen verwachten. In het gunstigste geval doen ze er nog wat mee ook.

[ Voor 5% gewijzigd door PromoX op 17-02-2007 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

AlainS schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:43:
Sowieso heben curry en consorten al genoeg redenen gegeven waarom je dit niet zo door zou moeten voeren en telkens wordt er achter dit soort dingen verscholen.
Dat "curry en consorten" tegenargumenten geven zegt nog niet dat het ook moet gebeuren zoals zij zeggen natuurlijk, ook zij hebben de wijsheid niet in pacht. Het is nogal vreemd om te vertellen dat wij ons "verschuilen" omdat er een verschil van mening is.
Dat er geen enkele rode is die het niet eens is zegt al veel.
Roden (en blauwen en groenen) zijn niet verplicht het er mee eens te zijn, maar zijn wel vaak beleefd genoeg zich niet met olie bij vuur te begeven. Hoewel dat niet zegt dat ze intern of extern altijd maar het beleid (voor de volle 100%) steunen, maar dat hoeft ook niet. Overigens is dat ook een punt wat vaak aangehaald wordt door tegenargumenteerders. Blijkbaar moet er minstens een paar "roden" tegen iets zijn om het acceptabel te maken ofzo, "gematigd positief" of "gematigd negatief" (zoals waarschijnlijk het gros van de gebruikers) is voor crew geen geldig standpunt?.
Dat er geen redenatie vanuit Sony komt zegt genoeg. Dit wordt ons door de strot gedrukt, abbo of niet - niks meer, niks minder.
Zou je dat echt prettig vinden? Dat Sony hier hun advertentiebeleid komt vertellen? Volgens mij zou dat juist suggereren dat ze meer te vertellen hebben dan wij nu zeggen dat ze hebben... Dat zou namelijk betekenen dat ze zich daarvoor moeten verantwoorden, terwijl dat nu aan ons eigen MT is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

de review wordt gemaakt door iemand die niet direct wordt betaald door sony. Nu dus wel, dus alles wat aan sony\concurrentie-van-sony is gerelateerd kan direct naar /dev/null mi.

Ads zijn prima, dat hoort er gewoon bij. Of je moet een abo nemen, dan hoeft dat niet.
[quote]Toch heb ik niet de indruk dat we vervallen zijn tot een site die alleen maar nieuws plaatst waar voor betaald wordt door deze of gene commerciele belangstellende ;)]/quote]
Nop, nog niet.... maar waar eindigt dit?
Het blijft moeilijk om een balans er tussen te houden, maar zonder experimenteren kom je er niet achter of je wellicht ver of te ver aan het gaan bent,
Zou je dat nu niet aan het doen zijn? (dat te ver gaan dan). Zeker als er veel leden het niet leuk vinden en iemand als curry684 het zegt (en .oisyn)...

imo vind ik het erop lijken dat alle modjes dit maar moeten accepteren en trachten te verkopen, en dat lukt niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

PromoX schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:48:
[...]

Maar welke negatieve zaken worden nu geweerd? Ik vind dat AtleX een goed topic geopend heeft ([Wat is het grote voordeel van de PS3 tov de Wii en Xbox360?]) waarbij er ruimte is voor zovel positieve als negatieve reacties. Ik zie nergens dat negatieve reacties niet toegelaten worden. Sony zal er misschien niet blij mee zijn, maar ik neem aan dat er goed over nagedacht is en dan weten ze dat ze op een forum als GoT ook kritiek kunnen verwachten. In het gunstigste geval doen ze er nog wat mee ook.
Sterker nog, ik zie juist veel negatieve reacties, die onder andere ook over Sony's marketing gaat (eigenlijk offtopic dus). Ik vraag me af of dit forum wel een positieve invloed gaat hebben voor Sony...

[ Voor 62% gewijzigd door RoD op 17-02-2007 00:52 . Reden: Quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Allereerst, ik heb, en dat is echt een uitzondering, niet alle reacties gelezen. Ik zal dus hier en daar vast wel iets opmerken wat al eerder is gepost.

Wat een gedoe om iets dat een stukje beleid is waar wij als gebruikers van het forum helemaal niets mee te maken hebben.

Het is al heel wat dat een discussie hierover plaats kan vinden en dat, daar lijkt he op, meningen van de gebruikers van het forum worden meegewogen.

Mij maakt het niets uit als een producent of importeur of wie dan ook als "gebruiker" aanwezig is op dit forum. Ik ben er echter niet voor om een apart en tijdelijk forumdeel voor hen beschikbaar te stellen. Het e.e.a. zou prima in een regulier deel van de fora passen.

Eigenlijk zijn er weinig nadelen aan de aanwezigheid. Het is een vorm van reclame met de bedoeling potentiële kopers te verleiden tot de aankoop. Als daarnaast (technische) vragen worden beantwoord die leiden tot een oplossing van een gerezen probleem; wie kan deze vragen beter beantwoorden dan de maker van het product?

Het lijkt erop dat mensen niet kunnen of willen begrijpen dat er inkomsten gegenereerd moeten worden. Geen of langdurig onvoldoende inkomsten heeft onherroepelijk sluiting tot gevolg.

Als gebruiker mag je blij zijn met de gelegenheid die T.Net je biedt om vragen te stellen of daarop te reageren. Dat daar iets tegenoverstaat in de vorm van al of niet verkapte reclame lijkt me niet zo
onredelijk. Je doet ervaring/kennis op en dit delen met anderen kost je helemaal niets.

Als gewoon gebruiker moet je alle reclame accepteren en kost het gebruik geen cent. Wil je geen reclame dan kies je toch voor een abonnement? In dit geval is het zelfs nóg eenvoudiger op te lossen. Een kleine aanpassing van je voorkeuren die iedereen abonnee of niet kan doen, verlost je van dat deel van de fora dat je niet wilt zien.

Voor wat betreft de integriteit van T.Net. Ik ben er van overtuigd dat door deze methode van adverteren te verkopen, de onpartijdigheid niet in het geding komt. De spelregels die op dit forum gelden zijn óók van toepassing op "commerciële" topics en gelden dus óók voor de koper van het betreffende forumdeel.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Laat dat nu ook exact mijn mening zijn, maar dan wat netter neergeplant dan in mijn hoopje posts :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 15:28
Krijgen we straks ook forums over Amd, Intel, Medion whatever.. ?
Dat wordt een lange rits wanneer het op deze manier gestructureerd blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Boudewijn schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:51:
Nop, nog niet.... maar waar eindigt dit?
Je vraagt het niet helemaal, maar ik zal eerlijk antwoorden: Ik weet het niet. Ik heb in de afgelopen twee jaar van full-time en daarvoor nog diverse jaren parttime gekkere dingen dan dit voorbij zien en horen komen... En zoals je wellicht weet zijn er niet zo vaak gekke dingen kwa reclame-uiting doorgekomen, er is dus flink wat niet geaccepteerd. Het forum was overigens niet zo vaak punt van discussie, want dat had gewoon maar weinig aandacht van adverteerders.

Ik verwacht eerlijk gezegd dat je er zeker de komende jaren van uit kunt blijven gaan dat de eigen content ook echt door ons bepaald en geschreven wordt, oftewel door onze redacteurs. Dus dan heb ik het over nieuws, reviews en meukitems. Wel mag een bedrijf ons natuurlijk vragen of we wellicht product X van ze willen bekijken, wij bepalen echter of dat gebeurt en wat er dan over verschijnt.

De pricewatch is natuurlijk al heel lang (semi-)commercieel, maar we blijven echt wel scherp op misbruik hiervan, al is het alleen maar dat dan de andere klanten ook aan de bel trekken ;)
De user-generated content (het forum, de reacties, shop survey, vraag en aanbod en product survey) zal ook echt niet (zomaar) gesponsoord worden. Maar dat is inderdaad een punt wat enerzijds moeilijk te controleren is (een groot deel van onze bezoekers is tenslotte ergens werknemer of zelfstandige) en anderzijds vast ook commercieel interessant blijft om hier en daar een mouw aan te passen. Wel zal dat, naar mijn inschatting, echt altijd binnen stricte regels gebeuren die op zijn minst "zo min mogelijk schade" aan de community brengen, bij voorkeur geen natuurlijk.

Toch zullen wij ook altijd wel afhankelijk blijven van een of andere "hogerhand" en de advertentiemarkt. Als die weer in gaat storten de komende jaren kan het zijn dat we gekke dingen moeten doen om uberhaupt te blijven bestaan, als die blijft groeien kan het zijn dat we juist voorzichtiger worden.

[edit]
Hier staat steeds 'ik', omdat ik ook 'ik' bedoel. Ik zit niet op de plek om beslissingen hierover te nemen. Dus mijn mening staat hier, niet een garantie of iets dergelijks :)

[ Voor 4% gewijzigd door ACM op 17-02-2007 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
@ACM: Ik hou hierbij op. Je kunt je blijven verschuilen achter filters en het MT; Ik heb helaas mijn abonnement verlengt en dit is de laatste keer. Ik snap dat jullie winst moeten maken en ik heb daar respect voor. Dat wil echter niet zeggen dat je zoiets - waarvan je weet dat het irritatie opwekt - zomaar doorvoert. Dit forum was ooit van ons allen, maar de inkomsten zijn sinds de overname van VNU belangrijker dan de community. Helaas, want GoT was erg goed op weg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

AlainS schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 01:12:
@ACM: Ik hou hierbij op. Je kunt je blijven verschuilen achter filters en het MT;
Wat moet ie anders doen dan? Hij heeft er immers niks over te zeggen, naar ik begrijp. Dan kun je niet anders dan naar het MT verwijzen en verder je eigen mening geven.

Voor de rest ben ik het wel redelijk met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 13:13

SmartDoDo

Woeptiedoe

[...]

Ik moet de features van react misbruiken om dit soort misselijke grappen te weren.
AlainS schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:43:
[...]

Door het (subjectieve) probleem wat jullie mij in de schoenen hebben geschoven ben ik verplicht om me aan te passen aan de reclame die jullie op dit forum als 'normaal' zien.
Bedoel je nou dat je er een probleem mee hebt dat je PS3 in de active topics ziet en je er zelf een actie voor moet ondernemen om het uit het zicht te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

RoD schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 01:16:
[...]

Wat moet ie anders doen dan? Hij heeft er immers niks over te zeggen, naar ik begrijp. Dan kun je niet anders dan naar het MT verwijzen en verder je eigen mening geven.

Voor de rest ben ik het wel redelijk met je eens.
ik sluit me aan bij alain en jou.

waarom hij zich moet verschuile? omdat we van het mt zelf niets zien?
makkelijk om dan een of anders stuk voetvolk (sorry ACM) naar voren te sturen.

Wie start er een actie om WOS dicht te krijgen via een inzameling?

@MT: mischien leuk: een subforum idols, a 75ct per bericht... of breng ik jullie nu op ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 19:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

AlainS schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 01:12:
Dit forum was ooit van ons allen, maar de inkomsten zijn sinds de overname van VNU belangrijker dan de community. Helaas, want GoT was erg goed op weg ...
Mag ik je er op wijzen dat dát standpunt niet correct is? GoT is altijd een strevend bedrijf geweest sinds de moeilijke periode die ze hebben gehad :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Outerspace schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 01:21:
[...]

Mag ik je er op wijzen dat dát standpunt niet correct is? GoT is altijd een strevend bedrijf geweest sinds de moeilijke periode die ze hebben gehad :)
jep maar got als got was wel minder commercieel bezig (als in : storend commercieel) bezig mi.
ik kom hier al sinds 1999 (altijd lurken en ander accountje...) en vind dit wel een fors dieptepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Dat het erg commercieel is moet ik je nageven, maar om dit als dieptepunt te zien vind ik een beetje te. Als het uiteindelijk niet aantrekt, dan is het subforum ook weer weg (toevallig al na xx maart).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:52:
Als gebruiker mag je blij zijn met de gelegenheid die T.Net je biedt om vragen te stellen of daarop te reageren. Dat daar iets tegenoverstaat in de vorm van al of niet verkapte reclame lijkt me niet zo
onredelijk. Je doet ervaring/kennis op en dit delen met anderen kost je helemaal niets.
Als hoster van een forum mag t.net blij zijn met de gelegenheid dat veel van ons de tijd en moeite nemen om de community te bouwen en het forum te vullen met kennis. En voor mij persoonlijk heb naast het delen van kennis me ook 5 jaar ingezet om "mijn stekkie" (de devschuur) achter de schermen te helpen verbeteren waar ik dat mogelijk achtte. Om dan te lezen dat het forum waaraan ik heb helpen bouwen vervalt in een plek waar je de regels kunt kopen doet me simpelweg gewoon pijn. Dus nee, ik slik dergelijke berichtgevingen niet zomaar en laat gewoon mijn menig ventileren, zodat men weet hoe erover gedacht wordt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Outerspace schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 01:21:
GoT is altijd een strevend bedrijf geweest sinds de moeilijke periode die ze hebben gehad :)
Mag ik je erop wijzen dat de financiele stand van T.net er mij niet toe doet? Ik vind het dikke vette prima dat GoT winst maakt, maar ze moeten mij er niet mee lastig vallen.

@SmartDodo: Geen van beiden. Ik heb er een probleem mee dat ik opgezadeld wordt met iets dat niet GoT-waardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Boudewijn schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 01:20:
makkelijk om dan een of anders stuk voetvolk (sorry ACM) naar voren te sturen.
Daniel (de voornaamste verantwoordelijke) heeft hier wel degelijk gereageerd... Maar ik denk niet dat je het hem echt kwalijk kan nemen dat ie niet laat op de avond nog opnieuw reageert? Bovendien is het natuurlijk maar de vraag of ie echt iets anders meedeelt dan reeds al diverse keren door diverse crewleden is verteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlainS schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 01:31:
Ik heb er een probleem mee dat ik opgezadeld wordt met iets dat ik niet GoT-waardig is vind.
Wel correct blijven aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
@HlpDsK: Bedankt voor je nuttige toevoeging. Ik denk inderdaad dat niemand me begreep zonder jouw bijdrage ...

offtopic:
Dit is al de tweede keer in 1 topic dat iemand mijn post aanpast ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Wat me elke keer weer verbaast hier in LA is hoe weinig vertrouwen onze bezoekers hebben in dingen die wij doen.
Alle commentaren, mededelingen en al wat dies meer zei ten spijt; iets wordt uitgeprobeerd en we hebben gelijk onze ziel aan de duivel verkocht, we zijn ineens zo partijdig als wat en dat we maar als ketters mogen branden in de hel.

Ondanks dat ik voor mezelf wel een voorlopige kanttekening plaats bij deze actie, kan ik hier de lol iig wel van inzien en ben ik benieuwd naar het verdere verloop van het forum. Als je het niet probeert, weet je die uitkomst ook niet, nietwaar? (waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat je dan maar alles moet proberen, maar tot die conclusie komt een rationeel denkend mens zelf wel)

Hoe het loopt is geheel en al aan jullie als gebruikers; dus als je het er niet mee eens bent, laat het dan lekker links liggen. Sterft het vanzelf wel een keer. :)
offtopic:
Valt me ook een beetje tegen dat mensen hier op de man aan het spelen zijn/waren; dat hebben we als volwassenen onder elkaar toch niet nodig, jongens?

[ Voor 8% gewijzigd door Kaj. op 17-02-2007 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Guardian Angel schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:52:[...]
Voor wat betreft de integriteit van T.Net. Ik ben er van overtuigd dat door deze methode van adverteren te verkopen, de onpartijdigheid niet in het geding komt. De spelregels die op dit forum gelden zijn óók van toepassing op "commerciële" topics en gelden dus óók voor de koper van het betreffende forumdeel.
Nah, die overtuiging deel ik dus echt niet. Gratis geld bestaat niet, en het is niet voor niks dat in de schrijvende pers een strikte scheiding wordt gehanteerd tussen redactionele content en advertenties. Aan de andere kant zie je bijvoorbeeld bij (vooral de commerciele, maar ook de publieke) omroepen dat daar wél lustig is geexperimenteerd met programma's die (gedeeltelijk) betaald worden via content sponsoring, om over films van de grotere studio's maar te zwijgen.

Echt blij wordt ik ook niet van dit experiment. Door schade en schande wijs geworden sta ik bijzonder sceptisch tegenover paradijselijke win-win-win situaties en mijn bezwaren zijn dan ook niet zozeer 'geitenwollen sokken anti-kapitalistisch gepraat' maar eerder gevoed door bezorgdheid om de kracht van de merknaam 'GoT'. Aan de andere kant geeft de openheid waarmee het ingezet is me voldoende vertrouwen dat eventuele inbreuken op de integriteit van GoT afdoende worden opgepikt en gecorrigeerd. In dat opzicht ben ik ook bijzonder blij met de felle reacties van o.a. curry en .Oisyn en andere users, die in feite afdwingen dat ze ongelijk krijgen. :)

Wie betaalt, bepaalt en imho gaat die wijsheid op het internet net zo hard op als IRL. Ik heb meer dan voldoende vertrouwen in crew en userbase, maar je kunt onmogelijk volhouden dat een samenwerking tussen t.net en een van de marktpartijen géén effect zou hebben op de postitie die t.net inneemt. Per definitie verandert er wat maar hoever die verandering strekt weten we nog niet. Op papier en qua intenties ziet het er prima uit maar de praktijk blijkt soms weerbarstig. In dit opzicht juich ik het ps3 forum toe: met een beetje geluk levert het een schat van informatie op hoe je om kunt gaan met commerciele belangen op een internetforum en waar het beschikbaar stellen van een forumruimte overgaat in een plat reclamekanaal.

offtopic:
Ergens hierboven merkt een dokter op dat de SG -crew het er gewoon mee eens is. Dat ligt dus iets genuanceerder, maar evenmin heb ik een seconde het idee gehad dat het opgelegd is, noch dat tegenargumenten zomaar van tafel zijn geveegd. Op een gegeven moment ligt er dan een beslissing en die omhelst gelukkig een tijdspanne die te overzien is.
Dat er geen enkele rode is die het niet eens is zegt al veel.
Dat zegt dus echt niks behalve dan dat ik -voor mezelf sprekend- er weinig behoefte aan had om me in deze discussie te mengen. * Lustucru meldt

offtopic:
Wat me wel stoort is dat sommige argumenten regelrecht ad hominem zijn. Wmb geen enkele aanleiding om de beweegredenen van de mensen die het (er) niet met (me) eens zijn te betwijfelen of er meteen een motie van wantrouwen in te zien.

@hlpdsk hieronder: mutatis mutandis: "ik wijs je op foutenzaken die ik fout vind in je post"

[ Voor 5% gewijzigd door Lustucru op 17-02-2007 02:08 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlainS schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 01:44:
@HlpDsK: Bedankt voor je nuttige toevoeging. Ik denk inderdaad dat niemand me begreep zonder jouw bijdrage ...

offtopic:
Dit is al de tweede keer in 1 topic dat iemand mijn post aanpast ...
Ik pas jouw post niet aan. Ik wijs je op fouten in je post. Als ik je post wil aanpassen dan heb ik daar een heel mooi editknopje voor ;)

Ik vind dat jij verbolgen doet over iets waar je helemaal niet verbolgen over hoort te zijn. Dat jij een bepaald beeld hebt bij wat GoT moet zijn, wil niet zeggen dat dat strookt met de realiteit. Jouw realiteit wellicht, net zoals jouw mening. Maar die is van iedereen anders.

En zeker nu je al voor de zoveelste keer is gewezen op het feit dat je jezelf helemaal kunt uitsluiten van contact met dat forum, snap ik niet dat je er z'n probleem van maakt. Ik heb je namelijk ook niet gehoord destijds toen er abo's kwamen die bannerfree waren. Ook daar moet je in je prefs rommelen voordat de functionaliteit naar je wens was. Maar nu is het ineens niet meer ok. Ben blij dat je überhaupt die mogelijkheid hebt! Dat is iets waarmee GoT als een zeldzaam baken van vooruitstrevendheid uit-torent boven een zee van reclame.

Noem me anders aub een paar andere fora waar je (1) zo weinig reclame aantreft in en om posts heen, (2) dat beetje reclame nog uit kunt zetten ook, (3) je delen van het forum die je niet wilt zien kunt verbergen, en (4) er zo uitgebreid de tijd en moeite word genomen om je bezwaren met je te bespreken.

Iedere user is waardevol, en we maken er ook graag een leuke plek van voor iedereen, maar eerlijk is eerlijk .. je moet niet denken dat je een of ander gewoonterecht kunt ontlenen aan de gang van zaken in het verleden. Als je je het _echt_ niet te pruimen is dat er ergens buiten jouw gezichtsveld een forum bestaat dat je niet aanstaat, dan sta je geheel vrij om dat dermate zwaar te laten wegen dat je vertrekt. En dan zeg ik er gelijk bij dat ik het absurd vind om voor die reden weg te gaan. Je hebt alle middelen om reclamevrij te GoT'ten. Wie bieden je die mogelijkheden. En toch is dat niet voldoende. Sja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik proef twee kampen: eentje die neutraal er tegenover staat maar het wel kritisch gaat volgen, en een groep die mordicus tegen is. Echt enthousiaste reacties heb ik nog niet gezien, en dat moet toch zorgwekkend zijn; zelf zit ik aan de wantrouwende kant van het eerste kamp ;) .

* gambieter zit trouwens eigenlijk te kort op GoT om echt een neutraal of slecht gevoel te hebben voor deze situatie

Wat me nog onduidelijk is, is of de moderators ook de startposts uit de blauwe topics aan kunnen en mogen passen, of heeft Sony daar de vrije hand? Zo'n "Featuring Real-time" topic komt toch wel over als een beetje schaamteloze reclame, met teksten als "Stuk voor stuk unieke bouwstenen die samen de PS3 maken wat hij is." en "Grafisch was het tijd voor de volgende stap en de PS3 bewijst dat."

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Ik vind het ronduit klote wat er nu gebeurt. Maar helaas bepaal ik niet hier het reilen en zeilen, ondanks dat ik onderdeel van de community ben. Het enige wat mij rest is Myreact aanklikken en mijn preferences wijzigen. Ik zou het zonde vinden om hier voor de community te verlaten, maar ik hou wel mijn ogen open wat betreft de toekomst.

Ergens ben ik het trouwens wel eens met de uitspraak dat de users vaak klagen bij veranderingen. We zijn nu eenmaal gewoontedieren dus zo gek is dat niet. Toch denk ik dat we moeten blijven discusieren, en desnoods klagen. Op deze manier houden we de dialoog in ieder geval en kunnen we allemaal mooi de voors en tegens op een rijtje zetten.

Het is een experiment, maar wat zijn de plannen voor de toekomst wat dit betreft? Is daar al eens over gesproken? Op dit moment is er nameljik een verlegging van de grenzen gaande, en ik vraag me af in hoeverre dat zo door zal gaan. Concreet voorbeeld: Stel Nintendo komt morgen met hetzelfde aanbod voor een Wii forum. Zouden jullie daarmee akkoord gaan? :?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan kunnen passen: ja
Aan mogen passen: ja

Dat is sowieso mogelijk. Maar dan moet er wel aanleiding voor zijn. En daar is de policy voor uitgedacht :) Er is geenszins een vrijbrief uitgevaardigd aan Sony omdat ze wat centjes over tafel hebben geschoven. De policy is nog steeds volop van toepassing op alles wat gepost wordt, alle PS3-topics incluis.

Schaamteloze reclame: ja

Daar is dan ook voor betaald. Het staat jou en eenieder echter vrij om kritisch te zijn over al te enthousiaste statements. Als er dingen gezegd worden die genuanceerd zouden moeten worden, of die pertinent niet waar zijn, dan heb je, in tegenstelling tot een pure advertenitie, ruimschoots de mogelijkheid om dit aan te kaarten of claims te weerleggen.

Zolang pro-PS3 en anti-PS3 statements onderbouwd worden, is met geen van beiden iets mis. Of dat nu wordt gedaan door medewerkers van Sony, door fanboys voor en tegen, of door kritisch users.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 02:09:
[...]
Schaamteloze reclame: ja

Daar is dan ook voor betaald. Het staat jou en eenieder echter vrij om kritisch te zijn over al te enthousiaste statements.
[...]
Daar zou ik dan toch wat voorzichtiger mee zijn geweest, want nu leg je de "weerlegging" bij de users neer. Betalen voor schaamteloze claims lijkt me een brug te ver, ik zou dan wel hebben meegenomen dat het informatief moet zijn en niet alleen een plug voor het product. Want "Powered by Sony" staat er nou ook niet echt groot.

Het is een beetje het advertorial idee, het lijkt net een echt deel van de krant/tijdschrift, en lift mee op het succes van het medium. Dat is goed voor de adverteerder, maar vaak slecht voor de reputatie van het medium. Ik wens de mods veel sterkte bij de afwegingen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

gambieter schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 02:15:
[...]
Ik wens de mods veel sterkte bij de afwegingen :)
Die afwegingen zijn al gemaakt, anders zou het subforum nog niet bestaan :) Denk dat het nu wel tot 23 maart meegaat, je zegt zoiets niet 1 2 3 af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Outerspace schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 02:21:
[...]

Die afwegingen zijn al gemaakt, anders zou het subforum nog niet bestaan :) Denk dat het nu wel tot 23 maart meegaat, je zegt zoiets niet 1 2 3 af :)
Bij de afwegingen over de lopende topics, startposts, en reacties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 02:15:
want nu leg je de "weerlegging" bij de users neer.
Ja en? Dat zijn ook de enige die het kunnen doen. Sterker nog .. daar rekenen we op. Dat is nou juist hoe een community functioneert. Vergeet niet: de mensen van Sony zijn ook niet meer dan gewone users hier. En die prijzen de PS3 aan met hun posts. En jij kunt het weerleggen mocht het niet kloppen. Net zoals als jij iets verkondigd dat niet helemaal waar is ten nadele van Sony. Dan kun je van hun kant uit, of zelfs van een andere doorsnee user, vroeg of laat een correctie verwachten.

Ik bedoel maar .. als een AMD fanboy rare dingen roept over Intel, dan kun jij dat weerleggen. Als een AMD medewerker dat zou doen veranderd daar ook niks aan. Het enige verschil is dat een fanboy doorgaans geen medewerker van het bedrijf is. En zelfs als dat wel zo is .. dan kun je al jarenlang discussies hebben gevoerd met een medewerker ipv enkel een fanboy. Ik zie niet hoe dat enig verschil uitmaakt in de feitelijke discussie. Inhoudelijk kunnen geen van beiden namelijk ongestraft claims maken die niet overeenkomen met de waarheid. Tegenwicht moet per definitie uit de community komen, of het nou een advertentie, een advertorial, of fanboygewauwel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder: het is niet enkel en alleen een kwestie van reclame. Jij verkeert als user, van GoT en/of het product, in een vrij unieke positie. Je kunt namelijk heel direct vragen stellen, en antwoorden krijgen, van Sony zelf. Bij monde van hun vertegenwoordigers hier. En daar mag je zeker om duidelijkheid vragen. Straight dope dus .. ipv marketingpraat. En je kunt actief deelnemen aan het proces van bepalen hoe Sony de markt beschouwd. Zeker voor de nederlandse markt. Je kunt input geven. En dat kan in een zeer korte lijn bij zeer invloedrijke mensen terechtkomen. En ik wil Sony vooralsnog de voordeel van de twijfel wel geven dat ze het forum voor meer gaan gebruiken dan pure marketing. Ze hebben namelijk een unieke kans om feedback te krijgen van een stel zeer slimme en inventieve mensen. Daar kom je niet zomaar aan. Daarvoor moet je heel gespecialiseerd op zoek gaan. En dat hebben ze gevonden in GoT. Ik zou bijna zeggen: voel je vereerd :P

Bottom line: als je kritiek hebt: zeg het. Als je tips hebt om de console te verbeteren: zeg het. Als je het leuk vind: zeg het. Communiceer je bevindingen. Niet alleen hebben alle andere users daar wat aan, Sony zelf kan het ook ter harte nemen. En wie weet filtert er wat door naar een volgende generatie consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

* gambieter speelt alleen met computers, maar heeft geen spelcomputer of console :o :+

Het is meer de principediscussie, ik vind dit namelijk wel een belangrijk onderwerp. Ben benieuwd hoe het gaat lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook geen consoles (nouja een SNES die weg staat te stoffen). En ik ben ook niet bijzonder gecharmeerd van Sony. Ik heb een stereo van ze maar dat is dan ook alles. Memorysticks zijn een stuk duurder dan SD, ATRAC was vaak slechter dan MP3, en meer van die offbeat standaarden waar ze aan vasthouden/hielden. Daarna het rootkit fiasco.

Maar net zoals je niet alle GoT-users over 1 kam kunt scheren, kun je dat ook niet met alle mederwerkers van een bedrijf.

Voor mij is het dus net zo goed een principediscussie :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 12:38
Man, wat een discussie waait er weer op. Toch zal ik op dit belachelijk late tijdstip ook even mijn eigen mening hier "ventileren". ;)

Ik moet zeggen dat ik het echt super vind om hier kennis rond te hebben lopen van Sony zelf. Ook de eerder in het topic aangehaalde mensen die bij andere bedrijven werken (oa Kaspersky) zijn echt super handig om te hebben.Zoals HlpDsK zegt: Best een eer.
Deze mensen kunnen de users echt het allerbeste helpen met problemen en vragen. Helemaal top zou ik het vinden als ze een ondertitel zouden krijgen. Dus waar bij de mods staat: Moderator X/Y zouden deze users iets als Medewerker Sony kunnen krijgen; Zonder kleurtje uiteraard. Daarmee worden ze herkenbaarder en weet je ook dat ze misschien niet helemaal onafhankelijk zijn bij een "wat is beter"-discussie.

Wat ik wel jammer vind is dat er een apart PS3 forum komt. Niet zozeer omdat het commercieel is en afhankelijk zou zijn. Daarvoor geloof ik genoeg in de GoT-crew en ik denk dat de mods zich niet zullen laten belemmeren door het MT of Sony. Dus wat dat betreft zal het wel goed zitten.
Het is alleen jammer dat het overzicht met dit soort acties kwijtraakt. Er ontstaan dan te makkelijk te kleine fora die door een fabrikant in het leven worden geroepen, waarover anders waarschijnlijk niet eens nagedacht zou worden. Het beleid voor nieuwe subfora is er niet voor niets en ik denk dat het beleid wat Tweakers.net na al de jaren heeft ontwikkeld echt een van de beste op het internet is. Praktisch en gericht op de user. Daarom vind ik het erg jammer dat Tweakers nu zelf dit beleid laat varen voor de centen.

Ik hoop dat er na deze pilot eerlijk en open zal worden geevalueerd, waarbij wij als users ook nog een keer om onze mening worden gevraagd. Zodat de mensen die nu misschien tegen zijn ook naar het MT nog duidelijk kunnen maken dat ze het achteraf toch goed vonden werken en vica versa.

offtopic:
Om even niesje te quoten: "Wat me wel stoort is dat sommige argumenten regelrecht ad hominem zijn." Volgens mij kunnen we elkaar hier en daar wel iets vriendelijker te lijf gaan toch? :>

[ Voor 4% gewijzigd door Mac_Cain13 op 17-02-2007 02:55 . Reden: Ad hominem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat ik betreur is dat er zoals nu aparte topics worden geopend, die normaliter of worden gesloten, of in een "het grote" topic worden geplaatst.

Tevens vraag ik me af of het management van T.Net zich niet schaamt, als blijkt dat 99% van de community *ik noem maar wat* dit helemaal niets vind.
Ik bedoel ten opzichte van Sony natuurlijk, die er voor betalen.

Ik zie wel waar het op uitloopt, voorlopig mijd ik het na een aantal posts/reacties te hebben doorgenomen aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schamen? Waarom? Daar is het nou net een proefballonnetje voor. Sony weet dat ze een gok doen.
Zonder het te proberen kom je er niet achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 03:05:
Schamen? Waarom? Daar is het nou net een proefballonnetje voor. Sony weet dat ze een gok doen.
Zonder het te proberen kom je er niet achter.
Natuurlijk, maar desalniettemin heeft Sony een bepaald verwachtingspatroon, anders hadden ze dit niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Er is duidelijk gecommuniceerd over wat SONY wel en niet kan verwachten, het is aan hen om dan de keuze te maken niet? Ze hebben ervoor gekozen om het wel te doen, wellicht een goede keuze. De toekomst zal het uitwijzen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Guardian Angel schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:52:
Wat een gedoe om iets dat een stukje beleid is waar wij als gebruikers van het forum helemaal niets mee te maken hebben.
Wat een neuzel. Wij als gebruikers hebben er alles mee te maken, het ding is er ineens in onze topiclists namelijk.
Mij maakt het niets uit als een producent of importeur of wie dan ook als "gebruiker" aanwezig is op dit forum. Ik ben er echter niet voor om een apart en tijdelijk forumdeel voor hen beschikbaar te stellen. Het e.e.a. zou prima in een regulier deel van de fora passen.
En dat is dan ook het hele punt: het grote PS3-topic volstaat volledig om als Sony-figuur je FUD in te gaan verspreiden (want dat waren die stuckies wel tot ik er een paar brandbommetjes naar binnen gooide), en als je support op je producten wil gaan leveren verwezen we je de afgelopen 5 jaar al lekker door naar je eigen supportforum.

Maar tegenwoordig kun je tegen een leuke prijs je presence op GoT kopen, en direct 250k users volgooien met marketingblaat in de hoop extra producten af te zetten. En als bezitter van 3 next-gen gamesites is Sony toch wel het laatste bedrijf dat ik gezien de afgelopen 2 jaar ook maar enigszins vertrouw qua correcte berichtgeving over hun producten.
Eigenlijk zijn er weinig nadelen aan de aanwezigheid.
Het vervuilt de forumindex. Het plaatst bepaalde reguliere users tegen betaling in een uitzonderingspositie. Het doet terecht vragen rijzen over in hoeverre de crew nu te koop is. Het breekt 100% met het beleid dat de afgelopen 5 jaar over nieuwe subfora gevoerd is, namelijk "het moet draagkracht en overlevingskans hebben".

Hell, het lobbywerk dat ik voor de opening van Werk&Inkomen heb gedaan heeft me weken tactische communicatie binnen de crew gekost. Ik had beter m'n creditcard kunnen trekken :z
Het is een vorm van reclame met de bedoeling potentiële kopers te verleiden tot de aankoop.
Op een forum dat zich al jaren op de borst slaat over z'n onpartijdigheid en aanwezige vakkennis. In plaats daarvan krijgen we nu marketingvolk dat FUD-boekjes op staat te dreunen in belabberd gelayoute stuckies. Daaaaaag onpartijdigheid en vakkennis.

Ik vind het uberhaupt een lompe belediging aan mensen als Schouw (en mezelf) dat vakexperts die hier duizenden posts maken om hun kennis te delen en te groeien op 1 lijn worden gesteld met een marketingbroekie die namens SCE hier de PS3 mag komen ophemelen, en waarschijnlijk als letterlijke opdracht "feiten zijn ondergeschikt aan verkoopcijfers" heeft meegekregen.
Als daarnaast (technische) vragen worden beantwoord die leiden tot een oplossing van een gerezen probleem; wie kan deze vragen beter beantwoorden dan de maker van het product?
De mensen met inhoudelijk verstand van het product die ook nog bij Sony werken spreken geen Nederlands, dat weet jij net zo goed als ik en iedereen hier.
Het lijkt erop dat mensen niet kunnen of willen begrijpen dat er inkomsten gegenereerd moeten worden. Geen of langdurig onvoldoende inkomsten heeft onherroepelijk sluiting tot gevolg.
Bull. Zoals ik een stuk hierboven al zei is dit forum als actieve community van onschatbare waarde voor Tweakers.net BV. Die kan namelijk fortuinen vragen voor z'n Pricewatchvermeldingen omdat het forum heel ICT'end Nederland verenigt, en lompe reclamecampagnes op de Frontpage neerzetten omdat het forum heel ICT'end Nederland verenigt.
Als gebruiker mag je blij zijn met de gelegenheid die T.Net je biedt om vragen te stellen of daarop te reageren. Dat daar iets tegenoverstaat in de vorm van al of niet verkapte reclame lijkt me niet zo onredelijk. Je doet ervaring/kennis op en dit delen met anderen kost je helemaal niets.
Ach ach de oude "je mag blij zijn dat het forum er is" redenatie. Daar had ik als DT al een schurfthekel aan. TWEAKERS.NET MAG BLIJ ZIJN DAT WIJ HIER ZIJN, niet andersom.
Ja, duidelijk. Daarom is er nu een PS3-launch-forum terwijl we er als crew altijd mordicus tegen waren om voor iedere scheet een forum te openen, en worden er, zoals terecht hierboven al gezegd door iemand, nu topics geopend die in SGD terecht zonder pardon waren gesloten met 'pleur maar in het grote PS3-topic'. Oh wacht, dat zijn al 2 spelregels die niet meer van toepassing blijken als je geld op tafel hebt gegooid.

Hoeveel kost een slotje verwijderen?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
curry684 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 04:30:
De mensen met inhoudelijk verstand van het product die ook nog bij Sony werken spreken geen Nederlands, dat weet jij net zo goed als ik en iedereen hier.
Laat staan Engels :X

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:00

aex351

I am the one

Opzich is er niets mis met het PS3 forum maar het is gewoon puur de manier waarop. Curry geeft al aan dat er normaal gesproken heel erg moeilijk word gedaan over het oprichten van een nieuw forum sectie. Maar nu wanneer een bedrijf met een zak geld aankomt zetten kan het plots wel zonder een slag of stoot. Ik zelf wilde bijvoorbeeld een sectie hebben "PHP" in het programmeren gedeelte, ging niet door. Met nu als gevolg dat alles wat ook maar met programmeren te maken heeft gewoon in het "programmeren" sectie word gedumpt. Het zou te lastig zijn om elke programmeertaal van elkaar af te scheiden.

Wanneer er meer relaxed was gedaan over het oprichten van nieuwe forum secties dan zou er allang een sectie "consoles" zijn. En eventueel ook elke console zijn eigen forum. Het forum kent genoeg gebruikers maar door eigen stugheid zijn ontwikkelingen traag. En nu mede door deze stugheid en de spontane komst van een nieuwe forum sectie welk ook nog eens gesponsord blijkt te zijn doet menig gebruiker van zijn stoel doen vallen.

Wanneer er dus al een PS3 forum sectie zou zijn dan zouden menig gebruikers absoluut geen moeite hebben met 7 stuckies mits er gewoon bij staat gesponsord oid. Eventueel wanneer zo'n forum sectie niet zou bestaat in SGD gooien.

Maar dus puur vanwege de houding van t.net tegenover de gebruikers ten opzichte van ontwikkelingen hebben er toe doen leiden dat gebruikers het PS3 forum maar een vreemd ding vinden tussen al die andere oude vertrouwde forum secties.

[ Voor 8% gewijzigd door aex351 op 17-02-2007 06:23 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diep diep diep diep diep dieper dan diep triest deze gang van zaken.

Een Vista forum waar echt wel vraag naar was mocht niet omdat het normale Windows forum daar goed zat voor zou zijn, maar de PS3 krijgt ineens wel een eigen (compleet nutteloos) forum.

En ja, als je van Sony (in alle vormen bekend als de duivel) een bak geld krijgt en vervolgens doet wat hij zegt dan heb je inderdaad je ziel verkocht aan de duivel met alle gevolgen van dien.

Tweakers is sinds de overname van VNU raar bezig, eerst als de rare links naar computable, de debiele jobs site en daarna nog meer rare fratsen. Zoals het creatief uitleggen van de Nederlandse taal waarbij hoofdletters in afkortingen zijn ontslagen en daarna het toevoegen van een extreem lelijk en onprettig lezende DIKKE VETTE lead.

Dit alles met flink wat protest vanuit de community. Natuurlijk het overgrote deel slikt het en zegt niets, maar dit is wel de manier om een community om zeep te helpen.

Nou jongens, gaan jullie maar lekker achter het geld aan, als het zo door gaat wordt tweakers op korte termijn vervangen voor een andere community waar wel gewoon normaal geluisterd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

curry684 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 04:30:
[...]
Wat een neuzel. Wij als gebruikers hebben er alles mee te maken, het ding is er ineens in onze topiclists namelijk.
Dan zet je die uit.
En dat is dan ook het hele punt: het grote PS3-topic volstaat volledig om als Sony-figuur je FUD in te gaan verspreiden (want dat waren die stuckies wel tot ik er een paar brandbommetjes naar binnen gooide), en als je support op je producten wil gaan leveren verwezen we je de afgelopen 5 jaar al lekker door naar je eigen supportforum.
De aanwezigheid van mensen van UPC op Chelloo Underground als voorbeeld werkt zeer positief uit.
Maar tegenwoordig kun je tegen een leuke prijs je presence op GoT kopen, en direct 250k users volgooien met marketingblaat in de hoop extra producten af te zetten. En als bezitter van 3 next-gen gamesites is Sony toch wel het laatste bedrijf dat ik gezien de afgelopen 2 jaar ook maar enigszins vertrouw qua correcte berichtgeving over hun producten.
Het bereik is kleiner niet op de laatste plaats omdat gebruikers het uit kunnen zetten. Daarnaast, wat je niet wilt lezen of zien, hoef je niet te zien of te lezen. Het is dat ik dit topic zag anders had ik het niet eens geweten.
[...]
Het vervuilt de forumindex. Het plaatst bepaalde reguliere users tegen betaling in een uitzonderingspositie. Het doet terecht vragen rijzen over in hoeverre de crew nu te koop is. Het breekt 100% met het beleid dat de afgelopen 5 jaar over nieuwe subfora gevoerd is, namelijk "het moet draagkracht en overlevingskans hebben".
De vervuiling is technisch te voorkomen. De crew...... die kan net als elke andere gebruiker zijn mening geven. Beleid wordt gemaakt door de directie en als er na 5 jaar reden is het over een andere boeg te gooien....tja.
Hell, het lobbywerk dat ik voor de opening van Werk&Inkomen heb gedaan heeft me weken tactische communicatie binnen de crew gekost. Ik had beter m'n creditcard kunnen trekken :z
W&I is een prima forum en sluit aardig aan op de vrij nieuwe vacaturebank.
Op een forum dat zich al jaren op de borst slaat over z'n onpartijdigheid en aanwezige vakkennis. In plaats daarvan krijgen we nu marketingvolk dat FUD-boekjes op staat te dreunen in belabberd gelayoute stuckies. Daaaaaag onpartijdigheid en vakkennis.
Als er geen vakkennis is bij het marketingvolk zal dit alleen maar averechts werken voor Sony. De kennis blijft aanwezig in de overige non "commerciële fora". Als je denkt dat de partijdigheid in het gedrang is is dat een belediging en een gebrek aan mensenkennis.
Ik vind het uberhaupt een lompe belediging aan mensen als Schouw (en mezelf) dat vakexperts die hier duizenden posts maken om hun kennis te delen en te groeien op 1 lijn worden gesteld met een marketingbroekie die namens SCE hier de PS3 mag komen ophemelen, en waarschijnlijk als letterlijke opdracht "feiten zijn ondergeschikt aan verkoopcijfers" heeft meegekregen.
Ik ben geen vakexpert maar door mijn reacties deel ik ook mijn kennis die op sommige gebieden kwalitatief boven die van Sony staat. Nogmaals, als Sony slechte reacties plaatst vallen zijn vanzelf door de mand mede doordat de gebruikers deze kritisch volgt.
Dat weet ik, door mijn gebrek aan een Gameconsole, niet
Bull. Zoals ik een stuk hierboven al zei is dit forum als actieve community van onschatbare waarde voor Tweakers.net BV. Die kan namelijk fortuinen vragen voor z'n Pricewatchvermeldingen omdat het forum heel ICT'end Nederland verenigt, en lompe reclamecampagnes op de Frontpage neerzetten omdat het forum heel ICT'end Nederland verenigt.
Gratis=reclame, abonnement=geen reclame. Een gratis krant zonder reclame is ook geen lang leven beschoren.
Ach ach de oude "je mag blij zijn dat het forum er is" redenatie. Daar had ik als DT al een schurfthekel aan. TWEAKERS.NET MAG BLIJ ZIJN DAT WIJ HIER ZIJN, niet andersom.
Wél andersom. Als er geen plaats zou zijn om een vraag te stellen, blijft die onbeantwoord.
Ja, duidelijk. Daarom is er nu een PS3-launch-forum terwijl we er als crew altijd mordicus tegen waren om voor iedere scheet een forum te openen, en worden er, zoals terecht hierboven al gezegd door iemand, nu topics geopend die in SGD terecht zonder pardon waren gesloten met 'pleur maar in het grote PS3-topic'. Oh wacht, dat zijn al 2 spelregels die niet meer van toepassing blijken als je geld op tafel hebt gegooid.
Kan ik niet over oordelen. Kom daar nooit.
Hoeveel kost een slotje verwijderen?
Een beetje flauwe opmerking vindt je niet?

Elke verandering leidt tot commotie, zelfs zoiets als een wijziging van een kleur. Heel GoT op zijn kop, en zo zijn er vast meer voorbeelden die zouden leiden tot het vertrek van mensen met "kennis".

Ik zie reclame in het algemeen ook als storend, ik wil nieuws, feiten, informatie en bij voorkeur voor niets. Toch moet ik me dagelijks door reclame heen worstelen. Op TV, radio, in kranten, streekbladen en ga zo maar door. Hier kan ik het filteren en door een abonnement te nemen onzichtbaar laten zijn. Dat is me bij een krant nog niet gelukt.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:55

SkyStreaker

Move on up!

Van mij mag het allemaal, zolang er maar de juiste onderbouwing genoten wordt. Ik kan maar niet begrijpen dat een experimentje zoals dit zoveel galspuwerij opwekt. Her en der vindt ik de negatieve reacties ietwat overdreven. Het is een experiment, klaar. Ze krijgen d'r geld voor, geweldig! Het komt T.net alleen maar ten goede, uitmuntend!

Ik zal eerlijk zeggen, zelfs ALS PS-fan, op dit sub-fora zat ik ook niet echt te wachten, het is een bitter bij-smaakje, maar dat komt voornamelijk omdat dit niet echt helemaal in mijn beeld van t.net past. Het is even wennen, maar ik vertrouw absoluut in de objectiviteit die in het subfora naar voren komt.

Het is gewoon een feit dat je niet iedereen tevreden kan stellen en dat moet je ook niet gaan proberen. Wat mij betreft is de objectiviteit en integriteit van de t.net en alles daaromtrent niet aangetast en juich dergelijke experimenten toe. T.net heeft ambitie, dit laat dat zien.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 07:34:
En ja, als je van Sony (in alle vormen bekend als de duivel) een bak geld krijgt en vervolgens doet wat hij zegt dan heb je inderdaad je ziel verkocht aan de duivel met alle gevolgen van dien.
Ik zie Sony toch echt niet als de duivel maar gewoon een bedrijf als elk ander.
Tweakers is sinds de overname van VNU raar bezig, eerst als de rare links naar computable, de debiele jobs site en daarna nog meer rare fratsen. Zoals het creatief uitleggen van de Nederlandse taal waarbij hoofdletters in afkortingen zijn ontslagen en daarna het toevoegen van een extreem lelijk en onprettig lezende DIKKE VETTE lead.
Tsja zo kun je natuurlijk alles wel afzeiken. De links naar Computable zijn op dringend verzoek van de directie van VNU BP geplaatst, daar hadden wij weinig over in de melk te brokkelen. Je kunt ze sowieso in je layout-settings uitschakelen. De jobs-site is niet debiel (ok, de eerste poging was niet best) maar in de huidige uitvoering een prima aanvulling waar al jaren voordat VNU zelfs maar in beeld kwam al plannen voor bestonden. VNU of geen VNU, die vacaturesite was er gekomen. Eigenlijk hadden we het al veel eerder moeten doen, gezien het commerciële succes: de omzetten van de jobssite bieden ons de mogelijkheid op andere gebieden (banners etc.) meer dingen te kunnen weigeren. Maar dat ziet de gebruiker natuurlijk niet.
Het ontbreken van hoofdletters in bepaalde afkortingen is geen creatieve uitspatting van ons maar het volgen van de richtlijn van het Genootschap Onze Taal: ingeburgerde afkortingen zoals sms, dvd en dergelijke worden met kleine letters geschreven. Wat ingeburgerd is kun je over discussiëren, voor de Tweaker zullen dat aardig wat technische afkortingen zijn.
Het toevoegen van de lead is een keuze van de hoofdredactie geweest en ook niet bepaald vreemd: sites als Nu.nl doen het al jaren zo.
Dit alles met flink wat protest vanuit de community. Natuurlijk het overgrote deel slikt het en zegt niets, maar dit is wel de manier om een community om zeep te helpen.
Nou jongens, gaan jullie maar lekker achter het geld aan, als het zo door gaat wordt tweakers op korte termijn vervangen voor een andere community waar wel gewoon normaal geluisterd wordt.
Geloof mij, dit werd in 1999 ook al 'en masse' geroepen bij elke wijziging die door delen van de community niet werd goedgekeurd. Ik zal niet ontkennen dat wij af en toe impopulaire en zelfs verkeerde beslissingen hebben genomen maar ergens doen we toch wel iets goed, anders zou deze site niet nog steeds groeiende zijn.

Uiteindelijk streven zowel gebruikers als crew als directie naar verdere groei, zowel kwalitatief als kwantitatief als commercieel, van deze website. Dat gedurende dat proces soms dingen door ons anders worden gedaan of beoordeeld dan de community het liefst zou zien is daarbij onvermijdelijk. We hebben altijd gezocht naar het evenwicht tussen enerzijds de commerciële belangen die ons in leven houden, en anderzijds de gebruikersbelangen die deze site maken tot wat hij is. Het één kan niet zonder het ander. Soms laat de balans (te?) veel door naar de ene kant, soms naar de andere kant. We zien dan de reacties en leren daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Guardian Angel schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 08:08:
De aanwezigheid van mensen van UPC op Chelloo Underground als voorbeeld werkt zeer positief uit.
Die Sony-ventjes kunnen dan toch vrolijk in het PS3-topic lopen grasduinen?
W&I is een prima forum en sluit aardig aan op de vrij nieuwe vacaturebank.
Dat is het hele punt wat hij bedoelt. Voor een subforum wat enorm succesvol blijkt en toch aardig goed past op Tweakers is een hoop moeite gedaan en weken gelobbyd, maar voor een flutforumpje als het PS3-forum, waar niet eens bijzonder veel vraag naar is hoeft er alleen maar even geïnternetbankierd te worden.
Wél andersom. Als er geen plaats zou zijn om een vraag te stellen, blijft die onbeantwoord.
Er zijn anders tig andere fora op het internet.
Tweakers mag blij zijn met zulke extreem loyale users, die kom je op het internet niet zo snel tegen, maar ze moeten die loyale users niet gaan provoceren/beledigen, want dat kan niet eeuwig doorgaan.
Kan ik niet over oordelen. Kom daar nooit.
Het punt is dat er nu minimale topics toegelaten gaan worden, die makkelijk in het PS3-topic kunnen of eventueel met de search gevonden kunnen worden, maar omdat Sony geld heeft betaald voor een subforum het 'goed in het subforum zou passen'. Er wordt dus hoedanook met 2 maten gemeten.
Van de 4 topics die ik zie staan passen er 3 in het grote PS3-topic. Normaliter zouden deze topics een slotje krijgen.
Elke verandering leidt tot commotie, zelfs zoiets als een wijziging van een kleur.
Natuurlijk, maar er is verandering en verandering. Het te grabbel gooien van je principes is iets anders dan het veranderen van kleur. Ik heb hier meer het gevoel van een Open Source project dat opeens z'n produkt, waar duizenden mensen aan meegewerkt hebben, gaat verkopen. En dat steekt.
Het MT moet het natuurlijk zelf weten, maar in mijn ogen ziet het er inderdaad naar uit dat ze gezwicht zijn voor het geld.

Ik zie ook echt niet wat dit voor voordeel heeft boven een Sony-ventje in het PS3-topic laten rondlopen (behalve het geld voor Tweakers).

Daarnaast als we toch meer geldgericht bezig gaan zijn, kunnen we dan niet een soort Youtube model aannemen? Alle users die een inhoudelijke waardevolle techpost maken belonen met €0,0001 ofzo. (:+)

In ieder geval de moderators verdienen wel wat meer dan wat er nu gebeurt. Het MT casht in op iets wat door ploeteren van al die vrijwilligers is opgebouwd.

Ik vind het ook jammer dat mensen zeggen 'ja, maar het is beter dan popups/-unders'.
Ik vraag me dat af. Popups zijn storender, maar dat je delen van het forum kunt kopen is veel meer een principezaak en dat steekt mij meer.

Als ze toch hadden willen experimenteren dan hadden ze imho beter bij het PS3-topic kunnen beginnen en bij eventueel succes daaropvolgend met subfora kunnen smijten.

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 17-02-2007 09:22 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

DaannO schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:56:
Maar wat definieert precies een commercieel forum dan en waarom is dat volgens jou niet de bedoeling?

Volgens mij is er al een aantal keer duidelijk uitgelegd dat de inhoud van het forum totaal niet in het gedrang komt, dus waarom zou het heel erg zijn als er morgen ook tijdelijk een "Windows Home Server 2007" (oid) forum zou zijn (bij wijze van spreken) met dezelfde voorwaarden? :)
Er is dus een een dunne lijn tussen wat wel kan en wat niet kan. Echter beslist het MT daar over, en niet de users. :)
Maar het MT heeft wel aangegeven open te staan voor feedback - laten we die dan ook geven :)

Mwa Ms zal er best garen bij spinnen als /23 ophoepelt. Nu krijg je geld om iets te doen, en je creeert een precedent cq. hellend vlak. Ik ben doemdenker, maar vind dit best eng.

Ik vraag me op zich af of MS er baat bij heeft als Non-Windows Operating Systems dicht zou zijn, maar los daar van. Het zal inderdaad zo zijn dat de adverteerders steeds een stap verder willen gaan, maar gezien de omzichtigheid en de aanpak van het MT in dit specifieke Sony-geval, heb ik persoonlijk op dit moment er alle vertrouwen in dat de grenzen goed bewaakt worden :)

Boudewijn schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:51:
imo vind ik het erop lijken dat alle modjes dit maar moeten accepteren en trachten te verkopen, en dat lukt niet helemaal.
Er is nu al door ten minste vier verschillende mensen uitgelegd hoe dit werkt op GoT - hou dan alsjeblieft wel op met hier te vertellen dat al die mensen keihard zitten te liegen.

Verder zie ik je nu meerdere keren het in extreme doortrekken ("Wie zamelt geld in om WOS dicht te krijgen", "Wanneer wordt /23 opgedoekt"), dat is natuurlijk een manier om je gedachten te uiten maar het is een *totaal* andere vorm van regels aanpassen dan er nu gebeurd is.

Er is met deze actie namelijk een *mogelijkheid* extra gecreeerd om te discussieeren en jij hebt het over toepassen van censuur - dat zijn dusdanig verschillende zaken dat ik hoop dat je zelf snapt dat het niks met elkaar te maken heeft :)

Exorcist schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 03:01:
Wat ik betreur is dat er zoals nu aparte topics worden geopend, die normaliter of worden gesloten, of in een "het grote" topic worden geplaatst.
Dat zou niet de bedoeling moeten zijn eigenlijk - de insteek is dat er op dezelfde manier gemodereerd wordt als dat er in gemodereerd zou worden als Sony niet betaalde :) (daarmee rekening houdende dat in een beginnend forum je geen content hebt, en dus bijvoorbeeld net wat meer toestaat omdat het nog niet bestond). Als dat niet zo is, moet je - imho - gewoon een TR plaatsen of een post maken in Schop een Modje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat een hoop 'gezeur' over een experiment. Na het lezen van het onderstaande, wist ik al voldoende.
Tenslotte is dit forum een experiment: we hebben nog nooit op verzoek van een commerciële partij een (tijdelijk) forum geopend en weten dus ook niet hoe e.e.a. geaccepteerd zal worden. Mocht dat erg tegenvallen dat weten in ieder geval dat het niet werkt en proberen we het niet nog een keer. Dat we dit nu doen hoeft dus niet te betekenen dat het forum in de toekomst vergeven zal zijn van dergelijke initiatieven.
Men geeft duidelijk aan dat het een experiment is. Wat valt er dan nog over te zeggen? :?

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 17-02-2007 10:44 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Volgens mij is er al een aantal keer duidelijk uitgelegd dat de inhoud van het forum totaal niet in het gedrang komt, dus waarom zou het heel erg zijn als er morgen ook tijdelijk een "Windows Home Server 2007" (oid) forum zou zijn (bij wijze van spreken) met dezelfde voorwaarden? :)
Omdat je dan delen van het forum verkoopt. Ik vind dat gewoon niet netjes tov users & crew die erg veel tijd in dit forum hebben gestoken om hun kennis te delen. Ook wordt weldegelijk de inhoud van het forum bepaalt door de kopers.

Ik zou echt niet willen dat het er zo uitgaat zien: Aan de rechterkant hebben we een topics van MS over Windows Vista en de Xbox360 die perfect met elkaar intergreren en etc etc. En aan de linkerkant hebben we Sony die net zijn nieuwe product gaat lanceren en dat product is zijn tijd ver vooruit etc. etc.

Overgins betwijfel ik ook of er op de langetermijn wordt gereageerd in zulke topics en threads, dit omdat de info die erin komt te staan erg partijdig is. :)
Maar het MT heeft wel aangegeven open te staan voor feedback - laten we die dan ook geven
Mee eens. Anders had je mij ook niet in dit topic gevonden. :)
pven schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 10:43:
Wat een hoop 'gezeur' over een experiment. Na het lezen van het onderstaande, wist ik al voldoende.

[...]

Men geeft duidelijk aan dat het een experiment is. Wat valt er dan nog over te zeggen? :?
Dat als dit `experiment` slaagt. Tweakers BV een verkeerde weg zal inslaan om de lange termijn!

edit:

Kan iemand nog bevestigen dat de kwaliteit van die topics en de TS`en omhoog gaat, of is dit alles wat we kunnen verwachten. :?

[ Voor 19% gewijzigd door DaannO op 17-02-2007 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 10:43:

[...]

Omdat dat hetzelfde is wat Google doet.

Gewoon overal BETA onder knallen, dan kan niemand je meer wat maken.

Smoesjes noemen we dat in het Nederlands, I call em as I see em.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 20:21

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 02:31:
Verder: het is niet enkel en alleen een kwestie van reclame. Jij verkeert als user, van GoT en/of het product, in een vrij unieke positie. Je kunt namelijk heel direct vragen stellen, en antwoorden krijgen, van Sony zelf.
Is er uberhaubt gekeken of daar behoefte aan is? Ik vraag mij dat ernstig af wanneer ik de reacties hier zo lees namelijk. Daarbij heeft Sony meerdere (eigen) fora waar je direct vragen kunt stellen. Uniek is deze opstelling dus niet.
quote:

Beide partijen hebben elkaar nodig. GoT wordt echter wel voor het grootste deel gemaakt door de community (zo zie ik dat en hier horen imho de crewmembers ook bij). De rest is slechts een enabler (gezien vanuit forum user oogpunt).

[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 17-02-2007 10:54 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 10:49:
[...]

Omdat dat hetzelfde is wat Google doet.

Gewoon overal BETA onder knallen, dan kan niemand je meer wat maken.
Is Google daar slechter van geworden?
Smoesjes noemen we dat in het Nederlands, I call em as I see em.
Dit geeft dus aan dat je het MT van T.net niet vertrouwt ... :/

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

pven schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 10:53:
[...]

Het bedrijf niet, het product imho wel.

Interesse vraag:
Waarom hanteren de MT/ crew members eigenlijk nooit een soort animocheck / marktonderzoekje om te kijken of er uberhaubt interesse is vanuit de users voor dit soort "nieuwe" functionaliteit? Het PS3 forum lijkt (hoewel het natuurlijk nog te pril is om conclusies te trekken) niet echt grote aantallen users aan te trekken en daarbij zijn er blijkbaar behoorlijk wat mensen die morele bezwaren zien.

[ Voor 50% gewijzigd door Bor op 17-02-2007 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
[...]

[...]

Overgins heeft dit weinig met vertrouwen maken, maar wel met de beslissingen die ze nemen. Ik heb overgins, had ik ook al tegen Zeef verkondigd, het volste vertrouwen in de crew (op een paar na).

Echter betekent dat niet dat ik gelijk het eens moet zijn met hun beslissingen. Ze zouden ervoor open moeten staan dat dit een verkeerde keuze is geweest ipv het alleen te verdedigen. Dus een andere insteek is wel gewenst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik mij voldoende duidelijk heb gemaakt met mijn posts hier.

Natuurlijk is het makkelijk alles te verdedigen, maar dat zal mijn mening over de situatie niet veranderen. Mijn mening gaat pas veranderen als de situatie gaat veranderen, maar uit het verleden weet ik dat dat toch niet gaat gebeuren.

Het heeft overigens niets met vertrouwen te maken.

As said, ze doen het blijkbaar goed, de site groeit, de inkomsten groeien en bepaalde mensen worden er rijk van. Helaas gaat in dat proces iets veel waardevollers verloren, maar dat hebben ze hier al lang niet meer in de gaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 10:59:
[...]

Ik denk dat ik mij voldoende duidelijk heb gemaakt met mijn posts hier.

Natuurlijk is het makkelijk alles te verdedigen, maar dat zal mijn mening over de situatie niet veranderen. Mijn mening gaat pas veranderen als de situatie gaat veranderen, maar uit het verleden weet ik dat dat toch niet gaat gebeuren.

Het heeft overigens niets met vertrouwen te maken.

As said, ze doen het blijkbaar goed, de site groeit, de inkomsten groeien en bepaalde mensen worden er rijk van. Helaas gaat in dat proces iets veel waardevollers verloren, maar dat hebben ze hier al lang niet meer in de gaten...
Ik denk wel dat ze erg voozichtig mee zijn. Je kan er niet vanuit gaan de ze hun eigen `baby` het raam uitgooien, want geen enkele ouder zou dat doen!

Echter is het wel de vraag of je de baby op de kachel moet leggen of dat je het in het bedje zet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireMotion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

FireMotion

De wereld is een plaatje.

Sony voelt zich misschien gewoon bedreigd en ziet de noodzaak om dit op zo'n manier aan te pakken: Een eigen forum kopen. Tot nu toe heeft het dus vooral negatieve reacties voortgebracht. Maar ja, publiciteit is publiciteit, ook al is het negatief, zo lijkt de campagne van Sony.

Maar ja, positief is dat het geld naar Tweakers.net gaat, waar GoT onderdeel van is, en waar op z'n beurt alle Microsoft, Nintendo, en alle andere topics ook deel van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equalized
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-03-2021
Als ik op de myreact van PlayStation3 kijk, zie ik dat hij in totaal 4 berichten heeft geplaatst, waarvan ik er maar 2 kan zien (de 2 stucky's). Zijn die andere 2 in het crewforum geplaatst ofzo?

No offence, just wondering :)

sar·cas·me (het ~)
1. bittere, bijtende spot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

FireMotion schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:23:
Maar ja, positief is dat het geld naar Tweakers.net gaat, waar GoT onderdeel van is, en waar op z'n beurt alle Microsoft, Nintendo, en alle andere topics ook deel van zijn.
Gezien T.net BV een commercieel bedrijf is zegt dat natuurlijk niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Equalized schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:26:
Als ik op de myreact van PlayStation3 kijk, zie ik dat hij in totaal 4 berichten heeft geplaatst, waarvan ik er maar 2 kan zien (de 2 stucky's). Zijn die andere 2 in het crewforum geplaatst ofzo?

No offence, just wondering :)
De user heeft geen toegang tot crew fora :)

De berichten zijn geplaatst in het PS3 forum toen dat nog hidden stond voor iedereen behalve de crew en deze user - er liep toen in dit forum een discussie topic over dit forum en daar heeft deze user ook twee posts in geplaatst.

Dat topic is verplaatst naar een crew forum en het is vergelijkbaar met bijvoorbeeld dat jij een post hebt in TrashCan :)

[ Voor 32% gewijzigd door elevator op 17-02-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Equalized schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:26:
In een topic dat inmiddels in een crewforum is beland ja, hij heeft verder geen toegang tot dergelijke fora :) . Overigens valt de 'betrokkenheid' van de Sony mensen me nogal tegen, alhoewel het vast wel verklaarbaar is door het weekend, maar op deze manier heeft het expiriment maar een zeer beperkte meerwaarde voor de gebruikers. Ik heb echter persoonlijk nog wel enige hoop dat het beter wordt :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bor de Wollef schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 10:55:
Waarom hanteren de MT/ crew members eigenlijk nooit een soort animocheck / marktonderzoekje om te kijken of er uberhaubt interesse is vanuit de users voor dit soort "nieuwe" functionaliteit?
Er zijn een aantal lagen waarbinnen iets voorgelegd kan worden, maar soms sneuvelt iets op een hoger niveau al en soms worden er stappen overgeslagen. De afwegingen daarvoor maak ik niet, dus de motivaties kan ik je ook niet geven. Maar dit zijn een aantal groepen die ik zo gauw kan bedenken:
- het MT zelf natuurlijk
- het overige kantoorpersoneel
- de crewadmins of een specieke club van crewleden
- de voltallige crew
- een specifieke groep gebruikers, zoals de abonnees of mensen die in area61 (zie overige topics daarover in LA als je niet weet wat het is) zijn uitgenodigd, maar bijvoorbeeld bij de Best Buy Guides juist de bezoekers van het CSL-forum
- alle geregistreerde gebruikers of zelfs bezoekers, bijvoorbeeld via een poll op de frontpage

Naarmate de groep groter wordt, wordt er natuurlijk minder vaak iets voorgelegd. Vergeet overigens niet dat de meeste crewleden vaak al jaren user op het forum en/of de frontpage waren voor ze crewlid werden. En dat geldt ook voor het meeste personeel en het MT zelf (nouja, Femme zelf niet echt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als ik trouwens nu al een trend mag bespeuren is dit hele topic een storm in een glas water. Sony heeft dan wel z'n eigen glas gekocht hierzo met logo en al, volgens mij was het de bedoeling dat glas te vullen met Sony-cola. Als ik nu naar /93 kijk zie in in dat Sony-glas geen druppel Sony-cola, maar alleen GoT users op hun eigen manier het product bespreken .. en dat is niet altijd mals. Goed, er staat een Sony-glas maar qua inhoud valt het allemaal wel mee.

Dat brengt mij wel tot de gedachte dat Sony een groot bedrijf is met veel geld, maar dat ze al jaren de draad kwijt zijn met wat consumenten willen. Veel dingen over de top, sommige dingen ronduit laconiek en andere dingen gewoon blatante missers. Ze snappen dat ze de grootste moeten blijven en spenderen veel geld daarvoor toch slaan ze de marketingplank steeds vaker mis. Zouden ze hier op GoT ook de dynamiek van een forum hebben onderschat en een nieuw debacle hebben ingezet?

* Delerium denkt dat het verlies voor GoT zelfs dermate marginaal wordt dat het misschien zelfs winst gaat worden.

edit:
OK, de taalnasi wint.
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.