Over het PS3-forum

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 3.498 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello_moto schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:38:
[...]
Omdat er voor het PlayStation 3 forum betaald is? Maar ik denk dat de moderators wel gewoon gratis hun moderaties uitvoeren hoor :> .
Waarom trek je het dan in twijfel? Je zegt dat je het in twijfel wilt trekken maar ondertussen geloof je niet echt dat het in twijfel hoeft te worden getrokken. Sorry, maar hoe wil je nou dat ik dit anders interpreteer dan stoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Flard schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:39:
[...] Daarbij valt me op dat er, in tegenstelling tot het VNU-overname-topic en het nieuwe template topic (kan geen link vinden) hier verbazend weinig pósitieve reacties staan...
Dan lees jij die topics en dit topic toch echt anders dan ik :) .
.oisyn schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:41:
[...] Dan snap ik niet waarom de MED niet wat duidelijker en genuanceerder is :)
Wat is er mis met de med :) ?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:45:
[...] Waarom trek je het dan in twijfel? Je zegt dat je het in twijfel wilt trekken maar ondertussen geloof je niet echt dat het in twijfel hoeft te worden getrokken. Sorry, maar hoe wil je nou dat ik dit anders interpreteer dan stoken?
Een andere user trok het in twijfel, * hello_moto gaf een verklaring voor het in twijfel trekken ;) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHS schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:46:
[...]
Een andere user trok het in twijfel, * hello_moto gaf een verklaring voor het in twijfel trekken ;) .
OK sorry. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
JHS schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:42:
[...]
Dat geld echter net zo goed voor bijvoorbeeld banners, en daar valt niemand over.

[...]
Punt is echter dat de modererende partij onafhankelijk is van de commercie :) . Ja, er is vanuit commerciëele redenen een uitzondering gemaakt voor wat betreft het beleid ten aanzien van het openen van fora, maar zolang dat onder deze voorwaarden gebruikt denk ik niet dat de gevolgen per sé negatief zijn.
Banners en abbo`ers waren er om de kosten te dekken totdat VNU het overnam en het commercieel werd. Banners komen op elk forum voor, dus je kan niet van iemand vragen om dat weg te doen en als je dat wel doet, dan moet je ervoor betalen. Lijkt me logisch en geen discussie punt.

Wat mij ook meer en meer dwars zit, is dat de die-hards van tweakers, alle mods want anders zouden ze geen echte die hards zijn, dit allemaal met droge ogen verdedigen. Net of er amper iets aan de hand is en elke kritiek noot wordt weggewimpeld!

Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat de mods die zoveel tijd in dit forum hebben gestoken met het idee dat ze het doen om een community op te bouwen en te onderhouden en uitgingen van bepaalde idealen zoals de onafhankelijkheid die ze elke dag proberen te `beschermen` zo 180 graden zijn gedraaid! Ik kan dat moeilijk bevatten. :?

Ik kan me dus niet voorstellen dat een grotere groep het daarmee eens is achter de schermen. Bijv Osion en Curry bewijsen het tegenovergestelde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

JHS schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:12:
[...]
Je kan het forum er gewoon uitfilteren :) ?
Ja, dat snap ik. Mijn vraag was meer waarom ik dat forum/die reclame te zien krijg terwijl ik wel een vinkje bij verberg banners heb staan. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:13:
[...]
Je ziet het subforum maar je hoeft er niet binnen te gaan.
Je ziet de reclame maar je hoeft er niet op te klikken. 8)7

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtleX schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:48:
Ja dus? Dat het reclame is daar waren we het toch al over eens? Dat is een gepasseerd station.

Er staat een forum in het lijstje. That's it. Tot zover de reclame. Er word geen banner in je gezicht geduwd, er word geen popup/onder getoond, er wordt geen tussenpagina weergegeven. Als je niet heel bewust zelf op het subforum klikt zie je geen PS3-content van dat subforum. En je kunt het notabene met je forumfilter uitzetten.

Dus in weze zeg je alleen maar "ja maar het is reclame". Wederom moet ik dan toch verwijzen naar de heer Holmes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

[...]

Ja, dat snap ik. Mijn vraag was meer waarom ik dat forum/die reclame te zien krijg terwijl ik wel een vinkje bij verberg banners heb staan. :)
[...]

Waarom telkens die directe vergelijking met overige reclame op de site?
Onder een banner staan doorgaans geen 100en reakties, waarin het aangeprezen product kritisch belicht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

DaannO schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:48:
[...] Banners en abbo`ers waren er om de kosten te dekken totdat VNU het overnam en het commercieel werd.
Al ver voor VNU was tweakers.net een commercieel bedrijf hoor..
Banners komen op elk forum voor, dus je kan niet van iemand vragen om dat weg te doen en als je dat wel doet, dan moet je ervoor betalen. Lijkt me logisch en geen discussie punt.
Ehm, het maakt jouw argument ongeldig :) . GoT levert een dienst (banners) aan een commercieele partij (adverteerder), en dus zouden we dankzij banners al onze onafhankelijkheid zijn verloren.
(...) Net of er amper iets aan de hand is en elke kritiek noot wordt weggewimpeld!
Volgens mij wordt er wel degelijk op de kritiek ingegaan, en wordt er geluisterd :) ?
Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat de mods die zoveel tijd in dit forum hebben gestoken met het idee dat ze het doen om een community op te bouwen en te onderhouden en uitgingen van bepaalde idealen zoals de onafhankelijkheid die ze elke dag proberen te `beschermen` zo 180 graden zijn gedraaid! Ik kan dat moeilijk bevatten. :?
Ik kan eerlijkgezegd de draai van 180 graden niet ontdekken?
Ik kan me dus niet voorstellen dat een grotere groep het daarmee eens is achter de schermen. Bijv Osion en Curry bewijsen het tegenovergestelde!
.oisyn en curry bevinden zich niet achter de schermen, dus ik zie niet in waarom ze dat zouden bewijzen?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

(...) Ja, dat snap ik. Mijn vraag was meer waarom ik dat forum/die reclame te zien krijg terwijl ik wel een vinkje bij verberg banners heb staan. :)
Omdat je misschien wél behoefte hebt aan het forum en niet aan de banners, of andersom :) ? En omdat het simpelweg geen banner ís ;) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:45:
[...]

Waarom trek je het dan in twijfel? Je zegt dat je het in twijfel wilt trekken maar ondertussen geloof je niet echt dat het in twijfel hoeft te worden getrokken. Sorry, maar hoe wil je nou dat ik dit anders interpreteer dan stoken?
Omdat ik wilde aangeven hoe die user het bedoelde ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

JHS schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:42:
[...]

Punt is echter dat de modererende partij onafhankelijk is van de commercie :)
En jij denkt dat je dat nog steeds objectief kan zeggen op het moment dat tweakers.net betaald krijgt door Sony? Juist zo'n opmerking is erg dubieus i.m.h.o. Toevallig geloof ik er nog wel enigszins in dat het nog wel eens de waarheid zou kunnen zijn, maar ik denk niet meer dat je het recht hebt om zoiets te kunnen zeggen. Wat mij betreft is dit een dubieuze ontwikkeling, en ik ben bang dat dit een glijdende schaal is, en ik hoop dat tweakers.net niet verder af zal zakken. Uiteraard is stilstand achteruitgang, en uiteraard moeten er nieuwe dingen geprobeerd worden, maar hiermee slaan jullie w.m.b. erg de plank mis. Jammer, erg jammer
Uiteraard JHS is deze opmerking niet persoonlijk tegen jou gericht, maar uit hoofde van jouw rode kleurtje.
JHS schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:52:

[...]

Ehm, het maakt jouw argument ongeldig :) . GoT levert een dienst (banners) aan een commercieele partij (adverteerder), en dus zouden we dankzij banners al onze onafhankelijkheid zijn verloren.

[...]
Nee, omdat er een duidelijk verschil is tussen forum en banners. Uiteraard snapt iedereen dat die banners nodig zijn, en uiteraard snapt iedereen dat het reclame is. Nu passeren jullie in mijn optiek de subtiele (misschien wel niet definieerbare) lijn tussen reclame enerzijds en het forum en tussen een forum wat geïntegreerd is met sluikreclame. Daar schuilt nu juist het hele gevaar van dat hellende vlak.

[ Voor 27% gewijzigd door Sparhawk op 16-02-2007 18:05 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:35

Wom

Ik heb er geen moeite mee dat er een dergelijk deel van dit forum geopend is, ik kan het net zo makkelijk negeren als dat ik dat met ander subfora op GoT doe waar ik geen interesse in heb.

Echter ben ik wel enigzins bang voor het effect wat het eventueel kan hebben; namelijk dat andere partijen hier de waarde van inzien en zich ook op een dergelijke manier willen profileren. Ik denk dat je dan een ontwikkeling heb die je als GoT zijnde ook niet wil hebben, los van de financiele verdiensten eraan gekoppeld.

Maargoed, ik zie het niet zo snel gebeuren, al hoop ik persoonlijk wel dat er nu ook een gesponsord Xbox360 en Wii deel komt, al was het maar om het evenwicht te bewaren :P

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En niet om pedant te doen .. maar in je prefs staat: "verberg banners". Niet "verberg reclame".

Nu ben ik van mening dat enkel een subforum in je forumlijst niet zonder meer reclame is. Het gaat om de content in dat subforum die reclame kán zijn. En daar kom jij niet mee in aanraking tenzij je zelf het subforum een bezoekje brengt.

Verder zie je ook de topics in dat subforum niet als je het in je forumfilters uitzet. Dat is vergelijkbaar met het niet zien van de banners. Dat is een optie die je als abo kunt aanzetten. Net zoals het forumfilter een optie is om fora te verbergen uit je active topics die jij als reclame beschouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
JHS schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:52:
[...]
Al ver voor VNU was tweakers.net een commercieel bedrijf hoor..

[...]

[...]

[...]

[...]
.oisyn en curry bevinden zich niet achter de schermen, dus ik zie niet in waarom ze dat zouden bewijzen?
Die bevonden zich wel achter de schermen. Hoe kwam je achter de schermen bij tweakers? Als je de zelfde ideeen had en geachtes over het forum. Ik denk dat zei nog wel de zelfde ideeen dragen als meer dan 55% van de crew achter de schermen. :?
Ik kan eerlijkgezegd de draai van 180 graden niet ontdekken?
Als je als crewmember er altijd in hebt geloofd dat je op een onafhankelijk forum modereert en je daarvoor inzet en dan opeens komt er zo een actie en de halve crew verdedigd die actie? Dan is 1+1 toch gewoon 2?
Volgens mij wordt er wel degelijk op de kritiek ingegaan, en wordt er geluisterd :) ?
Naja, luisteren is een subjectief begrip:
Wij willen benadrukken dat VNU groot respect en een enorme bewondering heeft voor de Tweakers.net-community, en ervoor zal zorgen dat de community verder versterkt wordt. Als uitgever van een groot aantal publicaties in binnen- en buitenland is VNU zich uitstekend bewust van het feit dat commercieel succes hand en hand gaat met een hoge tevredenheid van de lezers en gebruikers.
Als je dit topic helemaal door gelezen hebt, dan kan je niet tot de conclusie komen dat we nu tevreden zijn met deze actie. Als er geluisterd wordt dan wordt daarop actie ondernomen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sparhawk schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:57:
En jij denkt dat je dat nog steeds objectief kan zeggen op het moment dat tweakers.net betaald krijgt door Sony?
T.Net krijgt betaald door Sony, maar de forumcrew krijgt niet betaald door T.Net en dus ook niet indirect door Sony. Welke baat hebben wij er dan bij om Sony in een positiever daglicht te zetten dan ze verdienen? Of Sony nou de wereld domineert of wegkwijnt in het niets .. wij verliezen of winnen er niks bij.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Helaas is dit nog maar het begin, vrees ik. Nu Tweakers.net commercieel is gegaan, krijgt het een hele andere dynamiek. Vroeger was er nog mee te leven, omdat al het verdiende geld min of meer de site ten goede kwam. Nu is het helaas zo dat winst een doel op zich is geworden. Daar kunnen alle mooie woorden niets aan veranderen. VNU zal uiteindelijk gewoon willen verdienen aan Tweakers.net.

De tijd dat ik dit forum nog nodig had voor mijn (beginners)vragen is inmiddels vrijwel voorbij. Ik zit hier nu voornamelijk voor de leuke topics, en om af en toe anderen te helpen. Dit doe ik voor een deel gewoon omdat het mij een goed gevoel geeft. Echter, als straks mijn hulp indirect bijdraagt aan de winst van bijvoorbeeld Sony, dan geeft mij dat een heel ander gevoel.

Nu zal ik waarschijnlijk niet op het Playstation forum actief worden. Dus in dit geval zal ik er weinig last van hebben. Daarom hoop ik ook van harte dat dit experiment gaat mislukken. Ik heb geen zin om straks bijvoorbeeld mijn kennis over Linux in te gaan zetten ten bate van Novell, omdat die hier een forum gekocht hebben.

Ik ben bang dat de commercie uiteindelijk deze site fataal gaat worden. Het is net een kanker die stilletjes voortwoekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:01:
[...]

T.Net krijgt betaald door Sony, maar de forumcrew krijgt niet betaald door T.Net en dus ook niet indirect door Sony. Welke baat hebben wij er dan bij om Sony in een positiever daglicht te zetten dan ze verdienen? Of Sony nou de wereld domineert of wegkwijnt in het niets .. wij verliezen of winnen er niks bij.
Dat vraag ik mij dus ook af! Dus waarom zitten alle grotten kannon van tnet het hier dan te verdedigen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:00:
Als je als crewmember er altijd in hebt geloofd dat je op een onafhankelijk forum modereert en je daarvoor inzet en dan opeens komt er zo een actie en de halve crew verdedigd die actie? Dan is 1+1 toch gewoon 2?
Daarmee wil je nog steeds zeggen dat de crew nu ineens niet meer onafhankelijk van de commercie opereert. Iets dat pertinent onwaar is. Wij verdedigen het juist omdat het geheel losstaat van onze onafhankelijkheid als crew. Was dát namelijk anders geweest dan was had hele verhaal nooit doorgang gevonden omdat het intern om massieve weerstand was gestuit.
DaannO schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:02:
Dat vraag ik mij dus ook af! Dus waarom zitten alle grotten kannon van tnet het hier dan te verdedigen. :?
Omdat wij worden aangevallen op onze objectiviteit en onafhankelijkheid. Zo zie ik het tenminste. Dat is een gemene schop tegen de schenen. Want hoe vaak wij ook zeggen dat we er persoonlijk geen baat bij hebben, het wordt gewoon niet geaccepteerd.

En sinds wanneer moet je er baat bij hebben om iets te doen? Dan was de hele crew namelijk jarenlang geleden al opgestapt. Wat wij aan tijd en moeite steken in het forum is niet te betalen. En toch zijn we hier. Omdat we het gewoonweg leuk vinden.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Sparhawk schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:57:
[...] En jij denkt dat je dat nog steeds objectief kan zeggen op het moment dat tweakers.net betaald krijgt door Sony?
Ja, aangezien de modererende crew niet betaald krijgt, en geen enkel (financieel) belang heeft bij het doen van 'censurerende' moderaties :) .
DaannO schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:00:
[...] Die bevonden zich wel achter de schermen. Hoe kwam je achter de schermen bij tweakers? Als je de zelfde ideeen had en geachtes over het forum. Ik denk dat zei nog wel de zelfde ideeen dragen als meer dan 55% van de crew achter de schermen. :?
Waarom zouden twee mensen opeens de mening van meer dan de helft van de crew vertegenwoordigen :? .
[...] Als je als crewmember er altijd in hebt geloofd dat je op een onafhankelijk forum modereert en je daarvoor inzet en dan opeens komt er zo een actie en de halve crew verdedigd die actie? Dan is 1+1 toch gewoon 2?
Ik zie de rekensom niet, aangezien in mijn ogen het niet zo is dat we opeens onze onafhankelijkheid hebben verloren.
[...] Als je dit topic helemaal door gelezen hebt, dan kan je niet tot de conclusie komen dat we nu tevreden zijn met deze actie. Als er geluisterd wordt dan wordt daarop actie ondernomen, toch?
Als er altijd geluisterd zou worden naar de eerste horde reagerende gebruikers in LA hadden we nu nog met paars gesurfd :) . Luisteren wil in dit geval zeggen dat we serieus pogen om te gaan met kritiek, opmerkingen, suggesties en dergelijke. Het is niet alsof de wil van de community, ook niet van het specifieke deel dat in LA reageerd, wet is ;) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:02

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:34:
[...]

En dan? Jij kunt nu net als altijd al zonder censuur net zo goed zeggen wat jij niet goed vind aan iets. Dus hoezo is dat niet onafhankelijk?
Omdat Sony ervoor betaald. Er is niet eens een forum "consoles" omdat er zo gezegd geen reden voor zou zijn maar omdat een bedrijf voor iets betaald kan het plots wel. Komop zeg. Dan kan je het forum ook niet onafhankelijk noemen omdat het uiteindelijk zo zal zijn dat forums op commerciele feiten gebasseerd zullen worden. Er staat zelfs een PS3 slogan in de naam. Puur reclame allemaal. Bewust of onbewust.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Het bieden van exposure in ruil voor geld is in mijn ogen iets anders dan het verliezen van objectiviteit in moderatie :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat aub dit subforum bestaan.

En hoe overdreven principieel kan je zijn. Heb je dan echt niets beter te doen? Waar maken die mensen zoveel problemen rond?

Je wéét het staan, en je hoeft hier NIET te komen lezen als je denkt dat dit schadelijk zou zijn voor uw objectiviteit. Als je al zo weinig vertrouwen hebt in uw eigen manier om de zaken te bekijken zegt dit meer over u dan over dit topic. Het lijkt alsof iedereen 'schrik' heeft om buiten z'n eigen vrije wil om 'beïnvloed' te worden. Evil sony...

Nogmaals, de vergelijking met 'in your face' advertising gaat hier niet op. (reclame blokken op tv/radio/websites) omdat het hier helemaal aan jezelf ligt als je hier komt op klikken. Geen enkele parallel dus!!! (als het al reclame zou zijn tenminste)

Als je dan ook krampachtig zit te zoeken naar een optie om een subforum onzichtbaar te maken dan raad ik u aan om een beetje meer buiten te komen onder mensen. Damn, voelen die personen dan echt niet hoe belachelijk ze bezig zijn? Het zijn een paar letters tekst, KLIK ER NIET OP... Na het verwijderen van dit topic, voel je je zeker en vast bezig. De echte moraalridder... 8)7

Dit is de ideale plaats voor de playstation enthousiast zoals mezelf om meer te weten te komen over de console/games, ontwikkeling, verspreiding, technische vragen... Nieuwtjes... En uit eerste hand, van mensen die er veel meer over weten dan u en ik. En dit zal al helemaal beter zijn dan het continue gezeik en geflame die we telkens moeten verduren in het SGD topic.

Want dat is het grootste probleem, allemaal wannabe 'experts' en napraters die niet meer doen dan algemene populistische tendenzen en anti hypes over het hele internet zoveel mogelijk overal verspreiden. Zonder dat ze ook maar het minste inzicht ter zake hebben. (ze denken van zichzelf van wel). Loze opmerkingen die toch niet aan te tonen vallen, vage termen zoals 'power van de console' en 'voor zoveel percent gebruikt' en 'later gaan ze alle power eruit halen'. Pure bullshit in een weloverwogen discussie. Die dingen zijn niet aan te tonen, niet te bewijzen. Laat de echte experts daar maar uitspraken over doen. (we hadden er wel enkele, ik denk bvb aan .oisyn die heel weloverwogen posts maakte waarvan meer dan duidelijk is dat hij wel weet waarover hij het heeft, waarvoor dank trouwens...)

En denk er eens aan dat dit wel eens rechtstreeks het gevolg kan zijn van het handelen van de community zelf. Telkens wordt sony afgezeken en beschuldigd van vanalles en nog wat... Door de meest schreeuwerige debielen... Sony kijkt er naar, en kan helemaal nergens reageren. Hoe frustrerend zou jij het vinden dat je zonder mogelijkheid van antwoord onterecht afgebroken wordt. Dit is de nieuwe dimensie van het internet. Steeds meer mensen baseren wat ze weten en willen weten op wat ze lezen in fora... Verantwoordelijken bij sony kunnen alleen rechtstreeks hun zaak verdedigen op een dergelijke manier. Dit is veel directer dan interactiever dan eenzijdige persberichtgeving. En hier kan dieper ingegaan worden op de zaak. Ik zou dit ook niet zomaar over me laten heengaan zonder op zijn minst te proberen weloverwogen respons te geven.

Als allerlaatste, jullie zijn toch allemaal groot en wijs genoeg om tussen de regels door te lezen wanneer wel duidelijk publiciteit wordt gemaakt... Een beetje eigen inschattingsvermogen is toch nooit weg? Want zo mag je iedereen wel gaan bannen die specifiek voor een bepaald bedrijf werkt maar toch user is op dit forum. Er zou maar eens een zweem van 'biased behavior' moeten inzitten.

Dit is nu éénmaal realiteit, live with it.

Ik ben alvast benieuwd naar wat users als playstation3 te vertellen hebben

[ Voor 1% gewijzigd door JHS op 16-02-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 09:36
Gaan de banners in "PlayStation 3 'This is Living'" dan ook weg? omdat dit toch gesponsord is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

OK, nog een postje zonder spelfouten deze keer (op dit topic willen reageren 5 minuten voor ik naar huis vertrek is geen goed idee).

Op de frontpage kunnen we nieuwsberichten lezen. Deze kunnen door sony aangeleverd worden, hoe wij denken over deze berichten kunnen we altijd over discussiëren in de comments. Het forum daarentegen is een hele andere zaak: De inhoud hiervan wordt volledig bepaald door de gebruiker.

Hoewel ik zelf dagelijks op de gamesecties van GoT zit wil ik dit toch even benadrukken: GoT is géén gamingsite! En al zeker geen gamingsite waar de publisher zijn zijn marketingpraat kwijtkan tussen de discussies van de gewone gebruikers.
Als ik marketingpraat recht van de bron wil horen (het zijn van sony, hetzij van microsoft/nintendo) bezoek ik wel een van de honderden gamingsites die de persberichten voor mij compileren tot een dagelijks overzicht. Sony wil ons de features van hun nieuwe console éen voor éen laten tonen? Fijn, maar dat hoort hier simpelweg NIET thuis.
Het zou hetzelfde zijn als het openen van een aparte "herbal essence shampoo" sectie op dit forum (al kunnen sommigen de humor in deze analogie blijkbaar niet appreciëren) waar de fabrikant zijn overzicht zet over de verschillende geuren die beschikbaar zijn en hoe hard vrouwen er wel van genieten. Totaal niet de bedoeling van een onafhankelijk forum en ronduit storend. De "this is living" reclameslogan doet er ook niet veel goeds aan in dit geval.

Dan vraag ik me ook af: de mensen die geabonneerd zijn op GoT: waarom betalen zij nu nog? Zij krijgen nu dezelfde geforceerde reclame door hun strot geduwd als de niet abonnees. Aangezien sony zo'n heftige som heeft neergelegd moet tweakers financieel toch dik in orde zijn nu? Als je als betalende abonnee niet akkoord gaat met wat er nu gaande is heb je ook geen enkele reden om je abonnement te blijven betalen.

Zaken als "objectiviteit" en "onafhankelijk" zijn nu bijzonder lege termen geworden. We weten nu dat alles mogelijk is mits er maar kapitaal tegengeworpen wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 16-02-2007 18:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:06:
[...]

Omdat Sony ervoor betaald. Er is niet eens een forum "consoles" omdat er zo gezegd geen reden voor zou zijn maar omdat een bedrijf voor iets betaald kan het plots wel. Komop zeg. Dan kan je het forum ook niet onafhankelijk noemen omdat het uiteindelijk zo zal zijn dat forums op commerciele feiten gebasseerd zullen worden. Er staat zelfs een PS3 slogan in de naam. Puur reclame allemaal. Bewust of onbewust.
De onafhankelijkheid waar jij over praat is gebaseerd op het feit dat de moderatie onafhankelijk van de content is. En de content is vrij van censuur.

Het feit dat het subforum er is, is reclame. Maar jij kunt en mag niet zomaar het verhaal doortrekken en zeggen dat de moderatie nu ineens niet meer onafhankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Evilman schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:08:
Gaan de banners in "PlayStation 3 'This is Living'" dan ook weg? omdat dit toch gesponsord is?
Ik zou niet weten waarom :) ? Dat zijn toch alleen maar meer inkomsten?

:+ .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:08:
Dan vraag ik me ook af: de mensen die geabonneerd zijn op GoT: waarom betalen zij nu nog? Zij krijgen nu dezelfde geforceerde reclame door hun strot geduwd als de niet abonnees. Aangezien sony zo'n heftige som heeft neergelegd moet tweakers financieel toch dik in orde zijn nu? Als je als betalende abbonnee niet akkoord gaat met wat er nu gaande is heb je ook geen enkele reden om je abonnement te blijven betalen.
Leg eens uit hoe het door je strot wordt geduwd dan? Want dat is simpelweg niet het geval.
Jij hoeft het subforum niet te bezoeken. Het forum is meer dan enkel reclame. Het is verder ook gewoon een subforum waar het ding besproken kan worden. En dus staat het in je forumlijst.

Jij kunt, zeker als abo, je prefs zo instellen dat je nooit in aanraking komt met het subforum tenzij je het zelf opzoekt. Je hebt dus wel degelijk een reclamevrij forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

JHS schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:54:
[...]
Omdat je misschien wél behoefte hebt aan het forum en niet aan de banners, of andersom :) ? En omdat het simpelweg geen banner ís ;) .
Dat is waar, maar wel zou ik graag zien dat iemand van het MT oid een keer (in ABO) uitlegt wat dat banner vrij nu inhoud. Want zo zijn er ook advertentievrij RSS-feeds voor de abonnees terwijl dat strikt genomen ook geen banner is. :)
En dus verschilt onze mening of iets reclame is of niet. :)

En nu stop ik met deze discussie, want dit topic gaat over het subforum, niet over de rechten van abonnees. :)
Boeboe schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:08:
Dan vraag ik me ook af: de mensen die geabonneerd zijn op GoT: waarom betalen zij nu nog? Zij krijgen nu dezelfde geforceerde reclame door hun strot geduwd als de niet abonnees. Aangezien sony zo'n heftige som heeft neergelegd moet tweakers financieel toch dik in orde zijn nu? Als je als betalende abbonnee niet akkoord gaat met wat er nu gaande is heb je ook geen enkele reden om je abonnement te blijven betalen.
Waarom ik betaal? Het fotoalbum, extra skins en styles, custom FP indeling, custom CSS, de gratis jaarlijkse ABO vakantie, toegang hebben tot LORDSPACIE ABO, .Plan preview, etc, etc,

Ik heb vanmiddag een proefballonnetje in elkaar gedraaid dat niet echt positief is over de PS3 (ben ikzelf ook niet echt) en tot nu is er best aardig in gediscussieerd. Ik ben benieuwd wat er gebeurd als de Sony medewerkers gaan reageren maar tot nu toe ziet het er wel aardig uit. Wel blijf ik benieuwd naar wat Sony nu eigenlijk als echte reclame uitingen in de topics kwijt mag. Indien het forum in deze vorm blijft kan het nog best levensvatbaar zijn, maar ik hoop dat dit soort dingen niet al te vaak voorkomen.

[ Voor 21% gewijzigd door AtleX op 16-02-2007 18:26 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Laatst online: 15:02

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:09:
[...]
De onafhankelijkheid waar jij over praat is gebaseerd op het feit dat de moderatie onafhankelijk van de content is. En de content is vrij van censuur.

Het feit dat het subforum er is, is reclame. Maar jij kunt en mag niet zomaar het verhaal doortrekken en zeggen dat de moderatie nu ineens niet meer onafhankelijk is.
Mijn argumenten zijn overigens ook niet gebasseerd op of eventuele moderatie afhankelijk/onafhankelijk zou zijn. Maar op het forum zelf.

De medewerkers van Sony hebben meer rechten in het forum. En ik weet honderd procent zeker dat zulke gebruikers ten alle tijden niet gemodereerd zullen worden.

Daarnaast mede doordat dit puur commercieel is zijn de feiten over de console ook niet meer open. Elke thread dat geopenend zal worden door zulke medewerkers zullen positieve aspecten toelichten. Met de achterliggende gedachte. Kijk hoe goed de PS3 wel niet is. Kijk maar naar de gebruiker Playstation3.

En waarom is er niet gewoon een algemene consoles forum sectie onderverdeeld zin het games gedeelte. Dit is gewoon pure bs.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

aex351 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:17:
[...] De medewerkers van Sony hebben meer rechten in het forum.
Hebben ze niet :) . Het enige voor wat betreft 'moderatie' waar ze voor betalen is de exposure van hun eigen topics, in de vorm van de 8 stuckies.
En ik weet honderd procent zeker dat zulke gebruikers ten alle tijden niet gemodereerd zullen worden.
Als zo'n Sony gebruiker over de schreef gaat dan hebben de Spielerij moderatoren gewoon de ruimte om in te grijpen, en ik neem aan dat ze dat ook gewoon zullen.
Daarnaast mede doordat dit puur commercieel is zijn de feiten over de console ook niet meer open. Elke thread dat geopenend zal worden door zulke medewerkers zullen positieve aspecten toelichten. Met de achterliggende gedachte. Kijk hoe goed de PS3 wel niet is. Kijk maar naar de gebruiker Playstation3.
Natuurlijk doen ze dat, dat is hun baan :P . Maar daar kan door andere gebruikers wel gewoon kritisch op gereageerd worden.
En waarom is er niet gewoon een algemene consoles forum sectie onderverdeeld zin het games gedeelte.
Omdat er niet een Consoles stichting is die ervoor betaald?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ter verduidelijking: ik ben geen abbo (ik betaal niet voor usercontent, respect voor degenen die het wel doen en de site levend houden), maar iedere keer met de "this is living" geconfronteerd worden is iets wat je volgens mij zelfs als abonnee niet kan uitschakelen. Ikzelf lees ook graag af en toe het grote ps3 topic, maar als alles verschuift naar het door de sony gesponsorde hoekje, waar ze hun marketingpraat her en der spuien dan hoeft het voor mij allemaal niet meer.

Je praat nu trouwens enkel over sony, maar hoe lang vooraleer we hier +20 gesponsorde secties hebben zodat de crew zich een extraatje kan veroorloven? Ik kan me echt niet inbeelden dat zo een maatregel NIET uit eigenbelang is gedaan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:17:
De medewerkers van Sony hebben meer rechten in het forum.
Nee hoor.
En ik weet honderd procent zeker dat zulke gebruikers ten alle tijden niet gemodereerd zullen worden.
Hoe weet jij dat zo zeker dan? Want dat is nogal een claim. En eentje die absoluut niet gegrond is. Ik vind het dan ook erg jammer dat je dat durft te zeggen. Want daarmee blijf je zeggen dat wij als crew te koop zijn. En dat is een regelrechte belediging.

En als je ons niet op ons woord wilt geloven is er ook verder niks dat we kunnen zeggen dat je zal overtuigen. Maar aangezien we nu nog precies hetzelfde opereren als voorheen, als crew, vraag ik me af waarom je hier op het forum aanwezig bent? Want je vertrouwd de moderatie schijnbaar niet. Vreemd hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeeez sommige mensen vind ik echt een beetje te ver gaan, één kleine subforumpje voor een console en dan meteen dit. Ik vind het eigenlijk alleen maar beter, iedereen kan gewoon met zijn vragen (ook kritische) over de PS3 daar terecht, T.net verdient er nog wat geld aan (en dat gun ik ze) en ik kan geen situatie bedenken waar iemand een nadeel hier aan ondervind. En dat het reclame is: my ass, het zijn een paar lettertjes en je kan het nog filteren ook. Verder is de inhoud gewoon net als het al bestaande topic. Ik hoop dat de meeste mensen hier over een tijdje aan gewend zijn want voor Sony en T.net lijkt me deze heisa ook niet leuk en zeker als je bedenkt dat dit niet hun bedoeling was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Als zo'n Sony gebruiker over de schreef gaat dan hebben de Spielerij moderatoren gewoon de ruimte om in te grijpen, en ik neem aan dat ze dat ook gewoon zullen.
En Sony gebruik zal niet over de schreef gaan, maar wel topics openen en posts neer zetten die erg commercieel van kleur zijn. Er zijn mensen voor minder gemod. En in denk niet dat als iemand van Sony een erg commerciele post neerzet dat dan gelijk alle mods erop af zullen gaan. Eerder zullen ze er `overheen` kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:22:
ter verduidelijking: ik ben geen abbo (ik betaal niet voor usercontent, respect voor degenen die het wel doen en de site levend houden), maar iedere keer met de "this is living" geconfronteerd worden is iets wat je volgens mij zelfs als abonnee niet kan uitschakelen. Ikzelf lees ook graag af en toe het grote ps3 topic, maar als alles verschuift naar het door de sony gesponsorde hoekje, waar ze hun marketingpraat her en der spuien dan hoeft het voor mij allemaal niet meer.
Het is niet verplicht om je PS3-gerelateerde topic in het PS3-subforum te starten. Voor zover ik begrepen heb.
Je praat nu trouwens enkel over sony, maar hoe lang vooraleer we hier +20 gesponsorde secties hebben zodat de crew zich een extraatje kan veroorloven? Ik kan me echt niet inbeelden dat zo een maatregel NIET uit eigenbelang is gedaan.
Hoevaak moet ik nog zeggen dat de crew bestaat uit vrijwilligers? Al verdient T.Net een miljard per jaar, wij zien er geen cent van!

Het belang van 'het bedrijf T.Net' is niet hetzelfde als het belang van de forumcrew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

ter verduidelijking: ik ben geen abbo (ik betaal niet voor usercontent, respect voor degenen die het wel doen en de site levend houden), maar iedere keer met de "this is living" geconfronteerd worden is iets wat je volgens mij zelfs als abonnee niet kan uitschakelen.
Jawel, je kan het forum gewoon wegfilteren?
Ikzelf lees ook graag af en toe het grote ps3 topic, maar als alles verschuift naar het door de sony gesponsorde hoekje, waar ze hun marketingpraat her en der spuien dan hoeft het voor mij allemaal niet meer.
Er blijft in SGD gewoon ruimte voor de ps3 topics?
Je praat nu trouwens enkel over sony, maar hoe lang vooraleer we hier +20 gesponsorde secties hebben
Ik mag hopen dat het MT het beperkt tot een incidenteel gebeuren en de prijs voldoende opdrijft om dat te waarborgen :) .
zodat de crew zich een extraatje kan veroorloven? Ik kan me echt niet inbeelden dat zo een maatregel NIET uit eigenbelang is gedaan.
Dan moet je wat meer verbeelding krijgen, want de crew heeft werkelijk geen enkel (financieel) gewin :) . De enige voordelen van crewschap op het gebied van (geldelijke) 'extratjes' zijn het kerstpakket en een meeting, en die worden hier vermoed ik niet noemenswaardig door beinvloed.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

SmartDoDo schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:44:
[...]
Denk je dat ik met droge ogen iets hier ga uitleggen terwijl ik het er helemaal niet mee eens ben?
Heej daar ben je DT voor O-)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:47
ik post niet veel en ben ook geen bekende, maar toch wil ik de andere kant van het verhaal ook wel eens een beetje uitlichten, dat het een marketing strategie is, ben ik wel met de meesten eens. Dat het de integriteit van T.net aantast of een T.net in een ander daglicht zet, kan ik me ook nog wel in vinden.

Maaaar... Sony heeft met de Playstation 3 wél laten zien dat het zich richt op de open source community en dat het bereid is het systeem meer "open" te zetten. Denk bijvoorbeeld het vrij verwisselen van hdd, het installeren van Linux, het toestaan van homebrew apps in de toekomst en openheid in connectivity (denk aan bluetooth headsets, toetsenborden e.d.)

Als je dat vergelijkt met hoe MS zijn xbox 360 dichtlaat en zelf alle regels stelt, denk ik dat Sony best wel wat in de devvers en open source community te zoeken heeft.
Als het daadwerkelijk hierom draait en ook daadwerkelijk wat doet met de meningen/ideeën op dit forum, dan chapeau Sony!

Alleen ik denk dat Sony Nederland té weinig in de melk te brokkelen heeft bij SCEE om daadwerkelijk wat met de feedback van dit forum te doen.
Maar dit zijn maar my 2 cents :)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijgen we nu een extra abo-pakket waarbij je deze gesponsorde subfora's kan uitsluiten of niet ? :P

/domme grap.

Ik stond wel even verbaasd toen ik het zag staan en nota bene in Softe goederen. Ik denk dat ook T.net meegaat met z'n tijd in deze nieuwe vorm van (tijdelijk) adverteren of promoten van een product (in achtend nemen van het idee dat de crew totaal niet achter de PS3 of XBox staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

DaannO schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:25:
[...] En Sony gebruik zal niet over de schreef gaan, maar wel topics openen en posts neer zetten die erg commercieel van kleur zijn. Er zijn mensen voor minder gemod. En in denk niet dat als iemand van Sony een erg commerciele post neerzet dat dan gelijk alle mods erop af zullen gaan. Eerder zullen ze er `overheen` kijken. :)
Je hebt toch ook fanboy-achtige mensen die in willekeurige fora producten tot het einde der tijden zullen blijven verdedigen, en zolang ze dat binnen de geldende richtlijnen doen wordt daar niet op ingegrepen voor zover ik weet? Als de playstation user aan de lopende band irrelevante linkjes gaat lopen spammen wordt daar lijkt me gewoon op ingegrepen, maar als hij bevooroordeelde reacties gaat plaatsen die binnen de richtlijnen vallen, dan is er toch niets aan de hand?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:52:
[...]

Ja dus? Dat het reclame is daar waren we het toch al over eens? Dat is een gepasseerd station.

Er staat een forum in het lijstje. That's it. Tot zover de reclame. Er word geen banner in je gezicht geduwd, er word geen popup/onder getoond, er wordt geen tussenpagina weergegeven. Als je niet heel bewust zelf op het subforum klikt zie je geen PS3-content van dat subforum. En je kunt het notabene met je forumfilter uitzetten.
Aha, dus je hebt een bewuste actie nodig om niet iedere keer op de forumindex en de extreem veel gebruikte Active Topics functionaliteit "PS3 - This is living!" in je gezicht geduwd te krijgen. Dat klopt, want ik heb banners uit staan, en toch staat die onzin prominent in m'n Active Topics waar ik normaliter toch echt alleen een paar Devschuurforumpjes heb staan. Oh en wacht, de forumtracker op de FP staat er ook vol me, en de RSS van het forum, etc. etc.!

250k+ mensen die bewust "PS3 - This is living" gezien hebben en blijven zien alvorens ze bewuste actie ondernemen om het te verwijderen! Het lijkt wel adware! Whoo! Mag idd hopen dat Sony voor een doorlopende reach van 250k uniques afdoende betaalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:34:
[...]

Aha, dus je hebt een bewuste actie nodig om niet iedere keer op de forumindex en de extreem veel gebruikte Active Topics functionaliteit "PS3 - This is living!" in je gezicht geduwd te krijgen. Dat klopt, want ik heb banners uit staan, en toch staat die onzin prominent in m'n Active Topics waar ik normaliter toch echt alleen een paar Devschuurforumpjes heb staan. Oh en wacht, de forumtracker op de FP staat er ook vol me, en de RSS van het forum, etc. etc.!

250k+ mensen die bewust "PS3 - This is living" gezien hebben en blijven zien alvorens ze bewuste actie ondernemen om het te verwijderen! Het lijkt wel adware! Whoo! Mag idd hopen dat Sony voor een doorlopende reach van 250k uniques afdoende betaalt :)
De banners heb je ook moeten uitzetten in je prefs. Net als iedere user die de mogelijkheid daartoe heeft dmv een abo. Daar moet iedereen dus actief een handeling voor verrichten. En dat is met het filteren van de activetopics niet anders. RSS feeds idem. Allemaal instelbaar.

Met het een heb je geen moeite, maar met het ander wel. Dat duidt op willekeur.
En nogmaals: het subforum is niet enkel reclame. Het default filteren wordt voor banners al niet gedaan, dus voor een subforum wat meer is dan enkel reclame is dat al helemaal onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:12:
Jij kunt, zeker als abo, je prefs zo instellen dat je nooit in aanraking komt met het subforum tenzij je het zelf opzoekt. Je hebt dus wel degelijk een reclamevrij forum.
Het heeft echter wel de implicatie dat discussies over de PS3 launch gewoon in dat forum gehouden moeten worden. Of gaan jullie (de SGD mods bedoel ik dan, niet jij [HlpDsk]) toestaan dat dezelfde discussies in verschillende forums gehouden gaan worden?

Indien dit niet het geval is is jouw argument dus kul - je kunt er als Abo die iets over de PS3 launch wil bespreken dan niet omheen :) (niet dat dát de reden is van mijn betoog overigens, het zal me een worst wezen of het al dan niet te verbergen is)

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 16-02-2007 18:47 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Again .. voor zover ik heb begrepen (ben geen SGD'er) worden PS3-topics niet beperkt tot het PS3-subforum. En bovendien worden ws. na het sluiten van het subforum de topics doorgesluisd naar de desbetreffende spielerij subfora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je bang bent om niet geheel objectieve informatie te lezen van een user (da's niet hetzelfde als incorrecte informatie, dat tolereren we niet), dan heb je het op het forum sowieso moeilijk want je kunt in SGD net zo goed een Playstation fanboy tegen het lijf lopen, die geenszins bij Sony op de payroll staat. En die zijn doorgaans bovendien heel wat meer fanatiek en eenzijdig in hun posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
.oisyn schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:44:
Het heeft echter wel de implicatie dat discussies over de PS3 launch gewoon in dat forum gehouden moeten worden. Of gaan jullie (de SGD mods bedoel ik dan, niet jij [HlpDsk]) toestaan dat dezelfde discussies in verschillende forums gehouden gaan worden?
quote uit de MED:
Voorts is er uiteraard geen verplichting om topics over de PS3 in dit forum te openen, dat mag uiteraard ook gewoon zoals gebruikelijk in de reguliere Spielerij-forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:09

Zoefff

❤ 

Eigenlijk snap ik, uit persoonlijk oogpunt bekeken, niet waarom sommige mensen hier zo enorm over kunnen vallen. Je maakt al jaren gebruik van een dienst die gratis is, of waar je een klein bedrag per maand voor betaald (wat absoluut niet kostendekkend is). Die dienst (al jaren lang een commercieël bedrijf wat graag gezond blijft) experimenteert vervolgens wat om mee te gaan met de tijd en in de toekomst het hoofd boven water te kunnen houden. In dit geval een experiment wat je met maar 3 muisklikken ongedaan kan maken (PS3 in je forumfilter zetten). Warom is het nou nodig om daar zo gruwelijk moeilijk over te doen.

Ik vind het erg ondankbaar overkomen om eerlijk te zijn.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:48:
Again .. voor zover ik heb begrepen (ben geen SGD'er) worden PS3-topics niet beperkt tot het PS3-subforum.
nee, maar iedere keer als we een vraag stellen waarop we een objectief antwoord willen krijgen zullen we wel doorverwezen worden naar een ander bestaand topic in het "this is living" gedeelte, waarna onze eigen vraag gesloten wordt. Hoeveel wil je wedden dat dit effectief zal gebeuren? Oogkleppen op en incasseren maar, niet dat de site er kwalitatief beter van zal worden :|
Zoefff schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:57:
ik vind het erg hypocriet om eerlijk te zijn, maarja...ik ben dan ook geen crew.

[ Voor 17% gewijzigd door boe2 op 16-02-2007 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Boeboe schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:01:
[...]

nee, maar iedere keer als we een vraag stellen waarop we een objectief antwoord willen krijgen zullen we wel doorverwezen worden naar een ander bestaand topic in het "this is living" gedeelte, waarna onze eigen vraag gesloten wordt. Hoeveel wil je wedden dat dit effectief zal gebeuren? Oogkleppen op en incasseren maar, niet dat de site er kwalitatief beter van zal worden :|
Het is toch niet zo dat users in dat forum alleen maar vragen mogen stellen die door Sony PR mensen worden beantwoord :? Waar ben je nou precies bang voor?
Is het niet een idee om gewoon even af te wachten hoe het zal verlopen en pas te klagen als het ook daadwerkelijk misloopt in jouw ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Eigenlijk snap ik, uit persoonlijk oogpunt bekeken, niet waarom sommige mensen hier zo enorm over kunnen vallen. Je maakt al jaren gebruik van een dienst die gratis is, of waar je een klein bedrag per maand voor betaald (wat absoluut niet kostendekkend is). Die dienst (al jaren lang een commercieël bedrijf wat graag gezond blijft) experimenteert vervolgens wat om mee te gaan met de tijd en in de toekomst het hoofd boven water te kunnen houden. In dit geval een experiment wat je met maar 3 muisklikken ongedaan kan maken (PS3 in je forumfilter zetten). Warom is het nou nodig om daar zo gruwelijk moeilijk over te doen.

Ik denk niet dat het zozeer het probleem van die drie muisklikken is wat voor veel GoT'ers een probleem is. Meer dat T.net deze commerciële stap gezet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:13

SmartDoDo

Woeptiedoe

[...]

nee, maar iedere keer als we een vraag stellen waarop we een objectief antwoord willen krijgen zullen we wel doorverwezen worden naar een ander bestaand topic in het "this is living" gedeelte, waarna onze eigen vraag gesloten wordt.
Natuurlijk wil je een objectief antwoord hebben, denk je niet dat de crew (want dat zijn ook users) dat niet ook wil? Wat je nu doet is bij voorbaat dit experiment afdoen als slecht en ik denk dat je beter daarmee wacht tot ná het experiment als blijkt dat het slecht is verlopen. Lijkt me verstandig het tot die tijd iig een kans te geven, ik hoop dat T.net toch wel zoveel krediet heeft opgebouwd inmiddels :)
Oogkleppen op en incasseren maar, niet dat de site er kwalitatief beter van zal worden :|
Besef je je niet dat de content voor 99% nog steeds door dezelfde users als in de andere niet gesponsorde subfora wordt aangevoerd? Ik durf hun aandeel niet even overboord te kieperen met de opmerking oogkleppen op, ik verwacht dat zij net zo kritisch zullen zijn en blijven als we van T.net bezoekers kunnen verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eigenlijk snap ik, uit persoonlijk oogpunt bekeken, niet waarom sommige mensen hier zo enorm over kunnen vallen. Je maakt al jaren gebruik van een dienst die gratis is, of waar je een klein bedrag per maand voor betaald (wat absoluut niet kostendekkend is).
[...]
Mag ik je er even op wijzen dat GoT uit meer bestaat dan alleen de servers en software waar het op draait? :/

Naast het feit dat de moderators er natuurlijk een hele hoop vrije tijd insteken (waarvoor hulde, natuurlijk), zijn er ook tientallen, honderden, if not duizenden gebruikers die óók vrijwillig genoeg uren per week in het forum steken om andere users te helpen met hun problemen en zodoende mede helpen dit forum draaiende en de kwaliteit hoog te houden.
Om die users ondankbaar te noemen vind ik eerlijk gezegd behoorlijk onbeschoft :/
(Nofi, Zoeff, maar jij schiet wel heel kort door de bocht zo).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Wat een walgelijk arrogante reactie. De gebruikers maken deze site, niet andersom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:05

PromoX

Flying solo

Oogkleppen op en incasseren maar, niet dat de site er kwalitatief beter van zal worden :|
Met als gevolg dat het aantal actieve users minder snel groeit of zelfs terug zal lopen. Denk je dat men daar op zit te wachten? Het zijn toch vooral de users die het forum maken. En het zijn diezelfde users die het forum kunnen breken. Ik ga ervanuit dat men daar heus wel oog voor heeft.

Het enige puntje van kritiek dat ik op dit moment zou kunnen hebben is dat het onder Softe Goederen staan en niet in een aparte sectie.

Verder wacht ik het wel af en zie ik het zeker niet als pure reclame, juist omdat er ruimte is voor discusiie, met zowel positieve als negatieve reacties. Met Wat is het grote voordeel van de PS3 tov de Wii en Xbox360? als voorbeeld. Zeker bij al te commerciële posts van Sony zullen de negatieve (en onderbouwde) reacties vast niet uitblijven.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je maakt al jaren gebruik van een dienst die gratis is, of waar je een klein bedrag per maand voor betaald (wat absoluut niet kostendekkend is).
NOFI, maar dat moet je vooral tegen Curry en .oisyn zeggen, die hebben wel HEEEEEEL wat meer werk verzet voor het forum dan dat ze teruggekregen hebben. Als je ze op deze manier gaat afkopen doe je ze echt tekort. Dat geld in ongeveer dezelfde mate voor de overige users.

[ Voor 5% gewijzigd door Delerium op 16-02-2007 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
anandus schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:10:
[...]
Mag ik je er even op wijzen dat GoT uit meer bestaat dan alleen de servers en software waar het op draait? :/

Naast het feit dat de moderators er natuurlijk een hele hoop vrije tijd insteken (waarvoor hulde, natuurlijk), zijn er ook tientallen, honderden, if not duizenden gebruikers die óók vrijwillig genoeg uren per week in het forum steken om andere users te helpen met hun problemen en zodoende mede helpen dit forum draaiende en de kwaliteit hoog te houden.
Om die users ondankbaar te noemen vind ik eerlijk gezegd behoorlijk onbeschoft :/
Helemaal mee eens! Ik ken menig gebruik die op toneel actiever is dan menig mod. Mods zullen vast actiever zijn in A61 en Mod forum, maar 9 van de 10 keer laten ze dat niet blijken op het forum zelf.

Idd erg kort door de bocht en ik sluit me helemaal bij de stelling aan dat users diegene zijn die het forum maken! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:13

SmartDoDo

Woeptiedoe

PromoX schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:13:
[...]
En het zijn diezelfde users die het forum kunnen breken. Ik ga ervanuit dat men daar heus wel oog voor heeft.
En daarmee noem je een heel belangrijk punt :)

We gaan er vanuit dat er op de gebruikelijke kritische manier gepost gaat worden in het nieuwe subforum. Dat kan in SGD en dus zeker ook in PS3 en het is ook de enige manier om geloofwaardig over te komen. Het feit dát er over het ding gepraat wordt is natuurlijk de winst voor Sony.

Enkel positieve draadjes en het verwijderen van negatieve klanken reduceert onze geloofwaardigheid tot een nulpunt. Ik kan garanderen dat we daar echt niet op zitten te wachten :)
DaannO schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:18:
[...]
dat users diegene zijn die het forum maken! :(
Ik zie dat je boos kijkt, maar ik zou daar liever een :Y) voor willen neerzetten want dat je gelijk hebt lijkt me duidelijk. Zonder users geen T.net en in die zin reken ik er ook op dat diezelfde gewaardeerde users zich in PS3 doen gelden zoals we van ze gewend zijn: in behoorlijke mate kritisch, nuchter en objectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ter verduidelijking: ik ben geen abbo (ik betaal niet voor usercontent, respect voor degenen die het wel doen en de site levend houden)
De tijd dat de ABO's uit pure nood in het leven zijn geroepen 'om de site levend te houden' zijn al wel een tijdje voorbij hoor, daar hoef je het iig niet meer voor te doen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:09

Zoefff

❤ 

RoD schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:08:
[...]
Ik denk niet dat het zozeer het probleem van die drie muisklikken is wat voor veel GoT'ers een probleem is. Meer dat T.net deze commerciële stap gezet heeft.
T.net is al jaren een comercieel bedrijf. Of bedoel je specifiek de stap naar een gesponsord subforum?
[...]

El Cid schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:11:
[...]

Wat een walgelijk arrogante reactie. De gebruikers maken deze site, niet andersom...
Misschien schiet ik inderdaad wat kort door de bocht, het is absoluut niet mijn bedoeling om arrogant over te komen, maar bovenstaande reactie is wel het eerste wat er in mij opborrelt als ik deze discussie lees.

Laat ik er voor de duidelijkheid bijzetten dat ik mezelf ook als een user beschouw, met alleen dan wat extra knopjes om topics op slot te doen en te verplaatsen.

Het is inderdaad zo dat GoT en tweakers.net voornamelijk gemaakt worden door de users, het is echter ook zo dat als daar geen daadkrachtig MT boven had gestaan, de beide sites absoluut niet op het niveau (bedrijfstechnisch, qua inhoud en qua userbase) hadden gezeten waar ze nu zitten. Op het moment dat het MT deze continuïteit probeert te waarborgen met in dit geval een experimenteel forumtype, vind ik het gewoon raar dat veel mensen dat op voorhand al meteen aan de kant schuiven als zijnde 'belachelijk', '180° draai van koers', 'commercieël', 'subjectief', etc. Na zoveel jaren zou ik toch wel een bepaald vertrouwen verwachten. Al is het maar omdat je wéét dat er naar feedback geluisterd wordt en beslissingen eventueel gewoon weer teruggedraaid worden (recent bijvoorbeeld de meescrollende google-ads).
ecteinascidin schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:17:
[...]

NOFI, maar dat moet je vooral tegen Curry en .oisyn zeggen, die hebben wel HEEEEEEL wat meer werk verzet voor het forum dan dat ze teruggekregen hebben. Als je ze op deze manier gaat afkopen doe je ze echt tekort. Dat geld in ongeveer dezelfde mate voor de overige users.
Mijn reactie was niet perse naar Curry en .oisyn bedoeld, maar meer een algemene reactie. Ik weet dat zij enorm veel voor t.net hebben betekend en nog steeds betekenen, dat respecteer ik ook :)

Mocht iemand hier nog op reageren, een reactie van mijn kant zal uitblijven tot morgenmiddag ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Zo. Hele topic doorgelezen, en ik heb nog steeds geen Content Advertising-uitslag op mijn billetjes :*)

Paar puntjes moeten me nu toch even van het hart.

Dat de crew vanuit het MT uitsluitend garanties krijgt dat er niet in hun werk zal worden ingegrepen mag hopelijk ondertussen duidelijk zijn. Ook ik stap op op het moment dat ik, als redacteur, een PS3-stuk (of elke willekeurige andere tekst) moet intrekken wegens teveel kritiek. En ik ben niet van de vuile was buitenhangen, maar geloof maar dat elke Tweaker een vertrek om die reden onder ogen krijgt >:) Een principieel problem (quite unlike as was the case with CA) zie ik niet direct. De Sony-gebruiker is duidelijk herkenbaar, onzin mag (binnen redelijke grenzen) afgebrand worden, en als ze hier niet zorgvuldig mee omgaan kost het ze geld én goodwill dus ik gok erop dat ze hun best gaan doen (al zijn de eerste reclameteksten topicstarts niet heel hoopgevend).

Wat betreft de vrees voor moderaties die afwijken van wat tot nu toe gangbaar is: ik denk dat we de spielerij-crew hun gang moeten laten gaan. Ik reken mensen graag af op gemaakte fouten, niet op fouten die ze eventueel zouden kunnen gaan maken. Ik denk eigenlijk dat die vrees terecht is maar als we het niet proberen zullen we het nooit weten. Dat wil niet zeggen dat ik geen vertrouwen in de Spielerij-crew heb - integendeel - maar ik verwacht zeker dat er onvoorziene problemen opduiken waar pas achteraf (na veel gelul hier ;)) een goede modus operandi voor gevonden gaat worden.

Wat mensen hier niet weten, is dat er bij Sony veel respect voor de bezoekers van T.net bestaat. Ik heb laatst een telefoontje van een dik uur met een SCE-medewerker gehad, die niet heel erg blij was met de berichtgeving die T.net over de PS3 brengt ('jullie kunnen helemaal niet weten wanneer hij uitkomt!' 'nee, dat komt omdat jullie dat niet vertellen!' enzovoorts) . Maar de reacties onder onze stukken werden daar gespeld, want - zo zei hij - van sommige bezoekers valt ook voor Sony nog veel te leren, het niveau ligt af en toe 'enorm hoog'. Als ik even voor Sony denk, dan lijkt me dat ze kritiek en flames niet echt graag opzoeken. Toch doen ze dat, en doen ze dat bewust; en de enige reden die ik kan bedenken is dat ze serieus willen weten hoe onze leden over de PS3 denken, en dat ze serieus hopen dat ze een beter product kunnen maken als jullie meehelpen. Dat kan je goedkoop R&D'en noemen, maar als hun bijdrage zorgt dat CA nog een paar jaar langer wegblijft... :+

Voor Sony is het uiteraard reuze handig om een flinke kudde diehards bijmekaar te hebben, en daar hun proefballonnetjes in op te laten. Niet met ze praten lijkt me onverstandig: voor de bezoekers is dit een uitgelezen kans om rechtstreeks aan de marketingmensen van Sony te vertellen waarom ze zuigen (of niet, uiteraard :+). Dat een dergelijke aanpak werkt is bijvoorbeeld goed te zien in XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW), een topic dat draait op de bijdrage van een XMS-medewerker. Win-win: hij krijgt inhoudelijke kritiek en kan daar wat mee doen, wij krijgen een betere dienst. Want geloof maar dat eventuele kinderziektes en onvolkomenheden in de PS3 hier beter beschreven kunnen worden dan op andere fora. Dat is een impliciete pluim in de (*) van onze bezoekers, en dat die nog geld oplevert ook is mooi meegenomen. Pluspunt voor jullie is dat de PS3 beter kán worden dan wanneer het forum niet bestaat. Garanties zijn er niet, maar die zijn er wel mbt de onafhankelijkheid en dat wordt ook niet geloofd dus daar maak ik me maar even niet druk om :P

Dat de objectiviteit van T.net als geheel te grabbel wordt gegooid - dat geloof ik niet. Ik denk dat er goeie suggesties gedaan zijn (aparte 'ADV'-hoofdgroep als dit structureel wordt bijvoorbeeld), maar niets dat in de weg staat van dit eerste experiment - wel suggesties waar in de crew én door het MT over nagedacht zal worden. Hee, dat is precies het gedrag waar Sony ook op hoopt. Dus VNU- 3i-owned T.net mag wel van feedback voorzien worden, maar Sony niet? That shit don't fly, of course of course.

Het zal gewoon twee maanden moeten stoven en dan kijken we wie er gaar is :) Ik wil wél zien hoe de moderatie gaat verlopen, maar het bestaan van het forum zelf, met zeven stuckies van de marketingafdeling van Sony, zie ik als een waterweg: Sony heeft de schep ter hand genomen en een mooi (en gratis) kanaal gegraven, waar helaas een groot bord 'DIT KANAAL IS VAN SONY' naast staat maar waar voor het overige niets op aan te merken is. Daar kunnen we nu met z'n allen in gaan pissen, of we kunnen de opblaasboot uit de schuur halen en heerlijk in het zonnetje gaan dobberen. En pas als ik een wasknijper op mijn neus behoef omdat de stank van de urinandi anders niet te harden is, beschouw ik het experiment als mislukt.

Voorlopig verdient het forum wmb een kans.

Afbeeldingslocatie: http://www.little-gamers.com/comics/00001514.jpg

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:42
Is er vanuit tweakers.net eigenlijk al nagedacht over het duidelijk herkenbaar maken van users binnen het PS3 forum die (indirect) werken bij Sony? Kijk, dat de gebruiker PlayStation3 vooral pro-Sony zal posten is duidelijk en je kan dat als gebruiker zelf mee laten wegen in de belangrijkheid van zijn posts.

Maar er heeft inmiddels minimaal 1 gebruiker die ook op de payroll van Sony staat gereageerd, en ik als gebruiker zou het wel prettig vinden om zijn posts binnen het PS3-forum op een bepaalde manier gemarkeerd zouden worden zodat het gewoon duidelijk is dat zijn mening gekleurder en minder onafhankelijk zou kunnen zijn dan van een willekeurige andere gebruiker.

Ook andersom geldt dat: voor de mensen die bij Sony werken is het handig dat ze gewoon in het PS3 forum kunnen posten zonder dat ze drie pagina's verderop van niet-onafhankelijkheid worden beticht omdat iemand erachter komt dat hij/zij elke maand door Sony betaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CubicQ schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:08:
Is er vanuit tweakers.net eigenlijk al nagedacht over het duidelijk herkenbaar maken van users binnen het PS3 forum die (indirect) werken bij Sony? Kijk, dat de gebruiker PlayStation3 vooral pro-Sony zal posten is duidelijk en je kan dat als gebruiker zelf mee laten wegen in de belangrijkheid van zijn posts.

Maar er heeft inmiddels minimaal 1 gebruiker die ook op de payroll van Sony staat gereageerd, en ik als gebruiker zou het wel prettig vinden om zijn posts binnen het PS3-forum op een bepaalde manier gemarkeerd zouden worden zodat het gewoon duidelijk is dat zijn mening gekleurder en minder onafhankelijk zou kunnen zijn dan van een willekeurige andere gebruiker.

Ook andersom geldt dat: voor de mensen die bij Sony werken is het handig dat ze gewoon in het PS3 forum kunnen posten zonder dat ze drie pagina's verderop van niet-onafhankelijkheid worden beticht omdat iemand erachter komt dat hij/zij elke maand door Sony betaald wordt.
Ik zal mezelf maar herhalen en de aandacht wijzen op de fanboys die er zijn voor zo'n beetje elk merk. Die meningen zijn ook gekleurd en ook die zijn niet bijzonder herkenbaar.

Een user heeft hier bv. een kleur als ie een bepaalde functie heeft waar bepaalde rechten bij horen. De user 'PlayStation3' heeft geen extra rechten. Hij of zij is niet meer dan een gewone gebruiker. Die uiteraard bevooroordeeld is in het voordeel van Sony. Maar dat kan een fanboy dus net zo goed zijn. En de fanboys van bv. de Xbox of de Wii mogen gewoon hun negatieve puntjes aandragen in een discussie. Zolang ze maar onderbouwd worden. Maar dat is iets dat de Sony-mensen net zo goed moeten doen. Ze zijn, net als iedereen, onderhavig aan de 'scrutiny' van de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

curry684 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:40:
Tuurlijk mogen zij dat. Er waren alleen ooit wel gedragscodes, die ik ook regelmatig met crewleden buiten het forum om heb afgedwongen, dat het niet zo moest zijn dat commentaar van users direct door tig gekleurde users op de korrel wordt genomen. En toch zijn de eerste drie reacties op mijn post wederom van crewleden die zich op hun pik getrapt voelen: mooie illustratie van datgene wat ik zei.
Dat komt - mijn inziens - in dit geval om het verhaal wat ik hieronder schrijf, door de aanval op de integriteit van het forum an sich, doet men een aanval op de persoon en daardoor reageren de crewleden vanuit hun individueel standpunt.

Zoals ook jij weet is er ook nog altijd de afspraak dat men (of dat nou crew, of user is) zijn standpunt gewoon moet kunnen verkondigen op het forum en dus ook in LA :)

Ik ben het overigens wel met je eens dat we niet moeten proberen om elke vorm van kritiek maar meteen weg te wuiven - ik probeer zelf hooguit uitleg te geven hoe en onder welke criteria we tot deze beslissing zijn gekomen in de hoop daarmee begrip te krijgen voor onze keuze :)
Ik heb nergens een aantijging gedaan naar enig lid van de crew. Ik heb enkel gesteld dat ik deze idioterie een grote open uitnodiging vind om die aantijgingen uit te lokken. Ik zou de integriteit van al deze mensen, de meesten van wie ik gezellig bier mee heb genuttigd op diverse uit bannerinkomsten gefinancieerde MoaM's, niet in twijfel durven trekken zelf. Dat ik er als crew niet achter zou kunnen staan wat deze actie aan de overige 200k gebruikers uitstraalt is iets volstrekt anders. Subtiel verschil.
Ik had het dan ook niet specifiek over jou eigenlijk - ik doelde meer op het feit an sich dat er inderdaad in dit topic wel erg veel crewleden zijn, en probeerde toe te lichten waarom dat mijn inziens ook te begrijpen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Inderdaad, CubicQ..

Mij viel het ook niet in 1e instantie op. Een ondertitel kan erin zitten, maar die heb ik uit staan.. Zoiets als de modjes hebben, moet wel kunnen denk ik, en zou een hoop verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ik kan er helemaal niet mee zitten!
Er komt iets extra's bij, het is een proef.
Het is niet alsof SG of HK zonder redenen wordt verwijderd, dat zou namelijk belachelijk zijn.

Ik hoop dat Tweakers.net ook een paar PS3's krijgt van Sony om te reviewen (daar mogen er namelijk wel meer van komen) of voor een prijsvraag!

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:42
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:15:
[...]

Ik zal mezelf maar herhalen en de aandacht wijzen op de fanboys die er zijn voor zo'n beetje elk merk. Die meningen zijn ook gekleurd en ook die zijn niet bijzonder herkenbaar.

Een user heeft hier bv. een kleur als ie een bepaalde functie heeft waar bepaalde rechten bij horen. De user 'PlayStation3' heeft geen extra rechten. Hij of zij is niet meer dan een gewone gebruiker. Die uiteraard bevooroordeeld is in het voordeel van Sony. Maar dat kan een fanboy dus net zo goed zijn. En de fanboys van bv. de Xbox of de Wii mogen gewoon hun negatieve puntjes aandragen in een discussie. Zolang ze maar onderbouwd worden. Maar dat is iets dat de Sony-mensen net zo goed moeten doen. Ze zijn, net als iedereen, onderhavig aan de 'scrutiny' van de community.
Waarschijnlijk is mijn punt niet duidelijk overgekomen. Het gaat me niet om de rechten op het forum die gebruiker PlayStation3 heeft. Dat hij niets meer kan dan een willekeurig andere gebruiker is duidelijk.

Waar het mij wel om gaat is dat er een gesponserd forum is waarvoor door bedrijf X betaald wordt. Dat forum wordt dus door bedrijf X gebruikt voor reclame-doeleinden zodat zoveel mogelijk gebruikers product Y van bedrijf X kopen. Tot zover iets waar je het eens of niet eens mee kan zijn, maar persoonlijk vind ik dat niet zo belangrijk en voornamelijk een afweging die het MT van tweakers.net moet maken.

Wanneer user V (en dan gaat het mij juist niet om gebruiker 'PlayStation3') die bij bedrijf X werkt post in het gesponserde forum iets meldt is het in mijn ogen van belang dat het voor iedereen duidelijk is dat hij werkt voor het bedrijf dat betaalt voor het forum.

Ik vind dat principieel anders dan wanneer een gebruiker werkt bij Apple en in het Apple forum post (of van mijn part modereert): voor het Apple forum betaalt Apple niet.

[edit]
En, voor de duidelijkheid: ik heb er niets tegen dat mensen die bij Sony werken in het PS3 forum posten. Integendeel zelfs, hoe meer mensen van Sony aanwezig zijn hoe interessanter de discussie zal zijn. Zeker wanneer die mensen wat inhoudelijk interessantere posts dan 'PlayStation3' maken (en dat is naar mijn idee op dit moment wel zo).

[ Voor 12% gewijzigd door CubicQ op 16-02-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Laatst online: 08:06
Ik heb op zich niet zoveel met het commerciele gebeuren achter het PS3 forum, maar ik vind wel dat het een beetje lelijk staat en dat het niet echt past bij de "hokjesgeest" van GoT:

"PS3?! Hup naar Spielerij!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

curry684 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:00:
Behalve dat hij een user is met een officieel handje boven z'n hoofd wat 'm beschermt tegen flamewars van reguliere users als hij onzin uitkraamt uit de grote Sony-marketinghoed.
Nou nee - er is heel expliciet afgesproken dat de Sony-meneer een reguliere user is.

Ik ben het met je eens dat we natuurlijk niet op een situatie gaan uitkomen dat de Sony-meneer gebanned wordt - alleen al omdat er vermoedelijk veel sneller ingegrepen zal worden. Maar als er een dusdanige situatie zou ontstaan dat er sancties naar de sony-meneer gegeven moeten worden, zal vermoedelijk de hele actie opgeschort worden.

curry684 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:12:
Zijn suggestie is exact waarom ik stennis schop hier: omdat ik die suggestie van hem als user heel logisch vind, volgend op het aantreffen van een productslogan in de index en Active Topics list van GoT :)
Maar vind je het dan ook kwalijk dat we in de crew mensen hebben of hadden zitten die voor een Anti-Virus vendor werkt? Crew die voor forum-software makers werkt? Of bijvoorbeeld iemand voor Microsoft? Mensen die voor commerciele legale 'spammers' werken? Users die voor Sitecom, een ISP of een usenet provider werken? Laten we niet doen alsof er nu op GoT al niet tientallen mensen van allerlei commerciele partijen ronddwalen die ook op een of andere manier hier al dan niet werkmatig bezig zijn :)

Ik snap je bezwaar en ben het er ook mee eens tot op zekere hoogte, maar houd dan ook rekenening met het feit dat GoT nu ook al niet volledig gevrijwaard is van enige commercie. Het is nu namelijk ook niet zo dat elke user dit doet uit de goedheid van zichzelf (daar zijn er gelukkig ook genoeg van) - maar er zijn ook genoeg users die verbonden zijn aan een commerciele partij. Het verschil is alleen dat Sony nu betaalt voor een stuk meer aandacht :)

anandus schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:24:
Ik denk als er inderdaad voor komt te staan [Advertentie] oid dat een hoop mensen er een stuk minder problemen mee zouden hebben, ik in ieder geval. Het zou sowieso een stuk eerlijker naar de user toe zijn. (In plaats van blabla-living wat er nu staat :P )
Er is over gediscussieerd geweest om de Sony user een speciale 'tag' of iets dergelijks te geven zodat zijn mening automatisch gekleurd was geweest. Besloten is uiteindelijk om dat niet te doen, juist omdat de user op zich geen speciale status heeft op het forum :)

DaannO schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:33:
Ik denk dat achter de schermen er genoeg remoer is over dit onderwerp en dat zeker niet iedereen het hiermee eens was. Waarschijnlijk door gedrukt door het MT voor een bepaalde reden. Overgins durf ik nu best in twijfel te trekken of de mods dat extra forum nu `kostenloos en als hobby` modereren. :)
Het is er echt niet doorgedrukt - ik denk dat elke moderator uit SGC kan beamen dat de manier waarop dit aangehaald is in SGC op een hele constructieve manier gebeurt is waarbij 'we doen het niet' altijd een optie is geweest voor de SGC crew.

En ook wil ik echt graag benadrukken dat het elk crewlid op GoT vrij staat om zijn eigen mening hier te posten. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat we elkaar persoonlijk voor rotte vis uit gaan maken, maar het is ten allertijde mogelijk om je eigen mening in LA (of ergens anders) te posten als crewlid :)

Ik denk overigens wel dat een aantal crewleden er voor kiezen om dat niet te doen - wat dat betreft heb je dus denk ik gelijk dat ook een gedeelte van de crew het er niet mee eens is, maar die zie je hier gewoon niet posten.

DaannO schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:48:
Wat mij ook meer en meer dwars zit, is dat de die-hards van tweakers, alle mods want anders zouden ze geen echte die hards zijn, dit allemaal met droge ogen verdedigen. Net of er amper iets aan de hand is en elke kritiek noot wordt weggewimpeld!

Ik denk dat de moderators die het er mee eens zijn - of in ieder geval, diegene die het eens kans willen geven - juist ook de mogelijkheden en mogelijke toegevoegde voor de community zien - dat is in ieder geval voor mij de belangrijkste reden waarom ik het een interessant experiment vindt.

Inderdaad :)

Persoonlijk zou ik me zelf veel ongeruster maken als men hier niet over zou vallen - ik ben dus ook stiekem blij dat we nog genoeg mensen hebben op GoT die kritisch durven te kijken naar wat we doen.

Tegelijkertijd hoop ik ook dat we het kunnen uitleggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Rob schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:22:
Het is niet alsof SG of HK zonder redenen wordt verwijderd
Als forum indeling idd te koop is zoals nu blijkt zou ik dáár wel een grote zak geld voor neer willen leggen :P ;)
elevator schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:46:
Maar vind je het dan ook kwalijk dat we in de crew mensen hebben of hadden zitten die voor een Anti-Virus vendor werkt? Crew die voor forum-software makers werkt? Of bijvoorbeeld iemand voor Microsoft? Mensen die voor commerciele legale 'spammers' werken? Users die voor Sitecom, een ISP of een usenet provider werken? Laten we niet doen alsof er nu op GoT al niet tientallen mensen van allerlei commerciele partijen ronddwalen die ook op een of andere manier hier al dan niet werkmatig bezig zijn :)

Ik snap je bezwaar en ben het er ook mee eens tot op zekere hoogte, maar houd dan ook rekenening met het feit dat GoT nu ook al niet volledig gevrijwaard is van enige commercie. Het is nu namelijk ook niet zo dat elke user dit doet uit de goedheid van zichzelf (daar zijn er gelukkig ook genoeg van) - maar er zijn ook genoeg users die verbonden zijn aan een commerciele partij. Het verschil is alleen dat Sony nu betaalt voor een stuk meer aandacht :)
Het belangrijke verschil is dat het voor die crewleden, en elke andere user for that matter, niet is toegestaan om een topic te openen om hun product aan te prijzen. :)

[ Voor 82% gewijzigd door .oisyn op 16-02-2007 21:01 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

CubicQ schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:33:
[...]
Waar het mij wel om gaat is dat er een gesponserd forum is waarvoor door bedrijf X betaald wordt. Dat forum wordt dus door bedrijf X gebruikt voor reclame-doeleinden zodat zoveel mogelijk gebruikers product Y van bedrijf X kopen. Tot zover iets waar je het eens of niet eens mee kan zijn, maar persoonlijk vind ik dat niet zo belangrijk en voornamelijk een afweging die het MT van tweakers.net moet maken.
Reclame doeleinden? Zo zie ik het niet. In dit forum kan Sony achterhalen wat er bij de mensen speelt, wat zij verwachten van het product en ze kunnen dus eventueel het product aan onze wensen aanpassen.
Win, win, win situatie (3x win ja, win voor de users, win voor Sony en win voor Tweakers.net)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

.oisyn schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:56:
Het belangrijke verschil is dat het voor die crewleden, en elke andere user for that matter, niet is toegestaan om een topic te openen om hun product aan te prijzen. :)
Klopt, en daar is dit dan ook een belangrijke trendbreuk mee. Ik wil dan ook absoluut niet zeggen dat dit geen 'big deal' is, absoluut wel - ik vind ook dat we het kritisch moeten bekijken, maar dan wel op eerlijke argumenten. Nu gaan doen alsof er nooit iets van commercie te vinden was in de door user aangeleverde content is gewoon onze ogen sluiten, want we weten allebei dat dat al genoeg gebeurde :)

Ik geef even een voorbeeld ter illustratie wat ik precies bedoel. Als een user in PRG een post over een 'cooltool' maakt modde jij die ook niet weg. Juist omdat deze user feitelijk interessante informatie post en daarmee een duidelijk toegevoegde waarde voor PRG heeft, dat een user dan toevallig een belang bij een tool heeft is minder relevant.

Ik persoonlijk hoop dat dit forum eenzelfde wisselwerking gaat creeeren - namelijk nog meer extra mensen aantrekken met kennis van zaken (enkel maar omdat ze dichter bij het vuur zitten) :)

[ Voor 6% gewijzigd door elevator op 16-02-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

.oisyn schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:56:
[...]

Als forum indeling idd te koop is zoals nu blijkt zou ik dáár wel een grote zak geld voor neer willen leggen :P ;)
Hmmm Daniel eens vragen wat dat mot kosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsss, wat een zeikerds zeg. Geef sony gewoon een kans? ;s Wat doen jullie moeilijk, als Microsoft dit zou doen zou iedereen het meteen geweldig vinden? Bekijk het zo: je kan hier nu eindelijk duidelijkheid krijgen over de ps3. En niet meteen denken dat die Playstation3 user meteen de negatieve comments gaat verwijderen ofzo, want er is 100 keer gezegd dat hij gewoon dezelfde rechten heeft als elke andere user hier.

Dit is gewoon een slimme zet van Sony, zo mengen ze de ps3 alvast een beetje in het publiek, voor de verkoop begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:41

DinX

Motormuis

Sommige mensen weten blijkbaar niet dat Tweakers.net gewoon een commercieel bedrijf is :?
Of misschien willen ze het niet weten :?
© 1998-2007 Tweakers.net B.V.