[Cooling] Het stille pc topic deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 13.076 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:04
Ja die heb ik gezien.

maar die zijn een beetje prijzig. 10-15 euro. deze zijn goedkoper en zouden ook goed zijn.

ik wilde gewoon weten welke jullie de stillste best rpm beste vinden.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Davidshadow13 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:02:Ja die heb ik gezien.

maar die zijn een beetje prijzig. 10-15 euro. deze zijn goedkoper en zouden ook goed zijn.

ik wilde gewoon weten welke jullie de stillste best rpm beste vinden.
Ik zou zeggen neem welke 3 pin 120 mm. fan je maar wil zolang die niet meer dan 1200 (genoeg) of 1600 (als je ietsjes meer wil voor de zekerheid) toeren zijn :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 05:33
Ik ga uit van de drie voorgenoemde fans.
Vanuit de specs: Coolink.
Vanuit de realiteit: Nexus.
Huh? Nexus schijnt een goed merk te zijn, en ik geloof niet dat bij 10% minder luchtverplaatsing van de Coolink bijna NEGEN dB minder produceert.
Welke zou ik kiezen vanuit stilte? Geeneen, want de Coolinks zouden misschien stil genoeg zijn, maar leveren niet genoeg luchtverplaatsing op, hun specs zijn onbetrouwbaar, nexus' specs daarentegen wel, alleen zijn ze niet goed genoeg: 22,8 dB is zeker te horen.
Ik zou een fan kiezen met tussen de 25 en 30 cfm, met 18dB aan geluid, van een goed merk.
Misschien kost het ook wat, maar geloof mij maar dat je beter een stille goede fan kan kopen dan een goedkoop prulmerk. Goede fans houden hun waarde beter vast, en zijn veel fijner in gebruik.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:04
Coolink is geen prulmerk lees deze review op casejunkies

http://www.casejunkies.co...0001&hl_id=2888&page=4134

ik weet dat de Nocuta fans heel goed zijn. maar ik heb gewoon het geld niet voor 15 euro per fan.

welke zou jij nemen?

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
Ik heb nexus besteld. Is volgens reviews het beste merk na noctua fans. Maar je betaalt gewoon een normale prijs voor je fans en niet de hoofdprijs als bij noctua fans. En is nexus een slecht merk Nas T. Lul niet zo slap en noem een betere dan. Betere fans dan nexus en noctua kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Vandaag mijn nieuwe cooling binnen gekregen om de herrie in me PC kast definitief een halt toe te roepen.

Thermalright Ultra-120 Extreme + Scythe S-Flex 120mm fan
+ 2x de Thermalright HR-03 VGA koeling (1tje had ik er al vandaag de 2de er bij)
Afbeeldingslocatie: http://img394.imageshack.us/img394/5293/dsc00127gj5.jpg

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:25
Ziet er wel tof uit, al die heatpipes :)

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Waster schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:29:
Ik heb nexus besteld. Is volgens reviews het beste merk na noctua fans. Maar je betaalt gewoon een normale prijs voor je fans en niet de hoofdprijs als bij noctua fans. En is nexus een slecht merk Nas T. Lul niet zo slap en noem een betere dan. Betere fans dan nexus en noctua kan ik niet vinden.
SilenX, Panaflo. Heb niet gezegd dat Nexus slecht is, al lijkt dat zo. Nexus doet het zeer goed en levert kwalitatief goede/uitstekende fans voor een goede prijs. Maar in dit topic gaat het om stilte, en ik verwacht niet dat ik 22,8 dB ervaar als stil. Ik heb een SilenX fan die 18 dB draait, die hoor ik als ik mijn oor in de luchtstroom hou. Onduidelijk is of dat geluid ook komt door de stroming van de lucht, of van de fan zelf. In de kast hoor ik de fan niet.
Coolink is geen prulmerk lees deze review op casejunkies
http://www.casejunkies.co...;hl_id=2888&page=4134
ik weet dat de Nocuta fans heel goed zijn. maar ik heb gewoon het geld niet voor 15 euro per fan.
welke zou jij nemen?
Nexus fans. Coolink is geen prulmerk, dat zeg ik ook niet, maar ik vertrouw de specs niet, je maakt mij niet wijs dat ze Nexus, wat bekent staat als een goed merk, met 9 dB verslaan tegenover 10% minder luchtverplaatsing. De review zegt mij trouwens totaal niks. Ze zeggen dat de computer 3 meter verderop de fan overstemt. En? Ik kan een pc bouwen die een kamer verderop die fan overstemt....En een pc die overstemd wordt door die fan... Daarnaast gaan ze puur op hun gehoor af, dat zegt niets over wat een ander hoort. Daarnaast kan de fan zelfs onhoorbaar zijn, maar wat doet de airflow?
Maar als je beperkt in je budget bent, kijk dan goed naar welke fan de beste airflow/dB verhouding heeft voor die prijs....

Om het een en ander duidelijk te maken en recht te zetten:
Bij de keuze voor fans is het belangrijkste gegeven de airflow/dB verhouding. Hoe hoger, hoe beter.
Helaas zijn fabrikanten vrij in de keuze van meting, zo het lijkt. Zo zijn er waardes die buitenproportioneel zijn, een ruime voorsprong op fabrikanten zoals Papst, of Nexus.
Deze maken volgens vele reviewers goede fans, dus dan lijkt het me sterk dat een onbekend merk met veel betere prestaties komt.
Op die manier is er dus weinig houvast: als de specs al niet kunnen kloppen, hoe kun je dan een goede fan kiezen? SPCR is een site waar je reviews kunt doornemen die een (al dan niet sterke) basis hebben gelegd voor het meten van geluid en die een beetje een gefundeerd beeld geven van het geluid wat computeronderdelen geven.
Als ik een fan zou kopen, zoek ik eerst de "eerlijke" merken, bijvoorbeeld Nexus, Papst, Noctua, Panaflo, Silenx. Dan kies ik vanuit de specs welke de beste prestaties levert bij minder dan 20 dB, dat is te bestempelen als zeer stil tot onhoorbaar, en dan zoek ik reviews.

Een stille pc bestaat uit een paar basisregels:
Ten eerste de warmte zo efficiënt mogelijk vervoeren van chip naar lucht.
Zoveel mogelijk en effectief mogelijke airflow tegen een zo laag mogelijk geluidsniveau.
Hier heb je dus een zo groot mogelijk koelvermogen tegen een zo laag mogelijk geluidsniveau, precies wat we zoeken!

@the otherside:
Wat voor hardware zit erbij, op welke snelheden evt? Wat zijn je temps daarbij, ik ben erg benieuwd wat die hr03 doet in SLI(of crossfire)...

PS: ik heb ook geleerd bij fans dat goedkoop duurkoop kan zijn...Ik heb een aantal fans gekocht, ik denk in totaal 10 of 15, waarvan ik er uiteindelijk 3 ga gebruiken....Had ik beter eerder veel geld uit kunnen geven aan goede fans dan telkens weer andere....

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

The Otherside schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:19:
Vandaag mijn nieuwe cooling binnen gekregen om de herrie in me PC kast definitief een halt toe te roepen.

Thermalright Ultra-120 Extreme + Scythe S-Flex 120mm fan
+ 2x de Thermalright HR-03 VGA koeling (1tje had ik er al vandaag de 2de er bij)
[afbeelding]
_O_ Nog zo'n addict zoals ik :D Wanneer komt de rest van de ThermalRight spullekkes of hou je het hierbij ??

Verder inderdaad effe resultaten posten en specificaties :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Wat kan ik er dan nog meer in proppen van Thermalright? :9

Anyway specs en results:

Intel C2D E6600 @ 2,92ghz (325 FSB)
2048 DDR2
Asus P5N32-SLI Plus
2x Nvidia Geforce 7950GT (stockspeeds)

CPU:
Idle: 35 tot 38 graden
Stressed: 45 tot 48 graden

GPU's:
idle: 45 graden
stressed: 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 10:25
Ik heb zelf watercooling in mijn systeem ( e6600 en 8800gtx) met een Black Ice Pro III Radiator en daarop 3 noctua fans. ( NF-S12-800 )

En ze zijn heerlijk stil die noctua fans dus echt aanteraden als je zeer stille fans wilt en voor kwaliteit betaal je ook. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Daar heb je ook vastwel een mooi plaatje van..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel veel koeling info te vinden hier. Ook mijn doel is om een stille pc samen te stellen met daarbij een redelijke video kaart. Echter aangezien ik niet veel doe aan overklokken e.d. vroeg ik mij af hoe ver ik moet gaan om mijn net bestelde pc stil te krijgen.

Huidige specs:

Case: P182
vga kaart: club3d 8800 GTS 320 MB
giga 965P DS3
Core 2 Duo E6600
HD: Samsung spinpoint T166 500GB
Voeding: Seasonic S12 430W
DVD-speler: Samsung SH-S182M 18x

Het betreft dus al een stille kast. Verder heb ik een andere voeding bestelt, de Seasonic die als stil staat omschreven. Ook de Samsung HDD zou erg stil moeten zijn. In de P182 kast zit de Samsung spinpoint reeds in een aparte box die trillingen tegengaat. Is verdere reductie nog nodig en mogelijk in deze boxen?

Verder ga ik de 3 standaard fans (Antec TriCool fan) vervangen voor 3 nexus fans. Geen noctua vanwege de prijs en de lange levertijd. Ik neem aan dat de 2 optionele fans in de P182 niet nodig zijn om mijn systeem koel te houden. Ook zit op de achterkant van de P182 kast reeds 3 standen (low, medium, high) voor het instellen van de fans. Is het dan toch nog handig om te kijken naar lager voltage of handmatige instelling via bepaalde software?

Mijn mobo wordt zoals gezegd gekoeld door de Scythe Ninja 1100. Fan is meegeleverd maar denk niet dat die nodig zal zijn. Lekker stil passief koelen.

Nou zit ik alleen nog met de vga kaart, de club3d 8800 GTS. Als ik fanatiek ga gamen (wat nu niet het geval is) is het dan nodig om deze ook te koelen middels een vga koeler als de Thermalright HR-03 Plus of Artic Accelero X2? Past deze laatste trouwens op de 8800 GTS aangezien bij Azerty de niet goed, NIET terug garantie geldt.

Van mijn dvd-speler weet ik eigenlijk niet of dit een stille speler is of niet. Is hier nog veel winst te boeken en zo ja, wat raad je aan? Best raar dat een dvd-speler volgens de TS een flinke herriemaker kan zijn maar er weinig info over is in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 17:24:
Van mijn dvd-speler weet ik eigenlijk niet of dit een stille speler is of niet. Is hier nog veel winst te boeken en zo ja, wat raad je aan? Best raar dat een dvd-speler volgens de TS een flinke herriemaker kan zijn maar er weinig info over is in dit topic.
Ze maken allemaal lawaai. Een dvd-speler die je niet hoort bestaat niet. En daarbij komt dat je je dvd-speler in 95% van de gevallen niet gebruikt en dus niet hoort. En de meeste zijn stil genoeg. En als je het te luid vind kan je ook de snelheid van de dvd-speler aanpassen, maar dit gaat uiteraard ten koste van de leessnelheid. Ik zou niet te lang stilstaan bij de keuze van een (stille) dvd speler :)

En de Accelero gaat niet passen. Maar bij azerty hebben ze de thermalright hr-03+ ook sinds kort :) Ik heb hem ook besteld, maar ik zit er een beetje mee dat mijn garantie vervalt als ik de koeler vervang :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waster schreef op zondag 08 juli 2007 @ 18:03:
[...]
En de Accelero gaat niet passen. Maar bij azerty hebben ze de thermalright hr-03+ ook sinds kort :) Ik heb hem ook besteld, maar ik zit er een beetje mee dat mijn garantie vervalt als ik de koeler vervang :/
Bedankt voor de info, maar ik begrijp dat externe koeling zoals een thermalright HR-03 plus beter is dan de stock koeling, zowel qua temperatuur als noice? Laatste is eigenlijk het belangrijkste aangezien ik mag aannemen dat de stock koeler genoeg moet koelen om de kaart niet te overhitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 19:33:
[...]

Bedankt voor de info, maar ik begrijp dat externe koeling zoals een thermalright HR-03 plus beter is dan de stock koeling, zowel qua temperatuur als noice? Laatste is eigenlijk het belangrijkste aangezien ik mag aannemen dat de stock koeler genoeg moet koelen om de kaart niet te overhitten.
Uiteraard kan de stock genoeg koelen, maar soms met het nodige geluid. En over de thermalright kan ik nog niks zeggen. Ik verwacht hem komende week te ontvangen :) . Maar hij zou fanloos kunnen koelen dus altijd stiller dan de stock-koeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 19:33:
[...]
Bedankt voor de info, maar ik begrijp dat externe koeling zoals een thermalright HR-03 plus beter is dan de stock koeling, zowel qua temperatuur als noice?
:Y Zeker weten!

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
Follie schreef op zondag 08 juli 2007 @ 16:03:
Daar heb je ook vastwel een mooi plaatje van..... ;)
http://www.nlfunhouse.com/media/IMG_0750.jpg
http://www.nlfunhouse.com/media/IMG_0753.jpg

Foto's zijn niet echt scherp, maar mischien dat ik nog een keer nieuwe maak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

The Otherside schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:11:Wat kan ik er dan nog meer in proppen van Thermalright? :9
Wat niet :+ Geheugen / Chipset / Mosfet / you name it :Y)
Anyway specs en results:

Intel C2D E6600 @ 2,92ghz (325 FSB)
2048 DDR2
Asus P5N32-SLI Plus
2x Nvidia Geforce 7950GT (stockspeeds)

CPU:
Idle: 35 tot 38 graden
Stressed: 45 tot 48 graden

GPU's:
idle: 45 graden
stressed: 54 graden
LOL Die GPU Temps :D Zie je echt goed dat ATI kaarten echt dik warmer worden gewoon : Mijn HR-03 zou ik niet aanraken als die lekker aan het stressen is sinds de IDLE Temperatuur jouw Stressed Tempertatuur is zo'n beetje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Hmm wie weet dat ik dat er nog bij ga aanschaffen. Zit wel weer rond de 100 a 120 euro

2x Geheugen
2x Mosfet
1x Chipset

Ik heb ben ik bang dat ik met de huidige opstelling geen plek heb voor de Northbridge cooler. Dan moet ik waarschijnlijk mijn HR-03 anders plaatsen of mijn Ultra 120 Extreme horizontaal plaatsen.

Als ik het ga doen zal het iig na de vakantie worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

The Otherside schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:02:
Hmm wie weet dat ik dat er nog bij ga aanschaffen. Zit wel weer rond de 100 a 120 euro

2x Geheugen
2x Mosfet
1x Chipset

Ik heb ben ik bang dat ik met de huidige opstelling geen plek heb voor de Northbridge cooler. Dan moet ik waarschijnlijk mijn HR-03 anders plaatsen of mijn Ultra 120 Extreme horizontaal plaatsen.

Als ik het ga doen zal het iig na de vakantie worden.
Ja Chipset wordt Tricky, maar ik zou zeggen prop erin wat erin kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Wow, dat ziet er heel mooi uit :), wel een beetje een kabel rommeltje midden onder, maar achja :P.

Ik momenteel mijn pc ook aan het waterkoelen :);
Follie in "Het Grote Waterkoelingstopic deel 23"
best aardig wat onderdelen komen dan overeen :), wat zijn trouwens je temps? en welk onderdeel maakt bij jou nou het meeste geluid? ( ik denk de stock lian-li fan voor onderin, als de aan hebt staan iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
Ziet er mooi en netjes uit je kast. 8)

De meeste herrie maakt inderdaad me pomp "Laing DDC-Pump 12V Ultra water tank"

Me temps zijn op dit moment:

Cpu idle = 31/32 graden

Gpu idle= 48 graden

Ik zit wel op zolder dus de omgevings temperatuur is hoger als normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Games schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:57:
Ik zit wel op zolder dus de omgevings temperatuur is hoger als normaal.
Zelfs met het weer van afgelopen dagen?
Jammer dat temp van je GPU zo hoog is...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het volgende probleem kom ik eigenlijk nergens tegen.
Bij mij maar ik denk bij zoveel mensen staat het mediacenter in een kast. Mijn kast is alleen open aan de voorkant. Aan de achterkant zit alleen een gat van rond 70mm t.b.v. de kabels.
De ruimte in de kast waarin de PC staat is vrij klein. Het probleem is nu dat de warmte in de kast blijft hangen en de PC dus te veel herrie maakt omdat de fans eigenlijk continu op een
hoog toerental moeten draaien.
Wat ik nu wil gaan doen is het volgende; Ik wil in de achterkant van de kast 2 gaten maken en daarin 2 fans monteren (b.v. de silenX iXtrema PRO 80/25mm, 1300rpm, 9dB).
Deze fans wil ik de kast in laten blazen zodat de lucht er weer aan de voorkant uit komt. Op die manier wil ik dus de warme lucht uit de kast krijgen met het gevolg dat de koeling in
de PC gwoon zijn werk doet alsof de PC vrij staat opgesteld.
Is er iemand die hier al ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 00:07
Ik zit een tijdje te zoeken en te lezen naar de stilste case op dit moment. Antec wordt veel genoemd en Silentmaxx, maar die heeft slechte airflow. Wat blijkt nou uit ervaringen de beste keus te zijn qua stille kast met goede airflow? Antec p180? En hoe zit het met de Antec Sonata 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, Antec is op dit moment wel de sterste speler qua goede airflow...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik weet niet zeker of ik in de goede topic zit. Maar ik heb een vraagje over mijn Arctic Freezer 7 pro. Ik las dat hij luidruchtig zou zijn als ie op max fan draait en dat hij 'amper hoorbaar' is onder 1800 RPM. Nou heb ik de AF7pro en volgens bios draaitie rond 630 Rpm.. Ik hoor m dus wel zeer duidelijk; Het is zo'n irritant 'hoog' geluid, niet het geluid van 'wind'. Ik moet wel bij zeggen dat ik een fancontroller heb en de andere fans op z'n zachtst heb staan.

Dus klopt de waarde in de bios (van 965P-DS3) ?
Zo nee, hoe kan ik 'm zachter krijgen? Ik heb namelijk geen aansluiting (4pin , niet de molex) op mn fancontroller.
Zo ja, is het nuttig de meegeleverde fan te vervangen door een andere 92/120mm fan, die wel regelbaar is via de fancontroller?

Edit: Ik ben erachtergekomen dat dat geluid niet van de AF komt. Dat geluid komt als je de PC aanzet. Ligt dit dus aan de case?

[ Voor 7% gewijzigd door MercedesCLS op 25-07-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je dat kleine dingetje op je Videokaart hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Simpele manier om te testen, zet je pc aan met de kast open en hou één voor één je fans even tegen. Zodra het gepiep een keer wegvalt weet je welke fan het is en waar je moet zoeken. Het vervangen van standaard fans voor stillere exemplaren kan veel verschil opleveren, ook al hebben ze hetzelfde formaat.

Wel even uitkijken bij het tegenhouden van je fans, niet gewoon een vinger dr insteken, dat kan best wel eens pijn doen namelijk. Gewoon even voorzichting doen en er is niks aan de hand.

Edit:

@tweakernick: Smartass, waarom ben ik daar nou nooit opgekomen... 8)7 Voor de voeding fan gebruik(te) ik wel altijd een schroevendraaier overigens.

[ Voor 14% gewijzigd door Dick op 25-07-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een pen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week een Thermalright Ultra-120 eXtreme kopen maar moet nog een fan erop hebben. Het liefst een zo stil mogelijke fan maar wel een die goed koelt. Ik dacht zelf een Scythe S-FLEX SFF21F 120 of Nexus Real Silent D12SL-12. Ik zou graag wat advies willen hebben wat ik nou het beste kan kopen erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:10
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:02:
Van de week een Thermalright Ultra-120 eXtreme kopen maar moet nog een fan erop hebben. Het liefst een zo stil mogelijke fan maar wel een die goed koelt. Ik dacht zelf een Scythe S-FLEX SFF21F 120 of Nexus Real Silent D12SL-12. Ik zou graag wat advies willen hebben wat ik nou het beste kan kopen erop.
Beetje zoeken mag wel hoor O-)

SPCR's Fan Recommendations
Review van de Ultra-120 (dus welke fans ze gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Neem gewoon een Papst/Scythe/Nexus 120 mm. Fan van maximaal 1200 toeren en dan zou je als het goed is geen problemen moeten hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor de Scythe S-FLEX SFF21F 120 gekozen omdat deze meer lucht verplaatst als de Nexus Real Silent D12SL-12. Werkt hier grandioos in combinatie met de Thermalright Ultra-120 Extreme :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb veel gelezen erover ( hele dag bijna :P kan nooit snel een keuze maken). Toen ik voor de Scythe keek stond er ook bij
Scythe S-Flex SFF21D (120mm, 8,7dB, 3/4p)
Scythe S-Flex SFF21E (120mm, 20,1dB, 3/4p)
Scythe S-Flex SFF21F (120mm, 28 dB, 3/4p)

Dus ik vroeg mij af welke ik nou het beste kon nemen. Ik neem nu dus waarschijnijk de S-FLEX SFF21F 120 alhoewel de E wat minder geluid brengt hmm.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De F begint pas geluid te maken als ze tegen haar max toerental aanloopt, daarvoor hoor je *niets*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx besteld:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb vandaag 2 Scythe S-Flex SFF21E en 2 Nexus Real Silent D12SL-12 binnen gekregen en ik vind ze eigenlijk niet super stil. De brom die ze produceren is hoorbaar, maar ik moet zeggen dat ik ze nog niet in mijn kast heb gemonteerd.

Nu nog een mod verzinnen voor een push-pull combinatie op mijn Thermalright Ultra-120 eXtreme. Iemand plaatjes hoe het er uit kan zien?

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
Ik krijg volgende week mijn nieuwe systeem binnen
  • Intel Core 2 Duo E6750
  • GigaByte GA-P35C-DS3R
  • Kingston DDR2 2GB 800MHZ 2x1024MB
  • Arctic Cooling Freezer 7 Pro
  • Club3D HD 2600XT DDR4
Dit gaat in mijn goede oude Lian-li PC70 kast van 3 jaar oud :*)
Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/1/3/7/3/1/8_m.jpg

Ik keek trouwens voor de prijs van de kast en die is toch nog steeds redelijk hoog, hoe krijgen ze het voor elkaar.

Maargoed, nu wil ik met het nieuwe systeem misschien gaan overclocken, is een goede optie, het kan makkelijk met de specs die ik straks heb. Alleen nu wou ik mijn kast wat stiller maken.

Nu vond ik 2 producten waar 1 van jullie misschien ervaring mee heeft. Jullie meningen:

Afbeeldingslocatie: http://img378.imageshack.us/img378/2453/mattenkf6.jpg
Geluidsdempingsset voor Lian Li PC-70
Om mijn PC70 stiller te maken is er een mattenset verkrijgbaar, in dit pakket zitten alle matten passend gemaakt zodat ik die er makkelijk in kan doen.

Vraag: Heeft iemand ook zoiets dergelijks gekocht en ervaringen mee? Maakt het je kast echt stiller?

Afbeeldingslocatie: http://www.compuline.it/storage/prodotti/11448.jpg
Lian Li EX-34A
Hierin passen 4 hdd's. Je moet wel 3 5,25" inleveren, maar het ziet er wel leuk uit, + er zit een stille koeler op en de hdd's zitten met rubberen noppen vast.

Vraag: Heeft hier iemand ook zoiets dergelijks gekocht en ervaringen mee? Zorgen die rubberen noppen er echt voor dat je hdd wat stiller is?

Want ik heb een 74GB raptorschijf + een 300 GB seagate schijf + nog een 400GB seagate schijf. Die wil ik wel een beetje stil krijgen.

Dus ik hoor het graag :)

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
@Famou:
ik raad je de E-fan aan, die zul je niet horen, 20 dB is nog te horen maar is wel vrij stil.

@Firestarter:
Ik weet niet hoe stil jij stil vindt, maar ik zou zelf iets radicalers nemen om je raptor stil te krijgen, en dan bedoel ik een aparte behuizing incl koeling. Hier betaal je voor, maar ik neem aan dat je complete stilte wilt.

Ben net terug van 3 weken Tsjechië, over een tijdje heb ik genoeg geld om (eindelijk) een vaste pc te kunnen kopen. Ik zal mijn bevindingen tegen die tijd posten.
Het idee:
een C2D 6550 icm een Asus Pw5 DH deluxe,
2 GB kingston 667 geheugen(dit loopt in lijn met de 1333mhz bus van de proc)
ik heb nog 2 seagate schijven liggen die in raid 0 gaan draaien, in een IBL-box.
een GF8800 GTS 320 MB met een thermalright hr03 plus.
Een scythe Ninja moet de processor koel houden, en een Seasonic 550 energy plus voor de voeding zorgen. Ik kies toch maar voor een seasonic boven een passieve voeding vanwege dat deze voeding als enorm stil wordt beschouwd, en mijn kast dicht is en de voeding wss onderin de kast komt(een stacker).
Er komt een Scythe 120mm voorin als intake, eentje achter als outtake, evt 1 op de Ninja, en misschien een fanduct om de lucht van de videokaart naar de voeding te laten stromen.
Evt een fanduct achterin naar de Ninja, maar dan is er kans dat het mobo te weinig koeling krijgt.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Firestarter,
Met die HD adapter heb ik wel enige ervaring, ik heb er twee raptors 150 GB in gehad maar om mijn pc stiller te krijgen deze toch in een een hele eigen behuizing geplaatst (silentmaxx). Het is iig al een behoorlijk stukje stiller dan de orginele plaatsing van de HD's, hier zit helemaal geen demping in verwerkt.
Misschien is het een idee om alleen je raptor in een aparte eigen behuizing te plaatsen en de andere twee schijven in de behuizing die je op het oog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik heb nu mijn nieuwe pc gekocht(zie 2 posts hierboven), en het resultaat is verbluffend, maar (nog) niet geheel bevredigend. Ik heb een seasonic energy plus 650 watt voeding, onderin ondersteboven in een CM stacker(zodat deze lucht van de videokaart wegzuigt).
De videokaart heb ik maar actief gekoeld, de HR03 plus werd erg heet, en als outtake casefan heb ik een silenx 120mm fan gebruikt, welke een cm of 3 dik is.
Een zalman enkel-fan controller daaraan, en geen enkele fan is hoorbaar. Maar de harde schijf wel.
Wie weet met 100% zekerheid te zeggen welke HDD niet hoorbaar is?
Ik wil er 2 gebruiken in Raid0, of evt meer.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsungs zijn stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:34
Idd ik heb zelf 3 samsungs in raid, zijn samen nagenoeg onhoorbaar.
Bij mijn vader op de zaak hebben ze ook alle pc's met samsungs zijn ook mega stil.

[ Voor 19% gewijzigd door martijnve op 10-09-2007 14:10 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
De laatste Samsung's zijn idd erg stil. Ik heb van het weekend een Samsung 500GB HD501LJ in een extern kastje (Coolermaster X-Craft) gezet en die is echt niet hoorbaar die schijf, hoogstens lichtjes tijdens het schrijven. ikbenstil.nl gebruikt die schijven ook in hun systemen las ik op hun site.

@ Firestarter: ik heb die kast zelf ook en zat toevallig vorige week te kijken naar die Lian Li EX-34, maar de reviews die ik erover las waren niet zo positief. Eén van de nadelen was dat de hd's zo dicht op elkaar zitten.

Ikzelf heb ooit het hd rek onderin uit de Lian Li geboord voor een radiator. Ik heb toen mijn 2 Raptors + een data schijf in drie 5 1/4" sloten ingebouwd met Noisesilencers (van die rubberen blokjes die je weer vastschroeft aan de kast). Onder de beide Raptors heb ik nog van die hd koelertjes geschroeft en er blaast nog een 120mm Papst langs de hd's, dit allemaal op 7V. Dit draait inmiddels al een jaar zo en die hd's zijn muisstil en lekker koel.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung Spinpoint om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
MaTr1x schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:06:
De laatste Samsung's zijn idd erg stil. Ik heb van het weekend een Samsung 500GB HD501LJ in een extern kastje (Coolermaster X-Craft) gezet en die is echt niet hoorbaar die schijf, hoogstens lichtjes tijdens het schrijven. ikbenstil.nl gebruikt die schijven ook in hun systemen las ik op hun site.
Geen last van resonantie? Weet je toevallig bepaalde series of typenummers die extra stil zijn?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Hopen dat woensdag mijn bestelde C2D Q6600 en Gigabyte P35-DS4 binnenkomen. Dan kan de Antec P150 weer volgebouwd worden. Met de vorige configuratie (E6600 icm 965P DS3) was ik behoorlijk tevreden kwa geluidsproductie al gebruikte ik de intake fans (2 x Nexus Real Silent DF1209SL-3) niet omdat ik deze te luidruchtig vond. Om te kijken of ik deze wat stiller kan krijgen heb ik maar een fan controller aangeschaf, keus was wat beperkt omdat hij écht wit moest zijn. Het is de Scythe Kamameter geworden, ding ziet er prima uit en moet zijn taak wel kunnen volbrengen denk ik. Mochten ze nog steeds te veel lawaai maken dan moet ik de kast maar eens aanpassen zodat er voorin ook een 120mm past (Noctua/Nexus).

Het enige wat dan nog overblijft is de videokaart, dit was een passief gekoelde 7600GT, waarschijnlijk wordt dit nu een Ati Radeon x1950 Pro/XT/XTX en dan met een ArcticCooling Accelero X2 koeler. De Accelero X2 wordt door de meeste gebruikers/reviewers als stil ervaren, ik betwijfel echter of ik hem ook stil genoeg vind. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat zo'n standaard Arctic Fan stil genoeg is voor mij, nog een stilte liefhebber hier die deze koeler in bezit heeft ? Een andere optie is natuulijk de Accelero S1, de passieve versie. Ik vraag mij alleen af of deze wel zonder fan ( 'turbomodule' ) te gebruiken is gezien er nogal wat warmte in mijn kast vrij zal komen (Q6600, 3 HDD's, x1950 zelf). Er is dan altijd nog de Thermalright HR-03 Plus die zou het zeker aan moeten kunnen maar dik € 40 voor een vga koeler vind ik toch echt te veel. Dus, Nas T, mocht je er vanaf willen dan hoor ik dit graag 8) Las namelijk dat jij je kaart nu toch maar actief koelt, of laat je een fan tegen de HR-03 blazen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Dick op 11-09-2007 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32

JT

VETAK y0

Ik heb zelf gedraaid met een Lian Li PC60 met 3x Papst, 2 keer voorin en 1 keer achterin. Fan bovenin uit en 92+80mm fan in de PSU die zo stil mogelijk draaiden (Enermax). Ook nog een Zalman AlCu6500 erbij en Seagate schijfjes en het is heerlijk stil en toch goed gekoeld :) Ik ga nu waarschijnlijk de fan bovenin ook mee laten draaien met een fanduct tot net voorbij de voeding (moet de airflow natuurlijk niet in de weg zitten) want ik wil toch eens kijken hoe ver ik kan OC'en met een stil systeem.

Enige twijfel is nog over de CPU koeler; in de ene review komt de Arctic Freezer 64 Pro heel dichtbij de dure koelers, in andere reviews presteert hij ook goed maar is de afstand toch groter tussen die en de duurdere koelers. Wie kan mij daar wat over vertellen?

En ook nog kiezen tussen een X1950 Pro die gekoeld is door Zalman of eentje die gekoeld is met een Arctic Accelero X2. Hier iemand informatie over die 2 ten opzichte van elkaar?

[ Voor 10% gewijzigd door JT op 11-09-2007 01:32 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:37

CDAAbeltje

Cool Down !

FireStarter schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:22:

Vraag: Heeft iemand ook zoiets dergelijks gekocht en ervaringen mee? Maakt het je kast echt stiller?

[afbeelding]
Lian Li EX-34A
Hierin passen 4 hdd's. Je moet wel 3 5,25" inleveren, maar het ziet er wel leuk uit, + er zit een stille koeler op en de hdd's zitten met rubberen noppen vast.

Vraag: Heeft hier iemand ook zoiets dergelijks gekocht en ervaringen mee? Zorgen die rubberen noppen er echt voor dat je hdd wat stiller is?

Want ik heb een 74GB raptorschijf + een 300 GB seagate schijf + nog een 400GB seagate schijf. Die wil ik wel een beetje stil krijgen.

Dus ik hoor het graag :)
Ik heb zelf ook een PC-71 en heb ook al eens gekeken naar dat soort HDD behuizingen. Naar mijn weten zijn ze alleen bedoeld om meer schijven te huisvesten, of ze nou stil zijn is een 2e, denk het eerlijk gezegd niet omdat de fan's die je bij je Lian kast krijgt ook niet bepaald stil zijn ! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
Nas T schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:29:
[...]

Geen last van resonantie? Weet je toevallig bepaalde series of typenummers die extra stil zijn?
Nope. Dat is tenminste als je niet die crappy standaard gebruikt die bij die X-Craft zit zodat je 'm op zijn zijkant kan zetten. Want dan gaat die wel resoneren. De hd die ik heb trouwens is de Samsung SpinPoint T166 HD501LJ (500GB), de Spinpoint T-serie dus.
JT schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 01:31:
Ik heb zelf gedraaid met een Lian Li PC60 met 3x Papst, 2 keer voorin en 1 keer achterin. Fan bovenin uit en 92+80mm fan in de PSU die zo stil mogelijk draaiden (Enermax).
Ik heb ook een stille Enermax voeding erin, de Liberty 620W, maar als ik aan het gamen ben dan gaat die toch echt hard blazen :( Toch genoeg fans erin, maar ik denk dat mijn 7900GTO's in SLI gewoon teveel warmte produceren ofzo. Vreemde is alleen dat de voeding niet eens zo heet is, maar toch gaat die harder blazen :S Mogelijke oplossingen??
CDAAbeltje schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 01:41:

Ik heb zelf ook een PC-71 en heb ook al eens gekeken naar dat soort HDD behuizingen. Naar mijn weten zijn ze alleen bedoeld om meer schijven te huisvesten, of ze nou stil zijn is een 2e, denk het eerlijk gezegd niet omdat de fan's die je bij je Lian kast krijgt ook niet bepaald stil zijn ! :9
Volgens een review die ik heb gelezen, was die fan niet echt stil te noemen. Maar ik zou er sowieso een Papst inzetten als ik die zou kopen.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
JT schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 01:31:
En ook nog kiezen tussen een X1950 Pro die gekoeld is door Zalman of eentje die gekoeld is met een Arctic Accelero X2. Hier iemand informatie over die 2 ten opzichte van elkaar?
Ik heb de X2 gehad en gebruik inmiddels een passieve S1 (ook AC)
De X2 maakt toch nog wel wat geluid en passief werkt voor mij beter aangezien er een 120mm fan recht op de kaart uitkomt. Dus dat kun je ook nog overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

MaTr1x schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:04:
[...]

Ik heb ook een stille Enermax voeding erin, de Liberty 620W, maar als ik aan het gamen ben dan gaat die toch echt hard blazen :( Toch genoeg fans erin, maar ik denk dat mijn 7900GTO's in SLI gewoon teveel warmte produceren ofzo. Vreemde is alleen dat de voeding niet eens zo heet is, maar toch gaat die harder blazen :S Mogelijke oplossingen??
Kan je je fan niet aansluitenop je mobo? Kan met mijn Enermax iig wel.
[...]

Volgens een review die ik heb gelezen, was die fan niet echt stil te noemen. Maar ik zou er sowieso een Papst inzetten als ik die zou kopen.
De fans die in mijn PC60 zaten (ADDA geloof ik) waren aan de stille kant van normaal maar stil niet echt nee.
.Johnny schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:36:
[...]

Ik heb de X2 gehad en gebruik inmiddels een passieve S1 (ook AC)
De X2 maakt toch nog wel wat geluid en passief werkt voor mij beter aangezien er een 120mm fan recht op de kaart uitkomt. Dus dat kun je ook nog overwegen.
Ok, tnx :) Weet je toevallig nog temps die je haalde met die X2?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
@Kingrichard47:
Las namelijk dat jij je kaart nu toch maar actief koelt, of laat je een fan tegen de HR-03 blazen ?
Je zegt 2 keer hetzelfde :p Ik heb de HR03 plus met fan erop nu, ik zag dat er ook een 120mm fan op kan(groter = > luchtverplaatsing bij < geluid)
(zie onderaan de pagina).

Zijn grotere harde schijven stiller, of is het aantal platters van belang? Of evt datadichtheid?
Of zijn er verder bij Samsung schijven geen factoren te vinden die een maatstaf kunnen zijn voor de geluidsproductie?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier meer mensen die helemaal lyrisch zijn over de producten van Noctua?

Heb nu 4x 120mm, 800rpm, 8dB(A) in mijn kast en je hoort ze echt niet :)

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.noctua.at/images/products/fullsize/noctua_nf_s12_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het systeem dat ik gebouwd heb ik 2005 voor mijzelf is een heel stil apparaat.

Hier een schema van de opstelling van een systeem dat de nieuwste games nog steeds de baas kan

Afbeeldingslocatie: http://xs119.xs.to/xs119/07372/EmpireoxII.png

Ik gebruik Cool and Quiet met succes want als ik niet aan het gamen ben is mijn systeem zeer stil, zelfs zo stil dat ik gewoon kan genieten van zachte achtergrondsmuziek. Pas als het warm is en ik ga gamen laat het systeem weten dat het herrie kan maken. Tegen die tijd schakel ik al mijn airco in.

Mijn systeem hoor je bijna niet en als je met open deur in de kamer ernaast gaat staan hoor je hem helemaal niet meer.

Met deze temperatuur van 19 graden gaat het systeem met gamen ook geen herrie maken.

PS: Al;s het scherm op zwart gaat en er gebeurt niets dan wil ik regelmatig vergeten om het systeem bij het naar bed gaan af te sluiten. Valt helemaal niet op.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:43:

Deze dus:
[afbeelding]
Ziet d'r leuk uit, maar die 8dB(A) is onzin imho zonder dat je meer informatie erover hebt;is dat op 8cm of 8m afstand van de fan gemeten? Sowieso zijn de waarden die fabrikanten opgeven over 't algemeen weinig te vertrouwen door zo'n gebrek aan info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Nas T schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:27:
@Kingrichard47:

[...]

Je zegt 2 keer hetzelfde :p Ik heb de HR03 plus met fan erop nu, ik zag dat er ook een 120mm fan op kan(groter = > luchtverplaatsing bij < geluid)
(zie onderaan de pagina).
Je hebt gelijk. Met het eerste 'actieve' bedoelde ik of je nu een origineel actief bedoelde koeler erop hebt zitten het tweede spreekt voor zich maar volgens mij begreep je het wel :) Jammer dat die HR-03 zo duur is, echt een mooi ding. Ik denk dat ik maar voor de Accelero S1 ga en dan eventueel daar een 120mm Noctua tegenaan laat blazen als het niet voldoende koelt met de huidige airflow in mijn kast.

Momenteel heb ik 2 x Seagate 7200.10 (250 GB, Raid 0) en een Samsung P120 (250GB, backup), deze hangen in de rubbers van de Antec P150, van resonantie heb je dan ook totaal geen last. Wel kan je duidelijk horen dat de Samsung stiller is bij het lezen (en in mindere mate ook schrijven) dan de Seagates. Samsung hoor je nauwelijks, Seagate is op de achtergrond net aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze dus:
[afbeelding]
Ik heb er 6x de 1200 versie ervan @ 800RPM :)
Heerlijk stil icm mijn waterkoeling!

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb nog eens gezocht naar VGA koeling en ik denk dat ik eruit ben :) Ik scoor een Jetway X1950 Pro en zet er een Coolermaster Cool Viva Pro op. Dat ding schijnt zowel stiller als even goed tot beter te zijn dan een Zalman VFUC (ofzo) 900. En alles bij elkaar ook nog een stukje goedkoper dan de af-fabriek X2/Zalman oplossingen :)

Ecodan warmtepomp

• Nas T
Zalman VF900 CU, foei! :p

vrede in rust

Verwijderd

Deze dus:
[afbeelding]
Op dat aantal toeren is een Coolermaster 12Cm ook stil en niet hoorbaar, 750 toeren draait dat ding dacht ik.

Een 80x80 van CM ook stil, zolang je de ultra silents maar hebt is het prima.

• Nas T
Verdomme, ik twijfel weer ontzettend...
Ik wil mijn hdd's toch graag vervangen, aangezien het geluid van mijn 7200.9 barracuda's in raid0 toch echt teveel is.
Ik wil weer terug naar Samsung, al was ik juist daarvan afgestapt vanwege het irritante resoneren.
Nu twijfel ik tussen 2 modellen:
de HD400LJ, en de SP2504C.
De eerste viel me op vanwege de grote capaciteit(400GB) en tevens de uitstekende score in SPCR.
Nu is de review al best oud(een jaar), dus wie weet is er al beter.
Dus ik checkte de site van Samsung, die me de SP2504C opleverde, welke volgens Samsung net iets stiller is dan de HD401LJ, of de HD403LJ.
Het scheelt maar een paar dB, maar de harde schijf is op dit moment de kleinste keten in mijn systeem qua geluid(hoe stiller die, hoe stiller systeem in totaal). Wie weet er meer?

vrede in rust

Verwijderd

Ik heb hier een HyperTX2 van Cm staan welke ik eigenlijk wel wil gaan gebruiken.

Het valt me alleen op dat het ding toch redelijke herrie maakt, dus ik denk aan een andere fan... deze geeft onwijs veel wind welliswaar maar toch.

Of kan ik beter een andere koeler nemen ? De toekomst is een Q6600 namelijk.

• Dick
  • Niet online
Nas T schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:53:
Verdomme, ik twijfel weer ontzettend...
Ik wil mijn hdd's toch graag vervangen, aangezien het geluid van mijn 7200.9 barracuda's in raid0 toch echt teveel is.
Ik wil weer terug naar Samsung, al was ik juist daarvan afgestapt vanwege het irritante resoneren.
Nu twijfel ik tussen 2 modellen:
de HD400LJ, en de SP2504C.
De eerste viel me op vanwege de grote capaciteit(400GB) en tevens de uitstekende score in SPCR.
Nu is de review al best oud(een jaar), dus wie weet is er al beter.
Dus ik checkte de site van Samsung, die me de SP2504C opleverde, welke volgens Samsung net iets stiller is dan de HD401LJ, of de HD403LJ.
Het scheelt maar een paar dB, maar de harde schijf is op dit moment de kleinste keten in mijn systeem qua geluid(hoe stiller die, hoe stiller systeem in totaal). Wie weet er meer?
Is een HDD Silencer niet iets voor jou ? Zijn helaas wel vrij prijzig (~ € 40,-) maar het scheelt wel, met name tegen het resoneren.

Het spul is vanochtend binnengekomen :) Ik zit nu te twijfelen of ik een Scythe Infinity of Coolermaster Gemini op de Q6600 zet. Heb ze beide hier liggen. De Scythe koelt waarschijnlijk beter en stiller (1 fan vs. 2 van de Gemini). De installatie van de Gemini is echter wel eenvoudiger, ik heb op het moment weinig zin om te gaan klooien met het pressure-mounten van de Infinity, zeker ook omdat ik niet weet hoelang die blijft zitten.

• Nas T
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:14:
Het valt me alleen op dat het ding toch redelijke herrie maakt, dus ik denk aan een andere fan... deze geeft onwijs veel wind welliswaar maar toch.
Ik zou het doen. Ik heb nu een e6750 met Scythe Ninja erop, een casefan vlak erachter(120mm, 40mm dik), koelt met 800rpm een 100% gestresste cpu(beide cores), en hij raakt met moeite de 40graden. De omgevingstemperatuur is 22 graden. Ik ben ervan overtuigd dat een briesje vaak meer dan voldoende is.
10% airflow maakt in graden denk ik net zoveel goed als 100%, dus waarom van die harde blazers?

Ik heb mijn opstelling iets gewijzigd: Ik heb mijn GF8800gts een slot lager gehangen, met het koeloppervlak boven de intake van de voeding. Deze heb ik losgeschroefd en iets de kast ingetrokken, zodat de HR03plus optimaal de flow neemt van de voeding. Stressed geeft dit 70 graden. Nog een aardig temperatuurtje, dus ik ben van plan de koeler andersom te monteren, evt met extra 120mm fan.
Ik wil liever geen hdd-cases, vanwege de prijs en wamte-ophoping. Ik gebruik nu een ibl-box 20, die ietsje dempt en ook koelt.

Misschien dat ik toch maar een ingebouwde oplossing neem, dan zou ik de Scythe quiet drive nemen denk ik...

[ Voor 4% gewijzigd door Nas T op 12-09-2007 21:53 ]

vrede in rust

Verwijderd

kingrichard47 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:48:
[...]

Is een HDD Silencer niet iets voor jou ? Zijn helaas wel vrij prijzig (~ € 40,-) maar het scheelt wel, met name tegen het resoneren.

Het spul is vanochtend binnengekomen :) Ik zit nu te twijfelen of ik een Scythe Infinity of Coolermaster Gemini op de Q6600 zet. Heb ze beide hier liggen. De Scythe koelt waarschijnlijk beter en stiller (1 fan vs. 2 van de Gemini). De installatie van de Gemini is echter wel eenvoudiger, ik heb op het moment weinig zin om te gaan klooien met het pressure-mounten van de Infinity, zeker ook omdat ik niet weet hoelang die blijft zitten.
Het is een quadcore he...
Zet daar gewoon de beste koeler op.
Heb je langer plezier van ;)

• Nas T
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:09:
[...]
Bedenk ook dat een betere koeler na afloop beter verkoopt...

vrede in rust

• Dick
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:09:
[...]

De koelers ontlopen elkaar niet veel, scheelt waarschijnlijk maar een paar graden. Heb echter zojuist besloten dat het toch maar de Infinity wordt, om de simpele reden dat je gelijk hebt. En dan niet zozeer de levensduur van de processor maar ik ken mezelf, als de Gemini erop komt dan zal die binnen afzienbare tijd toch plaatsmaken voor de Infinity, dat is gewoon de betere van de twee. Aangezien ik nog geen videokaart heb kan ik nog niks zinnigs zeggen over temperaturen+geluid. Ik gok dat het het weekend wordt voordat het in elkaar zit.

Verwijderd

Nas T schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:35:
[...]

Ik ben ervan overtuigd dat een briesje vaak meer dan voldoende is.
10% airflow maakt in graden denk ik net zoveel goed als 100%, dus waarom van die harde blazers?
Dit is 200% waar. Ik had 4 vreselijk hete (lees niet vast te houden)schijven voorin een Chieftec case omdat mijn 12cm Coolermaster niet aan wilde slaan via het mobo.

Direct aan de voeding gehangen en drait nu in die kast op 750 toeren en de schijven zijn lauw. Er zit een 50-50 Cm tussen die HD's en die fan... maar dit werkt geweldig.

Ik dacht zelf voor mijn volgende setup een passive soort van TX2 te nemen en dan 2 80mm fans er achter. Opzich een 12CM achterin en een stille 92 op de TX2 zal ook moeten kunnen... gaat er om dat die warme lucht weg kan... teveel flow is echt niet goed en krijg je draaikolken van in je case en hoopt het zich nog op.

Wat je zelf dus zegt... beetje flow is heerlijk.

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Na zo'n 5 jaar is mijn huidige systeem (dat vooral voor foto-/video-bewerking gebruikt wordt, sporadisch voor een spel als Life For Speed of Test Drive Unlimited), toch wel aan vervanging toe. Destijds ergerde ik me kapot aan de herrie die eruit kwam, maar na alle fans door spul van Arctic Cooling vervangen te hebben keerde de rust weer terug. :)

Met die ervaring in m'n achterhoofd heb ik me dus ook goed ingelezen in de huidige mogelijkheden. Na de nodige uurtjes research ben ik op het volgende uitgekomen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Antec Performance One P182 met een Seasonic S12II-430
Scythe S-Flex SFF21E (3x, ter vervanging van de standaard casefans)

Asus P5B Deluxe, P965
Intel Core 2 Quad Q6600 met een Scythe Infinity SCINF-1000
Kingston KVR667D2N5/1G (2x)
Asus EN8600GT SILENT/HTDP/512M
Hauppauge WinTV PVR 150MCE

Samsung SpinPoint T166, 500GB

NEC AD-7170S 18x (Dual-layer, SATA, Zwart)

Zie ik niks over het hoofd? B)

Zoals ik het zie is dit zo'n beetje de standaard op het moment voor een snelle multimedia-pc die stil moet zijn. Budget is niet superstrikt, de €850 die ik voor mezelf gesteld had (€1500 - een 24" Dell van Supradictus) ga ik het sowieso niet mee redden. :+ Maar als ik het nu in één keer goed aanpak, kan ik meteen weer een tijdje vooruit.

Waar ik concreet tegen aanloop:
- is het nou wel of niet nodig om de openingen achterin een P180/P182 af te dichten?
- heeft een HD-silencer/-cooler (zoals een Zalman ZM-2HC2) nog nut ivm eventuele resonantie van de Samsung-HD? Die krijg je volgens mij niet in het onderste deel van de kast gepropt, wat het hele dual-chamber-principe teniet doet.
- de meningen over het wel of niet plaatsen van intake-fans op een P180/P182 lopen sterk uiteen op de diverse fora, is dit gewoon een kwestie van meten=weten?

• Nas T
@MartijnGizmo:
Kingston KVR667D2N5/1G (2x)
Ik zou "trager" geheugen nemen. Test hebben uitgewezen dat als wanneer het geheugen in lijn loopt met het FSB, het geheugen sneller is als 1, soms 2 stappen daarboven.
ff een rekensommetje: je FSB geeft het viervoudige aan van wat de werkelijke snelheid is(quadpumped bus), je zult in je BIOS ook gewoon 266MhZ tegenkomen voor je FSB.
DDR geeft het dubbele van de wereklijke waarde weer(Dual Data Rate ;) ).
Kies je dus voor een cpu met 1066 MhZ, dan is dit werkelijk 266 MhZ.
Kies je voor geheugen op 533MhZ, dan is dit werkelijk 266MhZ.
Bij andere snelheden wordt er tijd verloren om het verschil in FSB en DDR te compenseren.
Om het helemaal mooi te maken staat er bij geheugen soms ook nog 4200, of 5300. Dit is de DDRsnelheid maal 8.
- is het nou wel of niet nodig om de openingen achterin een P180/P182 af te dichten?
Voor geluid: zou kunnen, kwestie van testen. Let wel op dat je openingen hebt die de over of onderdruk van je fans compenseren. Bij onderdruk laat maar onderin lucht aanzuigen, bij overdruk bovenin lucht wegblazen.
- heeft een HD-silencer/-cooler (zoals een Zalman ZM-2HC2) nog nut ivm eventuele resonantie van de Samsung-HD? Die krijg je volgens mij niet in het onderste deel van de kast gepropt, wat het hele dual-chamber-principe teniet doet.
Je hebt wel 3,5" oplossingen voor hdd's, maar het resoneren is idd lastig. Bedenk wel dat ze niet heel veel warmte afgeven (maar dat een minimale luchtstroom wel wenselijk is), en bedenk ook dat je zelf zo creatief kan zijn als je wilt (bijvoorbeeld hdd-cases uit kast halen, en dan een stille 5,25" oplossing op zijn kant erin).
- de meningen over het wel of niet plaatsen van intake-fans op een P180/P182 lopen sterk uiteen op de diverse fora, is dit gewoon een kwestie van meten=weten?
Ja en nee. Als je alleen out-take fans neemt, zal de onderdruk in je kast wel lucht aanzuigen, zul je alleen zitten met de vraag hoe makkelijk gaat dat? Ik denk vrij makkelijk, maar je kunt de ingaande lucht sturen met intake-fans. Het zal waarschijnlijk zo zijn dat alleen maar outtake-fans netto meer luchtverplaatsing opleveren dan alleen intakefans. Dit zal waarschijnlijk wel te verwaarlozen zijn en je kunt de ingaande lucht sturen door intake-fans, dus ik zou zeggen(met de p182 in mijn hoofd):
1 intakefan voorin, om de lucht door de tunnel te leiden, 1 outtake fan achterin, die de processor koelt en de warme lucht bovenin de kast wegblaast, de voeding onderin, en de rest van de warmte kan er boven vanzelf uit.

vrede in rust

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
@MartijnGizmo
Ik heb voor een gedeelte dezelfde setup (182B,P5B-DLX,E6600,HP-PVR150,Samsung T-schijf(320G));

welke gaten heb je het over aan de achterkant? die 2 watercooling gaten?

Verder zou je inderdaad wel nog wat meer stilte moeten kunnen creeeren door de HD in een ander soort silencer te zetten. Je kunt em ook in een 5.25" bovenin je kast plaatsen, dan heb je genoeg ruimte voor je silencer. Bij mij zit ie wel gewoon onderin, maar ik weet niet helemaal zeker of hij geluid veroorzaakt. Het is dan inderdaad niet veel, sowieso, maar ik heb ook nog last van mijn Ati X1950 pro waardoor ik een 120MM op de middel HDD bracket moest zetten. Die resoneert een beetje.

Ik zou trouwens wel even kijken of je niet eigenlijk net iets meer power nodig hebt dan die 430W.

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Die HD ga ik eerst wel op de gewone manier proberen, koeler is er later zo tussengezet. Ik zag inderdaad dat dat rooster aan de achterkant bij de P182 niet meer aanwezig is. Wat betreft die voeding: zou volgens SilentPCReview meer dan genoeg moeten zijn mits het een fatsoenlijk merk betreft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Eindelijk gister de tijd gehad om alles even in elkaar te zetten:

CPU : C2Q Q6600
Koeler: Scythe Infinity (pressuremount)
RAM: 2GB G.E.I.L
GPU: Ati Radeon x1950XT + Accelero X2
HDD: 2 x Seagate 7200.10 250 GB Raid0
HDD: 1 x Samsung SP120 250GB
Case: Antec P150
PSU: Antec NeoHE 430
Fans: 2 x Nexus 120mm, 1 x Nexus 92mm

Draait prima met redelijke temperaturen, idle heb ik:

Core #0: 43
Core #1: 38
Core #2: 40
Core #3: 39

Geluidsproductie is er nauwelijks, maar wel aanwezig. Ik ben er nog niet achter waar het vandaan komt, verdenk de Accelero X2 of de 92mm fan voorin, maar daar kijk ik later wel een keer naar. Voor nu ben ik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
Ik wil ook even mijn mening kwijt in het stille topic. Ik heb een heel stille Corsair voeding, kan ik niet horen. De Scythe Infinity cpu-cooler draait meestal zo zacht (<500rpm) dat ik deze ook niet kan horen. De stock koeler van de 8800GTS is ook wonderbaarlijk stil. Harde schijven hoor je ook niet, want ik heb een Antec Solo met elastiekjes om de trillingen van de HD's op te vangen. Maar ik heb 1 Nexus 120mm en 1 Nexus 80mm en ze overstemmen echt mijn hele configuratie. Nou heb ik ze ook nodig om de warme lucht weg te blazen van mijn warme vga-kaart die vlak onder de northbridge zit, die daardoor veel te warm wordt. Zonder mijn nexus fans merk je niet dat je een pc in de kamer heb staan. Maar ik durf de fans er niet uit te halen, want mijn chipset is idle al 44C en dat vind ik al aan de warme kant. Ik probeer een fanmate te kopen om de fans wat langzamer te draaien. Maar mijn Nexus fans zijn echt niet stil en overstemmen echt al mijn andere (met zorg uitgekozen stille) componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Weer een nieuwe update:
2 hdd silencers van Scythe gekocht, geïnstalleerd , en het doel komt al meer in zicht.
Ik heb q-fan voor de cpu aanstaan op silent(via pc probe), en ik moet echt heel goed luisteren wil ik iets ergens horen.
Heerlijk...De enige "verbetering" zou Samsung hdd's zijn, die zijn iets stiller dan de Seagates die ik nu heb. Ik denk dat ik nu alleen mijn Seagates nog hoor, dus daar komen nog wel een keer Samsungs, maar voorlopig niet.

vrede in rust

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Hm ik had een spinpoint 160 gb in mijn computer die waren idd superstil. Toen hij stuk ging (hitte?) een WD gekocht van 320gb die zou nog stiller zijn wat ik me niet kon voorstellen. Maar hij was echt stiller en nog veel sneller ook.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Nas T
ErikRo schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:12:
Hm ik had een spinpoint 160 gb in mijn computer die waren idd superstil. Toen hij stuk ging (hitte?) een WD gekocht van 320gb die zou nog stiller zijn wat ik me niet kon voorstellen. Maar hij was echt stiller en nog veel sneller ook.
Welke exacte types? Is er niks in je setup veranderd(plaatsing hdd's in systeem)?

vrede in rust

• ErikRo
Leuk zit je 's middags een uur te typen is even later het topic op slot cq weg :+
Nog maar een keer :)

Tjonge wat een intressant topic ik zie scheel van het lezen.
Ik heb zelf al 3 jaar een soltek 3401 barebone deze is speciaal door mij gekozen vanwege de stilte. Een P4 - 3ghz Nortwood met papst fan en themal take coolblock (model stekel varken)
De Soltek blaast via een afzuiging aan de zijkant hitte van de cpu weg en hij heeft een stille voeding van 250 watt.
De bios stuurt alle fans aan, dus harder blazen indien warmer wordt. Standaard staat hij op stilst (echt heel stil) maar het wordt wel warmer binnenin dan normaal.

De nvidia 6600GT wordt via software geregeld, 2D is helft van fans snelheid dus zowat stil en tijdens gamen gaat hij op 100%. Maar valt qua geluid nog steeds mee.

Ik wilde namelijk een stille pc tijdens 2D maar in 3D mag hij best hard blazen, liefst niet te hard :) . Dit omdat mijn vorige computer echt een stofzuiger was, niet normaal.

Nu is helaas de tijd gekomen voor een nieuwe computer. Hij is op zich nog goed maar na 3 jaar mag je best wat nieuws en 250watt is niet meer genoeg voor een nieuwe snelle 3D kaart als de ATI1950pro. Ook rarren en parren en videocoding kan wat sneller.

Aangezien een nieuwe computer (+/- €500 zonder vidkaart) redelijk betaalbaar wordt lijkt 160 euro voor een agb kaart ook weggegooid geld.

Maar ik wil wel weer een kleine en vooral relatief stille (huiskamer) pc. Die ook wat geschikt is voor een 3D spel op z'n tijd.
Als ik dit allemaal lees, komt mijn zoektocht weer helemaal boven. Tijd veel tijd maar ook heel leuk.

Hebben hier mensen ervaring met de huidge generaties barebones? Met de nieuwe stand van techniek denken jullie dat het nog steeds mogelijk is een stille barebone te maken of genereren deze teveel hitte? Ik schat dat het wel mogelijk is btw O-)
Alhoewel grote koelblokken op de cpu het wel lastig maken, ik las iets van 8.25cm ruimte tussen cpu en voeding.

Ik heb er nu 3 barebones op het oog. Alledrie hebben wel redelijk wat gaten om lucht te laten ontsnappen cq binnenkomen. De sky is ook niet de limit wat geld betreft btw.

De eerste is:
http://www.virtual-hideou...e_LANBOX_Lite/index.shtml
http://www.thermaltake.co.../lanboxLite/vf6000bws.asp
Geen voeding erbij, hebben 400 a 500 watt voedingen standaard maten eigenlijk?
Vidkaart zit ik te denken aan minimaal 1950Pro of zijn opvolger 2900pro die volgende maand uitkomt. Hopleijk kan ik daarmee met software hetzelfde geintje uithalen.
Hij heeft 2 x 6cm fans naast elkaar op de achterkant en 1 x 6cm intake fan. Dus geen 12cm fans die ik prefereert.
Cpu dualcore 6750 en die zal op een gegeven moment wel overklokt gaan worden, je bent een tweaker of niet :)

De 2e is:
http://www.virtual-hideou.../aspire_qpack/index.shtml
http://aspireusa.net/product.php?pid=185
Standaard 420watt erbij geleverd, 1x 12cm aan de achterkant, geen intake.

De 3e is zijn opvolger
http://www.viperlair.com/...her/cases/aspire/xqpack2/
Met 500watt ipv 420watt en een extra intakefan van 8cm aan de voorkant en dus ook meer lawaai en een inch langer. Is die 80watt wel extra handig of juist niet, is tenslotte ook meer warmte? Ik zag een videoreview en ik vond die 2 fans best wel lawaaig (relatief gezien)

Als het goed is maakt een standaard intel koeler niet zoveel herrie tijdens 2D omdat het mobo de fan langzaam laat draaien, heb ik gehoord. En ik mag hopen dat hij op volle toeren niet boven het spel Moha uitkomt ;D

Dit was een uur typen dus ik hoop stiekum wel op een paar nuttige tips of ervaringen. Ik heb gisteren en vanmorgen al tientallen reviews en andere webpagina's doorgelezen, bij elkaar al uurtje of 8. Ben al een eind op weg, maar de weg is nog lang. Ik kan idd een kast zonder voeding nemen en een stille voeding uitzoeken, wel weer duurder. De fans door papst fans vervangen en indien hij zelf niets regelt een 7volt/12volt schakelaar maken voor de intake en outtake fans.dat zou al behoorlijk moeten schelen.
De videokaart zal iets van een regelaar moeten hebben hetzij zelf (videobios) regelen of via software.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• ErikRo
Nas T schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:39:
[...]

Welke exacte types? Is er niks in je setup veranderd(plaatsing hdd's in systeem)?
Zou ik eens moeten kijken, zit namelijk IN de computer en dat is wat lastig kijken :)
Maar hou er rekening mee. Ik hoorde hem amper met mijn oor ernaast, HD nog naast de computer. Dat was bij gewoon windows gebruik. Kijk als je 10 minuten gaat ontparren zul je hem vast zachtjes horen, want het is continu geluid, als ik jouw verhalen bekijk, ben jij in staat 20db (en stoort je) op 5 meter te horen :) dus ik weet niet of je mijn ervaring moet vergelijken met de jouwe.

Maar goed als je wilt wil ik best wel eens in de computer duiken als dat makkelijk lukt voor wat typenummers..

• Nas T
Ervaring van geluid is inderdaad iets heel moeilijks. De een stoort zich hieraan, de ander weer aan iets anders.
Ik denk dat het wel mogelijk om een stille htpc te bouwen, mits de juiste onderdelen.
Het grootste probleem waar je mee kampt, is denk ik ruimte en evt. geld.
De kleine kastjes zijn meestal helaas niet de goedkoopsten.
Als je het ECHT stil wilt hebben, raad ik je het volgende aan:
Koop een kast met een slimme indeling, als het groter kan, graag groter, want warmte hoopt zich op.
Neem geen P4, ze worden niet voor niets heethoofden genoemd. Een C2D 6750 lijkt me een uitstekende keuze, ik ben er zelf iig tevreden mee(nog niet over de 40 graden stressed icm Scythe ninja). Kies als mogelijk een kast zonder fans en voeding. Koop een Seasonic voeding, de energy plus serie is het stilst, al is die serie niet modulair, dat lijkt me vervelend als je toch al weinig ruimte hebt.
Deze case lijkt me wel wat, als je de CPU voor de outtake fan hebt, met een dikke passieve koeler erop(scythe mini?), en de GPU zou ik dan ook een passieve koeler geven, eentje waar het koelblok zoveel mogelijk op de zijkant zit, zodat de voeding deze koelt. Zodoende koel je alles met 2 fans. Ik zou ook de hdd in een demper doen. Ik ben eigenlijk tegen dempers, vanwege de prijs, en een IBL-box een aardig alternatief is, maar ik heb nu een Scythe behuizing en ik moet zeggen dat het wel duidelijk beter werkt. Dan zou ik als drive 1 alleskunner erin zetten, en als 3,5" extern bereikbaar een floppy met cardreader.
Mijn ervaring is dat dure producten niet zo duur hoeven te zijn, want het houdt langer zijn waarde, dus bij verkoop levert het ook meer op. Ik pas de TS aan, en open daarvoor weer een nieuw topic.

Edit:
Deeltje IV is geplaatst. Dit topic mag dicht.

[ Voor 3% gewijzigd door Nas T op 19-09-2007 19:22 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje rond zitten kijken naar een nieuwe behuizing omdat mijn huidige kast een verwarmingselement opzich is.... Nu wil ik graag een stille en koele kast, maar niet met het gewicht van een koelkast :S
Ik heb mijn oog laten vallen op de Aplus TwinEngine (niet beginnen over het geluid van de grote fans want je hoort ze bijna niet, mijn vriend heeft 1 250mm-fan in zn kast en die hoor je -niet-), maar dat ding weegt wel 12 kilo 7(8)7 Is dit nou echt een normaal gewicht?? Of kunnen jullie me iets anders leuks aanraden

Vaak lannen is leuk, maar met een kreupele rug kan ik niet lang stil blijven zitten om te knallen...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rangourthaman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
antec 900 vind ik wel een goede kast. is wel wat meer basic dan die aplus.
gewoon met schroefjes dus. en geen verlichting op de top outtake.
de airflow is wel een stuk beter denk ik. die grote fans op die twinengine zijn leuk, maar 2x 250mm intake, en 1x 120mm outtake??? :?
of zie ik nou iets verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
ik heb me een tijdje zitten ergeren aan het lawaai van mijn PC, terwijl ik toch een goede kast heb. Antec P182 + Asus P5K + Samsung Spinpoint T166 320 GB + Thermaltake Toughpower...
nu dacht ik een hele tijd dat het lawaai van mijn voeding of moederbord afkwam, was moeilijk vast te stellen. Maar het is dus de harddisk dat weet ik nu zeker. Dat geratel, knettergek word je daarvan. Vooral als de PC 10 cm naast je staat. En in tests komt de Spinpoint als een vrij stille hdd uit...Maar als ik een "oude" Western Digital Caviar 160 GB erin hang, maakt het beduidend minder lawaai, nog altijd niet perfect maar toch een stuk minder.
Wie kan mij nou een hdd aanraden die weinig kabaal maakt? ik neig toch wel weer naar Western Digital, of misschien laat ik m'n oude hdd zitten. Waarschijnlijk heb je helemaal geen last van het kabaal als de PC op de grond staat of iets. En ik heb het dus niet over trillingen, maar echt over het lawaai zelf dat de hdd maakt als ie moet werken. De hdd hangt echt wel goed op, met rubbertjes ertussen tegen trilling etc. maar het lawaai hoor je nog steeds overal bovenuit. Op de een of andere manier hoor je zulke hdd activiteiten gewoon heel goed in deze voor de rest toch stille en koele kast. Ik heb ook al geprobeerd de hdd ergens anders op te hangen of zonder rubbers, het blijft lawaaierig. :'( werkt op je zenuwen gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
@thrils33ka:
Samsung zouden toch ECHT stil moeten zijn, dus ik kijk raar op dat je hdd zo ratelt. Ik zou eerst eens opstarten zonder hdd:
voedingswitch(zit achterop) uit, molex/sata uit de hdd, dan voedingswitch aan, pc aan.
Hoe oud is de hdd? Wordt deze veel gebruikt?
Je zou eens kunnen kijken naar een tool voor "acoustic management". Hiermee kun je iig je acoustic management aan en uit zetten, en ik geloof ook factoren wijzigen, zodat je hdd minder geluid maakt, ten koste van wat prestaties. Dit voordeel heeft dus zijn nadeel, dus het zou niet echt in dit topic passen, maar aangezien stille hdd's zo'n pain in the ass zijn en er verhoudingsgewijs weinig prestaties worden ingeleverd, dan maar toch.
Als dat ook niet werkt zou ik eens kijken of je aanspraak kan maken op garantie. Het geluid dat jij omschrijft is (naar mij lijkt) een resultant van defecte werking(lees: hoort niet zo te zijn).
Veel succes!

Voor berichten post in deel IV

[ Voor 5% gewijzigd door Nas T op 04-10-2007 16:11 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08 10:04
Ik heb een hd3850 videokaart die ik volledig stil wil hebben. Nu ben ik van plan om er een accelero S1 van Arctic op te schroeven, maar deze heb je in twee versies: de S1 en de rev.2 S1. Beide zijn geschikt voor de hd3850, dus nu weet ik even niet welke het moet gaan worden. Mijn gevoel zegt dat ze niet voor niets een revisie hebben gedaan... maar ik zou graag jullie advies willen hebben.

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01
rev.2 natuurlijk. Hij is net zo duur geloof ik en presteert beter. Maar met Google had je dit ook wel kunnen uitzoeken, gewoon een review van de rev2 en er staat vast wel bij wat er dan herzien is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:21
;)

hoort er hier geen slot op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.