dan ben je wel afgezet, een Scythe Ninja kost minder en heeft (veel) betere prestaties.Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:55:
(en kostte 50 euro)
vrede in rust
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
dan ben je wel afgezet, een Scythe Ninja kost minder en heeft (veel) betere prestaties.Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:55:
(en kostte 50 euro)
vrede in rust
Ik denk dat je voeding wel in orde is hoor, ik heb namelijk voordat ik mijn huidige voeding kocht (corair 520, de enermax ook overwogen) eens grondig het huidige aanbod van voedingen op stilte onderzocht, wat en in revieuw's vertelt wordt enzo. Hieruit blijkt dat de enermax best wel goed presteerd, maar dat corsair samen met het veelgeprezen seasonic toch wel aan kop gaan kwa geluidsproductie.MaTr1x schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 13:06:
[...]
[...]
Wat ik dan niet begrijp is dat de Enermax Liberty 620W zoveel goede reviews kreeg. Vooral de stille 12cm fan en de 80% efficiency worden op de extremeoc -en bjorn3d reviews aangehaald, dat is ook wat er op de officiële site staat van die voeding Ik kocht deze voeding juist om mijn hardware van genoeg juice te voorzien en tevens de PC lekker stil te houden, en juist dat laatste schort er nu aan![]()
Zou de voeding misschien zelf niet in orde zijn? Met welke app kun je de voltages uitlezen op een nForce4 mobo? Want dan ga ik dat eens checken onder load.
30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40
Probleem is, stil is een subjectief begrip. Zelfs al krijg je nette en professionele meetingen voorgeschoteld, mensen hebben altijd een ander begrip van stil.MaTr1x schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 13:06:
[...]
[...]
Wat ik dan niet begrijp is dat de Enermax Liberty 620W zoveel goede reviews kreeg. Vooral de stille 12cm fan en de 80% efficiency worden op de extremeoc -en bjorn3d reviews aangehaald, dat is ook wat er op de officiële site staat van die voeding Ik kocht deze voeding juist om mijn hardware van genoeg juice te voorzien en tevens de PC lekker stil te houden, en juist dat laatste schort er nu aan
Het zou kunnen dat er iets mis mee is, beetje lastig om zo te zeggenZou de voeding misschien zelf niet in orde zijn? Met welke app kun je de voltages uitlezen op een nForce4 mobo? Want dan ga ik dat eens checken onder load.
Ja stilte is subjectief maar als je denkt dat naast je je oude wasmachine aan het centrifugeren is zal niemand dat als stil ervaren denk ikWe Are Borg schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:19:
Probleem is, stil is een subjectief begrip. Zelfs al krijg je nette en professionele meetingen voorgeschoteld, mensen hebben altijd een ander begrip van stil.
Ja ik had daar zojuist al de review bekeken van de Corsair 520W / 620W en dat ziet er goed uit.Ik zou zelf als ik jou was eens kijken op silentpcreview.com Goede website met reviews puur gericht op 'gebrek aan' geluid. Daar komt de Seasonic (en crosair, dezelfde specs) als eerste naar voren als je echt stille voedingen wil hebben. Verder zou ik nooit een officiele website vertrouwen qua specs, bij geen enkel merk. Echt kritische review vindt altijd wel iets wat afwijkt, meestal is bijv de efficiency genomen onder de peak/beste omstandigheden, maar normaal gebruik en testen toont een ander plaatje
Uit de bios kan ik me herinneren dat de 12V bij het booten al op 11.8 zat ofzo, dat viel me al gelijk op toen ik dat voor het eerst checkte na het bouwen van de pc, viel me toen al tegen. Maar ik zal ff Googlen en alles eens checken onder load.Het zou kunnen dat er iets mis mee is, beetje lastig om zo te zeggenFF googlen en je hebt zo een progje te pakken wat je zoekt voor je voltages
vrede in rust
Helemaal mee eens. Helaas heb je niet altijd de luxe dat je ergens naar kunt luisteren voordat je het koopt. Heb je natuurlijk wel de 7 dagen koop op afstand wet, maar tochNas T schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 20:07:
Als het gaat om zaken als waarneembaar door een zintuig, valt er bijna niet een getal aan te hangen. Je moet het zelf ervaren.
Staat uitgebreid uitgelegd hoe ze meten en met welke apperatuur. Maar inderdaad blijft het nog steeds een groot gedeelte subjectiefSites als SPCR(www.silentpcreview.com) gaan af op stilte, maar is ook vrij relatief lijkt me. Wat ik vroeger stil vond, vind ik nu onacceptabel veel geluid. Hoe luistert SPCR naar geluid?
Tsja, die balans moet je altijd zien te vinden. Persoonlijk vind ik goede fans op 5V een acceptabele oplossing, omdat ik de high performance niet wil opgeven.Daarom kies ik voor passiviteit. De consequenties is hogere temps, maar dat vind ik persoonlijk geen ramp, en de keuze voor niet teveel energieslurpende hardware(dus geen topvideokaarten). Maar als ik dan een onhoorbare pc heb, is me het dat wel waard...
Zelfde fabriek inderdaad, echter worden er wel andere componenten (vooral fans en -snelheden) gebruikt waardoor 't toch weldegelijk andere voedingen zijn met andere resultaten. Zie hiervoor de verschillende reviews op internet, zoals SilentPCReview.FreezeXJ schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:49:
Corsair == Seasonic (komen uit dezelfde fabriek, zelfde indeling... nou ja, vul maar in)
Beide redelijk stil maar toch het luidruchtigste onderdeel in m'n computer... (tegen TT SI-120 met Enlobal stuff, en Arctic Zalman VF700-64, m'n combi met de fan van een Arctic en het blok van m'n zalman, fan had last van geratel) Niet storend, maar dit schijnt per serie te verschillen, Jonny was er minder blij mee... Voedingsophanging zal een hoop schelen, een goede kast ook...
ff Mezelf quoten want nu ik het zo teruglees, was ik denk ik niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde te zeggen dat die voeding zo'n herrie gaat maken dat het lijkt alsof er een oude wasmachine naast me staat die aan het centrifugeren is.MaTr1x schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:57:
Ja stilte is subjectief maar als je denkt dat naast je je oude wasmachine aan het centrifugeren is zal niemand dat als stil ervaren denk ik
Ik snap de keus voor die Nexus fans niet. Max airflow is 36CFM! Dat is echt niet meer dan een briesje. Er zijn 80mm fans die dat bijna kunnen. Die Antec Tricool die je hebt is stil op de laagste instelling zeg je; op die laagste instelling zorgt hij voor meer lucht verplaatsing als die Nexus op de hoogste. En stil is stil, als die Antec op de laagste al stil is, waarom vervangen?kingrichard47 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:01:
Sinds kort draait mijn nieuwe systeem hier in een Antec P150 en ik moet zeggen dat er erg weinig geluid vanaf komt. Alleen de Antec TriCool fan de achterin de kast zit als outtake is enkel op zijn laagste instelling stil te noemen. Daarom van de week maar Nexus 120mm fan daar voor besteld, veel goede dingen over gehoordt en dé favoriet bij SilentPcReview. Tevens 2 x 92mm Nexus fans als intake erbij besteld, wat betere airflow kan ik toch wel gebruiken. Last but not least ook maar zo'n Nexus 120mm fan erbij gedaan ter vervanging van de std. Scythe fan die bij de Infinity wordt geleverd. De Scythe fan is ook zeer goed dus ik vraag mij af welke me beter gaat bevallen...
Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802
Nee, zeker niet. Ik heb 2 TriCool fans in m'n P180 zitten en ze zijn alleen op de laagste stand 'stil' te noemen, en op die stand geeft m'n Nexus 120mm toch écht een steviger briesje dan een van de TriCools.Illidan schreef op zondag 01 april 2007 @ 02:02:
[...]
Ik snap de keus voor die Nexus fans niet. Max airflow is 36CFM! Dat is echt niet meer dan een briesje. Er zijn 80mm fans die dat bijna kunnen. Die Antec Tricool die je hebt is stil op de laagste instelling zeg je; op die laagste instelling zorgt hij voor meer lucht verplaatsing als die Nexus op de hoogste. En stil is stil, als die Antec op de laagste al stil is, waarom vervangen?
Sta zelf op het punt wat fans aan te schaffen, en toevallig is m'n oog dus gevallen op de TriCool 120mm.
Is dat ding echt aanwezig hoorbaar op volle toeren?
Ik neem aan dat die Nexus op die stand dus ook stiller is? Hmm, vreemd, zie deze link. Ik denk dat ik er in dat geval maar van allebei eentje bestel. De TriCool brengt namelijk op de hoogste stand aardig wat luchtverplaatsing teweeg, 79 CFM ofzo. En hebben jullie het hier trouwens over de TriCool DBB of de gewone? Volgens mij is het verschil dat de DBB langer meegaat, maar ook meer lawaai maakt, maar dat laatste weet ik niet zeker. Iemand hier ervaring met de geluidsoverlast van de Silverstone van 109 CFM (SST-FM121) ?Leftblank schreef op zondag 01 april 2007 @ 16:34:
[...]
Nee, zeker niet. Ik heb 2 TriCool fans in m'n P180 zitten en ze zijn alleen op de laagste stand 'stil' te noemen, en op die stand geeft m'n Nexus 120mm toch écht een steviger briesje dan een van de TriCools.
Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802
Moeite, gewoon naar www.silentpcreview.com , die reviewen ook fans, en dan nog een stukje professionelerDJ-Promo schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:17:
Alleen blind af gaan op de specs van een fan is geen doen heb ik gemerkt vooral als je hem dan ook op 7 - 5 volt zet.
Ik heb hier een Nexus, Sharkoon silent eagle 1000, en een Arctic 1000 allemaal 120mm fans.
Als ik zelf ze test door gewoon naast elkaar op het bureau te zetten en te testen op 12 en 5 volt komen daar leuke dingen uit.
De Sharkoon en Arctic heb ik pas gekocht ze zijn beide 1000rpm ( +/- 60 m³/h ) volgens de makers hier me test:
12 volt: Sharkoon verplaats duidelijk meer lucht dan de Arctic terwijl ze het zelfde zouden moeten zijn. Ook is de Sharkoon wat stiller maar nog maken allebei de fans een geluid dat goed te horen is dus niks voor een stille pc.
Dat de Sharkoon stiller is komt wel uit de specs want die hoort 19dba te zijn en de Arctic 22dba maar in mij ogen zijn ze dat zeker niet eerder 25dba en 27dba.
5 volt: Beide starten bijna niet op maar door met de fancontroller hem iets hoger te zetten tegen 6 volt aan denk ik, spinnen ze gewoon makkelijk op.
Sharkoon weer met de meeste luchtverplaatsing die ik erg netjes vind zeker meer dan me Nexus die nu in me kast zit.
Kwa geluid is de Sharkoon onhoorbaar bij de Arctic maakt de motor van de fan een klein gebrom te horen van dichtbij maar in een kast is het denk ik niet te horen.
Conclusie: De Sharkoon silent eagle 1000 is erg goed en in mij ogen beter als me Nexus maar die hangt nu in me kast dus dat is niet te vergelijken.
De Nexus gaat er een keer uit en dan leg ik hem naast de Sharkoon.
Offtopic iemand nog goede pic host dan plaats ik foto's van de fan maakt het nog iets leuker
Ik waardeer zo'n eigen indruk wel degelijk. Daar is zo'n stille pc topic ook wel voor, anders had men met wat linkjes naar een aantal review sites wel kunnen volstaan.DJ-Promo schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:06:
Niks moeite ik heb die fans gewoon liggen en wil jullie mij mening geven.
Niet alles wat op internet staat is waar.
De Nexus fans heb ik gekozen naar aanleiding van de goede review die ze krijgen bij silentpcreview.com. De verhouding geluid/airflow schijnt er goed te zijn. Ze produceren ongeveer netzoveel Airflow als de standaard Scythe fan (bij de Infinity geleverd) maar met minder 'bijgeluid'.Illidan schreef op zondag 01 april 2007 @ 02:02:
[...]
Ik snap de keus voor die Nexus fans niet. Max airflow is 36CFM! Dat is echt niet meer dan een briesje. Er zijn 80mm fans die dat bijna kunnen. Die Antec Tricool die je hebt is stil op de laagste instelling zeg je; op die laagste instelling zorgt hij voor meer lucht verplaatsing als die Nexus op de hoogste. En stil is stil, als die Antec op de laagste al stil is, waarom vervangen?
Sta zelf op het punt wat fans aan te schaffen, en toevallig is m'n oog dus gevallen op de TriCool 120mm.
Is dat ding echt aanwezig hoorbaar op volle toeren?
[ Voor 3% gewijzigd door Dick op 02-04-2007 23:46 ]
Aan de andere kant, die Nexus bezet plaatsje 3 omdat er blijkbaar nogal wat kwaliteitsverschil tussen verschillende Nexus exemplaren zit. Ik ga nu ook een bestelling plaatsen, denk dat het 1xNexus,struul schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:07:
bij spcr kwamen de nexus, scythe en noctua als beste uit de test, maar de noctua kreeg geloof ik toch een beetje een dubbelzinnige beoordeling... verschil tussen de nexus en scythe was er bijna niet, dus heb ik gekozen voor de nexus omdat ze bij azerty maar 8,50 warenkrijg ze deze week binnen, dus kan er helaas nog niets over zeggen.
vrede in rust
[ Voor 6% gewijzigd door struul op 05-04-2007 20:04 ]
De fan van de Infinity is dezelfde als die op de Ninja Plus, Scythe zelf geeft de van het type nummer AD1212DS-A73GL. Hoogst waarschijnlijk is dit gewoon één van die S-Flexs fans, geen idee welke alleen.SilentWings schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:51:
De fan van Scythe heet s-flex, die is erg stil volgens deze review. Er zijn drie varianten, 'k weet niet of die ook op de infinity zit, maar je zou toch verwachten...
[ Voor 58% gewijzigd door AUijtdehaag op 07-04-2007 17:15 ]
Of nog liever temps?Illidan schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 20:34:
Heb je wat foto's van die Raptors/Maxtors in het schuim..?
vrede in rust
[ Voor 9% gewijzigd door AUijtdehaag op 08-04-2007 19:11 ]
Verwijderd
Vuur is toch niet goed voor je pctjeIllidan schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:32:
Ziet er leuk uit, dat schuim, lijkt alleen nogal brandgevaarlijk.
[ Voor 17% gewijzigd door ixl85 op 09-04-2007 00:36 ]
Ach ik heb toch ook waterkoeling
[ Voor 14% gewijzigd door AUijtdehaag op 09-04-2007 10:03 ]
Dtemp leest hier ook me sata schijf af.AUijtdehaag schreef op maandag 09 april 2007 @ 09:57:
[...]
Dtemp leest alleen maar temps van IDE/ATAPI. Geen Raptors op SATA dus..
ik heb een nec AD-7170S sata brander en die is vrij stil te noemen:) zelfs in mijn lian li kast is het absoluut niet storend. vind het stiller als de lite-on die ik hiervoor hadIllidan schreef op maandag 09 april 2007 @ 01:48:
Heeft iemand ervaring met stille SATA branders? Heb nu een oude Benq 1640, brand kwaliteit is prima, maar hij maakt een verschrikkelijke herrie (jaja, kan dat met NeroSpeed regelen, maar dan wordt dat ding weer tergend langzaam). Ik wil nu dus overstappen naar een SATA brander waarvan er nu een klein aantal te vinden zijn, o.a van Samsung en Lite-On. Het probleem is, bij reviews wordt vaak wat minder aandacht besteed aan de geluid productie van branders, terwijl het eigenlijk toch ook een bepalende factor bij de aanschaf kan zijn.
(heeft uiteraard verder weinig met "cooling" te maken, maar wel met de stilte van je pc, dus ik dacht ik kan dit vast wel hier neerleggen)
Ja, heb er een van Samsung.Illidan schreef op maandag 09 april 2007 @ 01:48:
Heeft iemand ervaring met stille SATA branders? Heb nu een oude Benq 1640, brand kwaliteit is prima, maar hij maakt een verschrikkelijke herrie (jaja, kan dat met NeroSpeed regelen, maar dan wordt dat ding weer tergend langzaam). Ik wil nu dus overstappen naar een SATA brander waarvan er nu een klein aantal te vinden zijn, o.a van Samsung en Lite-On. Het probleem is, bij reviews wordt vaak wat minder aandacht besteed aan de geluid productie van branders, terwijl het eigenlijk toch ook een bepalende factor bij de aanschaf kan zijn.
(heeft uiteraard verder weinig met "cooling" te maken, maar wel met de stilte van je pc, dus ik dacht ik kan dit vast wel hier neerleggen)
Heerlijk hè, zo'n knetterend haardvuur?ixl85 schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:44:
[...]
......het brand geluid vind ik ook mee vallen......
vrede in rust
Verwijderd
Je kunt het best even nagaan welke fan er nu in zit en hier de specs van opzoeken. Meestal is er wel enige marge ingebouwd, dus ook een fan met iets minder luchtverplaatsing koelt voldoende. Daarbij is het wel belangrijk dat de fan van de voeding niet de enige outtake in je kast is; dan krijgt hij namelijk alle warmte van alle componenten voor z'n kiezen; één outtake fan scheelt hierin al een hoop!timskiej schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:31:
Ik wil graag de fan van mijn voeding vervangen aangezien deze een blazend geluid maakt waar ik me aan erger.
Mijn voeding is een Coolermaster Realpower 550Watt.
Ik wilde deze fan vervangen door een Noctua (1200Rpm) vervangen aangezien dit een erg stille fan is heb ik begrepen.
Maar koelt deze dan mijn voeding nog genoeg?
[ Voor 147% gewijzigd door timskiej op 11-04-2007 15:41 ]
Verwijderd
Jíj hebt de voeding al in je bezit, dus je kunt zoals gezegd makkelijk checken welke fan er in zit + de specs hiervan opzoekentimskiej schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:12:
De fan van de voeding gaat niet harder/zachter blazen.
Ook niet als ik er een extra fan bijgooi.
specs van de voeding.
http://www.coolermaster-e...Real%20Power%20550W%20SLI
[ Voor 28% gewijzigd door timskiej op 11-04-2007 16:12 ]
Verwijderd
[ Voor 63% gewijzigd door timskiej op 11-04-2007 17:33 ]
Verwijderd
Hm voor mij gaat dit niet werken vrees ik. Mijn schijven 'hangen' al in de kast. Ik heb een Antec P150 waarbij de schijven tussen rubbers hangen.AUijtdehaag schreef op zondag 08 april 2007 @ 15:28:
Hier zijn wat fotos van het schuim...
[afbeelding]
De Raptors
Dat gaat lastig worden omdat deze draad op de voeding zit.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:49:
Na een beetje googlen leert deze site mij dat de fan een max luchtverplaatsing van 88cf/m heeft op 2400 rpm. Ik zie dat je fan een rpm uitlees draad heeft. Kun je uitvogelen op hoeveel rpm deze draait in de voeding? Dan kun je nagaan of die 88cf/m ook echt nodig is.
Verwijderd
Je kunt toch de fan gewoon aansluiten waar hij hoort en de uitleesdraad doorlussen naar de juiste pin op een fanheader op je moederbord?timskiej schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:20:
[...]
Dat gaat lastig worden omdat deze draad op de voeding zit.
[ Voor 38% gewijzigd door timskiej op 11-04-2007 19:28 ]
Verwijderd
Voor de mensen die het zelfde willen doen als op dat plaatje:kingrichard47 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:13:
[...]
Hm voor mij gaat dit niet werken vrees ik. Mijn schijven 'hangen' al in de kast. Ik heb een Antec P150 waarbij de schijven tussen rubbers hangen.
[afbeelding]
Contact met de kast is er dus al zo goed als niet, dus ook geen rare bijgeluiden. Het is echt puur het draaien van de schijf wat nog te horen is. Maar ik denk dat het moeilijk wordt om dit weg te krijgen, storend is het ook absoluut niet. Je hoort het dan ook alleen als het hier verder echt muisstil is en dat is niet zovaak
Maar de stroom die via de behuizing van de schijf weglekt gaat niet via de aarde van de molex....Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:35:
^^ er zitten immers slechts 2 aardedraden in een molex/sata power connector...![]()
vrede in rust
Verwijderd
Verwijderd
Ja dat kan. Als je nu met de huidige fan niet abnormale temperaturen hebt, kan je het gerust vervangen met een langzamer / stiller model. Ik heb het zelf ook gedaan, (ranzige q-tec fanstimskiej schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:12:
De fan van de voeding gaat niet harder/zachter blazen.
Ook niet als ik er een extra fan bijgooi.
specs van de voeding.
http://www.coolermaster-e...Real%20Power%20550W%20SLI
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Kan deze kast absoluut aanraden, fluisterstil. Hou er wel rekening mee dat het een vrij krappe kast is, als je veel knutselt aan je systeem werkt dit niet erg fijn maar voor de rest een top-ding.timskiej schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:28:
Bedankt voor de hulp.
Maar misschien ga ik de Antec P150 halen.
Moet echt een stille case zijn en er zit een Antec NeoHE 430 Watt in die ik goed kan gebruiken omdat deze toch ee herrie maakt en een beetje overdone is voor mijn systeem.
Zelf heb ik voorin 2 nexus fans, op vol vermogen zijn deze hoorbaar, als je ze wat lager zet dan worden ze al een stuk stiller, opzich ben ik er tevreden mee al hoeven ze kwa temps niet eens aan, ik heb ze op het moment dan ook niet aangesloten, Dat komt wel als ik mijn fancontroller heb,timskiej schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:10:
Aangezien ik bij de Antec P150 nog intake fans moet halen ben ik aan het twijfelen tussen wat fans.
Voorin is plaats voor 2 92mm fans.
Ik ben aan het twijfelen tussen de Nexus, Scytf he of een Zalman.
[ Voor 30% gewijzigd door Kenshi7 op 15-04-2007 18:02 ]
greetz Kenshi
Verwijderd
Ehm, ten eerste denk ik niet dat Antec dat zou riskeren.ixl85 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:18:
[...]
Voor de mensen die het zelfde willen doen als op dat plaatje:
Doe het niet!
Tenzij je een koperdraadje aan de HD schroeft die naar de case gaat.
Ik hoef niet uit te leggen waarom he....
Zelfde idee als hier:
[afbeelding]
(die koelers werken goed btw, mijn meest gebruikte schijf hangt er in, deze komt nooit boven de 31 graden.
Ten tijden gekocht dat ik geen stacker had. De HD's in mn stacker bay worden een klein beetje warmer maar niet veel)
Nukezone FTW
Je kunt dan toch beter een Hitachi desktop schijf nemen, die kun je namelijk stil maken door middel van Hitachi's Feature Tool. Prestaties gaan dan iets achteruit, maar de schijf blijft sneller dan een laptop schijf en net zo stil. (bij mij werkt die Tool trouwens ook bij een Maxtor PATA schijf, dus probeer het even).Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 13:48:
Mijn pc is nu vrijwel onhoorbaar, ik heb nu het meeste last van de harde schijf: een Samsung SP2004C in IBL HDDbox 10.
Nu heb ik mijn oplossing teruggebracht tot twee opties: een Samsung T166 óf 2 x een Samsung M80 (notebookschijf) in RAID0 (vlot moet het wel blijven).
Nu heb ik een hoop gezocht, maar een vergelijking tussen deze twee opties is niet te vinden. Een T166 schijnt iets stiller te zijn dan een SP2004C, maar weer meer te trillen.
2 notebookschijven zijn absoluut en relatief wat duurder, maar dat is overkoombaar.
Het moet gewoon *echt* onhoorbaar zijn. Kortom, heeft iemand ervaring met de 2 x notebookschijf oplossing tov een stille desktopschijf?
greetz Kenshi
[ Voor 3% gewijzigd door Appie Heijn op 19-04-2007 00:31 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Maar tis wel prijzig he! Twee van die Noctua's zijn al gauw 30E. Ik heb nu uiteindelijk 3 12cmZalmans besteld, van 4,50euro per stuk. Hoop ze gauw binnen te hebben, maar het lijkt me dat die dingen op de allerlaagste stand ook wel erg stil moeten zijn. Nadeel; minder airflow. Hoe los je dat op? Nou, simpel, gewoon nog meer van die fannetjes. En aangezien ze maar 4,50E kosten, ga ik er misschien nog eens 2 of 3 bijbestellen. Gewoon m'n zijpaneel volstouwen met die ZalmansAppie Heijn schreef op donderdag 19 april 2007 @ 00:29:
Ik heb 2 Noctua 120mm 1200 rpm. Zijn echt de beste fans die ik ooit geprobeerd heb. Heb vele nexus,enermax, zalman en papst fans gehoord. De meeste zijn stil maar hebben een vrij kleine airflow daarentegen. De Noctua heeft een betere CFM/DB verhouding. De beste naar mijn weten.
Inderdaad de prijs/kwaliteit verhouding is vele malen minder dan Zalman. Ik wou gewoon het beste en Stilste. En ja daar moet voor betaald worden. Wat je zegt met die meerdere zalmans, stel dat 1 fan 10db maakt dan maakt een 2e die ook 10db maakt ongeveer 12-13db. Tel zo maar door dan heb je uiteindelijk best wat lawaai.Illidan schreef op donderdag 19 april 2007 @ 01:02:
[...]
Maar tis wel prijzig he! Twee van die Noctua's zijn al gauw 30E. Ik heb nu uiteindelijk 3 12cmZalmans besteld, van 4,50euro per stuk. Hoop ze gauw binnen te hebben, maar het lijkt me dat die dingen op de allerlaagste stand ook wel erg stil moeten zijn. Nadeel; minder airflow. Hoe los je dat op? Nou, simpel, gewoon nog meer van die fannetjes. En aangezien ze maar 4,50E kosten, ga ik er misschien nog eens 2 of 3 bijbestellen. Gewoon m'n zijpaneel volstouwen met die Zalmans![]()
@DnnSke; ik gebruik Nero DriveSpeed idd ook, maar op de meest stille stand wordt de drive wel erg langzaam, das nou ook weer niet de bedoeling. Iets sneller laten lopen betekend gewoon weer een duidelijk aanwezige drive. Denk dan m'n Benq 1640 gewoon niet de meest stille drive is. Heb nu een Lite-On Sata brander besteld, hoop dat die van af fabriek stiller is.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
[ Voor 30% gewijzigd door .Johnny op 25-04-2007 00:29 ]
[ Voor 10% gewijzigd door mister_S op 25-04-2007 12:18 ]
De Antec P150 is er ook in het zwart, alleen heet hij dan de Antec Solo, en is zonder de NEO HE 430 PSU. De Solo is op dit moment € 80,00 in de pricewatch, en de NEO HE 430 is € 69,00, dus samen € 149,00 (tegenover € 128,70 voor de Antec P150).timskiej schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:42:
Weet iemand anders nog een stille strakke case voor rond de 125 euro (exl fans als die er niet bijzitten)
Heb de Antec P150 al gevonden maar ik vind het een beetje jammer dat hij niet in het zwart is.
De P180 is ook mooi maar hij is te groot en de ruimte gebruik ik nooit.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Is idd leuke kast, maar het enige nadeel van die kasten is dat ze iets wegnemen:disinfector schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:34:
ik zie dat hier vooral naar de antec cases word gekeken voor stile systemen, maar ik zie in een case van silentmaxx toch ook wel een mooie oplossing. Vooral omdat deze kasten geheel gedemt zijn.
silentmaxx ST-11:
http://www.ikbenstil.nl/B...3c9e1f0432a2c9110a360b5ad
iemand ervaring met deze kasten ?
vrede in rust
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door timskiej op 25-04-2007 22:12 ]
Verwijderd
Niemand verkoopt me iets verkeerd hoor, zeg ik dat ergens ?ixl85 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:07:
Volgensmij verkopen ze dan verkeerde fans aan jou.
Er zijn idd wel fans die een ander motergeluid maken, maargoed, dat is meestal bij crappy fans.
Staat er dan dat ik dat zeg?Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:27:
[...]
Niemand verkoopt me iets verkeerd hoor, zeg ik dat ergens ?
Een stille coolermaster, die ik toch echt erg stil vind met zijn 13dB ratelt ook op een lager toeren.
Ik ga nog een keer 9dB fannen bestellen, maar ik kwam er achter omdat ik ze op het moederbord vast had zitten en fancontrol aan had staan. Gewoon op 12V doen ze het beter en stiller.
Verwijderd
Doe toch maar niet... ik heb zowel een Noctua NF-S12 800 als een Nexus Real Silent 120 mm. De Nexus is op 800 rpm duidelijk stiller dan de Noctua op 800 rpm, en verplaatst daarbij meer lucht! Dat voor een lagere prijs... ik weet het wel hoor!ixl85 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:09:
Als je stil wil moet je Noctua eens proberen. Zweren veel mensen bij... ik heb er echter nog geen ervaring mee.
[ Voor 9% gewijzigd door Marcusso op 25-04-2007 23:36 ]
No Shame, only Fame!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq