Orange NL overgenomen door Deutsche Telekom (T-Mobile)

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 61.399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

C.44 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:14:
Damn, die pleuris posters zie je nu echt overal verschijnen. Ik ben een groot voorstander van de vorm van abbo die orange heeft, als sinds het dutchtone was (ja ik heb nog m'n eerste sim en daar staat nog d* op ;)). Ik hoop dat ze die gewoon blijven voeren want van t-mobile ben ik dus echt GEEN fan. Goed ze hebben over het algemeen wat sneller en wat meer mobieltjes beschikbaar, maar das ook het enigste voordeel wat ik kan bedenken.

Ik kan nu wel gaan schreeuwen dat ik anders bij orange wegga maar ik zou niet weten waarheen. Orange heeft gewoon voor mij de perfecte bundel.
Hear hear. Precies waar ik ook aan zat te denken. Ik heb ook nog een dutchtone sim. (respect oogsten bij de orange shop trouwens, maar goed....dat is slechts funny)
Wat moet ik als alles straks T-mobile wordt? (en dat wordt het, staat op de site van Orange). Voorlopig verandert er niets, behalve de integratie van de masten. Meer bereik maar ik heb er al last van. Wegvallende gesprekken bijvoorbeeld. (niet de enige, herken de klachten bij nog minstens 5 andere mensen).

Ik weet het wel, als ze straks iets aan tarieven of voorwaarden veranderen tijdens de loop van mn contract dan ben ik weg. (Heeft orange al eens gedaan, liep een topic over hier) Ik heb mn oog al laten vallen op een mooie E61i bij Vodafone. Jammer van Orange, de prima dienstverlening en andere 'gratis' datahacks die ik in de loop van de tijd heb uitgevonden.......

[ Voor 5% gewijzigd door Pretorian_ op 12-11-2007 22:30 ]

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hier nog iemand die nog met een Dutchtone sim rondloopt :*)

Orange is qua provider ook nog steeds wat ik graag wil zien. Ben blij met het onbeperkt beltegoed + zelfde tarieven voor diverse bundels. Tegen de kerst kan ik mijn huidige abonnement verlengen en dat zal ik doen in een Orange shop. Als het dus allemaal meezit heb ik hiermee nog 2 jaar lang de AV van Orange. Maar wie weet wat ze tussentijds zullen doen zodra de eenwording met T-Mobile een feit wordt (Orange winkels worden T-Mobile, beide netwerken zijn samengegaan) Ze zullen vast dan een brief uit laten gaan aan alle Orange klanten met de mededeling dat de T-Mobile AV gaan gelden. Of je kunt gewoon die 2 jaar nog vasthouden aan de voorwaarden van Orange. Ben erg benieuwd.

Want ik ben tot op de dag van vandaag, 6 jaar lang al bij Dutchtone/Orange. Over KPN/Vodafone lees ik weinig negatiefs, maar van T-Mobile duiken her en der toch wel mindere verhalen op. Die bestaan natuurlijk ook over Orange. En zelf vind ik Orange qua bereik maar zozo, kan vast beter. Maar de toeslag die je krijgt op een nieuw toestel, 4 maand van te voren kunnen verlengen, alles uit 1 bundel + onbeperkt houdbaar zijn toch de dingen die ik fijn vind om te hebben. Dat dat dan gecombineerd gaat met een iets mindere netwerkdekking, jammer dan. Zo heeft Orange (of hebben ze dat niet meer?) de garantie, dat wanneer een telefoontje wegvalt je het gesprek gratis kunt hervatten.

Afijn, time will tell, maar ik zal zeker op gaan letten wat er allemaal zo zal gaan gelden na de eenwording.
Yohan schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:19:
[...]

Leuk bedacht, maar die poster bestaat al :P

Hij is precies hetzelfde, maar dan: 'netwerk + netwerk = beter bereik'.
Inderdaad |:( Heb hem de afgelopen week en deze week ook gezien in bushokjes naast de poster die ik plaatste :9 Blijf het leuk vinden dat Orange als T-Mobile nog steeds apart reclame maken. Van mooie reclames heeft Orange wel kaas gegeten O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:29
Joosie200 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 07:33:
Hier nog iemand die nog met een Dutchtone sim rondloopt :*)

Orange is qua provider ook nog steeds wat ik graag wil zien. Ben blij met het onbeperkt beltegoed + zelfde tarieven voor diverse bundels. Tegen de kerst kan ik mijn huidige abonnement verlengen en dat zal ik doen in een Orange shop. Als het dus allemaal meezit heb ik hiermee nog 2 jaar lang de AV van Orange. Maar wie weet wat ze tussentijds zullen doen zodra de eenwording met T-Mobile een feit wordt (Orange winkels worden T-Mobile, beide netwerken zijn samengegaan) Ze zullen vast dan een brief uit laten gaan aan alle Orange klanten met de mededeling dat de T-Mobile AV gaan gelden. Of je kunt gewoon die 2 jaar nog vasthouden aan de voorwaarden van Orange. Ben erg benieuwd.

Want ik ben tot op de dag van vandaag, 6 jaar lang al bij Dutchtone/Orange. Over KPN/Vodafone lees ik weinig negatiefs, maar van T-Mobile duiken her en der toch wel mindere verhalen op. Die bestaan natuurlijk ook over Orange. En zelf vind ik Orange qua bereik maar zozo, kan vast beter. Maar de toeslag die je krijgt op een nieuw toestel, 4 maand van te voren kunnen verlengen, alles uit 1 bundel + onbeperkt houdbaar zijn toch de dingen die ik fijn vind om te hebben. Dat dat dan gecombineerd gaat met een iets mindere netwerkdekking, jammer dan. Zo heeft Orange (of hebben ze dat niet meer?) de garantie, dat wanneer een telefoontje wegvalt je het gesprek gratis kunt hervatten.

Afijn, time will tell, maar ik zal zeker op gaan letten wat er allemaal zo zal gaan gelden na de eenwording.

[...]

Inderdaad |:( Heb hem de afgelopen week en deze week ook gezien in bushokjes naast de poster die ik plaatste :9 Blijf het leuk vinden dat Orange als T-Mobile nog steeds apart reclame maken. Van mooie reclames heeft Orange wel kaas gegeten O+
Alle voordelen die je noemt over Orange gelden ook bij Tmobile dus het verschil tussen beide wordt zo wel klein.

Zelf denk ik dat we gewoon moeten afwachten wat er voor de partijen zal gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

Ieders mening is gewoon subjectief! loop dus niet zo te zeiken! Het is allemaal nog maar 'koffiedik' kijken, stom geneuzel van; "die is beter dan die, maar toch dit en toch dat".

Het ergste is dat ik me dr aan stoor! Orienteer je dan gewoon eens voordat je gaat zitten zeiken over de overnemende partij, misschien zijn er allang bundels op de markt die Orange ooit heeft uitgevonden, maar zijn gekopieerd door een andere provider... Blegh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

mening is ook subjectief, anders hadden we het wel over feiten. Ik denk (let op daar komt weer een mening) dat de mensen die hier bij Orange zitten en niet blij zijn met T-mobile daar persoonlijke redenen voor hebben. Ik ben juist bij Orange gebleven door te kijken wat er nog meer was, maar ik vond dat niet aantrekkelijker . Orange heeft een bundelstructuur die weliswaar iets lijkt op T-mobile flex, maar nog niet door een ander wordt aangeboden. De mensen die hier volgens jou lopen te zeiken zijn juist blij met Orange en zien op tegen T-mobile. En ja....dat hoort bij gevoel, orientatie, ervaring en dus jmeningvorming. Sorry dude, that's the way it is.

[ Voor 5% gewijzigd door Pretorian_ op 13-11-2007 21:14 ]

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

Pretorian_ schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:12:
mening is ook subjectief, anders hadden we het wel over feiten. Ik denk (let op daar komt weer een mening) dat de mensen die hier bij Orange zitten en niet blij zijn met T-mobile daar persoonlijke redenen voor hebben. Ik ben juist bij Orange gebleven door te kijken wat er nog meer was, maar ik vond dat niet aantrekkelijker . Orange heeft een bundelstructuur die weliswaar iets lijkt op T-mobile flex, maar nog niet door een ander wordt aangeboden. De mensen die hier volgens jou lopen te zeiken zijn juist blij met Orange en zien op tegen T-mobile. En ja....dat hoort bij gevoel, orientatie, ervaring en dus jmeningvorming. Sorry dude, that's the way it is.
Oke, maar je bent het toch hoop ik wel met me eens dat het gewoon een beetje slap geouwehoer is (ai... mening), ik bedoel stel dan gerichte vragen en doe er eventueel je voordeel mee. Een beetje zeggen van ik vind dit of ik vind dat, daar kom je toch nergens mee en zo kan je een topic wel volblaffen met meningen...

Kom met ervaringen (lees: feiten) daar hebben mede-topic lezers nog wat aan bij een eventuele overstap en het concretiseren hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle mensen die bang zijn dat T-Mobile ineens haar eigen voorwaarden in de plaats van die van Orange zou doen: dit zal niet gebeuren. Deze fout is in het verleden al eens gemaakt door een aantal providers, met als gevolg dat er een hoop klanten naar een andere provider vertrokken voor hun contract afgelopen was. T-Mobile zal ongetwijfeld proberen de Orangeklanten aan het eind van hun contract over te halen om te vernieuwen met een T-Mobile prijsplan. Hoe dit zal gaan gebeuren zal tegen die tijd wel bekend worden, maar wees er zeker van dat je als Orangeklant niet zomaar de T-Mobile AV 'in de maag gesplitst krijgt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:42:
Voor alle mensen die bang zijn dat T-Mobile ineens haar eigen voorwaarden in de plaats van die van Orange zou doen: dit zal niet gebeuren. Deze fout is in het verleden al eens gemaakt door een aantal providers, met als gevolg dat er een hoop klanten naar een andere provider vertrokken voor hun contract afgelopen was. T-Mobile zal ongetwijfeld proberen de Orangeklanten aan het eind van hun contract over te halen om te vernieuwen met een T-Mobile prijsplan. Hoe dit zal gaan gebeuren zal tegen die tijd wel bekend worden, maar wees er zeker van dat je als Orangeklant niet zomaar de T-Mobile AV 'in de maag gesplitst krijgt'.
Ik ben benieuwd hoe ze dat juridisch willen gaan opzetten dan, want de merknaam Orange behoort tot de France Telecom group en die zal toch binnen afzienbare tijd worden opgeheven binnen het Nederlandse rechtsbestel. Dus dan zou T-mobile zelf algemene voorwaarden voor ex-Orange klanten moeten gaan ontwikkelen???

Denk (subjectief) dat je op een gegeven moment niet meer tegen Orange voorwaarden kunt verlengen en dat ze aan het einde van de periode de Orange naam moeten opgeven, de rest ook maar omzetten naar hun voorwaarden (en dan op de koop nemen dat er een aantal zullen opzeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
koen schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:47:
[...]

Ik ben benieuwd hoe ze dat juridisch willen gaan opzetten dan, want de merknaam Orange behoort tot de France Telecom group en die zal toch binnen afzienbare tijd worden opgeheven binnen het Nederlandse rechtsbestel. Dus dan zou T-mobile zelf algemene voorwaarden voor ex-Orange klanten moeten gaan ontwikkelen???

Denk (subjectief) dat je op een gegeven moment niet meer tegen Orange voorwaarden kunt verlengen en dat ze aan het einde van de periode de Orange naam moeten opgeven, de rest ook maar omzetten naar hun voorwaarden (en dan op de koop nemen dat er een aantal zullen opzeggen).
Dat ze na 1 of 2 jaar weg kunnen is dan ook niet zo'n ramp (dat konden ze nl toch al), waar T-Mobile niet op zit te wachten is dat klanten na twee maanden al weg kunnen lopen met hun gesubsidieerde toestel dat nog niet "afbetaald" is met 1-2 jaar abogeld. Bij Telfort kon je bv in Maart nog een "oud" abo afsluiten en na drie maanden al weer met je gratis toestel weglopen toen ze na de overname de algemene voorwaarden veranderden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

Sja, ik snap ook wel dat T-mobile het natuurlijk zo veel mogelijk wil bepereken. Maar hey, de wet valt niet te omzeilen helaas. Ik wacht rustig af en dan ben ik weg. Daar veranderd T-mobile niets aan.

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 19:26
Het zal idd wel zo zijn dat je aan het eind van je contract alleen maar kan overstappen naar een T-Mobile contract... of kan opzeggen...

Althans lijkt me dat ze het zo doen. Of ze gaan het er gewoon bijvoeren zoals KPN en Telfort! Ik zou voor deze optie gaan maar jah dan blijf je met twee merken zitten!

Hoi Patrick :w

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Verwijderd

Zoals hierboven al is opgemerkt mag het merk Orange over een tijdje niet meer gevoerd worden. De merken zullen dus niet, zoals KPN/Telfort, naast elkaar worden gevoerd. Wat er allemaal qua prijsplannen e.d zal worden gedaan zullen we tegen die tijd wel zien :)

Hey Nils :w

• Gadgeteer
Je kunt het ook andersom bekijken. Dit opent ook weer nieuwe mogelijkheden voor T-mobile.
Uiteraard ben ik het eens met iedereen die zegt dat ze het niet accepteren als de voorwaarden gewijzigd worden.

Ik denk dat ze de tevreden Orange klanten gewoon tevreden proberen te houden door hun abo's te laten zoals ze zijn.

Vergeet niet Tevreden Tmobile klanten + Tevreden Orange klanten = Groot tevreden klantenbestand.

• Joosie200
  • Niet online
Ik zal wel zien wat er gaat gebeuren zodra Orange als merknaam verdwijnt, tot die tijd blijf ik een tevreden Orange klant :) Heb geen ervaring met enig ander provider, dus ik ben benieuwd hoe goed T-Mobile is in vergelijking met Orange. Stel dat Oange verdwijnt nadat mijn eerste jaar erop zit van mijn 2jarig abonnement, dan heb ik nog 1 jaar te gaan onder T-Mobile maar met Orange AV. En als in dat jaar T-Mobile me niet zint, zeg ik 3 maand van te voren op en kies ik Vodafone of KPN. Maar beide vind ik veels te duur, zeker als je ziet wat je terugkrijgt voor wat je betaalt.

Orange 25 euro / 0,12 per minuut = 208 belminuten binnen je bundel.
T-Mobile flex 25 / 0,17 per minuut = 147 belminuten binnen je bundel.
Vodafone 25 / 0,145 per minuut = 172/175 belminuten binnen je bundel.
KPN 25 / 160 belminuten binnen je bundel.

Nu heeft Vodafone geen 25 euro bundel, maar enkel 22,50 of 27,50. Daarom heb ik die 2 gemiddeld. Bij 22,50 krijg je 150 belminuten, bij 27,50 krijg je er 200. Gemiddeld voor 25 euro krijg je dan dus 175, maar feitelijk 172 :P

Bij allevier betaal ik 25 euro en bij Orange krijg ik 61 belminuten, dus een compleet uur meer i.t.t. T-Mobile. Vodafone en KPN verschilt 30/40 minuten. Dus ik zie geen reden om te wisselen. Ben tevreden met Orange wat betreft hun tarieven, als onbeperkt meenemen van je beltegoed + leuke korting op je nieuwe toestel.

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Dat gaat nog interessant worden met mijn Orange Music abbo. Gratis internet, gratis TV kijken en 300 bonus smsjes voor als ik over mijn bedrag kom.

[ Voor 37% gewijzigd door chrisr5gt op 15-11-2007 15:47 ]

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:48
Ik heb sinds ca. 4 maanden een orange music abonnement en ben zeer tevreden over het abonnement. Helaas heb ik bij mij in het dorp op het Orange netwerk nog geen umts bereik. Als ik op de site van t-mobile kijk dan zie ik dat zij wel hier in het dorp hsdpa bereik hebben. Weet iemand of alle zendmasten van orange en t-mobile samengevoegd worden en ik dus eindelijk van alle functionaliteiten van mijn abonnement gebruik kan maken?

• Gadgeteer
Spurlie schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:46:
Ik heb sinds ca. 4 maanden een orange music abonnement en ben zeer tevreden over het abonnement. Helaas heb ik bij mij in het dorp op het Orange netwerk nog geen umts bereik. Als ik op de site van t-mobile kijk dan zie ik dat zij wel hier in het dorp hsdpa bereik hebben. Weet iemand of alle zendmasten van orange en t-mobile samengevoegd worden en ik dus eindelijk van alle functionaliteiten van mijn abonnement gebruik kan maken?
Ja dat gaat gebeuren. Op sommige bushokjes staat een poster: netwerk + netwerk = meer bereik

• Spurlie
Gadgeteer schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:51:
[...]

Ja dat gaat gebeuren. Op sommige bushokjes staat een poster: netwerk + netwerk = meer bereik
Die posters heb ik hier nog niet gezien, maar dat is in ieder geval goed nieuws! :)

• Gadgeteer
Spurlie schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:01:
[...]

Die posters heb ik hier nog niet gezien, maar dat is in ieder geval goed nieuws! :)
Check: http://promoties.t-mobile.nl/metzijntweeen1/

'Daarnaast bundelen we ook onze krachten als het gaat om ons netwerk. Zodat u straks van een nog betere dekking profiteert.'

[ Voor 19% gewijzigd door Gadgeteer op 15-11-2007 17:03 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als je alleen naar belminuten kijkt, kan je beter naar T-mobile Relax kijken. Dat komt dan een stuk beter uit de bus in vergelijking met Flex.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

rg-mohwa

Phoe Hé

Vanmiddag nog een orange abbo afgesloten....
En dan zeggen ze meer winkels. maar ik hoorde van de verkoper dat orange winkel in arnhem (stad) zijn deuren dicht doet omdat er 40 meter verderop een T-mobile shop is :+

• Spurlie
Is misschien ook al bekend wanneer dit allemaal gaat gebeuren?

• Gadgeteer
rg-mohwa schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:05:
En dan zeggen ze meer winkels. maar ik hoorde van de verkoper dat orange winkel in arnhem (stad) zijn deuren dicht doet omdat er 40 meter verderop een T-mobile shop is :+
Hmm zal me benieuwen, hier in Groningen zitten zo ook vlak bij elkaar. Aan een kant wel logisch natuurlijk als ze zo dicht opelkaar zitten.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

rg-mohwa

Phoe Hé

Gadgeteer schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:09:
[...]

Hmm zal me benieuwen, hier in Groningen zitten zo ook vlak bij elkaar. Aan een kant wel logisch natuurlijk als ze zo dicht opelkaar zitten.
ik hoorde het de verkoper zeggen maar ik hoor die verkopers altijd zoveel zeggen dus kweet niet of het waar is maar ga er vanuit dat die daar niet over liegt

Even een ander vraagje. mag de voorwaarden zomaar veranderd worden zonder dit bekent te maken aan de klanten ? of moet je gewoon elke dag even kijken of de voorwaarde veranderd :+

[ Voor 17% gewijzigd door rg-mohwa op 15-11-2007 17:16 ]

Verwijderd

wisten jullie trouwens al dat maar liefst 70procent van het klantenbestand van orange prepaid is ? ik vraag mij af hoeveel extra klanten t-mobile met deze overname gaat houden, ik ga in iedergeval weg bij orange wanneer orange world voor 6euro per maand weg is

• Gadgeteer
rg-mohwa schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:13:
[...]

ik hoorde het de verkoper zeggen maar ik hoor die verkopers altijd zoveel zeggen dus kweet niet of het waar is maar ga er vanuit dat die daar niet over liegt

Even een ander vraagje. mag de voorwaarden zomaar veranderd worden zonder dit bekent te maken aan de klanten ? of moet je gewoon elke dag even kijken of de voorwaarde veranderd :+
Wijzigen van voorwaarden hoor je wel even te melden omdat klanten kans moeten krijgen er tegen in te gaan (ontbinden). Maar ik verwacht voor Orange klanten alleen een naamswijziging en geen echte aanpassingen, dat zou waarschijnlijk teveel protest oproepen.

Verlengen zal echter wel lastig gaan worden tegen dezelfde voorwaarden. Bij verlengen moet je altijd weer akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden en die zullen denk ik dan wel aangepast zijn.

• Joosie200
  • Niet online
pven schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:04:
[...]

Als je alleen naar belminuten kijkt, kan je beter naar T-mobile Relax kijken. Dat komt dan een stuk beter uit de bus in vergelijking met Flex.
Ik heb Flex genomen omdat ik onbeperkt mijn beltegoed wil meenemen. Wat van je is, blijft van je. ;) Ik betaal per maand 25 euro, dan wil ik die 25 euro onbeperkt kunnen gebruiken en dat er geen geldigheidsduur voor is. En ja, met Relax kan je tot 3 maand meenemen, maar dat is en blijft beperkt :P Al blijft het als nog beter als na 1 maand je resterende beltegoed gewoon kwijt te zijn.

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

Gadgeteer schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:03:
[...]

Check: http://promoties.t-mobile.nl/metzijntweeen1/

'Daarnaast bundelen we ook onze krachten als het gaat om ons netwerk. Zodat u straks van een nog betere dekking profiteert.'
Nou fijn hoor, ik heb er alleen maar last van. Elke keer vallen gesprekken zo maar weg. Geluid weg en wel verbinding. Heel raar.
En ik ben niet de enige, heb ook andere mensen met Orange gevraagd. Die hebben het ook steeds. Ook op Orange naar Orange, naar vast en naar andere providers.

Verwijderd

Pretorian_ schreef op donderdag 15 november 2007 @ 18:33:
Nou fijn hoor, ik heb er alleen maar last van. Elke keer vallen gesprekken zo maar weg. Geluid weg en wel verbinding. Heel raar.
En ik ben niet de enige, heb ook andere mensen met Orange gevraagd. Die hebben het ook steeds. Ook op Orange naar Orange, naar vast en naar andere providers.
Je hebt last van het feit dat Orange en T-Mobile in de toekomst hun dekking gaan combineren om een beter bereik te verkrijgen? Dat mag je eens technisch uitleggen, want dat vind ik echt heel speciaal!

• Spurlie
Pretorian_ schreef op donderdag 15 november 2007 @ 18:33:
[...]

Wat is dan het probleem? Waarschijnlijk heb je daar dus geen last meer van als de netwerk krachten worden gebundeld...

• koen
  • Niet online
rg-mohwa schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:05:
ik vind die Orange shop in Arnhem echt op een veel betere plek zitten dan de T-mobile shop (dat musis kwartier loopt sowieso niet), dus ik zie ze er nog wel voor aan om de Orange shop te sluiten en dan helemaal om te bouwen tot T-mobile shop en dan die andere dicht te gooien :P

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik hoorde deze berichten al ergens in Mei en ben toen naar de Orange winkel gegaan ivm verlenging. Heb ze gezegd over te stappen als het overgenomen zou worden, want heb een flinke ruzie gehad met T-mobile/Ben. De filiaalmanager wist mij te vertellen dat het was afgekeurd door de OR en het niet meer mogelijk was en nu is het toch gebeurd ! GVD !

Ooit bij ben/t-mobile afgesloten en verbannen ivm een rekening van 1300 gulden die ik niet veroorzaakt heb. Hoop gezeik met deurwaarders en alles.. Hoop dreigementen, maar heb mooi niet betaald.. Uiteindelijk na maaaaaaaaaaaaanden kwamen ze ermee dat ze een fout hadden gemaakt en het bedrag omlaag ging, maar er wel kosten v/d deurwaarder bij kwamen.. WTF... als ze gewoon hadden gezegd dat er een fout was gemaakt en er 175 gulden over zou blijven, dan had ik dat best betaald.. Uiteindelijk ongeveer 250 betaald en was ervan af ! Zit ik nu gvd weer bij die sukkels ivm de overname... 8)7 |:(

*edit komt ook nog eens bij dat mn vriendin van kpn is over gestapt ivm het onbeperkt smsen naar orange klanten voor 5euro per maand. Zal dat dan ook wel wegvallen.. gvd...

[ Voor 8% gewijzigd door AndereKoekoek op 15-11-2007 19:33 ]

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:18:
[...]
Je hebt last van het feit dat Orange en T-Mobile in de toekomst hun dekking gaan combineren om een beter bereik te verkrijgen? Dat mag je eens technisch uitleggen, want dat vind ik echt heel speciaal!
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er bij het samenvoegen geen tijdelijke lokale storingen optreden, maar uiteindelijk moet de dekking beter worden.

Ik heb er zelf nog geen last van gehad in ieder geval, alleen het G icoontje is de laatste weken best vaak ineens weg, terwijl ik dat nog niet eerder heb gehad. Op dit moment gebruik ik nog geen mobiel internet, het valt me slechts op.

Ik kan eigenlijk niet wachten tot de twee netwerken samengevoegd zijn, mijn abbo is bijna afgelopen en was toch al van plan naar T-mobile met PIT over te stappen, misschien komen ze nog wel met een gunstig aanbod voor overstappende klanten?!?

Edit:
@ Kryz: Ja, daar kan je inderdaad geen last van hebben, wel mogelijk een 'gewone' storing die niks met het samenvoegen te maken heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Werkbouwtuig op 15-11-2007 20:23 ]

Verwijderd

Werkbouwtuig schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:37:
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er bij het samenvoegen geen tijdelijke lokale storingen optreden, maar uiteindelijk moet de dekking beter worden.

Ik heb er zelf nog geen last van gehad in ieder geval, alleen het G icoontje is de laatste weken best vaak ineens weg, terwijl ik dat nog niet eerder heb gehad. Op dit moment gebruik ik nog geen mobiel internet, het valt me slechts op.
Er is nog geen enkele technische wijziging geweest op either network, dus het punt van mijn vraag aan de andere poster was: hoe kan je ooit last hebben van iets wat nog niet gedaan is?

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

Dat weet ik ook niet Kryz, ik lever ook geen bewijs. Ik lever enkel bewijs dat sinds de samenvoeging in werk is gezet (anders maak je geen reclame) ik storingen ervaar. En idd ook het G'tje is bij mij vanaf dat moment ook om de haverklap weg.
Ik veronderstel dus dat het daar wat mee te maken heeft, of heb jij een betere uitleg? Ik hoor 'm graag, dan ga ik daarna ff Orange bellen.
En ik had al prima dekking, dus ik heb nu alleen maar last. En ja, dat is een mening en een veronderstelling. That's it.

• pven
  • Niet online
Administratief zal er vast een-en-ander in gang zijn gezet, technisch nog niet.

Bel Orange aub eens, want ik ben erg benieuwd naar hun antwoord! :)

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

I will let you know. Wat mij interesseert is hoe je nou zo zeker kunt zijn dat er technisch nog niets gebeurd?

• pven
  • Niet online
Een vriend van me doet (oa) voor Orange onderhoud aan de masten, als er iets op stapel staat dan weet hij het als een van de eersten. :Y)

Overigens heeft het bij KPN en Telfort ook erg lang geduurd voordat er technisch iets gebeurde.

[ Voor 26% gewijzigd door pven op 15-11-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

70% is wel een beeetje overdreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spinvis schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:24:
70% is wel een beeetje overdreven...
dat heeft t-mobile zelf gezegd, ze willen zelfs een marktonderzoek doen om teweten wat de behoeften zijn van die klanten zodat ze niet massaal weg gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

Hebben andere Orange klanten ook opgemerkt dat het smsje dat je krijgt als je een oproep gemist hebt ineens anders is?
En ik zat vanmorgen ineens op een t-mobile netwerk, weliswaar t-mobile DE (woon in enschede), maar dat heb ik in 6 jaar nog niet meegemaakt......
Technisch nog niets gedaan vind ik minder geloofwaardig worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat je even op het netwerk zat van t-mobile in duitsland heeft verder niks mee temaken met t-mobile in NL
lijkt mij, volgens mij lopen we een beetje tehard van stapel orange is pas eind september overgenomen door t-mobile dat is niet eens 2maanden geleden het zal zeker nog wel even duren voordat de netwerken samengevoegd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

ik zeg dat ook niet, maar ik vind het wel vreemd. Nog vreemder is dat ik Tmobile DE hier helemaal niet eens kan vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Ik wil bij orange weg omdat ik niet met tmobile te maken wil hebben. Alles goed en wel abonnement afgekocht netjes betaald nummer zou op 2nov vrij gegeven worden. Mooi dacht ik kan ik ongerust naar het buitenland. Vervolgens doet mijn nummer het niet. Ik kom thuis ligt er een brief van orange dat mijn nummer pas 28/02/2008 vrij gegeven wordt. Ik er weer achter heen veel gezeur (eerst naar een shop daarna nog maar een keer bellen door de incompetentie van het winkel personeel) en nu wordt mijn nummer als het goed is natuurlijk op 20nov vrij gegeven voor vodafone.

Ik ben dus al 3 weken niet bereikbaar wat erg onhandig is omdat ik vaak in het buiteland zit voor werk ik betaal al 3 weken geld aan vodafone zonder er iets aan te hebben. En.. geen enkel excuus of tegemoetkoming van orange. Ik ben altijd tevreden geweest met orange maar de laatste tijd wordt ik als een stuk vuil behandeld. Ik heb ook nog een dutchtone sim maar die gaat in kleinere stukken de wc door. :r

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Hier wordt gezegd dat er nog niks veranderd is, maar ik heb echt slecht bereik de laatste week. Stemmen die constant vervormen naar robotachtige geluiden en ik val steeds weg. Heb net de klantenservice gebeld met mijn mobiel en die mensen konden mij ook niet verstaan! Heb hier echt nóóit last van gehad bij Orange, dus snap niet waar dit ineens vandaan zou kunnen komen.

Heb mijn vriendin over gehaald om naar Orange over te stappen en dit brengt ook niks anders dan ellende met zich mee. Haar nummer is overgezet naar Oange, maar dat is dan ook meteen alles. Ze kan wel gebeld worden, maar zelf bellen of sms-en lukt niet. Ze heet al 3 dagen contact met Orange en wordt steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Eerst was het een gebruikersfout en vervolgens weer niet, want ze sprak iemand en die gaf aan dat alles verkeerd staat bij Orange. Ze heeft studentenkorting en daardoor kunnen zij weer niks voor haar betekenen. Als ze die korting niet zou hebben, dan zouden ze het wel recht kunnen zetten, maar dan loopt ze een aantal maanden gratis abo mis en ook nog eens 25% korting per maand geloof ik. Ze heeft een dag moeten wachten, vanochtend weer gebeld en kreeg te horen dat alle instellingen wel goed staan en het een gebruikersfout is en ze maar eens haar handleiding moest lezen voor ze de eraan dacht om de klantenservice te bellen. Als ik inlog bij orange.nl zie ik ook dat er geen abo en bundels zijn ingevuld en het nog niet geactiveerd is...

De fusie tussen Orange en T-mobile wordt ook nog eens aangekaart als mogelijk oorzaak, gezien dit een hoop veranderingen en extra werk met zich meebrengt. Al met al kan mijn vriendin nu al 3 dagen niet bellen en/of smsen en kan nergens terecht voor een oplossing. Heb haar maar naar de orangeshop gestuurd en ales er eind deze week geen oplossing is, dan gaan we maar naar rechtshulp om te kijken of het contract ontbonden kan worden, gezien er toch geen abonnement aan gekoppeld is.

Al met al gaat Orange precies de juiste kant op om het niveau van T-mobile te evenaren voor een soepele fusie.

Verwijderd

Floris-K schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:39:
Hier wordt gezegd dat er nog niks veranderd is
En dat is ook zo. Alsjeblieft, maak hier geen klaag-over-de-kwaliteit-van-provider-a-of-b-topic van, dat is totaal niet constructief en boeiend. Daarbij staat geen enkele mobiele operator in NL bekend als perfect mbt service - Vodafone en KPN incluis. Er is altijd een percentage klanten dat problemen heeft bij een provider, welke provider dat ook is. Omdat jouw ervaringen met T-Mobile slecht zijn is T-Mobile niet per definitie slecht, en zo werkt het idem voor alle andere mobiele operators.

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

Tmobile gaat volgende week zn Flex tarieven aanpassen. 10 verdwijnt.. 40 wordt 45 en 70 en 100 komen erbij... Past dus beter bij de huidige orange abonnementen

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:05

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik weet niet of het met de overname te maken heeft, maar ook ik heb problemen met orange. Dezelfde problemen als hierboven genoemd. Mensen die ik bel kunnen mij niet verstaan, het "G" symbool is af en toe weg, ik kan soms niet bellen terwijl ik wel een volledig bereik heb, ik krijg dan de melding "verbinding mislukt". zie: Slecht bereik orange, probleem bij telefoon of netwerk?

Ik baal hier ontzettend van, zeker omdat de orange shop mij vertelde dat het aan mijn telefoon moest liggen. Zelfs nadat ik vertelde dat ik m'n sim in een andere telefoon heb geprobeerd, wat dezelfde problemen tot gevolg had.

Maargoed om even direct on-topic te gaan, ook ik heb slechte ervaringen met T-mobile. Dus zodra ik weg kan bij orange ga ik weg en stap ik over op KPN, nog nooit problemen mee gehad...

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:27

netblade

Sunrise

Persoonlijk ben ik blij dat Orange eindelijk verdwijnt uit het straatbeeld, ik ben al genoeg 'genaaid' door die lui.
Betalen voor de KS als zakelijke klant, belbundels die na 1 gesprek van slechts 5 minuten geheel op zijn en Orange vind dat het gerechtvaardigd is.

Waardeloze organistatie imo!

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 23:03

Smarron

The bend

netblade schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:00:
Persoonlijk ben ik blij dat Orange eindelijk verdwijnt uit het straatbeeld, ik ben al genoeg 'genaaid' door die lui.
Betalen voor de KS als zakelijke klant, belbundels die na 1 gesprek van slechts 5 minuten geheel op zijn en Orange vind dat het gerechtvaardigd is.

Waardeloze organistatie imo!
Omdat jij er slechte ervaringen mee hebt is het een waardeloze organisatie.

En ook altijd leuk dat sommige mensen denken dat ze meer rechten zouden hebben dan particulieren, omdat ze een zakelijke klant zijn. :/

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

tijmeng: waar haal jij die info vandaan?

• MarkW800i
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:44:
tijmeng: waar haal jij die info vandaan?

[ Voor 42% gewijzigd door MarkW800i op 22-11-2007 15:12 ]

Verwijderd

Neuh, maar volgens mij zijn er wel wat regeltjes qua communicatie ;)

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

@Floris-K en Roland_EM25: pfiew ik dacht al dat ik de enige was. Dit robotachtige geluiden herken ik ook! Ontzettend vaag, nog nooit gehad bij Orange.

Het lijkt er dus op dat we niet de enige zijn. Ik hoop dat het vlug voorbij is, of dat ik weg kan want T-mobile wordt het niet. (nee Kryz, niet alleen om mijn ervaring maar ook mijn weerstand tegen het merk T-mobile)

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Mijn telefoon doet het nu ook af en toe niet, was voorheen ook nooit het geval.
Het is dan niet met bellen (ik bel weinig) maar wel met smsen, mijn touch (htc) geeft dan een melding dat de actie is geweigerd door orange. Heel raar allemaal.

Signature

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:05

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Vandaag orange gebeld en een tip gekregen die (vooralsnog) werkt. Ik heb de netwerkband gewijzigd van triband naar quadband (GSM 900/1800) nu staat het "g" symbool in beeld en is de verbinding redelijk goed.

Een verklaring voor de storingen konden ze niet geven. Ook wilden ze niet toegeven dat het aan hun lag. Wel raar dat ze dan wel een oplossing weten...

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

aha, nu nog uitvinden waar dat zit op mn HTC s710 (e650)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijmeng schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:12:
Tmobile gaat volgende week zn Flex tarieven aanpassen. 10 verdwijnt.. 40 wordt 45 en 70 en 100 komen erbij... Past dus beter bij de huidige orange abonnementen
Klopt per 25-112007, aankomende zondag dus, de website van T-mobile zal zaterdagavond wel offline gaan om het e.e.a. aan te passen.

In het kort komt het erop neer dat flex 15 en flex 40 gaan verdwijnen en dat flex 45,70 en 100 worden toegevoegd.

De nieuwe bundels worden kwa belminuten t.o.v. van de huidige bundels duurder, je kunt dus minder bellen voor het zelfde geld.

T-Mobile Flex.
Flex 15 Flex 20 Flex 25 Flex 30 Flex 45 Flex 70 Flex 100
maandbedrag € 15,00 € 20,00 € 25,00 € 30,00 € 45,00 70,00 € 100,00
Je betaalt € 15,00 € 20,00 € 25,00 € 30,00 € 45,00 € 70,00 € 100,00
Tarief per minuut € 0,22 € 0,20 € 0,18 € 0,16 € 0,15 € 0,13 € 0,12
Tarief per sms € 0,22 € 0,20 € 0,18 € 0,16 € 0,15 € 0,13 € 0,12
Tarief per mms € 0,44 € 0,40 € 0,36 € 0,32 € 0,30 € 0,26 € 0,24

[ Voor 243% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

+ de smsverdubbelaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:06
Gelden die tarieven ook voor bestaande abonnees?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knny schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:59:
Gelden die tarieven ook voor bestaande abonnees?
Bestaande klanten die na 25 november hun contract vernieuwen stappen automatisch over naar het vernieuwde T-Mobile Flex. ;) Bestaande abonnees blijven indien ze na 25-11-2007 niks aan hun abo wijzigen gebruik maken van hun huidige flex '06 met de daarbij horende voorwaarden

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

NOG MOOIER: EERSTE MINUUT BETALEN..

het wordt dus goed veel duurder. Nu flex40 13 cent pm en strak flex 45 15 cent pm... en eerste minuut.. SMS is ook al duurder.

Slechte zaak... ik ga wel naar Relax en een andere provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Wij hadden dit idd ook vernomen, dus: T-Mobile past zijn abonnementen aan op Orange :)

Afbeeldingslocatie: http://www.allaboutphones.nl/forum/download.php?id=1230

[ Voor 20% gewijzigd door DaannO op 23-11-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/8a9wyog.png

Ik kan het niet een aanpassing op Orange noemen, vergelijk die tarieven eens :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Lol ik heb net verlengd tegen de huidige voorwaarden nog.

@Spinvis hieronder: Juist dus bel ik nog tegen het goedkopere tarief als ik voorgaande goed begrepen heb :)

[ Voor 49% gewijzigd door Gadgeteer op 24-11-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

Gadgeteer schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 12:09:
Lol ik heb net verlengd tegen de huidige voorwaarden nog.
nieuwe voorwaarden gaan in per a.s. maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 17:25:
[...]

Klopt per 25-112007, aankomende zondag dus, de website van T-mobile zal zaterdagavond wel offline gaan om het e.e.a. aan te passen.
En ja hoor.....de site is offline ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

not anymore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Laatst online: 07:31

itarix

404 soul not found

weet iemand nog de oude tarieven?

ik heb nu flex20 en ik denk dat ik met het oude tarief 111minuten kan bellen

met het nieuwe tarief kan ik 100minuten bellen...

is de nieuwe flex nogsteeds onbeperkt houdbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
itarix schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:41:
is de nieuwe flex nogsteeds onbeperkt houdbaar?
Dat kan je letterlijk op de site van T-mobile vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

Ff for the record: Hoorde gisteren in een TMO shop dat met ingang van januari er alleen nog maar door Orange klanten verlengd kan worden in de Orange shop voor TMO contracten/voorwaarden... Geen nieuwe contracten meer in de vorm van Orange voorwaarden. Het verlengen van deze orange contracten kan zowel in de Orange als TMO shop.

Het integratie-proces lijkt dus straks te gaan beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

mmm, zou je dan ook weg mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 23:03

Smarron

The bend

Uhm, wat denk je zelf. Als je wilt verlengen betekent het toch dat je contractstermijn ten einde is. 8)7

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Zoals hij aangeeft is het bij een verlenging van je abbo. Bestaande abbo's veranderen niet, dus mag je niet zomaar weg.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga ik maar eens verlengen op 31 december denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

jammer, just checking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Gaat T-Mobile de naam BEN herintroduceren?
Gepubliceerd: woensdag 19 december 2007 | 03:29 CET
Print | Comment | Mail

Op het afgelopen Telecom Time-congres bestond de mogelijkheid om via SMS vragen te stellen aan de sprekers. Deze vragen werden boven het podium geprojecteerd. Gedurende de dag kwam er een aantal vragen op het bord of T-Mobile het merk BEN weer gaat gebruiken. Nu hoeft het stellen van vragen over dit onderwerp niet te betekenen dat BEN terugkomt, maar de vraag dringt zich op hoe waarschijnlijk het is dat het merk BEN terugkomt?

T-Mobile heeft het recht gekregen om het merk Orange nog tot maximaal eind 2009 te blijven gebruiken, maar daarna kan het niet meer. De keuze waarvoor T-Mobile staat, is of het bedrijf de Orange-klanten migreert naar bestaande T-Mobile producten, of parallel nieuwe T-Mobile alternatieven zal introduceren die een-op-een overeenkomen met de Orange proposities, gebruikmakend van de naam van T-Mobile of van een andere naam.

Nu is het in de markt zetten van klantproposities een proces van wikken en wegen en zal men voordurend alert moeten zijn dat nieuwe proposities niet op bestaande kannibaliseren of met elkaar in tegenspraak zijn. Het zomaar inpassen van de lopende Orange-producten naast de bestaande T-Mobile producten is daardoor geen optie. Het is lastig om de twee verschillende pakketportfolio's van T-Mobile en Orange, onder eenzelfde naam, T-Mobile, naast elkaar in de markt te zetten en dan nog steeds met een duidelijk verhaal de klant te overtuigen om voor een bepaalde optie te kiezen. Meer producten naast elkaar in de markt zetten vergt ook meer inspanning van het bedrijf en zal de communicatie in het algemeen niet efficiënter maken.

Een keuze om de Orange-klanten te migreren naar bestaande T-Mobile pakketten is geen beste optie. De prijzen en voorwaarden zullen immers verschillen en als je de klant andere contractsvoorwaarden gaat aanbieden, kan deze kiezen om per direct weg te gaan. Dit is dus een variant die niet de voorkeur zal hebben.

De meest eenvoudige keuze lijkt dan een andere merknaam te introduceren, of uit de kast te halen en die gebruiken voor de bestaande Orange-klanten. Of dit BEN moet worden is natuurlijk nog maar de vraag. Dit merk vertegenwoordigt een bepaalde beleving, waarvan onderzocht moet worden of die enigszins past bij het bestaande Orange-portfolio. Daarnaast geldt de vraag of het collectieve geheugen van de Nederlandse consument nog wel weet waarvoor BEN staat en of je hier nog rekening mee zou moeten houden.

T-Mobile international is nooit een voorstander geweest van multi-branding strategie zoals die bijvoorbeeld door KPN is doorgevoerd. CEO René Obermann zei ruim een jaar geleden dat multi-branding geen onderdeel zou uitmaken van de T-Mobile strategie. Ook T-Mobile Nederland topman Niek Jan van Damme sloot dit uit bij de perspresentatie. Inmiddels heeft men in Duitsland een nieuwe eigen brand gelanceerd. Of dit een probeersel is, of dat het onderdeel is van een nieuwe strategie is niet duidelijk. De reden om multibrand strategie in de markt te zetten kan helpen de totale markt beter te bewerken, omdat je een mobiel merk niet zover uit elkaar kunt 'trekken' dat je met goed fatsoen zowel de onderkant als de bovenkant van de markt, of de zakelijke markt kunt bereiken. Een klant die wil vertrekken omdat die op zoek gaat naar een betere of andere propositie, kun je dan beter proberen te vangen met een second-brand op het eigen netwerk, dan helemaal te verliezen aan de concurrentie.

Het lijkt er dus op dat T-Mobile met een eventuele introductie van BEN een middel krijgt om vertrekkende klanten een extra optie te bieden. Een optie die in ieder geval meer oplevert dan een klant die niet naar het T-Mobile merk wil migreren. Het van de stal halen van BEN is dus zo gek nog niet.
www.telecompaper.ml

Het lijkt er op dat T-mobile Orange onder een andere naam in de Nederlandse markt wil handhaven. Wat KPN dus ook heeft gedaan toen het Telfort overnam. Op telecomvergelijker.nl wordt gesproken over de nieuwe naam Congstar, omdat T-mobiel in DLD dir ook als nevenmerk heeft.

Domeinnaam congstar.nl
Status actief
Houder DEU000311-HIX00
Deutsche Telekom AG
Friedrich-Ebert-Allee 140
53113
BONN
Germany

Anderen meer nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

mmmm congstar... de duitse site ziet er wel grappig uit: http://www.congstar.de/. Gericht op mobiel internet volgens mij en op 'flats'. Soort van bedrag dat je betaald waarna je onbeperkt kunt sms-en/bellen/internetten.
Ik vrees alleen dat dit niet in NL kan, ze bieden namelijk een heel ander pakket dan Orange nu, want je kunt gewoon een operator en losse gsm kiezen naast je 'flat'..... Congstar in NL vraag ik me dus af als je kijkt naar de toekomst van Orange.

[ Voor 87% gewijzigd door Pretorian_ op 30-12-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.ben.nl lijd nu ook naar t-mobile wel opvallend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 18:26
Volgens mij doet het dat al jaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat overigens wel grappig is, is dat je na 1 januari Orange niet meer kunt verlengen, maar voor zover ik weet nog wel nieuwe Orange contracten kunt aansluiten. Het leuke is dat je een nummerportering kunt doen van Orange abo naar Orange abo. Je kunt dus gewoon een nieuw contract aansluiten met flexibele ingangsdatum, en je huidige nummer inporteren naar het nieuwe abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 09:07

neh

Lijkt me sterk dat ze BEN opnieuw gaan gebruiken. Volgens mij was dat nou niet het sterkste merk wat er was (BEN niet bereikbaar, etc).

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
neh schreef op zondag 30 december 2007 @ 22:28:
Lijkt me sterk dat ze BEN opnieuw gaan gebruiken. Volgens mij was dat nou niet het sterkste merk wat er was (BEN niet bereikbaar, etc).
BEN was een heel sterk merk! goede commercials, goede bekendheid... ik denk dat veel mensen minder met t-mobile hebben dan met BEN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Wanneer worden die zendmasten van t-mobile en orange nou eens gecombineerd?
Wordt eens tijd zeg... Dan heb ik tenminste 3g dekking hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dat kan nog wel een tijdje duren. Daarnaast had je vooraf toch ook na kunnen gaan waar je 3G-dekking hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Ja tuurlijk, ik wist ook dat ik geen 3g dekking zou hebben. Maar als de t-mobile masten erbij komen heb ik hier wel 3g dekking, en dat is natuurlijk altijd mooi mee genomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vandaag zouden de superaanbiedingen komen voor Orange abonnees, om over te stappen naar TMobile. Ik heb nog niets langs zien komen. De Orange Online Shop is wel wat veranderd.

Het overstappen lijkt me momenteel helemaal niets. Om je bundel onbeperkt houdbaar te laten zijn moet je het Flex abonnement nemen. Deze is bijna 2x zo duur in het bellen, en hebben geen jaar 50% korting op de abonnementskosten. Tenslotte zijn er ook geen bundels als Orange-Orange, DE reden tezamen met de onbeperkte houdbaarheidsdatum van het beltegoed om Orange te kiezen, en mijn naaste vrienden/familie te overtuigen om voor Orange te kiezen (wat vrijwel iedereen ook gedaan heeft).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 21:28
wcduck schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:57:
Vandaag zouden de superaanbiedingen komen voor Orange abonnees, om over te stappen naar TMobile. Ik heb nog niets langs zien komen. De Orange Online Shop is wel wat veranderd.

Het overstappen lijkt me momenteel helemaal niets. Om je bundel onbeperkt houdbaar te laten zijn moet je het Flex abonnement nemen. Deze is bijna 2x zo duur in het bellen, en hebben geen jaar 50% korting op de abonnementskosten. Tenslotte zijn er ook geen bundels als Orange-Orange, DE reden tezamen met de onbeperkte houdbaarheidsdatum van het beltegoed om Orange te kiezen, en mijn naaste vrienden/familie te overtuigen om voor Orange te kiezen (wat vrijwel iedereen ook gedaan heeft).
Ik zou ook wel graag willen weten tot wanneer je een orange abonnement nu nog kunt verlengen? Mijn abonnement loopt op 27 juni 2008 af en kan ik dus eind februari 2008 verlengen. Ik zie het ook niet zo zitten om over te gaan naar T-Mobile i.p.v. Orange. Ik heb eens even wat onderzoek gedaan en je kunt nog gewoon bij elke online shop je Orange abonnement verlengen, dus vraag me af wat van al die geruchten waar is???

Ik heb ook iets gelezen op het internet dat je het orange abonnement vanaf 1 januari 2008 6 maanden van te voren kunt verlengen i.p.v. 4 maanden, wie weet hier mee van en of dit uberhoupt wel waar is?

Wie heeft al polshoogte genomen bij orange??? Ik heb al per email contact gehad, maarf die gasten kunnen je niks zeggen......!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik zit in precies dezelfde situatie (alleen dan 2x, mijn eigen nummer en die van mijn moeder).

Ik heb afgelopen maandag wat info gevraagd bij de Orange shop over verlengen. Ze zeiden dat dit nog wel mogelijk zou zijn. De termijn van het verlengen was helaas van 4 maanden naar drie maanden gegaan. Volgens mij klopte dit niet helemaal, aangezien ze niet ineens de voorwaarden kunnen gaan veranderen.

Waar zie je trouwens bij de online shop dat je kan verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
wcduck schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:41:
Ik zit in precies dezelfde situatie (alleen dan 2x, mijn eigen nummer en die van mijn moeder).

Ik heb afgelopen maandag wat info gevraagd bij de Orange shop over verlengen. Ze zeiden dat dit nog wel mogelijk zou zijn. De termijn van het verlengen was helaas van 4 maanden naar drie maanden gegaan. Volgens mij klopte dit niet helemaal, aangezien ze niet ineens de voorwaarden kunnen gaan veranderen.

Waar zie je trouwens bij de online shop dat je kan verlengen?
Bedankt voor je antwoord! Lijkt mij ook niet dat men de voorwaarden niet zo kan veranderen door het verlengen terug te brengen naar 3 maanden. Als dit echt zo blijkt tge zijn, dan heb ik een probleem. Mijn abonnement loopt op 27 juni 2008 af en ik kan dus op zijn vroegst op 27 februari 2008 mijn abonnement verlengen. Mocht dit nu echt 3 maanden zijn, dan word dat dus 27 maart 2008 en ben ik dus te laat!

Wat ik graag wil is mijn abonnement verlengen in combinatie met een HTC Cruise (HTC P3650). Ik verleng altijd met 1 jaar, maar denk dat het nu wel 2 jaar word :*)! Ik denk echter niet dat Orange meer nieuwe toestellen gaat uitbrengen en dus ben ik aangewezen op de gebruikelijke shops en zit ik weer op de 27 maart 2008, dus hoe dan ook ik word er niet goed van!

Heb jij nog meer informatie gekregen van die medewerken??? Wil jij ook verlengen met een toestel? En wanneer loopt je contract af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 00:26:
[...]
Mijn abonnement loopt op 27 juni 2008 af en ik kan dus op zijn vroegst op 27 februari 2008 mijn abonnement verlengen. Mocht dit nu echt 3 maanden zijn, dan word dat dus 27 maart 2008 en ben ik dus te laat!
Wat je op dit moment nog kunt doen is een nieuw abonnement aanvragen met flexibele ingangsdatum, deze dus over 3 maanden in laten gaan en je huidige abonnementsnummer laten inporteren. Je zit dan alleen nog wel met een paar dubbele maanden, maar die spaar je wel mooi en je maakt ook nog gebruik van de netwerkactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wcduck schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:57:
waar heb je dat vandaan? Dat er "superaanbiedingen" zouden komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb gisteren geprobeerd te verlengen. En ik weet dus hoe het allemaal zit.

Vanaf gisteren kan alleen nog met T-Mobile abbo's worden verlengt. Onder hun voorwaarden. Grrr!! En de termijn is inderdaad terug van 4 naar 3 maanden.

Aangezien er gisteren nog storingen waren in het systeem kon ik als uitzondering nog verlengen met een Orange abbo... alleen was de termijn al wel terug van 4 naar 3 maanden en ging het alsnog niet door. Systeem pikte de verlenging helaas niet. Ik was inmiddels aardig geïrriteerd geraakt.

Heb uiteindelijk maar een nieuw Orange abbo genomen (wat dus nog wel kon blijkbaar) met toestel.
Klantenservice zal naar T-Mobile niveau gaan en de prijzen zullen alleen maar gaan stijgen ben ik bang.

Van mij had het Orange mogen blijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 00:40:
[...]

waar heb je dat vandaan? Dat er "superaanbiedingen" zouden komen?
Ik had 31 december de klantenservice gebeld met de vraag of ik nog kon verlengen. Ik had het namelijk ook gehoord van die zes maanden. Ze vertelden mij dat ze dit alleen deden wanneer je erg veel belde als extra service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 00:26:
[...]
Wat ik graag wil is mijn abonnement verlengen in combinatie met een HTC Cruise (HTC P3650). Ik verleng altijd met 1 jaar, maar denk dat het nu wel 2 jaar word :*)! Ik denk echter niet dat Orange meer nieuwe toestellen gaat uitbrengen en dus ben ik aangewezen op de gebruikelijke shops en zit ik weer op de 27 maart 2008, dus hoe dan ook ik word er niet goed van!

Heb jij nog meer informatie gekregen van die medewerken??? Wil jij ook verlengen met een toestel? En wanneer loopt je contract af?
Begin juni lopen mijn twee contracten af. Ik wilde ook voor die Touch Cruise gaan, maar die gaat Orange echt nooit meer toevoegen. Het wordt waarschijnlijk de TytN II.

@persoon hierboven: als je via die vreemde constructie toch weet te verlengen, ben je dan al je beltegoed kwijt van je oude abbo? Dit is voor mijn moeder van groot belang, aangezien zij het hele jaar beltegoed spaart zodat ze op vakantie een paar uur naar Nederland kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wcduck schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:15:
[...]
@persoon hierboven: als je via die vreemde constructie toch weet te verlengen, ben je dan al je beltegoed kwijt van je oude abbo? Dit is voor mijn moeder van groot belang, aangezien zij het hele jaar beltegoed spaart zodat ze op vakantie een paar uur naar Nederland kan bellen.
Als je mij bedoelt: als je overstapt met nummer naar een nieuw Orange-abonnement raak je dat in ieder geval wel kwijt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je mij bedoelt.. Ik heb geen tegoed dus dat is geen probleem. En mijn huidige nummer laat ik omzetten naar prepaid en daarna overzetten op mijn nieuwe abonnement. Omweg is me aangeraden door de medewerker bij Orange. Nadeel is dat je het zelf allemaal moet regelen en dat ik wellicht een maand dubbel moet betalen. Maar nu heb ik iig nog 2 jaar Orange...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
wcduck schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:15:
[...]

Begin juni lopen mijn twee contracten af. Ik wilde ook voor die Touch Cruise gaan, maar die gaat Orange echt nooit meer toevoegen. Het wordt waarschijnlijk de TytN II.

Volgens mij was het vroeger zo dat als je je abonnement omzette naar een prepaid en dan na een maand omzette in een nieuw abonnement, je je belbundel kon houden.
Maar die constructie werkt denk ik niet meer met de manier waarop ze nu proberen iedereen naar een T-mobile abonnement te "jagen" krijgen.

Niks ten nadele van T-mobile hoor :) Ik ben al jaren tevreden beller van Orange (heb zelfs nog Dutchtone op mijn sim staan ;) ) en vind de manier van Orange (1 bedrag en daar betaal je alles uit) gewoon heel prettig.
Al hoewel T-mobile Flex gespiegeld kan worden aan de manier van Orange.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Onderstaande email van Orange ontvangen betreffende het verlengen van mijn abonnement:

Beste meneer XxX,

Vanaf 01/01/2008 is het niet meer mogelijk uw abonnement bij Orange te verlengen.

Het is bovendien niet mogelijk een abonnement per email te verlengen.

T-Mobile zal tzt een passend aanbod kunnen doen.

Ook kunt U na 27/03/2008 zelf telefonisch contact opnemen met de Orange klantenservice, teneinde de mogelijkheden te bespreken, dat alles dan wel onder T-Mobile voorwaarden.

Mvg,

Orange klantenservice

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat ik nietg snap is waarom de Orange klanten hier niet netjes over zijn geinformeerd? Kunnen ze ons wel dwingen om over te stappen naar een T-Mobile abonnement? Men zegt wel dat verlengen niet meer kan, maar waarom kun je dan nog wel gewoon verlengen bij elke online shop (winkel) op het internet (niet de orange shop zelf hoor)?

Wie weet of het nog kan om je abonnement om te zetten naar een prepaid abonnement van Orange?Ik wil toch graag mijn abonnement verlengen of en nieuw abonnement af te sluiten in combinatie met een HTC Cruise, hoe kan ik dat het beste aanpakken????

[ Voor 41% gewijzigd door Vjenne-ICT op 03-01-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omg.. ik moet nog verlengen.. voel me nu wel "genomen" :X

hadden ze me ook wel even mogen vertellen toen ik twee weken terug belde en zei dat ik er even over na zou denken }:|

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 12:00 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Let op:
De discussie in dit topic gaat over de overname en eventuele consequenties voor de telecomsector in Nederland en de abonnees.

Posts met slechts de vraag "Kan ik nu opzeggen?" worden niet gewaardeerd. Hierover is nog helemaal niets bekend gemaakt, maar ga er vanuit dat dit niet mogelijk zal zijn.