Orange NL overgenomen door Deutsche Telekom (T-Mobile)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 61.363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
France Telecom zoekt koper voor Orange Nederland

Uitgegeven: 12 februari 2007 22:12

PARIJS - France Télécom wil zijn Nederlandse mobieletelefoniedochter Orange Nederland verkopen. Het Franse telecomconcern heeft een zakenbank opdracht gegeven een koper te vinden. Dat meldde het Duitse persbureau DPA maandag op basis van bronnen rond de zaak.

Volgens ingewijden kunnen investeringsmaatschappijen of branchegenoten Orange Nederland overnemen.

Een woordvoerder van Deutsche Telekom wilde geen antwoord geven op de vraag of het Duitse telecombedrijf Orange Nederland wil kopen. Orange Nederland is de kleinste aanbieder van mobiele telefonie in Nederland.
bron: www.nu.nl

Zou het dan toch eindelijk gaan gebeuren dat de Nederlandse markt van mobiele operators van 5 (eigenlijk 4, want KPN heeft Telfort al) teruggaat naar 3 grote partijen :?

Orange heeft al jaren geleden opdracht van France Telecom gekregen om minimaal 20% marktaandeel te verwerven, maar tot op heden is dat nooit gelukt. Zelfs de rebranding van Wanadoo naar Orange heeft het bedrijf niet geholpen een groter marktaandeel te verwerven.

Ben benieuwd welke partij er als eerste een bod zal uitbrengen. Ik vermoed T-mobile, gezien het feit dat Vodafone en KPN al groot genoeg zijn en waarschijnlijk uit concurrentie opzicht niet eens Orange over mogen nemen. Of dat het net als Telfort in handen komt van een grote investeerder die het bedrijf gaat hernoemen (Dutchtone zou humor zijn :P) en het dan alsnog verkoopt. En wat gaat France Telecom met Orange ADSL doen?

Meer info of een mening over de nabije toekomst van mobiel NL, deel ze hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-07 12:38

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Jaren geleden had ik al verwacht dat Orange NL te koop gezet zou worden. En natuurlijk was dat niet omdat ik nou helderziend ben, maar omdat daarvoor de aanwijzingen dubbeldik zichtbaar waren..

Toen, ongeveer 2,5 jaar geleden had ik verwacht dat Versatel mogelijk Orange NL wel eens over zou kunnen kopen. Nu, omdat Tele2 vorig jaar Versatel heeft gekocht, zal het mij niet verbazen als Tele2 degene gaat worden die Orange NL gaat kopen.

T-Mobile gaat `m in ieder geval niet kopen. Denk niet dat dat van de NMA mag. Daarnaast heeft T-Mobile net de 900 Mhz EGSM licenties van Telfort overgekocht, omdat ze die toch niet meer nodig hebben door de roamingsovereenkomst met hun moeder KPN.

Spannend :P

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik hoop toch dat het T-Mobile zal worden...

Kan ik eindelijk onbeperkt GPRS-en tegen een tientje in de maand! :P

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als ik mijn huidige belbundel kan behouden, zal het me worst wezen wie Orange NL gaat kopen. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:07

Dido

heforshe

pven schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:37:
Als ik mijn huidige belbundel kan behouden, zal het me worst wezen wie Orange NL gaat kopen. :Y)
"Als", inderdaad.
"Als" er niets verandert lig ik er ook niet wakker van.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:37

Rmg

Stel orange word overgenomen, en ik wil al een tijdje van mijn abbo af ( te duur etc ) maar zit er nog een jaar aan vast. kan je nu dan 'kostenloos' overstappen naar een andere provider omdat ze de av. wijzigen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:07

Dido

heforshe

Raz- schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:40:
Stel orange word overgenomen, en ik wil al een tijdje van mijn abbo af ( te duur etc ) maar zit er nog een jaar aan vast. kan je nu dan 'kostenloos' overstappen naar een andere provider omdat ze de av. wijzigen oid?
Dat hangt er dus vanaf of de AV gewijzigd worden.

Tenzij er iemand hier inside information heeft zal je het met een glazen bol moeten doen om te weten of de av (op korte termijn) veranderen.

Meest voor de hand liggend is dat ze de av voorlopig handhaven.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
Zolang ze jou contract ongewijzigd laten zal je weinig kunnen doen. Mocht er wel iets veranderen is dat al reden genoeg om je contract op te zeggen en te verhuizen naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik denk niet dat de AV wijzigt als ze over worden genomen. Vermoedelijk, wie weet het zeker, zijn de bestaande abonnementen niet meer beschikbaar voor nieuwe abonnee's en proberen ze om je op een ander abonnement over te laten stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Zoals Dido al zegt, het is allemaal koffie dik kijken. Het is echter al tijden bekend dat Orange, en ook T-Mobile overgins, niet lekker draaien. Orange maakt al jaren structureel verlies en T-Mobile heeft veel te hoge kortingen gekregen waardoor hun marges nihil zijn. Dus T-Mobile zal het niet worden, mits er een inpuls uit Duitsland komt van het moederbedrijf. Dit is overgins niet te verwachten.

Ik denk dat een investeringsgroep het zal opkopen en reoganiseren en weer verkopen. Harde wereld en er gaat veel geld in om, dus dit het meest voor de hand liggende.

Met je contract zal er niks gebeuren omdat de kosten niet te overzien zijn als ze iets zouden veranderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:44
koen schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:03:
Of dat het net als Telfort in handen komt van een grote investeerder die het bedrijf gaat hernoemen (Dutchtone zou humor zijn :P) en het dan alsnog verkoopt.
Dutchtone mag van mij hoor...

* Chillz heeft wel Orange abo, maar z'n simkaart is nog altijd van Dutchtone :)

Ben dus ondertussen al een aantal jaartjes (vaste) klant van Dutchtone/ Orange.
Zolang er in abo en AV weinig veranderd bij een overname doe ik er allemaal niet zo moeilijk over.
Maar de kans is groot dat er weinig in zal wijzigen, want zoals al gezegd:
Met je contract zal er niks gebeuren omdat de kosten niet te overzien zijn als ze iets zouden veranderen. :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
<KICK>

Inmiddels is er meer nieuws:
'Deutsche Telekom dicht bij overname Orange'
Uitgegeven: 22 mei 2007 21:25

AMSTERDAM - Deutsche Telekom staat op het punt de Nederlandse aanbieder van mobiele telefonie Orange over te nemen. Dat hebben bronnen dinsdag tegen het persbureau Reuters gemeld.

Er zou bijna een overeenkomst op tafel liggen, aldus ingewijden. De prijs zou ongeveer 1,6 miljard euro bedragen. Orange is een dochteronderneming van France Telecom en staat al enige tijd in de etalage. Orange is de kleinste aanbieder van mobiele telefonie in Nederland.

Deutsche Telekom is met T-Mobile ook actief in ons land. Er zouden ook private investeringsmaatschappijen op Orange azen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmmartins
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
France Telecom confirms that it has received expressions of interest and offers from potential buyers seeking to acquire part or all of the share capital of its subsidiary Orange Netherlands. France Telecom has decided at this point to begin a formal process to analyze these offers and expressions of interest and, in conformity with Dutch legislation, to begin a consultation procedure with the Works Councils of Orange Netherlands.
Bron: http://www.francetelecom....ases/CP_old/cp070528.html
(Via telecomvergelijker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

Orange Nederland naar T-Mobile

Gepubliceerd op donderdag 07 juni 2007

T-Mobile wordt tweede speler op telecomgebied in Nederland, na KPN en vóór Vodafone.
Deutsche Telekom maakt bekend dat ze van France Telecom Orange Nederland zal overnemen met 1,9 miljoen mobiele abonnees en ruim 600.000 vaste internetabonnees. Vodafone Nederland is de verliezer in de bieding om Orange Nederland.

Tegelijkertijd verkoopt Deutsche Telekom aan France Telelecom de Spaande provider Ya.com. Die laatste brengt 320 miljard euro op, zo is bekendgemaakt. De prijs van Orange Nederland is niet genoemd maar ligt op naar schatting 1,3 miljard euro.

Met de 2,5 miljoen klanten in Nederland komt T-Mobile inclusief Orange op 4,4 miljoen klanten. De omzet van T-Mobile over 2006 1,14 miljard euro. In haar cijfers verschaft Orange geen omzet, maar die ligt naar schatting op 700 tot 800 miljoen euro per jaar.

Vodafone Nederland telde het laatste volle boekjaar een omzet van 1,67 miljard euro. Het aantal actieve simkaarten van Vodafone stond eind maart 2007 op 3,88 miljoen. Dit betekent dat T-Mobile in omvang Vodafone Nederland passeert.

De woordvoerders van de Nederlandse bedrijven mogen niets zeggen over de verkoop. Degene bij France Telecom in Parijs die van de zaak op de hoogte is was nog niet bereikbaar voor commentaar. De woordvoerder van Deutsche Telekom kan over details van de overname zoals het behoud van merken, aantellen werknemers, de breedbandabonnees etc. niets zeggen: "Er is nog geen contract getekend want France Telecom vraagt eerst het advies van de ondernemingsraad van Orange Nederland.".

In een peiling in april 2006 van Planet Multimedia over een mogelijke overname van Orange - dat toen verontwaardigd was over de peiling - was de uitslag:

Fusie met T-Mobile of Vodafone: 36 procent
Volledige, langjarige zelfstandigheid: 21
Overname door UPC of Essent: 20 procent
Overname door Tele2 of Scarlet: 20 procent

Orange voelde zelf het meest voor UPC omdat ze dan niet door een concurrent opgeslokt zou worden, wat de grootste kans op ontslagen met zich mee zou brengen. Nu nog moet de ondernemingsraad van Orange Nederland de overname goedkeuren.

T-Mobile en Orange poogden in 2004 in een joint-venture samen een umts-net te bouwen, maar dat mislukte jammerlijk als gevolg van onenigheid over de snelheid van investeringen. T-Mobile wilde veel sneller lopen dan Orange. Orange voldeed op 1 januari 2007 waarschijnlijk niet aan de vereisten voor de exploitatie van haar umts-licentie, maar heeft daar na de overname door T-Mobile geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Nog even terug komend op de vorige reactie.

Waarschijnlijk is er een leasedeal gemaakt met France Telecom waardoor ze het Merk Orange in Nederland voor de komende 5 jaar mogen gebruiken. Het zou zinloos zijn om nu alles over te gooien naar T-Mobile omdat op elke hoek een T-Mobile store zit samen met Orange. Ook het hele branden zal meer kosten dan de deal denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:15
De verwachte marktconsolidatie in Nederland vindt dan eindelijk plaats. Na Telfort (door KPN), wordt nu Orange overgenomen door T-Mobile. Concentratie van concurrenten betekent normaliter meer marktmacht = hogere prijs voor de consument. Dit lijkt mij in lijn met de stijgende prijzen van mobieltjes & abonnementen die sinds enkele jaren is begonnen.

Ik ben echter vooral benieuwd of Orange NL daadwerkelijk wordt samengevoegd met T-Mobile, zowel qua netwerk als qua naam, of dat T-Mobile gaat multibranden zoals KPN (met Telfort, Hi, Simyo, etc). De merknaam Orange zullen ze niet mogen gebruiken, omdat deze van France Telecom is. Maar bij mij komen wel Dutchtone en toch vooral Ben naar boven drijven als mogelijke namen om als tweede merk te gebruiken in de markt. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

@ Daanno... om even te reageren op je nieuwsbericht op je website: hier publiceer je 2 vergelijkingskaarten van de dekking van beide operators... Echter bij de kaart van T-Mobile heb je het over de HSDPA (UMTS) dekking (zo'n 80% dekkend), de gprs dekking (die wel 99.9% dekkend is) heb je er niet bijstaan. Zo lijkt het of T-Mobile een slechtere dekking heeft dan Orange, wat in de praktijk dus niet zo is. Appels met peren vergelijken?

[ Voor 3% gewijzigd door Spinvis op 07-06-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-07 21:40
DaannO schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:55:
Nog even terug komend op de vorige reactie.

Waarschijnlijk is er een leasedeal gemaakt met France Telecom waardoor ze het Merk Orange in Nederland voor de komende 5 jaar mogen gebruiken. Het zou zinloos zijn om nu alles over te gooien naar T-Mobile omdat op elke hoek een T-Mobile store zit samen met Orange. Ook het hele branden zal meer kosten dan de deal denk ik. :)
Ik hoop het werkelijk. Tenzij het puur de 'merknaam' is die behouden blijft, en de hele identiteit waar Orange voor staat wegvalt.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Spinvis schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:01:
@ Daanno... om even te reageren op je nieuwsbericht op je website: hier publiceer je 2 vergelijkingskaarten van de dekking van beide operators... Echter bij de kaart van T-Mobile heb je het over de HSDPA (UMTS) dekking (zo'n 80% dekkend), de gprs dekking heb je er niet bijstaan. Zo lijkt het of T-Mobile een slechtere dekking heeft dan Orange, wat in de praktijk dus niet zo is. Appels met peren vergelijken?
Woops, je hebt helemaal gelijk! Verkerde gepakt. Maar voordat soort dingen kan je beter mailen aangezien tweakers er weinig mee te maken heeft.

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

Oke :) is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212800

hoe komen jullie erbij dat de naam orange niet gebruikt mag worden france telecom zal daar wel goeie afspraken over maken maar ik denk dat de merknaam orange gewoon blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

de naam orange wordt ook gebruikt in andere landen en hoort bij France Telecom... Het lijkt me dat DT de naam Orange echt niet mag gaan gebruiken! Dit ook omdat de manier waarop orange zaken doet niet past bij de manier waarop DT (T-Mobile) zaken doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-07 15:46
In het verleden was dit ook al zo, dat de merknaam Orange door verschillende bedrijven werd gebruikt die niet bij elkaar hoorden. Daarnaast heeft Orange ook nog vrij lang bestaan in Azië (vroeger hoorde dat allemaal bij elkaar, met als groot aandeelhouder Hutchinson Whampoa). Dus zo vreemd zou het helemaal niet zijn. Ik denk dat FT daar ook helemaal geen moeite mee zal hebben, mits het niet onbeperkt is en ze dan nog wat extra geld krijgen :) .

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 07-06-2007 11:10 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Ik denk dat rebranden naar T-mobile op de lange termijn voordeliger is dan allerlei nieuwe merknamen in de markt zetten (want Orange mogen ze echt niet houden van France Telecom :P). KPN zal op een gegeven moment Telfort ook wel uit de markt halen en onder eigen wimpel gaan voeren of samen laten gaan met Hi.

En naast de drie providers (KPN, T-Mobile en Vodafone) zijn er nog genoeg wederverkopers, maar ik ben bang dat die nu het volle pond moeten gaan betalen voor gebruik van één van de drie netten en alles op termijn duurder gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

je bedoelt providers (wederverkopers)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Hoedje schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:09:
In het verleden was dit ook al zo, dat de merknaam Orange door verschillende bedrijven werd gebruikt die niet bij elkaar hoorden. Daarnaast heeft Orange ook nog vrij lang bestaan in Azië. Dus zo vreemd zou het helemaal niet zijn. Ik denk dat FT daar ook helemaal geen moeite mee zal hebben, mits het niet onbeperkt is en ze dan nog wat extra geld krijgen :) .
Nee hoor! Bedrijven moesten echt aan de strenge Orange eisen voldoen qua service en bereik om de merknaam Orange te mogen gebruiken. In het klopt dat Orange ook in Azie actief is, maar wel gewoon als onderdeel van France Telecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Spinvis schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:10:
je bedoelt providers (wederverkopers)?
daarmee doel ik op Debitel, RaboMobiel, Simyo en dat soort meuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 17:58
Ons land is toch ook veel te klein voor 5 aanbieders? Toen er een Telfort bij kwam vond ik het TOEN al gewaagd. Kijk naar bijvoorbeeld Frankrijk, heb je er 3 zitten.
Het is natuurlijk goed voor de concurentie onderling wat je in de portomonee voelt maar voor de consument is het fijner als er gewoon 3 opties zijn om uit te kiezen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

topictitel aangepast :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

france telecom zal echt geen problemen om de naam orange telaten gebruiken door DT er zullen natuurlijk wel afspraken gemaakt worden het zou mij niet verbazen als ze een deel van de winst krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

het zijn natuurlijk geen franchisers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Anoniem: 212800 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:13:
france telecom zal echt geen problemen om de naam orange telaten gebruiken door DT er zullen natuurlijk wel afspraken gemaakt worden het zou mij niet verbazen als ze een deel van de winst krijgen
tuurlijk hebben ze daar wel problemen mee. dat is hetzelfde als Leenbakker die IKEA overneemt ergens en het vrolijk onder die vlag blijft voeren... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:14
Dus nu nog maar 3 aanbieders; KPN, T-Mobile en Vodafone (in volgorde van grote)
Ow ja natuurlijk al de andere maar die maken ook maar gebruik van deze 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Wederom interessant nieuws omtrent Orange: Orange stopt met het voeren van het merk SPV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

T-M doet zaken met HTC... logische stap?

Van origine zijn bijna alle MDA's van HTC, ze worden gebrand op TM.

[ Voor 9% gewijzigd door Spinvis op 07-06-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Smarron

The bend

En de soap continues:
France Telecom heeft verkoop van Orange NL nog niet rond.

AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - France Telecom heeft nog geen overeenkomst gesloten met Deutsche Telekom over de verkoop van Orange Nederland. Dit heeft het Franse telecombedrijf donderdag desgevraagd tegenover Betten bevestigd.

Diverse media melden donderdag dat de twee Europese telecombedrijven al overeenstemmming hebben bereikt. Daarbij wordt een bedrag genoemd van euro 1,3 mrd. De woordvoerder van France Telecom wil het genoemde bedrag niet bevestigen.

De woordvoerder van France Telecom zegt dat het bestuur eerst het advies van de ondernemingsraad van Orange wil afwachten alvorens een beslissing te nemen. France Telecom kon niet aangeven wanneer er meer duidelijkheid komt.

Orange Nederland heeft naar eigen zeggen ruim 600.000 internetabonnees en 1,9 mln mobiele klanten. Daarmee is het bedrijf de kleinste aanbieder van mobiele telefonie in Nederland achter KPN , Vodafone en T-Mobile.
bron: http://www.fd.nl
Ik vind de bron alleen niet zo betrouwbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Smarron op 07-06-2007 11:24 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

Waar rook is, is vuur?

Uiteindelijk geloof ik direct dat DT Orange wel gaat overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:19
Nog niet helemaal rond dus; zie post uit FD :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Spinvis schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:20:
[...]

T-M doet zaken met HTC... logische stap?

Van origine zijn bijna alle MDA's van HTC, ze worden gebrand op TM.
Alle MDA`s zijn van HTC. Beide bedrijven voerde inderdaad hun producten al een geruime tijd, echter had T-Mobile haar merk beter gebrand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Spinvis schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:23:
[...]

Waar rook is, is vuur?

Uiteindelijk geloof ik direct dat DT Orange wel gaat overnemen.
Idd, kwestie van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
koen schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:11:
[...]

Nee hoor! Bedrijven moesten echt aan de strenge Orange eisen voldoen qua service en bereik om de merknaam Orange te mogen gebruiken. In het klopt dat Orange ook in Azie actief is, maar wel gewoon als onderdeel van France Telecom.
Heb je daarvan een bron?

Het ging namelijk heel anders, hierna volgt even een stukje telecomgeschiedenis. In 1999 waren Vodafone en Orange grote concurrenten in Engeland. Iedereen was als een wilde aan 't overnemen met de UMTS gekte in 't verschiet.

Vodafone heeft toen geprobeerd om Mannesmann over te nemen. Mannesmann heeft als verdediging toen Orange overgenomen. Dat mocht echter niet baten, want het bod van Vodafone was gewoon te goed voor de aandeelhouders (180 miljard euro in aandelen :*) ). Toen heeft Vodafone dus Mannesmann overgenomen, het grote probleem was echter Orange. Vodafone mocht Orange in Engeland niet overnemen vanwege de mededingingsautoriteiten (te groot marktaandeel). Toen hebben ze Orange dus weer moeten verkopen (die toen nog niet eens zo lang van Mannesmann was). Ze hebben Orange toen verkocht aan France Telecom.

Orange was voor een groot gedeelte van Hutchison Whampoa voordat het werd overgenomen door Mannesmann. Hutchison Whampoa komt oorspronkelijk uit Hong Kong en had het geld toen hard nodig. Ze hadden namelijk ook allerlei andere telecomactiviteiten in Azië, die ook de merknaam Orange gebruikten. Die hebben ze pas sinds kort omgedoopt, terwijl France Telecom al in 2001 Orange in Europa kocht.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

Smarron schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:22:
En de soap continues:

[...]
Ik vind de bron alleen niet zo betrouwbaar.
Komt van Pocketinfo.com

lijkt me aardig betrouwbaar }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoedje schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:26:
[...]

Heb je daarvan een bron?

Het ging namelijk heel anders, hierna volgt even een stukje telecomgeschiedenis. In 1999 waren Vodafone en Orange grote concurrenten in Engeland. Iedereen was als een wilde aan 't overnemen met de UMTS gekte in 't verschiet.

Vodafone heeft toen geprobeerd om Mannesmann over te nemen. Mannesmann heeft als verdediging toen Orange overgenomen. Dat mocht echter niet baten, want het bod van Vodafone was gewoon te goed voor de aandeelhouders (180 miljard euro in aandelen :*) ). Toen heeft Vodafone dus Mannesmann overgenomen, het grote probleem was echter Orange. Vodafone mocht Orange in Engeland niet overnemen vanwege de mededingingsautoriteiten. Toen hebben ze Orange dus weer moeten verkopen (die toen nog niet eens zo lang van Mannesmann was). Ze hebben Orange toen verkocht aan France Telecom.

Orange was voor een groot gedeelte van Hutchison Whampoa voordat het werd overgenomen door Mannesmann. Hutchison Whampoa komt oorspronkelijk uit Hong Kong en had het geld toen hard nodig. Ze hadden namelijk ook allerlei andere telecomactiviteiten in Azië, die ook de merknaam Orange gebruikten. Die hebben ze pas sinds kort omgedoopt, terwijl France Telecom al in 2001 Orange in Europa kocht.
offtopic:
Dammit! Dat wou ik ook net zeggen :( Niet zo uitgebreid overigens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DaannO schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:29:
[...]

offtopic:
Dammit! Dat wou ik ook net zeggen :(
offtopic:
Had dat dan ook gedaan, had mij weer wat tijd gescheeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

Als Orange nou slim was geweest hadden ze een halfjaar geleden de prijzen (van abo én telefoon) naar beneden gedaan. Voor Orange zou dit betekenen dat ze een korte tijd wat moeten inleveren, maar uiteindelijk zouden ze interessanter zijn voor eventuele kopers (meer klanten) en ze zouden dus meer kunnen vragen voor het klantenbestand... al weet ik niet of een halfjaar klanten trekken op 1,9 miljoen klanten veel verschil maakt, maar het zou een optie kunnen zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Je historische verhaaltje klopt, maar sinds France Telecom eigenaar is van de merknaam Orange is overal ter wereld geprobeerd bedrijven met dezelfde merknaam over te nemen of te dwingen hun merknaam te wijzigen.

Als voorbeeld België, waar KPN eigenaar was van de provider Orange. France Telecom bezat in België Mobistar en wilde deze rebranden naar Orange (wat overigens nog steeds niet is gebeurd). Met KPN is toen overeengekomen dat France Telecom de merknaam Orange kreeg en KPN tegen een aanzienlijke vergoeding verderging in Belgie onder een andere merknaam (BASE).

Dus het lijkt me erg sterk dat France Telecom nu de merknaam Orange in gebruik laat door concurrent Deutsche Telekom. Misschien voor een tijdje om de tijd tot rebranden te voltooien, maar ik weet wel zeker dat FT het alleenrecht op gebruik van Orange wil behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Spinvis schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:33:
Als Orange nou slim was geweest hadden ze een halfjaar geleden de prijzen (van abo én telefoon) naar beneden gedaan. Voor Orange zou dit betekenen dat ze een korte tijd wat moeten inleveren, maar uiteindelijk zouden ze interessanter zijn voor eventuele kopers (meer klanten) en ze zouden dus meer kunnen vragen voor het klantenbestand... al weet ik niet of een halfjaar klanten trekken op 1,9 miljoen klanten veel verschil maakt, maar het zou een optie kunnen zijn geweest.
Ja dat deed Telfort toen ook, maar volgens mij was de koop toen ook al (bijna) rond. Maar zo kon het bestuur een grote extra bonus verdienen.

Overigens heeft Orange nog het een en ander geprobeerd door bijvoorbeeld 1 maand, 6 maanden en 1,5 jaar abo's aan te bieden.

Ik denk ook dat de naam Orange niet nog 5 jaar gebruikt mag worden, zo heeft bijvoorbeeld FT jaren lang de oranje kleur van het logo streng verdedigd, easy mobile die dezelfde kleur gebruikte kreeg een proces aan zijn broek.

* robert-630 is benieuwd wat zijn nieuwe mail gaat worden -> @wanadoo -> @orange -> @casema -> @fusie_casema/essent/multikabel of wordt het @t-mobile.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Er is trouwens ook een keerzijde van de medaille. T-Mobile NL loopt ook niet zo lekker als 2 jaar geleden. Sterker nog ze maken amper winst en hebben een erg slecht jaar achter de rug. Hun klantditie is gestegen, maar hun kosten ook en de verlaging van de kortingen op toestellen is daar een direct gevolg van. Echter is daar nog weinig over bekend en T-Mobile houd het angstvallig stil in Nederland. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Spinvis schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:28:
[...]

Komt van Pocketinfo.com

lijkt me aardig betrouwbaar }:O
Lees het bericht dan:
Eigenlijk was het al te verwachten, maar nu hebben ze het ook officieel aangekondigd: Orange stopt met toestellen onder het eigen merk SPV.
en eronder:
Op de website van Orange is over de stopzetting van het merk nog niets te vinden.
En wat is dan volgens jou de bron waar pocketinfo het vandaan heeft ? Dus wacht voortaan nog even met het koetje.. Ik wil je best geloven, maar ik zie nog echt geen bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

Smarron schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:52:
[...]
Lees het bericht dan:

[...]

en eronder:

[...]

En wat is dan volgens jou de bron waar pocketinfo het vandaan heeft ? Dus wacht voortaan nog even met het koetje.. Ik wil je best geloven, maar ik zie nog echt geen bron.
Sorry voor het koetje... daarmee bedoel ik niet dat jij een koe bent oid. Ik vond het gewoon een grappige aflsuiting van mn bericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

RoelJewel schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:24:
[...]

Nog niet helemaal rond dus; zie post uit FD :).
subtiel aangepast ;)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
  • Laatst online: 04-10-2024
Ach ben all Abo, vanuit de tijd dat het nog dutchtone heten. Was toen nog een zeer goede aanbieding voor ABN employees omdat die een belang hadden in Dutchtone.
ABN is inmiddels ook overgegaan in ABN<>Amro, en staat nu zelf ook op de tocht.
Dutchtone werd Orange, en zal dan zoals het er nu naar uitziet binnenkort dus worden
doorgezet naar een andere provider. Naam orange - zal inderdaad wel voor 5 jaar worden meegeleased want dat is vaak zo het geval in dit soort grote deals. Zie b.v. IBM en Lenovo
Lig er verder niet zo wakker van want voor de klant gebeurt dit vaak geheel transparant.
Misschien een klein voordeel, als ze de netwerk indeling samenvoegen, dan hebben beide
klantenkanten er voordeel aan d.m.v. een iets betere dekking.

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Spinvis schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:55:
[...]

Sorry voor het koetje... daarmee bedoel ik niet dat jij een koe bent oid. Ik vond het gewoon een grappige aflsuiting van mn bericht :)
Okay! :)
Marinus-Roro schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:20:
Ach ben all Abo, vanuit de tijd dat het nog dutchtone heten. Was toen nog een zeer goede aanbieding voor ABN employees omdat die een belang hadden in Dutchtone.
ABN is inmiddels ook overgegaan in ABN<>Amro, en staat nu zelf ook op de tocht.
Dutchtone werd Orange, en zal dan zoals het er nu naar uitziet binnenkort dus worden
doorgezet naar een andere provider. Naam orange - zal inderdaad wel voor 5 jaar worden meegeleased want dat is vaak zo het geval in dit soort grote deals. Zie b.v. IBM en Lenovo
Lig er verder niet zo wakker van want voor de klant gebeurt dit vaak geheel transparant.
Misschien een klein voordeel, als ze de netwerk indeling samenvoegen, dan hebben beide
klantenkanten er voordeel aan d.m.v. een iets betere dekking.
En dan zijn inderdaad voordelen voor de klant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 09:07
Ben er helemaal niet blij mee.
Ik wil absoluut niet in zee met t-mobile.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

DaveD1109 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:07:
Ben er helemaal niet blij mee.
Ik wil absoluut niet in zee met t-mobile.
en wel met Orange?

Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen ervaringen met zijn of haar (ex)provider, maar ik denk wel dat de Orange klanten erop vooruit gaan ten opzichte van een heleboel zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Spinvis schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:31:
maar ik denk wel dat de Orange klanten erop vooruit gaan ten opzichte van een heleboel zaken.
Zoals :?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
Spinvis schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:31:
[...]
Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen ervaringen met zijn of haar (ex)provider, maar ik denk wel dat de Orange klanten erop vooruit gaan ten opzichte van een heleboel zaken.
Zal best, ligt er misschien aan wat je wilt gebruiken. kan nu alleen zo 123 niets bedenken.
Altijd goede ervaringen gehad met Orange (NL).
Behulpzaam personeel in de orange winkel (Purmerend).
Prima (online) nota / kosten overzicht
Goede internet verbinding zonder wegvallen van signaal.
Actieve (internet) helpdesk - (mag UPC wel eens een voorbeeld aan nemen)
Goede voip verbinding met sporadisch uitval.
Goede mobile roaming in het buitenland.
Daarnaast is Orange (NL) door de consumentenbond al een paar maal uitgeroepen
tot beste telecom provider van Nederland.

* Alleen binnen nederland (met name in de grensgebieden) niet gehele dekking.
Dus dat is het enige wat m.i. voor verbetering vatbaar is.
Woon zelf in de randstad en daar is de dekking verder wel op orde.

[ Voor 8% gewijzigd door Marinus-Roro op 07-06-2007 13:46 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 20:41
Marinus-Roro schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:41:
[...]

Zal best, ligt er misschien aan wat je wilt gebruiken. kan nu alleen zo 123 niets bedenken.
Altijd goede ervaringen gehad met Orange (NL).
1) Behulpzaam personeel in de orange winkel (Purmerend).
2) Goede internet verbinding zonder wegvallen van signaal.
3) Actieve (internet) helpdesk - (mag UPC wel eens een voorbeeld aan nemen)
4) Goede viop verbinding met sporadisch uitval.
5) Goede mobile roaming in het buitenland.
6) Alleen binnen nederland (met name in de grensgebieden) niet gehele dekking.
Dus dat is voor het enige wat m.i. voor verbetering vatbaar is. Woon zelf in de randstad
en daar is de dekking verder wel op orde.
1) tjah dat kan...
2) heeft T-Mobile geen ervaring mee dus is totaal onbekend of je er op vooruit of achteruit gaat. Wellicht dat ze die KS gewoon aanhouden ivm de ervaring die ze daar al hebben!
3) Zie 2
4) Zie 2
5) :'( dat heeft iedere provider aangezien je in het buitenland iedere provider kunt kiezen!
6) Dat wordt bij een eventuele samenwerking nog beter ivm het mergen van 2 netwerken!

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Nu nog orange web'n walk :+

[ Voor 7% gewijzigd door Rmg op 07-06-2007 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
nils7 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:46:
[...]

5) :'( dat heeft iedere provider aangezien je in het buitenland iedere provider kunt kiezen!
*** Is inderdaad het geval want iedere provider heeft redelijke tot uitstekende roaming afspraken.
Maar gaat niet geheel op in vergelijking met Orange, want als ik via france - richting spanje
rijd dan behoud ik bijna de gehele route Orange (fr. / es.) En de belkosten zijn dan ook wat voordeliger dan een open roaming. - Dit voordeel komt dan echter wel te vervallen als Orange over gaat naar T-mobile. Maar gelukkig gaat de EU-commissie de buitensporige belkosten van roaming aan banden leggen

6) Dat wordt bij een eventuele samenwerking nog beter ivm het mergen van 2 netwerken!
*** Dat gaf ik ook voorlopig als eninge voordeel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

Euhm... laat me denken... de dekking?

Voor de rest T-Mobile:

1) Goede GPRS dekking (UMTS/HSDPA wordt steeds beter).
2) KS en Shops (40 stuks en steeds meer!) die weten waar ze het over hebben en de klanten altijd prima helpen!
3) Factuur online en belstatus online
4) Voor wat betreft roaming is TM de eerste die is overgestapt naar al voordelige tarieven en ze hebben uitstekende overeenkomsten met providers in het buitenland.
5) Goeie abonnementen, overigens niet voor iedereen wat wils, maar toch een redelijke keus.
6) Summier aanbod m.b.t. de keuze in mobiele telefoons
7) Natuurlijk zit er af een toe een chagrijnig persoon tussen (KS of Shop), maar dat heb je ongetwijfeld ook bij Orange.

De enige directe verschillen tussen TM en Orange volgens mij:

Orange :
heeft een mindere dekking;
heeft meer keuze uit toestellen:
en heeft andere soorten abonnemente (logisch).

Overigens:

T-Mobile heeft als eerste operator in Nederland een 'ITO-certificering' ontvangen:

T-Mobile klantenservice behaalt als eerste telecomoperator het ITO kwaliteitscertificaat

De klantenservice van T-Mobile mag als eerste telecomoperator het ITO kwaliteitskeurmerk voeren. De certificering toont aan dat T-Mobile’s klantenservice goed bereikbaar is en goede service levert.

Op 2 december heeft Joop Evers, de directeur van T-Mobile Klantenservice, uit handen van ITO voorzitter Dick Westerdorp het ITO certificaat ontvangen. De Stichting ITO houdt zich sinds 2003 bezig met het certificeren van organisaties die telefonisch goed bereikbaar zijn en de dienstverlening aan klanten op een hoog peil hebben staan. Organisaties die voor het keurmerk in aanmerking willen komen laten zich toetsen door onafhankelijke experts. Dit gebeurt in de vorm van bezoeken door auditors en het afnemen van zogenaamde ‘mystery calls/guests’.

Joop Evers is erg trots dat de T-Mobile Klantenservice de strenge toets met succes heeft doorstaan: “Met steeds nieuwe mobiele telefoons, acties en nieuwe diensten, is het in de dynamische markt van mobiele telefonie van groot belang dat klanten deskundig en snel te woord worden gestaan. Service is voor veel consumenten een van de belangrijkste factoren om voor een provider te kiezen. T-Mobile streeft er dan ook naar klanten altijd de beste service te geven. Het ITO certificaat is een duidelijke bevestiging van een professionele, onafhankelijke autoriteit dat wij op de goede weg zijn om in onze service uit te blinken. Het spreekt voor zich dat wij bijzonder trots zijn op het feit dat T-Mobile het kwaliteitskeurmerk als eerste telecomoperator mag voeren.”

Ook ITO voorzitter Dick Westendorp toont zich verheugd met de certificering: “T-Mobile opereert in een markt waar de concurrentie groot is en vele prijzenslagen woeden. Het is dan een goed teken dat men zich juist op service wil onderscheiden. In dat verband speelt de telefonische klantenservice een heel belangrijke rol. Het is immers daar waar het merendeel van de contacten tussen het bedrijf en de klanten plaatsvindt! Goede service verhoogt de kwaliteit van de producten en een onafhankelijke toetsing door ITO is daarbij een fraaie bekroning.”

T-Mobile is het elfde bedrijf dat een ITO certificaat ontvangt, naast organisaties als Planet Internet, De Telegraaf, Visa Card Services en Amicon Menzis. Het ITO keurmerk is een uniek Nederlands product, waarvan ook de opzet bijzonder is. De certificering is namelijk ontwikkeld op basis van grootschalig onderzoek onder Nederlandse consumenten. Wensen en verwachtingen van deze groep zijn geïnventariseerd en ‘vertaald’ naar een normeringsmodel met een groot aantal meetpunten. Om voor certificering in aanmerking te komen moeten organisaties niet alleen aantonen dat men goed bereikbaar is. De dienstverlening moet ook betrouwbaar zijn, respect uitstralen en resultaatgericht zijn.

Bron: www.bereikbaarheid.nl

Dus al met al ligt het ook aan jezelf hoe je er tegenaankijkt. Iemands positionering van een provider heeft natuurlijk te maken met eigen ervaring(en), maar zijn die altijd gegrond? En ik vind dat ze als zo'n groot bedrijf het best aardig doen in vergelijking met een bedrijf als KPN, die het te druk heeft met werven van nieuwe afnemers dat ze de mensen die al 'binnen zijn' vergeten (geen vuil woord over Orange hoor)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
Spinvis schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:06:
[...]
(geen vuil woord over Orange hoor)!
Ik heb ook helemaal niets tegen T-Mobile. Laat dat voorop staan.
En als je er als klant (aan beide zijde) er voordeel aan hebt, oke toch.

De enige provider waar ik prive en zakelijk helemaal mee klaar ben is Debitel - maar dat
is eigenlijk geen echte telecom provider - die huurt namelijk alleen maar bulkpakketten
in bij ander (gerenomeerde) aanbieders en plakt alleen de naam Debitel eraanvast.
Het grote naadeel is alleen dat je wel aan de gebrekkige Debitel organisatie vastzit voor
de finaciele afhandeling en de klantenservice.

Overigens - als dat ITO certificaat net zoveel inhoud als het veel te duur betaalde en
overgewaardeerde ISO verhaal. Dan hecht ik er (net als zoveel erop terugkomende bedrijven)
er verder geen waarde aan.

ps dacht dat je: (wijzigde dit bericht 07-06-2007 14:55 (175%) - maar max: 100% kon wijzigen :+

[ Voor 174% gewijzigd door Marinus-Roro op 07-06-2007 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Als de overname van Orange door Deutsche Telekom door mededingingsautoriteit NMa wordt goedgekeurd, zijn er nog drie aanbieders op de markt.
Dat speelt natuurlijk ook mee. De NMa zou de overname best eens kunnen verbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Spinvis schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:06:
Euhm... laat me denken... de dekking?
Die is bij Orange beter in mijn ervaring.
Voor de rest T-Mobile:

1) Goede GPRS dekking (UMTS/HSDPA wordt steeds beter).
2) KS en Shops (40 stuks en steeds meer!) die weten waar ze het over hebben en de klanten altijd prima helpen!
Orange heeft ongeveer het dubbele aantal Shops.
3) Factuur online en belstatus online
Is bij Orange op dit moment al prima geregeld.
5) Goeie abonnementen, overigens niet voor iedereen wat wils, maar toch een redelijke keus.
Idem bij Orange.
De klantenservice van T-Mobile mag als eerste telecomoperator het ITO kwaliteitskeurmerk voeren. De certificering toont aan dat T-Mobile’s klantenservice goed bereikbaar is en goede service levert.

[cut spamverhaaltje. Heb je aandelen in die tent?]
Orange won o.a. de prestigieuze Gouden National Contact Center Award voor de beste klantenservice.

Ik kan dus geen voordelen ontdekken van T-Mobile t.o.v. Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Yohan schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:57:
[...]
Dat speelt natuurlijk ook mee. De NMa zou de overname best eens kunnen verbieden.
Lijkt me niet erg waarschijnlijk.
- de combinatie wordt niet dominant (KPN is groter en Vodafone maar een klein beetje kleiner)
- er zijn in NL dan 3 netwerken over (net als in vrijwel elk ander Europees land)
- er zijn verder nog concurrerende telco's zat (naast KPN en Vodafone ook Debitel, Tele2, Scarlet en Rabo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zie ook geen reden waar de nma het zou verbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan kom ik op het volgende, als de naam orange verdwijnt zal orange world ook wel weggaan dus ben benieuwd of t-mobile gprs voor 6euro blijft aanbieden aan prepaid klanten ik heb zelf het gevoel van niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 15:38
Enige wat mindere ervaring met Orange die ik heb is de dekking. Die is niet overal denderend te noemen. (vooral ervaring mee in Limburg en Brabant). Vooral UMTS heb je lang niet overal.

Verder zie ik geen echte verbeterpunten t.o.v. t-mobile. (t-mobile heeft bv. wel onbeperkt internetgebruik, maar dat is dan weer met afgeknepen bandbreedte)

Ik vermoed overigens dat de huidige abonnementsvormen gewoon blijven bestaan bij Orange. Ze zullen in eerste instantie hoogstens de netwerken 'samenvoegen'. (wat wel mooi zou zijn)

[ Voor 21% gewijzigd door Hyp Hyper op 07-06-2007 16:29 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Als de overname slaagt, wordt Orange samengevoegd met T-Mobile, de Nederlandse dochter van Deutsche Telekom. NRC
Een 'lease-regeling' voor de merknaam Orange is dus niet aan de orde.

Het zou wel typisch zijn wanneer de Orange vaste telefonie- en internetdiensten onder de naam 'T-Mobile' geleverd zouden gaan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yohan schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:00:
[...]

Een 'lease-regeling' voor de merknaam Orange is dus niet aan de orde.

Het zou wel typisch zijn wanneer de Orange vaste telefonie- en internetdiensten onder de naam 'T-Mobile' geleverd zouden gaan worden...
kpn heeft telfort ook samen gevoegd en die bestaat ook nog steeds dus dat wil niks zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Als ik T-Mobile-tarieven krijg met de Orange-dekking, dan ben ik tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik zou het heel jammer vinden als de orange naar orange dienst/abo vervalt. Dit is de reden waarom ik altijd bij orange zou kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-07 15:58
B0MBACI schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:55:
Ik zou het heel jammer vinden als de orange naar orange dienst/abo vervalt. Dit is de reden waarom ik altijd bij orange zou kunnen blijven.
agree, al wil ik ook pit })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Anoniem: 212800 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:11:
kpn heeft telfort ook samen gevoegd en die bestaat ook nog steeds dus dat wil niks zeggen
Klein beetje een ander verhaal he? Telfort bestaat nergens anders, en KPN heeft dus ook de merknaam gekocht. Orange is een merk dat in heel veel landen actief is, en is als merk eigendom van FT. Het zou wel heel gek zijn als FT Orange NL zou verkopen aan T-Mobile en deze concurrent dan gebruik laten maken van het merk. Maar goed, dit is al eerder gezegd (in het andere topic over dit onderwerp iig). Overigens zal er wel een tijd afgesproken worden waarna de merknaam niet meer gebruikt mag worden, want je kan je voorstellen dat je een merknaam in een bestaande organisatie niet van de ene op de andere dag wijzigt (al heeft Orange Breedband / Wanadoo er natuurlijk wel recente ervaring mee ;)).

Ook al eerder gezegd: de NMa zal dit hoogstwaarschijnlijk gewoon accepteren, KPN (de grootste partij in NL) mocht ook Telfort overnemen, dus waarom mag de nummer 3 de nummer 4 niet inlijven om de nummer 2 te worden.

Over de abonnementen: die zullen tijdelijk wel hetzelfde blijven, lijkt me, want ook hier is flink wat werk te verzetten om zaken gelijk te trekken. Het snelste zou zijn om mensen naar T-Mobile te migreren, maar dan krijg je andere algemene voorwaarden, wat de klant mogelijkheid biedt om op te zeggen, en dat zal T-Mobile vast niet willen. Het zal wel een tijdje dokteren worden voor de produktmanagers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 20:41
Anoniem: 76345 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:44:
[...]

Klein beetje een ander verhaal he? Telfort bestaat nergens anders, en KPN heeft dus ook de merknaam gekocht. Orange is een merk dat in heel veel landen actief is, en is als merk eigendom van FT. Het zou wel heel gek zijn als FT Orange NL zou verkopen aan T-Mobile en deze concurrent dan gebruik laten maken van het merk. Maar goed, dit is al eerder gezegd (in het andere topic over dit onderwerp iig). Overigens zal er wel een tijd afgesproken worden waarna de merknaam niet meer gebruikt mag worden, want je kan je voorstellen dat je een merknaam in een bestaande organisatie niet van de ene op de andere dag wijzigt (al heeft Orange Breedband / Wanadoo er natuurlijk wel recente ervaring mee ;)).

Ook al eerder gezegd: de NMa zal dit hoogstwaarschijnlijk gewoon accepteren, KPN (de grootste partij in NL) mocht ook Telfort overnemen, dus waarom mag de nummer 3 de nummer 4 niet inlijven om de nummer 2 te worden.

Over de abonnementen: die zullen tijdelijk wel hetzelfde blijven, lijkt me, want ook hier is flink wat werk te verzetten om zaken gelijk te trekken. Het snelste zou zijn om mensen naar T-Mobile te migreren, maar dan krijg je andere algemene voorwaarden, wat de klant mogelijkheid biedt om op te zeggen, en dat zal T-Mobile vast niet willen. Het zal wel een tijdje dokteren worden voor de produktmanagers.
Dit heel simpel.... zodra iemand vernieuwd of nieuwe klant wordt van de ehm "alliantie" dan worden dan gewoon T-M voorwaarden... zo worden de tarieven van Orange en voorwaarden ervan langzaam uitgefasseerd!!! Althans zo zou ik het doen ;) en is ook wel de strategie van T-M ;)

Vast internet van Orange voorheen Wanadoo zal wellicht terug wanadoo gaan heten ofzo of zal T-Kom gaan heten (wat ze in Duitsland gebruiken).
Maar gaat niet geheel op in vergelijking met Orange, want als ik via france - richting spanje
rijd dan behoud ik bijna de gehele route Orange (fr. / es.) En de belkosten zijn dan ook wat voordeliger dan een open roaming. - Dit voordeel komt dan echter wel te vervallen als Orange over gaat naar T-mobile. Maar gelukkig gaat de EU-commissie de buitensporige belkosten van roaming aan banden leggen
Maar als je vanaf hier naar Hongarije rijdt kan je T-Mobile blijven behouden ;)
Ligt eraan hoe je het bekijkt he!

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Kijk als dat zou gebeuren, zou je me nooit meer weg kunnen slaan van Orange
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nils7 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:55:
Dit heel simpel.... zodra iemand vernieuwd of nieuwe klant wordt van de ehm "alliantie" dan worden dan gewoon T-M voorwaarden... zo worden de tarieven van Orange en voorwaarden ervan langzaam uitgefasseerd!!! Althans zo zou ik het doen ;) en is ook wel de strategie van T-M ;)
Absoluut mogelijk. Puntje is wel natuurlijk dat ze dit niet tot in het einde der dagen kunnen blijven doen, op een gegeven moment willen ze van die oude contracten / produkten af. Dus na een tijdje zullen ze in 1x de hele boel uitfaseren en saneren.
Vast internet van Orange voorheen Wanadoo zal wellicht terug wanadoo gaan heten ofzo of zal T-Kom gaan heten (wat ze in Duitsland gebruiken).
Wanadoo zou theoretisch kunnen, FT heeft deze merknaam losgelaten, maar ik denk dat ze die naam niet aan T-Mobile willen geven. T-Kom bestaat volgens mij niet, bedoel je T-Online (voorheen T-Home, en daarvoor T-Com)? Dat zou een logische stap zijn, al is het maar helemaal de vraag of ze in NL wel zowel internet als mobiele telefonie willen doen; het zou wel passen als concurrent van Vodafone en KPN, maar in Spanje hebben ze nou juist een ISP verkocht. Oh well, we'll see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
De soap rond Orange krijgt bizarre trekjes. Vandaag werd het volgende bekend gemaakt:
Orange werkt samen met Nederlandse artiesten aan soundtrack commercial

Orange werkt samen met diverse Nederlandse artiesten aan een unieke soundtrack voor haar nieuwe commercial. Deze commercial is onderdeel van een nieuwe campagne voor de introductie van het Orange Music abonnement.

Orange benadrukt dat muziek een belangrijk speerpunt is in haar productportfolio en haar communicatie en sponsoringactiviteiten. Met Orange Music biedt Orange als eerste een abonnement dat toegang biedt tot mobiele tv-kanalen zoals MTV, TMF en Trace TV, meer dan 400.000 downloads en exclusieve content.

Het nummer ‘I would stay’ van Krezip vormt de basis van de soundtrack en wordt door diverse artiesten op geheel eigen wijze in de commercial vertolkt. Muzikanten van The New Cool Collective namen de big band versie voor hun rekening, formatie Non-eX werkte aan een punk rock arrangement en Beef en Relax verzorgden reggae en hiphop versies van het nummer. Al deze unieke versies vormen samen de soundtrack van de 45 seconde durende Orange commercial.
Nieuwsbank.nl

Waarom een peperdure nieuwe campagne opzetten wanneer je bedrijfsnaam op korte termijn vervalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Yohan schreef op zondag 10 juni 2007 @ 19:26:
De soap rond Orange krijgt bizarre trekjes. Vandaag werd het volgende bekend gemaakt:

[...]

Nieuwsbank.nl

Waarom een peperdure nieuwe campagne opzetten wanneer je bedrijfsnaam op korte termijn vervalt?
Wie zegt dat het niet gewoon Orange blijft heten?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Marzman schreef op zondag 10 juni 2007 @ 19:30:
Wie zegt dat het niet gewoon Orange blijft heten?
Lees het topic anders even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Yohan schreef op zondag 10 juni 2007 @ 19:43:
[...]

Lees het topic anders even :)
Dat het wordt overgenomen hoeft niet perse te betekenen dat de naam veranderd.

[edit]Ok, i see. Alleen Orange Nederland is verkocht. Dan wordt het wat lastiger de naam te blijven hanteren inderdaad :)

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 10-06-2007 19:55 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Yohan schreef op zondag 10 juni 2007 @ 19:26:

[...]

Nieuwsbank.nl

Dat zal Orange NL een zorg zijn, misschien gaan ze nog wel stunten met dat nieuwe abonnement en toestellen ook :P Als je al (bijna) verkocht bent, waarom dan nog winst genereren voor de oude moedermaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals al eerder gemeld (ik denk in het andere topic dat over hetzelfde onderwerp ging en gesloten is) kan het heel goed zijn dat Orange Music al lang op de roadmap stond en dat ze dat nu niet gaan stoppen vanwege de overname. Maar goed, dat is allemaal speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Anoniem: 76345 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 00:19:
en dat ze dat nu niet gaan stoppen vanwege de overname.
Dan zie ik nog steeds de logica niet in van een peperdure PR-campagne terwijl je naam verdwijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Yohan schreef op maandag 11 juni 2007 @ 12:05:
[...]

Dan zie ik nog steeds de logica niet in van een peperdure PR-campagne terwijl je naam verdwijnt?
Campange is al klaar, betaalt en moet alleen nog uitgerold worden? en tjah dan toch maar eruit gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yohan schreef op maandag 11 juni 2007 @ 12:05:
Kijk, het ligt er natuurlijk een beetje aan wat de deal is met DT. Als ze gewoon een bedrijf kopen waarbij ze er vanuit gaan dat het de eerste tijd na de overname business as usual is, dan moeten ze nu niet meteen overal de stekker uit trekken. Daarbij is de deal nog niet 100% rond, dus om dan maar te kappen met alle lopende zaken, dat zou wel een beetje onlogisch zijn.

Vergis je overigens niet over de doorlooptijd van dit verhaal. Het kan zomaar zijn dat het nog een half jaar bezig zijn met het rondkrijgen van de verkoop, en de kans bestaat dan dat DT / T-Mobile de Orange merknaam nog tot een jaar of anderhalf mag blijven voeren. Dan zit je dus nog twee jaar met Orange als merk, en dan moet je in die periode toch echt nog nieuwe klanten aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ik blijf door dit soort berichten toch hopen dat Orange gewoon blijft.
Vast onrealistisch; maar ben een optimist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 15:28
Het nummer ‘I would stay’ van Krezip vormt de basis
Grappig hoe zo'n titelkeus dan nu in een ander licht komt :)

trouwens: ik wil absoluut niet af van de mogelijkheid bij Orange om je bundels elke maand aan en uit te zetten!!! Als je bij T-mobile PIT aanzet, zit je er de rest van je abo-tijd aan vast!!!

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
birdibird schreef op maandag 11 juni 2007 @ 18:34:
Grappig hoe zo'n titelkeus dan nu in een ander licht komt :)
:D :')

trouwens: ik wil absoluut niet af van
de mogelijkheid bij Orange om je bundels elke maand aan en uit te zetten!!! Als je bij T-mobile PIT aanzet, zit je er de rest van je abo-tijd aan vast!!!
Nee, ik ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
net de commercial gezien op sbs6...

ik ga de orange commercials wel erg missen, niet schreeuwerig of met bling bling telefoons, maar gewoon erg mooie comemrcials met goede muziek er onder :)

ohjahj, te zien op www.orangemusic.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
koen schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:46:
net de commercial gezien op sbs6...

ik ga de orange commercials wel erg missen, niet schreeuwerig of met bling bling telefoons, maar gewoon erg mooie comemrcials met goede muziek er onder :)

ohjahj, te zien op www.orangemusic.nl
offtopic:
Ik vond het 3 keer niks.

Vroeger maakte Orange tenmiste mooie reclame's juist met prachtige muziek. Met een mooie vormgeving, wat het Orange merk echt uitstraling gaf. Hier staan wat clips. (Ik krijg ze zelf niet afgespeeld, maar ik denk dat ze een goed beeld geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
hier wat internationale commercials :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan

'Ook ABN Amro aast op Orange'

Volgens een interne bron bij Orange mengt ook ABN Amro zich in de strijd om de telecom- en internet-provider. Hiermee ontstaat de kans dat Orange min of meer in de huidige vorm blijft voortbestaan. :D

ABN Amro, zelf op dit moment ook onderwerp van een verhitte overnamestrijd, was via zijn investeringstak ABN Amro Capital een van de oorspronkelijke aandeelhouders van Dutchtone. In 2000 verkocht de bank de aandelen aan Orange, waarna de telecomprovider werd omgedoopt. Hetzelfde ABN Amro Capital zou nu in de startblokken staan om Orange weer terug te kopen. Indien de poging van ABN Amro slaagt zal Orange zeer waarschijnlijk als zelfstandige provider actief blijven en wordt de consolidatieslag op de Nederlandse telecommarkt vooralsnog een halt toegeroepen.

Orange ABN logoDe interesse van ABN lijkt vanuit investeringsoogpunt te zijn ontstaan. In tegenstelling tot de Rabobank geeft ABN geen blijk van interesse in het in eigen beheer aanbieden van mobiele abonnementen. Saillaint detail is dat de Rabobank voor haar dienst Rabo Mobiel gebruik maakt van het netwerk van Orange. Ondertussen ligt het bod van T-mobile, dat Orange eveneens wil overnemen, ter goedkeuring bij de ondernemingsraad van Orange. De verwachting is dat de goedkeuring nog geruime tijd op zich zal laten wachten, daar de kans groot is dat bij Orange uiteindelijk de nodige banen zullen verdwijnen.
T.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222584

ik vraag mij af of die zogenaamde verkoop van orange niet gewoon een ordinaire stunt is om veel in de publiciteit tekomen, ze hadden toch al een akkoord met t-mobile alleen de ANM moest het nog goedkeuren ik geloof er niks meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 15:38
Het mag wederom duidelijk zijn dat een en ander zo'n vaart niet loopt. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
De soap continues:
"Maar er is nog geen besluit tot verkoop...Er is nog niets verkocht... Er is nog geen sprake van verkoop", zo benadrukt de woordvoerster van Orange Nederland krachtig.

Het is geen geheim dat Orange Nederland bij het opgaan in T-Mobile veel banen zal verliezen en liever wordt overgenomen door een partij die het bedrijf in stand wil en kan houden.

ABN Amro Capital bracht ook een bod uit op Orange Nederland.
De woordvoerster van ABN Amro Capital in Londen bevestigt dat. De voorkeur van Orange-moeder Frrance Telecom gaat uit naar het bod van Deutsche Telekom met T-Mobile. Loopt het spaak dan komt ABN Amro alsnog in beeld.
(Bron: Planet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:31:
Het mag wederom duidelijk zijn dat een en ander zo'n vaart niet loopt. :)
Denk dat France Telecom er wel redelijk wat druk achter zet, een verlieslijdende dochteronderneming worden ze vast niet heel vrolijk van :P

En wat voor keuze heeft de ondernemingsraad nu eigenlijk :? Als France Telecom besluit de Nederlandse dochter te liquideren staat iedereen van Orange op straat, kunnen ze nog beter kiezen voor T-mobile :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Breedband Orange vraagteken bij T-Mobile
T-Mobile weet nog niet precies wat het gaat doen met het DSL aanbod van Orange Nederland, dat binnenkort wordt overgenomen. Dat vertelt Niekjan van Damme, algemeen directeur T-Mobile Nederland, aan Telecom Update.

"Als straks de contracten met Orange helemaal rond zijn, zitten wij nog steeds met de vraag wat te doen met die producten. Daar zal ik heel eerlijk in zijn: dat weten wij nog niet."
Bron.

Ik vroeg me dit al een tijdje af. Een vaste verbinding onder de merknaam 'T-Mobile' slaat nergens op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 21-07 12:38

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Voor internet in Duitsland gebruiken ze T-Online. Voor vast is ook wel iets te verzinnen; T-Home bijv.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Yohan schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:54:
[...]

Bron.

Ik vroeg me dit al een tijdje af. Een vaste verbinding onder de merknaam 'T-Mobile' slaat nergens op :P
Wat dan? Vodafone heeft toch ook gewoon Vodafone ADSL :?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Let op:
De discussie in dit topic gaat over de overname en eventuele consequenties voor de telecomsector in Nederland en de abonnees.

Posts met slechts de vraag "Kan ik nu opzeggen?" worden niet gewaardeerd. Hierover is nog helemaal niets bekend gemaakt, maar ga er vanuit dat dit niet mogelijk zal zijn.