Slecht bereik orange, probleem bij telefoon of netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.499 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:05

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Hallo!

Momenteel ben ik m'n mobiel een beetje zat. De afgelopen week heb ik ontzettend veel last"van het volgende: Als ik met iemand aan het bellen ben hoort diegene mij op een gegeven moment niet meer, ik hoor hem/haar nog wel duidelijk maar later blijkt dat er aan de andere kant van de lijn alleen maar gekraak en ruis te horen was.

Eerst dacht ik dat het een tijdelijk iets was, maar het kwam steeds vaker voor. Ook wel eens de andere kant op, als ik bijvoorbeeld de rabofoon of de orange saldo informatie belde, werd de verbinding na een aantal seconden verbroken of werd de verbinding helemaal niet tot stand gebracht met de melding "Verbinding mislukt..."

Nou is mijn grote vraag, ligt dit aan Orange? Hebben meer mensen die met orange bellen dit probleem gehad? Of ligt dit aan m'n telefoon, een Samsung SGH-d600?

Ik heb een contract van 2 jaar waar ik nog zo'n 4,5 maanden mee moet doen. Ik weet eigenlijk al wel zeker dat ik niet verder wil met Orange, maar ik vroeg me gelijk of, wordt het abbonement stilzwijgend verlengd? Of verloop het en kan ik dan zelf een nieuw abbonement afsluiten? Ik neig erg naar KPN, omdat ik het bereik hiervan vrijwel altijd uitmuntend vind.

Alvast bedankt voor de reacties!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:08
Leen een sim van iemand zou ik zeggen, en probeer het..
Als het echt aan Orange ligt, dan zouden er wel meer mensen last van hebben. Ik ken zat mensen met een Orange abo (incl ik) en heb nog niets van problemen gehoord.

Verder gaat Orange over in T-Mobile; naar wat ik begrepen heb, worden ook alle masten gekoppeld en gaat het bereik van het nieuwe t-mobile flink omhoog, denk niet dat ze dan nog onder doen tov. KPN of Vodafone.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Je abonnement wordt na het aflopen van de originele contracttermijn stilzwijgend verlengd met 1 maand, wat gestaag doorgaat.
Je kunt je abonnement opzeggen of verlengen. Beide keuzes zijn te doen 4 maanden voor het aflopen van het abonnement.

Over het bereik: je hebt altijd zonder problemen gebeld, maar nu is het prut?
tenzij er een Orange-ontvanger bij jou van een dak is gewaaid zal dat dus aan de telefoon liggen. Probeer het zoals Krypt aangaf eens met een andere simkaart (non-orange) of een andere telefoon met jouw simkaart.
Succes!

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 11:09

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik denk dat het aan je telefoon zou liggen. Ik vermoed dit, omdat je de andere partij nog wel kon verstaan, maar zij jouw niet meer. Dus volgens mij had je een goede netwerk verbinding. Even ervan uitgaande dat dit zowel voor zenden en ontvangen gold.

Ook zag ik hier een opmerking staan, dat t-mobile de masten van orange toe zou voegen. Wat mij waarschijnlijker lijkt, is dat ze een aantal sites/ locaties toevoegen. Maar het merendeel uit gaan zetten. Net zoals met telfort is gebeurt. 2 netwerken in de lucht houden is gewoon veel te duur, denk ik. Het netwerk van t-mobile kan er dus zeker wel op vooruit gaan. Maar ik denk niet met alle mastjes van orange. Er zal zeker sprake zijn van overlap! Ook zit je met verschillende merken apparatuur, wat ook niet altijd even handig is

Persoonlijk ben ik tevreden over t-mobile. Maar mocht je in het verleden tevreden zijn geweest over kpn, dan zou ik als ik jouw was naar kpn gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door jpm.lensen op 21-11-2007 12:25 . Reden: wat verbeteringen... ]

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm, orange...
Sinds een paar weken heb ik ineens uitval van de GPRS status.
Het G ikoontje verdwijnt en maakt plaats voor een kruisje met pijltjes. Een data verbinding (MMS en inet) kan niet meer gelegd worden.
Na een soft reset weer wel, maar ca 4 uur later popt het kruisje weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik heb ook wat vreemde zaken met Orange. Oa wegvallende verbindingen en ik heb standaard geen GPRS-bereik. Als ik via mijn mobiel dan wil internetten krijg ik plots wel bereik, dus echt last heb ik hier niet van. Ik heb ook van anderen gehoord die wat vage problemen hebben.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:14
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:39:
mmm, orange...
Sinds een paar weken heb ik ineens uitval van de GPRS status.
Het G ikoontje verdwijnt en maakt plaats voor een kruisje met pijltjes. Een data verbinding (MMS en inet) kan niet meer gelegd worden.
Na een soft reset weer wel, maar ca 4 uur later popt het kruisje weer op.
Same here. Ik heb het in een andere telefoon geprobeerd. En daar blijft het probleem bestaan. Ook heb ik last van netwerk uitval terwijl ik gewoon signaal heb. Mensen die mij dan bellen, krijgen niet eens voicemail, maar een melding dat het nummer niet bestaat.

Ik dacht dat het daarom niet aan de telefoon lag maar aan het netwerk, een medewerker van Orange heeft voor mij het signaal gereset, wat dat ook mag inhouden. Maar vooralsnog denk ik dat er een serieus netwerk probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:05

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik heb m'n simkaart vandaag heel de dag in een nokia telefoon gehad en ook hierbij traden de problemen op. Bij mij ligt het in ieder geval voor 100% aan het netwerk.

Nu ik dat over het GPRS signaal lees, valt me op dat bij mij de G ook af en toe van het display verdwijnt.

Ik ga morgen maar eens met orange bellen en mijn bevindingen voorleggen...

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Verwijderd

Roland_EM25 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:54:
Ik heb m'n simkaart vandaag heel de dag in een nokia telefoon gehad en ook hierbij traden de problemen op. Bij mij ligt het in ieder geval voor 100% aan het netwerk.

Nu ik dat over het GPRS signaal lees, valt me op dat bij mij de G ook af en toe van het display verdwijnt.

Ik ga morgen maar eens met orange bellen en mijn bevindingen voorleggen...
Wordt waarschijnlijk weer met een kluitje het riet in-verhaal, maar ik ben benieuwd.
Ik ben ooit redelijk lang en vruchteloos met ze in conclaaf gegaan over MMS ontvangst, maar dat leverde weinig op.

Verwijderd

Hmm, misschien een soort van technische storing wegens de overname door T-mobile? Zelf overweeg ik sterk om een Orange abonnement af te sluiten, wegens de zeer goedkope kosten in combinatie met de LG Viewty, maar dit soort problemen klinken toch verontrustend. Ik heb gister een Orange prepaid kaart in huis gehaald om het bereik te testen, wat redelijk is (KPN is op sommige plekken wel een stuk beter); SMS'jes doen het wel prima, alleen de belkwaliteit is niet altijd je van het, wat echter misschien ook door dit probleem veroorzaakt wordt. Zouden jullie het hier ieg kunnen melden als jullie geen last meer van de problemen hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 19:59 ]

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vreemd, maar ik ben het nu gelijk aan het uitproberen.

Lokatie: 2821 (tussen Gouda-Schoonhoven, midden in de polder)

Toestel Nokia 6233

Bellen: Prima, niks anders dan anders

Data: Deze post, gaat via een GPRS verbinding van Orange, Werkt eigenlijk ook best goed, toegang tot UMTS heb ik niet, dus kan dat niet uitproberen.

Mijn conclusie is hierzo, dat GSM/GPRS goed werkt.

PS
Bij Vodafone heb ik vaak als ik Bij Vianen op de A2 rij dat het UMTS net Bezet is, kan dan niet bellen en gebeld worden, misschien nu zo'n probleem bij Orange.

Oja, met mn SPV C500 ook geen problemen op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik zet mijn toestel niet eens meer op UMTS. Als ik dan gebeld wordt hoor ik niets.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 11:09

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Mijn ervaring is ook, dat het vaak voor kwaliteit beter is om op "oude" 2g netwerk te zitten, als nieuwe 3g netwerk. Dit is dan bedoeld in het geval van spraak. Voor data, is 3g weer beter...

@ngamer, een technische storing vanwege de overname, lijkt me heel erg sterk. Ik denk dat er nog geen moer veranderd is. En dat het voorlopig ook nog niet zal gebeuren. Op de langere termijn wel, misschien na een half jaar tot een jaar of langer.

Maar het lijkt er dus toch op, dat ik het fout had... Dat het aan het netwerk ligt, en niet aan het toestel. Heb je ook de mogelijkheid om een andere sim, van een andere provider in je gsm te doen. Dan zou je het bijna helemaal uit kunnen sluiten...

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesiej
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:25
ik ben al ruim 4 jaar orange klant en ook ik ondervind sinds een paar weken nog al eens problemen met aanmelden en slecht bereik e.d. dus ik zou het niet vreemd vinden als er met de masten gerommeld word.
Pagina: 1