Wees maar blij dat je geen mocca door 2call hebt laten opsturen. Ik heb vandaag een oud model ontvangen waarvan de toetsen het scherm raken en strepen achter laten. Ook hoor ik een vreselijk ruis als ik probeer te bellen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:31:
De levering van mocca zou weer op gang zijn gekomen, volgens 2call. Je snapt natuurlijk wel dat ik een rode besteld heb.
is de rand onder je toetsenbord (intern) vlak ? of zit daar hoogte verschil in ?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
oke nou dat zou opzich nog wel moeten gaan,
Wat doen ze eraan bij nokia ? (heb je contact gehad)
Wat doen ze eraan bij nokia ? (heb je contact gehad)
Ik ben vandaag naar het Nokia service center geweest en ze sturen de telefoon terug naar Nokia. Het vreemde is dat ze gekeken hebben naar de productie datum en dat was 14/9 dus je mag aannemen dat het een nieuw model zou zijn maar wel vreemd dat het toestel dan nog steeds de oude gebreken heeft.
nou zodra er een paar zijn die een E90 hebben die er nu nog op wachten.
zullen we het weten
Staat er niet iets van Nokia E90-3 in, want de 2de serie heeft soms een E90-2 aanduiding op de sticker
zullen we het weten
Staat er niet iets van Nokia E90-3 in, want de 2de serie heeft soms een E90-2 aanduiding op de sticker
Op de sticker van de doos staat E90-1 en verder kan ik je weinig vertellen aangezien de telefoon naar Nokia terug is.
Verwijderd
Het lijkt erop dat ze de oude toestellen proberen te slijten, fraaie boel. Ben benieuwd of het ooit goedkomt met de E90, rood of mocca!E90 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:15:
[...]
Wees maar blij dat je geen mocca door 2call hebt laten opsturen. Ik heb vandaag een oud model ontvangen waarvan de toetsen het scherm raken en strepen achter laten. Ook hoor ik een vreselijk ruis als ik probeer te bellen.
gaat vast ooit goedkomen.,
De grote winkels hebben geen voorraad meer, en krijgen dus alleen nieuwe toestellen.
Je kunt binnen 8 dagen van je koop af (mits in nieuw staaT) dus als me nokia e90 straks geen nieuwe is en problemen heeft, stuur ik hem niet op maar wil ik een nieuwe/geld terug
De grote winkels hebben geen voorraad meer, en krijgen dus alleen nieuwe toestellen.
Je kunt binnen 8 dagen van je koop af (mits in nieuw staaT) dus als me nokia e90 straks geen nieuwe is en problemen heeft, stuur ik hem niet op maar wil ik een nieuwe/geld terug
Die aanduing -1 staat voor de keyboard layout (in dit geval een World Wide English). Voor andere landen hebben ze vbijvoorbeeld AZERTY welke weer een ander getalletje heeft.Donstil schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:41:
nou zodra er een paar zijn die een E90 hebben die er nu nog op wachten.
zullen we het weten
[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 20-09-2007 21:14 ]
De Nokia service is echt slecht. Koop geen Nokia. Ik bied mijn nieuwe E90 te koop aan!
Vandaag heb ik mijn nieuwe toestel in handen gehad bij de Bel company. Ik kreeg hem niet mee omdat mijn nieuwe provider eerst goedkeuring schijnt te moeten geven op het nummerbehoud.
Maar tegelijk heb ik een spijt. Ik ben zo enorm teleurgesteld in de service van Nokia. Hoe complexer de telefoons worden, hoe vaker een functie niet helemaal goed werkt. In het verleden zorgden de providers voor oplossingen of gaven een ander toestel maar nu kom je steeds vaker bij Nokia uit. Ik deel graag deze misere me jullie:
Nadat ik in april de firmware van mijn Nokia 9300i laten upgraden werkte bluetooth niet meer. Na een vervangend toestel door Orange en daarna 2 keer terug naar Nokia service is dat apparaat nog niet gerepareerd. 0900 202 6055, mijn dossiernummer en de naverkoopdame (zo heet dat in Belgie) kan ik dromen (alleen haar stem!) maar nog steeds heb ik geen werkend toestel en ligt het bij de zgn. Level 3. In de afgelopen periode is me zo vaak iets beloofd maar niet waargemaakt. De laatste was dat als ik na een maand geen gerepareerd toestel zou hebben, dat ik dan een nieuwe of andere type zou krijgen via het hoofdkantoor. De maand is verstreken en ik krijg ineens het bericht dat er nu echt een swop uitgevoerd gaat worden. Als jullie weten dat het verzenden van level 3 naar bv. Dynafix minstens 7 dagen duurt kun je je voorstellen dat het nog wel 2 weken duurt voordat ik mijn vernieuwde oude krijg. Die SWIP-code was er al veel eerder maar level 3 vertikte het eerder gewoon om te vernieuwen. Nu er een nieuw toestel beloofd is, gebeurt het ineens snel. Ik moet het nog zien. Ik heb dus spijt. Deze vreselijk slecht service van Nokia is genoeg reden om geen Nokia meer te gebruiken. Ik raad iedereen aan om dit soort complexe toestellen niet meer een Nokia te kopen. Hun serviceapparaat kan daar niet mee omgaan.
Zaterdag of maandag kan ik mijn nieuwe E90 ophalen. Ik biedt hem dan te koop aan. De verzekering krijg je er voor een jaar bij (moet wel via mij). Als iemand interesse heeft, laat het weten. Anders gaat die naar marktplaats.
Maar herkent iemand die teruggang in service. Er zitten ook experts hier. Is dit normaal? Wat kun je doen in zo'n geval? Zijn er meer mensen die dit zijn tegengekomen?
bvd
WV
Vandaag heb ik mijn nieuwe toestel in handen gehad bij de Bel company. Ik kreeg hem niet mee omdat mijn nieuwe provider eerst goedkeuring schijnt te moeten geven op het nummerbehoud.
Maar tegelijk heb ik een spijt. Ik ben zo enorm teleurgesteld in de service van Nokia. Hoe complexer de telefoons worden, hoe vaker een functie niet helemaal goed werkt. In het verleden zorgden de providers voor oplossingen of gaven een ander toestel maar nu kom je steeds vaker bij Nokia uit. Ik deel graag deze misere me jullie:
Nadat ik in april de firmware van mijn Nokia 9300i laten upgraden werkte bluetooth niet meer. Na een vervangend toestel door Orange en daarna 2 keer terug naar Nokia service is dat apparaat nog niet gerepareerd. 0900 202 6055, mijn dossiernummer en de naverkoopdame (zo heet dat in Belgie) kan ik dromen (alleen haar stem!) maar nog steeds heb ik geen werkend toestel en ligt het bij de zgn. Level 3. In de afgelopen periode is me zo vaak iets beloofd maar niet waargemaakt. De laatste was dat als ik na een maand geen gerepareerd toestel zou hebben, dat ik dan een nieuwe of andere type zou krijgen via het hoofdkantoor. De maand is verstreken en ik krijg ineens het bericht dat er nu echt een swop uitgevoerd gaat worden. Als jullie weten dat het verzenden van level 3 naar bv. Dynafix minstens 7 dagen duurt kun je je voorstellen dat het nog wel 2 weken duurt voordat ik mijn vernieuwde oude krijg. Die SWIP-code was er al veel eerder maar level 3 vertikte het eerder gewoon om te vernieuwen. Nu er een nieuw toestel beloofd is, gebeurt het ineens snel. Ik moet het nog zien. Ik heb dus spijt. Deze vreselijk slecht service van Nokia is genoeg reden om geen Nokia meer te gebruiken. Ik raad iedereen aan om dit soort complexe toestellen niet meer een Nokia te kopen. Hun serviceapparaat kan daar niet mee omgaan.
Zaterdag of maandag kan ik mijn nieuwe E90 ophalen. Ik biedt hem dan te koop aan. De verzekering krijg je er voor een jaar bij (moet wel via mij). Als iemand interesse heeft, laat het weten. Anders gaat die naar marktplaats.
Maar herkent iemand die teruggang in service. Er zitten ook experts hier. Is dit normaal? Wat kun je doen in zo'n geval? Zijn er meer mensen die dit zijn tegengekomen?
bvd
WV
Ik koop mijn toestellen altijd via de belcompany (ik weet het je betaald dan teveel) en knal er tegenwoordig altijd een verzekering op.
Maar kan deze problemen nog wel herrineren uit het verleden.
Zo heb ik een nokia 8910i gehad die 4x is terug gestuurd voor het zelfde probleem (geen tot bijna geen bereik, ook 5meter onder een mast)
En mijn nokia 6600 werd eens opgestuurd en kwam toen terug met mega veel stof onder het scherm.
Sinds dien ben ik eigenlijk me telefoons gaan verzekeren,
Wel had ik een nokia 9500 uit de aller aller eerste zending in holland (via nokiashop die toen nog bestond) en die had een defecte pixel, Ontdanks dat ze nergens voorradig waren kreeg ik de volgende dag (dag van aankoop direct me defecte pixel gemeld) een nieuw toestel. dus dat was weer super netjes (mag ook wel toestel was toen €969,95)
Eigenlijk ben ik persoonlijk goed tevreden over me nokia toestellen en service (op die 2 probleempjes na),
Op telefoon gebied was me nokia N93 enorm slecht en heeft nooit lekker gewerkt, het toestel zat namelijk vol Enorme software fouten, ik heb deze dan ook verkocht na enorme frustratie.
Maarja iedereen wordt maar gebelt door de belcompany dat hun toestel er is, maar ik ben nog steeds wachtende. dus kan me oordeel over de E90 nog niet uitspreken.
Maar kan deze problemen nog wel herrineren uit het verleden.
Zo heb ik een nokia 8910i gehad die 4x is terug gestuurd voor het zelfde probleem (geen tot bijna geen bereik, ook 5meter onder een mast)
En mijn nokia 6600 werd eens opgestuurd en kwam toen terug met mega veel stof onder het scherm.
Sinds dien ben ik eigenlijk me telefoons gaan verzekeren,
Wel had ik een nokia 9500 uit de aller aller eerste zending in holland (via nokiashop die toen nog bestond) en die had een defecte pixel, Ontdanks dat ze nergens voorradig waren kreeg ik de volgende dag (dag van aankoop direct me defecte pixel gemeld) een nieuw toestel. dus dat was weer super netjes (mag ook wel toestel was toen €969,95)
Eigenlijk ben ik persoonlijk goed tevreden over me nokia toestellen en service (op die 2 probleempjes na),
Op telefoon gebied was me nokia N93 enorm slecht en heeft nooit lekker gewerkt, het toestel zat namelijk vol Enorme software fouten, ik heb deze dan ook verkocht na enorme frustratie.
Maarja iedereen wordt maar gebelt door de belcompany dat hun toestel er is, maar ik ben nog steeds wachtende. dus kan me oordeel over de E90 nog niet uitspreken.
[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 20-09-2007 23:29 ]
Verwijderd
Ik wacht zelf ook even af ( Eindhoven ) totdat ze weer een beetje voorradig zijn, ik wil niet het *geluk* hebben dat ik er straks één krijg die niet aan mijn verwachtingen ( naar behoren functioneren ) voldoet en dat ik hem dan niet direct kan omruilen. En zo lees ik meteen ook wat meer reviews van mensen die hem wel hebben. Want als ik het objectief bekijk, de enige meermaarde tegenover de n95 ( huidig toestel ) is dat het een volledig toetsenbord heeft. Correct me ( please do ) if I'm wrong !
Ik wil graag overtuigd worden
Verwijderd
De Nokia E90 heeft ook een veel snellere processor dan de N95.
Ik heb extra gewacht met bestellen, om dit soort problemen te voorkomen. Ik heb besteld bij Salland Automatisering en ik ga hem daar gewoon ophalen, kan ik gelijk bekijken of ik de goede levering heb
Ik heb extra gewacht met bestellen, om dit soort problemen te voorkomen. Ik heb besteld bij Salland Automatisering en ik ga hem daar gewoon ophalen, kan ik gelijk bekijken of ik de goede levering heb
Ik zag dat Nokia USA de mogelijkheid biedt aan consumenten om de productie datum van hun Nokia producten op te zoeken via de Nokia site. Weet iemand of dat hier in europa ook mogelijk is of moeten we voor die info naar een service center van Nokia?
Verwijderd
Ik werk nu al een tijdje met een E90 en het grote binnenscherm (800x350) is een enorme vooruitgang t.o.v. de standaard 240x320 schermen....niet te vergelijken. Surfen is met dit ding gewoon heel erg goed te doen zonder dat je je suf klikt om een pagina een beetje in beeld te krijgen. Ik heb inmiddels veel ervaring met PDA en het gebruik van internet op PDA's\smartphones (windows en Palm) etc. maar met name op het gebied van het weergeven van internetpagina's op een mobiel device is de E90 veruit het beste wat ik de afgelopen jaren heb mogen zien.Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:38:
Want als ik het objectief bekijk, de enige meermaarde tegenover de n95 ( huidig toestel ) is dat het een volledig toetsenbord heeft. Correct me ( please do ) if I'm wrong !
ik twijfel nog het wordt de E90 of de SE p1i
als hij maar groot is.
als hij maar groot is.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Verwijderd
wacht nog maar even. over de nieuwste toestellen hoor je ook wisselende verhalenVerwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:36:
De Nokia E90 heeft ook een veel snellere processor dan de N95.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 19:15 ]
Zonder twijfel: E90raydekok schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 14:55:
ik twijfel nog het wordt de E90 of de SE p1i
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ik heb ook een paar keer wat gedonder gehad met een communicator.. dat was de 9210.. nadat ik weer terug moest vanwege problemen heb ik heel vriendelijk gezegd dat ik nu een deugdelijk product wenste, het product wat ik nu had voldeed niet. Vriendelijk verzocht om een telefoon te geven met een ander imei nummer (een nieuwe dus). Een paar dagen later kreeg ik een 9210i mee.intermediair schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:35:
De Nokia service is echt slecht. Koop geen Nokia. Ik bied mijn nieuwe E90 te koop aan!
Maar tegelijk heb ik een spijt. Ik ben zo enorm teleurgesteld in de service van Nokia. ....................
bvd
WV
Volgens Europese wetgeving is ook vastgelegd dat producten gewoon horen te voldoen aan een redelijk verwachtigspatroon. Een niet functionerend toestel valt hier dus onder, dus onder garantiebepalingen. Daar is verder geen discussie over. Ik geloof zelfs dat de normaal vermelde termijn van 1 jaar onwettig is. 2 jaar is wel wettig, vermits normaal gebruik.
http://www.eccbelgium.be/...s_detail.asp?h=10&nID=376
http://europa.eu.int/eur-...=CELEX:31999L0044:NL:HTML
hier even checken onder termijnen en garantie.. bij artikel 5
http://www.nokia.nl/A4393279
[ Voor 45% gewijzigd door Nitrohoss op 22-09-2007 23:24 ]
Verwijderd
Daar heb ik nog weinig over gelezen, leg uit.. (ik heb hem namelijk al besteld..)Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 18:12:
[...]
wacht nog maar even. over de nieuwste toestellen hoor je ook wisselende verhalen
Verwijderd
in deze threat (paar berichten hoger) lees je ook dat gebruikers van E90 met produktiedatum 14 september niks merken van enige verbetering. Ook op gsmarena lees je over de nieuwe toestellen nog steeds klachtenVerwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:26:
[...]
Daar heb ik nog weinig over gelezen, leg uit.. (ik heb hem namelijk al besteld..)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 20:07 ]
*offtopic* In deze bedreiging? Als je dan al Engels moet gebruiken gebruik het dan wel goed.Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:06:
[...]
in deze threat (paar berichten hoger) lees je ook dat gebruikers van E90 met produktiedatum 14 september niks merken van enige verbetering. Ook op gsmarena lees je over de nieuwe toestellen nog steeds klachten
Het is Thread.
*ontopic*
Ik zit ook te wachten op de nieuwe lading E90. Ik wil toch mijn N95 ruilen voor een met een toetsenbord.
Verwijderd
moet ik het verder nog uitleggen dan of snap je het toch? Broodje poep zijn trouwens 2 woorden....broodjepoep schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:58:
[...]
*offtopic* In deze bedreiging? Als je dan al Engels moet gebruiken gebruik het dan wel goed.
Het is Thread.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 22:07 ]
Bedankt Nitrohoss. Richting Nokia kan ik er zelf niet zoveel mee. Er is een verschil tussen wat er op papier staat en de werkelijkheid. De 9300i is nog steeds niet gearriveerd bij Dynafix en voorlopig is de reparatietijd van de laatste opstuuraktie opgelopen naar 1,5 maand. Dat is zelfs 3 maanden vanaf de 1e registratie van het mankement en 5 maanden als je het vorige kapotte toestel ook meeneemt. Maar wat kun je doen? In de door jou verwezen garantievoorwaarden van Nokia staat: "binnen een zakelijk gezien redelijke termijn". Je hebt niets aan zo'n vage omschrijving. Maar voor Nokia valt zelfs 3 maanden daar binnen.
Ik blijf erbij: Koop geen Nokia E90 in deze fase. De kans is groot dat het toestel nog steeds kinderziektes heeft. Je bent dan de klos door de slechte service van Nokia.
BTW: Belcompany wilde dit weekend het toestel niet meegeven omdat Vodafone nog geen bevestiging had gegeven. Gek wordt je van toezeggingen die niet nagekomen worden!
Ik blijf erbij: Koop geen Nokia E90 in deze fase. De kans is groot dat het toestel nog steeds kinderziektes heeft. Je bent dan de klos door de slechte service van Nokia.
BTW: Belcompany wilde dit weekend het toestel niet meegeven omdat Vodafone nog geen bevestiging had gegeven. Gek wordt je van toezeggingen die niet nagekomen worden!
Zonder twijfel de P1i
Oftewel, lekker subjectief. (ook van mij natuurlijk)
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
Klopt, maar die website waar hij zijn telefoon heeft besteld komt in mijn opzicht ook niet als betrouwbaar over..Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:06:
[...]
in deze threat (paar berichten hoger) lees je ook dat gebruikers van E90 met produktiedatum 14 september niks merken van enige verbetering. Ook op gsmarena lees je over de nieuwe toestellen nog steeds klachten
op nokia.nl staat de E90 ook nog steeds niet op beschikbaar, dus zullen ze er nog wel niet klaar mee wezen.
De productie datum heeft natuurlijk niets te maken met waar je de telefoon koopt. De productie datum wordt door Nokia vastgesteld en kan door de service centra in Europa bekeken worden.
Verwijderd
dan vraag ik me af hoe iemand dan een toestel met productiedatum (uitgelezen door SP) 14/9 kan hebben (van de wagen gevallen of zo?)E90 schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:05:
De productie datum heeft natuurlijk niets te maken met waar je de telefoon koopt. De productie datum wordt door Nokia vastgesteld en kan door de service centra in Europa bekeken worden.
Lijkt me sowieso vreemd dat je op 20-09 al een apparaat met productiedatum 14-09 in handen hebt. Tel daar bij op dat ze verder nog nergens aangeboden worden. Ik denk dus dat er ergens iets niet klopt.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:41:
[...]
dan vraag ik me af hoe iemand dan een toestel met productiedatum (uitgelezen door SP) 14/9 kan hebben (van de wagen gevallen of zo?)
[ Voor 12% gewijzigd door Vunzz op 24-09-2007 15:00 ]
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
In eerste instantie ging ik er ook vanuit dat ik gewoon een oud toestel gekregen had maar nadat het SP de productiedatum uitgelezen had kon ik toch weinig zeuren over dat het een oud model was. Ik weet ook niet wanneer Nokia de productiedatum vaststelt maar het is toch echt een toestel met een officiële productiedatum van 14/9 volgens het garantiesysteem van Nokia.
En wat betreft dat 2call niet betrouwbaar overkomt dat kan ik me voorstellen aangezien het idd. een vreselijk rot bedrijf is met belachelijk slechte service. Ik kan beslist niemand aanraden ooit zaken met 2call te doen
En wat betreft dat 2call niet betrouwbaar overkomt dat kan ik me voorstellen aangezien het idd. een vreselijk rot bedrijf is met belachelijk slechte service. Ik kan beslist niemand aanraden ooit zaken met 2call te doen
Maar wie heeft er eigenlijk beweerd dat een toestel van 14/9 de nieuwe generatie is (dus niet alleen een hogere rand, maar ook rest van de problemen opgelost)
Er is toch nog helemaal niets bekend over nieuwe productie/opgeloste problemen ?
Er is toch nog helemaal niets bekend over nieuwe productie/opgeloste problemen ?
Verwijderd
Waarom laat je uberhaupt iets ter waarde van 800 euro over de post opsturen? Maar goed dat terzijde..
Het blijft raar met die productiedatum, zal er ook op letten als ik die van mij ophaal.
Het blijft raar met die productiedatum, zal er ook op letten als ik die van mij ophaal.
Verwijderd
mee eens. Ik twijfel er sterk aan of er wel iets aan wordt gedaan. In het buitenland wordt nog gewoon geleverd, Kan me niet voorstellen dat ze voor zijn minilandje als Nederland een extra produktielijn opstartenDonstil schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:09:
Maar wie heeft er eigenlijk beweerd dat een toestel van 14/9 de nieuwe generatie is (dus niet alleen een hogere rand, maar ook rest van de problemen opgelost)
Check dit artikel eens... http://news.zdnet.co.uk/h...000000091,39288875,00.htm Hier geeft Nokia wel degelijk aan dat er iets mee gedaan is. Ik denk eerder dat er op dit moment in Nederland nog leveringsproblemen zijn vanwege het feit dat de grote landen als eerste de grote aantallen binnen krijgen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:12:
[...]
.. Ik twijfel er sterk aan of er wel iets aan wordt gedaan. In het buitenland wordt nog gewoon geleverd, Kan me niet voorstellen dat ze voor zijn minilandje als Nederland een extra produktielijn opstarten
Ik wacht nog rustig af...
Omdat ik mijn E90 retour heb gestuurd heb ik nu zowel een Brando Screen Protector (setje voor binnen en buiten
) en een Proporta leren "pouch" case over.
Als iemand daar interesse in heeft dan hoor ik het graag.
De reden dat mijn E90 retour ging was o.a. het microfoon probleem, e-mail problemen, instabiele software (spontane reboots) en nog wat andere ergenissen.
Als iemand daar interesse in heeft dan hoor ik het graag.
De reden dat mijn E90 retour ging was o.a. het microfoon probleem, e-mail problemen, instabiele software (spontane reboots) en nog wat andere ergenissen.
PPFF wat een keten die belcompany
Nou heb ik weken geleden een E90 besteld,
word ik nu gebelt dat er aanbetaald moet worden voordat ze bestellen
Hij zou wel weer mondjes maat leverbaar zijn, en volgens deze medewerker zou het om een vernieuwd type gaan, verder wist hij niets
Nou heb ik weken geleden een E90 besteld,
word ik nu gebelt dat er aanbetaald moet worden voordat ze bestellen
Hij zou wel weer mondjes maat leverbaar zijn, en volgens deze medewerker zou het om een vernieuwd type gaan, verder wist hij niets
Verwijderd
Afgelopen zaterdag mijn E90 opgehaald bij Debitel. Gaat dus om een uit de nieuwe productie. Toetsen raken het scherm niet, geluid tijdens bellen kraakhelder. En wat me de afgelopen dagen steeds opvalt, is de enorme stabiliteit. Zelfs met meerdere applicaties open loopt het als een trein.
Qua beeld absoluut 200% vooruitgang, hulde Nokia. HTC kan daar niet aan tippen. Geluid van radio of MP3 is ook super.
Het enige waar ik me een beetje zorgen om maak, is de GPS fix van de interne GPS. Die krijg ik nog niet echt snel aan de praat. Heeft iemand hier ervaring mee?
Qua beeld absoluut 200% vooruitgang, hulde Nokia. HTC kan daar niet aan tippen. Geluid van radio of MP3 is ook super.
Het enige waar ik me een beetje zorgen om maak, is de GPS fix van de interne GPS. Die krijg ik nog niet echt snel aan de praat. Heeft iemand hier ervaring mee?
Verwijderd
Eindelijk een keer weer een positieve reactie, geeft de burger weer een beetje moed 
Ik kan die van mij volgende week ophalen, kan nauwelijks wachten
Ik kan die van mij volgende week ophalen, kan nauwelijks wachten
Binnen enkele(?) weken zal er een nieuwe firmware update komen met a-gps, wat de gps fix tijd (aanzienlijk?) zal verminderen.Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:55:
Afgelopen zaterdag mijn E90 opgehaald bij Debitel. Gaat dus om een uit de nieuwe productie. Toetsen raken het scherm niet, geluid tijdens bellen kraakhelder. En wat me de afgelopen dagen steeds opvalt, is de enorme stabiliteit. Zelfs met meerdere applicaties open loopt het als een trein.
Bron: my-symbian.com forum
Verwijderd
Vandaag gebeld met centraal nummer Bellcompany. De e90 zou pas week 41 of 42 weer leverbaar zijn, wel gaven ze een paar filialen waar nog een exemplaar voorradig was. Inderdaad een filiaal gevonden. Die stuurt op mijn verzoek hun exemplaar naar mijn plaatselijke filiaal. Het zal daar binnenkort zijn. Nu ben ik bang dat het een toestel is van de oude levering, dus met problemen. Weet iemand inmiddels misschien waar je de nieuwe goede toestellen aan kunt herkennen?
Waarom wacht niet iedereen even twee maanden zodat men zeker weet dat er een goede batch is geleverd? Ik snap de haast niet die er bij sommige is om met alle geweld dit toestel te bemachtigen.
Misschien dat ik uit oogpunt als zakelijke gebruiker (ik kan me geen buggy toestel veroorloven) maar als prive gebruiker lijkt het me toch ook niet de ideale situatie of zie ik dit vekeerd
Misschien dat ik uit oogpunt als zakelijke gebruiker (ik kan me geen buggy toestel veroorloven) maar als prive gebruiker lijkt het me toch ook niet de ideale situatie of zie ik dit vekeerd
Verwijderd
lang niet alle toestellen hebben problemen. Uit een batch waarschijnlijk. Dus met beetje geluk heb je gewoon een goed toestel. Wij hebben van de 10 toestellen in gebruik slechts 1 probleemtoestel gehadVerwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:00:
Vandaag gebeld met centraal nummer Bellcompany. De e90 zou pas week 41 of 42 weer leverbaar zijn, wel gaven ze een paar filialen waar nog een exemplaar voorradig was. Inderdaad een filiaal gevonden. Die stuurt op mijn verzoek hun exemplaar naar mijn plaatselijke filiaal. Het zal daar binnenkort zijn. Nu ben ik bang dat het een toestel is van de oude levering, dus met problemen. Weet iemand inmiddels misschien waar je de nieuwe goede toestellen aan kunt herkennen?
Verwijderd
de echte freak wil het gewoon hebben. Net als bij de Iphone. Ook die is te koop in Nederland, terwijl hij officieel nog niet eens uit is.Miki schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:26:
Waarom wacht niet iedereen even twee maanden zodat men zeker weet dat er een goede batch is geleverd? Ik snap de haast niet die er bij sommige is om met alle geweld dit toestel te bemachtigen.
Ja je zegt het goed... de echte freakVerwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:35:
[...]
de echte freak wil het gewoon hebben. Net als bij de Iphone. Ook die is te koop in Nederland, terwijl hij officieel nog niet eens uit is.

Veel mensen op het forum zitten voornamelijk te zeuren over de problemen en issues die ze met dit toestel zouden hebben. Ok dan heb ik 200 euro meer betaald dan wat ik er in januari 2008 voor had betaald, so what?
Ik kan me heel goed voorstellen dat veel mensen wikken en wegen voor een grote uitgave, maar ik ben al begonnen met wikken en wegen toen de eerste berichten over dit toestel 7 maanden geleden naar buiten kwamen. En wat denken jullie? betaal ik meer dan 900 euro voor zo'n apparaat en binnen 2 weken doet mijn speaker gek! Een mooie case om te zien hoe Nokia zijn best doet. Maandag gebracht bij de Phonecompany, vrijdag wederom in mijn hand. Gefixed en al. Ik ga hier niet stoer doen en zeggen dat ik me die par dagen niet heb opgewonden over mijn investering vs dat resultaat. Ik heb door deze afhandeling echter wel nog meer vertouwen in Nokia gekregen, bij een kwaliteits product hoort een dito service afhandeling. Die heb ik gekregen!
En daarnaast, zoals eerder anderen al hebben opgemerkt, het is erg leuk om vanaf aanschaf als een van de weinigen met dit mooie product te lopen. Deze vertraging van levering heeft mijn 'early-adoptership' langer dan normaal uitgerekt. Verder is mijn unit erg stabiel. Enneh voor de mensen die twijvelen.. ik heb geen Nokia aandelen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat veel mensen wikken en wegen voor een grote uitgave, maar ik ben al begonnen met wikken en wegen toen de eerste berichten over dit toestel 7 maanden geleden naar buiten kwamen. En wat denken jullie? betaal ik meer dan 900 euro voor zo'n apparaat en binnen 2 weken doet mijn speaker gek! Een mooie case om te zien hoe Nokia zijn best doet. Maandag gebracht bij de Phonecompany, vrijdag wederom in mijn hand. Gefixed en al. Ik ga hier niet stoer doen en zeggen dat ik me die par dagen niet heb opgewonden over mijn investering vs dat resultaat. Ik heb door deze afhandeling echter wel nog meer vertouwen in Nokia gekregen, bij een kwaliteits product hoort een dito service afhandeling. Die heb ik gekregen!
En daarnaast, zoals eerder anderen al hebben opgemerkt, het is erg leuk om vanaf aanschaf als een van de weinigen met dit mooie product te lopen. Deze vertraging van levering heeft mijn 'early-adoptership' langer dan normaal uitgerekt. Verder is mijn unit erg stabiel. Enneh voor de mensen die twijvelen.. ik heb geen Nokia aandelen.
Ik snap precies wat je bedoeld,
ik leg graag extra geld op tafel om alvast dat toestel te hebben,
en ik baal er dan ook enorm van dat ik hem nog niet heb (zo had ik een nokia9500 uit de eerste 10 die legaal geleverd waren in nederland)
Problemen doen zich bij veel mensen voor, maar ook bij heel veel mensen (nog) niet.
Je zou problemen kunnen hebben met een nieuw toestel, maarja dat kan ook met een toestel wat er al langer is en toevallig in een defecte serie zit.
ik leg graag extra geld op tafel om alvast dat toestel te hebben,
en ik baal er dan ook enorm van dat ik hem nog niet heb (zo had ik een nokia9500 uit de eerste 10 die legaal geleverd waren in nederland)
Problemen doen zich bij veel mensen voor, maar ook bij heel veel mensen (nog) niet.
Je zou problemen kunnen hebben met een nieuw toestel, maarja dat kan ook met een toestel wat er al langer is en toevallig in een defecte serie zit.
Ik gebruik mijn huidig mobieltje alleen voor mijn werk, na werktijd staat mijn mobiel uit. Ik heb er helemaal niets aan als ik een paar dagen zonder zit door bijv. een brakke speaker. Dan nog te bedenken dat ik de E90 ga gebruiken voor afsprakensuperyupkent schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:45:
Veel mensen op het forum zitten voornamelijk te zeuren over de problemen en issues die ze met dit toestel zouden hebben. Ok dan heb ik 200 euro meer betaald dan wat ik er in januari 2008 voor had betaald, so what?

Misschien valt er wat te regelen met een vodafone vervangende toestel service maar veel vetrouwen heb ik hier niet in met al die berichten.
Als je je mobiel zo zakelijk gebruikt, lijkt het mij niet zo handig op 1 telefoon te vertrouwen,Miki schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:27:
[...]
Ik gebruik mijn huidig mobieltje alleen voor mijn werk, na werktijd staat mijn mobiel uit. Ik heb er helemaal niets aan als ik een paar dagen zonder zit door bijv. een brakke speaker. Dan nog te bedenken dat ik de E90 ga gebruiken voor afspraken![]()
Misschien valt er wat te regelen met een vodafone vervangende toestel service maar veel vetrouwen heb ik hier niet in met al die berichten.
kijk anders eens naar de E61i, ook een mooie zakelijke nokia
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 27-09-2007 00:07 ]
De telefoon wordt vergoed door mijn baas incl. contract dus ja zo zakkelijk gebruik ik de telefoon. De palm treo 750v en de nokia E61i zijn ook alternatieven waar ik al naar heb gekeken. Echter de formfactor (breed toetsenbord en beeldscherm) van de E90 spreken me erg aan. Ik heb nog even de tijd en zodoende kan ik kijken of de E90 verbeterd en zoniet dan wordt het waarschijnlijk 1 van die twee.Donstil schreef op donderdag 27 september 2007 @ 00:04:
[...]
Als je je mobiel zo zakelijk gebruikt, lijkt het mij niet zo handig op 1 telefoon te vertrouwen,
kijk anders eens naar de E61i, ook een mooie zakelijke nokia
Verwijderd
Vraag: wie weet welke privider het best/snelst mobiel internet voor de e90 biedt. Als ik de opgegeven snelheden vergelijk, dan scoort vodafone het hoogst, maar misschien is de praktijk anders?
Het algemene "Data Abonnement Discussie" TopicVerwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 07:54:
Vraag: wie weet welke privider het best/snelst mobiel internet voor de e90 biedt. Als ik de opgegeven snelheden vergelijk, dan scoort vodafone het hoogst, maar misschien is de praktijk anders?

Met wat voor software heb je kunnen syncen dan? want op de dvd zit geen software voor de mac.aem kei schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:45:
Syncen met Mac gaat vlekkeloos, al is een bluetooth connectie met iSync nog niet gelukt... bestanden verzenden via bluetooth is dan weer een eitje!
Verwijderd
isync zegt hij volgens mijGUZA schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:21:
[...]
Met wat voor software heb je kunnen syncen dan? want op de dvd zit geen software voor de mac.
jah dat wist ik maar zonder een plugin werkt het dus niet ben ik achter.
Voor de mac users met e90.
Je moet een plugin voor isync downen op nokia site en dan werkt het perfect met usb of bluetooth.
link: http://europe.nokia.com/A4299040
Voor de mac users met e90.
Je moet een plugin voor isync downen op nokia site en dan werkt het perfect met usb of bluetooth.
link: http://europe.nokia.com/A4299040
Verwijderd
HA ... dat had mij ook wel leuk geleken!superyupkent schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:45:
.......... En daarnaast, zoals eerder anderen al hebben opgemerkt, het is erg leuk om vanaf aanschaf als een van de weinigen met dit mooie product te lopen.
Ben bang dat wanneer ik het pakketje bezorgd krijg, het toestel dermate verouderd is dat ik me er misschien wel voor schaam.
2Call laat op zich wachten en dat is misschien maar goed ook.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 14:20 ]
Op de vodafone site staat nu een aankondiging voor een branded versie van de E90. Ik neem aan dat het om de nieuwe gaat. Iemand een idee?
[ Voor 2% gewijzigd door Drrrk op 29-09-2007 11:22 . Reden: typo ]
Very funny Scotty, now beam back my clothes...
Verwijderd
sjonge jonge ik word helemaal gek van dat wachten. jeetje.
zal je zien dat wanneer hij uiteindelijk te koop is. dat dat ding gewoon extra duur wordt
zal je zien dat wanneer hij uiteindelijk te koop is. dat dat ding gewoon extra duur wordt
Wel met enorm lelijk "vodafone" op je coverDrrrk schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 11:15:
Op de vodafone site staat nu een aankondiging voor een branded versie van de E90. Ik neem aan dat het om de nieuwe gaat. Iemand een idee?
Dat valt nog wel mee vind ik, het is een beetje in de kleurenstijl van de telefoon het kon ook magenta zijnDonstil schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:50:
[...]
Wel met enorm lelijk "vodafone" op je cover
Verwijderd
Op het today scherm kan men meer dan één afspraak zien per maand want op de e50 is er maar één afspraak en zou toch graag de 30 komende dagen zien?of.......
Verwijderd
Op Nokia.nl staat de Nokia E90 eindelijk bij de nieuwe telefoons, dus ze zullen de probleempjes wel opgelost hebben en nu eindelijk officieel gaan leveren.Drrrk schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 11:15:
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 19:01 ]
Verwijderd
Heb gister mijn e90 bij bellcompany kunnen ophalen. Heb er al heel wat uurtjes achter gezeten. Super toestel, geweldig intern scherm. Heb nog geen mankementen kunnen ontdekken, alhoewel, hele kleine bijna onzichtbare vlekjes op interne display a.g.v. van de toetsen, die vlekjes zijn gemakkelijk en volledig weg te poetsen (heb ik oude serie of nieuwe serie?, hoop niet dat er nog addertjes/probleempjes onder het gras zitten). Merk geen speakerprobleem, geluid is uitstekend. GPS fix moet ik buiten nog maar eens proberen, wil nog niet zo. Ben bij Vodafone (zorgeloos internet blox), verbinding wisselt binnen wel eens van GPRS naar 3g of 3,5g. Waarom die verschillen op een plek? Vooral 3,5g - ik neem aan HSDPA - is mooi snel. Er komen wel wat vraagjes in mij op: is een antivirus programma aan te raden?, werkt een 4 gb mini sd kaart (handleiding zegt max 2 gb), werkt route 66 symbian (moet ik dan nog aanschaffen) ook met interne GPS? Veel vraagjes, maar wie kan er wat over zeggen?
Route 66 heeft al ondersteuning voor de N95 en E90 , nou athans een nieuwe versie
4gb gaat gewoon goed werken, de e90 ondersteund MicroSDHc dus 4gig moet geen probleem zijn (heb zelf een 6gig besteld op ebay)
Is het een nieuw voor jou binnen gekomen e90 ? of lag hij er al en heeft de gene voor jou hem niet opgehaald dat is even de vraag,
want ik hoor overal dat hij nog niet leverbaar is (bij belcompany's) en dat ze ze inmiddels wel weer kunnen bestellen, maar nog niet krijgen uitgeleverd (ik wacht ook nog steeds)
4gb gaat gewoon goed werken, de e90 ondersteund MicroSDHc dus 4gig moet geen probleem zijn (heb zelf een 6gig besteld op ebay)
Is het een nieuw voor jou binnen gekomen e90 ? of lag hij er al en heeft de gene voor jou hem niet opgehaald dat is even de vraag,
want ik hoor overal dat hij nog niet leverbaar is (bij belcompany's) en dat ze ze inmiddels wel weer kunnen bestellen, maar nog niet krijgen uitgeleverd (ik wacht ook nog steeds)
Verwijderd
Ik heb bij centraal nummer van bellcompany gevraagd of hij in 1 van de filalen leverbaar was. In een paar filialen was hij nog, zo heb ik hem daar vandaan. Men zei dat het een van de nieuwe levering was (?). Ook zeiden ze bij het centrale nummer dat ze mondjesmaat weer binnenkwamen.
Ga ik maandag het centrale nummer ook maar eens bellen, aangezien ik nogsteeds wacht
Kan je ergens aan opmaken dat het een nieuwe type is?
imei ofzo
Kan je ergens aan opmaken dat het een nieuwe type is?
imei ofzo
Verwijderd
Ik heb imei nummer en productcode enzo, maar ik kan er niet uit opmaken of het een nieuw type is. Ik heb de PC gekeken of de firmware op tot date was, en dat was het geval, er was geen nieuwere versie, maar dat zegt volgens mij ook niet zo veel. Ik weet niet waar het verder nog aan kan zien.
Verwijderd
Wat maakt het nou uit of het een oud of nieuw type is. Als je er tevreden over bent is het toch goedVerwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 22:42:
Ik heb imei nummer en productcode enzo, maar ik kan er niet uit opmaken of het een nieuw type is. Ik heb de PC gekeken of de firmware op tot date was, en dat was het geval, er was geen nieuwere versie, maar dat zegt volgens mij ook niet zo veel. Ik weet niet waar het verder nog aan kan zien.
@hierboven,
zou dit zelf ook graag weten,
zou dit zelf ook graag weten,
Verwijderd
Zou een 6 gig , of zelfs een 8 gig, dan ook op de e90 kunnen, of wordt ie dan langzaam?Donstil schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 20:31:
Route 66 heeft al ondersteuning voor de N95 en E90 , nou athans een nieuwe versie
Hmm, het lijkt erop dat de nieuwe zendingen nu echt binnen gaan komen. Copaco (groothandel) geeft aan dat men vanaf dinsdag a.s. enkele tientallen kan uitleveren. Dus alle bedrijven die via Copaco inkopen kunnen nu ook uitleveren.
Hans van Zijl
nou dat het werkt is al bewezen,Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:13:
[...]
Zou een 6 gig , of zelfs een 8 gig, dan ook op de e90 kunnen, of wordt ie dan langzaam?

Maar of hij langzaam wordt vermeld de bron helaas niet.
Trouwens,
Weet iemand wat dat nokia navigatie programma nou precies kost ?
Net even naar een N95 gekeken met GPS progje van nokia (betaald dus navigeren via kaart) en dat werkte best wel lekker.
Die gebruiker had het over 38euro voor 3jaar.
En is het dan fullscreen intern ?
Verwijderd
Als ik het prijstabelletje voor gesproken navigatie op mijn e90 bekijk voor de Benelux:
Lic. voor 3 jaar: 69,99 euro
Lic voor 1 jaar 59,99 euro
30 dagen licentie: 7,99 euro
7 dagen licentie: 6,30 euro
Heb nog geen licentie gekocht, weet dus verder niks.
De kaarten zie ik gewoon fullscreen intern, met smalle info strookjes boven en beneden.
Lic. voor 3 jaar: 69,99 euro
Lic voor 1 jaar 59,99 euro
30 dagen licentie: 7,99 euro
7 dagen licentie: 6,30 euro
Heb nog geen licentie gekocht, weet dus verder niks.
De kaarten zie ik gewoon fullscreen intern, met smalle info strookjes boven en beneden.
3jaar 69,95 is opzich niet zo heel duur,
oke had het zelf ook liever gratis gezien maargoed.
Ja intern werkt het dus en dat is wel een pluspunt,
Ga je bv 3weken naar het buitenland met de auto (ga ik nooit met de auto maargoed) dan kan je dus voor 8euro ff 30dagen op proef nemen
Ga je bv 3weken naar het buitenland met de auto (ga ik nooit met de auto maargoed) dan kan je dus voor 8euro ff 30dagen op proef nemen
Verwijderd
Klopt. Ik weet trouwens niet hoe het allemaal in de auto werkt. Ik lees nog wel eens op internet dat de fix en de nauwkeurigheid niet zo goed zijn. Ik twijfel nog om evt. Route 66 aan te schaffen.
Trouwens een heel ander vraagje: ik merk binnen dat mijn ontvangst (vodafone) van internet in dezelfde kamer heel wisselend kan zijn. Het ene moment heb ik prima bereik UMTS/HSDPA en een kwartier later opeens GPRS (veel langzamer) in dezelfde kamer precies op dezelfde plek. Ik weet niet hoe dat kan.
Trouwens een heel ander vraagje: ik merk binnen dat mijn ontvangst (vodafone) van internet in dezelfde kamer heel wisselend kan zijn. Het ene moment heb ik prima bereik UMTS/HSDPA en een kwartier later opeens GPRS (veel langzamer) in dezelfde kamer precies op dezelfde plek. Ik weet niet hoe dat kan.
Daar kan ik helaas niets over zeggen, aangezien ik nogsteeds wacht op mijn nokia e90Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:49:
Klopt. Ik weet trouwens niet hoe het allemaal in de auto werkt. Ik lees nog wel eens op internet dat de fix en de nauwkeurigheid niet zo goed zijn. Ik twijfel nog om evt. Route 66 aan te schaffen.
Verwijderd
Wacht ook nog steeds op mijn E90 ism een kpn abonn. bij Belcompany maar weet iemand als je hem in september besteld hebt en in oktober wordt geleverd, gelden dan de netwerkacties van september of toch die van oktober?
Verwijderd
heb er inmiddels ook 6 gig in maar zie geen verschil in snelheid met 4. Gewoon doen dusDonstil schreef op zondag 30 september 2007 @ 23:25:
[...]
nou dat het werkt is al bewezen,
Maar of hij langzaam wordt vermeld de bron helaas niet.
Trouwens,
Verwijderd
ook wel sexy

http://www.smartphoneshop...2373%22%3B%7D&info=device
http://www.smartphoneshop...2373%22%3B%7D&info=device
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 21:02 ]
De netwerkacties gelden op het moment dat het abonnement wordt aangevraagd c.q. verlengt wordt. Dus als je de actie van vandaag wilt hebben, moet je vandaag je abonnement verlengen. De korting die je dan op je toestel krijgt ligt overigens dan ook vast.Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:49:
Wacht ook nog steeds op mijn E90 ism een kpn abonn. bij BelCompany maar weet iemand als je hem in september besteld hebt en in oktober wordt geleverd, gelden dan de netwerkacties van september of toch die van oktober?
Je zou ook kunnen wachten met afsluiten en verlengen tot het moment dat het toestel weer voorradig is. Dat blijft een gok want je weet nooit exact wanneer het toestel weer beschikbaar is en wat de netwerkactie (en -korting) dan is, deze kan beter of slechter zijn dan het moment van bestelling.
De ervaring is meestal dat acties om het even zijn. Het komt uit de lengte of uit de breedte. Sommige maanden krijg je veel toestelkorting en krijg je een slechte actie of omgekeerd.
En heb je er veel data op ?Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:00:
[...]
heb er inmiddels ook 6 gig in maar zie geen verschil in snelheid met 4. Gewoon doen dus
Want dat was vroeger vaak het probleem bij me 9500 (toen was 2gig veel haha)
Verwijderd
4 gig inmiddels, navigatie, muziek en foto'sDonstil schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:28:
[...]
En heb je er veel data op ?
Want dat was vroeger vaak het probleem bij me 9500 (toen was 2gig veel haha)
Lekker onderbouwd

Ik denk dat op dit moment de TyTNII door het prijskaartje een aantrekkelijk alternatief is op de immers slecht verkrijgbare weet ik niet wat welke batch E90.
Persoonlijk vind ik die Windows mobile gsm's
en vooral die met een QWERTY bordje Net even iets minder werken dan de Smartphones van nokia.
Maargoed dit is mogelijk door de ervaring die ik heb met het hele sybian gebeuren (was er vanaf de 7650 bv bij, en heb er heel veel gehad)
toch moet ik eerlijk zeggen dat de vorrige generatie windows mobile gsm's altijd wel ergens tekort schoten kwa functies,
Langzaam Wlan, Slechte cam, lage resolutie scherm, Kleur van scherm niet mooi, bouwkwaliteid onder de maat en ga zo maar even door.
Toch lijkt deze TyTN2 daar verrandering in te brengen, ik heb hem in het echt nog niet gezien,
en het scherm van 240x320 pixels met 65k stelt wederom teleur,
maar verder zit er toch best een hoop op.
Maarja die 100euro verschil met de E90 (pdashop.nl) lijkt me teweinig.
en vooral die met een QWERTY bordje Net even iets minder werken dan de Smartphones van nokia.
Maargoed dit is mogelijk door de ervaring die ik heb met het hele sybian gebeuren (was er vanaf de 7650 bv bij, en heb er heel veel gehad)
toch moet ik eerlijk zeggen dat de vorrige generatie windows mobile gsm's altijd wel ergens tekort schoten kwa functies,
Langzaam Wlan, Slechte cam, lage resolutie scherm, Kleur van scherm niet mooi, bouwkwaliteid onder de maat en ga zo maar even door.
Toch lijkt deze TyTN2 daar verrandering in te brengen, ik heb hem in het echt nog niet gezien,
Je wilt zeggen dat nokia oh zo goed is geweest? De 9300 was nou ook niet bepaald denderend te noemen; tergend trage OS, slappe scharnieren, vlugge opvolging van de 9300i.Donstil schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:29:
Persoonlijk vind ik die Windows mobile gsm's
Specs alleen maken een smartphone niet fantastisch dit doet het gehele pakket aan software in combinatie me hardware. Een Palm Treo 680 is een toestel met een vreselijk lelijk OS maar het bedieningsgemak is op dit moment nog steeds ongekend.
Nou vond de smartphones van nokia altijd lekker werken.
vooral de S60 modellen werkte lekker, zaten soms wat SW foutjes in maar dit was met windows mobile zeker ook
De 9500 comunicator en 9300 smartphone waren idd tergend langzame dingen,
Maar heb met me 9500 nooit problemen gehad, mailde erop, msn , tomtom
eigenlijk alles werkte lekker behalve internet want dat was enorm langzaam
vooral de S60 modellen werkte lekker, zaten soms wat SW foutjes in maar dit was met windows mobile zeker ook
De 9500 comunicator en 9300 smartphone waren idd tergend langzame dingen,
Maar heb met me 9500 nooit problemen gehad, mailde erop, msn , tomtom
eigenlijk alles werkte lekker behalve internet want dat was enorm langzaam
Verwijderd
guyz hoe is het nu met de voorraden?
wat denken jullei meot ik nog een maandje wachten of moet ik hem eind deze week gaan halen?
ik wil echt geeen trage telefoon. dat was de reden waarom ik van een 6260 overschakelde naar een 6310i
wat denken jullei meot ik nog een maandje wachten of moet ik hem eind deze week gaan halen?
ik wil echt geeen trage telefoon. dat was de reden waarom ik van een 6260 overschakelde naar een 6310i
Verwijderd
die van mij komt morgen aan
mag ook wel want ik heb em midden augustus al besteld
overigens ben ik zwaar ontevreden geraakt vandaag over de bereikbaarheid van salland automatisering. ik wou ze bellen om te weten of ik hem mischien vandaag kon afhalen aldaar, maar na ruim 30 minuten in de wacht te hebben gestaan (a 45 eurocent p/m!!) heb ik hem er maar opgekeild.
maargoed ik ben benieuwd hoe de e90 gaat bevallen. Ik heb namelijk minder goede ervaringen met de 9300i. vooral de agenda was daarin waardeloos, vanwege het omslachtige toevoegen van afspraken op het toestel zelf. heb nu een e70 die perfect bevalt... (maarja je wil eens wat nieuws)
mag ook wel want ik heb em midden augustus al besteld

overigens ben ik zwaar ontevreden geraakt vandaag over de bereikbaarheid van salland automatisering. ik wou ze bellen om te weten of ik hem mischien vandaag kon afhalen aldaar, maar na ruim 30 minuten in de wacht te hebben gestaan (a 45 eurocent p/m!!) heb ik hem er maar opgekeild.
maargoed ik ben benieuwd hoe de e90 gaat bevallen. Ik heb namelijk minder goede ervaringen met de 9300i. vooral de agenda was daarin waardeloos, vanwege het omslachtige toevoegen van afspraken op het toestel zelf. heb nu een e70 die perfect bevalt... (maarja je wil eens wat nieuws)
Is je exemplaar verstuurd ?
ik heb hem namelijk al lang geleden bij de belcompany besteld, maar ik blijf maar niets horen van die gasten.
Weet er trouwens iemand hier of je met de browser youtube filmpjes kan bekijken (youtube als voorbeeld)
Mag via wifi zijn
ik heb hem namelijk al lang geleden bij de belcompany besteld, maar ik blijf maar niets horen van die gasten.
Weet er trouwens iemand hier of je met de browser youtube filmpjes kan bekijken (youtube als voorbeeld)
Mag via wifi zijn
[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 02-10-2007 20:36 ]
Mijn ervaringen met de navigatie van de n95 (volgens mij dezelfde chipset) zijn niet geweldig.Donstil schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:37:
3jaar 69,95 is opzich niet zo heel duur,
Hij kiest niet de optimale route. Stuurt me afslagen op die niet logisch zijn en de ontvangst
laat ernstig te wensen over. In zoverre dat ik een kleine sirfstarIII chipset heb gekocht icm tomtom.
Dat werkt wel behoorlijk. Stel je er dus niet al teveel bij voor.
Op E90 zijn mijn navigatie-ervaringen ook (nog) niet heel positief. Ontvangst is bij mij prima (is ws. erg afhankelijk van warmtewerende voorruiten enzo), maar routes zijn "niet altijd optimaal" en ergonomie/bedieningsgemak haalt het niet bij TomTom en Route66. Er is onlangs een nieuwe versie uitgekomen en die is al beter, maar het blijft behelpen.broodjepoep schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:05:
[...]
Mijn ervaringen met de navigatie van de n95 (volgens mij dezelfde chipset) zijn niet geweldig.
Hij kiest niet de optimale route. Stuurt me afslagen op die niet logisch zijn en de ontvangst
laat ernstig te wensen over. In zoverre dat ik een kleine sirfstarIII chipset heb gekocht icm tomtom.
Dat werkt wel behoorlijk. Stel je er dus niet al teveel bij voor.
Verwijderd
Ik kreeg maandag avond een mailtje, dat de datum van 3 oktober is uitgesteld naar 11 oktober.. heb hem ook bij Salland besteldVerwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:41:
die van mij komt morgen aan![]()
mag ook wel want ik heb em midden augustus al besteld![]()
Heb teruggemailt of ze hem 11 oktober dan wel krijgen, of dat ik dan weer kan wachten. Geen reactie op gehad.
Heb de bestelling 4 sept. geplaatst.
@hierboven
Ingram micro (groothandel die sinds kort ook nokia doet) heeft de datum op 15oktober staan.
Belcompany (Waar ik hem heb besteld) wist nog van niets, en vond het vreemd dat de andere bedrijven datum's noemen.
Ingram micro (groothandel die sinds kort ook nokia doet) heeft de datum op 15oktober staan.
Belcompany (Waar ik hem heb besteld) wist nog van niets, en vond het vreemd dat de andere bedrijven datum's noemen.
Verwijderd
Heb het geprobeerd. Onder GPRS gaat het niet, maar onder HSDPA gaat het goed (youtube).Donstil schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:34:
Is je exemplaar verstuurd ?
Mag via wifi zijn
Verwijderd
sjesis, de kans dat ik a.s vrijdag met mijn nieuwe e90 speel is dus verschrikkelijk kklein
@sjoerd2
Ooh dat is wel mooi, andere toesellen kunnen dat vaak niet aan (zoals me E61 bv)
@theone2806
Heel erg verschrikkelijk klein
Ooh dat is wel mooi, andere toesellen kunnen dat vaak niet aan (zoals me E61 bv)
@theone2806
Verwijderd
that would suck, heb me tellie al zo goed al weggegeven aan me vriendin:(Donstil schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:30:
@sjoerd2
@theone2806
hoe goed ik dta nou uitleggen