Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Persoonlijk had ik niet verwacht dat Nokia nog een opvolger van de 9-serie communicators in dezelfde formfactor zou uitbrengen, maar het tegendeel is vandaag bewezen:

De Nokia E90:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/16537456f202ef228d927ed85e61ecff/full.jpg
Meer foto

Belangrijkste specificaties:

- Quad-band GSM
- UMTS/HSDPA
- W-LAN 54G WiFi
- MiniUSB 2.0 (full-speed)
- Bluetooth 2.0 (EDR ?)

- Stereo FM radio
- Geïntergreerde GPS ontvanger
- 2,5mm jack-plug
- MicroSD
- 3,2MP Camera met AF en flits

Officiële Nokia E90 specificatie overzicht

[ Voor 25% gewijzigd door Ginz op 12-02-2007 12:16 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar een reactie te geven: super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Tja, ben persoonlijk van mening dat de afwerking van de behuizing om het display wel iets mooier mogelijk had geweest... De knopjes zijn niet 'fijntjes' en de schroeven lijken ook gewoon wel zichtbaar te zijn.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze wordt absoluut de opvolger van mijn SE P990i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yabadab
  • Laatst online: 13-07 14:10

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

wat is ie mooi!

maar ben bang dat hij duurder is dan wat ik voor een mobiele telefoon uit wil geven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 19:51
Yabadab schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:50:
wat is ie mooi!

maar ben bang dat hij duurder is dan wat ik voor een mobiele telefoon uit wil geven :(
600 euro schijnt ie te worden!

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:47:
Tja, ben persoonlijk van mening dat de afwerking van de behuizing om het display wel iets mooier mogelijk had geweest... De knopjes zijn niet 'fijntjes' en de schroeven lijken ook gewoon wel zichtbaar te zijn.
schroefjes zullen straks ontgetwijfeld weg zijn gewerkt en het linker boven "schroefje" is de camera voor video-bellen volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nils7 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:30:
[...]

600 euro schijnt ie te worden!
was het maar waar....

The unsubsidised retail price of the Nokia E90 Communicator will be around €750-800.
link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Toestel is zeker gaaf, ik hoop dat hij snel in de shops zal liggen, om aan te schaffen. Hoop dat het toestel weer uitgestelde sms gaat ondersteunen en dat de processor niet blijft hangen net zoals bij mijn oude 9500, en eindelijk wlan G ondersteuning...
Wanneer zal er software ontwikkelt worden om telefoons fatsoenlijk en met de max kwaliteit filmpjes af te laten spelen? Dat is het enige wat ik nog eigenlijk mis bij de huidige generatie toestellen...

[ Voor 4% gewijzigd door Le0032 op 14-02-2007 23:53 ]

• Gumball
  • Niet online
Ben ik dan de enige die dit toestel echt spuuglelijk vind?

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
:9~ :9~

Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar mijn nokia 9300 en ik ben nog steeds super tevreden er over. Toendertijd met een 2 jarig abbo (22,50 per maand) + 279 euro gekocht. Wat ik miste:

* Snelheid. Het ding heeft nou eenmaal een trage cpu, zo traag dat web browsen zelfs al langer duurde dan noodzakelijk
* Multimedia: Hiervoor had ik een iPaq 2210, hierop kon ik perfect filmpjes kijken en muziek luisteren
* Camera: Mijn nokia 6600's camera gebruikte ik niet vaak, maar miste hem toch.
* Trilalarm
* Beschikbare software: Voor mijn 6600 (S60) was veel meer software te vinden. Hoewel ik wel alle software die ik nodig heb kon vinden voor mijn 9300 :)
* Gebrek aan interactie met de 'bovenkant'. De bovenkant van de telefoon heb ik maar zelden gebruikt omdat je er niets mee kon behalve je telefoonboek openen. Openklappen -> Telefoon knopje -> beginletters van naam -> bellen -> dichtklappen is sneller als de bovenkant van keylock halen en daar het telefoonnummer zoeken.

De E90 zal hopelijk al deze zaken verbeteren en als dat zo is dan zal ik vanaf juni ongeveer met dit toestel op zak lopen.

Wat mij wel opvalt is dat hij wel ietsje groter is als de 9300 (paar mm). Hoop niet dat hij dan door zijn vierkante behuizing als een 'baksteen' aan gaat voelen.

[ Voor 14% gewijzigd door BlackMage op 15-02-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:39

dollyking

duck tape

Model is wel een beetje oubollig. kan een leuke vervanging worden voor mijn E70, waar ik op dit moment werkelijk alles uithaal. Radio en Gps was een gemis.
software Symbian S60v3 gelukkig ook bij dit toestel met een betere standby tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

http://my-symbian.com/s60v3/review_e90.php daar is een uitgebreide review te vinden, echt alles zit er nu op, Tril functie, UMTS (videobellen dus ook), verlicht toetsenbord, GPS ingebouwd, als je aan de buitenkant iets doet en klapt het toestel open ga je aan de binnenkant verder en omgekeerd stereo speakers ;)

ik zelf heb nu de 9300i en kan ook niet wachten tot dit toestel uit komt :9

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/484633ae3feaf78773c250404d94afa4/thumb.jpg

Iemand :? Dit was gelijk het eerste waar ik aan moest denken vorige week. Hij lijk qua uiterlijk (als je de hoekjes even wegdenkt) erg veel op deze modellen. Maar hij is wel een krachtpatser. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is alleen jammer dat je er niet meer mee kan faxen.
Ik gebruik me good old 9110i nog steeds om een fax mee te versturen of te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:52:
Het is alleen jammer dat je er niet meer mee kan faxen.
Ik gebruik me good old 9110i nog steeds om een fax mee te versturen of te ontvangen.
ja misschien wel........ maar aan de andere kant, het wordt toch wel tijd dat de fax er ook is uit gaat, iedereen kan tegenwoordig toch scannen en mailen, er zijn ook genoeg apparaten waar je naar kan mailen en dat die het gelijk op papier uit printen als je het graag op papier wil zien, ik zal het niet missen in ieder geval maar dat is ieder zijn eigen mening natuurlijk

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-01 13:55

FvH

Aan het typen...

Weet iemand al 100% zeker dat deze een trilalarm heeft? Ik heb nu een Nokia 9300i en die bevalt super, alleen is nodig aan vervanging toe. Trilalarm is eigenlijk het enige gemis wat ik heb. Sneller wifi zou ook mooi zijn :) maar daar gaat dit beestje sowieso voor zorgen lijkt me.

What are clouds made of? Linux servers mostly!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

FvH schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:35:
Weet iemand al 100% zeker dat deze een trilalarm heeft? Ik heb nu een Nokia 9300i en die bevalt super, alleen is nodig aan vervanging toe. Trilalarm is eigenlijk het enige gemis wat ik heb. Sneller wifi zou ook mooi zijn :) maar daar gaat dit beestje sowieso voor zorgen lijkt me.
ja er zit eindelijk trilalarm in , zie de review

in de 9300i zit al een snelle wifi (54mbit) verbinding

alleen kan de processor het niet echt aan, dit moet in de E90 als het goed is goed werken :D

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb altijd met veel plezier een 9210 gebruikt en ook een 9500

helaas ging de 9500 defect door een ongelukje met water, ik ben toen overgestapt op de E61 (ook qwerty, en lekker snel)

Deze E90 is echt geweldig
Een comunicator betekend altijd dat je ergens op inleverd (bv was de 9500 erg langzaam, miste umts en trilfunctie) maar deze e90 lijkt toch echt wel alles te hebben

q3 komen er een zwik op de markt beperkt

ik moet er een hebben

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder fax is het geen vervanging voor de 9500 voor mij, ontzettend jammer, 9110, 9210 en 9500 gebruikt omdat die als enige apparaat op de markyt maakten dat je mobiel per fax bereikbaar was. En nu dit. Een fout als dat zo zou blijven, leuk die andere gadgets en soms echt nodig - snelheid... - maar zonder fax is het voor mij en velen die de communicators primair professioneel gebruiken niet vanzelfsprekend dat de E 90 er komt, ineens zijn er dan immers toch heel veel concurrenten die er tot nu toe niet waren omdat niemand fax had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Het is Symbian OS. Er is vast wel een fax prog te vinden die je op de E90 kan draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Daarnaast, als je een beetje een goede ADSL provider heb, dan kan je meestal (tegen betaling) wel een Fax2Mail dienst krijgen....

Andersom is soms ook mogelijk

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
De E90 schijnt in Duitsland al te koop te zijn, iemand die dit kan bevestigen?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Laatst online: 05-02-2023
Voor mensen die geinteresseerd zijn, hij zal as. zaterdag bij de Pdatotaal dag aanwezig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 14:03
Wat ik me alleen afvraag, hoe alle geinstalleerde applicaties en spellen eruit gaan zien als je het scherm openklapt. Bijvoorbeeld je start TomTom gewoon op de telefoon, je klapt het toestel open, en hoe gaat het dan eruit zien?

BTW: Veel mensen missen de fax functie op dit toestel. Volgend programma mischien een oplossing? => http://www.mobilefan.net/...eFAX-V102-for-Symbian-S60

[ Voor 30% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 17-03-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 08:32
Prijs is rond de 800 Euro.

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Rubie-The-Sysop schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:21:
Wat ik me alleen afvraag, hoe alle geinstalleerde applicaties en spellen eruit gaan zien als je het scherm openklapt. Bijvoorbeeld je start TomTom gewoon op de telefoon, je klapt het toestel open, en hoe gaat het dan eruit zien?

BTW: Veel mensen missen de fax functie op dit toestel. Volgend programma mischien een oplossing? => http://www.mobilefan.net/...eFAX-V102-for-Symbian-S60
Niet want TT is niet landscape gebouwd...

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
nils7 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:24:
[...]

Niet want TT is niet landscape gebouwd...
Als je review goed leest staat dat alles gewoon werkt, TT5 is er ook voor de 9300/9500, dus waarom zal er geen versie komen voor e90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
kenniani schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:07:
[...]

Als je review goed leest staat dat alles gewoon werkt, TT5 is er ook voor de 9300/9500, dus waarom zal er geen versie komen voor e90
TomTom voor de 9300/9500 (S80) is een ander product dan voor de S60. Mogelijk is het dus in de S80 versie de mogelijkheden voor landscape wel ingebouwd, maar niet in de S60 versie.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
Ginz schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:22:
[...]

TomTom voor de 9300/9500 (S80) is een ander product dan voor de S60. Mogelijk is het dus in de S80 versie de mogelijkheden voor landscape wel ingebouwd, maar niet in de S60 versie.
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt.

Als ik onderstaande lees dan ga ik er vanuit dat het wel werkt en anders gewoon navigeren op kleine scherm. Dat werkt 100%[als ingebouwde gps wordt herkend].

It means that on the external screen you can not only access all your data and run all system applications (e.g. Calendar, Web browser, Messaging) but also all installed 3rd party applications. There are absolutely no restrictions, the external display simply gives you access to EVERYTHING you get on the large screen inside. Switching between the screens couldn't be simpler: open the lid and the application you worked with on the small screen becomes visible on the large screen, and vice versa. The user interface is fully scalable and all applications and UI elements adjust themselves to different screen sizes and proportions fully automatically and almost imperceptibly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
kenniani schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:32:
[...]

Klopt, maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt.

Als ik onderstaande lees dan ga ik er vanuit dat het wel werkt en anders gewoon navigeren op kleine scherm. Dat werkt 100%[als ingebouwde gps wordt herkend].

It means that on the external screen you can not only access all your data and run all system applications (e.g. Calendar, Web browser, Messaging) but also all installed 3rd party applications. There are absolutely no restrictions, the external display simply gives you access to EVERYTHING you get on the large screen inside. Switching between the screens couldn't be simpler: open the lid and the application you worked with on the small screen becomes visible on the large screen, and vice versa. The user interface is fully scalable and all applications and UI elements adjust themselves to different screen sizes and proportions fully automatically and almost imperceptibly.
Wat ik heb gehoord is dat zodra je het 'm open doet (dus eerst TomTom start vanuit het buitenste scherm en dan de commi open klapt) dat ie dan crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
nils7 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:16:
[...]

Wat ik heb gehoord is dat zodra je het 'm open doet (dus eerst TomTom start vanuit het buitenste scherm en dan de commi open klapt) dat ie dan crasht.
Wie crasht? De telefoon, of jij met je auto omdat je bezig bent met je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkwetters
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-03-2024
@kennani inmiddels staat hij bij futuregsm voor € 1000,- :S Vanochtend stond hij er nog voor € 797....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon even afwachten. Diverse betrouwbare bronnen hebben het over een prijs rond de €800,- voor een los toestel. Ben vooral benieuwd naar de prijs in combinatie met de verschillende abonnementen bij verschillende providers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
kenniani schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:29:
[...]

Wie crasht? De telefoon, of jij met je auto omdat je bezig bent met je telefoon.
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ ginz

Ik denk het nog niet dat ze in Duitsland leverbaar zijn. In de grotere webshops zie ik hem nog niet staan met de mogelijkheid om hem te bestellen. Daarnaast op ebay Duitsland zie je hem ook nog niet staan terwijl meestal ze hier het eerst "makkelijk" (maar duur) te verkrijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
iemand al een idee van een leverdatum in nederland.. ik heb me contract opgezegd bij orange dus moet op 22 juli wel een ander abbo. afsluiten(vodafone)..

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZandBak schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:08:
iemand al een idee van een leverdatum in nederland.. ik heb me contract opgezegd bij orange dus moet op 22 juli wel een ander abbo. afsluiten(vodafone)..
op pdatotaal.nl spreekt men over oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Ik mocht een paar weken geleden mijn abonnement al verlengen (bij Vodafone) en daar zeiden ze eind april. Dus daar wacht ik nu op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
Rubie-The-Sysop schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:20:
Ik mocht een paar weken geleden mijn abonnement al verlengen (bij Vodafone) en daar zeiden ze eind april. Dus daar wacht ik nu op...
Denk zelf dat deze begin 3e kwartaal uitkomt.

Nokia zegt 2e kwartaal, 2e kwartaal is voor hun laatste week juni, maand vertraging is eind juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet voor half september verlengen. Ideale opvolger voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik hoop dat ik hem op de televisiebeurs in mijn handen kan houden en even een paar pics kan schieten. Ik laat het nog wel even weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
uymmm ebay duitsland staan er een paar maar vreemde prijs..
en vodafone zelf denkt deze maand..

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
Prijs is inmiddels ook op betrouwbare sites rond de 1000 euro.

Link

Nu wordt het zeker de N95 voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Mooie opvolger voor mn 9300i als ik dat zo lees.
Nu nog ff wachten totdat ie goedkoper is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
mijne staat al lang gereserveerd,

jammer alleen dat er nog nergens echt een datum bekend is

ook bij nokia zelf niet

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvH

FvH

Aan het typen...

Heb inmiddels op verschillende pages datums gezien die allemaal zeggen dat het product op voorraad zal zijn in mei. Varierend tussen 1 en 23 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FvH schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 11:43:
Heb inmiddels op verschillende pages datums gezien die allemaal zeggen dat het product op voorraad zal zijn in mei. Varierend tussen 1 en 23 mei.
zal gissen blijven, hij de Nokia N95 staan nu al ruim 2100 posts over de release-datum....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Weet iemand ondertussen al wat meer over de release-datum ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Week 19 wordt hij verwacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:55
week 19? dat ik de week van de 15de mei al...
Heb je daar een bron van, want ik ben me hier zot aan het zoeken naar een officiële release date, maar nergens te bespeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou wel mooi zijn als ie al zo snel op de markt komt. Kijk uit naar het toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
aem kei schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:01:
[...]

week 19? dat ik de week van de 15de mei al...
Heb je daar een bron van, want ik ben me hier zot aan het zoeken naar een officiële release date, maar nergens te bespeuren...
Ik weet niet wie mijn site als officieel ziet, maar op die datum wordt hij wel verwacht: http://daanno.com/verwachtingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zit je er meestal wel aardig dicht in de buurt. Dus ik hoop dat je gelijk hebt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bronnen zeggen week 21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Het kan best dat het deze week is aangepast, morgen ben ik op de Televisiebeurs dus dan zal ik ermee kunnen spelen en wederom vragen wanneer hij verkocht zal worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:52
Het toestel ziet er fantastisch uit, dit keer heeft Nokia kwa design en formfactor eindelijk voor elkaar. De 9500 a.k.a "the brick" was voor mij te groot waardoor ik zelf 2 jaar geleden voor een Palm TX en een 6230 ben gegaan. De combi is niet heilig maar biedt wel het beste van beide werelden.

Waar ik alleen een beetje benieuwd naar ben is de CPU van E90. Door de hoge resolutie ben ik benieuwd wat Nokia voor processor erin stopt. Enige wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is een TI omap of iets dergelijks maar dat zegt me totaal niets.

Ik heb even wat plaatjes gevonden en host ze nu even aangezien de orginele link erg traag is.

-

[ Voor 59% gewijzigd door Miki op 21-09-2007 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
Hij is echt mooi hoor...
Alleen die prijs ben ik minder blij mee...
Had op rond de 750 gehoopt

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Zoals beloofd even mijn eerste indruk:

Na lang zeuren bij Nokia mocht ik eindelijk met de E90 spelen. Ze hadden hem er wel hangen, echter was de batterij dood en kom je hem niet openen dus hij hing er voor niks. Gelukkig wist ik dat een medewerker hem bij zich had en vroeg even of ik ermee mocht spelen.

De eerste indruk is positief! Hij is mooi vormgegeven en ziet er strak uit. Hij is wel groot, maar aangezien het om de communicator series gaat, mag dat. :P Het externscherm is erg groot en overzichtelijk, je kan hem dus goed gebruiken als telefoon. Het internscherm is nog mooier en helderder en het menu is overzichtelijk weergegeven. Verder gaat hij in 2 klikken open, dus je hebt 2 standen om het open te doen en dat is erg handig.

Een waardige opvolger en ik verwacht er veel van!

Negatief:
• Hij is erg groot, maar dat hoort bij de serie
• Hij heeft iets weg van de 6020/6021 en dat gaat niet helemaal goed samen

Positief:
• Mooie grote schermen
• Heerlijk toetsenbord
• Symbian werkt een stukje sneller
• Alle menu`s zijn overzichtelijker weergegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
DaannO schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 23:15:
Verder gaat hij in 2 klikken open, dus je hebt 2 standen om het open te doen en dat is erg handig.
Dat is juist iets wat mij erg tegen viel. De 'bouw-kwaliteit' viel mij over het algemeen érg tegen!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ginz schreef op woensdag 25 april 2007 @ 00:30:
[...]

Dat is juist iets wat mij erg tegen viel. De 'bouw-kwaliteit' viel mij over het algemeen érg tegen!
Ik vond hem juist erg robuust overkomen. Hierdoor lag hij lekker in de hand en was ik minder bang om het te laten vallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Hoe is met de snelheid van het OS gesteld? Ik heb 2 jaar terug gekozen voor een Palm TX i.p.v. 9300 juist vanwege de snelheid. Is er daarnaast ook iets bekend over de specs van de CPU, het enige wat ik tegen kom is dat het om een TI Omap cpu gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Miki schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:16:
Hoe is met de snelheid van het OS gesteld? Ik heb 2 jaar terug gekozen voor een Palm TX i.p.v. 9300 juist vanwege de snelheid. Is er daarnaast ook iets bekend over de specs van de CPU, het enige wat ik tegen kom is dat het om een TI Omap cpu gaat.
Symbian is iets sneller geworden dan de N73, maar nog wel traag naar mijn mening. De CPU zal het zelfde zijn als van de N95. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er nog verschil in de snelheid van het OS op het binnendisplay en het buitendisplay? En hoe zit het met de tijd die het toestel nodig heeft om er tussen te switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:24:
Zit er nog verschil in de snelheid van het OS op het binnendisplay en het buitendisplay? En hoe zit het met de tijd die het toestel nodig heeft om er tussen te switchen?
De tijd die het nodig heeft is evenveel als het open en dichtklappen van het toestel. Het OS is niet sneller of trager aan de beide zeiden. Maar ik had hem hier ook te kort voor in mijn handen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed! Heb je nog wat foto's kunnen schieten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:41:
Klinkt goed! Heb je nog wat foto's kunnen schieten? :)
Nee, Nokia had zijn dag Beurs niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
Maar het os is niet snel maar wel gewoon snel genoeg? of zeg je van is wel een tegenvaller? (ben een Qtek9090 gewend)

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
ZandBak schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:30:
Maar het os is niet snel maar wel gewoon snel genoeg? of zeg je van is wel een tegenvaller? (ben een Qtek9090 gewend)
Vergelijkbaar met WM 2003 inderdaad. Maar hij is gewoon snel genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobile-Review heeft een review van de E90. Hij is wel in het Russich. Engelse versie zal ook wel binnenkort verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 11:17:
Mobile-Review heeft een review van de E90. Hij is wel in het Russich. Engelse versie zal ook wel binnenkort verschijnen.
Ben wel benieuwd wat ze aan opmerkingen hebben. Vind de reviews van mobile-review vrij grondig en duidelijk. Overige review sites vind ik vaak te oppervlakkig en ik vraag me soms wel eens af of en hoelang ze het betreffende mobieltje in hun handen hebben gehad.

Dit toestel staat hoog op mijn verlanglijstje samen met de nieuwe Palm Treo en nieuwe win-mob toestellen van HTC/Imate. Een voordeel vind ik wel dat Nokia sterk is met haar support van haar producten. Producten van Palm en Imate worden bijvoorbeeld slecht onderhouden terwijl hun producten vol met software bugs zitten. De E90 doet me trouwens denken aan mijn oude Psion... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe stabiel is nokia eigenlijk? ik ben wm 5.0 gewend, htc p4350, maar dat is iedere week reset reset en nog eens reset... hiervoor ook mda vario en qtek s100 gehad, allemaal vrij instabiel maar wel veel mogelijkheden. Is de communicator echt een beetje vergelijkbaar?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
hele goeie vraag rupzab zit met het zelfde waarom ik dus wil overstappen
klotuh gedoe elke keer!

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:44:
hoe stabiel is nokia eigenlijk? ik ben wm 5.0 gewend, htc p4350, maar dat is iedere week reset reset en nog eens reset... hiervoor ook mda vario en qtek s100 gehad, allemaal vrij instabiel maar wel veel mogelijkheden. Is de communicator echt een beetje vergelijkbaar?
Vastlopers heb je met Symbian nauwelijks. Het os kan echter wel soms vertragen wat tot irritaties kan lieden, maar stabiel is het zeker. Vergeleken met WM is het wel veel minder buggy, maar het heeft dan ook alleen maar voor ingestelde opties waarmee je weinig kan rommelen, dit in tegenstelling van WM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
hoe zit het nou eigenlijk met films kijken op dat schermpje... is dat te doen denken jullie?

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eens kijken bij de review van My-Symbian. Daar gaan ze in op de schermverhouding van de E90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:55
De review van mobile-review staat trouwens sinds gisteren in het engels op de site...

Review ziet er veelbelovend uit!!

http://www.mobile-review.com/review/nokia-e90-en.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
eindelijk in het engels!!

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Kwaliteit van de vertaling laat is niet denderend, ben beter van ze gewend. Dit lijkt meer op een bablefish vertaling :(

Hmm als je het stukje over de Performance leest wordt je er niet heel vrolijk van. Ondanks dat de cpu van de E90 gelijk is aan de N95 blijkt er toch een behoorlijk verschil te zijn.

Copy/paste uit de review:
Much to our surprise, nothing like that actually happened – results of all JBenchmark tests are identical for either mode. At that, faced off against the figures of Nokia E61i, Nokia N95, Nokia E90 ended up beaten by a wide margin, being three or four times weaker. For example, in the 3D test Nokia E90 put up 340 points in HQ and 356 in LQ (Nokia N95 – 1145 and 1012 respectively). In the second version of the kit, the gap made up 151 and 522 points.

[ Voor 74% gewijzigd door Miki op 02-05-2007 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwaliteit van de vertaling had idd beter gekund.

Het is te hopen dat ze bij mobile-review een oude firmware op het toestel hebben staan. Er zit voglens hun ook geen A2DP op.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvH

FvH

Aan het typen...

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:44:
Ik had een Nokia 9300i, was er erg happy mee al was hij soms als je veel dingen tegelijk aan het doen was best traag. Heb nadat ik hem per ongeluk zelf nogal onhandig van het balkon had laten vallen (van 5 hoog ... kon ie niet tegen) een HP iPaq 6915 gehad. Dat ding stoorde me zo mateloos dat ik hem na 2 maanden verkocht heb. Toen een tijdje van mijn baas een SE p990i gehad, maar dat is een rampen-toestel... constant reboots, software upgrades er is steeds weer iets met de software aan de hand. Ik ga zeker weer terug naar een Nokia Communicator. Hetzij een 9300i of een E90. Hangt beetje van de prijs af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 9300i heb ik een liefde/haat verhouding mee. Het eerste jaar alleeeeen maar vastlopers. Op een gegeven moment was het dusdanig erg dat ik een andere simpele tel gekocht heb tot de nieuwe firmware uit is gekomen. Ik kon soms niet opnemen, vaak niet bellen, tomtom crashte op het moment dat ik een inkomende telefoontje kreeg en het contact met de bluetooth gps module is ook waardeloos. Ook is de cpu bizar traag en heeft s80 helaas erg weinig software.

Daarnaast hou ik weer van de communicator, sms'en, even (traag ;)) mail checken en de navigeermogelijkheid, geweldig! Ik ben ook zeer benieuwd naar de e90, maar ben ook bang voor bugs. De overstap naar s60 ben ik erg blij mee, net als het trilalarm. Ik ga waarschijnlijk een order plaatsen als hij uitkomt en de reviews een beetje positief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

ik hoor en zie overal dat hij is opgeschoven naar week 25 (18 t/m 25 juni)

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
hmmm das minder... maar ik wil toch de eerste user ervaringen afwachten..

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de n95 heeft t 7 mnd geduurd voordat ie in de winkels lag.. zal wel september, oktober worden.. nokia kennende..

kwam deze nog tegen....

mooie foto's van de rode versie..... :9 wat een exemplaar..

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 22:28
toestel ziet er veel belovend uit.
goede stap van nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil hem wel eens in het echt zien...zo hij niet in duitsland of belgie te koop zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil hem wel eens in het echt zien...zou hij niet in duitsland of belgie te koop zijn...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen, ook in Dubai nog niet te verkrijgen. we zullen nog even moeten wachten.

ik had de 9300i, maar vond hem wegens verschillende redenen niet goed genoeg,

nl:

- te traag: met WLAN een inet pagina laden duurde eeuwen en vaak bleef hij hangen met herstart ten gevolge, bovendien was de algemene snelheid van het geheel net niet goed genoeg.
- geen flash op de explorer
- gebrek aan trilfunctie
- af en toe reboots
- te groot: in je zak laten zitten en met de auto rijden of op een stoel zitten was gewoon pijnlijk.
- de degelijkheid liet te wensen over. eens op de grond laten vallen en je kreeg hem niet mooi meer dicht. (steeds een spleet tussen de twee delen door het scheef zitten van een van de scharnieren)

dat van 'te groot' kunnen ze natuurlijk niet oplossen, maar voor de rest zijn er ongelooflijk veel verbeteringen toegevoegd aan dit model.

zo denk ik aan :

-de camera
-de trilfunctie
-de ingebouwde GPS
-de verbeterde scharnieren
- het volwaardige frontscherm
- de hoge kwaliteit van beide schermen
- de ingebouwde FM radio
- bluetooth 2.0 en stereo bluetooth

en zo vergeet ik zeker nog enkele zaken.

ik kijk er naar uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvH

FvH

Aan het typen...

Iemand al enig idee wanneer hij verkrijgbaar zal zijn? Verwachting van DaanO is nog steeds week 20/21, dus deze week verwacht?

Of is het wederom uitgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
FvH schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:08:
Iemand al enig idee wanneer hij verkrijgbaar zal zijn? Verwachting van DaanO is nog steeds week 20/21, dus deze week verwacht?

Of is het wederom uitgesteld?
Jammer genoeg is het uitgesteld. Het wordt nu halverwege juni. Nokia zal eind volgende week beginnen met het uitdelen aan importeurs en 2 weken later kunnen we hem verwachten. Omdat ik bezig ben met mijn eigen site, loop ik wat achter met de verwachtingen. Dit probleem zal aan het eind van de week zijn opgelost. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:18:
[...]

Jammer genoeg is het uitgesteld. Het wordt nu halverwege juni. Nokia zal eind volgende week beginnen met het uitdelen aan importeurs en 2 weken later kunnen we hem verwachten. Omdat ik bezig ben met mijn eigen site, loop ik wat achter met de verwachtingen. Dit probleem zal aan het eind van de week zijn opgelost. ;)
ik hoorde anders van een nokia-vertegenwoordiger dat de nederlandse versie wel eens eind juli- begin augustus zou worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:51:
[...]

ik hoorde anders van een nokia-vertegenwoordiger dat de nederlandse versie wel eens eind juli- begin augustus zou worden
Ik hoor hier net wat anders. We zullen wederom zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben toch wel erg benieuwd wanneer het toestel dan ook echt verkrijgbaar is. Spreken we hier over beide kleur varianten of alleen de bruine of de rode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:56:
[...]

Ik hoor hier net wat anders. We zullen wederom zien. ;)
hoop dat jij gelijk hebt. Heb nu een E61i in gebruik. Ook leuk toestel maar kan niet tippen aan de E90 (heb er een keer mee mogen spelen). Succes met je site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:15:
[...]

hoop dat jij gelijk hebt. Heb nu een E61i in gebruik. Ook leuk toestel maar kan niet tippen aan de E90 (heb er een keer mee mogen spelen). Succes met je site!
Bedankt! Ik hoop dat ik jou daar ook kan verwachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:30:
[...]

Bedankt! Ik hoop dat ik jou daar ook kan verwachten. ;)
Absoluut. Geef tzt wel even je website door.
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste