My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Kan je dus gewoon de youtube films kijken op www.youtube.com. Of bedoel jij m.youtube.com ??Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:06:
[...]
Heb het geprobeerd. Onder GPRS gaat het niet, maar onder HSDPA gaat het goed (youtube).
Verwijderd
ze zit al ruim een maand op mijn 8800 te w8en (kut telefoon trouwens). she will eat me aliveDonstil schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 19:26:
ik denk zo :
"Schat, die telefoon die ik besteld heb heeft wat leverings problemen, je moet nog even wachten op de mijne"
Ik volg wat website's en wat forum topic's
(over meer dan de e90 haha)
Waaronder dus ook deze, en elke keer zie ik weer dat er bedrijven zijn die hem verwachten,
dus elke keer als ik op me mobiel gebelt wordt (en dat is voor me werk best wat) is het weer spannend of hij klaar ligt.
heb zoveel schik gehad van de 9210 (geen i) en de 9500 dat de E90 me wel moet bevallen
[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 03-10-2007 23:41 ]
Verwijderd
je krijgt er geen spijt van!Donstil schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 23:11:
Ooh dit is echt zo frustrerend.
Ik volg wat website's en wat forum topic's
Waaronder dus ook deze, en elke keer zie ik weer dat er bedrijven zijn die hem verwachten,
dus elke keer als ik op me mobiel gebelt wordt (en dat is voor me werk best wat) is het weer spannend of hij klaar ligt.
heb zoveel schik gehad van de 9210 (geen i) en de 9500 dat de E90 me wel moet bevallen
ooh dus ook filmpjes in een flash player kan hij nu aan?Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:06:
[...]
Heb het geprobeerd. Onder GPRS gaat het niet, maar onder HSDPA gaat het goed (youtube).
zoals bv www.petrolhead.nl of iets van de dumpert
Verwijderd
Ik wel sites met flash kunnen zien, met animaties.Donstil schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 00:23:
@hierboven, verwacht ik ook niet.
[...]
ooh dus ook filmpjes in een flash player kan hij nu aan?
Verwijderd
Via My vodafone ga ik naar youtube en kan dan filmpjes bekijken.B0MBACI schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 19:41:
[...]
Kan je dus gewoon de youtube films kijken op www.youtube.com. Of bedoel jij m.youtube.com ??
Verwijderd
op mijn e90 lukt dat niet, ook niet in een hsdpa gebiedDonstil schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 00:23:
@hierboven, verwacht ik ook niet.
[...]
ooh dus ook filmpjes in een flash player kan hij nu aan?
Jammer, denk dat dit eerder een beperking is van de snelheid/os dan van de verbindingVerwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 09:45:
[...]
op mijn e90 lukt dat niet, ook niet in een hsdpa gebied
Maarja als TV via UMTS kan, zou filmpjes in een flashplayer ook moeten kunnen lijkt me dan
Verwijderd
heb een onbeperkt hsdpa abo van KPN met 1,8 Mb/sec. Sneller kan op dit moment niet.. volgens mij ligt het gewoon aan de player. Met WM06 (op de Tytn II) kan ik perfect journaal kijken en ook youtube.Donstil schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:33:
[...]
Jammer, denk dat dit eerder een beperking is van de snelheid/os dan van de verbinding
Maarja als TV via UMTS kan, zou filmpjes in een flashplayer ook moeten kunnen lijkt me dan
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 12:38 ]
Verwijderd
en anders wifi?
Verwijderd
hier is de telefoon nogsteeds niet binnen....Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:56:
[...]
Ik kreeg maandag avond een mailtje, dat de datum van 3 oktober is uitgesteld naar 11 oktober.. heb hem ook bij Salland besteld![]()
Heb teruggemailt of ze hem 11 oktober dan wel krijgen, of dat ik dan weer kan wachten. Geen reactie op gehad.
Heb de bestelling 4 sept. geplaatst.
nou gaat niet zozeer om youtube, maar dat is meer een voorbeeldVerwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 13:26:
maarehh misschien ff een domme vraag. waarom zou je nou graag youtube willen zien op je tellie? kan ej toch liever op je pc kijken??
en anders wifi?
Steeds meer online filmpjes zijn in een flash player, en daarom is het (als ik straks ook me e90 heb en er onbeperk inet op afsluit) wel geinig als je die zou kunnen bekijken.,
Voor onderweg, als er even niets is op umts tv
Verwijderd
Is het een toestel uit de nieuwe zending?Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:31:
Eindelijk vandaag binnen gekregen, mooi toestel ligt lekker in de hand. Had hem besteld bij Belcompany. Super toestel
en had je online besteld ? of in de winkel met aanbetaling?
(en hoelang geleden)
Ik heb namelijk nog niets gehoord, en ook aanbetaald enz
Verwijderd
Donstil schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:20:
[...]
Is het een toestel uit de nieuwe zending?
Ien had je online besteld ? of in de winkel met aanbetaling?
(en hoelang geleden)
Ik heb namelijk nog niets gehoord, en ook aanbetaald enz
hij is van de website gehaald trouwens
[ Voor 44% gewijzigd door Donstil op 05-10-2007 00:16 ]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 11:29 ]
Verwijderd
Misschien is dit wat? Nav4allpipo76 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:37:
[...]
Op E90 zijn mijn navigatie-ervaringen ook (nog) niet heel positief. Ontvangst is bij mij prima (is ws. erg afhankelijk van warmtewerende voorruiten enzo), maar routes zijn "niet altijd optimaal" en ergonomie/bedieningsgemak haalt het niet bij TomTom en Route66. Er is onlangs een nieuwe versie uitgekomen en die is al beter, maar het blijft behelpen.
Bron: De digitale Revolutie
Vorige week in Göteborg geweest met m'n (oude) P800 met daarop Wayfinder. Een losse gps om m'n nek. Op zich natuurlijk een perfecte 'Miep' omdat de kaarten altijd actueel uit de db van Tele Atlas komen. Tenminste ..... als het hotel op de kaart op de juiste plek aangegeven staat moet het geen probleem zijn om weer terug te komen. We stonden waarempel naast het hotel en wat dacht je dat Miep zei ....... "U bevindt zich nu op de verkeerde route".
Ik naar de mediamarkt in het alexandrium. "Helaas meneertje, in november worden ze weer verwacht."
Dus wederom geduld betrachten. Ik denk dat ik wel op de opvolger wacht.
aangezien dat wel weer 3jaar kan duren.
Maar het is wel zo dat mensen die al lang besteld hebben binnenkort toch wel een E90 mogen gaan ontvangen,
heb je nog niet besteld of gereserveerd, ja dan kan het idd nog wel tot november gaan duren
Verwijderd
ik vertrouw die telefoon steeds minder en minder.
ik heb nu al zolang erop moeten w8en ik weet zeker dat het tegenzal vallen nu al sik em eenmaal heb
Maarja heb altijd super veel plezier gehad van me comunicators (9500/9210) dus zal wel goed zitten.
Maar ben het wachten inmiddels ook wel zat.
Maar ik troost mezelf met de dummy die hier op me bureau ligt

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 07-10-2007 14:56 ]
Verwijderd
ik wil er ook wel een
kan ik alvast oefenen met hem in me broekzak plaatsen
Ik denk dat dit toestel een mis-productie wordt en waarschijnlijk binnenkort door een i versie zal worden vervangen.
Meer leesvoer hier: http://my-symbian.com/forum/viewforum.php?f=35
Ja, Gewoon de goede mensen kennen dan kom je een heel eind. (die me helaas ook niet kunnen vertellen hoe of wat kwa levering)Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 21:45:
hoe kom je aan die dummie joh?
ik wil er ook wel een
kan ik alvast oefenen met hem in me broekzak plaatsen
(zijn ook op ebay te bestellen mocht je hem echt willen zien)
Daarom is er nu ook totaal geen uitlevering, en wachten we met smart op de derde versie.Miki schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:35:
Ik heb zojuist het my-symbian forum doorgespit maar daar zijn de reacties van de E90 niet al te denderend. Zo schijnt het scherm erg snel te krassen en ook bij de tweede revisie drukken de toetsen nog steeds op het binnenste scherm.
Ik denk dat dit toestel een mis-productie wordt en waarschijnlijk binnenkort door een i versie zal worden vervangen.
Meer leesvoer hier: http://my-symbian.com/forum/viewforum.php?f=35
Denk niet dat de E90V3 een E90i wordt,
Voor zover bekend zijn er helemaal geen aanwijzingen dat er überhaupt een derde revisie komt. Als jij die wel hebt gaarne een bron vermelden.Donstil schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 23:24:
[...]
Ja, Gewoon de goede mensen kennen dan kom je een heel eind. (die me helaas ook niet kunnen vertellen hoe of wat kwa levering)
(zijn ook op ebay te bestellen mocht je hem echt willen zien)
[...]
Daarom is er nu ook totaal geen uitlevering, en wachten we met smart op de derde versie.
Denk niet dat de E90V3 een E90i wordt,
heb je dit topic wel gevolgd?Miki schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 23:57:
[...]
Voor zover bekend zijn er helemaal geen aanwijzingen dat er überhaupt een derde revisie komt. Als jij die wel hebt gaarne een bron vermelden.
of anders Dit eens in zijn volledigheid lezen
Zoals ik al zei het gaat alleen om speculaties en als je eens je eigen link leest vindt je dezelfde info. Even een quote uit jouw link:Donstil schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 01:18:
[...]
heb je dit topic wel gevolgd?
of anders Dit eens in zijn volledigheid lezen
So really is there a version 3 E90 as the units I looked at were just shipped from Finland.
Every shop that wants to sell instead of telling the truth, will say that.
We don't even know what the difference of the 3rd version is or what it exactly looks like.
Lijkt me veel zeggend niet waar
Verwijderd
Mijn levertijd is nog steeds 11 okt. zal mij benieuwen of dat zo blijft, of dat het weer wijzigt.
Voor zover ik weet bestaat er geen "tweede levering/revisie". De problemen die de "eerste revisie" hadden zijn namelijk niet opgelost. Zie ook mijn link naar het my-symbian forum, op dit moment het enige forum met veel info over dit toestel. Voor zover ik heb kunnen lezen zijn er een aantal productie fouten niet opgelost:Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:32:
Maar er zijn toch al mensen die de nieuwe levering hebben op tweakers.net? Hun heb ik niet gehoord over het feit dat de toetsen het scherm raken..
Mijn levertijd is nog steeds 11 okt. zal mij benieuwen of dat zo blijft, of dat het weer wijzigt.
- binnenste scherm is zeer krasgevoelig
- toetsen die het binnenste scherm raken(waarschijnlijk veroorzaakt dit de krassen op het scherm)
- toestel ligt niet vlak op een vlakke ondergrond
[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 08-10-2007 11:11 ]
Verwijderd
En gezien het feit dat pas sinds 2 weken geleden, de telefoon als nieuw staat op nokia.nl ga ik er vanuit dat de door jouw genoemde problemen wel zijn geoplost.
Want mensen die tevreden zijn over hun toestel hoor je niet, alleen de mensen die problemen ondervinden. Niet raar natuurlijk.
Maar goed, ik weet verder ook niks zeker.. doe alleen speculaties. Ik wacht rustig af tot donderdag en dan zal ik eens kijken of ik hem dan op kan halen.
Er zijn namelijk toestellen met een platte rand onder het scherm (niet alleen proto maar ook retail eerste zending)
en ook een zending met een rand onder de toetsen,
wat de 2de versie is.
Verwijderd
Verwijderd
Heb ook elders gezien dat toestellen in Engeland weer worden geleverd. Zodra toestel binnen is zal ik berichten of het een nieuwe versie is.
Jou toestel of Toestellen ?Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:54:
Heb vandaag bericht gehad van Belcompany. Toestel wordt morgen geleverd. Mijn bestelling was op 4 september (aanbieding belcomp in combinatie met kpn twee jaar + onbeperkt internet).
Heb ook elders gezien dat toestellen in Engeland weer worden geleverd. Zodra toestel binnen is zal ik berichten of het een nieuwe versie is.
Want ik heb hem ook bij belcompany besteld, Eerder ook trouwens maar dan in de winkel niet online
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 10-10-2007 23:00 ]
Verwijderd
wij hebben al onze e90 al bijna 3 maanden (26 juli gekocht) en allemaal hebben ze een schuine rand onder de toetsen, maar evengoed drukken de toetsen op het scherm..Niet bij allemaal overigens, en dat is nou het rare: bij sommige toestellen ligt het scherm dieper, maar opstaande rand hebben ze allemaalDonstil schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:00:
Een tweede zending is er zoizo geweest.
Er zijn namelijk toestellen met een platte rand onder het scherm (niet alleen proto maar ook retail eerste zending)
en ook een zending met een rand onder de toetsen,
wat de 2de versie is.
Hebben die toetsen ook enorme krassen achter gelaten?(dat zag ik op My-sybianforum bij iemand)Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:21:
[...]
wij hebben al onze e90 al bijna 3 maanden (26 juli gekocht) en allemaal hebben ze een schuine rand onder de toetsen, maar evengoed drukken de toetsen op het scherm..Niet bij allemaal overigens, en dat is nou het rare: bij sommige toestellen ligt het scherm dieper, maar opstaande rand hebben ze allemaal
of alleen wat af poetsbare vlekjes zoals bij een laptop wel eens het geval is.
Zie plaatjes voor verschil (van internet) trouwens

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 10-10-2007 23:14 ]
Verwijderd
als ik de plaatjes zie is er dus geen verschil met onze toestellen: die hebben allemaal de opstaande rand zoals op de onderste foto zichtbaar was. Overigens laten de toetsen alleen vlekken zien, geen krassen of zoiets. Maar dat betekent dat er t.o.z. de toestellen van juli niks is veranderd.Donstil schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:12:
[...]
Hebben die toetsen ook enorme krassen achter gelaten?(dat zag ik op My-sybianforum bij iemand)
of alleen wat af poetsbare vlekjes zoals bij een laptop wel eens het geval is.
Vlekken is niet erg, als het er af te vrijven is met een doekje (laptop's hebben dit ook vaak)
Maar zag op internet iemand die echt krassen had op zijn scherm door de toetsen.
Waar besteld ?Nitrohoss schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:08:
Er stond onverwacht een postbode op de stoep met een pakketje.. vanmiddag komt 'ie terug.. dan ligt er wel geld...Kan ik vanovond even berichten hoe het apparaat bevalt.
Verwijderd
Ben bang dat voor weekend niet wat gaat worden..
wordt regelmatig gebelt op een dag, maar elke keer weer spannend (maar nee hoor geen bericht)
Verwijderd
Helaas raken de toetsen nog steeds het scherm en ik kwam er na een halve dag achter dat mijn oude kpn sim kaart (deed het wel in de 9500) niet werkt met de E90.
De E90 bleef hangen bij het opstarten (aleen nokia logo zichtbaar) ver was er niets mee te beginnen. Na allerlei harde en zachte resets en enkele keren formateren, kwam ik er achter dat de telefoon het zonder sim kaart wel deed.
Bij de kpn sim laten controleren, maar was niets mis mee. Toch nieuwe Simkaart aangevraagd, .... en ja hoor nu start ie wel op

Waar besteld ?
Verwijderd
mijn collega was vanmiddag bij een phoneshopvestiging en kreeg te horen dat er op het hoofdkantoor nog E90 op voorraad waren, maar dat dat waarschijnlijk nog om toestellen uit de vorige batch waren. Nou weet ik het ook niet meer. klopt wel met het verhaal hierboven dat de toestellen nog steeds dezelfde problemen vertonen.ralphdavidvdb schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:41:
Vandaag bericht gehoord van de leverancier bij the phone house. Van enkele filialen in amsterdam weet ik daardoor dat die ze morgen of overmorgen weer binnen krijgen. Al zal het beperkt zijn. Geen idee over de versie die het zal zijn. Maar dat zal ik tegen de tijd dat ze binnen zijn nog wel posten.
Verwijderd
Ben trouwens eerst naar het reparatie/service centrum van Nokia geweest met de toetsen op het scherm probleem. Er werd gezegd, dat ze er niets aan konden doen en dat om die reden de verhoging al was aangebracht. Vervolgens mijn oplossing dus gezocht in de strip.
Ik heb mijn bestelling op 6 augustus bevestigd gekregen, ik ben er nu net een uurtje mee aan het spelen. De GPS is niet geheel klakkeloos. Het toestel voelt niet onwijs solide aan. Misschien wel goed.. dan ga ik er wellicht wat voorzichteiger mee om. Het ding voelt een beetje als een nieuwe rubix magic of transformer.. het moet allemaal nog wat soepeltjes worden. De installatie van route 66 ging zonder problemen, gelijk op de micro sd kunnen zetten en een koppeling kunnen maken voor de snelkeuzetoets. Ook wel fijn om te weten dat Nokia maps een d/l functie heeft via het internet + usb kabel. Het toestel ziet er wel een stukje deftiger uit dan de voorgaande koelkasten (9500/9210/9100). Alhoewel ik uit pure treiterij denk ik toch het zicht op de binnenkant van een koelkast als wallpaper ga nemen...Netopyr schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:48:
Nitrohoss, wanneer heb jij je E90 bij GSMWEB besteld? Ik krijg zojuist een mail van ze dat ze de nieuwe levering begin November verwachtten en dat terwijl ik de mijne op 14 Augustus heb besteld
Het is overigens het toestel met het opstaande randje...
V 07.24.0.3
12-06-2007
RA-6
Nokia E90 01
Mooi dat de levering weer langzaam begint.
Verwijderd
weetje jij waar ik zo een strip kan regelen?Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:27:
Mijn e90 heeft ook de "toetsen-op-scherm'. Toestel twee weken geleden gekocht bij Bellcompany. Ik heb nu een hele dunne smalle zwarte kunststof strip op de rand van het toestel geplakt, daar waar die verhoging zit (strip kan er ook weer af). De strip zit mooi strak, valt niet op en heb helemaal geen last meer van toetsen op het scherm. Heb verder geen problemen met het toestel. Super toestel.
Ben trouwens eerst naar het reparatie/service centrum van Nokia geweest met de toetsen op het scherm probleem. Er werd gezegd, dat ze er niets aan konden doen en dat om die reden de verhoging al was aangebracht. Vervolgens mijn oplossing dus gezocht in de strip.
Verwijderd
Zal er uiteindelijk een kleine wijziging komen? Ik ben geen Nokia maker.. gewoon een "simpele" techneut.. ben ik te simpel als ik voorstel om de hoogte van de rubberen dopjes links en rechts boven naast het binnenscherm wat te vergroten?Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:30:
Een beetje rondgekeken in doe-het-zelf zaken, op een gegeven moment een plastic stripje gezien die de goede afmeting had qua dikte, dat toen op lengtemaat geknipt en erop geplakt, wel zo dat het ook weer los kan. Kortom: toevallig tegen een stripje aangelopen dat toevallig klein en dun genoeg was. Als je rondkijkt in zo'n DHZ zaak, kom je vast wel iets tegen dat past.
Ik vroeg me af of route 66 optimaal gebruikt maakt van de binnenscherm?Nitrohoss schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:06:
[...]
Ik heb mijn bestelling op 6 augustus bevestigd gekregen, ik ben er nu net een uurtje mee aan het spelen. De GPS is niet geheel klakkeloos. Het toestel voelt niet onwijs solide aan. Misschien wel goed.. dan ga ik er wellicht wat voorzichteiger mee om. Het ding voelt een beetje als een nieuwe rubix magic of transformer.. het moet allemaal nog wat soepeltjes worden. De installatie van route 66 ging zonder problemen, gelijk op de micro sd kunnen zetten en een koppeling kunnen maken voor de snelkeuzetoets. Ook wel fijn om te weten dat Nokia maps een d/l functie heeft via het internet + usb kabel. Het toestel ziet er wel een stukje deftiger uit dan de voorgaande koelkasten (9500/9210/9100). Alhoewel ik uit pure treiterij denk ik toch het zicht op de binnenkant van een koelkast als wallpaper ga nemen...
Het is overigens het toestel met het opstaande randje...
V 07.24.0.3
12-06-2007
RA-6
Nokia E90 01
Ik moet zeggen dat ik nog niet in de auto gestapt ben om het te proberen... maar tijdens de wandeling met de hond heb ik wel even de nav geprobeerd...B0MBACI schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 23:50:
[...]
Ik vroeg me af of route 66 optimaal gebruikt maakt van de binnenscherm?

Verwijderd
Bij Bechtle direct.
Maar is alleen voor zakelijk.
Zijn altijd erg correct en snel met leveren.
Ik heb trouwens ook de nieuwere uitvoering met de opstaande rand.
Buiten de Kalender ben ik wel erg tevreden over het toestel, supersnel internet (umts) en een aantal toevoegingen t.o.v. de 9500. Ook het voor laten lezen van de berichten werkt beter dan ik had verwacht (wel even de Nederlandse versie installeren, anders versta je er niets van). Alle applicaties werken veel sneller dan de 9500.
Als ik mijn 9500 nu pak dan lijkt deze ineens ontzettend ouderwets, dus ik zal hem snel vergeten met mijn nieuwe aanwinst.
Wat ik wel belachelijk vind is de kalender, deze is ronduit slecht, inkompleet en onhandig.
V.b. als je een nieuwe verjaardag invoert, b.v. 12-5-1974
dan staat de kalender ook op die datum, dus moet je weer naar het menu om naar de datum van vandaag te gaan.
Verwijderd
Das niet al te best als de agenda niet veel soeps is. Hopelijk komt er een agenda alternatief van een 3rd party om dit probleem op te lossen. Voor mijn Palm TX gebruik ik Agendus pro wat echtVerwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:44:
@Donstill
Bij Bechtle direct.
Maar is alleen voor zakelijk.
Zijn altijd erg correct en snel met leveren.
Ik heb trouwens ook de nieuwere uitvoering met de opstaande rand.
Buiten de Kalender ben ik wel erg tevreden over het toestel, supersnel internet (umts) en een aantal toevoegingen t.o.v. de 9500. Ook het voor laten lezen van de berichten werkt beter dan ik had verwacht (wel even de Nederlandse versie installeren, anders versta je er niets van). Alle applicaties werken veel sneller dan de 9500.
Als ik mijn 9500 nu pak dan lijkt deze ineens ontzettend ouderwets, dus ik zal hem snel vergeten met mijn nieuwe aanwinst.
Wat ik wel belachelijk vind is de kalender, deze is ronduit slecht, inkompleet en onhandig.
V.b. als je een nieuwe verjaardag invoert, b.v. 12-5-1974
dan staat de kalender ook op die datum, dus moet je weer naar het menu om naar de datum van vandaag te gaan.
Het grootste nadeel van dit toestel blijft toch wel dat het toetsenbordje het interne display blijf raken. Je kunt zoals hierboven zelf een strip monteren maar om eerst een bak geld neer te leggen om daarna zelf de nog eens te fixen is eigenlijk te genant voor woorden.
Net even in de auto geprobeerd. Scherm wordt prima gebruikt, er wordt uitgezoomd als de snelheid toeneemt etc. Alleen die verbinding maken met de satellieten gaat zooooooo traaag.... Tegen de tijd dat je je home-town uit bent begint er wat te tonen....B0MBACI schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 23:50:
[...]
Ik vroeg me af of route 66 optimaal gebruikt maakt van de binnenscherm?
Verwijderd
T/m gisteravond stond er leuk bij levertijd 11 - okt. en nu staat er , wacht op update.
Geen idee waar ik aan toe ben nu
Ik neem aan dat het lange wachten duurt vanwege de "cold fix"? Dit is namelijk het probleem bij ieder GPS apparaat (tomtom, autonavigatie, enz.)dat de eerste keer een connectie maken met GPS satellieten bij het starten van het GPS signaal. In mijn ervaring duurt een cold fix met verschillende apparaten vaak een kleine minuut tot ander halve minuut. Een "hot fix" duurt gemiddeld een seconde of 15 á 20.Nitrohoss schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:20:
[...]
Net even in de auto geprobeerd. Scherm wordt prima gebruikt, er wordt uitgezoomd als de snelheid toeneemt etc. Alleen die verbinding maken met de satellieten gaat zooooooo traaag.... Tegen de tijd dat je je home-town uit bent begint er wat te tonen....
Ik heb een vermoeden dat bij de E90 standaard het GPS signaal uitstaat om op batterij tijd te besparen. Echter duurt door calibratie en koppeling met de satellieten het langer om een fix te krijgen. Enig idee hoe lang het kost om bijvoorbeeld na een tunnel weer een fix te krijgen?
Na een tunnel pakt-ie het signaal binnen enkele seconden weer op.Miki schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:48:
[...]
Enig idee hoe lang het kost om bijvoorbeeld na een tunnel weer een fix te krijgen?
Coldfix duurt idd. wat langer, soms paar (2-3) minuten. Heb het idee dat het de allereerste keer véél langer duurde. Het maakt ook maakt uit waar de gps voor het laatst aan stond: als dat op (vrijwel) dezelfde plek was als waar je de volgende dag start, gaat het ook sneller. Ook silstaan verkort het krijgen van een fix.
Overigens is er een firmware-update in aantocht waarmee de gps A-GPS wordt; de mobiele zendmasten helpen dan mee bij het krigen van een fix.
Verwijderd
Enkele dagen geleden is handycalendar van epocware uitgebracht. Het programma is ook te downloaden in de shop van www.my-symbian.comMiki schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:42:
[...]
Das niet al te best als de agenda niet veel soeps is. Hopelijk komt er een agenda alternatief van een 3rd party om dit probleem op te lossen. Voor mijn Palm TX gebruik ik Agendus pro wat echtis voor de zakelijke gebruiker.
Erg mooie en goeie vervanger van de standaard agenda applicatie
Als je het topic een beetje gelezen hebt kan je concluderen dat je kan bestellen tot je een ons weegt maar dat het toestel vrij slecht/niet leverbaar is.Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:45:
Weet iemand waar je E90 kunt bestellen, en wat beetje betrouwbaar is?
En betrouwbaarheid kan o.a. gemeten worden door een thuiswinkelwaarborg logo.
Verwijderd
misschien bedoelt hij een betrouwbaar toestel, en dat weet je nog steeds niet zolang er nog genoeg oude voorraad op de plank ligt zo links en rechtsbroodjepoep schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:24:
[...]
Als je het topic een beetje gelezen hebt kan je concluderen dat je kan bestellen tot je een ons weegt maar dat het toestel vrij slecht/niet leverbaar is.
En betrouwbaarheid kan o.a. gemeten worden door een thuiswinkelwaarborg logo.
Wat versta je onder betrouwbaar? Een beetje betrouwbaar kan zijn marktplaats, er bestaat een kans dat je een echte E90 krijgtVerwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:45:
Weet iemand waar je E90 kunt bestellen, en wat beetje betrouwbaar is?

Ik zou nog even wachten totdat het toestel echt mainstream is geworden, dan zakt de prijs ook nog eens
Op dit moment worden hier en daar mondjes maat toestellen geleverd waarvan nog de vraag is van welke batch deze zijn. De belcompany die ik vandaag gesproken heb heeft aangegeven dat, Nokia hun gehele levering een paar weken terug heeft teruggenomen en verder niet bekend is wanneer ze weer levering krijgen.
Persoonlijk denk ik zelf nog steeds dat Nokia binnenkort de E90 in z'n geheel van de markt haalt en een E90i uitbrengt. Redenering: begin 2007 heeft Nokia het toestel aangekondigd en nog steeds is het toestel amper leverbaar, is er al een levering teruggehaald, zijn er telco's die het toestel weigeren te verkopen, diverse constructie fouten die (nog)niet zijn opgelost.
Qua specs blijft het een fantastische foon maar ik zie het somber en verbaas me niks over een spoedige EOL.
Mooi programma en integreerd goed met de E90, echter is dit niet erg uitgebreid. Kijk maar is op de site van iambic.com wat je met Agendus Pro kan doen. Dan zul je zien dat handycalendar eigenlijk in het niet valt.Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:04:
[...]
Enkele dagen geleden is handycalendar van epocware uitgebracht. Het programma is ook te downloaden in de shop van www.my-symbian.com
Erg mooie en goeie vervanger van de standaard agenda applicatie
Ik zie trouwens dat iambic nu ook voor symbian telefoons Agendus heeft gemaakt, echter alleen nu nog ondersteuning voor Sony Ericsson symbian toestellen
[ Voor 22% gewijzigd door Miki op 12-10-2007 14:46 ]
Verwijderd
Ik heb vandaag gebeld en krijg de melding dat ik hem maar ergens anders moet bestellen
Verwijderd
Bij de Nokia 9300i kon je met Symbian 80 een SMS bericht laten versturen opon request. Deze functie mis ik bij de S60.... of zie ik deze over het hoofd?
Verwijderd
Ondersteund het toestel niet...Le0032 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:52:
Hoop dat het toestel weer uitgestelde sms gaat ondersteunen
Verwijderd
Ik heb hem via een vriend besteld bij EEN importeur die ook leverd aan Belcompany en nog een paar andere belwinkels. Ik heb er het volle pond voor betaald (maar ex. btw
Ik heb hem begin oktober besteld en als het allemaal gaat zoals mij belooft is dan krijg ik hem begin november. Maar ik heb geduld (ook al wordt dat behoorlijk op de proef gesteld). Zodra ik hem binnen heb volgt een review(als er dan hier nog geen 100 staan op dat moment
Verwijderd
760 euro..Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 10:04:
Waar ik toch wel heel benieuwd naar ben, is de prijzen die iedereen zo'n beetje voor de E90 betaald. Die vind ik nogal uit een lopen.. 'n audio/telefoon winkel vroeg me € 970 en dat vond ik nogal...
waarvan ik er 85euro al aanbetaald heb.
Ach ik koop altijd maar 2 type toestellen,
de communicator serie en de 8xxx top serie,
dus zovaak hoef ik nou ook weer niet een mobiel te kopen, dus dat geld doet me weinig,
online kan het vast goedkoper, maarja bij de belcompany heb ik zoon verzekering waar k hem op kan bij schrijven
Verwijderd
Ik heb hem nu 4 dagen en ben er erg blij mee.
t.o.v. de 9500 de volgende pluspunten.
- Het cover scherm is erg bruikbaar, bij de 9500 nooit gebruikt en nu zeer vaak, de applicaties gaan dan ook naadloos over van het kleine naar het grote scherm.
- het voorlezen van berichten is erg handig, vooral op de fiets of in de auto. (er wordt zelfs automatisch naar de taal gekeken.)
- automatisch ophalen van je pop3 email.
- gps werkt erg goed dus weer een apparaat minder om mee te nemen.
- de internet browser met umt is erg snel en goed werkbaar en leesbaar.
- hij is een stuk sneller dan de 9500.
- screen saver grote scherm kun je niet uitzetten, liever gezien dat het display uitgaat als je het scherm sluit.
edit : SmartLight Automatic Backlight for S60 3rd Edition - voorkeur 90 graden stand is onbruikbaar en irritant.
- ongelijke voetjes
- knopjes raken het scherm.
- agenda mist geavanceerde herhaling mogelijkheden, b.v. Moederdag is niet niet in te stellen.
De Agenda is ook niet handig te bedienen, dit terwijl het toch een belangrijke functie van het apparaat is. Een andere agenda die ik heb geprobeerd had dezelfde euvels, aangezien deze van de standaard agenda gebruik maakte en dus niets toevoegt. - gisteren was de telefoon ineens (zonder waarschuwing) leeg, toen ik heb uit mijn zak haalde, erg vreemd.
- oude simkaart uit de nokia 9500 werkte niet in de E90.
- weinig of slecht gedocumenteerde shortcuts in alle applicaties.
Maar ondanks de nadelen overtreft ie de 9500 met gemak.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 09:13 ]
Verwijderd
vorige week gebeld met de GSM Shop, of hij er al was. Nee nee nee, allemaal onduidelijk enz. enz.
De andere dag krijg ik een telefoontje dat hij binnen was. Ik had hem eind augustus besteld in Rotterdam.
Prachtig mooi apparaat. Kom van de HTC TyTN, mis ik geen seconde. Maar mijn toestel heeft ook de bekende gebreken;
- krakende behuizing
- luidspreker kraakt bij het harder zetten
- toetsen raken binnenkant scherm.
Zijn allemaal geen zaken waarom ik hem zou terug sturen...maar toch..
Functioneel is het echt een topper, gps fix heb ik redelijk snel (3 minuten), cold fix
Niet om het een of ander, maar een hoesje van 40 Euro om een apparaat van 800 euro te dragen is geen overbodige luxe, ik heb ooit een keer een 9210 in een richting gevouwen die het apparaat niet op prijs stelde. Sindsien neem ik een duurder type pas in gebruik als het bijbehorende hoesje ook gearriveerd is.Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:35:
Even een update dan maar.......
Ik heb hem nu 4 dagen en ben er erg blij mee.
t.o.v. de 9500 de volgende pluspunten..........
Maar ondanks de nadelen overtreft ie de 9500 met gemak.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Verwijderd
dus ten opzichte van de eerste release (die wij op kantoor hebben) niks veranderd:zelfde problemen. Maar het blijft een bijzonder toestelVerwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:42:
Ook ik heb geheel onverwachts het toestel binnen.
vorige week gebeld met de GSM Shop, of hij er al was. Nee nee nee, allemaal onduidelijk enz. enz.
De andere dag krijg ik een telefoontje dat hij binnen was. Ik had hem eind augustus besteld in Rotterdam.
Prachtig mooi apparaat. Kom van de HTC TyTN, mis ik geen seconde. Maar mijn toestel heeft ook de bekende gebreken;
- krakende behuizing
- luidspreker kraakt bij het harder zetten
- toetsen raken binnenkant scherm.
Zijn allemaal geen zaken waarom ik hem zou terug sturen...maar toch..
Functioneel is het echt een topper, gps fix heb ik redelijk snel (3 minuten), cold fix
Verder nog steeds dik tevreden. Heb gelukkig nog geen klachten zoals hierboven beschreven.
Verwijderd
Ctrl-c enz....
werkt gewoon, alleen krijg je geen berichtje te zien dat je dat aan het doen bent, zoals bij de 9500.
En de Agenda is gewoon slecht.
heb ook handycalendar geprobeerd, maar die geeft alleen een verbeterde weergave en voegt verder geen functies toe, dus niet echt een verbetering. Ook in HandyCalender kun je geen geavanceerde data ingeven (b.v. moeder- of vaderdag).
Gisteren Navigon (navigatie) geinstalleerd.
Erg mooi en duidelijk beeld, simple bediening en duidelijk instructies.
Met deze toepassing valt ook duidelijk de kwaliteit van het cover scherm op.
Ook wel prettig om geen losse GPS meer te hebben. Navigon ziet de interne gps meteen.
Werkt helaas alleen op het kleine scherm, maar mischien komt er nog een E90 versie.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 08:37 ]
Verwijderd
Blijft de grote vraag, waar haal ik er nu snel een vandaan? dus zo van... ik rijd naar de winkel en neem 'm meteen mee.
Hoezo moeilijk? De E90 is duidelijk bedoeld voor de zakelijke markt en de iPhone is bedoeld voor de consument. Je kunt dan beter de N95 in je vergelijking meenemen. Kijk maar eens naar de acessoires die je standaard bij je E90 en de N95 dan begrijp je waarschijnlijk waar ik op doel.Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:35:
Toch wel moeilijk hoor... kiezen tussen de E90 en de iPhone, alle twee prachtapparaten denk ik zo... maar ga toch de voor de E90 denk ik zo.
Blijft de grote vraag, waar haal ik er nu snel een vandaan? dus zo van... ik rijd naar de winkel en neem 'm meteen mee.
Daarnaast zijn er al een paar pagina's gevuld over de leveranties van de E90 en tot zover bekend is heeft geen enkele winkel er genoeg in voorraad om er 1 zomaar te halen zonder bestelling.
Nou rijden naar een winkel en een EU versie meenemen zal er helaas niet inzitten,Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:35:
Toch wel moeilijk hoor... kiezen tussen de E90 en de iPhone, alle twee prachtapparaten denk ik zo... maar ga toch de voor de E90 denk ik zo.
wat de iphone betreft kan ik je deze week helpen,
er is namelijk een iphone naar mij onderweg vanuit de VS.
Dus E90 als me zakelijke telefoon, en Iphone voor het uitgaan/dingen waar E90 niet handig is
Lijken me de 2 gaafste toestellen nu op de markt (ook al is de Iphone wat over hyped).
Verwijderd
Ben heel benieuwd naar Nokia. Symbian ken ik al van mijn SE910i en was ik redelijk tevreden mee.
De kwestie met de agenda zit me wel een beetje dwars. Ik wil gewoon kunnen syncen met Outlook en ook alle categories, taken, terugkerende data's etc etc meenemen. Heeft iemand al een goede optie gevonden? Ik heb Aquacalender (http://www.pockettorch.ne...uacalendar%20-%20s60.html) al een aantal keer voorbij zien komen op andere fora. Zelf ben ik gecharmeerd van wat ik lees over Papyrus (http://www.sbsh.net/products/papyrus_symb/) zeker aangezien ze specifieke E90 ondersteuning bieden. Hoe meer er mee kan hoe liever ik het heb :-)
Daarnaast lees ik ook dat er qua mail ook wat te wensen over te laten is. Klopt het dat Profimail (http://www.lonelycatgames.com/?app=profimail) de beste is? Op de een of andere manier geeft hun site me een beetje een "hobbyisten" indruk maar dat hoeft natuurlijk helemaal niets te betekenen.
Ik vind de investering qua geld niet zo erg als ik een keer miszit maar het is vooral de tijd en energie die ik erin steek bij agendasoftware om alles te krijgen zoals ik het wil om er dan achter te komen dat het 'm niet is waar ik serieus chagrijnig van wordt. Pocket Informant bevalt mij op mijn Imate JasJar uitstekend in elk geval, als zij een Symbian S60 versie zouden maken zou ik 'm blind kopen. Flexmail van dezelfde programmeurs is overigens 1 grote bak ellende.
Verwijderd
Ik ga het zelfde doen...Donstil schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:57:
[...]
Nou rijden naar een winkel en een EU versie meenemen zal er helaas niet inzitten,
wat de iphone betreft kan ik je deze week helpen,
er is namelijk een iphone naar mij onderweg vanuit de VS.
Dus E90 als me zakelijke telefoon, en Iphone voor het uitgaan/dingen waar E90 niet handig is
Lijken me de 2 gaafste toestellen nu op de markt (ook al is de Iphone wat over hyped).
E90 zakelijk... en ik wacht wel op de iPhone tot ergens volgend jaar.. dat ie in Nedelrland uit is.
maar nu het moeilijkste waar ik ga ik in godsnaam die E90 vandaan halen.
de nieuwe versie met de opstaande rand...
Iemand ervaringen met GSMtrack? die hebben 'm gewoon op voorraad zeggen ze, de laatste versie..
Kun je dat trouwens ergens aan zien?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 16:48 ]
als ze hem hebben zou ik hem bestellen,
Alle EU toestellen zijn met opstaande rand.
Erg vroege UK modellen hadden nog geen rand (ik ken iemand zonder) maar dat zijn er maar HEEEL weinig geweest.
Wel kun je nog problemen hebben met speaker en toetsen tegen scherm.
Ik wacht ook nog steeds op een E90.
Me iphone is al in nederland, en vandaag vrij gegeven door de duane,
kan niet lang meer duren voordat UPS komt lijkt me, Wachten op de E90 is dus erg verzacht
Verwijderd
Ik ben gewoon naar de The Phone House gegaan 3wk terug, bestelt.Donstil schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:07:
Niets mis met GSMtrack
als ze hem hebben zou ik hem bestellen,
Alle EU toestellen zijn met opstaande rand.
Erg vroege UK modellen hadden nog geen rand (ik ken iemand zonder) maar dat zijn er maar HEEEL weinig geweest.
Wel kun je nog problemen hebben met speaker en toetsen tegen scherm.
Ik wacht ook nog steeds op een E90.
Me iphone is al in nederland, en vandaag vrij gegeven door de duane,
kan niet lang meer duren voordat UPS komt lijkt me, Wachten op de E90 is dus erg verzacht
En ik heb hem nu al 2 dagen
Verwijderd
dan zoeken we maar weer ff verder