Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:19
Ballebek schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:37:
Die van de dame staat te koop, vond hem toch wel een beetje te groot.
Zoek maar op marktplaats :+
lekker impulsief. Zeker met een apparaat met een waarde van 800 euro.
Ik probeer altijd eerst zoveel mogelijk informatie te verkijgen om er zeker van te zijn
dat het product aan mijn verwachtingen voldoet. Maar in ieder geval kan je weer iemand anders blij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:33
broodjepoep schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 23:06:
[...]

lekker impulsief. Zeker met een apparaat met een waarde van 800 euro.
Ik probeer altijd eerst zoveel mogelijk informatie te verkijgen om er zeker van te zijn
dat het product aan mijn verwachtingen voldoet. Maar in ieder geval kan je weer iemand anders blij maken.
Ach, ze is er gelukkig mee maar de groote is net even iets te. Ze had heeel lang een 9300 en later een 9300i maar ja...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Kan iemand bevestigen of ik de hoogte kan aflezen waarop ik mij bevind via GPS?
Als dit niet kan, is er dan software beschikbaar om dit mogelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
René van Gaalen schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 07:23:
Kan iemand bevestigen of ik de hoogte kan aflezen waarop ik mij bevind via GPS?
Als dit niet kan, is er dan software beschikbaar om dit mogelijk te maken?
Standaard gewoon mogelijk maar verwacht geen wereldwonderen; ik zit meestal op 53m volgens mijn telefoon en dan sta ik op het strand van Scheveningen...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ballebek schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 23:47:
Ach, ze is er gelukkig mee maar de groote is net even iets te. Ze had heeel lang een 9300 en later een 9300i maar ja...
Even gekeken op nieuwemobiel.nl. Volgens hun gegevens is de E90 even lang, 6 mm breder en 1 mm dunner. Dus objectief gezien een niet al te groot verschil, wel wat zwaarder overigens. Voelt de E90 misschien groter aan, doordat ie wat minder afgerond en dus wat hoekiger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-V-O
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 08:23

I-V-O

powerpoker

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:02:
Je kan de snelkoppelingen wel degelijk aanpassen en je kan hier ook nieuwe applicaties koppelen.
Ga naar instellingen - algemeen - persoonlijk - standby-modus en dan snelkoppelingen.
Dat is voor de knoppies op de buitenkant, helaas niet voor de knoppies aan de binnenkant.
Ik heb een tijdje gezocht en helaas geen software gevonden waarmee de knoppies binnen aangepast kunnen worden.. Zal eens kijken of ik iets in elkaar kan friemelen in C++ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Beuzelarij schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:50:
[...]

Even gekeken op nieuwemobiel.nl. Volgens hun gegevens is de E90 even lang, 6 mm breder en 1 mm dunner. Dus objectief gezien een niet al te groot verschil, wel wat zwaarder overigens. Voelt de E90 misschien groter aan, doordat ie wat minder afgerond en dus wat hoekiger is?
Denk dat je naar de 9500 hebt gekeken want er is echt wel een zichtbaar verschil in de 9300 en de E90...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Op Ebay lees ik ergens dat er Sandisk 4gb Micro SD SDHC Memory Cards worden aangeboden voor de E90.
Ik kan haast niet geloven dat de E90 SDHC ondersteund, mocht dat wel zo zijn dan zou dat geweldig zijn daar deze kaarten razendsnel zijn en het feit dat ik er al meerdere heb.

Iemand die het al geprobeerd heeft met SDHC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ballebek schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:06:
Denk dat je naar de 9500 hebt gekeken want er is echt wel een zichtbaar verschil in de 9300 en de E90...
Nee hoor, de 9300i vergeleken met de E90. Daar komen dus de minieme verschillen vandaan die ik aangaf. Een toestel kan ook enkel groter ógen, als gevolg van het design en kleurstelling.
Het kan echter ook zo zijn dat het toestel (een stuk) groter aanvoelt, doordat bijvoorbeeld de hoeken minder zijn afgerond. Daarom stel ik de vraag of dat misschien het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkW800i
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
Nokia heeft op dit moment een tijdelijke stop op de uitlevering van E90, dit in verband met audio/microfoonproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rene v. Gaalen

Heb al een week de sandisc micro Sd 4Gb, werkt uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E90 al 2-weken in gebruik, fantastisch toestel.

Het enige probleem wat ik heb is de GPS verbinding/fix als ik buiten sta. (meestal geen sateliet te bekennen)
Ik vindt bovendien dat de gebruiksaanwijzing hierover ernstig tekort schiet.

Iemand ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Maar is dat een SDHC kaart of een standaard Sd kaart?
SDHC gaat in de toekomst naar 32 Gb voor de SD kaart, de micro uitvoering zou dan zo maar op 16 Gb uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10-2021
Hallo, zijn er van de mensen die al in gelukkigge bezit zijn van de E90, ook die Route 66 op hun toestel geinstalleerd hebben, en die ook werkt?
Ik krijg het niet voor elkaar.
Na installatie op Sandiscc microSD 4Gb, kaart terug in toestel en begint de installatie automatisch, maar kan daarna nergens een icoontje ofzo terug vinden op E90.
Graag hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marsu schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:29:
Hallo, zijn er van de mensen die al in gelukkigge bezit zijn van de E90, ook die Route 66 op hun toestel geinstalleerd hebben, en die ook werkt?
Ik krijg het niet voor elkaar.
Na installatie op Sandiscc microSD 4Gb, kaart terug in toestel en begint de installatie automatisch, maar kan daarna nergens een icoontje ofzo terug vinden op E90.
Graag hulp.
Heb je wel de speciale update software geinstalleerd. Kijk op smartphoneshop.nl bij vragen over route 66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarkW800i schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:23:
Nokia heeft op dit moment een tijdelijke stop op de uitlevering van E90, dit in verband met audio/microfoonproblemen.
Wij hebben er 6 in gebruik, maar geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Veel mensen willen die E90 overkopen maar niemand reageert meer als ik akkoord ga met hun bod :P
Wat een leiers zijn het toch allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:09:
Hmm... Bij beide E90's wordt het scharnier nu wel heel losjes; ben benieuwd hoe dat in de nabije toekomst is :X
hebben de andere gebruikers hier ook last van??
dit zou serieus een reden zijn dat ik dit teostel dan niet aanschaf. 800 euro is niet je malligheid voor een designfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:21:
[...]

hebben de andere gebruikers hier ook last van??
dit zou serieus een reden zijn dat ik dit teostel dan niet aanschaf. 800 euro is niet je malligheid voor een designfout.
Zoals al eerder gemeld: wij hebben al 5 weken 6 e90 in gebruik zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Ballebek schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 07:35:
[...]

Standaard gewoon mogelijk maar verwacht geen wereldwonderen; ik zit meestal op 53m volgens mijn telefoon en dan sta ik op het strand van Scheveningen...
Was het strand daar niet opgespoten toevallig?

P.S. als de telefoon van de dame nog te koop staat kan ik er misschien wel wat mee mits er geen problemen met de scharnieren zijn etc, laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Scharnier enzo is gewoon goed, heb 2 anderen in mijn handen gehad van collega's en die voelen exact hetzelfde. Mijn mailadres staat in mijn profiel, de jouwe niet dus contact me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mijn emails niet synchroniseren met outlook. Er zou in pc suite een mogelijkheid moeten zijn om dit aan te vinken maar dat zie ik nergens staan. Doe ik iets verkeerd? ik werk met windows XP met outlook 2007

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rene v. Gaalen

Het is een SanDisk microSDHC™ 4GB
Nr. SDSDQ-4096

Werkt met de E90 en met N95 ookal ondersteund die in de documentatie maar max 2Gb.

Heb hierover eerst met Nokia gebeld, zij zeiden dat het kan, en dat blijkt wel!

Ze zijn wel een beetje schaars te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:35:
@Rene v. Gaalen

Nr. SDSDQ-4096

Werkt met de E90 en met N95 ookal ondersteund die in de documentatie maar max 2Gb.

Super!
Over een paar weken zit ik in Japan en daar zijn ze te krijgen, ik begreep dat de 8 GB versie er ook snel komt.

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 22:43
[b]René van Gaalen schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 20:21:
Over een paar weken zit ik in Japan en daar zijn ze te krijgen, ik begreep dat de 8 GB versie er ook snel komt.
mooi! hoeveel neem je er voor ons mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0KH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 23:38
En toen was het stil...... :X

Momenteel is er inderdaad een leverstop wegens problemen met
de behuizing en de speaker.

Heb zelf geen problemen met mij E90 en vraag me dan ook af wat
er precies met de speaker zou zijn d:)b . De behuizing is duidelijk dat
het te maken heeft met de toetsen die tegen het scherm aan komen.
Dit heb ik zelf ook ondervonden, maar het is niet zo heel erg.
Misschien maar een screenprotector gaan gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo76
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

pipo76

Pipo

R0KH schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:00:
De behuizing is duidelijk dat
het te maken heeft met de toetsen die tegen het scherm aan komen.
Dit heb ik zelf ook ondervonden, maar het is niet zo heel erg.
Misschien maar een screenprotector gaan gebruiken!
Sinds ik een screenprotector gebruik (tip, rechtsreeks bestellen bij Brando in HK) heb ik pas "last" van toetsafdrukken op het binnenscherm, de paar dagen daarvoor heb ik dat niet zo gemerkt. Heel storend is het niet (je veegt ze er zo af) maar van zo'n prijzig apparaat zou je beter verwachten.

Iemand trouwens al ervaring met de ingebouwde Nokia-navigatie? Het concept (gratis kaarten vd hele wereld, betalen voor navigatie wat je gebruikt) vind ik fantastisch, maar de uitwerking is nog lang niet op het niveau van tomtom. Simpele dingen als starten met navigeren vereisen veel toetsaanslagen, en ronduit irritant is dat als de stem (die ook niet is te disablen) eenmaal iets gezegd heeft, de (Nokia) BT-carkit de radio de rest van de rit gemute houdt. Enfin, het was maar 8 eur voor 1 maand, hopen dat tt snel met betere e90-support (interne gps, hopelijk ook binnenscherm) komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Beste forumers.

Na het altijd prettige gebruik van comunicator's (9210/9210i/9500)
wou ik de E90 ook maar gaan aanschaffen.

Ik weet wat hij kan etc.

Maar wat zijn nou precies de problemen?

in winkel 1 hoor ik dat er problemen zijn met de behuizing (dat als je op een toets drukt het scherm kleurd alsof hij wordt ingedrukt)
een andere winkel heeft het over een speaker probleem

en hier op het forum lees ik alleen maar " nergens last van" etc

Wat is er nu waar?
en is er al een oplossing voor (geen zin te wachten)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 09:22
mensen die hem hebben met dezelfde problemen als ik:

bron: Zdnet
http://news.zdnet.com/2110-9584_22-6204803.html

Nokia said a defective component in microphones, coupled with high demand, have hampered the availability of its flagship business phone, the E90 Communicator. Background noise during phone calls, which raised customer complaints, was caused by a defective component in the microphone, spokeswoman Theresa Parenteau of Nokia's Enterprise Solutions unit told Reuters on Tuesday. "Although the issue is now rectified, it has resulted in more limited availability than originally anticipated in some markets," she said.

When Nokia unveiled the phone in February 2007, it said it would start selling it in the second quarter in selected markets, with volume shipments coming in the July-to-September quarter. Customers have also reported scratches on the phone screen caused by some keyboard keys touching the screen. Nokia said it has now added a strengthening layer on the screens and modified the keyboard so that the keys will not touch the screen. The HSDPA and WLAN-enabled E90 Communicator, which features a full keyboard, sells at retail for about 750 euros to 800 euros ($1,025 to $1,093), before taxes and subsidies.

Maar dat wil ook zeggen dat de mensen welke hem nog niet hebben xtra lang gaan mogen wachten...

Ik vraag me af of ze een oplossing gaan voorzien voor de early-adopters die nu met de problemen zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet je wanneer je een telefoon PERSE als eerste wilt hebben, dus zou het niet vreemd vinden als ze er niks aan gingen doen.

Zolang de E90 op nokia.nl niet als beschikbaar staat, haal ik hem nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aem kei
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:28:
Dat weet je wanneer je een telefoon PERSE als eerste wilt hebben, dus zou het niet vreemd vinden als ze er niks aan gingen doen.

Zolang de E90 op nokia.nl niet als beschikbaar staat, haal ik hem nog niet.
Dus nu zeg je eigenlijk dat het normaal is wanneer je als eerste een toestel van 850 euro koopt (OFFICIEEL benelux... dus geen import) en daar iets mis mee is, je pech hebt en geen support en garantie mag verwachten met betrekking op productiefouten?
Je pech hebt als er iets mis is met het toestel cfr. productiefouten?

Ik denk dat er echt iets mis is met je redenering |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
een terugroep actie of cashback (deels) zal niet gaan gebeuren.

denk eerder dat er een soort "omwissel" actie komt bij defecte eerste exemplaren.

Bv je hebt over 3maanden een defect, dat hij dan gewoon wordt omgewisseld (door nokia, niet in de winkel) voor een nieuw type,

Nou athans dat zou ik niet vreemd vinden.

Hoop wel dat de levering snel weer op gang komt, wil niet meer wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu reeds 3-weken de E90 in gebruik.

Niks dan lof over dit toestel, behalve de GPS-fix, dit duurt veel te lang !!
Hopenlijk gaat Nokia hier nog iets aan doen.

Ik herken geen van de overige "mankementen" zoals op dit forum over dit toestel is beschreven.

Ware het niet dat ik 1-maal spontaan tijdens een telefoongesprek geen geluid meer had. Maar om dit nu aan de E90 toe te schrijven gaat mij wat te ver

• R0KH
Zoals ik ook al eerder had gezegd heb ik ook geen problemen met de E90.

Ik denk ook niet dat alle toestellen die al uitgeleverd zijn problemen hebben.
Het enige waar ze nu aan werken wat ik zelf ook als klein nadeel beschouw
is de toetsen die tegen het scherm aankomen, maar voor de rest is alles goed. _/-\o_

Ik hoorde dat ze een paar weken terug een levering bij de Mediamarkt moesten
terugsturen op verzoek van Nokia, omdat blijkbaar daar wel serieuze problemen
(microfoon/speaker) in aanwezig waren. Ik betwijfel dan ook of er van deze
uberhaubt een verkocht is en zo wel dan zullen het er niet veel zijn.

De meeste zo niet alle "early adopters" zullen dan ook hoogstwaarschijnlijk een
goed werkend toestel hebben behalve misschien de toetsen die tegen het scherm
komen. Dat verklaard ook waarom hier tot nu toe geen bezitters hebben gepost
over serieuze problemen. d:)b

• pipo76
  • Niet online

pipo76

Pipo

R0KH schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:29:
De meeste zo niet alle "early adopters" zullen dan ook hoogstwaarschijnlijk een
goed werkend toestel hebben behalve misschien de toetsen die tegen het scherm
komen. Dat verklaard ook waarom hier tot nu toe geen bezitters hebben gepost
over serieuze problemen. d:)b
Behalve toetsen-tegen-scherm (wat bij mij overigens pas het geval lijkt sinds ik een screenprotector heb) heeft m'n E90 ook "last" van de volgende known issues: krakende behuizing (tussen cameralens en speaker, en tussen batterijklep en cameraknop) en ongelijke rubbervoetjes (dus wiebelen).

• R0KH
pipo76 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:37:
[...]

Behalve toetsen-tegen-scherm (wat bij mij overigens pas het geval lijkt sinds ik een screenprotector heb) heeft m'n E90 ook "last" van de volgende known issues: krakende behuizing (tussen cameralens en speaker, en tussen batterijklep en cameraknop) en ongelijke rubbervoetjes (dus wiebelen).
Ja, dat zijn een paar kleine zaken waar ik overigens zelf weinig last van heb.
Krakende behuizing valt erg mee en ongelijke voetjes heb ik geen last van.

Ik vraag me ook serieus af of hier iets mee wordt gedaan door Nokia. Het valt mij
namelijk op dat veel (voornamelijk grote) toestellen met kunstof behuizing last hebben
van licht kraken. Een aantal van mijn vorige toestellen (P800, P990i, Qtek 9000)
hadden dit ook. Op m'n E90 is het in iedergeval niet meer en vind het ook niet storend.

Maargoed, zoals ik al zei zijn het niet gelijk heftige problemen zoals met microfoon
en/of speaker, deze zijn waarschijnlijk niet of nauwelijks op de markt gekomen.

• bymee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04-2018
Problemen met mijn E90:
Gps vindt pas na een 1/2 uur satellieten en is zeer onnauwkeurig. Een verschil van 5 km op 30 km.
Toetsen komen tegen het binnenscherm.
Luidspreker in de hoorn valt soms uit.

Nadelen:
Functietoetsen (nog) niet aan te passen.
Stug toetsenbord, dit komt de snelheid van intoetsen niet ten goede.
Kleine navigatie knop, waardoor je steeds applicatie opstart of afsluit. (of ik heb te dikke vingers)
Toetsenbord verlichting erg matig.
Verlichting blijft niet aan bij gebruik in de auto. Je kunt 's avonds je telefoon bijna niet bedienen als deze niet van verlichting is voorzien.

Voordelen:
Robust toestel, geen plastic gevoel.
Zeer duidelijk scherm, zelfs in de volle zon duidelijk leesbaar.
Handsfree, duidelijk voor beide partijen.

Nu nog wat software vinden.

• bymee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04-2018
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:35:
@Rene v. Gaalen

Nr. SDSDQ-4096

Gewoon te koop bij pdashop.nl en werkt perfect in de E90.!

• Donstil
  • Niet online
Kraken van het toestel vind ik persoonlijk niet zo vervelend, had me 9500 ook

Ik kreeg bij een aantal winkels tehoren dat er toetsen zijn die een indruk plek op het scherm vertonen als je ze gebruikt

mogelijk dat dit ook een probleem is waar ze op wachten.
ik heb er 2 inbestelling staan bij de BC hier (enige 2 in bestelling)
dus ben benieuwd hoelang het nog gaan duren

Verwijderd

Een vraag en een tip...

Vraag:
Tot gisteren had ik een E90 in gebruik, maar vanwege het formaat ben ik overgestapt naar de N95. Nu blijkt dat de beltonen niet overeenkomen en de standaard beltoon (naam is mij niet bekend) van Nokia van de E90 spreekt me erg aan. Zou iemand eens in het menu willen kijken wat de naam is van die beltoon (of van allemaal)? Het zou helemaal geweldig zijn als je de beltoon kunt mailen of weet waar ik 'm kan halen.

Tip:
Zaterdag hadden de winkels van Belcompany in Baarn, Roosendaal en Den Haag Vlamingstraat ieder nog 1 exemplaar liggen. Schrik niet van de prijs van EUR 850. Maar ja, beter duur dan niet te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 23:23:
Een vraag en een tip...

Vraag:
Tot gisteren had ik een E90 in gebruik, maar vanwege het formaat ben ik overgestapt naar de N95. Nu blijkt dat de beltonen niet overeenkomen en de standaard beltoon (naam is mij niet bekend) van Nokia van de E90 spreekt me erg aan. Zou iemand eens in het menu willen kijken wat de naam is van die beltoon (of van allemaal)? Het zou helemaal geweldig zijn als je de beltoon kunt mailen of weet waar ik 'm kan halen.

Tip:
Zaterdag hadden de winkels van Belcompany in Baarn, Roosendaal en Den Haag Vlamingstraat ieder nog 1 exemplaar liggen. Schrik niet van de prijs van EUR 850. Maar ja, beter duur dan niet te koop.
*knip* vanaf heden staan we links naar deze site niet meer toe

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 16-12-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkwetters
  • Laatst online: 09-03-2024
weet iemand het merk van die "dure" handgemaakte ledere cases voor telefoons e.d. (ik dacht een zuid amerikaans bedrijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep! "Nuance" staat er bij. tnx2joyrider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:22
mkwetters schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:06:
weet iemand het merk van die "dure" handgemaakte ledere cases voor telefoons e.d. (ik dacht een zuid amerikaans bedrijf)
Denk dat je piel frama bedoelt (Spaans overigens): pielframa.com

(of anders misschien pro porta of krusell?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkwetters
  • Laatst online: 09-03-2024
donaldo schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 00:44:
[...]

Denk dat je piel frama bedoelt (Spaans overigens): pielframa.com

(of anders misschien pro porta of krusell?)
Die was ik idd ook tegen gekomen tijdens het google-en, maar ik dacht ooit nog een andere gezien te hebben met een wat strakker design (qua website). De tasje kon je ook meer customizen door wat keuzes die je kon maken.

[ Voor 8% gewijzigd door mkwetters op 02-09-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mkwetters
heb je al bij www.vajacases.com gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentify
  • Niet online
Mijn customized E90 :) (het was een Red versie)

Mocca/Red combi.

Rubber pootje bij de memorycard slot heb ik ook verhoogd, keyboard drukt niet meer tegen het scherm aan en behuizing kraakt vrijwel niet meer.

http://www.lim.gs/E90/E90-dentify_1.jpg
http://www.lim.gs/E90/E90-dentify_2.jpg
http://www.lim.gs/E90/E90-dentify_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vreemde type aanduiding Nokia e90 "dentify" comunicator

lompe vraag mogelijk, maar waar staat "dentify" voor in dit geval

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 03-09-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentify
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 03 september 2007 @ 19:29:
Vreemde type aanduiding Nokia e90 "dentify" comunicator

lompe vraag mogelijk, maar waar staat "dentify" voor in dit geval
dat is al jaren me nickname ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ooh je hebt die text op je sticker aangepast?

Ik snapte het al niet (zal wel door het harde werken komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentify
  • Niet online
Er is trouwens een Nokia Maps ROM upgrade uit.

http://europe.nokia.com/A4509271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Weg

[ Voor 144% gewijzigd door Ginz op 05-09-2007 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Heeft er iemand al vernomen hoe het zit met de aanpassingen in de behuizing/speaker

Ergens op een anders forum ofzo ?

• Nitrohoss
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-03-2024
Donstil schreef op woensdag 05 september 2007 @ 23:14:
Heeft er iemand al vernomen hoe het zit met de aanpassingen in de behuizing/speaker

Ergens op een anders forum ofzo ?
Ik werd gebeld door de winkel, de medewerker vertelde mij dat er op zijn minst 3 weken gewacht moest worden. Eind september was aannemelijk mbt het opgelost hebben van problemen

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 10:27

robertwebbe

Robert Webbe

Kan iemand mij zeggen of je bij Route66 een full screen weergave krijgt? Of krijg je slechts een gedeelte van het scherm gevuld?

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 17:58
robertwebbe schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:29:
Kan iemand mij zeggen of je bij Route66 een full screen weergave krijgt? Of krijg je slechts een gedeelte van het scherm gevuld?
R66 gebruikt het volledige scherm

• Donstil
  • Niet online
Nitrohoss schreef op donderdag 06 september 2007 @ 00:02:
[...]

Ik werd gebeld door de winkel, de medewerker vertelde mij dat er op zijn minst 3 weken gewacht moest worden. Eind september was aannemelijk mbt het opgelost hebben van problemen
Ja hoop dat dat klopt,
Maar ben bang dat ze zelfs dat nog niet gaan halen,

Als er nu nog niets bekend is kan het wel ff duren nog, tussen ontwerp > Productie > belletje van de wikel dat hij binnen is, zit al snel 3weken

Maarja er is een dummy onderweg voor me, kan ik hem toch even in het echt zien (heb ik nog niet gedaan namelijk)
Edit: Dummy komt net binnen, mooi is hij , stuk kleiner dan me 9500 zeg
alleen nu is het wachten nog moeilijker

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 06-09-2007 15:40 ]

• leex70
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11-2023
Ola, E-90 gebruikers....

Help mij eens uit de brand... Ik moet 7 abonnementen verlengen op mn werk en ik heb geen telefoons nodig. Nu heb ik zelf een Eten glofish x500+ en ben dus gewend aan windows mobile. Nadeel is dat ik vaak te laat ben met opnemen, er is niets aan te doen. Na drie keer rinkelen schakelt ie door naar voicemail. Verder allerlei ellende met wisselgesprekken, ook als ik het gesprek aanneeem dan hoor ik 3 tot 4 seconden later pas de verbinding tot stand komen.
Aangezien ik veel bel is dit gewoon een enorm probleem.

Graag hoor ik van jullie of de e90 gewoon belt als een nokia uit de goedkopere klasses of dat ook deze telefoon (het is tenslotte symbian) ook problemen heeft.

Verder vind ik de office functies belangrijk (email en agenda sync etc) maar daar heb ik wel vertrouwen in.

Nu kan ik door 4 abo's te verlengen gratis een e90 bestellen, maar ga ik daar tevreden mee zijn? Ik vind t geen probleem om route66 ipv TT te gebruiken en de afmetingen vind ik ook prima..

Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door leex70 op 06-09-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de telefoon besteld, en verwachte leverdatum is gesteld op 3 oktober..

Uiteraard de nieuwe levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo76
  • Niet online

pipo76

Pipo

leex70 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:12:
Graag hoor ik van jullie of de e90 gewoon belt als een nokia uit de goedkopere klasses of dat ook deze telefoon (het is tenslotte symbian) ook problemen heeft.

Verder vind ik de office functies belangrijk (email en agenda sync etc) maar daar heb ik wel vertrouwen in.
Mijn ervaringen zijn goed; bellen/gebeld worden werkt zoals je van Nokia mag verwachten: goed. Ook aansluiting op (BT) carkits gaat perfect - en stukken beter dan ik met Eten heb meegemaakt.
Er zijn overigens wel problemen met het geluid en de mic. gemeld, maar daar heb ik zelf geen last van (en die zouden als het goed is straks zijn opgelost, als de e90 weer leverbaar is).

Wat de officefuncties betreft: werkt op zich prima, alleen het syncen met Outlook werkt net iets minder lekker dan met Windows Mobile. Da's overigens een Symbian-issue, niet e90-specifiek. "Problemen" zijn dat Outlook-categorieën niet gesynct worden en dat het op symbian niet zo goed mogelijk is om een "all day event" te muteren tot een "meeting" met begin- en eindtijd. In de sync gaat het ook wel eens mis; staat er ineens een afspraak van 0.00u tot 23.59u je hele dag te blokkeren. De ingebouwde agendaclient vind ik trouwens "minder handig", ik houd nogal van de weekviews die Papyrus (Symbian) en Pocket Informant (WM) geven.
Wat mailen betreft: ik heb geen klachten, maar ben daarmee nog niet zo ervaren (en heb dus nog niet zoveel eisen) als met een PIM. De ingebouwde mailclient kan op zich beter, maar daar heb ik me nog niet echt in verdiept. Het werkt, en da's dus goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:03:
Ik heb de telefoon besteld, en verwachte leverdatum is gesteld op 3 oktober..

Uiteraard de nieuwe levering.
Ja maar waar ze die datum vandaan halen is mij een raadsel,
Nokia heeft nogsteeds geen datum genoeg , ook niet aan verkooppunten

(mijne staat ook in bestelling dus 3okt zou me persoonlijk lekker uitkomen, maar geloof er niet echt in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aem kei
Hupla,

Ik ben er in geslaagd om het plastic covertje over mijn klein scherm te breken |:(
Stomweg tegen een klink lopen en krak... het was te laat.

De herstelling kost een ongeloofelijke 145 euro!!! 8)7

Ik heb de onderdelen gevonden op internet (officieel van nokia) voor een prijsje van 9,99 haha...
Nu zoek in een tutorial op internet hoe dit te vervangen...

Na hopen googlen en hopen youtuben en hopen doelloos zoeken heb ik zelfs geen enkele site gevonden waar ze de E90 uit elkaar halen >:)

Kan iemand mij hiermee helpen?
Misschien een howto "hoe een display cover te vervangen"

haha, misschien zitten hier GSM technicians die zulke tutorials hebben?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op nokia.nl staat de E90 op de voorpagina, dus het kan niet lang meer duren voordat die officieel in NL gereleased wordt.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:06:
Op nokia.nl staat de E90 op de voorpagina, dus het kan niet lang meer duren voordat die officieel in NL gereleased wordt.. :D
Dat is hij eigenlijk al, maar door de productie problemen is het "feestje" uitgesteld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
aem kei schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:01:
Hupla,

Ik ben er in geslaagd om het plastic covertje over mijn klein scherm te breken |:(

Ik heb de onderdelen gevonden op internet (officieel van nokia) voor een prijsje van 9,99 haha...

Na hopen googlen en hopen youtuben en hopen doelloos zoeken heb ik zelfs geen enkele site gevonden waar ze de E90 uit elkaar halen >:)

thanks!
Zoiets kan je beter proberen op *weg* denk ik,
daar zitten een hoop unlockers/mensen die repareren

Wat is er precies stuk , Heel je binnen scherm .

Hij staat idd op de nederlandse website, maarja aangezien er nog geen 1 woord officieel is bevestigd dat de problemen verholpen zijn, zal het nog wel wat weken duren.

Modbreak:Ik verwacht dat jij nu wel moet weten dat dit niet toegestaan is hier

[ Voor 4% gewijzigd door Ginz op 10-09-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Laatst online: 08-05 00:04
aem kei schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:01:
Hupla,

thanks!
U vraagt, wij draaien ;)

Nokia_E90_disassembly_assembly.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aem kei
WAAAW!!

Super bedankt... maar je moet echt al een burgerlijk ingineursdiploma hebben om gewoon het venstertje te vervangen 8)7
Zit er SUPER ingewikkeld uit!!

maar alvast SUPER bedankt! _/-\o_

Misschien heb je ook simpele tips om gewoon de window te vervangen zonder dat ik gans mijn E90 uit elkaar haal? haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wat is er nou precies stuk gegaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aem kei
Donstil schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:32:
Wat is er nou precies stuk gegaan ?
zal even een foto proberen uploaden...
hold on a minute ;)

EDIT: zoals beloofd de pics...

http://www.flickr.com/photos/13161058@N05/show/

[ Voor 20% gewijzigd door aem kei op 10-09-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ooh zo,
ja ik dacht het al, maar was bang dat je scherm zelf ook gescheurd was

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

aem kei schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:58:
[...]

zal even een foto proberen uploaden...
hold on a minute ;)

EDIT: zoals beloofd de pics...

http://www.flickr.com/photos/13161058@N05/show/
Balen zeg, pas wel op met het maken, als je het fout doet ben je je garantie ook direct kwijt.

offtopic:
Btw, viel het onderhoud aan je BMW mee? Ik moest gister ook en ben inmiddels 2200 euro verder :(

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Hallo ik heb 2 vraagjes over de E90:
Is het mogelijk om You Tube filmpjes af te spelen, vanaf de site van You Tube?
Werkt de radio ook zonder het handsfree kabeltje?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Er wordt als het goed is aan het eind van deze week weer een zooitje uitgeleverd aan de winkels :)

• aem kei
ErectionJackson schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:45:
[...]

offtopic:
Btw, viel het onderhoud aan je BMW mee? Ik moest gister ook en ben inmiddels 2200 euro verder :(
Om even Offtopic verder te gaan:

Een onderhoud van een BMW is altijd een droom, tot je aan de kassa staat ;)
Maar de service, ontvangst, manier waarop etc is zeker niet over te klagen...

Daarom heb ik een leasing genomen... ik moet naar niets kijken... 30x of 1 x in onderhoud... alles zit in mijn bedrag...

en dit effe ontopic te houden... De herstelling zal met bevende vingers uitgevoerd worden hoor... heb er een beetje schrik van haha... die handleiding hierboven is zodanig ingewikkeld dat ik er de kriebels van krijg haha :)

Verwijderd

DaannO schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:00:
Er wordt als het goed is aan het eind van deze week weer een zooitje uitgeleverd aan de winkels :)
hoop niet dat de toestellen ook een zootje zijn

• leex70
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11-2023
pipo76 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:43:
[...]

Mijn ervaringen zijn goed; bellen/gebeld worden werkt zoals je van Nokia mag verwachten: goed. Ook aansluiting op (BT) carkits gaat perfect - en stukken beter dan ik met Eten heb meegemaakt.
Er zijn overigens wel problemen met het geluid en de mic. gemeld, maar daar heb ik zelf geen last van (en die zouden als het goed is straks zijn opgelost, als de e90 weer leverbaar is).

Wat de officefuncties betreft: werkt op zich prima, alleen het syncen met Outlook werkt net iets minder lekker dan met Windows Mobile. Da's overigens een Symbian-issue, niet e90-specifiek. "Problemen" zijn dat Outlook-categorieën niet gesynct worden en dat het op symbian niet zo goed mogelijk is om een "all day event" te muteren tot een "meeting" met begin- en eindtijd. In de sync gaat het ook wel eens mis; staat er ineens een afspraak van 0.00u tot 23.59u je hele dag te blokkeren. De ingebouwde agendaclient vind ik trouwens "minder handig", ik houd nogal van de weekviews die Papyrus (Symbian) en Pocket Informant (WM) geven.
Wat mailen betreft: ik heb geen klachten, maar ben daarmee nog niet zo ervaren (en heb dus nog niet zoveel eisen) als met een PIM. De ingebouwde mailclient kan op zich beter, maar daar heb ik me nog niet echt in verdiept. Het werkt, en da's dus goed.
Merci!

• Donstil
  • Niet online
DaannO schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:00:
Hoe kom je aan deze info ?

dit zou namelijk perfect zijn (mits belcompany hem krijgt, waar ik nu eerste op de lijst ben)

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:47:
[...]

Hoe kom je aan deze info ?

dit zou namelijk perfect zijn (mits belcompany hem krijgt, waar ik nu eerste op de lijst ben)
de bels bevestigen dat ze hem eind deze week/begin volgende week krijgen

• Donstil
  • Niet online
Bels ?

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 10:27

robertwebbe

Robert Webbe

ddubbell

[ Voor 91% gewijzigd door robertwebbe op 13-09-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@hierboven,

zou mooi nieuws zijn,

heb bij onze belcompany een reservering staan (als enige)

(edit; heb er twee besteld, dus hoop dat ze me ook bellen als er maar een komt

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 14-09-2007 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrohoss
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-03-2024
Ben benieuwd. dan zal gsmweb er ook wel een paar krijgen..

Ben sowieso van mening dat een beetje geduld je uteindelijk meer plezier oplevert dan als eerste een toestel hebben waar heel wat mee te soebatten valt ivm rma's etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de telefoon eind juli besteld. Nou hoop ik maar dat ze er een beetje vaart achter zetten en dat ik niet helemaal onderaan de wachtlijst sta.

Iets anders: Ik heb een abonnement op Wayfinder. Wayfinder werkt met een losse gps. Nou ben ik benieuwd of dat progje ook draait met de ingebouwde gps. Iemand die dat weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
LIgt aan waar je hem eind juli hebt besteld,

Grote winkel's / webshops krijgen heb uiteraard eerder dan kleine

Vandaag niet bij belcompany binnen trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Mijn ervaring is, als je een beetje handig bent en goed gereedschap hebt, je zo'n nokia binnen een paar minuten wel uit elkaar en weer in elkaar.

Het is best wel duidelijk als je maar voorzichtig bent.

"Luie mensen worden ook moe!"

• Donstil
  • Niet online
Net de belcompany gebelt,

Eind week 37 (dat was deze week) is hij weer leverbaar,
(nou athans volgens de ene belcompany staat dat in het systeem, en volgens een andere staat er "productie fout" in het systeem)

Zeist en hilversum hebben er nog 1 volgens hun systeem
Zeist staat hij gereserveerd
en hilversum is een DOA,
Dus nog geen steek verder gekomen

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 15-09-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik ben Joop . Lijkt me mischien op zijn plaats om me even voor te stellen . Ik heb nu enkele weken de E90 en ben op zoek naar een goed ( Gratis ) programma om mijn thuis pc op afstand te bedienen . Weet iemand hier of dat er is en zo ja waar ik het kan vinden . Ik ben overigens zeer tevreden over het toestel , ik had hiervoor een P910i dus ik mis wel een heel klein beetje de touchscreen . Bij voorbaat dank voor degene die hierop reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 18:55:
LIgt aan waar je hem eind juli hebt besteld,

Grote winkel's / webshops krijgen heb uiteraard eerder dan kleine

Vandaag niet bij belcompany binnen trouwens
2Call.nl.
Had daar al eerder een toestel gekocht. Of het een grote is ..... geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ik gebruikte op me E61 toendertijd altijd voor remotedesktop TSMobiles
https://www.rdmplus.com/r....jsp?p=first_phone&pr=tsm
werkt opzich lekker,
weet niet hoe dat zit op de E90 want die heb ik helaas nog niet

ook http://www.allaboutsymbia...sktop_for_Java_phones.php
werkt lekker

Laat ons weten welke je gebruikt hebt, (dan kan ik er ook mee aan de gang)

Hoe het met de levering zit van 2call weet ik niet,

maar heb er zelf een uitstekende ervaring mee,

Edit

Is er iemand die ervaring heeft met 4allclients.nl ?
Ze hebben daar de E90 op voorraad en heb hem zojuist besteld, 869kost hij daar inc btw.
dus voor mensen die niet willen wacht mogelijk een idee

4Allclients E90[/s]

ook niet meer op voorraad,

[ Voor 92% gewijzigd door Donstil op 18-09-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netopyr
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-08 19:15
Gisteren heb ik na een vraag aan gsmweb het antwoord gekregen dat ze nog niet weten wanneer de E90 wordt geleverd door nokia :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zijn er mensen die weten hoe ik kan zien welk type E90 ik straks ontvang

Ik weet dat er inmiddels 2 tpes zijn E90-1 E90-2 en een 3 die nu wordt uitgeleverd/uit geleverd gaat worden.

Iets met een rand onder het qwerty bord las ik al op een duits forum, alleen me duits is niet zo sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:43:
Zijn er mensen die weten hoe ik kan zien welk type E90 ik straks ontvang

Ik weet dat er inmiddels 2 tpes zijn E90-1 E90-2 en een 3 die nu wordt uitgeleverd/uit geleverd gaat worden.

Iets met een rand onder het qwerty bord las ik al op een duits forum, alleen me duits is niet zo sterk
wat is de url van die site ...wil het ook wel eens lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
duitse forum kan ik helaas niet meer terug vinden in me history,

wel hier ergens een paar pagina;s terug een engelse gevonden daar werd het wel duidelijk uitgelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ..zal even rond zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@hierboven

als je hier kijkt my sybian forum
daar leggen ze het uit (na inlog zijn foto's zichtbaar)

overal wordt nu 29september trouwens als datum genoemd van nieuwe levering,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermediair
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik ben vandaag door de Belcompany gebeld dat mijn toestel klaar ligt. Nu blijkt KPN ineens een heel onaantrekkelijk abonnementsaanbod te hebben. Ik haal hem daarom nog niet op. Het toestel wil ik vooral ook gebruiken om als modem te dienen om overal te kunnen internetten. KPN is de enige die een echte fair use policy toestaat. Bij Vodaphone mag je hem niet eens al modem gebruiken hoewel de hogere internetsnelheid (1600 vs 128 Kbps) aantrekkelijk is.

Heeft iemand nog suggesties voor alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Belcompany?

is het de nieuwe zending ?
ik heb hem daar ook besteld maar nog niets gehoord helaas.

T-mobile heeft mobiel internet abbo's die "modem" functie toestaan.
Ook die 10euro variant kan je als modem gebruiken, ik ken mensen die dat doen en die nooit wat horen,
Voor bv mail is dat snel genoeg

[ Voor 76% gewijzigd door Donstil op 18-09-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De levering van mocca zou weer op gang zijn gekomen, volgens 2call. Je snapt natuurlijk wel dat ik een rode besteld heb. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
hoop snel gebelt te worden,

twijfelde tussen roog en bruin, maar bruin leek me minder snel gaan vervelen

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste