Samsung SyncMaster 226BW Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 26.088 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Bor de Wollef schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:55:
In hoeverre is deze monitor geschikt voor het bewerken van foto's gezien het over een TN paneel beschikt?
Simpel antwoord: niet ...

Uitgebreider antwoord: aangenomen dat je wat eisen stelt aan het scherm, zoals echte 8 bits kleuren, dan kun je een scherm zoals de 226BW afschrijven, want die is "maar" 6 bits. Daarnaast zit je ook met kleurverloop door de inkijkhoek. De enige reden om wel voor de 226BW te gaan als je serieus aan fotobewerking wil doen, is als je absoluut een 22" breedbeeld wil hebben. Er zijn namelijk geen 22" schermen met iets anders dan een TN panel.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan dit scherm te halen maar ik zit met het geval videokaart.

ik heb een gefroce fx 5600 128 mb, deze onderteund max 1600 x 1200 via dvi. Wil dit dus zeggen dat de samsumng geen native resolutie door krijgt vban de kaart aangezien de samsung op 1680x1050 draait.

DISPLAY PIPELINE WITH FULL NVIDIA NVIEW CAPABILITIES

* Dual RAMDACs (up to 400 MHz) for display resolutions up to and including 2048×1536 @ 85Hz
* Integrated NTSC/PAL TV encoder support resolutions up to 1024×768 without the need for panning with built-in Macrovision copy protection
* DVD and HDTV-ready MPEG-2 decoding up to 1920×1080i resolutions
* DVI support for compatibility with nextgeneration flat panel displays with resolutions up to and including 1600×1200
* NVIDIA® NVRotate™ application for advanced viewing flexibility
* NVIDIA® NVKeystone™ application for advanced display correction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Videokaartvragen horen niet in dit topic, en ga ajb eerst even zelf op zoek want je bent zeker niet de eerste die zich dat afvraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Otherside schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:30:
[...]

Ik vind het echt wel mee vallen hoor... ik heb totaal geen last van de glans van de monitor rand. Het blauwe ledje is enigsinds irritant. Zodra hij geen input signaal meer heeft (bijv PC uit) gaat hij knipperen ipv uit. Dus dan moet ik de monitor maar uit doen.

Ik heb mijne afgelopen donderdag binnen gekregen. Ben er erg over te spreken. Moet hem alleen nog even afstellen aangezien hij nu wel heel fel staat. En dan is dat MagicBright e.d uit
Liever geen dan wel glans, of niet soms? Tis net een Windows Vista eye-candy, maar totaal niet functioneel.

Dat blauwe ledje is inderdaad irritant, net zoals vee leds tegenwoordig. Waarom maken ze geen producten die geen leds meer hebben? Ik heb m'n led's van m'n computer al uit het moederbord getrokken, je hebt er toch niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:17:
[...]

Liever geen dan wel glans, of niet soms? Tis net een Windows Vista eye-candy, maar totaal niet functioneel.

Dat blauwe ledje is inderdaad irritant, net zoals vee leds tegenwoordig. Waarom maken ze geen producten die geen leds meer hebben? Ik heb m'n led's van m'n computer al uit het moederbord getrokken, je hebt er toch niets aan.
Ik vind het alles behalve irritant die black glossy rand, aangezien je je focust op wat er op het scherm gebeurd en niet op datgene wat zich een lijst noemt. Misschien is het in het begin weliswaar even wennen maar dat doe je snel genoeg... Wat betreft dat blauwe ledje, het had achteraf gezien iets minder fel gemogen (of Samsung had er voor moeten zorgen dat je de felheid kon aanpassen d.m.v. een driver), maar zoals met de glossy rand je let er toch niet erg op en heel eerlijk gezegd vind ik het toch nog wel iets extra's toevoegen aan het scherm in totaal, het past dan ook wel bij die glossy rand.

Wat betreft de problemen met dit scherm, MS Vista en de 8800 GTS ik hoop dat het werkt, en zal het de komende week kunnen testen aangezien ik deze week een nieuwe 226BW kan ophalen (nr. 2) die hopelijk niet meer tikt...

Finally, zover ik weet is het zeer onwaarschijnlijk dat er nog ooit een zilveren versie van dit scherm op de markt komt aangezien de 226BW bekend staat om zijn black glossy rand en dit toch heel anders is voor zilver, er is niet zoiets dergelijks als een high silver glossy rand, tenminste niet iets dat in de buurt komt van de huidige 226BW rand.

@Pberends
Off-topic: die leds op moederborden vind ik toch wel gemakkelijk, persoonlijk de Asus P5B Deluxe/WiFi-AP met daar een ledje op achter het woord ASUS dat rood brand als hij uit staat maar weliswaar onder spanning en blauw als hij aanstaat. Verder knippert hij in situaties zonder spanning om te laten zien dat de batterij etc. functioneren. Kortom heel gemakkelijk met modden... En zo'n ding zuigt toch geen stroom dus waarom de kans vergroten dat je schade aanricht aan je moederbord... :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:45
ik heb het scherm juist gekocht omdat hij een zwarte rand had en een blauwe led, zo past ie mooi bij de rest van mijn apparatuur :9~ :9~ :9~

maarjah iedereen een andere smaak ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-Venom- schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 08:55:
ik heb het scherm juist gekocht omdat hij een zwarte rand had en een blauwe led, zo past ie mooi bij de rest van mijn apparatuur :9~ :9~ :9~

maarjah iedereen een andere smaak ;) ;)
Dit is bij mij dus ook deels het geval, mooi design en goed passend bij de Coolermaster Mystique 631 (zwart gebezeld aluminium met blauwe led fans). Kortom, een oogappeltje... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
Ik heb er sinds gisteren ook eentje.
Bij de installatie was het lastig om de kabels er achteraan in te steken. Dat de voet niet in hoogte verstelbaar is vind ik geen probleem, wel dat voet niet links/rechts draaibaar is. Verder hing er een mooie vista ready sticker op het scherm :)
Wat me opvalt is dat het ding groot is, dat je echt soms van links naar rechts zit te kijken (zit er redelijk dicht op). De kleurweergave is mooier door hogere contrast en helderheid (in vergelijking met mijn CRT). Dit valt me vooral op bij games waar ik nu details ontdek die me vroeger niet opvielen. Ook zie je nu beter de effecten van AA en AF settings en transparency supersampling.
Ook opvallend is dat sommige dvd films er soms korrelig uitzien, net alsof je een divx/xvid aan het bekijken bent.
Na 4 uurtjes testen toch zeer tevreden met deze monitor. Nu nog wat pixeltest programmas draaien en wat magic bright settings proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aval0ne schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:18:
Ook opvallend is dat sommige dvd films er soms korrelig uitzien, net alsof je een divx/xvid aan het bekijken bent.
Dat viel me ook op. Waar zou dat aan liggen?
Is dat eventueel op te lossen met instellingen (monitor of DVD applicatie)

btw. De voet is wel links en rechts draaibaar

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:26:
[...]

Dat viel me ook op. Waar zou dat aan liggen?
Is dat eventueel op te lossen met instellingen (monitor of DVD applicatie)

btw. De voet is wel links en rechts draaibaar
Wellicht omdat een DVD maar 720x576 pixels is, en je scherm 1680x1050? Als je een DVD fullscreen bekijkt ziet het er inderdaad wat korrelig/minder uit. Oplossing: verder van je scherm gaan zitten of 1080-materiaal gaan kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVD is dus gewoon te slecht voor dit prachtige scherm. :P
Dan nog maar even wachten op HD-DVD en/of Blu-Ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2024
MagicColor uitzetten helpt ook tegen die korreligheid en kleurringen en je moet niet vergeten de brightness/contrast instellingen van je media player op hun standaardwaarden zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Dav- op 28-02-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:11:
Heb je opzich ook weer gelijk in, denk ook niet dat het eigenlijk veel uitmaakt met wat voor scherm je hebt.

Dan maar het gordijn dicht. ;)
Kan helaas m'n scherm niet anders neerzetten.
laat voor je gordijn een 2de gordijn plaatsen, zo'n ding dat maar half licht door laat, weet niet juist hoe dat noemt... Mijn moeder heeft iets zelf gemaakt dat ongeveer 60-75% van het licht niet door laat (stof gekocht in de ikea)... Misschien is dit een leuk alternatief... In mijn kamer heb ik gewoon scandiaflex, daarmee kan je ook met het licht spelen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over diverse filmpjes en DVD's die je voorheen op je oude gup-monitor gewend was, sja daarbij lijkt de kwaliteit van de film inderdaad op achteruit te gaan en ook ik heb gemerkt dat mn DVD verzameling op bureau-werk-zitafstand dan ook niks meer voorstellen.

Zoals eerder gezegd merk je dat je even 2 meter afstand moet nemen dan ziet het er puntgaaf uit.

Ik heb al wat 1080p / 1080i films bekeken en dat ziet er op bureau-werk-zitafstand dan wel weer erg strak uit.

En ik las iemand over het knipperende ledje als je je computer uit doet.
Dat ledje is inderdaad erg fel en de eerste nacht hield het me wakker.

Toen ik opstond uit bed om de monitor uit te zetten dacht ik juist: wat slim dat ze dan zo gedaan hebben want dat spoort je dus echt aan je apparatuur werkelijk uit te doen. En zoals we allemaal weten scheelt dat toch energiekosten op jaarbasis én verminderde kans op brand in huis ;)

Voor professionele fotobewerking is deze monitor idd minder geschikt omdat je vrij snel kleurverloop hebt. Doe je dit echter hobbymatig en wil je gewoon een groot breedbeeld dan blijft deze monitor toch echt wel een lekkere keuze denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 00:09:
Dat ledje is inderdaad erg fel en de eerste nacht hield het me wakker.
Tip: doe je ogen dicht als je wilt slapen, scheelt een jas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
Ik ben van plan om een 226BW te kopen maar zit nog met een probleem.

Ik heb een computer met DVI en een Xbox 360 met VGA. Met de monitor die ik nu heb verwissel ik handmatig tussen DVI en VGA, niet echt handig.

Is het mogelijk om op de 226BW zowel de DVI als de VGA te gebruiken? Ik weet dat het mogelijk is maar is het ook mogelijk als zowel de computer als de Xbox aanstaat?

Vaak staat mijn computer te downloaden als ik aan het gamen ben.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Mentox schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:07:
Ik ben van plan om een 226BW te kopen maar zit nog met een probleem.

Ik heb een computer met DVI en een Xbox 360 met VGA. Met de monitor die ik nu heb verwissel ik handmatig tussen DVI en VGA, niet echt handig.

Is het mogelijk om op de 226BW zowel de DVI als de VGA te gebruiken? Ik weet dat het mogelijk is maar is het ook mogelijk als zowel de computer als de Xbox aanstaat?

Vaak staat mijn computer te downloaden als ik aan het gamen ben.
Je kunt gewoon met het knopje 'source' op de monitor wisselen tussen 2 inputbronnen. Je kunt ook gewoon hotswappen, dus van de ene videobron naar de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Laatst online: 13:50

M-ThijZ

Riding on Rails

Zien meer mensen een ruis in donkere gedeeltes van afbeeldingen en foto's? Op het moment dat er ergens een kleurverloop van lichtgrijs naar donkergrijs is bijvoorbeeld, dan zie ik gewoon een ruis die heel onrustig is voor de ogen.
Hiervoor moet ik wel met mijn gezicht dicht bij het beeldscherm, maar het is wel degelijk aanwezig.
Ik zal eens kijken of ik een afbeelding kan vinden waarbij het goed zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een vraagje.
Heeft deze Lcd een glans of een matte scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:07:
FF een vraagje.
Heeft deze Lcd een glans of een matte scherm?
mat

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zo'n samsung scherm besteld. Als ik straks mijn 360 aansluit geeft dit scherm 720P mooi weer ? En is er bijvoorbeeld bij PGR3 geen sprake van in elkaar gedrukte wagens ? Dit is op een 4/3 scherm op dit moment namelijk wel het geval

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein beetje offtopic, welk schermreinigingsmiddel is volgens jullie nou het beste, welke zou je aanraden. Had paar jaar terug een pakje fellowes doekjes gekocht, maar daarmee werd het scherm juist smeriger, haha. Dat ga ik dus inet gebruiken op mn 226BW.

Suggesties welkom.

@ Bert: Zelfs mét ogen dicht had ik er last van, kan je nagaan hoe fel dat ledje is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:15:
Ik heb ook zo'n samsung scherm besteld. Als ik straks mijn 360 aansluit geeft dit scherm 720P mooi weer ? En is er bijvoorbeeld bij PGR3 geen sprake van in elkaar gedrukte wagens ? Dit is op een 4/3 scherm op dit moment namelijk wel het geval
Het is een beetje moeilijk antwoord te geven op een vraag als deze, omdat niet iedereen op de hoogte is van de instellingen die je op de xbox kan doen voor zo een scherm.

Maar het scherm is in principe voorzien van een 16:9 verhouding, dus ik denk dat dat geen problemen oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-ThijZ schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:34:
Zien meer mensen een ruis in donkere gedeeltes van afbeeldingen en foto's? Op het moment dat er ergens een kleurverloop van lichtgrijs naar donkergrijs is bijvoorbeeld, dan zie ik gewoon een ruis die heel onrustig is voor de ogen.
Hiervoor moet ik wel met mijn gezicht dicht bij het beeldscherm, maar het is wel degelijk aanwezig.
Ik zal eens kijken of ik een afbeelding kan vinden waarbij het goed zichtbaar is.
Geen last van what so ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Laatst online: 08-09 00:48
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:08:
[...]

Het is een beetje moeilijk antwoord te geven op een vraag als deze, omdat niet iedereen op de hoogte is van de instellingen die je op de xbox kan doen voor zo een scherm.

Maar het scherm is in principe voorzien van een 16:9 verhouding, dus ik denk dat dat geen problemen oplevert.
1680x1050 is 16:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, correct.

Vooralsnog zal de vervorming dan niet zo sterk zijn als 4:3, alhoewel ik niet weet hoe die xbos ermee omgaan in de pixellayout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zwart en glossy evenals de blauwe LED irriteert het de ogen mateloos! Blijft absurd dat Samsung hiermee op de proppen komt. Technisch gezien een perfect beeldscherm, maar zo'n drekke behuizing. Echt een gemiste kans.

Weet iemand of het verschil in beeldkwaliteit veel scheelt met de 225-versie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik ben nu zelf ook van plan om een 226 BW te halen mr eergister las ik ergens dat LG ook met niewe 22 inch schermen zat aan te komen. Met name de L226 WA vond ik zeer aantrekkelijk aangezien die een HDMI aansluiting heeft waardoor je als ik het goed begrijp je er een ps3 op kan aansluiten( heb niet zoveel verstand van al die display termen) die HDMI heb ik niet zo zeer nodig maar als me broer
of neef met zijn ps3 langskomt kunnen we wel op een mooie resolutie spelen.

Nu is mijn vraag: Is het verstandiger om op die LG schermen te wachten, of maakt het niet zoveel uit
en kan ik net zo goed nu een 226 BW halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:52:
Dat zwart en glossy evenals de blauwe LED irriteert het de ogen mateloos! ..... Echt een gemiste kans.
Ik moet zeggen dat dit erg persoonlijk is. Zelf heb ik er werkelijk 0,0 last van, ondanks dat er behoorlijk wat zonlicht hierbinnen komt (kamer op het zuiden, 2 hoog - waarvan de hele muur praktisch uit ruiten bestaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav-
Yep, als je last van die blauwe led hebt, dan zit je gewoonweg niet goed voor je scherm. Als je recht voor je scherm zit, schijnt het totaal niet in je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrod
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:59
M-ThijZ schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:34:
Ja, vooral bij filmpjes heb ik hier ook last van. Kan enorm irritant zijn soms. :/

Hier een voorbeeldje van die waas/ruis in een 1080p trailer. Niet zo'n heel goed voorbeeld maar je kunt zien wat ik bedoel.

http://i11.tinypic.com/40m8hm1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Lrod op 02-03-2007 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zwart en glossy evenals de blauwe LED is prachtig en erg trendy! Blijft fantastisch dat Samsung hiermee op de proppen komt. Technisch gezien een perfect beeldscherm en zo'n schitterende behuizing. Echt een prachtig product van Samsung.

Het verschil in beeldkwaliteit tussen de 225BW en 226BW kun je alleen bepalen als je ze beide naast elkaar kunt zien. Heel groot zal het verschil niet zijn, maar de Samsung 226BW heeft wel een eigen Samsung paneel dus slechter dan de 225BW zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:02:
Dat zwart en glossy evenals de blauwe LED is prachtig en erg trendy! Blijft fantastisch dat Samsung hiermee op de proppen komt.
Ik (en ook andere mensen hier) vinden het nochtans enorm vervelend.
Die zwart blinkende rand irriteerde me in de mediamarkt al, laat staan hier thuis op mijn bureau.
En die blauwe led is pakweg 10x te fel.
Heb ook zo'n led aan mijn pc kast (antec) en zelfs die heb ik na 1 dag het kabeltje eruit getrokken, zo storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik (en ook andere mensen hier) vinden het nochtans juist weer niet vervelend/storend.

Oftewel: Smaken/meningen verschillen.
Maar niet nuttig om hierover door te gaan, de keuze maak je immers zelf.

Zie hier nog een review van de Samsung 226BW @ overclockersonline
http://www.overclockerson...php?page=articles&num=931

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Over de blauwe ledjes en de glimmende rand:

- Rand weerspiegelt bij mij flink, mijn opstelling is zo dat ik een raam achter me heb, dus maximale weerspiegelingen van blauwe lucht in de rand. Ik heb me er nog niet aan gestoord hoewel ik het wel een kleine designflaw vind.

- De blauwe led, vind ik erg mooi. Enige minpuntje is dat je soms nét in zo'n positie gaat zitten zodat je de led direct kunt zien (ipv het licht dat óm de powerknop heen valt), dan is het wel enigzins storend. Design hiervan had dan ook iets beter gekund naar mijn mening.

Maar voor beide design minpuntjes, geldt dat ze me niet heel ernstig storen. Aan de ene kant vind ik dat ze juist wat toevoegen aan het strakke design, daar zitten ook nadelen aan. Maar voor mij geldt dat die nadelen niet opwegen tegen het mooie uiterlijk van de monitor. De blauwe led staat trouwens erg mooi bij mijn (antieke ;)) blauwe Logitech mouseman wheel (met blauw oplichtende logitech logo).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:12:
Hey ik ben nu zelf ook van plan om een 226 BW te halen mr eergister las ik ergens dat LG ook met niewe 22 inch schermen zat aan te komen. Met name de L226 WA vond ik zeer aantrekkelijk aangezien die een HDMI aansluiting heeft waardoor je als ik het goed begrijp je er een ps3 op kan aansluiten( heb niet zoveel verstand van al die display termen) die HDMI heb ik niet zo zeer nodig maar als me broer
of neef met zijn ps3 langskomt kunnen we wel op een mooie resolutie spelen.

Nu is mijn vraag: Is het verstandiger om op die LG schermen te wachten, of maakt het niet zoveel uit
en kan ik net zo goed nu een 226 BW halen?
uhh als je een ps3 oid er op wil aansluiten is het handiger om op de lg te wachten. ik zelf zit ook met dta "probleem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Is HDMI niet gewoon DVI met audio? Er zijn converters en converter kabels, dus ik denk dat je geen probleem zal heben met de PS3 op een DVI aansluiting te pluggen. Mogelijk alleen door de afwijkende resolutie. Volgens mij doet de PS3 720p. Ofwel 1280*720.
Volgens mij geen native resoluties voor dit scherm.

[ Voor 6% gewijzigd door makkie ;) op 02-03-2007 12:19 ]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
makkie ;) schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:18:
Is HDMI niet gewoon DVI met audio? Er zijn converters en converter kabels, dus ik denk dat je geen probleem zal heben met de PS3 op een DVI aansluiting te pluggen. Mogelijk alleen door de afwijkende resolutie. Volgens mij doet de PS3 720p. Ofwel 1280*720.
Je kunt inderdaad gewoon een converter gebruiken. 1280x720 is inderdaad geen native resolutie. Maar het gaat vooral om de verhouding. Om geen lelijke stretching te krijgen is een 16:10 verhouding het best. 1280x720 is 16:9 dus het is te hopen dat je balken onder en boven krijgt. Als dat zo is lijkt het me geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
Dat zwart en glossy evenals de blauwe LED irriteert het de ogen mateloos! Blijft absurd dat Samsung hiermee op de proppen komt. Technisch gezien een perfect beeldscherm, maar zo'n drekke behuizing. Echt een gemiste kans.

Weet iemand of het verschil in beeldkwaliteit veel scheelt met de 225-versie??
Kom op zeg! Overdrijven is ook een vak, maar goed je postgeschiedenis leert dat je graag zeurt. Probeer wat positiever in het leven te staan ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makkie ;) schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:18:
Het klinkt misschien dom omdat ik er niet zoveel verstand van heb, je hebt toch geen audio nodig die naar je scherm gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BertusG schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:15:
[...]

Kom op zeg! Overdrijven is ook een vak, maar goed je postgeschiedenis leert dat je graag zeurt. Probeer wat positiever in het leven te staan ofzo!
Over de positieve dingen ga ik natuurlijk geen topics openen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:28

SalimRMAF

SpaceX - 4K

lol

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:26:
[...]

Het klinkt misschien dom omdat ik er niet zoveel verstand van heb, je hebt toch geen audio nodig die naar je scherm gaat?
Klopt daarom kan je ook gewoon een DVI verloopje gebruiken

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:17:
Ik (en ook andere mensen hier) vinden het nochtans juist weer niet vervelend/storend.

Oftewel: Smaken/meningen verschillen.
Maar niet nuttig om hierover door te gaan, de keuze maak je immers zelf.

Zie hier nog een review van de Samsung 226BW @ overclockersonline
http://www.overclockerson...php?page=articles&num=931
Ik sluit me volledig bij Renzo aan aangezien dit een 'nuttig' en vooral 'bruikbaar' topic moet zijn en blijven, want ter herinnering het is nog steeds in de 'proeffase', en zodra er nog alleen maar 'nutteloze' dingen worden vermeld als voorraden en je eigen mening over het al dan niet mooie blauwe ledje dan wordt hij alsnog gesloten... dus meningen worden maar naar elkaar gemaild of whatsover. Dus hierbij een verzoek om op te houden met dit... :)
En om deze kwestie te concluderen, Samsung heeft het scherm aangepast aan de Vista style (de taakbalk etc.) en inderdaad zoals vermeld vind je het niet mooi, fijn zo, dan koop je toch een ander?

Dus nu weer on-topic...

Ik mis hem nu al weer 10 dagen en Samsung mailde dat ze de vraag niet aankunnen en daarom dat er winkels zijn (groeiend aantal) dat hem niet meer zo snel kan leveren. Op internet praten ze over 3 weken levertijd... Dus ben blij dat jullie er op dit moment al 1 hebben... Ik baal er goed van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat blauwe LED irriteert het de ogen mateloos! Blijft absurd dat Samsung hiermee op de proppen komt.
Spuit het dan zwart.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 04:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 29-07 21:57
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:33:
[...]

Ik sluit me volledig bij Renzo aan aangezien dit een 'nuttig' en vooral 'bruikbaar' topic moet zijn en blijven, want ter herinnering het is nog steeds in de 'proeffase', en zodra er nog alleen maar 'nutteloze' dingen worden vermeld als voorraden en je eigen mening over het al dan niet mooie blauwe ledje dan wordt hij alsnog gesloten... dus meningen worden maar naar elkaar gemaild of whatsover. Dus hierbij een verzoek om op te houden met dit... :)
En om deze kwestie te concluderen, Samsung heeft het scherm aangepast aan de Vista style (de taakbalk etc.) en inderdaad zoals vermeld vind je het niet mooi, fijn zo, dan koop je toch een ander?

Dus nu weer on-topic...

Ik mis hem nu al weer 10 dagen en Samsung mailde dat ze de vraag niet aankunnen en daarom dat er winkels zijn (groeiend aantal) dat hem niet meer zo snel kan leveren. Op internet praten ze over 3 weken levertijd... Dus ben blij dat jullie er op dit moment al 1 hebben... Ik baal er goed van.
Mja, ik denk toch dat het mogelijk moet zijn om met onderbouwing je mening te geven over het design van deze monitor. Zeker als je hem zelf in het bezit hebt, lijkt het me nuttig voor eventuele kopers om te weten aan wat voor zaken mensen zich storen. Het heeft natuurlijk geen zin als het een welles nietus spelletje wordt, want inderdaad iedereen zijn eigen smaak. Maar als mensen zich storen aan een glimmende rand of aan een te fel oplichtend blauw ledje... dan is dat nuttig voor eventuele kopers om daar goed naar te kijken voordat ze tot aanschaf overgaan.

Dit topic gaat over deze monitor en daar horen pluspunten en minpunten (of wat gebruikers pluspunten/minpunten vinden) bij en dat is inclusief het design. Dus zolang het niet een welles nietes topic wordt, denk ik dat het nuttig is om het erover te hebben.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:32:
[...]

Over de positieve dingen ga ik natuurlijk geen topics openen! 8)
De echte nederlander staat op... ;)

Persoonlijk vind ik het een prachtdesign, echt een topper van samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag mbt. dit scherm, klopt het dat naast de buitenste rand ook het scherm zelf 'glimmend' is?
Onlangs was ik namelijk bij de MyCom in Utrecht, en het display welke ik zag staan had naast de glimmende behuizing ook een glimmend display. Ik weet in ieder geval zeker dat het een Samsung scherm was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 11:29
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 09:34:
Ik heb een vraag mbt. dit scherm, klopt het dat naast de buitenste rand ook het scherm zelf 'glimmend' is?
Onlangs was ik namelijk bij de MyCom in Utrecht, en het display welke ik zag staan had naast de glimmende behuizing ook een glimmend display. Ik weet in ieder geval zeker dat het een Samsung scherm was.
Nee, scherm zelf is mat. Is al eerder gevraagd op deze pagina zelfs...ff lezen he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry daarvoor.... Maar is er dan wel een 22" monitor van samsung met glimmend scherm? Zo ja, welk type is dat dan, ik weet namelijk zeker dat ik er zoeen gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 11:14:
Sorry daarvoor.... Maar is er dan wel een 22" monitor van samsung met glimmend scherm? Zo ja, welk type is dat dan, ik weet namelijk zeker dat ik er zoeen gezien heb.
Wat is het eigenljk het voordeel van een glimmend scherm ten opzichte van een mat scherm (eye candy??) zoals "onze" samsung. Het lijkt mij juist extra schitteringen opleveren in bijv. een omgeving met veel licht/ramen en aangezien sommige mensen zich al storen aan de glimmende rand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BertusG schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:10:
[...]

Wat is het eigenljk het voordeel van een glimmend scherm ten opzichte van een mat scherm (eye candy??) zoals "onze" samsung. Het lijkt mij juist extra schitteringen opleveren in bijv. een omgeving met veel licht/ramen en aangezien sommige mensen zich al storen aan de glimmende rand ;)
Dat klopt, het 'oogt' in sommige gevallen wat mooier, ook lijkt het of de kleuren beter over komen.... Maar doordat de 226BW dus een mat scherm heeft vraag ik me nu wel heel erg af welk scherm van Samsung in 22" ik dan gezien heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
even een vraagje is de maat die in de strartpost staat de buiten maat ?
Set(W*H*D)(mm) (with stand) 514.6*422.0*219.3

als dat zo is dan past hij in me kast :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rjn27 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:56:
even een vraagje is de maat die in de strartpost staat de buiten maat ?
Set(W*H*D)(mm) (with stand) 514.6*422.0*219.3

als dat zo is dan past hij in me kast :9 :9
Ja buitenmaat... :) En anders bouw je je kast toch uit?! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Laatst online: 13:50

M-ThijZ

Riding on Rails

Lrod schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 06:16:
[...]

Ja, vooral bij filmpjes heb ik hier ook last van. Kan enorm irritant zijn soms. :/

Hier een voorbeeldje van die waas/ruis in een 1080p trailer. Niet zo'n heel goed voorbeeld maar je kunt zien wat ik bedoel.

http://i11.tinypic.com/40m8hm1.jpg
Ik was al bang dat ik de enige was die dit opviel!
Bijvoorbeeld bij deze wallpaper zie ik een onrustige ruis in de onderste hoeken van het beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Ik heb dus ook een 226BW besteld, maar nu begin ik toch ineens te twijfelen...
Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor games icm een 8800GTS 640MB.
Zal de resolutie van het scherm dan niet zo hoog zijn dat ik al snel een nieuwe videokaart moet hebben om voor games een goede fps te hebben?

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 09:36

aex351

I am the one

hesr schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:22:
Zal de resolutie van het scherm dan niet zo hoog zijn dat ik al snel een nieuwe videokaart moet hebben om voor games een goede fps te hebben?
Waar heb je het besteld want ik wacht nu al 2 weken op de mijne. En het kan volgens mij nog wel een paar weken duren. Qua resolutie zit het allemaal wel goed hoor.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

hesr schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:22:
Ik heb zojuist een 8800GTS 320MB gecancelled voor een 640MB versie, omdat ik de 226bw wil gaan halen :) Je GTS kan de reso van 1680*1050 in de meeste gevallen makkelijk hebben!

Ik vraag me trouwens wel af hoe het zit met de dode pixels van dit scherm. Hebben veel mensen last van dode (sub)pixels, en is het noodzakelijk om een zogenaamde pixelgarantie aan te schaffen bij aankoop van het scherm?

[ Voor 16% gewijzigd door Brainless-NL op 03-03-2007 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff, ik heb de 226bw ook, en het is meer een beeldplanken vraag dus ja ben benieuw of de 8800gts320mb ook wel genoeg is voor de 226bw heb nu een 6645 geforce(custom model voor targa is sneller dan een 6600 en langzamer dan een 6600GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 18:40:
Ff, ik heb de 226bw ook, en het is meer een beeldplanken vraag dus ja ben benieuw of de 8800gts320mb ook wel genoeg is voor de 226bw heb nu een 6645 geforce(custom model voor targa is sneller dan een 6600 en langzamer dan een 6600GT
offtopic:
Zoek eens een review op van de 320MB waar ze 1680*1050 gebruiken. Ik weet zelf dat op de wat hogere resoluties (dat is dus ook op 1680) het geheugen vaak erg gaat meetellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brainless-NL schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:22:
[...]

Ik heb zojuist een 8800GTS 320MB gecancelled voor een 640MB versie, omdat ik de 226bw wil gaan halen :) Je GTS kan de reso van 1680*1050 in de meeste gevallen makkelijk hebben!

Ik vraag me trouwens wel af hoe het zit met de dode pixels van dit scherm. Hebben veel mensen last van dode (sub)pixels, en is het noodzakelijk om een zogenaamde pixelgarantie aan te schaffen bij aankoop van het scherm?
geen dooie pixels en als je hem bij BCC haalt dan mag'ie bij 1 dp al terug voor een jieuwe. Je betaald iets meer (€ 384 in Hilversum), maar dan heb je geen verzendkosten een een goede service.

Verders, had ik 2x 66000gt in sli op een syncmaster 171p, en dit, 226bw icm 8800gts 640mb is helemaal ok. Wel even klungelen aan de instellingen want bijv. de menu balk hier in GOT is wel erg mega fel rood. ff uitzoeken nog dus wat de beste instellingen zijn voor internet. In gaming (FEAR) helemaal topperdepop met alles op hoger dan hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

aex351 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:11:
[...]

Waar heb je het besteld want ik wacht nu al 2 weken op de mijne. En het kan volgens mij nog wel een paar weken duren. Qua resolutie zit het allemaal wel goed hoor.
Ik heb de mijne op 8 februari besteld (Norrod). Hij zou er 2 weken later wel zijn.
Twee weken later zou hij er over een week zijn. Nu wordt het op z'n vroegst volgende week en dan nog...
Maar goed: in de tussentijd is de prijs aldaar wel naar € 344,- gegaan!

Iemand die op de hoogte is of iets meer weet van mogelijke leveringsproblemen van deze monitor?

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er vandaag een 226BW gekocht bij CD-ROM-Land (8 dagen omruilgarantie) en hoewel de doos erg klein leek (ben CRT gewend..) is het echt enorm breed op het buro! En geen één dode pixel. :) Het is mijn allereerste TFT scherm, heb hiervoor jaren het Iiyama Vision Master Pro 410 beeldbuis gebruikt en heb lang moeten wachten voordat ik de overstap durfde te maken; heb o.a. de Iiyama ProLite E2200WS-B1 van m'n broer gezien en vond het erg tegenvallen (kreeg er hoofdpijn van).

Het monteren ging wal stroef omdat de schroef van de voet steeds schuin in het schroefgat ging, maar met een schroevendraaier kreeg ik het vast.
De glossy rand valt reuze mee in een donkere kamer en van de blauwe LED powerknop heb ik weinig last van, heb overal wel LEDjes branden van de switch tot aan de speakers toe. Ik maak me wel een beetje zorgen over de vrij zwakke stroomconnectie op het scherm zelf, als ik de kabel beweeg valt het scherm uit, beweeg ik het weer, gaat het scherm weer aan. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben heel blij dat ik het scherm " gewoon " in de winkel heb gekocht. Aangezien ik nu wat ongein l;ees over levering en lange wachttijden.

Al betaal je ca. 40 euro meer in een winkel, je kan het meteen meenemen en terugbrengen als er iets mis is.

Geen gedoe met verzending en levertijden... dat, icm met de zekerheid om het terug te brengen vind ik persoonlijk de 40 euro erg waard.

Het lijkt me verder niet relevant om te gaan gissen naar welk scherm van Samsung nu een gli,,end scherm had. Het gaat heir over de 226 BW en die heeft dat in iedergeval niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Vinden jullie de pixels niet te groot bij 22" ??
Ik heb al voor een 20" ws gezeten van dell (2007wfp) en die heeft dezelfde resolutie als deze 22" en daar vond ik de resolutie net passend. Dan moeten de letters nog groter zijn bij een 22" ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
psychodweep schreef op zondag 04 maart 2007 @ 00:22:
Vinden jullie de pixels niet te groot bij 22" ??
Ik heb al voor een 20" ws gezeten van dell (2007wfp) en die heeft dezelfde resolutie als deze 22" en daar vond ik de resolutie net passend. Dan moeten de letters nog groter zijn bij een 22" ??
Alles standaard, lettergrootte 100%: Afbeeldingslocatie: http://img126.imagevenue.com/loc109/th_72782_226BW_Screen_122_109lo.jpg

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hbokh schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 21:23:
[...]

Ik heb de mijne op 8 februari besteld (Norrod). Hij zou er 2 weken later wel zijn.
Twee weken later zou hij er over een week zijn. Nu wordt het op z'n vroegst volgende week en dan nog...
Maar goed: in de tussentijd is de prijs aldaar wel naar € 344,- gegaan!

Iemand die op de hoogte is of iets meer weet van mogelijke leveringsproblemen van deze monitor?
Als je iets terug had gelezen in dit topic zag je het antwoord staan op je vraag over leveringsproblemen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 09:36

aex351

I am the one

rabor schreef op zondag 04 maart 2007 @ 02:51:
[...]
Alles standaard, lettergrootte 100%: [afbeelding]
Een screenshot heeft weinig nut. Je moet een foto maken van de beeldscherm zelf.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 20:48
aex351 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 04:33:
[...]

Een screenshot heeft weinig nut. Je moet een foto maken van de beeldscherm zelf.
Idd, dit ziet er gewoon goed uit. Dus gaarne foto! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 08:50
Misschien wel handig voor in de startpost, een poll met defecte sub/pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 03:22:
[...]
Als je iets terug had gelezen in dit topic zag je het antwoord staan op je vraag over leveringsproblemen...
Oh sorry hoor, ik probeer het bij te houden. Zoeken levert in elk geval weinig duidelijks op...
Misschien zou je zo vriendelijk willen zijn om te verwijzen naar de pagina waarop dat dan stond, want om nou 15 sub-pages te gaan doorworstelen - nee bedankt. :X

[ Voor 8% gewijzigd door hbokh op 04-03-2007 12:44 . Reden: Correctie ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Laatst online: 19:55
Brainless-NL schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:22:
[...]

Hier kan je mooi het verschil zien tussen de 320MB en 640MB versie van de 8800GTS.. De 320MB versie is dus prima zolang je maar niet boven de 1280x1024 resolutie komt en bakken vol met AA/AF gaat gebruiken.. Met een 226BW ben je voor de toekomst dus wel beter af met de 640MB versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk schermpje, alleen die rand onderin vind ik weer wat minder, mooi glanzende rand en dan dat goedkope grijze plastic onderin...Verder tenzij je echt op het scherm gaat zitten valt het reuze mee met de grootte van de pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Ik ga ook de Samsung Syncmaster 226BW bestellen maar heb nog effe een vraagje
Mijn videokaart (Asus En7600GT) heeft 2 DVI-I aansluitingen.
En de 226BW heeft alleen een DVI-D aansluiting.
Gaat ik gewoon met een normale DVI kabel deze met elkaar verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Inflatable schreef op zondag 04 maart 2007 @ 13:44:
[...]

Hier kan je mooi het verschil zien tussen de 320MB en 640MB versie van de 8800GTS.. De 320MB versie is dus prima zolang je maar niet boven de 1280x1024 resolutie komt en bakken vol met AA/AF gaat gebruiken.. Met een 226BW ben je voor de toekomst dus wel beter af met de 640MB versie..
Offtopic, maar wat een onzin zeg. Kijk eens naar dit artikel. Die 640MB versie biedt nauwelijks voordeel, zelfs op nog véél hogere resoluties heeft het maar weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de 205bw in huis, ben er tevreden over (geen dode pixels, quasi niks backlight bleed), behalve dan dat het bij games "sloom" aanvoelt.
Kan dit zijn omdat ik gewoon ben van op een 85Hz CRT te spelen?
Terwijl ik nu op 60Hz zit...
Het is niet dat ik ghosting merk ofzo, en er schokt ook niets.
Het lijkt gewoon alsof het allemaal wat trager "voelt" dan normaal.
Misschien hoort dat zo op een TFT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav-
Je hebt waarschijnlijk vsync aanstaan en ondergaat hetzelfde probleem als ik: Tearing verhelpen zonder Vsync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Nu online

WTM

timskiej schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:11:
Ik heb exact die videokaart, DVI kabel die er bij zit werkt prima i.c.m. de 226bw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Ah oke bedankt WTM.
ik dach dat je dan misschien een adapter ofziets nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dav- schreef op zondag 04 maart 2007 @ 16:51:
Je hebt waarschijnlijk vsync aanstaan en ondergaat hetzelfde probleem als ik: Tearing verhelpen zonder Vsync?
Spijtig genoeg niet, vsync aan of uit heeft geen effect op de sloomheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Gisteren me 205BW verkocht en vandaag maar een 226BB gekocht,...1 woord Heeeerlijk :D sorry moest het even kwijt! Dat gezeur over de verlichting van de powerswitch gaat echt nergens over totaal geen last van net zo goed als over de behuizing die te glossy zou zijn.

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Dat glossy is dat hetzelfde als de Logitech Z-4 speaker set ongeveer? (zo glanzed zwart)
Anders zou dat wel mooi bij mijn speakers passen want die komen dan aan de muur ta hangen naast het beeldscherm:)

Moet alleen nog effe kijken voor een goede wandsteun om de monitor tegen de muur aan te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Is idd van het zelfde net als de omlijsting van de Philips 32 PF 9731D/10 wat 1 van de redenen was dat ik een 226BW wou past mooi bij me tv :> .

[ Voor 9% gewijzigd door UgotHeinzzd op 04-03-2007 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Aaah k nice :*)
Ik ben benieuwd hoe mijn videokaart het zal redden met zon groot scherm (7600GT) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Geen idee ik denk wel oke,..gebruik zelf een 7950GX2. het enige wat ik toch een - puntje vind is dat je het scherm niet in hoogte kan verstellen tov de 205BW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Maar ik ga hem aan de muur hangen.
Dan kan ik precies zelf stellen hoe ik hem wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

RoD schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:15:
[...]

Offtopic, maar wat een onzin zeg. Kijk eens naar dit artikel. Die 640MB versie biedt nauwelijks voordeel, zelfs op nog véél hogere resoluties heeft het maar weinig zin.
offtopic:
Als je met AA speelt op 1680 heeft het dus zeker wel zin :) Vooral als je er ook nog AF tegenaan gooit. Bovendien koop je een DX10 kaart, waar je dus een tijdje mee doorwil. Je kan mij niet vertellen dat DX10 games minder geheugen gaan vragen dan de huidige games :)

m.a.w. met het oog op de toekomst (dx10) en de huidige games met aa/af is het wel te rechtvaardigen om voor een 640MB te gaan in combinatie met de 226BW IMHO Of het prijsverschil het waard is, is aan een ieder om voor zichzelf te bepalen

[ Voor 4% gewijzigd door Brainless-NL op 04-03-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 17:39
Ik ben echt jaloers man:P ik heb pas de oudere 225bw gekocht. Die was nog duurder ook!
Modbreak:Je voegt echt totaal niets toe aan het topic.
Post gewoon zinvol of post niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Ultraman op 06-03-2007 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Laatst online: 23-07 17:39
timskiej schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:35:
Aaah k nice :*)
Ik ben benieuwd hoe mijn videokaart het zal redden met zon groot scherm (7600GT) :D
Je spellen zullen op hogere resolutie alleen maar sneller draaien waarschijnlijk, als je een wat minder goeie processor heb. Het spel zal dan meer op je videokaart draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

timskiej schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:11:
Zoek op internet wat DVI-I en DVI-D inhoudt en je begrijpt exact waarom het standaard werkt. (Wikipedia kan je er alles over vertellen) Komt er op neer dat de DVI-I poort op je videokaart gewoon wat meer gaatjes voor pinnetjes heeft voor een analoge VGA aansluiting, maar die worden niet gebruikt als je via DVI werkt. De DVI-D kabel heeft dus die pinnetjes niet, maar dat is ook niet nodig dus :)
arieman007 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 00:02:
[...]

Je spellen zullen op hogere resolutie alleen maar sneller draaien waarschijnlijk, als je een wat minder goeie processor heb. Het spel zal dan meer op je videokaart draaien.
Sneller draaien?? Niets van waar. Ik heb overigens ook een 7600GT en de nieuwste games draaien op de native reso, al vindt Rainbow Six Vegas het wel wat minder, maar nog steeds goed te doen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Hann1BaL op 05-03-2007 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Ik heb net een 226BW besteld - zeer benieuwd naar de prestatie en niet naar het feit of ledjes wel/niet irritant zijn ;). Wel een simpele vraag waar ik zelf nu even niet het antworod op heb;

Welke resolutie draaien jullie op deze monitor? De specs zijn 1680x1050 - maar mijn video kaart heeft bijvoorbeeld de mogelijkheid voor 1600x1200 120mhz. Deze resolutie kom je voornamelijk tegen bij specs van videokaarten. Betekend dat dat je 1680x1050 nooit exact kunt draaien?

Thanks voor jullie tips!
:)
Cheers

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
WizzieJP schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:17:
Ik heb net een 226BW besteld - zeer benieuwd naar de prestatie en niet naar het feit of ledjes wel/niet irritant zijn ;). Wel een simpele vraag waar ik zelf nu even niet het antworod op heb;

Welke resolutie draaien jullie op deze monitor? De specs zijn 1680x1050 - maar mijn video kaart heeft bijvoorbeeld de mogelijkheid voor 1600x1200 120mhz. Deze resolutie kom je voornamelijk tegen bij specs van videokaarten. Betekend dat dat je 1680x1050 nooit exact kunt draaien?

Thanks voor jullie tips!
:)
Cheers
Jawel, zodra je het scherm aansluit herkent het systeem de monitor & kun je ook 1680x1050 instellen. Zo niet, even je videodriver deïnstalleren & opnieuw installeren.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Heb er ook 1 besteld & toch maar met pixelgarantie want ja je weet het nooit, nu maar hopen dat ik 1 krijg met een s achter het serienummer, de webwinkel waar ik zo net mee heb gebeld, zij dat ze morgen weer 240 stuks binnen kregen direct via Samsung, dan zal er wel een s achter staan hoop ik.
Zijn de spellen trouwens een beetje op de goede reso te krijgen, met de 8800 drivers van nvidia in vista :?

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Laatst online: 10-09 23:11
SmiGueL schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 12:33:
Misschien een stom vraagje
(ik ga waarschijnlijk over een paar dagen het scherm ophalen)
Maar wat is er met die s achter het serienummer dan?
(kan er verder in dit topic niets over vinden?:S:S)
De S betekend Samsung, als je een S hebt is het paneel van Samsung. Er is ook een andere versie die geen Samsung paneel heeft.

BTW, Ik heb gisteren een 206BW gehaalt omdat de 226BW niet direct leverbaar is. Het scherm is op 2Inch na gelijk aan de 226BW.

Ik had de 226BW gezien bij een kennis en moet zeggen dat ik de 206BW niet slechter vindt. Tevens scheelt het in de prijs.

[ Voor 22% gewijzigd door Mentox op 06-03-2007 12:40 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

MiskentTalent schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:48:
Heb er ook 1 besteld & toch maar met pixelgarantie want ja je weet het nooit, nu maar hopen dat ik 1 krijg met een s achter het serienummer, de webwinkel waar ik zo net mee heb gebeld, zij dat ze morgen weer 240 stuks binnen kregen direct via Samsung, dan zal er wel een s achter staan hoop ik.
Zijn de spellen trouwens een beetje op de goede reso te krijgen, met de 8800 drivers van nvidia in vista :?
www.widescreengamingforum.com zorgt voor oplossingen voor games die dwars willen doen. Het gaat prima met games wat betreft de resolutie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
UgotHeinzzd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:02:
Gisteren me 205BW verkocht en vandaag maar een 226BB gekocht.
Kun je wat vertellen over de verschillen tussen beide monitoren? Vind je dat er veel verschil is in de kwaliteit van de kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
  • Laatst online: 03-09 09:40
MiskentTalent schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:48:
Heb er ook 1 besteld & toch maar met pixelgarantie want ja je weet het nooit, nu maar hopen dat ik 1 krijg met een s achter het serienummer, de webwinkel waar ik zo net mee heb gebeld, zij dat ze morgen weer 240 stuks binnen kregen direct via Samsung
Wat is eigenlijk de reden dat veel mensen nog een pixelgarantie afsluiten? Je kunt sowieso een koop-op-afstand binnen zeven werkdagen ontbinden, zonder opgaaf van reden. Dan kost het je hooguit de portokosten om de monitor terug te sturen (8 euro, dacht ik). Is het niet slimmer om de gok te nemen en wellicht 8 euro te moeten betalen, dan al van te voren een bedrag neer te leggen voor die garantie?

Even off-topic: Welke webwinkel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vandaag ook de 226BW met S panel.
Geil scherm, en niets dat me stoort tot hiertoe (blauwe knop ed)
Heb wel een vraagje, ik dacht dat het hier al gezegt was, maar ik kan het nergens terug vinden;
Is het mogelijk om automatisch 2 webpagina's naast mekaar te plaatsen ipv je telkens manueel 2 browsers moet openen, waardoor je direct 2 pagina's naast mekaar kan lezen zoals Word dit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
DHerbig schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:49:
[...]

Wat is eigenlijk de reden dat veel mensen nog een pixelgarantie afsluiten? Je kunt sowieso een koop-op-afstand binnen zeven werkdagen ontbinden, zonder opgaaf van reden. Dan kost het je hooguit de portokosten om de monitor terug te sturen (8 euro, dacht ik). Is het niet slimmer om de gok te nemen en wellicht 8 euro te moeten betalen, dan al van te voren een bedrag neer te leggen voor die garantie?
Omdat recht hebben en gelijk krijgen 2 verschillende dingen zijn en omdat de portokosten wel iets hoger zullen zijn dan €8,- als je hem zelf als particulier verstuurd. (denk ik)

Zelf heb ik hem bij de MM gekocht, omdat ik toch graag een stukje service (en zekerheid) wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Homer.J schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:02:
[...]

Kun je wat vertellen over de verschillen tussen beide monitoren? Vind je dat er veel verschil is in de kwaliteit van de kleuren?
Om eerlijk te zijn ben ik nooit ontevreden geweest over de 205BW vond hem alleen te klein. Wat het verschil betreft voor me gevoel geeft de 226BW een rustiger/natuurlijker beeld/kleuren, maar dit kan ook psychisch zijn. Wat ik zeker al beter beschouw is het formaat en de zwarte buitenrand zilver stoorde me meer althans zo ervaar ik het.

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

- "Ik heb er ook één besteld"
- "Wat kost het? Waar? Voorraad? Levertijd?"
- "Welke versie heb jij? Waarvandaan?"