Samsung SyncMaster 226BW Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 26.089 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^
Ah ok dan stel ik 'm maar zo in, dat ie voor mij het beste is. :)

Iets anders, deze monitor is gecertificeerd voor Windows Vista, maar op de CD staan geen Vista drivers. Zitten die drivers al in Windows Vista of moeten de drivers nog uitkomen?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 00:40
Ik quote effe van Hardforum.com:
And another thing: in Europe and the Far East Samsung have released the 226BA which has HDMI, don't know whether it's 720p only or 1080p capable either. No word about a possible US release.
Zou dit de zelfde model zijn? Of een hele nieuwe type?
Als ik toch goed had was een HDMI die nieuwe kleinere aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dan het voordeel op dit scherm met HDMI/DVI (als je dit ding toch niet voor films gebruikt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:51
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:28:
Wat is dan het voordeel op dit scherm met HDMI/DVI (als je dit ding toch niet voor films gebruikt)?
gewoon beeld is strakker

je zou zelf is moeten vergelijken..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dat soort spul helaas niet voor handen.
Net een 226BW gekocht, dus het is nu ff op.
En ik heb ook geen HDMI uitgang op mijn pc.
Maar goed, ben happy met mijn DVI & huidige scherm/settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:58:
Heb dat soort spul helaas niet voor handen.
Net een 226BW gekocht, dus het is nu ff op.
En ik heb ook geen HDMI uitgang op mijn pc.
Maar goed, ben happy met mijn DVI & huidige scherm/settings.
ik bedoelde dus ineen winkel gaan kijken & vragen..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 00:13
vleppyniles schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:33:
Ik ben zelf ook zeer gecharmeerd van deze monitor. Ik vraag me alleen af hoe de kleuren zijn. Zijn er schakeringen te zien en zijn er vloeiende overgangen.

Plaatje voor de startpost:
[afbeelding]
Is er eigenlijk een 1 of andere kinky app die ervoor zorgt dat die ene monitor er virtueel op 2 lijkt, zodat je niet steeds alles hoef te resizen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sinds vanavond heb ik er ook een. Bij de MM in Hengelo hadden ze er nog 1 staan (showmodel) en deze kon ik gelukkig nog meenemen.
Beeldscherm ziet er super uit, alleen het lukt mij nog met geen mogelijkheid om de native resolutie in te stellen.
Ik heb het beeldscherm via D-SUB aangesloten als 2e monitor op mijn laptop, netjes de drivers geinstalleerd maar toch kan ik geen 1680*1050 selecteren.
Het is niet zo dat de videokaart deze grootte niet aan kan, want ik kan wel 1792*1344 of nog grotere resoluties instellen.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb een Paradigit laptop met een Ati Mobility Radeon X600.

Opgelost mbv PowerStrip, met dit progje kon ik windows toch dwingen de 1680*1050 resolutie te gebruiken :)

[ Voor 8% gewijzigd door bartbh op 20-02-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruiken jullie ClearType?

Ik vind alles aan het scherm goed, maar teksten lijken zo onrustig.
Nu ben ik dus gewend aan een crt scherm, maar ik zit vaak zat achter een Dell 19" TFT
en daar merk ik niets van onrustige tekst.
Kan dit ook komen omdat het breedbeeld is?
Heb zo'n idee alsof ik naar een scherm zit te kijken met een lage frequentie, maar
dat zou bij TFT's niet moeten uitmaken toch?

Hopelijk is het echt gewoon wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

M@rijn schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:04:
[...]

Is er eigenlijk een 1 of andere kinky app die ervoor zorgt dat die ene monitor er virtueel op 2 lijkt, zodat je niet steeds alles hoef te resizen ;)
Gridmove bijvoorbeeld, kan je leuke dingen mee doen.

En ik gebruik cleartype en heb geen last van een onrustig beeld. Draai je wel op de native resolutie? Ik gebruik overigens DVI. Misschien dat dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:57:
[...]

En daarmee zeg je het zelf al: het hoort niet en je bent niet tevreden met het product, dus terug ermee nu het nog kan!
Robbertje ik hoor het ook sinds vandaag.
Het klinkt als iets elektrisch. Dacht eerst dat ik mn externe dvd brander, mn linker voorspeaker of de externe HD hoorde maar beiden uitgezet en het geluid bleef. Weliswaar heel erg zachtjes.

Ik ga zo even nog even alle stekkers controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

woekele schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 01:16:
...En ik gebruik cleartype en heb geen last van een onrustig beeld. Draai je wel op de native resolutie? Ik gebruik overigens DVI. Misschien dat dat uitmaakt.
Ik gebruik geen cleartype. Persoonlijk vind ik dat er superlelijk en irritant uit zien. Verder vind ik de tekst rustig overkomen. Heb nergens last van.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja m'n monitor staat op 1680x1050 en ja ik gebruik DVI.

Nu heb ik ClearType eens uitgezet, en dan zijn de letters wel een stuk scherper/rustiger zo lijkt het.
Verder denk ik toch dat het nog steeds wennen is. Als ik gewoon rustig naar het scherm kijk, dan valt het allemaal mee. Zal toch komen omdat ik gewend was aan een enorm slechte 15" CRT scherm die steeds verkleurde en niet scherp was.
Ook maakt de kleur achtergrond en kleur tekst veel uit. Op de HardForum site bijvoorbeeld werd ik gewoon duizelig van de tekst.

Ook vind ik, dat de Samsung wel hele heldere kleuren geeft (veel licht produceert, wat ook wennen is) ik heb m'n brightness nu terug gezet naar 10 en contrast op 70. Bijv. die Dell's op m'n werk geven vele doffere kleuren.
Die helderheid van de Samsung is wel positief, want hierdoor zie je wel veel meer detail in kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:27:
Ook vind ik, dat de Samsung wel hele heldere kleuren geeft (veel licht produceert, wat ook wennen is) ik heb m'n brightness nu terug gezet naar 10 en contrast op 70.
Wow, 10? Dat vind ik wel extreem laag. Persoonlijk vind ik wit er dan totaal niet meer wit uit zien, maar eerder grijs/gelig/dof en dat komt de leesbaarheid niet echt ten goede vind ik. Maar ja, iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren wat prettig kijken is.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) 10 is wel heel laag he... Wit is inderdaad ook niet helemaal wit meer.
Ik zet het geleidelijk aan wel wat omhoog, zodat ik er steeds meer aan wen.

Net heb ik nog even een tft test programma uitgeprobeerd.
Deze: http://www.softpedia.com/...rks/TIREAL-TFT-Test.shtml
Dat programma geeft aan dat de monitor een frequentie heeft van 75Hz, wat waarschijnlijk een fout is, maar misschien kunnen het andere even controleren.
Alle tests in dat programma zien er overigens wel heel goed uit.

Edit:
Deze site heeft nog meer goede test software.
http://www.benchmarkhq.ru/english.html?/be_monitor.html

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDean
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-11-2023
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de verlichting aan de achterkant? Mijn huidige monitor heeft nogal erg last van soort van overbelichting aan de boven en de onderkant wat je heel duidelijk ziet op op zwarte dingen. Hierdoor lijkt zwart ook meer op grijs. Is dit bij de 226BW beter? Vind het scherm verder erg aantrekkelijk namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

MrDean schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:40:
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de verlichting aan de achterkant? Mijn huidige monitor heeft nogal erg last van soort van overbelichting aan de boven en de onderkant wat je heel duidelijk ziet op op zwarte dingen. Hierdoor lijkt zwart ook meer op grijs. Is dit bij de 226BW beter? Vind het scherm verder erg aantrekkelijk namelijk :)
Totaal geen last van dat verschijnsel met de 226BW hier. Echt goed egaal verlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn de prijzen van de 205bw zijn echt in vrije val gegaan.
Weet iemand nu al of de 206bw een verschil maakt in beeldkwaliteit, met dat "dynamisch contrast"?
Ik dacht altijd dat een daling van de refresh (6ms->2ms) ten koste ging van de beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MrDean schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:40:
Ik heb er persoonlijk ook helemaal geen last van, volkomen egale licht verdeling over het gehele scherm. Al zal het natuurlijk ook deels afhangen van de instellingen die je hanteert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 03:13:
[...]

Robbertje ik hoor het ook sinds vandaag.
Het klinkt als iets elektrisch. Dacht eerst dat ik mn externe dvd brander, mn linker voorspeaker of de externe HD hoorde maar beiden uitgezet en het geluid bleef. Weliswaar heel erg zachtjes.

Ik ga zo even nog even alle stekkers controleren.
ParadoXygen hou mij even op de hoogte hoe het bij jou vordert met dat getik, ik heb sinds gisteren die achterkap (om er één geheel van te maken) verwijderd en ik heb de indruk dat het geluid nu weg is, dus misschien (al vind ik dat persoonlijk raar als het inderdaad de kap is) komt het hierdoor en komt dat geluid uit het mechanisme waarmee de kap vastzit achter in het scherm... mocht ik één dezer dagen nog één keer het geluid horen dan pak ik het hele scherm weer in en ruil hem om aangezien vrijdag mijn 14 dagen omzijn om te ruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 17:03
Hmm,heb denk ik toch een fout gevonden in mijn scherm:( Het lijkt erop alsof er een soort van witte balk door het midden van mijn scherm loopt. Je ziet het nauwelijks,maar als ik alles 1 kleur maak,dan zie je het wel.(zoals je bijvoorbeeld http://jasonfarrell.com/misc/deadpixeltest.php daar kan doen)
Zien meer mensen dit?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:56:
Net heb ik nog even een tft test programma uitgeprobeerd.
Deze: http://www.softpedia.com/...rks/TIREAL-TFT-Test.shtml
Dat programma geeft aan dat de monitor een frequentie heeft van 75Hz, wat waarschijnlijk een fout is, maar misschien kunnen het andere even controleren.
Ik zal 'm ook even uitproberen vanavond. Als ie bij mij dan 60Hz aangeeft, dan heeft het er alle schijn van dat je toch niet in de native resolutie draait. Maar goed, ik zal eerst even kijken wat ie bij mij doet.

Overigens: in het menu van het scherm (onderste optie) kun je ook opvragen welke resolutie en welke frequentie ie staat. Die geeft bij mij in ieder geval zeker 1680x1050 en 60Hz aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

pingkiller schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:34:
Hmm,heb denk ik toch een fout gevonden in mijn scherm:( Het lijkt erop alsof er een soort van witte balk door het midden van mijn scherm loopt. Je ziet het nauwelijks,maar als ik alles 1 kleur maak,dan zie je het wel.(zoals je bijvoorbeeld http://jasonfarrell.com/misc/deadpixeltest.php daar kan doen)
Zien meer mensen dit?
Kort maar krachtig: Nee

Gewoon perfect beeld hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:56:
[...]

Ik zal 'm ook even uitproberen vanavond. Als ie bij mij dan 60Hz aangeeft, dan heeft het er alle schijn van dat je toch niet in de native resolutie draait. Maar goed, ik zal eerst even kijken wat ie bij mij doet.

Overigens: in het menu van het scherm (onderste optie) kun je ook opvragen welke resolutie en welke frequentie ie staat. Die geeft bij mij in ieder geval zeker 1680x1050 en 60Hz aan.
De native resolutie van de 226BW is toch 1680x1050 en daar staat ie op.
Ja klopt, in het menu geeft de monitor ook 60Hz aan, dus daarom zei ik dat het waarschijnlijk een fout is in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:56:
De native resolutie van de 226BW is toch 1680x1050 en daar staat ie op.
Ja klopt, in het menu geeft de monitor ook 60Hz aan, dus daarom zei ik dat het waarschijnlijk een fout is in de software.
Ow, okay, dan is het idd de software en is er wat dat betreft niks mis met je monitor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 09:36

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:54:
Damn de prijzen van de 205bw zijn echt in vrije val gegaan.
Weet iemand nu al of de 206bw een verschil maakt in beeldkwaliteit, met dat "dynamisch contrast"?
Ik dacht altijd dat een daling van de refresh (6ms->2ms) ten koste ging van de beeldkwaliteit.
Inderdaad. Ik zie dat je de 225BW al voor 308 euro kan kopen. Ik heb nu de 226BW besteld. Heb de knoop maar door gehakt aangezien ik zo zat te twijfelen. Alleen nu de prijzen van de 225BW lager zijn is het wel erg aantrekkelijk.Het is alleen erg jammer dat er geen reviews zijn welke beide schermen toelicht. Nu gaat iedereen er maar vanuit omdat de 226BW nieuw is zal het wel beter moeten zijn dan de 225BW. De 20" variant heeft ook een mooie prijs.

Edit: Kortom alles heeft nu een lagere prijs. De 19" BW zit nu al onder de 200 euro. Denk aan het eind van de jaar is de 22" standaard (200-300 euro) en zal de 24" zijn opkomen maken om de standaard te verdrukken.

[ Voor 17% gewijzigd door aex351 op 21-02-2007 01:11 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is de Samsung 226BW 40euro meer waard dan de LG 226WT?

Ik overweg een van deze twee te kopen bij Mycom. Bij Mycom aangezien dit een van de weinige bedrijven is die niet moeilijk doen over pixel fouten en nog aardig geprijsd zijn.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:46

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik heb nu een 225bw en vind de 5ms toch minder hij ghost een klein beetje wel degelijk heeft de 226 hier minder last van / echt geen ? want de 225 heeft het best wel duidelijk !

is het zoiezo de moeite om van een 225bw naar een 226 te gaan?

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
Ze zijn ongeveer even duur.. (WT 330,- & BW 335,-) maar dus niet bij Mycom..

Verder zou ik zeggen, loop er ff binnen en vergelijk ze..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

zal lastig gaan denk ik, de LG is nog niet leverbaar (ook niet bij Mycom; Verwachte levertijd binnen 2 weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:12:
[...]
ParadoXygen hou mij even op de hoogte hoe het bij jou vordert met dat getik.
Hey Robbertje, is er niks anders op je buro of in de buurt wat dat getik kan veroorzaken?
Klopt het dat als je recht voor het scherm zit, je het getik dan een beetje aan de linker kant hoort?

Ik heb het paneel ook losgetrokken, alle kabeltjes aan weerszijden gecontroleerd en vastgezet.

Ook heb ik de spiegel die op mn buro stond even erafgehaald.

Tot zover ik kan horen is het getik nu weg. Ik heb een metalen buro met glazen blad en af en toe wiebelt dat een tikje, waarschijnlijk gaf dat trillingen bij de spiegel.

Vooralsnog weet ik niet of ik het zou ruilen als ik een paar keer dat zacht getik zou horen en ik verder niets raars zie in het beeld zelf. (We weten ook niet of we hetzelfde getik horen, wellicht zou ik er anders over denken als ik jouw specifieke getik zou horen).

Ik hoop dat je eruit komt met je besluit of je het de moeite en evt het wachten waard vindt om het te ruilen als het geluid aan blijft houden. (Mocht het wel wat moeite nemen maar totaal geen tijd -omdat je misschien direct een nieuwe krijgt- dan zou ik het gewoon meteen doen).

Succes.

Voor de rest overigens niets dan lof over dit scherm, ik vind hem echt subliem. Momenteel is er van dit formaat geen betere denk ik.

Off topic: voor de mensen die aankoop overwegen bij BCC, let op de everyday low pricing garantie. Ik zag hem bij paradigit direct leverbaar voor een tientje goedkoper dus ik kreeg het verschil plus 25% retour. 12,50 voor 10 minuten fietsen vond ik wel leuk verdiend, je blijft Nederlander he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
ik denk dat ik voor een lg gaat 40€ verschil. is er meer info over L226WA-SN???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
icegodd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:51:
ik denk dat ik voor een lg gaat 40€ verschil. is er meer info over L226WA-SN???
Als dat er is, zul je dat wel in het 20"+ topic kunnen vinden. Helaas is die op het moment gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Hann1BaL schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:42:
[...]

Kort maar krachtig: Nee

Gewoon perfect beeld hier.
Arg,dat ga ik hem toch maar ruilen. Wel jammer,dit scherm heeft een Samsung panel en 0 dode pixels. Die witte-balk is eigenlijk niet eens zo heel goed te zien,maar als je hem eenmal ziet,dan blijf je hem zien. Mijn vader beschreef het als een soort van horizon. Oh well.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yisc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 12:41
pingkiller schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:42:
[...]

Arg,dat ga ik hem toch maar ruilen. Wel jammer,dit scherm heeft een Samsung panel en 0 dode pixels. Die witte-balk is eigenlijk niet eens zo heel goed te zien,maar als je hem eenmal ziet,dan blijf je hem zien. Mijn vader beschreef het als een soort van horizon. Oh well.
Ik heb ook een wittere balk in het midden van het scherm en in alle hoeken is het scherm wat dof en grijs, maar dit is zeker niet ongewoon. Als je verder geen defecten hebt, zou ik hem niet ruilen, maar uiteraard aan jou de keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:51:
[...]
Hey Robbertje, is er niks anders op je buro of in de buurt wat dat getik kan veroorzaken?
Hehehe, ik had van de week ook een tikje: heel irritant. Het was alleen niet altijd. Maar ik maakte me wel zorgen (ik heb een compleet nieuw systeem). Ik dacht ook eerst dat het de 226BW was, maar het leek toch meer uit de computer te komen. Uiteindelijk, na overal met m'n oor tegenaan gezeten te heben, bleek het het lampje te zijn dat op de computer staat en in de buurt van de monitor 'hangt'... ;) Ik vond de tik meteen een stuk minder erg. ;) (Maar het kan natuurlijk best zo zijn dat er ECHT een tik in een monitor zit...!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmuze
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10-2024

kingmuze

so don&#039;t fear

DeadKennedy schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:32:
... De Mediamarkt in Utrecht had hem ook niet liggen en zou ook niet snel meer binnenkomen, dus heb ik ...
Hij is nog steeds niet binnen bij de MM in utrecht en ze weten nog steeds niet wanneer hij komt.

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Welke heb ik dan in MM Utrecht gezien? De 206BW? Ik weet in ieder geval dat ik er een van deze serie heb zien staan naast een 205BW. Maarja, dat was dus het showmodel.

Overigens vond ik de glossy rand totaal niet hinderlijk. Hij spiegelt niet meer dan mijn Antec Solo case. Zou overigens een prachtige match zijn, aangezien mijn kast ook een zilver front heeft met een blauwe LED knop. Dat showmodel hadden ze dus als één van de weinige schermen niet aangesloten, ook lekker handig.

[ Voor 11% gewijzigd door Phrantic op 21-02-2007 02:50 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Phrantic schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 02:49:
Welke heb ik dan in MM Utrecht gezien? De 206BW? Ik weet in ieder geval dat ik er een van deze serie heb zien staan naast een 205BW. Maarja, dat was dus het showmodel.

Overigens vond ik de glossy rand totaal niet hinderlijk. Hij spiegelt niet meer dan mijn Antec Solo case. Zou overigens een prachtige match zijn, aangezien mijn kast ook een zilver front heeft met een blauwe LED knop. Dat showmodel hadden ze dus als één van de weinige schermen niet aangesloten, ook lekker handig.
Als hij naast de 205bw stond dan is de kans groot dat je naar de 206bw zat te kijken, zeker als je nagaat dat de 226bw een (heel) stuk meer verkocht wordt dan zijn kleinere broertje.

Zelf heb ik de 226bw nu bijna 2 dagen en tot nu toe niets dan lof. Hij is super groot (bijna, bijna té groot) en van het blauwe ledje, backlightbleeding, glossy rand etc heb ik geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:51:
[...]

Hey Robbertje, is er niks...
Ik heb nogmaals alle kabels een keer goed vastgezet en nu een keer stevig de lijst ingedruk aan de linkerkant (waar het geluid inderdaad vandaan komt). Terwijl ik dit deed merkte ik wel dat ik de glossy lijst toch nog redelijk ver kan in duwen. Misschien heeft het hier mee te maken, ik weet niet hoe anderen bezitters dit ervaren...?

Ik ga hem vandaag de hele dag gebruiken en zometeen op een moderner systeem aansluiten en dan kijken of ik het nog vaak hoor en anders moet ik hem vanavond maar eens inpakken en morgen omruilen in de MM Eindhoven, en dan hopende dat ik gelijk een nieuwe mee krijg...

--------

@Kingmuze

Om te zorgen dat dit topic openblijft en niet weer gesloten wordt, gelieve geen mededelingen meer te doen over voorraad kwesties in betreffende winkels/webshops... Zou wel jammer zijn als dit topic dicht zou gaan aangezien het één van de populairste schermen is op dit moment en we via dit topic met elkaar over het scherm kunnen praten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

bartbh schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:26:
[...]
Als hij naast de 205bw stond dan is de kans groot dat je naar de 206bw zat te kijken, zeker als je nagaat dat de 226bw een (heel) stuk meer verkocht wordt dan zijn kleinere broertje.

Zelf heb ik de 226bw nu bijna 2 dagen en tot nu toe niets dan lof. Hij is super groot (bijna, bijna té groot) en van het blauwe ledje, backlightbleeding, glossy rand etc heb ik geen last.
Aan de warrige winkelindeling van MM Utrecht zijn geen conclusies te verbinden. :9

Ik vraag me af wanneer de 226bw voor mij een leuke betaalbare monitor zal zijn. In de Pricewatch van de 225bw is te zien dat deze in een half jaar zo'n 100 euro is gedaald in prijs. Ik weet niet of Samsung al enig nieuws naar buiten heeft gebracht of dat er een verwachting is naar een 227bw (o.i.d.) die de prijs van de 226bw omlaag zou kunnen duwen. :) Want zes maanden wachten gaat me toch iets te ver.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:46

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

kan de 226bw 1680x1050 @ meer dan 60 hz ? 65 70 75 ???

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
BruceLee schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:46:
kan de 226bw 1680x1050 @ meer dan 60 hz ? 65 70 75 ???
nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Phrantic schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:26:
... Ik weet niet of Samsung al enig nieuws naar buiten heeft gebracht of dat er een verwachting is naar een 227bw (o.i.d.) die de prijs van de 226bw omlaag zou kunnen duwen. :) Want zes maanden wachten gaat me toch iets te ver.
Waardoor je weer bij hetzelfde liedje belandt: "hey de 227BW is uit, maar nog wat duur, als ik nu wacht dan wordt ie vast goedkoper, maar dan is de 228BW uit, die weer wat duur is, waardoor je kunt wachten totdat ie goedkoper is, maar dan is de 229BW al weer uit ... etc etc etc"

Kortom: kwestie van accepteren dat je nu iets duurder uit bent, maar dan heb je wel alvast een erg fijne monitor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal een schatting maken. (lees: misschien onzin verhaal vertellen)

Ten eerste vraag ik me af of de volgende Samsung in dezelfde reeks van 22xBW door zal gaan.
Tweede, de response tijd van 2ms is op dit moment voor een TN het snelste.
Derde: Dat de 226BW zo relatief snel volgende op de 225BW kwam waarschijnlijk vanwege Windows Vista. Daardoor kan het nu wel eens iets langer duren.

Als er weer een nieuwe komt, dan zal het verschil te maken hebben met nog meer contrast, misschien meer verstel mogelijkheden en bijv. betere kijkhoeken maar ik denk eerder dat we over een tijdje in de richting van de MVA/PVA schermen moeten gaan denken die voor de prijs van TN schermen beschikbaar zullen komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Hallo,

Hoe moet ik deze maten zien?
Dit is met standaard 514.6*422.0*219.3 dus dat is dus 54.46cm breed, 42.2 cm hoog en 21.93 dik?
Lijkt mij niet toch?

Zit namelijk met een probleem dat ik een maximale hoogte tot mijn beschikking heb van 51cm past dat inc. standaard?

Jullie zullen nu dit wel over mij denken: " 8)7 "

Maar hopelijk willen jullie mij desondanks toch helpen :P

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:45
hij is ongeveer 42,5 cm hoog incl. de voet dus dus met 51 cm red je het makkelijk ;) :) .

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:50:
... maar ik denk eerder dat we over een tijdje in de richting van de MVA/PVA schermen moeten gaan denken die voor de prijs van TN schermen beschikbaar zullen komen.
Ik heb ooit juist het tegenovergestelde vernomen, dat MVA/PVA er ongeveer helemaal uit gaat, omdat die panels stukken duurder zijn in productie en 95% van de markt tevreden is met TN panels ... maar goed, ik hoop dat je gelijk hebt.

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
-Venom- bedankt voor je snelle reactie!

Als laatste vraag voordat ik over ga tot aanschaf.
Mijn bedoeling is om het scherm via de PC op DVI aan te sluiten. Ga er ook gewoon vanuit dat, dat er strak uitziet.
Maar ik ben op de VGA aansluiting van plan mijn X-box 360 aan te sluiten. Neem aan dat hij op 720P dan kan worden ingesteld aangezien dat niks anders is dan een resolutie van 1280*720 en dan haalt deze monitor gemakkelijk? Als laatste hoe switch je tussen de 2 aansluitingen? Gaat dat vanzelf of is dat even via een menutje?

Dus heb ik met bovenstaande punten gelijk en hoe switch je?
Alvast weer bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen :9

PunlArjen

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Hij heeft auto-sense en kan via het menu (als je beide aansluit, weet ik overigens niet wat er gebeurt met die auto-sense.)

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

op de 205bw zit een source-knopje (om dus je input te selecteren), heeft de 226bw dit niet ook?

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

schaduw schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:53:
op de 205bw zit een source-knopje (om dus je input te selecteren), heeft de 226bw dit niet ook?
Ja dat heeft ie ook

• aval0ne
  • Laatst online: 08-09 00:48
Modbreak:Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

- "Ik heb er ook één besteld"
- "Wat kost het? Waar? Voorraad? Levertijd?"
- "Welke versie heb jij? Waarvandaan?"

[ Voor 79% gewijzigd door Pollewob op 22-02-2007 21:04 ]

• bartbh
  • Niet online
aval0ne schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:32:
Heeft iemand dit scherm van bij Alternate? Hebben zij S of A schermen? Het is namelijk zowat de enige winkel die het scherm op voorraad heeft.
Let er wel op dat je bij Alternate voor €399 €379 nog GEEN pixelgarantie hebt! Voor hetzelfde geld haal je het beeldscherm op mij de MM/MyCom/BCC en dan kun je het beeldscherm nog terug brengen als er een dode pixel in zit.

edit:

foutje in de prijs, ik had nog niet naar de nieuwe prijs gekeken.
Correcte prijs @ Alternate = €379

[ Voor 12% gewijzigd door bartbh op 22-02-2007 18:41 ]

Verwijderd

bartbh schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:49:
[...]
Let er wel op dat je bij Alternate voor €399 nog GEEN pixelgarantie hebt! Voor hetzelfde geld haal je het beeldscherm op mij de MM/MyCom/BCC en dan kun je het beeldscherm nog terug brengen als er een dode pixel in zit.
€379 wel even de juiste prijzen checken voor je ze roept. + 39 euro voor de pixel garantie.

Maar idd op naar de MM/MyCom/BCC

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 17:55 ]

• Bacosjaco
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

aval0ne schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:32:
Heeft iemand dit scherm van bij Alternate? Hebben zij S of A schermen? Het is namelijk zowat de enige winkel die het scherm op voorraad heeft.
Afgelopen dinsdag 1tje opgehaald bij CD- Rom-Land Breda (S versie) en ook bij slechte pixels retour te brengen binnen 8 dgn. Ook nog op vrd.

Mijne was pixelperfect, lekker schermpje........ ;)

• koenketelaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-01 12:05
Ik las hier redelijk van negative reacties over de 206bw.

Ik zit nu dus te twijfelen tussen 206bw en de 226bw.
Zijn er kwaliteits verschillen tussen deze twee schermen?
De spec zijn volgens mij het zelfde?

mvg, Koen

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Modbreak:Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

[ Voor 81% gewijzigd door Pollewob op 22-02-2007 21:04 ]

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Verwijderd

koenketelaar schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:15:
Ik las hier redelijk van negative reacties over de 206bw.

Ik zit nu dus te twijfelen tussen 206bw en de 226bw.
Zijn er kwaliteits verschillen tussen deze twee schermen?
De spec zijn volgens mij het zelfde?

mvg, Koen
De 226bw heeft een grotere dotpitch (zelfde resolutie over een groter oppervlak) en iets meer last van backlight bleed (ook logisch door het grotere oppervlak).

• MiskentTalent
MiskentTalent schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:54:
[modbreak]
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

- "Welke versie heb jij? Waarvandaan?"[/]
Oh sorry was dat al weer vergeten 8)7

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik de twijfelachtige 'eer' heb om de eerste te zijn die zijn mooie 226BW teruggebracht heeft naar de leverancier (en nu wacht op een nieuw exemplaar). Zoals te lezen in dit topic had ik regelmatig last van (electrisch klinkende) tikjes aan de linkerachterkant van het scherm (als je ervoor zit). Omdat ik hem bij de MM Eindhoven had gekocht en daar dus een 14 dagen terugbreng garantie is heb ik dit 1 dag voor het verlopen hier van toch maar gedaan... In totaal 3 minuten aan de service balie gestaan waarna ik de winkel inging om een nieuwe te regelen (met een bon waarop stond: 'Klacht: knalt als een gek!'; iets te letterlijk overgenomen door de service medewerkster, maar goed... dit zal verder geen problemen voor mij opleveren).

Aangekomen op de afdeling van de monitoren etc. kreeg ik te horen dat Samsung Nederland zo'n grote vraag naar de 226BW heeft dat ze dit maar nipt kunnen bijhouden, vandaar dat er (in ieder geval) in de MM Eindhoven vragen zijn wanneer ze ze weer binnenkrijgen. Volgens hem geldt dit voor veel meer winkels in heel Nederland dus hierbij weten jullie dit dan ook weer...

Voor nu ga ik maar wachten totdat ik opgebeld wordt en de nieuwe kan ophalen... Mis hem behoorlijk nu ik weer achter een 19" CRT zit... :|

Verwijderd

Modbreak:Lees de topicwaarschuwing eens...

[ Voor 95% gewijzigd door Pollewob op 23-02-2007 12:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Off-topic: misschien is het wat makkelijk om de verschillen te zoeken met mijn post als je het voortaan buiten de /quote tag typt... O-)

edit: òf is dit om Pollewob het moelijker te maken ;), edit je post even ivm voorkoming slotje... :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterkte Robbertje met dit tijdelijke verlies. Ik en waarschijnlijk vele andere, leven intens met je mee als trouwe en enthousiaste Samsung 226BW gebruikers. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Is het niet handiger om de 206BW en de 931BW er ook bij te nemen in dit topic?
Zelf sta ik op het punt een nieuw systeem aan te schaffen, maar over de monitor twijfel ik nog steeds.
Ik ga een 8800GTS 640MB erin stoppen, en ik zit nog te twijfelen tussen de drie BW's van samsung.
Ik kom van een 15 inch tft, van iiyama, die is al 5 jaar oud maar doet het nog heel goed.
Is het echt de moeite om een 22 inch te nemen? Zo nee, is er dan veel verschil tussen de 19 inch en de 20 inch variant?

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

hesr schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:38:
Is het niet handiger om de 206BW en de 931BW er ook bij te nemen in dit topic?
Zelf sta ik op het punt een nieuw systeem aan te schaffen, maar over de monitor twijfel ik nog steeds.
Ik ga een 8800GTS 640MB erin stoppen, en ik zit nog te twijfelen tussen de drie BW's van samsung.
Ik kom van een 15 inch tft, van iiyama, die is al 5 jaar oud maar doet het nog heel goed.
Is het echt de moeite om een 22 inch te nemen? Zo nee, is er dan veel verschil tussen de 19 inch en de 20 inch variant?
Ja 1". Nee serieus, kwalitatief zit het bij die schermen wel goed. Ik zou het er vooral vanaf laten hangen welke grootte je wilt, en daar is niks zinnigs verder over te zeggen, dat is puur persoonlijk. Het is in ieder geval niet zo dat je videokaart het niet gaat trekken.
Maare, dit topic gaat over de 226BW, dus wat denk je dat je voor antwoorden krijgt als je vraagt of het zin heeft om voor een 22" te gaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:02:
Ik denk dat ik de twijfelachtige 'eer' heb om de eerste te zijn die zijn mooie 226BW teruggebracht heeft naar de leverancier (en nu wacht op een nieuw exemplaar).
Het is wel jammer dat je nu moet wachten, maar toch ook weer goed om te horen dat je toch weer voor de 226BW gaat! Als je straks de tikken maar niet gaat missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Het begint vervelend te worden, deze waarschuwing staat er niet voor niets. Graag alleen ontopic reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hesr schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:38:
Tja, ik vind de 22" van de 226BW HEEEERLIJK! Lekker groot en ruim! Een 20" wide vind ik toch echt te klein ogen. Maar ja, da's heel persoonlijk. Als je van een 15" komt is een 20" natuurlijk al MEGA! ;) In dat 22" ga je helemaal op tijdens games en zo: je zit er veel meer in, voor mijn gevoel. En hij is zo lekker strak! (Maar dat geldt natuurlijk voor meer tft's: ik kom van een CRT dus ben wat lichtelijke bolling gewend.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Arg. Heb mijn 226BW geruild omdat ik een soort van vage witte balk door het scherm zag lopen en de rechteronderhoek een beetje donker was.
Nu heb ik dus een andere,alleen heb ik nogsteeds die witte balk. Hij is iets minder dan vorige keer,maar je ziet hem nog wel. Vraag me nu af of dit niet gewoon bij dit scherm hoort.(als je hem zelf wil testen. Pak een fullscreen witte achtergrond en ga op 2.5 meter staan. Ik zie dan best duidelijk dat het midden van het scherm helderder is dan boven en onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

pingkiller schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:52:
Arg. Heb mijn 226BW geruild omdat ik een soort van vage witte balk door het scherm zag lopen en de rechteronderhoek een beetje donker was.
Nu heb ik dus een andere,alleen heb ik nogsteeds die witte balk. Hij is iets minder dan vorige keer,maar je ziet hem nog wel. Vraag me nu af of dit niet gewoon bij dit scherm hoort.(als je hem zelf wil testen. Pak een fullscreen witte achtergrond en ga op 2.5 meter staan. Ik zie dan best duidelijk dat het midden van het scherm helderder is dan boven en onder.
Is toch altijd...
Als je er recht voor gaat zitten en je beweegt je hoofd omhoog en omlaag verandert de kleur ook..

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
idd het blijft een tn scherm he, de inkijkhoeken zijn nu eenmaal klein :O :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
DrumandBass schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:50:
[...]

Is toch altijd...
Als je er recht voor gaat zitten en je beweegt je hoofd omhoog en omlaag verandert de kleur ook..
Maar de plaats van de "balk" verplaatst niet als vanaf boven of van onder kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Nee dat klopt. Inkijkhoek is van links naar rechts nog wel redelijk maar van boven naar onder is het een stuk minder.
Ik ken ook weinig mensen die als een kangeroe achter de pc zitten. :P ;)

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrod
  • Laatst online: 05-06 15:59
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:01:
Heb de 226BW net binnen en heb een probleem met de montage(!). Het voetstuk wil namelijk niet aan de monitor vastgedraaid worden. Als ik de schroef aandraai lijkt het wel of ie tekort is. Wanneer er een tikje tegenaan wordt gegeven is ie weer los.

Doe ik iets fout of hebben mensen een oplossing?
Ik zit met hetzelfde probleem.. wat ik ook probeer, ik krijg die schroef maar niet vast. :/

Edit: Probleem gefixed. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Lrod op 23-02-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Lrod schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 20:15:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem.. wat ik ook probeer, ik krijg die schroef maar niet vast. :/

Ik weet niet wat ik moet doen nu..
Allereerst mijn excuus voor het "waar-vooraad-levertijd-versie" verhaal 8)7

Over het schroefje blijven proberen bij mij ging dat ook heel moeilijk, maar op een gegevenmoment pats daar ging die... ;) dus moet bij jullie ook lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrod
Het is al gefixed. Na 20 keer proberen heb ik hem idd eindelijk vast gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:48:
[...]

Ik heb ooit juist het tegenovergestelde vernomen, dat MVA/PVA er ongeveer helemaal uit gaat, omdat die panels stukken duurder zijn in productie en 95% van de markt tevreden is met TN panels ... maar goed, ik hoop dat je gelijk hebt.
Lees het artikel op de volgende site, die geeft de prognose voor dit jaar.

http://www.behardware.com...msung-s-1rst-lcd-led.html

Kort opgesomd:
  • HDMI Monitoren met HDCP ondersteuning
  • De eerste TFT monitoren met een reactietijd van 1ms
  • Wellicht monitoren met 100 en 120Hz
  • En evt. de LED monitoren die besproken wordt in het artikel
Eigenlijk hoor dit in het 20" TFT en groter topic, maar die is er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Ik vraag me af wie nut heeft aan 1ms serieus.. tussen 5 ms en 2 ms is bijna ook geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een bij Euromaxi bestelde Samsung 226BW binnen gekregen....

1e reactie... Wow!!!!!! Wat een joekel van een monitor...!! En de kleuren spatten ervanaf af... Zelfs zonder MagicColor en DynamicContrast...

Geen dode/luie pixels kunnen ontdekken...
Werkt perfect op een MacBook met alle effecten etc....

Superding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Icekiller2k6 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:15:
Ik vraag me af wie nut heeft aan 1ms serieus.. tussen 5 ms en 2 ms is bijna ook geen verschil...
De opgegeven waarde mag dan wel zo klein zijn, wat er in de praktijk gemeten wordt verschilt vaak nogal significant, en het hangt er ook vanaf hoe je de responsetijd opgeeft. in GtG waardes zit een behoorlijk verschil ten opzichte van zwart naar wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrod
Is er trouwens een manier om de 266bw naar achteren te kantelen? Want hij hangt teveel naar voren.. is enorm irritant. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Lrod schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 01:39:
Is er trouwens een manier om de 266bw naar achteren te kantelen? Want hij hangt teveel naar voren.. is enorm irritant. :/
Ja het scherm kun je naar voren en naar achteren kantelen ... het gaat wat stroefjes, maar wees niet bang, het is er op gemaakt om gekanteld te worden. Pootje met een hand vast houden en met de andere hand de bovenkant van het scherm naar achteren duwen en niet te bang zijn dat je de boel afbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrod
Weakling schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 13:57:
[...]

Ja het scherm kun je naar voren en naar achteren kantelen ... het gaat wat stroefjes, maar wees niet bang, het is er op gemaakt om gekanteld te worden. Pootje met een hand vast houden en met de andere hand de bovenkant van het scherm naar achteren duwen en niet te bang zijn dat je de boel afbreekt.
wow ik voel me wel erg dom nu. 8)7

thanks dude. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Laatst online: 10-09 20:37
Ben sinds gister ook proud owner van de 226.

In een woord geweldig. Ik kom van 19" breedbeeld af en dan is dit toch echt wel eenjoekel zeg.

Geen dode pixels tot nu kunnen ontdekken.

Is het de moeite waard om MagicColor en DynamicContrast aan te zetten? Nog geen tyd gehad om daarmee om te prutsen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
fryskmantsje schreef op zondag 25 februari 2007 @ 02:58:
Ben sinds gister ook proud owner van de 226.

In een woord geweldig. Ik kom van 19" breedbeeld af en dan is dit toch echt wel eenjoekel zeg.

Geen dode pixels tot nu kunnen ontdekken.

Is het de moeite waard om MagicColor en DynamicContrast aan te zetten? Nog geen tyd gehad om daarmee om te prutsen.
Welke 19" breedbeeld had je ervoor? de Samsung 940BW?

Ik wacht nu namelijk op de 226BW, maar ik kon niet echt een vergelijking vinden tussen 19" widescreen vs 22" widescreen

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Crow NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-12-2024
Beste mensen,

Ik heb op de zaak een IIyama 2200WS en die heeft een rare overloop in het scherm zitten. Nu dacht ik dat het alleen bij dat scherm zo was maar ik heb het bij m'n Samsung 226BW ook. VGA of DVI maakt verder niet uit, het blijft hetzelfde.

De overloop gaat van donker (boven) naar licht (onder). Op het volgende plaatje zie je foto van m'n scherm met een website die boven donker oranje en onder licht oranje heeft. De kleur oranje hoort zowel boven als onder gelijk te zijn (als je in bijv. Photoshop een screendump zou maken van de website heb je ook dezelfde kleurwaarden en als ik op een crt kijk dan is de kleur ook hetzelfde).

Deze website heb ik even als voorbeeld genomen maar zie het ook bij andere websites of bij een groot vlak met een effen kleur (bijv. de achtergrond van dit forum).

Hebben jullie dit ook met de 226BW als je die website bekijkt? Of is het mogelijk een TN 'probleem' omdat de IIyama 2200WS dit ook heeft?

Website: http://www.spido.nl > nederlands kiezen > 'events' kiezen > hoofdsite (zelfde als op de foto).

Alvast bedankt.

(Plaatje is met een telefoon genomen en in het echt is de overloop wat minder maar het verschil is wel hetzelfde zoals ik het op m'n scherm zie)

Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/5594/dsc00646jc7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat ik weet is dat ik enorm veel backlight bleeding zie op die foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Ik heb een zelfde soort probleem alleen gaat het bij mij van donker,naar licht,naar donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Crow NL schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:03:
De overloop gaat van donker (boven) naar licht (onder). Op het volgende plaatje zie je foto van m'n scherm met een website die boven donker oranje en onder licht oranje heeft. De kleur oranje hoort zowel boven als onder gelijk te zijn (als je in bijv. Photoshop een screendump zou maken van de website heb je ook dezelfde kleurwaarden en als ik op een crt kijk dan is de kleur ook hetzelfde).
Dat heb je altijd bij een TN panel en is met name bij oranje goed zichtbaar. Je kijkt immers met een andere hoek naar de onderkant van het scherm dan naar de bovenkant. Aangezien de verticale kijkhoek van een TN beperkt is krijg je altijd enig kleurverschil. Je scherm wat kantelen zou kunnen helpen.

Als je dit helemaal wilt voorkomen moet je een veel duurder scherm kopen met PVA/IPS panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las in de [20" TFT en groter] topics dat er nogal wat problemen waren met het al dan niet schalen van de resolutie vd 226BW.

Klopt het dat mensen met een kaart uit de GeForce 8 serie problemen hebben bij het Instellen van 1:1 pixelmapping via de nVidia drivers terwijl dit met de GeForce 7 geen problemen is?

Ik ben nl van plan een nieuwe grafische kaart aan te schaffen en een Samsung 226BW, maar wil ook nog games kunnen spelen op bv 1280x1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Laatst online: 10-09 20:37
NickySantoro schreef op zondag 25 februari 2007 @ 13:31:
[...]

Welke 19" breedbeeld had je ervoor? de Samsung 940BW?

Ik wacht nu namelijk op de 226BW, maar ik kon niet echt een vergelijking vinden tussen 19" widescreen vs 22" widescreen
Kom idd vanaf de 940BW. Is niet te vergelijken.
De 226BW is gewoon op alle punten beter. Ziet er zeer gelikt uit(lees luxe met die zwarte rand) ivm met die grijze rand van de 940BW. Verder is de beeldkwaliteit imo veel beter/helderder en vooral veel groter. _/-\o_ Hulde aan Samsung voor dit puike stukkie werk. Zeker voor deze prijs gewoon een supermonitor.(Had hem voor 330 eurie. Vriendenprijsje. Dus vraag me niet waar ik hem vandaan heb. )

[ Voor 4% gewijzigd door Fryskmantsje op 26-02-2007 00:17 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 23:54:
Ik las in de [20" TFT en groter] topics dat er nogal wat problemen waren met het al dan niet schalen van de resolutie vd 226BW.

Klopt het dat mensen met een kaart uit de GeForce 8 serie problemen hebben bij het Instellen van 1:1 pixelmapping via de nVidia drivers terwijl dit met de GeForce 7 geen problemen is?

Ik ben nl van plan een nieuwe grafische kaart aan te schaffen en een Samsung 226BW, maar wil ook nog games kunnen spelen op bv 1280x1024.
Ja zit iegenlijk met het zelfde probleem als jij, krijg vandaag mijn Asus 8800GTS binnen, maar de monitor heb ik nog niet, maar heb hem wel al besteld hoop dat dat wel een beetje wil, maar ik geloof dat het alleen niet wil in Vista verder kan je volgens mij gewoon schalen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw, zoals ik dit lees MOET ik ook een Samsung22bw hebben. Ik zie dat er af en toe mensen zijn met een probleempje, maar meestal wordt dit goed opgelost.

Dus als ik 'm binnen heb, moet ik dan van alles gaan testen of niet zeuren en gelijk gamen ;)

Hoe zit het trouwens met de zonreflectie, want mijn dakramen zijn op verkeerde plek gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
de zonreflectie is erg irritant ik doe mijn gordijntjes mooi dicht als ik zit te gamen, met normaal office gebruik stoort het niet :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

In hoeverre is deze monitor geschikt voor het bewerken van foto's gezien het over een TN paneel beschikt?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die glans is echt vreselijk, en zwart is eigenlijk sowieso vreselijk om naar te kijken. Het irriteert de ogen mateloos.

Iemand enig idee of er ook een zilveren versie van deze monitor uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de specificaties zijn 1 grote leugen. Waarom staan overheden dit toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Laatst online: 03-09 14:58
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:03:
Die glans is echt vreselijk, en zwart is eigenlijk sowieso vreselijk om naar te kijken. Het irriteert de ogen mateloos.

Iemand enig idee of er ook een zilveren versie van deze monitor uitkomt?
Ik vind het echt wel mee vallen hoor... ik heb totaal geen last van de glans van de monitor rand. Het blauwe ledje is enigsinds irritant. Zodra hij geen input signaal meer heeft (bijv PC uit) gaat hij knipperen ipv uit. Dus dan moet ik de monitor maar uit doen.

Ik heb mijne afgelopen donderdag binnen gekregen. Ben er erg over te spreken. Moet hem alleen nog even afstellen aangezien hij nu wel heel fel staat. En dan is dat MagicBright e.d uit

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

The Crow NL schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:03:
...De overloop gaat van donker (boven) naar licht (onder)...
Precies hetzelfde heb ik ook. Da's helaas een zwak punt van TN schermen in het algemeen op deze grootte. Maar dat was dan ook meteen het enige waar ik aan heb moeten wennen.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien: