Samsung SyncMaster 226BW Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 26.006 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost-be
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
kan iemand mij aub de afmetingen geven van het scherm zelf, zonder de kader dus
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:43

aex351

I am the one

Ghost-be schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:07:
alvast bedankt
Dat kan je zelf toch ook wel berekenen als je weet dat het een 16:10 verhouding heeft met een diameter van 22" . |:(

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101107

Topicstarter
Ghost-be schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:07:
alvast bedankt
Ongeveer 47cm x 30cm (bxh)... Groot genoeg?! ;)

@aex351, niet iedereen is wiskundig ingesteld he... Maar inderdaad kun je hetzelf en daarom mijn waarden van ongeveer 47 bij 30.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 101107 op 12-02-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 12:15
RoD schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:08:
Ik heb geen 226BW, maar een Acer AL2216W. Zo ziet het er ongeveer uit:
[afbeelding]

Weet niet of dit wat zegt..

Wel erg geil als je je schermpje zo ziet zweven van voren :9
:o ja dat zegt me al veel, staat ook mooi zo met het bureau. Heb je ook een voorbeeld van vooraanzicht ipv zij aanzicht? evt achter aanzicht?

Dan kies ik echt voor de 226 bw met die arm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Heb net even de FUD over kringen etc. gelezen en zou graag willen weten wat deze test-images opleveren op de 226BW: http://www.lagom.nl/lcd-test/
(voor de contrast-test faalt zelfs de Dell 2007FP die momenteel voor m'n snufferd staat, maar ik zit dan ook onder de TL's en meer helderheid heb ik momenteel niet nodig voor de gangbare werkzaamheden).

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
hbokh schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:26:
Heb net even de FUD over kringen etc. gelezen en zou graag willen weten wat deze test-images opleveren op de 226BW: http://www.lagom.nl/lcd-test/
(voor de contrast-test faalt zelfs de Dell 2007FP die momenteel voor m'n snufferd staat, maar ik zit dan ook onder de TL's en meer helderheid heb ik momenteel niet nodig voor de gangbare werkzaamheden).
225BW (niet de 226....maar wel goed te vergelijken):

Display gamma
Ik zie alle kleurstalen, alleen de bij de blauwe lopen de 2 meest linkse in elkaar over. Rechts bij alle kleuren duidelijk onderscheidt.

Gradient test (banding test)
In het donkere gedeelte wel lichte 'banding', maar niet zo veel dat het hinderlijk is.

Contrast test
Vakje 1 en 2 zijn vrijwel onzichtbaar, maar misschien ook omdat ik pal voor een raam zit in een vrij donkere kamer. Zal vanavond nog even kijken. Alle andere vakjes: prima!

Viewing angle test
Niet het sterkste punt van de monitor, kleurverschil is wel aanwezig. De eerste kleur trouwens het meeste, de andere 3 primaire stukken minder.

Nu wist ik ook wel dat mijn monitor vrij goed is gecalibreerd: ik gebruik namelijk ook de Pantone Huey om een correct profiel aan te maken. Zoals je kunt zien scheelt dit stukken. En geen MagicColor oid aanzetten! Nu is het resultaat nog geen Dell- of Applekwaliteit, maar zeker het aanraden waard!

[ Voor 3% gewijzigd door LoneGunman op 13-02-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

LoneGunman schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:41:
225BW (niet de 226....maar wel goed te vergelijken)
Absoluut goed te vergelijken, want ik heb exact dezelfde resultaten op mijn 226BW. Ook een klein beetje banding in de donkere gedeelten, vakjes 1 en 2 zo goed als niet te zien en de rest wel, het paarse viewing angle testplaatje vertoond het meeste verkleuringen en de rest stukken minder etc. Kortom: ik heb niet het gevoel dat de twee schermen wat dat betreft enorm van elkaar verschillen.

(P.S. gekalibreerd met ColorVision Spyder)

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:47

wij

Ik heb hem vandaag gehaald,

Echt een super ding de beelden gaan zo vloeiend en zijn echt super helder vergeleken met mijn benq fp7012 oid 17 inch,

Gamen gaat fantastisch met zo'n hoge resolutie echt mooi!
je kan 2 browsers naast elkaar doen 2 word documenten echt geweldig ik wil nooit meer kleiner denk ik nu al :P.

Zeker een aanrader!! voor die prijs,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
MineMine schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:22:
[...]

:o ja dat zegt me al veel, staat ook mooi zo met het bureau. Heb je ook een voorbeeld van vooraanzicht ipv zij aanzicht? evt achter aanzicht?

Dan kies ik echt voor de 226 bw met die arm :D
Ik heb deze nog:
Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/5984/2176customxz4.jpg

Kan er wel meer maken, maar dan moet ik eerst mn digicam opzoeken :X

Als je "gewoon" achter je scherm zit zie je trouwens niks van de arm.

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 14-02-2007 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:16:
[...]

Ik heb deze nog:
[afbeelding]

Kan er wel meer maken, maar dan moet ik eerst mn digicam opzoeken :X

Als je "gewoon" achter je scherm zit zie je trouwens niks van de arm.
Shit, shit. Volgens mij was het toch een foutje dat die arm aangeboden werd voor €9,95 want hij is nu verdwenen van de Paradigit site. En net nu ik hem nog ff snel wou bestellen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

bartbh schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:23:
[...]
Shit, shit. Volgens mij was het toch een foutje dat die arm aangeboden werd voor €9,95 want hij is nu verdwenen van de Paradigit site. En net nu ik hem nog ff snel wou bestellen :'(
ach, voor 20 euro heb je deze van Qware; http://www.paradigit.nl/info.php?group=8&art=10013218
Het is natuurlijk niet zo'n duur merk als Newstar, maar hij lijkt heel veel op die Newstar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
schaduw schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:29:
[...]

ach, voor 20 euro heb je deze van Qware; http://www.paradigit.nl/info.php?group=8&art=10013218
Het is natuurlijk niet zo'n duur merk als Newstar, maar hij lijkt heel veel op die Newstar.
Wat ik dan wel denk is dat je deze arm alleen kunt schroeven, dus niet vastzetten aan/op je bureau door iets vast te draaien zoals e.g. met de ergotron. Of weten jullie daar iets over? Ik kan het er niet uit halen... Want dat is bij mij wel een vereiste dat ik niet hoef te schroeven aangezien ik net een nieuw bureau heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145944

Robbertje deze is vrijwel hetzelfde als die D600

Ook van QWare en die zouden ze ook bij Paradigit moeten hebben.

QW MA-003

http://www.paradigit.nl/pdf/10011409v.html

MediaMarkt heeft ook de QWare producten liggen.
De QW MA-003 kost bij de MediaMarkt € 25,-

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 145944 op 14-02-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:37
1 dode pixel en 2 luie pixels.. waar van 1 van die luie pixels zeer irritant is... zal dus terug gaan worden...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 145944 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 08:51:
Robbertje deze is vrijwel hetzelfde als die D600

Ook van QWare en die zouden ze ook bij Paradigit moeten hebben.

QW MA-003

http://www.paradigit.nl/pdf/10011409v.html

MediaMarkt heeft ook de QWare producten liggen.
De QW MA-003 kost bij de MediaMarkt € 25,-
Renzo bedankt! Ik wist niet dat ze die ook bij de Mediamarkt hadden, en ben er eigenlijk nog niet toegekomen om te vragen of ze deze producten aanboden. Dan zal ik komende week eens langsgaan. De QW Ma-003 ziet er wel netjes en degelijk uit, alleen is die arm dus 60 cm lang en bestaat in feite maar uit 1 lang stuk en een kort stukje dus moet even kijken of ik die hier goed kwijt kan. Heb de 226BW in een hoek van mn bureau staan tussen 2 muren. Zodra ik een arm heb gevonden zal ik mijn bevindingen posten.

Anoniem: 153906

Hallo,

Ik ben vanmiddag even gaan kijken in de mediamarkt, en ik was vanplan een Samsung 226BW TFT monitor te halen. Tot ik verschillende lcd tv`s zag staan met computers erop...

Nu ben ik toch wel een (beetje) overtuigt dat ik er beter aan doe en grote LCD tv te kopen tegen over de inverhouding vrij kleine tft monitor. Ik zou graag jullie meening hierover pijlen.

Samsung 226BW widescreen LCD monitor
plus:
Speciaal voor computer gebruik en goede prijs/kwaliteit
kans op dode pixels... (Heeft een tv dit ook en wat doen we hier dan tegen? tips.)
An ultra-fast 2 ms Reactie

Min:
TN Paneel en is dus van mindere kwaliteit maar een beter prijs/snelheid
Ik vind hem vrij klein. bevoorbeeld om dvd of tv op te kijken.
Kijkhoek maar 160/160 graden

Samsung LE40F71B LCD TV

Plus:
Groot beeld en Volwaardige tv
Resolutie (horizontaal x verticaal) 1920 x 1080
Paneel type S-PVA, 8ms reactie en 178°/178° kijkhoek.

Min:
Onbekent hoe hij reageert op 80% pc gebruik en of hij er werkelijk geschikt voor is.

Mijn videokaart is een Ati Radeon X1600 Pro 512MB
Dit vond ik op een andere website.
* 1 x VGA - 15-pens HD D-Sub (HD-15)
* 1 x DVI-I - 29-pens gecombineerde DVI
* 1 x S-video-uitgang
* 1 x HDTV-uitgang ( on supplied cable )

Ik gebruik mijn computer meestal om te internetten/dvd kijken en ik speel af entoe wat games.
Afentoe ook wel online counter strike enzo..

Dus mijn vraag.. is deze lcd tv een volwaardige vervanger van de 226bw computer Monitor? En wat zijn de ervaringen in het tv/dvd enz gebruik?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 153906 op 15-02-2007 01:54 ]

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:24
Houd er wel rekening mee dat een 40" lcd tv veeeel meer stroom slurpt dan een 22" tft scherm.
Mijn 40" lcd tv vreet ook zo'n 275watt :X

Wellicht iets om rekening mee te houden.

Anoniem: 194324

Ik sta ook voor de keuze. Ik heb dit topic eens goed gelezen en ben erg enthousiast over het scherm. Helaas las ook het ander topic waar werd gewezen op het nieuwe LG scherm L226WA-SN?

Waar wil ik dit scherm voor gebruiken? Ik denk toch wel 70 % gebruik voor Cubase SX. Mijn huidige 2 15 inches voldoen namenlijk niet in de hoogte. Ik wil het liefst minimaal 1024 pixels verticaal hebben.

Afgezien van cubase zal ik misschien een keer een game er op spelen maar dit hoeft geen doorslag te geven mbt de keuzen.

Waarom twijfel ik dan? De LG beschikt over een hdmi aansluiting wat mijn interesse toch wel wat prikkelt. Mijn vraag is dan ook in hoeverre deze hdmi aansluting interessant is voor mij? Ik speel af en toe op de wii en ik vroeg me af of ik dus in staat ben om de wii op de lg aan te sluiten? Of heeft dit uberhaubt geen meerwaarde mbt kwaliteit van het beeld. Want wat ik lees heeft de samsumg toch een iets beter beeldschem dan de LG.

Mag ik een tromgeroffel...............

Jaja... Ik heb de knoop doorgehakt en heb zojuist een Samsung 226BW gehaald bij de
BCC voor een prijs van € 386,50 i.p.v. € 399 wat de originele prijs was.

Eigenlijk was ik van plan om de monitor te kopen bij een online shop, maar omdat ik
meer zekerheid wou wat betreft dode pixels of wat dan ook, heb ik besloten om een
paar tientjes meer te geven.
Tijdens de koop heb ik alles goed en netjes nagevraagd en de verkoper zei, dat ik
de monitor bij een dode pixel meteen terug kon brengen.

Goed om te beginnen met m'n korte reviewtje...
Ik kom van een 15" crt monitor. jaja 15"
Dus voor mij is het echt een mega WOW effect.
Na het uitpakken en aansluiten meteen wat achtergronden bekeken met allerlei kleuren
en twee pixel test programma's gedraaid... en gelukkig... tot nu toe... 0, niks, nada, noppes aan
dode pixels.
Ik heb de monitor aangesloten op DVI en nog niet gekeken naar de handleiding en ook nog geen instellingen ingesteld, maar bij de test zag ik geen tot heel weinig backlight bleeding op een donkere achtergrond.

In dit forum werd gesproken over het aanschaffen van een bureauarm voor de monitor.
Deze hadden ze bij de BCC niet, maar ik dacht als het is, dan kan ik die altijd nog ergens anders kopen. Nu de monitor hier voor me staat, denk ik dat ik er maar van af zie, want omdat het al zo'n gigantisch ding is, vind ik zo'n bureauarm eigenlijk een beetje overbodig.

Eén ding waar ik meteen aan moest wennen, was de glossy rand. Links van m'n bureau is het raam, dus het licht weerspiegeld op de linkerrand van de monitor. Maar echt storend is het niet.

Dus ik ben ook al heb ik 'm nog maar een paar minuten nu al super tevreden met dit scherm.
En dus ook helemaal geen spijt van.
Kort opgesomd (persoonlijke meningen)
  • GROOOOT
  • Prachtige kleuren
  • Kijkhoeken vallen me reuze mee
  • Mooi design
  • Glossy rand spiegelt behoorlijk, maar is wennen

Anoniem: 206743

Anoniem: 145944 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:42:
Mag ik een tromgeroffel...............

Jaja... Ik heb de knoop doorgehakt en heb zojuist een Samsung 226BW gehaald bij de
BCC voor een prijs van € 386,50 i.p.v. € 399 wat de originele prijs was.

Eigenlijk was ik van plan om de monitor te kopen bij een online shop, maar omdat ik
meer zekerheid wou wat betreft dode pixels of wat dan ook, heb ik besloten om een
paar tientjes meer te geven.
Tijdens de koop heb ik alles goed en netjes nagevraagd en de verkoper zei, dat ik

Goed om te beginnen met m'n korte reviewtje...
Ik kom van een 15" crt monitor. jaja 15"
Dus voor mij is het echt een mega WOW effect.
Na het uitpakken en aansluiten meteen wat achtergronden bekeken met allerlei kleuren
en twee pixel test programma's gedraaid... en gelukkig... tot nu toe... 0, niks, nada, noppes aan
dode pixels.
Ik heb de monitor aangesloten op DVI en nog niet gekeken naar de handleiding en ook nog geen instellingen ingesteld, maar bij de test zag ik geen tot heel weinig backlight bleeding op een donkere achtergrond.

In dit forum werd gesproken over het aanschaffen van een bureauarm voor de monitor.
Deze hadden ze bij de BCC niet, maar ik dacht als het is, dan kan ik die altijd nog ergens anders kopen. Nu de monitor hier voor me staat, denk ik dat ik er maar van af zie, want omdat het al zo'n gigantisch ding is, vind ik zo'n bureauarm eigenlijk een beetje overbodig.

Eén ding waar ik meteen aan moest wennen, was de glossy rand. Links van m'n bureau is het raam, dus het licht weerspiegeld op de linkerrand van de monitor. Maar echt storend is het niet.

Dus ik ben ook al heb ik 'm nog maar een paar minuten nu al super tevreden met dit scherm.
En dus ook helemaal geen spijt van.
Kort opgesomd (persoonlijke meningen)
  • GROOOOT
  • Prachtige kleuren
  • Kijkhoeken vallen me reuze mee
  • Mooi design
  • Glossy rand spiegelt behoorlijk, maar is wennen
Hoe is de dode pixel garantie bij de bcc ?

Anoniem: 206743 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:46:
[...]

Dat heb ik vermeld.
namelijk: ... dat ik de monitor bij een dode pixel meteen terug kon brengen ...

Die verkoper van de BCC was echt heel vriendelijk. Hij zei, dat wanneer ik thuis was, meteen de monitor moest testen op dode pixels, als er dan een dode pixel zou zijn, dan kon ik meteen terugkomen om de monitor om te ruilen voor een andere. Als er na twee weken zich iets voor doet, dan is het gewoon garantie vanuit BCC/Samsung en dan krijg je natuurlijk niet meteen weer een nieuwe.

• bartbh
  • Niet online
Anoniem: 206743 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:46:
[...]

Lezen blijft een kunst ;)
Anoniem: 145944 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:42:

Nog even over de "handleiding".
Ik kan beter zeggen welke handleiding!?

De enige papiertjes die erbij zitten, zijn een A6 papiertje hoe je de monitor moet aansluiten en de voet moet bevestigen en er zit een Quick Setup quide bij.
Een beschrijving over de werking van het menu en de knoppen op de monitor kan ik niet vinden.

Anoniem: 111246

Op de CD wellicht?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Die staat ongetwijfeld ook op de site van Samsung :)

• Yisc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 22:05
Ik ben inmiddels een kleine week de trotse eigenaar van de 226BW, maar in tegenstelling tot wat ik hier in de TS en in sommige reacties lees, zat er bij mij geen DVI-kabel bij, maar een normale VGA-kabel van 1,5 meter. Volgens een papier van Samsung waarop staat wat er in de doos moet zitten, klopt het dat er een normale VGA-kabel bij zit. Nog meer mensen die hier "onaangenaam" door werden verrast? Verder overigens zeer tevreden over mijn scherm. Kleuren zijn prima, gamen gaat zalig en je ziet ineens dingen, die je voorheen (ik kom van een 17" CRT) niet of minder goed zag.

Ten eerste reactie op bovenstaande post.

Bij mij is er zowel een vga als dvi kabel meegeleverd.

Naar die CD heb ik nog niet gekeken, maar is het nodig om die drivers te installeren, want ook zonder drivers werkt het goed.
Hebben die drivers voordelen, meer opties?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Anoniem: 145944 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:30:
Ten eerste reactie op bovenstaande post.

Bij mij is er zowel een vga als dvi kabel meegeleverd.

Naar die CD heb ik nog niet gekeken, maar is het nodig om die drivers te installeren, want ook zonder drivers werkt het goed.
Ik heb ook een VGA en DVI kabel gekregen. Op de cd staat de handleiding en drivers. De drivers heb je niet nodig als jouw computer zonder tegenstribbelen de native resolutie van 1680 x1050 ondersteunt. Daar zijn de drivers voor. Ze doen voor de rest niets.

Voor de rest wil ik mensen er op wijzen dat de kans toch wel zeer gering is om op dit scherm een dode pixel te vinden. Na zeer veel reacties gezien te hebben van kopers van dit scherm. Ik heb het scherm online aangeschaft en ben er zeer blij mee. Goede snelle weergave zonder ghosting en vanwege de grootte van het scherm hoeft het van mij niet hoger te staan, maar dit blijft een persoonlijke overweging.

Mensen die geen DVI kabel gekregen hebben, raad ik aan even contact op te nemen met Samsung. Toch vaak een bedrijf wat vrij coulant omgaat met klachten en verzoeken. Misschien dat ze je wel een DVI kabel toesturen.

[ Voor 9% gewijzigd door Hann1BaL op 15-02-2007 12:48 ]

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:31
Anoniem: 145944 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:55:
[...]

Dat heb ik vermeld.
namelijk: ... dat ik de monitor bij een dode pixel meteen terug kon brengen ...

Die verkoper van de BCC was echt heel vriendelijk. Hij zei, dat wanneer ik thuis was, meteen de monitor moest testen op dode pixels, als er dan een dode pixel zou zijn, dan kon ik meteen terugkomen om de monitor om te ruilen voor een andere. Als er na twee weken zich iets voor doet, dan is het gewoon garantie vanuit BCC/Samsung en dan krijg je natuurlijk niet meteen weer een nieuwe.
Ben je je wel bewust van de definitie van een dode pixel?
Een continu oplichtende rode, groene of blauwe pixel is GEEN dode pixel maar een dode subpixel.
Voor een dode pixel heb je minimaal 3 dode subpixels op 1 plek nodig.... gebeurt lang niet zo snel als een bright dot (= dode subpixel)

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Anoniem: 145944 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:30:
Ja, die drivers hebben voordelen. Ten eerste installeer je daarmee een default kleurprofiel voor de monitor en hoogst waarschijnlijk zijn zonder de drivers te installeren de instellingen niet via software bereikbaar. Bij de nvidia instellingen (ik weet uit mijn hoofd niet meer precies waar, zit een beetje verstopt) kun je precies dezelfde instellingen benaderen als via de knopjes op je scherm, zoals magiccolor en dergelijke.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Hann1BaL schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:44:
Mensen die geen DVI kabel gekregen hebben, raad ik aan even contact op te nemen met Samsung. Toch vaak een bedrijf wat vrij coulant omgaat met klachten en verzoeken. Misschien dat ze je wel een DVI kabel toesturen.
Op de doos van de monitor staat dat de DVI kabel optional is, dus in principe worden niet alle 226BWs standaard geleverd met een DVI kabel ...

Gehaktbal schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:51:
[...]
Ben je je wel bewust van de definitie van een dode pixel?
Een continu oplichtende rode, groene of blauwe pixel is GEEN dode pixel maar een dode subpixel.
Voor een dode pixel heb je minimaal 3 dode subpixels op 1 plek nodig.... gebeurt lang niet zo snel als een bright dot (= dode subpixel)
Ok bedankt, is duidelijk maar met die testsoftware heb ik in alle gevallen met een achtergrond:
Wit, Rood, Groen, Blauw, Zwart geen pixel kunnen ontdekken die vreemd doet.
M'n laptop die ik eerst had, had het in het begin ook niet, maar na een paar maanden ineens wel en dat was dan wel een echte dode pixel want die was altijd wit, maar verder blijft het natuurlijk afwachten met de Samsung.

Naar die drivers zal ik nog wel kijken.
Ik werk nog op een oude pc (Pentium 3 met een ati 9250 AGP kaartje)
De nieuwe PC komt in Maart of April.
Maar desondanks m'n slechte systeemeisen, worden de beelden in standaard programma's als office, internet e.d. goed en snel weergegeven. Het is niet zo dat alles nu nog trager is geworden.
Hier was ik in eerste instantie wel bang voor.

• aex351

aex351

I am the one

Weakling schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:55:
[...]

Op de doos van de monitor staat dat de DVI kabel optional is, dus in principe worden niet alle 226BWs standaard geleverd met een DVI kabel ...
Hoe weet je dan of je er wel of niet een krijgt.

• Gehaktbal
Weet iemand hoe de 226BW presteerd ten opzichte van een MVA paneel uit 2004. Ik heb zelf namelijk een iiyama 19 inch met MVA panel en 20ms response tijd. Dit paneel is een 8 bits paneel..
Ik hecht best wat waarde aan design en aan kleurweergave. Die miliseconden kunnen mij (eerlijk gezegd) gestolen worden.... Iemand ervaringen?

• Hann1BaL

Hann1BaL

Gehaktbal schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:39:
Weet iemand hoe de 226BW presteerd ten opzichte van een MVA paneel uit 2004. Ik heb zelf namelijk een iiyama 19 inch met MVA panel en 20ms response tijd. Dit paneel is een 8 bits paneel..
Ik hecht best wat waarde aan design en aan kleurweergave. Die miliseconden kunnen mij (eerlijk gezegd) gestolen worden.... Iemand ervaringen?
Dit antwoord kan niemand je geven, omdat je ook bijna geen specs geeft van je scherm uit 2004. Als je met design het uiterlijk van de 226BW bedoelt, dan zit je als je het mij vraagt goed :)

• aval0ne
  • Laatst online: 14-05 15:40
Hoe zit het met het draaimechanisme? Werkt zowel horizontaal als verticaal? Hoever kan je naar links en rechts draaien?

Anoniem: 92014

Heb de 226BW net binnen en heb een probleem met de montage(!). Het voetstuk wil namelijk niet aan de monitor vastgedraaid worden. Als ik de schroef aandraai lijkt het wel of ie tekort is. Wanneer er een tikje tegenaan wordt gegeven is ie weer los.

Doe ik iets fout of hebben mensen een oplossing?

Anoniem: 92014 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:01:
Heb de 226BW net binnen en heb een probleem met de montage(!). Het voetstuk wil namelijk niet aan de monitor vastgedraaid worden. Als ik de schroef aandraai lijkt het wel of ie tekort is. Wanneer er een tikje tegenaan wordt gegeven is ie weer los.

Doe ik iets fout of hebben mensen een oplossing?
Aan de monitor arm zitten twee van die uitstekende delen die je eerst zeg maar schuin in de voet moet steken, vervolgens draai je die schroef rechtsom vast.

Anoniem: 145944 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:12:
[...]

Aan de monitor arm zitten twee van die uitstekende delen die je eerst zeg maar schuin in de voet moet steken, vervolgens draai je die schroef rechtsom vast.
Precies, na de twee uitstekende delen op hun plaats te hebben geduwd en de schroef rechtsom te draaien (richting lock) lukt het nog steeds niet. Ik voel wel dat de schroef gedeeltelijk binnenkomt maar 'echt vast' komt ie niet.
Ik kan hem één maal 360 graden draaien en daarna is het gedaan. Wanneer ik hem eventueel zou neerzetten (normale neerzetten) weet ik 100% zeker dat ie het niet houd en omvalt.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 92014 op 15-02-2007 16:17 ]

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Als de ms je gestolen kunnen worden en je echt hecht aan een 8 bits panel, dan moet je niet voor de 226BW gaan ... heel simpel. De 226BW is retesnel, maar niet echt 8 bits (Samsung doet het voorkomen alsof ie dat wel is, maar met een paar simpele tests zie je zo dat dat niet zo is).

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

aex351 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:33:
Hoe weet je dan of je er wel of niet een krijgt.
Dat vroeg ik me dus ook af toen ik de doos bij de MM meenam. Een leuke sticker er op met DVI optional. Ja zit ie er dan wel in of niet? Ik ga er maar vanuit dat als dat stickertje er op zit, de DVI kabel erbij geleverd hoort te worden.

Anoniem: 125106

Je geeft toch zelf het antwoord al?
PVA is superieur qua kleurweergave, en dat is net waar jij belang aan hecht. Case solved.

Anoniem: 204059

Ik ben ook van plan er een op de kop te tikken.
Weet alleen niet zo goed waar ik op moet letten bij de kwestie dode pixels.
Weet iemand meer? Ook bij de garantie hiervan? Of waar ik het sherm het beste kan halen?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Ik heb zelf een ander scherm (931BW) echter heb ik wel problemen met Ati 9800 pro onder Vista. Vista schijnt dit scherm niet te pikken omdat hij niet de drivers slikt. Ook wil hij de refreshrate niet op 75hz zetten en kan hij niet opstarten met 1440*900.

Heeft iemand nog meer problemen met zijn Samsung scherm onder Vista? Onder Xp werkt het overgins perfect. :)

• hbokh

hbokh

ALS iemand al dode of luie pixels heeft geconstateerd op zijn / haar 226BW, kan hij / zij dan meedelen of JScreenFix http://www.jscreenfix.com/ uitkomst heeft geboden? Of is dit een sprookje? (Zo ja, waarom?)

(/me hoeft nog slechts enkele dagen te wachten voor zijn 226BW arriveert...)

This is my sick nature.

Topicstarter
Bij mij zat er alleen een DVI-kabel in de doos (gelukkig, D-SUB hoef ik echt niet meer!).

Maar een vraagje aan alle 226BW bezitters, ik heb zojuist the Godfather part I zitten kijken en tijdens het kijken (en volgens mij niet alleen tijdens de godfather, maar ook tijdens 'gewoon' gebruik) hoor ik het scherm aan zijn linker kant soms een hele korte 'pang' (zacht) zeggen. alsof het scherm aan de achterkant zeg maar los schiet (dan kun je je misschien iets bij dit geluid voorstellen, dus een doffe zachte korte pang). Hebben meer mensen dit of is dit normaal bij een (nieuw) lcd scherm?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:05

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik heb net m'n 226BW binnen en aangesloten via DVI op een MacBook Pro C2D. Waneer ik nu op http://www.lagom.nl/lcd-test/ kijk naar de contrast test zie ik bij de vakjes 6 t/m 40 steeds duidelijker een ruis over het scherm lopen, heel vreemd. Verder heb ik wanneer het scherm aangesloten is een soort van piepend geluid uit m'n luidsprekers wat lijkt op interferentie met de CPU/VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Anoniem: 125106 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:14:
[...]

Je geeft toch zelf het antwoord al?
PVA is superieur qua kleurweergave, en dat is net waar jij belang aan hecht. Case solved.
PVA weet ik dat het superieur is...
Heb wel even voor de zekerheid mijn handleiding doorgekeken.. het is een IPS Panel. Contrast 400:1, 250cd/m2, 25ms .. 16.7 miljoen kleuren.
Ik weet dat in die tijd een IPS panel qua kleuren gewoon beter was dan een TN panel.
Maar hoe zit het met de ontwikkelingen op TN gebied, is die in de loop der jaren behalve sneller ook wat beter in de kleuren geworden. Ik wil eigenlijk ten opzichte van mijn huidige scherm qua kleurweergave niets verliezen. Ik hoef er niets op te winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Nu ik een koptelefoon aansluit i.p.v. m'n versterker heb ik geen afwijkend 'piep'-geluid, blijkbaar wordt de ruis veroorzaakt door een externe aarding (via de versterker) is misschien wel wat aan te doen en dus ook niet te wijten aan dit Samsung scherm.
Net even het scherm via VGA i.p.v. DVI aangesloten, de ruis over de vlakken op http://www.lagom.nl/lcd-test/ is nu verdwenen! Hoe kan het beeld via DVI nu slechter zijn dan VGA?
Is er misschien een of andere dynamische modus die dit kan veroorzaken? Naar mijn idee ben ik alle opties bij langs gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

DaannO schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:54:
Ik heb zelf een ander scherm (931BW) echter heb ik wel problemen met Ati 9800 pro onder Vista. Vista schijnt dit scherm niet te pikken omdat hij niet de drivers slikt. Ook wil hij de refreshrate niet op 75hz zetten en kan hij niet opstarten met 1440*900.

Heeft iemand nog meer problemen met zijn Samsung scherm onder Vista? Onder Xp werkt het overgins perfect. :)
Nog meer mensen problemen met dit scherm onder Vista? Ik heb zelf een 6600GT en Vista Ultimate. overweeg dit scherm te kopen maar wil dit dan wel optimaal kunnen benutten in Vista!

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 08:32
M-ThijZ schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 00:42:
Nu ik een koptelefoon aansluit i.p.v. m'n versterker heb ik geen afwijkend 'piep'-geluid, blijkbaar wordt de ruis veroorzaakt door een externe aarding (via de versterker) is misschien wel wat aan te doen en dus ook niet te wijten aan dit Samsung scherm.
Net even het scherm via VGA i.p.v. DVI aangesloten, de ruis over de vlakken op http://www.lagom.nl/lcd-test/ is nu verdwenen! Hoe kan het beeld via DVI nu slechter zijn dan VGA?
Is er misschien een of andere dynamische modus die dit kan veroorzaken? Naar mijn idee ben ik alle opties bij langs gegaan.
Heb ergens gelezen dat je MagicColor & DynamicContrast uit moet zetten :>

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
GandalfTheGrey schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 01:19:
[...]

Nog meer mensen problemen met dit scherm onder Vista? Ik heb zelf een 6600GT en Vista Ultimate. overweeg dit scherm te kopen maar wil dit dan wel optimaal kunnen benutten in Vista!
Ik denk overgins dat het komt door de Ati drivers. Wacht anders nog een weekje, dan weet ik meer te melden. :)

edit:

* DaannO houd van vista! O+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/90921cac12c9906240539ac9deba9e5a/thumb.jpg

Probleem opgelost. :)

[ Voor 21% gewijzigd door DaannO op 16-02-2007 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Gehaktbal schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 00:30:
En nog steeds is qua kleuren t.o.v. een TN panel
Ik weet dat in die tijd een IPS panel qua kleuren gewoon beter was dan een TN panel.
En ook nog steeds is qua kleuren ...
Maar hoe zit het met de ontwikkelingen op TN gebied, is die in de loop der jaren behalve sneller ook wat beter in de kleuren geworden.
Wel beter in kleuren en contrast, maar nog steeds 6 bits kleuren t.o.v. echt 8 bits. Dit verschil wordt gecompenseerd door continu tussen twee kleurenspectrums te switchen waardoor op een TN de illusie gewekt wordt dat het een 8 bits scherm is, maar dat is eenvoudig te weerleggen.
Ik wil eigenlijk ten opzichte van mijn huidige scherm qua kleurweergave niets verliezen. Ik hoef er niets op te winnen...
Maar je gaat er wel op verliezen ... nogmaals: als je echt om kleurechtheid geeft, ga dan niet voor welk TN scherm dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

MiskentTalent schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 08:30:
[...]

Heb ergens gelezen dat je MagicColor & DynamicContrast uit moet zetten :>
MagicColor staat uit en MagicBright staat op Custom.
Ik zie het heel erg als ik bijvoorbeeld mijn terminal start, die gedeeltelijk transparant is, dan zijn de kleuren achter het transparante gedeelte heel slecht, het loopt slecht over en ik zie hokjes en strepen over het scherm lopen.
Wanneer ik het scherm via VGA ipv DVI aansluit zie ik de 'ruis' niet, maar donkere kleuren lopen heel erg slecht in elkaar over.

Zit nu op m'n werk achter een Videoseven LW19WA en dit scherm heeft absoluut geen last van bovenstaande problemen.
Blijkbaar toch een productiefout. :(

[ Voor 17% gewijzigd door M-ThijZ op 16-02-2007 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Anoniem: 101107 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 23:41:
Bij mij zat er alleen een DVI-kabel in de doos (gelukkig, D-SUB hoef ik echt niet meer!).

Maar een vraagje aan alle 226BW bezitters, ik heb zojuist the Godfather part I zitten kijken en tijdens het kijken (en volgens mij niet alleen tijdens de godfather, maar ook tijdens 'gewoon' gebruik) hoor ik het scherm aan zijn linker kant soms een hele korte 'pang' (zacht) zeggen. alsof het scherm aan de achterkant zeg maar los schiet (dan kun je je misschien iets bij dit geluid voorstellen, dus een doffe zachte korte pang). Hebben meer mensen dit of is dit normaal bij een (nieuw) lcd scherm?!
Volgens mij hoort een TFT sowieso eigenlijk al geen geluid te maken. Geen ervaring mee, met mijn 226BW. Misschien even contact zoeken met je retailer of samsung zelf om te kijken wat de eventuele oorzaak zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125106

Gehaktbal schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 00:30:
[...]

Heb wel even voor de zekerheid mijn handleiding doorgekeken.. het is een IPS Panel. Contrast 400:1, 250cd/m2, 25ms .. 16.7 miljoen kleuren.
Maar hoe zit het met de ontwikkelingen op TN gebied, is die in de loop der jaren behalve sneller ook wat beter in de kleuren geworden. Ik wil eigenlijk ten opzichte van mijn huidige scherm qua kleurweergave niets verliezen. Ik hoef er niets op te winnen...
Dan kan je bijvoorbeeld voor een S-IPS panel gaan zoals de Dell 2007WFP.
Hoger contrast, betere helderheid, lagere refresh, en even goeie kleurweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:08:
Ik heb geen 226BW, maar een Acer AL2216W. Zo ziet het er ongeveer uit:
[afbeelding]

Weet niet of dit wat zegt..

Wel erg geil als je je schermpje zo ziet zweven van voren :9
Wat ik me nou afvraag is of de Qware MA004 veel uitmaakt in vergelijking met het geleverde voetstuk van samsung (zie afbeelding voor verheldering).

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 92014 op 16-02-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Dit is exact wat ik zie wat ik zie wanneer ik het scherm via DVI heb aangesloten: http://www.lagom.nl/lcd-test/example-dither.html

Afbeeldingslocatie: http://www.lagom.nl/lcd-test/dynamic_dither.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.lagom.nl/lcd-test/static_dither.png

Wie ziet dit nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91375

Sinds een paar uurtjes heb ik dit apparaat ook op mijn bureau staan ter vervanging van mijn oude sony sdm-m81.

Echter, het beeld wordt na 1 tel zwart als ik het bureaublad naar het scherm wil uitbreiden. Ik zie mn bureaublad dan wel op de 226bw maar super, superdonker. Bijna alsof ie uit staat.

Pas bij opnieuw opstarten en een enkele keer opnieuw bureaublad uitreiden, dan doet ie het wel heel mooi. Maar dan moet ik niet meer aan de instellingen zitten want daarna heb ik hetzelfde euvel.

Daarnaast krijg ik em niet als primair beeldscherm omdat ik hetzelfde probleem dan sowieso krijg.
Alle bovenstaande handelingen heb ik ervoor gezorgd dat de resolutie van de 226bw op 1680x1050 stond.

> erg jammer want mn games starten uiteraard in het primaire scherm (laptopscherm).

Ik heb geen pc in de buurt om te testen of dit aan het scherm ligt of aan mn videokaart (ATI radeon 9000 in een Acer Travelmate 803LCiB).

Weet iemand raad of kan iemand uit dit verhaal afleiden dat het aan mijn videokaart ligt icm met dit scherm?

Voor de rest, op het moment dat ie het doet, prachtig beeld, ook geen dode pixel of subpixels gezien tijdens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91375

Anoniem: 91375 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:26:
Sinds een paar uurtjes heb ik dit apparaat ook op mijn bureau staan ter vervanging van mijn oude sony sdm-m81.

Echter, het beeld wordt na 1 tel zwart als ik het bureaublad naar het scherm wil uitbreiden. Ik zie mn bureaublad dan wel op de 226bw maar super, superdonker. Bijna alsof ie uit staat.

Pas bij opnieuw opstarten en een enkele keer opnieuw bureaublad uitreiden, dan doet ie het wel heel mooi. Maar dan moet ik niet meer aan de instellingen zitten want daarna heb ik hetzelfde euvel.

Daarnaast krijg ik em niet als primair beeldscherm omdat ik hetzelfde probleem dan sowieso krijg.
Alle bovenstaande handelingen heb ik ervoor gezorgd dat de resolutie van de 226bw op 1680x1050 stond.

> erg jammer want mn games starten uiteraard in het primaire scherm (laptopscherm).

Ik heb geen pc in de buurt om te testen of dit aan het scherm ligt of aan mn videokaart (ATI radeon 9000 in een Acer Travelmate 803LCiB).

Weet iemand raad of kan iemand uit dit verhaal afleiden dat het aan mijn videokaart ligt icm met dit scherm?

Voor de rest, op het moment dat ie het doet, prachtig beeld, ook geen dode pixel of subpixels gezien tijdens testen.
Heb echt een paar uurtjes zitten zweten, maar heb nu 1 oplossing gevonden.
Die wil ik delen voor de mensen die evt dezelfde issue tegen het lijf zijn gelopen.

- Alles kabels eerst aan elkaar gekoppeld hebben
- Uiteraard alle (nieuwste) drivers installeren
- Opnieuw opstarten
- Dan bij de scherminstellingen nog niks aanvinken mbt bureaubladuitbreiding
- Resoluties van scherm 1 én 2 op 1680x1050 instellen
- Opnieuw opstarten
- Meteen naar geavanceerd gaan en bij beeldschermen de externe monitor aanvinken en direct als primair instellen

Daarna is het goed en kan je (wel met wat gedoe) de resolutie van het secundaire (laptop) scherm weer aanpassen.

Offtopic: Mooie wallpapers die echt goed tot uiting komen op de 226BW > http://interfacelift.com

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 91375 op 16-02-2007 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Na even wat aan het testen geweest te zijn ben ik een beetje wijzer geworden.
Het probleem ligt niet aan de 226BW, dit scherm via DVI op een andere pc werkt goed, maar aan de DVI uitgang van m'n MacBook Pro. Dit heb ik nog niet kunnen bevestigen omdat ik nog geen andere schermen via DVI heb aangesloten maar dat ga ik nog even uitzoeken.

Wel werkt het scherm nu naar behoren als ik het via de VGA uitgang aansluit, hier kan ik wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 14:35

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Na het lezen van dit topic heb ik dan vandaag een 226BW aangeschaft, ik heb hem bij BCC in Helmond gehaald. Ze hadden hem daar nog niet eens in de winkel staan, er werd er 1 uit het magazijn gehaald.
Zowaar ook nog 14 euri van de prijs af weten te krijgen, dus gelukkig geen 399.

Gelukkig heb ik nog geen dode pixels kunnen ontdekken, wel stoor ik me aan iets donkere plekken in de hoeken. Ik zie in de hoeken net een beetje verkleuring. Is dit normaal?
Het lijkt ook iets langs de randen te zitten, maar minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Coenen schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:48:
wel stoor ik me aan iets donkere plekken in de hoeken. Ik zie in de hoeken net een beetje verkleuring. Is dit normaal?
Het lijkt ook iets langs de randen te zitten, maar minder.
Volgens mij is dat (helaas) redelijk normaal omdat daar extra druk komt te zitten vanwege de montage. Ik zie het ook in de hoeken van m'n Apple iBook...

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 15:51

WTM

Beste 226BW gebruikers,

Ik ben behoorlijk tevreden over dit scherm. Ik gebruik deze i.c.m. een 7600 GT. (niet het meest grafische wonder maar 't kan er mee door dacht ik zo...) Nu heb ik begrepen dat er drivers/software zijn waarmee je de instellingen kunt aanpassen van de monitor zelf (dus magicolor uitzetten etc..)

Ik kan het niet vinden/gebruiken? Ik heb wel het colorprofile (icm of iets dergelijks) geupdate in windows xp, met behulp van de driver. Windows herkent de monitor ook prima als een samsung 226bw.

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
WTM schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:46:
Beste 226BW gebruikers,

Ik ben behoorlijk tevreden over dit scherm. Ik gebruik deze i.c.m. een 7600 GT. (niet het meest grafische wonder maar 't kan er mee door dacht ik zo...) Nu heb ik begrepen dat er drivers/software zijn waarmee je de instellingen kunt aanpassen van de monitor zelf (dus magicolor uitzetten etc..)

Ik kan het niet vinden/gebruiken? Ik heb wel het colorprofile (icm of iets dergelijks) geupdate in windows xp, met behulp van de driver. Windows herkent de monitor ook prima als een samsung 226bw.

Iemand ideeën?
Hoe heb je het beeldscherm aangesloten? DVI of D-SUB? Lijkt me dat je voor die instellingen hem via DVI moet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

Samsung SM 226BW-linkdump:

- Mijn Frans is niet zo best, maar wel goed genoeg om te begrijpen dat de 226BW er tres bien uit komt in deze review: http://www.lesnumeriques.com/article-312-1708-36.html

- In het forum van die zelfde site ook nog een tweetal afbeeldingen die de techneuten meer zullen zeggen dan dat ze mij doen: http://forum.lesnumerique...-SM-226BW-sujet-591-1.htm

- Hier nog iets in het Duits, MAAR met foto's (stukje neerwaarts scrollen):
http://www.prad.de/board/...ght=&hilightuser=0&page=1

[ Voor 20% gewijzigd door hbokh op 17-02-2007 21:12 . Reden: Aanvulling ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 15:51

WTM

bartbh schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:04:
[...]
Hoe heb je het beeldscherm aangesloten? DVI of D-SUB? Lijkt me dat je voor die instellingen hem via DVI moet aansluiten.
Sorry, niet bij vermeld: ik heb de 226BW aangesloten met DVI op de 7600GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Kijk een 226BW met een ander bijgeleverde voetstuk.
http://img256.imageshack.us/my.php?image=img4230yy7.jpg

Lijkt wel een beetje op de 930BF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blij dat ik gewoon een zwarte voet heb, kleurt beter bij de rest van mijn desktop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dat is de voet van de 205/225BW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:18
Ik lees op hardforum.com dat de 226BW met twee verschillende panels word geleverd atm. Eentje gemaakt door samsungzelf en de andere is gemaakt door UOA(of iets dergelijks). Nu is de samsung panel duidelijk de beste van de twee. De enige manier om te zien welk panel je hebt is om naar het serie-nummer achter op het scherm te kijken. Als de laatste letter van dat serie-nummer een A is,dat zit er een UOA panel in, is het een S,dan zit er een samsung panel in.
Zijn er hier mensen waarvan het serie-nummer eindigt op een A? En zo ja,waar heb je het scherm gekocht?

--edit--
Aha,het is niet het serie-nummer,maar model nummer
Je ziet naast 226BW [R] duidelijk een A staan. We moeten een S hebben.

Afbeeldingslocatie: http://img.bbs.pcpop.com/2007/1/23/88d5f807-dc99-4686-94bf-bcc0b56bcca8.jpg

--edit2--
Maar even een poll,anders krijgen we een opsom topic:
Poll: Heb je een AOC(A) of een Samsung(S) panel
Ik heb een AOC(A) panel
Ik heb een Samsung(S)panel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=168664&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 40% gewijzigd door pingkiller op 18-02-2007 12:11 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 03-06 10:54
Wat een heerlijk scherm.. *;

Die van mij eindigd op een P.. van Pixel Perfect..

Manufactured februari 2007 in Slowakije, via Coolprices..

Edit: 226BW S

[ Voor 10% gewijzigd door rabor op 18-02-2007 11:54 ]

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pingkiller schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:16:
Ik lees op hardforum.com dat de 226BW met twee verschillende panels word geleverd atm. Eentje gemaakt door samsungzelf en de andere is gemaakt door UOA(of iets dergelijks). Nu is de samsung panel duidelijk de beste van de twee. De enige manier om te zien welk panel je hebt is om naar het serie-nummer achter op het scherm te kijken. Als de laatste letter van dat serie-nummer een A is,dat zit er een UOA panel in, is het een S,dan zit er een samsung panel in.
Zijn er hier mensen waarvan het serie-nummer eindigt op een A? En zo ja,waar heb je het scherm gekocht?
Ik heb de versie eindigend op een S
De monitor is gemaakt in Slovakia in Januari 2007

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 145944 op 18-02-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 13:53
rabor schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:44:
Wat een heerlijk scherm.. *;

Die van mij eindigd op een P.. van Pixel Perfect..

Manufactured februari 2007 in Slowakije, via Coolprices..

Edit: 226BW S
Preciés hetzelfde hier, geweldig scherm als je van een 930BF komt (waar ik destijds 410 euro voor heb betaald :X :P ) wat een ruimte! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook een S versie.
Gekocht bij Encyclue in Amersfoort.
Made in January 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
ff (enigszins) offtopic, maar ik heb mijn 225BW even omgedraaid net, welke ook geproduceerd is in 'Slovakia', January 2007. Wel snel hier heen gegaan, ik had hem de 16e (januari) al in huis. Zouden ze beide panelen nog naast elkaar produceren (225/226)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Bedankt voor replies over S/A penals,maar ik ben eigenlijk alleen opzoek naar mensen met een A panel, de S is nu de standaard zeg maar, en A is degene die we echt NIET willen hebben.
Dit om te verkomen dat dit een opsom topic word, dat is namelijk niet zo leuk om te lezen en de modjes zijn er ook niet echt dol op.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ook de S variant. Gekocht bij encyshop vorige week.
Ben erg tevreden met dit monstergrote scherm (en dat overdrijf ik niet :))

ook van januari 07 trouwens

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 92014 op 18-02-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
pingkiller schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:16:

--edit--
Aha,het is niet het serie-nummer,maar model nummer
Je ziet naast 226BW [R] duidelijk een A staan. We moeten een S hebben.

[afbeelding]

--edit2--
Maar even een poll,anders krijgen we een opsom topic:
Poll: Heb je een AOC(A) of een Samsung(S) panel
Ik heb een AOC(A) panel
Ik heb een Samsung(S)panel
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Als je nou ook zou aangeven WAT er beter is aan de Samsungs dan is daar ook duidelijkheid over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Gehaktbal schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:38:
[...]

Als je nou ook zou aangeven WAT er beter is aan de Samsungs dan is daar ook duidelijkheid over..
Ze hebben het op hardforum.com dat de AOC schermen iets meer last van backlightbleeding hebben en dat ze iets minder mooi beeld geven.
Hier hebben ze het over die panels > http://www.hardforum.com/...ead.php?t=1144130&page=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 07:10
Gisteren een exemplaar gekocht bij de Mediamarkt, vandaag ontdekte ik een hot pixel. Maar het rare is dat deze hotpixel (rood) niet zichtbaar is op een volledig zwart, blauw of groen scherm. De hotpixel is alleen zichtbaar als in dezelfde kolom pixels (boven en onder de hot pixel) de kleur rood gebruikt wordt om de kleuren weer te geven (zie plaatje voor duidelijkere uitleg).

edit:
het is een overigens S panel

Afbeeldingslocatie: http://heikoharders.nl/pics/hotpixel.png

In het plaatje zie je links de situatie waarin de hotpixel wel zichtbaar is. De plek waar de pixel zich bevind is zwart, maar dezelfde kolom is verder bijna helemaal wit. Rood ipv wit werkt overigens ook.
Rechts zie je de situatie waarbij je de hotpixel niet kunt zien. Het scherm (of de kolom) waarin de pixel zich bevind is helemaal zwart. Overigens wordt de hotpixel duidelijker (helderder) naarmate de kolom 'minder zwart' is.

Komt dit vaker voor? En wat zal ik doen? Bij de mediamarkt doen ze niet moeilijk over ruilen, maar als ik hem ruil, dan heb ik kans dat het een tijd duurt voordat ze een vervangend exemplaar hebben (mocht het scherm niet meer op voorraad zijn). Plus de kans dat er zich een veel storender fout voordoet op het vervangende scherm (waardoor het proces nog langer zou kunnen duren).

Overigens merkte ik dit op tijdens gewoon dagelijks werk op mijn computer, dus niet tijdens een pixel test programma (dat ik vervolgens wel gedraait heb, maar waarop ik niets zag omdat de fout niet optreed bij een volledig zwart/blauw/groen scherm).

Verder ben ik overigens erg enthousiast over het scherm. Wat een enorm groot oppervlak en het design vind ik ook erg mooi (waarover ik eerst, nadat ik de eerste foto's had gezien, toch wel mijn twijfels had vanwege de glimmende zwarte rand).

[ Voor 1% gewijzigd door The Flying Dutchman op 18-02-2007 19:05 . Reden: extra info toegevoegd ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

The Flying Dutchman schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:01:

--- 8< --- knip --- 8< ---

Komt dit vaker voor? En wat zal ik doen?
Ik heb afgelopen week dit gepost over "JScreenFix":

hbokh in "Samsung SyncMaster 226BW"

Je zou het kunnen proberen, weten we meteen of het bruikbaar is of (zoals wellicht) een sprookje...

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrod
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:59
Zijn er hier mensen die hun 226bw bij Euromaxi hebben gekocht en een "S" paneel hebben gekregen?

Ik heb hem daar namelijk besteld en ik heb geen trek in zo'n cheap AOC paneeltje. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 07:10
hbokh schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:37:
[...]

Ik heb afgelopen week dit gepost over "JScreenFix":

hbokh in "Samsung SyncMaster 226BW"

Je zou het kunnen proberen, weten we meteen of het bruikbaar is of (zoals wellicht) een sprookje...
So far nog geen resultaat. Het draait nu bijna een uur. Ik zal het de rest van de avond nog laten draaien tot ik ga slapen, maar ik verwacht dat het bij een fabeltje blijft ;).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Het lijkt mij niet heel nuttig als iedereen apart post welk panel hij in zijn of haar scherm heeft... gebruik daar svp de poll voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 06:34
Maar wtf is er mis met een AOC paneel? :? Als het onder dezelfde modelnaam word verkocht moet het dezelfde specs hebben... Ja meneer, deze opel corsa kan zowel een echte opel als volkswagen motor hebben... Met de opel motor is ie wel veel sneller, u betaald wel dezelfde prijs. Yeah right... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Lrod schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:42:
Zijn er hier mensen die hun 226bw bij Euromaxi hebben gekocht en een "S" paneel hebben gekregen?

Ik heb hem daar namelijk besteld en ik heb geen trek in zo'n cheap AOC paneeltje. :/
En zie hier het "probleem" zodra er iets als dit de wereld in gebracht wordt ...

Ik ben er vrij zeker van dat vrijwel iedereen voordat ie achterop zijn of haar monitor keek en tot de ontdekking kwam dat het op een A eindigde, erg tevreden was met het scherm. In de posts op het forum waarnaar verwezen wordt, zie ik ook niet echt harde feiten waarmee aangetoond wordt dat het A panel duidelijk slechter is dan het S panel. Door dit soort "paniekreacties" ben ik voordat ik mijn scherm kocht juist gestopt met het lezen van reviews en forumdiscussies en heb ik mijn eigen persoonlijke mening gevormd door zelf het scherm te gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Vanochtend kwam bij mij ook de koerier met m'n 226bw. Had de gok genomen om geen pixelgarantie te nemen en dat heeft goed uitgepakt. Tenminste, ik heb geen speciale pixel-test programma gedraaid en alles wat nu niet opvalt zal wel goed zijn. Heb overigens ook de samsung variant ook al denk ik niet dat de andere variant nou zou anders zal zijn.
Ik kom van een 17 inch CRT dus de omvang is wel even wennen ook al vind ik het weer niet overdreven groot. Kleuren moet ik nog wel aan wennen, ik doe veel grafisch ontwerp en was op voorhand op de hoogte dat een TN panel niet de beste keuze was. Het geld dat ik heb bespaard met de pixelgarantie ga ik dan ook uitgeven aan GretagMacbeth Huey om het maximale uit het scherm te halen.

Wat me verder opvalt is dat bij mij de knop auto op het scherm ook niet werkt, dit had ik eerder gelezen op dit forum. Ik heb het scherm nog maar zo kort dat ik daar vast wel een oplossing voor vind. Tot zover: erg happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

BertusG schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:54:
Wat me verder opvalt is dat bij mij de knop auto op het scherm ook niet werkt, dit had ik eerder gelezen op dit forum. Ik heb het scherm nog maar zo kort dat ik daar vast wel een oplossing voor vind. Tot zover: erg happy :)
Als je 'm op DVI hebt aangesloten HOORT die knop auto niet te werken. Dus daar hoef je dan ook geen oplossing voor te zoeken. ;) Tenzij je 'm niet op DVI hebt aangesloten natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Omdat ik nog maar 3 dagen over heb van de 14 dagen terugbreng service van de MediaMarkt vraag hierbij nogmaals of iemand anders hetzelfde probleem heeft of iets meer weet over het feit dat ik tijdens gebruik van de 226BW tikjes hoor aan één kant van het scherm. Niet constant maar zo af en toe klinkt er onregelmatig een tikje/krakje in de achterkant van het scherm.

Weet iemand hoe dit nu kan of heeft iemand anders er ook last van, of moet ik hem maar weer inpakken en dan omruilen? Of heeft het te maken dat ik hem nu aangesloten heb op een laptop van 3 jaar oud omdat mijn systeem in aanbouw is en over enkele weken pas klaar is?!

Hoop dat iemand me kan helpen/er meer over kan vertellen want het is een geweldig scherm maar ik denk dat ik van die tikjes behoorlijk gek kan worden op de lange termijn en het is toch een duur scherm wat zonder geluid afgeleverd zou moeten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193401

Modbreak:De topicwaarschuwing is er niet voor niets!
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

- "Ik heb er ook één besteld"

[ Voor 84% gewijzigd door Pollewob op 19-02-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Anoniem: 135195 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:15:
[...]

Als je 'm op DVI hebt aangesloten HOORT die knop auto niet te werken. Dus daar hoef je dan ook geen oplossing voor te zoeken. ;) Tenzij je 'm niet op DVI hebt aangesloten natuurlijk...
Probleem opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik geloof niet zo in het feit dat de niet-samsung panels echt slechter zijn dan die van samsung zelf. Samsung heeft er namelijk niets aan als ze zelf "minderwaardige" schermen gaan verkopen. Dit zullen ze ten alle tijden willen voorkopen. Ook al zijn de panels door een ander bedrijf gemaakt, dan nog is dat wel met de kennis van samsung. Overigens heb ik ook een 226 BW S, van de encyshop uit amersfoort. Keurig via UPS gebracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

Ben benieuwd of Samsung met 24" variant van deze model komt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Anoniem: 101107 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:26:
Omdat ik nog maar 3 dagen over heb van de 14 dagen terugbreng service van de MediaMarkt vraag hierbij nogmaals of iemand anders hetzelfde probleem heeft of iets meer weet over het feit dat ik tijdens gebruik van de 226BW tikjes hoor aan één kant van het scherm. ... Hoop dat iemand me kan helpen/er meer over kan vertellen want het is een geweldig scherm maar ik denk dat ik van die tikjes behoorlijk gek kan worden op de lange termijn en het is toch een duur scherm wat zonder geluid afgeleverd zou moeten worden!
En daarmee zeg je het zelf al: het hoort niet en je bent niet tevreden met het product, dus terug ermee nu het nog kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Laatst online: 19-05-2020
Anoniem: 128143 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:52:
Ben benieuwd of Samsung met 24" variant van deze model komt :o
Er bestaan geen 24 inch TN-panelen, dus in deze reeks zal hij niet komen. Wel heeft Samsung de 244T, maar dat is een baggerscherm vergeleken met de concurrentie.

[ Voor 4% gewijzigd door SVDT op 19-02-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Zo,heb nu dit scherm hier ook staan. Heb hem gekocht bij bcc voor 389 euro(hij was 399 maar had een printje van mycom bij me waar hij 389 was). Heb hem nu een uurtje staan,maar hij bevalt prima. Hoewel het wel even wennen is, voel een soort van auto-misselijkheid, netzoiets als je voelt als je gaat lezen in de auto als je daar gevoelig voor ben. Maar ik heb een oogaandoening,ik hoop dat het gewoon even wennen is.
Trouwens zijn er wel bijzonder veel instellingen. Volgens mij word dat uren kloten voordat ik alles perfect heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over die instellingen.
Ik heb dat ding nu een week staan, en eigenlijk gewoon out of the box aangesloten.
Mis ik nu iets als ik niet met mijn instellingen ga klooien?
En zo ja, welke settings zijn volgens de gebruikers hier dan echt de moeite waard om even mee te spelen.

Ik gebruik het scherm voornamelijk met/voor/om:

- Flight Simulator 2004 / X
- Photoshop CS2
- Internet / E-mail
- Web development
- Wat andere games
- Vakantie photo dvd's maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 19-02-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pingkiller schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:02:
Zo,heb nu dit scherm hier ook staan. Heb hem gekocht bij bcc voor 389 euro(hij was 399 maar had een printje van mycom bij me waar hij 389 was). Heb hem nu een uurtje staan,maar hij bevalt prima. Hoewel het wel even wennen is, voel een soort van auto-misselijkheid, netzoiets als je voelt als je gaat lezen in de auto als je daar gevoelig voor ben. Maar ik heb een oogaandoening,ik hoop dat het gewoon even wennen is.
Trouwens zijn er wel bijzonder veel instellingen. Volgens mij word dat uren kloten voordat ik alles perfect heb staan.
Ik mankeer niets aan m'n ogen (tenminste zover ik weet niet), maar ik moet na 3 dagen nog steeds wennen. Vooral bij het lezen van tekst op bijv. forums lijkt het net alsof de letters niet stilstaan zeg maar. Wat ik wel merk, is dat wanneer ik moe ben het meer opvalt dan wanneer ik niet moe ben.
Op m'n werk zit ik altijd voor een 19" TFT, maar daar is het me eigenlijk nooit opgevallen.

Is het misschien interessant om de beste instellingen hier te vermelden voor de monitor?
Of is dit altijd voor iedereen verschillend?
M'n instellingen staan bijv. op Custom, brightness 42 en contrast 66.

Ik zag trouwens ook een optie Sharpness, zet je die onder de 20, dan wordt het beeld wazig, maar boven de 20 lijkt het niet veel scherper te worden.
Heb deze dus maar laten staan op 20.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 145944 op 19-02-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Anoniem: 145944 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:08:
Is het misschien interessant om de beste instellingen hier te vermelden voor de monitor?
Of is dit altijd voor iedereen verschillend?
M'n instellingen staan bijv. op Custom, brightness 42 en contrast 66.
Dat is voor elk scherm anders, daarnaast heeft iedereen ook nog een persoonlijke voorkeur. Een 'beste' instelling is er dus niet :)
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

- "Ik heb er ook één besteld"
- "Wat kost het? Waar? Voorraad? Levertijd?"
- "Welke versie heb jij? Waarvandaan?"