Samsung SyncMaster 226BW Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 26.081 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het vanavond eens proberen, maar ik vraag me af waarom ik hem niet goed krijg afgesteld. Ligt dat aan de videokaart (ATI Radeon 9800), of is het een drivers kwestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:50

M-ThijZ

Riding on Rails

pingkiller schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:38:
Ik heb net wat custom kleuren instellingen gedaan en ik moet zeggen dat het er nu een stuk beter uitziet. Het eerste wat ik gedaan heb is het verlagen van de Gamma in het nvidia control pannel. Hierdoor worden de kleuren in mijn ervaring wat mooier. In minder maate geld dit ook voor brightness. Ik heb gamme nu staat op 0,83 en brightness op 88%.
Daarnaast heb ik ook custom kleuren ingesteld op de monitor zelf. Deze instellingen heb ik direct overgenomen van iemand op hardforum.com:Red: 80 Green: 75 Blue: 55
Met die kleurinstellingen ziet het er inderdaad wel goed uit, misschien ik dat ik ze wel aanhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:53:
[...]
Ik heb ze naast elkaar gezien en geloof me een wereld van verschil. Daarmee vergeleken is de 226BW maar een fletch schermpje maar goed ik begrijp dat sommige mensen niet kunnen wachten... Ik wel in ieder geval :)
Kijk maar uit! In december komt de Samsung SM 226DW uit en die is echt onpeilbaar goed. :9~
Ik wacht liever tot St. Juttemis komt, als Pasen en Pinksteren op één dag vallen! :+

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:36

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:53:
[...]
Ik heb ze naast elkaar gezien en geloof me een wereld van verschil. Daarmee vergeleken is de 226BW maar een fletch schermpje maar goed ik begrijp dat sommige mensen niet kunnen wachten... Ik wel in ieder geval :)
Het gaat er niet om dat mensen niet kunnen wachten maar dat het wachten zinloos is en dus mensen niet willen wachten. Maar goed iedereen moet eens ervaren hoe het is om te wachten en dan er achter te komen dat een nieuwe iets is aangekondigd terwijl het product waarop je liep te wachten eindelijk te koop is om het te kunnen begrijpen. LED schermen iemand? die komen er ook nog aan.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hbokh schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:02:
[...]

Kijk maar uit! In december komt de Samsung SM 226DW uit en die is echt onpeilbaar goed. :9~
Ik wacht liever tot St. Juttemis komt, als Pasen en Pinksteren op één dag vallen! :+
Misschien valt er wel een tegen je hoofd zodat je niet meer van die onzinnige opmerkingen maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBDscience
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2022
rabor schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:52:
Je zegt dat je zoiets bij UT ook al had geprobeerd, maar heb je deze stappen gevolgd? Of heb je alleen vanuit de console de FOV aangepast?
Ja dat heb ik allemaal keurig netjes aangepast zodat het ook op die manier in de .ini staat opgeslagen. Niet volgens die stappen, maar het resultaat is gelijk. (ik pak altijd tijdelijk de openGL driver welke wel altijd alle resoluties ter beschikking heeft en dan vervolgens terugzetten naar Direct3D zonder de resolutie aan te passen).

Ik heb dus nog 1 dag om hem terug te brengen (binnen de 14 dagen van de mediamarkt).......... vanavond ga ik dus eens goed kijken op basis van wat iedereen hier vertelde over het "snelle" spel unreal99 en of het nou aan het widescreen effect ligt dat alles sluggish aanvoelt.

Kan ik met de samsung 226 BW een 4:3 resolutie kiezen waardoor ik dus zwarte balken aan de wijkant krijg. Dit om te zien of widescreen nou de boosdoener is.

Aangezien de vert. resolutie 1050 is, kan ik vast geen 1280x1024 draaien (1:1 pixelmapping toch) zonder scherpteverlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Blowhoofd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:29:
[...]
Kan ik met de samsung 226 BW een 4:3 resolutie kiezen waardoor ik dus zwarte balken aan de wijkant krijg. Dit om te zien of widescreen nou de boosdoener is.

Aangezien de vert. resolutie 1050 is, kan ik vast geen 1280x1024 draaien (1:1 pixelmapping toch) zonder scherpteverlies?
Ik kan bij mijn vga drivers instellen of ik uitgerekt beeld of balken aan de zijkant. Ik kan zelfs instellen of ik de resolutie wil behouden (dan heb je ook kleine blakjes aan onder en boven kant). En ik kan ook instellen dat het beeld vullend is maar wel de verhoudingen behoud (dus alleen balken aan de zijkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:19:
Ben nu ook in het bezit van een 226BW, alleen ik krijg hem niet goed afgesteld.
Ik kan zowieso niet standaard kiezen voor de 1680x1050 resolutie, waar die blijkbaar op moet staan. Als ik hem dwing om deze resolutie te gebruiken is het beeld uitgerekt en past het ook niet op het beeldscherm, zodat ik met de muis het beeld moet verplaatsen. Als ik hem zet op 1600x1200 ziet het beeld er niet vervormd uit, maar is de tekst behoorlijk wazig. Bij andere resoluties is het beeld erg vervormd. Ik heb een ATI Radeon 9800 met de laatste drivers en heb hem aangesloten met de DVI kabel. Graag advies?
Ik heb nu PowerStrip geinstalleerd maar dit biedt geen oplossing.
Als ik op auto druk onder aan het beeldscherm geeft hij aan -auto adjustment not available -. Ik dacht dat als je je monitor aansluit via DVI dat hij dan automatisch goed configureerd. Kan het zijn dat de kabel kapot is, of dat er iets mis is met de monitor? Ik krijg hem dus wel op de 1680x1050 resolutie, maar dan past het beeld niet horizontaal op het scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:06:
[...]

Leuke review!
Ook weer wat geleerd over het scherm:
Dat hele dynamic verhaal werkt in normaal office gebruik dus tegen je (om het zo maar even te noemen). Maar bij games kan het dus juist voor een beter dynamisch effect zorgen.
Gaan we uitproberen! :)
Dat is echt een hele verbetering zeg!
Je kunt ook makkelijk switchen tussen verschillende profielen die al in het scherm zitten. (2e knop van links).
Nu nog een tooltje die dat vanaf je pc kan aansturen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBDscience
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2022
Vanavond de keus: monitor terugbrengen en de EIZO T965 (21 inch CRT @100hz) nog even gebruiken OF toch maar de Samsung 226BW houden.

Ik heb hem dus 4 dagen gebruikt en vervolgens weggezet en weer 8 dagen mijn CRT gebruikt. Terwijl ik dit typ denk ik: 400 euro en je hebt hem 8 dagen lang weggezet om vervolgens nog maar 1 dag te hebben om hem een tweede kans te gunnen. En je was perfect tevreden met je CRT die 8 dagen, anders had je ze wel eerder gewisseld 8)7

Nu mijn tweede kans observaties/mening:
Ik heb de kleurinstelling van 1 pagina terug aangehouden, wat zeker een verbetering is tov fabriekswaarden. Stilstaande beelden zien er nu een heel stuk beter uit en doen niet onder voor mijn CRT. Videobeelden daarentegen zijn IMO zeker niet mooier dan op de EIZO....

Nu een potje Unreal99-en :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Modbreak:Zie de topicwaarschuwing...

[ Voor 78% gewijzigd door Pollewob op 21-03-2007 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:24
Nu nog een tooltje die dat vanaf je pc kan aansturen. :P
Met MagicTune Premium (http://www.samsung.com/Pr...gictune/magictune_05s.htm) kan je (bijna) alles in Windows instellen.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoer! :D
Bestaat dus ook nog.
Vanavond gelijk uitproberen want games zien er toch een heel stuk beter uit in die mode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Waar kun je dat Dynamic Contrast aanzetten dan?
In de OSD kun je alleen maar de Magiccolor aanzetten, en dat programmaatje van Samsung wil niet downloaden bij mij.

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit topic is vol. Zorg bij een eventueel vervolgdeel voor een goede topicstart svp :)
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

- "Ik heb er ook één besteld"
- "Wat kost het? Waar? Voorraad? Levertijd?"
- "Welke versie heb jij? Waarvandaan?"