Samsung SyncMaster 226BW Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 26.082 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Patriek schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 00:26:
[...]

Ik zou nog graag resultaten hiervan horen :)
Heb de 19" al verkocht. Zal de volgende lanparty wel foto's maken als een van mn vrienden een CRT meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 22:59

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Mentox schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:00:
Hij/zij wil een foto met PC zodat hij/zij een beeld kan krijgen van de afmetingen.

Ik heb hier wel een CM Stacker staan dus zal ik even een foto maken >:)
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we zien:

- "Ik heb er ook één besteld"
- "Wat kost het? Waar? Voorraad? Levertijd?"
- "Welke versie heb jij? Waarvandaan?"

Ja, die CM Stacker is waarschijnlijk wel even groot als de Antec 900.

HIJ wilt een foto zien of de 22" wel groot , misschien TE groot is voor zijn systeem, dan kan ik kiezen of het een 20" of 22" word. Ik kan niet zo snel als julie naar Eindhoven of Breda gaan om bij de BCC of Mediamarkt te kiken welke beter past.

Ik weet niet waarom, maar hier in Tilburg is bijna niks te vinden. Behalve een winkel; "Nader" maar daar is niets te vinden, laat dat maar nader verklaren!.

WOW , ik ben de 500-ste Poster in deze topic, over een Samsung-scherm. :/

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Nou, vandaag mijn 226BW binnengekregen.
Mijn eerste indruk: WOW! echt groot is hij vergeleken met de 15 inch die ik gewend ben.
Moet hem zo maar eens eventjes gaan aansluiten.

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Hoe kan je zien of je een S of A paneel hebt zonder de verpakking te openen ?
Ik ben vandaag in de winkel geweest en zag op de sticker van de doos Samsung 226BW [R] maar verder stond er niks naast de [R]....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Laatst online: 08-09 22:05
Je kunt het alleen zien door op de achterkant van het scherm de plaat om de kabels te verbergen weg te halen.

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
salimrmaf schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:18:
[...]

Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we zien:

Ja, die CM Stacker is waarschijnlijk wel even groot als de Antec 900.

HIJ wilt een foto zien of de 22" wel groot , misschien TE groot is voor zijn systeem, dan kan ik kiezen of het een 20" of 22" word. Ik kan niet zo snel als julie naar Eindhoven of Breda gaan om bij de BCC of Mediamarkt te kiken welke beter past.

Ik weet niet waarom, maar hier in Tilburg is bijna niks te vinden. Behalve een winkel; "Nader" maar daar is niets te vinden, laat dat maar nader verklaren!.

WOW , ik ben de 500-ste Poster in deze topic, over een Samsung-scherm. :/
Ik ben zelf voor de 20" gegaan omdat deze beter te verkrijgen was. Ik heb ze naast elkaar gezien en ondanks het verschil van 5cm ben ik toch voor de 20" gegaan omdat deze groot genoeg was en direct leverbaar was. Verder speelde de prijs ook nog een rol.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt het uit of je A of S panel hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Jazeker, de S variant staat voor samsung paneel... beter dus.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:24
Voor de mensen die er nog eentje zoeken, mediamarkt amsterdam had er gisteren nog eentje liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door ismael86 op 13-03-2007 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds gisteren een 226bw, gehaalt bij paradigit, betreft S panel. Ze hadden er nog een paar als er hier nog zoekenden zijn..

Backlight bleeding viel me wel een beetje op, maar stoor me er niet heel erg aan.

ik heb denk ik niet goed gezocht (topic gezocht op kalibratie, kalibreren), maar welk programma valt aan te raden mbt kalibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke omdat jullie nog wat info wouden.

Ik heb 2 s panels >:) dus dat zit wel goed.

Heb ze besteld bij myhardware.nl
Lervertijd iets meer dan een week.
Prijs was 365euro uit mijn hoofd. Ze hebben geen voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik ben van plan om dit scherm te gaan aanschaffen en volg dit topic daarom al een tijdje. De laatste paar pagina's vind ik echter dat iedereen nogal commentaar heeft op de kleuren en backlight bleeding maar vervolgens zegt "ik stoor me er niet zo aan"... Misschien kunnen die mensen aangeven hoe erg het backlight bleeden is?
Is het altijd aanwezig? Alleen met films kijken? etc. etc.

En als de laatste paar mensen die een reply hebben gedaan zich even willen richten op de waarschuwing onder aan de pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sajoku schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 17:03:
Ik ben van plan om dit scherm te gaan aanschaffen en volg dit topic daarom al een tijdje. De laatste paar pagina's vind ik echter dat iedereen nogal commentaar heeft op de kleuren en backlight bleeding maar vervolgens zegt "ik stoor me er niet zo aan"... Misschien kunnen die mensen aangeven hoe erg het backlight bleeden is?

En als de laatste paar mensen die een reply hebben gedaan zich even willen richten op de waarschuwing onder aan de pagina?
alleen bij donker beeld, maw ik kan me er dus niet aan storen. Als ik gewoon browse oid dan kan ik het zien als ik me er op concentreer, maar het is niet zodanig aanwezig dat het mij opvalt.

Mijn gebruik met dit schrm bestaat uit cubase sx, misschien wat spellen weer proberen, internetten en photoshop/flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

sajoku schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 17:03:

Bedenk even dat er dus gigantisch veel posters zijn en er maar weinig klagen. De mensen die al "klagen" hebben het over minimale details waar ze zich niet aan storen. Ik zie geen backlightbleeding bij mijn scherm, maar misschien zal iemand die er oog voor heeft en heel erg graag naar dat soort dingen zoekt het wel kunnen vinden en zien.

Bedenk ook dat je normaal werkt in een kamer met (wat) licht. Als er licht op je scherm valt, ook al is het niet veel, en je hebt een klein beetje last van backlightbleeding, dan zie je het alsnog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Hoe groot is de kans dat een 226BW die nog geleverd moet worden een S- of een A-panel aan boord heeft? Ik wacht nog steeds... maar vind dat wel een blocking issue!

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
salimrmaf schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:53:
Jazeker, de S variant staat voor samsung paneel... beter dus.
Verklaar je nader. Ben erg benieuwd naar je motivatie en testmethodiek :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Zou je een Ferarri kiezen met een FIAT motor of toch liever een Ferarri motor? >:)

Wie kent er hier de Laraki fulgara @ > google... beter dan ferarri.

back 2 2pic: veel mensen op forums zeggen dat de S schermen van betere kwaliteet zijn.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
salimrmaf schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 00:13:
Zou je een Ferarri kiezen met een FIAT motor of toch liever een Ferarri motor? >:)
Je weet dat elke ferrari precies even hard gaat en even goed is?

Denk je nu echt dat Samsung 1 goed paneel en 1 slecht paneel gaat leveren in een product van hun? En hoe kom je ook bij het feit dat de één beter is dan de ander? Typisch geval van 'klok' en 'klepel' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Ik wil niet mierenneuken hoor, maar je mist een woordje... want wat willen we vooral NIET zien... Maar je hebt gelijk om het principe, heb al paar waarschuwingen gehad dat het topic dicht gaat zodra er weer teveel over voorraden wordt gesproken... Dus hierbij nogmaals de vraag om hier mee op te houden of kunnen in no-time weer terug naar het 20" en groter topic... aan jullie de keuze! Voor voorraden maak maar een nieuw topic aan en probeer die maar zo lang mogelijk open te houden, m.m.v. Pollewob ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Oops, typfout. :)

Ik heb zojuist gedroomd dat mijn account werd geblokt door een moderator...

Maar kijk maar op google naar het verschil ertussen de s en a.

ps: omdat ik een slome pc heb, typ ik dit alles vanaf mijn PSP, dus respect please voor mn foutjes.
grrr! :>

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
salimrmaf schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 08:33:
Oops, typfout. :)
Maar kijk maar op google naar het verschil ertussen de s en a.
Als jij zo goed op de hoogte bent kun je ons toch ook even informeren? Laat maar eens zien op welke punten de panels van elkaar verschillen en waarom de één beter zou zijn. Out-of-the-box zullen de panels misschien kunnen verschillen (wat geen kwaliteitsverschil betekend), maar na een goede calibratie/profilering zal je ze echt niet meer kunnen onderscheiden. Het zou commercieel ook niet de meeste sterke actie zijn, verschillende kwaliteitsgradaties leveren van één product.

Dus graag wat onderbouwing als je dit soort dingen roept :w
psychodweep schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:44:
De A panelen hebben veeeeeeeeeeeeeeel meer last van backlightbleeding (over het hele scherm) dan de S panelen. Op hardocp forum ofzo staan er fotos van mensen met een A paneel.
De discussie op hardocp is precies dezelfde als overal; de één vind aan de hand van slechte testmethodes en het niet profileren van de monitor iets beter of slechter dan iemand anders. Dan heb je nog de honderden mensen die klakkeloos alles geloven wat op een forum neergeplempt wordt. Ik heb nog geen één test gezien die dan ook maar iets uitsluit of bevestigd. Zinloze discussie dit.

[ Voor 31% gewijzigd door LoneGunman op 15-03-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
De A panelen hebben veeeeeeeeeeeeeeel meer last van backlightbleeding (over het hele scherm) dan de S panelen. Op hardocp forum ofzo staan er fotos van mensen met een A paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review Samsung 226BW @ Bit-Tech.net

Review...

Weer een review en weer een hele goede score. _/-\o_

Overall score : 9/10
En een excellence award.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:36

aex351

I am the one

psychodweep schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:44:
Volgens mij is het hele A en S verhaal pure bs. Iedereen op dat forum zit maar te roepen maar niemand heeft ook daadwerkelijk echt 2 schermen naast elkaar staan om zo'n vergelijking te kunnen trekken. En dan zijn het nog de mensen met een S paneel die het hardst roepen dat een A paneel slechter is. Waarom verdedigen deze mensen hun S paneel dan ? is er iets mis met het S paneel soms ?

[ Voor 6% gewijzigd door aex351 op 15-03-2007 16:56 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:55:
[...]

Volgens mij is het hele A en S verhaal pure bs. Iedereen op dat forum zit maar te roepen maar niemand heeft ook daadwerkelijk echt 2 schermen naast elkaar staan om zo'n vergelijking te kunnen trekken. En dan zijn het nog de mensen met een S paneel die het hardst roepen dat een A paneel slechter is. Waarom verdedigen deze mensen hun S paneel dan ? is er iets mis met het S paneel soms ?
er staat daar ook een verklaring, dat er best een foute batch geleverd is, wat niet wil zeggend at de a of s paneel beter isa.

sterker nog, mijn s paneel vertoond dezelfde blacklight bleeding als een a paneel.

Degene die denken dat een s paneel beter is, zullen waarschijnlijk ook nog in de waan zijn dat als je audiokabels 1 richting op magnetiseerd, je dan beter geluid krijgt.

zo klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hmm, of de A versie nou slechter is ofniet, het gaat om het gevoel. Ook al heb je een A, terwijl die hetzelfde is als een S voel je je niet compleet. Daarom heb ik geen behoefte aan een A versie.

-Discussie Gesloten-

PS: Het is psichish bewezen dat als mensen denken dat ze iets hebben wat nadeligs is, ze na derhand ook zeggen dat het slecht was, terwijl ze hetzelfde product hadden als een ander groep, die wel blij was omdat ze wisten dat het het goede product was. U get it? -Psychilogie-

AUB niet meer discusseren over A / S ofzo, maar eeuh..

Waneer komen de foto's van een Samsung 226BW naast een computerkast? >:)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzie110
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:40
Sinds vandaag een trotse eigenaar van een 226BW. In 1 woord, groot!

Mijn (S) scherm is netjes zonder dode pixels gearriveerd. Mijn eerste indruk is als volgt:

Nadelen van een TN-paneel zijn inderdaad waarneembaar, maar wat mij betreft is dat geen probleem. Kleuren zijn mooi, alles is scherp (momenteel zelfs nog met analoog aangesloten, DVI komt er aan...).

Met de MagicColor moet ik nog even gaan spelen, maar in ieder geval kan het contrast een aardig stukje omlaag geschroefd worden... anders zit je echt in een bak licht!

Wat betreft backlight bleeding, hier lijkt mijn scherm weinig last van te hebben.

Nu nog een vraag van mijn kant: is er een programmatje waarmee je windows in 2 "helften" kan verdelen? Zodat je gemakkelijk 2 windows naast elkaar kan zetten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxBlast_NL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06-2021
Ik zit nu tegen een Viewsonic VP191B 19" aan te kijken en heb deze destijds gekozen door het MVA-paneel wat er in zit.

Zijn er mensen die van een MVA-paneel naar de samsung 22" zijn overgestapt?

Ik vind het namelijk een heel mooi scherm en wil deze gelijk aanschaffen met R600, maar ik ben bang dat het tegenvalt door het TN-paneel.

Terecht of niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rm_a_rayman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
@MaxBlast_NL

Ik had een Fujitsu Siemens C19-7 (of te wel MVA-paneel 8ms).
Ben zeer tevreden met het scherm. Sterker nog, had er persoonlijk minder van verwacht. :+

Het is natuurlijk maar de vraag wat jou eisen zijn. Wat is je verwachting.

Inkijkhoek is toch duidelijk minder bij een TN-paneel. Je krijgt sneller een verkleuring.
Als je er redelijk recht voor zit is dat in iedergeval geen probleem.
Met wat spelen aan de instellingen krijg je de kleuren ook wel tot een meer dan acceptabel niveau.
Weinig bleeding, duidelijk minder dan de Fujitsu iig.
De 2ms responce time is overigens in games echt een verademing ten opzichte van een MVA paneel ondanks deze ook maar 8ms was.

Laten we wel stellen: Dit is mijn gevoel over de verschillen en gevoel valt niet te meten zeggen ze wel eens. Met andere woorden: als je de kans krijgt zelf eerst kijken bij vrienden, kennissen, winkel, etc.

Gebruik hem overigens voor Games en CAD tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dizzie110 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 20:07:
Nu nog een vraag van mijn kant: is er een programmatje waarmee je windows in 2 "helften" kan verdelen? Zodat je gemakkelijk 2 windows naast elkaar kan zetten...?
Gridmove

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ironish... terwijl Samsung deze scherm heeft gemaakt voor vista, is er in de TS en op de sam site een Mac OS screenshot te zien op het scherm... :o :> :P :9 :O

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 14:53

Alientrader

Dit was mijn compu!!

het is een fantastisch scherm, ik heb hiervoor een 19'' x-black scherm van sony gehad en je ziet gewoon dat hij aan het contrast kan tippen terwijl en je niet zo'n last hebt van een glimmend scherm als de zon schijnt.

- Ik ga morgen even een mooi reviewtje schrijven.

Over de discussie van het glimmend zijn van de behuizing en het blauwe lichtje
- Ik vindt het totaal niet storend; ik vindt het zelfs chic.

Wat ik opvallend vindt is dat hoewel het een 22'' monitor is, dat hij fysiek toch niet zoveel ruimte inneemt op mijn buro.

Negatief punt vindt ik zelf dat het type en de specificaties op het scherm zitten ge-etst,.. en dat het samsung logo wel ff een stukje kleiner, en liefs op een hele andere plaats zou moeten zittent. Dit is puur uit estetische waarde.

Ander negatief puntje (let op puntje) vindt ik het oog voor detail van de ontwerpers van samsung. Ik ben sony minded, en daar zie je dat bijvoorbeeld kabel begeleidings gootjes, stevigere backplates, naden zijn in het design speels meegenomen e.d... met als hoofdvoorbeeld de voet van de 226bw,... leuk rondje maar estetisch groot, en totaal nutteloos kwa gebruik

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
Geachte Tweakers

ik ben zelf de eigenaar van 2x een 205 BW deze bevallen me zeer goed heb ze net een " jaar "
nu zie ik het wel zitten om via me werk 2x een 226bw te nemen ( inkoop + btw ) scheeld nogal
maar nu is mijn vraag :

Ik kan met mijn 205 bw hem verstellen schuin naar achter / voren omhoog omlaag
is dat bij de 226bw ook mogelijk ? want de voet ziet er anders uit nmlijk

en kan je hem ook zoals de 205bw ronddraaien zonder de voet te verplaatsen ?
alvast bedankt

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrod
  • Laatst online: 05-06 15:59
Mektheb schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 00:59:
Geachte Tweakers

ik ben zelf de eigenaar van 2x een 205 BW deze bevallen me zeer goed heb ze net een " jaar "
nu zie ik het wel zitten om via me werk 2x een 226bw te nemen ( inkoop + btw ) scheeld nogal
maar nu is mijn vraag :

Ik kan met mijn 205 bw hem verstellen schuin naar achter / voren omhoog omlaag
is dat bij de 226bw ook mogelijk ? want de voet ziet er anders uit nmlijk

alvast bedankt

:)
Ja. Je kan hem alleen niet in hoogte verstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
Lrod schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 02:33:
[...]

Ja. Je kan hem alleen niet in hoogte verstellen.
kk ty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Laatst online: 08-09 00:48
Mektheb schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 00:59:
Ja maar met redelijk beperkte draaihoek en bij mij gaat het nogal stroef.
salimrmaf schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:58:
Hmm, of de A versie nou slechter is ofniet, het gaat om het gevoel. Ook al heb je een A, terwijl die hetzelfde is als een S voel je je niet compleet. Daarom heb ik geen behoefte aan een A versie.

-Discussie Gesloten-

PS: Het is psichish bewezen dat als mensen denken dat ze iets hebben wat nadeligs is, ze na derhand ook zeggen dat het slecht was, terwijl ze hetzelfde product hadden als een ander groep, die wel blij was omdat ze wisten dat het het goede product was. U get it? -Psychilogie-

AUB niet meer discusseren over A / S ofzo, maar eeuh..

Waneer komen de foto's van een Samsung 226BW naast een computerkast? >:)
offtopic:
Ik wist niet dat jij een moderator was die kon beslissen over wat wel en niet gediscussieerd kan worden. Een moderator zou in ieder geval wel goeie zinnen kunnen bouwen en psychisch/ psychologie wel correct kunnen spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

{NO MESSAGE LEFT}

[ Voor 93% gewijzigd door SalimRMAF op 16-03-2007 10:43 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBDscience
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2022
Ik heb de 226BW gekocht om mijn Eizo 21 inch T965 CRT (1280x 1024 @ 100hz) te vervangen.

Argumenten hiervoor waren:
- dat enorme bakbeest moet weg uit mijn huis (55 cm achterkast en 36.0 KG)
- de inmiddels zover gedaalde prijzen van TFT/LCD.
- enthousiasme van andere gebruikers van dit scherm.
- techn. specificaties van 2 ms ivm mijn enige game-verslavig FPS Unreal 1999.

Ik heb de monitor 3 dagen lang aangesloten gehad. De eerste indrukken waren prima, mooi helder beeld, geen dode pixels, prachtig veel desktop ruimte bij het browsen. Het zwart van deze samsung is veel zwarter dan op mijn CRT dankzij die hoge contrastverhouding.
Het beeld (hoofdzakelijk de kleurweergave)van een HD-film vond ik wel minder dan op mijn CRT: de kleuren lijken allemaal iets "grainy" in vergelijking met de CRT.

De zwarte glansrand vind ik chique en de blauwe led vind ik niet storend, terwijl ik in het verleden de blauwe led van mijn behuizing en speakersetje wel heb afgeplakt. (ter indicatie)

NU MIJN DILEMMA! :( >:) Mijn hele game-experience, plus al mijn skills met Unreal 99 Goty liggen compleet op zijn gat met dit scherm. Ik heb mezelf ingelezen over ghosting, tearing en input lag, en wat de vsync bv. voor tearing kan doen. Met vsync uit heb ik vreselijke tearing, met vsync aan voelt alles zo traag als dikke stroop door een trechter. Traag voelt het sowieso allemaal in Unreal 99 vergeleken met mijn CRT.

Ik dacht: dit zal een kwestie van wennen zijn (zoals het veranderen van elke setting vooral in een FPS weer enige gewenning vereist), maar 3 dagen later voelt het nog steeds traag aan. In een zeer gefrustreerde bui heb ik de Samsung aan de kant geknald, en weer mijn 36 KG CRT op mijn buro gezet en zette ik Unreal aan. En alles was weer prettig.

Mensen hoe kan dit nou en waarom hoor ik hier niemand over? Ben ik dan echt zo gevoelig voor die input lag?

Kan de 60 hz van een TFT/LCD nou eenmaal (nog) niet tippen aan een CRT@ 100 hz? En is dit mijn hele euvel?

Ik heb namelijk de Samsung alweer klaar staan voor een retourtje Mediamarkt Arena.
Jawel, ik breng hem terug, tenzij ik lekker kan Unrealen. Wat een narigheid, hij is zo mooi en klein, die Samsung 226 BW.

PS ik heb zelfs een x1950 pro eraan gehangen om te zien of mijn Geforce5500 de boel niet aankon op 1680x1050. Dit was het niet. Ook heb ik Unreal mijn FOV (kijkhoek) aangepast om het breedbeeld effect op te vangen. Dit was het ook niet.

PPS Mijn systeem bestaat uit Athlon XP 3200+ @ 400mhz, 2 GB Corsair XMS pc3200, ASUS a7n8x-deluxe AGP, Geforce FX5500.

[ Voor 97% gewijzigd door CBDscience op 16-03-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blowhoofd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:16:
Ik heb de 226BW gekocht om mijn Eizo 21 inch T965 CRT (1280x 1024 @ 100hz) te vervangen.

Argumenten hiervoor waren:
- dat enorme bakbeest moet weg uit mijn huis (55 cm achterkast en 36.0 KG)
- de inmiddels zover gedaalde prijzen van TFT/LCD.
- enthousiasme van andere gebruikers van dit scherm.
- techn. specificaties van 2 ms ivm mijn enige game-verslavig FPS Unreal 1999.

Ik heb de monitor 3 dagen lang aangesloten gehad. De eerste indrukken waren prima, mooi helder beeld, geen dode pixels, prachtig veel desktop ruimte bij het browsen. Het zwart van deze samsung is veel zwarter dan op mijn CRT dankzij die hoge contrastverhouding.
Het beeld (hoofdzakelijk de kleurweergave)van een HD-film vond ik wel minder dan op mijn CRT: de kleuren lijken allemaal iets "grainy" in vergelijking met de CRT.

De zwarte glansrand vind ik chique en de blauwe led vind ik niet storend, terwijl ik in het verleden de blauwe led van mijn behuizing en speakersetje wel heb afgeplakt. (ter indicatie)

NU MIJN DILEMMA! :( >:) Mijn hele game-experience, plus al mijn skills met Unreal 99 Goty liggen compleet op zijn gat met dit scherm. Ik heb mezelf ingelezen over ghosting, tearing en input lag, en wat de vsync bv. voor tearing kan doen. Met vsync uit heb ik vreselijke tearing, met vsync aan voelt alles zo traag als dikke stroop door een trechter. Traag voelt het sowieso allemaal in Unreal 99 vergeleken met mijn CRT.

Ik dacht: dit zal een kwestie van wennen zijn (zoals het veranderen van elke setting vooral in een FPS weer enige gewenning vereist), maar 3 dagen later voelt het nog steeds traag aan. In een zeer gefrustreerde bui heb ik de Samsung aan de kant geknald, en weer mijn 36 KG CRT op mijn buro gezet en zette ik Unreal aan. En alles was weer prettig.

Mensen hoe kan dit nou en waarom hoor ik hier niemand over? Ben ik dan echt zo gevoelig voor die input lag?

Kan de 60 hz van een TFT/LCD nou eenmaal (nog) niet tippen aan een CRT@ 100 hz? En is dit mijn hele euvel?

Ik heb namelijk de Samsung alweer klaar staan voor een retourtje Mediamarkt Arena.
Jawel, ik breng hem terug, tenzij ik lekker kan Unrealen. Wat een narigheid, hij is zo mooi en klein, die Samsung 226 BW.

PS ik heb zelfs een x1950 pro eraan gehangen om te zien of mijn Geforce5500 de boel niet aankon op 1680x1050. Dit was het niet. Ook heb ik Unreal mijn FOV (kijkhoek) aangepast om het breedbeeld effect op te vangen. Dit was het ook niet.

PPS Mijn systeem bestaat uit Athlon XP 3200+ @ 400mhz, 2 GB Corsair XMS pc3200, ASUS a7n8x-deluxe AGP, Geforce FX5500.
Tja, ik had je ook wel kunnen vertellen dat UT99 goty en UT2004 niet samen gaan met welke tft dan ook!
Die games zijn gewoon 'te snel' en zullen altijd raar aanvoelen als je ze op een tft speelt inplaats van op een crt.
Er zal ooit vast wel een techniek komen die dit verhelpt maar dat zal nog wel even duren.
Als ik mijn 226BW ga halen (nog even sparen O-) ) hou ik mijn crt er wel bij (zeker met UT3 in het vooruitzicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBDscience
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:36:
[...]

Tja, ik had je ook wel kunnen vertellen dat UT99 goty en UT2004 niet samen gaan met welke tft dan ook!
Die games zijn gewoon 'te snel' en zullen altijd raar aanvoelen als je ze op een tft speelt inplaats van op een crt.
Er zal ooit vast wel een techniek komen die dit verhelpt maar dat zal nog wel even duren.
Als ik mijn 226BW ga halen (nog even sparen O-) ) hou ik mijn crt er wel bij (zeker met UT3 in het vooruitzicht).
Is dat echt zo [ik geloof je wel, maar wil er gewoon niet aan lol]? Te snel voor elke TFT, die "oudere" spelletjes? Das mooi KUDT! :'( :+
Had ik dit maar eerder geweten inderdaad!

Nooit gedacht dat mijn 1 uurtje per dag gameverslaving de aanschaf van een flatscreen zo zou tegenwerken! Ik zou er bijna een topic van openen om te zien hoe ik van Unreal99 verslaving afkom en een even leuke nieuwe gameverslaving op doe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Blowhoofd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:21:
[...]

Nooit gedacht dat mijn 1 uurtje per dag gameverslaving de aanschaf van een flatscreen zo zou tegenwerken! Ik zou er bijna een topic van openen om te zien hoe ik van Unreal99 verslaving afkom en een even leuke nieuwe gameverslaving op doe 8)7
Nou als je van je verslaving af wil moet je hem juist houden. Je speelt dan vast niet veel meer omdat je het niet meer leuk vind. Goeie manier om van je verslaving af te komen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Drunno
Denk je dat games, in dit geval UT, niet lekker spelen doordat je nu op een tft scherm speelt, of komt het eerder door het afwijkende verhouding van het beeldscherm ivm je vorige CRT scherm?

Ik sta ook op het punt dit scherm te halen. Mijn huidige scherm is een 4 á 5 jaar oude 17' TFT scherm van philips. Toen der tijd speelde ik veel UT en had geen nadelige gevolgen ondervonden van mijn overstap van CRT naar TFT. En die TFT heeft een response time van ver boven de 20ms. Nu was mijn CRT ook niet super te noemen.

Tegenwoordig game ik veel minder, maar als het door het formaat komt, kies ik mogelijk toch voor een 4:3 beeldscherm ipv 16:10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Wat Floyd al zegt, ik had een beetje hetzelfde trage gevoel bij MOH: Spearhead, maar dat was weg nadat ik (met een paar regeltjes script) de resolutie van de game heb aangepast aan dat van de monitor; nu loopt MOH supersnel op echte 1680x1050 zonder enige vervorming + ik zie ook nog ietsie meer van het speelveld (FOV). Er staat trouwens bij dat je de bindkey elke keer moet indrukken voor een nieuwe map, maar dat is niet zo. Als je de bindkey 1x hebt gebruikt blijft hij geactiveerd totdat je weer op die toets drukt.. & het werkt wél in Multi-Player, maar dit terzijde ;)

Je zegt dat je zoiets bij UT ook al had geprobeerd, maar heb je deze stappen gevolgd? Of heb je alleen vanuit de console de FOV aangepast?

[ Voor 11% gewijzigd door rabor op 16-03-2007 16:06 ]

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mx518
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-07 08:05
speel nou al cker een goede 1.5 jaar met een iiyama 19" tft Klik hier ergens voor meer info en heb echt nergens last van zodra ik ut 2k4 speel... en geloof me... dat speel ik echt teveel

heb hiervoor ook met een crt gespeeld, maar in vergelijking met dit speelt het zelfs veer fijner aan ;)

heb hem hangen aan een amd athlon 2500+ & asus a7n8x-e deluxe & 6600 gt. alles op het hoogst.

offtopic:
hoor je leuk stemmetje "HOLY SHIT" wanneer je hem volledif open draai xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simcon
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:17
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:36:

Dat lijkt me een beetje overdreven.
Ik ben een tijd terug overgestapt van 2x21"CRT naar de 226bw + 931c en ben een fanatiek UT2004 speler maar moet zeggen dat het voornamelijk kwestie van wennen was. Vooral het breedbeeld perspectief was wennen, lijkt idd langzamer in het begin.
Maar van ghosting heb ik nog echt helemaal niks kunnen zien, speel zelf veel CTF en das zelfs nog sneller dan gemiddelde DM met al dat TL'en.(heb echt mun best gedaan om iets van ghosting te zien maar ik zie niks)
Inmiddels heb ik de monitors iets langer dan een maandje en ben er volledig aan gewent (mun skills zijn gewoon weer op het oude niveau) en zou echt niet meer weten wat ik zonder moet.

De 931c= trouwens de monitor waarop ze speelde met de WCG en is net zo snel als de 226.
Als de pro's erop kunnen spelen zonder problemen waarom zouden wij dat niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunbeam-tech
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05-2023
Scavy schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 00:38:
Hoi allemaal,

Volgens mij ben ik de eerste met dit probleem bij deze monitor maar zal het toch eens voorleggen:

De monitor gaat op willekeurige momenten op zwart, blauwe lampje geeft nog steeds wel aan dat hij aanstaat, PC's blijven gewoon draaien (jawel dat zijn er twee).

Ik heb de monitor al op heel veel manieren aangesloten, met KVM switch ertussen zowel DVI als VGA, ook rechtstreeks op de monitor zowel DVI als VGA.

Ik heb ondertussen dus 2 DVI kabels, 3 VGA kabels, 3 KVM switches waarvan 2 met VGA en 1 met DVI aansluitingen liggen. En ook nog de nodige verloopstekkers DVI->VGA en VGA->DVI.
Dus ik heb al geld over de balk gegooid waar je U tegen zegt |:(

Ondanks alles geprobeerd te hebben gaat het beeld dus prompt op zwart en als ik hem dan een korte periode van ongeveer 10 minuten uitzet doet hij het meestal wel weer een tijdje.

De PC's blijven trouwens ongestoord doen waar ze mee bezig waren.
Het lijkt wel alsof de monitor te warm loopt of iest dergelijks maar dat lijkt me onmogelijk....
Denk zelf dat het allemaal begonnen is met die KVM switches ertussen, één pc heeft namelijk een VGA out en de andere een DVI out dus de monitor moet ook steeds switchen tussen digitaal en analoog beeld misschien dat dat hem opgebroken is :|

Denk eerlijk gezegd dat de monitor defect is en dat ik de garantie zal moeten aanspreken
Wel heel erg jammer, zo kort in huis en nu al grote problemen.... :'(
Kan een idd temperatuur probleem zijn.
Een vriend van mij had een LCD tv (Vestel ofzo) van de Makro en die ging dus ook na een tijdje 1,5 uur uit.
Alles deed 't nog behalve het beeld.
Je kon gewoon zappen en volume regelen.
garantie was al verlopen dus hebben we de kap d'r eens vanaf gehaald en toen bleef ie 't gewoon doen¿¿¿

Zet er voor de gein eens een ventilator op (zo'n staande voor op tafel) en kijk wat er gebeurd.
Je kan ook zoals eerder gezegt natuurlijk ff naar de winkel terug en leg je het probleem even uit.

Suc6 met je scherm verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmuze
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10-2024

kingmuze

so don&#039;t fear

Blowhoofd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:16:
...
...
Ik heb hetzelfde probleem bij F.E.A.R. Maar dan rest mij devraag is de refresh rate max maar 60? Ik dacht dat het 75 was. Iemand?

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

kingmuze schreef op zaterdag 17 maart 2008 @ 08:55:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem bij F.E.A.R. Maar dan rest mij devraag is de refresh rate max maar 60? Ik dacht dat het 75 was. Iemand?
In de TS staat:

H freq 80
V freq tot 75 hz

Dus het zou 75 moeten zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door SalimRMAF op 17-03-2007 09:40 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Is al eerder gezegd. Hij kan wel 75Hz, maar niet op 1680x1050 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Oow, dan heb je er eigenlijk niet zo veel aan, of je moet op een lagere resolutie spelen maar dan zit je weer met wazige pixels en dergelijke.
Tenzij het scherm een 1:1 pixelmapping heeft, maar dat heeft ie dus niet.

|:(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mx518
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-07 08:05
heb hem nu ook.... en echt... 1 woord... Voortreffelijk :D :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Het is al vaker gezegd, de frequentie bij een CRT is anders dan bij een LCD. Bij een CRT wordt het beeld lekkerlijk x aantal keren per seconden opnieuw opgebouw (wat dus een flikkerend beeld geeft) bij een LCD worden alleen de veranderingen (dus van rood -> groen oid) doorgevoerd. Verder er aan een beeld niks, dan zal het dus ook niet gaan flikkeren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

salimrmaf schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:13:
Oow, dan heb je er eigenlijk niet zo veel aan, of je moet op een lagere resolutie spelen maar dan zit je weer met wazige pixels en dergelijke.
Tenzij het scherm een 1:1 pixelmapping heeft, maar dat heeft ie dus niet.

|:(
Meh... In de videokaartdriver kan je gewoon instellen dat ie moet pixelmappen, dus dat werkt prima. Zit je alleen met zwarte randen natuurlijk.

En waarom zou je er op 60Hz niks aan hebben? Waarom blijven mensen dit maar roepen? Voor LCD's geldt dit niet. Ze gaan niet flikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Laatst online: 31-12-2023
Sunbeam-tech schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 23:33:
[...]

Kan een idd temperatuur probleem zijn.
Een vriend van mij had een LCD tv (Vestel ofzo) van de Makro en die ging dus ook na een tijdje 1,5 uur uit.
Alles deed 't nog behalve het beeld.
Je kon gewoon zappen en volume regelen.
garantie was al verlopen dus hebben we de kap d'r eens vanaf gehaald en toen bleef ie 't gewoon doen¿¿¿

Zet er voor de gein eens een ventilator op (zo'n staande voor op tafel) en kijk wat er gebeurd.
Je kan ook zoals eerder gezegt natuurlijk ff naar de winkel terug en leg je het probleem even uit.

Suc6 met je scherm verder.
Ik heb mijn scherm nu dus op laten halen door Samsung en krijg een vervangend scherm.
Ik ben nog steeds niet blij met dit scherm ondanks dat het er in eerste instantie perfect uitziet.

De resolutie wil maar niet fatsoenlijk naar de maximale (1680-1050) gaan, word zelfs niet eens herkend.
En dit op geen van mijn beide pc's waarvan er één een onboard VGA kaart heeft en de andere zit een 8800 GTX in, maar op beide dus geen maximale resolutie.

De drivers heb ik trouwens gedownload via samsung zelf nadat de bijgeleverde drivers geen succes waren.

Al met al hoop ik dat het scherm gewoon niet 100% is en dat als ik deze of een andere dadelijk terug krijg dat ik dan eens iets positiefs kan melden over de Samsung 226BW :(

Groeten Scavy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er ook een witte variant van dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Voor wit moet je bij LG zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:27:
@Drunno
Denk je dat games, in dit geval UT, niet lekker spelen doordat je nu op een tft scherm speelt, of komt het eerder door het afwijkende verhouding van het beeldscherm ivm je vorige CRT scherm?

Ik sta ook op het punt dit scherm te halen. Mijn huidige scherm is een 4 á 5 jaar oude 17' TFT scherm van philips. Toen der tijd speelde ik veel UT en had geen nadelige gevolgen ondervonden van mijn overstap van CRT naar TFT. En die TFT heeft een response time van ver boven de 20ms. Nu was mijn CRT ook niet super te noemen.

Tegenwoordig game ik veel minder, maar als het door het formaat komt, kies ik mogelijk toch voor een 4:3 beeldscherm ipv 16:10.
Ik denk dat het de eerste paar maanden niet lekker zal spelen op een TFT doordat het en een TFT is en het zal natuurlijk ook wennen zijn vanwege de verhoudingen.
Ik geloof wel dat je aan het gamen op een TFT kan wennen en daarna net zo goed kan gamen als op een CRT maar het kost wel tijd.

Dat je geen last hebt op een TFT met een response time van ver boven de 20ms snap ik echt niet. Ik heb op zo'n TFT een keer Battlefield 2 gespeeld en dat was gewoon niet te doen. Je zag gewoon 30% minder dan op een CRT en als ik van links naar rechts keek was er sprake van een ghosting waar Casper het spookje een punt aan kan zuigen.

Voor zover ik gelezen heb valt er op de 226BW prima te gamen dus hij staat ook nog steeds op het verlanglijstje maar wat 'tearing' en 'input lag' precies inhoud weet ik niet, is er iemand die me kan vertellen hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
If you detach the displaying of an image from the V-Sync, the images will be sent to the monitor as they are ready even if the previous one is still completing. This is tearing, that is trembling or cut images, but also an increase of the framerate, as there are no waiting times.
Input lag is lag tussen de input (bijvoorbeeld de muis) en het verschijnen ervan op het beeld. Vooral in games kan dat verschrikkelijk irritant zijn. Of films die out of sync lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmuze

kingmuze

so don&#039;t fear

RoD schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:05:
[...]

Input lag is lag tussen de input (bijvoorbeeld de muis) en het verschijnen ervan op het beeld. Vooral in games kan dat verschrikkelijk irritant zijn. Of films die out of sync lopen.
Waaronder valt dit verschijnsel dan:
Wanneer ik Supreme Commander speel of Anno 1701 verloopt het opzich vloeiend, maar wanneer ik ga verschuiven door de wereld (met de muispointer aan 1 kant van het scherm of met de pijltjes) gaat hij hakkelen. Niet meer vloeiend. Dit had ik niet op mijn CRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
kingmuze schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:02:
[...]

Wanneer ik Supreme Commander speel of Anno 1701 verloopt het opzich vloeiend, maar wanneer ik ga verschuiven door de wereld (met de muispointer aan 1 kant van het scherm of met de pijltjes) gaat hij hakkelen. Niet meer vloeiend. Dit had ik niet op mijn CRT.
Misschien kan je computer de resolutie van 1680*1050 (die misschien groter is dan op je CRT) niet goed aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
vandaag rotterdam doorheen geraced, uur in de plaatselijke binnenstad file gestaan, en heb er geen kunnen vinden.
wil graag een 22" in het midden en dan 2 van 19" links en rechts
20" hebben ze wel nog volop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmuze

kingmuze

so don&#039;t fear

bartbh schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:48:
[...]
Misschien kan je computer de resolutie van 1680*1050 (die misschien groter is dan op je CRT) niet goed aan?
Daar kan het haast ook niet aan liggen. Ik heb een Core2Duo E6600, 2048Mbyte RAM, Nvidia 7950GT. Zelfs supreme commander werkt goed bij meerdere vijanden op een grootte map. En ik draai die altijd onder een resolutie van 1280*1024. Zal morgen (zit nu remote) nog eens mijn drivers updaten van mijn videokaart, die zijn nu 3 maand oud. Rest is allemaal up2date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de spellen ut 2k4 en Counterstrike Source zie ik in donkere vlakkken een soort golven, flikkeringen, die er niet zijn in de gekleurde stukken. Nou denk ik dat het aan instellingen ligt, aangezien het in een zwart of grijs paintscherm niet voorkomt. Weten jullie mss waar het aan kan liggen? Het is nl. best vervelend in donkere levels.
Edit: Ik bedenk me net dat dit mss wel aan de bijgeleverde kabel kan liggen. Ik zal het eens proberen met een andere kabel.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIJ wilt een foto zien of de 22" wel groot , misschien TE groot is voor zijn systeem, dan kan ik kiezen of het een 20" of 22" word.
vind hem groot genoeg iig en de kleuren vonken er zo erg vanaf dat ik niet eens meer naar de zonnestudio hoef hahaha

voor de rest een vet schermpje voor het gamen, helemaal geen last van ghosting, of blacklight gedoe, af en toe wel die strepen in het beeld omdat het op 60hz loopt maar dan schakel ik gewoon de vsinc aan van mijn 8800gtx en heb ik nergens meer last van. Verder ben ik zeer tevreden over dit scherm en is het een absolute aanrader voor gamers die op een TFT scherm verder willen en van de CRT af willen.

Afbeeldingslocatie: http://img472.imageshack.us/img472/5884/nieuwepcmv6.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

22" , confirmed!

Thanks voor de pic.
Staat je mooi.

ps: hoe hoog is jouw kast? aub in CM. ;)
ps2: is dat detroit of miami?
ps3: komt over 6 dagen uit!
>:)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

kingmuze schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:02:
[...]

Ik heb hetzelfde als ik de settings te hoog heb staan. Je systeem is dus (waarschijnlijk) voor die instellingen die je hebt te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strepen in beeld is dus Vsync? Ik zal het eens proberen.
Edit: Het was inderdaad het probleem, alleen bij UT kan ik geen v sync vinden, ik zal nog
wel een oplossing zoeken.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vsync kan je (over het algemeen) ook bij de drivers forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeddha007
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Als de 6 in het serienummer van de monitor voor het jaartal staat: wanneer komt de 227BW uit? Heeft iemand enig zicht op wanneer Samsung monitors lanceert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

boeddha007 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:22:
Als de 6 in het serienummer van de monitor voor het jaartal staat: wanneer komt de 227BW uit? Heeft iemand enig zicht op wanneer Samsung monitors lanceert?
Ik denk niet dat het voor het jaartal staat... Afaik is er nog niks bekend over een 227BW en dat zou ook niet verstandig zijn om daar nu al informatie over uit te brengen als je pas geleden de 226BW uitgebracht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op maandag 19 maart 2007 @ 00:50:
22" , confirmed!

Thanks voor de pic.
Staat je mooi.

ps: hoe hoog is jouw kast? aub in CM. ;)
ps2: is dat detroit of miami?
ps3: komt over 6 dagen uit!
>:)
de kast zelf is 45cm hoog kerel, de Samsung 226 is 43cm hoog vanaf het buroau maar als je er voor zit is het echt een bakbeest om naar te kijken :9 . De wallpaper die je ziet is Pittsburg en vind je hier http://img261.imageshack....downtownpittsburghum9.jpg en idd dat Vsinc heb ik in de drivers ingesteld bij beeldscherm eigenschappen en het werkt perfect in games, tegenwoordig bij de nieuwste games ken je Vsinc ook al in de game zelf instellen.

Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/1250/vsincrn4.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 03:45:
Komt er ook een witte variant van dit scherm?
Ben zelf bang van niet. Jammer, want zwart is wel erg 2001. Het is niet voor niets dat Apple haar halve assortiment in het wit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:10:
[...]

Ben zelf bang van niet. Jammer, want zwart is wel erg 2001. Het is niet voor niets dat Apple haar halve assortiment in het wit heeft.
Dat heeft er niets mee te maken. Wit is gewoon Apple's trademark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

(offtopic)
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 07:02:
Strepen in beeld is dus Vsync? Ik zal het eens proberen.
Edit: Het was inderdaad het probleem, alleen bij UT kan ik geen v sync vinden, ik zal nog
wel een oplossing zoeken.
start UT --> open console --> type "preferences" --> klik op "rendering" --> klik op de renderer die je gebruikt (wss "Direct3D") --> verander de waarde achter "UseVSync" (true / false)

Er is een bug in UT waardoor false juist true kan betekenen en vice versa. Als je nu weet dat vsync aan is, verander je dus true in false en false in true.
edit: ow je had `t over UT2004, die bug betreft alleen UT(`99).

[ Voor 10% gewijzigd door Patriek op 19-03-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu zie ik ook soms golven in Windows zelf :( Ook met vsync aan dus ik moet alleen nog ff een andere kabel proberen, anders moet ik ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij werkt dat Vsinc ook aleen maar in Games ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boeddha007 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:22:
Als ik jullie was zou ik wachten op de 226CW die in augustus komt.
Heb ervoor zitten kwijlen op de Cebit... geloof me een wereld van verschil, ik koop
dus echt geen 226BW meer.
Het scherm wordt ongeveer 120 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat snap ik, daarom zeg ik ook dat ik nog ff een andere kabel probeer. Maar het was nl. eerst niet in windows, en nu soms wel en soms niet. In spellen heb ik er nu overigens geen last meer van, dus dat is opgelost. Ik zie bijv. bij het steam scherm, dus voor een spel opgestart te hebben, flikkeringen in het scherm, en daardoor ook op de achtergrond. Die zie ik niet als ik steam niet open heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:56:
[...]

Heb ervoor zitten kwijlen op de Cebit... geloof me een wereld van verschil, ik koop
En tegen augustus lanceert Samsung de 227CW die nog weer geiler is dan 226CW etc etc etc, je moet ook gewoon een keer iets durven kopen ipv blijven wachten op iets dat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartbh schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:03:
[...]
En tegen augustus lanceert Samsung de 227CW die nog weer geiler is dan 226CW etc etc etc, je moet ook gewoon een keer iets durven kopen ipv blijven wachten op iets dat beter is.
zo, jij durft... ik geef antwoord op een vraag van iemand. Je hoeft verders niets met deze info te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

bartbh schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:03:
[...]
WoW, 226CW?

Waar is meer te vinden over dat scherm?
Op het net is niet veel te vinden erover.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
eerste link in google:
http://www.hardware.fr/ne...ncmaster-226cw-961bw.html

*edit*
In het filmpje zeggen ze in het frans dat het enigste verschil de wide gamut is ?? K vind niet direct in m'n woordenboek wat gamut is...
Btw: heb ook iets interessants gezien: een 24" Samsung lcd aangekondigd voor 600 EUR.
http://www.hardware.fr/ne...samsung-24-600-euros.html

*edit2*
In het filmpje zeggen ze dat het de eerste 24" TN paneel is (samsung 245b) en dat merk je ook aan de verticale kijkhoek.

[ Voor 74% gewijzigd door psychodweep op 19-03-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:56:
[...]
De kans is erg klein dat het scherm ook daadwerkelijk in augustus, 5 maanden vanaf nu, te koop is. De 225BW heeft ook maanden geduurd voordat het eindelijk te koop was. Kortom wanneer je continue blijft wachten op het nieuwste van het nieuwste is tegen de tijd dat je het nieuwste kan kopen er al weer iets nieuwers.
psychodweep schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:05:
In het filmpje zeggen ze in het frans dat het enigste verschil de wide gamut is ?? K vind niet direct in m'n woordenboek wat gamut is...
Daarmee bedoelen ze de kleuren spectrum van zo'n scherm welk ze beinvloeden middels de backlight dacht ik. Dus de CW vs de BW is een iets andere opstelling van de backlight maar voor de rest is alles hetzelfde. In een persbericht las ik iets over 15% ofzo maar of je in de praktijk hier echt nou zoveel van zou merken om hier 7 maanden op te wachten :z

[ Voor 31% gewijzigd door aex351 op 19-03-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga toch maar ook lekker voor de 226BW via mijn werk 329 euri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:40:
Ik ga toch maar ook lekker voor de 226BW via mijn werk 329 euri.
Ja wachten tot april zeker, heb hem nu 3 maand in bestelling bij Norrod en noch steeds niet leverbaar, ik begin te balen, ben al zo ver om een andere te nemen dit duurt echt te lang, zeer slecht van Samsung trouwens om een nieuwe monitor op de markt te brengen en naar verhouding het aparaat niet kunnen leveren (het leuke gevoel is een beetje weg om zo,n monitor te kopen als je zolang moet wachten, de a :( ardigheid is er af)

[ Voor 10% gewijzigd door MiskentTalent op 19-03-2007 23:13 ]

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 14:53

Alientrader

Dit was mijn compu!!

de 226cw heeft een betere en naukeurigere kleuren. Hij is voor gecalibreerd. met als gevolg dat hij op de ntsc schaal. 92% van de kleuren haalt

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu ook in het bezit van een 226BW, alleen ik krijg hem niet goed afgesteld.
Ik kan zowieso niet standaard kiezen voor de 1680x1050 resolutie, waar die blijkbaar op moet staan. Als ik hem dwing om deze resolutie te gebruiken is het beeld uitgerekt en past het ook niet op het beeldscherm, zodat ik met de muis het beeld moet verplaatsen. Als ik hem zet op 1600x1200 ziet het beeld er niet vervormd uit, maar is de tekst behoorlijk wazig. Bij andere resoluties is het beeld erg vervormd. Ik heb een ATI Radeon 9800 met de laatste drivers en heb hem aangesloten met de DVI kabel. Graag advies?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

MiskentTalent schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:11:
[...]

Ja wachten tot april zeker, heb hem nu 3 maand in bestelling bij Norrod en noch steeds niet leverbaar, ik begin te balen, ben al zo ver om een andere te nemen dit duurt echt te lang, zeer slecht van Samsung trouwens om een nieuwe monitor op de markt te brengen en naar verhouding het aparaat niet kunnen leveren (het leuke gevoel is een beetje weg om zo,n monitor te kopen als je zolang moet wachten, de a :( ardigheid is er af)
offtopic:
encyshop had ze gewoon op voorraad hoor. Ik heb 2 dagen moeten wachten... Ik heb em nu 1 week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan ik me dus wel voorstellen, drie maanden is wel heul lang. Maar het blijft een toppy monitor, kan je hem niet ergens anders krijgen dan?????
MiskentTalent schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:11:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:19:
Ben nu ook in het bezit van een 226BW, alleen ik krijg hem niet goed afgesteld.
Ik kan zowieso niet standaard kiezen voor de 1680x1050 resolutie, waar die blijkbaar op moet staan. Als ik hem dwing om deze resolutie te gebruiken is het beeld uitgerekt en past het ook niet op het beeldscherm, zodat ik met de muis het beeld moet verplaatsen. Als ik hem zet op 1600x1200 ziet het beeld er niet vervormd uit, maar is de tekst behoorlijk wazig. Bij andere resoluties is het beeld erg vervormd. Ik heb een ATI Radeon 9800 met de laatste drivers en heb hem aangesloten met de DVI kabel. Graag advies?
Probeer het eens met Powerstrip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:51:
[...]

De kans is erg klein dat het scherm ook daadwerkelijk in augustus, 5 maanden vanaf nu, te koop is. De 225BW heeft ook maanden geduurd voordat het eindelijk te koop was. Kortom wanneer je continue blijft wachten op het nieuwste van het nieuwste is tegen de tijd dat je het nieuwste kan kopen er al weer iets nieuwers.

[...]

Daarmee bedoelen ze de kleuren spectrum van zo'n scherm welk ze beinvloeden middels de backlight dacht ik. Dus de CW vs de BW is een iets andere opstelling van de backlight maar voor de rest is alles hetzelfde. In een persbericht las ik iets over 15% ofzo maar of je in de praktijk hier echt nou zoveel van zou merken om hier 7 maanden op te wachten :z
Ik heb ze naast elkaar gezien en geloof me een wereld van verschil. Daarmee vergeleken is de 226BW maar een fletch schermpje maar goed ik begrijp dat sommige mensen niet kunnen wachten... Ik wel in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een leuke review voor in de startpost.

http://www.bit-tech.net/h...3/15/Samsung_226BW/1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:29

Coldcat

HODL

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:53:
[...]

Ik heb ze naast elkaar gezien en geloof me een wereld van verschil. Daarmee vergeleken is de 226BW maar een fletch schermpje maar goed ik begrijp dat sommige mensen niet kunnen wachten... Ik wel in ieder geval :)
Weet je ook wat de prijs gaat doen, in vergelijking met beide monitoren?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke review!
Ook weer wat geleerd over het scherm:
Dat hele dynamic verhaal werkt in normaal office gebruik dus tegen je (om het zo maar even te noemen). Maar bij games kan het dus juist voor een beter dynamisch effect zorgen.
Gaan we uitproberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coldcat schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:04:
[...]

Weet je ook wat de prijs gaat doen, in vergelijking met beide monitoren?
wordt ongeveer 120 euro duurder en gaat binnenkort in productie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:02:
[...]

de kast zelf is 45cm hoog kerel, de Samsung 226 is 43cm hoog vanaf het buroau maar als je er voor zit is het echt een bakbeest om naar te kijken :9 . De wallpaper die je ziet is Pittsburg en vind je hier http://img261.imageshack....downtownpittsburghum9.jpg en idd dat Vsinc heb ik in de drivers ingesteld bij beeldscherm eigenschappen en het werkt perfect in games, tegenwoordig bij de nieuwste games ken je Vsinc ook al in de game zelf instellen.

[afbeelding]
Welke drivers gebruik jij daar voor je 8800, heb de nieuwste van Nvidia maar krijg geen menu meer naast het sherm zit nu in 1 onderdeel zeg maar vindt dat ouwere principe beter :9

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Je kunt in het menu beeld kiezen voor de klassieke weergave van nVidia's control panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
schaduw schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:39:
Je kunt in het menu beeld kiezen voor de klassieke weergave van nVidia's control panel.
Volgens mij kan dat nie meer hoor, met de nieuwe drivers, heb zelf een asus 8800 met de nieuwste drivers van nvidia op winxp maar kan dat nergens meer vinden :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:50

M-ThijZ

Riding on Rails

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:34:
Bij de spellen ut 2k4 en Counterstrike Source zie ik in donkere vlakkken een soort golven, flikkeringen, die er niet zijn in de gekleurde stukken. Nou denk ik dat het aan instellingen ligt, aangezien het in een zwart of grijs paintscherm niet voorkomt. Weten jullie mss waar het aan kan liggen? Het is nl. best vervelend in donkere levels.
Edit: Ik bedenk me net dat dit mss wel aan de bijgeleverde kabel kan liggen. Ik zal het eens proberen met een andere kabel.
Daar heb ik ook veel last van! Toen ik de monitor via VGA ipv DVI aansloot werd het een stuk minder, maar het is nog wel aanwezig. Volgens mij heeft het iets te maken met de aarding van je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:03
Ik heb net wat custom kleuren instellingen gedaan en ik moet zeggen dat het er nu een stuk beter uitziet. Het eerste wat ik gedaan heb is het verlagen van de Gamma in het nvidia control pannel. Hierdoor worden de kleuren in mijn ervaring wat mooier. In minder maate geld dit ook voor brightness. Ik heb gamme nu staat op 0,83 en brightness op 88%.
Daarnaast heb ik ook custom kleuren ingesteld op de monitor zelf. Deze instellingen heb ik direct overgenomen van iemand op hardforum.com:Red: 80 Green: 75 Blue: 55

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien: