Samsung SyncMaster 226BW Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 25.995 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101107

Topicstarter
Samsung SyncMaster 226BW 22" Widescreen monitor

Omdat velen onder ons (waaronder ikzelf) het overzicht een beetje kwijt begon te raken in de bestaande topics, heb ik dan toch maar dit topic geopend voor alle Tweakers die hem al hebben of meer willen weten over de Samsung SyncMaster 226BW 22 inch WS.

Specificaties Zoals opgegeven door Samsung

Pixel Pitch(mm)0.282 x 0.282
Brightness(cd/m²(typ.)300 cd/§³
Contrast Ratio(typ.) 1000:1(DC 3000:1)
Viewing Angle(H/V)160°/160°ª
Response Time(ms)(typ.)2(GTG)
FrequencyHorizontal Frequency(kHz)30~81
Vertical Frequency(Hz)56-75
Maximum Resolution1680x1050
Color Supported16.7M
Signal InputInput Video SignalAnalog RGB, DVI
Sync. TypeSeparate H/V, Composite , SOG
Input Connectors15pin D-sub, DVI-D
Plug & PlayDDC 2B
USB powered hub optionX
Mac compatibilityO
PowerOn Mode55W
DPMS Mode<1W
TypeBuilt-in
Multimedia SpeakersX
Wall-MountVESA 100mm
TCOX
Cabinet ColorBlack High Glossy
DimensionSet(W*H*D)(mm) (with stand)514.6*422.0*219.3
Set(W*H*D)(mm) (w/o stand)514.6*63.0*353.3
Packing(W*H*D)(mm)606.0*158.0*488.0
WeightSet(kg)4.9
Packing(kg)7.4
Special Features.DVI(HDCP) .MagicBright3 .Black High Glossy
StandTypeSimple

Overige specificaties
- Garantie bedraagt 3 jaar (Warranty card bijgevoegd)
- DVI-kabel meegeleverd (1.5 meter)
- Voet is voorzien van draaimechanisme waardoor het scherm makkelijk draaibaar

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/images/article/l10015772.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/Products/Monitor/LCD_Digital/images/226bw-f-black-4x4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.acesdirect.nl/opt/guide/content/img/groot/g187138.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.nl/img/p/200/331034.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.deck.ro/samsung/dbpic/ppn54.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.nl/mlf/produkt/bilder/331032side.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.nl/mlf/produkt/bilder/331032back.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.materiel.net/buffer/25001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/7390/cimg0002fw5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img478.imageshack.us/img478/3182/cimg0004tq4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img478.imageshack.us/img478/6642/cimg0006rd5.jpg

Hopende op een overzichtelijk topic vraag ik hier alleen vragen/opmerkingen/etc over de 226BW te posten, informatie over andere typen kunnen gevonden worden in de welbekende overige topics in het forum!

Reviews

- Review door mijzelf
- Review door Rob1973
- Review door PCHome Vertaald uit het Chinees door Google Translate...
- Review door Vich

Pricewatch
http://tweakers.net/price...DVI-D-Zwart)-prijzen.html

Samsung Website
http://www.samsung.com/Pr...A.asp?page=Specifications

De topicstart zal geregeld geupdate worden met het laatste nieuws. Mocht je op-/aanmerkingen hebben, dan laat het maar weten.
Robbert

Om definitieve sluiting van dit topic te voorkomen dient iedereen zich aan de regels te houden zoals deze opgesteld zijn door mod pollewob:
Pollewob schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:12:
Na heroverweging heb ik besloten dit topic alsnog een kans te geven. Hierbij zijn wel een aantal punten.

Het voornaamste is dat we hier geen posts in de trend van "winkel x heeft hem op voorraad en de levertijd is y" willen zien. Daarmee wordt het topic zeer onoverzichtelijk, oninteressant en dus snel om zeep geholpen.

Houd de posts ook ontopic, zorg dat een post wat toevoegt en verzand niet in slowchats.

Let wel: dit is een soort proeffase, mocht het in de praktijk toch niet werken bestaat de kans dat het topic alsnog gesloten wordt.

Probeer er wat van te maken :)

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 101107 op 11-02-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:24
hoe zit het met input lag?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Doe es de speedtest met PixPerAn. Ben wel es benieuwd wat de werkelijke waarden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125531

Hey...

Ben even naar de MM in Eindhoven geweest: de 226BW is daar ook al uitverkocht... Er staat nog een werkend showmodel en er liggen nog twee in geopende dozen: bij de ene ontbreekt een stroomkabel en nog iets en de andere is een oude showmodel... Ziet alles niet netjes uit, zacht uitgedrukt...

Verder heb ik me geinformeed naar de mogelijke datum wanneer een nieuwe partij 226BW zal aankomen, maar de medewerker bleek er niets van te weten...

Ja, ik heb toch geen haast: ga gewoon een week of twee wachten en dan koopt ik hem - hij ziet er trouwens super uit - van de dode hoeken merk je bijna niets en alles ziet er echt kleurrijk en gelikt uit..... een mooie monitor dus...

Veel succes nog met jullie aankopen.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60129

Fijn dt er nu een appart topic is voor dt scherm.
Ik heb van de week een scherm gehaald maar gisteren zag (in het donker) dat ik meer dan 5 subpixels heb die niet zwart zijn als ik me een pixeltestproggie ga kijken. Das best wel veel!

Bovendien zie ik over het scherm horizontale strepen naar beneden komen (dit lijkt een soort refresh proces) Hierdoor is het beeld vrij onrustig. Het is niet zo dat je duielijke strepen ziet maar mee lichtere en donkere gebiedjes die van boven naar beneden over het beeld "vallen" De resolutie ed heb ik goed ingesteld en dat geeft een mooi en scherp beeld alleen die strepen maken het soms erg onrustig.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ik gebruik het sscherm samen met een Laptop waarin een ATI RADEON 9000 video kaart zit. Dat zou toch gewoon een strak beeld moeten geven, of vergis ik me nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Ik heb het volgende programma gedownload omdat m'n 8800GTX het gamma niet kan onthouden, maar ik moet zeggen dat m'n 226BW ook een veel mooier beeld heeft hiermee! Ik heb het over QuickGamma. Mocht je een 8800 kaart hebben en Vista draaien (en misschien anders ook wel) dan adviseer ik je QuickGamma te gebruiken. (Onderaan zal ik m'n eigen post uit het 8800-topic quoten met de volledige uitleg).

Als ik het gamma naar mijn smaak instel met de drivers (via het CP > Beeldscherm > Bureaubladkleurinstellingen aanpassen) en dan het voorbeeld op 3 zet (dan zie je zo'n testbeeld), dan wordt de balk rechtsonder zowat helemaal zwart en grijs: ik zie maar een paar tinten, zal ik maar zeggen: eigenlijk zie ik (zowat) een hele zwarte balk met slechts een grijs vlakje. Als ik echter het gamma laad via QuickGamma wordt het algemene beeld donkerder/voller (mooie donkere volle tinten) terwijl tegelijkertijd ik opeens veel meer balkjes zie in dat zwart-grijze gedeelte! Zo zie ik dat er een balkje echt zwart is en de rest verschillend grijs. En dat dus terwijl m'n hele scherm ook nog iets donkerder (voller) wordt!

De uitleg:
Anoniem: 135195 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:15:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Ik heb een (voorlopige) oplossing gevonden voor mijn (en wellicht iemand anders) probleem met het gamma onder Vista en de nVidia driver!!! :) Vanaf nu kost het instellen van het juiste gamma maar 1 muisklik. En het gamma lijkt een nog wel beter resultaat te geven ook! :)

Het behoeft allemaal wel enige uitleg want het werkt onder Vista niet zoals het zou moeten...

1. Zorg dat het gamma gereset is (herstart je computer bijvoorbeeld even).

2. Download QuickGamma en installeer het programma.

3. Start QuickGamma en stel het gamma in (ik zelf heb 'm maar liefst staan op 1.50 voor alle kleuren om een beetje pittige kleuren te krijgen!)

4. Druk op de knop Set Current Gamma as QuickGammaLoader Default Gamma.

5. De optie 'Run QuickGammaLoader at Windows Startup' moet je NIET aanvinken, want die optie werkt niet onder Vista!

6. Klik op de OK knop (het programma verdwijnt uit beeld).

7. Ga naar de map waar QuickGamma geinstalleerd is (default C://Program Files/QuickGamma) en maak een snelkoppeling van 'QuickGammaLoader' op je bureaublad (of waar je maar wilt).

That's it! Voortaan hoef je na het opstarten van Vista enkel en alleen EENMAAL te klikken op die snelkoppeling om het juiste gamma in te stellen! :) YES!

(En NEE, het heeft geen nut om die snelkoppeling in de map Opstarten te zetten want dat werkt niet!)

Mocht je het gamma later willen veranderen, herhaal dan stap 3 en 4 uit bovenstaande instructie.

Nou, ik ben hier zelf heel blij mee want ik vond dat gedonder om elke keer het gamma te moeten laden via een profiel in het nVidia CP zwaar knudde...!

Wel jammer dat zelfs deze oplossing geen effect heeft in DTM3, maar ja... dat ligt dus aan DTM3.
Ik zelf gebruik voor de 226BW de standaardinstellingen (Magic Color dus ook uit) met Brightness op 50 en Contrast op 65. That's it. En dankzij QuickGamma zie ik veel meer zwarttinten terwijl ik ook nog eens veel vollere kleuren heb! :) De 226BW is nu ECHT top! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109882

Hoi,

Voor diegene die er 1 zoekt, vanmorgen bij MM Alphen aan den Rijn hadden ze er nog 10.
Daarna nog 9 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 125531 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:38:
Hey...

Ben even naar de MM in Eindhoven geweest: de 226BW is daar ook al uitverkocht... Er staat nog een werkend showmodel en er liggen nog twee in geopende dozen: bij de ene ontbreekt een stroomkabel en nog iets en de andere is een oude showmodel... Ziet alles niet netjes uit, zacht uitgedrukt...

Verder heb ik me geinformeed naar de mogelijke datum wanneer een nieuwe partij 226BW zal aankomen, maar de medewerker bleek er niets van te weten...

Ja, ik heb toch geen haast: ga gewoon een week of twee wachten en dan koopt ik hem - hij ziet er trouwens super uit - van de dode hoeken merk je bijna niets en alles ziet er echt kleurrijk en gelikt uit..... een mooie monitor dus...

Veel succes nog met jullie aankopen.... :9
Maxap zover ik weet krijgen ze komende woensdag/donderdag de eerstvolgende levering, dat was vorige week toen ik er naar vroeg ook het geval! Maar ik heb mijne dus gisteren in de MM Eindhoven gekocht en na mij lagen er nog zeker 8 (exclusief dat showmodel). Dus de 226BW gaat wel echt als warme broodjes over de toonbank zeg... Maar nu ik hem heb kijk ik daar ook niet van op, een echte beauty :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik ben zelf ook zeer gecharmeerd van deze monitor. Ik vraag me alleen af hoe de kleuren zijn. Zijn er schakeringen te zien en zijn er vloeiende overgangen.

Plaatje voor de startpost:
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/Products/Monitor/LCD_Digital/images/226bw-f-black-4x4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07-2024
REDFISH schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:43:
Doe es de speedtest met PixPerAn. Ben wel es benieuwd wat de werkelijke waarden zijn.
Graphics mode: 1680x1050 @ 32 bpp
Frame rate: 60.9 Hz
Gamma factor: -

Flag test: b->w: 100.0%, w->b: 100.0%, b->g:-, w->g:-
Chase test: 100(166.7ms), 100(166.7ms), 100(166.7ms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
uhm, Net 1 rood (dood) subpixeltje ontdekt precies in het midden van mijn scherm :(

Vreemd genoeg heb ik die afgelopen dinsdag niet gezien tijdens het testen van de pixels ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vleppyniles schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:33:
Ik ben zelf ook zeer gecharmeerd van deze monitor. Ik vraag me alleen af hoe de kleuren zijn. Zijn er schakeringen te zien en zijn er vloeiende overgangen.

Plaatje voor de startpost:
[afbeelding]
Thx vleppy, mooi plaatje, ik voeg er zelf nog wat toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

innocent schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:37:
uhm, Net 1 rood (dood) subpixeltje ontdekt precies in het midden van mijn scherm :(

Vreemd genoeg heb ik die afgelopen dinsdag niet gezien tijdens het testen van de pixels ?
Die zie je nu pas met het extra goed testen...? Ik heb niets getest: ik zie er geen en als er wel eentje zou zijn (die ik alleen met een test kan vinden) dan heb ik er schijnbaar geen last van... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44364

vleppyniles schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:33:
Ik zie geen schakeringen. alles vloeit netjes over. De kleuren zijn perfect. ;)

(Backlight bleeding merk je wel. met een helemaal zwart beeld zie je het wel ja.)
p.s ik had nog even farcry gechecked op 1680x1050. Da's helemaal fucking strak
nou. dan zie ik het verschil wel met mijn crt monitor. mooiere kleuren enz.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 44364 op 10-02-2007 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Dank voor deze post / dit nieuwe topic!
Het bevestigt dat ik een juiste keuze heb gemaakt in het bestellen van deze monitor (NoRRoD, Groningen). Nu maar wachten, later (deze week / maand?) hoop ik terug te komen om mijn ervaringen te delen...

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoellie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01-2023
MM Utrecht: uitverkocht
Mycom Utrecht: uitverkocht
Computerland Utrecht: hebben nu ook geen showmodel meer ;)

De laatste wilde hem trouwens nog verkopen voor 399, heb er nog een tientje afgeluld. Maar over dode pixels doen ze wel verschrikkelijk moeilijk. Gelukkig kon ik het showmodel meteen testen en was er niets aan de hand.

Mooi ding hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101107 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:27:
[...]

Maxap zover ik weet krijgen ze komende woensdag/donderdag de eerstvolgende levering, dat was vorige week toen ik er naar vroeg ook het geval! Maar ik heb mijne dus gisteren in de MM Eindhoven gekocht en na mij lagen er nog zeker 8 (exclusief dat showmodel). Dus de 226BW gaat wel echt als warme broodjes over de toonbank zeg... Maar nu ik hem heb kijk ik daar ook niet van op, een echte beauty :*)
bedankt voor je reactie, Robbert... goed om te weten dat ze een nieuwe levering volgende week donderdag of woensdag krijgen... dan zal ik tot volgende week wachten en naar de MM rennen (rijden)... Maar je 226BW is een echte beauty, dat geloof ik wel... ik heb hem vandaag ook mogen bezichtigen - wat een prachtding.... lijkt veel op mijn 931c qua design en kleuren maar wel groter... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zwoellie schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:29:
MM Utrecht: uitverkocht
Mycom Utrecht: uitverkocht
Computerland Utrecht: hebben nu ook geen showmodel meer ;)

De laatste wilde hem trouwens nog verkopen voor 399, heb er nog een tientje afgeluld. Maar over dode pixels doen ze wel verschrikkelijk moeilijk. Gelukkig kon ik het showmodel meteen testen en was er niets aan de hand.

Mooi ding hoor :)
hmm.. heb je het over MM-mensen die moeilijk doen over het ruilen van je monitor als er dode pixels ontdekt zullen worden??? Lijkt me heel raar, je hebt sowieso 14 dagen en je kunt je monitor zelfs terugbrengen en je geld terugvragen - en als je een dood pixeltje ontdekt, meteen ruilen, hoor... voorzover ik weet, doet de MM daar helemaal niet moeilijk over...
misschien heb je in plaats van een MM medewerker een of andere zwerver daar aangesproken??? :P

o ja, ik zie het...Computerland... sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 125531 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:30:
[...]

bedankt voor je reactie, Robbert... goed om te weten dat ze een nieuwe levering volgende week donderdag of woensdag krijgen... dan zal ik tot volgende week wachten en naar de MM rennen (rijden)... Maar je 226BW is een echte beauty, dat geloof ik wel... ik heb hem vandaag ook mogen bezichtigen - wat een prachtding.... lijkt veel op mijn 931c qua design en kleuren maar wel groter... ;)
Maxap, heb je die Acer AL2216WSD er langs zien staan? Ook 22" maar dan heb je alle overeenkomsten al wel gehad! :) Dat was eerst mijn 22" scherm maar ben ik blij dat het de Samsung 226BW geworden is, en dat alleen omdat ik eind 2006 niet genoeg geld over had om nog zo'n scherm te kopen... Dure kerstdagen is dus nog ergens goed voor... _/-\o_
Wat betreft die levering in de MM Eindhoven afgelopen weken is het wel zo geweest, maar misschien hadden ze niet verwacht dat hij weer uitverkocht zou worden en dat er geen bestelling voor komende week geplaatst is, ik weet het niet en durf het je dus niet te garanderen dat er komende week weer een levering komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Anoniem: 135195 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:48:
[...]

Die zie je nu pas met het extra goed testen...? Ik heb niets getest: ik zie er geen en als er wel eentje zou zijn (die ik alleen met een test kan vinden) dan heb ik er schijnbaar geen last van... ;)
zonder test zie ik hem ook :( daarom heb ik ook de test die ik eerder had gedaan opnieuw uitgevoerd in de hoop dat het alleen een vlekje of iets dergelijks zou zijn om hij er eerder niet was.

Maar niet getreurd, ik heb hem bij de media markt vandaan en ik ga hem dus gewoon weer ruilen :)

Op zich wel jammer want ik heb totaal nog geen backlight bleeding kunnen ontdekken bij dit scherm

[ Voor 7% gewijzigd door innocent op 10-02-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05 13:47
Had een klein vraagje nog over de voet.
Als je die voet losschroeft en dan een wandarm er wil zetten, welke type moet het dan zijn?

Ik denk dt ik een deze ga halen. Effe ma overtuigen dat het mag 8). Die blijft maar zeuren om me geld goed moet gebruiken..

edit: Verdomme overheen gelezen in ts.. Sorry.

[ Voor 9% gewijzigd door MineMine op 10-02-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een groot topic per monitor lijkt me totaal niet gewenst, dan wordt het helemaal niet meer bij te houden. Mochten er specifieke vragen zijn over het scherm kan dat uiteraard in een apart topic, maar die zie ik hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Na heroverweging heb ik besloten dit topic alsnog een kans te geven. Hierbij zijn wel een aantal punten.

Het voornaamste is dat we hier geen posts in de trend van "winkel x heeft hem op voorraad en de levertijd is y" willen zien. Daarmee wordt het topic zeer onoverzichtelijk, oninteressant en dus snel om zeep geholpen.

Houd de posts ook ontopic, zorg dat een post wat toevoegt en verzand niet in slowchats.

Let wel: dit is een soort proeffase, mocht het in de praktijk toch niet werken bestaat de kans dat het topic alsnog gesloten wordt.

Probeer er wat van te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Wie weet hoeveel stroom dit scherm trekt?
Want met een 600W voeding, tv, surround set, etc op 1 groep wil ik niet dat als ik deze monitor aan zou sluiten de stop eruit vliegt. ;)

Daarnaast zou ik graag willen weten of mensen nog iets op het scherm kunnen zien als de zon er vol op staat te schijnen, aangezien dat vaak zal gebeuren (en ik op mijn huidige ADI A715 dan geen moer meer zie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 111246 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:16:
Want met een 600W voeding, tv, surround set, etc op 1 groep wil ik niet dat als ik deze monitor aan zou sluiten de stop eruit vliegt. ;)

Daarnaast zou ik graag willen weten of mensen nog iets op het scherm kunnen zien als de zon er vol op staat te schijnen, aangezien dat vaak zal gebeuren (en ik op mijn huidige ADI A715 dan geen moer meer zie).
Staat gewoon op de site van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 07:52
Ik heb mijn nieuwe 226BW nu twee dagen getest, en hij bevalt zeer goed. Ik had hem eerst bij een webwinkel in pre-order staan maar dat duurde mij te lang. De Mediamarkt in Utrecht had hem ook niet liggen en zou ook niet snel meer binnenkomen, dus heb ik even rondgebeld tot ik bij een andere webshop terecht kwam die hem wel op voorraad had (Euromaxi). Besteld rond 15.00 en de volgende dag rond 15.00 had ik hem binnen. Erg netjes, zeker gezien het feit dat hij daar 50 euro goedkoper was dan bij de Mediamarkt.

Direct getest op de meest gruwelijke banvloek die je als TFT bezitter over je heen kan krijgen: dode pixels. Zoals alle ervaringen die ik tot nu toe op internet gelezen hebben had ik óók geen dode pixels, dus het testen kon beginnen!
Ik heb hem vergeleken (zeer subjectief) met mijn oude 22" NEC CRT en de Dell 24" (2405) van mijn vriendin en ik ben bepaald niet teleurgesteld.

In vergelijking met mijn oude CRT zie ik gewoon meer detail en gewoon een "strakker" beeld (100% van het beeldoppervlak gebruikt, geen bollingen in hoeken en aan randen enz.) en egalere kleuren en een rustiger beeld. In spellen merk ik totaal geen ghosting, tearing of andere narigheden die geassocieerd zijn met TFTs. Breedbeeld bevalt me ook heel goed, altijd 2 bladzijdes naast elkaar geopend hebben in Word bijvoorbeeld, en makkelijker meerdere schermen open hebben staan en er fatsoenlijk mee kunnen werken. Breedbeeld gamen is helemaal geweldig, geen idee waarom eigenlijk :). Ik zie echt meer detail in games dan ik voorheen ooit gezien heb, en de kleuren zijn ook een stuk uitgesprokener.

In vergelijking met de Dell 2405 van mijn vriendin merk je wel dat de kijkhoeken een ENORM stuk minder zijn bij de 226BW, maar voor mij is dat geen issue, ik zit altijd recht achter mijn beeldscherm. Het contrast lijkt hoger op de 226BW (écht zwart in films bijv.) en op de 2405 heb ik wél last van ghosting in spellen, dus ik hoef niet te ruilen met mijn vriendin, al is de resolutie op de 2405 wel erg mooi (1920x1600 tegenover 1680x1050). Kleurechtheid kan ik niet echt beoordelen denk ik, dus hier zal ik verder geen uitspraken over doen.

[ Voor 4% gewijzigd door DeadKennedy op 11-02-2007 16:39 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Verdikkie, heb toch een dode pixel. Met de pixeltest heb ik bij kleur rood een zwarte pixel. Bij wit is het lichtblauw... andere kleuren is het niet goed te zien. Toch maar mee terug denk ik naar de MM.

@Derice:
Je hoeft niet bang te zijn dat de stoppen eruit vliegen. Ten eerste: deze monitor verbruikt max. 55W, de meeste gebruikers gebruiken de monitor niet met volle felheid. Praktijk dus denk ik 40W.
Ten tweede, je voeding zal zeker niet altijd 600W verbruiken. Dit is het maximale vermogen.
En als laatste 1 stop/groep van 16A kan 230x16 = 3680W hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
Terug komen op het VESA 100mm norm.
Met de normale voet is hij niet kantelbaar, maar als je een vesa wall mount pakt, kan je de resolutie zo aanpassen dat je wel het beeld kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MineMine schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:14:
Terug komen op het VESA 100mm norm.
Met de normale voet is hij niet kantelbaar, maar als je een vesa wall mount pakt, kan je de resolutie zo aanpassen dat je wel het beeld kan draaien?
Als je het scherm in portraitmode zet, kun je dmv je videokaartdrivers het beeld draaien zodat het ook goed staat. Is dat wat je bedoelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
RoD schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:16:
[...]

Als je het scherm in portraitmode zet, kun je dmv je videokaartdrivers het beeld draaien zodat het ook goed staat. Is dat wat je bedoelde?
Dat bedoel ik ja ;). Potraitmode, Houdt hij dan gewoon de goede afmetingen aan? Maar dan kwartslag gedraaid?
Dus ipv 1680*1050 -> 1050*1680?

Ik keek naar een deze: NewStar W100
Echt staat dat hij maar tot 21" kan en de 226bw is 22". betekent kan dus niet. Of is het het proberen waard? [Scheelt bijna niets 21" met 22"?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het aantal inch maakt niet uit voor zo'n arm. Zolang het scherm maar niet te zwaar is, is het allemaal prima.
* RoD heeft een Newstar arm met een 22" Acer monitor.

En ja, de verhoudingen blijven dan gelijk als je em in portrait mode zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks voor het beantwoorden van de vraag over de power consumptie. Weer een zorg minder. ;)

Echter blijft mij vraag m.b.t. direct zonlicht nog onbeantwoord.
Zou iemand die het scherm heeft dit eens willen uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 111246 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:06:
Thanks voor het beantwoorden van de vraag over de power consumptie. Weer een zorg minder. ;)

Echter blijft mij vraag m.b.t. direct zonlicht nog onbeantwoord.
Zou iemand die het scherm heeft dit eens willen uitproberen?
Zon is uberhaubt niet fijn op een scherm, is mijn ervaring. Ik zie hier dan vrij weinig meer. Heb dan wel geen 226BW, maar wel zelfde soort paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je opzich ook weer gelijk in, denk ook niet dat het eigenlijk veel uitmaakt met wat voor scherm je hebt.

Dan maar het gordijn dicht. ;)
Kan helaas m'n scherm niet anders neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 12:40

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Hoi,

Zou iemand misschien voor mij de hoogte van af de onderkant van de voet naar de onderkant van het scherm willen op meten ?

Zou hem naast mijn andere samsung willen zetten als ik hem koop en hoop dat de hoogte beetje het zelfde is.
Heb nu een 930BF deze is 43 cm hoog totaal, van onderkant voet naar onderkant scherm is 8cm (kunstof niet de beeldbuis)

thanks alvast

[ Voor 18% gewijzigd door enriqueeeee op 11-02-2007 18:30 ]

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Laatst online: 22-05 08:32
Ik ga hem ook kopen bij de MediaMarkt in Leeuwarden voor 379 Euries.
Heb gisteren mijn Samsung 192T verkocht via marktplaats, en ga natuurlijk weer voor een Samsung en nu lekker groter & natuurlijk breedbeeld.
Samsung maakt altijd mooie en vooral goede scherms, we waren gisteren in de MediaMarkt en daar zag mijn vriedin een Acer 20 inch die ze ook mooi vond, maar ja daar kreeg ze direct de wind van vooren van de verkoper dat een Samsung veeeeel beter is dan de Acer schermpies, en samsung heeft ook nog 3 jaar garantie, wat wil je nog meer :*) :z :9 :P >:) :9~ _/-\o_

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 07:52
Anoniem: 111246 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:11:
Heb je opzich ook weer gelijk in, denk ook niet dat het eigenlijk veel uitmaakt met wat voor scherm je hebt.

Dan maar het gordijn dicht. ;)
Kan helaas m'n scherm niet anders neerzetten.
Ik heb met de 226BW veel minder last van zonlicht dan met mijn CRT. Nu was er vandaag niet érg veel zon maar ik heb er vrij weinig last van gehad.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

innocent schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:33:
[...]

Graphics mode: 1680x1050 @ 32 bpp
Frame rate: 60.9 Hz
Gamma factor: -

Flag test: b->w: 100.0%, w->b: 100.0%, b->g:-, w->g:-
Chase test: 100(166.7ms), 100(166.7ms), 100(166.7ms)
Ik denk dat je de test niet begrepen hebt. Je moet namelijk de distance reduceren zodat het naspoor van het voorste blokje net niet overlapt met 'voorspoor' van het achterste blokje. Je kunt daarna RGB waarde 127, 127, 127 voor beide blokjes gebruiken om de GtG te bekijken. Nu zeggen je gegevens niks want ze staan gewoon nog op standaard (response tijd van 166ms lijkt me sterk) :)
Anoniem: 111246 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:16:
Beetje overdreven dat de stoppen eruitvliegen. Ik heb ook een 500W voeding in mijn PC maar dat wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk 500 watt verstookt wordt, en dan nog blijft het ruim binnen de marge van een groep 230V*16A=3680 W max. Mijn 22" acer gebruikt standaard zo'n 35 watt. Die 55 watt zal wel het max zijn bij max brightness en contrast, maar wordt waarschijnlijk zelden door iemand gebruikt. In stand by gebruikt het scherm trouwens 0.1W. Bij de Samsung zal het vergelijkbaar zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door REDFISH op 11-02-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
enriqueeeee schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:27:
Hoi,

Zou iemand misschien voor mij de hoogte van af de onderkant van de voet naar de onderkant van het scherm willen op meten ?

Zou hem naast mijn andere samsung willen zetten als ik hem koop en hoop dat de hoogte beetje het zelfde is.
Heb nu een 930BF deze is 43 cm hoog totaal, van onderkant voet naar onderkant scherm is 8cm (kunstof niet de beeldbuis)

thanks alvast
Deze afstand is zo'n 7-7,5 cm (zoals je hier kunt lezen). Natuurlijk is dit afhankelijk van of je het scherm kantelt of niet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Scherm ziet er mooi uit, kan iemand ook foto's posten van zijn setup met dit scherm? Ben benieuwd!

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208520

Mijn allereerste post op dit forum :)

Ik wil graag een nieuw beeldscherm kopen, ik heb momenteel de Acer AL1715 (17") Maar ik wil graag een wat groter scherm aanschaffen. Ik heb na weken zitten zoeken en reviews hebben gelezen ben ik op de 225BW en sinds kort de 226BW uitgekomen. Nu is mijn vraag welke van de twee moet ik nemen aangezien er maar twee tientjes tussen zit.

De 225bw is in hoogte verstelbaar wat ik graag wil, maar de 226bw heeft een hogere reactiesnelheid. Ik vind het een moeilijke keuze, kunnen jullie mij daar bij helpen?

Dit is mijn systeem:

AMD Athlon X2 4600+
2 gig ram geheugen
Asus M2N-E Moederbord
ATI Sapphire X1900XT Videokaart.

Ik speel regelmatig een spelletje en ik vraag me nu af of het nu echt zo erg is dat de games er minder mooi opworden, de nieuwe games niet dat weet ik maar oudere games is het zo erg? En is daar wat aan te doen? Ik werk met veel beeldbewerkings programma's daar zijn deze schermen wel voor geschikt denk ik. Ik wil een van deze twee zeker aanschaffen maar welke. Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen en genoeg informatie hebben om te kunnen antwoorden, zoniet dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208542

hallo,

ik ben van plan om een Samsung 226BW aan te schaffen. Mijn grootste vraag is eigenlijk of deze monitor 1:1 pixel mapping ondersteund. Dit zou wel handig zijn voor sommige games die helaas bij mij niet echt met een hoge resolutie te spelen zijn :X

Misschien handig om te weten wie deze monitor heeft in combinatie met een Nvidia 7600GS (mijne is van MSI).

Verder heb ik live update software van MSI geinstalleerd en de laatste forceware drivers.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

De monitor ondersteunt dit niet, echter, in de nvidia-driver kan je het wel gewoon instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hopelijk is dat bij elke laatste nvidia driver zo? niet dat ik dalijk dat scherm heb en sommige games uitrekt moet spele xD
en nee.. ik wel geen 4:3 meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik kan 1:1 pixelmapping in de laatste driver van nvidia niet vinden. Maar misschien is deze optie alleen beschikbaar als je via DVI aansluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk toch dat ik de gok waag, en hem bestel. post ik hier wel of ik het voorelkaar krijg ^^.

Maar mense als iemand het toch gelukt is, post het nog even xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

Anoniem: 208542 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 09:53:
Mijn grootste vraag is eigenlijk of deze monitor 1:1 pixel mapping ondersteund. Dit zou wel handig zijn voor sommige games die helaas bij mij niet echt met een hoge resolutie te spelen zijn :X

Misschien handig om te weten wie deze monitor heeft in combinatie met een Nvidia 7600GS (mijne is van MSI).
Ik heb bijna dezelfde kaart ... 7600GT ... en bij mij werkt 1:1 pixel mapping perfect. Mijn monitor is aangesloten via de DVI kabel en heb de laatste officiele nVidia drivers geinstalleerd staan op mijn Windows XP machine.

De instelling zit een beetje verstopt en heet niet "1:1 pixelmapping", maar voor de rest werkt het perfect. Ik zal nog ff in een ander topic opzoeken hoe de instelling ook alweer precies heet ...

Aha gevonden in een oude post van mij in het 20" topic:

Via het nieuwe nVidia control panel (dus niet dat ding wat links uitklapt op je beeldscherm instellingen) als volgt:

Nvidia Control Panel --> Categorie beeldscherm --> Platte schermschaal wijzigen --> Bij 2: keuze 4 "niet schalen"

[ Voor 14% gewijzigd door Plekuz op 12-02-2007 11:58 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-06 22:23
Weakling schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:55:
[...]

Ik heb bijna dezelfde kaart ... 7600GT ... en bij mij werkt 1:1 pixel mapping perfect. Mijn monitor is aangesloten via de DVI kabel en heb de laatste officiele nVidia drivers geinstalleerd staan op mijn Windows XP machine.
Ik neem aan dat dit ook met een ATI kaart te forceren is, mbv van Atitool ofzo?

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 208520 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:08:
Mijn allereerste post op dit forum :)

Ik wil graag een nieuw beeldscherm kopen, ik heb momenteel de Acer AL1715 (17") Maar ik wil graag een wat groter scherm aanschaffen. Ik heb na weken zitten zoeken en reviews hebben gelezen ben ik op de 225BW en sinds kort de 226BW uitgekomen. Nu is mijn vraag welke van de twee moet ik nemen aangezien er maar twee tientjes tussen zit.

De 225bw is in hoogte verstelbaar wat ik graag wil, maar de 226bw heeft een hogere reactiesnelheid. Ik vind het een moeilijke keuze, kunnen jullie mij daar bij helpen?

Dit is mijn systeem:

AMD Athlon X2 4600+
2 gig ram geheugen
Asus M2N-E Moederbord
ATI Sapphire X1900XT Videokaart.

Ik speel regelmatig een spelletje en ik vraag me nu af of het nu echt zo erg is dat de games er minder mooi opworden, de nieuwe games niet dat weet ik maar oudere games is het zo erg? En is daar wat aan te doen? Ik werk met veel beeldbewerkings programma's daar zijn deze schermen wel voor geschikt denk ik. Ik wil een van deze twee zeker aanschaffen maar welke. Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen en genoeg informatie hebben om te kunnen antwoorden, zoniet dan hoor ik het graag.
Aangezien jij zelf zegt dat je veel met beeldbewerkingsprogramma's werkt zou ik denken dat een TN-paneel geen goede keuze is, i.v.m. de kleuren. Voor games vind ik de 226BW echter wel zeer geschikt, vooral voor de laatste generatie games zoals FarCry, WoW, etc. Nu ik zo'n 22" in gebruik heb wil ik niet meer terug naar een kleiner scherm (kom zelf van een 19" af).
Het verschil tussen de 225BW en de 226BW is vooral de reactietijd (5ms vs. 2 ms), het high glossy design van de 226BW, de contrast ratio (700:1 vs. 1000:1), MagicBright 2 vs. MagicBright 3, en tenslotte het standby energie verbruik van <2W vs. <1W.
In sommige reviews lijkt de 225BW beter uit de test te komen, maar deze heeft na lezen van reviews vaak last van backlight bleeding waar tegen de 226BW tot op heden bij mij zo goed als geen last van heeft. Al heb ik zelf de brightness iets wat teruggezet.
Het is dus alsnog een persoonlijke keuze voor welk scherm je gaat, maar ik zou het denk ik wel weten als ik jou was, de mooie 226BW (mocht je het echt niet weten maak dan een keuze op basis van de foto's :) )

Laat het ons weten wat het geworden is en wat uiteindelijk de doorslag gaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devionic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2022
Heeft iemand ervaring met een goede monitorarm om op je bureau te bevestigen voor dit scherm?

Je scherm 90 graden draaien lijkt me soms heel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35113

devionic schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:07:
Heeft iemand ervaring met een goede monitorarm om op je bureau te bevestigen voor dit scherm?

Nu ik zelf ook een 226BW heb, sluit ik me daarbij aan. In \[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 17 had ik die vraag ook al gesteld; Kensington heeft wel een prima arm die 'm qua gewicht kan dragen, maar de volgens de specs gaat die dus tot 17" en in de praktijk tot ongeveer 20". Draaien is voor mij weer niet essentieel, maar ik wil 'm wel in hoogte en diepte kunnen verstellen en dan niet dat de arm naar beneden gaat als je 'm naar voren beweegt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
devionic schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:07:

Ikzelf zat laatst te kijken naar deze van Ergotron. Er staat alleen dat hij maar geschikt is voor schermen tot 20" maar qua gewicht (max. 8,2 kg) zou ik denken dat hij wel geschikt is voor de 226BW (mede door de relatieve lage aanschafsprijs).
Hier vindt je de datasheet van deze arm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208520

Ok bedankt robbertje, misschien een domme vraag maar wat is nu precies TN-Paneel, ik zie dit overal maar kan niet vinden wat het is. Is dit een groot nadeel tegenover de 225BW? Zo niet dan ga ik voor de 226BW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Geen posts over levertijden/leverbaarheid/waar schermen op voorraad zijn etc. svp

[ Voor 77% gewijzigd door Pollewob op 12-02-2007 14:24 ]

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 208520 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:52:
Ok bedankt robbertje, misschien een domme vraag maar wat is nu precies TN-Paneel, ik zie dit overal maar kan niet vinden wat het is. Is dit een groot nadeel tegenover de 225BW? Zo niet dan ga ik voor de 226BW.
Zoek anders even naar wat informatie in een van de grote TFT topics. Een TN paneel staat bekend om zijn "slechte" kleurweergave, "slechte kijkhoek" en snelle responsetijd. Overigens is dit geen nadeel tov de 225BW, want die heeft ook een TN-paneel. Voor een gemiddelde consument is een TN-paneel echter goed genoeg, alleen de inkijkhoek kan bij de grotere schermen (22" oa imo) wat irritant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:24
ik dacht dat ze beide tn panels hebben enkeàl de 215TW ofzo niet

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35113

Afhankelijk van je Engelse kennis, staat dat hier. TN panelen zijn schijnbaar kwalitatief minder dan 'de rest' van panelen voor TFT schermen, maar aangezien ik nog nooit een TFT met een niet-TN paneel gezien heb, kan ik daar geen uitspraken over doen. :D

Voordeel is wel dat TN goedkoop is, en daarmee de schermen die het gebruiken, ook. De 225BW heeft bij mijn weten ook gewoon een TN. Alleen de Samsung 214TW heeft die dus niet, maar is daardoor meteen een heel stuk duurder. Ik ben zelf van een Philips 107B2 (17" CRT) die zes jaar trouwe dienst heeft geleverd (en nu nog prima werkt, maar naar de 226BW gegaan en ondanks het 'zwart is niet zwart' wil ik nooit meer terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 16:11

Garrett

Watercooler

Is de 206BW op het formaat na hetzelfde als de 226BW?
Zo ja, dan wil ik de 226BW eigenaren hier vragen om dit plaatje even te testen, bij m'n vriendin (206BW) verloopt het geheel NIET zo vloeiend als ik gehoopt had ;)
Afbeeldingslocatie: http://img362.imageshack.us/img362/5044/sunburstgradienthb6.th.png
Op een oude CRT ziet het er iig perfect uit, maar met haar 206BW zie je overal ringen, ik vermoed dat er een 6-bit TN paneel gebruikt wordt :(

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
Garrett schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:57:
Zo ja, dan wil ik de 226BW eigenaren hier vragen om dit plaatje even te testen, bij m'n vriendin (206BW) verloopt het geheel NIET zo vloeiend als ik gehoopt had ;)
[afbeelding]
Op een oude CRT ziet het er iig perfect uit, maar met haar 206BW zie je overal ringen, ik vermoed dat er een 6-bit TN paneel gebruikt wordt :(
Nou wil net de samsung 226bw bestellen, maar als ik zo die foto van je zie krijg ik toch mijn twijfels.
Zoiets is toch lang niet goed zo,n zwartestip in het midden, hoe heb je dat gedaan??
Met zo,n monitor wou ik niet zitten gauw weer terug brengen die hap, of hij deugt niet dat kan ook nog :?

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[afbeelding]
Huh? Dat ziet er wel _erg_ raar uit. Lijkt me niet normaal. Ik zou em eens terugbrengen, want dit lijkt natuurlijk nergens naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Met een ouwe Paint Shop Pro... het is ook geen foto van de monitor maar een testplaatje ;)
Op een CRT zal dit vloeiend overlopen, op een "goedkoper" paneel(vaak lage responstijden maar gaat ten koste van de kleurenreproductie) zal het er minder vloeiend uitzien ;)

Dus nogmaals, het is een testplaatje, geen foto van de monitor!!

[ Voor 12% gewijzigd door Garrett op 12-02-2007 14:12 ]

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125106

[afbeelding]
Alle huidige TN panelen zijn 6bit.
Enkel de duurste hebben een betere dithering, zodat ze "upsampled" zijn naar 8bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb bijna dezelfde kaart ... 7600GT ... en bij mij werkt 1:1 pixel mapping perfect.

--knip--

Nvidia Control Panel --> Categorie beeldscherm --> Platte schermschaal wijzigen --> Bij 2: keuze 4 "niet schalen"
Kijk, hier heb ik wat aan _/-\o_ . Geeft mij toch meer vertrouwe erin om dalijk een te bestellen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-05 09:49
[afbeelding]
Dit is precies de reden dat ik hem heb weggedaan. Op donkere partijen in foto's is het ook geen gezicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Bij mij zit het ook gewoon in de oude settingpanel, niet alleen in de nieuwe.

6800LE met 91.47 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 13:53
Anoniem: 125106 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:22:
[...]

Alle huidige TN panelen zijn 6bit.
Enkel de duurste hebben een betere dithering, zodat ze "upsampled" zijn naar 8bit.
Op mijn Samsung 930BF wordt het perfect zonder kringen weergegeven en dat is een snel TN panel en niet duur. Dat slaat dus nergens op want sommige (dure) Dell schermen hebben hier wél last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125106

Ruben [NL] schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:55:
[...]

Op mijn Samsung 930BF wordt het perfect zonder kringen weergegeven en dat is een snel TN panel en niet duur. Dat slaat dus nergens op want sommige (dure) Dell schermen hebben hier wél last van.
Of jij last hebt van kringen kan ik niks over zeggen, maar ik weet wel dat elk TN paneel een 6bit paneel is. (dithering/upsampling niet meegerekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Garrett schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:11:
Met een ouwe Paint Shop Pro... het is ook geen foto van de monitor maar een testplaatje ;)
Op een CRT zal dit vloeiend overlopen, op een "goedkoper" paneel(vaak lage responstijden maar gaat ten koste van de kleurenreproductie) zal het er minder vloeiend uitzien ;)

Dus nogmaals, het is een testplaatje, geen foto van de monitor!!
Wellicht overbodig om te melden, maar op mijn 225BW wordt deze afbeelding zonder enige vorm van kringen/strepen weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 21:19

JinZa

Your life is digital..

[afbeelding]
Kan iemand hier een foto van maken hoe dit eruit ziet op zijn 226BW? Toch wel benieuwd hoe de nieuwe Samsung's TN's hier mee omgaan ;)

I don't have a solution but I admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:11
LoneGunman schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:43:
[...]

Wellicht overbodig om te melden, maar op mijn 225BW wordt deze afbeelding zonder enige vorm van kringen/strepen weergegeven.
Bij mij ook perfect ook met een 225BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Op de mijne enorm duidelijk aanwezige kringen. Foto gaat ff niet lukken. Kan er echter niet mee zitten, dit soort afbeeldingen kom ik nooit tegen in mijn dagelijkse werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 10:27
Hebben jullie allemaal je huidige monitor vervangen, of zijn er ook mensen die hem in dual screen hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:57
woekele schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:05:
Op de mijne enorm duidelijk aanwezige kringen. Foto gaat ff niet lukken. Kan er echter niet mee zitten, dit soort afbeeldingen kom ik nooit tegen in mijn dagelijkse werk ;)
Zie je het dan niet als je film kijkt bij een acteur in het gezicht ? Of in rook/wolken ? Daar zitten ook kleurschakeringen in.

[ Voor 4% gewijzigd door arutten op 12-02-2007 16:32 ]

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

arutten schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:29:
[...]

Zie je het dan niet als je film kijkt bij een acteur in het gezicht ? Of in rook/wolken ? Daar zitten ook kleurschakeringen in.
Precies dat bedoel ik, ik vind het een onacceptabel verschijnsel, mijn oude 17" TFT geeft het nagenoeg perfect weer, in elk geval niet zo beroerd als de 206BW :r
(Just trying to help here)
Laat die foto's maar komen, ik heb iig mijn 215TW verkocht laatst en die gaf het uiteraard perfect weer.

Nu nog ff 3 maandjes achter een 19" CRT zitten lol... en dan 24" halen, en dan is het wel goed lijkt me ;)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
Ik zal vanavond eens kijken of ik het ook heb, waarschijnlijk wel. Maar welk ander betaalbaar alternatief is er dan nog: Asus MW221U of de LG 226WT of hebben die hetzelfde panel en dus dezelfde "problemen" (niet iedereen vindt het storend?) ?

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

woekele schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:29:
Bij mij zit het ook gewoon in de oude settingpanel, niet alleen in de nieuwe.

6800LE met 91.47 drivers.
Mwehehe, waarschijnlijk dat ik daar compleet overheen gekeken heb ... in ieder geval kon ik ze zo snel niet vinden ...

En wat betreft het gradient plaatje: ik zal straks ook eens kijken als ik weer thuis ben, maar ik heb er in het dagelijks gebruik nog nooit iets van gemerkt. Niet in spellen en niet in films. Dus als het "probleem" al bestaat, dan is het minimaal. Tenzij je hele dagen naar dit soort testplaatjes gaat kijken dan ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

arutten schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:43:
Ik zal vanavond eens kijken of ik het ook heb, waarschijnlijk wel. Maar welk ander betaalbaar alternatief is er dan nog: Asus MW221U of de LG 226WT of hebben die hetzelfde panel en dus dezelfde "problemen" (niet iedereen vindt het storend?) ?
Betaalbaar is een relatief begrip ... maar dan kom je dus uit bij IPS, PVA of MVA schermen die wel echt 8 bits zijn, dus zoiets als de 215TW. Maar goed, zoals ik al eerder aangaf, in het dagelijks gebruik heb ik er nog totaal geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 21:19

JinZa

Your life is digital..

woekele schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:05:
Meerdere mensen met een 2x6BW die ook kringen ziet? Zou vreemd zijn als de oudere 2x5BW's geen kringen geven maar de nieuwere 2x6BW's wel.

Zou het misschien kunnen komen door een van die fantastische 'picture modes'? Probeer eens op custom ipv dynamic oid?

I don't have a solution but I admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
Ik was laatst met mijn zoontje naar Cars aan het kijken en toen meende ik al iets raars gezien te hebben toen Lightning McQueen een burnout aan het maken was: de rook zag er een beetje blokkerig uit (zag uit als een slecht gecodeerde divx film). Dit is eigenlijk ook alleen het enige minpuntje wat ik (tot nu toe) heb kunnen ontdekken.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 08:32
Hier is met het plaatje geen kringen te zien. op een 226bw. ook getest op een 930bf is ook niks vreemds te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
MineMine schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:32:
[...]

Ik keek naar een deze: NewStar W100
Echt staat dat hij maar tot 21" kan en de 226bw is 22". betekent kan dus niet. Of is het het proberen waard? [Scheelt bijna niets 21" met 22"?]
Terugkomend hierop.
Ik heb een aantal andere bekeken, welke zou het beste in combinatie zijn met de 226BW.
Doel: Monitor 180 graden draaien naar Potraitmode en eventueel Kantelen.

Vogel vfw 226 [toeval zelfde serie code?] Past de monitor VESA hier op?
Ergotron 100 Series Pivot Single

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Is deze steun niet wat? http://www.paradigit.nl/info.php?art=10007217
Is wel lekker goedkoop volgens mij of zou het een fout zijn van Paradigit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 13:53
arutten schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:50:
Ik was laatst met mijn zoontje naar Cars aan het kijken en toen meende ik al iets raars gezien te hebben toen Lightning McQueen een burnout aan het maken was: de rook zag er een beetje blokkerig uit (zag uit als een slecht gecodeerde divx film). Dit is eigenlijk ook alleen het enige minpuntje wat ik (tot nu toe) heb kunnen ontdekken.
Een computerbeeldscherm heeft natuurlijk van zichzelf af ook al een hogere resolutie dan de tv waarop menig dvd wordt afgespeeld waardoor eerder dit soort dingen opvallen. De minimale blokvorming tijdens het kijken van een dvd zal dan ook zeer waarschijnlijk niet aan het scherm te wijten zijn, tenzij het redelijk constant aanwezig is. Het kan natuurlijk ook komen door zoals je zelf zegt, een slechte dvd of divx.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruben [NL] op 12-02-2007 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
* wmkuipers Heeft 3 Samsung 226bw's besteld :)
Modbreak:Dit zien we ook liever niet in dit topic

[ Voor 41% gewijzigd door Ultraman op 12-02-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

bartbh schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:58:
Is deze steun niet wat? http://www.paradigit.nl/info.php?art=10007217
Is wel lekker goedkoop volgens mij of zou het een fout zijn van Paradigit?
Ik heb em, en het is een geweldig ding. Werkt perfect, doet gewoon wat ie moet doen. Maar hij is wel erg goedkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Wdrawing schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:04:
Hier is met het plaatje geen kringen te zien. op een 226bw. ook getest op een 930bf is ook niks vreemds te zien.
Ik zie een heel klein beetje kringen op mijn 226BW, voornamelijk in het donkere gedeelte, maar nergens zijn het heel grote overgangen. Het is in ieder geval dusdanig minimaal dat het absoluut niet stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
Zoo mensen.. ff een polletje

Poll: Heeft jouw 226BW dode (sub) pixels?
Nee, geen dode (sub)pixels
Ja, 1 dode pixel
Ja, 1 dode subpixel
Ja, 2-4 dode (sub)pixels
Ja, meer dan 5 dode (sub)pixels
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=167400&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:33

aex351

I am the one

Smart Einstein schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:50:
* aex351 Heeft 3 Samsung 226bw's besteld :)
Ik ben nog altijd aan het twijfelen welke 22" scherm ik zal kopen. Dat de 226BW niet in hoogte verstelbaar is weerhoud me ervan deze scherm direct te kopen.

edit: En POLL of zo'n scherm dode pixels heeft is zinloos. Aangezien er meer factoren meespelen dan een type nummertje wat er op zo'n scherm staat. Zelfde paneel gaat ook in tal van andere schermen.

[ Voor 23% gewijzigd door aex351 op 12-02-2007 19:01 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
aex351 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:00:
[...]

Ik ben nog altijd aan het twijfelen welke 22" scherm ik zal kopen. Dat de 226BW niet in hoogte verstelbaar is weerhoud me ervan deze scherm direct te kopen.
het feit dat hij wel kantelbaar is, en er best leuke monitorarmen te koop zijn, heeft mij overtuigd

edit: Heeft jouw zwart-witte koe wel 4 goedgevormde poten? Natuurlijk, de bruine koeien zijn van binnen hetzelfde, maar het gaat hier om de zwart witte...

mooie metafoor :P

[ Voor 18% gewijzigd door wmkuipers op 12-02-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
aex351 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:00:
[...]

edit: En POLL of zo'n scherm dode pixels heeft is zinloos. Aangezien er meer factoren meespelen dan een type nummertje wat er op zo'n scherm staat. Zelfde paneel gaat ook in tal van andere schermen.
Zit ik iegenlijk ook een beetje mee, ook de 225 van Samsung is ee mooi scherm en heeft bijna de zelfde Specs alleen 5ms maar dat verschil is minimaal, en heb in dit topic gelezen dat die geen rare kringen laat zien, en de voet is in hoogte verstelbaar (dus zit nog te twijfelen, wie kan die twijfel weg nemen) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
MiskentTalent schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:04:
[...]

Zit ik iegenlijk ook een beetje mee, ook de 225 van Samsung is ee mooi scherm en heeft bijna de zelfde Specs alleen 5ms maar dat verschil is minimaal, en heb in dit topic gelezen dat die geen rare kringen laat zien, en de voet is in hoogte verstelbaar (dus zit nog te twijfelen, wie kan die twijfel weg nemen) ;) ;)
die is niet in zwart leverbaar ;) Weg twijfel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Oh, ik heb nu Magic Color uitgezet, testplaatje ziet er dan veeeeeel beter uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
RoD schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:51:
[...]
Ik heb em, en het is een geweldig ding. Werkt perfect, doet gewoon wat ie moet doen. Maar hij is wel erg goedkoop...
Ik quote alleen dit bericht omdat het bijna dezelfde info heeft als Bartbh behalve die link
Ik had liever een wand montage. Maar sinds die best goedkoop is. Vraag ik me af: Gebruik je die met de 226bw? en hoeveel ruimte neemt de voet in de plaats? [Beetje ruimte gebruik op mijn bureau qua voet op dit moment.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb geen 226BW, maar een Acer AL2216W. Zo ziet het er ongeveer uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/3422/2175.jpg

Weet niet of dit wat zegt..

Wel erg geil als je je schermpje zo ziet zweven van voren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
woekele schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:31:
Oh, ik heb nu Magic Color uitgezet, testplaatje ziet er dan veeeeeel beter uit :)
Goede tip, het ziet er idd beter uit. Alleen na het aanzetten van het dynamisch contrast is het weer terug.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

arutten schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:17:
[...]

Goede tip, het ziet er idd beter uit. Alleen na het aanzetten van het dynamisch contrast is het weer terug.
Dynamic contrast zet magiccolor ook aan juist volgens mij. Zonder magiccolor (en dus ook dynamic contrast) ziet het er supergoed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanmiddag ook zo'n ding gehaald.
Wat een ontzettend gaaf scherm is dit!
Vanaf een 17" naar een 22" wide.
Photoshoppen gaat nu veel makkelijker, al m'n tools naast elkaar, etc.
Gamen ziet er veel leuker en levendiger uit (heb even FS geprobeerd) nauwelijks verschil in framerate (8800GTS).
Heb ook even getest op dooie pixels, gelukkig geen een.
En ook dat plaatje even gecontroleerd met die kringen en ik zie niks van kringen.
Ben tot nu toe erg blij met m'n scherm en zal mijn verder bevindingen posten zodat ik er wat langer achter gezeten heb, 't is nu alweer gekaapt om games bij te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

woekele schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:33:
[...]

Dynamic contrast zet magiccolor ook aan juist volgens mij. Zonder magiccolor (en dus ook dynamic contrast) ziet het er supergoed uit.
Na een paar dagen experimenteren heb ik magic color ook uitgezet: alles wordt heel fel, wat op zich wel leuk lijkt, maar je raakt ook alle nuances en details kwijt. Ik heb zelf een custom instelling gemaakt en daar doe ik ALLES mee. Ik ging m'n CRT ook niet voor alles en nog wat steeds opnieuw instellen: nonsens. Dat hele magic bright is overbodig, wat mij betreft. Je went dan ook nooit aan een bepaalde kleurinstelling.

Ik heb wel veel baat gehad bij QuickGamma (zie mijn eerdere tip) omdat ik daarmee beduidend meer grijs/zwarttinten kreeg dan via de nVidia drivers (ik heb een 8800GTX). Ik heb de kleuren nu donkerder (voller) en tegelijkertijd heb ik meer tekening in het zwart! Het was even wennen in het begin maar nu kan ik echt zeggen dat dit het mooiste scherm is dat ik ooit heb gehad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat betreft die ringen, bij mij is het een vloeiend plaatje zonder ringen, mijn instellingen staan op magic color uit en dynamic contrast ook uit (standaard, 1000:1 is genoeg). Ik heb hem om te testen even op magic color aangezet en dan zie je inderdaad wat ringen... zonder dus niet.

Wat betreft zo'n poll, deze is inderdaad nutteloos omdat het afhangt (zoals vermeld van verschillende factoren en degenen die meedoen aan de poll allemaal (waarschijnlijk) een andere 'test'-opstelling hebben, dus zo'n poll kun je beter weglaten. Lang niet alle statistieken zeggen iets, dit is hetzelfde als zoiets van hoeveel wedstrijden psv gewonnen heeft afgelopen seizoen, dat is geen garantie dat het de komende wedstrijden weer goed gaat, en zo gaat het met schermen ook...

In ieder geval, ben ik zeer tevreden met het scherm en heb ik totaal geen last (tot nu toe) van kringen, blokkerige beelden, ghosting, backlight bleeding, dode pixels, etc. Dit kan natuurlijk alsnog komen, maar het valt me allemaal heel erg mee!
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

- "Ik heb er ook één besteld"
- "Wat kost het? Waar? Voorraad? Levertijd?"
- "Welke versie heb jij? Waarvandaan?"