Oke dan, de mijne is ook gearriveerd. Ze waren nergens te krijgen, maar gelukkig had Dynabyte eentje ! binnengekregen en die is dus nu voor mij

Ik heb gelukkig een 100% goede Samsung-paneel zonder dode/luie pixels.
Eerste reactie: Klein ! ! ! , zeker vergeleken met me 19inch CRT bakbeest, ik heb nu zoveel ruimte dat ik niet weet wat ik er mee aanmoet
Vergeleken met de Dell 2405FPW van me pa zit er wat meer waas in de kleuren, bijvoorbeeld wit is niet egaal maar een beetje glinsterig. De lichtverdeling is ook niet 100% egaal, de hoeken zijn wat donkerder. Ook is er toch wel wat blacklight bleeding te zien, vooral aan de onderkant. In spellen maakt dit niet uit (dan zie je het toch niet) maar met DVD's kan het toch behoorlijk storen. Die Dell is dan ook wel 2.5x zo duur en SPVA maar is dus wel een klasse beter.
Spellen zijn echt fantastisch op deze monitor. Rete scherp, mooie kleuren en totaal geen ghosting. Dat is voor mij echt het belangrijkste . Vergeleken met de Dell (16ms vs. 2ms) merk je dat echt. Hij voelt veel sneller aan en reageert sneller. Dit merk je bijvoorbeeld al als je een tabblad over je bureaublad beweegt.
Office e.d werkt ook fantastisch, het is nu mogelijk om 2 bladzijden naast elkaar te hebben in Word bijvoorbeeld. Werkt heel prettig; rustig voor je ogen en nietzoveel scrollen.
Wat me ook opvalt is dat de scaling ver boven mijn verwachtingen is. 1280*960 upgescaled ziet er gewoon goed uit! Gelukkig maar want mijn X800XT trekt niet alles op 1680*1050. Het is dus geen noodzaak om perse op 1680 te draaien, 1280 kan ook prima.
Toch nog een puntje van kritiek is de rritante LED. Eigenlijk gewoon dom om er zo'n felle LED in te zetten want in het donker is het erg irritant (schijnt net in je ogen). Plak er wel een stickertje overeen ofzo. De standaard vind ik ook niet echt stevig, kantelen gaat lastig.
Kortom: het is niet een perfecte monitor, maar het is wel gigantisch value for money. Als je veel spellen speelt is dit de ideale keuze. Er zijn wel wat kritiekpuntjes, maargoed daar kan ik wel mee leven. Ik ben iig verlost van m'n donkere, moire producerende CRT bakbeest van 20kg.