Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 4) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 60.316 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:33
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:49:
[...]
Is het misschien niet verstandiger om mijn huidige werkgever niet negatief af te schilderen, maar gewoon zeggen dat ik meer wil groeien i.p.v. roepen dat m'n huidige baan sucks? Anders hebben ze de indruk dat ik hun als toevluchtoord gebruik. Bij mijn eerste baan was ik iets te eerlijk. De manager vroeg waarom ik bij ze wil werken. Ik zei dat mijn stagebedrijf geen baan aanbood en daarom bij hun ging werken en met dat antwoord waren ze niet bepaald blij :X
Ik heb dit wel gedaan, gemeld dat ik niet tevrede was bij mijn vorige werkgever. Je moet het gewoon zo brengen dat jij ambitieuzer bent dan je werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:30:
Leeftijd: 21
Opleiding: MBO ICT Beheer, Niveau 3 + 4
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: Internationaal industrie bedrijf
Huidige functie: Local IT Manager region North Europe
Laptop: Ja
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Ja
GSM: Ja
Auto: Nee (Bij bezoek aan andere site's wel huurauto via de zaak)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 1900,- (1ste halfjaar gehad bij deze nieuwe werkgever, gesprekken net gehad, nieuw aanbod komt eraan)
Update:

Maand salaris (bruto): 2050,-
EN het belangrijkste, een contract voor onbepaalde tijd (had een halfjaar contract).... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:56:
[...]

Update:

Maand salaris (bruto): 2050,-
EN het belangrijkste, een contract voor onbepaalde tijd (had een halfjaar contract).... :*)
Gefeliciteerd :)

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd:30
Opleiding:A+ N+ 70-290 70-270
Werkervaring:5 jaar in ICT
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie:Supportmedewerker
Laptop:nee
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:25 + 1 voor elk kwartaal dat ik niet ziek ben
13/14e maand of winstuitkering:nee
GSM:nee
Auto:ja Seat Ibiza 1.9 TDI
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:nee
Werkweek:40
Maand salaris(bruto):2100

Eind van de maand weer een functioneringsgesprek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:15

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Abom schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:53:
Ik heb dit wel gedaan, gemeld dat ik niet tevrede was bij mijn vorige werkgever. Je moet het gewoon zo brengen dat jij ambitieuzer bent dan je werkgever.
Iedereen weet dat dit soort babbeltjes vooral kapstokken zijn voor allerlei bullshitbingotermen en dat mensen toch hetzelfde verhaaltje ophangen. Toch wordt ernaar gevraagd, waardoor ik het maar als een testje zie om te zien of ik kan antwoorden zoals men dat graag ziet. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillie schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:14:
Iedereen weet dat dit soort babbeltjes vooral kapstokken zijn voor allerlei bullshitbingotermen en dat mensen toch hetzelfde verhaaltje ophangen. Toch wordt ernaar gevraagd, waardoor ik het maar als een testje zie om te zien of ik kan antwoorden zoals men dat graag ziet. ;)
Het punt is dat die HR-managers erop getraind zijn. Hun specialiteit is met huidige en toekomste werknemers onderhandelen. Ze kennen alle mogelijke vraag/antwoord-trucs en kunnen overal perfect op inspelen. Ook qua onderhandelen zijn ze je vele stappen voor. Daarom tuinen ze niet in de eerste beste cliche. Het is meer dat ze kijken of jij degene bent die ze nodig hebben door te kijken wat voor iemand je bent. Je praatjes over je ambities zien ze als bla-bla-zalwel, want dat horen ze 15 keer per dag, 356 dagen per jaar bij sollicitanten. Ik heb al behoorlijk wat tussentijdse gesprekken gehad met HR-managers en ze worden vaak onderschat. Ze weten niet veel over IT, maar ze zijn wel heel slim met onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 18
Opleiding: -
Werkervaring: 2 Jaar Freelance, 1 Jaar zelfstandig
Werkgever: Langbestaand internet bedrijf (webdesign, hosting)
Huidige functie: Junior Webdesigner
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding, gratis eten
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 950

Ik ben hier een tijdje geleden binnengekomen, ze hebben mijn salaris bepaald op basis van geen werkervaring. Ik ben een uitstekende HTML-er / CSS-er / DTP-er, maar alles mijzelf aangeleerd. Zou ik meer moeten verdienen of ga ik met stijging van werkervaring en leeftijd (snel) omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:14
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:02:
Leeftijd: 18
Opleiding: -
Werkervaring: 2 Jaar Freelance, 1 Jaar zelfstandig
Werkgever: Langbestaand internet bedrijf (webdesign, hosting)
Huidige functie: Junior Webdesigner
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding, gratis eten
Maand salaris(bruto): 950

Ik ben hier een tijdje geleden binnengekomen, ze hebben mijn salaris bepaald op basis van geen werkervaring. Ik ben een uitstekende HTML-er / CSS-er / DTP-er, maar alles mijzelf aangeleerd. Zou ik meer moeten verdienen of ga ik met stijging van werkervaring en leeftijd (snel) omhoog?
ik zou zeggen dat je meer moet krijgen, al was het maar omdat het mimimum loon ongeveer 1300,- is. Dat is natuurlijk wel voor een 23 jarige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Ik denk dat dat een goeie loon is om mee te beginnen.

Denk dat je zo minimaal 800 netto overhoud.Beetje meer werkervaring en je best doen en je zit zo op de 12 a 1300 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Je stijgt wel door, bouw vooral een CV/Werkervaring op, dat bied gewoon perspectief. Netto hou je vrij veel over a;s het goed is omdat je kwa belastingen erg gunstig zit.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
Het klinkt mij aan de lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:45

Tom Yam

(>'.')>

Weet niet of dit hier ook kan maar ik had een vraag:
Wat is het salaris van een (junior) EDP auditor? Bv. bij aanvang van de baan/opleiding?

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:02
Leeftijd: 26
Opleiding: Bachelor elektriciteit / elektronica (ITMM) + Master in the electronics (ontwerptechnieken (hardware)
Werkervaring: eerste baan (16 maanden tewerkgesteld)
Werkgever: bedrijf dat smartcards maakt (bankkaarten, visakaarten, simkaarten, enz...)
Huidige functie: Junior Smart Card Application Engineer
Vakantiegeld: 95% van Brutto Maandwedde
Vakantiedagen: 29 (26 zelf te bepalen + 3 vastgelegd door bedrijf (laatste werkdag van het jaar enz..))
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand + bonus (2 * 66% bruttoloon)
GSM: Nee (niet gewenst)
Auto: Nee (Is gepland voor eind volgend jaar onbeperkt privé benelux/ categorie VW jetta, Seat Leon, opel astra)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding (111€ / maand), Maaltijdcheques (6€/ werkdag), 75 € per maand onkostenvergoeding, Groepsverzekering (pensioensparen), volledige hospitalisatieverzekering voor mij en mijn vriendin + 2 * 25€ per jaar te betalen aan de vlaamse zorgverzekering (voor mij en mijn vriendin), elke opleidingsdag of dag in het buitenland 38.5 € onkostenvergoeding (excl.: maaltijd, hotel, transport (vliegtuig, trein , taxi,...)) ,aankoopbon 35 € bij verjaardag en als laatste voedselpakket bij kerstmis (kaviaar, ganzenlever enzo (bah) + 6 flessen wijn + 2 flessen champagne.
Opleiding: Zelf te bepalen, bedrijf betaald voor relevante opleidingen
Werkweek: 39 uur
Maand salaris(bruto): 2350

Ben redelijk tevreden over mijn salaris, enkel het feit dat je voor een bedrijfswagen 3 jaar dienst (of 5 jaar werkervaring) moet hebben vind ik niet zo tof.
Brutto loon op zich is niet zo geweldig, maar als je alle voordelen optelt kom je toch aan een leuke maandwedde voor iemand zonder ervaring.

PS.: Ik heb dit indertijd aangenomen omdat je hier de kans krijgt om te leren programmeren (kon dit dus totaal niet) en je mag curssussen volgen die je wil.
Alhoewel ik er stillaan aan denk om een andere job te zoeken

[ Voor 14% gewijzigd door Engineer Stewie op 19-03-2007 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:15

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:04:
Het punt is dat die HR-managers erop getraind zijn. Hun specialiteit is met huidige en toekomste werknemers onderhandelen. Ze kennen alle mogelijke vraag/antwoord-trucs en kunnen overal perfect op inspelen. Ook qua onderhandelen zijn ze je vele stappen voor. Daarom tuinen ze niet in de eerste beste cliche. Het is meer dat ze kijken of jij degene bent die ze nodig hebben door te kijken wat voor iemand je bent. Je praatjes over je ambities zien ze als bla-bla-zalwel, want dat horen ze 15 keer per dag, 356 dagen per jaar bij sollicitanten. Ik heb al behoorlijk wat tussentijdse gesprekken gehad met HR-managers en ze worden vaak onderschat. Ze weten niet veel over IT, maar ze zijn wel heel slim met onderhandelen.
Ik ben onlangs bij een bedrijf op gesprek geweest waar een vacature al een half jaar open stond en voor zover ik begrepen heb staat die vacature nog steeds open. Het interessante was dat de HR-dame me bij binnenkomst meteen vertelde dat ze dolblij waren dat ik langskwam omdat ze zaten te springen en nog niemand had gereageerd die remotely geschikt was. Tja, dan geef je je eigen situatie toch uit handen lijkt me? ;)

Overigens niet op hun aanboden ingegaan, omdat ze een andere invulling hebben van "marktconform". Zal ook meespelen in het hele wervingstraject. Maar al met al een interessante ervaring.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
Leeftijd: 28
Opleiding: HBO Hoger Informatica
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: GPR
Huidige functie: Progammeur/analist
Laptop: ja
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee (zelf niet gewenst)
Auto: ja, straks 719 per maand incl brandstof, nu nog even luxe
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: wat adsl vergoeding en er schijnt een bonusregeling te zijn, nu nog een keer winst maken :)
Maand salaris(bruto): 2890

Is dit marktconform? Ik ben in de positie om te onderhandelen, maar ik zou niet weten wat ik extra kan vragen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb morgen een gesprek met een mogelijk toekomstige werkgever, en om me voor te bereiden op een eventuele loon-indicatie vraag, heb ik o.a. even rond gekeken op een aantal 'loon wijzer' websites. Bij 1 site kreeg ik 1950 euro bruto per maand als indicatie, en bij een ander 2359 bruto per maand. Het is me dus nog niet helemaal duidelijk wat een goede indicatie is, ik kan niet met een extreem hoge indicatie aan komen zetten, maar ik wil mezelf ook niet te laag inschatten uiteraard :P

Mijn details:

25 jaar oud
Opleiding HBO Informatica afgerond
Relevante werkervaring: 2 x 6 maanden stageproject, en 1 jaar part time (stageopdracht verlengd, 1 dag per week)

Het betreft een baan als java ontwikkelaar. Wie weet wat realistisch is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
Ik schat dat als je er tussenin blijft zitten, dat je dan redelijk zit. Zo rond de 2200 denk ik. En niet om het gemiddelde uit te zoeken, maar omdat dit volgens mij wel gangbaar is voor een young professional (gezien de bedragen die andere YP's hier ook krijgen).

Ik kan er uiteraard iets naast zitten, maar okee, ik hoor dan ook niet meer bij die categorie ;) Wacht gewoon even af wat ze je aanbieden, en als het lager is dan je verwachting corrigeer ze dan tijdens dat gesprek met "ik zat meer in de richting van .... euro te denken". De markt is nu goed. Dus als ze je echt willen hebben, doen ze niet moeilijk. (tenzij je natuurlijk TE hoog gaat zitten ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal wordt stage niet als relevante werkervaring gezien en die ene dag per week zet ook geen zoden aan de dijk. Hou er dus rekening mee dat je dan in het YP traject valt en dat ligt tussen de 1850 euro en 2000 euro. Alles boven de 2000 is een mooi bod. Uiteraard heb je wel een streepje voor waar je gebruik van kunt maken dus.. dan denk ik aan zo'n 2100.. 2150?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:19
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:33:
Leeftijd: 29 jaar
Opleiding: HBO Technische Informatica + certificaten
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: klein IT bedrijf
Huidige functie: application developer
Laptop: nee
GSM: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Maand salaris(bruto):2200

Mijn baas wrijft me dagelijks in hoe goed ik verdien, maar volgens mij verdien ik bijna niks als ik naar de anderen hier kijk.
Dat kan, gezien je opleiding en werkervaring (4jr), zeker beter.
Je hebt geen sec. arbeidsvoorwaarden, geen gsm, geen auto, geen 13e maand en dan "slechts" 2200 bruto. Daar starten bij ons YoungProffesionals mee. Het kan zeker geen kwaad om even bij de "buren" te kijken om te zien hoe groen het gras daar is.

Het is dat ik hier niet mag werven, maar ken zeker wel een paar bedrijven waar je volgens mij zonder al teveel moeite kan beginnen.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Leeftijd: 23
Opleiding: MBO 4 Ict beheer
Werkervaring: IT gerelateerd circa 5 jaar
Werkgever: Onderzoeksinstelling (gefinancieerd door MinOCW)
Huidige functie: Helpdeskmedewerker (1e en 2e lijns)
Vakantiedagen: 47
13/14e maand of winstuitkering: 4,1% eindejaars
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: CAO onderzoeksinstellingen
Werkweek: 38, effectief 40
Maand salaris(bruto): 2030

En dat alles in een mooie bosrijke omgeving, op een voormalig landgoed. 5 Minuten fietsen vanaf thuis.

[ Voor 14% gewijzigd door ebia op 20-03-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zosas schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 08:59:
Dat kan, gezien je opleiding en werkervaring (4jr), zeker beter.
Je hebt geen sec. arbeidsvoorwaarden, geen gsm, geen auto, geen 13e maand en dan "slechts" 2200 bruto. Daar starten bij ons YoungProffesionals mee. Het kan zeker geen kwaad om even bij de "buren" te kijken om te zien hoe groen het gras daar is.

Het is dat ik hier niet mag werven, maar ken zeker wel een paar bedrijven waar je volgens mij zonder al teveel moeite kan beginnen.
Ik heb na mijn proeftijd hier al onderhandeld voor secundaire arbeidsvoorwaarden. Hij was daar niet blij mee, maar zei ze wel toe. Intussen zit hij elke maand te vertellen dat hij ze moet afhandelen met zijn "adviseur" en dat ze misschien de volgende maand in gaan. En er is nog niks veranderd. Binnenkort dus koffie drinken bij de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:47
Leeftijd: 25
Opleiding: VWO, HBO computertechniek, WO electrotechniek
Werkervaring: Geen
Werkgever: Topic (detacheerder)
Huidige functie: Programmeur (embedded software)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Auto: kan, heb ik niet (ik rij met eigen motor, is veel leuker)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 60 euro netto pm onkosten (parkeergeld), reiskosten vergoeding (indien geen leaseauto), verhuiskosten vergoeding
Maand salaris(bruto): 2250

[ Voor 13% gewijzigd door elgringo op 20-03-2007 14:38 ]

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
ebia schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:40:

En dat alles in een mooie bosrijke omgeving, op een voormalig landgoed. 5 Minuten fietsen vanaf thuis.
Zalig 8).
Ik moet elke dag 150km met de wagen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Engineer Stewie schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:39:
[...]

Zalig 8).
Ik moet elke dag 150km met de wagen ;(
Ja ik ben ook speciaal in de buurt van m'n werk gaan wonen. Ik moest elke dag een kilometer of 30. Opzich niet heel erg, maar wel altijd in de file...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Laatst online: 07:27
Dit wordt als het goed is mijn nieuwe situatie per 1/5. (Oude situatie is bij Getronics PinkRoccade met bruto 2050)

Leeftijd: 24
Opleiding: HBO Hogere Informatica
Werkervaring: 1,5 Jaar relevant
Werkgever: Yacht
Nieuwe functie: Iets in Procesmanagement
Auto: Ja (Weet ngo niet wat voor) + tankpas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nader te bespreken
Maand salaris(bruto): 2600

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin2k schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:04:
Dit wordt als het goed is mijn nieuwe situatie per 1/5. (Oude situatie is bij Getronics PinkRoccade met bruto 2050)

Yacht heeft 2 jaar geleden de laptop de deur uit gedaan. Je kan hooguit een leenlaptop krijgen.
Loon heb je goed onderhandeld.

Als je wilt weten welke auto je kan kiezen bij Yacht click
Jij zit in categorie 1 of 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:34:
[...]
Yacht heeft 2 jaar geleden de laptop de deur uit gedaan. Je kan hooguit een leenlaptop krijgen.
Loon heb je goed onderhandeld.

Als je wilt weten welke auto je kan kiezen bij Yacht click
Jij zit in categorie 1 of 2
Wordt idd leenlaptop.. no problemo.. heb zelf nog een gloednieuwe laptop thuis.
Loon was wel een punt ja. Maar ben er zeker tevreden mee :)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Griffin2k schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:04:

Wat bood GPR?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Offtopic:
Wat denk je zelf? ;) Hij (CM) wilde me standaard door laten gaan met 2250 vast contract..
Ik zeg: No way...
Hij wilde me ook niet tegemoet komen, kwam weer met zo'n jarenplan aan :/
Er speelt een heleboel allemaal.. mocht je de ins en outs willen weten: email me dan maar met je vragen!
De manier waarop het nu gaat: Helaas! Ik heb mijn ontslagbrief klaar liggen om verstuurd te worden.

Maar on the subject nog meer mensen die hun situatie bij Yacht kenbaar willen/kunnen maken qua voorwaarden?

[ Voor 10% gewijzigd door Griffin2k op 20-03-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
ebia schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:53:
[...]

Ja ik ben ook speciaal in de buurt van m'n werk gaan wonen. Ik moest elke dag een kilometer of 30. Opzich niet heel erg, maar wel altijd in de file...
Glijdende werkuren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding: MBO
Certificeringen: MCSA+Messaging, MCDST, bezig met CCA
Werkervaring: 7 jaar
Huidige functie: Netwerkbeheerder
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 23 + 4 bonusdagen bij niet ziek zijn
Auto: ja
Secundaire arbeidsvoorwaarden: standaard pensioen regelingen etc
Werkweek: 40uur
Maand salaris(bruto): 1800

Gezien de genoemde bedragen krijg ik steeds meer de indruk dat ik onderbetaald wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 14:33
Thazone :

Ik ben bang van wel. Ik heb ook mbo, ben 25 jaar en mcse 2000 / mcsa2003 en verdien 2000. Als je rond kijkt zal je zien dat het beter kan, zeker nu ik een aanbod van 2720 per maand gekregen heb!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Tonnetje:
Met of zonder auto? Reken voor een auto vd zaak ongeveer 500/600 bruto

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 08:59:
Certificeringen: MCSA+Messaging, MCDST, bezig met CCA
Huidige functie: Netwerkbeheerder
Vakantiedagen: 23 + 4 bonusdagen bij niet ziek zijn

Gezien de genoemde bedragen krijg ik steeds meer de indruk dat ik onderbetaald wordt :(
Ik hoop dat je je vergist in netto/bruto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
djidee schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:11:
Tonnetje:
Beiden met auto!

Momenteel een seat altea en voor mijn aanbieding zal het een polo/ibiza zijn ..

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
djidee schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:11:
Tonnetje:
Waarom zou je voor een auto salaris in moeten leveren? Het is een tool die je voor je werk nodig hebt en die wordt door je werkgever beschikbaar gesteld.
Ik ben van een baan zonder leasebak naar een baan met leasebak geswitchted zonder bruto salaris in te moeten leveren. Door de bijtelling kom ik netto minder uit, maar dat is niet meer dan logisch.
Tonnetje schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:18:
[...]
Beiden met auto!

Momenteel een seat altea en voor mijn aanbieding zal het een polo/ibiza zijn ..
Klinkt als AO.

[ Voor 17% gewijzigd door Abom op 21-03-2007 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Abom schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:19:
[...]

Waarom zou je voor een auto salaris in moeten leveren? Het is een tool die je voor je werk nodig hebt en die wordt je door je werkgever beschikbaar gesteld.
Ik ben van een baan zonder leasebak naar een baan met leasebak geswitchted zonder bruto salaris in te moeten leveren. Door de bijtelling kom ik netto minder uit, maar dat is niet meer dan logisch.

[...]

Klinkt als AO.
Bruto kosten worden toch bij je loon opgeteld en daar betaal je weer belasting over ?

Het is geen AO, maar een kleinere partij. Naam doet er even niet toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:05
Per 1 april:

Leeftijd:19
Opleiding: Havo N&T
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Ontwerpbureau
Huidige functie: Grafisch Assistent
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 11.5 roostervrije dagen per kalenderjaar met behoud van salaris.
Maand salaris(bruto): 2100

Ik kan doorgroeien naar 3d vormgever of naar ontwerper. Hangt een beetje af van wat ik wil. Wel een net inkomen denk ik zo.

[ Voor 13% gewijzigd door FreezingPixels op 21-03-2007 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Tonnetje schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:39:
[...]
Bruto kosten worden toch bij je loon opgeteld en daar betaal je weer belasting over ?
Volgens mij niet. De bijtelling is het enige wat je betaald en dat is een compensatie voor het privé rijden. Wanneer je er niet privé mee rijdt, betaal je €0,00 aan je leasebak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 08:59:

Echt wel zwaar onderbetaald zeg! Zeven jaar werkervaring, die certificaten, en dan maar 1800 bruto? En dan worden de kosten van een auto worden er nog afgetrokken! :o Veel en veel te weinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
robin222 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:58:
Per 1 april:

Leeftijd:19
Opleiding: Havo N&T
Werkgever: Ontwerpbureau
Huidige functie: Grafisch Assistent
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 11.5 roostervrije dagen per kalenderjaar met behoud van salaris.
Maand salaris(bruto): 2100

Ik kan doorgroeien naar 3d vormgever of naar ontwerper. Hangt een beetje af van wat ik wil. Wel een net inkomen denk ik zo.
Dat is zeker een net inkomen! :) ga zo door! Vooral gezien je leeftijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weinig 30+ reacties, vandaar

Leeftijd: 37
Opleiding: HBO Lerarenopleiding Wiskunde / Natuurkunde en Informatiekunde
Werkervaring: Inmiddels 9 jaar als IT- Consultant
Werkgever: HELE grote automatiseerder
Huidige functie: Technisch Applicatie Beheerder (Java)
Vakantiegeld: Ja (8%)
Vakantiedagen: ± 30
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 13 maand
Werkweek: 34
Maand salaris(bruto): 3360

- Beetje netto reiskostenvergoeding (± 40)
- Beetje netto onkostnvergoeding (± 40)
- Lekker op fiets naar 't werk ± 15 minuten fietsen en geen (last van) leaseauto.

Kunnen we grofweg stellen dat je het leuk doet als je 100 * je leeftijd bruto verdient per 40 urige werkweek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Mastermind schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:22:
[...]

Echt wel zwaar onderbetaald zeg! Zeven jaar werkervaring, die certificaten, en dan maar 1800 bruto? En dan worden de kosten van een auto worden er nog afgetrokken! :o Veel en veel te weinig!
Denk inderdaad aan een bedrag vanaf 2400 bruto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tonnetje schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:02:
Thazone :

Ik ben bang van wel. Ik heb ook mbo, ben 25 jaar en mcse 2000 / mcsa2003 en verdien 2000. Als je rond kijkt zal je zien dat het beter kan, zeker nu ik een aanbod van 2720 per maand gekregen heb!
Ik wacht even mijn CCA certificering af. Halverwege dit jaar heb ik mijn FG, ik wil min. 2000 hebben...maar weet totaal niet wat een goed bruto salaris is voor mij.

Overigens rijd ik met auto niet prive...
DeeJee schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:12:
[...]

Ik hoop dat je je vergist in netto/bruto
Was het maar zo :(
Mastermind schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:22:
[...]

Dat heb ik nu ook wel door. Overigens heb ik in mijn huidige functie pas 1 jaar werkervaring. De rest was helpdesks.
DeeJee schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:08:
[...]

Denk inderdaad aan een bedrag vanaf 2400 bruto
hmm dan is mijn vraag ergens hierboven ook beantwoord. Dus als iemand nog gemotiveerde mensen zoekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:11:
[...]

hmm dan is mijn vraag ergens hierboven ook beantwoord. Dus als iemand nog gemotiveerde mensen zoekt :P
Ik weet wel een bedrijf ja...haha
iig moet je snel weg waar je nu zit.

[ Voor 12% gewijzigd door DeeJee op 21-03-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:02:
Kunnen we grofweg stellen dat je het leuk doet als je 100 * je leeftijd bruto verdient per 40 urige werkweek ?
Dat hou ik zelf ook aan als berekening :)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 08:30

NDF82

Doomed Space Marine

Yanze schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:42:
[...]
Dat hou ik zelf ook aan als berekening :)
Haha, dat je daar mee kunt leven. Ik wil betaald worden naar kennis en kunde, niet naar m'n leeftijd :S

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

Opleiding: Bedrijfskundige Informatica (HBO)
Werkervaring: Eigen bedrijf, software ontwikkeling (1,5 jaar)
Werkgever: Java developement, maatwerk
Huidige functie: Java Developer
Vakantiedagen: 182 uur / 23 dagen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: certificeringen te behalen
Maand salaris(bruto): 2500

[ Voor 19% gewijzigd door StratoFarmer op 23-03-2007 16:08 ]

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
per jaar... tik foutje lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
NDF82 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:13:
[...]

Haha, dat je daar mee kunt leven. Ik wil betaald worden naar kennis en kunde, niet naar m'n leeftijd :S
per 40 urige werkweek
Doe ik het voor hoor. :Y)

Anyway:
Opleiding: HBO Informatica
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Beursgerelateerde softwareontwikkelaar
Huidige functie: Developer
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Bonus afhankelijk van resulaten van het bedrijf
GSM: ja
Auto:nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: mogelijkheden tot behalen van diverse certificeringen, betaald en deels onder werktijd
Werkweek:40 uur
Maand salaris(bruto): 2900

[ Voor 45% gewijzigd door sig69 op 21-03-2007 13:33 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn deal:

Leeftijd: 39 jaar
Opleiding: HBO elektro
Werkervaring: 12 jaar SAP-ervaring. Veel in het buitenland: VS; Mexico
Duitsland; Rusland.
Verschillende rollen, van programmeur tot proj.leider.
Werkgever: Middelgroot consultancy bureau, SAP specialty-shop.
Huidige functie: Principal consultant - SAP.
Laptop: ja, met ADSL thuis.
Vakantiegeld: nee
13/14e maand of winstuitkering: Een bonus gerelateerd aan je omzet.
Dit is vakantiegeld en 13e maand ineens.
Als alles goed gaat is het 4 tot 6 maand-salarissen.
Tot nu toe ging het altijd goed.
GSM: ja, ook privé te gebruiken.
Auto: Een Mercedes 500SL van 15 jaar oud en een
Opel Zafira van 3.
Wij kunnen 2e-hands auto's leasen, dus dan kan je nog
eens wat leuks uitkiezen.
Andere arbeidsvoorwaarden: Alles is bij ons volledig cafetaria, vandaar 2 lease-auto's.
Na de lease kan ik de auto voor de boek-waarde overnemen.
(=10% v/d aanschaf)
Maand salaris(bruto): 5650/maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
StratoFarmer schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:17:
Werkervaring: Eigen bedrijf (1,5 jaar)
Werkgever: liever niet
Zeg dan in welke richting je zit? Detachering, overheid etc.. :?

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 14:25
[b]javaw schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:02:Kunnen we grofweg stellen dat je het leuk doet als je 100 * je leeftijd bruto verdient per 40 urige werkweek ?
Zeker in je eerste jaren zou je een stuk sneller dan lineair moeten stijgen (als je het goed doet), dus lijkt me niet. (Zelf zou ik nu dan al 55 moeten zijn volgens deze stelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 09:58
wd200 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:28:
[...]

per jaar... tik foutje lijkt me :)
Zelfs met de weekenden meegerekend en feestdagen is het nog veel

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin2k schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:39:
[...]

Offtopic:
Wat denk je zelf? ;) Hij (CM) wilde me standaard door laten gaan met 2250 vast contract..
Ik zeg: No way...
Hij wilde me ook niet tegemoet komen, kwam weer met zo'n jarenplan aan :/
Er speelt een heleboel allemaal.. mocht je de ins en outs willen weten: email me dan maar met je vragen!
De manier waarop het nu gaat: Helaas! Ik heb mijn ontslagbrief klaar liggen om verstuurd te worden.

Maar on the subject nog meer mensen die hun situatie bij Yacht kenbaar willen/kunnen maken qua voorwaarden?
Stuur maar een direct message naar me als je meer wilt weten. Houdt het topic een beetje schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ff een de loopbaan van een nioet zo krasse knar

Leeftijd: 47
Opleiding: Universiteit wiskunde
Werkervaring: 20 jaar
Werkgever: EDS
Huidige functie: Test specialist
Vakantiegeld: ja (8%)
Vakantiedagen: genoeg (36 ofzo)
13/14e maand of winstuitkering: eindejaar bonus (circa 4%)
Auto: nee, heb 1e klas NS jaarkaart
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: saai werk, opleidingen
Werkweek: 40 u
Maand salaris(bruto): 4250

Ik ben niet echt een geweldige carriere type, er zijn collega's van 15 jaar geleden die vet meer verdienen (6K ofzo).

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 20:16
Leeftijd: 22
Opleiding: MBO Technische Informatika niveau4, CCNA 1
Werkervaring: 1 jaar stage
Nieuwe functie: Helpdesk / junior systeembeheerder gedetacheerd
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheden tot behalen van diverse certificeringen, betaald en deels onder werktijd
Onkostenvergoeding(bruto) 130,-
Maand salaris(bruto): 1350,-

Ik heb volgende week nog 3 sollicitatiegesprekken dus maak daarna pas een beslissing maar wilde graag weten wat anderen hiervan denken.
Het komt dus neer op 1480,- bruto per maand en krijg 19 cent per kilomter vergoed op eigen vervoer.

[ Voor 5% gewijzigd door JJFS op 22-03-2007 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Opleiding: MBO ICT niveau 4
Werkervaring: 1 jaar, maar niet relevant aan m'n huidige functie.
Werkgever: Een bedrijf dat software maakt voor makelaar kantoren (In Belgie).
Huidige functie: Support medewerker
Laptop: Op de zaak.
Vakantiegeld: Geen idee (Nog geen vast contract)
Vakantiedagen: Geen idee (Nog geen vast contract)
13/14e maand of winstuitkering: Geen idee (Nog geen vast contract)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 6,50 bruto maaltijdcheques per dag, hospitalisatieverzekering.
Werkweek: 37 uur
Maand salaris(bruto): 1750

Netjes voor een beginner? :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Dennahz schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:03:
Opleiding: MBO ICT niveau 4
Werkervaring: 1 jaar, maar niet relevant aan m'n huidige functie.
Werkgever: Een bedrijf dat software maakt voor makelaar kantoren (In Belgie).
Huidige functie: Support medewerker
Laptop: Op de zaak.
Vakantiegeld: Geen idee (Nog geen vast contract)
Vakantiedagen: Geen idee (Nog geen vast contract)
13/14e maand of winstuitkering: Geen idee (Nog geen vast contract)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 6,50 bruto maaltijdcheques per dag, hospitalisatieverzekering.
Werkweek: 37 uur
Maand salaris(bruto): 1750

Netjes voor een beginner? :)
Ik denk als je nog vakantiegeld en een 13de maand krijgt dat het wel meevalt.
In België is vakantiegeld meestel 85-95% van uw bruto maandloon en de 13de maand is 100% van uw bruttoloon.
Volgens belgische regels houd je van 1750 euro ongeveer 1200 euro over (weet niet hoe dat zit als je in Nederland woont).

*edit*
Met wat zijn MBO en HBO opleidingen te vergelijken in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
JJFS schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:59:
Ik heb volgende week nog 3 sollicitatiegesprekken dus maak daarna pas een beslissing maar wilde graag weten wat anderen hiervan denken. Het komt dus neer op 1480,- bruto per maand en krijg 19 cent per kilomter vergoed op eigen vervoer.
Ik vind het aan de lage kant, en vermoed dat je elders wel meer kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Engineer Stewie schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 06:03:
[...]

In België is vakantiegeld meestel 85-95% van uw bruto maandloon en de 13de maand is 100% van uw bruttoloon.
Volgens belgische regels houd je van 1750 euro ongeveer 1200 euro over (weet niet hoe dat zit als je in Nederland woont).

*edit*
Ik hou iets van € 1320,- over (dieven dat ze zijn). MBO is A2 of tussen A1 en A2 in. HBO = bachelor = A1.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Engineer Stewie schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 06:03:
[...]

*edit*
HBO == graduaat opleiding; hoger onderwijs korte type. Hetgeen we nu bachelor noemen.
Ik denk niet dat we iets hebben als 'MBO' in belgie.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding: MBO ICT niveau 3+4
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Junior systeembeheerder
Vakantiedagen: 27
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: internetaansluiting thuis wordt vergoed, en opleidingen worden vergoed.
Maand salaris(bruto): 1600

Ik heb dit aanbod vanochtend gekregen, het bedrijf ligt 10 minuten fietsen van mij vandaan.
Is dit een goed aanbod, of moet ik beter onderhandelen met het salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Duck-Twacy schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:49:
Ff een de loopbaan van een nioet zo krasse knar

Leeftijd: 47
Opleiding: Universiteit wiskunde
Werkervaring: 20 jaar
Werkgever: EDS
Huidige functie: Test specialist
Vakantiedagen: genoeg (36 ofzo)
13/14e maand of winstuitkering: eindejaar bonus (circa 4%)
Auto: nee, heb 1e klas NS jaarkaart
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: saai werk, opleidingen
Maand salaris(bruto): 4250

Ik ben niet echt een geweldige carriere type, er zijn collega's van 15 jaar geleden die vet meer verdienen (6K ofzo).
Wat is je werkinhoud als testspecialist precies? Ik ben ook tester (best relaxed baantje eigenlijk, al heb je er meer nivo voor nodig dan men vaak denkt. Je merkt duidelijk verschil tussen omgeschoolde testers of laag opgeleide testers en HBO nivo). 33 jaar, 8 jaar testervaring, verdien 2260 bruto p/m. Kan volgens mij wel wat hoger (richting 2700-2800) . Maar ja, 8 minuten fietsen, prettige werksfeer.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 20
Opleiding: Havo, MCDST, ITIL, 70-270
Werkgever:
Huidige functie: Technical support
*edit* Vakantiegeld: 8%
13/14e maand of winstuitkering: niet dat ik weet
*edit* Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige reiskosten vergoeding, behalen van certificaten, gratis massages tijdens je werk :)
Maand salaris(bruto): 1935 maar is 90%, als ik mijn targets haal is het 2300 bruto

Ik begin hier volgende week mee, niet slecht toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:08

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:09:

Ik begin hier volgende week mee, niet slecht toch?
:X Niet dat ik weet....

:? Ik zou toch graag iets meer weten voordat ik een handtekening zou zetten....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:04:

Ik heb dit aanbod vanochtend gekregen, het bedrijf ligt 10 minuten fietsen van mij vandaan.
Is dit een goed aanbod, of moet ik beter onderhandelen met het salaris?
Naar je leeftijd wat jammer maar naar opleiding en ervaring kan ik het begrijpen.

maar er moet meer uit tehalen zijn, probeer er een cursus msce uit te slepen ;) op kosten van de zaak om te beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 04:46
FunkyTrip schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:30:
[...]

Wat is je werkinhoud als testspecialist precies? Ik ben ook tester (best relaxed baantje eigenlijk, al heb je er meer nivo voor nodig dan men vaak denkt. Je merkt duidelijk verschil tussen omgeschoolde testers of laag opgeleide testers en HBO nivo). 33 jaar, 8 jaar testervaring, verdien 2260 bruto p/m. Kan volgens mij wel wat hoger (richting 2700-2800) . Maar ja, 8 minuten fietsen, prettige werksfeer.
Wat zijn de verschillen die jij merkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03 12:24

MIT

KerMIT

Opleiding: HBO Information Engineering
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Projectleider ICT
13/14e maand of winstuitkering: 2,8%
Werkweek: 36
Maand salaris(bruto): 2925,-

No Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wd200 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:37:
[...]

Naar je leeftijd wat jammer maar naar opleiding en ervaring kan ik het begrijpen.

maar er moet meer uit tehalen zijn, probeer er een cursus msce uit te slepen ;) op kosten van de zaak om te beginnen
Ja qua leeftijd is het jammer idd, 1600 is niet te veel, maar ook niet te weinig. Er zijn goeie doorgroei mogelijkheden, en het is 10 minuten van mijn huis af met de fiets, dat is ook heeel lekker. En wat certificaten betreft ik krijg alles vergoed :) , maar dat is meestal zo bij bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MIT schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:55:
Opleiding: HBO Information Engineering
Huidige functie: Projectleider ICT
13/14e maand of winstuitkering: 2,8%
Werkweek: 36
Maand salaris(bruto): 2925,-
Doe je goed, ik wil ook grag de ICT projectwereld in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

[...]

Ach, tis gewoon maar een naampje. Het rijtje in deze tak van sport (bij EDS) is tester - test analyst - test specialist - senior test specialist - test architect.
Ipv test architect kan je ook richting test manager.

Van huis uit ben ik informatie analyst, maar bij systeem ontwikkeling daar gebeurd bij ons momenteel niet zoveel.

Ben je gecertificeerd? (ISEB of ISTQB)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 14:15
Maar ja, 8 minuten fietsen, prettige werksfeer.
Ja, maar pas daar wel mee op. Ik had exact hetzelfde; amper 8 minuten fietsen en prettige werksfeer waardoor m'n inkomsten me iets minder konden boeien (woonde ook nog eens bijzonder goedkoop). Maar op een gegeven moment heb je als 33~35 jarige wel een salarisachterstand te pakken welke je niet zomaar wegwerkt, of je moet succesvol gaan jobhoppen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 23:48
Leeftijd: 27
Werkgever: financieële dienstverlening
Huidige functie: senior engineer
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: ja
Maand salaris(bruto): 3300

Los van het feit dat ik me ontslagbrief heb ingeleverd en nu een tegenaanbod gekregen heb, nog geen bedrag maar dat moet minimaal 1000 bruto zijn wil ik erover nadenken. :)

[ Voor 3% gewijzigd door rfcdejong op 25-03-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Kahlessx schreef op zondag 25 maart 2007 @ 19:54:
Leeftijd: 27
Werkgever: financieële dienstverlening
Huidige functie: senior engineer
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: ja
Maand salaris(bruto): 3300

Los van het feit dat ik me ontslagbrief heb ingeleverd en nu een tegenaanbod gekregen heb, nog geen bedrag maar dat moet minimaal 1000 bruto zijn wil ik erover nadenken. :)
27 met MBo.. ok je hebt werkervaring... is 3300 + 1000 = 4300 Niet beetje teveel van het goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:09

TheVMaster

Moderator WOS
Griffin2k schreef op zondag 25 maart 2007 @ 21:44:
[...]

27 met MBo.. ok je hebt werkervaring... is 3300 + 1000 = 4300 Niet beetje teveel van het goede?
3300 is volgens mij al een erg net maandsalaris :) en dan ook nog 30 vakantiedagen? :) Netjes hoor...1000 euri erbij is wel heel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 23:48
TheVMaster schreef op zondag 25 maart 2007 @ 21:48:
[...]

3300 is volgens mij al een erg net maandsalaris :) en dan ook nog 30 vakantiedagen? :) Netjes hoor...1000 euri erbij is wel heel erg veel.
Ik ben in mijn eentje geheel verantwoordelijk voor (het gaan) trekken van "het EAI karretje" en heb ik daarbij erg veel branche kennis. Los daarvan is er weinig personeel te vinden, vooral omdat het project van groot belang is denk ik dat ze me willen houden. Daarbij ben ik critical skill van een ouder pakket.

Eigenlijk was een tegenbod wel te verwachten, alleen weet ik dat ik toch weg ga als ze niet minimaal 1000 erbij doen. Simpelweg vanwege het feit dat mijn nieuw getekende arbeidscontract bij mijn nieuwe werkgever al 300 bruto hoger is. Na een half jaar promotie tot senior met als doelstelling architect en daarbij een salarisaanpassing. Ook de reisafstand is korter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nieuw Situatie per 1 Mei.

Opleiding: LTS, VCP, MCSE. CCEA, WANScaler, EdgeSight, PowerFuse, SoftGrid.
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: ??????
Huidige functie: Senior SBC Consultant
13/14e maand of winstuitkering: Voor elk iets wel een bonus.
Auto: Ja (norm lease 900 ex brandstof, 4 jaar, 40K/jaar)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen.
Maand salaris(bruto): 4500,-

Nieuwe aanbieding gehad, en aangenomen. Zo zie je maar weer dat je zonder opleidingen het best wel ver kan schoppen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad Tylen. De markt trekt weer behoorlijk aan. Je specs zijn zeker niet gek! Gefeliciteerd

Heb zelf ook net een aanbieding gehad en aangenomen, omdat de huidige werkgever mij (nog) geen zekerheid kon geven (contract) terwijl ze ontzettend blij met me waren.
Toen ik meldde dat ik een andere baan had, waren ze niet zo blij en kon er opeens wel een contract worden geboden :o ! lol . Beetje jammer, iets te laat. zwaai zwaai!!!

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 08:50:
Inderdaad Tylen. De markt trekt weer behoorlijk aan. Je specs zijn zeker niet gek! Gefeliciteerd

Heb zelf ook net een aanbieding gehad en aangenomen, omdat de huidige werkgever mij (nog) geen zekerheid kon geven (contract) terwijl ze ontzettend blij met me waren.
Toen ik meldde dat ik een andere baan had, waren ze niet zo blij en kon er opeens wel een contract worden geboden :o ! lol . Beetje jammer, iets te laat. zwaai zwaai!!!
EN? Hoe staan jouw aanbeiding ervoor? Wat zijn jouw 'specs' ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 08:50:

Idd, dan kan het meteen allemaal wel. Dat zal mij geen goed gevoel geven (jou denk ik ook niet). Netzoals een hoger salaris bieden. Als ze dat doen kan je er zeker van zijn dat bij je eerste functioneringsgesprek er geen loonsverhoging inzit ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Laatst online: 17-07 16:29
Ik heb vandaag weer een gesprek gehad en een salaris verhoging gekregen + nieuwe laptop.

Opleiding: HBO Informatica & Informatiekunde, CCNA/NP/IP/CCIE written
Werkervaring: 4.5 jaar
Werkgever: ICT detacheerder
Huidige functie: Senior netwerk engineer
Laptop: Ja (mag vandaag een nieuwe uitzoeken)
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Auto: Ja (730 p/m)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloon/levensloop(onzin doe ik niet aan), pensioen, 8% vakantiegeld, 27 vakantiedagen, winstuitkering, 1/2 ziektekosten vergoeding
Werkweek: 33.5 uur
Maand salaris(bruto): 3300 + 825 (onregelmatigheids toeslag)

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurian
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 22:57
JPS schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:02:
[...]

Wat is je uur/dagtarief en welke % van de tijd wordt je geacht declarabel te zijn?
130 euro per uur. Ongeveer 80%, maar in de praktijk ben ik 100% declarabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding: MBO systeembeheer, MCSE, Oracle DBA, Sun Solaris Admin
Werkervaring: 6
Werkgever: Internationale Organisatie
Huidige functie: Senior Technician
Vakantiegeld: Nee
Vakantiedagen: 32
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Belastingvrij kopen (o.a. auto, brandstof, meubels), veel cursussen.
Maand salaris(bruto): 4100 belastingvrij

Erg leuk werk maar ben wel vaak (ver) weg van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Leeftijd: bijna 26
Opleiding: HBO Communcatiesystemen
Werkervaring:3,5
Werkgever: grote ICT detacheerder
Huidige functie: Business Intelligence Developer / Consultant, Oracle (Warehouse Builder, PL/SQL) / specialist
Laptop: Ja 9om 1x per maand mijn uren administratie op te doen ;) )
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 13de
GSM: Ja met privé FUP
Auto: Ja, Skoda Fabia Combi LPG, krijg 5 tientjes terug iedere maand omdat ik onder budget zit. Gratis brandstof heel Europa, ook privé.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: aandelen, ADSL vergoeding
Maand salaris(bruto): 3000 + 10%(!) arbeidsmarkttoeslag (ik krijg het nu 14 maanden en het zal nog wel even aanhouden, is een middel om marktconform te betalen zonder dat ze intern mij in een hogere salarisband moeten zetten).

[ Voor 3% gewijzigd door aardbeix15 op 26-03-2007 22:11 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 16:55

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:51:
Maand salaris(bruto): 4100 belastingvrij
Hoe doe je dat, belastingvrij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
Reinier schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:07:
[...]

De maffia is natuurlijk ook een internationale organisatie :)

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Reinier schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:07:
Bij de Europese Commissie gaan werken bijvoorbeeld, of bij de European Space Agency. Ongetwijfeld zijn er wel meer van dergelijke organisaties. De werknemers daar zijn vrijgesteld van nationale belastingen, ze betalen wel een bijdrage aan Europa maar dat is een schijntje, meer een symbolisch bedrag.

Bij de eerste heb ikzelf wel eens gesolliciteerd, 25 jaar geleden. Drie rondes overleefd, ook al medisch gekeurd, maar toen ik na twee maanden eens voorzichtig informeerde hoe het ermee stond, alsnog afgewezen. Ik wilde wat te snel denk ik.
Bij de ESA heb ik wel eens daadwerkelijk gewerkt, maar dan helaas als contractor, dus ik moest wel gewoon belasting betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aardbeix15 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:04:
Leeftijd: bijna 26
Opleiding: HBO Communcatiesystemen
Werkervaring:3,5
Huidige functie: Business Intelligence Developer / Consultant, Oracle (Warehouse Builder, PL/SQL) / specialist
Laptop: Ja 9om 1x per maand mijn uren administratie op te doen ;) )
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 13de
GSM: Ja met privé FUP
Auto: Ja, Skoda Fabia Combi LPG, krijg 5 tientjes terug iedere maand omdat ik onder budget zit. Gratis brandstof heel Europa, ook privé.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: aandelen, ADSL vergoeding
Maand salaris(bruto): 3000 + 10%(!) arbeidsmarkttoeslag (ik krijg het nu 14 maanden en het zal nog wel even aanhouden, is een middel om marktconform te betalen zonder dat ze intern mij in een hogere salarisband moeten zetten).
Doe je netjes collega ;)

Bevalt het nog in Rotterdam? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aardbeix15 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:04:
Salarisband...ik weet al waar je werkt. Ik wist niet dat ze zulke salarissen betalen daar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:17

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 01:16:
Salarisband...ik weet al waar je werkt. Ik wist niet dat ze zulke salarissen betalen daar :o
Die term gebruiken ze wel bij meer dan 1 werkgever hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 32
Opleiding: MBO, MCSE NT/2000/2003, MCDBA, VCP, CCA, CNA, HP Master ASE, SCP
Werkervaring: 8 jaar
Huidige functie: Systeembeheer/Netwerkbeheerder
Vakantiedagen: 25+13 ATV+2 standby compensatie
13/14e maand of winstuitkering: 2.5 %+uitkering "flexpotje"
GSM: Ja+100 % internet vergoeding prive
Auto:Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ABP pensioen, flex werktijden, enz enz enz
Maand salaris(bruto): 3000

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 01:16:
[...]

Ook wel loonschalen genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin2k schreef op maandag 26 maart 2007 @ 09:02:
[...]

EN? Hoe staan jouw aanbeiding ervoor? Wat zijn jouw 'specs' ? ;)
Dit zijn mijn specs :+
aanbieding gekregen:

Opleiding: MBO Technische Informatica niveau 4 + MCP + 70-290
Werkervaring: 3.5 jaar (waarvan 1 jaar stage)
Werkgever: Overheid (Politie korps)
functie: systeembeheerder
Laptop: nog niet bekend
13/14e maand of winstuitkering: (13e maand bij vast contract)
GSM: nog niet bekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: detachering zal in dat half jaar mijn overige 2 certificaten betalen.
Werkweek: 40 (bij vast contract 36 uur)
Maand salaris(bruto): 2200

Aanstelling zal eerst op detacherings basis zijn. Dit zal voor een half jaar zijn. Bij goed functioneren zal ik vast in dienst worden genomen en zullen alle voorwaarden van overheid gelden.

Geen super hogere salaris als voorgaande, maar wel hogere functie, doorgroei mogelijkheden, uitzicht op vast contract, betere secundaire arbeidsvoorwaarden, uur per dag minder reistijd,
betaalde cursussen.

Dit zijn genoeg redenen voor mij om hier op in te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Het houdt niet direct verband met de ICT, maar heeft zo nu en dan raakvlakken.

Opleiding: HTS Elektrotechniek
Werkervaring: Geen (12mnd stage + 7 jaar niet opleidings gerelateerde banen)
Werkgever: Elektronica ontwikkelaar
Huidige functie: Elektronica ontwikkelen/ontwerpen/realiseren
Vakantiegeld: Ja, 8%.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: (Werkervaring opdoen!)
Maand salaris(bruto): 2380e br.

Dit is even een baantje om de tijd tussen de volgende studie op te vullen. Als ik het zo zie ben ik goed terecht gekomen. Persoonlijk vind ik de werkervaring belangrijker, maar op deze manier houd ik er ook nog wat leuks aan over. Wat vinden jullie? Ik ben er erg blij mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:07
Oude situatie:
Martijn schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 08:59

Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: Half jaar afstudeerstage binnen zelfde bedrijf
Werkgever: Grote international
Huidige functie: SAP BW Analyst
Vakantiedagen: 38
13/14e maand of winstuitkering: Ja en bonusregeling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Complete vergoeding pensioenpremie, collectieve ziektekosten, aanvullende verzekering wordt opgeteld bij bruto maandsalaris, levensloop, gratis certificeringen / opleidingen / cursussen.
Maand salaris(bruto): 2133
Contract: Vaste dienst, geen proeftijd
Nieuwe situatie:

Martijn schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 08:59:
Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica / Certified SAP BW Consultant
Werkervaring: Half jaar afstudeerstage binnen zelfde bedrijf + nu 7 maanden, waarvan 4 een Academy
Werkgever: Grote international
Huidige functie: SAP BW Analyst
Vakantiedagen: 38
13/14e maand of winstuitkering: Ja en bonusregeling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Complete vergoeding pensioenpremie, collectieve ziektekosten, aanvullende verzekering wordt opgeteld bij bruto maandsalaris, levensloop, gratis certificeringen / opleidingen / cursussen.
Maand salaris(bruto): 2231
Contract: Vaste dienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geen ICT, maar wel werkzaam bij een chipfabrikant, dus wel wat raakvlakken.
Misschien leuk om te zien (voor jullie dan) dat de salarissen in de ICT toch echt wel een stukje hoger liggen dan in de techniek. Mijn salaris is goed (voor de techniek), maar niet indrukwekkend te noemen.

Opleiding: HTS Werktuigbouwkunde / TU Technische Natuurkunde
Werkervaring: 5jr HBO niveau + 1 jr TU niveau
Huidige functie: Reliability Engineer
Laptop: ja, maar echt voor werk
Vakantiegeld: Ja, 8%.
Vakantiedagen: 25 + 13
13/14e maand of winstuitkering: 13 maand + max 5% bonus (in praktijk 2-3%)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: wat standaard dingen die je in een groot bedrijf verwacht
Maand salaris(bruto): 2800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 20:16
Opleiding: MBO Technische Informatika niveau4, CCNA 1
Werkervaring: 1 jaar stage
Nieuwe functie: Helpdesk / junior systeembeheerder gedetacheerd
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheden tot behalen van diverse certificeringen, betaald en deels onder werktijd
Onkostenvergoeding(bruto) 130,-
Maand salaris(bruto): 1600,-

2e aanbod wat ik gekregen heb en kan 15 april beginnen als ik wil maar wil nog een andere sollicitatie afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Duck-Twacy schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 22:07:
Ben je gecertificeerd? (ISEB of ISTQB)
Nee, heb sinds mijn studie geen enkele cursus/diploma meer behaald. Alhoewel het wel een voordeel is dat ik voor mijn werk met alle mogelijke platforms (linux,zSeries,iSeries, SUN, HP etc) en alle mogelijke formaten (JSP,ASP,WSDL, .NET etc) omdat ons product het allemaal moet ondersteunen, dus je blijft altijd bij mbt nieuwe technieken. Maar ja, ontbreken van diploma's (behalve dan HBO) staat ongetwijfeld niet zo netjes/ambitieus.
Abbadon schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 23:20:
Ja, maar pas daar wel mee op. Ik had exact hetzelfde; amper 8 minuten fietsen en prettige werksfeer waardoor m'n inkomsten me iets minder konden boeien (woonde ook nog eens bijzonder goedkoop). Maar op een gegeven moment heb je als 33~35 jarige wel een salarisachterstand te pakken welke je niet zomaar wegwerkt, of je moet succesvol gaan jobhoppen.
Hoe dat zo? Gaan bedrijven per definitie maar een klein beetje boven je huidige salaris zitten? Als je aangeeft dondersgoed te weten dat je er bewust voor koos om onderbetaald te zijn en nu (vanwege verdere reistijden/harder werken) wel een marktconform salaris verwacht? Zeggen ze dan? Ja dag! Dan nemen we je lekker niet aan?

[ Voor 3% gewijzigd door FunkyTrip op 28-03-2007 17:22 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Laurian schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:18:
[...]

130 euro per uur. Ongeveer 80%, maar in de praktijk ben ik 100% declarabel.
Thx, plaatst e.e.a. even in perspectief. 100% declarabel is hoog; detachering?
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou dit topic aub zuiver over inkomens en achtergronden delen. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een topic voor. Discussies hier volgt geen kip want dan lopen er tig door elkaar.